Om een complete reindex te vermijden rename ik het desbetreffende bestand. Daarna is hij automatisch in de index opgenomen.CrashOne schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:23:
Is het mogelijk om met een script of iets dat als een download in SabNZBd+ klaar is dat deze aan de media DB van de Nas wordt toegevoegd? Nu moet ik opnieuw indexeren of via filesystem naar het bestand bladeren als ik een video wil afspelen.
wilde die NZBget ook eens proberen. Klopt het dat http://packages.synocommunity.com/ niet meer werkt?
Ben er inmiddels achter dat ik bovenstaande URL in de package center moest toevoegen. Nu kan ik van alles installeren, waaronder NZBget. Hoe zit het met updates? gaat dat ook via DSM of moet dat nog handmatig?
Ben er inmiddels achter dat ik bovenstaande URL in de package center moest toevoegen. Nu kan ik van alles installeren, waaronder NZBget. Hoe zit het met updates? gaat dat ook via DSM of moet dat nog handmatig?
[ Voor 54% gewijzigd door jos_zwa op 24-04-2012 13:10 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
sanderdw schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:31:
[...]
Traag wil ik niet zeggen, de programma's zelf werken aardig snappy. De troughput is gewoon wat minder, dus je kan maar met bijv 2/3 mb per seconde downloaden.
Bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees is wat ik wil allemaal mogelijk, maar wel door het sluiten van compromissen, en dat is niet iets wat ik graag wil.driedees schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:49:
[...]
Ik heb sinds dit weekend een DS112j en naar aanleiding van de tips hier, repo van SynoCommunity gebruikt. Die stelt NZBGet in, welke schijnbaar wat minder resources vraagt van je DS en daarmee sneller werkt. Je kunt dan heel makkelijk alles in een keer installeren en via NZBConfig wordt alles in een keer aan elkaar geknoopt. SickBeard werkte in een keer goed, CouchPotato krijg ik niet echt aan de praat. Ook niet heel erg in verdiept, wilde vooral SickBeard. Films doe ik zo sporadisch, dat ik daar nog toe kan met .torrents en Transmission op de DS112j.
Films vanaf de NAS kijken, terwijl NZBget en Transmission op de achtergrond lopen, gaat prima. Heb maar een 8Mbit ADSL lijntje en downloaden gaat met de volledige snelheid.
De eerstvolgende optie is dan de DS112 of de DS212J. Zo te zien zijn deze even duur, met de volgende verschillen:
- DS212J heeft twee bays
- DS212J heeft een stillere fan
- DS112 heeft USB 3.0 en eSATA
- DS112 heeft een snellere processor
- DS112 heeft meer IP-cam licenses en een hoger FPS
- DS112 heeft twee Time Backup taken versus één op de DS212J
- DS112 heeft meerdere simultane FTP verbindingen en gebruikersaccounts
Op dit moment niet zo te zien inderdaad. Storing of misconfiguratie wellicht?jos_zwa schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:18:
wilde die NZBget ook eens proberen. Klopt het dat http://packages.synocommunity.com/ niet meer werkt?
Ben er inmiddels achter dat ik bovenstaande URL in de package center moest toevoegen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Zou iemand hier nog iets over kunnen zeggen?Mr_gadget schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:56:
[...]
Het was een enkele 1.5 TB samsung ecogreen (5400 rpm). Hiervoor heb ik ook SHR ingesteld, maar dat doet in principe niks met een enkele schijf toch? Misschien handig als ik er ooit nog een 2 TB disk bijsteek handig. Zou ik die 2e schijf dan ook nog als losse schijf kunnen gebruiken of ben ik dan verplicht een mirror (SHR) ervan te maken?
Oeh en nog een vraag: Er zitten twee gaatjes in de behuizing voor schroefjes aan de achterkant maar er lijkt geen schroefdraad in te zitten, klopt dit?
Verwijderd
Iemand een idee wanneer de 412 uitkomt? (dus zonder +). Je vindt er immers nog niets over terug op het net en ik overweeg deze aan te kopen.
Die keuze moet je zelf maken. Het is maar net wat iemand belangrijk vindt en dat is persoonlijk en kunnen wij niet voor je maken. Iedereen vindt andere dingen weer belangrijker.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:06:
[...]
[...]
Bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees is wat ik wil allemaal mogelijk, maar wel door het sluiten van compromissen, en dat is niet iets wat ik graag wil.
De eerstvolgende optie is dan de DS112 of de DS212J. Zo te zien zijn deze even duur, met de volgende verschillen:Gezien mijn gebruik is de flexibiliteit van twee bays (ook al gebruik ik initieel slechts een enkele bay) en de stillere fan het enige nuttige verschil.
- DS212J heeft twee bays
- DS212J heeft een stillere fan
- DS112 heeft USB 3.0 en eSATA
- DS112 heeft een snellere processor
- DS112 heeft meer IP-cam licenses en een hoger FPS
- DS112 heeft twee Time Backup taken versus één op de DS212J
- DS112 heeft meerdere simultane FTP verbindingen en gebruikersaccounts
Het verschil zit hem dus ook in de J letter. Als je kijkt naar de DS212j en DS212 dan zie je dit verschil ook en kan de DS212 soms weer iets meer dan de DS112. Uiteindelijk zijn het allemaal prima apparaten.
Door voor jezelf uit te maken welke punten jij belangrijk vindt kom je vanzelf op een model uit.
note
Elke Synology heeft maar 1 licentie van een Ip-CAM gratis. Extra licenties zul je erbij moeten kopen. Het verschil zit in het aantal licenties wat je kunt toevoegen aan je NAS na aanschaf.
Verwijderd
Kan het ook aan de router liggen ?? De verbinding naarboven is 100 mbit en daaraan hangt een switch met 1000 mbit met pc en nas. Kan het ook daaraan liggen ??cheiron schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:54:
[...]
Ik heb al een paar keer alle geïnstalleerde programma's uitgezet en gedeinstalleerd. Het heeft nog niet mogen baten.
Alvast bedankt.
Het stond er niet heel duidelijk bij, maar het gaat voor mij de DS212J worden.MikeOO schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:14:
[...]
Die keuze moet je zelf maken. Het is maar net wat iemand belangrijk vindt en dat is persoonlijk en kunnen wij niet voor je maken. Iedereen vindt andere dingen weer belangrijker.
Het verschil zit hem dus ook in de J letter. Als je kijkt naar de DS212j en DS212 dan zie je dit verschil ook en kan de DS212 soms weer iets meer dan de DS112. Uiteindelijk zijn het allemaal prima apparaten.
Door voor jezelf uit te maken welke punten jij belangrijk vindt kom je vanzelf op een model uit.
note
Elke Synology heeft maar 1 licentie van een Ip-CAM gratis. Extra licenties zul je erbij moeten kopen. Het verschil zit in het aantal licenties wat je kunt toevoegen aan je NAS na aanschaf.
Echt garantie heb je natuurlijk nooit, maar het zou inderdaad moeten werken.hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 11:03:
[...]
Zou je voor mij kunnen bevestigen dat ik met de volgende werkwijze m'n data niet kwijtraak?
1) Logisch verwijderen van volume 2 (hier staat niets relevants op)
2) Via opslagbeheer -> maken -> SHR maken, hierbij wordt volume 1 omgebouwd naar raid ofzo?
3) Nadat de 2TB schijf is gematcht met de 1TB schijf de 1TB-schijf uit de NAS halen
4) De 2e 2TB schijf plaatsen
5) moet ik dan nog iets doen om te zorgen dat er 2TB beschikbaar is in RAID1, of doet SHR dat vanzelf?
Als je echt zeker wil zijn wordt het toch heen en weer pompen/kopieren van data. Dan kun je namelijk je oude 1TB schijf in de huidige staat houden tot je helemaal gemigreerd bent.
Makkelijkste manier daarvoor is:
1) Je 2TB nog lege HDD in de synology configureren als SHR (zonder volume 1 eraan toe te voegen)
2) Alle data met een back-up taak laten kopieren van volume 1 naar volume 2
3) 1TB schijf eruit
4) Tweede 2TB schijf erbij en het SHR volume uitbreiden.
Toevallig een grote downloadjob (10GB en meer) in sabnzbd gegooid? De J modellen met minder 256mb geheugen kunnen dat niet zo goed hebben. Dan vreet hij alle geheuegen op om die job te verwerken. Enige remedie is sab killen of heel veel geduld tot hij de job heeft afgehandeld wat ook tergend traag zal gaan.witchdoc schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:02:
Ik geraak op niks web service meer van m'n syno.. syno's dsm zelf, sabnzb, sickbeard, couch, spotweb.. al die webservices down.
Via ssh kan ik nog wel inloggen..
Iemand een idee om het boeltje weer in gang te trekken? Een simpele reboot helpt niet Een tweede reboot ook niet
aLs'k dit juist interpreteer is sabnzb trouwens aardig wat cpu aan't gebruiken?
code:
1 2 PID PPID USER STAT VSZ %MEM %CPU COMMAND 23115 15281 sabnzbd R 22080 0.7 25.0 /usr/local/sabnzbd/env/bin/python /usr/local/sabnzbd/share/SABnzbd/SABnzbd.py -f /usr/local/sabnzbd/var/config.ini --pid /usr/local/sabnzbd/var/ -d
EDIT: mm, blijkbaar ging de reboot ook niet.. ping bleef lopen.. na powerdown alles weer wat beter.
[ Voor 33% gewijzigd door Mystic Spirit op 24-04-2012 14:51 ]
DS2411+ met 3GB RAM. Opgelost door powercycle trouwens.. geen idee wat er aan de hand was.. SSH reageerde vlot maar zelfs reboot commando deed ie niks meer opMystic Spirit schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:42:
Toevallig een grote downloadjob (10GB en meer) in sabnzbd gegooid? De J modellen met minder 256mb geheugen kunnen dat niet zo goed hebben. Dan vreet hij alle geheuegen op om die job te verwerken. Enige remedie is sab killen of heel veel geduld tot hij de job heeft afgehandeld wat ook tergend traag zal gaan.
Lijkt nu even down ja.jos_zwa schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:18:
Updates gaan via DSM, in je Package Center zie je je geïnstalleerde packages staan, en soms staat er een Update knopje bij.
Maar Sick Beard bijvoorbeeld, update je normaal gesproken via de browser zelf, als je de melding "You are x commits behind" ziet.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Bedankt voor je reactie, ik heb natuurlijk de belangrijkste dingen (documenten en foto's etc) nog ergens apart gebackupped. Wat ik alleen niet snap: op de 1TB schijf staat een partitie van 2GB met daarop het besturingssysteem. Hoe kan de NAS dan nog opstarten als ik de 1TB er uit trek bij stap 3? Dan zit er toch geen schijf meer in met een besturingssysteem???Mystic Spirit schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:42:
[...]
Echt garantie heb je natuurlijk nooit, maar het zou inderdaad moeten werken.
Als je echt zeker wil zijn wordt het toch heen en weer pompen/kopieren van data. Dan kun je namelijk je oude 1TB schijf in de huidige staat houden tot je helemaal gemigreerd bent.
1) Je 2TB nog lege HDD in de synology configureren als SHR (zonder volume 1 eraan toe te voegen)
3) 1TB schijf eruit

Ik probeer even SABnzbd te installeren via package center met die http://packages.synocommunity.com repository, maar na een doelmap op te geven geeft ie aan dat ik de installatie niet uit kan voeren. iemand?
edit: ik moest "/volume1/" als doelmap invullen
[ Voor 44% gewijzigd door jos_zwa op 24-04-2012 17:01 ]
Op elke disk staat het besturingssysteem. Dat is een raid1 over alle disks verspreid namelijkhawkeyenl9393 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:04:
[...]
Bedankt voor je reactie, ik heb natuurlijk de belangrijkste dingen (documenten en foto's etc) nog ergens apart gebackupped. Wat ik alleen niet snap: op de 1TB schijf staat een partitie van 2GB met daarop het besturingssysteem. Hoe kan de NAS dan nog opstarten als ik de 1TB er uit trek bij stap 3? Dan zit er toch geen schijf meer in met een besturingssysteem???![]()
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Je moest daar de download locatie opgeven, waar de complete en incomplete folder voor sabnzbd komt. Die staan nu dus in de root van volume1 bij je.jos_zwa schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:22:
Ik probeer even SABnzbd te installeren via package center met die http://packages.synocommunity.com repository, maar na een doelmap op te geven geeft ie aan dat ik de installatie niet uit kan voeren. iemand?
Zit er aan te denken om een synology 1512+ te bestellen, maar welke harde schijven kunnen hier het beste bij ?
Zat er aan te denken om de Western Digital 20EARX hier in te doen, maar ik lees nu veel slechte verhalen over de WD Green series in NAS systemen. Ondanks dat ze wel in de compitable list staan van Synology
Iemand suggesties ?
Zat er aan te denken om de Western Digital 20EARX hier in te doen, maar ik lees nu veel slechte verhalen over de WD Green series in NAS systemen. Ondanks dat ze wel in de compitable list staan van Synology
Iemand suggesties ?
[ Voor 9% gewijzigd door descon op 24-04-2012 19:17 ]
Niet helemaal want hij heeft nu geen RAID1 dus wellicht is mijn korte omschrijving iets te kort, maar hoe dan ook als het besturingssysteem weg is kan je dat met synology assistant weer installeren, je data is dan niet weg.Magic schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 16:42:
[...]
Op elke disk staat het besturingssysteem. Dat is een raid1 over alle disks verspreid namelijk
hi
I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt
Ik dacht hier laatst een oplossing gelezen te hebben ivm speciale tekens met het downloaden van sabnzbd met de superzebulon.
Er was ergens een mogelijkheid om die utf waarde aan te passen.
Ik zou liever niet Merty zijn sabnzbd installeren, ik het de superzebulon op punt staan ...
iemand die kan helpen?
Ik zou liever niet Merty zijn sabnzbd installeren, ik het de superzebulon op punt staan ...
iemand die kan helpen?
1 Bay is voor mij echt genoeg, 256 mb betekent dus de " " versie, zonder de JMikeOO schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:51:
[...]
Ik weet dat jij 1 bay overweegt. Zelf zou ik het ipv de DS112+ en DS212 nemen. Je kunt dan later nog een extra schijf erbij plaatsen als je dat wilt. Waarschijnlijk raak je harddisk eerder vol dan dat je NAS iets niet meer aan zou kunnen. Dat lijkt mij een beter advies om voor de toekomst voorbereid te zijn.
Verder download je dus maar 2 films per etmaal.
Dus elke recente Synology met minimaal 256mb voldoet prima voor je doel.
Hoe lang het duurt voor iets is uitgepakt dat verschil zal klein zijn.
Hoop dat je hier iets mee kunt.
Zou je data naar Google Drive kunnen syncen?
Voor SkyDrive kan het niet maar Google Drive?
Voor SkyDrive kan het niet maar Google Drive?
👉🏻 Blog 👈🏻
Gister geprobeerd, en ik moet zeggen dat de uitkomst naar volle tevredenheid is! Ik heb het volgende gedaan:Mystic Spirit schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:42:
[...]
Echt garantie heb je natuurlijk nooit, maar het zou inderdaad moeten werken.
3) 1TB schijf eruit
1) Volume 2 verwijderd
2) Nieuw volume aangemaakt met de optie "snel", waarbij SHR wordt gekozen als RAID-configuratie (dit werd volume 2). In mijn geval is dit hetzelfde als RAID1 (2 schijven)
3) Een gegevenstaak-backup (temp_backup) gemaakt naar volume 2, waarbij ik ook de configuratie en alle settings heb meegenomen
4) De NAS uitgeschakeld en Volume 1 (de 1TB-schijf) heb ontkoppeld
5) De NAS weer opgestart, hierbij was de 2TB-schijf beschikbaar als volume 2, maar daarop nog de hele backup direct beschikbaar
6) De hele backup hersteld
7) De temp_backup verwijderd van volume 2
Kennelijk zet Synology bij het maken van een nieuw volume er ook meteen het OS bij op. Hiermee is dus effectief het Basic volume overgezet op de nieuwe SHR-configuratie.
Ontzettend bedankt voor de hulp, dit scheelt me zo'n 4 dagen data heen en weer gooien over het netwerk!
Ik heb inmiddels via http://packages.synocommunity.com NZBget aan de praat. Alle mappen heb ik goed ingesteld, maar als ik nu een NZB file upload staat er wel mooi "NZB file OK" ofzo iets, maar er gebeurd verder niks. Er blijft staan "server sleeping" hoe kan dit?
Nog een vraagje: Ik kan nog niet van buiten bij mijn net geïnstalleerde NZBget. Bij SABnzbd was dit gewoon een kwestie van een port instellen en op mijn router deze port even forwarden naar mijn IP van mijn NAS waar het op draait, maar bij NZBget werkt dit niet??
Nog een vraagje: Ik kan nog niet van buiten bij mijn net geïnstalleerde NZBget. Bij SABnzbd was dit gewoon een kwestie van een port instellen en op mijn router deze port even forwarden naar mijn IP van mijn NAS waar het op draait, maar bij NZBget werkt dit niet??
Dus het besturingssysteem is toch altijd in RAID1 over alle volumes verspreid. Blijft een mooi systeem van synologyhawkeyenl9393 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:04:
[...]
Gister geprobeerd, en ik moet zeggen dat de uitkomst naar volle tevredenheid is! Ik heb het volgende gedaan:
1) Volume 2 verwijderd
2) Nieuw volume aangemaakt met de optie "snel", waarbij SHR wordt gekozen als RAID-configuratie (dit werd volume 2). In mijn geval is dit hetzelfde als RAID1 (2 schijven)
3) Een gegevenstaak-backup (temp_backup) gemaakt naar volume 2, waarbij ik ook de configuratie en alle settings heb meegenomen
4) De NAS uitgeschakeld en Volume 1 (de 1TB-schijf) heb ontkoppeld
5) De NAS weer opgestart, hierbij was de 2TB-schijf beschikbaar als volume 2, maar daarop nog de hele backup direct beschikbaar
6) De hele backup hersteld
7) De temp_backup verwijderd van volume 2
Kennelijk zet Synology bij het maken van een nieuw volume er ook meteen het OS bij op. Hiermee is dus effectief het Basic volume overgezet op de nieuwe SHR-configuratie.
Ontzettend bedankt voor de hulp, dit scheelt me zo'n 4 dagen data heen en weer gooien over het netwerk!![]()
![]()
Server sleeping heb ik ook, maar nog niet verder naar gekeken omdat ik nzbget via ipkg heb werken.jos_zwa schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:47:
Ik heb inmiddels via http://packages.synocommunity.com NZBget aan de praat. Alle mappen heb ik goed ingesteld, maar als ik nu een NZB file upload staat er wel mooi "NZB file OK" ofzo iets, maar er gebeurd verder niks. Er blijft staan "server sleeping" hoe kan dit?
Dat ligt eraan hoe je erbij wilt. Wil je alleen met de webclient erbij, dan zal je de normale port 80 open moeten gooien. Wil je direct met de server communiceren, zoals een client op je telefoon dan zal je de server port (standaard 6789) open moeten gooien.
Het besturingssysteem is niet als in RAID1 over beide volumes verspreid; op Volume 2 werd een "schoon" besturingssysteem geinstalleerd, dus ik moest wel echt een herstel-taak doen met daarbij de configuratie herstellen. Klein verschil, grote impactMystic Spirit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:27:
[...]
Dus het besturingssysteem is toch altijd in RAID1 over alle volumes verspreid. Blijft een mooi systeem van synologyOok weer een mooi overzichtje erbij in dit topic hoe je goed migreren kan.
Verwijderd
En de twijfel was terecht.. Elke nacht kwam er een image van de server terecht op de NAS, geen foutmeldingen. 3 dagen later wou ik een image terugzetten van NAS naar server maar die gaf na een tijd read errors, veel te veel om nog goed te zijn. Nu wil ik die images kopiëren naar mijn PC en na 5 min geeft Windows foutmelding 'Invalid File Handle'. Er is dus echt iets mis met de NAS of schijven. Heb er gelukkig nog eentje staan dus ga de schijven overbouwen in de andere DS212j en kijken of ik dan wel de images kan kopiëren of terugzetten op server.Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:59:
[...]
Klopt, had ik al gedaan en de laatste optie werkte. Dus met 1 schijf kunnen installeren, SMART was volledig normaal. Andere schijf bijgestoken, SMART ook volledig normaal.. Volume proberen aan te maken en bij maken bestandssysteem sprongen de lichtjes van de HD's ineens op oranje en het power lampje begon te blinken. Hij heeft zichzelf gereboot. Als log kreeg ik 'Volume 1 crashed'. Heb dat volume dan meteen verwijdert en nog eens geprobeerd, zit nu aan 50% bestandssysteem maken.. SMART is van beide schijven OK. Begin toch wat te twijfelen aan de betrouwbaarheid van deze opstelling.
thnx! Oke ik heb in NZBget port 8888 gekozen. Stel dat ik op mijn router poort 80 inderdaad naar het IP van mijn NAS zet kan ik er dan bij via http://IP-adres/nzbgetweb ? Ik hoef alleen via een browser bij de webinterface te kunnen. moet ik dan in mijn browser in de URL geen poort invullen?sanderdw schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:06:
[...]
Server sleeping heb ik ook, maar nog niet verder naar gekeken omdat ik nzbget via ipkg heb werken.
Dat ligt eraan hoe je erbij wilt. Wil je alleen met de webclient erbij, dan zal je de normale port 80 open moeten gooien. Wil je direct met de server communiceren, zoals een client op je telefoon dan zal je de server port (standaard 6789) open moeten gooien.
Aha dus toch niet. Waarschijnlijk je voor laatste stap uit het lijstje verkeerd begrepen. Met de hele backup herstellen bedoelde je dus ook het herstellen van het OS? Inderdaad klein verschil met grote impacthawkeyenl9393 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:08:
[...]
Het besturingssysteem is niet als in RAID1 over beide volumes verspreid; op Volume 2 werd een "schoon" besturingssysteem geinstalleerd, dus ik moest wel echt een herstel-taak doen met daarbij de configuratie herstellen. Klein verschil, grote impact
Dom vraagje, maar ik geraak er maar niet uit:
Ik heb nu twee USB schijven aan mijn NAS hangen, en zou een heel deel directories (>2TB) willen copiëren naar verschillende directories op mijn NAS. Ik kan het via Filestation in DSM doen, of via Midnight Commander op putty, maar die beide transfers stoppen als de verbinding tussen mijn opdrachtgevende pc (Laptop op brakke WiFi) wegvalt. En die valt behoorlijk vaak weg. Wat is nu de beste manier om zo'n hele job in één batch door te geven een de NAS er zijn plan mee te laten trekken?
Of is het zo dat als je via Filestation op poort 7000 die opdracht geeft, dat die dan doorloopt na afloggen?
Ik heb nu twee USB schijven aan mijn NAS hangen, en zou een heel deel directories (>2TB) willen copiëren naar verschillende directories op mijn NAS. Ik kan het via Filestation in DSM doen, of via Midnight Commander op putty, maar die beide transfers stoppen als de verbinding tussen mijn opdrachtgevende pc (Laptop op brakke WiFi) wegvalt. En die valt behoorlijk vaak weg. Wat is nu de beste manier om zo'n hele job in één batch door te geven een de NAS er zijn plan mee te laten trekken?
Of is het zo dat als je via Filestation op poort 7000 die opdracht geeft, dat die dan doorloopt na afloggen?
[ Voor 10% gewijzigd door DexterBelgium op 25-04-2012 12:15 ]
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Ik heb nu 3 NASsen een 411+II en 2x een 212j. Ik probeer nu 1 van de 212j's te installeren, de ander zit nog in de doos... de 411+II draait hier al een jaar zonder problemen.
De 1e 212j is voorzien van een 160 GB Seagate schijf. Nas start op, maar is vervolgens onzichtbaar in de Assistant. De 411 is gewoon zichtbaar.
Als ik de 212j direct op mijn computer zet is ie wel zichtbaar en kan ik de DSM (laatste versie) installeren.
Ik heb het ip-adres vastgezet, en de NAS weer op de normale manier in mijn netwerk gehangen.
Helaas kan de assistent hem nog steeds niet zien. De 411 is gewoon zichtbaar.
Het ingestelde ip-adres van de 212 is niet bereikbaar in mijn browser (wel als de 212 direct aan mijn computer hangt)
Iemand een idee heeft?
De 1e 212j is voorzien van een 160 GB Seagate schijf. Nas start op, maar is vervolgens onzichtbaar in de Assistant. De 411 is gewoon zichtbaar.
Als ik de 212j direct op mijn computer zet is ie wel zichtbaar en kan ik de DSM (laatste versie) installeren.
Ik heb het ip-adres vastgezet, en de NAS weer op de normale manier in mijn netwerk gehangen.
Het ingestelde ip-adres van de 212 is niet bereikbaar in mijn browser (wel als de 212 direct aan mijn computer hangt)
Iemand een idee heeft?
Dit kan je het beste oplossen met de back-up tool in de synology. Die blijft gewoon netjes lopen als je de webinterface hebt afgesloten.DexterBelgium schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:12:
Dom vraagje, maar ik geraak er maar niet uit:
Heb je de kabel en port op je switch al eens gewisseld? Misschien perongeluk een cross kabel ertussen zitten in plaats van een rechte of een defect poortje?Paling1 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 12:27:
Ik heb nu 3 NASsen een 411+II en 2x een 212j. Ik probeer nu 1 van de 212j's te installeren, de ander zit nog in de doos... de 411+II draait hier al een jaar zonder problemen.
Iemand een idee heeft?
[ Voor 36% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-04-2012 13:06 ]
Hmm ik ben er nou mee aan t werken, en het is toch niet helemaal goed...Omdat ik nu alleen Volume 2 heb, werken o.a. downloadstation, photo station en nog een aantal andere services niet goed meer...Mystic Spirit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:05:
[...]
Aha dus toch niet. Waarschijnlijk je voor laatste stap uit het lijstje verkeerd begrepen. Met de hele backup herstellen bedoelde je dus ook het herstellen van het OS? Inderdaad klein verschil met grote impactWel goed om te weten voor als ik het een keer weer tegen kom.
Er is geen mogelijkheid geloof ik om van Volume2 Volume1 te maken, of wel?
Misschien dat je iets met de volume beheertool in de synology kan, maar dat weet ik niet zeker. Je kan wel met SSH aan de gang en in de commadline een volume1 dir aanmaken in de root en je FSTAB file aanpassen.hawkeyenl9393 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:13:
[...]
Hmm ik ben er nou mee aan t werken, en het is toch niet helemaal goed...Omdat ik nu alleen Volume 2 heb, werken o.a. downloadstation, photo station en nog een aantal andere services niet goed meer...
Er is geen mogelijkheid geloof ik om van Volume2 Volume1 te maken, of wel?
Als je geen idee hebt wat dit allemaal betekent en je contact de synology support dan willen ze je vast helpen, want het is geen heel erg ingewikkeld probleem om op te lossen.
Even iets heel anders. Ik wil vanavond / morgen avond even het zebulon package van CP v1 omprakken naar een CP v2 versie. Is er iemand die een synology heeft die het voor mij zou willen testen? Ik heb zelf de synology net helemaal netjes op orde en wil hem eigenlijk niet in de war sturen door te testen. Ben dus op zoek naar iemand die een vrijwel lege syno heeft om wat mee te testen.
[ Voor 31% gewijzigd door Mystic Spirit op 25-04-2012 13:29 ]
dat gaat ik even doenMystic Spirit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:21:
[...]
Als je geen idee hebt wat dit allemaal betekent en je contact de synology support dan willen ze je vast helpen, want het is geen heel erg ingewikkeld probleem om op te lossen.
heb een post aangemaakt op het synology forum, ik vermoed echter dat ik het sneller heen&weer gekopieerd heb dan dat die post is toegelaten door een mod
[ Voor 19% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 25-04-2012 14:22 ]
Voor support moet je niet op het forum zijn, want dat werkt hetzelfde als hier. Voor daadwerkelijke support moet je een support ticket aanmaken bij synology.hawkeyenl9393 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:32:
[...]
dat gaat ik even doen
heb een post aangemaakt op het synology forum, ik vermoed echter dat ik het sneller heen&weer gekopieerd heb dan dat die post is toegelaten door een mod
Hmm dan moet ik het serienummer opgeven, die kan ik natuurlijk niet remote achterhalenMystic Spirit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:37:
[...]
Voor support moet je niet op het forum zijn, want dat werkt hetzelfde als hier. Voor daadwerkelijke support moet je een support ticket aanmaken bij synology.
[ Voor 11% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 25-04-2012 14:43 ]
jawel systeeminformatie -> algemeenhawkeyenl9393 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:42:
[...]
Hmm dan moet ik het serienummer opgeven, die kan ik natuurlijk niet remote achterhalen
support ticket aangemaakt, nou maar wachten...:)
[ Voor 13% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 25-04-2012 14:47 ]
Ik las hierboven ergens dat er problemen zijn met de laatste DSM update en de Zebulon spk's.
Is dat een incident geweest?
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik lees het niet veel dat er problemen zijn, maar ben ook wel benieuwd. Ik heb zelf nog niet geupdate omdat ik geen zin heb herstel acties en de update geen zaken biedt die ik nodig heb. Nee ook de samba security update nietkraades schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:34:
Ik las hierboven ergens dat er problemen zijn met de laatste DSM update en de Zebulon spk's.
Mss dat je beter een package van synocommunity kan pakkenMystic Spirit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 13:21:
[...]
Misschien dat je iets met de volume beheertool in de synology kan, maar dat weet ik niet zeker. Je kan wel met SSH aan de gang en in de commadline een volume1 dir aanmaken in de root en je FSTAB file aanpassen.
Even iets heel anders. Ik wil vanavond / morgen avond even het zebulon package van CP v1 omprakken naar een CP v2 versie. Is er iemand die een synology heeft die het voor mij zou willen testen? Ik heb zelf de synology net helemaal netjes op orde en wil hem eigenlijk niet in de war sturen door te testen. Ben dus op zoek naar iemand die een vrijwel lege syno heeft om wat mee te testen.
in de github van synocommunity staat al wel de V2. Dus misschien dat die op kortetermijn ook al in de packagemanager zal verschijnen?
schumi2004 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:53:
[...]
Mss dat je beter een package van synocommunity kan pakken
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Een vraag die hier misschien beter op zijn plek is:
Ik gebruik maraschino en kan deze via putty opstarten. Maar helaas start deze niet automatisch op en dit krijg ik dan ook niet voor elkaar.
mijn start script:
via putty geplaatst en gechmod met:
als ik cron hetstart doet hij het niet maar weet ik ook niet waar ik moet kijken om te zien wat de fout is.
Maar in mijn zoektocht heb ik nog een script gezien:
https://github.com/Mar2zz...raschino/S99maraschino.sh
maar ik zou niet weten of deze nog recent is aangezien er 2.6 instaat en zou al helemaal niet weten hoe ik deze werkend krijg. iemand?
Ik gebruik maraschino en kan deze via putty opstarten. Maar helaas start deze niet automatisch op en dit krijg ik dan ook niet voor elkaar.
mijn start script:
code:
1
2
3
| #!/bin/sh cd /volume1/@appstore/maraschino python2.7 maraschino-cherrypy.py |
via putty geplaatst en gechmod met:
code:
1
| wget -O /volume1/@appstore/scripts/maraschino_start.sh http://dl.dropbox.com/sh/8h9ytq1v5uwljjq/Fs90dNqazK/maraschino.sh?dl=1 && chmod a+x /volume1/@appstore/scripts/maraschino_start.sh |
code:
1
2
| crontab toegevoegd met: 0 * * * * root /volume1/@appstore/scripts/maraschino_start.sh |
als ik cron hetstart doet hij het niet maar weet ik ook niet waar ik moet kijken om te zien wat de fout is.
code:
1
| /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh stop && /usr/syno/etc/rc.d/S04crond.sh start |
Maar in mijn zoektocht heb ik nog een script gezien:
https://github.com/Mar2zz...raschino/S99maraschino.sh
maar ik zou niet weten of deze nog recent is aangezien er 2.6 instaat en zou al helemaal niet weten hoe ik deze werkend krijg. iemand?
ik heb nu deze inhoud die het in putty wel doet:Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 20:58:
Misschien even een volledig path naar python2.7 opgeven.
#!/bin/sh
/opt/bin/python2.7 /volume1/@appstore/maraschino/maraschino-cherrypy.py
Je kunt altijd nog achter het commando in crontab zetten:
> /tmp/mylog
Om stdout op te vangen.
> /tmp/mylog
Om stdout op te vangen.
[ Voor 1% gewijzigd door technorabilia op 25-04-2012 21:20 . Reden: Typo ]
👉🏻 Blog 👈🏻
https://github.com/spotwe...l_NL.UTF8-op-Synology-NASRepi3 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:31:
Ik dacht hier laatst een oplossing gelezen te hebben ivm speciale tekens met het downloaden van sabnzbd met de superzebulon.
is vertaling van http://www.chainsawonatir...-ds411j-to-support-utf-8/
Ik heb Transmission 2.42-2 van Zebulon onder 2212, geen probleem .kraades schreef op woensdag 25 april 2012 @ 18:34:
Alleen is de link naar de Transmission webinterface in DSM verkeerd, staat op :5000/webman/3rdparty/transmission/transmission.cgi ?
Moet gewoon poort 9091 zijn ...
[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 25-04-2012 23:31 ]
OKe ik heb NZBget bijna aan de praat (NZBgetweb). Ik heb poort 80 op mijn router doorgezet naar mijn Synology NAS. webservices PHP en MySQL aangezet, maar krijg nu de volgende melding in NZHgetweb:
Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(settings.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/volume1/web/nzbgetweb) in /volume1/web/nzbgetweb/login.php on line 3
terwijl ik de open_basedir in DSM heb aangevuld met het path waar settings.php staan, namelijk :/volume1/web/nzbgetweb
hoe kan dit?
Warning: file_exists(): open_basedir restriction in effect. File(settings.php) is not within the allowed path(s): (/etc.defaults:/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes:/volume1/web/nzbgetweb) in /volume1/web/nzbgetweb/login.php on line 3
terwijl ik de open_basedir in DSM heb aangevuld met het path waar settings.php staan, namelijk :/volume1/web/nzbgetweb
hoe kan dit?
http://packages.synocommunity.com/
hier kan je een werkende NZBget package downloaden, even deze URL toevoegen aan package centre.
hier kan je een werkende NZBget package downloaden, even deze URL toevoegen aan package centre.
Verwijderd
Behalve dat die URL het al een paar dagen niet doetstormfly schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:20:

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2012 09:23 ]
Voor alle duidelijkheid...
http://www.synocommunity.com als je SynoCommunity met je browser eens wil kijken.
http://packages.synocommunity.com/ als je SynoCommunity wil toevoegen als package source in je Synology.
http://www.synocommunity.com als je SynoCommunity met je browser eens wil kijken.
http://packages.synocommunity.com/ als je SynoCommunity wil toevoegen als package source in je Synology.
hier heb ik hem ook vandaan. net alles maar eensopnieuw geinstalleerd, nu krijg ik als ik op config klik in de interface:stormfly schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:20:
ERROR: Could not load web configuration file and could not create a new one. File "settings.php" not found.
terwijl de file bestaat en 777 rechten heeft. in de nzbgetweb map is het een symlink
[ Voor 3% gewijzigd door jos_zwa op 26-04-2012 09:33 ]
Collega tweakers,
Ik heb een andere en voor sommigen mss een leukere oplossing:
Dit is de code van een bestandje dat je via een telnet/ssh verbinding moet aanmaken. (ik vermoed dat het ook via windows zal gaan, maar ik doe het via telenet zelf, zodat we zeker zijn van het formaat, via VI commando)
Let wel op voor de eerste regel, deze moet het path zijn, waar je python staat die Sabnzbd gebruikt. (ik het super zebulon pakket gebruikt)
Noem het : CharTranslator.py en plaats het best bij je instellingen van Sabnzbd
#!"je Python folder"/python -OO
Bij mij is dit bv : /volume2/downloads/__instellingen/admin/SABnzbdScripts
Dit controle bestandje, zal voor het verwerken van je data in SABNZBD eerst het script uitvoeren.
#!/usr/local/python26/bin/python -OO
#-*- coding: iso-8859-15 -*-
#
# If a file has been archieved under an ISO-8859 environment and unarchived
# under an UTF8 environment, then you will get an encoding format problem.
# The file will not be readable through SAMBA.
#
# Renaming script for SABnzbd runnning under Synology NAS.
# By default the NZB software is running under UTF-8 encoding format
# in order to correctly handle the french accents (éèàç...) a SABnzbd
# post-script must be run in order to convert the file encoding.
#
# To fix this problem, you must convert the encoding format
# to the UTF8 (default Synology encoding)
# The script is trying to detect if the original file/directory are coming
# from a RAR archive. In this case the unrar command on your Syno system will
# unpack in CP437 format (DOS).
# NB: in all cases, files will be readable through samba, even if the detection
# failed. But converted characters will not be good, ex: Î? instead é
#
# Remark: I guess it should work for any other encoding style. Just replace
# ISO-8859-15 (Western Europe) by the one coresponding to your country:
# Wikipedia: Character encoding
#
# Done by LapinFou
# date | version | comment
#--------------------------------------
# 12-04-22 | 1.0 | Initial version
# 12-04-22 | 1.1 | Change encoding to ISO-8859-15
# | Added CP437 special characters (0x80-0x9A)
# 12-04-24 | 1.2 | Mixed encoding is not supported
# | UTF-8 encoding format detected
# 12-04-24 | 1.3 | Fixed typo line 57 (test must be 0xA0, not 0xA1)
#
# get library modules
import sys, os
########################
# ----- Functions ---- #
########################
# Special character hex range:
# CP437: 0x80-0x9A (fortunately not used in ISO-8859-15)
# UTF-8: 1st hex code 0xC2-0xC3 followed by a 2nd hex code 0xA1-0xFF
# ISO-8859-15: 0xA0-0xFF
# The function will detect if fileDirName contains a special character
# If there is special character, detects if it is a CP437 or UTF-8 encoding
# else will assume that it is ISO-8859-15
def renameFunc(fullPath, fileDirName):
encodingDetected = False
# parsing all files/directories in odrer to detect if CP437 is used
for Idx in range(len(fileDirName)):
# /!\ detection is done 2char by 2char for UTF-8 special character
if (len(fileDirName) != 1) & (Idx < (len(fileDirName) - 1)):
# Detect UTF-8
if ((fileDirName[Idx] == '\xC2') | (fileDirName[Idx] == '\xC3')) & ((fileDirName[Idx+1] >= '\xA0') & (fileDirName[Idx+1] <= '\xFF')):
print os.path.join(fullPath, fileDirName) + " -> UTF-8 detected: Nothing to be done"
encodingDetected = True
break;
# Detect CP437
elif (fileDirName[Idx] >= '\x80') & (fileDirName[Idx] <= '\x9A'):
utf8Name = fileDirName.decode('cp437')
utf8Name = utf8Name.encode('utf-8')
os.rename(os.path.join(fullPath, fileDirName), os.path.join(fullPath, utf8Name))
print os.path.join(fullPath, utf8Name) + " -> CP437 detected: Renamed"
encodingDetected = True
break;
# Detect ISO-8859-15
elif (fileDirName[Idx] >= '\xA0') & (fileDirName[Idx] <= '\xFF'):
utf8Name = fileDirName.decode('iso-8859-15')
os.rename(os.path.join(fullPath, fileDirName), os.path.join(fullPath, utf8Name))
print os.path.join(fullPath, utf8Name) + " -> ISO-8859-15 detected: Renamed"
encodingDetected = True
break;
else:
# Detect CP437
if (fileDirName[Idx] >= '\x80') & (fileDirName[Idx] <= '\x9A'):
utf8Name = fileDirName.decode('cp437')
print os.path.join(fullPath, utf8Name) + " -> CP437 detected: Renamed"
encodingDetected = True
break;
# Detect ISO-8859-15
elif (fileDirName[Idx] >= '\xA0') & (fileDirName[Idx] <= '\xFF'):
utf8Name = fileDirName.decode('iso-8859-15')
print os.path.join(fullPath, utf8Name) + " -> ISO-8859-15 detected: Renamed"
encodingDetected = True
break;
if (encodingDetected == False):
print os.path.join(fullPath, fileDirName) + " -> No special characters detected: Nothing to be done"
return
########################
# --- Main Program --- #
########################
# get argument: directory of the SABnzbd job
os.chdir(sys.argv[1])
# display directory of the SABnzbd job
currentFolder = os.getcwd()
print "Current folder is" + currentFolder
# rename SABnzbd job directory (coming from SABnzbd: never in CP437 format)
print "Renaming folders to UTF-8..."
renameFunc('', currentFolder)
# process each sub-folders starting from the deepest level
for dirname, dirnames, filenames in os.walk('.', topdown=False):
for subdirname in dirnames:
renameFunc(dirname, subdirname)
print "Folder renaming Done !"
print ""
# process each file recursively
print "Renaming files to UTF-8..."
for dirname, dirnames, filenames in os.walk('.'):
for filename in filenames:
renameFunc(dirname, filename)
print "Files renaming Done !"
print ""
print "Character encoding translation done!"
Ga nu via een telnet verbing naar de folder waar je het bestandje geplaatst hebt.
Geef het bestand nu de juiste rechten :
Nu staat de file en de rechten zijn goed!
chmod 777 CharTranslator.py
Je kan hier al eens een test doen.
En het zou moeten werken !!
"/volume2/downloads/__instellingen/admin/SABnzbdScripts/CharTranslator.py "Tëst Földer"
Nu nog enkele instellingen doen in SABNZBD :
Ga naar -> instellen -> mappen -> Map met gebruikers scripts en vul hier nu het path in waar je scripts staan. (/volume2/downloads/__instellingen/admin/SABnzbdScripts)
Nu kun je in -> instellen -> categorieën -> je standaar gaan aanpassen, selecteer bij script nu CharTranslator.py
of bij je categorie waar het nodig is.
Bij een volgende download zal hij automatisch het script uitvoeren.
Als het gelukt is zie je bovenste, als het niet gelukt is het onderste :

Hopelijk kunnen jullie hiermee weg ...
Heeft er al iemand een asterisk package gevonden ? Ik heb wel al handleidingen gevonden voor installatie via ipkg maar een package lijkt mij toch properder.
Ben aan het spelen geweest met spksrc en heb het voor elkaar gekregen SABnzbd 7 Beta 3 in spk vorm te gieten. Wie durft kan hem hier oppikken.
Heb hem voor de DS211 architecture (88f6281) gemaakt.
Zijn er overigens meer die met spksrc aan het spelen zijn geweest?
Loop zelf vast als ik bv couchpotato of couchpotatoserver wil maken. Die wil niet t.o.v. de rest
Loop zelf vast als ik bv couchpotato of couchpotatoserver wil maken. Die wil niet t.o.v. de rest
[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 26-04-2012 10:39 ]
doe dan > /tmp/mylog 2>&1kraades schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:20:
Je kunt altijd nog achter het commando in crontab zetten:
> /tmp/mylog
Om stdout op te vangen.
dan vang je ook nog stderr af (waar de eventuele, hopelijk geen, foutmeldingen uitgepoept zullen worden)
Kan iemand hier nog op reageren?Mr_gadget schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:35:
[...]
Het was een enkele 1.5 TB samsung ecogreen (5400 rpm). Hiervoor heb ik ook SHR ingesteld, maar dat doet in principe niks met een enkele schijf toch? Misschien handig als ik er ooit nog een 2 TB disk bijsteek handig. Zou ik die 2e schijf dan ook nog als losse schijf kunnen gebruiken of ben ik dan verplicht een mirror (SHR) ervan te maken?
Oeh en nog een vraag: Er zitten twee gaatjes in de behuizing voor schroefjes aan de achterkant maar er lijkt geen schroefdraad in te zitten, klopt dit?

SHR is de Synology naam voor LVM (logical volume manager) van Linux. Voor zover ik weet hoef je daar niet perse RAID mee te doen, je kan ook JBOD doen. Zodra je die extra schijf er in gooit zal je 't knopje 'manage' in de storagemanager kunnen gebruiken, en dan kun je dat allemaal kiezen. Bij JBOD lijmt ie gewoon 2 schijven aan elkaar als 1 volume. (zonder enige vorm van redundantie/dataveiligheid dus).Mr_gadget schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:56:
Ik heb een probleem met de synology cloud applicatie op windows 7:
Bij opnieuw opstarten van computer kan synology cloud app niet verbinden met mijn nas (verificatiefout).
Dan krijg ik weer de wizard om weer mijn inloggegevens in te geven + ezCloudID.
Nog iemand met dit probleem?
Bij opnieuw opstarten van computer kan synology cloud app niet verbinden met mijn nas (verificatiefout).
Dan krijg ik weer de wizard om weer mijn inloggegevens in te geven + ezCloudID.
Nog iemand met dit probleem?
de (on)mogelijkheden van SHR :
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
http://forum.synology.com...s_Synology_Hybrid_RAID%3F
Netjes!schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:37:
Ben aan het spelen geweest met spksrc en heb het voor elkaar gekregen SABnzbd 7 Beta 3 in spk vorm te gieten. Wie durft kan hem hier oppikken.
Het is jammer dat we DSM niet in een virtuele omgeving kunnen installeren (DS211).
Ik heb wel eens een poging gedaan, maar helaas zonder positief resultaat.
WIE GAAT DE UITDAGING AAN?
👉🏻 Blog 👈🏻
iemand hier een oplossing voor. ik download echt bijna altijd met newsleecher vis usenet met 7mb per seconde.
Nu heb ik ipv mijn E: zchijf de downloads gezet op mijn nas share.
De nas doet naar mijn mening nu bijna niets.
en haal ik rond de 2mb met heel erg veel pieken.
Als ik nastester draai (op het moment dat ik denk dat niets activiteit heeft) haal ik verschillende resultaten maar gemiddeld zon 70 - 90
Ik heb een ds1512+ linksys 160n router en gigabit kabels.
router is 1500 mtu evenals de rest.
wat kan ik doen om te pinpointen waar dit probleem aan ligt en het max uit mijn nas te halen?
Als ik nastester draai (op het moment dat ik denk dat niets activiteit heeft) haal ik verschillende resultaten maar gemiddeld zon 70 - 90
wat kan ik doen om te pinpointen waar dit probleem aan ligt en het max uit mijn nas te halen?
Ondertussen is CPv2 ook gelukt maar de uitdaging m.b.t. DSM wil ik wel aangaan. Zal er morgen eens een blik op werpen.kraades schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:23:
[...]
Netjes!
Het is jammer dat we DSM niet in een virtuele omgeving kunnen installeren (DS211).
Ik heb wel eens een poging gedaan, maar helaas zonder positief resultaat.
WIE GAAT DE UITDAGING AAN?
EDIT:
Als we even geduld hebben --> http://forum.qnap.com/vie...php?f=93&t=20661&start=75
[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 26-04-2012 21:28 ]
Is er hier iemand die een WDTV Live heeft muziek via DS Audio naar zijn WDTV streamt?
Ik ben even benieuwd naar de ervaringen hiermee......
Ik ben even benieuwd naar de ervaringen hiermee......
Voor je wdtv moet je gewoon gebruik maken van de dnla mogelijkheid van de synology.
Ik gebruik ook Newsleecher en heb een 212+. Mijn verbinding is van Ziggo en heeft een maximum van 120 Mb/s. Zojuist even een vergelijkingstestje gedaan. Naar de harddisk op mijn PC kom ik op 11,5 MB/s en naar mijn NAS zelfs 13,5 MB/s. Die laatste zit dus boven de 100 Mb/s.remcoXP schreef op donderdag 26 april 2012 @ 20:55:
iemand hier een oplossing voor. ik download echt bijna altijd met newsleecher vis usenet met 7mb per seconde.
Dat ziet er heel interessant uit! Ben benieuwd of die VM binnekort online komt, dan ga ik er zeker eens mee aan de gang.schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:13:
[...]
Ondertussen is CPv2 ook gelukt maar de uitdaging m.b.t. DSM wil ik wel aangaan. Zal er morgen eens een blik op werpen.
EDIT:
Als we even geduld hebben --> http://forum.qnap.com/vie...php?f=93&t=20661&start=75
De VM is alleen te gebruiken met de x86 versies, alle ARM en PPC zijn dus uitgesloten.Mystic Spirit schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:44:
[...]
Dat ziet er heel interessant uit! Ben benieuwd of die VM binnekort online komt, dan ga ik er zeker eens mee aan de gang.
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
Is op zich geen probleem lijkt me? Als ik een dergelijk iets zou draaien zou het voornamelijk voor test doeleinde zijn. In mijn geval zou het missen van ARM en/of PPC geen issue zijn dus.Brickman schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:02:
[...]
De VM is alleen te gebruiken met de x86 versies, alle ARM en PPC zijn dus uitgesloten.
Verwijderd
Wat ook grappig is en dat ik niet kan verklaren: als je met quickpar en winrar bezig gaat bestanden te repareren / uitpakken en ze staan op je nas, dan gaat het veel sneller dan op mijn windows 7 pc.HenkBr schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:19:
Ik gebruik ook Newsleecher en heb een 212+. Mijn verbinding is van Ziggo en heeft een maximum van 120 Mb/s. Zojuist even een vergelijkingstestje gedaan. Naar de harddisk op mijn PC kom ik op 11,5 MB/s en naar mijn NAS zelfs 13,5 MB/s. Die laatste zit dus boven de 100 Mb/s.
Ik heb op het moment een klein probleem met de hybrid-RAID op mijn nieuwe DS212j:

In eerste instantie heb ik een 160GB harde-schijf geplaatst. Nadat ik deze had gevuld met data heb ik er een 500GB harde-schijf bijgezet. Na het kiezen voor expanden met de nieuwe disk en enkele uurtjes wachten had ik een werkende RAID-1 opstelling.
Vervolgens heb ik de 160GB harde-schijf eruit gehaald om op de 500GB door te kunnen werken. Het probleem is dat DSM constant problemen geeft over degradation. Erg logisch, want een complete schijf is opeens weg.
Hoe kan ik mijn volume nu expanden met de unallocated disk-space? Ik wil Volume 1 ophogen naar 500GB en de melding over disk degradation weghalen. Het "Manage" knopje is helaas grijs.

In eerste instantie heb ik een 160GB harde-schijf geplaatst. Nadat ik deze had gevuld met data heb ik er een 500GB harde-schijf bijgezet. Na het kiezen voor expanden met de nieuwe disk en enkele uurtjes wachten had ik een werkende RAID-1 opstelling.
Vervolgens heb ik de 160GB harde-schijf eruit gehaald om op de 500GB door te kunnen werken. Het probleem is dat DSM constant problemen geeft over degradation. Erg logisch, want een complete schijf is opeens weg.
Hoe kan ik mijn volume nu expanden met de unallocated disk-space? Ik wil Volume 1 ophogen naar 500GB en de melding over disk degradation weghalen. Het "Manage" knopje is helaas grijs.
Zeer waarschijnlijk kan je geen degraded volume aanpassen. Heb je je 2e 500GB disk al toegevoegd zodat ie hier je raid-1 a 160GB op kan herstellen?Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:20:
Ik ben niet van plan een tweede 500GB harde-schijf toe te voegen, er staat geen belangrijke data op.witchdoc schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:23:
[...]
Zeer waarschijnlijk kan je geen degraded volume aanpassen. Heb je je 2e 500GB disk al toegevoegd zodat ie hier je raid-1 a 160GB op kan herstellen?
De 160GB harde-schijf was enkel een tijdelijke optie omdat er nog data op de 500GB harde-schijf stond.
Zou het mogelijk zijn de 160GB harde-schijf terug te plaatsen en deze vervolgens uit Volume 1 te verwijderen?
CPv2 is het gelukt om de intel versie werkend te krijgen. de 211 is ARM hiervoor heb je een emulator voor oftewel QEMU.schumi2004 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:13:
[...]
Ondertussen is CPv2 ook gelukt maar de uitdaging m.b.t. DSM wil ik wel aangaan. Zal er morgen eens een blik op werpen.
EDIT:
Keep it simple stupid
CPv2 is alleen python en niet arch afhankelijk, SABnzbd 7 beta 3 dan weer wel.jelly schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:00:
[...]
CPv2 is het gelukt om de intel versie werkend te krijgen. de 211 is ARM hiervoor heb je een emulator voor oftewel QEMU.
Opletten met installatie dat je het pad voor git even aanpast anders werkt de update functie niet, wellicht dat daar voor een bootstrapt device nog nodig is.
http://dl.dropbox.com/u/6696611/Synology/index.html
[ Voor 17% gewijzigd door schumi2004 op 27-04-2012 13:07 ]
een raid downgraden.. niet waarschijnlijkVerwijderd schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:41:
[...]
Ik ben niet van plan een tweede 500GB harde-schijf toe te voegen, er staat geen belangrijke data op.
De 160GB harde-schijf was enkel een tijdelijke optie omdat er nog data op de 500GB harde-schijf stond.
Zou het mogelijk zijn de 160GB harde-schijf terug te plaatsen en deze vervolgens uit Volume 1 te verwijderen?
Maar als je enkel die éne 500GB disk wil, zet die erbij maar dan niet in raid.. kopieer je 160GB over en klaar is kees toch? Waarom zo'n moeilijke constructie met toevoegen/verwijderen etc?
Precies, 2 aparte volumes.witchdoc schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:16:
[...]
een raid downgraden.. niet waarschijnlijk
Maar als je enkel die éne 500GB disk wil, zet die erbij maar dan niet in raid.. kopieer je 160GB over en klaar is kees toch? Waarom zo'n moeilijke constructie met toevoegen/verwijderen etc?
Vind zoiezo vreemd dat je voor een RAID1 gekozen heb als de intentie er al niet was er een 2e disc bij te plaatsen.
Ik heb gisteren op mijn 212+ EZ-internet gebruikt omdat ik wilde kijken of ik van buiten ook op de nas kon komen.
netjes de setup doorlopen, account aangemaakt en ik zag dat hij online was bij myds.synology.com. Ik kon er echter niet op komen. Zal wel iets in mijn router zijn.
Maar nu kan ik de nas niet meer benaderen via mijn LAN. Melding in windows: diskstation is niet toegankelijk u heeft mogelijk niet de juiste machtigingen.
Er is dus iets gewijzigd maar wat? Iemand nog tips waar ik het moet zoeken.
EDIT: heb m al gevonden in de firewall was dus geen vinkje aan voor windows bestandsservice.
netjes de setup doorlopen, account aangemaakt en ik zag dat hij online was bij myds.synology.com. Ik kon er echter niet op komen. Zal wel iets in mijn router zijn.
Maar nu kan ik de nas niet meer benaderen via mijn LAN. Melding in windows: diskstation is niet toegankelijk u heeft mogelijk niet de juiste machtigingen.
Er is dus iets gewijzigd maar wat? Iemand nog tips waar ik het moet zoeken.
EDIT: heb m al gevonden in de firewall was dus geen vinkje aan voor windows bestandsservice.
[ Voor 9% gewijzigd door Turb0Turb0 op 27-04-2012 14:24 . Reden: Edit ]
witchdoc schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:16:
[...]
een raid downgraden.. niet waarschijnlijk
Ik was niet volledig bekend met de (on)mogelijkheden van RAID, vandaar mijn keuze. RAID-1 expanden en dan de oude harde-schijf verwijderen leek mij in eerste instantie het handigst. Achteraf was het slimmer om de 500GB harde-schijf niet aan de RAID toe te voegen maar als los volume en handmatig de data over te zetten.schumi2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 13:28:
[...]
Precies, 2 aparte volumes.
Vind zoiezo vreemd dat je voor een RAID1 gekozen heb als de intentie er al niet was er een 2e disc bij te plaatsen.
Voor nu lijkt het mij handig om:
- De 160GB terugzetten
- Nieuwe volume aanmaken op 160GB
- Data van de 500GB overzetten
- De RAID op de 500GB weggooien
- Nieuwe volume aanmaken op 500GB
- Data van de 160GB overzetten
- De 160GB verwijderen
Of de 160Gb gewoon laten zitten voor het beetje extra opslag?
Tenzij je er andere plannen mee heb.
Beste tweakers,
Heb onlangs de DS212+ gekocht met 2.0Ghz CPU en 512MB RAM. Probleem is echter dat mijn SABnzbd snelheid sterk fluctueert van 2.0MB/sec. tot 3.5MB/sec. max. Terwijl ik 5.8MB/sec. haal op de pc. Niet verwacht, dacht dat de DS212+ wel snel genoeg zou zijn. Maar goed...
Nu ben ik toch aan het overwegen om mischien de DS412+ te kopen omdat ik wellicht nog eens uit ga breiden van 2 naar meer schijven. Deze heeft meteen een snellere cpu (Dualcore 2.1Ghz Atom) en 1GB RAM.
Vraag is; zal deze SABnzbd wel op volle snelheid kunnen draaien of zal het een illusie blijven?
Denk dat ik anders terug ga naar FreeNAS.
Heb onlangs de DS212+ gekocht met 2.0Ghz CPU en 512MB RAM. Probleem is echter dat mijn SABnzbd snelheid sterk fluctueert van 2.0MB/sec. tot 3.5MB/sec. max. Terwijl ik 5.8MB/sec. haal op de pc. Niet verwacht, dacht dat de DS212+ wel snel genoeg zou zijn. Maar goed...
Nu ben ik toch aan het overwegen om mischien de DS412+ te kopen omdat ik wellicht nog eens uit ga breiden van 2 naar meer schijven. Deze heeft meteen een snellere cpu (Dualcore 2.1Ghz Atom) en 1GB RAM.
Vraag is; zal deze SABnzbd wel op volle snelheid kunnen draaien of zal het een illusie blijven?
Je had toevallig niet al gezocht in dit en eventueel vorige topics?injectx schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:37:
Beste tweakers,
Snelheid van SBAnzbd is een bekend issue, overstappen naar NZBget zal het oplossen voor je.
Klopt, had ik gezien. Maar dat noem ik meer een workaround. SABnzbd heeft een net iets meer actievere community, meer tools en Apps voor iPhone/Mac/Windows. Zo heb ik SABnzbdX op Mac, waarmee ik mooi in de gaten kan houden op welke snelheid gedownload wordt, worden NZB files geassocieerd met SABnzbdX en automatisch toegevoegd. iPhone App Couch werkt ook perfect, als je op weg bent NZB's toevoegen, ook via RSS feeds etc.schumi2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:41:
[...]
Je had toevallig niet al gezocht in dit en eventueel vorige topics?
Snelheid van SBAnzbd is een bekend issue, overstappen naar NZBget zal het oplossen voor je.
Bij NZBget heb ik hier nog niet zoveel over kunnen vinden.
Ja, daar heb je wel gelijk in eigenlijk.schumi2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 11:05:
[...]
Is op zich geen probleem lijkt me? Als ik een dergelijk iets zou draaien zou het voornamelijk voor test doeleinde zijn. In mijn geval zou het missen van ARM en/of PPC geen issue zijn dus.
Ik zie de volgende files in bv. DSM_DS412+_2219.pat:
bios.ROM <-- bios
checksum.syno
grub_cksum.syno
hda1.tgz <-- disk content
packages
rd.gz <-- initrd
startup.nsh
SynoBootLoader.efi
updater
VERSION
zImage <-- kernel
Met qemu was het redelijk simpel.
Je maakt een disk hdd.img en daar zet je hda1.tgz op.
Hierna zijn er parameters voor kernel en initrd.
qemu-system-arm.exe -kernel zImage -hda hdd.img -initrd rd.bin
Maar hoe ik deze handel bv. virtualbox aan de gang krijg...

Edit: hier staat wat meer info...
[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 27-04-2012 15:02 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Dat zou een mooie optie zijn, ware het niet dat de 160GB harde-schijf erg sterk resoneert (op vijf meter afstand is nog steeds een duidelijke brom aanwezig).schumi2004 schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:25:
Of de 160Gb gewoon laten zitten voor het beetje extra opslag?
Als de prijzen van harde-schijven dalen komt er hoe dan ook een 3TB harde-schijf in, voor nu ben ik nog aan het uitproberen wat de mogelijkheden van DSM zijn, zodat ik later met de opgedane kennis een mooie opstelling kan maken.
Over DSM ben ik overigens erg te spreken, ondanks ik normaal liever met een CLI werk is de GUI erg prettig om mee te werken. Zaken als bijvoorbeeld een ISO direct op de NAS kunnen mounten of een zip-file genereren had ik niet verwacht, erg mooi dat zulke uitgebreide functionaliteit er in zit. Dat maakt de meerwaarde van een Synology NAS zeker goed.
Virtualbox kan ARM niet emuleren, dus dat wat je wil is uberhaupt niet mogelijk. Wel dus als je een x86 image hebt van synologykraades schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 14:50:
[...]
Ja, daar heb je wel gelijk in eigenlijk.
Ik zie de volgende files in bv. DSM_DS412+_2219.pat:
bios.ROM <-- bios
checksum.syno
grub_cksum.syno
hda1.tgz <-- disk content
packages
rd.gz <-- initrd
startup.nsh
SynoBootLoader.efi
updater
VERSION
zImage <-- kernel
Met qemu was het redelijk simpel.
Je maakt een disk hdd.img en daar zet je hda1.tgz op.
Hierna zijn er parameters voor kernel en initrd.
qemu-system-arm.exe -kernel zImage -hda hdd.img -initrd rd.bin
Maar hoe ik deze handel bv. virtualbox aan de gang krijg...![]()
Edit: hier staat wat meer info...
Keep it simple stupid
Verwijderd
DS412+, dus hij heeft een x86 imagejelly schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:36:
[...]
Virtualbox kan ARM niet emuleren, dus dat wat je wil is uberhaupt niet mogelijk. Wel dus als je een x86 image hebt van synology
Kan misschien iemand mij vertellen of hij SABnzbd goed lopend (hoge snelheid) heeft op zijn 412+?
Zou het wel denken.injectx schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
Kan misschien iemand mij vertellen of hij SABnzbd goed lopend (hoge snelheid) heeft op zijn 412+?
Te snel gereageerd.injectx schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
Ik heb de 411+II en die kan makkelijk mijn 50Mbit dichttrekken, zou voor de 412+ nog beter moeten gaan.injectx schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:47:
JA!!!! eindelijk NZBgetweb aan de praat. ik ging van 3.5 MB/sec (sabnzbd) naar 5.8 MB/sec
wooeiii!
Ik probeer nu een gloednieuwe DS212j te installeren waar ik een harde schijf ingedaan heb die eerder in een andere DS212j heeft gezeten. In de synology assistant zie ik bij status echter staan "herstelbaar" en hij probeert het apparaat nu te herstellen. Moet daar niet gewoon staan "niet geïnstalleerd" waarna ik DSM kan installeren? Wie weet wat hier gebeurt?
Update: Probleem is al verdwenen. Apparaat en Assistant een keer opnieuw opgestart en het was weer goed. Was trouwens erg verbaasd dat alle instellingen (mappen/gebruikers etc.) behouden zijn gebleven in mijn nieuwe DS212j doordat ik de harde schijf gebruik die in de vorige zat. Wist niet dat dat zo werkte :D:D
Update: Probleem is al verdwenen. Apparaat en Assistant een keer opnieuw opgestart en het was weer goed. Was trouwens erg verbaasd dat alle instellingen (mappen/gebruikers etc.) behouden zijn gebleven in mijn nieuwe DS212j doordat ik de harde schijf gebruik die in de vorige zat. Wist niet dat dat zo werkte :D:D
[ Voor 30% gewijzigd door Riccardo op 27-04-2012 22:19 ]
Beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een NAS, ik heb al gekeken naar FreeNAS, UnRaid, QNAP, maar allemaal hebben ze wel zaken waar ik niet tevreden mee ben. De NAS is voor thuisgebruik, en zou volgende dingen moeten kunnen:
- NZB's downloaden (liefst via SABnzbd+ daar ik dit gewend ben)
- CouchPotato
- Sickbeard
- Headphones
- Plex
Ik heb gezien dat Plex onlangs "officieel" is uitgekomen voor x86 Synology systemen. Aangezien ik nogal vaak films kijk met mijn iPad en Apple TV, zou de NAS wel 1080P streams moeten transcoden. Ik had zelf een 412+ in gedachten, iemand die me meer advies kan geven of die krachtig genoeg is om te transcoden?
Ik lees ook dat SABnzbd+ nogal een zwaar programma is, maar ik heb maar een 35mbit lijn, en dan nog denk ik dat de 412+ krachtig genoeg is.
Een aanvullende vraag: stel dat er een defect is aan de 412+ buiten garantie, kan ik de schijven dan makkelijk in een andere Synology NAS stoppen zonder dataverlies?
Alvast bedankt!
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een NAS, ik heb al gekeken naar FreeNAS, UnRaid, QNAP, maar allemaal hebben ze wel zaken waar ik niet tevreden mee ben. De NAS is voor thuisgebruik, en zou volgende dingen moeten kunnen:
- NZB's downloaden (liefst via SABnzbd+ daar ik dit gewend ben)
- CouchPotato
- Sickbeard
- Headphones
- Plex
Ik heb gezien dat Plex onlangs "officieel" is uitgekomen voor x86 Synology systemen. Aangezien ik nogal vaak films kijk met mijn iPad en Apple TV, zou de NAS wel 1080P streams moeten transcoden. Ik had zelf een 412+ in gedachten, iemand die me meer advies kan geven of die krachtig genoeg is om te transcoden?
Ik lees ook dat SABnzbd+ nogal een zwaar programma is, maar ik heb maar een 35mbit lijn, en dan nog denk ik dat de 412+ krachtig genoeg is.
Een aanvullende vraag: stel dat er een defect is aan de 412+ buiten garantie, kan ik de schijven dan makkelijk in een andere Synology NAS stoppen zonder dataverlies?
Alvast bedankt!
Vraag ; knipperen of branden de leds aan de achterkant bij de netwerk-aansluiting op jullie DS ?
Keek net even n.a.v. alweer een vraag op het forum en inderdaad, geen enkele activiteit ... verbinding is prima en LAN led voorop knippert wel.
Keek net even n.a.v. alweer een vraag op het forum en inderdaad, geen enkele activiteit ... verbinding is prima en LAN led voorop knippert wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 28-04-2012 01:21 ]
Verwijderd
nee hier ook niet,ik heb een DS 1511,maar geen aktiviteit van leds aan de achterkant,alleen aan de voorkant inderdaad
Hi,
Als ik NZB get wil installeren vanaf package center, vraagt hij eerst om een directory voor download. Ik snap de bedoeling niet, wordt hiermee bedoeld directory voor downloaden van nzbget of voor downloaden van de nzb's?
Hoe dan ook, het maakt niet uit welke directory ik opgeef, na een paar seconden zegt ie dat het package niet geinstalleerd kan worden.
Bij SABNZBd krijg ik exact hetzelfde verhaal, zonder verdere uitleg. Niet handig voor een noob als ik :-p
Sickbeard kreeg ik wel geinstalleerd maar wat het nut van dat package is ben ik nog niet achter.
(ja ik heb webstation, my sql, Pyton, nzb config allemaal ingesteld)
ALvast bedankt!
Als ik NZB get wil installeren vanaf package center, vraagt hij eerst om een directory voor download. Ik snap de bedoeling niet, wordt hiermee bedoeld directory voor downloaden van nzbget of voor downloaden van de nzb's?
Hoe dan ook, het maakt niet uit welke directory ik opgeef, na een paar seconden zegt ie dat het package niet geinstalleerd kan worden.
Bij SABNZBd krijg ik exact hetzelfde verhaal, zonder verdere uitleg. Niet handig voor een noob als ik :-p
Sickbeard kreeg ik wel geinstalleerd maar wat het nut van dat package is ben ik nog niet achter.
(ja ik heb webstation, my sql, Pyton, nzb config allemaal ingesteld)
ALvast bedankt!
Mijn eerste Synology is een DS212
Na het maken van een volume met SHR ben ik aan de slag gegaan, heb packages geinstalleerd, data naar mijn schijf getransfered en Sab/CP/Sick Beard geinstalleerd en bijna werkend (post-processing wilt nog niet helemaal).
Na dit alles heb ik mijn NAS een reboot laten uitvoeren. Toen deze eenmaal was opgestart bleek mijn volume niet meer te bestaan en was alles dus van de NAS.
Ik draai op de nieuwste DSM 4.0(nog iets). Iemand hier al ervaring mee? Wat kan ik hier aan doen?
Na het maken van een volume met SHR ben ik aan de slag gegaan, heb packages geinstalleerd, data naar mijn schijf getransfered en Sab/CP/Sick Beard geinstalleerd en bijna werkend (post-processing wilt nog niet helemaal).
Na dit alles heb ik mijn NAS een reboot laten uitvoeren. Toen deze eenmaal was opgestart bleek mijn volume niet meer te bestaan en was alles dus van de NAS.
Ik draai op de nieuwste DSM 4.0(nog iets). Iemand hier al ervaring mee? Wat kan ik hier aan doen?
Dit topic is gesloten.