Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 12:59
Swedish Snow van KonstaT (niet te verwarren met Swedish Snow van kallt_kaffe) is verreweg de snelste atm, momenteel @ RLS4b. Deze is dan ook gebasseerd op een vrij nieuwe Gingerbread ROM (GB_TELE2_P729VV1.0.0B03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:26
Overigens is het mij opgevallen dat KPN helemaal geen apps/bloatware meeleverd, dat is tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 14-06 12:59
T_Verhoeven schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 11:26:
Overigens is het mij opgevallen dat KPN helemaal geen apps/bloatware meeleverd, dat is tof!
Klopt, het nadeel is alleen dat ze nogsteeds Froyo erop laten staan. Deze is vrij kwetsbaar voor malware, het feit dat een app zoals Z4root werkt is eigenlijk geen goed teken. (Z4root werkt niet meer met Gingerbread, want de exploit zit er niet meer in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
-ION- schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 12:53:
[...]

Klopt, het nadeel is alleen dat ze nogsteeds Froyo erop laten staan. Deze is vrij kwetsbaar voor malware, het feit dat een app zoals Z4root werkt is eigenlijk geen goed teken. (Z4root werkt niet meer met Gingerbread, want de exploit zit er niet meer in)
Daar heb je gelijk in, maar er zijn ook al diverse exploits voor gingerbread, zoals Gingerbreak uitgekomen. Dat neemt echter niet weg dat die exploit, dacht ik, met de nieuwste GB versie verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Ik zojuist een backup gemaakt van mijn stock KPN rom. Nu heb ik een mapje genaamd clockworkmod, zoals dus ook moet. Maar wel bestand hebben jullie daaruit nodig? Is er dat een, of moet ik de complete map uploaden?

[ Voor 64% gewijzigd door T_Verhoeven op 10-02-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 11:59
Ik heb de Blade al een aantal weken, maar het viel me vandaag pas op dat bij bijvoorbeeld een smsje of een whatsappje het LEDje onder de terugknop gaat knipperen. Of dat er een wit ledje gaat branden bij een mail. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:08

Harrie

NederVlaming

Ashen Shugar schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:14:
Ik heb de Blade al een aantal weken, maar het viel me vandaag pas op dat bij bijvoorbeeld een smsje of een whatsappje het LEDje onder de terugknop gaat knipperen. Of dat er een wit ledje gaat branden bij een mail. :')
Hehe, dat duurde bij mij ook wel een tijdje voor ik dat zag :+ Het is misschien ook ROM afhankelijk wat de lichtjes betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 11:59
Kan. Ik gebruik CM7. Ik zal er eens op gaan letten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-06 23:58
Hoe is het eigenlijk met ICS op de Blade? Kan dat, en is het werkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285907

T_Verhoeven schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:03:
Ik zojuist een backup gemaakt van mijn stock KPN rom. Nu heb ik een mapje genaamd clockworkmod, zoals dus ook moet. Maar wel bestand hebben jullie daaruit nodig? Is er dat een, of moet ik de complete map uploaden?
We hebben alleen het mapje wat in back up staat wat weer in de map clockworkmod(de zelfde als waar jij het over hebt) staat nodig. daarnaast is het handig om hem te rarren/zippen zo dat je maar 1 bestand hoeft te uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-06 17:17
Harrie schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:15:
[...]

Hehe, dat duurde bij mij ook wel een tijdje voor ik dat zag :+ Het is misschien ook ROM afhankelijk wat de lichtjes betekenen?
Ik geloof dat de eerste ROM's dit zelfs helemaal niet hadden. Dat las ik ooit op internet. Bij die van mij heeft het altijd gewoon gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Gropah schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:02:
Ik ben van plan een ZTE Blade te kopen (eindelijk) bij Wehkamp, maar ik heb nog een vraagje. Het is een KPN toetstel, maar ik wil graag blijven bij Simyo. Nu is mij verteld dat de garantie van een telefoon vervalt als je zelf de simlock ervanaf haalt, wat ik zelf vermoed dat kul is, maar is dit ook zo?

Daarnaast ook nog de vraag: hoe groot is de kans dat de SF2/Cresant snel in nederland word aangeboden en voor welke prijs? Als ik het bij de Blade goed heb gevolgd kwam hij vrij snel na introductie in Belgie naar Nederland en aangezien de SF2 nu al in Belgie is... En hoe zit het eigenlijk met custom ROMS voor de SF2?

Veel vragen, i know, maar hopelijk niet zo veel dat 1000 wijzen hen niet kunnen beantwoorden?
WAAR kunnen we die in Belgie dan kopen ? :-)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:04
Mizitras schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 01:12:
[...]

WAAR kunnen we die in Belgie dan kopen ? :-)
Dat heb je zelf al een paar keer gepost de San Francisco 2 is onder een andere naam te koop in België bij de Aldi.

http://aldi.medion.com/md98910/be_nl/?refPage=aldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
aart44 schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 12:55:
[...]

Dat heb je zelf al een paar keer gepost de San Francisco 2 is onder een andere naam te koop in België bij de Aldi.

http://aldi.medion.com/md98910/be_nl/?refPage=aldi
Dat is de Skate.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke recovery heb je gebruikt om je rom te backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Heb gewoon gedaan wat in de startpost staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T_Verhoeven schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:53:
Ik heb geen idee wat je bedoelt. Heb gewoon gedaan wat in de startpost staat
Oke, Maakt niet uit want ik heb het anders opgelost:D. Super bedankt ik heb de telefoon weer terug naar stock software:).

Toen ik de back up terug wou zetten gaf hij de error dat hij niet alle bestanden kon vinden. dit kwam door dat er yaffs2 in de bestands namen stond(wat mijn recovery, clockworkmod 4.0.1.5, niet accepteerde). ik heb toen het bestand nandroid.md5 geopend en daar bij elk bestand yaffs2 weg gehaald, net als bij de bestanden zelf. daarna heb ik met advanced alle img files terug geflasht.

Nu nog een stock recovery en de telefoon is weer volledig stock zodat hij terug naar wehkamp kan omdat de speaker defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425395

Kennelijk verschijnt de 2.6.35 source files voor Blade binnenkort volgens http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1488719

pagina waar de files komen vind je hier:
http://support.zte.com.cn...ewsMain.aspx?type=service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

iichel

Gazoooo

Ik draai hier op mijn Blade gewoon CWM 5.0.2.0.
Werkt als een zonnetje.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Ik heb schijnbaar een issue met het netwerk. Op mijn blade heb ik de APN aangepast naar een 'dode' van vodafone omdat ik geen 3g of umts in mijn abbo heb. Het is dus onmogelijk voor me om mobiel te internetten op m'n telefoon, los van de instellingen van roaming e.d.. Alleen krijg ik nu regelmatig geen belletje terwijl ik wel gebeld wordt, de andere partij gaat dan direct naar voicemail. Van vodafone kreeg ik de reactie dat mijn telefoon al lang geen netwerk updates had binnen gehaald / gekregen // zich niet op het netwerk had aangemeld. Dat zouden ze dan nu met het handje gedaan hebben...

Iemand enig idee of het met de ZTE te maken zou kunnen hebben?

Verder draait m'n fone: Moldovan Mile-High-Mountain-Pie
Werkt prima op 750MHz, enige nadeel is dat ik geen call recording meer heb voor 2 partijen (had ik op stock nog wel met AirVoice).
edit:
Na wat lezen blijkt dat dat eigenlijk de voorganger is van:
http://android.modaco.com...h-snow-rls4b-android-235/
Wel prima dus als ik daar een keertje naar upgrade, heb ik mijn call recording ook weer terug :).

Wel heb ik duidelijk een ruk bluetooth antenne. Headsets die prima werken met andere telefoons doen erg moeilijk om een stabiele verbinding met mijn blade te behouden.

[ Voor 20% gewijzigd door Scorpei op 12-02-2012 12:56 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

iichel

Gazoooo

Scorpei schreef op zondag 12 februari 2012 @ 12:37:
Ik heb schijnbaar een issue met het netwerk. Op mijn blade heb ik de APN aangepast naar een 'dode' van vodafone omdat ik geen 3g of umts in mijn abbo heb. Het is dus onmogelijk voor me om mobiel te internetten op m'n telefoon, los van de instellingen van roaming e.d.. Alleen krijg ik nu regelmatig geen belletje terwijl ik wel gebeld wordt, de andere partij gaat dan direct naar voicemail. Van vodafone kreeg ik de reactie dat mijn telefoon al lang geen netwerk updates had binnen gehaald / gekregen // zich niet op het netwerk had aangemeld. Dat zouden ze dan nu met het handje gedaan hebben...

Iemand enig idee of het met de ZTE te maken zou kunnen hebben?

Verder draait m'n fone: Moldovan Mile-High-Mountain-Pie
Werkt prima op 750MHz, enige nadeel is dat ik geen call recording meer heb voor 2 partijen (had ik op stock nog wel met AirVoice).
edit:
Na wat lezen blijkt dat dat eigenlijk de voorganger is van:
http://android.modaco.com...h-snow-rls4b-android-235/
Wel prima dus als ik daar een keertje naar upgrade, heb ik mijn call recording ook weer terug :).

Wel heb ik duidelijk een ruk bluetooth antenne. Headsets die prima werken met andere telefoons doen erg moeilijk om een stabiele verbinding met mijn blade te behouden.
Andere radio proberen te flashen?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
heb ik niet gedaan... weet zo ook niet welke er op staat.... is een stock gen2 modelletje. wel een goed idee though al zou ik niet verwachten dat het een probleem mag zijn (hij heeft het gedaan op KPN als de verkoper eerlijk is geweest ;)).

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 420882

Ik heb sinds afgelopen zomer de ZTE Blade. Aangeschaft bij KPN.
Na een kapotte camera na 1 dag gelijk al omgeruild voor een nieuwe. Vervolgens nu dus een echt kapotte telefoon: als ik bel dan hoor ik mezelf er doorheen galmen, vaak hoor ik de andere partij niet: kortom ik kan er niet fatsoenlijk meer mee bellen.

Een vriendinnetje van mij had precies dezelfde problemen en we hebben de telefoon op hetzelfde moment gekocht.
Zijn er nog meer mensen met deze klachten?
Morgen maar eens langs de KPN, kijken of ze weer zo makkelijk een nieuw exemplaar meegeven of dat ik nu echt de sjaak ben... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Ten eerste, was je 'kapotte camera' na een Custom ROM flashen? Zoja, de nieuwste batch Blades heeft een andere sensor waardoor er bij de meeste ROM's (lees: bijna alle) een 'Camera can't connect' foutmelding komt.
En ten tweede, heb je toevallig geen HD voice (KPN) ingeschakeld staan? Aangezien de Blade het protocol ondersteund en het er nog maar pas is, kun je daar ook problemen mee hebben.

Volgens mij kun je met het belgeval het beste naar de KPN winkel teruggaan, want je hebt immers gewoon recht op garantie. *snip*

[ Voor 12% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 14-02-2012 19:39 . Reden: door topicmerge overbodige info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46521

Anoniem: 420882 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:39:
Ik heb sinds afgelopen zomer de ZTE Blade. Aangeschaft bij KPN.
Na een kapotte camera na 1 dag gelijk al omgeruild voor een nieuwe. Vervolgens nu dus een echt kapotte telefoon: als ik bel dan hoor ik mezelf er doorheen galmen, vaak hoor ik de andere partij niet: kortom ik kan er niet fatsoenlijk meer mee bellen.

Een vriendinnetje van mij had precies dezelfde problemen en we hebben de telefoon op hetzelfde moment gekocht.
Zijn er nog meer mensen met deze klachten?
Morgen maar eens langs de KPN, kijken of ze weer zo makkelijk een nieuw exemplaar meegeven of dat ik nu echt de sjaak ben... :-(
Je bent zeker niet de enige met het probleem, lees maar even terug in dit topic. Graag teruggaan naar de KPN-winkel, zodat er wat meer druk komt te staan op het zoeken naar een oplossing zodat het duidelijk wordt dat er meer mensen met hetzelfde probleem zitten. Hopelijk kunnen zij in samenwerking met ZTE een oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
Anoniem: 46521 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:49:
[...]

Je bent zeker niet de enige met het probleem, lees maar even terug in dit topic. Graag teruggaan naar de KPN-winkel, zodat er wat meer druk komt te staan op het zoeken naar een oplossing zodat het duidelijk wordt dat er meer mensen met hetzelfde probleem zitten. Hopelijk kunnen zij in samenwerking met ZTE een oplossing vinden.
Dat had toch met dat HD Voice te maken, of met de Blade zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft inderdaad gewoon te maken met HD voice volgens mij.
Een codec voor de hogere kwaliteit die niet lekker werkt.

Een workaround is de telefoon op GSM te zetten geloof ik.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Anoniem: 420882

ok, als ik de telefoon op gms-enkel zet geen problemen meer.
Heb ook pas sinds kort internetabo dus gebruikte die andere instellingen eerst niet. Ik ga eens even kijken of dit dan dus de enige optie is?

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 420882 op 16-02-2012 10:05 ]

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 420882 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:59:
ok, als ik de telefoon op gms-enkel zet geen problemen meer.
Heb ook pas sinds kort internetabo dus gebruikte die andere instellingen eerst niet. Ik ga eens even kijken of dit dan dus de enige optie is?
volgens KPN webcare:
Uw toestel heeft geen mogelijkheid tot HD Voice via KPN. Voor deze vraag heb ik contact gehad met meerdere afdelingen binnen KPN die hierover gaan. Het euvel dat u ervaart met uw toestel kan dus niet daar aan liggen. Het heeft dan ook geen zin als ik uw gegevens doorzet.

Ik ga later deze week nog even bij de KPN Winkel langs, die het vraagstuk bij KPN Mobile zou neerleggen. Na een week nog geen update over gehad.

Op dit moment maak ik ook gebruik van de work-around.
Instellingen > draadloos netwerk > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > enkel GSM
HD Voice schijnt over een apart datablok te gaan en gaat niet ten laste van UMTS/3G/ GPRS limiet/verbruik.
Dit is slechts een work-around, geen oplossing.

[ Voor 12% gewijzigd door dr.nld op 16-02-2012 11:52 ]

Don't Dream it, Be it

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03
Ik moet zeggen dat de audio loop wel een beetje vervelend is (een kleine galm) maar er bij mij niet voor zorgt dat ik geen gesprek kan voeren (het is zelfs beter te verstaan dan voor HD voice)

Wel vreemd dat ze zeggen dat de blade geen HD voice ondersteund, in het tweakers nieuwsbericht over hd voice staat dat het ook voor de blade is.

Anoniem: 291026

Hier het vriendje van de vriendin van JannekeV

We hebben de telefoon naar een KPN business center met eigen repairafdeling (Amsterdam-overamstel) gebracht (omdat ik er niet aan had gedacht even hier op het forum te kijken). Daar hadden ze geen flauw idee wat het kon zijn, en konden ook niks met apparatuur van ZTE en hebben derhalve de telefoon opgestuurd naar de fabrikant.
Na een telefoontje van mijn kant met de informatie over meerdere mensen met exact hetzelfde probleem, werd mij een standaard verhaal opgehangen dat mensen op internet alleen maar klagen als er iets mis is, en dat er vast heel veel mensen zijn zonder enige problemen, en het dus niet aan het netwerk zal liggen. Ze hadden ook geen signalen in die richting binnen gekregen. Oftewel afwachten hoe we de telefoon terugkrijgen (zal je zien dat het niet onder garantievoorwaarden valt ivm vocht/val schade oid en we vervolgens 60-100e "onderzoekskosten moeten betalen")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Zou iemand met camera problemen in custom roms een logcat (adb logcat) en een kernel log (adb shell dmesg) kunnen sturen/plaatsen. Kan kijken waar het aan ligt. Op pastebin is waarschijnlijk het beste.

Over HD Voice, in het frontpage bericht hierover stond de ZTE Blade specifiek in het tabelletje van ondersteunde toestellen.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 18507 op 17-02-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425395

dr.nld schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:50:
[...]

volgens KPN webcare:
Uw toestel heeft geen mogelijkheid tot HD Voice via KPN. Voor deze vraag heb ik contact gehad met meerdere afdelingen binnen KPN die hierover gaan. Het euvel dat u ervaart met uw toestel kan dus niet daar aan liggen. Het heeft dan ook geen zin als ik uw gegevens doorzet.

Ik ga later deze week nog even bij de KPN Winkel langs, die het vraagstuk bij KPN Mobile zou neerleggen. Na een week nog geen update over gehad.

HD Voice schijnt over een apart datablok te gaan en gaat niet ten laste van UMTS/3G/ GPRS limiet/verbruik.
Beetje raar van webcare dat die bij meerdere afdelingen nagevraagd heeft en tot de conclusie komt dat dit toestel geen HD voice ondersteunt. Op KPN website veelgestelde vragen staat dit toestel er nl wel http://www.kpn.com/prive/mobiel/hdvoice.htm

Is mijn toestel een HD voice toestel?
De volgende mobiele telefoons zijn/worden door kpn verkocht en hiervan garandeert KPN de ondersteuning in het netwerk:

Alcatel: OT-990

HTC: Rhyme, HTC Sensation XE with Beats Audio

Nokia: 300, 700, C7-00, E6-00, E7-00, Lumia 710, Lumia 800*, N8-00, X3-02**

Samsung: Galaxy Note (GT-N7000), Galaxy S II (GT-i9100)**, Galaxy S Plus (GT-i9001)**

Sony Ericsson: Xperia arc (LT15i), Xperia arc S (LT18i), Xperia mini pro (SK17i), Xperia neo (MT15i), Xperia neo V (MT11i), Xperia PLAY (R800i), Xperia ray (ST18i)

ZTE: ZTE Blade

Daarnaast kan het zijn dat een mobiele telefoon leverancier claimt dat een mobiele telefoon wel geschikt is. Wanneer een toestel niet in bovenstaande lijst staat, kan KPN ook niet garanderen dat deze telefoon wordt ondersteund met HD Voice gesprekken. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de site van de mobiele telefoon leverancier.

* Voor de Nokia Lumia 800 geldt dat de productie vanaf maart 2012 pas geschikt is gemaakt voor HD Voice. Lumia 800 telefoons verkocht voor maart 2012 zijn waarschijnlijk dus niet geschikt voor HD Voice. Hier is helaas ook geen software update voor mogelijk
** Voor deze toestellen zijn updates beschikbaar. Zie de vraag ‘Kan ik mijn huidige toestel HD Voice geschikt maken en zo ja, hoe?’ voor verdere instructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Laatst online: 18:16
Zijn hier al mensen die een stabiele ICS rom draaien op hun blade ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:23
Dit komt het dichtst in de buurt van stable:
http://android.modaco.com...e-blade-rom-updated-1902/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Heb hem inmiddels getest, vond hem nog niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fastclaimer schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:51:
[...]

Heb hem inmiddels getest, vond hem nog niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik :(
Handig voor mensen onder ons, waar liep je tegen aan? Apps die niet wilden draaien, lagg of wat?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
Quad schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:01:
[...]

Handig voor mensen onder ons, waar liep je tegen aan? Apps die niet wilden draaien, lagg of wat?
Zodra ik de app list wilde openen crashde de launcher, WiFi werkte niet lekker.
En voor de rest stotterde het af en toe wat, maar ik verwacht dat deze problemen binnenkort wel verholpen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:10
Ik heb vorige week geupgrade van Cyanogenmod 7.02 naar Swedish Snow RLS4b en dat valt niet tegen. Snelheid is prima, en (voor mij) belangrijker, de batterij lijkt langer mee te gaan. Of dat door de undervolted-kernel komt, door andere instellingen of door minder apps weet ik niet, maar het is iig mooi meegenomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Umm, nee. Die rom is gemaakt van zeer onstabiele patches.
Burstlam's 5.5.1 schijnt stabiel te zijn en anders de AOSP rom die ik zelf heb draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr.nld schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:50:
[...]

volgens KPN webcare:

Ik heb de afgelopen week redelijk intensief contact gehad met wat mensen intern bij kpn en kan vertellen dat ze hard met dit probleem bezig zijn. Ze snappen er zelf ook nog niets van. Het probleem lijkt namelijk lokaal op te treden en alleen met dit toestel te gebeuren. Vanochtend hebben ze een uitgebreide trace met mijn toestel gedaan om te kijken wat er precies in het netwerk gebeurt. Als ik meer weet zal ik dat laten weten. Hopelijk wordt het dus opgelost, maar voorlopig zijn ze nog aan het analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 22:04
Update mbt Wehkamp toestel waarvan de camera niet werkt bij custom rom.

Heb zo'n beetje alle ROM's uitgeprobeerd op modaco forum, maar er werkt er nog geen 1 met de nieuwe versie van de Blade (5mp van wehkamp). Wel beeld op de kop, maar nog niet volledig.

Zojuist ook even de CM9 erop gehad waar je nu wel foto's kan maken (alhoewel je geen preview ziet). Foto maken lukt, echter ook op de kop.

Iemand anders nog 'nieuws'/oplossing hierover? Gaat volgens mij om de MT9P111 camera in de blade.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-06 14:46
Eärendil schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:31:
Ik heb vorige week geupgrade van Cyanogenmod 7.02 naar Swedish Snow RLS4b en dat valt niet tegen. Snelheid is prima, en (voor mij) belangrijker, de batterij lijkt langer mee te gaan. Of dat door de undervolted-kernel komt, door andere instellingen of door minder apps weet ik niet, maar het is iig mooi meegenomen :p
Kan je met deze ROM ook de handige CM dingen doen:

Helderheidniveau's van je scherm aanpassen
Verschillende screen unlock methodes kiezen
CPU min en max speed instellen
makkelijk tussen 2G en 3G switchen

[ Voor 0% gewijzigd door JakeNL op 22-02-2012 13:16 . Reden: 'unlock' gewijzigd naar 'screen unlock' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Anoniem: 18507 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:25:
[...]

Umm, nee. Die rom is gemaakt van zeer onstabiele patches.
Burstlam's 5.5.1 schijnt stabiel te zijn en anders de AOSP rom die ik zelf heb draaien.
Waar is die AOSP rom te downloaden voor de ZTE Blade ? Ik vind hem niet direct met google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-06 10:58
wouter.u schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:24:
[...]

Waar is die AOSP rom te downloaden voor de ZTE Blade ? Ik vind hem niet direct met google.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1429539

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
kickassmen schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:11:
Update mbt Wehkamp toestel waarvan de camera niet werkt bij custom rom.

Heb zo'n beetje alle ROM's uitgeprobeerd op modaco forum, maar er werkt er nog geen 1 met de nieuwe versie van de Blade (5mp van wehkamp). Wel beeld op de kop, maar nog niet volledig.

Zojuist ook even de CM9 erop gehad waar je nu wel foto's kan maken (alhoewel je geen preview ziet). Foto maken lukt, echter ook op de kop.

Iemand anders nog 'nieuws'/oplossing hierover? Gaat volgens mij om de MT9P111 camera in de blade.
Update: Nog even verder gezocht, op een gegeven moment een chinese rom erop staan, CM-0809.zip. Hier werkte de camera wel goed. Dit was 2.3.5 op een 2.6.32.9 kernel.

Toen op zoek gegaan naar een zelfde soort combinatie maar dan een met ook NL taal. Blijkt dat CM7 t/m build 179 gebruik maakt van de 2.6.32.9 kernel. Deze kon ik echter nergens downloaden, teruggerekend en googelen op versie 167 kreeg ik wel resultaat. http://www.ulozto.net/xxs9qma/cm-blade-full-167-zip

Hier lijkt de camera het goed van te doen, alleen m'n SD kaart is nu corrupt dus kan geen foto's opslaan.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.u
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik heb ondertussen de AOSP ICS geinstalleerd voor de Blade.

Nu heb ik alleen nog het probleem dat ik niet kan downloaden uit de market. Ik krijg telkens de error " Could not be downloaded due to an error"

Hartstikke vervelend want voor de rest werk alles wel. Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wouter.u schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:42:
Ik heb ondertussen de AOSP ICS geinstalleerd voor de Blade.

Nu heb ik alleen nog het probleem dat ik niet kan downloaden uit de market. Ik krijg telkens de error " Could not be downloaded due to an error"

Hartstikke vervelend want voor de rest werk alles wel. Iemand een oplossing ?
Even alle caches wipen (partition en dalvin) en fabrieks reset. Hielp bij mij toen met een 2.3 ROM iig.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:28

greatgonzo

schit-te-rend!

Heb nu een tijdje al de Blade, op zich werkt hij best fijn, maar vind wel (als ik het vergelijk met een Iphone, alhoewel dat misschien niet eerlijk is), dat de reactietijd soms wel wat traag is. Toetsenbord/snelheid opstarten apps is soms redelijk traag.

Wat zou kunnen helpen alles wat meer smooth te maken, of heeft dit er toch mee te maken dat het gewoon een ander type scherm is dan de high-end smartphones?
- heeft overklokken nut?
- Is er toch een ROM die alles net wat vlotter maakt (ben meteen gestart met GSF, maar overgegaan op CM7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je in CM7.1 wel de ADW launcher verwijderd? Dat is voornamelijk hetgeen wat de Blade langzaam maakt.
Overclocken heeft in mijn geval wel nut, de Facebook app is stukken sneller klaar met laden als ik hem op 710Mhz heb dan als ik hem op 604Mhz heb.

Je kan de Blade sowieso niet vergelijken met een iPhone, verschil is €400,-!
Ikzelf draai de Moldovan ROM met undervolted kernel, wat vooral merkbaar is als je data uitzet, hij is na 4 uur niks doen nog steeds 100% in accu.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

volgens mij had ik de standaard ADW niet verwijderd, wel de ADW ex eroverheen gegooit. Dat eerst maar eens proberen.

Vergelijk met de Iphone is natuurlijk niet eerlijk, dat weet ik ook. Maar toch mag het wel iets vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Quad schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:12:
Heb je in CM7.1 wel de ADW launcher verwijderd?
Bedoel je nu niet gebruiken of verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Camacha, beiden.
Op mijn Blade werken ADW Launcher en ADW Launcher EX beiden niet goed. GO Launcher EX werkt volgens mij het smoothest.
Maar ben weer terug bij stock Gingerbread launcher, hoef al die poespas niet, keep it simple, keep it dry. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind Launcher Pro nog steeds het beste.
Ja, als je hem verwijderd kan je 'm niet gebruiken 8)7

Waarom zou het performance schelen als je 'm echt verwijderd ten opzichte van niet gebruiken? Is dat zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-02-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kost geen performance, maar eerst nieuwe, dan oude verwijderen, scheelt ruimte :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is vandaag een nieuwe kernel source uitgekomen, met een op het eerste gezicht een andere MT9P111 driver. Iemand die weet hoe fastboot werkt die het wil testen?

/edit, swedish spring kernel met nieuwe camera drivers, niet getest.
http://www.mediafire.com/?ql7az0f6def3309

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 18507 op 22-02-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weird, wil even een dagje ICS uitproberen, maar kan op geen mogenlijkheid het topic op modaco (of xda) vinden mbt het partitioneren.

Heb mijne nu op 160MB system, maar dat moet naar 210MB, wat ik vind is alleen maar tpt's van gen1 naar gen2.

* Quad is dom? :X

@Hieronder, thanks!
Nu kom ik alleen op t punt mbt rood ledje en android logo dat hij daar blijft hangen wanneer ik menu + volume up druk, een oplossing zou zijn om de SD kaar te formatteren, maar dat helpt niet.

Kan het zijn dat cwm recovery erop staat?

[ Voor 32% gewijzigd door Quad op 22-02-2012 23:05 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

Quad schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:38:
Weird, wil even een dagje ICS uitproberen, maar kan op geen mogenlijkheid het topic op modaco (of xda) vinden mbt het partitioneren.

Heb mijne nu op 160MB system, maar dat moet naar 210MB, wat ik vind is alleen maar tpt's van gen1 naar gen2.

* Quad is dom? :X
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1310713
Is inmiddels volledig gelukt :D.
Draai ICS 4.0.3, kijken of dat vandaag een beetje lekker werkt.

Partitioneren heb ik dmv windows flash tool gedaan, heb nu stock gen2.

PVOutput☀️

• kickassmen
Anoniem: 18507 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:16:
Er is vandaag een nieuwe kernel source uitgekomen, met een op het eerste gezicht een andere MT9P111 driver. Iemand die weet hoe fastboot werkt die het wil testen?

/edit, swedish spring kernel met nieuwe camera drivers, niet getest.
http://www.mediafire.com/?ql7az0f6def3309
Helaas, camera nog verkeerd om.

Less is more

• Eärendil
JakeNL schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:59:
Kan je met [Swedish Snow] ook de handige CM dingen doen:
De meeste dingen kunnen wel, maar het is wel iets minder instelbaar dan in CM
Helderheidniveau's van je scherm aanpassen
Die zit standaard op de Energiebeheer widget. Die widget is wel minder in te stellen dan de CM Energiebeheer widget, je kan geen knoppen kiezen of herordenen of andere dingen instellen voor die knoppen
makkelijk tussen 2G en 3G switchen
Die zit niet op de Energiebeheer widget, maar met Toggle2G kan je wel automatisch naar 2G schakelen bij sleep of een WiFi verbinding. (is als een extra download bij de ROM beschikbaar). Ik vind deze app handiger dan handmatig schakelen.
Verschillende screen unlock methodes kiezen
Ja, geen beveiliging (veeg), patroon, pin of wachtwoord
CPU min en max speed instellen
Ja dat kan met No-frills CPU control (min, max, CPU-governor en I/O scheduler zijn instelbaar). Ik gebruik nu InteractiveX als governor, verder de defaults

kickassmen schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:11:
[...]

Helaas, camera nog verkeerd om.
Burstlam heeft de volledige nieuwe kernel gecompileerd, maar zie dat daar ook nog iemand met verkeerd om heeft. ZTE is nooit netjes qua GPL en kernel source geweest.

http://android.modaco.com...d-stock-based-custom-rom/

Anoniem: 434841

Heeft iemand een stappenplan voor me hoe ik moet rooten en daarna een rom flashen. Ik kom er namelijk niet uit me z4root omdat hij met permanent root niet blijkt te mislukken.
Anoniem: 434841 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:23:
Heeft iemand een stappenplan voor me hoe ik moet rooten en daarna een rom flashen. Ik kom er namelijk niet uit me z4root omdat hij met permanent root niet blijkt te mislukken.
Zie startpost?

PVOutput☀️

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

het zal een basis vraag zijn, maar ik kom er ondanks de startpost niet helemaal meer uit.
Ooit heb ik z4root e.d. doorlopen, maar ik weet eigenlijk niet meer op welke manier ik nu update, TPT of zelf rooten.

Wat doe ik nu? Ik download de mod op de SD card, boot in recovery, en installeer vervolgens de rom via de zip.
- Welke methode is dit nu?
- Is het via deze manier nog steeds mogelijk schijfruimte te partitioneren? (heb nu de laatste moldovan, en heb 47 mb gebruikt en 117 mb vrij), kan dit meer worden?
greatgonzo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:45:
het zal een basis vraag zijn, maar ik kom er ondanks de startpost niet helemaal meer uit.
Ooit heb ik z4root e.d. doorlopen, maar ik weet eigenlijk niet meer op welke manier ik nu update, TPT of zelf rooten.

Wat doe ik nu? Ik download de mod op de SD card, boot in recovery, en installeer vervolgens de rom via de zip.
- Welke methode is dit nu?
- Is het via deze manier nog steeds mogelijk schijfruimte te partitioneren? (heb nu de laatste moldovan, en heb 47 mb gebruikt en 117 mb vrij), kan dit meer worden?
Dat is de normale CWM flash methode, tpt is alleen nuttig om je layout van Gen1 naar Gen2 te upgraden.

Ik heb deze http://android.modaco.com...o-bladelibra-via-windows/ handleiding gevolgd, je moet wel eerst recovery verwijderen, maar dat zal dan niet zo;n probleem zijn denk ik.

Als je meer data wilt kan je het beste voor deze gaan:

custom Gen2 160 v10 (md5:3bba5273f14dea9c971178f8f6fa4b2d) (Recommended)
Gen2 radio and memory layout
Partition layout: 2MB cache, 160 MB system, 294MB data
Fastboot enabled
Compatible with Gen1 TPTs
This partition layout is the most efficient for CM7 and most custom ROMs. 140MB is not quite enough for the latest releases.

Voor ICS zal je de stock Gen2 nodig hebben.

PVOutput☀️

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

CM9 kan ik dus niet via de normale CWM flash methode updaten?

btw, ik heb dus inderdaad eenmaal deze methode doorlopen, is het daarna verkeerd andere ROMS via dezelfde wijze te doorlopen?

[ Voor 51% gewijzigd door greatgonzo op 23-02-2012 18:54 ]

greatgonzo schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 18:53:
CM9 kan ik dus niet via de normale CWM flash methode updaten?

btw, ik heb dus inderdaad eenmaal deze methode doorlopen, is het daarna verkeerd andere ROMS via dezelfde wijze te doorlopen?
Ja zeker wel, na partitioneren kan je recovery terugflashen in CWM, en daaruit flash je de nieuwe ROM.

PVOutput☀️

• MxD
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09-2021

MxD

Anoniem: 434841 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:23:
Welke stock rom heb je? Ik heb er net een gekregen met 2.3.5 als stock rom en ik kan er helemaal niets mee qua rooten, flashen, e.d. Volgens mij is de blade met android 2.3.5 de Gen3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben weer terug bij oude situatie, ICS was wat te smoothless en kwam erachter dat camera, youtube en gallerij wel handig zijn als het werkte.

Nandroid backup terugzetten werkte trouwens niet lekker, bleef hangen bij .android_secure en stopte dus. Fabrieks instellingen moest ik daarmee dus terug zetten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

vind trouwens dat met de moldovan rom (@710, undervolted mod), facebook wel erg langzaam opstart. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greatgonzo schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:51:
vind trouwens dat met de moldovan rom (@710, undervolted mod), facebook wel erg langzaam opstart. Is dit een bekend probleem?
Heb ik ook helaas.
Zelfde instellingen als jij, moldovan 710Mhz en undervolted kernel.
Na 30 sec wachten is hij pas werkbaar.

Edit: naar het schijnt als je versie 1.7.1 installeerd dat het dan weer beter werkt, althans dat was op een HTC Desire.

[ Voor 14% gewijzigd door Quad op 24-02-2012 12:57 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb een klein probleempje, als ik een bepaalde backup wil terug zetten zegt CWM md5 mismatch terwijl ik die backup al wel vaker terug heb gezet, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Dat zou een corrupte SD-kaart kunnen zijn, de data is blijkbaar veranderd terwijl het gewoon op de SD-kaart stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lennart95 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:08:
Ik heb een klein probleempje, als ik een bepaalde backup wil terug zetten zegt CWM md5 mismatch terwijl ik die backup al wel vaker terug heb gezet, hoe kan dat?
Google geeft aan dat je een nieuwe MD5 checksum kan maken, als je een linux bak hebt is het zo gebeurt.
Anders moet je even je spul ff uploaden en dan via PM ff linken, kan ik het voor je fixen.

Heb het zelf ook moeten doen ;).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
Een nieuwe MD5 checksum kan natuurlijk wel, maar je weet niet wat er veranderd is in je backup en wat daar de gevolgen van zijn. Dat kan een paar pixels in een onbelangrijk plaatje zijn, maar ook een paar bytes in een belangrijk systeem programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ik ben er al een tijd blij mee geweest.. maar nu gaat die weg vanwege aankoop lg black... dus iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door henkleerssen op 25-02-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer, geen goede keuze vind ik!
Zijn betere telefoons dan de LG optimus black te vinden..
Voor een nieuwe eigenaar kan je je tel in V&A kwijt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Hoe moet ik dat met die MD5 sum doen dan? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je van je nandroidbackup een zipje maken en ergens uploaden?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart95
Ben er mee bezig om te uploaden.
Ik heb gekeken met Checksums en Boot.img is veranderd maar aangezien ik Advanced restore van de data wil doen maakt dat niet heel veel uit. Maar dan had ik de MD5 sum aangemaakt en dan zei hij al direct MD5 mismatch. cd /sdcard/clockworkmod/backup/name-of-your-backup/
md5sum *img > nandroid.md5 in Terminal emulator werkte ook niet bij mij omdat hij zei dat het bestand read-only was ofzo.

Dus ik laat het maar aan jou over.
Edit:het is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Weet iemand hoe het mogelijk is om te zien wat de huidige layout is van mijn zte?
Voor de CM9 heb je minimaal 190 mb ruimte hebben en ik zou willen checken of ik dat heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:23
sta op het punt htc radar te kopen met wp7.5 mango. Iemand ervaring?( nog steeds erg tevreden van de blade.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
andremichel schreef op maandag 27 februari 2012 @ 13:18:
sta op het punt htc radar te kopen met wp7.5 mango. Iemand ervaring?( nog steeds erg tevreden van de blade.)
Dan ben je in het verkeerde topic..
Anoniem: 368649 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 12:38:
Weet iemand hoe het mogelijk is om te zien wat de huidige layout is van mijn zte?
Voor de CM9 heb je minimaal 190 mb ruimte hebben en ik zou willen checken of ik dat heb.
Ik weet niet zo direct hoé je het kan vinden, maar via terminal kan je het eea opzoeken, maar dat staat in een van de partitie layouts tuts van ICS topics volgens mij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CM9 is nu practisch bruikbaar zo te zien!

http://android.modaco.com...e-blade-rom-updated-2602/
Working:
WiFi
Full Hardware Acceleration with OpenGL
Smooth UI
Bluetooth
Mobile data 2G and 3G
Network
Audio
Sensors
Live Wallpapers
Everything Else apart from stuff below
Hardware video decoding - very slightly choppy

Partially Working:
USB tethering - Use an external app - Koush's "Tether" should work
WiFi tethering - use other apps
YouTube - laggy - use JetVD and MX Video Player for smooth playback
Camera - no preview mode and no video

Not working:
People are finding reboots are happening which unfortunately I am unable to reproduce on my phone.
People are finding laggy ui which unfortunately I am unable to reproduce on my phone.

Changelog:

19/02/2012:
Initial release

23/02/2012:
Fixed youtube
Fixed browser
Fixed reboots
Fixed smoothness
Improved stability
Removed unnecessary apps

26/02/2012:
Fixed reboots
Fixed smoothness
Improved stability
Ziet er goed uit inmiddels!
Nadeel blijft de camera nog, maar voor de rest zou alles kunnen werken.

Alleen klein vraagje, USB Tethering is voor massa opslag?
NVM, is de verbinding wat je kan opzetten dmv een app naar de PC.
WiFi zou kunnen werken, maar een app te gebruiken is aan te raden.

[ Voor 5% gewijzigd door Quad op 28-02-2012 14:38 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 16:07
Kerberos84 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:34:
EDIT: AAAAARGHHHH: Kan iemand die ook Mobistar heeft me de juiste instellingen bezorgen voor MMS
Werkt dit niet dan? https://www.mobistar.be/k...m-configureren/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij een nandroid backup die je restored, dan moet de SD kaart geformateerd zijn toch? Omdat ik telkens bleef steken bij failed to restore android.secure en hij kapte er mee af.
Hij werkt nu wel prima, maar system map is wel angstvallig leeg met daarin mapje audio met niks erin.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nico445
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-06 20:29
heb dus vandaag een van de wehkamp ontvangen voor mn zusje. netjes geflashed naar CM7 maar had dus wel camera problemen. nadat ik de camera patch had geflashed van burstlam werkt de camera wel maar is het beeld verkeerd om... had iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo ver ik weet niet, wellicht dat je even moet zoeken op modaco en XDA naar gen3 updates?

Edit: Heb nu CM9 van 26-02 er op gezet, voor het gevoel bijzonder snel :).
Alleen een probleempje waar ik nu even mee aan het knooien ben er geen antwoord op vind ik topics op xda en modaco, maar mijn SD kaart wordt in ICS niet herkend, althans hij wordt bij SD Kaart koppelen er telkens weer uitgegooid en krijg je melding je kan nu de SD kaart veilig verwijderen.
In Gallerij is de melding: No external storage available.
In filebrowser is die ook gewoon niet zichtbaar.

Googlen geeft mij geen resultaat, maar wellicht tips wat ik kan doen? In recovery kan ik wel bij de SD kaart.

Edit2: SD kaart format was wel handig geweest 8)7 .

[ Voor 79% gewijzigd door Quad op 28-02-2012 23:35 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CM9 voelt erg goed werkbaar aan inmiddels, werkt lekker, is vlot en ik kan doen wat ik moet doen.
Het enige wat ik wel jammer vind, en nog niet heb gevonden is dat de BT niet werkt op een of andere manier. Bij anderen (volgens Modaco) werkt hij wel.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:23
Er komen dit najaar 4 nieuwe zte toestellen naar europa, met een paar mooie bij.Ik neem hier helaas afscheid
met m'n nieuwe sonny ericsson experia arc s .Zal nog regelmatig blijven volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Hebben jullier er ook wel eens last van een echo op de lijn te hebben? Als ik mijn vriendin bel (heeft KPN), hoor ik mezelf vaak terug. Is hier wat aan te doen? Ik bel zelf met Simyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee geen last van, nooit gehad trouwens.
Ik las op Modaco bij CM9 problemen zou hebben met audio calls, heb gisteren even paar maal telefoongesprekken getest, dus bellen, gebeld worden, spraak enzo.
Nergens problemen, ging gewoon zoals het zou moeten :D.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

greatgonzo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:35:
Hebben jullier er ook wel eens last van een echo op de lijn te hebben? Als ik mijn vriendin bel (heeft KPN), hoor ik mezelf vaak terug. Is hier wat aan te doen? Ik bel zelf met Simyo
Bekend probleem, zie berichten hierboven. Komt door hd-voice dat op het kpn netwerk wordt aangeboden. 3g uitschakelen is de enige oplossing. '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368649

Ik heb zonet Swedish Snow RLS4b op mijn zte blade geinstalleerd. Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik usb tethering inschakel maakt mijn telefoon gebruik van mijn mobiel netwerk ipv mijn wifi. Moet je dit nog ergens instellen dat hij wifi over mijn mobiel netwerk moet gebruiken? Ik vind het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quad schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:
CM9 is nu practisch bruikbaar zo te zien!
Hiep hoi!

Het grote nadeel is dat bij mij de verwachtingen inmiddels zo ver zijn opgelopen daat het wel tegen moet gaan vallen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-06 16:07
Anoniem: 368649 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:07:
Ik heb zonet Swedish Snow RLS4b op mijn zte blade geinstalleerd. Nu zit ik met het volgende probleem. Als ik usb tethering inschakel maakt mijn telefoon gebruik van mijn mobiel netwerk ipv mijn wifi. Moet je dit nog ergens instellen dat hij wifi over mijn mobiel netwerk moet gebruiken? Ik vind het nergens.
USB tethering werkt volgens mij alleen via het netwerk. Het is volgens mij bedoelt voor de momenten dat er geen WIFI netwerk in de buurt is en je toch op internet wilt met een laptop.

Je wilt dus via usb met een wifi netwerk verbinden?

Je hebt ook nog Draagbare wifi-hotspot. Dat zorgt ervoor dat je de laptop met je telefoon kunt verbinden via wifi en dan kunt internetten op het mobiele netwerk van je telefoon. Dat zit bij Cyanogenmod op dezelfde plek als usb-tethering maar is wel een andere optie. Draagbare wifi-hotspot is niet aanwezig in elke versie van Android, maar er zijn volgens mij wel programma's uit de market waarmee je het kunt bereiken.

[ Voor 38% gewijzigd door discy op 03-03-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
andremichel schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:55:
Er komen dit najaar 4 nieuwe zte toestellen naar europa, met een paar mooie bij.Ik neem hier helaas afscheid
met m'n nieuwe sonny ericsson experia arc s .Zal nog regelmatig blijven volgen.
De Crescent was toch voor het voorjaar bedoeld ? Man man man, als ze hiermee wachten tot het najaar, is het wel net iets minder bang for the buck. Dan zijn er andere telefoons die even leuk zijn, en tegen het najaar, misschien nog maar 15 euro in waarde zijn gedaald of minder. Dat is het wachten niet waard.

Wil de Crescent nu kopen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mizitras schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:34:
[...]

De Crescent was toch voor het voorjaar bedoeld ? Man man man, als ze hiermee wachten tot het najaar, is het wel net iets minder bang for the buck. Dan zijn er andere telefoons die even leuk zijn, en tegen het najaar, misschien nog maar 15 euro in waarde zijn gedaald of minder. Dat is het wachten niet waard.

Wil de Crescent nu kopen :'(
ZTE Crescent is een ZTE Blade met een beter touchscreen en andere wifi adapter. That's it. Die front-camera is volgens mij niet echt nuttig aangezien ik geen videochat programma ken wat het doet op de ARMv6 processor van de Blade/Skate
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.