kaluro2 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 22:05:
[...]
Weet je hoe ik er over denk? Ik vind het ronduit belachelijk dat mensen zeuren over random players in een
teamgame. Ik bedoel, het is een teamgame, dan zorg je dus dat je je eigen team samenstelt en daarmee gaat spelen.
Zou er uitzien joh, in de ere-divisie van voetbal waar men met willekeurige spelers speelt. Zelfs in de amateur divisies hebben ze standaard teams.
Wanneer jij geen inzet wil tonen om een team samen et stellen, vind ik niet dat je mag klagen over het feit dat je teammates willekeurig zijn. Het is een keuze, geen must.
Het is zelfs zo dat wanneer jij ruim boven je ELO rating speelt, je vanzelf omhoog gaat. Immers, jij bent de enige terugkomende factor in je games, je allies veranderen steeds. Dus er is niks willekeurigs aan, uiteindelijk heb jij ruim de meeste inbreng in je games. Soms krijg je slechte allies, soms goede allies - jij blijft hetzelfde.
Je allies de schuld geven is een "Scrub-mindset", niet negatief bedoelt. Je hebt personen die spelen om te spelen en personen die spelen om te winnen. Personen die spelen om te spelen, verzinnen hun eigen smoesjes en hun eigen ongeschreven regels die hun hele spel belemmeren. Uiteindelijk zullen zij dan ook geen vooruitgang boeken.
SPelers die spelen om te winnen, kijken puur naar zichzelf, hoe zij zich kunnen verbeteren. Ze zoeken geen uitwegen om een loss goed te kunnen praten. Zij verbetering zichzelf constant en zij zullen geen ongeschreven regels maken, die nergens op trekken.
Mijn eten is er dus ik laat het hierbij.
Misschien moet je het verhaal beter lezen. Wacht maar tot je 5 keer op een dag een potje speelt en vervolgens 5 keer achterelkaar een feeder in je team gaat die 0/15 gaat. Ja, heerlijke teamgame joh!
Het enige wat je daarmee bereikt is dat je 3 tot 4 uur van je leven hebt verpest. Of wil jij zeggen dat je plezier hebt wanneer je iemand met 15/0 voor je neus hebt staan die je two-hit?
Het gaat gewoon om RIOT. RIOT moet de matchmaking improven. Hoe ze dat doen, is natuurlijk de vraag. Ik weet dat er spelers zijn die voor plezier spelen, maar laat ze die lekker matchen aan hun niveau. Er zijn ook nog mensen die wel try-hard spelen.
Je vergelijkt overigens appels met peren, met eredivisie voetbal sla je de plank compleet mis. Het is alsof je een speler uit de Jupiler Leaque als laatste man bij Real madrid zet. Heel REAl Madrid doet z'n best, maar de laatste man laat iemand er 15 keer tussen door glippen, wat een aantal doelpunten veroorzaakt.
Verder vraag ik me af waar je leestdat ik geen team samen wil stellen, vooroordelens zijn dat. Ik speel alles. Top/mid/jungle/support/whatever. maar als je vervolgens 2 hebt die mid gaan (en dat ook daadwerkelijk doen) is de game bij voorbaat al verloren.
Overigens heb ik op 't moment 350 won, 310 lost. Ik doe m'n ding, maar net als mijn laatste potje: je farmed als top de 250cs binnen 30minuten, staat 2/0 om vervolgens lekker met je team je op te maken voor de teamfights!
Maar helaas: mid heeft 0/6 gefeed en bottom samen 0/9. Ineens staat daar een Annie die met z'n bear 80% damage doet. Jup, een erg leuke game!
Het gaat me ook niet om de spelers. Uiteraard, je kan er niets aan doen dat je slecht bent. Maar het is de taak aan RIOT om de matchmaking te improven. Misschien een soort van punten systeem zoals dominion of whatever, maar ELO werkt gewoon niet.
Ik heb het gevoel dat RIOT op het moment vrij weinig uitvoert en alleen maar geld aan het tellen is. De Air client is ronduit bagger, genoeg champions die reworked kunnen worden, etceta, etcetra.
Dat is net als de stealth, shen / eve rework. Ze kondigen het maanden van te voren aan, waarna het vervolgens stil is. De stealth rework is bijna een jaar geleden aangekondigd. Er is nog steeds niets van gekomen.
Hetzelfde geldt voor diverse champs. Shen/Eve rework. Waarom nieuwe champions uitbrengen als 30% v.d. champions niet gespeeld wordt of zelfs compleet bagger is? Dat is gewoon jammer.
De patchnotes zijn extreem kort. Hier en daar wat damage aanpassen is natuurlijk minuten werk, maar de echte problemen laten ze liggen, zoals matchmaking, de air-client, het maken van customs wat ronduit belachelijk is (halfuur wachten voordat je in lobby bent), etcetra.