Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:46

Bolletje

Moderator Harde Waren
Zonder al te veel gebruik te maken van 3G, WiFi en andere zaken is het me gelukt om iets langer dan 5 dagen (130 uur ongeveer) met één acculading te doen (alhoewel, nog minder dan één volle lading: 89% in het begin en 17% op het eind). Dit was dus vanaf vorige week donderdag toen ik hem uit de verpakking haalde.

Ik ben er tevreden over; ik had minder verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-06 11:59
Dit is met de stock ROM Bolletje92?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
Bolletje92 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 02:15:
Zonder al te veel gebruik te maken van 3G, WiFi en andere zaken is het me gelukt om iets langer dan 5 dagen (130 uur ongeveer) met één acculading te doen.
Ik heb er 150 uur uit kunnen slepen op vakantie met alleen standby in 2G (CM7.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-12-2024
Hier is de oude ZTE Blade user nog eens.

Zoals ik destijds al een vermoeden had (in verband met batterij) vind ik dat veel mensen nogal overdrijven. Als ik bekijk nu met m'n LG O2X, daar haal ik nog geeneens 24uur op en dan gebruik ik amper 3G en heel af en toe voor paar minuten WiFi. Kortom, jullie kunnen niet klagen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47
430xlkod schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:45:
Hier is de oude ZTE Blade user nog eens.

Zoals ik destijds al een vermoeden had (in verband met batterij) vind ik dat veel mensen nogal overdrijven. Als ik bekijk nu met m'n LG O2X, daar haal ik nog geeneens 24uur op en dan gebruik ik amper 3G en heel af en toe voor paar minuten WiFi. Kortom, jullie kunnen niet klagen :) .
True, ik zit met elke 5 minuten mail checken via WiFi, streaming radio, soms videootje, muziek, veel sms en enkele uurtjes wordfeud (don't shoot me :o) nu na 26u op 49%
Voor een smartphone met gemiddeld gebruik niet slecht hoor!

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En jij mag niet klagen :+ .
Had je maar niet over moeten stappen hehe O-) .
Bolletje92 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 02:15:
Zonder al te veel gebruik te maken van 3G, WiFi en andere zaken is het me gelukt om iets langer dan 5 dagen (130 uur ongeveer) met één acculading te doen (alhoewel, nog minder dan één volle lading: 89% in het begin en 17% op het eind). Dit was dus vanaf vorige week donderdag toen ik hem uit de verpakking haalde.

Ik ben er tevreden over; ik had minder verwacht.
Wutt als ik dat voor elkaar krijg doe ik iedereen een rondje :9 .

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
OK, dus om de recente audio-loop-problemen van HD-VOICE te fixen zou omschakelen van 3G naar GSM voldoende moeten zijn?

Het grappige is dat ik op de Blade helemaal geen data heb aanstaan omdat ik geen data-abo heb. Blijkbaar doet het voor voice toch wel iets dan?
Ik zal vanavond even gaan experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
djiedjee schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:07:
OK, dus om de recente audio-loop-problemen van HD-VOICE te fixen zou omschakelen van 3G naar GSM voldoende moeten zijn?

Het grappige is dat ik op de Blade helemaal geen data heb aanstaan omdat ik geen data-abo heb. Blijkbaar doet het voor voice toch wel iets dan?
Instellingen > draadloos netwerk > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > enkel GSM
HD Voice schijnt over een apart datablok te gaan en gaat niet ten laste van UMTS/3G/ GPRS limiet/verbruik.
Dit is slechts een work-around, geen oplossing. ;)

Daarnaast als je problemen hebt van wegvallende wifi verbindingen met je Blade: Wifi fixer of Blade Wifi Fix uit de market gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door dr.nld op 01-02-2012 11:59 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 430xlkod
  • Laatst online: 06-12-2024
Quad schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:20:
En jij mag niet klagen :+ .
Had je maar niet over moeten stappen hehe O-) .
Nou, als je m'n telefoon kan overnemen krijgen voor 15 euro, zou je het dan niet doen ;) ?
Ik klaag trouwens niet, ik vind enkel dat de meeste klagen om het feit dat ze Blade een korte batterijduur heeft terwijl dit bij elke (goeie) smartphone wel is... Denk eerder dat het komt doordat de meeste de Blade pas hebben als eerste smartphone (dankzij de lage prijs) en daarom niet wisten welke nadelen er aan gebonden zijn :).
Geef toe, niemand kan nog een oude Nokia 3310 verslaan qua batterij. Guess what happens als iemand van een Nokia 3310 naar een ZTE Blade stapt :) ?

Nu ga ik terug dualcore'n op men O2X :9 .

PS: Hoe staat de voortgang met ICS op de Blade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
@dr.nld: Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
430xlkod schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:03:
[...]

Nou, als je m'n telefoon kan overnemen krijgen voor 15 euro, zou je het dan niet doen ;) ?
Ik klaag trouwens niet, ik vind enkel dat de meeste klagen om het feit dat ze Blade een korte batterijduur heeft terwijl dit bij elke (goeie) smartphone wel is... Denk eerder dat het komt doordat de meeste de Blade pas hebben als eerste smartphone (dankzij de lage prijs) en daarom niet wisten welke nadelen er aan gebonden zijn :).
Geef toe, niemand kan nog een oude Nokia 3310 verslaan qua batterij. Guess what happens als iemand van een Nokia 3310 naar een ZTE Blade stapt :) ?

Nu ga ik terug dualcore'n op men O2X :9 .

PS: Hoe staat de voortgang met ICS op de Blade?
True, als ik een snellere phone voor 15E kan overnemen zou ik het wel doen uiteraard.
De ICS ontwikkeling is nog in Alpha 5 dacht ik, dus nog geduld hebben.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46521

djiedjee schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:07:

Dus nog iemand met dezelfde problemen? Heb inmiddels contact gehad met iemand intern in KPN en die zou even rondvragen. Zijn er mensen met kpn of telfort die wél nog normaal kunnen bellen? Zoja, dan lijkt het me handig om ook kpn te contacten, zodat het in ieder geval tot ze doordringt dat er een probleem is. Want als het nu al drie mensen zijn, ligt het in ieder geval niet aan mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Gebeld worden gaat wel goed overigens. Zelf bellen zorgt voor problemen, net zoals bij jou.
Anoniem: 46521 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:33:
[...]
Zijn er mensen met kpn of telfort die wél nog normaal kunnen bellen?

[ Voor 3% gewijzigd door djiedjee op 01-02-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem ligt inmiddels bij de technische afdeling van KPN, hoop binnenkort meer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:46

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ja, stock ROM; 2.2.2.

Dat valt me dus wel mee. Ik had ergens gelezen dat Android 2.3 nog iets beter met de acculading omging, dus die ik ga binnenkort eens proberen.

Ik kill wel steeds de taken zoals de camera-app. WiFi zet ik aan wanneer ik ook daadwerkelijk ga surfen/mail ophalen, dus niet constant. Ik heb nog wel 60 mails opgehaald.

In het verleden heb ik bijv. ook een HTC Diamond gehad en die was met hetzelfde gebruikerspatroon toch wel na één tot anderhalve dag leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Bolletje op 01-02-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03
Ik kan gewoon bellen en gebeld worden met mn Blade (heb hi) en ik merk duidelijk dat HD voice werkt, alles klinkt een stuk beter!
Het lijkt alleen alsof ik mezelf in echo hoor, best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jarrean schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:59:
Ik kan gewoon bellen en gebeld worden met mn Blade (heb hi) en ik merk duidelijk dat HD voice werkt, alles klinkt een stuk beter!
Welke blade versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:14
Quad schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:41:
De undervolted kernel ...werkt voor mij niet echt prima, batterij gaat sneller leeg als met de originele kernel ...
Ook ik heb de undervolted kernel geflasht en had ook gemerkt dat mijn accu daarna veel sneller leeg was. Batterystats gaf weer dat dit lag aan de Alarmmanager die constant een wakelock veroorzaakte. Voor ik echter de oude kernel terug zou flashen heb ik nog eea geprobeerd. Wat mij geholpen heeft is het (nogmaals) wissen van de cachepartitie en Dalvikcache via CWM. Klachten spontaan verdwenen en ben er nu zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Die echo is nou precies het probleem!
Jarrean schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:59:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djiedjee schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:24:

[...]
M'n huisgenoot heeft dezelfde telefoon met Ben. Even mijn telfort-sim in zijn telefoon gedaan en hij heeft ook die audio-loop met telfort sim. Rare is dat hij nog wel die andere persoon kan horen, ik hoor echt alleen mezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elinx schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:32:
[...]

Ook ik heb de undervolted kernel geflasht en had ook gemerkt dat mijn accu daarna veel sneller leeg was. Batterystats gaf weer dat dit lag aan de Alarmmanager die constant een wakelock veroorzaakte. Voor ik echter de oude kernel terug zou flashen heb ik nog eea geprobeerd. Wat mij geholpen heeft is het (nogmaals) wissen van de cachepartitie en Dalvikcache via CWM. Klachten spontaan verdwenen en ben er nu zeer tevreden over.
Bedankt voor de tips!
Had daar zelf nog niet aangedacht, wel logisch eigenlijk.
Ben benieuwd wat het de komende dagen doet met de batterij.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 46521 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:33:
Dus nog iemand met dezelfde problemen? Heb inmiddels contact gehad met iemand intern in KPN en die zou even rondvragen. Zijn er mensen met kpn of telfort die wél nog normaal kunnen bellen? Zoja, dan lijkt het me handig om ook kpn te contacten, zodat het in ieder geval tot ze doordringt dat er een probleem is. Want als het nu al drie mensen zijn, ligt het in ieder geval niet aan mijn toestel.
Hebben we het dan alleen over recente Blades? De mijne levert vooralsnog geen problemen op i.c.m. Telfort, al komt hij daar niet vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit bij Hi maar geen problemen bij bellen ondervonden tot dusver.
Heb ondertussen al wel afgelopen week een dik uur achter de rug, dus hier is het niet.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik ben van plan een ZTE Blade te kopen (eindelijk) bij Wehkamp, maar ik heb nog een vraagje. Het is een KPN toetstel, maar ik wil graag blijven bij Simyo. Nu is mij verteld dat de garantie van een telefoon vervalt als je zelf de simlock ervanaf haalt, wat ik zelf vermoed dat kul is, maar is dit ook zo?

Daarnaast ook nog de vraag: hoe groot is de kans dat de SF2/Cresant snel in nederland word aangeboden en voor welke prijs? Als ik het bij de Blade goed heb gevolgd kwam hij vrij snel na introductie in Belgie naar Nederland en aangezien de SF2 nu al in Belgie is... En hoe zit het eigenlijk met custom ROMS voor de SF2?

Veel vragen, i know, maar hopelijk niet zo veel dat 1000 wijzen hen niet kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425395

Anoniem: 46521 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:49:
[...]

M'n huisgenoot heeft dezelfde telefoon met Ben. Even mijn telfort-sim in zijn telefoon gedaan en hij heeft ook die audio-loop met telfort sim. Rare is dat hij nog wel die andere persoon kan horen, ik hoor echt alleen mezelf.
Een gek idee, maar misschien heeft het te maken met welke telco de tegenpartij gebruikt.
Quad schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:47:
Ik zit bij Hi maar geen problemen bij bellen ondervonden tot dusver.
Heb ondertussen al wel afgelopen week een dik uur achter de rug, dus hier is het niet.
Probleem treft alleen mensen die bellen met het 3G netwerk. Dus als je in een gebied zit waar je geen 3g dekking hebt, zul je geen problemen meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:30:
[...]

Hebben we het dan alleen over recente Blades? De mijne levert vooralsnog geen problemen op i.c.m. Telfort, al komt hij daar niet vandaan.
Raar, lijkt alleen in sommige badges problemen te geven. Welke versie heb je?
Anoniem: 425395 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:11:
[...]

Een gek idee, maar misschien heeft het te maken met welke telco de tegenpartij gebruikt.

[...]

Probleem treft alleen mensen die bellen met het 3G netwerk. Dus als je in een gebied zit waar je geen 3g dekking hebt, zul je geen problemen meemaken.
Nee, zelfde probleem bij bellen naar vast, mobiel (verschillende providers) of voicemail.

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 46521 op 01-02-2012 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46521 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:12:
Raar, lijkt alleen in sommige badges problemen te geven. Welke versie heb je?
Ik heb een relatief oude Blade, sowieso een witte (die hier vooralsnog niet te krijgen is) en ook met 3,2 MP camera. Ik heb 'm nu ongeveer een jaar en hij komt uit Oostenrijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 01-02-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 425395 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:11:
Zou het? Heb 3G bijna altijd wel aan staan, behalve als ik onderweg ben om geen onnodige data te verbruiken.
Heb altijd wel 3G dekking verder dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

Vooralsnog kan je ook gewoon bellen met mobiele data uit, ben dan ook benieuwd of men dan nog steeds problemen heeft.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gropah schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:02:
Nu is mij verteld dat de garantie van een telefoon vervalt als je zelf de simlock ervanaf haalt, wat ik zelf vermoed dat kul is, maar is dit ook zo?
Dat is geen kul, maar ze worden in Nederland tot nu toe zonder SIMlock geleverd. Echter, dat is al uitgebreid besproken in het vorige topic, dus gebruik even de zoekfunctie om je daar over in te lezen.
Daarnaast ook nog de vraag: hoe groot is de kans dat de SF2/Cresant snel in nederland word aangeboden en voor welke prijs? Als ik het bij de Blade goed heb gevolgd kwam hij vrij snel na introductie in Belgie naar Nederland en aangezien de SF2 nu al in Belgie is... En hoe zit het eigenlijk met custom ROMS voor de SF2?
Niemand kan de toekomst voorspellen, zo ook hier niet. Kijk op Modaco en XDA voor de SF2 ROMs, en zie de startpost. Het is trouwens de Crescent, anders zal het zoeken niet erg werken.
Veel vragen, i know, maar hopelijk niet zo veel dat 1000 wijzen hen niet kunnen beantwoorden?
Je kunt ze zelf beantwoorden met een beetje zoekwerk :)

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 01-02-2012 23:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik hoop dat het snel gaat met die SF2 Croissant. Met de Qware tablet van Intertoys ging het ook snel, van Pro2 naar Pro3 en nu komt de Pro4 eraan, allemaal baas boven baas, allemaal even duur en dat allemaal in een tijdsperiode van nog geen 5 maanden.

Nog even jongens en we hebben singulariteit.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
ik gebruik een Blade [gen2], die gekocht is twee weken geleden in een KPN filiaal. Mocht hem netjes testen in het filiaal met mijn telfort sim, of hij geunlocket was 8)
En maak sinds jaar en dag gebruik van het Telfort netwerk.

Idd werkt HD voice enkel als er onderling gebeld wordt met KPN ( en gelieerde maatschappijen).
De vraag bij KPN staat nog steeds in de wacht. Uitgaande gesprekken gaat ok.

De echo (audio loop) is inderdaad het probleem. De eerdergenoemde instelling om van CDMA naar GSM te gaan is een work-around. Wellicht is de buitenlandse blade standaard op GSM (G) gezet. Of hebben ze bij KPN een range van Blades geactiveerd.

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-06 11:03
djiedjee schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:24:

[...]
8)7

Ik moet beter lezen, ik dacht om een of andere reden dat je helemaal niet meer kon bellen.
Ik heb een gen2 blade met 3.2mp camera. half jaartje oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
Testje gedaan, op GSM only gezet. Audio-loop trad niet op. Voor mij dus waarschijnlijk geen probleem meer omdat ik geen databundel heb, wel lastig voor de rest.

[ Voor 8% gewijzigd door djiedjee op 02-02-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 08:34

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ik heb even het starttopic doorgelopen, en ik vraag me af of er nu eigenlijk een officele 2.3.x ROM is van ZTE zelf voor de GEN2. Want ik wil eigenlijk gewoon 2.3.x erop ztten, maar het liefst gewoon zonder troep erin...

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

ElmarNieser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:26:
Ik heb even het starttopic doorgelopen, en ik vraag me af of er nu eigenlijk een officele 2.3.x ROM is van ZTE zelf voor de GEN2. Want ik wil eigenlijk gewoon 2.3.x erop ztten, maar het liefst gewoon zonder troep erin...
De Moldovan ROM bevat geen troep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ElmarNieser schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:26:
Het zijn juist de meeste officiele ROMs die troep bevatten. De custom ROMs zijn beter geoptimaliseerd, worden ook up to date gehouden, en hebben nuttige programma's ipv bloatware.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Nu heb ik zojuist CM7 geflashed op mijn ZTE. Alleen nu heb ik helaas geen market en andere google-apps er op staan. Nu lees ik dat dit een vaak voorkomt probleem is en schijnbaar simpel op te lossen.
Maar nu kan ik nergens een helder stappenplan vinden :S.

Op de wiki van Modaco staat:
"Flashed CM7 and no Market or Google apps?- Don't worry, you need to install the Gapps zip. Sign into your account on the First Time Setup screen and Market will activate."

Maar hoe installeer ik een .zip? Of moet dat via Recovery? Ik zie ook een forum op XDA staan over de (nieuwe?) market 3.3.12. Kan ik die .apk gebruiken en die in het systeem zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Ashen Shugar schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:19:
Nu heb ik zojuist CM7 geflashed op mijn ZTE. Alleen nu heb ik helaas geen market en andere google-apps er op staan. Nu lees ik dat dit een vaak voorkomt probleem is en schijnbaar simpel op te lossen.
Maar nu kan ik nergens een helder stappenplan vinden :S.

Op de wiki van Modaco staat:
"Flashed CM7 and no Market or Google apps?- Don't worry, you need to install the Gapps zip. Sign into your account on the First Time Setup screen and Market will activate."

Maar hoe installeer ik een .zip? Of moet dat via Recovery? Ik zie ook een forum op XDA staan over de (nieuwe?) market 3.3.12. Kan ik die .apk gebruiken en die in het systeem zetten?
Gewoon de Google aps.zip op je sd kaart zetten en met recovery installen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
En welke functie moet ik daarvoor gebruiken? Gewoon install .zip? Of Apply update?
Dat kan ik maar niet vinden op des internets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

Ashen Shugar schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:29:
En welke functie moet ik daarvoor gebruiken? Gewoon install .zip? Of Apply update?
Dat kan ik maar niet vinden op des internets.
Install .zip inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarNieser

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Anoniem: 393864 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:01:
[...]

De Moldovan ROM bevat geen troep..
Zojuist de Moldovan Vanilla erop gezet. Uiterst tevreden! _/-\o_ Lekker snel, lekker clean!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438821

Hey Tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb de nieuwe Moldovan's Mile-High Mountain Pie rom op mijn ZTE Blade Gen2 geinstalleerd en dit leek allemaal goed te gaan. Maar nu loopt mijn telefoon steeds vast tijdens het opstarten dus maw ik kan niet meer in de telefoon komen en ik kan de Rom er dus ook niet afhalen. :'(

Ik kan hierbij ook niet via de computer in m'n blade komen.

Weet iemand of dit een hopeloze zaak is of kan iemand mij nog helpen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-06 12:59
Anoniem: 438821 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:05:
Hey Tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb de nieuwe Moldovan's Mile-High Mountain Pie rom op mijn ZTE Blade Gen2 geinstalleerd en dit leek allemaal goed te gaan. Maar nu loopt mijn telefoon steeds vast tijdens het opstarten dus maw ik kan niet meer in de telefoon komen en ik kan de Rom er dus ook niet afhalen. :'(

Ik kan hierbij ook niet via de computer in m'n blade komen.

Weet iemand of dit een hopeloze zaak is of kan iemand mij nog helpen.

Alvast bedankt.
Hoe heb je de ROM geinstalleerd? Welke recovery heb je geinstalleerd? Als je clockworkmod hebt geinstalleerd, heb je dan al een full wipe/factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:10:
[...]

Hoe heb je de ROM geinstalleerd? Welke recovery heb je geinstalleerd? Als je clockworkmod hebt geinstalleerd, heb je dan al een full wipe/factory reset gedaan?
Ja, ik heb alles volgens het boekje gedaan. Ik heb eerst z4root geinstalleerd en een temporary root gedaan, daarna Rom Manager (clockworkmod) geinstalleerd en de telefoon gereboot en backup en restore van mn stock rom gemaakt. En daarna heb ik de Rom via de computer op de sd card gezet. En via recovery op mn telefoon geinstalleerd en ik wipe/factory reset ook daarbij geselecteerd. En ik het ging allemaal goed tot dat ik de telefoon opnieuw ging opstarten. Daar liep die vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Anoniem: 438821 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:40:
[...]

Ja, ik heb alles volgens het boekje gedaan. Ik heb eerst z4root geinstalleerd en een temporary root gedaan, daarna Rom Manager (clockworkmod) geinstalleerd en de telefoon gereboot en backup en restore van mn stock rom gemaakt. En daarna heb ik de Rom via de computer op de sd card gezet. En via recovery op mn telefoon geinstalleerd en ik wipe/factory reset ook daarbij geselecteerd. En ik het ging allemaal goed tot dat ik de telefoon opnieuw ging opstarten. Daar liep die vast.
Probeer de ROM opnieuw te flashen met cwm recovery, en vervolgens nog een full wipe/factory reset. Als ik het goed lees heb je nog de standaard firmware op je telefoon? (Als je dit niet weet heb je hoogstwaarschijnlijk nog de standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 17:10
Ik heb nu enige tijd de Blade in gebruik. Overstap van de 1e gen iPhone.
Ook van de Wehkamp en ik heb al meerdere launchers geprobeerd.
Van alle launchers die ik heb geprobeerd vind ik zeam launcher het soepelst draaien op mijn stock 2.2 blade.
Op mijn home screen heb ik 3 widgets draaien en het blijft onder zeam responsief. Wel heb ik alle animaties uitstaan. Ik overweeg een andere rom erop te zetten, waarschijnlijk moldovan.
Welke launcher gebruiken jullie (met welke rom)? En hoe soepel gaat dat?

edit: ik ben overigens zeer tevreden over dit toestel

[ Voor 5% gewijzigd door sawtomyer op 02-02-2012 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 19:15:
[...]

Probeer de ROM opnieuw te flashen met cwm recovery, en vervolgens nog een full wipe/factory reset. Als ik het goed lees heb je nog de standaard firmware op je telefoon? (Als je dit niet weet heb je hoogstwaarschijnlijk nog de standaard)
Dat lukt me niet meer want ik kan niet meer op de telefoon komen. Hij loopt tijdens het opstarten vast en dan probeert de telefoon het opnieuw en dan loopt ie weer vast etc. tot de batterij leeg is.

Dus ik denk er niks meer aan te doen is. Maar toch bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
Kun je nog wel in in ClockWorkMod Recovery komen?

Afbeeldingslocatie: http://cloud.addictivetips.com/wp-content/uploads/2011/01/ClockworkMod-Recovery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-05 11:53
Anoniem: 438821 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:14:
[...]

Dat lukt me niet meer want ik kan niet meer op de telefoon komen. Hij loopt tijdens het opstarten vast en dan probeert de telefoon het opnieuw en dan loopt ie weer vast etc. tot de batterij leeg is.

Ach, helemaal bricken doe je niet zomaar hoor. Hier staat bijvoorbeeld een uitgebreide guide om te herstellen na een bad flash. Zelfs als je niet meer in je Clockworkmod kunt komen.

Als je in Clockworkmod wilt komen, houd je dan wel de (Volume -) knop ingedrukt tot Clockworkmod komt? Nogmaals, een ZTE Blade brick je heus niet zomaar :)

EDIT: Zoals je bij het bovenstaande linkje ziet kun je Clockworkmod eventueel nog reflashen via de TPT methode. In de TS staat beschreven hoe je een Custom ROM met de TPT methode kunt flashen.

Overigens kun je ook gewoon je accu er uithalen als je Blade in een bootloop zit. Het maakt uiteindelijk toch niet uit of je een accu pull doet of je 'm op laat gaan

[ Voor 18% gewijzigd door Lorem_Ipsum op 02-02-2012 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Anoniem: 438821 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:14:
[...]

Je kunt dus niet meer in CWM-Recovery komen? (Telefoon aanzetten met volume - knop ingedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
sawtomyer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:34:
Van alle launchers die ik heb geprobeerd vind ik zeam launcher het soepelst draaien op mijn stock 2.2 blade.
Op mijn home screen heb ik 3 widgets draaien en het blijft onder zeam responsief. Wel heb ik alle animaties uitstaan. Ik overweeg een andere rom erop te zetten, waarschijnlijk moldovan.

Ikzelf draai Swedish Snow RLS3 @710MHz met LauncherPro en dit werkt voor mij zeer soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
sawtomyer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 21:34:

Ik draai Go Launcher EX @ 691 Mhz. Met CM7. Draait gewoon soepel en ziet er bovendien nog gelikt uit!

@Hierboven, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Ashen Shugar schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 23:28:
[...]

Ik draai Go Launcher EX @ 691 Mhz. Met CM7. Draait gewoon soepel en ziet er bovendien nog gelikt uit!

@Hierboven, bedankt!
Het nadeel aan Go Launcher EX is dat de app drawer vertraagd en niet altijd soepel opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
@ -ION- en Ashen Shugar: kijk daar kan ik wat mee: bedankt voor jullie input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb dus de cache partition wipe en dalvin cache gewiped, resultaad in batterijduur is direct duidelijk: 11 uur en 30 minuten aan, en nog 77% over.
Dus zeer positief!

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285907

Ik gok dat ik een klein probleempje heb. gisteren heeft mijn zus een ZTE Blade gekocht. toen hij binnen kwam dacht ik meteen UPDATEN!!!! dus ik even gezocht en kwam een official 2.3.5 rom tegen(te flashen via een image.bin) toen ik deze geflasht had dacht ik yah. maar wat bleek de camera deed het niet meer.(kan geen verbinding maken met de camera. na a fijn

Dus toen ging ik proberen om hem weer stock te krijgen(en weer terug naar 2.2) na een tijdje googlen kwam ik er achter dat dat zou moeten kunnen met clockworkmod en een orginele rom(http://android.modaco.com...rom-zte-blade-stock-roms/) helaas staan hier alleen buitenlandse roms op. is er ook een site waar de rom van kpn te vinden is(of de normale stock rom oid.)? ik kan hem helaas niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:47
Ik wil gerust mijn originele rom uploaden (http://kerberos.binhoster.com/android/) maar vrees dat dit ook niet zal helpen, aangezien dit ook met de oude camera is...

Is de rom van Mobistar (België)

[ Voor 5% gewijzigd door Kerberos84 op 03-02-2012 22:34 ]

No Gillette, No Minette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-04 10:48
Anoniem: 285907 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:43:
...maar wat bleek de camera deed het niet meer.(kan geen verbinding maken met de camera. na a fijn
Probeer de Swedish Snow RLS3 rom eens. In RLS3 is ondersteuning voor de OV5640 camera sensor toegevoegd, dus in theorie zou jouw camera met deze rom wel moeten werken (kan het zelf niet testen - heb nog een oudere camera sensor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Condor70 schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 08:31:
[...]

Probeer de Swedish Snow RLS3 rom eens. In RLS3 is ondersteuning voor de OV5640 camera sensor toegevoegd, dus in theorie zou jouw camera met deze rom wel moeten werken (kan het zelf niet testen - heb nog een oudere camera sensor).
Dat gaat niet werken de nieuwere blades die in Nederland worden verkocht hebben namelijk de MT9P111 camera sensor ingebouwd. Voor deze sensor is er nog geen custom kernel te vinden aangezien ZTE de source van de stock kernel met de werkende camera driver nog niet heeft vrijgegeven.

[ Voor 3% gewijzigd door -ION- op 05-02-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawtomyer
@ -ION-: weet jij toevallig ook welke audio chip er in de blade zit?

EDIT: link teardown. Bevat helaas geen commentaar wat betreft audio chip..

[ Voor 57% gewijzigd door sawtomyer op 06-02-2012 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
reactie van kpn over de audio loop (door waarschijnlijk door invoeren van HD Voice):

"Voor uw toestel geld dat HD-Voice echter nog niet ingevoerd is, uw problemen staan hier dus los van. Wij kunnen dit dus ook niet uitzetten in dit geval.
Onze excuses voor het ongemak.
"

Terwijl dit wel duidelijk in het persbericht vermeld staat dat het ook geldt voor de ZTE Blade.
Daarnaast hebben meerdere klanten hier last van hebben. Nu is de work-around wel werkbaar maar is geen oplossing. Twijfel om hier nogmaals achteraan te gaan, mag niet meer reageren op mijn vraag - netjes gesloten aan kpn zijde.

@ Mostmaster: heb jij nog een reactie gekregen van kpn?

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:11:
[...]

Dat gaat niet werken de nieuwere blades die in Nederland worden verkocht hebben namelijk de MT9P111 camera sensor ingebouwd. Voor deze sensor is er nog geen custom kernel te vinden aangezien ZTE de source van de stock kernel met de werkende camera driver nog niet heeft vrijgegeven.
Zuster lief heeft dus een gen 3 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:23
Nee gewoon een gen 2. Binnen de generaties zitten soms ook nog hardwareverschillen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JHdD schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:01:
Nee gewoon een gen 2. Binnen de generaties zitten soms ook nog hardwareverschillen. ;)
Oke vet handig... Dus ik kan er voorlopig van uit gaan dat ik de camera niet aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Anoniem: 285907 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:05:
[...]

Oke vet handig... Dus ik kan er voorlopig van uit gaan dat ik de camera niet aan de praat krijg?
De enige manier die op dit moment bewezen heeft te werken is de stock ROM terug flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Anoniem: 285907 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:05:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, maar heb nu een semi-werkende oplossing:
Moldovan RLS9 icm undervolted kernel -> beeld ondersteboven, maar standaard camera-app crasht constant. Van de market 'volshutter' gedownload, een camera-app die je kan gebruiken met de volumeknop. Nog steeds beeld ondersteboven, maar je kan nu wel foto's maken en opslaan. Vervolgens deze rechtop draaien en dan is het soort van werkbaar... Voor mij is de camera slechts bijzaak, maar soms wel grappig/handig om even snel een plaatje te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dr.nld schreef op maandag 06 februari 2012 @ 09:14:
reactie van kpn over de audio loop (door waarschijnlijk door invoeren van HD Voice):

"Voor uw toestel geld dat HD-Voice echter nog niet ingevoerd is, uw problemen staan hier dus los van. Wij kunnen dit dus ook niet uitzetten in dit geval.
Onze excuses voor het ongemak.
"

Terwijl dit wel duidelijk in het persbericht vermeld staat dat het ook geldt voor de ZTE Blade.
Daarnaast hebben meerdere klanten hier last van hebben. Nu is de work-around wel werkbaar maar is geen oplossing. Twijfel om hier nogmaals achteraan te gaan, mag niet meer reageren op mijn vraag - netjes gesloten aan kpn zijde.

@ Mostmaster: heb jij nog een reactie gekregen van kpn?
Afgelopen vrijdag bij de kpn winkel geweest. Zij vonden het een raar probleem en hebben er eentje uit hun voorraad gepakt om te testen met mijn telfort-sim. Deze telefoon had precies hetzelfde probleem en zouden ze ook niet meer gaan verkopen. Ze gingen er melding van maken bij kpn en zte. Ik ga van de week d'r nog even achteraan of ze daar al wat van gehoord hebben. Heb ook nog steeds lijntje liggen naar de technische afdeling van kpn, maar nu al een paar dagen geen reactie, zal ook daar nog eens achteraan mailen.

Als dit allemaal niks oplevert, blijft alleen terugsturen als optie over. En hopelijk krijg ik dan een nieuwe zonder dit probleem? Maar vermoed dat dit nog lastig gaat worden.

Heb jij overigens alternatieve roms geprobeerd? Ik draai nog de stock-rom namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
EcoR schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:35:
[...]

Moldovan RLS9 icm undervolted kernel -> beeld ondersteboven, maar standaard camera-app crasht constant. Van de market 'volshutter' gedownload, een camera-app die je kan gebruiken met de volumeknop. Nog steeds beeld ondersteboven, maar je kan nu wel foto's maken en opslaan. Vervolgens deze rechtop draaien en dan is het soort van werkbaar... Voor mij is de camera slechts bijzaak, maar soms wel grappig/handig om even snel een plaatje te schieten.
Dank voor de tip, ik heb het ook even geprobeerd bij mijn toestel en deze app crasht niet. Beeld staat nog wel op de kop, maar voor nu een leuke work-around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Anoniem: 46521 schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:55:
[...]

Als dit allemaal niks oplevert, blijft alleen terugsturen als optie over. En hopelijk krijg ik dan een nieuwe zonder dit probleem? Maar vermoed dat dit nog lastig gaat worden.

Heb jij overigens alternatieve roms geprobeerd? Ik draai nog de stock-rom namelijk.
Zojuist weer een e-mail naar kpn gestuurd om toch te zorgen dat de klacht serieus opgepakt wordt. Er wordt in het persbericht en kpn hd voice melding gemaakt dat het immers ook geldt voor de ZTE Blade.

Het toestel gen2 van mij is drie weken geleden aangeschaft bij een kpn store hartje rotterdam.

Ik wil morgen wel eens proberen bij de KPN winkel om een model uit het magazijn terug te laten sturen, ik voel er weinig voor mijn toestel op te sturen dit vind ik zonde van mijn toestel of ze moeten met zekerheid kunnen aangeven dat het probleem hierna is opgelost (lees: bv. een officiële firmware update uitvoeren)

Daarnaast maak ik idd nog gebruik van de stock rom om aanspraak te kunnen maken op de garantie :)

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 16:16
Ashen Shugar schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:59:
Sinds kort hier ook de Blade, en ik ben benieuwd of er iets van een applicatie/instelling is waarmee je de blade op een andere manier kan ontwaken dan door middel van de aan/uit-knop. Cyanomod oid is op dit moment nog geen optie.

Iemand een idee, kan er geen app voor vinden en ook in de instelling kan ik nergens een dergelijke optie vinden.
Kan ik hieruit opmaken dat als je de home, menu of back knop indrukt het scherm dus niet oplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwabbernoot
Inmiddels staat er CM7 op, en inderdaad ook daarbij is het onmogelijk om de telefoon te laten ontwaken door middel van een van de onderste drie knoppen. Enkel de powerknop bovenop werkt. Naast dat dat gewoon onhandig is, is dat ook nog eens de meest fragiele knop,

Het schijnt iets te maken te hebben met de manier van 'slapen' van de ZTE. Hardwarematig gaan dan die knoppen uit. Dat is dus te omzeilen door de telefoon het slapen te verbieden, maar dat kost je weer je batterij <.< .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je de onderste 3 knoppen willen gebruiken daarvoor?
De zogenaamde deepsleep wil je juist graag, en de aan/uit knop is toch geen ramp?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Quad schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:11:
en de aan/uit knop is toch geen ramp?
Geen ramp, maar aangezien ik bij mijn iPhone altijd de homeknop gebruikte ben ik dit wel gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T_Verhoeven schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:13:
Geen ramp, maar aangezien ik bij mijn iPhone altijd de homeknop gebruikte ben ik dit wel gewend.
Ja, aan dat ze daar maar één knop op zetten kunnen wij niets doen natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Anoniem: 172410 schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:16:
[...]

Ja, aan dat ze daar maar één knop op zetten kunnen wij niets doen natuurlijk :9
Je hebt ook nog de sleep/wake knop bovenop, die er eigenlijk voor bedoeld is. Maar ik vind knopjes bovenop niet fijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op maandag 06 februari 2012 @ 19:52:
[...]

De enige manier die op dit moment bewezen heeft te werken is de stock ROM terug flashen.
Heb je toevallig ook een idee waar ik die stock ROM kan vinden? Ik kan wel in het wilde weg gaan flashen maar straks doet hij even veel als haar oude telefoon :+
EcoR schreef op maandag 06 februari 2012 @ 20:35:
[...]

Voor haar is het wat meer dan een bijzaak zeg maar. gelukkig is er wel een work around.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Laatst online: 03-06 19:57
Vraagje: Binnenkort ga ik naar de UK en dat leek me een mooie gelegenheid om te kijken of ik dan niet meteen de San Francisco/Blade II (of Monte Carlo/Skate) aan te schaffen (voor een schappelijk prijsje).
Wat ik me nu afvraag is of iemand weet of het lastig is de sim-lock (ik neem aan dat de telefoon gesim-locked is) te verwijderen, zodat ik hem hier ook kan gebruiken.

ALvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 16:28

greatgonzo

schit-te-rend!

Kwesiq schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:40:
Vraagje: Binnenkort ga ik naar de UK en dat leek me een mooie gelegenheid om te kijken of ik dan niet meteen de San Francisco/Blade II (of Monte Carlo/Skate) aan te schaffen (voor een schappelijk prijsje).
Wat ik me nu afvraag is of iemand weet of het lastig is de sim-lock (ik neem aan dat de telefoon gesim-locked is) te verwijderen, zodat ik hem hier ook kan gebruiken.

ALvast bedankt.
zoek eens in het vorige topic op sim lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-06 18:58
Kwesiq schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 13:40:

ALvast bedankt.
  • Op de Orange San Francisco die sommigen uit de UK/Oostenrijk/Frankrijk/wherever geïmporteerd hebben zat wel een simlock. Deze was echter makkelijk te verwijderen dmv oa een gratis app.
  • De ZTE Blades die BelCompany/KPN/Hi/Telfort hier in Nederland verkopen/verkocht hebben bevatten alleen een papieren simlock, dwz: ze hebben er een papiertje bijgedaan in de verpakking waarop staat dat de telefoon gesimlocked is. Ik heb nog van niemand gehoord dat er _echt_ een simlock opzat.
  • Monte Carlo/Skate is volgens mij vergelijkbaar met de ZTE Blade wat betreft de simlock. Correct me if I'm wrong.
  • De San Francisco II aka Blade II schijnt wel een simlock te hebben van OrangeUK, die vziw nog niet gekraakt is.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mechaniker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 15:57
[/quote]
Dat gaat niet werken de nieuwere blades die in Nederland worden verkocht hebben namelijk de MT9P111 camera sensor ingebouwd. Voor deze sensor is er nog geen custom kernel te vinden aangezien ZTE de source van de stock kernel met de werkende camera driver nog niet heeft vrijgegeven.[quote]

Ik heb ook zo'n nieuwe blade en hetzelfde camera upside down beeld gekregen met nagenoeg alle custom roms.

Toch heb ik na lang zoeken een rom gevonden die wel normaal camera beeld geeft. Gek genoeg is dit een vrij oude rom, zelfs nog een Froyo 2.2 Rom.

http://android.modaco.com...o-project-v5-android-222/

http://www.android-hilfe....2011-a-4.html#post2518650

Beats me waarom met zo'n oude rom dan toch die nieuwe MT9P111 camera
perfect werkt?

Ik heb KonstaT er nog op geattendeerd maar hij is er verder niet op ingegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Mechaniker op 08-02-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mechaniker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:04:
[/quote]
Dat gaat niet werken de nieuwere blades die in Nederland worden verkocht hebben namelijk de MT9P111 camera sensor ingebouwd. Voor deze sensor is er nog geen custom kernel te vinden aangezien ZTE de source van de stock kernel met de werkende camera driver nog niet heeft vrijgegeven.[quote]

Ik heb ook zo'n nieuwe blade en hetzelfde camera upside down beeld gekregen met nagenoeg alle custom roms.

Toch heb ik na lang zoeken een rom gevonden die wel normaal camera beeld geeft. Gek genoeg is dit een vrij oude rom, zelfs nog een Froyo 2.2 Rom.

Beats me waarom zo'n oude rom dan toch die nieuwe MT9P111 camera
perfect werkt?

Heb je die stock rom nog? want hij is offline gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Kun je die rom niet uitpakken, het camera bestand eruit halen en die dan omwisselen met een recentere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mechaniker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 19:04:
[/quote]

Beats me waarom zo'n oude rom dan toch die nieuwe MT9P111 camera
perfect werkt?

Don't quote me on this, maar volgens mij draait die 2.2 Rom op linux kernel 2.6.32, de source files van deze versie heeft ZTE vrijgegeven, dit kan je zelf nachecken door naar settings > about phone te gaan. Dus blijkbaar worden de camera drivers voor MT9P111 in 2.6.32 wel goed geladen en niet in de 2.6.35 linux kernel van een 2.3 gingerbread rom, zoals eerder is gezegd is de .35 kernel niet openbaar gemaakt.

Nu vraagt men natuurlijk af waarom je dan niet een 2.6.32 kernel in een 2.3 rom kunt gaan flashen. Volgens mij kan dit, maar niet zonder dat je andere functionaliteiten van de 2.3 rom breekt (hoop dat ik ongelijk heb).
Als de .32 kernel op 2.3 niet naar behoren werkt dan kan je altijd weer een .35 kernel terugflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

De kernel die volgens mij in alle nieuwe roms zit:
https://github.com/burstl...r/drivers/media/video/msm
Oudere kernel
https://github.com/burstl...r/drivers/media/video/msm

Alleen zit er alleen een basic i2c sturing in de kernel, het echte werk zit in liboemcamera.so in /system/lib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mechaniker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-05 15:57
@ Gobbel: ik was in de veronderstelling, dat net als met mijn oude blade de nieuwe perfect zou werken met de diverse custom roms, dus ik had m'n originele niet gebackupt :(

@T_Verhoeven: dat had ik al eens geprobeerd, vooraf de camera.apk omwisselen, no luck, het flashen lukt geneens, waarschijnlijk checksum fout oid.

[ Voor 29% gewijzigd door Mechaniker op 08-02-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Mechaniker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:52:
@ Gobbel: ik was in de veronderstelling, dat net als met mijn oude blade de nieuwe perfect zou werken met de diverse custom roms, dus ik had m'n originele niet gebackupt :(

@T_Verhoeven: dat had ik al eens geprobeerd, vooraf de camera.apk omwisselen, no luck, het flashen lukt geneens, waarschijnlijk checksum fout oid.
Camera.apk is alleen maar de camera app. Je zou een liboemcamera.so moeten halen van een nieuwe stock rom om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mechaniker schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 21:52:

Op zich is het ook niet erg dat je de stock rom niet meer hebt. Als je de aanwijzingen van Skywave opvolgt zou je ook het bestand liboemcamera.so van de 2.2 rom http://android.modaco.com...o-project-v5-android-222/ waar je camera wel werkt kunnen gebruiken.

Wat je kan proberen is dus die 2.2 Triple Two Project v5 rom downloaden, daarna die rom uitpakken en vervolgens in deze path /system/lib/liboemcamera.so opzoeken, dit bestand is heel belangrijk.
Download een "official" 2.3 rom bijvoorbeeld swedish snow http://android.modaco.com...sh-snow-rls4-android-235/ dus geen CM7 of dergelijke varianten.
Deze rom uitpakken en vervang vervolgens de /system/lib/liboemcamera.so van deze 2.3 rom met die van de 2.2 rom. Daarna pak je die rom weer in als een .zip bestand, flash swedish snow rom. Check of je camera nu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:04
Anoniem: 425395 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 23:23:
[...]

Op zich is het ook niet erg dat je de stock rom niet meer hebt. Als je de aanwijzingen van Skywave opvolgt zou je ook het bestand liboemcamera.so van de 2.2 rom http://android.modaco.com...o-project-v5-android-222/ waar je camera wel werkt kunnen gebruiken.

Wat je kan proberen is dus die 2.2 Triple Two Project v5 rom downloaden, daarna die rom uitpakken en vervolgens in deze path /system/lib/liboemcamera.so opzoeken, dit bestand is heel belangrijk.
Download een "official" 2.3 rom bijvoorbeeld swedish snow http://android.modaco.com...sh-snow-rls4-android-235/ dus geen CM7 of dergelijke varianten.
Deze rom uitpakken en vervang vervolgens de /system/lib/liboemcamera.so van deze 2.3 rom met die van de 2.2 rom. Daarna pak je die rom weer in als een .zip bestand, flash swedish snow rom. Check of je camera nu werkt.
Het zelfde probleem maar nog wel de 'stock' rom. Heb het bestand liboemcamera.so hier ff vanaf gehaald en hieronder gezet:Ga nu zelf ook ff proberen.

http://www.mediafire.com/?bwwa7avacb4tmm2

Nu backup aan het maken en dan de aangepaste swedish snow rls3 installeren. Nog even geduld.

Hij is geinstalleerd, nu rebooten.

Helaas, werkt nog niet. Kan geen verbinding maken met camera. Zal nu nog ff SS RLS2 proberen.

Helaas, ook met SS RLS2 werkt het niet. Kan geen verbinding maken met camera. Iemand nog tips?

Nog ff proberen met een ander bestandje, libcamera.so.

Dat werkt ook niet, na kopieren libcamera.so wil android niet meer booten :S

[ Voor 14% gewijzigd door kickassmen op 09-02-2012 10:02 ]

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Ik ben benieuwd welke Rom er onder de tweakers populair is.
Ik draai Blue Ginger. (beste 3g batterijduur volgens mij)

Poll: Welke Rom gebruik je nu?
Cynogenmod 7 (2.3.7)
Cynogenmod 9 (4.0.3)
Swedish Snow (2.3.5)
Fish'N'Chips (2.3)
Moldovan Mile-High-Mountain-Pie (2.3.5)
LibraGinger (2.3.5)
Andere 2.3.5
Blade Mix 365 (2.3.4)
Ginger Stir Fry (2.3.4)
Blue Ginger (2.3.4)
Andere 2.3.4
Swedish Spring (2.2)
Japanese Jellyfish (2.2)
Stock 2.2
Andere 2.2
Swedish Snow (2.1)
MoDaCo Custom Rom r4 (2.1)
Hungarian Hedgehog (2.1)
French Fries (2.1)
Stock 2.1
Andere 2.1
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=378480&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Misschien een aparte vraag, maar welke stappen moet ik doen om én een backup van mijn huidige rom te maken, én een betere schijfindeling te gebruiken? Zie ze wel los staan, maar is het ook te combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:58
Eerst manueel Clockworkmod recovery installeren, backup maken. Daarna gewoon een all in one tpt instal gebruiken. (er van uitgaande dat je Gen1 bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Ik heb hem vandaag binnen gekregen van Wehkamp, dus ik verwacht een Gen 2 toestel.

Alhoewel, mijn build nummer is V1.0.0B01. Dus het zou ook een Gen 1 kunnen zijn. (maar ik denk gewoon 2, aangezien het ook een 5 megapixel camera betreft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
T_Verhoeven schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 19:46:
Ik heb hem vandaag binnen gekregen van Wehkamp, dus ik verwacht een Gen 2 toestel.

Alhoewel, mijn build nummer is V1.0.0B01. Dus het zou ook een Gen 1 kunnen zijn. (maar ik denk gewoon 2, aangezien het ook een 5 megapixel camera betreft.)
Zou je de stock ROM met ons kunnen delen?, meerdere tweakers zijn hier namelijk naar opzoek. De instructies staan in de vooraan in dit topic.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Als ik heb nu opsla, dan staan zeker mijn gmail gegevens ook bij die rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 14:03
T_Verhoeven schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:31:
Als ik heb nu opsla, dan staan zeker mijn gmail gegevens ook bij die rom?
In principe wel, maar als je de ts leest dan niet en maak je vele tweakers blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Voorruit, zal ik morgen dan eens doen. Zal mijn mede-tweakers toch eens helpen! Heb net overigens alle pagina's (ja, alle!) doorgelezen van het vorige topic. Maar toch blijf ik twijfelen tussen roms.

Kan iemand dit bevestigen of corrigeren?

Moldovan is snel en schoon qua opties.
Cyanogen is wat trager, maar heeft meer opties.
Swedish spring en Swedish snow is ongeveer hetzelfde.
Japanese Jellyfish is traag maar betrouwbaar.
Ginger Stir Fry is uit productie.
Blue ginger: betere 3g batterijduur.

[ Voor 4% gewijzigd door T_Verhoeven op 09-02-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Het is meer zo.
Moldovan ~ Swedish Snow (allebei Gingerbread en door KonstaT)
Japanese Jellyfish ~ Swedisch Spring (allebei Froyo en door KaltKaffe)

EDIT: En ik zou voor Swedish Snow gaan als ik jou was.

[ Voor 16% gewijzigd door JHdD op 09-02-2012 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_Verhoeven
Als Moldovan eigenlijk gelijk is aan Swedish Snow (wat ik uit jouw vergelijking opmaak), waarom kiezen volgens de poll meer mensen voor de eerste, en jij juist voor de tweede?

Edit: en Moldovan heeft blijkbaar een betere batterijduur dan SS

[ Voor 16% gewijzigd door T_Verhoeven op 09-02-2012 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHdD
Swedish Snow is nieuwer. Mensen zijn lui en willen niet al te vaak opnieuw flashen. Ik draai namelijk ook nog steeds Moldovan RLS5. ;)
T_Verhoeven schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:35:
Edit: en Moldovan heeft blijkbaar een betere batterijduur dan SS
Ik zou juist denken dat SS een betere batterijduur heeft, daar zit namelijk die undervoltkernel in.

[ Voor 108% gewijzigd door JHdD op 09-02-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:14
T_Verhoeven schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:14:
...
Ginger Stir Fry is uit productie.
...
Ik dacht het niet, de opvolger heeft een undervolted kernel (2.3.5) en is zeer efficient zonder balast samengesteld.
Ginger SF is echter niet meer te vinden op Modaco maar op XDA

[ Voor 8% gewijzigd door elinx op 09-02-2012 23:34 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen om de telefoon zelf te bespreken, en dus geen dumplaats voor andere zaken. Replies die gaan over:
-Aankopen
-Verkopen
-Garantie
-Import
-Prijzen
-Winkels

..en dergelijke zaken, worden zonder enige melding verwijderd.