[PC] League of Legends - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 91 Laatste
Acties:
  • 175.640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
ok ik heb een hele simple vraag/discussie….

1100-1200 ELO wat zijn jullie gedachten over de manier dat je het beste kan carryen in dit elo.

Er zijn games dat ik complete domineer en er zijn games dat ik echt zoiets heb van wat kan ik uberhaubt doen om dit potje alsnog te winnen.

Speel op het moment veel mundo jungle in dit ELO met 25% AS runes voor een snelle clear. early ganks gaan dan meestal ook erg goed. maar daarna merk ik dat het team overmoedig word en de game gaat lopen weggeven.

Edit ik ben in season 2 eerst gezakt naar 900 elo en nou opgeklommen naar 1177. het is een heel gevecht geweest maar ik heb wel het gevoel dat ik nu beter speel als toen ik aan ranked begon dit season
Wat doe ik hier aan?

[ Voor 15% gewijzigd door blamauci op 04-04-2012 16:25 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blamauci schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:23:

1100-1200 ELO wat zijn jullie gedachten over de manier dat je het beste kan carryen in dit elo.

Er zijn games dat ik complete domineer en er zijn games dat ik echt zoiets heb van wat kan ik uberhaubt doen om dit potje alsnog te winnen.

Speel op het moment veel mundo jungle in dit ELO met 25% AS runes voor een snelle clear. early ganks gaan dan meestal ook erg goed. maar daarna merk ik dat het team overmoedig word en de game gaat lopen weggeven.

Wat doe ik hier aan?
Motiveren, flamen verminderen, mistakes happen.
Nadat je een gank hebt gedaan, succesfull dus met kills, ga een lane pushen, ga vervolgens met zen alle de volgende lane rapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:31:
[...]

Items ook niet. Triforce is waardeloos op Sivir. Het is Corki niet. aub geen info verstrekken over champs die je niet speelt.

@poster, standaard AD carry werkt prima. 2x Dorans, Berserkers Greaves, BF Sword, Vamp Scepter, IE, PD, BT, LW. GA als defensive item. Beter niet meerdere PDs kopen. Je skills scalen met AD en critten niet.
Danku!

Ik dacht dat zijn W wel critte? zat ik dus fout mee denk ik:P Zoals jij nu aangeeft bouw ik hem ook zo beetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapstok! op 04-04-2012 16:26 ]

League of Legend EUW: Tristanar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:24:
[...]

Motiveren, flamen verminderen, mistakes happen.
Nadat je een gank hebt gedaan, succesfull dus met kills, ga een lane pushen, ga vervolgens met zen alle de volgende lane rapen.
Exl als je ff goed nadenkt weet je dat ik niet flame. zo ben ik niet,
ik geef soms ook wel mensen tips. probeer altijd positief te blijven en meestal lukt dat wel.

Maar het is meer de mentaliteit van oh we gaan dit makkelijk winnen die dan in de rest van het team komt heb ik het idee. en dan word de game letterlijk weggegeven. ervaren jullie dit ook??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blamauci schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:27:
[...]

Exl als je ff goed nadenkt weet je dat ik niet flame. zo ben ik niet,
ik geef soms ook wel mensen tips. probeer altijd positief te blijven en meestal lukt dat wel.

Maar het is meer de mentaliteit van oh we gaan dit makkelijk winnen die dan in de rest van het team komt heb ik het idee. en dan word de game letterlijk weggegeven. ervaren jullie dit ook??
Bedoelde jou ook niet, sorry brah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ikzelf speel niet heel erg vaak, maar als ik speel speel ik 90% van de tijd Sivir.
Ik kies altijd de volgende items: Vampiric Scepter > Madred's Razors > Wriggles Lantern > Berserker's Greaves > BF > Bloodthirster > opbouwen naar IE > PD

Zo ben je in het begin aardig zwak, wat later in het spel goed wordt gemaakt door de hoge attack speed en damage in combinatie met On The Hunt (R) waarmee je in principe bijna elke champion wel kan lastigvallen en neerhalen als ze weglopen (vooral in combinatie met Q, welke met veel kills heeft geholpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:28:
[...]

Bedoelde jou ook niet, sorry brah.
nee man nie aanvallend bedoelt hoor… wat ik trouwens ook merk is als je mensen wilt helpen in soloQ ze negen van de 10 keer reageren met NO/STFU...

voorbeeld. toplane word 2 maal geganked terwijl ik bottom aan het ganken ben.

ik adviseer hem op een vriendelijke manier een ward in de river/tribush te plaatsen. krijg ik gewoon letterlijk een STFU u suck u only gank bottom noob jungler naar mijn hoofd.

dan haal ik meestal maar een keer diep adem en denk. ok some people cant be helped.
Maar meestal is de flamewar dan wel gestart.

Ik wordt zelfs regelmatig verdedigt maar helaas is het flamen dan begonnen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
blamauci schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:32:
[...]

nee man nie aanvallend bedoelt hoor… wat ik trouwens ook merk is als je mensen wilt helpen in soloQ ze negen van de 10 keer reageren met NO/STFU...

voorbeeld. toplane word 2 maal geganked terwijl ik bottom aan het ganken ben.

ik adviseer hem op een vriendelijke manier een ward in de river/tribush te plaatsen. krijg ik gewoon letterlijk een STFU u suck u only gank bottom noob jungler naar mijn hoofd.

dan haal ik meestal maar een keer diep adem en denk. ok some people cant be helped.
Maar meestal is de flamewar dan wel gestart.

Ik wordt zelfs regelmatig verdedigt maar helaas is het flamen dan begonnen:(
ik jungle al lang genoeg zelf op het idioten elo dat weet je goeg genoeg blamauci
ik geef iedereen 3 kansen
ik kom ganken als ze helpen en weten wat te doen kom ik terug ganken als ze idioot doen krijgen ze instant een ignore op hun bek

ik heb veel solotop lanes die ik gank waarbij de hersenloze 10 jaar oude aap die daar staat
dan gaat denken
ooooh wat een vriendelijke jongen hij komt mijn lane overnemen ik ga recallen

nee ik kom G A N K E N
de bedoeling dat we met 2 man samenwerken om JOU in het voordeel te brengen zodat WIJ dit spel kunnen winnen en doorvoor heb ik U hulp nodig oooh idiote 10 jaar oude kleuter die dit spel niet mag spelen

en dan als die toplane idioot blijft doen fuck hem laat hem alles verliezen zorg gewoon dat je ad carry en mid gefeed raken en dan heb je 80% kans om het toch nog te winnen als je te vaak bezig bent om idioten het spel te laten snappen zorg je zelf voor een verlies

sorry dit moest er even uit al die elo hell frustratie

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:31:
[...]

@DarkCorvuz 2 gap closers EN 2 escapes? Beetje misleidend. Het is natuurlijk kiezen of delen. Niet 2 van beide.
k is waar je moet kiezen op het moment offensief of defensief ma toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:39:
[...]

ik jungle al lang genoeg zelf op het idioten elo dat weet je goeg genoeg blamauci
ik kom ganken als ze helpen en weten wat te doen kom ik terug ganken als ze idioot doen krijgen ze instant een ignore op hun bek

ik heb veel solotop lanes die ik gank waarbij de hersenloze 10 jaar oude aap die daar staat
dan gaat denken

nee ik kom G A N K E N
de bedoeling dat we met 2 man samenwerken om JOU in het voordeel te brengen zodat WIJ dit spel kunnen winnen en doorvoor heb ik U hulp nodig oooh idiote 10 jaar oude kleuter die dit spel niet mag spelen

en dan als die toplane idioot blijft doen fuck hem laat hem alles verliezen zorg gewoon dat je ad carry en mid gefeed raken en dan heb je 80% kans om het toch nog te winnen als je te vaak bezig bent om idioten het spel te laten snappen zorg je zelf voor een verlies

I hear u
en ik weet dat het nivo op 900 exact hetzelfde is als op 1100

FF bagger dus. het gaat zelfs tot 1400 hetzelfde zijn. over de 1400 zie je pas echt verschil in nivo.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:58
Zelf ben ik nog niet level 30, maar hoor ik van veel mensen dat het zo gaat in Elo Hell.

Hoe kan dan toch dan, ik bedoel iedereen heeft kan toch wel normaal nadenken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:43:
Zelf ben ik nog niet level 30, maar hoor ik van veel mensen dat het zo gaat in Elo Hell.

Hoe kan dan toch dan, ik bedoel iedereen heeft kan toch wel normaal nadenken ofzo?
En daar ga je de fout in haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!

Daar verbaas je je nog wel is over, dat denk ik ook vaak maar sta toch elke x weer versteld over geestelijke niveau van sommige mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:44:
[...]

je moet er nie vanuit gaan dat mensen normaal denken.

[ Voor 0% gewijzigd door blamauci op 04-04-2012 16:45 . Reden: Spelfouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:44:
[...]

Dus iedereen in Elo Hell is mongool? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik zit ook een beetje verbaast te lezen, ik ben ook nog geen 30, maar wij spelen met de groep toch wel aardig goed en snappen in de meeste gevallen wel wat te doen. Iedereen heeft toch tot level 30 moeten spelen om uberhaupt ranked te mogen spelen? Dat is volgens mij toch aardig wat ervaring.
Ik speel niet veel solo, dat scheelt misschien ook wel :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Rendiertje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:45:
[...]

LETTERLIJK

nee nee dat ook weer niet.. maar je hebt er wel een hele bak tussen zitten.

ik kreeg laatst een OMG RYZE HAS NO AP WTF

[ Voor 23% gewijzigd door blamauci op 04-04-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
[...]

hoe noem jij mij ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:25
[...]

zo moet je wel denken. Iedereen in jouw team tenminste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Ik probeer natuurlijk niet mensen letterlijk aan te vallen O-)

Maar jij blijft wel steeds vallen van de trap... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendiertje schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:46:
[...]

Ik probeer natuurlijk niet mensen letterlijk aan te vallen O-)

Maar jij blijft wel steeds vallen van de trap... >:)
Beetje less crap guys xD

Maar wel +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
helaas is het wel zo dat je gemiddeld 2 mongolen in je game hebt.

meestal is de solotop helaas een mongool en de AD carry is meestal een mongool/flamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
nee maar het is gewoon zo je komt echt een bende idioten tegen in elo hell
en ik heb er al genoeg gezien vertrouw me de slimme mensen kan je ervantussen halen
gisteren ook een udyr die op merkte dat de vijandelijke cho gath waar ik tegen stond idioot was en ik wist wat ik deed daarom kwam hij veel babysitten top en zo haalde wij veeeeel kills binnen en dan is hij de andere lanes gaan ganken en die deeed damage

slimme mensen kom je weinig tegen in elohell maar als je er tegenkomt koester ze en behandel ze goed
en verwar ze niet met mensen die proberen doen alsof ze slim zijn door het hele team commando's te geven die nergens op slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste is niet in het weekend ranked spelen.
Kantoor uren zijn het beste.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:51:
Beste is niet in het weekend ranked spelen.
Kantoor uren zijn het beste.
Zowiezo niet in het weekend solo spelen das niet zo positief voor je algemene LoL ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
ik vind dat LoL zijn bans eens langer moet gaan maken, ze mogen dan wel de GROOTSE community hebben en blablabla... maarja, in mijn ogen hebben ze dan ook gelijk een @#$%^$#^%@!$@# community.

Ik blijf verbaasd over de mensen die LoL spelen, altijd als ik denk. ach het kan toch niet erger worden gebeurt er altijd wel iets dat het ander overtreft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat is Elo hell in jouw beleving? Is dat een Elo range waar je op een of andere manier overheen moet komen om in een soort van fantasieland terecht te komen waar iedereen goed is, niet trolled/leaved en feed? Dan zal ik iedereen gelijk uit de droom helpen; zelfs op 1.8k+ zijn er dit soort fags. Kijk maar eens goed naar Elementz/hotshotgg's ranked games ;(
Kapstok! schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:26:
[...]

Danku!

Ik dacht dat zijn W wel critte? zat ik dus fout mee denk ik:P Zoals jij nu aangeeft bouw ik hem ook zo beetje.
De eerste hit (W reset je auto-attack) telt als een ranged hit die inderdaad ook crit/on-hit en dat soort grappen telt, maar de bounces niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-08 23:37
Als ik de verhalen zo hoor heb ik nooit zin om ranked te doen. Ik kom (bijna) geen trolls/afkers tegen in normal en heb niet veel zin om dat te veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-08 09:34
Knip

Toernooitje voor Nederlandse teams. Finale is op 101TV.

[ Voor 35% gewijzigd door psychoclown op 05-04-2012 10:43 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Xeiji schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:04:
Als ik de verhalen zo hoor heb ik nooit zin om ranked te doen. Ik kom (bijna) geen trolls/afkers tegen in normal en heb niet veel zin om dat te veranderen ;)
ben je al lvl 30?, ik heb er ook vrij weinig van gemerkt tot ik lvl 30 werd... en tja ranked........ als je er eenmaal doorheen bent is het leuk. Maar anders -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Het punt met ranked is een beetje dat je trolls hebt die je game verknallen, je niet altijd de rol kunt pakken die je wilt en dus verschillende rollen tegen verschillende tegenstanders doet.

Daarnaast als je op je true elo zit kun je vaker je lane verliezen of winnen, hetzelfde met de andere lanes. Op dat moment begint je hele team al op je te flamen.

Bij elkaar is je elo niet puur alleen skill maar ook andere factoren:

1. Mechanical skill (last hitten, skills raken, skills timen)

2. Beslissingen nemen ingame (baron of niet, terug naar base of niet, dragon doen of niet, team helpen of niet, towerdiven, (niet dood gaan), aggresief spelen / passief spelen, warden)

3. Samenwerken met je team (skills timen om meer damage te doen, teammates helpen, jezelf opofferen, ganken, warden.), Als je team iets doms doet zoals baron contesten oid, gewoon meedoen omdat je in je eentje toch niks kunt.

4. Trollbestendigheid ( trolls of ragers negeren en gewoon blijven spelen)

5. kunnen carry'en ( champions spelen die een game vooruit helpen maar ook veel lanes ganken en je team naar de overwinning leiden)

6. Itembuild kennis ( wat bouw ik tegen het team, wanneer koop je een quicksilver sash, wanneer heb ik genoeg gold voor die items)(tip, denk na wat voor items je gaat kopen in de lane, zo kun je timen wanneer je genoeg gold hebt en hoef je niet lang op base te staan denken)

7. Counterpick / pick voor het team ( weet welke champion combinaties goed werken en wat voor champions werken goed tegen het andere team. Het kan zijn dat het andere team alle lanes wint maar door de teamcomp win je toch alle teamfights)

8. Kennis van champions / spelers (weet wat elke champion aan abilities heeft, wat de cooldowns ongeveer zijn, wat voor items ze hebben en waar hun krachten/zwakheden liggen. Als je zelf een champion speelt weet je wanneer je zwak bent of wanneer je cooldowns hebt. Gebruik dit tegen de andere speler.) ( als je ziet dat de andere speler op bepaalde momenten aggresief of passief is kun je dit gebruiken om te bepalen wanneer je zelf wat kunt, als diegene voor een minion kill gaat kun je prima harrassen bij sommige mensen)

9. minions (neutral) kennis : wanneer is een wave aan het pushen? wanneer komt een wave terug naar jouw tower ? wanneer zou de enemy veel exp en gold verliezen als je zou aanvallen? Wanneer spawnen blue en red, wanneer kun je wraths/golems doen.

9. Kennis van de map: waar kun je overheen flashen, wanneer kun je de brush in, verschillen blue/purple side

Ik heb hier nog niet alles genoemd maar er zijn gewoon zo ongelovelijk veel factoren in deze game en dat maakt dat het zo diep gaat. Lagere elo betekent over het algemeen (als je een minimaal aantal games hebt) Dat je toch op deze punten minder goed bent OF dat je op deze punten minder bent bij het spelen van ranked games, als je champions speelt die je niet goed kent ben je sowieso al minder goed ingame.

en nog een sun tzu quote (heel goed toepasbaar in LoL)
So it is said that if you know your enemies and know yourself, you can win a hundred battles without a single loss.
If you only know yourself, but not your opponent, you may win or may lose.
If you know neither yourself nor your enemy, you will always endanger yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Nu vind ik de opmerkingen over toplaners wel correct, maar ook over junglers kun je ongeveer hetzelfde zeggen. Hoe vaak ik nu al niet in games heb gezeten waarbij de 3 man premade vervolgens: AD carry, support en jungler, en vervolgens zie je dezelfde jungler alleen maar focussen op een kill op bot, terwijl je zelf je lane ward, niet te ver naar voren pushed zodat er ook daadwerkelijk gankopties zijn. En dan vervolgens nog vriendelijk vraagt of het niet een keer tijd wordt om top te bezoeken en dan NUL reactie krijgt.

Vandaar als we tegenwoordig een random jungler hebben, reken ik nergens meer op. Speel mijn lane passive waar nodig en agressive voor de rest van de tijd. Wards voor overzicht en komt hij toevallig wel een keer langs is het leuk meegenomen, komt hij niet is het ook geen ramp meer. Zolang hij maar niet mijn CS komt jatten mag hij net zoveel rondderpen op bot als hij maar kan.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
blamauci schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:23:

Zelf merk ik dat los van je rol één van de meest effectieve dingen die je kunt doen als je aan het winnen bent en je wilt carryen is zorgen voor map control.

Haal gewoon ook bv. als AP mid of top een keer oracles na die ene kill of koop een keer 5 wards als AD carry wanneer je voor staat en ga extra warden. Ward bv. een hele enemy jungle als er één van hun towers valt of doe het omgekeerde voor je eigen jungle. Neem iig de verantwoordelijkheid om dragon en baron en de jungle uitgangen te warden. Één van de beste manieren om een persoonlijke voorsprong om te zetten in een nog groter team voordeel.

Ping verder bij alles wat er gebeurd, dus bij MIA's, jungler die je spot, als een lane overextend, tegenstander die over een ward loopt, etc, etc. en geef aan in chat wat je bedoeld met je ping.

Herken verder momenten in een game wanneer je objectives kunt doen (bufs stelen, drag/baron, towers pushen), een lane kunt pushen als team of juist wilt split pushen, defensief moet spelen, etc. en spoor je team daar vervolgens toe aan.

Dit alles draagt imo meer bij dan bv. een bepaalde rol of champ spelen om te carryen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
ik sta soms met volibear 12 op 12 kills ofz als tank, maar merk dan in de end game dat ik vaak vaker dood ga omdat ze mij dan gaan focussen. Moet ik dan voorzichtiger gaan spelen. In plaats van tank items meer aanval items gaan kopen?

mijn items zijn vaak

thornmail indien 3/3+ melee anders exstra marmorg
anti stun boots
marmorg
marmorg

2x marmog daarna die max heal into aanvalskracht
nog keer marmog

en eindigen met een force of nature eventueel

[ Voor 32% gewijzigd door badboyqxy op 04-04-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:31

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Als ze de tank focussen, moet je juist blij zijn, kunnen je carries erop los gaan zonder te hoeven repositionen.
Ben geen fan van thornmail, liever frozen heart of randuins.

[ Voor 21% gewijzigd door Fanatic_FS op 04-04-2012 19:11 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Bedoel je warmog ? Het punt is dat je met alleen health er niet komt. Health is makkelijk te stacken maar het gaat niet zo hard als resistances, Met resistances krijg je meer Effectieve hp per gold dan met health. Stel bijvoorbeeld dat je tegen een vol attack damage team staat en je hebt 2000HP kun je beter armor kopen tot het punt dat je 220 armor hebt, daarna hoef je pas te beginnen het hp kopen. Wanneer diegene armor penetration koopt veranderd dat wel. Over het algemeen wil je als tank zijnde 150 a 200 resistances hebben in combinatie met een aardige hoeveelheid health, als je alleen health koopt kan een vijand zich daar best hard doorheenslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
sjaggy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 17:49:
[...]

ben je al lvl 30?, ik heb er ook vrij weinig van gemerkt tot ik lvl 30 werd... en tja ranked........ als je er eenmaal doorheen bent is het leuk. Maar anders -_-
Yep, heb atm 429/408 w/l op normal en kom vrijwel geen trolls/afk tegen. Misschien is de trolls/elo verhouding anders in normal dan ranked, ben niet bepaald een pro speler ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Russisch roulette internet is nooit leuk >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:30:
Stel bijvoorbeeld dat je tegen een vol attack damage team staat en je hebt 2000HP kun je beter armor kopen tot het punt dat je 220 armor hebt, daarna hoef je pas te beginnen het hp kopen.
Overkill aan armor. De beste verhouding is 80 Resistance per 1000HP als je je eHP het hoogst probeert te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:25
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:36:
Russisch roulette internet is nooit leuk >_>
Beter dan een brandalarm wat afgaat terwijl je ingame bent en je vriendin aan 't koken is ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:47:
[...]

Overkill aan armor. De beste verhouding is 80 Resistance per 1000HP als je je eHP het hoogst probeert te krijgen.
Dit gaat niet om de verhouding resistance/eHP, maar om de verhouding van gold per eHP. Dus als je tegen een vol ad team staat is het 2000hp/220armor, stel je voor je staat voor een perfect gemixed team, dan is het 2000hp en 150 armor, Je kunt niet zomaar zeggen dat het resistance per zoveel hp is, omdat je bij 1000hp 10ehp per resistance krijgt en bij 3000hp 30ehp per resistance.

Ik ben nog steeds bezig met het maken van formules voor de berekeningen, maar het is in ieder geval dat je na 1 hp item eigenlijk nog een tijdje genoeg hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gideon_92 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:47:
[...]

Beter dan een brandalarm wat afgaat terwijl je ingame bent en je vriendin aan 't koken is ;) :P
haha, zat jij daar ook bij xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op woensdag 04 april 2012 @ 22:56:
[...]

Dit gaat niet om de verhouding resistance/eHP, maar om de verhouding van gold per eHP. Dus als je tegen een vol ad team staat is het 2000hp/220armor, stel je voor je staat voor een perfect gemixed team, dan is het 2000hp en 150 armor, Je kunt niet zomaar zeggen dat het resistance per zoveel hp is, omdat je bij 1000hp 10ehp per resistance krijgt en bij 3000hp 30ehp per resistance.

Ik ben nog steeds bezig met het maken van formules voor de berekeningen, maar het is in ieder geval dat je na 1 hp item eigenlijk nog een tijdje genoeg hebt.
Je snapt het concept eHP niet helemaal. 220Armor/2000HP is niet effectiever tegen een Phys team dan gebalanceerd iets minder armor en iets meer HP bouwen. Effective HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
dus wanneer moet ik nu beginnen voor een warmorg en wanneer voor een thornmail en wanneer moet ik besluiten om meer mag res of armour te komen ipv health

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboyqxy schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:36:
dus wanneer moet ik nu beginnen voor een warmorg en wanneer voor een thornmail en wanneer moet ik besluiten om meer mag res of armour te komen ipv health
Zoals ik al zei, het meest effectief is om 80 Resistance per 1000 health te kopen. Als je 2000 health hebt, zorg dan voor 160 Mres hebt om optimaal tegen magic beschermd te zijn. Hetzelfde geld voor Armor.

Een Thornmail lijkt me een logische keuze tegen auto-attackers, al bouw ik dit liever niet op tanks (dan Frozen Heart).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 00:04:
[...]

Je snapt het concept eHP niet helemaal. 220Armor/2000HP is niet effectiever tegen een Phys team dan gebalanceerd iets minder armor en iets meer HP bouwen. Effective HP.
Heb jij de berekeningen die dat bewijzen ? Als je iets minder armor en iets meer hp neemt, kost dat je meer terwijl je er evenveel EHP aan overhoudt.

Bij 2000HP is het goedkoper om armor te kopen dan health tot de 220 armor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Nutral schreef op donderdag 05 april 2012 @ 02:23:
Als je iets minder armor en iets meer hp neemt, kost dat je meer terwijl je er evenveel EHP aan overhoudt.
Precies, dit is key.
En ook maakt het wel degelijk uit of je mixed resistances koopt of één type.

1 punt armor is aan goud ongeveer even duur als 1 punt MR en dit staat weer gelijk aan ongeveer 6 HP aan goud.

Daaruit volgt voor een gegeven HP waarde:
(HP + 6) * (1 + (AR/100)) = HP * (1 + (AR + 1)/100) voor een single resistance stat en
(HP + 12) * (1 + (AR/100)) = HP * (1 + (AR + 1)/100) voor mixed resistances.

Dus voor één resistance stat (team met één damage type):
50 Armor of 50 MR voor elke 300 HP boven 600 HP

en voor mixed resistances (balanced team):
25 Armor en 25 MR voor elke 300 HP boven 1200 HP

Op deze punten geeft 6HP dezelfde voordelen als 1 punt MR of Arrmor
Bij bv. 2000 HP wordt het dan idd iets minder dan 250 voor single stat en zo'n 70 voor de mixed resistance.

Je wilt dus altijd je effective health maximaliseren op een zo'n goedkoop mogelijke manier gebaseerd op de damage types die je tegenkomt en kunt dus niet zeggen dat je 80 resistance stats moet kopen per 1000 HP.

edit:
Dit soort waardes zijn natuurlijk waardes die goed zijn voor het theorycraften maar in de praktijk niet altijd werken. In de praktijk zul je toch afhankelijk zijn van wat de main items in je builds je geven en heb je soms weinig keus wat te kopen waardoor deze waardes niet 100% effectief zullen zijn. Wel is het een handvat om in te schatten of je niet heel kost inefficiënt bezig bent tijdens een game en kan het bv. gebruikt worden om een build te valideren of te optimaliseren.

[ Voor 16% gewijzigd door djengizz op 05-04-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

bij 2000 hp is het 232 voor single en 66 voor multi en
bij 3000hp is het 396 voor single en 150 voor multi
4000hp > 231 voor single
5000hp > 315 resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb een grafiek gemaakt van de afweging tussen armor / health in het geval van een vol ad/ap team als voorbeeld. De verticale lijnen staan voor de hoeveelheid EHP die je krijgt voor resistances en de schuine lijn die voor health. De blauwe lijn staat voor 500hp en dat gaat zo omhoog tot de 3000HP.

Het komt er in weze op neer dat als je boven de zwarte lijn zit je Resistances moet kopen en als je eronder zit moet je health kopen. Als ik terug kom van college zal ik er nog wel eentje maken voor gemixed.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/756665/resistance.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We kunnen er heel hard over theorycraften, maar het komt er gewoon op neer dat je een gebalanceerde mix van HP en resistances moet kopen waarbij je rekening houdt met het enemy team (indien vooral fed AP's haal je meer MR en indien vooral fed AD's of lategame haal je meer armor).

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:34:
We kunnen er heel hard over theorycraften, maar het komt er gewoon op neer dat je een gebalanceerde mix van HP en resistances moet kopen waarbij je rekening houdt met het enemy team.
Sure, maar wat is dan precies een gebalanceerde mix?

Dit soort theorycrafting helpt om hier een beeld van te krijgen en het geen 'feel' dingetje te maken. Zeer vergelijkbaar met discussies als Black Cleaver vs Last Whisper of discussies of een bepaald item wel of niet in een build hoort. Ook helpt het om misconcepties zoals hierboven uit de wereld te helpen.

Er bestaat geen strategie game die niet gebaat is met theorycrafting imo, zeker als sommige concepten helemaal niet zo simpel zijn dan ze in eerste instantie lijken. Feel spelers zullen in veel gevallen tegen een skill plafond aanlopen wat makkelijk te verhogen is met kennis uit theorycrafting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ik wou even een ongelofelijk geniale LoL video tonen :D
Sit back and BE AMAZED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 08:50:
[...]

Sure, maar wat is dan precies een gebalanceerde mix?

Dit soort theorycrafting helpt om hier een beeld van te krijgen en het geen 'feel' dingetje te maken. Zeer vergelijkbaar met discussies als Black Cleaver vs Last Whisper of discussies of een bepaald item wel of niet in een build hoort. Ook helpt het om misconcepties zoals hierboven uit de wereld te helpen.

Er bestaat geen strategie game die niet gebaat is met theorycrafting imo, zeker als sommige concepten helemaal niet zo simpel zijn dan ze in eerste instantie lijken. Feel spelers zullen in veel gevallen tegen een skill plafond aanlopen wat makkelijk te verhogen is met kennis uit theorycrafting.
Op zich mee eens, maar zo diep als er nu gegaan wordt hoef je op zich niet te gaan om een effectieve build te maken. Je hebt namelijk met meer dingen te maken als:
- Welke rol speel je?
- Welke core items heb je absoluut nodig omdat ze je kit aanvullen?
- Wat is het verloop van de game (sta je dik voor, sta je dik achter?)?
- Wie is je lane opponent?
- etc. etc.
Dat betekent dat het uiteindelijk toch altijd een stukje gevoel zal zijn waarbij je in je achterhoofd houdt dat je beter een mix van HP en armor kan kopen ipv alleen HP of alleen armor. Of pak jij tijdens het shoppen je grafieken er even bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chronos
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:53
Check deze report dan (Tribunal), je zou de keuze moeten krijg om de reporter te bannen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UV2wh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:04:
Op zich mee eens, maar zo diep als er nu gegaan wordt hoef je op zich niet te gaan om een effectieve build te maken. Je hebt namelijk met meer dingen te maken als:
- Welke rol speel je?
- Welke core items heb je absoluut nodig omdat ze je kit aanvullen?
- Wat is het verloop van de game (sta je dik voor, sta je dik achter?)?
- Wie is je lane opponent?
- etc. etc.
Heel veel van die zaken spelen niet.

Bedenk dat je in ons theorie voorbeeld je er al uit bent dat je defensieve stats wilt en weet vs welk type damage. Het gaat er om of je deze defensie beter kan bereiken door HP te kopen of MR/Armor voor hetzelfde goud.
Dat betekent dat het uiteindelijk toch altijd een stukje gevoel zal zijn waarbij je in je achterhoofd houdt dat je beter een mix van HP en armor kan kopen ipv alleen HP of alleen armor. Of pak jij tijdens het shoppen je grafieken er even bij?
Nee, ik onthoud gewoon dit:
25 Armor en 25 MR voor elke 300 HP boven 1200 HP --> geen feel meer nodig en dit weet ik door de theorycraft erachter.

Overigens denk ik dat het meeste waarde te halen is uit dit soort theorie bij het samenstellen van een build voordat de game begint en je keuze voor items. In dit geval zal het idd vaker spelen bij een tank rol maar is het toepasbaar in elke situatie waarbij je defensieve stats nodig hebt.

Je zult nog verbaast staan hoeveel populaire guides (ook van top spelers) er rondzwerven over het internet die aantoonbaar inefficient zijn.

En nee, het zal je geen individuele games winnen. De kennis van dit soort concepten zal je wel een betere all-round speler maken en dus uiteindelijk ook je winrate verhogen als je ze toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Chronos schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:21:
Check deze report dan (Tribunal), je zou de keuze moeten krijg om de reporter te bannen:

[afbeelding]
ik ben er ergere tegengekomen

zoals heb ik hier al eens eerder gezegd maar blijf hem grappig vinden

PonyMcMuffinFace

9 reports offensive summoner name xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Nieuwe art spotlight staat ook online, wordt een soort centaur of iets.. Hij ziet er in ieder geval gevaarlijk uit, benieuwd naar z'n skillset. Hoop weer op unieke dingen die we nog niet eerder hebben gezien zoals Lulu :D

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chronos
  • Laatst online: 15-09 10:53
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:24:
[...]

PonyMcMuffinFace

Naja ze wordt reported om offensive, maar het enige wat ze de hele game zegt is 'gg' en bovendien heeft ze een monster score, meest onterechte report ever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

badboyqxy schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:08:
ik sta soms met volibear 12 op 12 kills ofz als tank, maar merk dan in de end game dat ik vaak vaker dood ga omdat ze mij dan gaan focussen. Moet ik dan voorzichtiger gaan spelen. In plaats van tank items meer aanval items gaan kopen?

mijn items zijn vaak

thornmail indien 3/3+ melee anders exstra marmorg
anti stun boots
marmorg
marmorg

2x marmog daarna die max heal into aanvalskracht
nog keer marmog

en eindigen met een force of nature eventueel
je houdt wel van warmogs precies e, ok zn bite scalet op hp maar het is een beetje teveel van het goeie, je moet ook resistances bouwen zoals ze hier al hebben aangegeven
goeie endbuild zou meer op dit moeten lijken

mercury threads (MR)
warmogs
atma's impaler (damage naargelang je hp hebt + Armor)
force of nature (HPregen naargelang je hp hebt + MR)
sunfire cape (HP + Armor)
banshees veil (HP + MR)

thornmail is optional, als ze echt fed autoattackers hebben

met deze build heb je ook veel HP met ongeveer 200+ armor en 200+ MR, dus je zal niet snel neergaan
+ je zal behoorlijk wat AD hebben door atma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:39:
[...]

dan gaat denken

nee ik kom G A N K E N

Nofi, maar met zo'n instelling blijf je dus gewoon in ELO Hell. Ik snap je frustratie, maar daar moet je juist bovenstaan, anders ben je m.i. net als zij, en hoor je in elo hell. Ik ben er van overtuigd dat als je gewoon goed bent, je jezelf uiteindelijk gewoon uit elo hell kan carryen. Je moet alleen frustraties opzij kunnen zetten, en gewoon altijd je best doen, en niet omdat iemand minder goed is, hem maar in de steek laten. Daarmee verlies je namelijk een aantal % games, wat misschien net het aantal % is dat je W/L ratio omhoog krikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:24:
[...]

PonyMcMuffinFace

http://www.lolking.net/summoner/euw/29714278

Problem?

edit:
Kijk de lvls waar ik tegen moet spelen, allemaal lv 26 enzo xD is toch apart.
Mis me runes :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

--

[ Voor 126% gewijzigd door kaluro2 op 05-04-2012 10:15 ]

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Na wat potten Blitz te hebben gespeeld kom ik tot de conclusie dat de build van Scarra alleen maar werkt als je dus solo staat en een goede farm heb. Wat ik dus niet had. Ik stond duo en dan kom ik te laat aan mijn items. Had ik kunnen weten natuurlijk maar ach kwam daar vrij pijnlijk achter :)

Nu zit ik een beetje in dubio over de volgende champion keuze. Speel nu Nautilus en Lulu beide redelijk tot goed naar mijn idee. Soraka vind ik boring dus ook niet echt iets. Ik zoek eigenlijk een tanky char voor bot lane. In plaats van de support in ieder geval. Heeft iemand tips? Ik sta over het algemeen naast een Katrina.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:33
Swanfield schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:13:
Na wat potten Blitz te hebben gespeeld kom ik tot de conclusie dat de build van Scarra alleen maar werkt als je dus solo staat en een goede farm heb. Wat ik dus niet had. Ik stond duo en dan kom ik te laat aan mijn items. Had ik kunnen weten natuurlijk maar ach kwam daar vrij pijnlijk achter :)

Nu zit ik een beetje in dubio over de volgende champion keuze. Speel nu Nautilus en Lulu beide redelijk tot goed naar mijn idee. Soraka vind ik boring dus ook niet echt iets. Ik zoek eigenlijk een tanky char voor bot lane. In plaats van de support in ieder geval. Heeft iemand tips? Ik sta over het algemeen naast een Katrina.
Leona ;)
Gotta love the CC

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Kapstok! schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:44:
[...]

Daar verbaas je je nog wel is over, dat denk ik ook vaak maar sta toch elke x weer versteld over geestelijke niveau van sommige mensen.
Dit is toch erg gemakkelijk op te lossen door een goede solo mid of solo top hero te pakken.
Als je team en dus de tegenstanders vast zitten in ELO Hell, betekent het gewoonweg dat ze niet goed zijn, maar erg slecht zijn.

Wanneer je dan een goede solo mid of solo top pakt kan je je lane erg gemakkelijk winnen en na 25 minuten op 300+CK zitten. Je kan zelf ook wel inschatten wanneer het wel of niet nuttig is om bij een teamfight te assisteren. Wanneer je top zit en de rest mid aan het vechten is kan je zelf inschatten of je nog op tijd bij dat gevecht bent en of je überhaupt verschil maakt. Zo niet -> Ga lekker verder farmen.

Hoe slechter de ELO range waar je in zit, hoe beter je persoonlijk bent. uiteindelijk is de ENIGE vaste variable jijzelf. Je team en enemies veranderen steeds, maar in elke game kom JIJ terug. Dit betekent dat als de vaste variable beter is dan de wisselende variabele, de vaste variable zal stijgen tot het op zijn niveau terecht komt.

Wanneer ik met mijn 1050 ELO maatje een custom game doe (als 1700+ zijnde), heb ik een erg gemakkelijke tijd puur omdat mijn omgeving zo super slecht is. Ik kan de handstand doen, rondjes draaien en de game eindigen met 25/5 ofzo, so to say. (25/5/9 had ik gisteren toen ik met hem teamede. :-) )

Dus ik snap die hele ELO hel niet.

WIskundigmatig zorgen dat de vaste variable(JIJ) niet of zo min mogelijk aangetast wordt door andere variabelen(Teamleden) wanneer de vaste variabele negatief aangetast wordt door de resterende variabelen. Oftewel: Niet op je team rekenen, je team niet in je strategie opnemen op meatshield na en met oogkleppen op gamen. Jij verwacht ganks?? Of je gaat ganken en verwacht support?? Niet doen. Gewoon je eigen game spelen en als iet solo niet lukt, niet doen.

[ Voor 13% gewijzigd door kaluro2 op 05-04-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 11:41

rimpeldinky

nani?

blitz is ook "best leuk" als tanky support, veel mana stacken, CDR en dan maar grabben...

met de rocket grab voor een teamfight de odds 5v4 maken en daarna kun je met W inrennen op de enemy, ult en je team maakt het af :p
als de tegenstanders dan allemaal een banshees veil gaan bouwen kun je alsnog ombouwen naar aura's of er direct inspringen en ult-en. en zoals hythrax al zegt vergist de tegenstander zich regelmatig in je schild, omdat je niet superveel HP hebt denken ze dat je geen tank bent en focussen ze jou omdat jij er in springt, met 1500 mana over levert dat een heel leuke sustain op voor 10 sec. in een teamfight.

early game trek ik vaak met de carry op bot. op zodat we na 10 minuten al met 4 of 5 kills voorstaan (flash-grab-stun en dan maakt je carry teammate de kill)

helaas heb je zoms zo'n potje dat al je mooiste grabs missen of dat je steeds minions pulled omdat in die ene seconde casttime en dat die vuist onderweg is er OF een minion inloopt of de champ wegflashed (dat is het leukste, heb je nog wat bereikt :P)

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje

Als je een tanky support wilt doen, dan zou ik voor Alistar gaan. (is toch gratis :D)

Helemaal naast Kata die alles kan spammen wegens GEEN cooldown...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Laatst online: 20-08 17:30
Gisteren werd ik door iemand geinvite voor een 4man premade (2xlvl30, 1xlvl28, en ik op lvl26).. Ik had al zoiets van is dit wel slim? Maarja het zou wel goed komen. Ik vroeg of het goed was als ik mid kennen ging en dat was ok. Dus ik lock in..

Vervolgens pakt de gast die random joined ipv Mundo in eens Karthus en gaat gewoon mid toen de game eenmaal begonnen was, dus moest ik bot (olaf solo top en xin jungle).. Dus ik sta samen met een Ashe (de level 28) tov Blizz en Wukong.. En voor ik het wist werd ik gegrabbed door Blitz.. Geganked door Shaco en was ik dus binnen een paar seconde dood zonder ook maar iets te kunnen doen.. Toen ik weer terug kwam zie ik ashe iets van de turret afstaan, dus ik loop richting hem om de brush te warden en whoppa uit de brush een grab en werd ik weer geganked.. Voor ik daarvan terug was waren hun al bijna 4 en ik zat nog op lvl2..

Waarbij mijn team al begon met het schelden over de chat.. Je kan vervolgens wel raden hoe die match afliep.. Want elke keer als er iemand doorging.. Kreeg ik de schuld dat Shaco door mij gefeed was...

Uit eindelijk word ik na de match gereported voor unskilled door de vrienden van die gast die mij invite, dus ik zeg dat ik er niks aan kan doen dat ik in eens op kennen bot moest en dat ik gewoon pech had dat ik direct gefocussed werd.. En dat ik nog een nieuwe speler was en ik dus inderdaad best wel hier en daar een fout maak.. Als reactie daarop report die Karthus mij voor whining.................

Uit irritatie hun profielen op gezocht op Lolking en ik was de enige uit ons team die meer Wins dan Losses had.. Maar ik ben benieuwd of ik hieruit nu een warning krijg, want ik heb dus wel lekker 3 reports op mijn dak gekregen in 1 match...

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Uhmmie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:31:
Gisteren werd ik door iemand geinvite voor een 4man premade (2xlvl30, 1xlvl28, en ik op lvl26).. Ik had al zoiets van is dit wel slim? Maarja het zou wel goed komen. Ik vroeg of het goed was als ik mid kennen ging en dat was ok. Dus ik lock in..

Vervolgens pakt de gast die random joined ipv Mundo in eens Karthus en gaat gewoon mid toen de game eenmaal begonnen was, dus moest ik bot (olaf solo top en xin jungle).. Dus ik sta samen met een Ashe (de level 28) tov Blizz en Wukong.. En voor ik het wist werd ik gegrabbed door Blitz.. Geganked door Shaco en was ik dus binnen een paar seconde dood zonder ook maar iets te kunnen doen.. Toen ik weer terug kwam zie ik ashe iets van de turret afstaan, dus ik loop richting hem om de brush te warden en whoppa uit de brush een grab en werd ik weer geganked.. Voor ik daarvan terug was waren hun al bijna 4 en ik zat nog op lvl2..

Waarbij mijn team al begon met het schelden over de chat.. Je kan vervolgens wel raden hoe die match afliep.. Want elke keer als er iemand doorging.. Kreeg ik de schuld dat Shaco door mij gefeed was...

Uit eindelijk word ik na de match gereported voor unskilled door de vrienden van die gast die mij invite, dus ik zeg dat ik er niks aan kan doen dat ik in eens op kennen bot moest en dat ik gewoon pech had dat ik direct gefocussed werd.. En dat ik nog een nieuwe speler was en ik dus inderdaad best wel hier en daar een fout maak.. Als reactie daarop report die Karthus mij voor whining.................

Uit irritatie hun profielen op gezocht op Lolking en ik was de enige uit ons team die meer Wins dan Losses had.. Maar ik ben benieuwd of ik hieruit nu een warning krijg, want ik heb dus wel lekker 3 reports op mijn dak gekregen in 1 match...
Tip voor toekomstige matches: Reflecteer alleen jezelf, je eigen speelstijl. Hou je emoties en gameplay gescheiden. Teamleden veranderen om de match dus hoe boos je ook doet of hoe erg je ze ook de schuld geeft, je krijgt ze toch niet meer als team.

Dit is de basis om een solide speelstijl te ontwikkelen en niet vast te komen in een sleur of in een ELO hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:41
kaluro2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:16:
[...]

Dit is toch erg gemakkelijk op te lossen door een goede solo mid of solo top hero te pakken.
Als je team en dus de tegenstanders vast zitten in ELO Hell, betekent het gewoonweg dat ze niet goed zijn, maar erg slecht zijn.

Wanneer je dan een goede solo mid of solo top pakt kan je je lane erg gemakkelijk winnen en na 25 minuten op 300+CK zitten. Je kan zelf ook wel inschatten wanneer het wel of niet nuttig is om bij een teamfight te assisteren. Wanneer je top zit en de rest mid aan het vechten is kan je zelf inschatten of je nog op tijd bij dat gevecht bent en of je überhaupt verschil maakt. Zo niet -> Ga lekker verder farmen.

Hoe slechter de ELO range waar je in zit, hoe beter je persoonlijk bent. uiteindelijk is de ENIGE vaste variable jijzelf. Je team en enemies veranderen steeds, maar in elke game kom JIJ terug. Dit betekent dat als de vaste variable beter is dan de wisselende variabele, de vaste variable zal stijgen tot het op zijn niveau terecht komt.

Wanneer ik met mijn 1050 ELO maatje een custom game doe (als 1700+ zijnde), heb ik een erg gemakkelijke tijd puur omdat mijn omgeving zo super slecht is. Ik kan de handstand doen, rondjes draaien en de game eindigen met 25/5 ofzo, so to say. (25/5/9 had ik gisteren toen ik met hem teamede. :-) )

Dus ik snap die hele ELO hel niet.

WIskundigmatig zorgen dat de vaste variable(JIJ) niet of zo min mogelijk aangetast wordt door andere variabelen(Teamleden) wanneer de vaste variabele negatief aangetast wordt door de resterende variabelen. Oftewel: Niet op je team rekenen, je team niet in je strategie opnemen op meatshield na en met oogkleppen op gamen. Jij verwacht ganks?? Of je gaat ganken en verwacht support?? Niet doen. Gewoon je eigen game spelen en als iet solo niet lukt, niet doen.
Hoe snap je het niet ? op 1700 tot 1900 is nog lekker elo hell, had alleen maar wins en daarna krijg je gewoon potjes met spelers van 1900 die 0/6/1 (met lux mid goh who would have geussed) lopen en maar zeggen na i try just unlucky of etc.

Potjes waar je als team binnen een paar minuten 2/10 loopt waarvan jij dan 2 kills heb gepakt en bijvoorbeeld top en mid ieder al 4 keer dood zijn gegaan, wat wil je dan doen? Mensen zijn nog zo slecht op dat niveau, maar jezelf omhoog dragen is soms lastiger dan het lijkt duo que regelmatig met een vriend van 1900 hij top ik mid je zou zeggen easy win right ? hij 12/5/11 ik 10/3/7 en nog een loss gewoon omdat bot en jungler binnen een klein tijdje 0/8 liepen.. het kunnen uitzonderingen zijn maar toen ik op 1722 zat heb ik daarna gelijk effe 10 potjes verloren ofzo nu weer een paar wins en op 1660 maar het blijft een drama. Ik ben zelfs bang dat het niet eindigt ook op hoog elo zie je dat mensen denken hmm nieuwe champ proberen hmm ik wil een win op elke unit etc. Jammer is dat ik gewoon nog geen game slechte game heb gehad en toch al redelijk wat losses ik wil zelf een keer de vendt zijn die feed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Volgens mij is elke ELO een hell. Daarbij als je dit wilt voorkomen moet je gewoon premade met 5 mensen spelen waar je van weet hoe ze spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
Kijk hier heb ik wat aan.
Probleem bij mij is dat ik vaak met wat vrienden speel en we vaak wel 3-4-5 mensen hebben. En ook al zijn zij wel allemaal 29-30, ze willen continue of dezelfde champ of ze zuigen nog harder dat ik al doe. 1 heeft het zelfs zo ver gekregen dat hij denk tot zn lvl 30, 95% met lux heeft gespeeld, wat bijna altijd resulteert in een instalock van hem, ongeacht wat anderen willen. bij uitzondering gaat hij is fiddle jungle, maar hij wil eigenlijk altijd maar lux. Daar gaat dus de eerste spot al:P Vaak nog wel 1 of 2 die daarnaast persee wat willen spelen, dus zijn we vrij beperkt en afhankelijk vaak van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Killertjuh schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:38:
Volgens mij is elke ELO een hell. Daarbij als je dit wilt voorkomen moet je gewoon premade met 5 mensen spelen waar je van weet hoe ze spelen.
Dit dus, echter is het nog best moeilijk om allemaal mensen van hetzelfde niveau te vinden. Zo hebben wij er nu 2 bij die toch echt minder spelen maarja betere vervangers hebben we nog niet je merkt dat daar dus nog wel eens fout kan gaan als we die op te belangrijke posities zetten. Maarja het moet ook een beetje fun blijven natuurlijk :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
Jasper 99 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:40:
[...]

Dit dus, echter is het nog best moeilijk om allemaal mensen van hetzelfde niveau te vinden. Zo hebben wij er nu 2 bij die toch echt minder spelen maarja betere vervangers hebben we nog niet je merkt dat daar dus nog wel eens fout kan gaan als we die op te belangrijke posities zetten. Maarja het moet ook een beetje fun blijven natuurlijk :P .
Hier zitten wij dus ook mee, zoals boven al een beetje uitgelegd :P Maar je kunt er weinig aan doen als je geen anderen hebt, en ook als je ze niet aan kan zetten tot andere champs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 07:58
Kapstok! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:41:
[...]

Hier zitten wij dus ook mee, zoals boven al een beetje uitgelegd :P Maar je kunt er weinig aan doen als je geen anderen hebt, en ook als je ze niet aan kan zetten tot andere champs.
Ik zie het probleem niet. Daarvoor heb je toch GOT channel ? Ik zit er regelmatig op en probeer altijd te zoeken of iemand zin heeft in een potje. Daarbij voeg wat mensen toe van GOT waar je vaak mee hebt gespeelt en in de toekomst heb je een "team"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Kapstok! schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:41:
[...]

Ja zag het net :P ja komt wel een beetje overeen bij ons kunnen we allemaal wel de meeste posities maarja niet iedereen heeft zin om bijvoorbeeld elke game support te zijn of dergelijke en toch zijn er 2 die gewoon op alle posities het minder doen maakt niet uit maar het haalt wel weg dat je inderdaad perfecte potjes krijgt. Niet dat het een heel groot probleem is we gaan redelijk met toch al hausfrau spelers tegen ons die allemaal rond de 2100 elo zaten en gewoon prima winnen. Maar je hebt ook van die potjes waar 1 van hun mid zit en dan een morde met unlimited farm en een aantal kills opeens de game dominate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapstok!
Jasper 99 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:44:
[...]

Ja zag het net :P ja komt wel een beetje overeen bij ons kunnen we allemaal wel de meeste posities maarja niet iedereen heeft zin om bijvoorbeeld elke game support te zijn of dergelijke en toch zijn er 2 die gewoon op alle posities het minder doen maakt niet uit maar het haalt wel weg dat je inderdaad perfecte potjes krijgt. Niet dat het een heel groot probleem is we gaan redelijk met toch al hausfrau spelers tegen ons die allemaal rond de 2100 elo zaten en gewoon prima winnen. Maar je hebt ook van die potjes waar 1 van hun mid zit en dan een morde met unlimited farm en een aantal kills opeens de game dominate :P
Herkenbaar :')
Njah bij ons willen sommigen dus wel altijd hetzelfde. Ze kunnen dan misschien wel goed zijn met 1 champ, maar zijn daar compleet afhankelijk van. Nou wil ik niet zeggen dat ik zelf de beste ben maar zij worden zo beperkt. ik probeer nog enigzins afwisseling te houden en niet maar continue 1 champ te gaan:P En soms snowballen idd de lanes waar ze in spelen zo hard, dat het niet meer uitmaakt of jij of 2 het goed doen, je word daarna gewoon afgemaakt x)

@Killertjuh
Als je met 4 vrienden kunt spelen ga je vaak niet zeggen van, ja jullie hebben maar pech, die en die zijn niet goed genoeg dus ga ik maar een GOT game doen. En omdat ik weinig tijd heb doe ik eigenlijk al nooit GOT games omdat er altijd wel wat vrienden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thermisol
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
effe een vraagje, pas weer ranked gespeeld. ging beetje faal, beetje goed. onze Blue werd gestolen en 2 mensen gingen dood. (splitup wegrennen) 1 tijdens de invade en 1 liep dom terug door jungle en kwam 4 man tegen. Beide kills had hun AD carry (kog maw) ik speelde voor ons team als AD carry (vayne). nouja het lanen ging echt zwaar. desondanks liep ik maar tussen de 5-10 cs achter op hun carry. vervolgens was onze jungler en onze solotopper aan het feeden. solotop was een speler die dacht dat hij super goed was (warwick) en bleef maar falen in duels. de jungler (udyr) had geen tactiek. besluit te komen ganken als we geturret pushed zijn met ADcarry(ik) en support (vriend van me duo queue) beide >30% HP. afijn de vijand had geward (logisch als ze dominant zijn en wij konden niet counter warden) dus hij suicide. want wij konden niet onze turret verlaten todat we wat gehealed waren.

Onze mid (annie) was gefeed 6-0 ofzo. Solotop en de jungler stonden beide op 0/4 0/5. ipv van teamfights en roaming bleef ik gewoon cs pakken en gewoon defensief te spelen hopen dat ik gold adv krijg tegenover hun ADcarry. toen kwam er een stomme fight (wederom die jungler) en hij en mijn support gingen allebei dood.

sinds dien waren die solotop en jungler zo erg boos om me (omdat ik zogenaamd geen damage deal) en bleven hun kogmaw maar feeden. vanaf dat punt stond hij 6/7-0 en kon ik dus niks meer doen met maar 1 kill. uiteindelijk waren alleen annie en ik die niet gefeed hadden. maar die solotop en udyr 4/8 1/7 begonnen te flamen dat ik noob was.

hoe kan ik ooit een ranked winnen met zo'n mensen?

wss met noobstompers ala kennen, leblanc, akali ? enige wat ik zo kan bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Uhmmie schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:31:

als je weet dat je tegen blitz staat: altijd minions tussen jou en blitz houden, als je zelf (nog) niet zo sterk bent kun je niets anders als defensief spelen, als ik blitz speel heb ik het meeste te vrezen van een ashe of MF, die kunnen blijven kiten zolang er minions tussen zitten. daar moet je als blitz echt guerilla tactieken gebruiken of flash opofferen voor de grab wat zo'n kill meteen erg "duur" maakt dus wat dat betreft was je eigenlijk zelfs in het voordeel met ashe vs blitz :)

maar idd een blitz met grab kan early game echt het verschil maken... als je adc in 10 minuten 401 komt en bltiz 103 heb je de botlane eigenlijk al gewonnen en is het hopen dat top en mid volhouden tot midgame en dan kun je het voordeel gaan uitbouwen

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie moeten niet vergeten dat sommige mensen erg goed zijn in een lane.
Een tegenstander (of jijzelf) is mogelijk verplicht mid gegaan omdat de rest niet goed heeft gecommuniceerd, terwijl hij dit eigenlijk niet goed kan.

Hij zal tegen iemand moeten die hem gelijk kapot nuked, denk hierbij aan een annie/ brand en hij heeft Lux, want die speelt hij ook altijd 'bott'.
Tja, skill level verschil, eerste kill redelijk maken, daarna is het level verschil en gold verschil er al.
Nadelen van solo lanes, op moment dat je die achterstand krijgt word het telkens moeilijker om te blijven overleven en daadwerkelijk te sustainen en ev. een kill oppakken.

Iedereen gaat dood, het maakt niet uit of jij de first blood bent of dat jij die hebt.
Het spel draait uiteindelijk om skillshots en goldfarm, het team die hier mee wint zal 'most-likely' de game ook winnen.

Ook al is Bott lane aan het feeden met 7 deaths. Als top en mid allebij ook 7 deaths hebben word het team weer geraised.

Wake-up:
Het feit dat een lane telkens sneller dood gaat doordat in het begin een inschattingsfout is gemaakt en firstblood is weggegeven wilt niet zeggen dat die persoon niet kan spelen.
Het feit dat een lane verloren raakt wilt niet zeggen dat die persoon niet kan spelen, jij pushed immers toch ook lanes? Kan de tegenstander gelijk niet spelen en behoort deze dan in 'elo-hell' ? En moet deze dan gereport worden? Nee precies.

Wake-up2:
Iemand komt niet zomaar in een hogere/ lagere elo, het feit is als je 1300+ elo speelt:
Deze mensen weten echt wel hoe ze moeten spelen, misschien niet zo goed als de tegenstander? Tja dan zullen ze zakken in elo en de tegenstander omhoog.
Het is een normale gang van zaken. En ja spijtig dat je daar soms in mee getrokken word, maar geen reden om een bepaalde elo of bepaalde mensen te verafgunsten, het is een soort van discriminatie.

En ja sommige mensen zijn verbazingwekkend slecht... Maar dat kan door 10.000 verschillende dingen komen, waaronder misschien wel bovenstaande?
Het is echt belangrijk om mensen te vragen wat hun beste en favoriete champs zijn zodat ze die kunnen spelen.
Forceer iemand geen champ/ role die ze niet goed genoeg kunnen.

Edit:
Flamers, hoe ga ik hier mee om?
Er zijn diverse manieren:
Je kan erop in gaan, maar niet aan te raden.
Je kan redelijk en beleefd zijn, kan werken.
Je kan met feiten smijten dat hij zelf een fout heeft gemaakt, niet aan te raden.
Je kan algemeen praten: We are all here to win. np Mistakes happen! Focus on farming nd we should be fine!
Blijft deze persoon onredelijk? Ignore hem, en kijk na 3 minuten nog maar eens of hij nog steeds bezig is.

I will go AFK if I don't get blue/red! Gewoon negeren, laat hem maar dreigen en geef hem dat pleures ding wanneer hij het ook daadwerkelijk verdient.

I need gank top, omg 2 minutes have passed, I will feed, no help, omg! I *** ur mommy!
Tja, koop voor deze meneer een wardje en babysit zijn lane eventjes zodat hij een beetje farm kan krijgen en de lane weer in balans is, laat daarna ook duidelijk weten aan hem dat je voor hem een wardje heb gekocht en dat je hem hebt gebabysit, maar nu toch echt ergens anders heen moet.

Praten op zijn Jip&Jannekes is het best, ze gedragen zich immers als kienders.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djengizz schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:23:
[...]

Heel veel van die zaken spelen niet.

Bedenk dat je in ons theorie voorbeeld je er al uit bent dat je defensieve stats wilt en weet vs welk type damage. Het gaat er om of je deze defensie beter kan bereiken door HP te kopen of MR/Armor voor hetzelfde goud.

[...]

Nee, ik onthoud gewoon dit:
25 Armor en 25 MR voor elke 300 HP boven 1200 HP --> geen feel meer nodig en dit weet ik door de theorycraft erachter.

Overigens denk ik dat het meeste waarde te halen is uit dit soort theorie bij het samenstellen van een build voordat de game begint en je keuze voor items. In dit geval zal het idd vaker spelen bij een tank rol maar is het toepasbaar in elke situatie waarbij je defensieve stats nodig hebt.

Je zult nog verbaast staan hoeveel populaire guides (ook van top spelers) er rondzwerven over het internet die aantoonbaar inefficient zijn.

En nee, het zal je geen individuele games winnen. De kennis van dit soort concepten zal je wel een betere all-round speler maken en dus uiteindelijk ook je winrate verhogen als je ze toepast.
Toch denk ik dat het ook van belang is welke champion je speelt en in hoeverre bepaalde items core items zijn. Als je bijv. als warwick 2500 HP hebt en 80 MR en je wilt je beter beschermen tegen AP burst zal het beter zijn om een FoN te halen dan een Spirit Visage die minder MR maar ook wat health en CDR geeft. Echter, die Spirit Visage past weer beter bij mijn kit als warwick zijnde. Daar moet je dus ook rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2

kaluro2

Kaluro.650

Jasper 99 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 10:36:
[...]

Hoe snap je het niet ? op 1700 tot 1900 is nog lekker elo hell, had alleen maar wins en daarna krijg je gewoon potjes met spelers van 1900 die 0/6/1 (met lux mid goh who would have geussed) lopen en maar zeggen na i try just unlucky of etc.

Potjes waar je als team binnen een paar minuten 2/10 loopt waarvan jij dan 2 kills heb gepakt en bijvoorbeeld top en mid ieder al 4 keer dood zijn gegaan, wat wil je dan doen? Mensen zijn nog zo slecht op dat niveau, maar jezelf omhoog dragen is soms lastiger dan het lijkt duo que regelmatig met een vriend van 1900 hij top ik mid je zou zeggen easy win right ? hij 12/5/11 ik 10/3/7 en nog een loss gewoon omdat bot en jungler binnen een klein tijdje 0/8 liepen.. het kunnen uitzonderingen zijn maar toen ik op 1722 zat heb ik daarna gelijk effe 10 potjes verloren ofzo nu weer een paar wins en op 1660 maar het blijft een drama. Ik ben zelfs bang dat het niet eindigt ook op hoog elo zie je dat mensen denken hmm nieuwe champ proberen hmm ik wil een win op elke unit etc. Jammer is dat ik gewoon nog geen game slechte game heb gehad en toch al redelijk wat losses ik wil zelf een keer de vendt zijn die feed :P
het gaat niet om individuele games, het gaat om een gemiddelde. Voor elke keer dat jij slechte spelers op je team hebt, zal hetzelfde gebeuren in je tegenstander's team, over het algemeen genomen.

Gemiddeld sta je dus even sterk als normaal. Jij noemt de variable van teamspelers die een slechte game hebben, ELO Hell? Dat heeft er niks mee te maken. Iedereen heeft wel eens een slechte game. Niet iedereen kan winnen, er zal altijd een enkel team zijn dat de upper hand heeft.

Of ga jij me vertellen dat je nog nooit een slechte game hebt gehad? :|

ELO Hell per definitie, betekent dat je zo laag in ELO zakt dat je allies niet competent genoeg zijn om te teamspelen. Wanneer je dan op je team vertrouwd en teamspeelt, blijf je oneindig lang in die spiraal zitten.
Dat is bij1700+ niet het geval, eerder bij <1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een leuk potje op mijn smurf account. Gezien onze levels is nog niemand aan het junglen want het is gewoon vrij lastig te doen zonder runes/masteries. Nu hadden we een botlane met Sion en Kennen, onze mid was Ashe en ik en mijn maat speelden top (Warwick / Wukong). Begint op level 3 botlane opeens te roepen dat wij nooit kwamen om te ganken... "en ze waren al 3x doodgegaan en wij kwamen maar niet en we waren maar een stel noobs." Dus ik vertel ze dat als ze zelf een beetje in staat waren om hun champion te spelen ze met gemak een paar kills hadden KUNNEN maken. Nou dat was dus de olie die het vuurtje nodig had. :)

Heb vervolgens geen woord meer gezegd, en blijkbaar irriteerde dat de twee mensen op bot, want toen kwam de /all chat naar voren. En maar klagen over hun team met hun 1/9/2 score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ge-edit http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/37994679 :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky

rimpeldinky

nani?

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:10:
Een tegenstander (of jijzelf) is mogelijk verplicht mid gegaan omdat de rest niet goed heeft gecommuniceerd, terwijl hij dit eigenlijk niet goed kan.

......

:^ met slim

ik ben ook geen hele goeie speler en ik krijg soms ook best wat geflame om mn oren als het een keer niet mee zit, maar dat is het met een teamgame, er is meer als 1 "probleem" nodig om te verliezen, ik roep dan een keer op mn kamer maar probeer nooit te flamen, als je ziet dat iemand echt heel erge fouten maakt:

ff proberen te redden en daarna vriendelijk zeggen hey de volgende keer he, kun je misschien makkelijker wegkomen als je even snel op je minimap kijkt of je naar een teammate of toren kunt rennen bijvoorbeeld :)
zoiets komt al anders over als "waarom kom je nou niet mijn kant op? feeder!"

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:12:
Toch denk ik dat het ook van belang is welke champion je speelt en in hoeverre bepaalde items core items zijn. Als je bijv. als warwick 2500 HP hebt en 80 MR en je wilt je beter beschermen tegen AP burst zal het beter zijn om een FoN te halen dan een Spirit Visage die minder MR maar ook wat health en CDR geeft. Echter, die Spirit Visage past weer beter bij mijn kit als warwick zijnde. Daar moet je dus ook rekening mee houden.
Maar dan wijk je bewust af van de ideale lijn en doe je dit met een goed argument. Je moet alleen wel de ideale lijn kennen om hier bewust van te kunnen afwijken en dat is waar de theorie om de hoek komt.

Je moet dit dus niet doen vanuit een onderbuik gevoel want dan krijg je zaken als: ik stack maar health op Volibear want hij schaalt met health dus das goe. Hetzelfde geldt voor de keus van Spirit Visage op WW: het heeft zeker synergy met zijn kit maar je zult het moeten quantificeren om zeker te weten dat het beter is dan een andere keus. Zo zijn resistances weer beter dan health bij hoge regen en lifesteal zoals bij WW en dat is misschien iets wat je gevoelsmatig niet zo makkelijk incalculeert dan iets als synergy met zijn kit.

Alleen door zo'n theoretisch scenario te quantificeren en vervolgens je praktische scenario's te vergelijken met die theorie krijg je cijfers en meer zekerheid over de beste keuzes. De theoretische scenario's zijn ook bijna altijd versimpelde scenario's waardoor er genoeg onderbuik werk en guestimates over blijven om het geen exacte wetenschap te maken. Het is een hulpmiddel en levert zelden de harde waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op donderdag 05 april 2012 @ 02:23:
[...]

Heb jij de berekeningen die dat bewijzen ? Als je iets minder armor en iets meer hp neemt, kost dat je meer terwijl je er evenveel EHP aan overhoudt.

Bij 2000HP is het goedkoper om armor te kopen dan health tot de 220 armor.
http://www.gamereplays.or...totw-tip-effective-health

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

het probleem is dat ze daar een mooie balans proberen te vinden zonder te kijken naar gold costs. Ik kijk naar gold cost per effectieve hp. Daarbij heb ik de kosten van hp en resistance in een formule tegen elkaar gezet en daarbij resistances uitgezet tegen het differentiaal van hp en resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Wat is iedereen aan het doen? :9 het is ineens zo rustig hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Xevoo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:55:
Dat viel mij ook al op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Xevoo schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:55:
tweakers HK :) veel gezelliger xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:57:
[...]

Daar kan ik niet in, en steeds als ik lees wat je er voor moet doen / dat je een motivatie moet sturen heb ik zoiets van... laat maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 05 april 2012 @ 15:57:
[...]

HK :? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Tweakers Huiskamer

kom kom terug naar LoL :D

wat denken jullie van de nieuwe champ ?
ik gok een jungler :+ die met trinity force "tons of damage" gaat doen ?

[ Voor 29% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 05-04-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:01:
[...]

Tweakers Huiskamer

kom kom terug naar LoL :D

Ik geen rechten :(

Dat gaan we is aanvragen vanavond :)

Edit: Welke informatie is al aanwezig van de nieuwe Champ dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Rendiertje op 05-04-2012 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:01:
[...]
Hij zal in ieder geval een charge hebben :P
Rendiertje schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:03:
[...]
Edit: Welke informatie is al aanwezig van de nieuwe Champ dan?
Niet bijzonder veel: http://euw.leagueoflegend...k-peek-hecarim-shadow-war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:10:

Hij zal tegen iemand moeten die hem gelijk kapot nuked, denk hierbij aan een annie/ brand en hij heeft Lux, want die speelt hij ook altijd 'bott'.
Tja, skill level verschil, eerste kill redelijk maken, daarna is het level verschil en gold verschil er al.
Nadelen van solo lanes, op moment dat je die achterstand krijgt word het telkens moeilijker om te blijven overleven en daadwerkelijk te sustainen en ev. een kill oppakken.

Iedereen gaat dood, het maakt niet uit of jij de first blood bent of dat jij die hebt.
Het spel draait uiteindelijk om skillshots en goldfarm, het team die hier mee wint zal 'most-likely' de game ook winnen.

Ook al is Bott lane aan het feeden met 7 deaths. Als top en mid allebij ook 7 deaths hebben word het team weer geraised.

Wake-up:
Het feit dat een lane telkens sneller dood gaat doordat in het begin een inschattingsfout is gemaakt en firstblood is weggegeven wilt niet zeggen dat die persoon niet kan spelen.
Het feit dat een lane verloren raakt wilt niet zeggen dat die persoon niet kan spelen, jij pushed immers toch ook lanes? Kan de tegenstander gelijk niet spelen en behoort deze dan in 'elo-hell' ? En moet deze dan gereport worden? Nee precies.

Wake-up2:
Iemand komt niet zomaar in een hogere/ lagere elo, het feit is als je 1300+ elo speelt:
Deze mensen weten echt wel hoe ze moeten spelen, misschien niet zo goed als de tegenstander? Tja dan zullen ze zakken in elo en de tegenstander omhoog.
Het is een normale gang van zaken. En ja spijtig dat je daar soms in mee getrokken word, maar geen reden om een bepaalde elo of bepaalde mensen te verafgunsten, het is een soort van discriminatie.

En ja sommige mensen zijn verbazingwekkend slecht... Maar dat kan door 10.000 verschillende dingen komen, waaronder misschien wel bovenstaande?
Het is echt belangrijk om mensen te vragen wat hun beste en favoriete champs zijn zodat ze die kunnen spelen.
Forceer iemand geen champ/ role die ze niet goed genoeg kunnen.

Edit:
Flamers, hoe ga ik hier mee om?
Er zijn diverse manieren:
Je kan erop in gaan, maar niet aan te raden.
Je kan redelijk en beleefd zijn, kan werken.
Je kan met feiten smijten dat hij zelf een fout heeft gemaakt, niet aan te raden.
Je kan algemeen praten: We are all here to win. np Mistakes happen! Focus on farming nd we should be fine!
Blijft deze persoon onredelijk? Ignore hem, en kijk na 3 minuten nog maar eens of hij nog steeds bezig is.

I will go AFK if I don't get blue/red! Gewoon negeren, laat hem maar dreigen en geef hem dat pleures ding wanneer hij het ook daadwerkelijk verdient.

I need gank top, omg 2 minutes have passed, I will feed, no help, omg! I *** ur mommy!
Tja, koop voor deze meneer een wardje en babysit zijn lane eventjes zodat hij een beetje farm kan krijgen en de lane weer in balans is, laat daarna ook duidelijk weten aan hem dat je voor hem een wardje heb gekocht en dat je hem hebt gebabysit, maar nu toch echt ergens anders heen moet.

Je hebt zeker punten, echter begin ik elke game met hi guys i would prefer mid/ad what do you guys prefer?
Als mensen dan al niet communiceren is het al een vervelend begin, maar meestal is er wel de ruimte om je prefered lane te kiezen. En ja iemand kan een slecht potje hebben maar er is toch wel een duidelijk verschil tussen 0/2 en 0/7 of dergelijke je hoeft namelijk niet te feeden gewoon safe spelen en proberen te farmen under tower en hulp vragen als het mogelijk is.
kaluro2 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 11:15:
[...]

het gaat niet om individuele games, het gaat om een gemiddelde. Voor elke keer dat jij slechte spelers op je team hebt, zal hetzelfde gebeuren in je tegenstander's team, over het algemeen genomen.

Gemiddeld sta je dus even sterk als normaal. Jij noemt de variable van teamspelers die een slechte game hebben, ELO Hell? Dat heeft er niks mee te maken. Iedereen heeft wel eens een slechte game. Niet iedereen kan winnen, er zal altijd een enkel team zijn dat de upper hand heeft.

Of ga jij me vertellen dat je nog nooit een slechte game hebt gehad? :|

ELO Hell per definitie, betekent dat je zo laag in ELO zakt dat je allies niet competent genoeg zijn om te teamspelen. Wanneer je dan op je team vertrouwd en teamspeelt, blijf je oneindig lang in die spiraal zitten.
Dat is bij1700+ niet het geval, eerder bij <1000.
Klopt het gaat om gemiddelde, maar als je eerst veel wins hebt door goed te spelen maar daarna veel losses krijgt en nog steeds goed speelt voelt dat toch smerig. En toch moet ik zeggen dat het niveau van spelers op 1700 en ook 1900 nog veel te slecht spelen, gewoon slechte dingen doen en soms nauwlijks communiceren.

En ja ik kan zeggen dat ik in ranked eigenlijk nog geen slecht potje heb gespeeld, sowieso als ik het niet kan winnen feed ik niet en blijf ik farmen ook als ik countered ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmmie
  • Laatst online: 20-08 17:30
Jasper 99 schreef op donderdag 05 april 2012 @ 16:24:
een duidelijk verschil tussen 0/2 en 0/7 of dergelijke je hoeft namelijk niet te feeden gewoon safe spelen en proberen te farmen under tower en hulp vragen als het mogelijk is.
Der zijn genoeg champs (combo's) die je vanaf lvl5/6 towerdiven met een grote kans op succes (zelfs als je fullhealth bent) en daar heb je dan niks meer tegen in te brengen. Dan zit er 'veilig' onder je eigen turret farmen dus ook niet meer bij.

Daarnaast zijn de grootste zeikerds ingame vaak ook dezelfde gasten die nooit komen helpen en het liefste tot lvl12/13 in hun eigen lane blijven hangen.. Of alleen komen voor easy ganks.. Maar zeker niet naar een lane waar het slecht gaat om proberen het lot om te draaien..

Ik probeer tegenwoordig steeds meer te queuen met een andere persoon die ik ken.. En dan beide een andere lane kiezen, dat zodra het in een lane bij een van de 2 niet gaat. We iig nog van lane kunnen switchen..

[ Voor 20% gewijzigd door Uhmmie op 05-04-2012 16:54 ]

Currently playing: MTG Arena (PC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoMiNaTiOnZ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-02 14:18
Vanochtend ik met Wukong tegen Cho'Gath, Kon gewoon niks doen. Naja wel een beetje damage maar door zn passive was die in 10basic attacks weer vol health. Ik kreeg een gank van shen toen killde we hem maar daarna begon het weer van vooraf aan. Na 15minuten ik: 68cs Cho' Gath 130. Hij was gewoon niet meer te killen. Dus safe onder de tower farmen werkt ook niet erg lekker, want hij bleef zn "silence" maar op mij gooien.

Geïndigd in 7-4-5, met een Cho'Gath die 350 cs had.
Pagina: 1 ... 74 ... 91 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.