Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 18507 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 22:18:
[...]

ZTE Crescent is een ZTE Blade met een beter touchscreen en andere wifi adapter. That's it. Die front-camera is volgens mij niet echt nuttig aangezien ik geen videochat programma ken wat het doet op de ARMv6 processor van de Blade/Skate
Aangenaam zonder wegvallen/haperingen werken op het internet, via de interface (touchscreen) zijn toch de belangrijkste zaken die écht tellen. Dat is toch niet zomaar niets ???
Ik dacht ook dat de CPU/GPU sneller was, waardoor software toch ook wat vlotter is, zoals heel wat apps die het goed doen op menig HTC, maar nogal sloompjes op de ZTE. Plus, Een beetje rekenkracht voor een beetje smartphone spel is ook wel leuk meegenomen.
Ik hoopte eigenlijk ook, dat iets zoals Skype, vroeg of laat zijn weg zou vinden naar de smartphone-market. Dat zou toch super handig zijn, want dan heb je een videophone ???

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

discy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:14:
[...]

USB tethering werkt volgens mij alleen via het netwerk. Het is volgens mij bedoelt voor de momenten dat er geen WIFI netwerk in de buurt is en je toch op internet wilt met een laptop.

Je wilt dus via usb met een wifi netwerk verbinden?

Je hebt ook nog Draagbare wifi-hotspot. Dat zorgt ervoor dat je de laptop met je telefoon kunt verbinden via wifi en dan kunt internetten op het mobiele netwerk van je telefoon. Dat zit bij Cyanogenmod op dezelfde plek als usb-tethering maar is wel een andere optie. Draagbare wifi-hotspot is niet aanwezig in elke versie van Android, maar er zijn volgens mij wel programma's uit de market waarmee je het kunt bereiken.
Bij de cyagonenmod 7 kan je gewoon usb tethering doen via je wifi verbinding. Ik ga deze er dan terug opzetten want mijn batterij lijkt niet langer mee te gaan met deze rom.

Btw, bij de Swedish Snow RLS4b staat er een app "youtube" op. Is het mogelijk om dit ook op de cyagonenmod te krijgen? Dit staat standaard niet in gapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Mizitras schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:20:
Aangenaam zonder wegvallen/haperingen werken op het internet, via de interface (touchscreen) zijn toch de belangrijkste zaken die écht tellen. Dat is toch niet zomaar niets ???
Daar heb ik nu ook geen problemen mee, dus minder dan geen is wat ehm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 368649 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 14:48:
[...]
Btw, bij de Swedish Snow RLS4b staat er een app "youtube" op. Is het mogelijk om dit ook op de cyagonenmod te krijgen? Dit staat standaard niet in gapps.
Die staat gewoon in de Android Market: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 10:23
Alleen niet als je een belg bent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat heb ik gezien maar het probleem is dat dit niet compatibel is.

"Deze app is niet compatibel met uw BASE ZTE ZTE-BLADE."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JHdD schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:04:
Idd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Je kan nu met TitaniumBackup een backup van de app maken, en die terugzetten als je CyanogenMod weer geïnstalleerd hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 16:19
Vraagje, ik heb 2e hands een blade op de kop getikt omdat mijn sgs2 was gestolen. Hier staat nu moldovan mile high mountain pie op en gen2 partities volgens mr pigfish (heeft vorige eigenaar gedaan). Ik wil dr echter ics op gaan draaien, hoe kom ik er nu achter welke gen2 partitie er precies is gebruikt?
Of kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en gen2v10 stock erop gooien?

Edit: In terminal df intypen dus
Edit2: met gebruik van tpthelper krijg ik mijn partities niet aangepast omdat ik booten met vol+ en menu resulteert in een vastloper (en ik kom dus niet in fastboot), iemand tips?

[ Voor 59% gewijzigd door Bastard op 04-03-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32

Harrie

NederVlaming

JHdD schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:04:
Met de blade van Mobistar gaat het wel.
Deze app is compatibel met uw Mobistar ZTE Blade.
Dus het is niet hetzelfde voor alle Belgische Blades.. Ik heb CM7 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb een groot probleem mijn telefoon herstart zich nu hele tijd vanzelf kan er niets meer mee. is gewoon originele android wat er op stond iemand dit ooit gehad ? Dacht in begint ligt aan een spel ( paradise island ) maar heb ik nu verwijderd zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soccerroos schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:38:
Ik heb een groot probleem mijn telefoon herstart zich nu hele tijd vanzelf kan er niets meer mee. is gewoon originele android wat er op stond iemand dit ooit gehad ? Dacht in begint ligt aan een spel ( paradise island ) maar heb ik nu verwijderd zonder resultaat.
Terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht lijkt mij enige optie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
Quad schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:50:
[...]

Terug gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht lijkt mij enige optie.
heb hem nu helemaal uit gehad, en nu het probleem niet meer gekregen dus wacht nog ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-06 13:32

CdE

KAdrifter schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:54:
Vraagje, ik heb 2e hands een blade op de kop getikt omdat mijn sgs2 was gestolen. Hier staat nu moldovan mile high mountain pie op en gen2 partities volgens mr pigfish (heeft vorige eigenaar gedaan). Ik wil dr echter ics op gaan draaien, hoe kom ik er nu achter welke gen2 partitie er precies is gebruikt?
Of kan ik beter het zekere voor het onzekere nemen en gen2v10 stock erop gooien?

Edit: In terminal df intypen dus
Edit2: met gebruik van tpthelper krijg ik mijn partities niet aangepast omdat ik booten met vol+ en menu resulteert in een vastloper (en ik kom dus niet in fastboot), iemand tips?
Je moet Vol- hebben, niet Vol+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan..
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-01 13:48
Ik heb een Nand backup gemaakt.
Daarna heb ik ICS erop gezet, maar dat werkte nog niet zoals ik dat wou. Dus toen heb ik Moldovian mile er weer op gezet.
Toen ik echter mijn backup wou restoren stond er: MD5 doesn'nt match...
Is mijn backup nu weg of valt er nog wat te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-06 15:49
Zojuist lees ik dit nieuws: nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk Zou dit ook werken met de Blade i.c.m. custom roms?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jan.. schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:40:
Ik heb een Nand backup gemaakt.
Daarna heb ik ICS erop gezet, maar dat werkte nog niet zoals ik dat wou. Dus toen heb ik Moldovian mile er weer op gezet.
Toen ik echter mijn backup wou restoren stond er: MD5 doesn'nt match...
Is mijn backup nu weg of valt er nog wat te redden?
Hij is niet weg.
Als je over een linux machine beschikt is het op te lossen, of je moet even vragen of iemand het voor je kan.
Ik weet wel hoe het moet, en kan het ook, maar dan wordt het niet eerder als morgenavond.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:50

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Puch-Maxi schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:43:
Zojuist lees ik dit nieuws: nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk Zou dit ook werken met de Blade i.c.m. custom roms?
Diverse mobiele OS'en, zoals Android en Windows Phone, ondersteunen de benodigde codec, maar de hardware en radio moeten eveneens ondersteuning bieden om HD Voice mogelijk te maken. Ook een tweede microfoon is noodzakelijk, aldus KPN eerder.
Een custom ROM kan geen extra microfoon maken ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Laatst online: 20-11-2024
Quad schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:15:
[...]

Hij is niet weg.
Als je over een linux machine beschikt is het op te lossen, of je moet even vragen of iemand het voor je kan.
Ik weet wel hoe het moet, en kan het ook, maar dan wordt het niet eerder als morgenavond.
Misschien handig als je een keer een kleine tutorial kan maken over hoe dat moet? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:59
Ook mijn telefoon heeft last van problemen sinds HD Voice... Zelfde als iedereen hier, hoor mezelf heel luid door de luidspreker bij alle uitgaande gesprekken over 3G. Net bij de KPN winkel geweest en ze kunnen er niets aan doen.

Is er een verband tussen een (custom) rom en HD Voice? Met andere woorden, zou het kunnen zijn dat het hele probleem verdwijnt met een andere ROM? Nooit zoiets gedaan trouwens maar in dit geval zou ik het graag proberen...

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Nu je het zegt, daar heb ik ook last van, lijkt wel of ik mijn phone op de speaker heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart95 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Misschien handig als je een keer een kleine tutorial kan maken over hoe dat moet? :$
Niet nodig, want google maar op internet naar MD5sum mismatch, staat het er allemaal op :).
(er vanuit gaande dat je een linux machine hebt ofc.)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
OConnor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:24:
Ook mijn telefoon heeft last van problemen sinds HD Voice... Zelfde als iedereen hier, hoor mezelf heel luid door de luidspreker bij alle uitgaande gesprekken over 3G. Net bij de KPN winkel geweest en ze kunnen er niets aan doen.

Is er een verband tussen een (custom) rom en HD Voice? Met andere woorden, zou het kunnen zijn dat het hele probleem verdwijnt met een andere ROM? Nooit zoiets gedaan trouwens maar in dit geval zou ik het graag proberen...
Gelijk even gecheckt en het maakt niets uit. Zit nu met een Moldov i.i.g. een prachtige verschijning met een proximity sensor die naar god is een camera die niet meer werkt en kan niet uitgaand bellen dus. Wat leven we toch in een vreselijke tijd mensen :')

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaar, hebvandaag en gisteren minstens een uur gebeld per gesprek, en op ICS geen problemen gehad ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
janvanduschoten schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:43:
[...]
Een custom ROM kan geen extra microfoon maken ;)
Je hebt helemaal gelijk! Wel heul apart dat Tweakers.net/KPN de ZTE Blade onder de ondersteunde toestellen zet m.b.t. HD Voice ;). nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F3JdYbGYdJTeqXMPenKcIviy/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door Puch-Maxi op 06-03-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46521

Puch-Maxi schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:47:
[...]
Je hebt helemaal gelijk! Wel heul apart dat Tweakers.net/KPN de ZTE Blade onder de ondersteunde toestellen zet m.b.t. HD Voice ;). nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk

[afbeelding]
ZTE ondersteunt ook wel hd voice. Tweede microfoon wordt normaal gesproken gebruikt om omgevingsgeluid te filteren. Aangezien de blade die dus niet heeft, wordt er niks gefilterd en hoor je jezelf terug. Maar je hebt dan op zich wel een hd voice gesprek. Ik weet dat kpn nog steeds met dit probleem bezig is intern, maar nog geen oplossing heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-06 16:19
CdE schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:14:
[...]

Je moet Vol- hebben, niet Vol+.
Vol- is voor het recovery menu, vol+ voor fastboot wat je krijgt voor het aanpassen van je partities toch? Iig zo staat het bij andere sites vermeld en in het recovery menu krijg ik mijn partities iig niet aangepast

[ Voor 16% gewijzigd door Bastard op 07-03-2012 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-06 23:06
Die topicwaarschuwing staat er niet voor niets.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 07-03-2012 03:53 ]

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Laatst online: 18:29
ik draai de stock-rom, zelfde probleem...
OConnor schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 17:24:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik kan het nu ook bevestigen, broertje met Blade heeft het ook met stock KPN-Rom: "Net alsof hij op speaker staat".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 434841

Ik kan mijn market niet updaten naar Google play hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
Ik heb hem net gehaald, alleen merk ik dat alle toetsen aan de linkerkant het niet doen van QWERTY in het touchscreen.. W A S Z doen het niet als ik er op druk? Heel vervelend..

Intel Core i7 9700K | GIGABYTE Z390 Aorus Elite | 16GB DDR4 3200MHz | NVIDIA GeForce 1080 GTX 8GB | PS5 Disc Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429214

Is het nog de moeite waard om de ZTE Blade te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:28

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 429214 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:01:
Is het nog de moeite waard om de ZTE Blade te kopen?
ik denk als je je wilt orienteren op een android toestel, maar niet de volle mep wilt betalen, het nu wel de moeite waard is.

Wil je toch iets recentere specs, en een kwalitatief beter toestel, dan zou je ook even kunnen wachten op de Blade 2, die al in de UK uit is.

Wil je helemaal een snel toestel, met specs die in de buurt komen van de high-end Samsung/HTC toestellen, dan zou je ook tot het tweede kwartaal kunnen wachten

En vergeet ook niet de ZTE skate, ongeveer dezelfde specs als de Blade 1, maar met een groter scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desiler
Ongelofelijk, vandaag de ZTE Blade bij Telfort gehaald allemaal prima simlock vrij allemaal goed. Merk ik opeens dat de WASZ knoppen het niet doen op het touchscreen, blijkt dus gewoon 1mm touchscreen van onder naar boven helemaal defect te zijn. Ik teruggaan krijg ik me geld pas na 14 dagen terug! Morgen maar ff met de manager praten want dit kan echt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429214

greatgonzo schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:19:
[...]

ik denk als je je wilt orienteren op een android toestel, maar niet de volle mep wilt betalen, het nu wel de moeite waard is.

Wil je toch iets recentere specs, en een kwalitatief beter toestel, dan zou je ook even kunnen wachten op de Blade 2, die al in de UK uit is.

Wil je helemaal een snel toestel, met specs die in de buurt komen van de high-end Samsung/HTC toestellen, dan zou je ook tot het tweede kwartaal kunnen wachten

En vergeet ook niet de ZTE skate, ongeveer dezelfde specs als de Blade 1, maar met een groter scherm
Hoeveel gaat hij kosten?(De Blade 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-06 11:54
De makkelijkste manier om te upgraden van je stock 2.2.2 rom naar 2.3.5:

Amphoras heeft van de onvolprezen Swedish Snow rls 5 van konstaT nu een TPT gemaakt voor de Generation 2 Blades (oa de Nederlandse en Belgische).
link is hier md5sum is 0fda1190fcbf7768b13542b32ec0f654 (controleer dit!)

Instructies:
1) Pak de zip uit op de sd kaart. Je krijgt dan een mapje met de naam image met daarin image.bin
2) Herstart de blade terwijl je de menu en de volume-omhoog toets ingedrukt houdt. je ziet een aantal regels met groene letters verschijnen die zeggen dat ze dingen uitpakken.
(als je dit niet ziet: zet het toestel uit, haal de batterij er 5 sec uit en zet 'm dan weer aan met de 2 toetsen ingedrukt)
3) het toestel start vanzelf in Swedish Snow RLS5, gebaseerd op de originele zweedse 2.3.5 rom en heeft je geheugenindeling meteen optimaal ingedeeld, clockwordmod recovery geinstalleerd en is geroot.

let op: deze procedure wist je interne geheugen!!! (niet je sd kaart) dus maak een backup met bv JS Backup (werkt ook zonder root) van je apps en gegevens als dat nodig is

-Het kan zijn dat je de statusbalk nog niet ziet: na een herstart is dat opgelost
-om de market te krijgen moet je je aanmelding bij google in het menu accounts & synchronisatie

Let op: als je een nieuwe Wehkamp Blade hebt, werkt waarschijnlijk je camera niet goed. De devs proberen dat te verhelpen: ze zoeken naar een nieuwe driver omdat er een ander type camera in zit

[ Voor 22% gewijzigd door birdibird op 08-03-2012 19:47 . Reden: TPT blijkt te werken, test waarschuwing weggehaald ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desiler schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:55:
Ongelofelijk, vandaag de ZTE Blade bij Telfort gehaald allemaal prima simlock vrij allemaal goed. Merk ik opeens dat de WASZ knoppen het niet doen op het touchscreen, blijkt dus gewoon 1mm touchscreen van onder naar boven helemaal defect te zijn. Ik teruggaan krijg ik me geld pas na 14 dagen terug! Morgen maar ff met de manager praten want dit kan echt niet!
Kan je niet omruilen?

Zelf ben ik weer terug bij Moldovan, vond het leuk om ICS te zien, maar na een tijdje werd het wel behoorlijk traag, en apps waar je 5s moest wachten etc.
Nu valt me gewoon op hoe snel 2.3.5 wel niet is :').

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Anoniem: 429214 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 17:56:
[...]

Hoeveel gaat hij kosten?(De Blade 2)
Momenteel in de UK 99 pond, daar ging de Blade 1 destijds ook voor weg. Dus ik schat in dat hij rond de €120 gaat kosten bij introductie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 22:04
birdibird schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:47:
Als iemand het wil testen:

Amphoras heeft van de onvolprezen Swedish Snow rls 5 van konstaT nu een TPT gemaakt voor de Generation 2 Blades (oa de Nederlandse en Belgische).
Hij zoekt iemand om te testen of die werkt. Hij heeft zelf geen G2 Blade en ik ook niet (ik heb nml de Engelse Orange San Francisco).
link is hier md5sum is 0fda1190fcbf7768b13542b32ec0f654 (controleer dit!)

let op: op eigen risico, deze TPT is nog NIET getest!!

Instructies:
1) Pak de zip uit op de sd kaart. Je krijgt dan een mapje met de naam image met daarin image.bin
2) Herstart de blade terwijl je de menu en de volume-omhoog toets ingedrukt houdt. je ziet een aantal regels met groene letters verschijnen die zeggen dat ze dingen uitpakken.
(als je dit niet ziet: zet het toestel uit, haal de batterij er 5 sec uit en zet 'm dan weer aan met de 2 toetsen ingedrukt)
3) het toestel start vanzelf in Swedish Snow RLS5, gebaseerd op de originele zweedse 2.3.5 rom en heeft je geheugenindeling meteen optimaal ingedeeld, clockwordmod recovery geinstalleerd en is geroot.

let op: deze procedure wist je interne geheugen!!! (niet je sd kaart) dus maak een backup met bv JS Backup (werkt ook zonder root) van je apps en gegevens als dat nodig is

nogmaals: let op: op eigen risico, deze TPT is nog NIET getest!!
(deze melding haal ik weg als meerdere hebben bevestigd dat deze TPT prima werkt :) )
Nu aan het testen
Stap 1 en 2 gaan goed. Hij is nu aan het booten.
Booten gaat goed, nu in Android. Lijkt prima te werken. Zie de market niet terug komen in de applicaties trouwens. Daarnaast heb ik de 'Wehkamp' Blade, dus mijn camera werkt niet goed (Beeld op de kop).

kijk nog ff verder, ik mis de statusbalk bovenin beeld, deze is nu helemaal 'leeg', geen klok, netwerk weergave etc. Toch nog niet helemaal goed dus. Ga nu weer terug naar m'n backup.

Update: Hmm, backup terugzetten resulteert in een loop in ClockworkMod, dus lukt niet echt. Nu CM9 dan maar installeren, goede reden om die te proberen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door kickassmen op 08-03-2012 10:34 ]

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kickassmen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:57:
[...]

Nu aan het testen
Booten gaat goed, nu in Android. Lijkt prima te werken. Zie de market niet terug komen in de applicaties trouwens. Daarnaast heb ik de 'Wehkamp' Blade, dus mijn camera werkt niet goed (Beeld op de kop).

kijk nog ff verder, ik mis de statusbalk bovenin beeld, deze is nu helemaal 'leeg', geen klok, netwerk weergave etc. Toch nog niet helemaal goed dus. Ga nu weer terug naar m'n backup.

Update: Hmm, backup terugzetten resulteert in een loop in ClockworkMod, dus lukt niet echt. Nu CM9 dan maar installeren, goede reden om die te proberen ;)
Vergeet niet om eerst /system etc te formateren en daarna cwm backup terug te zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:57
[b]kickassmen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:57:kijk nog ff verder, ik mis de statusbalk bovenin beeld, deze is nu helemaal 'leeg', geen klok, netwerk weergave etc. Toch nog niet helemaal goed dus. Ga nu weer terug naar m'n backup.
Dat stond in de release notes van konstat... nog een keer booten zou dat moeten oplossen.

Ik heb RLS5 gewoon via clockworkmod over m'n RLS4b heengezet, zonder wipe, werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
kickassmen schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 09:57:
[...]

Nu aan het testen

Dankje voor het testen.

Je moet inderdaad nog een keertje rebooten voor de statusbalk en de market komt als je je aangemeld hebt bij google. Dus dat wetend kan je 'm nog eens proberen ;-)

Iemand anders heeft 'm ook geprobeerd op modaco, dus hij werkt!
Ik zal de waarschuwing verwijderen.

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 22:04
Quad schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:47:
[...]

Vergeet niet om eerst /system etc te formateren en daarna cwm backup terug te zetten.
Thanks, /system geformateerd maar per ongeluk in het rijtje ook de /sdcard. Dus backup weg :S Na heel gepruts weer data van sdcard gerestored, maar vervolgens md5 mismatch in de clockworkmod backup.

Eind van de rit: Nogmaals de TPT installatie gedaan en idd is de statusbalk na een reboot weer terug. Nu deze maar verder proberen.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vroeg mij af wat het voordeel is om de Swedish Snow RLS5 te gebruiken tov de Moldovan versie?
Moldovan is toch ook gebaseerd op de SS RLS?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Quad schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:01:
Ik vroeg mij af wat het voordeel is om de Swedish Snow RLS5 te gebruiken tov de Moldovan versie?
Moldovan is toch ook gebaseerd op de SS RLS?
Moldovan Mile-High-Mountain-Pie is gebaseerd op een Moldavische 2.3.5 rom van augustus 2011, terwijl Swedish Snow gebaseerd is op de nieuwere Zweedse 2.3.5 rom van november.

KonstaT is gestopt met het doorontwikkelen van de Moldovan en is verder gegaan met de Swedish Snow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zo, ik heb nu ook een ZTE Blade gekocht.
Die Wehkamp versie is 10 euro goedkoper dan de Bol.com versie, maar met custom roms kost het je je camera...
Nog geen fix, SS RLS5 met camera fix betekend niet meer de no connection to camera error, wel beeld op de kop, maar ook vastlopende camera-app als je toch een foto maakt.
Volgens mij heb ik het inderdaad even werkend gehad op de eerder genoemde oude versie van de Cyanogenmod, maar op een gegeven moment was dat ook voorbij(?).

Dan maar wachten op een nieuwe officiele build die ze gaan ombouwen en geen foto's tot die tijd...

Als je echt foto's wilt maken is het misschien beter voorlopig de Wehkamp blade te vermijden.
Of anders toch de 2.2 stock rom te blijven draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-06 11:21
Met custom roms is de bol.com versie dus wel te fixen qua camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
spokje schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:39:
Met custom roms is de bol.com versie dus wel te fixen qua camera?
bijna 2 maanden terug heb ik voor mijn vader eentje gehaald via bol.com en die was gewoon goed. Alle cameraproblemen waarover ik heb gelezen schijnen van Wehkamp te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 17:30
bigfoot1942 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:24:
Zo, ik heb nu ook een ZTE Blade gekocht.
Die Wehkamp versie is 10 euro goedkoper dan de Bol.com versie, maar met custom roms kost het je je camera...
Nog geen fix, SS RLS5 met camera fix betekend niet meer de no connection to camera error, wel beeld op de kop, maar ook vastlopende camera-app als je toch een foto maakt.
Volgens mij heb ik het inderdaad even werkend gehad op de eerder genoemde oude versie van de Cyanogenmod, maar op een gegeven moment was dat ook voorbij(?).

Dan maar wachten op een nieuwe officiele build die ze gaan ombouwen en geen foto's tot die tijd...

Als je echt foto's wilt maken is het misschien beter voorlopig de Wehkamp blade te vermijden.
Of anders toch de 2.2 stock rom te blijven draaien...
Als je voor de goedkoopste Blade gaat, waarom dan niet van de Belcompany?
Daar is ie nog eens 10 euro goedkoper dan bij Wehkamp en de camera werkt gewoon bij custom roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OConnor
bigfoot1942 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 18:21:
[...]

bijna 2 maanden terug heb ik voor mijn vader eentje gehaald via bol.com en die was gewoon goed. Alle cameraproblemen waarover ik heb gelezen schijnen van Wehkamp te komen...
Mijn camera werkt ook niet bij de custom ROM die ik nu draai, en is van de KPN winkel (enkele dagen oud). Melding: Kan geen verbinding maken met de camera. De ROM is Moldovan.

Verder werkt alles trouwens erg prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
Pistolebob schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 23:33:
[...]

Als je voor de goedkoopste Blade gaat, waarom dan niet van de Belcompany?
Daar is ie nog eens 10 euro goedkoper dan bij Wehkamp en de camera werkt gewoon bij custom roms.
Is geprobeerd, maar het schijnt dat ze (in elk geval hier in Zwolle) m niet meer verkopen, want er waren allerlei problemen mee (en als ik een gok mag doen gaat het dan om HD-Voice)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD Voice lijkt alleen op KPN te zitten dus, ik bel via Hi over KPN netwerk en nergens last van.
Verbindingmodus is GSM ipv WCDMA.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-04 14:04
Heb ook de SS RLS5 van birdibird geinstalleerd. Ging erg makkelijk en werkt echt mooi en snel!
Alleen de camera helaas niet, nog wachten op de fix daarvoor.

Heb voordat ik SS heb geinstalleerd eerst nog een backup gemaakt van mijn stockrom met goede camera drivers, dat was wel even een gedoe.
Eerst temporary root gedaan met Z4root, dat ging prima maar toen ik de clockworkmod probeerde te flashen kreeg ik een error over permissions.
Na wat google werk kwam ik erop uit dat die permissions te maken hebben met dat busybox niet of niet goed geinstalleerd is.
Vervolgens heb ik dus een busybox installer gedownload maar die bleek weer toestemming nodig te hebben van superuser om busybox te kunnen installeren.
Vervolgens heb ik dus eerst superuser moeten downloaden voordat ik busybox kon installeren en de clockworkmod kon flashen.
Deze info staat niet in de startpost mss iets om toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-06 17:30
Bruinbaard schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 16:02:
Heb ook de SS RLS5 van birdibird geinstalleerd. Ging erg makkelijk en werkt echt mooi en snel!
Alleen de camera helaas niet, nog wachten op de fix daarvoor.

Heb voordat ik SS heb geinstalleerd eerst nog een backup gemaakt van mijn stockrom met goede camera drivers, dat was wel even een gedoe.
Eerst temporary root gedaan met Z4root, dat ging prima maar toen ik de clockworkmod probeerde te flashen kreeg ik een error over permissions.
Na wat google werk kwam ik erop uit dat die permissions te maken hebben met dat busybox niet of niet goed geinstalleerd is.
Vervolgens heb ik dus een busybox installer gedownload maar die bleek weer toestemming nodig te hebben van superuser om busybox te kunnen installeren.
Vervolgens heb ik dus eerst superuser moeten downloaden voordat ik busybox kon installeren en de clockworkmod kon flashen.
Deze info staat niet in de startpost mss iets om toe te voegen?
Ik denk dat als je 'm gewoon geroot had in plaats van temporary, dat je geen error tegen was gekomen.
Ik heb veel roms geprobeerd en nooit busybox hoeven installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Hmm daar zou het mss aan kunnen liggen, kwam ook in mij op idd.
Alleen in de handleiding staat beschreven via temporary dus daarom zou deze info mss toegevoegd kunnen worden voor mensen die ook een error krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

misschien ook deels off-topic, maar goed. Mijn vriendin wil ook een nieuw toestel. Aan de prijs van rond de 100-150 euro zat ze te denken (past de blade mooi in). Via een kennis zouden we dan ook een iphone 3GS kunnen aanschaffen.

Ik ken de iphone niet goed, maar waar zou jullie voorkeur naar uitgaan, naar een Iphone 3GS of de Blade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
tja, dat is een kwestie van smaak
Ik vind Android zeer prettig omdat het een open systeem is,
IOS heeft ondanks dat het erg mooi is allerlei onhandigheidjes en beperkingen.
Klein voorbeeld:
Ik heb box.net op zowel de ipad 2 van mijn moeder als op mijn blade geinstalleerd.
Op mijn blade kan ik nu in elk willekeurige app die delen ondersteund dingen naar onze box uploaden, bv een mp3tje uit de stock muziek app.
Bij de ipad kan dat niet! Daar kan je niet zomaar een mp3tje uit itunes of muziek delen.
Je kan alleen binnen de ipad box.net app foto's of video's selecteren om naar de box cloud te uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
KonstaT heeft alweer RLS6 van Swedish snow uitgebracht vandaag op modaco.
Deze RLS heeft de nieuwe kernels en zou dus de camera problemen van de wehkamp modellen moeten fixen!
Ik heb echt net een paar dagen geleden RLS5 geflashed xD.
Iemand die deze al heeft geprobeerd en kan bevestigen dat de camera problemen verholpen zijn?

Link: http://android.modaco.com...sh-snow-rls6-android-235/

[ Voor 11% gewijzigd door Bruinbaard op 13-03-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Bruinbaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:52:
Deze RLS heeft de nieuwe kernels en zou dus de camera problemen van de wehkamp modellen moeten fixen!
Iemand die deze al heeft geprobeerd en kan bevestigen dat de camera problemen verholpen zijn?

Helaas, zojuist erop gezet, nog steeds het beeld ondersteboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Hmm en ook een crash wanneer je een foto maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Bruinbaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 21:39:
Hmm en ook een crash wanneer je een foto maakt?
Yep, precies hetzelfde als met mijn vorige Rom (Moldovan RLS9). Verder lijkt het allemaal wel lekker soepel te lopen, dus ik hou hem er nog even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 13:01
Bruinbaard schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 18:52:

Idem dito, had net rls5 geflashed een paar dagen geleden. Moet zeggen dat rls6 gevoelsmatig sneller is. Weet niet of dit het placebo effect is maar deze blijft er zeker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Hmm misschien dat iemand met een wehkamp blade en een account op modaco dit kan melden aan KonstaT dat het nog steeds niet werkt?
Mss dat hij wat kan met meer info over onze camera module alhoewel ik bang ben dat hij afhankelijk is van kernels gereleased door ZTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Maar is het zo dat je met elke versie (van welke winkel dan ook) problemen met de camera houdt op custom roms? Of is dit echt alleen bij de Wehkamp versie, en werkt het bij bijv. de Bol.com versie vlekkeloos (= beeld rechtop en geen crash bij foto maken)?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
spokje schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:59:
Maar is het zo dat je met elke versie (van welke winkel dan ook) problemen met de camera houdt op custom roms? Of is dit echt alleen bij de Wehkamp versie, en werkt het bij bijv. de Bol.com versie vlekkeloos (= beeld rechtop en geen crash bij foto maken)?
:)
Voor zover ik heb begrepen zijn iig de Wehkamp-versies de meest recente lichting, waarbij ZTE een aantal onderdelen heeft aangepast, waaronder dus de camera. Hierdoor gaan custom ROMs, die nog niet die nieuwste drivers hebben voor de nieuwe camera soms op hun gat. Het is dus afhankelijk van welke batch je je telefoon krijgt. Oudere modellen werken volgens mij vaak wel goed.

Ik gebruik overigens zelf de app 'volshutter', welke ook het beeld ondersteboven geeft, maar om een of andere reden er wel in slaagt de foto's naar het geheugen te schrijven :). En ach, zo belangrijk vind ik de camera nou ook weer niet, maar soms is het nog wel grappig om even een plaatje te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob558
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 14:10
Het gaat inderdaad om de Wehkamp telefoons, mijn Blade komt van BOL, nergens last. Maar, met CM9 gisteren geen beeld op de camera, verder met alle gingerbread versies geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jakob558 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:42:
Het gaat inderdaad om de Wehkamp telefoons, mijn Blade komt van BOL, nergens last. Maar, met CM9 gisteren geen beeld op de camera, verder met alle gingerbread versies geen last.
Van CM9 werkt op geen enkele Blade de camera.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Bedankt voor de verduidelijking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
De camera zelf werkt wel alleen de preview mode niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Net Swedish Snow rls6 geinstalleerd. Bij CM7 en Moldovan werkte de camera helemaal niet. bij Swedish Snow staat het beeld op zijn kop en als ik foto's maak loopt de camera vast. Helaas!

Wel een erg mooie rom en hij voelt snel aan!

[ Voor 11% gewijzigd door MxD op 14-03-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Nog steeds geen Crescent in Nederland... nog even en hij is al niet cool meer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 11:59
Heeft er iemand al de MIUI port ROM geprobeerd?
http://android.modaco.com...e-blade-rom-updated-2402/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Ik heb net Camera Zoom FX geinstalleerd en daarmee kan ik wel gewoon foto's nemen zonder error's Het enige probleem is nu nog dat het beeld op zijn kop is. is natuurlijk om te draaien achteraf maar wel onhandig tijdens het foto's maken :P.
Maar het beeld omdraaien lijkt mij iets dat vrij eenvoudig zou moeten zijn om te fixen?

Edit: Heb net ook camera360 geinstalleerd en daarmee is het dus mogelijk om het beeld van de camera om te draaien!
Met camera360 heb ik de camera dus weer helemaal werkend zoals het hoort.
Dit is te doen bij Settings -> More -> Direction Revise of camera -> Revise of viewing.
Daarmee kun je het beeld draaien zodat je weer normaal foto's kunt nemen. De foto's worden nu nog wel op de kop opgeslagen.
Dit kan weer aangepast worden met Revise of saved photo onder hetzelfde menu als revise of viewing.
Ideaal programma!

[ Voor 44% gewijzigd door Bruinbaard op 15-03-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem toen ff gehad en snel weer weg gedaan, traag, niks werkte gewoon en kwam menu's niet door.
Ook na 1/2 reboots zoals ze aangeven maar dat hielp niet.

Voor mij is de AOSP ICS de betere nog, maar ik wacht voorlopig wel af nu, Moldovan loopt mij nu iets te lekker :D.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Bruinbaard schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:38:
Ik heb net Camera Zoom FX geinstalleerd en daarmee kan ik wel gewoon foto's nemen zonder error's Het enige probleem is nu nog dat het beeld op zijn kop is. is natuurlijk om te draaien achteraf maar wel onhandig tijdens het foto's maken :P.
Maar het beeld omdraaien lijkt mij iets dat vrij eenvoudig zou moeten zijn om te fixen?

Edit: Heb net ook camera360 geinstalleerd en daarmee is het dus mogelijk om het beeld van de camera om te draaien!
Met camera360 heb ik de camera dus weer helemaal werkend zoals het hoort.
Dit is te doen bij Settings -> More -> Direction Revise of camera -> Revise of viewing.
Daarmee kun je het beeld draaien zodat je weer normaal foto's kunt nemen. De foto's worden nu nog wel op de kop opgeslagen.
Dit kan weer aangepast worden met Revise of saved photo onder hetzelfde menu als revise of viewing.
Ideaal programma!
Waar ik dan wel een beetje huiverig voor ben bij die app is de enorme waslijst aan toegangseisen. Waarom moet de camera-app mijn persoonlijke gebruikersgegevens kunnen inzien en doorsturen, lijkt me nergens voor nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Hmm daar heb ik eerlijk gezegd niet zo op gelet maar ben wel op zoek naar een alternatief.
De app lijkt echt behoorlijk veel battery drain te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Net even CM9 (ColdFusion ROM) geïnstalleerd en ben echt verbaasd van de vooruitgang die gemaakt is. Heel erg leuk om eens mee te spelen, op tablet wel al ervaring met ICS maar op telefoon nog niet :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Petervanakelyen schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 13:49:
Net even CM9 (ColdFusion ROM) geïnstalleerd en ben echt verbaasd van de vooruitgang die gemaakt is. Heel erg leuk om eens mee te spelen, op tablet wel al ervaring met ICS maar op telefoon nog niet :)
Ik heb 'm vandaag ook geïnstalleerd en moet inderdaad zeggen dat het nu erg soepel draait. Ik vind het zelfs vloeiender als de GB Roms. Ik heb ook even de MIUI Rom geprobeert, maar vindt het net wat minder soepel draaien als de originele ICS. Misschien dat ik nog even MIUI en Coldfusion CM9 in de TS zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-06 20:34

Dark0r

WAT

Ik heb ook even ice cream sandwich geinstalleerd (via cwm)

dingen waar ik tot nu toe tegenaanliep ->

- Bellen werkt
- Gebeld worden werkt
- SMS werkt
- 3g/HSdpa werkt
- Accu gaat lekker lang mee
- Snelheid is vergelijkbaar met cm7
- Muziek externe speaker werkt
- Muziek via headset werkt
- FM Radio werkt
- WiFi / 3g / hsdpa Connect supersnel
- Flash Werkt
- Firefox werkt

Wat werkt niet:
- Draw something (crasht)
- Camera werkt soms wel soms niet
- GPS werkt half en crasht sommige apps

Ik draai standaard op een overclock naar 720mhz
Ben tot nu toe erg tevreden over ICS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Erg grappig dat de meeste mensen met hun hippe HTC of wat dan ook voorlopig geen ICS zullen zien en op de blade de boel gewoon al soepel draait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[quote]Dark0r schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:05:
Ik heb ook even ice cream sandwich geinstalleerd (via cwm)

- Accu gaat lekker lang mee

hoelang?

mijn stock rom gaat een dagje mee.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Brrr het weekend bij het afhalen van mijn skikoffer, is mijn scherm gescheurd :|
Hmm maar es een nieuw displaytje bestellen via ebay, wordt vervolgd. Schijnt gemakkelijk zelf te vervangen te zijn.

Daarnaast heeft de installatie een custom rom CM 7.2.0 geen impact op de verschijnselen die HD-Voice teweeg brengt. Dus moet ik hem standaard op 2G laten staan om zonder problemen te kunnen bellen/ verstaanbaar te zijn.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Ziezo, MIUI en Coldfusion CM9 staan in de TS. Ik ga overigens weer terug naar GB, ik krijg regelmatig freezes bij games en mijn game is nagenoeg ontestbaar op ICS, wel op GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-06 10:23
KonstaT heeft een nieuwe kernel voor mensen met een niet werkende camera. http://android.modaco.com...iew__findpost__p__1921710

[ Voor 37% gewijzigd door JHdD op 22-03-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lorem_Ipsum schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:20:
Ziezo, MIUI en Coldfusion CM9 staan in de TS. Ik ga overigens weer terug naar GB, ik krijg regelmatig freezes bij games en mijn game is nagenoeg ontestbaar op ICS, wel op GB :)
changelog van ColdFusion:
16/03/2012 or 19/03/2012:
Brand new audio - compiled from source
Brand new copybit - compiled from source
Added proximity calibration
Much improved kernel
Better battery life
Updated CM sources
More CPU OCing options
GPU OCing
CPU undervolting
Brand new EGL libs - huge performance boost on 3D
Updated kernel with new Blade kernel files
Sped up rendering in browser slightly
Increased smoothness in some areas
Experimental HW video decoding added - works in some places but not others

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Quad schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:31:
[...]

changelog van ColdFusion:
16/03/2012 or 19/03/2012:
Brand new audio - compiled from source
Brand new copybit - compiled from source
Much improved kernel
Better battery life
Updated CM sources
More CPU OCing options
GPU OCing
CPU undervolting
Brand new EGL libs - huge performance boost on 3D
Updated kernel with new Blade kernel files
Sped up rendering in browser slightly
Increased smoothness in some areas
Experimental HW video decoding added - works in some places but not others
Bedoel je daarmee dat het nu wél goed zou moeten draaien? Ik ga op dit moment niet al teveel experimenteren met ROM's, omdat ik m'n blade net te vaak nodig heb om unity3d apps te testen, maar misschien dat ik er van 't weekend nog naar ga kijken. Overigens heb ik hem, dacht ik, de 18e geflasht; misschien heb ik dan net een instabiele te pakken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lorem_Ipsum schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:35:
[...]

Bedoel je daarmee dat het nu wél goed zou moeten draaien? Ik ga op dit moment niet al teveel experimenteren met ROM's, omdat ik m'n blade net te vaak nodig heb om unity3d apps te testen, maar misschien dat ik er van 't weekend nog naar ga kijken. Overigens heb ik hem, dacht ik, de 18e geflasht; misschien heb ik dan net een instabiele te pakken gehad.
De niet/wel werkende lijst is als volgt:

Working:
WiFi
Full Hardware Acceleration with OpenGL
Smooth UI
Bluetooth
Mobile data 2G and 3G
Network
Audio
Sensors
Live Wallpapers
Everything Else apart from stuff below

Partially Working:
USB tethering - Use an external app
WiFi tethering - Use an external app
YouTube - LQ Works but HQ is laggy
Camera - preview not working but takes photos - panorama and video don't work.

Maar ik zou gewoon nog even op GB blijven als je het zo hard nodig hebt ;).
Alhoewel, terugflashen is ook zo gepiept.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
Ik heb 'm nu ook draaien.
Ben verbaasd hoe goed ie inderdaad loopt!
Met Apex launcher helemaal :-)

[ Voor 5% gewijzigd door birdibird op 22-03-2012 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Laatst online: 17-06 11:59
Na het flashen van de GAPPs zip krijg ik de ColdFusion ROM helaas niet meer werkend. Hij start netjes op, maar bij de setup wizard geeft hij een foutmelding. Zit me te bedenken wat ik verkeerd kan hebben gedaan, maar heb werkelijk geen flauw idee.

[edit] raar. Ik had het vermoeden dat ik mss de verkeerde gapp had aangeklikt (die van de vorige CM). Dus na een reflash van CM9 probeerde ik het weer, nu krijg ik helemaal geen setup wizard meer :P

[ Voor 29% gewijzigd door Kwabbernoot op 22-03-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
JHdD schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:15:
KonstaT heeft een nieuwe kernel voor mensen met een niet werkende camera. http://android.modaco.com...iew__findpost__p__1921710
Ahh KonstaT heeft hem ook al gespot :) Wou het net hier en op modaco gaan posten.
Ik had op aanraden van KonstaT die issue aangemaakt bij het cyanogenmod team en die hadden het gewoon met 1 dag gefixt! KonstaT heeft dus blijkbaar die issue in de gaten gehouden.

Fix voor Cyanogenmod 7.2 RC1: http://205.185.123.36/update-blade-camtest1.zip

link naar de issue zodat jullie de ontwikkeling kunnen volgen: http://code.google.com/p/...ummary%20Stars%20Priority

Kan iemand trouwens controleren of in SS RLS 6 net als in CM 7.2 RC1 het preview scherm minder laat zien dan er uiteindelijk daadwerkelijk wordt gefotografeerd? Voor meer info zie de issue.

[ Voor 10% gewijzigd door Bruinbaard op 22-03-2012 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alweer een nieuwe update van Tilal (CM9 ColdFusion)
22/03/2012:
Use hw libs from Tom G's Alpha 7
Should have fixed gallery and calculator
Fixed preview in camera! - full credit to Tom G
Fixed notification LED

Working:
WiFi
Full Hardware Acceleration with OpenGL
Smooth UI
Mobile data 2G and 3G
Network
Audio
Sensors
Live Wallpapers
Hardware video decoding
USB Mass Storage
Camera
YouTube - LQ
USB tethering - Use an external app
WiFi tethering - Use an external app
Everything Else apart from stuff below

Partially Working:
Youtube - HQ is laggy
Panorama in camera
Video recording

Not Working:
Bluetooth

Of Bluetooth echt niet werkt weet ik niet, maar dat de preview van camera werkt is een zegen _/-\o_ !
Meningen zijn in het topic daarover verdeeld namelijk.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 12:21
Bruinbaard schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 22:54:
[...]
Kan iemand trouwens controleren of in SS RLS 6 net als in CM 7.2 RC1 het preview scherm minder laat zien dan er uiteindelijk daadwerkelijk wordt gefotografeerd? Voor meer info zie de issue.
Ik heb SS RLS 6 net geïnstalleerd en ik heb even voor je gekeken. Zoals het nu lijkt, geeft de preview precies weer wat ook op de uiteindelijke foto staat. Ik maak overigens gebruik van Camera MX app, maar dat zou geen invloed mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruinbaard
Ok thnx! Ik zal het melden op de cyanogenmod site.
Jij hebt ook een wehkamp blade met het opzekop probleem neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 12:21
Ja klopt, weliswaar niet van de Wehkamp, maar van Coolblue, maar ik had ook het probleem dat het beeld op z'n kop stond. Nu niet meer, dus ik ben hartstikke blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de ICS ColdFusion maar weer erop geflashed (rond half 1 vannacht 8) ), camera werkt in elk geval zo dat je foto's kan nemen.
Het opnemen van een video geeft een FC.

Bluetooth werkte eerste keer wel, maar nu blifjt hij maar staan op 'bezig met inschakelen' en vindt dan ook geen apparaten.

Hij is smooth, browser is smooth en FB app werkt 100 keer beter als dan op GB.
YT nog niet geprobeerd daar hij niet standaard geinstalleerd staat.

Om gallerij werkend te maken moet je in opslag instellingen SD kaart eerst ontkoppelen en daarna weer SD kaart koppelen, gallerij werkt erg smooth en is ook mooier als GB :).

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 23-03-2012 08:43 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
JHdD schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:15:
Ik heb 'm er even op gezet. Het beeld staat nu weer goed, maar de standaard camera-app blijft bij mij crashen zodra ik een foto maak. Gelukkig werken andere foto-apps vaak prima, dus nu is het een stuk makkelijker om even een foto te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Niet online
Zo, mijn ZTE Blade is veranderd in een tamagochii (alleen hoeft deze geen eten of aandacht) : ik krijg continu het groene android teken, de telefoon doet niet meer en niet minder.
Hoe is dat zo gekomen?
Eerst Swedish Snow 5 geinstalleerd. Werkte prima, maar mijn whatsapp contacten werden niet in de contactenlijst weergegeven.
Toen met de clockworkmod die met Swedish Snow was meegeinstalleerd Cyanogenmod 7.1 geinstalleerd. Daar lukte het niet om mijn google account in te stellen: bij accounts werdt alleen de exchange optie weergegeven.
Toen maar weer via clockwork Cyanogenmod 7.0 geinstalleerd en sindsdien is mijn telefoon dus een tamagochi. Het lukt me ook niet om in clockwork te komen als ik de batterij eruit haal en hem opnieuw opstart, weten jullie of er nog een manier is om mijn telefoon te redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Misschien werkt een TPT (Total Phone Transfer) installatie nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MuisM4t schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 23:48:
Zo, mijn ZTE Blade is veranderd in een tamagochii (alleen hoeft deze geen eten of aandacht) : ik krijg continu het groene android teken, de telefoon doet niet meer en niet minder.
Hoe is dat zo gekomen?
Eerst Swedish Snow 5 geinstalleerd. Werkte prima, maar mijn whatsapp contacten werden niet in de contactenlijst weergegeven.
Toen met de clockworkmod die met Swedish Snow was meegeinstalleerd Cyanogenmod 7.1 geinstalleerd. Daar lukte het niet om mijn google account in te stellen: bij accounts werdt alleen de exchange optie weergegeven.
Toen maar weer via clockwork Cyanogenmod 7.0 geinstalleerd en sindsdien is mijn telefoon dus een tamagochi. Het lukt me ook niet om in clockwork te komen als ik de batterij eruit haal en hem opnieuw opstart, weten jullie of er nog een manier is om mijn telefoon te redden?
Je moet format data/factory rest nog even uitvoeren, dat had ik ook in vroegere duistere tijden :9 .

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.