Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in het bezit van een DS412 en maak van mijn belangrijkste data, dagelijks een backup naar een extern gekoppelde schijf.
En zoals het hoort maak ik ook op regelmatige tijdstippen een backup naar andere externe schijven die ik nadien dan ook weer extern buiten huis bewaar.

Nu zou ik deze laatste stap eenvoudiger kunnen maken door mijn belangrijkste data op een 2de NAS te kunnen schrijven, deze NAS zou dan bij mijn familie te komen staan.

Nu vroeg ik me af welke NAS is hier meer dan voldoende om enkel mijn data over het internet te kunnen pompen

De 2de NAS bij de familie wordt uitsluitend gebruikt voor opslag door de familie en van data en wordt dus niet gebruikt voor andere doeleinden.
Zelf dacht ik hierbij aan een DS212J - DS212 of de 212+?

Welke van de 3 geniet de voorkeur :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 20:18
J serie is hier voldoende voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
kraades schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:21:
[...]

Je kunt een link aanmaken bijvoorbeeld:

ls -s / /volume1/myshare/myroot

of:

ln -s /usr /volume1/myshare/myusr

Of wat je zelf wilt...
geprobeerd, ik zie in Windows wel een mapje/snelkoppeling, maar kan geen toegang krijgen...
In de File Manager zie ik het mapje/snelkoppeling niet staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:50
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:52:
Ik ben in het bezit van een DS412 en maak van mijn belangrijkste data, dagelijks een backup naar een extern gekoppelde schijf.
En zoals het hoort maak ik ook op regelmatige tijdstippen een backup naar andere externe schijven die ik nadien dan ook weer extern buiten huis bewaar.

Nu zou ik deze laatste stap eenvoudiger kunnen maken door mijn belangrijkste data op een 2de NAS te kunnen schrijven, deze NAS zou dan bij mijn familie te komen staan.

Nu vroeg ik me af welke NAS is hier meer dan voldoende om enkel mijn data over het internet te kunnen pompen

De 2de NAS bij de familie wordt uitsluitend gebruikt voor opslag door de familie en van data en wordt dus niet gebruikt voor andere doeleinden.
Zelf dacht ik hierbij aan een DS212J - DS212 of de 212+?

Welke van de 3 geniet de voorkeur :?
Als het puur opslag is kan je gewoon voor de DS212j gaan. De J-versies zijn snel genoeg voor opslag en streamen. Andere zaken als websites hosten, downloaden e.d. is wat trager, mja dat wil je familie er toch niet mee doen.
Vanuit dat oogpunt kan je zelf nog overwegen om voor de DS411J te gaan zodat ze voor de toekomst uitbreidingsmogelijkheden hebben.

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had de goedkoopste 411j nog niet vergeleken met de DS212 reeks en deze heeft bijna dezelfde prijs als de duurste 212+ :)
Is de 411j sneller dan de 212 reeks :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
is al aangepast ;)

[ Voor 26% gewijzigd door JustSomeone op 21-04-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Heeft er iemand ervaring met een HIKVISION DS-2CD753F-E ?

Zag een leuke aanbieding bij een winkel hie rom de hoek maar op de Synology comp. lijst staat deze niet vermeld. Nou wil dat niet alles zeggen vandaar dat ik die vraag hier drop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

Chadi schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:21:
Heeft er iemand ervaring met een HIKVISION DS-2CD753F-E ?

Zag een leuke aanbieding bij een winkel hie rom de hoek maar op de Synology comp. lijst staat deze niet vermeld. Nou wil dat niet alles zeggen vandaar dat ik die vraag hier drop.
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar gezien de tech specs moet het gewoon werken. Je kunt gewoon een custom camera toevoegen aan je Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 411j heeft als proccesor Marvell Kirkwood 1.6Ghz en 256MB geheugen = prijs +/-299 euro
De DS212 heeft als proccesor Marvell Kirkwood 1.6Ghz en 128MB geheugen = prijs +/- 249 euro

Beiden zijn dan toch vergelijkbaar in snelheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:32:
[...]

De 411j heeft als proccesor Marvell Kirkwood 1.6Ghz en 512MB geheugen = prijs +/-299 euro
De DS212 heeft als proccesor Marvell Kirkwood 1.6Ghz en 512MB geheugen = prijs +/- 249 euro

Ja, maar de 411j is niet sneller dan de 212 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:42
B-Force schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:58:
[...]

geprobeerd, ik zie in Windows wel een mapje/snelkoppeling, maar kan geen toegang krijgen...
In de File Manager zie ik het mapje/snelkoppeling niet staan..
Bij mij werkt het via Samba toegang dus vanaf Windows:

\\mydiskstation\myshare\myroot

Rechtenkwestie? Of dat links niet werken in file station?

[ Voor 5% gewijzigd door technorabilia op 21-04-2012 12:47 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
MissileHugger schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:24:
[...]

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar gezien de tech specs moet het gewoon werken. Je kunt gewoon een custom camera toevoegen aan je Synology.
Ja zie wel andere camera's die erop lijken maar het is wel 150 euro wat je neertelt voor zo'n camera. Dan wil je wel wat meer zekerheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

Chadi schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:00:
[...]

Ja zie wel andere camera's die erop lijken maar het is wel 150 euro wat je neertelt voor zo'n camera. Dan wil je wel wat meer zekerheid. :)
Ja, maar het is gewoon een camera met MPEG stream. Dus het is vrijwel zeker dat de Synology het gewoon ondersteund. Maar goed, als er mensen zijn die er ervaring mee hebben weet je het inderdaad zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De 411j heeft als proccesor Marvell Kirkwood 1.6Ghz en 256MB geheugen = prijs +/-299 euro
De DS212 heeft als proccesor Marvell Kirkwood 1.6Ghz en 128MB geheugen = prijs +/- 249 euro

de 411j kan zelfs sneller zijn door de hoeveelheid geheugen en natuurlijk 4 bays,ik zou dus de 411j nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt,had het fout gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:08

Dan heb je niet goed gekeken.
411j = 1.2Ghz, en 128mb geheugen.

oftewel, zelfs de 212j heeft betere specs.
De 212 en 212 zijn duidelijk sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 21-04-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

Mystic Spirit schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 09:47:
Zie mijn post nog geen 10 posts boven die van jou. Ik heb hem ook niet. Waarschijnlijk is er geen versie voor de PPC gebaseerde Syno's.
Ze beweren alles te ondersteunen :
we are currently supporting ALL synology architectures (yes, even the x12+ series)

http://forum.synology.com...php?f=190&t=50472#p192543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:36

DukeBox

loves wheat smoothies

Misschien leuk om te weten voor diegenen die een synology hebben met meer dan 1 NIC en een managed switch die geen 802.3ad LACP ondersteund (maar wel static 802.3ad link aggregation/trunking) zoals de Dell 27xx en 28xx series.
Door handmatig de bond config file aan te passen kun je toch gebruik maken van de volle 2Gbit.

Het makkelijkste is om eerst een fault tollerance bond aan te maken en deze aan te passen.
Log in via de terminal met root rechten en pas de mode rule aan in /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-bond0 naar mode=balance-xor en restart je netwerk (of een reboot).
(vergeet niet de static link aggregation/trunk in je switch aan te maken)

Houd er wel rekening mee dat static 802.3ad link aggregation/trunking niet al direct de netwerk load verdeeld, deze schakelt pas de extra nic bij wanneer de 1e 1Gbit aan dataverkeer is overschreden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:06:
[...]

Dan heb je niet goed gekeken.
411j = 1.2Ghz, en 128mb geheugen.

oftewel, zelfs de 212j heeft betere specs.
De 212 en 212 zijn duidelijk sneller.
Dus de 212j is sneller dan de 411j, dan wordt het in mijn geval "zie mijn toepassing hierboven" dan wordt het dan de 212j ipv de 212 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 18:33
[...]

De 411j heeft een 1.2Ghz en 128MB (DDR2) geheugen.
De 212 heeft een 1.6Ghz en 256MB (DDR3) geheugen.
De 212j heeft een 1.2Ghz en 256MB (DDR2) geheugen.

Genoemde naam of specificaties kloppen niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Bolukan op 21-04-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
kraades schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:21:
[...]

Je kunt een link aanmaken bijvoorbeeld:

ln -s / /volume1/myshare/myroot

of:

ln -s /usr /volume1/myshare/myusr

Of wat je zelf wilt...
Met deze commando's kan je nog steeds niet aan de 'echte' root aan als je via ftp of whatever inlogged.
de root van de ftp user is namelijk /volume1 ofzo en /usr kent ie helemaal niet.

Als je via in de shell inlogged geraak je met zo'n symbolic link wel aan de echte root of /usr trouwens.

remcoXP schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 10:57:
Hopelijk kan ik hier andere mensen ook mee helpen.

Link naar pdf
Ik was me ondertussen al aan't afvragen hoe ik al die dingen die ik hier al gevraagd hebt ooit nog zou terugvinden.. hehe.. érg handig docje.
Hopelijk vind je't niet erg als ik het steel en aanpas voor m'n eigen noden? :P

DukeBox schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:03:

Houd er wel rekening mee dat static 802.3ad link aggregation/trunking niet al direct de netwerk load verdeeld, deze schakelt pas de extra nic bij wanneer de 1e 1Gbit aan dataverkeer is overschreden.
Euhm.. lacp gaat gewoon te 2link gebruiken zodra de XOR tss src-ip/mac en dst-ip/mac uitkomt op de 2e link. En dat zou zelfs het geval moeten zijn met eender welke linkagg.

Dus zelfs met jouw toepassing ga je de 2e link enkel gebruiken als je meer dan 1 client-server combinatie hebt toch?

[ Voor 51% gewijzigd door witchdoc op 21-04-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
witchdoc schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:55:
[...]

Met deze commando's kan je nog steeds niet aan de 'echte' root aan als je via ftp of whatever inlogged.
de root van de ftp user is namelijk /volume1 ofzo en /usr kent ie helemaal niet.

Als je via in de shell inlogged geraak je met zo'n symbolic link wel aan de echte root of /usr trouwens.
Vandaar dat je dus een link aanmaakt.

Persoon wilde via Windows de directories benaderen. Dus bv. via een Windows share.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Ok, ik ben érg stom geweest met chmod -R en die link van eerder |:(
Anyway, sabnzb en sickbeard wat rechten hier en dara gegeven en ze draaien nu weer zonder errors, maar aangezien ik toch nog steeds een issue heb met spotweb en ik vast niet alle rechten overal weer goed heb gekregen zou'k toch graag even opnieuw proberen.

Voor ik daar ook weer wat mee verkloot dacht ik eerst even te vragen hoe ik dit precies het beste doe?
Bedoeling is uiteraard dat ik NIET mijn data kwijt raak maar verder wel alles zo dicht mogelijk bij een factory reset krijg.
Is dat reset-knopje achteraan dan de oplossing? Is een backup naar een tweede volume voldoende of moet die backup echt naar een extern iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bolukan schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:51:
De 411j heeft een 1.2Ghz en 128MB (DDR2) geheugen.
De 212 heeft een 1.6Ghz en 256MB (DDR3) geheugen.
De 212j heeft een 1.2Ghz en 256MB (DDR2) geheugen.

Genoemde naam of specificaties kloppen niet.
Dan zal de keuze toch moeten vallen tussen de 212j en de 212 en lijkt me de 212 misschien wel het beste :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 19:55:
[...]

Dan zal de keuze toch moeten vallen tussen de 212j en de 212 en lijkt me de 212 misschien wel het beste :?
Helemaal afhankelijk van je eigen eisen en wensen. Die keus zul je dus zelf moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Laatst online: 15:48
Uiteraard niet daarom plaats ik het.
Ik ben uiteraard wel benieuwd naar jou aanpassingen :) Ik zal je het word doc ook sturen.
Maar eerst naar parijs "_-. ik vertrek over 2 min :P
[...]

Ik was me ondertussen al aan't afvragen hoe ik al die dingen die ik hier al gevraagd hebt ooit nog zou terugvinden.. hehe.. érg handig docje.
Hopelijk vind je't niet erg als ik het steel en aanpas voor m'n eigen noden? :P

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man wat is sickbeard toch een super app als hij eenmaal goed is ingesteld:)
scheelt weer wat tijd dan met de hand zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:18:
Helemaal afhankelijk van je eigen eisen en wensen. Die keus zul je dus zelf moeten maken.
Allen bedankt hier voor de hulp.
Het wordt de 212, zonder de + deze zou snel genoeg moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:10:
man wat is sickbeard toch een super app als hij eenmaal goed is ingesteld:)
scheelt weer wat tijd dan met de hand zoeken :)
Inderdaad zeer nuttig. Een incidentele film downloaden met de hand (ipv CouchPotato) lukt nog wel, maar elke week bijhouden welke serie wel en niet op welke dag uitzendt is geen doen ;)
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 08:18:
[...]

Allen bedankt hier voor de hulp.
Het wordt de 212, zonder de + deze zou snel genoeg moeten zijn :)
Veel plezier met je nieuwe aankoop. Hou er wel rekening mee dat je uiteindelijk meer met het ding gaat doen dan je oorspronkelijk had gedacht. Tenminste, dat gebeurt bij de meeste mensen, mijzelf incluus ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 09:26 . Reden: Quote had een foutieve tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yes klopt. heb gelukkig ook geen vrouw thuis die al die vrouwen dingen leuk vind, dat zijn al 6 series waar ik me niet meer druk om hoef te maken en gewoon aan bier kan:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:12:
yes klopt. heb gelukkig ook geen vrouw thuis die al die vrouwen dingen leuk vind, dat zijn al 6 series waar ik me niet meer druk om hoef te maken en gewoon aan bier kan:P
Zonder ernaar om te kijken heb ik wel een paar series voor haar staan. Ze weet ondertussen hoe de mediaplayer (Eminent HD 7080) werkt, dus gaat helemaal prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indir
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-06 14:37
Volgens Napsju zouden de Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB geschikt zijn voor de DS212+.
Iemand enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indir schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:32:
Volgens Napsju zouden de Hitachi Deskstar 5K3000, 3TB geschikt zijn voor de DS212+.
Ik heb 3 stuks van deze in de DS412 zitten en werkt stil, snel en zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Hmm.. helaas wil mijn Ds211+ nog steeds mn schijven niet laten hibernaten na de update. Omdat er iets over in de notes stond had ik gehoopt dat het ook een oplossing voor mijn situatie zou zijn.. Helaas.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indir schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:32:
ik heb deze schijven in mijn 1511+ zitten,zijn prima schijven naar mijn mening en werken probleemloos in mijn nas :) .
cheiron schreef op zondag 22 april 2012 @ 10:39:

Hmm.. helaas wil mijn Ds211+ nog steeds mn schijven niet laten hibernaten na de update. Omdat er iets over in de notes stond had ik gehoopt dat het ook een oplossing voor mijn situatie zou zijn.. Helaas.
Is er geen programma die daar voor zorgt,van bepaalde programma's wil het zo zijn dat ie niet in hibernation gaat.Tenminste dat heb ik ook al eens gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 11:48
Heb nu een tweetal dagen mijn DS1812+ in gebruik (testopstelling) en wat me opvalt is dat het ding luid is. Eerst dacht ik dat het de twee 120mm fans waren die luidruchtig waren, en na testen blijkt dit niet het geval, maar het is de fan in de interne voeding die een verschrikkelijk irritant lawaai maakt.

Ik weet ook wel dat die kleine fans sowieso wat geluid produceren maar het lijkt mij niet normaal dat die fan altijd 100% draait ook zonder belasting van de DS1812+ zelfs zonder schijven erin. Het ding lijkt altijd op 100% te draaien en een verschrikkelijk irritante zoem doorheen de kamer te sturen.

Kan iemand dit bevestigen/ontkrachten voor ik contact opneem met synology? Ik heb een opname gemaakt (niet al te beste kwaliteit via iPhone) voor de geinteresseerden: www.itsvalium.be/ds1812noise.mov

[ Voor 4% gewijzigd door ItsValium op 22-04-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik zit al de hele dag te klooien en te googlen en te duckduckgo'en en ik krijg het maar niet voor elkaar om via ssh in te loggen op mijn Synology DS109j NAS d.m.v. RSA keys.

Voor de volledigheid, ik gebruik RSA keys voor vanalles en nogwat, local en remote, en heb er nooit problemen mee. Maar op mijn NAS krijg ik het niet voor elkaar. Ondanks de keys moet ik toch steeds het wachtwoord intiepen, maar dat wil ik uitschakelen.

Daarom vermoed ik dat ik iets over het hoofd zie, dat er iets anders dan anders aan de synology default config is. Iemand van jullie die wel met keys werkt zonder problemen en even sshd_config wil posten? Mischien dat iemand anders hier ook een dag aan is verloren en op een gegeven moment een hele lame kleine belangrijke setting tegenkwam?
$ ssh -l root -p 1111 -v 10.0.0.15
OpenSSH_5.9p1 Debian-5ubuntu1, OpenSSL 1.0.1 14 Mar 2012
debug1: Reading configuration data /etc/ssh/ssh_config
debug1: /etc/ssh/ssh_config line 19: Applying options for *
(...)
debug1: sending SSH2_MSG_KEX_ECDH_INIT
debug1: expecting SSH2_MSG_KEX_ECDH_REPLY
(...)
debug1: SSH2_MSG_NEWKEYS sent
debug1: expecting SSH2_MSG_NEWKEYS
debug1: SSH2_MSG_NEWKEYS received
debug1: Roaming not allowed by server
debug1: SSH2_MSG_SERVICE_REQUEST sent
debug1: SSH2_MSG_SERVICE_ACCEPT received
debug1: Authentications that can continue: publickey,password
debug1: Next authentication method: publickey
debug1: Offering RSA public key: /home/redsandro/.ssh/id_rsa
debug1: Offering RSA public key: Synology NAS testkey
debug1: Offering RSA public key: Synology
debug1: Offering RSA public key: Kankerkey voor die kankernas
debug1: Trying private key: /home/redsandro/.ssh/id_dsa
debug1: Trying private key: /home/redsandro/.ssh/id_ecdsa
debug1: Next authentication method: password
root@10.0.0.15's password:
Hij offert de keys, alle pubkeys hiervan staan op de NAS in /root/.ssh/authorized_keys, de inboedel van .ssh is 600 (rw- --- ---).

Key wordt accepted in /etc/ssh/sshd_config
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Port 1111
# tijdelijk
PermitRootLogin yes

RSAAuthentication yes
PubkeyAuthentication yes
# Die eerste is default, maar allebei no ball
# AuthorizedKeysFile    .ssh/authorized_keys
AuthorizedKeysFile  ~/.ssh/authorized_keys

# tijdelijk
PasswordAuthentication yes
PermitEmptyPasswords no

# keyboard-interactive
#ChallengeResponseAuthentication yes
ChallengeResponseAuthentication no

UsePAM yes
ChrootDirectory none
#ChrootDirectory /var/services/homes/%u

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He medetweakers,

Heb dit topic al af zitten zoeken maar kon het niet vinden want zie alleen de schrijfsnelheden met 1 schijf in het apparaat. Heeft iemand van jullie de Synology ds212j in raid 1 draaien?? en wat zijn daar de schrijfsnelheden op??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

<knip>

De volgende zal ik eerst beter lezen en dan pas reageren.

[ Voor 87% gewijzigd door Tukk op 22-04-2012 15:48 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 15:43:
He medetweakers,

Heb dit topic al af zitten zoeken maar kon het niet vinden want zie alleen de schrijfsnelheden met 1 schijf in het apparaat. Heeft iemand van jullie de Synology ds212j in raid 1 draaien?? en wat zijn daar de schrijfsnelheden op??

Alvast bedankt.
Schrijfsnelheid gaat gelimiteerd worden door je uplink.
Die is meestal maar 1Gbps dus je haalt transfersnelheden tot ~95MB/s indien al je apparatuur jumboframes ondersteund.
Als hoge schrijfsnelheden nodig zijn dan wil je iets rechtstreeks gekoppeld in/aan je pc en niet een NAS die via het netwerk moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 11:35:
[...]

Is er geen programma die daar voor zorgt,van bepaalde programma's wil het zo zijn dat ie niet in hibernation gaat.Tenminste dat heb ik ook al eens gehad...
Ik heb al een paar keer alle geïnstalleerde programma's uitgezet en gedeinstalleerd. Het heeft nog niet mogen baten.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Euhm.. lacp gaat gewoon te 2link gebruiken zodra de XOR tss src-ip/mac en dst-ip/mac uitkomt op de 2e link. En dat zou zelfs het geval moeten zijn met eender welke linkagg.
Nee, in het geval van de linux bond driver doet LACP frame distribution over alle aktieve LAG members. Dus ook één enkele sessie word geloadbalanced. Static doet idd XOR (althans, afhankelijk van de hardware en/of driver. Sommige switches en NIC's doen onderling toch frame distribution over static LAG's.)

[ Voor 79% gewijzigd door DukeBox op 22-04-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Klopt het dat bij het installeren van een ds212j het aanmaken van een volume ongeveer 4 uur duurt? Hij ging bij mij ook disk checken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor 2x 32GB SSD in raid1 is dat idd wat lang.. voor 2x 4TB HDD 5400RPM in raid 0 best wel erg vlot..
Oftewel, graag wat meer info om een zinnig antwoord te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 17:12
Vraagje:
Ik heb nu een 411j en overweeg omwille van de snelheid over te stappen naar een 412+.
Nou zit er 8tb in de 411j (4x2tb in raid5). Kan ik dat straks zo overzetten naar de nieuwe 412+ met behoud van data of moet ik alle data gaan overzetten naar lege schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Vooralsnog ben ik geen incompatibiliteit tegen gekomen bij het migreren van hdd's naar andere synologys. Maar een backup kan natuurlijk nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
Dank voor je antwoord, begrijp ik, maar ik bedoel meer: kun je gewoon vier gevulde schijven in een nieuwe Nas prikken, en werkt dat dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

DukeBox schreef op zondag 22 april 2012 @ 18:27:
Voor 2x 32GB SSD in raid1 is dat idd wat lang.. voor 2x 4TB HDD 5400RPM in raid 0 best wel erg vlot..
Oftewel, graag wat meer info om een zinnig antwoord te geven.
Het was een enkele 1.5 TB samsung ecogreen (5400 rpm). Hiervoor heb ik ook SHR ingesteld, maar dat doet in principe niks met een enkele schijf toch? Misschien handig als ik er ooit nog een 2 TB disk bijsteek handig. Zou ik die 2e schijf dan ook nog als losse schijf kunnen gebruiken of ben ik dan verplicht een mirror (SHR) ervan te maken?

Oeh en nog een vraag ;) : Er zitten twee gaatjes in de behuizing voor schroefjes aan de achterkant maar er lijkt geen schroefdraad in te zitten, klopt dit?

[ Voor 11% gewijzigd door Mr_gadget op 22-04-2012 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Anamorph schreef op zondag 22 april 2012 @ 20:34:
Vraagje:
Ik heb nu een 411j en overweeg omwille van de snelheid over te stappen naar een 412+.
Nou zit er 8tb in de 411j (4x2tb in raid5). Kan ik dat straks zo overzetten naar de nieuwe 412+ met behoud van data of moet ik alle data gaan overzetten naar lege schijven?
geen probleem ik had hetzelfde gedaan van een ds210 naar een ds211+

schijven overzetten daarna synology assistent opstarten en dan krijg je de melding dat je je schijven wil migreren. Juiste firmwarebestand erbij plaatsen en 10 min wachten. `piece of cake.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Geldt dat ook voor het upgraden van je HDD's?

Ik heb een DS209 met 2x1,5TB HDD's erin.
Die wil ik binnenkort gaan upgraden naar 3 of 4 TB schijven.

Gaat dit werken:
1,5TB1,5TBRaid 1
1,5TB3TB1,5 eruit, 3TB erin. Gaat automatisch syncen met de 1,5TB?
3TB3TBandere 1,5TB eruit, 2e 3TB erin. Gaat automatisch syncen met 1e 3TB?

Foto's, homevideo's, muziek en documenten back up ik nog naar een externe HDD. Is het verstandig om nog bepaalde systeeminstellingen te backuppen? Of gaat dit eigenlijk altijd wel goed?

[ Voor 25% gewijzigd door readytoflow op 23-04-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anamorph
DancePlaza schreef op maandag 23 april 2012 @ 09:13:
[...]

geen probleem ik had hetzelfde gedaan van een ds210 naar een ds211+

schijven overzetten daarna synology assistent opstarten en dan krijg je de melding dat je je schijven wil migreren. Juiste firmwarebestand erbij plaatsen en 10 min wachten. `piece of cake.
Top! Bedankt voor je toelichting! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik heb de vraag al eens eerder voorbij zien komen, maar het antwoord niet. Is het bij de 412+ mogelijk bij plaatsen van 4 schijven 2 in RAID-0 te zetten voor het streamen naar mn TV en 2 in RAID-1 te zetten voor de back-ups enz. Gebruik nu een DS209 in RAID-1 en wil graag uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

e.looijenga schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:42:
Ik heb de vraag al eens eerder voorbij zien komen, maar het antwoord niet. Is het bij de 412+ mogelijk bij plaatsen van 4 schijven 2 in RAID-0 te zetten voor het streamen naar mn TV en 2 in RAID-1 te zetten voor de back-ups enz. Gebruik nu een DS209 in RAID-1 en wil graag uitbreiden.
Natuurlijk is dat mogelijk, je kan de volumes zo indelen als je wil. Je bent overigens geen RAID0 nodig voor streamen. Een enkele hdd zou al in staat moeten zijn om je netwerk eruit te trekken en streamen is niet erg intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Ik had een volume met gewoon 1 HDD in. (250GB oude schijf)
Ik wilde die nu gewoon met een 2TB vervangen, dus ik heb die gewoon toegevoegd in het volume maar nu geeft hij daar auto een SHR (met 1 schijf fout tolerantie...)

als ik het volume selecteer, kan ik ook niet op 'beheren' klikken.

Hoe kan ik dat nu aanpassen zodat, enkel die nieuwe schijf nu nog werkt? (de 250GB schijf is ook deze waar alle apps opstaan...)

Want nu gebruik ik maar 250GB ipv 2TB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ah, super. Bedankt voor je snelle reactie. Dan kan de 209 de deur dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het begin plaatje van photostation kan aanpassen? Dat plaatje bij het inlogscherm. Ik heb nu een lachend gezichtje, maar wil er zelf iets inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Repi3 schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:55:
Ik had een volume met gewoon 1 HDD in. (250GB oude schijf)
Ik wilde die nu gewoon met een 2TB vervangen, dus ik heb die gewoon toegevoegd in het volume maar nu geeft hij daar auto een SHR (met 1 schijf fout tolerantie...)

als ik het volume selecteer, kan ik ook niet op 'beheren' klikken.

Hoe kan ik dat nu aanpassen zodat, enkel die nieuwe schijf nu nog werkt? (de 250GB schijf is ook deze waar alle apps opstaan...)

Want nu gebruik ik maar 250GB ipv 2TB...
Je hebt het volume niet op de juiste wijze gemaakt. Daardoor blijf je nu met 250 gb zitten. Trek gewoon de 250 GB er eens uit en kijk wat er gebeurd. Waarschijnlijk kan je dan het volume wel expanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:37
Situatie

PCH-200 bedraad naar een Synology met DSM 4.0 via NFS
Op de PCH wil ik NMJ gebruiken (een GUI voor dat ding) maar hij geeft aan Read Only File System.
Ik weet wat er bedoeld wordt, mijn NAS geeft dat ding enkel read rechten.

Waar verander ik dat op de synology?
Ik heb al geprobeerd een user aan te maken met de goede rechten, geen verschil.

edit ; laat maar , het zat hem in de gedeelde mappen gedeelte binnen DSM

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 23-04-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimo78
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-06 06:41
readytoflow schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:15:

Gaat dit werken:
1,5TB1,5TBRaid 1
1,5TB3TB1,5 eruit, 3TB erin. Gaat automatisch syncen met de 1,5TB?
3TB3TBandere 1,5TB eruit, 2e 3TB erin. Gaat automatisch syncen met 1e 3TB?

Foto's, homevideo's, muziek en documenten back up ik nog naar een externe HDD. Is het verstandig om nog bepaalde systeeminstellingen te backuppen? Of gaat dit eigenlijk altijd wel goed?
Draai je SHR (SynologyHybridRaid)? Ja dan moet het kunnen, anders durf ik het niet te zeggen

Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

Nakebod

Nope.

Nog even kort over NZBGet:
average download rate: 5337 KB/s (~ 5.3 MB/s)

Dit terwijl ik met SABnzbd eigenlijk niet hoger kwam dan 3.5 MB/s. Misschien eens een uitzondering richting de 4 MB/s, maar echt niet hoger.
Toegegeven, de webinterface van NZBGet is .. lelijk :+ maar voldoet verder prima.

Series komen nog steeds automatisch binnen via Sick Beard, worden uitgepakt, par/rar verwijderd, en het bestand wordt naar de goede directory verplaatst. Alleen nu nog iets sneller dan voorheen :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:11
Er zijn andere skins te vinden voor de nzbgetweb interface, ik geloof zelfs in dit topic. Dan ziet het er al een stuk beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:11
Nakebod schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:54:
Nog even kort over NZBGet:
average download rate: 5337 KB/s (~ 5.3 MB/s)

Dit terwijl ik met SABnzbd eigenlijk niet hoger kwam dan 3.5 MB/s. Misschien eens een uitzondering richting de 4 MB/s, maar echt niet hoger.
Toegegeven, de webinterface van NZBGet is .. lelijk :+ maar voldoet verder prima.

Series komen nog steeds automatisch binnen via Sick Beard, worden uitgepakt, par/rar verwijderd, en het bestand wordt naar de goede directory verplaatst. Alleen nu nog iets sneller dan voorheen :P
Hier ook met NZBget: average download rate: 6985 KB/s

En ik kwam met Sabnzbd ook niet hoger dan 4MB/s, ben blij dat ik over gestapt ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:36
Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 11:23:
Weet iemand hoe je het begin plaatje van photostation kan aanpassen? Dat plaatje bij het inlogscherm. Ik heb nu een lachend gezichtje, maar wil er zelf iets inzetten.
Dit zou ik ook willen weten:)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:59

Nakebod

Nope.

sverzijl schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:57:
Er zijn andere skins te vinden voor de nzbgetweb interface, ik geloof zelfs in dit topic. Dan ziet het er al een stuk beter uit.
Oh dat geloof ik heus wel. Op dit moment kan ik me nog niet erg genoeg storen om een alternatief te zoeken ;)
Maar als iemand zo een SABnzbd look-a-like skin heeft, dan heb ik er wel oren naar :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:55
Kalua schreef op maandag 23 april 2012 @ 16:01:

Hier ook met NZBget: average download rate: 6985 KB/s

En ik kwam met Sabnzbd ook niet hoger dan 4MB/s, ben blij dat ik over gestapt ben.
Het zou mooi zijn als sabnzbd nzbget zou kunnen gebruiken als onderliggende engine oid...

spoor12b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:22
Kun je met nzbget voor synology bestanden automatisch verplaatsen dmv categorien, tevens automatisch verplaatsen van bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
Hulp bij aanschaf gewenst / Beginners vraag

Beste mede-tweakers,

Ik sta op het punt een synology DS112j te kopen, heb heel veel in dit topic gelezen en heb toch nog een vraag voor de wat meer ervaren gebruiker.

Allereerst:

-Mijn keus was de DS112j met een 2 TB bij een bekende zaak die de schijf alvast in monteert.
Ik kan dit ook zelf, maar het prijsverschil is zo minimaal dat ik de voorkeur geef om alles op 1 adres te kopen.In verband met garantie.

-Tweede keus is de DS112 omdat hij sneller zou zijn?
Vraag is of het geheugen en de processor de meerprijs van 50€ rechtvaardigt.

-Ik download gemiddeld 2 films per etmaal, bij voorkeur 's nachts
Omdat ik een laptop heb wil ik dit geheel door de nas laten doen, bij voorkeur met couchpotato, sabnzb, eenmaal gedownload en uitgepakt wil ik de films bekijken (streamen naar) de boxeebox die ik nu heb.

-Later (ja, als de jailbreak er is) wil ik de films van de nas streamen naar de apple tv

-Ik heb een squeezebox (oude type) kan ik de server draaien? want ik begreep dat het niet werkt met de DS112j en mogelijk met de DS112 net?

Waarom kan ik wel een film streamen maar niet een mp3'tje met squeezeserver?

Hoe lang duurt het uitpakken met een 112j vergeleken met de 112?

Ik wil dus vooral een antwoord of ik de "j" moet kopen of juist beter iets meer moet uitgeven?

Tot slot, is 5400 toeren genoeg voor een NAS waar je mee wil streamen?

Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rasta87 schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:34:
-Tweede keus is de DS112 omdat hij sneller zou zijn?
Vraag is of het geheugen en de processor de meerprijs van 50€ rechtvaardigt.

-Ik download gemiddeld 2 films per etmaal, bij voorkeur 's nachts
Omdat ik een laptop heb wil ik dit geheel door de nas laten doen, bij voorkeur met couchpotato, sabnzb, eenmaal gedownload en uitgepakt wil ik de films bekijken (streamen naar) de boxeebox die ik nu heb.

-Later (ja, als de jailbreak er is) wil ik de films van de nas streamen naar de apple tv

-Ik heb een squeezebox (oude type) kan ik de server draaien? want ik begreep dat het niet werkt met de DS112j en mogelijk met de DS112 net?

Waarom kan ik wel een film streamen maar niet een mp3'tje met squeezeserver?

Hoe lang duurt het uitpakken met een 112j vergeleken met de 112?

Ik wil dus vooral een antwoord of ik de "j" moet kopen of juist beter iets meer moet uitgeven?

Tot slot, is 5400 toeren genoeg voor een NAS waar je mee wil streamen?
Wees voorbereid op de toekomst en schaf jezelf een 112+ aan, vooral omdat je sabnzb en couchepotato wil gaan gebruiken. En ook omdat je het over squeezeserver hebt. uitpakken op een J duurt best wel lang.

En ja, een 5400 toeren is goed, is stiller dan een 7200. Je gebruikt die snelheid toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasta87
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-03 23:26
maartend schreef op maandag 23 april 2012 @ 18:40:
[...]

Wees voorbereid op de toekomst en schaf jezelf een 112+ aan, vooral omdat je sabnzb en couchepotato wil gaan gebruiken. En ook omdat je het over squeezeserver hebt. uitpakken op een J duurt best wel lang.

En ja, een 5400 toeren is goed, is stiller dan een 7200. Je gebruikt die snelheid toch niet.
Is de 112+ hetzelfde als 112 zonder J (Dus er bestaan 2 modellen?)

Kan iemand het plezier van de + onderbouwen, bijv, 10 GB downloaden en uitpakken duurt circa 2 uurtjes op mijn pc, 2,5 uur met de + en 3 uur met de "J"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand hoe je een hidden user kunt aanmaken op je DS via SSH?

Is dat niet gewoon /etc/passwd uitbreiden en user een UID beneden de 1024 te geven?
Bijvoorbeeld laatste user kopieren-plakken en ander UID geven wat 1 hoger ligt?

[ Voor 35% gewijzigd door schumi2004 op 23-04-2012 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger

MissileHugger

I wonder...

rasta87 schreef op maandag 23 april 2012 @ 19:14:
[...]

Kan iemand het plezier van de + onderbouwen, bijv, 10 GB downloaden en uitpakken duurt circa 2 uurtjes op mijn pc, 2,5 uur met de + en 3 uur met de "J"?
Over het algemeen zijn er 3 modellen van een bepaalde uitvoering, de j, de normale en de +.
Een DS112+ is er (nog) niet.
Op het moment heb je de keuze uit de DS112 en de DS112J. Vanaf de 2 bays, heb je de 3 uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

schumi2004 schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:11:
Weet iemand hoe je een hidden user kunt aanmaken op je DS via SSH?

Is dat niet gewoon /etc/passwd uitbreiden en user een UID beneden de 1024 te geven?
Bijvoorbeeld laatste user kopieren-plakken en ander UID geven wat 1 hoger ligt?
Ik weet niet of het zo werkt, maar het klinkt aannemelijk. Ik denk dat je het beste even in scripts van zebulon kan kijken hoe hij dat regelt in zijn spk pakketjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:35
Jammer genoeg de laatste tijd geen tijd meer om het hele topic telkens te volgen. Maar ligt het aan mij of worden speciale karakters ineens niet meer vervangen/ondersteunt?
Het is mij nml. niet eerder opgevallen maar bij elk album wat ik laat binnenkomen op mijn NAS geeft hij wel een foutmelding bij 1 of meerdere liedjes dat hij het bestand niet kan vinden.

Is dit een bekend probleem sinds de een na laatste firmware? Ik probeer op het moment de nieuwste firmware te downloaden maar dat wil niet erg :s. die server van Synology is ook niet meer wat het geweest is.., De download faalt telkens. Ik probeer hem nu op mijn desktop te downloaden en handmatig op de DS te zetten. misschien dat dat wel lukt.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:39
ik wil eigenlijk nzbget uitproberen om te kijken of het een goede vervanger is voor sabnzbd
alleen begreep ik dat voor de synocommunity packages een andere Pyhton versie geinstalleerd moet worden?

krijg ik problemen als ik nu python en nzbget installeer via synocommunity, naast mijn huidige config met pyhton, sickbeard en sabnzbd via superzebulon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystic Spirit schreef op maandag 23 april 2012 @ 20:36:
[...]

Ik weet niet of het zo werkt, maar het klinkt aannemelijk. Ik denk dat je het beste even in scripts van zebulon kan kijken hoe hij dat regelt in zijn spk pakketjes.
Heb er even een SPK bij gepakt van Zebulon en in het script gekeken maar mijn DS snapt heel het commando adduser niet

In het script staat:
adduser -h ${VAR_DIR} -g "${DNAME} User" -G users -D -H ${UID_PARAM} -s /bin/sh ${PACKAGE}

Zelf omgebouwd naar:
adduser -h /usr/local/var/couchpotato2 -g "Couch Potato User" -G users -D -H 102 -s /bin/sh couchpotato

Maar ik denk dat ik iets mis.

EDIT:
Inderdaad, adduser staat dus hier (Nu het wachtwoord ervan nog)

DS211> find / -name adduser
/volume1/@appstore/python/bin/adduser

code:
1
2
3
4
5
6
7
DS211> adduser -h /usr/local/var/couchpotato2 -g "Couch Potato User" -G users -D -H 102 -s /bin/sh couchpotato
-ash: adduser: not found
DS211> useradd
-ash: useradd: not found
DS211> adduser
DS211>
B-Force schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:09:
ik wil eigenlijk nzbget uitproberen om te kijken of het een goede vervanger is voor sabnzbd
alleen begreep ik dat voor de synocommunity packages een andere Pyhton versie geinstalleerd moet worden?

krijg ik problemen als ik nu python en nzbget installeer via synocommunity, naast mijn huidige config met pyhton, sickbeard en sabnzbd via superzebulon?
Ja, daarom ben ik nu zo'n beetje vanaf scratch begonnen.
Waar ik nu tegen aan loop is dat ik voor Couch Potato V2 ook een hidden user wil net zoals de andere packages dat doen maar als het echt moet kan ik ook gewoon een user aan maken via DSM. Maar nogmaals, Ja, als je ze beide naast elkaar gaat draaien loop je gegarandeerd tegen problemen aan. Dus moet je nu de keuze maken tussen welke repo je wilt gaan gebruiken.
Als je van de overige apps de config.ini backupped ben je al een heel eind met herinstalleren.

[ Voor 36% gewijzigd door schumi2004 op 23-04-2012 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[...]

Sorry, zat met een 212+ in mijn hoofd. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Staat ervoor niet de python bin dir in het pad? Dan wordt de adduser van python gebruikt...

[ Voor 1% gewijzigd door technorabilia op 23-04-2012 21:43 . Reden: typo ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 06-10 20:08
schumi2004 schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:17:
Heb er even een SPK bij gepakt van Zebulon en in het script gekeken maar mijn DS snapt heel het commando adduser niet
YaNightmare in "Het grote Synology topic - deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Bij mij is in /etc/shadow voor sab, cp en sb het passwd gelijk aan "*" m.a.w. je kunt niet inloggen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
Ik geraak op niks web service meer van m'n syno.. syno's dsm zelf, sabnzb, sickbeard, couch, spotweb.. al die webservices down.
Via ssh kan ik nog wel inloggen..
Iemand een idee om het boeltje weer in gang te trekken? Een simpele reboot helpt niet Een tweede reboot ook niet ;(

aLs'k dit juist interpreteer is sabnzb trouwens aardig wat cpu aan't gebruiken?

code:
1
2
  PID  PPID USER     STAT   VSZ %MEM %CPU COMMAND
23115 15281 sabnzbd  R    22080  0.7 25.0 /usr/local/sabnzbd/env/bin/python /usr/local/sabnzbd/share/SABnzbd/SABnzbd.py -f /usr/local/sabnzbd/var/config.ini --pid /usr/local/sabnzbd/var/ -d

EDIT: mm, blijkbaar ging de reboot ook niet.. ping bleef lopen.. na powerdown alles weer wat beter.

[ Voor 44% gewijzigd door witchdoc op 23-04-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Is het mogelijk om met een script of iets dat als een download in SabNZBd+ klaar is dat deze aan de media DB van de Nas wordt toegevoegd? Nu moet ik opnieuw indexeren of via filesystem naar het bestand bladeren als ik een video wil afspelen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Even zoeken op synoindex.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

[...]

In het script staat:
adduser -h ${VAR_DIR} -g "${DNAME} User" -G users -D -H ${UID_PARAM} -s /bin/sh ${PACKAGE}

Zelf omgebouwd naar:
adduser -h /usr/local/var/couchpotato2 -g "Couch Potato User" -G users -D -H 102 -s /bin/sh couchpotato

Maar ik denk dat ik iets mis.

EDIT:

DS211> find / -name adduser
/volume1/@appstore/python/bin/adduser

code:
1
2
3
4
5
6
7
DS211> adduser -h /usr/local/var/couchpotato2 -g "Couch Potato User" -G users -D -H 102 -s /bin/sh couchpotato
DS211> useradd
-ash: useradd: not found
DS211> adduser
DS211>

[...]

Ja, daarom ben ik nu zo'n beetje vanaf scratch begonnen.
Waar ik nu tegen aan loop is dat ik voor Couch Potato V2 ook een hidden user wil net zoals de andere packages dat doen maar als het echt moet kan ik ook gewoon een user aan maken via DSM. Maar nogmaals, Ja, als je ze beide naast elkaar gaat draaien loop je gegarandeerd tegen problemen aan. Dus moet je nu de keuze maken tussen welke repo je wilt gaan gebruiken.
Als je van de overige apps de config.ini backupped ben je al een heel eind met herinstalleren.
Ik had niet door dat je dit voor CP V2 aan het doen was. Denk zelf dat het makkelijker is om dan een pakketje van Syno of zebulon om te bouwen. Overal waar couchpotato staat aanpassen naar cpv2 en de git source voor de download aanpassen en je bent er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kraades schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:53:
[...]

Bij mij is in /etc/shadow voor sab, cp en sb het passwd gelijk aan "*" m.a.w. je kunt niet inloggen.
Beide dank, meteen even notitie/bookmark van gemaakt.
Ondertussen is het me gelukt en heb ik CPv2 draaien zoals ik wil.
Mystic Spirit schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:41:
[...]

Ik had niet door dat je dit voor CP V2 aan het doen was. Denk zelf dat het makkelijker is om dan een pakketje van Syno of zebulon om te bouwen. Overal waar couchpotato staat aanpassen naar cpv2 en de git source voor de download aanpassen en je bent er.
Het had er indirect mee te maken maar zonder CPv2 had ik hem ook kunnen stellen. Heb ook gekeken of ik niet een package kon ombouwen maar denk dat we dan problemen krijgen met bepaalde settings en dergelijke. Ben nog niet zo thuis in het maken/ombouwen van packages en was ook niet van plan er veel energie in te steken maar mijn eerste ingeving was dat het dan mis zou lopen.

Aan de andere kant, als iemand zich geroepen voelt om het wel te doen :P

[ Voor 49% gewijzigd door schumi2004 op 23-04-2012 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Ik zou graag binnenkort gaan nadenken over het kopen van een NAS om als media server en repository / web server te kunnen gebruiken.
De vereiste is wel dat ik er een nette webserver config op kan draaien met git en hem met SSH kan benaderen. Dus ondersteuning voor PHP5.3, apache, MYSQL, SQLite3 en liefst ook ACL (chmod +a).
Verder lijkt het me leuk om sickbeard / couchpotato te proberen, hoewel ik niet bizar veel download meestal.

Is er een bepaalde NAS die ik qua veelzijdigheid hiervoor het beste kan gebruiken? Ik begrijp vaak dat Synology het duurdere merk is maar hier hardware- en softwarematig ook goede kwaliteit voor levert. Hoe zit het met installeren van software, hoe wordt dit gedaan? Draait er een soort linux op, of werkt het anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Struikrover schreef op maandag 23 april 2012 @ 23:57:
Ik zou graag binnenkort gaan nadenken over het kopen van een NAS om als media server en repository / web server te kunnen gebruiken.
De vereiste is wel dat ik er een nette webserver config op kan draaien met git en hem met SSH kan benaderen. Dus ondersteuning voor PHP5.3, apache, MYSQL, SQLite3 en liefst ook ACL (chmod +a).
Verder lijkt het me leuk om sickbeard / couchpotato te proberen, hoewel ik niet bizar veel download meestal.
Ze voldoen ->allemaal<- aan deze eisen (tenminste, over ACL ben ik even niet zeker. Synology.com geeft je daar wel zekerheid over). De een enkel wat sneller dan de andere. Mits je niet beroerd bent een klein beetje aan de zachte waren te sleutelen. Voor git bijvoorbeeld heb je optware nodig.
Is er een bepaalde NAS die ik qua veelzijdigheid hiervoor het beste kan gebruiken? Ik begrijp vaak dat Synology het duurdere merk is maar hier hardware- en softwarematig ook goede kwaliteit voor levert. Hoe zit het met installeren van software, hoe wordt dit gedaan? Draait er een soort linux op, of werkt het anders?
Het betreft een redelijk standaard Linux for embedded installatie. Deze valt met eerder genoemde optware vrij goed uit te breiden. Ook zelf compileren van zaken is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 22:02
ik heb een tijdje zitten googlen, maar ik kan er niet bijster veel over vinden. Ik zit momenteel met de Synology DS211+ met DSM4.0, waarin 1*1TB schijf zit. Deze is opgezet als 1 basic volume van 1TB. Nou wil ik deze 1*1TB vervangen door 2*2TB in RAID1, maar ik vraag me af hoe ik dit het beste kan doen?

Moet ik dan eerst een 2TB schijf in m'n pc zetten, alles overpompen, andere 2TB schijf in m'n NAS zetten, weer overpompen, dan de 1TB in m'n pc, overpompen, en dan de 2*2TB in m'n nas in RAID installeren en dan weer overpompen? Of is het bijvoorbeeld mogelijk om een 2TB schijf bij de huidige 1TB te zetten, het in RAID1 te converteren en dan de 1TB te vervangen door de andere 2TB schijf?

[ Voor 3% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 24-04-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:37:
Hallo allemaal,

ik heb een tijdje zitten googlen, maar ik kan er niet bijster veel over vinden. Ik zit momenteel met de Synology DS211+, waarin 1*1TB schijf zit. Deze is opgezet als 1 basic volume van 1TB. Nou wil ik deze 1*1TB vervangen door 2*2TB in RAID1, maar ik vraag me af hoe ik dit het beste kan doen?

Moet ik dan eerst een 2TB schijf in m'n pc zetten, alles overpompen, andere 2TB schijf in m'n NAS zetten, weer overpompen, dan de 1TB in m'n pc, overpompen, en dan de 2*2TB in m'n nas in RAID installeren en dan weer overpompen? Of is het bijvoorbeeld mogelijk om een 2TB schijf bij de huidige 1TB te zetten, het in RAID1 te converteren en dan de 1TB te vervangen door de andere 2TB schijf?

Alvast bedankt!
Je kan gewoon de 2TB erbij zetten. Afhankelijk van of je SHR hebt (waarschijnlijk wel, want is de standaard instelling) wordt deze toegevoegd aan je 1TB schijf als SHR met 1 schijf redundancy. Dan duurt het waarschijnlijk 24 uur voordat hij rond is met het volume uitbreiden. Dan trek je de 1TB eruit en zet je de tweede 2TB schijf erbij. Dan gaat het zelfde proces nog een keer overnieuw en ben je weer 24 uur kwijt met het uitbreiden van het volume. Ondertussen kun je de synology trouwens wel gewoon gebruiken, maar het zal een stukje trager zijn.

Heen en weer pompen kan ook, maar zal alleen sneller zijn als je een schijf hebt die niet in je synology hoeft waar je 1TB aan data nu op past. Dan kan je namelijk in één keer het volume aanmaken en kost het veel minder rekentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
[...]

Hoe lang het duurt is niet direct te zeggen een maakt ook niet zoveel uit aangezien de NAS die prima aankan.

Ik weet dat jij 1 bay overweegt. Zelf zou ik het ipv de DS112+ en DS212 nemen. Je kunt dan later nog een extra schijf erbij plaatsen als je dat wilt. Waarschijnlijk raak je harddisk eerder vol dan dat je NAS iets niet meer aan zou kunnen. Dat lijkt mij een beter advies om voor de toekomst voorbereid te zijn.

Zelf heb ik pas geleden een 2de NAS erbij gekocht. Voorlopige vooral om dingen eerst te kunnen testen en daarna pas live te brengen op mij andere NAS.

Ik zat toen ook de twijfelen tussen de DS212 en de DS212+. Ondanks het kleine prijsverschil toch weer gekozen voor de DS212.

Mijn andere NAS is een DS211 en als ik zie wat deze soms allemaal doet dan zie ik het nu niet van de + versie. Ok het zal alleemaal iets vlotter gaan en extra geheugen is prettig maar niet noodzakelijk.

Op mijn DS211 draait nu
Spotweb
CouchPotato
Headphones
Sick Beard
NZBget
Prey
Auto-Sub
Bewakingscamera 24 uur per dag.
Voor verschillende gebruikers email (outlook pst file in home folder) die vaak per dag wordt gebruikt.
Streamen van Films/Series.

In de nacht worden er
backup gemaakt naar externe harddisk en naar de andere Synology,
Opnames van mijn Humax decoder gekopieerd naar de NAS zodat ik deze overal kan bekjiken.

NZBget staat elke dag aardig wat GB te downloaden en uit te pakken

Dit alles terwijl ik rustig bestanden kopieer van en naar de NAS, email start of een film stream en nooit heb ik het gevoel dat hij traag wordt of moet wachten.

Squeezebox vraag wel geheugen minimaal 256mb. Bij Synology geven ze dit als ook als advies als je dit pakket wilt downloaden.
Op basis van de systeemvereisten voor de Squeezebox Server raden wij aan om Squeezebox Server uit te voeren op Synology DiskStations met RAM-geheugen van 256MB of hoger.

Verder download je dus maar 2 films per etmaal.

Dus elke recente Synology met minimaal 256mb voldoet prima voor je doel.
Hoe lang het duurt voor iets is uitgepakt dat verschil zal klein zijn.

Hoop dat je hier iets mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Mystic Spirit schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 08:50:
[...]

Je kan gewoon de 2TB erbij zetten. Afhankelijk van of je SHR hebt (waarschijnlijk wel, want is de standaard instelling) wordt deze toegevoegd aan je 1TB schijf als SHR met 1 schijf redundancy. Dan duurt het waarschijnlijk 24 uur voordat hij rond is met het volume uitbreiden. Dan trek je de 1TB eruit en zet je de tweede 2TB schijf erbij. Dan gaat het zelfde proces nog een keer overnieuw en ben je weer 24 uur kwijt met het uitbreiden van het volume. Ondertussen kun je de synology trouwens wel gewoon gebruiken, maar het zal een stukje trager zijn.

Heen en weer pompen kan ook, maar zal alleen sneller zijn als je een schijf hebt die niet in je synology hoeft waar je 1TB aan data nu op past. Dan kan je namelijk in één keer het volume aanmaken en kost het veel minder rekentijd.
Bedankt voor je antwoord! Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met "als je SHR hebt". Ik heb de 1TB schijf als Basic-volume opgezet, ik heb bij het instellen van de 1TB schijf dus niet gekozen voor SHR. Is dat iets dat ik kan kiezen bij het toevoegen van de 2TB schijf, zonder de data op de 1TB schijf te verliezen?

PS: dat het 24 uur duurt maakt niet uit, als je paar keer 600GB over een 100mbit-lijntje moet gooien duurt het een stuk langer...

[ Voor 5% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 24-04-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:08:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met "als je SHR hebt". Ik heb de 1TB schijf als Basic-volume opgezet, ik heb bij het instellen van de 1TB schijf dus niet gekozen voor SHR. Is dat iets dat ik kan kiezen bij het toevoegen van de 2TB schijf, zonder de data op de 1TB schijf te verliezen?

PS: dat het 24 uur duurt maakt niet uit, als je paar keer 600GB over een 100mbit-lijntje moet gooien duurt het een stuk langer...
Ja dat kan. Converteren van 1 disk naar 2 Disk RAID1 is mogelijk. Zie Synology FAQ

Met een 100-mbit lijntje ga je dat inderdaad niet redden. Ik dacht aan een gbit netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Mystic Spirit schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:40:
[...]

Ja dat kan. Converteren van 1 disk naar 2 Disk RAID1 is mogelijk. Zie Synology FAQ

Met een 100-mbit lijntje ga je dat inderdaad niet redden. Ik dacht aan een gbit netwerk.
Ik had dit gisteren inderdaad geprobeerd, maar als ik "Volume 1" aanklik, zie ik alleen de optie "Verwijderen"
Ik heb het even nagekeken, en mijn 1TB schijf zit niet in een diskgroup; ik zie bij volume 1 alleen maar 3 van die blauwe blokjes, terwijl ik volume 2 (mijn 2TB schijf zit er nu ook in) 3 verschillende kleuren blokjes zie? :?

[ Voor 18% gewijzigd door hawkeyenl9393 op 24-04-2012 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
readytoflow schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:15:

Gaat dit werken:
1,5TB 1,5TB Raid 1
1,5TB 3TB 1,5 eruit, 3TB erin. Gaat automatisch syncen met de 1,5TB?
3TB 3TB andere 1,5TB eruit, 2e 3TB erin. Gaat automatisch syncen met 1e 3TB?

Jeronimo78 schreef op maandag 23 april 2012 @ 14:43:
[...]
Draai je SHR (SynologyHybridRaid)? Ja dan moet het kunnen, anders durf ik het niet te zeggen
Hoe zie ik of ik SHR gebruik? Ik heb dat nergens bewust aangevinkt of iets dergelijks.
Mocht ik dat niet gebruiken, wat is dat een handige en veilige manier om de schijven te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Is het gebruiken van SABnzbd, CouchPotato en SickBeard op een DS112j onmogelijk of is het enkel traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 20:18
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:25:
Is het gebruiken van SABnzbd, CouchPotato en SickBeard op een DS112j onmogelijk of is het enkel traag?
Traag wil ik niet zeggen, de programma's zelf werken aardig snappy. De troughput is gewoon wat minder, dus je kan maar met bijv 2/3 mb per seconde downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

hawkeyenl9393 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:58:
[...]

Ik had dit gisteren inderdaad geprobeerd, maar als ik "Volume 1" aanklik, zie ik alleen de optie "Verwijderen"
Ik heb het even nagekeken, en mijn 1TB schijf zit niet in een diskgroup; ik zie bij volume 1 alleen maar 3 van die blauwe blokjes, terwijl ik volume 2 (mijn 2TB schijf zit er nu ook in) 3 verschillende kleuren blokjes zie? :?
Waarschijnlijk heb je de verkeerde volgorde gevolgd. Je had je 2TB schijf aan je volume1 toe moeten voegen en het klinkt nu als of je er een los volume van hebt gemaakt. Op zich ook niet erg, je kan volume 2 (als die nog leeg is) gewoon weer deleten en alsnog toevoegen aan je volume 1. Of je kan nu alle data naar je volume 2 kopieren en straks de de RAID in config maken door je tweede twee TB schijf wel op juiste manier toe te voegen. Naddeltje daarvan is is dat alles volume 2 blijft i.p.v. volume 1, maar dat is opzich niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hawkeyenl9393
Mystic Spirit schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:55:
[...]

Waarschijnlijk heb je de verkeerde volgorde gevolgd. Je had je 2TB schijf aan je volume1 toe moeten voegen en het klinkt nu als of je er een los volume van hebt gemaakt. Op zich ook niet erg, je kan volume 2 (als die nog leeg is) gewoon weer deleten en alsnog toevoegen aan je volume 1. Of je kan nu alle data naar je volume 2 kopieren en straks de de RAID in config maken door je tweede twee TB schijf wel op juiste manier toe te voegen. Naddeltje daarvan is is dat alles volume 2 blijft i.p.v. volume 1, maar dat is opzich niet erg.
Zou je voor mij kunnen bevestigen dat ik met de volgende werkwijze m'n data niet kwijtraak?
1) Logisch verwijderen van volume 2 (hier staat niets relevants op)
2) Via opslagbeheer -> maken -> SHR maken, hierbij wordt volume 1 omgebouwd naar raid ofzo?
3) Nadat de 2TB schijf is gematcht met de 1TB schijf de 1TB-schijf uit de NAS halen
4) De 2e 2TB schijf plaatsen
5) moet ik dan nog iets doen om te zorgen dat er 2TB beschikbaar is in RAID1, of doet SHR dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:35
Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:25:
Ik heb sinds dit weekend een DS112j en naar aanleiding van de tips hier, repo van SynoCommunity gebruikt. Die stelt NZBGet in, welke schijnbaar wat minder resources vraagt van je DS en daarmee sneller werkt. Je kunt dan heel makkelijk alles in een keer installeren en via NZBConfig wordt alles in een keer aan elkaar geknoopt. SickBeard werkte in een keer goed, CouchPotato krijg ik niet echt aan de praat. Ook niet heel erg in verdiept, wilde vooral SickBeard. Films doe ik zo sporadisch, dat ik daar nog toe kan met .torrents en Transmission op de DS112j.

Films vanaf de NAS kijken, terwijl NZBget en Transmission op de achtergrond lopen, gaat prima. Heb maar een 8Mbit ADSL lijntje en downloaden gaat met de volledige snelheid.

[ Voor 9% gewijzigd door driedees op 24-04-2012 11:52 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Pagina: 1 ... 29 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.