Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 21:08
Gizzy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:12:
Bij mij werkt Package Center ook niet. EZcloud gebruik ik niet, en heb geen verbinding via een VPN. Mijn Synology draait in de DMZ van mijn router. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Firewall heeft als optie aanstaan, verkeer toestaan als het niet voldoet aan regels.
Package Center is overbelast.
handmatig downloaden vanaf de synology website werkt wel
(handmatig via install / update toevoegen)
voor VPN:
eerst de-installeren en dan de nieuwe VPN versie installeren

zie ook een aantal berichten hierboven

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01
Gizzy schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:12:
Bij mij werkt Package Center ook niet. EZcloud gebruik ik niet, en heb geen verbinding via een VPN. Mijn Synology draait in de DMZ van mijn router. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Firewall heeft als optie aanstaan, verkeer toestaan als het niet voldoet aan regels.
Had er ook steeds last van maar net nog een keer gekeken en nu werk hij wel. Het dus inderdaad te maken met de zware belasting van de Synology server door de vele downloads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

Package center deed het zojuist even...
Eindelijk een DHCP server package _/-\o_
(maakt mij iig blij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er mensen die ervaring hebben met TVHeadend op hun Synology, werkt dat een beetje?
Nadeel zou wel zijn dat ik maar 2 USB poorten heb op mijn DS211 en dus een probleem kan hebben als er een DVB-C tuner aan moet en cardreader, dan moet ik mijn USB stick voor log files opgeven :(

3 dus, had die van de voorkant gemist.

[ Voor 60% gewijzigd door schumi2004 op 07-03-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

@ robertobadjo
Ik zou die Replicator voorlopig even skippen hoor ; kijk eerst even naar Cobian, dat biedt veel meer mogelijkheden (en er komt een nieuwe versie 11 aan).

Heb 'm op mijn eigen PC geïnstalleerd en ga 'm de komende dagen ook op 3 andere PC's installeren in huis, net als jij vooral voor My Documents, maar ook voor Firefox en Thunderbird profiles.

@ iedereen
afgezien van de firewall bug (feature ??) lees ik niks negatiefs over DSM 4 ... is dus een aanrader ??

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 07-03-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Wat is eigenlijk het voordeel van het DHCP server package ipv DHCP van je router te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:49
Goner schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:02:
@ iedereen
afgezien van de firewall bug (feature ??) lees ik niks negatiefs over DSM 4 ... is dus een aanrader ??
Nouja, bij mij is de update dus wel compleet gefaald.

Niemand die een tip voor me heeft :( Anders wordt het data overzetten naar Synology van een vriend, harddisks formatteren en dan terugzetten, DSM 4 opnieuw installeren, RAID opnieuw bouwen en alle applicaties enzo opnieuw installen.

Zit er niets anders op?

Link.

[ Voor 7% gewijzigd door CarpeVentum op 07-03-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Goner

Zeker een aanrader. Heb zelf het gevoel dat de NAS weer wat sneller reageert dan met de Beta.
Alleen IPKG weer even herstellen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CarpeVentum schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:17:
[...]

Nouja, bij mij is de update dus wel compleet gefaald.

Niemand die een tip voor me heeft :( Anders wordt het data overzetten naar Synology van een vriend, harddisks formatteren en dan terugzetten, DSM 4 opnieuw installeren, RAID opnieuw bouwen en alle applicaties enzo opnieuw installen.

Zit er niets anders op?

Link.
Moet je natuurlijk even vermelden tot waar het goed is gegaan en wat je nu nog ziet aan lampjes etc.

Heb ergen gelezen dat iemand waar de upgrade stopte en niet meer willde doorgaan het opgelost heeft door

1. NAS uitgezet
2. Harddisk(en) verwijderd
3. NAS weer aangezet, zonder de schijven
4. Als NAS niet meer verder start weer uitgedaan
5. Schijven er weer in en de update ging daarna verder of was klaar.

Uiteraard geen garantie en op eigen risco. :)

Meen het ergens op het Synology Forum NL of ENG gelezen te hebben bij DSM 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
robertobadjo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 10:57:
[...]

ik had het idee om hier op het werk op de 10 clients die synology client te installeren en hun homedir te backuppen naar de nas voor extra backup naast de andere backups. gebeurd me de laatste tijd teveel dat ze documenten wijzigen en vervolgens weer de oude terug willen hebben.
SyncToy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Hooglander1 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:22:
Als ik mijn Synology herstart of uit wil zetten, dan zie ik dat mijn sickbeard en couchpotato niet willen stoppen. Ik moet dan mijn Synology uiteindelijk met de hand power-cyclen of ik moet via SSH snell nog even de processen killen.

Ik heb ze geinstalleerd op de oude manier via deze tutorial:
http://synology.brickman....install%20CouchPotato.txt

Meer mensen hier last van, of zouden mensen weten hoe ik dit kan herstellen?
Heb de howto aangepast. Start scripts staan nu in /usr/local/etc/rc.d/ ipv /opt/etc/init.d/.
mv /opt/etc/init.d/S99couchpotato.sh /usr/local/etc/rc.d/
mv /opt/etc/init.d/S99couchpotato2.sh /usr/local/etc/rc.d/
mv /opt/etc/init.d/S99sickbeard.sh /usr/local/etc/rc.d/
mv /opt/etc/init.d/S99headphones.sh /usr/local/etc/rc.d/

[ Voor 15% gewijzigd door Brickman op 07-03-2012 11:30 ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:16
Goner schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:02:
@ robertobadjo
Ik zou die Replicator voorlopig even skippen hoor ; kijk eerst even naar Cobian, dat biedt veel meer mogelijkheden (en er komt een nieuwe versie 11 aan).

Heb 'm op mijn eigen PC geïnstalleerd en ga 'm de komende dagen ook op 3 andere PC's installeren in huis, net als jij vooral voor My Documents, maar ook voor Firefox en Thunderbird profiles.

@ iedereen
Kijk das dan een goeie tip. ik ga daar zeker achteraan. neem aan dat de eerste keer erg lang zal duren als je veel files hebt maar als hij eenmaal gesynced is lekker blijft bijwerken. kan hij ook nogversie beheer aan? dus dat je 2 a 3 versies houd?
thx die ga ik ook ff testen.

[ Voor 25% gewijzigd door robertobadjo op 07-03-2012 11:29 ]

Suggesties wat hier te plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:22:
[...]

Moet je natuurlijk even vermelden tot waar het goed is gegaan en wat je nu nog ziet aan lampjes etc.

Heb ergen gelezen dat iemand waar de upgrade stopte en niet meer willde doorgaan het opgelost heeft door

1. NAS uitgezet

Top, ga ik straks proberen, thanks.

Ik had een link geplaatst naar mijn vorige post? Maar de lampjes van de HDD's branden gewoon, de LAN knippert, en de aan/uitknop knippert ook...
Laatste wat ik zag is dat ie de nieuwe DSM ging uploaden, en dat m'n NAS zich loskoppelde van mn computer (zal wel herstart zijn oid).

[ Voor 16% gewijzigd door CarpeVentum op 07-03-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:49
Jongens, even een vraag waar ik niet meteen het antwoord op kan vinden. Ik ben van plan een DS212j aan te schaffen. Ik heb de schijven al, 2x Samsung Spinpoint F4 EcoGreen 2TB, nagenoeg dezelfde versies. Ze steken nu in 2 verschillende pc's, en de ene is gewoon een kopie van de andere. Ik beschik echter niet over genoeg schijfruimte om de 2TB ergens te backuppen en de twee schijven te formatteren.

Wat ik dus zou willen doen:
1. NAS opzetten met 1 schijf, in EXT4 formatteren
2. Data kopiëren van de andere schijf
3. Schijf verplaatsen naar NAS
4. NAS instellen als RAID1

Krijg ik dit voor mekaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Is er eigenlijk een manier (bijv. ssh commando) om te zien of the schijven in hibernation staan?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:17:
Wat is eigenlijk het voordeel van het DHCP server package ipv DHCP van je router te gebruiken.
Ik kan me een voordeel bedenken als de nas ook DNS requests afhandelt, maar tot op heden zie ik nog niet echt een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 11:37

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

DrakeNL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:09:
[...]

Ik kan me een voordeel bedenken als de nas ook DNS requests afhandelt, maar tot op heden zie ik nog niet echt een voordeel.
Omdat je NAS naast DHCP meer af kan handelen dan je router (domein, firewall, etc), daar heb je een DHCP-server ook voor nodig.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 16:34

Goner

What can I do you for ?

robertobadjo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:28:
neem aan dat de eerste keer erg lang zal duren als je veel files hebt maar als hij eenmaal gesynced is lekker blijft bijwerken. kan hij ook nogversie beheer aan? dus dat je 2 a 3 versies houd?
Afhankelijk van de hoeveelheid data en de snelheid van je netwerk kan de eerste full backup even duren, bij incremental neemt-ie volgende keren alleen nieuwe & gewijzigde bestanden mee (Archive attribute).
Maar bij mailboxen kan het dus volgende keren ook even duren als ze groot zijn ...

Aantal te bewaren versies kun je opgeven of op onbeperkt zetten.
Oh en zet de optie 'delete empty directories' aan, anders maakt-ie elke keer een volledige folderstruktuur van je te backuppen folders !

Zag net ook dat iemand een torent heeft gemaakt voor DSM 4, slim ...
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=48070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Dnomaid schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:53:
.....
Wat ik dus zou willen doen:
1. NAS opzetten met 1 schijf, in EXT4 formatteren
2. Data kopiëren van de andere schijf
3. Schijf verplaatsen naar NAS
4. NAS instellen als RAID1

Krijg ik dit voor mekaar?
Dat zou gewoon moeten werken, je kunt gewoon wanneer je copyslag klaar is dat gaan uitvoeren.

@Puck, je online lampje op de NAS gaat dan uit, dan staan de schijven in hibernation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:49
frank_b schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:18:
Dat zou gewoon moeten werken, je kunt gewoon wanneer je copyslag klaar is dat gaan uitvoeren.
Het is niet zo dat ik opnieuw moet gaan formatteren bij conversie naar RAID1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 10:21
Nog een bug, bij opslagbeheer is de schrijfcache niet meer ingeschakeld. Deze is ook niet in te schakelen. Ik heb dit met een WD10EADS en WD10EACS op een DS212+. Een gebruiker op het Synology forum melde het met een WD20EARX.

http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=197&t=48093

Jullie?

Edit:
Bij 2 vrienden, één met een HD103SI en één met een HD103SJ is de schrijfcache wel ingeschakeld.

WD probleem?

[ Voor 18% gewijzigd door sanderdw op 07-03-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrakeNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 17:10
Tukk schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:13:
[...]

Omdat je NAS naast DHCP meer af kan handelen dan je router (domein, firewall, etc), daar heb je een DHCP-server ook voor nodig.
Als je het hebt over thuis gebruik zie ik niet echt meerwaarde. Als je het gaat hebben over zakelijk gebruik dan zie ik meerwaarde voor kleine bedrijfjes. Als je al een midden bedrijf gaat worden moet je, naar mijn mening, al meer gaan nadenken over IT structuur en dus denken aan dedicated servers of een SBS server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:37
sanderdw schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:32:
Nog een bug, bij opslagbeheer is de schrijfcache niet meer ingeschakeld. Deze is ook niet in te schakelen. Ik heb dit met een WD10EADS en WD10EACS. Een gebruiker op het Synology forum melde het met een WD20EARX.

Jullie?

Edit:
Bij 2 vrienden, één met een HD103SI en één met een HD103SJ is de schrijfcache wel ingeschakeld.

WD probleem?
Hier met een DS410 en 4x WD20ears geen probleem, cashe staat aan en kan ik ook weer uit zetten

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 22:10
Nog een bug, bij opslagbeheer is de schrijfcache niet meer ingeschakeld. Deze is ook niet in te schakelen. Ik heb dit met een WD10EADS en WD10EACS. Een gebruiker op het Synology forum melde het met een WD20EARX.

Jullie?

Edit:

WD probleem?
Ik heb 4 WD's waarvan 2 WD10EADS, bij allemaal werkt het gewoon... ;)

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 10:21
Ik heb een DS212+ en hij een 212j. Misschien heeft het daar mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
Nog een bug, bij opslagbeheer is de schrijfcache niet meer ingeschakeld. Deze is ook niet in te schakelen. Ik heb dit met een WD10EADS en WD10EACS op een DS212+. Een gebruiker op het Synology forum melde het met een WD20EARX.

Jullie?

Edit:

WD probleem?
hier bij een DS211+ met 2x WD20EARX is het ook niet mogelijk om de cache in te schakelen
ook geeft de VPN server aan dat er geen verbindingen zijn terwijl er toch degelijk een verbinding is via VPN met m' n nas

jammer van die bugs |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

Jullie?

Edit:

WD probleem?
ik heb 2x WD10EACS in mijn nieuwe 1812+ en het werk bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO

Jullie?

Edit:

WD probleem?
Hier werkt het ook prima met 2x een HD204UI.
Als het heeft gewerkt met de schijven kun je altijd even een ticket aanmaken bij Synology.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeOO op 07-03-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Killerbert schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:40:
[...]

ook geeft de VPN server aan dat er geen verbindingen zijn terwijl er toch degelijk een verbinding is via VPN met m' n nas

jammer van die bugs |:(
Als ik bij VPN server kijk geeft hij netjes aan dat er 1 client is verbonden. Dit is ook in de Log te zien.
Alleen de verbindingslijst blijft leeg.

update
2 tellen later staat het aantal verbindingen inderdaad op 0 terwijl er wel verbinding is.
Log wordt wel netjes bijgehouden

[ Voor 14% gewijzigd door MikeOO op 07-03-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
HoefMeistert schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 07:30:
[...]

Wat staat er in de log ?
De download mappen aangemaakt via opties ? Als je daar op "opslaan" kiest gaat hij de complete / incomplete mappen structuur aanmaken. Wel eerst even verwijderen natuurlijk
Heb ik reeds geprobeerd maar blijf de volgende foutmelding krijgen

code:
1
Cannot create download_dir folder /volume1/Download/Incomplete

Heb het ook al een keer zonder hoofdletters geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:43

WD probleem?
Hier staat de write-cache nog wel op enabled op de 4xWD20EARS (DS411+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
Goner schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:17:
[...]

Afhankelijk van de hoeveelheid data en de snelheid van je netwerk kan de eerste full backup even duren, bij incremental neemt-ie volgende keren alleen nieuwe & gewijzigde bestanden mee (Archive attribute).
Maar bij mailboxen kan het dus volgende keren ook even duren als ze groot zijn ...

Aantal te bewaren versies kun je opgeven of op onbeperkt zetten.
Oh en zet de optie 'delete empty directories' aan, anders maakt-ie elke keer een volledige folderstruktuur van je te backuppen folders !

Zag net ook dat iemand een torent heeft gemaakt voor DSM 4, slim ...
http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=189&t=48070
ik ga dit progje van de week wel eens even testen. thx _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Vraagje, heb op dit moment een Drobo FS maar wil ook nog een backup online kunnen maken.

Enige probleem is, netwerk shares laten de meeste online backup bedrijven niet toe omdat je anders eender welke locatie kan opslaan natuurlijk, ze willen tegen gaan dat je bv 100TB gaat uploaden van meerdere locaties.

Zag dat Synology iSCSI ondersteuning heeft.
Wil dit dus zeggen dat ik bv een DS1512+ of de 8-bay kan tonen in een client computer als interne schijf?
Want dan zou ik mijn NAS wel online kunnen backuppen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Puck schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:53:
Is er eigenlijk een manier (bijv. ssh commando) om te zien of the schijven in hibernation staan?
Dit zou ik ook graag willen weten want ik heb het idee dat mijn schijven niet meer in hibernate gaan sinds DSM4.0 (beta en final)!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:45:
[...]

Als ik bij VPN server kijk geeft hij netjes aan dat er 1 client is verbonden. Dit is ook in de Log te zien.
Alleen de verbindingslijst blijft leeg.

update
2 tellen later staat het aantal verbindingen inderdaad op 0 terwijl er wel verbinding is.
Log wordt wel netjes bijgehouden
Er komt wel te staan dat er een verbinding is gemaakt in de log.
in de status en de connection list komt niets te staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het boostrappen van mijn DS211 voor het installeren van NZBget. Dit is nog niet echt gelukt. Maar zodra ik de final van DSM4.0 geinstalleerd heb dan ga ik weer opnieuw beginnen.

Wel is het me gelukt om mijn DS107+ te bootstrappen en te voorzien van NZBget.

De handleiding voor NZBget die ik exact gevolgt heb is: http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ erg goede begrijpelijke handleiding

Ik loop met het installeren van NZBget tegen een probleem aan. Ik heb alles werkend, maar de volgende 2 foutmeldingen treden op:
ERROR: Could not load server configuration template. File "/opt/share/doc/nzbget/nzbget.conf.example" not found. Check option "ServerConfigTemplate".

ERROR: Could not load postprocess configuration template. File "/opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.conf" not found. Check option "PostProcessConfigTemplate".
De bestanden staan namelijk wel in die mappen.

Iemand die me met het laatste stapje kan helpen om van deze foutmeldingen af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

robertobadjo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:41:
iemand ervaring met de backup client van de synology.

las ergens dat je op je windows pc een stukje software kan installeren die dan een backup maakt naar de nas toe tot wel 30 versies terug?

werkt dat een beetje?
Ja prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSoaker
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

SSoaker

Super-Soaker

MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:17:
Mijn modem/router maakt een puinhoop van DHCP als de WAN zijde de verbinding verliest (ADSL).
Dan zou dit voor mij een goede oplossing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08-2024
Heb iets raar voor na de update naar ds 4.0

Sabnzbd wil niet meer donwloaden, kan geen connectie krijgen met de server

Als ik de firewall uit zet , dan lukt het wel. Zet ik de firewall aan, maar laat ik alles toe(poorten)
dan lukt het ook niet , wat is het nut dan ? , ook apart de poorten instellen en toelaten werkt ook niet. en de optie "indien niet voldoen wordt aan de regels " toegang toestaan - toegang weigeren", begrijp ik ook niet. je stelt een aantal poorten in, als toestaan, maar als daar niet aan voldoen wordt toch toelaten.Begrijp er niets van. met DSM 3.2 werkte dit naar behoren, poort instellen en klaar. iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:42

Thasaidon

If nothing goes right, go left

jippen schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:55:
Heb iets raar voor na de update naar ds 4.0

Sabnzbd wil niet meer donwloaden, kan geen connectie krijgen met de server

Als ik de firewall uit zet , dan lukt het wel. Zet ik de firewall aan, maar laat ik alles toe(poorten)
dan lukt het ook niet , wat is het nut dan ? , ook apart de poorten instellen en toelaten werkt ook niet. en de optie "indien niet voldoen wordt aan de regels " toegang toestaan - toegang weigeren", begrijp ik ook niet. je stelt een aantal poorten in, als toestaan, maar als daar niet aan voldoen wordt toch toelaten.Begrijp er niets van. met DSM 3.2 werkte dit naar behoren, poort instellen en klaar. iemand een idee ?
Er schijnt een bug te zitten in de firewall...

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:32:
Ik ben de laatste dagen bezig geweest met het boostrappen van mijn DS211 voor het installeren van NZBget. Dit is nog niet echt gelukt. Maar zodra ik de final van DSM4.0 geinstalleerd heb dan ga ik weer opnieuw beginnen.

De handleiding voor NZBget die ik exact gevolgt heb is: http://www.robdehoog.nl/t...on-a-synology-nas-how-to/ erg goede begrijpelijke handleiding

Ik loop met het installeren van NZBget tegen een probleem aan. Ik heb alles werkend, maar de volgende 2 foutmeldingen treden op:

[...]

Iemand die me met het laatste stapje kan helpen om van deze foutmeldingen af te komen?
laatste comment in de howto pagina ;) http://www.robdehoog.nl/t...y-nas-how-to/#comment-168

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:32:

[...]

Probeer deze stappen eens.

Ga naar DMS > Configuratiescherm > Webservices en dan het tabblad PHP-instellingen. Vink PHP open_basedir aanpassen aan en voeg vervolgens vooraan het volgende toe als deze er nog niet bij staan.

:/opt/share:/opt/etc:/opt/sbin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jippen
  • Laatst online: 27-08-2024
Thasaidon schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:14:
[...]

ik dacht al zoiets :-) , nu heb ik een workaround. Als ik de poorten tussen 80 en 1000 open zet ,kan ik de server weer bereiken, mijn ISP houd alles binnen komend onder de 1024 tegen, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:18:
[...]

Probeer deze stappen eens.

Ga naar DMS > Configuratiescherm > Webservices en dan het tabblad PHP-instellingen. Vink PHP open_basedir aanpassen aan en voeg vervolgens vooraan het volgende toe als deze er nog niet bij staan.

:/opt/share:/opt/etc:/opt/sbin
Nu staat er deze regel bij open_basedir:
code:
1
/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes

Moet ik deze dan weghalen en :/opt/share:/opt/etc:/opt/sbin invullen in de lege regel?
Of moet hij zo worden?:
code:
1
:/opt/share:/opt/etc:/opt/sbin/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:59:
[...]

Nu staat er deze regel bij open_basedir:
code:
1
/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes

Moet ik deze dan weghalen en :/opt/share:/opt/etc:/opt/sbin invullen in de lege regel?
Of moet hij zo worden?:
code:
1
:/opt/share:/opt/etc:/opt/sbin/usr/bin/php:/usr/syno/synoman:/etc:/var/run:/tmp:/var/spool/php:/volume1/@tmp/php:/var/services/web:/var/services/photo:/var/services/blog:/var/services/homes
Zoals de laaste regel. Je moet het toevoegen aan de bestaande regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wel gek dat het zo'n lange regel wordt en dat de DS er nog wat van kan maken ook :D. Ik ga het even proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:06:
Wel gek dat het zo'n lange regel wordt en dat de DS er nog wat van kan maken ook :D. Ik ga het even proberen...
Kan nog veel langer hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
[...]

Niet alleen in de firewall. Heb er daarnaast nog twee gevonden die ik ook al had gemeld bij Synology en waar ik bericht van had gekregen dat ze waren opgelost. Niet dus.

Daarnaast kan ik met geen mogelijkheid via Downloadstation zoeken en downloaden zonder de firewall uit te zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door theMob op 07-03-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:04:
[...]

Zoals de laaste regel. Je moet het toevoegen aan de bestaande regel.
Ik heb de regel toegevoegd en inderdaad zijn de meldingen nu weg! Bedankt _/-\o_

Helaas krijg ik nu:
Possible reasons include:

NZBGet-Server is not running (start);
IP/Port-settings are incorrect. Check config;
Firewall is not properly configured (if nzbget-server and web-interface run on different computer).

Error-message reported by OS: Connection refused (111)
Het heeft denk ik te maken met het feit dat NZBget na een herstart van mijn DS automatisch opstart.
Dit moet er dan uitgevoerd worden:
Start nzbget -D automatically after each reboot of your NAS

nano /opt/etc/init.d/S99nzbget.sh and past the following content into this file and press ctrl-o for writing

#!/bin/sh
/opt/bin/nzbget -D
Maar ik vind helemaal dat bestandje niet. De map init.d is namelijk leeg

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 07-03-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-10 15:02
Ben niet erg bekend met nano (vi werkt op de synology) maar, bij het niet bestaan van het bestand, wordt deze dan niet automatisch aangemaakt (na opslaan)?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik gebruik WinSCP, dat is een soort van grafische editor en werkt als een soort van ftp client. Ik kan er alles mee aanpassen namelijk. Alleen dit bestandje krijg ik dus niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:13:
[...]

Ik heb de regel toegevoegd en inderdaad zijn de meldingen nu weg! Bedankt _/-\o_

Helaas krijg ik nu:

[...]

Het heeft denk ik te maken met het feit dat NZBget na een herstart van mijn DS automatisch opstart.
Dit moet er dan uitgevoerd worden:

[...]

Maar ik vind helemaal dat bestandje niet. De map init.d is namelijk leeg
Mooi om te horen dat het werkt. Heeft mij een dag gekost toen ik het installeerde maar uiteindelijk na veel lezen en zoeken gevonden. :)

Nzb draait denk ik nog niet daarom krijg je de melding.
Even in Putty het commando: nzgget -D uitvoeren en dan nog eens proberen.

Even een refresh doen van Nzbgetweb

Als dat goed gaat kun je het automatische laten starten.

Je kunt het bestand zelf aanmaken als deze niet bestaat en de tekst erin zetten en opslaan.
NAS een keer herstarten en dan zou nzbget moeten starten

Met WinSCP een tekst bestand aanmaken met de naam S99nzbget.sh

[ Voor 3% gewijzigd door MikeOO op 07-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Hier schijnbaar een oplossing voor het firewall probleem: http://forum.synology.com...&t=48030&start=15#p183555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@mikeOO, mag ik je heel erg bedanken? Hij draait nu bij mij en start automatisch naar een herstart. Ik heb het bestandje maar gewoon aangemaakt want hij kwam niet tevoorschijn als ik handmatig NZBget opstartte.

Ik zal zo eens een download starten en kijken wat er gebeurd. Geweldig om op deze manier nieuwe dingen te ontdekken. Haha en je wilt niet weten hoe lang ik ben bezig geweest om het voor elkaar te krijgen :D

edit:
Toch nog een probleem bij het uploaden van een nzb naar de webpagina. Dus op http://ip-nas/nzbgetweb
Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)
Vreemde is dat met het installeren de mappen wel zijn aangemaakt, dan heet het programma ook de rechten toch?

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 07-03-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 19:18
B-Force schreef op maandag 06 februari 2012 @ 08:30:
Ik gebruik al jaren SabNZBD op mijn 110j en ik heb totaal geen problemen... In combinatie met Couchpotato en Sickbeard...

Begrijp dus niet zo goed waar al de waarschuwingen hier vandaan komen :)
Tja het werkt wel.... maar dan download je denk ik nooit iets groter dan 20GB. Ook met DSM4 blijft de 110j dan vrijwel onbenaderbaar en komt ie bij mij tot een gemiddelde van zo'n 200-300kB/s op een 7 Mbit lijn, omdat ie na ongeveer 12-15GB gewoon half vast loopt. Als je niks doet, komt het uiteindelijk wel goed, maar hij heeft echt een dag of soms meer nodig dan ETA. Wachtrij met bestanden tot 12GB heeft ie idd geen enkel probleem mee, ook al heb je er 20 in staan. Wat dat betreft niets te klagen dus :) .

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:52:
@mikeOO, mag ik je heel erg bedanken? Hij draait nu bij mij en start automatisch naar een herstart. Ik heb het bestandje maar gewoon aangemaakt want hij kwam niet tevoorschijn als ik handmatig NZBget opstartte.

Ik zal zo eens een download starten en kijken wat er gebeurd. Geweldig om op deze manier nieuwe dingen te ontdekken. Haha en je wilt niet weten hoe lang ik ben bezig geweest om het voor elkaar te krijgen :D

edit:
Toch nog een probleem bij het uploaden van een nzb naar de webpagina. Dus op http://ip-nas/nzbgetweb

[...]

Vreemde is dat met het installeren de mappen wel zijn aangemaakt, dan heet het programma ook de rechten toch?
Mooi dat het werkt. Blijft ook een leuk apparaat om dingen mee te ondekken.

note
Bestand wordt ook niet aangemaakt volgens mij maar moet je zelf aanmaken zoals ik al eerdere had aangegeven ;)

Denk dat je even de rechten van de NZB mapje moet aanpassen. Geeft hier 0755 of 0777 rechten op met WinSCP

[ Voor 6% gewijzigd door MikeOO op 07-03-2012 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb gekeken naar de rechten op de nzb map en die zijn 755, deze heb ik veranderd in 777 maar dit werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:12:
Ik heb gekeken naar de rechten op de nzb map en die zijn 755, deze heb ik veranderd in 777 maar dit werkt ook niet...
En als je nzbget even stop via nzbgetweb en daarna via putty nzbget -D weer start. Je kan daarna putty gewoon weer sluiten hij blijft dan gewoon draaien.

Probeer anders eens om het nzb bestand in het nzb mapje zelf te plaatsen. Kijken of hij hem dan wel oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:53
Ok, alvast excuses als volgende vraag al gesteld is... (ben een synology newbie)
En ook excuses als ik hiervoor aparte thread moet aanmaken, maak me er dan maar attent op, dan herpost ik dit even.

Ik wens via WebDAV toegang te geven tot de publieke folders op mijn diskstation. Hiertoe heb ik:
- een user aangemaakt met rechten op die mappen (read/write)
- webdav ingeschakeld op poort 5005 (http)
- router ingesteld
- via no-ip een mapping gemaakt rechtstreeks op die poort
- op andere pc "netdrive" geinstalleerd

So far, so good. Netdrive mapt de drive naar mijn pc maar daar eindigt het. Ik krijg een lege folder te zien. Dus geen van mijn shared mappen wordt zichtbaar en als ik probeer in die lege folder een file aan te maken krijg ik: a) geen error b) ook geen bestand. het lijkt wel dat ie dat verwijderd vanaf ie het heeft aangemaakt... (dus ik zie het even staan, maar als ik er daarna op klik op bv. de naam te wijzigen dan krijg ik een error dat het bestand niet bestaat).

Oja, DSM 4.0 final is geinstalleerd.
En via FileStation zie ik de folders wel en kan ik er mee doen wat ik wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Myri op 07-03-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_666
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-08-2023
Package center werkt weer bij mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:18:
[...]

En als je nzbget even stop via nzbgetweb en daarna via putty nzbget -D weer start. Je kan daarna putty gewoon weer sluiten hij blijft dan gewoon draaien.

Probeer anders eens om het nzb bestand in het nzb mapje zelf te plaatsen. Kijken of hij hem dan wel oppakt.
Als ik de nzb zelf in de map upload dan gaat hij wel downloaden. Dit gaat heerlijk stabiel!
Maar upload werkt nog niet.

Melding:
Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)

Het path ingesteld bij NzbDir is: /volume1/Downloads/nzb
Onder het nzbdir path staat de opmerking van nzbgetweb:
Directory to upload nzb-files.

Set it to the same value as option "NzbDir" in nzbget.conf-file.

Example (POSIX): NzbDir = '/tmp/harddisk/download/nzb'.
Example (Windows): NzbDir = 'C:\Downloads\nzbget\nzb'.
Example (Windows): NzbDir = '\\192.168.1.1\share\download\nzb'.
Als ik kijk in de configfile van nzbget dan staat de nzbdir hetzelfde ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik kan de oplossing voor het volgende probleem nergens terugvinden. Misschien kunnen jullie mij hierbij helpen.

Ik heb een de DS212J met DSM4.0 in mijn netwerk. Hierop heb ik verschillende gebruikers aangemaakt. Nu wil ik maar een paar gebruikers de mogelijkheid geven om extern (via het internet) de NAS te bereiken. Binnen het netwerk, mag iedereen (zonder wachtwoord) de NAS benaderen.

Hoe kan ik dit onderscheid maken in mijn NAS? Kan dit op basis van het interne en externe IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Beste Tweakers, ik ga mijn synology verkopen, maar de schijf met films series en andere bestanden behouden. Kan ik deze schijf gewoon aan een windows PC hangen en alle files kopieren? Want ik ga een nieuwe pc bouwen waar die schijf in dienst gaat doen als opslag voor films/series. Als ik die schijf herformatteer, behoud ik mijn bestanden dan? Is er een manier om het filesystem van de schijf te veranderen van ext3 naar NTFS zonder de files te verliezen? Mvg, Thibault

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@binnetie

Als ik in de config van nzbgetweb kijk dan staat bij NZBdir bij mij ingesteld

/volume1/downloads/nzbget/nzb

Kan door de hoofdletter in Download komen. Deze eens omzetten naar een kleine d.
Check ook het path goed naar de nzb map. Heb je geen nzbget mapje onder download ?

Zorg ook dat als je iets aanpast je nzgbet stopt en met putty weer start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
thibaultvdb schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:06:
Beste Tweakers, ik ga mijn synology verkopen, maar de schijf met films series en andere bestanden behouden. Kan ik deze schijf gewoon aan een windows PC hangen en alle files kopieren? Want ik ga een nieuwe pc bouwen waar die schijf in dienst gaat doen als opslag voor films/series. Als ik die schijf herformatteer, behoud ik mijn bestanden dan? Is er een manier om het filesystem van de schijf te veranderen van ext3 naar NTFS zonder de files te verliezen? Mvg, Thibault
Als je een schijf formateer dan ben je dus alles kwijt.
Omzetten van ext3 naar NTFS is niet mogelijk.

Waarom kopieer je de bestanden niet eerst vanaf je NAS naar een PC. Dan kun je daarna de schijf gewoon formateren. Dat is de makkelijkste mannier.

Er zijn wel programmas om een ext3 te lezen en zo kun je deze kopieeren met een Windows PC.
Anders kun je de pc starten met een Linux Live Cd en zo de bestanden kopieeren naar de Windows partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Met de hoofdletter D is omdat ik vanaf het begin af aan die map met een hoofdletter had.

In mijn config stond ook /volume1/Downloads/nzbget/nzb dat heb ik aangepast naar /volume1/Downloads/nzb zodat ik de gedane downloads in de map Downloads krijg zonder een mapje er nog weer tussen.
In de handleiding wordt ook gesproken van /volume1/Downloads/nzbget/nzb, maar dat eb ik direct met installeren al aangepast.
Na een reboot werkt het nog niet.

Ik zal even een dumpje van de nzbget.conf posten.

edit:
# Root directory for all related tasks.
#
# MAINDIR is a variable and therefore starts with "$".
# On POSIX you can use "~" as alias for home directory (e.g. "~/download").
# On Windows use absolute paths (e.g. "C:\Download").
$MAINDIR=/volume1/Downloads

# Destination-directory to store the downloaded files.
DestDir=${MAINDIR}

# Directory to monitor for incoming nzb-jobs.
#
# Can have subdirectories.
# A nzb-file queued from a subdirectory will be automatically assigned to
# category with the directory-name.
NzbDir=${MAINDIR}/nzb

# Directory to store download queue.
QueueDir=${MAINDIR}/queue

# Directory to store temporary files.
TempDir=${MAINDIR}/temp

[ Voor 41% gewijzigd door Binnetie op 07-03-2012 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Als ik je config bekijk dan zou het wel moeten werken.

Maar check ook Nzbgetweb --> Config --> COMMUNICATION WITH NZBGET-SERVER
Bij NzbDir moet je dus ook hetzelfde path invullen. Dan neemt hij niet over uit je config file.
Wel nzbget afsluiten en weer starten anders werkt de nieuwe instelling niet.

Welke gebruiker heeft de rechten in de map Download als je via WinSCP kijkt. Bij mij staan alle mappen hier als root gebruiker.

Misschien dat Nzb problemen heeft met het feit dan Destionation dezelfde lokatie gebruikt als de Maindir.

[ Voor 225% gewijzigd door MikeOO op 07-03-2012 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 11:22:
[...]

1. NAS uitgezet

Mag ik je heel hartelijk bedanken! Het werkt weer. En DSM 4.0 staat erop! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
CarpeVentum schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:46:
[...]

Mag ik je heel hartelijk bedanken! Het werkt weer. En DSM 4.0 staat erop! _/-\o_
Altijd goed om te horen dat het weer werkt. Graag gedaan en weer veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Mooi om te lezen hoe zo'n forum werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Zeker!

Nog een ding wat ik wel nog steeds heb en geen goede oplossing voor heb:
Als ik ingelogd ben in DSM de vervelende melding: "U bent niet gemachtigd deze service te gebruiken", die mij vervolgens weer uitlogt. Ik heb het met een andere computer gecontroleerd, maar mijn IP staat niet op de blocklist... Eenmaal andermaal :P

Oh, en weet iemand een manier om de standaard Synology 404 te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat performance issues met een phpBB3 forum dat ik host op mijn DS411j, elke page die ik load duurt tussen de 3 en 15 seconden, zowel intranet als internet. Caching staat aan, alle andere services heb ik gestopt op mijn box, het gaat om een suuuuper klein forum, CPU en RAM load komen nooit boven de 30%.

Ik had al gelezen dat MySQL en php de boosdoener kunnen zijn, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Heb ik iets gemist? Ik heb geupdate naar 4.0. En nu doet geen enkele account het meer. Inclusief de admin account! Help?
SSh met de inlogcodes doet het wel nog gewoon. Maar de inlogpagina zelf niet...

edit: hrm ligt dus aan mijn browser (Opera)

[ Voor 35% gewijzigd door REDFISH op 07-03-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
MikeOO schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:10:
[...]

Als je een schijf formateer dan ben je dus alles kwijt.
Omzetten van ext3 naar NTFS is niet mogelijk.

Waarom kopieer je de bestanden niet eerst vanaf je NAS naar een PC. Dan kun je daarna de schijf gewoon formateren. Dat is de makkelijkste mannier.

Er zijn wel programmas om een ext3 te lezen en zo kun je deze kopieeren met een Windows PC.
Anders kun je de pc starten met een Linux Live Cd en zo de bestanden kopieeren naar de Windows partitie.
Ok, het probleem is dat ik geen 2de schijf heb die zo groot is.. Dat wordt opnieuw downloaden dus! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 18:22
Wat is eigenlijk het voordeel van "File Station"? Ik gebruik altijd de gewone "bestandsbrowser" via de DSM desktop...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kopieer probleem (Pc>Nas) met DSM 3.2 (alle versies) is hier nu eindelijk opgelost, dat mocht ook wel eens na meer dan 8 maanden, betreft het gekende probleem op intel cpu draaiende syno's na het opstarten ervan.
DSM 4.0 is the way to go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-09 05:58

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Buzz_Fuzz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:05:
Wat is eigenlijk het voordeel van "File Station"? Ik gebruik altijd de gewone "bestandsbrowser" via de DSM desktop...
Voordeel is dat je in je router een port open kan zetten om alleen de filestation te kunnen benaderen en niet de admin omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Beste Tweakers,

Ik ben van plan om een synology ds212j NAS te kopen, hier wilde ik in het begin een 2TB hdd in zetten en later dit nog uitbreiden.

Is het mogelijk om er later een 2TB hdd bij te zetten en deze vervolgens in een RAID 1 set te configureren met behoud van de data die er al op stond of moet ik dan mijn complete nas opnieuw instellen?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 22:58
Mystic Spirit schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 18:32:
[...]

Voordeel is dat je in je router een port open kan zetten om alleen de filestation te kunnen benaderen en niet de admin omgeving.
En als je via filestation op je NAS doorkopieert of verplaatst gaat dat met een factor 100 sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-10 13:35
[...]

DS211 van 3.2 naar 4.0.

Probleem heb ik inderdaad ook. Is idd een bug.
If no rules are matched op "Allow access" zetten i.p.v. het gewenste "Deny access".

Ipkg werkte niet. Dus bovengenoemde fix uitgevoerd.

Zebulon packages voor SABnzbd, SickBeard en CouchPotato werken nog gewoon. Evenals Spotweb.
Wel de httpd.conf-user even opnieuw moeten aanmaken maar dat is normaal.

Verder wil de VPN server update niet downloaden. Zal wel de drukte zijn?

Edit:
Downloaden via deze link gaat op dit moment goed.
Hierna handmatig installeren.
Upgraden werkt niet. Verwijderen en opnieuw installeren wel.

[ Voor 15% gewijzigd door technorabilia op 07-03-2012 21:56 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hmm, ik heb geupgrade naar 4.0 en alles lijkt goed te gaan.. slechts 1 issue;

mijn 8 gig geheugen wordt ineens gerapporteerd als zijnde 2 gig geheugen?

60 TB can not be enough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertobadjo
merken de mensen met DSM 4.0 ook een performance verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-06 22:01
Ik zit al enkele dagen te twijfelen om danwel een Timecapsule aan te schaffen en mede te gebruiken als NAS voor de opslag en streaming van media, danwel een Synology 212j. Na tientallen pagina's uit dit forum te hebben gelezen krijg ik 1 vraag echter niet goed beantwoord.. Is het opzetten en onderhouden van een synology server te doen voor een leek op dit gebied?? En dan bedoel ik het instellen van het automatisch downloaden van films (nzb-bestanden) en het gebruik als netwerkschijf etc. Ik zie in dit topic namelijk zo vaak allerlei zeer ingewikkelde dingen voorbij komen dat ik begin te twijfelen of een Synology voor mij wel verstandig is.. Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Laatst online: 15:32
Met het package systeem (losse software) installeren is het vrij eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 16:54
Riccardo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 20:05:
Ik zit al enkele dagen te twijfelen om danwel een Timecapsule aan te schaffen en mede te gebruiken als NAS voor de opslag en streaming van media, danwel een Synology 212j. Na tientallen pagina's uit dit forum te hebben gelezen krijg ik 1 vraag echter niet goed beantwoord.. Is het opzetten en onderhouden van een synology server te doen voor een leek op dit gebied?? En dan bedoel ik het instellen van het automatisch downloaden van films (nzb-bestanden) en het gebruik als netwerkschijf etc. Ik zie in dit topic namelijk zo vaak allerlei zeer ingewikkelde dingen voorbij komen dat ik begin te twijfelen of een Synology voor mij wel verstandig is.. Tx!
Ja, de dingen die jij noemt zijn zeker goed te doen voor een leek. Er zijn voor de standaard procedures duidelijke handleidingen te vinden.
Van de synology kan je trouwens niet rechtstreeks streamen naar je tv, je hebt dan nog wel een mediaplayer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
miles schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:04:
[...]

Ja, de dingen die jij noemt zijn zeker goed te doen voor een leek. Er zijn voor de standaard procedures duidelijke handleidingen te vinden.
Van de synology kan je trouwens niet rechtstreeks streamen naar je tv, je hebt dan nog wel een mediaplayer nodig.
Dat van die mediaspeler wist ik idd (daarvoor hoop ik de nieuwe ATV3 te kunnen gaan gebruiken als ie gejailbreakt is). Het is meer dat ik in deze topics allerlei moeilijke commandoregels e.d. voorbij zie komen waardoor ik het gevoel krijg dat het werken met een Synology niet voor leken bestemd is. Maar goed, dit topic staat ook niet voor niets op Tweakers natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Riccardo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:12:
Het is meer dat ik in deze topics allerlei moeilijke commandoregels e.d. voorbij zie komen waardoor ik het gevoel krijg dat het werken met een Synology niet voor leken bestemd is. Maar goed, dit topic staat ook niet voor niets op Tweakers natuurlijk ;)
Die codes heb je niet voor het bekijken van zaken vanaf de nas op je mediaplayer nodig, dat werkt gelijk goed. Het probleem met dit leuke apparaat is echter dat je ermee gaat knutselen, hij kan automatisch voor je downloaden bijvoorbeeld en dan komt er wat meer werk bij kijken, maar heel ingewikkeld is het allemaal niet.

En die commandoregels heb je niet veel nodig, er is hier veel kennis bij de gebruikers en dan is het heel handig. Zelf zou ik dat niet kunnen oplossen, maar heb hier fantastische hulp gekregen bij bijvoorbeeld het installeren van auto-sub die automatisch ondertitelingen van series voor mij download.

Ik heb zelf de 212j ook en net DSM 4 erop gezet (zeg maar het besturingsysteem) en het is echt de beste koop op ict gebied die ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan. Ik ben zo tevreden over de synology, ik had hem veel eerder moeten kopen, begrijp nu echt niet meer dat ik met een losse harde schrijf in de weer ben geweest, wat een verademing is dit apparaat. En ik ben een leek op programmeergebied, ik ben zelf applicatiebeheerder van beroep en dan van een heel specifiek pakket, dus ik moet het echt doen met info van google en van hier en dat lukt altijd uitstekend.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Gdvrrr....Echt...Wordt er een beetje chagerijnig van.
Wil nog steeds niet lukken met die firewall instellingen. Zo zie je maar weer hoe weinig ik ervan af weet.

Ik heb alles geprobeerd wat hier staat. firewall uit- aan- uitzetten. herstart.
VPN opnieuw geïnstalleerd. Ik kan vanuit package center niets installeren.
Zelfs bij het aanklikken van de routerconfiguratie blijft de verbinding hangen.

Hoe krijg ik dit opgelost. Ik begrijp zeer weinig van pingen via telnet/ssh. Ik heb net putty gedownload. Daar kan ik dat mee testen geloof ik? Maar hoe doe ik dat dan?

Erg frustrerend...

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat er iets niet goed mee is gekomen bij de netwerkconfiguratie?
Wat moet er bij DNS-Server staan en wat moet er bij standaard gateway staan?

Ik heb al gewisseld tussen DHCP en vast ip. De nas heeft bij mij altijd een vast IP (192.168.1.150) en de gatway en DNS-server staan bij mij ingesteld op het ip van mijn modem (192.168.1.200). Die instelling geeft hij ook automatisch aan wanneer ik kies voor DHCP, dus dat lijkt mij verder ook wel goed.

[ Voor 29% gewijzigd door readytoflow op 07-03-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Bij putty vul je het ipadres van je NAS in en je gebruikersnaam en wachtwoordvan het admin account. Controleer even dat je ssh hebt aangevinkt. Daarna druk je op login

Zet wel eerst telnet of ssh aan. Je gaat dan naar DSM - configuratie en kies voor terminal. Daar kan je ze aanzetten. Meestal werken mensen via ssh.

Bij standaardgateway vul je meestal het ipadres van je router in. Bij DDNS hoef je niks te doen nog.

[ Voor 14% gewijzigd door Binnetie op 07-03-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok,thx Dat is al een stapje verder...Maar nu krijg ik elke keer de melding:
ping: permission denied (are you root?)

Ik ben wel succesvol ingelogd als admin.

[ Voor 15% gewijzigd door readytoflow op 07-03-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk dat je met root moet inloggen ipv admin, wachtwoord is hetzelfde

dus gewoon root opgeven als username als je met putty verbinding maakt met je synology. Ik gebruik altijd root als username, volgens mij kan je dan ook meer dan als je met admin inlogt.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Je moet inloggen als root en dan het wachtwoord gebruiken va je admin account.

Edit: Spuit 1211212

Je hebt dan overal rechten op.

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 07-03-2012 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ok, ik kies in Putty voor Telnet en maak verbinding met 192.168.1.150.
Dan vul ik Root in en mijn admin password.

Dan zie ik iets van busybox ....

en dan DS209>
Ik typ dan Ping 192.168.1.200 (mijn modem) of 192.168.1.154 (mijn laptop)
Dan zie ik een regel met 2x dat ip en dan :56 data bytes

En dan houdt het op.
Ik kan dan typen in die telnetsessie maar niet achter een commandprompt.

Als ik nu hetzelfde doe vanuit de cmd op mijn laptop dan krijg ik bij 192.168.1.150 een time out melding en bij 192.168.1.200 krijg ik netjes een antwoord.

Dat betekent dus denk een verbindingsprobleem? Maar wat kan het dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
kan je niet gewoon beter pingen?

Je start de command-prompt op met cmd (type je in bij uitvoeren)
Dan typ je: ping [ip van je nas] -t
Bijv: ping 192.168.1.85 -t

Dan gaat hij lopen en kan je zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 21:35
Ik heb mijn DS411II+ ook geupdate maar ik mis nu ineens mplayer

Kan iemand dit bevestigen dat deze inderdaad niet meer aanwezig is?
Kan hem namelijk ook niet installeren via ipkg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 17:53

evaarties

Powerball @ 12.582

harley schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:06:
[...]

Snap niet wat je hiermee wilt zeggen

[...]

daar ben ik me van bewust. Maar ik wil gewoon zekerheid van mijn data.
heb nu een low budget conceptronic NAS en betrap mezelf erop hem niet volledig te gebruiken zoals het zou moeten. Oftewel veel te veel tijd tussen de moment dat ik daadwerkelijk wat overkopieer ( meestal 1 keer per maand) Liefst zoek ik dus een pakket waarbij alles automatisch op beide ( of eigenlijk alle 3) plekken staat zo om 12:00 snachts overkopieren ofz.

Daarnaast wil ik gewoon dat de data ook bij bijvoorbeeld brand of inbraak gewoon elders opgeslagen is. Het is jammer dat HDDs nog steeds aan de prijzige kant zijn anders werd het 4x 3TB :P
Heb ook overwogen om een externe server ergens te laten hosten maar heb eigenlijk te weinig verstand daarvan om me daaraan te wagen. Een volautomatisch NAS systeem zou me ontzettend veel werk en tijd schelen.
Hier een script om je synology als een 'timemachine' te gebruiken:

http://www.jan-muennich.d...machine-rsyn#comment-4328

Script werkt onder linux en cygwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 22:40:
kan je niet gewoon beter pingen?

Je start de command-prompt op met cmd (type je in bij uitvoeren)
Dan typ je: ping [ip van je nas] -t
Bijv: ping 192.168.1.85 -t

Dan gaat hij lopen en kan je zien wat er gebeurd.
Ok, ik heb nu mijn laptop opnieuw opgestart en de firewall maar weer eens helemaal uitgezet. Pingen kan ik nu wel vanaf de DS209 naar mijn modem&laptop via telnet/ssh en ook vanaf mijn laptop naar de DS209.

Package center opent wel (deed ie toch al wel) maar ik kan geen packages downloaden. Wel kan ik bijvoorbeeld de VPN package vanaf mijn laptop installeren.

Ik ie rechts in beeld geen meldingen dat ik niet verbonden zou zijn.
EZCloud via DSM geeft nu ook een verbindingsstatus.Maar de Routerconfiguratie loopt bijvoorbeeld weer vast.

Via mijn iPhone kan ik geen VPN verbinding maken maar op wifi wel gebruik maken van DSPhoto.

Het ene werkt wel en het andere niet dus...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennad
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
MikeOO schreef op maandag 05 maart 2012 @ 08:23:
[...]

Ja harddisk status kun je controleren in DSM. Als er echt problemen zijn met een disk dan zal daar een melding in staan bij Smart of de logfiles.

Icon linksbovenin aanklikken --> Opslagbeheer--> tab HDD beheer --> SMART status.
Eventueel kun je een Smart Test uitvoeren.

Check gelijk ook even of Cachebeheer nog aanstaat daar. Dit staat standaard aan als je disk het ondersteunt.

Check eens de netwerkspeed die nu staat aangeven bij DSM.
Configuratiescherm --> Netwerk --> Netwerkinterface. Bij netwerkstatus staat vermeld met welke snelheid hij verbonden is, Mogelijk werkt hij nu op 100Mb ipv 1Gb als dat standaard was bij je.

Het kan natuurlijk ook heel goed dat er iets anders voor de vertraging zorgt. Misschien is de router wel het probleem. Herstart deze ook eens.

Wat je ook nog even kunt proberen zodat je zeker weet dat alles goed wordt aangemeld.

1. Sluit je NAS netjes af.
2. Zet alles PC's uit
3. Zet alle routers en swichtes etc uit. Stekker uit stopcontact.
4. Controleer alle netwerkkabels. Haal ze er een keer uit en steek ze weer opnieuw erin.
5. Wacht 1 minuut als punt 4 al is gedaan.
6. Zet de router en switches weer aan en wacht weer 1 minuut.
7. Zet de NAS weer aan en wacht totdat deze klaar is. Geeft een pieptoon als hij klaar is.
8. Zet de PC's en andere mediaplayers weer aan.
Hoi.. ik heb alles gedaan zoals hierboven beschreven om te checken of er iets mis is met de snelheid van mijn 212j. Alle dingen staan goed, en aan zoals ze moeten staan, en toch blijft mij NAS problemen geven naar mijn Boxee Box qua snelheid. Gewone .mkv bestanden van 10 gig stremat hij goed, maar een iets groter formaat als AVCHD of blu ray iso van 25 gig of 50 gig geeft hij heel slecht door.

Ik heb nu ook wat internet snelheid testjes gedaan, en merkt dat mijn verbinding via mijn Sitecom modem niet meer dan 10Mb bedraad is, maar als ik mijn laptop aansluit direct op mijn Ziggo moden bedraad ik 30Mb behaal.

Zou hier dan ook meteen het probleem mee boven water komen... geeft mijn router niet snel genoeg door..?

Heb de volgende opstelling:
Ziggo moden --> Sitecom 300n x4 --> NAS
--> Boxee Box
--> een aantal draadloze gadgets + laptop
Alles is cat 5e bedraad.

Is het een instelling in mijn router of modem en kan dit het probleem van mijn "trage" nas zijn... Kan ik nog op een andere manier testen of mijn interne netwerk slow is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:06
er is een workaround gevonden voor mensen die de Firewall gebruiken en geen External IP krijgen met de nieuwe DSM 4.0. (geen internet connectie, sabznbd etc)

voeg in het bestand /etc/rc.local het volgenden toe:

code:
1
iptables -I INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

[ Voor 4% gewijzigd door dotslasher op 07-03-2012 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riccardo
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:22:
[...]

Die codes heb je niet voor het bekijken van zaken vanaf de nas op je mediaplayer nodig, dat werkt gelijk goed. Het probleem met dit leuke apparaat is echter dat je ermee gaat knutselen, hij kan automatisch voor je downloaden bijvoorbeeld en dan komt er wat meer werk bij kijken, maar heel ingewikkeld is het allemaal niet.

En die commandoregels heb je niet veel nodig, er is hier veel kennis bij de gebruikers en dan is het heel handig. Zelf zou ik dat niet kunnen oplossen, maar heb hier fantastische hulp gekregen bij bijvoorbeeld het installeren van auto-sub die automatisch ondertitelingen van series voor mij download.

Ik heb zelf de 212j ook en net DSM 4 erop gezet (zeg maar het besturingsysteem) en het is echt de beste koop op ict gebied die ik de afgelopen 10 jaar heb gedaan. Ik ben zo tevreden over de synology, ik had hem veel eerder moeten kopen, begrijp nu echt niet meer dat ik met een losse harde schrijf in de weer ben geweest, wat een verademing is dit apparaat. En ik ben een leek op programmeergebied, ik ben zelf applicatiebeheerder van beroep en dan van een heel specifiek pakket, dus ik moet het echt doen met info van google en van hier en dat lukt altijd uitstekend.
Ok duidelijk, tx. Heb de knoop ook doorgehakt inmiddels. Wordt een Synology 212j en dus geen TimeCapsule. Heb er vertrouwen in dat een leek met de Synology overweg zal kunnen en zal ongetwijfeld nog vaak te vinden zijn op dit forum;) Nu op zoek naar een geschikte 2TB schijf!
Pagina: 1 ... 12 ... 77 Laatste

Dit topic is gesloten.