Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pjotr22 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:05:
Als ik NZB get wil installeren vanaf package center, vraagt hij eerst om een directory voor download. Ik snap de bedoeling niet, wordt hiermee bedoeld directory voor downloaden van nzbget of voor downloaden van de nzb's?
Dat is de map waar de downloads terecht moeten komen.
Hoe dan ook, het maakt niet uit welke directory ik opgeef, na een paar seconden zegt ie dat het package niet geinstalleerd kan worden.

Bij SABNZBd krijg ik exact hetzelfde verhaal, zonder verdere uitleg. Niet handig voor een noob als ik :-p
Zonder uitleg is inderdaad niet heel handig :p
Weet jij zeker dat je het path juist hebt opgegeven? Let op: dit is hoofdlettergevoelig! (begint met /volume1/ of een ander nummer natuurlijk, als je dat hebt)
Sickbeard kreeg ik wel geinstalleerd maar wat het nut van dat package is ben ik nog niet achter.
Van de website: "Automatically finds new and old episodes for you and it works with your current download client!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Implar schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:42:
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een NAS, ik heb al gekeken naar FreeNAS, UnRaid, QNAP, maar allemaal hebben ze wel zaken waar ik niet tevreden mee ben. De NAS is voor thuisgebruik, en zou volgende dingen moeten kunnen:

- NZB's downloaden (liefst via SABnzbd+ daar ik dit gewend ben)
- CouchPotato
- Sickbeard
- Headphones
- Plex

Ik heb gezien dat Plex onlangs "officieel" is uitgekomen voor x86 Synology systemen. Aangezien ik nogal vaak films kijk met mijn iPad en Apple TV, zou de NAS wel 1080P streams moeten transcoden. Ik had zelf een 412+ in gedachten, iemand die me meer advies kan geven of die krachtig genoeg is om te transcoden?
Ik lees ook dat SABnzbd+ nogal een zwaar programma is, maar ik heb maar een 35mbit lijn, en dan nog denk ik dat de 412+ krachtig genoeg is.

Een aanvullende vraag: stel dat er een defect is aan de 412+ buiten garantie, kan ik de schijven dan makkelijk in een andere Synology NAS stoppen zonder dataverlies?

Alvast bedankt! :)
Antwoord op alle vragen en features is ja 8) Alleen of je die 35mbit helemaal dichttrekt met SabNZB weet ik niet. Zelf zie ik daar het nut ook niet zo van want een NAS staat toch altijd aan dus als hij er wat langer over doet geeft dat niet.
funkeey schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:14:
Mijn eerste Synology is een DS212

Na het maken van een volume met SHR ben ik aan de slag gegaan, heb packages geinstalleerd, data naar mijn schijf getransfered en Sab/CP/Sick Beard geinstalleerd en bijna werkend (post-processing wilt nog niet helemaal).

Na dit alles heb ik mijn NAS een reboot laten uitvoeren. Toen deze eenmaal was opgestart bleek mijn volume niet meer te bestaan en was alles dus van de NAS.

Ik draai op de nieuwste DSM 4.0(nog iets). Iemand hier al ervaring mee? Wat kan ik hier aan doen?
Probleem heb ik niet eerder gehoord, maar aangezien je web interface het nog wel doet moet de rest van de data er waarschijnlijk ook nog zijn. Misschien iets misgegaan bij het mounten van je volume1. Als je een beetje linux kennis hebt kan je via SSH inloggen en checken of de settings in je FSTAB file goed zijn en of je data partitie wel bestaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Mystic Spirit op 28-04-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystic Spirit schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 08:28:
[...]
Alleen of je die 35mbitMbit helemaal dichttrekt met SabNZB weet ik niet.
Ja, makkelijk. Mijn minder krachtige DS411+ trekt 50Mbit dicht (en dan nog niet 100% bezig zijn, meer snelheid heb ik gewoon niet op mijn lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 18:15
Ik heb een DS1512+ met 5 HDD's. Gaat als een trein. Het enige punt is dat ik vind dat de fans wat lawaai maken. Naar mijn mening draaien ze iets te snel. Want als ik achter de NAS voel, komt daar alleen koude lucht uit.

Heeft iemand van jullie ook zo'n situatie? Temperatuur van de Atom is 48C idle. Iemand ervaring met 3d party fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:34
Al met de fan modus gespeeld in dsm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinzweep
  • Laatst online: 16-09 18:15
stormfly schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:50:
Al met de fan modus gespeeld in dsm?
Ja, die staat nu op de stille modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem, ik heb net in mijn DS210j 2 andere harde schijven gezet.
De NAS start op LAN + HDD led's branden groen alleen de status knippert.
De Nas kan ik echter niet meer benaderen, ook niet met de synology software.

Hoe pak ik dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
martinzweep schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:03:
[...]

Ja, die staat nu op de stille modus.
Stille modus in dsm? Vertel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:23:
[...]

Control Panel - Power - Fan speed mode
Options: Cool , Quiet, Low-power
Thnx Schumi.
Er zit ook zoveel in dat dsm 4, niet normaal meer.

aha, zit blijkbaar niet op de 108j, staat iig niet in mijn dsm.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 28-04-2012 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
ik heb net de packages via synocommunity geinstalleerd, odat ik graag wil overstappen van sab naar nzbget.
echter, ik draaide hiervoor ook autosub en die draaide mee met de python install van superzebulon...

kan ik nu twee keer python installeren; die van synocommunity en die van superzebulon, geeft dat problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Force schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:35:
ik heb net de packages via synocommunity geinstalleerd, odat ik graag wil overstappen van sab naar nzbget.
echter, ik draaide hiervoor ook autosub en die draaide mee met de python install van superzebulon...

kan ik nu twee keer python installeren; die van synocommunity en die van superzebulon, geeft dat problemen?
Geeft problemen, volgens mij is het zelfs zo dat 1 van de 2 pakketten begint te zeuren over een al aanwezige python install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:16
martinzweep schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 09:23:
Ik heb een DS1512+ met 5 HDD's. Gaat als een trein. Het enige punt is dat ik vind dat de fans wat lawaai maken. Naar mijn mening draaien ze iets te snel. Want als ik achter de NAS voel, komt daar alleen koude lucht uit.

Heeft iemand van jullie ook zo'n situatie? Temperatuur van de Atom is 48C idle. Iemand ervaring met 3d party fans?
In /usr/syno/etc.defaults/scemd.xml kun je de temperatuur veranderen waarop de fans sneller/zachter draaien. Heb ik hier ook gedaan, bij cool gaan ze nu blazen als een jumbojet, maar bij quiet juist weer heel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
hmm, jammer. maar even wachten op een nieuwe versie van autosub die draait met de python van synocommunity... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Force schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:36:
hmm, jammer. maar even wachten op een nieuwe versie van autosub die draait met de python van synocommunity... :(
Opzich niet moeilijk aan te passen. ik zal de source ervan eens opzoeken dan probeer ik wel een package te maken voor je op synocommunity based python

EDIT:
In theorie zou hij moeten werken, zelf niet getest maar daar ben je zo achter.
http://dl.dropbox.com/u/6696611/Synology/index.html
Ging iets niet goed, ging ook te gemakkelijk.
Zal er straks nog eens naar kijken, nu even wat anders doen.

[ Voor 30% gewijzigd door schumi2004 op 28-04-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:41:
[...]

Opzich niet moeilijk aan te passen. ik zal de source ervan eens opzoeken dan probeer ik wel een package te maken voor je op synocommunity based python
held! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 16:26
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 10:41:
[...]

schumi2004 wordt is onze huis-tweaker-syno-packager! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door technorabilia op 28-04-2012 11:10 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:09:
[...]

schumi2004 wordt is onze huis-tweaker-syno-packager! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Probeer nog eens

Dit aanpassen kwam hier vandaan YaNightmare in "Het grote Synology topic - deel 4"
In theorie zouden we het ook met Zebulon packages kunnen doen als men die stabieler vind.

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 28-04-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Ik zoek testers :D (uiteraard op eigen risico, al gebeurt er niet zoveel spannends)

Ik ben met een YAMJ-package bezig voor DSM en heb hiervoor Java en MediaInfo apart gepackaged zodat de YAMJ package arch-onafhankelijk is. Op dit moment zijn de packages alleen voor ARM en x86 (ik weet nog niet of dit nog wordt uitgebreid).

Wie wil de volgende server toevoegen aan de Package Center en een paar commando's uitvoeren via SSH om de werking te controleren.
http://packages.missilehugger.com/

De commando's:
Controleer of java werkt:
/usr/local/java/bin/java -version

Als het volgende in beeld komt is het goed: java version "1.6.0_27".

Controleer of MediaInfo werkt:
/usr/local/mediainfo/mediainfo

Als het volgende in beeld komt is het goed: Usage: "MediaInfo [-Options...] FileName1 [Filename2...]".

Alvast bedankt voor jullie medewerking. Foutmeldingen hoor ik ook graag :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cube> /usr/local/java/bin/java -version
java version "1.6.0_27"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition for Embedded (build 1.6.0_27-b07, headless)
Java HotSpot(TM) Client VM (build 20.2-b06, mixed mode)
cube> /usr/local/mediainfo/mediainfo
Usage: "MediaInfo [-Options...] FileName1 [Filename2...]"
"MediaInfo --Help" for displaying more information

Geen foutmeldingen gehad.

You're welcome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:37:
cube> /usr/local/java/bin/java -version
java version "1.6.0_27"
Java(TM) 2 Runtime Environment, Standard Edition for Embedded (build 1.6.0_27-b07, headless)
cube> /usr/local/mediainfo/mediainfo

Geen foutmeldingen gehad.

You're welcome :)
Bedankt, welke DS heb je? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Butler> /usr/local/java/bin/java -version
java version "1.6.0_27"
Butler> /usr/local/mediainfo/mediainfo
Butler> 

DS211J met DSM 4.0-2219

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende vraag. Ik ben voor mijn werk aan het kijken hoe we onze ICT omgeving kunnen optimaliseren en de kosten kunnen drukken. Voordat ik er ben komen werken hebben ze een keer een groot drama gehad waarbij een heel archief compleet verloren is gegaan. Dit willen wij graag voorkomen. We waren een groot bureau van iets van 60 man, maar nu eigenlijk nog maar 8 man dus de behoeften zijn wat anders.

De exchange mail server gaan we migreren naar google apps om zo de beheerkosten/hardwarekosten te drukken. Nu is het belangrijkste tweede deel, het delen van data over het netwerk. We hebben eigenlijk geen ingewikkelde server meer nodig een NAS is eigenlijk voldoende.

Echter wij willen deze NAS laten backuppen naar dropbox of een vergelijkbare service. (voor 795 dollar per jaar onbeperkte hoeveelheid data) Ik had een Thecus 7700pro gevonden welke dat kan. Echter na wat meer research kwam ik erachter dat de thecus een beetje een "ruwe diamant" is en dat Synology zich al meer bewezen heeft in deze markt/apparatuur.

Ik zie dat DSM4 een zogenaamde cloud station heeft welke vergelijkbaar is met dropbox, maar ik vind eigenlijk te weinig info hoe het nu daadwerkelijk werkt. Heb ook de online demo geprobeerd van DSM4 en zie dat je een Hidrive module kunt gebruiken, echter deze lijkt een max van 1000GB te hebben? Ook ben ik blij te zien dat er een antivirus module is, wat niet onbelangrijk is lijkt me.

Het ideale van een NAS icm Dropbox Teams lijkt mij het feit dat je altijd en overal je data bij je hebt, ook op je iphone bv, en dat er altijd een backup is van de NAS en je terug in de tijd kunt gaan. (gebruiksgemak is ook niet onbelangrijk) Het budget voor de NAS is zo'n 1500 euro, wat voldoende zou moeten zijn.

Wat adviseren jullie vanuit jullie ervaring. Is Synology the right way to go, of kan ik beter verder zoeken? Welke modellen zullen qua performance voldoende zijn voor 5-8 gebruikers. (we werken veel met photoshop ed) We hebben momenteel erg verouderd materiaal dus alles zal beter zijn, maar ik wil het toch even checken :) Alvast hartelijk dank voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:30:
Ik zie dat DSM4 een zogenaamde cloud station heeft welke vergelijkbaar is met dropbox, maar ik vind eigenlijk te weinig info hoe het nu daadwerkelijk werkt.
Als je gebruikt maakt van de cloudstation functie dan is je nas de cloud. De data wordt dan dus ook opgeslagen op je synology.
Wil je die data nog ergens anders gebackupped hebben dan kan dat bijvoorbeeld via hidrive, of je zet elders een tweede synology en plaatst daar je backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 12:33:
[...]
Als je gebruikt maakt van de cloudstation functie dan is je nas de cloud. De data wordt dan dus ook opgeslagen op je synology.
Wil je die data nog ergens anders gebackupped hebben dan kan dat bijvoorbeeld via hidrive, of je zet elders een tweede synology en plaatst daar je backup.
Een tweede Synology ergens anders plaatsen lijkt mij interessant. Ik ga eens kijken hoe makkelijk/moeilijk dat is om op te zetten. Welke zoekwoorden kan ik het beste gebruiken?

Hidrive heb ik zojuist gebeld, zij hebben echter een max van 1000GB wat voor ons te weinig is. We hebben nu al 1500GB wat we willen backuppen en dat wordt elk jaar alleen maar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Is het mogelijk als je Cloud gebruikt op de synology om zelf een map toe te kennen als cloud map? Nu word het op 2 verschillende mappen gedaan namelijk in de home en homes/admin map.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
MissileHugger schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:28:
Ik zoek testers :D (uiteraard op eigen risico, al gebeurt er niet zoveel spannends)

Ik ben met een YAMJ-package bezig voor DSM en heb hiervoor Java en MediaInfo apart gepackaged zodat de YAMJ package arch-onafhankelijk is. Op dit moment zijn de packages alleen voor ARM en x86 (ik weet nog niet of dit nog wordt uitgebreid).

Wie wil de volgende server toevoegen aan de Package Center en een paar commando's uitvoeren via SSH om de werking te controleren.
http://packages.missilehugger.com/

De commando's:
Controleer of java werkt:
/usr/local/java/bin/java -version

Als het volgende in beeld komt is het goed: java version "1.6.0_27".

Controleer of MediaInfo werkt:

Als het volgende in beeld komt is het goed: Usage: "MediaInfo [-Options...] FileName1 [Filename2...]".

Alvast bedankt voor jullie medewerking. Foutmeldingen hoor ik ook graag :D.
Getest op een DS212 met DSM 4.0-2219

/usr/local/java/bin/java -versionjava version "1.6.0_27"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:31
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:27:
[...]

Probeer nog eens

Dit aanpassen kwam hier vandaan YaNightmare in "Het grote Synology topic - deel 4"
In theorie zouden we het ook met Zebulon packages kunnen doen als men die stabieler vind.
Ik krijg een ongeldig bestandsformaat als ik hem wil installeren......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dromer schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:41:
[...]

Ik krijg een ongeldig bestandsformaat als ik hem wil installeren......
Ja vreemd, eens uitzoeken waar het mis ging.

EDIT:
Fout melding is hier nu weg.
Even opnieuw downloaden.

[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 28-04-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klopt het dat je bij de DS212j geen system temperature kan zien bij de system information? En iemand een idee wat het verschil is tussen "low power mode" en "quiet mode"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok, even een schijfuitbreidingsvraagje/probleempje

Ik heb een DS209. zaten 2 schijven in in RAID 1 (ieder 1,5TB). destijd opgebouwd in DSM 2.0.
Ik heb altijd alle updates uitgevoerd en zit inmiddels dus op DSM 4.0.

Nu ga ik uitbreiden en heb nu een eerste 3TB schijf gekocht.

Deze heb ik in de bovenste bay gestopt. Nu de DS209 weer aangezet en naar Volumebeheer gegaan.
Ik kan het volume echter niet herstellen omdat dit in een verouderde DSM is aangemaakt destijds. Die kan maar schijven tot 2 TB aan.

Nu moet ik dus een nieuw volume maken. Ik heb nu gekozen voor een SHR volume.
Ik zie nu in opslagbeheer 2 volumes staan (volume 1 met schijf 2 en volume 2 met schijf 1). Hoe Kan ik nu de data van de oude schijf op de nieuwe krijgen?
Kan ik de volumes samenvoegen. In RAID 1 had ik maar 1 volume. Daar wil ik weer terug naar toe.
Hoe zit het eigenlijk met SHR? Bij RAID 1 heb je 2 gespiegelde schijven die je dus kan vervangen als er 1 stuk is. Kan dat bij SHR ook?

eigenlijk ben ik wel op het punt van: help... 8)7

edit:
Ik zie dat de oude schijf in EXT3 is opgebouwd en de nieuwe in EXT4. Dat zal het niet makkelijker maken zeker?

[ Voor 5% gewijzigd door readytoflow op 28-04-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:27:
[...]

Probeer nog eens

Schumi2004, ik heb hem geprobeerd te installen maar krijg de melding 'invalid file format' ... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 14:45:
[...]

Ja vreemd, eens uitzoeken waar het mis ging.

EDIT:
Fout melding is hier nu weg.
Even opnieuw downloaden.
Hier nog steeds na opnieuw downloaden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb de volgende vraag. Ik ben voor mijn werk aan het kijken hoe we onze ICT omgeving kunnen optimaliseren en de kosten kunnen drukken. Voordat ik er ben komen werken hebben ze een keer een groot drama gehad waarbij een heel archief compleet verloren is gegaan. Dit willen wij graag voorkomen. We waren een groot bureau van iets van 60 man, maar nu eigenlijk nog maar 8 man dus de behoeften zijn wat anders.

De exchange mail server gaan we migreren naar google apps om zo de beheerkosten/hardwarekosten te drukken. Nu is het belangrijkste tweede deel, het delen van data over het netwerk. We hebben eigenlijk geen ingewikkelde server meer nodig een NAS is eigenlijk voldoende.

Echter wij willen deze NAS laten backuppen naar dropbox of een vergelijkbare service. (voor 795 dollar per jaar onbeperkte hoeveelheid data) Ik had een Thecus 7700pro gevonden welke dat kan. Echter na wat meer research kwam ik erachter dat de thecus een beetje een "ruwe diamant" is en dat Synology zich al meer bewezen heeft in deze markt/apparatuur.

Ik zie dat DSM4 een zogenaamde cloud station heeft welke vergelijkbaar is met dropbox, maar ik vind eigenlijk te weinig info hoe het nu daadwerkelijk werkt. Heb ook de online demo geprobeerd van DSM4 en zie dat je een Hidrive module kunt gebruiken, echter deze lijkt een max van 1000GB te hebben? Ook ben ik blij te zien dat er een antivirus module is, wat niet onbelangrijk is lijkt me.

Het ideale van een NAS icm Dropbox Teams lijkt mij het feit dat je altijd en overal je data bij je hebt, ook op je iphone bv, en dat er altijd een backup is van de NAS en je terug in de tijd kunt gaan. (gebruiksgemak is ook niet onbelangrijk) Het budget voor de NAS is zo'n 1500 euro, wat voldoende zou moeten zijn.

Wat adviseren jullie vanuit jullie ervaring. Is Synology the right way to go, of kan ik beter verder zoeken? Welke modellen zullen qua performance voldoende zijn voor 5-8 gebruikers. (we werken veel met photoshop ed) We hebben momenteel erg verouderd materiaal dus alles zal beter zijn, maar ik wil het toch even checken :) Alvast hartelijk dank voor jullie input.
De +-modellen zijn voldoende voor 4 streams tegelijkertijd hier. Daar zal je alvast naar kunnen kijken. Ik neem aan dat jou 5-8 bezoekers niet tegelijkertijd constant bestanden zitten te kopieren/inlezen

Voor de synology klan je ook crashplan installeren, zoek even online voor prijzen. 3 dollar per maand voor unlimited encrypted backupopslag. (6 dollar voor meerdere computers) Zoek even zelf op crashplan.com

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Force schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:33:
[...]

Schumi2004, ik heb hem geprobeerd te installen maar krijg de melding 'invalid file format' ... :S
Dromer schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:15:
[...]

Hier nog steeds na opnieuw downloaden helaas
http://www.4shared.com/fi...toSub-053-6-Python27.html

Ik denk dat dropbox over z'n nek is want die op 4shared staat (is zelfde) heb ik net installed.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgbox.com/aaxba9EW.png

[ Voor 5% gewijzigd door schumi2004 op 28-04-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 1812+ kopen, met RAID 6. Ik zit te piekeren over Hitachi disks:
Deskstar = consumer line
Ultrastar = enterprise line

5k = 5900 rpm
7k = 7200 rpm

Zou ik aan 8 Deskstar (consumer) 5k3000 (5900 rpm) 3TB disks een slechte koop doen? Of moet ik naar de 7200 rpm (7K) of naar de enterprise line (Ultrastar).

Heeft er iemand ervaringen die hij wil delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 2 van die 3tb 5k3000 in mijn 1511+ zitten,geen problemen ermee,het enigste is wel,het zijn niet de snelsste schijven wat betreft het ontwaken uit hibernation,maar verder werken ze hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

readytoflow schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 15:32:
Ok, even een schijfuitbreidingsvraagje/probleempje

Ik heb een DS209. zaten 2 schijven in in RAID 1 (ieder 1,5TB). destijd opgebouwd in DSM 2.0.
Ik heb altijd alle updates uitgevoerd en zit inmiddels dus op DSM 4.0.

Nu ga ik uitbreiden en heb nu een eerste 3TB schijf gekocht.

Deze heb ik in de bovenste bay gestopt. Nu de DS209 weer aangezet en naar Volumebeheer gegaan.
Ik kan het volume echter niet herstellen omdat dit in een verouderde DSM is aangemaakt destijds. Die kan maar schijven tot 2 TB aan.

Nu moet ik dus een nieuw volume maken. Ik heb nu gekozen voor een SHR volume.
Ik zie nu in opslagbeheer 2 volumes staan (volume 1 met schijf 2 en volume 2 met schijf 1). Hoe Kan ik nu de data van de oude schijf op de nieuwe krijgen?
Kan ik de volumes samenvoegen. In RAID 1 had ik maar 1 volume. Daar wil ik weer terug naar toe.
Hoe zit het eigenlijk met SHR? Bij RAID 1 heb je 2 gespiegelde schijven die je dus kan vervangen als er 1 stuk is. Kan dat bij SHR ook?

eigenlijk ben ik wel op het punt van: help... 8)7

edit:
Ik zie dat de oude schijf in EXT3 is opgebouwd en de nieuwe in EXT4. Dat zal het niet makkelijker maken zeker?
Je kan gewoon een backup job maken van disk 1 naar 2. Vervolgens disk 1 eruit en dan nieuwe disk erbij. Omdat je je eerste volume kwijt bent, ben je ook installatie kwijt. Dus even DSassistent draaien de boel opnieuw installeren. Een nieuw volume1 aanmaken met de nieuwe schijf (dus niet toevoegen aan de SHR). De data weer terug kopiëren met het terug zetten van de backup. Volume2 deleten en weer toevoegen aan volume1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar ik heb (tot nu toe) nog geen SHR gehad. Om een volume met de nieuwe schijf aan te maken, heb ik 2 keuzes, of SHR of een 'eenvoudig'(?) RAID type zonder gegevens bescherming.

Dus kiezen voor SHR bij de opbouw van Volume 2 lijkt me dan de beste optie?
Dan een Backup maken van volume 1 (oud 1,5TB) naar volume 2 (nieuw 3TB)?

En dan Volume 2 deleten en toevoegen aan volume 1? Deze laatste stap begrijp ik niet helemaal?

Oh en ik ben nu aan het kijken naar een backup. Welke methode kan ik dan het beste kiezen om in 1 keer een zo compleet mogelijke kopie van het ene volume naar het andere te kopiëren?

[ Voor 17% gewijzigd door readytoflow op 28-04-2012 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:22:
Deskstar = consumer line

5k = 5900 rpm
7k = 7200 rpm

Zou ik aan 8 Deskstar (consumer) 5k3000 (5900 rpm) 3TB disks een slechte koop doen? Of moet ik naar de 7200 rpm (7K) of naar de enterprise line (Ultrastar).

Wat zijn je eisen voor snelheid en stroomverbruik? Denk dat je met 5900 rpm ook prima zit, tenzij je echt het onderste uit de kan wilt halen :)
Zie ook hier: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=26&t=50480

Hoe kan je trouwens de systeem temperatuur zien? Bij system info kan ik bij mij dit niet zien..

[ Voor 6% gewijzigd door Mr_gadget op 28-04-2012 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_gadget schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 19:51:
[...]

Wat zijn je eisen voor snelheid en stroomverbruik? Denk dat je met 5900 rpm ook prima zit, tenzij je echt het onderste uit de kan wilt halen :)
Zie ook hier: http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=26&t=50480

Hoe kan je trouwens de systeem temperatuur zien? Bij system info kan ik bij mij dit niet zien..
Bedankt voor je antwoord (ook aan Freaky32 voor de belangrijke opmerking :) ) :P

Stroomverbruik vond ik eerst belangrijk, tot ik het eens ging berekenen; zoveel HDD's kosten me rond de 6 EUR per maand extra in 7200 rpm. Dus daar kan ik dan welgeteld 2 EUR per maand op besparen met al die 'green' disks, dus toen dacht ik: 'laat maar weer', ofwel: niet langer een criterium.

Dus dan gaat 't om snelheid. Dit apparaat is puur bedoeld als centrale fileserver voor 4 users, thuis, voor de office documenten, de fotos en filmpjes, en om data te voeren aan onze mediaplayer, als we af en toe eens een filmpje op de TV willen bekijken. Maar als je inderdaad moet wachten tot er iets uit hibernation komt, en dat wachten duurt een minuut, dan zou ik dat wel irritant vinden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een minuut duurt het niet hoor,ik denk rond de 10 a 15 sec.Maar het is wel degelijk merkbaar.Vergeleken met de WD black (7200rpm) die ik eerst in had zitten.

De toegangstijd is een stukje lager met die schijf.Echter wat ik nu doe is de tijd dat de hdd's in hibernation gaan,gewoon langer gemaakt.

Het is de keuze die je maakt,want die andere schijven liggen qua prijs ook een stuk hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

MissileHugger schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 11:28:
Ik ben met een YAMJ-package bezig voor DSM en heb hiervoor Java en MediaInfo apart gepackaged
Zomaar een vraag ; ik heb Java for embedded 7 al geinstalleerd (PCLoadletter package) en moest daarvoor apart Java en Toolchain downloaden, is dat bij jouw package niet nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:08:
[...]

[...]

Ik denk dat dropbox over z'n nek is want die op 4shared staat (is zelfde) heb ik net installed.

[afbeelding]
Thx! Heb hem geinstalleerd, hij wil alleen niet draaien nog (failed to run the package service). Ga weer even verder puzzelen

[ Voor 14% gewijzigd door B-Force op 28-04-2012 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 05-10 13:03

Ik zou geen bedrijfsgegevens uploaden naar dropbox....en als je google apps gebruikt, waarom dan geen cloud storage van google? (google drive dus, alhoewel je daar helemaal geen spullen naartoe wilt uploaden..)

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Laatst online: 03-10 15:50
Deskstar = consumer line

5k = 5900 rpm
7k = 7200 rpm

Vergeet 7200rpm drives voor NAS oplossingen aub.
Ik herhaal nogmaals: je wint NIKS. Ok, op disk access na, maar dat zijn onmeetbare getallen aangezien je dat ding toch gaat gebruiken voor sequencial shizzle.

5k drives: minder geluid, minder trillingen, lagere prijzen, langere levensduur, ....
Transfer snelheid is toch gelimiteerd door je uplink en niet door je disken.

Wat je nu wel doet is enterprise met consumer disks vergelijken en sjah.. daar veranderd mijn verhaaltje uiteraard. Enterprise HOORT beter te zijn, maar had google eens niet zo'n onderzoek online gezet dat het bij hun drives niks uitmaakte?
Als je RAID6 gebruikt hoort die betrouwbaarheid al niet veel meer uit te maken.. de kans dat een derde disk stuk gaat terwijl je nog aan't rebuilden bent voor de eerste (2) is vrij klein dus dan kom je weer bij prijs uit en daar winnen de slome consumer disks keer op keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Laatst online: 05-10 13:03
witchdoc heeft helemaal gelijk.

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:13

DukeBox

loves wheat smoothies

@hierboven, als je hem puur als NAS gebruikt dan is 5k9 rpm prima.. maar gebruik je hem ook als nfs / iscsi storage dan zou ik toch echt voor 7k2 gaan om een beetje IO aan te kunnen.
Deskstar = consumer line
Waarom ga je niet voor de seagate ST3000DM001 of ST33000650NS, die staan tenminste op de HCL. is fluister stil én levert 7k2 performance.
Houd overigens wel rekening met de read error rate, theoretisch heb je met consumenten disken iedere 12TB een read error. Heb je een array van 12TB+ die je moet rebuilden dan zou het kunnen dat dat niet mogelijk is. (Maar dat mag geen issue zijn als je je backups op orde hebt).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dromer
schumi2004 schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 17:08:
[...]

[...]

Ik kan hem hier inderdaad nu ook prima installeren.
Wel jammer dat ik nog steeds het probleem heb dat ik maar 1 keer op de webinterface kan komen, had ik hiervoor ook al...naja...ze zullen hem nog wel updaten denk ik.
Thx schumi2004 voor het geduld en moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je antwoord. Crashplan klinkt goed idd. Klopt het dat er geen officiele ondersteuning is, of zie ik iets over het hoofd? Ik zie op internet wel wat manuals om het werkend te krijgen.
kmf schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 16:40:
[...]

De +-modellen zijn voldoende voor 4 streams tegelijkertijd hier. Daar zal je alvast naar kunnen kijken. Ik neem aan dat jou 5-8 bezoekers niet tegelijkertijd constant bestanden zitten te kopieren/inlezen

Voor de synology klan je ook crashplan installeren, zoek even online voor prijzen. 3 dollar per maand voor unlimited encrypted backupopslag. (6 dollar voor meerdere computers) Zoek even zelf op crashplan.com
Heb je gegronde redenen waarom je geen data naar dropbox zou willen uploaden? Op zich zou naar google uploaden ook interessant zijn, echter ik heb nog geen NAS gevonden met support daarvoor. (logisch opzich aangezien het net uitgekomen is)
TheNymf schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:04:
[...]

Ik zou geen bedrijfsgegevens uploaden naar dropbox....en als je google apps gebruikt, waarom dan geen cloud storage van google? (google drive dus, alhoewel je daar helemaal geen spullen naartoe wilt uploaden..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel mijn vraag nog maar een keer aangezien ik nog geen reactie heb gekregen en ook op het net nog geen andere oplossing heb kunnen vinden.

Ik heb het volgende probleem, ik heb net in mijn DS210j twee andere (1,5TB) schijven gezet, deze schijven komen uit mijn windows PC. Op de NAS had ik de meest recente V4 DSM staan.

Ik heb op de reset knop gedrukt waardoor de NAS nu weer IP 192.168.1.1 heeft, ik zie de NAS ook als zijnde actief op de router op dit IP, benaderen via http lukt echter niet.

Echter kom ik er ook met de Synology software niet bij, deze vind mijn DS412+ maar niet de DS201j
Hoe nu verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:04:
Ik stel mijn vraag nog maar een keer aangezien ik nog geen reactie heb gekregen en ook op het net nog geen andere oplossing heb kunnen vinden.

Ik heb het volgende probleem, ik heb net in mijn DS210j twee andere (1,5TB) schijven gezet, deze schijven komen uit mijn windows PC. Op de NAS had ik de meest recente V4 DSM staan.

Ik heb op de reset knop gedrukt waardoor de NAS nu weer IP 192.168.1.1 heeft, ik zie de NAS ook als zijnde actief op de router op dit IP, benaderen via http lukt echter niet.

Echter kom ik er ook met de Synology software niet bij, deze vind mijn DS412+ maar niet de DS201j
Hoe nu verder?
Zolang de software niet geïnstalleerd is, kun je de synology niet over http benaderen. Je zult eerst met de assistent de software moeten installeren. Als je synology wel een ip heeft gekregen, kan ik eigenlijk alleen maar bedenken dat je firewall op je PC in de weg zit. Zet die eens uit en probeer opnieuw. Overigens wel vreemd dat je router het 192.168.1.1 met DHCP uitgeeft aan de synology. Dat gebeurd maar weinig. Dus ik zou ook een reboot van de router en alle andere daaraan gekoppelde apparaten overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Router had ik reeds een reboot gegeven evenals de switches e.d.
De assistent software vind de DS412+ wel dat is dan toch vreemd?

Heb net de windows firewall uitgezet en ook dan zie ik de NAS niet met de Synology Assistent software.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:30
Vandaag het overgrote deel van mijn bestanden naar de NAS overzetten. Dit gaat enkel nogal traag (gemiddeld 4MB/s).

Bestanden komen vanaf de iMac die bedraad aan mijn router(Linksys E4200) hangt. Vanaf de router is ook de DS212 bedraad verbonden.

Ben gewoon via de shares de mappen in gegaan en heb daar de files neergezet. Het kopieeren van 6GB duurt ongeveer een kwartier..

Iemand een idee hoe ik dit beter kan doen en/of kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Flappie schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:36:
Is er hier iemand die een WDTV Live heeft muziek via DS Audio naar zijn WDTV streamt?
Ik ben even benieuwd naar de ervaringen hiermee......
Dat gaat als een trein. Ik heb de DS audio app op mijn Android telefoon, en daarmee kan je heel makkelijk muziek naar de WDTV Live sturen. Dit werkt zelfs als de WDTV Live uit staat (dus eigenlijk in stand-by). Via de webapp gaat het net zo makkelijk (maar werkt wat trager in mijn DS108j).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
B-Force schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:01:
[...]

Thx! Heb hem geinstalleerd, hij wil alleen niet draaien nog (failed to run the package service). Ga weer even verder puzzelen
Geprobeer dhandmatig te starten via python, maar krijg de mdeling "-sh: python: not found"

geprobeerd met python2.7, python 2.7.2, python 2.7.2-1 maar krijg het niet voor elkaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik zit ook nog steeds 'vast'.
Ik heb dus nu 2 schijven verdeeld over 2 volumes.
Ik kan de nieuwe schijf niet bij aan het eerste volume 'koppelen' door middel van herstellen omdat dat volume gemaakt is in een oude DSM versie. Die ondersteunde maar tot 2 TB. Nieuwe schijf is 3TB.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2vc9j4o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2hn51zt.jpg

Zoals Mystic Spirit al schreef wil ik nu een volledige kopie van Volume 1 naar Volume 2 maken.
Maar die mogelijkheid zie ik nergens terug.
Niet onder opslagbeheer en niet onder BackUp? Je kan dan alleen losse mappen kiezen en bij Backup is dat ofwel andere DS ofwel naar een externe USB.

Hoe krijg ik nu alle data (of eigenlijk een exacte image) van volume 1 naar volume 2?

Ik begrijp er echt niks van. Dat upgraden van de HDD valt me wel erg tegen. Toch raar dat je wel de updates van DSM uitvoert, maar dat er toch onthouden wordt waarin het oorspronkelijke volume is gemaakt. Dat speelt me nu parten... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

readytoflow schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:06:
Ik zit ook nog steeds 'vast'.
Ik heb dus nu 2 schijven verdeeld over 2 volumes.
Ik kan de nieuwe schijf niet bij aan het eerste volume 'koppelen' door middel van herstellen omdat dat volume gemaakt is in een oude DSM versie. Die ondersteunde maar tot 2 TB. Nieuwe schijf is 3TB.

[afbeelding]
[afbeelding]

Zoals Mystic Spirit al schreef wil ik nu een volledige kopie van Volume 1 naar Volume 2 maken.
Maar die mogelijkheid zie ik nergens terug.
Niet onder opslagbeheer en niet onder BackUp? Je kan dan alleen losse mappen kiezen en bij Backup is dat ofwel andere DS ofwel naar een externe USB.

Hoe krijg ik nu alle data (of eigenlijk een exacte image) van volume 1 naar volume 2?

Ik begrijp er echt niks van. Dat upgraden van de HDD valt me wel erg tegen. Toch raar dat je wel de updates van DSM uitvoert, maar dat er toch onthouden wordt waarin het oorspronkelijke volume is gemaakt. Dat speelt me nu parten... :(
Ik denk dat je de backup en restore functie verkeerd hebt begrepen (of ik begrijp jou verkeerd natuurlijk). Je kan namelijk prima alle mappen naar een andere map op dezelfde synology backuppen.
Je maakt gewoon een local back up aan en kiest een map op volume 2. Dat hoeft geen andere DS of USB te zijn. Als je de vinkjes voor metadata etc aan laat staan, dan kopieer je ook eigenaarsrechten etc. mee.
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 09:58:
De Router had ik reeds een reboot gegeven evenals de switches e.d.
De assistent software vind de DS412+ wel dat is dan toch vreemd?

Heb net de windows firewall uitgezet en ook dan zie ik de NAS niet met de Synology Assistent software.
Dan zijn mijn opties ook een beetje op. Hang anders de 212 eens aan de kabel van de 412. Kijken wat voor resultaat je dan hebt. Misschien een brakke poort of kabel.

[ Voor 14% gewijzigd door Mystic Spirit op 29-04-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witchdoc schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:22:
[...]

Vergeet 7200rpm drives voor NAS oplossingen aub.
Ik herhaal nogmaals: je wint NIKS. Ok, op disk access na, maar dat zijn onmeetbare getallen aangezien je dat ding toch gaat gebruiken voor sequencial shizzle.

5k drives: minder geluid, minder trillingen, lagere prijzen, langere levensduur, ....
Transfer snelheid is toch gelimiteerd door je uplink en niet door je disken.

Wat je nu wel doet is enterprise met consumer disks vergelijken en sjah.. daar veranderd mijn verhaaltje uiteraard. Enterprise HOORT beter te zijn, maar had google eens niet zo'n onderzoek online gezet dat het bij hun drives niks uitmaakte?
Als je RAID6 gebruikt hoort die betrouwbaarheid al niet veel meer uit te maken.. de kans dat een derde disk stuk gaat terwijl je nog aan't rebuilden bent voor de eerste (2) is vrij klein dus dan kom je weer bij prijs uit en daar winnen de slome consumer disks keer op keer.
DukeBox schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:39:
@hierboven, als je hem puur als NAS gebruikt dan is 5k9 rpm prima.. maar gebruik je hem ook als nfs / iscsi storage dan zou ik toch echt voor 7k2 gaan om een beetje IO aan te kunnen.

[...]

Waarom ga je niet voor de seagate ST3000DM001 of ST33000650NS, die staan tenminste op de HCL. is fluister stil én levert 7k2 performance.
Houd overigens wel rekening met de read error rate, theoretisch heb je met consumenten disken iedere 12TB een read error. Heb je een array van 12TB+ die je moet rebuilden dan zou het kunnen dat dat niet mogelijk is. (Maar dat mag geen issue zijn als je je backups op orde hebt).
Verwijderd schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:25:
een minuut duurt het niet hoor,ik denk rond de 10 a 15 sec.Maar het is wel degelijk merkbaar.Vergeleken met de WD black (7200rpm) die ik eerst in had zitten.

De toegangstijd is een stukje lager met die schijf.Echter wat ik nu doe is de tijd dat de hdd's in hibernation gaan,gewoon langer gemaakt.

Het is de keuze die je maakt,want die andere schijven liggen qua prijs ook een stuk hoger
En wederom bedankt voor alle reacties :-)

Ik heb ook nog een mailwisseling met een systeembeheerder lopen. Die zei dat de Deskstar 7k4000 geen SMART bleek te hebben (bij hun), waardoor /var/log/messages volliep met allerlei SMART-foutmeldingen (vanuit de Synology die dat probeerde te lezen). Tot mijn verbazing zie ik dat ook niet in de specs op de site van Hitachi staan.

Verder zei hij me te onderzoeken of de 5900 rpm disks wel goed overweg kunnen met HiDef video, want daar twijfelde hij aan.

De Seagates daar heb ik ook naar gekeken, maar ik lees er - ik meen ook hier - niet zoveel goeds over. Veel DOA, hopen dat hij uit Thailand komt en niet uit China, Seagate die moeilijk doet met RMA, enzovoort.

10-15 seconden wachten? Daar zou ik groen van worden. Is dat hibernation vanuit de Synology uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:14:
[...]

Ik denk dat je de backup en restore functie verkeerd hebt begrepen (of ik begrijp jou verkeerd natuurlijk). Je kan namelijk prima alle mappen naar een andere map op dezelfde synology backuppen.
Je maakt gewoon een local back up aan en kiest een map op volume 2. Dat hoeft geen andere DS of USB te zijn. Als je de vinkjes voor metadata etc aan laat staan, dan kopieer je ook eigenaarsrechten etc. mee.
[...]
Ik begrijp het dan waarschijnlijk niet.
Ik heb deze opties als doelmappen:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/kbw18w.jpg

Ik kan nergens volume2 terug vinden?
Wel de externe USB maar niet volume 2 in de DS209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:23:
[...]

[...]

[...]

En wederom bedankt voor alle reacties :-)

Ik heb ook nog een mailwisseling met een systeembeheerder lopen. Die zei dat de Deskstar 7k4000 geen SMART bleek te hebben (bij hun), waardoor /var/log/messages volliep met allerlei SMART-foutmeldingen (vanuit de Synology die dat probeerde te lezen). Tot mijn verbazing zie ik dat ook niet in de specs op de site van Hitachi staan.

Verder zei hij me te onderzoeken of de 5900 rpm disks wel goed overweg kunnen met HiDef video, want daar twijfelde hij aan.

De Seagates daar heb ik ook naar gekeken, maar ik lees er - ik meen ook hier - niet zoveel goeds over. Veel DOA, hopen dat hij uit Thailand komt en niet uit China, Seagate die moeilijk doet met RMA, enzovoort.

10-15 seconden wachten? Daar zou ik groen van worden. Is dat hibernation vanuit de Synology uit te schakelen?
Ik heb hier in een DS509+ nu een ongeveer een maand vier Seagate 2TB 5900rpm schijven zitten (uit China) en functioneren prima. Gebruik mijn DS met name voor streamen van muziek en HD video. Werkt allemaal prima.
readytoflow schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:26:
[...]

[afbeelding]

Heb je wel een map aangemaakt op je volume2? Ik kan aan de mappen ook niet zien op welk volume het is. Maak dus even een shared folder aan met goed herkenbare naam.

[ Voor 18% gewijzigd door Mystic Spirit op 29-04-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 21:39:

He, nog vergeten: zou je dit iets toe kunnen lichten? Wat is 't? Hoezo kun je niet rebuilden (?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
M'n sabnzbd hing al eeuwen vast op extracten van een file (dewelke hij al completed had) en aangezien queue repair en herstart niks uithaalde dacht ik gewoone ven het package te herstarten via DSM. Nou.. het stoppen ging prima, maar nu wil ie niet meer in de gang gaan.

DSM geeft een redelijk vage "Failed to run package service"-error. Wordt ergens een log bewaard waar ik wat meer te zien krijg waarom dit package failed met opstarten?

Of hoe krijg'k die sabnzb weer aan de praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:51:
[...]

He, nog vergeten: zou je dit iets toe kunnen lichten? Wat is 't? Hoezo kun je niet rebuilden (?).
Elke disk heeft een bepaalde URE (Unrecoverable Read Error). Deze veranderd nauwelijks terwijl disks wel steeds groter worden.
Er zijn wat berekeningen gedaan (een paar jara terug) en daar kwam uit dat je zo'n URE ongeveer elke 12TB zou tegenkomen.Met een RAID5 zou dus het gevolg zijn dat als je raid >12TB is dat je bij het falern van 1 disk tijdens het rebuilden erg grote kans op zo'n URE hebt tijdens het rebuilden waardoor je al je data kwijt raakt.

lees http://blogs.zdnet.com/storage/?p=162 en of http://storagemojo.com/20...-6-stops-working-in-2019/ maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Goner schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 20:41:
[...]

Zomaar een vraag ; ik heb Java for embedded 7 al geinstalleerd (PCLoadletter package) en moest daarvoor apart Java en Toolchain downloaden, is dat bij jouw package niet nodig ?
Klopt. Alleen dit is Java versie 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itchin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 21:29
readytoflow schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:26:
[...]

[afbeelding]

Aaaah, eerst een folder aanmaken op Volume2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
Ook ik heb mooie boot problemen met mijn ds1512+. rebooten ho maar. ben benieuwd hoe ze dit willen oplossen. ticket is inmiddels aangemaakt.

een andere vraag:
in mijn /var/log/messages zie ik on de paar seconde de volgende melding:

PkgMan.cgi: pkgtool.cpp:2445 no script for python

ik heb python uit de synocommunitie geinstalleerd: in mijn packagemanager staat er in het rood: niet beschikbaar. (wellicht hoort dit zo omdat het niet op te starten valt of het heeft met mijn foutmelding te maken.

heeft iemand hetzelfde of/en een mogelijk oplossing?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
remcoXP schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:34:

ik heb python uit de synocommunitie geinstalleerd: in mijn packagemanager staat er in het rood: niet beschikbaar. (wellicht hoort dit zo omdat het niet op te starten valt of het heeft met mijn foutmelding te maken.

Heb precies hetzelfde.. geen idee van een probleem of oplossing echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remcoXP schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:34:
Ook ik heb mooie boot problemen met mijn ds1512+. rebooten ho maar. ben benieuwd hoe ze dit willen oplossen. ticket is inmiddels aangemaakt.

een andere vraag:

Ticket maken hier https://github.com/SynoCommunity/spksrc/issues?state=open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
gedaan ben benieuwd!

Ik ben nu aan het spelen met nzbget...een schrale interface, niet echt gebruiksvriendelijk qua processing maargoed leuk om mee te spelen. ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kan het kwaad om een ds212 op de zijkant te leggen? Anders past deze niet in mijn kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:16
shoombak schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:18:
Kan het kwaad om een ds212 op de zijkant te leggen? Anders past deze niet in mijn kast :)
Vast niet. Maar kijk wel even naar de layout van het moederbord. Probeer het moederbord onder te leggen met ruimte er boven voor optimale airflow.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

MissileHugger schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:53:
Klopt. Alleen dit is Java versie 6.
Weet ik, maar voor PCLoadletter's Java SE 6 moet je ook zelf de Java distributable downloaden, omdat je je blijkbaar als end-user moet registreren bij Oracle. Vroeg me dus af hoe dat zat ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witchdoc schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:22:
[...]

Elke disk heeft een bepaalde URE (Unrecoverable Read Error). Deze veranderd nauwelijks terwijl disks wel steeds groter worden.
Er zijn wat berekeningen gedaan (een paar jara terug) en daar kwam uit dat je zo'n URE ongeveer elke 12TB zou tegenkomen.Met een RAID5 zou dus het gevolg zijn dat als je raid >12TB is dat je bij het falern van 1 disk tijdens het rebuilden erg grote kans op zo'n URE hebt tijdens het rebuilden waardoor je al je data kwijt raakt.

lees http://blogs.zdnet.com/storage/?p=162 en of http://storagemojo.com/20...-6-stops-working-in-2019/ maar eens.
Bedankt voor je uitleg :-)

Maar nu zit ik vast. Je moet dus < 12 TB blijven? Maar een 1512+ met 5 3 TB disks zit bruto op 15 TB (15 > 12, volgens mij moet uitgaan van die 15 en niet van de netto data, aangezien de recovery data ook op die 15 TB opgeslagen zijn. Wij zien die 6 TB dan wel niet, maar ze worden wel gebruikt en lopen dus ook risico?), terwijl in RAID6 netto op 9 TB. En dat is toch wel het minste als ik 't een beetje op de groei wil kopen (ik heb nu 5,5 a 6 TB). Ik wou ze dubbel kopen, waarbij de 2e NAS de 1e NAS backupt. Maar die 2e loopt dan hetzelfde risico als de 1e, en dan zul je altijd zien dat 't ook tegelijkertijd gebeurt (hallo, Mr. Murphy :-)).

?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Eigenlijk komt het er op neer dat je moet zorgen dat je nooit > 12TB zonder parity hebt (bijv raid6)
Je kan natuurlijk ook meerdere volumes maken met parity < 12TB
Andere opties zijn natuurlijk een goede backup (maar iets dat een beetje vlot 12TB terug zet is niet goedkoop) of bijv. een replica op een andere raid5 array (dan draai je eigenlijk raid 50).

Hoe dan ook, het blijft allemaal theoretisch en 12TB is niet een vaste grens. Je moet het zien als een soort MBTF.. een controller failure kan ook je hele array om zeep helpen door curruptie. Dan heb je zelfs aan een raid60 niets meer.

Enterprise hdd's zijn meestal een factor 10 (dus 120TB) maar niet een factor 10 duurder.. dus daar is wel een business case van te maken.

Ikzelf draai tot volle tevredenheid op 8 ST300DM001's in een raid 6 volume op een DS1512+ alle 8 uit china overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier een Synology ds212+ staan
Echter kom ik wat USB poorten te kort.
Heb een belkin 7 port usb hub (P-F5U237) (hier maar die werkt niet. DSM 4.0 (laatste versie incl alle updates) herkent hem wel maar de HDD's of USB sticks die aangsloten worden niet.

Nu wil ik eventueel een synology USB station 2 aanschaffen als deze dit wel ondersteund.
Wil namelijk een aantal externe HDD's aansluiten (WD Essential 2 TB HDD's)
Daarnaast ook mn HP PSC 1110 printer/scanner/kopier machine.

Mn neef heeft een DS211 deze ontsteund de belkin hub wel, hij heeft de software nog op DSM 3.X staan.

Graag jullie advies.
heb wel tegenstrijdigde berichten gelezen, de een zegt dat de nieuwe versie van DSM geen USB hubs ondersteunt de andere zeggen van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meer mensen er last van dat het DDNS service van synology zelf niet goed werkt?Ik krijg elke keer de melding vandaag dat DDNS service failed to register...

Dus ik vraag me af of het aan mijn syn ligt of er een probleem is met de service zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
hier ook sinds gisteren. en vandaag 3 keer.
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:35:
meer mensen er last van dat het DDNS service van synology zelf niet goed werkt?Ik krijg elke keer de melding vandaag dat DDNS service failed to register...

Dus ik vraag me af of het aan mijn syn ligt of er een probleem is met de service zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Yep, hier hetzelfde. Authenticatie problemen zo te zien. Ik vermoed dat het bij Synology zelf ligt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
reactie binnen 2 uur:

Dear Remco,

The affected products include DS1512+ and DS1812+ worldwide, and DS212j for Asia shipments only. Suppose that you are talking now DiskStation is not working well, please check which of the following symptom that the DiskStation is experiencing:
1. [Flash Issue]

After powering on the DiskStation(from powerless state), the Blue LED flashes endlessly with AND without any hard drives in the system.
If this is the case, please contact your direct Synology reseller for a replacement service. In case the reseller is not able to assist with this issue please help provide the following information:

• Reseller store:
• Product Serial number:
• Contact information:
( Each item is necessary )
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Full Name:
Address:
Postal Code:
City:
Country:
Tel.Number:
------------------------------------------------------------------------------------------------

Once getting another returned DiskStation, you could directly migrate the original disks in it to read the data as:

http://www.synology.com.t...w_to_migrate.php?lang=enu

2. [None Flash Issue]

If the DiskStation can be successfully boot up after several attempts of powering on the system(from powerless state), this is could be a known issue which can be resolved with the following patch (*):

ftp://on-line:online_user..._DS1812+_DS1512+_ONLY.pat

The same patch will be also included in the coming official hot-fixing DSM. Hope this helps.

Best regards,
Synology Support

* This patch is only for DS1512+ and DS1812+. You could apply it no matter your DS1512+/1812+ is affected or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb het al zovaak gehad dat ik het er maar weer af gegooid heb, werd er beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op zondag 29 april 2012 @ 12:27:
[...]
Heb je wel een map aangemaakt op je volume2? Ik kan aan de mappen ook niet zien op welk volume het is. Maak dus even een shared folder aan met goed herkenbare naam.
itchin schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:21:
[...]
Aaaah, eerst een folder aanmaken op Volume2?
Dat wilde ik ook al proberen? Maar ik zie in DSM niet waar ik dat moet doen?
In opslagbeheer zie ik niet de mogelijkheid om een map aan te maken en in Filestation zie ik volume2 niet terug?

[Edit]
Gevonden! Map aangemaakt en de BackUp loopt nu!

[ Voor 33% gewijzigd door readytoflow op 29-04-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
overigens heb ik nog steeds snelheidsissues.
als ik er vanaf xbmc of mijn windows 7 pc naartoe of vandaan pomp haal ik snelheiden van rond de 60.
als ik op mijn nas download met sabnzb haal ik ook full speed (rond de 6 mb.

echter als ik download met newsleecher haal ik maar max 2 mb. plus continue pieken en dalen. traag en niet stabiel dus.
als ik tijdens dit downloaden een nas speed test doe met nas performance tester 1.4 zie ik dit
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Running warmup...
Running a 400MB file write on drive X: 10 times...
Iteration 1:     16,02 MB/sec
Iteration 2:     15,28 MB/sec
Iteration 3:     3,38 MB/sec
Iteration 4:     6,62 MB/sec
Iteration 5:     15,00 MB/sec
Iteration 6:     15,39 MB/sec
Iteration 7:     8,21 MB/sec
Iteration 8:     27,29 MB/sec
Iteration 9:     10,72 MB/sec
Iteration 10:     6,27 MB/sec
------------------------------
Average (W):     12,42 MB/sec
------------------------------
Running a 400MB file read on drive X: 10 times...
Iteration 1:     14,34 MB/sec
Iteration 2:     28,51 MB/sec
Iteration 3:     109,10 MB/sec
Iteration 4:     85,26 MB/sec

tijdens lees iteratie 2 heb ik newsleecher stopgezet.

newsleecer draait op mijn windows 7 machine en schrijft weg naar mijn X schijf. die is gemapped naar: \\nas\downloads\

iemand opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
nu grabit geinstalleerd en hierbij kun je aangeven waar cache temp en downloads gezet worden.
nu ik de cache lokaal heb en de rest op mijn nas gaat het wel maxed out.
Maar ik blijf het een vaag verhaal vinden. En jammer want newsleecher biedt toch wat meer mogelijkheden.
remcoXP schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:02:
overigens heb ik nog steeds snelheidsissues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:22:
Eigenlijk komt het er op neer dat je moet zorgen dat je nooit > 12TB zonder parity hebt (bijv raid6)
Je kan natuurlijk ook meerdere volumes maken met parity < 12TB
Bedankt voor het meedenken en de snelle reactie :-)

Bovenstaande quote snapte ik niet helemaal; zeg je nu dat > 12TB met RAID 6 wel een probleem is, of juist niet?

Wat ik wil doen is 2 1512+ kopen, en allebei vol proppen met 3 TB disks (dus 5 per machine). Dat allemaal in RAID6. Dan hou je weliswaar effectief 9 TB over, maar de data die er is is wel 15 TB. Die laatste 6 zie je niet omdat ze gebruikt worden voor RAID recovery. Ze bevatten dus wel data. En daarom dacht ik dat 9 TB in RAID 6 dan nog steeds een probleem is, omdat het 'onderhuids' toch echt 15 TB is (15 > 12). En om diezelfde reden zou dus ook meerdere volumes geen oplossing zijn; de 15 blijft 15 fysiek aanwezig en beschreven, waarvan maar 9 TB zichtbaar voor de gebruiker. Maar die redenering klopt dus niet?
DukeBox schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:22:
Ikzelf draai tot volle tevredenheid op 8 ST300DM001's in een raid 6 volume op een DS1512+ alle 8 uit china overigens.
Hoe lang al, als ik mag vragen?

Nogmaals bedankt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Goner schreef op zondag 29 april 2012 @ 16:27:
[...]

Weet ik, maar voor PCLoadletter's Java SE 6 moet je ook zelf de Java distributable downloaden, omdat je je blijkbaar als end-user moet registreren bij Oracle. Vroeg me dus af hoe dat zat ... :?
Ja. Deze zit in dit geval in de package. Ik hoop dat het niet zo'n probleem is anders krijg je inderdaad het probleem dat je het zelf moet downloaden.

Je moet inderdaad bij Oracle de licentie accepteren voordat je kan downloaden. Het mag alleen wel door 3rd party worden uitgebracht dus ik zie geen probleem eigenlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door MissileHugger op 29-04-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:23:
[...]

Bedankt voor het meedenken en de snelle reactie :-)

Bovenstaande quote snapte ik niet helemaal; zeg je nu dat > 12TB met RAID 6 wel een probleem is, of juist niet?
Er is ALTIJD een kans dat een tweede disk faalt tijdens het rebuilden van een eerste disk (raid-5) of dat meer dan 2 disks falen bij raid-6. Hell, mits ene beetje pech kan je morgen op elke disk een URE hebben.

Staar je dus niet blind op die cijfers en neem gewoon echte offline backups als je data echt waardevol is en doe minimaal raid-6 of beter voor grote volumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witchdoc schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:50:
Staar je dus niet blind op die cijfers en neem gewoon echte offline backups als je data echt waardevol is en doe minimaal raid-6 of beter voor grote volumes.
of een service als amazon s3 gebruiken, dat werkt erg goed met de synology, had het in 2 minuten draaien en elke week udpate hij alles automatisch voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:58:
[...]

Yep, hier hetzelfde. Authenticatie problemen zo te zien. Ik vermoed dat het bij Synology zelf ligt.
[

quote]schumi2004 schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:58:
[...]

Heb het al zovaak gehad dat ik het er maar weer af gegooid heb, werd er beetje moe van.
[/quote]
[

quote]remcoXP schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:57:

[...]
[/quote]

ok,bedankt,het lijkt mij dan duidleijk dat het probleem bij syn ligt ,hopen dat ze het snel oplossen, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
Ik heb sinds gisteren ook eindelijk een DS212. Natuurlij direct mee aan de slag gegaan en alles geinstalleerd en goed ingedeeld.Maar nu heb ik een (groot) probleem.

Ik had eindelijk alles goed ingesteld (Sabnzb, Couchpotato etc.) het enige wat ik vandaag nog wou doen is de NAS via het internet benaderbaar te maken. Dit heb ik gedaan met de EZ-internet configurator, maar hier is iets mis gegaan.

Sinds ik daar mee bezig ben geweest is het apparaat niet meer te bereiken via finder (osx) en verkenner (windows), ook Sabnzb en Couchpotato zijn ook niet meer te bereiken. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Ik heb mijn router al gereset maar dat heeft niet geholpen dus ik denk dat het in de DS212 zit, maar ik kan nergens vinden waar.

EDIT: gevonden! Door de interne firewall was alles geblokkeerd. Alles werkt weer....

[ Voor 5% gewijzigd door Qoon3x op 29-04-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Weet iemand of er ook een browser bestaat die op de Synology zou draaien.. Dat is eigenlijk het enige wat ik mis op de Synology.

Situatie; vanaf het werk log ik in op de Synology DSM webinterface thuis, start browser op en browse daarmee naar site's.

[ Voor 47% gewijzigd door erikafoort op 29-04-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:23:
Ik bedoel dat je risico loopt als je geen parity (meer) hebt. Dus met raid 6 heb je nog na uitval nog parirty dus in princiepe ben je dan verzekerd van een goede rebuild.
Hoe lang al, als ik mag vragen?
Sinds half december en ergaat dagelijks heel wat data overheen, zowel smb shares als iSCSI.

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 29-04-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bfrqrv
  • Laatst online: 05-07 20:34
Hallo Tweakers, ik heb een kleine vraag over de snelheid van de 212+ Ik heb nu 2 uur leesvoer achter de rug en wil graag verder gaan tweaken. Ik gebruik nu nog 1 schijf (Samsung hd103sj)
Min wens is met een hoge snelheid naar deze schijf te kunnen schrijven. Het streamen via nfs geeft geen problemen. Ik zit op 25MB richting de nas. (Samba,FTP) Verschillende volumes getest, geen verschil.
Ik weet dat de schijf op zich sneller moet kunnen, en mijn giga netwerk kan veel sneller. Meestal 50/60 MB tussen de pc's. Is de 25 MB dan normaal, wat is dan eventueel de bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Pfff...Het lijkt wel of ik niks meer zonder jullie hulp kan zeg...

De DS209 is nu intern aan het kopiëren tussen de twee volumes. Dat gaat nog een dagje duren (duurt wel erg lang moet ik zeggen +/- 22 uur voor 1.3TB).

Nu ben ik aan de slag gegaan met mijn nieuwe DS110J.
Daar heb ik een van de oude 1.5TB schijven ingestopt aangesloten op LAN en aangezet.
Nu knippert het statuslampje oranje. het lampje van het LAN is groen en bij DISK en daaronder zie ik niks branden.

Wanneer ik de Synology Assistant aanzet vindt ik alleen de DS209 en niet de DS110J.

Wanneer ik een netwerkscan uitvoer zie ik wel het volgende:
192.168.1.150 - Synology incorporated - DS209
192.168.1.158 - Synology Incorporated

Wanneer ik browse naar http://192.168.1.158:5000/webman/index.cgi dan krijg ik wel het DSM logo te zien in het tabblad, maar verder de foutmelding: Oeps! Google Chrome kan geen verbinding maken met 192.168.1.158:5000

Via andere browsers ook foutmelding.

Ik heb geen gebruik gemaakt van de bijgeleverde CD want die lijkt gewoon SA te gebruiken, maar dan een oudere versie. [Edit] Inmiddels wel maar dat is idd gewoon een oude SA versie.

De schijf werkt gewoon nog goed. Maar zelfs als die niet zou werken, zou je de DS110J toch nog gewoon moeten kunnen benaderen?

Doe ik iets verkeerd?
En zo ja, wat moet ik doen om de DS110J te kunnen benaderen?

Snap er niks van...Na 26 keer hetzelfde te hebben gedaan, heb ik nu ineens de DS110J via de Assistant kunnen bereiken. Ik ben er nu DSM4.0 aan het opzetten.

[ Voor 7% gewijzigd door readytoflow op 29-04-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-10 20:53
remcoXP schreef op zondag 29 april 2012 @ 18:57:

[...]
Pff, ik heb er hier ook last van met een 1010+, iedere 10min 2mails "system fails to register" maar alles werkt van buitenaf.

Zal wel vanzelf overgaan hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 20:03:
[...]

of een service als amazon s3 gebruiken, dat werkt erg goed met de synology, had het in 2 minuten draaien en elke week udpate hij alles automatisch voor mij.
Ik woon in Belgie; DE Belg (de user hierboven) zal kunnen bevestigen dat wij in Belgie niet gezegend zijn met betaalbaar snel internet. Ik heb 64k up, doe dan maar eens 5 TB uploaden naar Amazon. Je bent nog sneller als je 't met de postduif of met de huifkar stuurt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

witchdoc schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:50:
[...]

Er is ALTIJD een kans dat een tweede disk faalt tijdens het rebuilden van een eerste disk (raid-5) of dat meer dan 2 disks falen bij raid-6. Hell, mits ene beetje pech kan je morgen op elke disk een URE hebben.

Bedankt voor je antwoord :)

EErst dacht ik 'ik doe enterprise'. Op dit andere fora werd er zo hard op me ingebeukt ( :+ ) dat dat overkill was, dat ik dacht 'ok, dan doe ik consumer'. Maar door dit gezeik denk ik: 'dan toch maar enterprise', dan maar niet op vakantie dit- en volgend jaar.

Hitachi enterprise in RAID6, daar neig ik nu naar. In een 1512+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Hmm...Ik zit nu al 20 minuten naar het volgende te kijken:
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/ak7vye.jpg

Gaat dus om een 1.5TB disk. Dat blauwe pijltje vind ik wel verwarrend bij de foutmelding. Geef dan een kruis weer. Of loopt de formattering toch nog verder?

Werk via laptop, maar wel bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:26:
Maar door dit gezeik denk ik: 'dan toch maar enterprise', dan maar niet op vakantie dit- en volgend jaar.
Je kan natuurlijk ook gewoon een goede backup regelen.. zo heb ik laatst een LTO4 8 slot robot op de kop getikt voor 550€ en de tapes zijn niet zo duur meer. Daarnaast kan ik tenminste ook archiveren waardoor ik mijn NAS ook niet iedere x jaar van grotere hdd's moet voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

readytoflow schreef op zondag 29 april 2012 @ 22:39:
Hmm...Ik zit nu al 20 minuten naar het volgende te kijken:
[afbeelding]

Gaat dus om een 1.5TB disk. Dat blauwe pijltje vind ik wel verwarrend bij de foutmelding. Geef dan een kruis weer. Of loopt de formattering toch nog verder?

Werk via laptop, maar wel bekabeld.
Blauw pijltje is volgens mij waar hij mee bezig is. Het formatteren duurt inderdaad wel even. Als ik het mij goed herinner is het geen quick format.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1 ... 31 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.