Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

PBP

Teknix1982 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:49:
Wat wel heel jammer is, is dat je die zebra background er niet bij krijgt. Die is vet vind ik. Maar helaas, apple zal de rechten daarvoor wel niet gekocht hebben.. :(
Was een foto in Aperture, geen background helaas.
Is van deze meneer en staat in z'n slideshow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb hem een mail gestuurd, kijken of hij die wil vrijgeven voor achtergronden. Waarschijnlijk zal hij wel geld ervoor willen hebben. Is kijken hoeveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:04
Teknix1982 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:33:
Ik heb hem een mail gestuurd, kijken of hij die wil vrijgeven voor achtergronden. Waarschijnlijk zal hij wel geld ervoor willen hebben. Is kijken hoeveel
50 pond. Gelezen op macrumors ergens.

edit; gevonden --> http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1385220

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 18-06-2012 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Hmm, dat is dan wel weer wat duur voor een achtergrond... Nog meer mensen er belang bij en kosten delen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Teknix1982 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:38:
Hmm, dat is dan wel weer wat duur voor een achtergrond... Nog meer mensen er belang bij en kosten delen? :p
Haha, dat is de prijs per wallpaper, per persoon.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:40:
[...]

Haha, dat is de prijs per wallpaper, per persoon.
Dat snap ik, maar dat weet hij ja niet als je dat samen doet ;)

edit: 't is niet alsof we hem gebruiken voor publicaties of reclames ofzo

[ Voor 13% gewijzigd door Teknix1982 op 18-06-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

62 eur voor een jpgje haha. Hier gratis zebras, ook in 2880x1800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Philflow schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:00:
62 eur voor een jpgje haha. Hier gratis zebras, ook in 2880x1800 ;)
Dioe 2800x1880 is gewoon omhoog geschaald. Ziet er niet uit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik ben nu een tijdje bezig met VM Ware op mijn nieuwe macbook. Eerst zag het er heel slecht uit maar na de instellingen te wijzigen naar resolutie 1440 x 900 en lettergrootte op klein ziet het er allemaal goed uit. Het is natuurlijk niet zo mooi als de apple applicaties die ervoor gemaakt zijn maar het is zeker wel werkbaar. Ik hoop wel dat VM Ware snel met een update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Teknix1982 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 18:21:
Ik ben nu een tijdje bezig met VM Ware op mijn nieuwe macbook. Eerst zag het er heel slecht uit maar na de instellingen te wijzigen naar resolutie 1440 x 900 en lettergrootte op klein ziet het er allemaal goed uit. Het is natuurlijk niet zo mooi als de apple applicaties die ervoor gemaakt zijn maar het is zeker wel werkbaar. Ik hoop wel dat VM Ware snel met een update komt.
Hoe ziet je VMware eruit als je de scherminstellingen op meer ruimte zet? Ziet je windows er dan wel mooi scherp uit?

En iemand al ervaring met bootkamp? Hoe werkt windows dan, is het werkbaar met zo een hoge resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Nee, van alle instellingen is dit voor mij de beste. Dit is de scherpste. VM Ware doet initieel de resolutie 2880 x 1800 maar dat ziet er niet scherp uit. Het is daar niet voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:03
Vraagje. De base 15" MBP heeft 512 MB VRAM, het top model heeft 1 GB VRAM. Hoe belangrijk is dit verschil eigenlijk? Ik game nooit op een laptop, dus daar heb ik het niet voor nodig. Ook hou ik me niet bezig met video editing. Ik gebruik wel programma's van Adobe zoals Photoshop en Illustrator voor mijn studie (gericht op webdevelopment en -design). Ik kies voor de 1680 x 1050 resolutie. Oftewel, hoe "goed" is 512 MB VRAM eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door Conscience NL op 18-06-2012 23:09 ]

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:50
512 MB is genoeg om naast je MBP ook nog een Cinema Display 27" aan te sturen. Prima dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Gluten Parody op 18-06-2012 23:12 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:45

hmr

Teknix1982 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:41:
[...]

Dat snap ik, maar dat weet hij ja niet als je dat samen doet ;)

edit: 't is niet alsof we hem gebruiken voor publicaties of reclames ofzo
Alsnog houdt je je bezig met een inbreuk op het auteursrecht van de fotograaf en is diegene die hem openbaar maakt inprincipe aansprakelijk!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Ik heb de high end 15" non-rentina gekozen.
Met het zicht op de toekomst vond ik 1GB vram wel noodzakelijk (wil er toch wel 4 jaar mee doen). Ook speel ik graag een spelletje.

Net besteld in combinatie met de Hi-Res optie. Expres niet gekozen voor de retina versie, omdat ik het toch een eng idee vind dat er zelf niks te vervangen valt (op de SSD na dan). Ook zal gamen op zo'n hoge resolutie moeilijk worden en niet alle software zal de hoge resolutie benutten.

Nu kan ik altijd nog de optical drive vervangen voor een SSD, of het geheugen uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Gluten Parody schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:12:
512 MB is genoeg om naast je MBP ook nog een Cinema Display 27" aan te sturen. Prima dus...
Ok, dat valt mee. Maar wat heeft de hoeveelheid VRAM - naast extern monitoren en games - nog meer voor invloed op de MBP en bepaalde programma's?

Net als bovenstaande post wil ik hem ook voor minstens 3-4 jaar gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Conscience NL op 18-06-2012 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:35
Conscience NL schreef op maandag 18 juni 2012 @ 23:27:
[...]

Ok, dat valt mee. Maar wat heeft de hoeveelheid VRAM - naast extern monitoren en games - nog meer voor invloed op de MBP en bepaalde programma's?

Net als bovenstaande post wil ik hem ook voor minstens 3-4 jaar gebruiken.
Photoshop bijvoorbeeld en mogelijk bepaalde video edit programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het verschil groot tussen 512mb en 1gb? ik wist niet eens dat het top model 1gb ram had

Ik heb het basis model besteld en zou heb ook graag voor 4+ jaar willen gebruiken

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2012 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Goed nieuws voor de mensen die de zebra wallpaper graag willen, hij zit in de nieuwste build(net verschenen) van Mountain Lion d:)b

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/1y0O073l3Z40251O191V/Schermafbeelding%202012-06-19%20om%2000.19.43.png

Edit: Heb hem even geupload voor de mensen die hem nu willen :+

Download hier

[ Voor 21% gewijzigd door PBP op 19-06-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

PBP schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:20:
Goed nieuws voor de mensen die de zebra wallpaper graag willen, hij zit in de nieuwste build(net verschenen) van Mountain Lion d:)b

[afbeelding]

Download hier
+1 bedankt voor het delen!

Daar zal die Steve Bloom wel wat meer dan die €50,- voor gekregen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:22:
Belachelijk. DIT IS ECHT BELACHELIJK!!!!!

Ik heb de mijne besteld direct nadat de webwinkel van Apple open is gegaan dat is een week geleden. Ik heb een wachtijd van 2-4 weken. En een of andere gozer belt een winkel en die krijgt hem meteen!!!

Wat een klote zooi is dit zeg!
:')

Huilie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:20:

[afbeelding]

Download hier
Top! Thanks voor de share. Zat er al echt over na te denken die kerel 60 euro ervoor te geven.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Nu online

PBP

Teknix1982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:00:
[...]

Top! Thanks voor de share. Zat er al echt over na te denken die kerel 60 euro ervoor te geven.. :)
Ik wilde hem ook graag, maar nu ik hem eindelijk heb vind ik hem niet mooi en onscherp :/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:44
Hallo allemaal,

binnenkort krijg ik een nieuwe macbook met 256 Gb SSD. Nu heb ik op dit moment al een macbook waarbij ongeveer 110 Gb ruimte van mijn HDD in beslag is genomen. Nu wil ik graag mijn HDD opschonen en vroeg me af of jullie nog tips hebben die mij hierin kunnen helpen. Wat ik reeds heb gedaan:

1) map downloads doorgelopen op programma's die al geinstalleerd zijn en deze verwijderd;
2) alle films / andere downloads op externe hdd gezet;
3) gezocht op dubbele bestanden in itunes.

Hebben jullie nog tips? Ik wil straks via mijn timecapsule alles terugzetten op mijn nieuwe macbook. Alle beetjes helpen dus aangezien ik 'slechts' 256 Gb ruimte heb.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erik-1980 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:40:
Hallo allemaal,

binnenkort krijg ik een nieuwe macbook met 256 Gb SSD. Nu heb ik op dit moment al een macbook waarbij ongeveer 110 Gb ruimte van mijn HDD in beslag is genomen. Nu wil ik graag mijn HDD opschonen en vroeg me af of jullie nog tips hebben die mij hierin kunnen helpen. Wat ik reeds heb gedaan:

1) map downloads doorgelopen op programma's die al geinstalleerd zijn en deze verwijderd;

Hebben jullie nog tips? Ik wil straks via mijn timecapsule alles terugzetten op mijn nieuwe macbook. Alle beetjes helpen dus aangezien ik 'slechts' 256 Gb ruimte heb.

Alvast bedankt!
Talen die je niet gebruikt uit apps verwijderen: http://monolingual.sourceforge.net/
Met dezelfde app kun je ook de (oude) PowerPC architectuur verwijderen.

Alles bij elkaar zal het vast een paar honderd MB schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
PBP schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 09:39:
[...]

Ik wilde hem ook graag, maar nu ik hem eindelijk heb vind ik hem niet mooi en onscherp :/ :D
Haha dat viel mij ook al op! Jammer maargoed, zijn genoeg andere wallpapers. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuif
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 20:06
Teknix1982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:32:
[...]

Om hem scherp te zien moet je ook een MacBook Pro Retina hebben O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Teknix1982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:32:
[...]

Valt inderdaad behoorlijk tegen. Vreemd dat Apple zo'n foto toevoegt aan hun wallpapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:30
Hallo allemaal,

Alvast bedankt!
110 Gb past toch ruim in 256Gb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:44
jip_86 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:08:
[...]

110 Gb past toch ruim in 256Gb?
Bedankt voor je bijdrage. Ik wil graag alle overtollige data van mijn hdd afhalen aangezien ik de data terugzet op de ssd. Hoe minder data, hoe meer vrije ruimte ik over heb en hoe sneller het overzetten gaat.

Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-02 18:52
Weet iemand alhier of de nieuwe MBP 13" dezelfde silent fan als de rMBP heeft? Ik heb me sufgezocht (waarschijnlijk onvoldoende...) en niet gevonden wat ik te weten wilde komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

bollefles schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:25:
Weet iemand alhier of de nieuwe MBP 13" dezelfde silent fan als de rMBP heeft? Ik heb me sufgezocht (waarschijnlijk onvoldoende...) en niet gevonden wat ik te weten wilde komen.
Als Apple het niet van de daken schreeuwt, zou ik er niet van uitgaan.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Geen idee, maar ik heb een 13" en ik kan nu niet echt zeggen dat ik 'm hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
bram1984 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Geen idee, maar ik heb een 13" en ik kan nu niet echt zeggen dat ik 'm hoor.
Zodra je een flash-filmpje op dumpert oid opent begint die toch wel snel te loeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Volgens mij alleen de Retina's en de Airs beschikken over de nieuwe Fan technologie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Ik zou gewoon met DiskInventoryX kijken waar er nog veel ruimte wordt verbruikt.. Of een andere tool die hetzelfde doet (er zijn er ook een paar die een soort uienringen weergeven).

Als je voor DiskInventoryX gaat, zorg dan dat je de 'Universal beta' version downloadt anders gaat het hem niet worden op Lion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Erik-1980 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:19:
[...]

Bedankt voor je bijdrage. Ik wil graag alle overtollige data van mijn hdd afhalen aangezien ik de data terugzet op de ssd. Hoe minder data, hoe meer vrije ruimte ik over heb en hoe sneller het overzetten gaat.

Mocht je nog tips hebben dan hoor ik het graag
Ik gebruik GrandPerspective. Dit programma geeft alle bestanden weer al blokken, des te groter het blok, des te groter het bestand. Je kunt ze aan klikken en naar de map gaan.

Je vind hem hier: GrandPerspective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Kuif schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 10:52:
[...]

Om hem scherp te zien moet je ook een MacBook Pro Retina hebben O-) :P
Haha ja en die heb ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:00:
Is het verschil groot tussen 512mb en 1gb? ik wist niet eens dat het top model 1gb ram had

Ik heb het basis model besteld en zou heb ook graag voor 4+ jaar willen gebruiken
Dat vraag ik me dus ook af. Meer VRAM is natuurlijk beter, maar hoéveel beter? En is 1 GB VRAM echt nodig voor de komende 3-4 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Er valt me wel iets vervelends op met de MBPR icm VM Ware. Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Wanneer ik VM Ware opstart lijkt hij automatisch de resolutie van mijn macbook te detecteren. Het vervelende is, is dat windows hem inschat op 2880 x 1800 omdat dat feitelijk ook zo is. Echter heb ik de grootte ingesteld op best voor retina. Dus visueel lijkt de resolutie dan 1440 x 900. Dus ik moet elke keer dat ik mijn VM opstart de resolutie weer op 1440 x 900 zetten in de VM. Ik werkte hiervoor ook altijd met deze vm, heb hem overgezet van mijn oude macbook. dit was een macbook pro 17 inch met snow leopard. En daar had ik dat probleem nooit. Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:00:

Jij had toch ook de Retina besteld begreep ik uit jouw opmerking? Die heeft toch ook 1 gb vram zoals ik dat lees.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Teknix1982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 12:33:
Er valt me wel iets vervelends op met de MBPR icm VM Ware. Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Wanneer ik VM Ware opstart lijkt hij automatisch de resolutie van mijn macbook te detecteren. Het vervelende is, is dat windows hem inschat op 2880 x 1800 omdat dat feitelijk ook zo is. Echter heb ik de grootte ingesteld op best voor retina. Dus visueel lijkt de resolutie dan 1440 x 900. Dus ik moet elke keer dat ik mijn VM opstart de resolutie weer op 1440 x 900 zetten in de VM. Ik werkte hiervoor ook altijd met deze vm, heb hem overgezet van mijn oude macbook. dit was een macbook pro 17 inch met snow leopard. En daar had ik dat probleem nooit. Any thoughts?
De Preferences van VMware Fusion al eens nagekeken? Misschien dat daar ergens een setting zit die bij de boot van je VM je schermgrootte opnieuw gaat instellen?
Volgens mij zou dit ook kunnen komen doordat je je VM "gemaximaliseerd" start zodat de VM zich gaat aanpassen naar het scherm van je host, 2880x1800 dus.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Darkstar schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:00:
[...]

De Preferences van VMware Fusion al eens nagekeken? Misschien dat daar ergens een setting zit die bij de boot van je VM je schermgrootte opnieuw gaat instellen?
Volgens mij zou dit ook kunnen komen doordat je je VM "gemaximaliseerd" start zodat de VM zich gaat aanpassen naar het scherm van je host, 2880x1800 dus.
Het probleem is inderdaad dat ik hem gemaximaliseerd start. Ik heb hem nu maar in een single window modus gezet, maar echt handig is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Laatst online: 12-09 02:37
De teardown by Ifixit van de air mid 2012 lijkt wel hetzelfde type fan te gebruiken, ze zullen ook wel een tear down gaan doen van de 13" macbook pro.

Hey wordt de TS nog ge-update naar de nieuwe lichting MBP's?

[ Voor 7% gewijzigd door EnderQ op 19-06-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefklep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-09 16:26

stefklep

((Stefklepje))

Is er al bij iemand bekent of de retina "instap model" ergens al te koop is. op pricewatch wachten ze allemaal op voorraad maar ben erg benieuwd of die eventueel al ergens valt aan te schaffen. Ik hoor verhalen dat ze wachten op Apple zelf totdat ze hem mogen uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
stefklep schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:19:
Is er al bij iemand bekent of de retina "instap model" ergens al te koop is. op pricewatch wachten ze allemaal op voorraad maar ben erg benieuwd of die eventueel al ergens valt aan te schaffen. Ik hoor verhalen dat ze wachten op Apple zelf totdat ze hem mogen uitgeven.
Ik heb hem al dus hij is te koop. Maar wel slecht leverbaar volgens mij. Ik had geluk, ik had hem bij iCentre in Emmen gehaald. Was het enige model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 12:00
Teknix1982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:23:
[...]

Ik heb hem al dus hij is te koop. Maar wel slecht leverbaar volgens mij. Ik had geluk, ik had hem bij iCentre in Emmen gehaald. Was het enige model.
En hoe bevalt ie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ja tot nu toe super! Alleen VM Ware moet ik nog even aan wennen, die ziet er nu niet zo scherp uit als de rest. Ook veel applicaties van derden nog niet. Ik noem openoffice, mozilla e.d. maar dat zal nog wel komen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
DragonXZ schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:44:
Volgens mij alleen de Retina's en de Airs beschikken over de nieuwe Fan technologie.
Da's dan wel weer jammer... Het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Net bij iCentre in Tilburg geweest, daar stond ook nog geen RMBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Brm-G schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:02:
Net bij iCentre in Tilburg geweest, daar stond ook nog geen RMBP.
Ik denk ook dat het een foutje is van de iCentre dat ik hem heb. Ik werd net door iCentre hoofdkantoor gebeld dat ik een bestelling geplaatst had en dat ze gezegd hadden dat hij op voorraad was maar dat is niet zo. Ze
hebben er geen op voorraad en ik moet 3 a 4 weken wachten. Echter heb ik er al een. misschien was dit wel het demomodel en dat ze bij Emmen niet goed opgelet hebben. Want zijn er inmiddels al meer mensen met een retinaversie?

[ Voor 30% gewijzigd door Teknix1982 op 19-06-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Teknix1982 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:27:
[...]

Ik denk ook dat het een foutje is van de iCentre dat ik hem heb. Ik werd net door iCentre hoofdkantoor gebeld dat ik een bestelling geplaatst had en dat ze gezegd hadden dat hij op voorraad was maar dat is niet zo. Ze
hebben er geen op voorraad en ik moet 3 a 4 weken wachten. Echter heb ik er al een. misschien was dit wel het demomodel en dat ze bij Emmen niet goed opgelet hebben. Want zijn er inmiddels al meer mensen met een retinaversie?
Dat dacht ik al toen ik je bericht las maargoed ;-) Ik weet dat elke APR vestiging 1 MBPR heeft gekregen die enkel als demo-model mag worden gebruikt.

Heb je geluk gehad geloof ik en ben je de eerste en de enige in NL met een MBPR ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Mediamarkt Eindhoven heeft een demo en één op voorraad. Instapversie 8GB.
Vanavond even mee gespeeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 19-06-2012 22:04 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
superbig91 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:43:
[...]

Dat dacht ik al toen ik je bericht las maargoed ;-) Ik weet dat elke APR vestiging 1 MBPR heeft gekregen die enkel als demo-model mag worden gebruikt.

Heb je geluk gehad geloof ik en ben je de eerste en de enige in NL met een MBPR ;-)
Op de redactie van tweakers was ook al een review RMBP binnen. Maar voor zover ik heb gelezen is teknix1982 inderdaad de eerste consument hier op tweeakters en misschien wel in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Nou, rij even naar Eindhoven. Daar is hij gewoon te koop bij de Mediamarkt.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Rivanov schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19:
Wilde 'm een keer in het echt bekijken hier in Tilburg maar daar was die helaas nog nergens te vinden. Misschien morgen maar eens naar Eindhoven inderdaad maar ben niet meteen van plan de RMBP te kopen :+ Nog tevreden met mijn BMA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ze hebben wel een demo model van de rMBP in iCenter in Haarlem, vandaag even mee gespeld, als je de resolutie van de retina op 1440x900 instelt is het echt heel erg scherp, als je het daartegen op 2880x1800 instelt heb je enorm veel werkplek, echter kun je alles nog lezen maar het is wel heel klein dus inzoomen is in dat geval verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Mizgala28 schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 23:10:
Ze hebben wel een demo model van de rMBP in iCenter in Haarlem, vandaag even mee gespeld, als je de resolutie van de retina op 1440x900 instelt is het echt heel erg scherm, als je het daartegen op 2880x1800 instelt heb je enorm veel werkplek, echter kun je alles nog lezen maar het is wel heel klein dus inzoomen is in dat geval verstandig.
Ja klopt, ik had hiervoor een macbook pro 17" en ben dus meer workspace gewend maar ik laat de retina op 1440 x 900 staan. Dat is toch verreweg het mooist qua instelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-09 09:43
Rivanov schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 22:19:
Net gebelt, ze hebben alleen een demo model. Blijkbaar heeft dus iemand hem opgehaald of hebben ze 2 demo modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
RVE_NL schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Net gebelt, ze hebben alleen een demo model. Blijkbaar heeft dus iemand hem opgehaald of hebben ze 2 demo modellen.
Ik denk dat het een fout geweest is van de iCentre dat ik er eentje gekregen heb. Dit was hun demomodel heb ik het vermoeden. Het zou toch raar zijn dat Apple zelf pas de eersten over 4 weken kan leveren terwijl de resellers ze wel op vooraad zouden hebben. Dat is mijn vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Teknix1982 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:45:
[...]

Ik denk dat het een fout geweest is van de iCentre dat ik er eentje gekregen heb. Dit was hun demomodel heb ik het vermoeden. Het zou toch raar zijn dat Apple zelf pas de eersten over 4 weken kan leveren terwijl de resellers ze wel op vooraad zouden hebben. Dat is mijn vermoeden.
Weet je zeker dat het een nieuwe betreft dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Zygivt schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Weet je zeker dat het een nieuwe betreft dan?
Haha ja, hij is veel dunner, heeft een core i7 met 8 gig intern en 256 ssd en een resolutie van 2880 x 1800 en ik heb de retina instellingen erbij staan. plus erbij dat het in de witte doos zat waar retina opstaat. ;)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/vqay13mu2/foto.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/6j0z3lhld/foto2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Teknix1982 op 20-06-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 22:49
Teknix1982 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:31:
[...]

Haha ja, hij is veel dunner, heeft een core i7 met 8 gig intern en 256 ssd en een resolutie van 2880 x 1800 en ik heb de retina instellingen erbij staan. plus erbij dat het in de witte doos zat waar retina opstaat. ;)
Op de doos van de Retina staat geen Retina. Alleen Macbook Pro. Je ziet alleen het plaatje, dat die daar veel dunner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Ik heb anders foto's gezien dat er achter op de doos wel degelijk Retina vermeld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik maak vanavond wel even een foto van de doos als ik terug ben van kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Ik wou net zeggen. Geen retina vermelding..

edit;

Is de retina uberhaupt wel de moeite waard? Want het enige is dat de resolutie omhoog is gegaan en de macbook wat dunner is.. Maar 2199 vind ik wel veel voor de specs van het apparaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Droid op 20-06-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
Achterop de product sticker staat wel Retina:

http://i741.photobucket.c...9/enigmazest/15b5709f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
itsFuzeh schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 11:51:
[...]

edit;

Is de retina uberhaupt wel de moeite waard? Want het enige is dat de resolutie omhoog is gegaan en de macbook wat dunner is.. Maar 2199 vind ik wel veel voor de specs van het apparaat.
Heb je ondertussen al iets besteld of twijfel je nog steeds :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Vergeleken met de 'oude' Pro met dezelfde specs behalve het scherm scheelt het 'maar' een paar honderd euro (niet zo veel in Apple termen, wen er maar aan ;) ). De Pro is altijd al duur geweest, het is gewoon een high-end machine. Vergelijk het met de dunste topmodellen van andere merken en je ziet dat er niet zo veel prijsverschil meer is.

Maar de resolutie is niet zomaar omhoog gegaan, je hebt 4x zoveel pixels. Dat is meer dan een stapje hogere resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
RVE_NL schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 10:24:
[...]

Was daar gisteren om 19:00 en toen had hij er nog één op voorraad. Daarnaast ook nog het demomodel dat ik dus even had bekeken..

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage8.instagram.com/c85fda84ba4e11e1b10e123138105d6b_7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bollefles
Nee, geen silent fans in de MBP :-(

Unlike its cousins, the 2012 MacBook Pro does not have irregularly-spaced fan blades. Just boring old fans in here. http://www.ifixit.com/Tea...-Mid-2012-Teardown/9515/2 (zie step 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Bij de iVizi zit er nu een behoorlijke korting op de MBP's. http://www.ivizi.nl/actie/

Ook op de MBA's zie ik. Zal het daar ook nog even neerzetten.

[ Voor 27% gewijzigd door SquareOne op 20-06-2012 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 12:01:
[...]

Heb je ondertussen al iets besteld of twijfel je nog steeds :+ ?
Ik twijfel nog steeds ja :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Laatst online: 22-04-2019
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:59:
Bij de iVizi zit er nu een behoorlijke korting op de MBP's. http://www.ivizi.nl/actie/

Erg mooie prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Niet? Behoorlijke kortingen hoor. 999 euro voor een 13" MBP najaar 2011 tov 1249 voor een 13" mid 2012. 250 euro verschil voor 10% performance verschil. Tenzij je persé usb 3.0 wilt hebben is de oude versie een prima deal! Bij de MBA is het verschil nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:17:
[...]

Niet? Behoorlijke kortingen hoor. 999 euro voor een 13" MBP najaar 2011 tov 1249 voor een 13" mid 2012. 250 euro verschil voor 10% performance verschil. Tenzij je persé usb 3.0 wilt hebben is de oude versie een prima deal! Bij de MBA is het verschil nog groter.
Ja die 13 inch macbook Air 128 GB SSD is erg netjes idd. Slechts 1000 euro :) :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
alwaysleft schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:19:
[...]

Ja die 13 inch macbook Air 128 GB SSD is erg netjes idd. Slechts 1000 euro :) :) _/-\o_
Ja de MBA is 250 euro goedkoper dan voorheen. Dit model MBP is maar 150 euro goedkoper dan voorheen maar de MBP heeft een prijsstijging gehad van 100 euro dus scheelt het ook 250 euro. Aan die 999 kom je zelfs niet met de TU delft link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:22:
[...]

Ja de MBA is 250 euro goedkoper dan voorheen. Dit model MBP is maar 150 euro goedkoper dan voorheen maar de MBP heeft een prijsstijging gehad van 100 euro dus scheelt het ook 250 euro. Aan die 999 kom je zelfs niet met de TU delft link.
Ik zit met een dilemma, voor die Macbook Air (2011) 13 inch gaan en de nieuwe iPad weg doen of niet? Leg ik dat geld in wat ik krijg voor de iPad en ga ik voor die macbook Air 2011 nu voor 999 euro....Ik ga hem gebruiken naast mijn iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
Misschien dat ik dan een MBA koop. 999 is niet veel. Wel usb 2.0 maar dat is t enige verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
itsFuzeh schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 17:53:
Misschien dat ik dan een MBA koop. 999 is niet veel. Wel usb 2.0 maar dat is t enige verschil
Voor wat jij er mee van plan bent is dat een prima machine;) Op die manier hou je zat geld over voor accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:08
Is er eigenlijk duidelijk wanneer de retina MBP op voorraad komt?
Ik hoor her en der dat het minimaal 3 weken gaat duren, maar dat lijkt me voor Apple erg lang. Ben ik niet van ze gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
RnB schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 18:09:
Is er eigenlijk duidelijk wanneer de retina MBP op voorraad komt?
Ik hoor her en der dat het minimaal 3 weken gaat duren, maar dat lijkt me voor Apple erg lang. Ben ik niet van ze gewend.
De levertijden voor diegene de RMBP besteld hebben staat de leverdatum ook rond 15 juli ofzo, zou dus nog makkelijk 3 weken kunnen gaan duren voordat ze inderdaad op voorraad beginnen te verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 15:59:

Dat zijn de oude modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
No shit sherlock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Vandaag ook besloten een Retina MacBook Pro te bestellen. Even wat rondgebeld in Zwolle, waar ze er bij 1 winkel nog 1 op voorraad hadden. Het was echter het 8GB model en ik wil graag het 16GB model. Ze vertelden me daar aan de telefoon dat het 'geen enkel probleem was' om te upgraden, maar aangezien het geheugen op het moederbord gesoldeerd zit, lijkt me dit een beetje raar :P

Uiteindelijk dus maar gewoon via de Apple website besteld en het wachten is begonnen :).

Die HDMI poort, is dat een full-size HDMI poort of is dit een mini variant. En er zit toch ook een Display Port op? Maar is dit gecombineerd met een Thunderbolt poort, of moet je hier een adapter voor hebben? Ik kon dit niet goed vinden op de website van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sorted.bits schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:34:
Vandaag ook besloten een Retina MacBook Pro te bestellen. Even wat rondgebeld in Zwolle, waar ze er bij 1 winkel nog 1 op voorraad hadden. Het was echter het 8GB model en ik wil graag het 16GB model. Ze vertelden me daar aan de telefoon dat het 'geen enkel probleem was' om te upgraden, maar aangezien het geheugen op het moederbord gesoldeerd zit, lijkt me dit een beetje raar :P

Uiteindelijk dus maar gewoon via de Apple website besteld en het wachten is begonnen :).

Die HDMI poort, is dat een full-size HDMI poort of is dit een mini variant. En er zit toch ook een Display Port op? Maar is dit gecombineerd met een Thunderbolt poort, of moet je hier een adapter voor hebben? Ik kon dit niet goed vinden op de website van Apple.
De HDMI poort is een full-size HDMI poort.
De display-poorten (2stuks) zijn gecombineerd met thunderbolt. Je kunt dus gewoon een display-port adapter gebruiken om een extern scherm aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Brm-G schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:38:
[...]

De HDMI poort is een full-size HDMI poort.
De display-poorten (2stuks) zijn gecombineerd met thunderbolt. Je kunt dus gewoon een display-port adapter gebruiken om een extern scherm aan te sluiten.
Thanks, mooi, dan kan ik mijn huidige adapters gebruiken om al mijn monitoren aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:11
sorted.bits schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:34:

De Thunderbolt poort fungeert als mDisplayPort als je er een display op aansluit. Geen adapter nodig. De HDMI poort is fullsize.

Edit: Jullie waren me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
sorted.bits schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 19:39:
[...]

Thanks, mooi, dan kan ik mijn huidige adapters gebruiken om al mijn monitoren aan te sluiten.
Die kun je inderdaad gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Speaking of monitoren... Yum..
Afbeeldingslocatie: http://cdn.macrumors.com/article-new/2012/06/NewImage24.png

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
Ok, niet zoveel monitoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 11:13
Wat moet je ermee? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
[...]

edit;

Of het de moeite waard is, is afhankelijk waarvoor je het wil gebruiken en of je geld over hebt voor zo'n mooi scherm. Want mooier is het zeker, echter zijn er nog genoeg third party apps die nog niet gebruik maken van de resolutie. Maar dat komt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik heb trouwens wel het idee dat zodra je de resolutie hoger zet dan de aanbevolen grootte van 1440 x 900, het scherm erg onrustig aanvoelt aan de ogen. Ik ben wel benieuwd of er meer zijn die dat zo voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Toen straks nog in de Apple Store geweest. Helaas hadden ze geen model op voorraad.. Wel genoeg demo modellen (8 stuks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 17:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Teknix1982 schreef op woensdag 20 juni 2012 @ 22:17:
Ik heb trouwens wel het idee dat zodra je de resolutie hoger zet dan de aanbevolen grootte van 1440 x 900, het scherm erg onrustig aanvoelt aan de ogen. Ik ben wel benieuwd of er meer zijn die dat zo voelen.
Ik heb gisteren nog even met de RMBP van de redactie gespeeld en ik had het bovenstaande gevoel ook wel. Het zag er gewoon niet helemaal lekker uit op 1680x1050 en 1920x1200 door de scaling. Ondanks de hoge pixeldichtheid van het beeldscherm zie je toch de softness van letters die wordt veroorzaakt doordat het beeld achteraf met een factor 1,36 of 1,78 wordt teruggeschaald. Subpixelrendering van fonts wordt op de scaled resoluties volgens mij ook niet benut.

Photoshoppers gaan voorlopig ook wat issues hebben. Op de scaled resoluties kun je niet lekker pixelperfect werken. Als je bijv. een zwarte lijn van één pixel dik tekent krijg je op 1920 een lijn van anderhalve pixel breed te zien (een zwarte lijn en eentje die door het middelen van pixels een lichter is. Op 1440x900 heb je het probleem dat je non-Retina-optimized apps er erg blokkerig uitzien waardoor je niet goed kunt beoordelen hoe een ontwerp van een website er op non-Retina-beeldschermen uitziet.

Wat je tevens gaat merken is dat arial eigenlijk een erg lelijk en lomp lettertype is. Arial is ontwikkeld als beeldschermlettertype en functioneert uitstekend bij lettergroottes van 10 tot 14 pixels. In print en op retina displays zie je dat het lettertype een stuk vetter is dan de presentatie op beeldschermen bij een lettergrootte van 10 tot 14 pixels suggereert. Arial is ook gewoon lelijker dan Helvetica (waar het een rip-off van is) om redenen waar ik niet direct mijn vinger op kan leggen. Een Helvetica Light ziet er op een retina display een stuk verfijnder uit dan Arial. Helaas is Arial het dominante lettertype op het web.

Windows 7 hebben we geprobeerd op de RMBP op de native resolutie van 2880x1800. Voor personen die goede ogen hebben levert dat nog steeds een leesbaar beeld op als je dicht bij het scherm zit. Ik vraag me wel af of het op lange termijn prettig werkt.

Ik vind het jammer dat Apple niet meteen de stap naar 3360x2100 heeft gemaakt (het viervoudige van 1680x1050). 1440x900 is een buttresolutie op een 15 inch paneel, net zo dramatisch als 1280x800 op 13 inch. Op een retinadisplay waar alles nog veel scherper en beter leesbaar is levert het helemaal lachwekkend grote letters en UI-elementen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:11
Daarom heb ik vandaag de MBP 15" zonder retina besteld. Ik heb de retina versie in de Apple store gezien en het scherm was inderdaad scherp, maar er zitten nog te veel nadelen aan.

Ik heb de 2,3ghz met 8gb ram, hi-res scherm en 750gb HDD 7200rpm (US toetsenbord) besteld. Zal ergens volgende week komen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat is toch ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Prijsverlagingen voor de 'oude' modellen air en pro zoals bij ivizi komen trouwens bij alle apple (premium) resellers, mocht dat nog niet duidelijk zijn :)
Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Maak voor specifieke vragen en problemen een nieuw topic. Dan krijgt je vraag of probleem de aandacht die het verdient en het topic blijft goed te volgen.