Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Vrijdag de N40L besteld bij Inmac, vandaag al binnengekregen. Voorraad indicatie niet best inderdaad, maar als ze het hebben dan leveren ze toch aardig snel. Vorig jaar (in augustus) daar ook al de N36L voor onder de 200 euro gekocht, lijkt een jaarlijkse aanbieding aan het worden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:13
Ik kon de verleiding niet weerstaan, net besteld :+ Heb van mijn huidige nog een 2gb DIMM en 250gb hdd liggen + een extra HP (Intel) gigabit NIC. Eens even kijken wat ik hier nou weer mee moet gaan doen :o

P.s.: die gratis verzendkosten code (K9W6RM) uit het 'Algemene korting en aanbiedingen'-topic is ook wel handig, scheelt weer €7

[ Voor 25% gewijzigd door rookie no. 1 op 09-07-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24
joppybt schreef op maandag 09 juli 2012 @ 18:31:
Let wel op dat Inmac er in de showreview niet zo best vanaf komen. Met name hun voorraad indicatie is erg onbetrouwbaar. Hij staat nu op 55 (vroeg vanochtend nog 60) maar ik voorspel dat hij binnenkort weer op 60 springt (dat heb ik de afgelopen dagen vaker zien gebeuren).
En inderdaad: gisteren aan het eind van de avond was de teller gestaag gedaald naar 38 (goed verkocht die dag), nu staat de teller weer op 56, waarschijnlijk zelfs 60 geweest vanochtend.
Als je zekerheid wilt hebben moet je niet bij hun bestellen! Maar als je de onzekerheid aankunt dat ze misschien niet kunnen leveren is het een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 13:47
Zou dit apparaat een beetje werken als mediaplayer?
(1080p uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Met een extra GPU werkt XBMC, zoals in onderstaande quote uit dit topic.
Sorted schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:15:
[...]

Ik heb zowel de N36 als de N40L in gebruik. Als eerste gedraaid met VM Vsphere5 HyperVisor (Gratis), 3 VM's maar toch beperkend omdat de chipset in deze server geen directpasstrough ondersteund (USB, RDM's gaan niet werken) maar zeker de moeite waard om mee te spelen als vitualisatie je ding is. FreeNas ook even gedraaid maar dan primair als iscsi target en dat is zonde want je kunt meer met FreeNas, je kunt ook gratis versie van Nextagenstor draaien voor NAS doeleinden. Als laatste WHS2011 geinstalleerd (ca 50,-) en dat draai ik nu sinds een 1/2 jaar. De voordelen van een windows installatie zijn mijn inziens drivers t.o.v. Vsphere/FreeNas out of the box (Linux drivers zijn er ook btw ) en het installatie/configuratie gemak. Waar ik het meeste profijt van heb dat hij dient als media streaming server (heerlijk want ik kan overal en altijd bij mijn mp3's komen) en de Remote Desktop functionaliteit. Instaleer op elke Window PC die hebt de whs2011 remoteclient en je kan bij alle pc's (mits ze aan staan) remote inloggen via de webinterface van WHS2011. Je hoeft maar een paar keer te klikken en je bent klaar. De N36L draait nu Win7 met XBMC (met een Nvidia GT 430), SabNzbd, Sickbeard etc en merk dat Win7 sneller draait dan WHS2011 (ookal is deze 200 Mhz trager). Leuke feature is ook de remote access card en zou ik je aanbevelen wil nog meer (remote) controle krijgen over de microserver. Mijn voorkeur gaat uit naar WHS2011 maar zou de MicroServer passtrough, overige Virt gerelateerde dingen ondersteunen en meer geheugen/zwaarde cpu hebben (HP N54L?) dan was het Vsphere voor mij, zonder twijfel. De MicroServer is gelukkig niet een al te diepe investering (de mijne was 205,-). Een degelijke A-merk NAS kost je 2 tot 2.5x zoveel.
Ook op hardforum is veel te vinden hierover in hun microserver topic.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1555868

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:54
Ik heb helemaal geen verstand van servers, maar zit er al enige tijd over te denken om een streaming server naast mijn tv en geluidsinstallatie te zetten voor het streamen van films en muziek. En deze ook als backup te laten dienen voor meerdere computers in huis. Daarom zat ik erover te denken om deze N40L te kopen, aangezien de meeste tweakers hier heel enthousiast over zijn!

Ik zat er dan over te denken om deze (zie onderstaand) er dan bij in te zetten en dan windows 7 en XBMC te installeren. Ik neem aan dat het geluid dan via de hdmi eruit gaat of hoe werkt dat allemaal?

Daarnaast wil ik de server gebruiken als backup van meerdere computers in huis, ik neem aan dat dat vrij eenvoudig is in te stellen onder windows 7? Of moet je daar speciale software voor installeren? 2GB ram is daarvoor voldoende toch, als je geen zware VM gaat draaien?

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GT430 1GB€ 39,60€ 39,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 39,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
rookie no. 1 schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 17:06:
Als WHS2011 (eigenlijk Windows Server 2008R2) nou vanaf USB-stick te draaien was, is het een goede optie. Alleen Windows vanaf USB-stick draaien lukt pas vanaf Windows Server 2012 / Windows 8.

Momenteel ontkom je dus voor Windows niet aan een harddisk (of SSD) installatie. Als Windows Server 2012 uit is gaat hij bij mij gelijk via de interne USB-stick, maar dat duurt nog tot eind van het jaar waarschijnlijk.
Dat kan gewoon op een door Microsoft ondersteunde methode. Vereist twee registersleutels. Zie het kopje Windows 7 in \[WDS+XP/2003] Howto: Systeem onafhankelijke images bouwen. Geldt ook voor 2008 R2.

[ Voor 10% gewijzigd door Trommelrem op 10-07-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@trommelrem: kom op met die registersleutels dan, niet zo ego :+ Alleen kan ik het me niet voorstellen, want de installatie op (niet vanaf) USB-stick lukt al gewoon niet.

@gabn88: Als je rekening houdt dat het PCI-e slot niet meer dan 35watt afgeeft en er geen kaart met dikke koeler in kan, kun je best wel met een aantal Nvidia / AMD kaarten uit de voeten voor HTPC doel-einden, al zal ik zelf nooit een server (achtig) apparaat daarvoor inzetten, maar een dedicated desktopje (zelf nog een ION330, maar -tig andere mogelijkheden).

Als je geen Windows 7 licentie hebt, kun je overwegen een Windows Home Server 2011 licentie aan te schaffen. Die heeft ideale backup mogelijkheden en in de desktop experience mode kun je hem als htpc gebruiken.

Kijk voor leuke mogelijkheden met de N40L eens op AV-forums http://www.avforums.com/forums/networking-nas/

[ Voor 7% gewijzigd door rookie no. 1 op 10-07-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
rookie no. 1 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:59:
@trommelrem: kom op met die registersleutels dan, niet zo ego :+ Alleen kan ik het me niet voorstellen, want de installatie op (niet vanaf) USB-stick lukt al gewoon niet.
Voor Windows Vista (werkt overigens ook op Windows 7):

Onder de volgende hives moet de DWORD "Start" van 3 naar 0 worden gewijzigd:
• HKLM\SYS\ControlSet001\services\usbehci
• HKLM\SYS\ControlSet001\services\usbhub
• HKLM\SYS\ControlSet001\services\usbohci
• HKLM\SYS\ControlSet001\services\USBSTOR
• HKLM\SYS\ControlSet001\services\usbuhci

Voor Windows 7:

• HKLM\SYS\ControlSet001\Control: BootDriverFlags, REG_DWORD: 6
• HKLM\SYS\ControlSet001\Control\PnP: PollBootPartitionTimeout, REG_DWORD: 30000 (decimal)
De Vista methode werkt niet op een Intel Series-5 chipset vanwege een bug in de chipset, maar die is in de Intel Series-6 chipset opgelost. Geen idee welke chipset de Microserver heeft. De 7 methode werkt altijd.

Booten van je geinstalleerde Windows vanaf een USB disk zal dan gewoon werken. Wellicht zal de installatie dan nogal omslachtig lopen. Plaats dan de gewenste WIM gewoon in een Hyper-V DVD. Of installeer naar een normale disk, pas de registersleutels aan, en image de disk naar een USB disk.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 10-07-2012 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:36
64mike53 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:52:
Hallo allen,

Enige tijd geleden heb ik ook de N40L aangeschaft. Nadat ik hier ESX op heb gezet en ik een aantal virtuals heb aangemaakt kom ik er toch achter dat 8GB geheugen een beetje weinig is. Ik kwam er achter dat er wel het een en ander mogelijk is. Ik kwam tegen dat het mogelijk was om 16GB geheugen te plaatsen.

Na enig onderzoek heb ik gekozen voor G.Skill Ares F3-1333C9D-16GAO. Gisteren heb ik het geheugen geplaatst en in de post kwam er maar 8GB te staan. Als ik de bios open dan staat er dat er in bank 1 8GB zit en in bank 2 ook. Nu lijkt hij tegen het limiet aan te lopen. Ik heb al een hacked custom bios geprobeerd en ook geprobeerd om terug te gaan naar de allereerste bios. Dit haalt echter niks uit.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.
Die 16 GB optie schijnt toch een beetje hit and miss te zijn:
http://hardforum.com/show...=1038843662&postcount=721

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
NIK0 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:18:
[...]

Die 16 GB optie schijnt toch een beetje hit and miss te zijn:
http://hardforum.com/show...=1038843662&postcount=721
De mijne draaide perfect met Patriot mem (nu haast niet meer te krijgen) systeem laat gelijk 16GB zien en werkte ook goed in ESXi en Windows 2008 Server

pricewatch: Patriot PGD316G1333ELK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
LightStar schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:28:
[...]

De mijne draaide perfect met Patriot mem (nu haast niet meer te krijgen) systeem laat gelijk 16GB zien en werkte ook goed in ESXi en Windows 2008 Server

pricewatch: Patriot PGD316G1333ELK
Ik heb vorige week dit geheugen aangeschaft: Patriot PGD316G1333ELK

Het werkt niet in de mijne helaas. Heb zowel hacked, stock als laatste versie van de bios geprobeerd. Het werkte allemaal niet. Heb nu email gestuurd of ik het geheugen om kan ruilen voor het patriot geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 10-09 08:46
Ik heb momenteel 2GB in mijn N40L en loop regelmatig tegen het limiet aan, ik wil nu uitbreiden naar 4GB totaal. Heeft er iemand dit geheugen draaien? Kingston ValueRAM KVR1333D3S8E9S/2G
Of is er nog cheaper geheugen te vinden die ondersteund wordt door deze server.

[ Voor 18% gewijzigd door Hari-Bo op 10-07-2012 11:01 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
64mike53 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:46:
[...]

Ik heb vorige week dit geheugen aangeschaft: Patriot PGD316G1333ELK

Het werkt niet in de mijne helaas. Heb zowel hacked, stock als laatste versie van de bios geprobeerd. Het werkte allemaal niet. Heb nu email gestuurd of ik het geheugen om kan ruilen voor het patriot geheugen.
Das appart had namelijk over dat geheugen geen rare dingen gelezen.. wel draaide mijn servertje met de stock bios en heeft dat geheugen vanaf het begin dat ik hem had erin (niet gedraait met orgineel geheugen)
Hari-Bo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:58:
Ik heb momenteel 2GB in mijn N40L en loop regelmatig tegen het limiet aan, ik wil nu uitbreiden naar 4GB totaal. Heeft er iemand dit geheugen draaien? Kingston ValueRAM KVR1333D3S8E9S/2G
Of is er nog cheaper geheugen te vinden die ondersteund wordt door deze server.
Ik heb eventueel nog een orgineel 2gb bankje voor je liggen...

[ Voor 26% gewijzigd door LightStar op 10-07-2012 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
LightStar schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:15:

Ik heb eventueel nog een orgineel 2gb bankje voor je liggen...
Stuur me even een DM voor wat je ervoor wilt hebben. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 10-07-2012 11:18 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
Hari-Bo schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:17:
[...]

Stuur me even een DM voor wat je ervoor wilt hebben. :)
Stuur je aan het eind van de dag even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
LightStar schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:15:
[...]

Das appart had namelijk over dat geheugen geen rare dingen gelezen.. wel draaide mijn servertje met de stock bios en heeft dat geheugen vanaf het begin dat ik hem had erin (niet gedraait met orgineel geheugen)
Ja ik vind het ook wel vreemd. Had ook best wel goed gekeken welk geheugen werkt en welke niet. Ik heb uren zitten zoeken of er nog een oplossing was maar kwam er niet uit. Nu lijkt het er ook nog op dat mijn p410 kapot is 8)7 Vanavond maar is even proberen om de controller in mijn computer te doen en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:36
64mike53 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:05:
[...]

Ja ik vind het ook wel vreemd. Had ook best wel goed gekeken welk geheugen werkt en welke niet. Ik heb uren zitten zoeken of er nog een oplossing was maar kwam er niet uit. Nu lijkt het er ook nog op dat mijn p410 kapot is 8)7 Vanavond maar is even proberen om de controller in mijn computer te doen en kijken of dat werkt.
Ben benieuwd of je dat geheugen nog omgeruild gaat krijgen..keep us posted..!

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-10-2022
Ik wil mijn HP N40L gaan gebruiken voor de volgende zaken:

- fileserver
- squeezeboxserver
- sabnzbd (usenet)

Welk OS raden jullie mij dan aan en waarom?

Zelf zat ik te denken aan WHS 2011, maar weet niet precies hoe goed de ondersteuning is voor bijvoorbeeld squeezeboxserver en sabnzbd.

[ Voor 55% gewijzigd door noakes op 10-07-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biker_007
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:35
Toch de gok maar gewaagd en er ook een aangeschaft en de prijs is nu wel erg aantrekkelijk.

Nog bedankt voor de kleine extra korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Graag gedaan ;)

Ik ga op de mijne debian squeeze draaien. Voordeel van debian ivm ubuntu vind ik dat je er minder onderhoud aan hebt. Ubuntu releases komen wel veel vaker (eens in het half jaar), maar dan moet je ook vaak upgraden.

Er zijn maar een paar paketten die ik up-to-date wil houden (zoals sabnzbd), en die updaten zichzelf met groot gemak.

Of ik het moet aanraden aan iemand die alleen windows gewend is vind ik moeilijk te zeggen. Als je echt bang wordt van command lines, dan doe maar niet. Maar heel moeilijk is het allemaal niet. De meesten die ik ken die alleen linux gebruiken voor dit soort dingen hebben er geen moeite mee i.i.g. En voor alle veelgebruikte software zijn zat tutorials te vinden die je aan het handje houden.

[ Voor 6% gewijzigd door brama op 10-07-2012 13:59 ]

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
brama schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:58:
Graag gedaan ;)

Ik ga op de mijne debian squeeze draaien. Voordeel van debian ivm ubuntu vind ik dat je er minder onderhoud aan hebt. Ubuntu releases komen wel veel vaker (eens in het half jaar), maar dan moet je ook vaak upgraden.

Er zijn maar een paar paketten die ik up-to-date wil houden (zoals sabnzbd), en die updaten zichzelf met groot gemak.

Of ik het moet aanraden aan iemand die alleen windows gewend is vind ik moeilijk te zeggen. Als je echt bang wordt van command lines, dan doe maar niet. Maar heel moeilijk is het allemaal niet. De meesten die ik ken die alleen linux gebruiken voor dit soort dingen hebben er geen moeite mee i.i.g. En voor alle veelgebruikte software zijn zat tutorials te vinden die je aan het handje houden.
Op zich moet ik met Debian of Ubuntu ook wel uit te voeten kunnen. Draai je Debian vanaf 'n USB stick? Mochten anderen nog andere tips hebben qua OS dan houd ik mij aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
noakes schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:03:
[...]

Op zich moet ik met Debian of Ubuntu ook wel uit te voeten kunnen. Draai je Debian vanaf 'n USB stick? Mochten anderen nog andere tips hebben qua OS dan houd ik mij aanbevolen :)
Ik heb esx 5 draaien. Dit draait prima en het voordeel hieraan vind ik dat ik kan testen met machines. Je kan verschillende servers opzetten en aan en uit zetten mocht je ze nodig hebben. Ook het voordeel van snapshots is erg makkelijk.

Welk OS je hierna installeert geef ik geen voorkeur. Ik heb windows server 2008 R2, Windows 7 Prof, Ubuntu en CentOS draaien. Ik heb een tv server die alleen op windows 7 werkt, Asterisk wat goed functioneert op CentOS en SabNZBD wat goed werkt op Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
64mike53 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:00:
[...]

Ik heb esx 5 draaien. Dit draait prima en het voordeel hieraan vind ik dat ik kan testen met machines. Je kan verschillende servers opzetten en aan en uit zetten mocht je ze nodig hebben. Ook het voordeel van snapshots is erg makkelijk.

Welk OS je hierna installeert geef ik geen voorkeur. Ik heb windows server 2008 R2, Windows 7 Prof, Ubuntu en CentOS draaien. Ik heb een tv server die alleen op windows 7 werkt, Asterisk wat goed functioneert op CentOS en SabNZBD wat goed werkt op Ubuntu.
Hoeveel geheugen heb je dan? Ik krijg binnenkort namelijk de variant met 2GB. Dat lijkt me veel te weinig voor een dergelijke setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
noakes schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:28:
[...]

Hoeveel geheugen heb je dan? Ik krijg binnenkort namelijk de variant met 2GB. Dat lijkt me veel te weinig voor een dergelijke setup.
Ja dat klopt dat is wel weinig. Je kan het installeren met 2GB geheugen en er 1 virtuele machine op draaien. Je kan dan later nog uitbreiden naar meer geheugen. Ik heb er voor gekozen om direct 8GB er bij te bestellen van het volgende geheugen: Kingston KTH-PL313E/4G

Ik wil nogal veel servers draaien en ben daarom nu aan het uitzoeken welk setje van 16GB er in kan, maar met 8GB kom je al een heel eind kan ik vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
Even voor de duidelijkheid ik heb de volgende opstelling voor ESX. Het G.Skill Ares geheugen zal nog worden vervangen voor Patriot geheugen aangezien het G.Skill geheugen niet werkt

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston microSDHC 8GB Class 10 + Adapter + USB reader€ 9,17€ 9,17
2Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 120,84€ 241,68
1HP Smart Array P410/512 BBWC 2 Int ports€ 235,62€ 235,62
1Intel 520 120GB€ 149,90€ 149,90
1G.Skill Ares F3-1333C9D-16GAO€ 88,60€ 88,60
1HP Proliant Microserver N40L€ 167,79€ 167,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 892,76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
noakes schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:03:
[...]

Ik ga er 4 schijven instoppen. 2x2TB, en 2x3TB. Debian installeer ik op 1 van de 2TB schijven. Deze schijf zal praktisch altijd draaien. Een usb-stick biedt voor mij te weinig ruimte om geen extra schijf nodig te hebben die continu aangesproken kan worden. Bovendien moet je dan weer moeite gaan stoppen in het voorkomen van veel writes naar zo'n stickje, die bespaar ik mezelf hiermee ook.

Ik gebruik geen raid, dit om stroom te besparen. Alle schijven zijn gewoon aparte partities. Wel mirror ik eenmalig 's nachts data tussen de schijven onderling (via rsync), puur als bescherming tegen het crashen van een enkele schijf. Daarnaast gebruik ik crashplan als off-site backup. Terugzetten via crashplan is echter tergend traag, dus vandaar dat ik ook nog lokaal data mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook besteld, inclusief 16GB geheugen, Corsair CMX8GX3M1A1333C9 .

Hopelijk werkt het ook, gezien hij officieel maar tot 8GB ondersteunt. Op hardforum is er in ieder geval iemand bij wie het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Wel even opletten met geheugen aanschaffen, ECC (Error Correcting Code) unregistered geheugen wordt ondersteunt door deze server en verdient de voorkeur.

Dat setje Kingston hierboven is dus prima, volgens mij ga je bij die Corsair de ECC functie missen. Ik dacht dat 2x8gb Samsung met ECC (type weet ik even niet) ondersteunt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:22
Momenteel nog een statusupdate van mijn ervaringen met de Proliant Microserver en een P410i (met 1GB FBWC).

In principe past alles uitstekend, loopt ook allemaal goed en de snelheid van de array is ook prima (500MB/s lezen is toch wel leuk!!). Na de eerste problemen met 3x Hitachi 5k3000 2TB-schijven toch maar eens de firmwares gelijk proberen te trekken. Het was namelijk zo dat maar 1 schijf het eigenlijk goed deed en dat was de schijf met de nieuwere firmware (5C0). Die met 580 hingen mijn controller op met verschillende SMART-errors en aborted scsi commands enzovoort.

Van Hitachi een nieuwe firmware gekregen (800) maar die wou niet installeren vanwege een disk die zij dat deze fronzen was. Heel veel rond gezocht en uiteindelijk op het forum van ServeTheHome terecht gekomen in de Hitachi-thread (hier). Iemand zei dat bij een disk die 'Frozen' is je het OS moet booten met de schijf eraan en HiTest moet starten. Daarna schijf van de stroom af, weer aansluiten en je kunt de firmware prima updaten. Schijnt ook te helpen bij SSD's die geen Secure Erase willen slikken. Nu dus maar afwachten wat de Microserver en P410 doen met nieuwere firmware van disken. Heb ook nog een Adaptec en een 3ware achter de hand mocht de P410 alsnog weer vaag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
Wolly schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:44:
Ook besteld, inclusief 16GB geheugen, Corsair CMX8GX3M1A1333C9 .

Hopelijk werkt het ook, gezien hij officieel maar tot 8GB ondersteunt. Op hardforum is er in ieder geval iemand bij wie het werkt.
Zou graag een reactie van je ontvangen als je alles in elkaar hebt zitten. Er staat inderdaad dat het geheugen ook getest is en werkt. Als dit geheugen bij jou werkt dan ga ik daar ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:41
Ik verwacht eender deze dagen ook deze servertje. Ik wil 'm eigenlijk alleen gebruiken voor wat simpele doeleinden:

- Fileserver
- Downloadbak (NZB)
- Mediastreamer voor m'n Popcorn Hour C-200

Ik lees dat iedereen er 16GB in wil proppen, maar ik neem aan dat voor bovenstaande 8GB toch ook wel zal voldoen? VM wares e.d. zullen niet gebruikt worden, echt alleen bovenstaande dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
Ik ben ook van plan om een HP MServer aan te schaffen, zou hem vandaag al willen bestellen, maar lees op de volgende forum dat hp een mogelijke opvolger heeft klaar liggen namelijk de HP MicroServer N54L?

http://www.wegotserved.co...ful-proliant-microserver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Dat is een bericht van december.
Die N54L is al redelijk "oud" op dit moment. Was ook een prototype.
Ik verwacht eind dit jaar begin volgend jaar een opvolger, maar is nog niets bekend over.
Zelf was ik ook aan het wachten op de opvolger, maar gezien de superaanbieding van eergisteren heb ik hem toch maar besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
Die N54L gaat hem ook niet worden in deze machine, aangezien die meer warmte afgeeft dan de N40L en de N36L (25w t.o.v. 15w TDP).

@Jolly_Jumper
Ik gebruik hem ook voor diezelfde doeleinden en heb er ook 'maar' 8GB inzitten. Meer dan genoeg voor mij om Plex MediaServer, SabNZBD+, Couchpotato, Sickbeard en fileserver-doeleinden vanaf te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

rippiedoos schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:50:
Ik gebruik hem ook voor diezelfde doeleinden en heb er ook 'maar' 8GB inzitten. Meer dan genoeg voor mij om Plex MediaServer, SabNZBD+, Couchpotato, Sickbeard en fileserver-doeleinden vanaf te draaien.
Zelfs met 4GB zou je dan nog uitkomen. 16GB is overkill voor zoeits simpels. Draai momenteel het bovenstaand eop een Celeron van 900Mhz met 2GB RAM op Win XP en dat gaat ook perfect.. alleen het repareren met PAR2 duurt wat lang.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Thanks, dan hou ik 't op 8GB :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Zelfs 2GB is ruim meer dan voldoende voor die taken. Nergens voor nodig om daar extra geld voor uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Iemand zijn HP N40L microserver al gekregen van Inmac ? Krijg je een DPD tracking nummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 14:51:
Iemand zijn HP N40L microserver al gekregen van Inmac ? Krijg je een DPD tracking nummer ?
Nee, ik heb alleen een verzendbevestiging gekregen: Verzenddatum 10-07, Bezorging binnen 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hier ook.

<<vol verwachting>>

[ Voor 77% gewijzigd door dragon2 op 11-07-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Hier issie net binnen gekomen kreeg ik te horen van m'n broertje!

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Binnen! Draait nu FreeNAS met zfs, cfis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAbdel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-04 08:07
is er een groot verschil bij deze modellen?

http://h10010.www1.hp.com...237917-4248009.html?dnr=1

denk dat ik er ook 1 ga bestellen maar niet bij inMAC tenzij ze ook in belgie leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-05 09:07
Weet toevallig iemand of er ook een HP NC380T Dual NIC in de HP N40L past?
Ben van plan ook een aan te schaffen, om te testen met virtualisatie, MS test labs etc.

Wanneer ik gebruik wil gaan maken van iSCSI is Accelerated iSCSI wel handig, om de CPU te ontlasten, die toch al niet zo ongeloofelijk krachtig is.

een NC360T heeft wel TCP offloading maar geen Accelerated iSCSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Inmac levert ook aan België, maar prijs is van 201€ deze morgen naar 351€ nu gegaan.

Volgens mij past dat. Als een remote card past, zal een 380T ook passen.
Is wel niet supported
http://h18000.www1.hp.com.../12418_div/12418_div.HTML

EDIT
Krijg net een bericht dat levering niet doorgaat, geen voorraad meer :(
Had ergens anders al geheugen besteld, hoop deze te annuleren 8)7

Die voorraad indicatie op en neer is dus mijn nachtmerrie geworden. :'(

Had server maandag 15u23 besteld, weet echter niet ofdat men dan je order reserveerd of bij betaling. Helaas woon ik in België en is mijn order pas vandaag betaald.

@ hieronder: tsja, ik weet het nu wel met Inmac.

Voorraadindicatie op site nooit onder de 23 geweest, naar 60 gegaan dan weer 32. Prijs van 167 naar 201 naar nu 351 €. Normaal is dat toch niet.

Wanneer hebben jullie besteld ?

EDIT2
Noodgedwongen een shopreview geplaatst:
http://tweakers.net/shopr...arentID=0&Page=0#reacties

BTW: is er geen leveringstopic, want dit hoort hier niet thuis.

[ Voor 120% gewijzigd door abusimbal op 11-07-2012 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noakes
Ik heb geen DPD tracking nummer gekregen en vandaag ook niks ontvangen. Wel afgelopen nacht een e-mail gekregen dat de N40L is verzonden. Had trouwens ook geen berichtje in de bus dat de vervoerder mij niet thuis heeft getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 16:00

NSG

Je weet niks!

Wat een butbedrijf is dat inmac zeg, 03:47 krijg ik een verzendbevestiging, mail gestuurd met de vraag of er een track&trace nummer is. Als reactie gekregen:
Als het goed is wordt uw bestelling vandaag tussen 8.00-18.00 uur geleverd,

Hopend u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Ik kom al de hele dag mijn huis niet uit en heb nog steeds niks.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Enes_81 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:19:
Wat een butbedrijf is dat inmac zeg, 03:47 krijg ik een verzendbevestiging, mail gestuurd met de vraag of er een track&trace nummer is. Als reactie gekregen:
[...]

Ik kom al de hele dag mijn huis niet uit en heb nog steeds niks.. |:(
Microserver is hier zojuist afgeleverd, inderdaad rond 1800hr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
Ik heb ook zo'n server besteld maar heb er niet zoveel verstand van nog. Wat zijn nou de specificaties van geheugen wat hier in past?

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
melk0r schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:17:
Ik heb ook zo'n server besteld maar heb er niet zoveel verstand van nog. Wat zijn nou de specificaties van geheugen wat hier in past?
Ehm, dit topic al doorgelezen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandagavond om even voor middernacht besteld. De volgende een vezendmail ontvangen en inderdaad vandaag bezorgd. Alleen jammer dat je geen track en trace nummer ontvangt. Dat was helemaal geweldig geweest. Ik ben er in ieder geval heel blij mee. Ze hebben in ieder geval voor 15:00 besteld, de volgende dag bezorgd waar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Gisterochtend om 10 uur gekocht. Helaas bij mij dus niet bezorgd, wel verzendmailtje ontvangen.
Een vriend van mij kocht het een uurtje later. Hij kreeg mailtje dat de zending niet doorgaat.

Er is geen peil te trekken met inmac.

Maar beetje ontopic: ik heb geen sata-dvddrive thuis. Kan dat ding booten op usb-cdrom?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:46:
Gisterochtend om 10 uur gekocht. Helaas bij mij dus niet bezorgd, wel verzendmailtje ontvangen.
Een vriend van mij kocht het een uurtje later. Hij kreeg mailtje dat de zending niet doorgaat.

Er is geen peil te trekken met inmac.

Maar beetje ontopic: ik heb geen sata-dvddrive thuis. Kan dat ding booten op usb-cdrom?
Boot vanaf USB stick werkt.

Helaas kan ik ESXI5 niet installeren, deze klaagt dat hij 1,97GB geheugen nodig heeft en maar 1,87 aantreft. De extra geheugenbanken die ik besteld heb zijn nog niet binnen, dus dat wordt voorlopig even genieten van het aanzicht van het kastje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 14:50
dragon2 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:25:
[...]

Ehm, dit topic al doorgelezen..?
Ja ik heb voorbeelden gezien van geheugen dat zou werken maar ik doelde meer op de algemene specificaties. Waar zou je naar moeten zoeken.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Dingetje hier wel binnen gekregen van InMac :D
Net zitten puzzelen om een DVD Drive in te bouwen... Dat was me toch een zware bevalling. SATA Kabel op 't mobo erin prikken zonder het eruit te halen kan ik niemand aanraden en het verwijderen van de ijzeren dummy front bezel was een pain in the a$$. Ijzer is nu een beetje verbogen :(

Die BIOS van 'TheBay', die is toch voor de N36L? Dit topic gaat over de N40L? Ben confused.
http://www.avforums.com/f...ed-ahci-bios-support.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Freekers schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:08:
Dingetje hier wel binnen gekregen van InMac :D
Net zitten puzzelen om een DVD Drive in te bouwen... Dat was me toch een zware bevalling. SATA Kabel op 't mobo erin prikken zonder het eruit te halen kan ik niemand aanraden en het verwijderen van de ijzeren dummy front bezel was een pain in the a$$. Ijzer is nu een beetje verbogen :(

Die BIOS van 'TheBay', die is toch voor de N36L? Dit topic gaat over de N40L? Ben confused.
http://www.avforums.com/f...ed-ahci-bios-support.html
Dit is de aangepaste bios voor de N40L
http://homeservershow.com...-enables-hidden-features/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een mail van inmac ontvangen
Geachte klant,

Vanwege een enorm succes op de HP Microserver actie OP=OP, hebben wij geen voorraad meer.
De voorraden getoond op onze site, worden 1x ververst, ‘s morgens.
Wij hebben daarom helaas uw bestelling moeten annuleren, en zullen uw geld z.s.m. terugstorten.
Onze excuses voor het ongemak.

Momenteel zijn we bezig om te kijken of we een nieuwe deal kunnen maken. Wij zullen u hier dan over berichten.

Met vriendelijke groet/ Kind regards,

Het Inmac Sales team
jaja ik had hem voor 170 euro als eerste erbij....toen werd de prijs 200, 240 en nu 300....

hopelijk storten ze me geld gauw terug haal ik hem wel ergens anders van.

Hopen dat de mede tweakertjes niet gedupeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks! Waarom linkt men in dit topic dan naar de N36L versie van 'TheBay'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:

[...]

jaja ik had hem voor 170 euro als eerste erbij....toen werd de prijs 200, 240 en nu 300....

-O-
Welke dag en hoe laat had je hem besteld? Had je al wel een verzendbevestiging email ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:

[...]

Frappant. In de UK is een cashback actie maar daar is HP zojuist ook alerter op geworden toen bleek dat het er EU modellen werden verkocht en ge-cashbacked.
Wellicht dat Inmac ook intern de cashback actie gebruikte en zo voor de lage prijzen kon verkopen?
Hope this doesn't break the rules but here goes as I think its important others don't get caught out.....

An email I received from Outbound, HP's partner administrating the cashback deals

Dear MarkyG,

Unfortunately we believe L******* Ltd are selling imported goods from outside of the UK and we are currently unable to honour claims from this partner.
Please go back to your reseller if you have any further questions.

Kind Regards
Adrienne Milburn

Outbound Field Marketing Services Ltd
Waterloo House, Riseley Business Park
Basingstoke Road
Riseley
Berkshire
RG7 1NW

Tel: 0845 634 4070
Fax: 0845 634 4071
Website: www.out-bound.co.uk
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolly schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 21:49:
[...]

Boot vanaf USB stick werkt.

Helaas kan ik ESXI5 niet installeren, deze klaagt dat hij 1,97GB geheugen nodig heeft en maar 1,87 aantreft. De extra geheugenbanken die ik besteld heb zijn nog niet binnen, dus dat wordt voorlopig even genieten van het aanzicht van het kastje ;)
Ik had geen tijd en pak m net pas uit, video op 32 mb gezet en nu klaagt hij dat hij 1.97 GB geheugen nodig heeft en maar 1.97 aantreft :P beetje jammer nu moet ik morgen weer op pad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:17:
[...]

-O-
Welke dag en hoe laat had je hem besteld? Had je al wel een verzendbevestiging email ontvangen?
Een dinsdagmiddag.

Ik heb een orderbevestiging gekregen gisteren.
Daarna kreeg ik een mail dat het niet geleverd kon worden en dat ze mijn geld zouden terugstorten.
En vannacht heb ik een mail ontvangen met verzend bevestiging en dat de order binnen 48 uur geleverd wordt.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Én je geld terug én een server, wat wil je nog meer :P :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Weet iemand of er al een guide bestaat om deze N40L zo uit te breiden dat ie als een veredelde PVR gebruikt kan worden?
als he top een synology kan, moet het hier ook wel op kunnen:https://dl.dropbox.com/u/6696611/Synology/how-to%20tvstation%20synology.txt
Jolly_Jumper schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:17:
Én je geld terug én een server, wat wil je nog meer :P :+.
Een tracking code? ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
Freekers schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 22:12:
[...]

Thanks! Waarom linkt men in dit topic dan naar de N36L versie van 'TheBay'?
De N36L-versie is dezelfde als de N40L-versie. Die BIOS werkt op beide moederborden, aangezien het enige verschil de CPU(-snelheid) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Kreeg net een curieus telefoontje van inmac.

Of mijn eerste bestelling prettig was verlopen, en of ik het product ontvangen had.

Ze wilde graag even weten hoe ik bij hun terecht was gekomen.. "Via tweakers" ;)

Ook nog even een reclamepraatje aangehoord over dat ik zakelijk bij hun nog meer dingen kan kopen..

Gelijk even verteld dat ze geen track&trace meesturen, dit bleek en vergissing te zijn en word op gelost.

Al met al hoop ik dat ik men N40L nooit defect retour hoef te sturen *chaos* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Ik had gebeld, of ik mijn bestelde server nog kreeg (dinsdag ochtend iets voor 11:00 besteld).

Volgens Inmac was deze reeds afgeleverd, en wel op dinsdag.

Zou hij uitzoeken en terugbellen... (not, so far)

Wordt hij net hier afgeleverd *O*

Zo te zien een UK model, zit ook UK stekker bij.

tis wel een beetje een zooitje, daar bij Inmac...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijd geen non-apple hardware aangeraakt, nu wil ik die mem dus upgraden voor ESXi en volgens die HP specificaties kom ik er niet uit:

Er zit nu een 2gb ECC reepje in:
HP Proliant N40L Turion 1.5GHz 2GB ECC UDIMM

UDIMM is Unregistered en geen nieuw formaat? M.a.w het is gewoon standaard formaat geheugen? (Dus geen SO-DIMM bijv) ?

Volgens de tech sheet:
PC3-10600E DDR3, operating at maximum of 800 MHz

800 Mhz is 1333 mhz geheugen? Want is 10600 nu 1066 mhz of 1600 mhz? en die E staat voor?

Om het maar even kort te sluiten, past de volgende reep van mijn lokale hardware boer:
http://www.dynabyte.nl/icidu-value-ddr3-1333-4gb.html

/update

Ik wil dat 4 GB reepje dus bij het huidige 2 GB reepje prikken om zo totaal 6 gb te hebben

Other features

Mac-compatibiliteit Y
Geheugen

Intern geheugen 4096 MB
Intern geheugentype DDR3
Correct gebruik Nee
Geheugenlayout 1 x 4096 MB
Memory form factor 240-pin DIMM
CAS latency 9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Dus toch UK modellen.
Leuk dat mensen die dinsdag besteld hebben een server ontvangen en sommige mensen die op maandag besteld hebben niet. Logica ??

10600 deel je door 8 = 1325 dus 1333 MHz
Dit is het maximaal officieel ondersteunde frequentie voor deze module. Je kan deze altijd op een lagere frequentie laten lopen.
De E staat voor Error (ECC Error Correct Code). Dit word in servers gebruikt om data corruptie te verhelpen vermijden. Je het Unregistered en registered modules, maar dit zijn gewoon formaat modules, dus geen soDimm.

Gewoon geheugen, dus zonder ECC werkt ook, maar je kan ze niet mixen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:00:
Dus toch UK modellen.
Leuk dat mensen die dinsdag besteld hebben een server ontvangen en sommige mensen die op maandag besteld hebben niet. Logica ??
Ik had hem zondag besteld en is gisteren geleverd.
10600 deel je door 8 = 1325 dus 1333 MHz
Dit is het maximaal officieel ondersteunde frequentie voor deze module. Je kan deze altijd op een lagere frequentie laten lopen.
De E staat voor Error (ECC Error Correct Code). Dit word in servers gebruikt om data corruptie te verhelpen vermijden. Je het Unregistered en registered modules, maar dit zijn gewoon formaat modules, dus geen soDimm.

Gewoon geheugen, dus zonder ECC werkt ook, maar je kan ze niet mixen natuurlijk.
Bedankt voor de uitleg, maar in dit topic merkte ik op dat iemand ze weldegelijk had gemixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
abusimbal schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:00:
Dus toch UK modellen.
Ze maken er een beetje een puinhoop van, ik denk dat ze een tegenvaller hebben ivm oneigenlijk gebruik van de UK cashback (is een vermoeden, kan ik niet hard maken natuurlijk, maar de levering van UK-modellen duidt ook in die richting)
Ik denk daarom ook dat dat mailtje over hun voorraad niet helemaal juist is.

Bij mij is de order ook geannuleerd, maar eigenlijk ben ik het er niet zo mee eens. Dus maar eens proberen met een vriendelijk mailtje:
Geachte,

Naar aanleiding van uw email betreffende mijn order nr WEBXXXXXX (XXXXXXX) het volgende:

Uit diverse bronnen is mij verzekerd dat deze systemen voldoende leverbaar zijn in Nederland.
Ik accepteer dan ook niet dat, door gebrekkige voorraadindicatie, u claimt mij dit systeem niet meer te kunnen leveren. Ook het feit dat een dag na mijn bestelling er nog voorraad op up website getoond werd, weliswaar met een andere prijs, weerspreekt deze claim.

Na overleg met mijn juridisch adviseur verzoek ik u hierbij dringend mij deze order, conform de orderbevestiging alsnog uit te leveren.

In afwachting van uw reactie,

Met vriendelijke groet,

u_nix_we_all
Ik geef ze in ieder geval de kans om het netjes af te handelen. Ik ga nog niet dreigen met juridische stappen, maar hoop dat een subtiele hint naar een juridisch adviseur ze een beetje aan kan sporen 8)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammell
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08-2024
Maandag besteld om 15.39 met een opmerking bij de bestelling;
"Beste ..., Ik vertrouw er op dat de voorraad indicatie klopt en dat dit niet zo zou verlopen als de vorige acties van deze server (zie berichten tweakers.net). Alvast bedankt, met vriendelijke groet, ....."
Dinsdag voor 12.00 uur had ik mn bestelling binnen ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-08 05:29
u_nix_we_all schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 14:14:
[...]

Ze maken er een beetje een puinhoop van, ik denk dat ze een tegenvaller hebben ivm oneigenlijk gebruik van de UK cashback (is een vermoeden, kan ik niet hard maken natuurlijk, maar de levering van UK-modellen duidt ook in die richting)
Ik denk daarom ook dat dat mailtje over hun voorraad niet helemaal juist is.

Bij mij is de order ook geannuleerd, maar eigenlijk ben ik het er niet zo mee eens. Dus maar eens proberen met een vriendelijk mailtje:

[...]

Ik geef ze in ieder geval de kans om het netjes af te handelen. Ik ga nog niet dreigen met juridische stappen, maar hoop dat een subtiele hint naar een juridisch adviseur ze een beetje aan kan sporen 8)
.... Het was toch duidelijk een op is op tijdelijke voorraad tegen extra lage prijs actie? Dan kan je roepen dat ze betere voorraad indicaties horen te hebben en dan ben ik het helemaal met je eens, maar dat heeft verder niks te maken met of het product zelf wel of niet leverbaar is. Op die fiets kan je dus niks eisen. Misschien wel op een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 16:15:
[...]

.... Het was toch duidelijk een op is op tijdelijke voorraad tegen extra lage prijs actie? Dan kan je roepen dat ze betere voorraad indicaties horen te hebben en dan ben ik het helemaal met je eens, maar dat heeft verder niks te maken met of het product zelf wel of niet leverbaar is. Op die fiets kan je dus niks eisen. Misschien wel op een andere.
Ik eis nog helemaal niets. En ik begrijp ook dat op=op, maar dan moet er niet de volgende dag, en de dag erop weer op de website staan dat er nog voorraad is. Bovendien heb ik een orderbevestiging, en zijn de systemen in Nederland verder volop leverbaar.

IMHO heeft inmac zichzelf in de vingers gesneden met deze actie door in NL van de UK cashback gebruik te willen maken. Ik hoop dat ze hoffelijk genoeg zijn om hun verlies te nemen en de systemen alsnog te leveren. Doen ze dat niet, dan kan ik altijd nog kijken of er iets te eisen valt. >:)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

Nou ik heb hem ook binnen hoor :) , nu bezig Server 2008 R2 erop te krijgen.

Mocht iemand zich net als ik rot hebben gezocht naar schroeven om een HDD in een bracket te krijgen, stop met zoeken die zitten aan de binnenkant van het deurtje :)

[ Voor 29% gewijzigd door NSG op 08-05-2014 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Enes_81 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:54:

Mocht iemand zich net als ik rot hebben gezocht naar schroeven om een HDD in een bracket te krijgen, stop met zoeken die zitten aan de binnenkant van het deurtje :)

[afbeelding]
Ik heb Server 2008 R2 er net opstaan, nu bedenken wat ik er verder mee ga doen...

Boven die schroefjes zit trouwens nog de bijbehorende imbussleutel zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:35
Heel herkenbaar, heb hem nu een maandje draaien en moet zeggen, misschien eind van het jaar er nog eentje bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG

NSG

Je weet niks!

dragon2 schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:58:
[...]

Ik heb Server 2008 R2 er net opstaan, nu bedenken wat ik er verder mee ga doen...

Ha, die had ik niet eens gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb 'm geflashed. Werkt perfect, flashen ging makkelijk en snel, bedankt!
rippiedoos schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 10:53:
De N36L-versie is dezelfde als de N40L-versie. Die BIOS werkt op beide moederborden, aangezien het enige verschil de CPU(-snelheid) is.
Top, bedankt voor de verduidelijking!

[afbeelding]
Hartstikke bedankt! Heb me kapot gezocht en uiteindelijk maar zelf wat schroeven derin geramd!

[ Voor 56% gewijzigd door Freekers op 12-07-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb de mijne vandaag ook binnen. Zowel een uk als eu-voedingskabel zat er bij. Maar dat had ik ook bij mijn Hp printer. Dus of dat een uk model maakt?

Maar goed, nu even kijken wat ik er mee ga doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
Ik heb onlangs deze server mogen installeren.
Het is even een klusje. Maar het is gelukt.

Ik heb geen extra geheugen erbij gekocht nog en heb het volgende geinstalleerd:
Debian met daarop virtualbox om freenas te draaien. Op de server Debian staat sickbeard en sab.

Moet eerlijk zeggen dat ik me verbaas over de snelheden die gehaald worden. Ik heb nog niks precies gemeten, maar het voelt veel sneller als mijn vorige windows machine.

Audi A8 W12 6.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellmemore
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01-2024
u_nix_we_all schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 17:21:
[...]

Ik eis nog helemaal niets. En ik begrijp ook dat op=op, maar dan moet er niet de volgende dag, en de dag erop weer op de website staan dat er nog voorraad is. Bovendien heb ik een orderbevestiging, en zijn de systemen in Nederland verder volop leverbaar.

IMHO heeft inmac zichzelf in de vingers gesneden met deze actie door in NL van de UK cashback gebruik te willen maken. Ik hoop dat ze hoffelijk genoeg zijn om hun verlies te nemen en de systemen alsnog te leveren. Doen ze dat niet, dan kan ik altijd nog kijken of er iets te eisen valt. >:)
Ik sluit me aan bij u_nix_we_all, het is volgens mij al de 2e of 3e keer dat Inmac dit geintje flikt. Heb vergelijkbare mail gestuurd! Nog geen antwoord. De N40L is voor 8 euro meer nu bij afuture ook zeer betaalbaar en dat gezien de shopreviews wel een betrouwbare partij!

Verder ontopic: welke USB stick raden jullie aan om in de interne USB socket te plaatsen? Hoe hoog en breed kan deze maximaal zijn? Welke lees en schrijfsnelheid is aan te raden voor Freenas of Vmware ESXI5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-08 12:09
[...]

Zijn de specificaties voldoende hiervoor? Nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@tellmemore
De HP USB Flash Drive v165w worden vaak gebruikt als je kijkt bij Microsever gebruikers.

@ThinClientQ
Microserver is "snel" genoeg om aan de specificaties te voldoen
http://technet.microsoft....ndowsserver/bb414778.aspx

BTW
Windows Server 2012 Beta Essentials is beschikbaar
http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=30327

EDIT
@Jedee2010
Als je een remote access card (IPMI) gebruikt, heb je geen scherm of toetsenbord/muis nodig.
http://www.tenniswood.co....erver-remote-access-card/
Als je extern kan aanloggen, heb je enkel een scherm en toetsenbord nodig bij de installatie en in uitzonderlijke gevallen (als je geen remote access card heb welteverstaan)

[ Voor 35% gewijzigd door abusimbal op 13-07-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste allemaal,

ik wil mijn data op een server gaan zetten

ik heb een laptop en nu vroeg ik me af hoe dat in zijn werk zal gaan...
is een scherm enzo benodigd om alles te laten werken of?

ik draai Xubuntu overigens

Groet JD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:19
-

[ Voor 99% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellmemore
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01-2024
Dank @abusimbal! Een kleine USB stick maar ook de performance vind ik tegenvallen (usbspeed)! Pas bij de 16GB modellen komt het schrijven rond 10MB/ps! Dat lijkt mij weinig of is dat meer dan voldoende voor Freenas en vergelijkbare OSen?

@Wimbo: tuurlijk! Erg mooie configuratie! welk filesystem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan een van de gelukkige eigenaren vertellen hoeveel het stroom verbruik van deze server is met 4 Gb en 2 disken onder 2008 R2 ?

mits onder 24 Watt is deze server voor mij interesant om mijn 2x atom netbook 2003 servers te vervangen. Deze ondersteunen namelijk geen x64 :-( en wil langzaam aan toch om naar 2008 en exchange 2010

[ Voor 16% gewijzigd door bgrr op 13-07-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
@tellmemore
Die HP USB stick word meestal voor VMWare ESXi gebruikt.

Zoek anders eens in onderstaand topic op Hardforum (veel info te vinden van microserver gebruikers ook Freenas bv.)
http://hardforum.com/showthread.php?t=1555868

Mischien tijd om de openingspost aan te passen ?

[ Voor 9% gewijzigd door abusimbal op 13-07-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Wimbo schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:02:
Het OS is sinds een aantal maanden OpenMediaVault (http://www.openmediavault.org/).
Dit werkt zeer goed, en volledig manageable via een WebGUI.
Ik draai nu Ubuntu server, maar deze variant vind ik zeer interessant een fileserver icm download client. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
-

[ Voor 143% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:45 . Reden: quote op quote op quote op tikfout op tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Wimbo schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:22:
[...]
Ik heb OMV draaien met sabnzbd, sickbear en spotweb.
Voordeel van OMV is dat ook plugins kan installeren, zoals torrentclients, mysql, virutalbox enz, en deze kan managen via de webGUI.
Kijk dat is precies wat ik wil! Draai je deze distro van USB of HDD, ik ga een poging wagen om deze van USB te draaien en kijken wat voor performance deze dan levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ThinClientQ schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:03:
[...]

Zijn de specificaties voldoende hiervoor? Nee toch?
Wat is dat nou voor een vraag..?

Je ziet dat een paar mensen het erop gezet hebben dus blijkbaar werkt het, en je kunt de specs toch opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
-

[ Voor 99% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 10:39:
beste allemaal,

ik wil mijn data op een server gaan zetten

ik heb een laptop en nu vroeg ik me af hoe dat in zijn werk zal gaan...
is een scherm enzo benodigd om alles te laten werken of?

ik draai Xubuntu overigens

Groet JD
Je moet er nog een besturingssysteem opzetten, daarvoor heb je een scherm (vga) nodig, en een usb tobo+muis. Zodra de server in je netwerk hangt heb je die onderdelen verder niet meer echt nodig, tenzij er wat is met je server waardoor je er remote niet meer inkan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:24
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:03:
[...]
Ik had geen tijd en pak m net pas uit, video op 32 mb gezet en nu klaagt hij dat hij 1.97 GB geheugen nodig heeft en maar 1.97 aantreft :P beetje jammer nu moet ik morgen weer op pad
In afwachting van mijn geheugenuitbreiding wilde ik ook alvast met ESXI aan het spelen en experimenteren. ESXI 5.0 klaagt inderdaad over 1.97GB geheugen.
Voorlopig daarom maar ESXI 4.1 er op gezet, om precies te zijn de HP variant 4.1_U2_Jun_2012_ESXi_HD-USB-SDImgeInstlr_Z7550-00800.iso
Het is wat pielen maar ik heb ESXI nu draaien binnen de GB met ruim 1GB over voor VM's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
64mike53 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:18:
[...]

Zou graag een reactie van je ontvangen als je alles in elkaar hebt zitten. Er staat inderdaad dat het geheugen ook getest is en werkt. Als dit geheugen bij jou werkt dan ga ik daar ook voor.
Corsair 2x8GB Geheugen zit er nu in :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4yYLt.png

Moet er wel bij zeggen dat hij de eerste paar keren na de installatie maar 8GB aangaf in de POST, nu geeft hij consequent bij elke reboot de 16GB aan. Voor het doeleinde waar ik hem voor wil gebruiken, spielerij en beetje testen vind ik het prima.

Het gaat om deze modules: pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M1A1333C9

[ Voor 10% gewijzigd door Wolly op 13-07-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Wimbo schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:59:
[...]

Ik draai OMV van een SSD die ik nog had liggen, aangesloten op de 5e SATA poort.
Vanaf USB is mogelijk, maar dan moet je nog wat settings doen dacht ik.
Ik zal ook moeten kijken naar een andere oplossing, want OMV genereerd redelijk wat IO op de USB stick en zal deze in no-time defect maken. Maar ik wil geen SATA interface gebruiken puur de USB interface gebruiken, ik ga kijken of een 2,5" USB disk gebruikt kan worden voor het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik zie iedereen hier Vmware ESXi draaien. Waarom eigenlijk geen Xen? Werkt dit niet i.c.m de hp ? of slechter? Iemand die hier wat licht op kan schijnen ?:)

[afbeelding]
Wow, die had ik volledig over het hoofd gezien :P

Ik had (uiteindelijk) wél de vier bracket-schroefjes gevonden die naast het imbus-tooltje zitten :) heb nu de 250GB HD in men CD-bay zitten met twee beugeltjes :D

[ Voor 72% gewijzigd door W.Zijlstra. op 13-07-2012 21:19 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 63 Laatste

Let op:
In dit topic horen alleen posts die betrekking hebben op HP Proliant Microservers. Onderwerpen als Synology/DSM en andere software horen hier niet thuis. Daarvoor graag in één van de Synology-topics posten. Berichten die off-topic zijn, kunnen worden getrashed.