Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310568

EDIT: na even de plastiek case los te maken en er terug op de drukken doet de power knop het plots wel. Slecht contactje waarschijnlijk!
thanks, maar ik denk dat ik te oud ben voor deze hobby. Ik zie enkel de clear CMOS jumpers, en een J26 waarover de manual niks zegt.

http://3.bp.blogspot.com/...00/IMG-20111206-00180.jpg

kun je me misschien even aanwijzen waar deze zitten of wat extra info over deze jumpers en waarom de unit niet out of the box start?

cheers
Fuzzinator

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 310568 op 04-05-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:04

Pixeltje

Woo-woohoo!

@Fuzzinator:

Rookie probeert je in de zeik te zetten en dat is zo te zien aardig gelukt :+. Niet helemaal netjes, maar doe je niks aan ;) Controleer je wel even of het contactje van je powerbutton wel goed is nu? (half) losse contactjes kunnen sluiting veroorzaken, das niet cool.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310568

ik had wel een vermoeden hoor :) .

De unit lijkt nu wel steeds te werken als ik op de power button druk. Ik zal nog eens proberen de cover eraf te halen en de power button helemaal te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand of je met een HBA kaart zoals de IBM m1015 volledige ondersteuning hebt in ESXi met de microserver? Deze server ondersteunt geen passthrough. Is de ondersteuning per moederbord of per component?
Ik begrijp het niet meer waar de hardware ondersteuning van esxi ophoudt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47
gassiepaart schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:00:
Weet iemand of je met een HBA kaart zoals de IBM m1015 volledige ondersteuning hebt in ESXi met de microserver? Deze server ondersteunt geen passthrough. Is de ondersteuning per moederbord of per component?
Ik begrijp het niet meer waar de hardware ondersteuning van esxi ophoudt....
Ondersteuning voor hardware waar ESX direct zelf gebruik van maakt verschilt per component. Schijven aan een M1015 zag ik binnen ESX als datastore. Ondersteuning voor hardware waar ESX indirect (dus passtrough) gebruik van maakt verschilt per moederbord/processor combi. Een kaart die ik in mijn server zette kwam binnen ESX tevoorschijn als "unknown device at pci1". De schijven die daaraan hingen zag ik niet als datastore. Door de kaart via passtrough aan een windows VM te koppelen kon ik de schijven en de data daarop wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

DarthPlastic schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:22:
Vraagje aan een van de bezitters:
Overal kom ik 8GB als maximum geheugengrootte tegen.
Ik zie echter dat er 2 geheugenslots aanwezig zijn. Heeft iemand al eens geprobeerd om 2x8GB werkend te krijgen?
Dat lijkt me nuttige toegevoegde waarde bij het draaien van VMWare ESX! :)
Volgens deze post hardforum, werkt 2x8gb ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Nice, 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 15:28
TumbleCow schreef op maandag 07 mei 2012 @ 19:21:
[...]

Volgens deze post hardforum, werkt 2x8gb ook gewoon.
Klopt ik had gevraagd of iemand dat al getest had gezien ik meer performance wil op Zfs en dat was het resultaat. Heb nu 4x8gb hp ecc in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01 11:08

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

LightStar schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:48:
[...]

Klopt ik had gevraagd of iemand dat al getest had gezien ik meer performance wil op Zfs en dat was het resultaat. Heb nu 4x8gb hp ecc in bestelling staan.
Ik ben ook van plan om ZFS te gaan draaien. Wat zijn je bevindingen tot dusver? 8GB aan de krappe kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
TumbleCow schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:59:
[...]

Ik ben ook van plan om ZFS te gaan draaien. Wat zijn je bevindingen tot dusver? 8GB aan de krappe kant?
ZFS draait prima met 8GB zal alleen wat over willen hebben, de regel is namelijk 1GB per TB en dat is te weinig voor mij te weinig (5*3TB RaidZ vergelijkbaar met Raid5) tevens wil ik gaan migreren naar ESXi dan is 16GB geen overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Via een andere topic ook de tip van de N40 gekregen.
Het ziet er heel interest uit om meerdere toepassingen te combineren op een N40.

Ik heb nog paar een vragen waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden.

Doel:
N40 met ESXI of PROXMOX
- Windows XP voor Domotica software
- Windows XP voor RDP gebruik en download
- Freenas met 2 X 2TB (later 4 x 2 TB)
- Camera surveillance Zoneminder http://www.zoneminder.com

Wat wordt vervangen
QNAP NAS 239 (2X2TB) (Camera, download, Backup en NAS)
Macmini met Windows XP Domotica software (Homeseer, Plugwise, irtrans)

Max verbruik 40 watt (QNAP 25watt + Macmini 15watt)
Vergelijkbare performance als de huidige config
USB apparatuur moet goed functioneren binnen gast systemen
OSX backup via TimeMachine (freenas?)

Is dit haalbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:57
Lijkt mij niet zo spannend allemaal, behalve het fysiek doorgeven van USB-devices aan guests. Daar kan ik niets over zeggen, maar deze oplossing komt wel in de buurt volgens mij:

-Maximaal vol gooien met ECC geheugen (2x4gb officieel ondersteund, maar zoals je kunt lezen zijn er ook 2x8gb combi's mogelijk)
-Hardware RAID-controller plaatsen waar je de SAS-kabel van de 4 drive-bay op aansluit die door ESXi ondersteunt worden als storage en terug gegeven kan worden aan Freenas
-ESXi installeren op een USB-stick in de geïntegreerde USB-poort
-Sharkoon SATA QuickPort Intern 4-Bay plaatsen + powersplitter plaatsen om wat zuinige 2.5" harddisks toe te voegen waar je bv. per schijf een VM op kunt zetten. Er zijn ook 2-Bay voor 3.5" harddisks te krijgen, als dat de voorkeur heeft.
-Desnoods kun je naast die extra RAID-controller nog kiezen voor de RAC-controller (remote benaderen op hardware niveau, incl. remote desktop, power, etc.) voor als je remote echt altijd bij je systeem moet kunnen óf een extra NIC (bv. load-balancing of dedicated op functie)

Ik heb zelf Blueiris draaien als camera-surveillance software en dat loopt prima, al heb ik op dit moment als enige MS WHS2011 op bare-metal draaien wat niet veel resources vraagt. Als Windows Server 2012 uit komt zal ik meerdere VM's op Hyper-V middels USB-stick gaan draaien.

Ben benieuwd wat je er van gaat maken :)

P.s.: vraag dat USB-device pass-through anders even in het zuinige ESXi server-topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 14:23
Mijn uitdaging is het verbruik verlagen.
Met extra uitbereidingen ga ik zeker niet onder de 40watt blijven.

Ik heb op dit moment 3 USB stick die direct worden gekoppeld aan de VM's
Er gaat niet veel data doorheen maar verlies van connecties is niet handig als je veel gebruik maakt van domotica toepassingen.

40 watt is zelf te veel.
Mijn doel was om geheel terug te brengen naar 20 watt.
Ik ga nog even verder bestuderen..
Blueiris ziet zeker niet slecht uit.
ik zie dat meerdere camera apps op mijn phone ook een connectie mogelijkheden hebben met Blueiris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Onder de 40watt ga je dit apparaat niet krijgen. Hij ligt zo tussen de 40-50 watt met 4-disks erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
jadjong schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:46:
[...]

Ondersteuning voor hardware waar ESX direct zelf gebruik van maakt verschilt per component. Schijven aan een M1015 zag ik binnen ESX als datastore. Ondersteuning voor hardware waar ESX indirect (dus passtrough) gebruik van maakt verschilt per moederbord/processor combi. Een kaart die ik in mijn server zette kwam binnen ESX tevoorschijn als "unknown device at pci1". De schijven die daaraan hingen zag ik niet als datastore. Door de kaart via passtrough aan een windows VM te koppelen kon ik de schijven en de data daarop wel lezen.
Mag ik vragen welke kabel je gebruikt om de m1015 te verbinden met de backplane van de drive bays?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:04
gassiepaart schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 00:22:
[...]

Mag ik vragen welke kabel je gebruikt om de m1015 te verbinden met de backplane van de drive bays?
Is dat niet gewoon SAS naar SAS?

Damn man, zo een N40L is wel zalig als je zelf nog een NAS'je wil bouwen... Combineer dat met 16GB geheugen, een setje disks er in, booten vanaf USB, de bovenste (jullie noemen dat de "odd drive bay"?) bay voorzien van een SSD, 4 disks van 3TB, deze koppelen aan een M1015 en gassen maar!

[ Voor 36% gewijzigd door HyperBart op 19-05-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Zeker, maar waarom de ODD (optical disk drive)-bay ruimte alleen 'misbruiken' voor een SSD? Die SSD, als je die zo hard wilt, kun je met een beetje passen en meten, precies onder de ODD-bay kwijt. Dan kun je de ODD-bay gebruiken voor een 2x 3.5" hdd-bay of 4- of 6- 2.5" harddisk-bay. Uiteraard moet er dan wel een extra (HBA/RAID) controller in ;)

Et voila, een dikke NAS/server die je geheel kunt voorzien van een desgewenst OS.

[ Voor 7% gewijzigd door rookie no. 1 op 20-05-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Nog 2 16GB configs bevestigd voor de microserver.

8GB module van Corsair
http://www.proshop.dk/RAM...1333MHz-XMS3-2326848.html
16GB kit van Patriot
http://patriotmemory.com/...roupid=196&id=1127&type=1

Well geen ECC.

Zie 16GB microserver topic.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1555868&page=34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
rookie no. 1 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:57:
Zeker, maar waarom de ODD (optical disk drive)-bay ruimte alleen 'misbruiken' voor een SSD? Die SSD, als je die zo hard wilt, kun je met een beetje passen en meten, precies onder de ODD-bay kwijt. Dan kun je de ODD-bay gebruiken voor een 2x 3.5" hdd-bay of 4- of 6- 2.5" harddisk-bay. Uiteraard moet er dan wel een extra (HBA/RAID) controller in ;)

Et voila, een dikke NAS/server die je geheel kunt voorzien van een desgewenst OS.
Wat bedoel je precies met sas naar sas.... De backplane van de 4 schijven heeft een combinatie van power en sata connectoren. Deze kan je niet losmaken. De m1015 past net, maar de originele kabel past niet goed... Je hebt eigenlijk een 90 graden kabel nodig... maar met welke uiteinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
rookie no. 1 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:57:
Wait wut?

Laat me eens een 4 of 6 stuks 2,5inch drivecage zien die je in dat ODD slot schuift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
gassiepaart schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:55:
[...]

Wat bedoel je precies met sas naar sas.... De backplane van de 4 schijven heeft een combinatie van power en sata connectoren. Deze kan je niet losmaken. De m1015 past net, maar de originele kabel past niet goed... Je hebt eigenlijk een 90 graden kabel nodig... maar met welke uiteinden?
Zoiets dan: http://www.arecadirect.com/cb.html ?

Ik weet niet wat de backplane is van die diskbay in de N40L...?
Moet leren lezen |:(

Kan je die echt niet losmaken, hoe zitten die dan vast? Kan je daar niks apart opsteken?

[ Voor 10% gewijzigd door HyperBart op 21-05-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
HyperBart schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:49:
[...]

Wait wut?

Laat me eens een 4 of 6 stuks 2,5inch drivecage zien die je in dat ODD slot schuift?
zat te vinden via google, iets met sharkoon, 6 bay, quickport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
HyperBart schreef op maandag 21 mei 2012 @ 13:52:
[...]

Zoiets dan: http://www.arecadirect.com/cb.html ?

Ik weet niet wat de backplane is van die diskbay in de N40L...?
Moet leren lezen |:(

Kan je die echt niet losmaken, hoe zitten die dan vast? Kan je daar niks apart opsteken?
Inderdaad zo'n kabel past op de m1015, maar als je de kabel niet kan aansluiten op de backplane is er toch echt een andere kabel nodig... Heeft iemand hier al de m1015 op de server werkend? Al dan niet icm esxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Wait wut?

zoiets ?

http://www.ebay.com/itm/S...Docks&hash=item519f39ae61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joob77
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:52
Hey guys,
Wil in N40L aanschaffen om esxi 5 op te draaien. Weet iemand zo welke RAID controller voor SATA disks het meest geschikt is? Wil er 4 disks in RAID 5 op draaien.

Thanx,
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bijvoorbeeld de HP P410 controller, die is er bijna voor gemaakt zo goed past ie ;-)

Ik heb er toevallig eentje te koop staan, schaamteloze link naar V&A

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@Hyperbart: er staat iets hier boven een link naar de pricewatch 6-bay 2.5" hdd voor in een 5.25" bay ;)

@joob77: HP P410 past, P400, P212 past maar let op dat je wel zo'n kaart kiest met de SAS-poort(en) naar achteren (achteren van de kaart, voorkant van de server) gericht hebt, anders kun je de (onboard) SAS-kabel er niet op aansluiten i.v.m. de beperkte hoogte boven de kaart.

Heb zelf een LSI MegaRAID SAS 8708ELP RAID-controller met de beide SAS-poorten naar achter gericht en daar de onboard SAS-kabel op aangesloten. Werkt uitstekend!

Binnenkort dus die 6-drive bay plaatsen en dan gaan er 4 disks op de andere SAS-poort en 2 op de onboard SATA-controller. Gewoon, omdat het kan!

P.s.: die originele SAS-kabel is uiteraard van het mainboard los te koppelen en op je add-in controller te zetten, daardoor maakt het niet uit dat de kabel vast gesoldeert zit aan de andere kant op de back-plane.

[ Voor 14% gewijzigd door rookie no. 1 op 21-05-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:09
Ik ben van plan om deze server te kopen icm een HP P410.

Google leert me dat WD Green harde schijven niet lekker werken en dat de Hitachi 2TB het een stuk beter doen. Echter kan ik niet veel vinden welke schijven werken met de P410. Waarschijnlijk zoek ik niet goed want ik ben zeker dat ik niet de enige ben met deze vraag.

Ik zou graag 4x 2TB of 3TB als dat mogelijk is willen plaatsen in de 4x bays. Daarnaast wil ik een 3.5 schijf onder de ODD plaatsen. Wanneer opslag krap begint te worden een 6x 2.5 bay of een extra 3.5 schijf installeren.

Betrouwbaarheid is voor mij het belangrijkste, geluid niet zo veel omdat het in de bezemkast komt te staan.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Ik denk dat het wat overdreven is.

Heb zelf altijd 4x 640GB WD Greens gedraaid in RAID5 (icm een P410) en dat ging prima. Nooit onverwachte uitval van een schijf gehad of wat dan ook. Ik lees juist verhalen over Samsung Spinpoints die controllers verdrietig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Die issues met WD Green schijven zijn niet uit de lucht gegrepen. Afgezien dat veel gebruikers met een RAID-setup problemen hiermee melden (RAID-array's die vaak moeten rebuilden, schijven die heel snel SMART-errors melden en uitvallen), geeft zelfs WD aan dat ze niet voor RAID-setups bedoelt zijn.

Op een HW RAID-controller kun je het beste schijven aansluiten die TLER ondersteunen, zoals bv. de WD RE-series. Die zijn alleen wel een stuk duurder, maar als betrouwbaarheid bovenaan staan (o.a. daarom kiezen velen voor een RAID-setup) is dat het wel waard.

Bij een soft-RAID (bv. via Windows of Linux) is die TLER-functionaliteit minder of zelfs niet van belang, maar die green-schijven blijven een issue omdat ze standaard enorm snel in een idle-modus gaan.

Corrigeer me als ik het fout heb, maar volgens mij is dit waar het op neer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joob77
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:52
spone schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:06:
Bijvoorbeeld de HP P410 controller, die is er bijna voor gemaakt zo goed past ie ;-)

Thanx voor het antwoord! Moet alleen nog een proliant aanschaffen. Maar wordt nu wel heeeel aantrekkelijk ;-)
Ga ff kijken bij VA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 01:41
k Heb de N40L ook een week of twee nu, bevalt goed. Lekker stil.

Gisteren 4gb extra memory ingebouwd. Heb nu 8gb, 1x standaard HP 4gb en 1x Kingston 4gb (beiden ecc).

Nu wilde ik nog een 2.5" harddisk inbouwen in 1 van de 4 bays. Nu heb ik een OCZ inbouw frame, maar dan past het niet goed. Ik zal eens zoeken op internet naar een mooi frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
spone schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:06:

Ik lees op je blog dat je esxi heb gedraaid. Hoe verbind je de controller aan een VM, of gebruik je de volledige raid ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 23:44
Nog even een ervaring van mij posten.

Samsung-schijven op een P410i is een slecht idee met hangende controller als resultaat. WD Greens schijnen te werken, maar betrouwbaar alleen als de raid editions worden genomen. Dit vanwege het hele TLER-geneuzel. En TLER-waardes instellen door een P410i heen werkt ook niet. Smartctl , de controller of de schijven snappen dat niet. WD-schijven schijnen een nogal hoog uitvalspercentage te hebben en een hoog verbruik. WD RE-schijven schijnenen ook een hoog uitvalspercentage te hebben, ondanks de always-on-reclame van WD. Hitachi lijkt het beste te werken en ik kan dan ook beamen dat een 5K3000 2TB erg goed werkt en ook niet veel verbruikt. 4x 5w ten opzichte van 4x 10w scheelt uiteindelijk toch wel veel stroom!

Daarnaast een frame voor een slimline-sata + hdd erin zodat je een SSD en een ODD kunt gebruiken. Heb zelf deze genomen: http://www.delock.de/prod...kmale.html?setLanguage=en. Nog wat kabels uit China voor $10 inclusief verzendkosten via eBay zoals de m1015. Zoeken op SFF-8087 en sata, sorteren op prijs inclusief verzendkosten en free shipping en klaar. Duurt twee weken maar kost niks! Verder erg tevreden met mijn P410i en de N40L. Ben nog wel aan het wachten op mijn laatste 5K3000-schijven aangezien ze of €250+ kosten of erg slecht leverbaar zijn. Ben via Salland nu al 4maanden aan het wachten op mijn schijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
gassiepaart schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:50:
[...]

Ik lees op je blog dat je esxi heb gedraaid. Hoe verbind je de controller aan een VM, of gebruik je de volledige raid ondersteuning?
Het is weliswaar niet mijn blog, maar heb wel ESXi gedraaid icm deze server en contoller.

In principe zijn de stappen vrij eenvoudig:
- Raid controller in microserver plaatsen
- Mini SAS kabel omsteken vanuit moederbord naar controller
- Raid array maken
- Booten vanaf ESXi CD
- Installeren op net aangemaakte disk (HP Logical Volume...)
- Officiele HP agent installeren als CIM provider binnen VMware zodat je de controller kan monitoren.

Ofwel ik doe geen rare dingen qua passthrough, ik maak gewoon gebruik van de raid ondersteuning van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 06:23

Mon

Ik zou de mijne graag wat stiller hebben omdat ie in de huiskamer staat. Helaas lijkt het erop dat een fan verplicht is en ook op minimaal ~1000 rpm moet werken. Iemand ideëen over modificaties die dit op zouden kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Jazeker, hem niet in de huiskamer plaatsen. Het is tenslotte een server :p

Maar goed, geeft hij error meldingen als je de fan afkoppelt? Zo niet, dan kun je misschien een fan-controller er tussen plaatsen.

Ik geloof dat de niet HP-bios (waar je ook AHCi kunt inschakelen op poort 5/6) ook iets met FAN-speeds kan, maar of dat veel uitmaakt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-05 22:25

TRaSH

koffie ?

Er is op internet een guide waar iemand de fan vervangt voor een stillere variant

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289550

[...]

Wait wut?

http://andysworld.org.uk/...-hot-plug-sata-drive-bay/

moet je wel die russische bios erop zetten
http://www.livingontheclo...ata-firmware-upgrade.html

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 289550 op 30-05-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Ik zou die russische bios laten voor wat het is en die van The Bay gebruiken. Is een medewerker van HP die bekend is met het aanpassen van bios-en en lijkt me iets veiliger dan een stel russen (no offence :p)

http://www.avforums.com/f...ed-ahci-bios-support.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
Die van The Bay werkt goed trouwens. Mijn SSD draait nu op de ODD-poort onder AHCI 3G, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rookie no. 1 schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:23:
Ik zou die russische bios laten voor wat het is en die van The Bay gebruiken. Is een medewerker van HP die bekend is met het aanpassen van bios-en en lijkt me iets veiliger dan een stel russen (no offence :p)

http://www.avforums.com/f...ed-ahci-bios-support.html
oke thanks, wist ik niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon

Mon

Ik zie de optie: Thermal fan option in het bios screenshot. Weet iemand of deze optie al in de standaard bios aanwezig was? Kan er natuurlijk zelf achterkomen, maar das relatief veel werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
LOL@relatief veel werk!

Dat zit niet in de standaard bios, wel in die van 'TheBay'. Zoals gezegd heb ik met die optie nooit gespeeld omdat ik hem al vrij stil vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon

Mon

Scheelt afsluiten, verkassen naar een lokatie met monitor, toetsenbord zoeken, hopen dat je het niet voor niets hebt gedaan :). Thanks voor de info! Dan moet ik ook maar aan de custom bios lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Dan is dit misschien wat voor je in het geval je nog een PCI-e poort over hebt in je Microserver: http://shopping1.hp.com/i...JVIOLn&CatalogCategoryID=

Ideeal als hij op een lastige plek staat, je geen KVM hebt aangesloten en je toch bij de console wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

ik heb mijn microserver 2de hands gekocht,
en de vorige eigenaar heeft ook zo een kaart er in gedaan.
wou hem eigenlijk verkopen maar na een paar keer gebruikt te hebben besloten om hem te houden.
heb ook WHS ermee geinstalleerd.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:58
In de UK krijg je 100 pond cashback op deze server waardoor die daar nog maar 110 pond kost. Dat is bijna diefstal is hier ook zoon actie want in de voorwaarden staat dat je in de UK moet wonen voor die cashback :(.

Ik zocht eigenlijk een simpele NAS maar dit is veel leuker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Nee wij hebben hier niet zo een actie.
Had ergens gelezen dat die acties alleen zijn in landen waar er minder vraag is volgens de markt of wegens de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:45

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Topicstarter
en jawel.... ik moet nog steeds disks aanschaffen :) Servertje staat nog steeds op de living tafel te staan... te wachten.... maar schijven blijven ook veels te duur :(

en bij gebrek aan kennis over raid toestanden enzo wil ik het natuurlijk van de eerste keer opzetten en nadien nooit meer naar moeten omkijken (en hopen dat er geen fout in de raid komt...)... zucht :(

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Tegen de tijd dat jij hem in gebruik neemt zijn er al weer 2 nieuwere modellen uitgebracht door HP waarschijnlijk :p

Begin bv. gewoon met 2x 2TB disks in RAID-1, kun je later altijd nog een array erbij maken als je weer budget hebt.

bv.:
http://tweakers.net/price...cuda-st2000dm001-2tb.html
of
http://tweakers.net/price...-hds723020bla642-2tb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Leuk dat die actie nog altijd loopt, wordt wel aantrekkelijk om een paar UK-collega's dat te laten doen daar ;) . Je koopt 'm zelf op jouw naam, zij cashen, geven het door, je trakteert een biertje en hup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Heeft iemand nog een UK-collega in de aanbieding? :*)

Het is wel irritant om een korting van GBP110 te zien, waar je geen gebruik van kunt maken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:53

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij heeft inmac een 96,- cashback actie lopen.
Ben erg aan het twijfelen of dit aan mijn wensen zal voldoen.
Wil een 2008R2 server opzetten. Met een win7 en XP bak. Eventueel nog freeNAS.

Had zelf een i3 server in gedachten. Maar dit een leuk bedrag om even uit te geven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Die inmac actie is niet voordeliger dan de goedkoopste pricewatch.
http://www.inmac.nl/product_info.php/info/p161028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 18:13
Met die Inmac actie schiet je inderdaad niets op, dan is Azerty goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:02
Zit ook te zoeken naar een home server met WHS 2011 en te gebruiken als een NAS.
Is dit een goeie koop om WHS te draaien inclusief een VM met Debian/Centos/Ubuntu? (of of niet en en en :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
kevinwalter schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:42:
Zit ook te zoeken naar een home server met WHS 2011 en te gebruiken als een NAS.
Is dit een goeie koop om WHS te draaien inclusief een VM met Debian/Centos/Ubuntu? (of of niet en en en :) )
verwacht geen grote prestaties van deze cpu.... dus wat ga je met die vm's doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
gassiepaart schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:58:
[...]

verwacht geen grote prestaties van deze cpu.... dus wat ga je met die vm's doen?
Simpele webserver/SABNZBD op debian of centos.
Vooral als een download server en gewoon wat programma's uittesten.

Edit:
Als ik zo in de pricewatch kijk zie ik ook eigenlijk geen alternatief die zo goedkoop is.

[ Voor 13% gewijzigd door kevinwalter op 19-06-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
kevinwalter schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:00:
[...]

Simpele webserver/SABNZBD op debian of centos.
Vooral als een download server en gewoon wat programma's uittesten.

Edit:
Als ik zo in de pricewatch kijk zie ik ook eigenlijk geen alternatief die zo goedkoop is.
Ik draai esxi met 2 vm's: ZFSguru voor NAS en ubuntu voor sabnzbd en plex mediaserver. Downloads wegschrijven gaat, maar uitpakken gaat zo langzaaaaaam... (ik heb nog niks qua cpu getweaked in de vm) en tegelijk een video streamen is problematisch...

oja, ik heb een ibm m1015 kaart

[ Voor 4% gewijzigd door gassiepaart op 19-06-2012 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
gassiepaart schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:05:
[...]

Ik draai esxi met 2 vm's: ZFSguru voor NAS en ubuntu voor sabnzbd en plex mediaserver. Downloads wegschrijven, maar uitpakken gaat zo langzaaaaaam... (ik heb nog niks qua cpu getweaked in de vm)

oja, ik heb een ibm m1015 kaart
Ahh oke, uitpakken kan ook op me PC zelf dus das niet zo'n probleem. Voor file transfer is hij in iedergeval snel genoeg als ik dat zo lees in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Ik heb dat allemaal in whs2011 lopen geen vm voor nodig.
Ook uitpakken en par2 werk met sabnzd.
Maar heb een shedule ingesteld dat hij het downloaden e.d. snachts doet.
En met lights out gaat me server vanzelf aan of uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noisehead
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-05 18:50
Gisteren ook eindelijk mijn Proliant N40L mogen ontvangen (250GB HDD , 2GB RAM)
met 2x 2TB Seagate 7200rpm HDD's
Had ook gelijk een cd-rom drive, Sony Optiarc, meebesteld (i.v.m. installeren OS)
Helaas krijg ik het moederboord er niet uit doordat de mini-sas kabel niet los wil. Dus kan ik de cd-rom drive niet aansluiten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

[ Voor 5% gewijzigd door noisehead op 21-06-2012 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41
Mijn ervaring is dat dit soms moeilijk gaat, probeer voorzichtig iets er tussen te zetten aan de zijkant mogelijk gaat hij dan wel los.
Je kunt het os toch ook via usb installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noisehead
Ok, ik wil het namelijk niet gaan forceren, zo'n moederbord lijkt met nog best wel kwetsbaar.
Kan ik dan gewoon een .iso bestand maken van het OS en dan op USB zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Eerst ligt indrukken daarna moet je hem zo los krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41
noisehead schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 14:33:
Ok, ik wil het namelijk niet gaan forceren, zo'n moederbord lijkt met nog best wel kwetsbaar.
Kan ik dan gewoon een .iso bestand maken van het OS en dan op USB zetten?
Nee je moet wel zorgen dat de usb-stick bootble is.
Kijk eens naar yumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je kan hem er toch gewoon uithalen? YouTube: HP ProLiant Microserver

http://www.homeserverland...liant-microserver-review/

wil de mini sas echt niet los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2022

lv0

laat maar

[ Voor 94% gewijzigd door lv0 op 20-09-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noisehead
@ivolv
Ik zal vanavond jouw tip eens proberen. Wel raar overigens dat deze kabel dan zo slecht los te maken is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij zat ie ook echt muurvast dacht ik, totdat ik doorhad dat hoe ie vast zit.
Dus, niks forceren, gewoon rustig proberen los te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik wil dit servertje ook gaan bestellen maar ik ben benieuwd of ik vanuit WHS 2011 makkelijk een AFP (Apple) share aan kan maken ook? Is daar uberhaupt een mogelijkheid voor?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noisehead
Na het gepruts met het moederbord werkt het apparaat ook nog eens niet.
Zodra ik de server aansluit op 230V licht het HP logo rood op. De fan van de voeding doe het wel, maar de grote fan doet niets. ook krijgt aangesloten randapparatuur (toetsenbord, muis en beeldscherm) geen signaal.
Wanneer ik er een legale (tijdelijke) windows xp op probeer te zetten doet hij gewoon niets.
HP bellen is geen optie want dat kan alleen op werkdagen.
Heeft iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
noisehead schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 08:54:
Na het gepruts met het moederbord werkt het apparaat ook nog eens niet.
Zodra ik de server aansluit op 230V licht het HP logo rood op. De fan van de voeding doe het wel, maar de grote fan doet niets. ook krijgt aangesloten randapparatuur (toetsenbord, muis en beeldscherm) geen signaal.
Wanneer ik er een legale (tijdelijke) windows xp op probeer te zetten doet hij gewoon niets.
HP bellen is geen optie want dat kan alleen op werkdagen.
Heeft iemand hier een oplossing?
Werkte het apparaat voor 'het gepruts' wel? Zo ja, dan zit er misschien een connector los, of niet goed vast.
Ik zelf zou het apparaat uitzetten, alle connectors, aansluitingen etc even controleren en opnieuw aandrukken. Grote kans dat je server daarna wel goed werkt! Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
Nog even een vraagje: Zit er een standaard moederbord maat in of is de kast na een aantal jaar gewoon rijp voor het grofvuil? (Kan ik het moederbord vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Ja, een standaard formaat. Nl. mini DTX, alleen is er zeer weinig keuze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostdz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-02 20:05
De prijzen blijven dalen van deze apparaten. Gaat wel steeds meer kriebelen om er één te bestellen.. Jammer dat de UK-cashback hier niet van toepassing is ;-)
Zijn er overigens al geruchten of er binnenkort nieuwere versies uitkomen? Kan er namelijk nog niks over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Ik gok dat er ergens in september/oktober wel weer een nieuwe versie komt, maar dat is een voorgevoel en inschatting van mezelf over HP ;)

Zou daar zelf iig niet op wachten, de N40L is een prima servertje voor een top-prijs en het nieuwe model zal vast de eerste tijd duurder zijn (de N36L werd niet echt goedkoper na de introductie van de N40L).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
abusimbal schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:03:
Ja, een standaard formaat. Nl. mini DTX, alleen is er zeer weinig keuze in.
Ik zie het, ja.
Voor als ik wil upgraden ofzo kan ik zon bordje er in doen?:
pricewatch: Zotac NM10-F-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Waarom koop je dan een HP Proliant Microserver als je er een clone-mainboard in wilt doen? Stel dan gewoon een zelf-bouw server samen.

Ik verwacht namelijk dat je tegen problemen aanloopt bij het inbouwen, want er is verdacht weinig ruimte boven het bord en je moet een aparte storage controller met een SAS-aansluting erbij aanschaffen om de harddisk-bay te kunnen benutten (vast gesoldeerde SAS-kabel aan de kant v/d drive-cage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinwalter
rookie no. 1 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:25:
Waarom koop je dan een HP Proliant Microserver als je er een clone-mainboard in wilt doen? Stel dan gewoon een zelf-bouw server samen.

Ik verwacht namelijk dat je tegen problemen aanloopt bij het inbouwen, want er is verdacht weinig ruimte boven het bord en je moet een aparte storage controller met een SAS-aansluting erbij aanschaffen om de harddisk-bay te kunnen benutten (vast gesoldeerde SAS-kabel aan de kant v/d drive-cage).
Niet nu maar voor later :)
Ik wil wel iets kopen waarmee ik later nog wat kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfit-nl
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08-2023
Als het goed is wordt mijn N40L vandaag bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
misfit-nl schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:55:
Als het goed is wordt mijn N40L vandaag bezorgd :)
Mijne gaat juist weer weg :P zojuist de volgende case besteld: Yeong Yang YY-0420 Cube

Reden waarom de Microserver weggaat ? er is geen ondersteuning voor rechtstreeks Passtrough in ESXi en dat ben ik nu juist wel nodig. Dus mijne zal binnenkort in V&A staan.

Edit: Sluip reclame..

[ Voor 16% gewijzigd door LightStar op 28-06-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfit-nl
LightStar schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:14:
[...]

Mijne gaat juist weer weg :P zojuist de volgende case besteld: Yeong Yang YY-0420 Cube

Reden waarom de Microserver weggaat ? er is geen ondersteuning voor rechtstreeks Passtrough in ESXi en dat ben ik nu juist wel nodig. Dus mijne zal binnenkort in V&A staan.

Edit: Sluip reclame..
Zo die van mij draait ondertussen, met Ubuntu Server 12.04 LTS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
misfit-nl schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 08:52:
[...]

Zo die van mij draait ondertussen, met Ubuntu Server 12.04 LTS :)
Hoop dat je er veel plezier van zal hebben :) het is dat hij geen directe passtrough heeft anders was die van mij niet weggegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Laatst online: 01-06 19:54
DennusB schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 21:10:
Ik wil dit servertje ook gaan bestellen maar ik ben benieuwd of ik vanuit WHS 2011 makkelijk een AFP (Apple) share aan kan maken ook? Is daar uberhaupt een mogelijkheid voor?
Dat is mij niet gelukt met Windows Server. Ik heb nu onder HyperV een Ubuntu Server draaien met Netatalk geinstalleerd en dat gaat wel.

Onder Windows een Linux draaien om je Mac te backuppen, wie had dat gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misfit-nl
Server loopt als een treintje :)
LightStar schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 19:33:
[...]

Hoop dat je er veel plezier van zal hebben :) het is dat hij geen directe passtrough heeft anders was die van mij niet weggegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
Heeft iemand inmiddels al ervaringen met hardware raid controllers in de N40L? Bij mij geeft mijn P410 namelijk constant fouten en Array Controller Lockups. Wellicht dat de P410 stuk is bij mij, want ook de laatste firmware helpt niet.

Ik kan trouwens ook fluiten naar garantie, aangezien de controller in een niet ondersteunde machine heeft gezeten. :X HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Ik neem aan dat je de P410 in de meest buitenste PCI-e poort hebt zitten?

Heb je de controller al geprobeerd zonder de geheugen- en/of backup-battery unit? Misschien dat daarin iets fout zit?

Zelf heb ik een LSI Megaraid SAS 8707ELP controller erin zitten met, tot nu toe, 2x 1.5TB (TLER) en 2x 500gb (non-TLER) harddisks erop en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
De P410 past maar in 1 slot dus dat kan niet anders. Ik heb nu 256MB en 512MB BBWC geprobeerd en ook een 1GB FBWC. Ze geven allemaal controller lock ups en ook HP zegt dat de kaart stuk is hoewel ze mij dus geen nieuwe willen sturen... Ik ga nu gewoon andere controllers proberen om te kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 22:50
Ik heb de microserver ook besteld wel de 2GB variant, maar ik zit nu te dubben met welk OS zal ik kiezen. Deze server zal maar twee doeleinden hebben een NAS en SABnzb download server, ik ga geen gebruik maken van virtualisatie. Ik kan voor Windows gaan, maar ik denk dat dit teveel is in mijn ogen maar FreeNAS heeft weer geen download functionaliteit, welke lightweight OS kan hier het beste voor toepassen?

Edit: Ik denk dat ik dit weekend eerst ga testen met Debian.

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 06-07-2012 13:43 ]

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-01 22:40
Hallo allen,

Enige tijd geleden heb ik ook de N40L aangeschaft. Nadat ik hier ESX op heb gezet en ik een aantal virtuals heb aangemaakt kom ik er toch achter dat 8GB geheugen een beetje weinig is. Ik kwam er achter dat er wel het een en ander mogelijk is. Ik kwam tegen dat het mogelijk was om 16GB geheugen te plaatsen.

Na enig onderzoek heb ik gekozen voor G.Skill Ares F3-1333C9D-16GAO. Gisteren heb ik het geheugen geplaatst en in de post kwam er maar 8GB te staan. Als ik de bios open dan staat er dat er in bank 1 8GB zit en in bank 2 ook. Nu lijkt hij tegen het limiet aan te lopen. Ik heb al een hacked custom bios geprobeerd en ook geprobeerd om terug te gaan naar de allereerste bios. Dit haalt echter niks uit.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rippiedoos
Hari-Bo schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:21:
Ik heb de microserver ook besteld wel de 2GB variant, maar ik zit nu te dubben met welk OS zal ik kiezen. Deze server zal maar twee doeleinden hebben een NAS en SABnzb download server, ik ga geen gebruik maken van virtualisatie. Ik kan voor Windows gaan, maar ik denk dat dit teveel is in mijn ogen maar FreeNAS heeft weer geen download functionaliteit, welke lightweight OS kan hier het beste voor toepassen?

Edit: Ik denk dat ik dit weekend eerst ga testen met Debian.
Mijn ervaring is dat onder Ubuntu 12.04 LTS het allemaal net iets lekkerder werkt wat betreft software en versies. Debian is leuk maar ik ben te veel verouderde packages tegengekomen die je handmatig moet upgraden of uit het testing-kanaal moet halen om een beetje de recente functionaliteit te kunnen gebruiken. In 12.04 zit onder andere standaard de laatste stabiele versie van sabnzbd in (0.6.15), terwijl je in Debian dit handmatig moet doen. Kan allemaal wel en is ook noodzakelijk voor dingen zoals sickbeard en couchpotatoserver, maar het is wel handig(er).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

http://n40l.wikia.com/wiki/Memory

hier heb je een link wel geheugen zou moeten werken,
heb op verschillende andere forums gelezen dat er mensen zijn met 16 GB ook al zegt HP dat de max 8 GB is.
of misschien is je geheugen stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-01 22:40
TRaSH schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 08:29:
http://n40l.wikia.com/wiki/Memory

hier heb je een link wel geheugen zou moeten werken,
heb op verschillende andere forums gelezen dat er mensen zijn met 16 GB ook al zegt HP dat de max 8 GB is.
of misschien is je geheugen stuk.
Ik heb inderdaad ook wel opgezocht of het geheugen zou moeten werken en er staat op internet dat het werkt. Op de volgende website kan je zien welk geheugen werkt en wie het getest heeft.
http://forums.overclocker...p=14387951&postcount=6206

Zoals ik aan heb gegeven ziet hij in de bios wel 2x 8GB alleen in de post als ik de computer opstart dan zegt hij totaal 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
@rippiedoos: hmmm...ik had er niet aan gedacht dat de andere PCI-e poort een x1 poort was... Tijd geleden dat ik de server open heb gehad. http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02511742.pdf

Dit is toch een extreem mooie prijs!!! http://www.inmac.nl/produ...ampaign=PriceSearchEngine

Voor de vorm zou ik al bijna een 2de aanschaffen, man wat een deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.lemmers
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:07
Tja voor die prijs maar eentje aangeschaft om mee te gaan spelen.

Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
Bedankt voor de tip, gelijk besteld.
Ook gepost in abusimbal in "Algemeen korting en aanbiedingen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:30
Let wel op dat Inmac er in de showreview niet zo best vanaf komen. Met name hun voorraad indicatie is erg onbetrouwbaar. Hij staat nu op 55 (vroeg vanochtend nog 60) maar ik voorspel dat hij binnenkort weer op 60 springt (dat heb ik de afgelopen dagen vaker zien gebeuren).
Desalniettemin zelf wel besteld. We zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:55
Ondanks de wat mindere shopreviews, ook maar ééntje besteld. Heb nu nog een vrij oude NAS staan (Synology DS207) en ben nog niet zo bekend in de wereld van dit soort servers, maar lijkt me op leuk om er even mee te spelen en als upgrade voor m'n oude NAS :).
Pagina: 1 2 ... 63 Laatste

Let op:
In dit topic horen alleen posts die betrekking hebben op HP Proliant Microservers. Onderwerpen als Synology/DSM en andere software horen hier niet thuis. Daarvoor graag in één van de Synology-topics posten. Berichten die off-topic zijn, kunnen worden getrashed.