Tegen sommige tegenstanders wil je lane ook erg graag pushen, een veigar die onder zijn toren zijn Q minder kan farmen en cs mist zal late game minder vervelend zijn (natuurlijk wel uitkijken voor de vijandelijk jungler en de boel netjes warden).Vicarious schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:23:
[...]
Als ik mid speel push ik juist best vaak omdat:
1. Ik fucking zuig in lasthitten, zeker op een 45 autoattack mage, dus maak ik creeps vrolijk dood met mijn abilities. Zo loop ik dus minder CS mis.
2. Als mijn lane gepusht wordt heb ik even de tijd om mijn wraiths te farmen of om een lane te ganken. Vaak worden misses niet doorgegeven of niet gezien, dus zo af en toe kun je makkelijk een kill of assist oppikken.
Maarja, ik ben dan ook een matige mid en een waardeloze AD carry . Laat mij maar lekker junglen of solo top spelen.
Ik ben niet ervaren genoeg met top en AD om daar iets over te kunnen zeggen, maar aangezien ik 85% van de tijd mid speel, heb ik hier toch een eigen idee over.DoMiNaTiOnZ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:12:
[...]
Maar ik wil (vaak) mijn lane niet pushen, dus ik last hit de minions, en ik gebruik mijn abilities op de enemy.
Mijn speelstijl houdt in dat ik heel vaak push, heel vroeg in het spel. Vanaf level 1 tot level 3 ga ik normaal lasthitten zodat ik veilig m'n abilities kan verkrijgen en vanaf dit punt ga ik de lane ongeveer tot 3/4de van de lane proberen pushen. Net ver genoeg om druk te zetten, net dicht genoeg om zelf ook te kunnen lasthitten.
Het voordeel van deze manier is dat ik op level 5 items kan kopen (doorgaans een dorans + 2 pots + 2 wards) en zodoende voorbereid ben op hun blue fight (je bent level 5 rond de 5de minuut, tegen dat blue spawned om 07:15 ben je 6) omdat je meer items hebt dan de vijandelijke mid en je kan hun blue warden.
Buiten dit is pushen ook een heel goeie tactiek omdat je de vijand er CS mee denied en je lane dominantie behoudt. Hierom is het dus ook belangrijk om letterlijk bij elke recall, 2 wards te hebben. Zelf al moet je niet terug gaan, als je wards uitgewerkt zijn dan moet je ze vervangen. Pushing met lasthits is nog steeds beter dan lasthitten, als je het gevaar van de jungle kunt elimineren.
Vaak is het ook je taak als midlane om te roamen: door je lane constant gepushed te houden ga je jezelf tijd geven om ofwel beide wraith camps te clearen, ofwel een sidelane te ganken. Tevens zorg je ervoor dat je de vijandelijke mid van al deze zaken belet.
Verder zorg je ook voor een hoge lane dominantie. Je hebt meer vision dan de tegenstander, je kunt makkelijk de jungle invaden en je limiteert de beweeglijkheid van de tegenstander.
En als laatste voordeel stel je ook je eigen blue veilig, de tegenstander gaat je niet kunnen contesten als hij constant met 10 minions onder zijn toren zit.
Dat is dan ook de reden waarom ik Rammus en Shaco ban, zij zijn de twee harde counters voor mij speelstijl.
Dus het idee van 'pushing = bad' is niet onlogisch, maar wanneer je het gevaar van jungle ganks kunt elimineren dan ga je er naar mijn idee meer uithalen dan de tegenstander.
Uiteraard ga je jezelf ook het voordeel van ganks ontzeggen, maar een tegenstander die uit de lane gespeeld is gaat ook een stuk minder waardevol zijn dan jou.
Niet vergeten dat van zodra je een wave cleared en jouw minions dus onder toren gaan staan, je op zijn hoogst 1 minion verliest, als het al zoveel zou zijn. De lane gaat wat opschuiven, maar als je je abilities wat kunt gebruiken dan ga je er altijd met een hogere CS uitkomen.
Ik weet niet of dit al gepost was, maar ik zag het net op de website staan.. Vanavond maar even kennen scoren als ik thuis kom.With the Great Hunt taking place from March 20 to April 2, we thought it might be a good time to offer you a hand selecting your own yordle hunting partners. Each week that the Hunt goes on we’ll be holding a sale on a different group of Valoran’s most famous yordle champions to help you get your hunting party off on the right foot.
The following yordle champions will be available for 50% of from March 20 to March 23!
•Teemo will be lying in wait for the most dangerous game this season. Pick up the Swift Scout (normally 585 RP) for only 292 RP.
•Tristana is ready to draw a bead on the most ferocious animals the wilds of Runeterra have to offer. Pick up the Megling Gunner (normally 585 RP) for only 292 RP.
•Kennen (normally 975 RP) can help you chase down even the swiftest wild game for only 487 RP.
We’ll also be knocking 50% off the following skins for these yordle masters of the hunt between March 20 and March 23!
•Get the drop on your prey by decking out your Swift Scout in his Recon Teemo regalia (normally 520 RP) for only 260 RP.
•Be sure that you’re dressed for the jungle by picking up Guerilla Tristana (normally 975 RP) for only 487 Riot Points.
•If you’re ready to hit the slopes of the snow belt, then Arctic Ops Kennen (normally 975 RP) can help you prepare for the climate for only 487 RP.
[ Voor 21% gewijzigd door Uhmmie op 21-03-2012 11:36 ]
Currently playing: MTG Arena (PC)
Hetzelfde geldt ook wel voor bot lane.speedzor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:36:
Dus het idee van 'pushing = bad' is niet onlogisch, maar wanneer je het gevaar van jungle ganks kunt elimineren dan ga je er naar mijn idee meer uithalen dan de tegenstander.
Als jij je flank voldoende ward is de beste plek eigenlijk onder de turret van de tegenstander. Hij verliest zo CS en de vijandige jungler kan niet vanuit de lane komen ganken.
Verwijderd
Onlangs urgot gekregen in arab en er onverwachts nog vrij goed mee uitgepakt.
Niet de tijd genomen om al zijn spells goed te doorlezen, maar ik vraag me af waarom hij vooral tanky gebouwd wordt als ik hem zie passeren op streams. Ik begrijp dat meer tankyness kan gebruiken voor je ulti, maar verder dan dat kom ik niet. Misschien mis ik ergens een synergie met een van zn spells & defense stats.
Had hem toen in die game gebouwd met focus op arp & ad, hetgeen leuke resultaten gaf. Hoe bouw je urgot en waarom ? Zie het nut van een tear ook wel, maar gimp je hem daardoor niet te veel ?
Niet de tijd genomen om al zijn spells goed te doorlezen, maar ik vraag me af waarom hij vooral tanky gebouwd wordt als ik hem zie passeren op streams. Ik begrijp dat meer tankyness kan gebruiken voor je ulti, maar verder dan dat kom ik niet. Misschien mis ik ergens een synergie met een van zn spells & defense stats.
Had hem toen in die game gebouwd met focus op arp & ad, hetgeen leuke resultaten gaf. Hoe bouw je urgot en waarom ? Zie het nut van een tear ook wel, maar gimp je hem daardoor niet te veel ?
Ah, zo doe ik het ook als ik mid speel, alleen jij legt het even wat duidelijker uit
Vicariously I live while the whole world dies
Ik heb het gezien. Ik hou hem vast klop dr maar op (BAM!!!! KLOP KLAP BAM BOEM PATS AUW) zo nou is het wel weer genoeg.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:12:
[...]
blamauci als je dit ziet jij houdt hem vast en ik klop erop![]()
ik vind miss Fortune een BEEST !
ze kan ziekelijk snel towers neerhalen en MASSAAAS crits uitdelen en heel early 2.5 AS halen
daarboven nog een slow
AOE ultimate
en je kan een hoop damage uitdelen met haar Double-Up als je weet hoe hem te gebruiken
en ze kan een healende support useless maken
wat heeft u nog meer nodig ?
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Vind Janna toch echt iets beter icm MF.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:27:
[...]
inderdaad MF is best in combo met nunu
En Nunu met Kogmaw.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Kennen samen met zn artic ops skin in totaal voor 974RP
Very tempting....
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Ik persoonlijk vind leona bij mij het fijnste als ik mf speel.Damienx2 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:42:
[...]
Vind Janna toch echt iets beter icm MF.
En Nunu met Kogmaw.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
En daar zou ik juist eerder Tristana aan koppelenWolf schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:48:
[...]
Ik persoonlijk vind leona bij mij het fijnste als ik mf speel.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
OGN LoL start nu:
Group A MiG Frost vs Little Hippo / MKZ vs DDoL
Group B CLG vs Xenics Storm / NeL vs XD
Group C Najin e-mfire vs NEB / Team OP vs Super Star
Group D Fnatic vs StarTale / Team Hunters vs MiG Blaze
$175K price pool
streams:
www.own3d.tv/ognlol
http://www.twitch.tv/ognlol
Jammer genoeg alleen low quality zonder pass en met GOM SC2 casters
.
Wel benieuwd, nog niet zoveel gezien van de Koreaanse scene.
$175K price pool
streams:
www.own3d.tv/ognlol
Jammer genoeg alleen low quality zonder pass en met GOM SC2 casters
Thanks!djengizz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:50:
OGN LoL start nu:
$175K price pool
streams:
www.own3d.tv/ognlol
Jammer genoeg alleen low quality zonder pass en met GOM SC2 casters.
Over het pushen in mid:
Ik vind het ook handig om te doen (hangt van de champ af natuurlijk).
Deed net morgana mid en deed mijn lane constant pushen, wij hadden geen jungler en zij wel dus ik deed ook nog eens onze blue en de blue van de tegenstander warden, heb hieruit 4 (lol) blues kunnen stelen onder ahris neus vandaan.
Daarbij kon ik ook gaan ganken en had ahri uiteindelijk veel minder last hits als mij.
Leuke interactie met het publiek, maar ik snap niet waarom ze om de 30 seconden de helft van het scherm laten innemen door de spelers hun hoofd..djengizz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:50:
OGN LoL start nu:
$175K price pool
streams:
www.own3d.tv/ognlol
Dit wordt ook uitgezonden op Koreaanse nationale TV en die producties leggen altijd erg veel nadruk op de spelers die daar een soort van superster status hebben. Echte shows maken ze er van met mini docs over de spelers tussen de games door en hun moeders bij de finalesspeedzor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:56:
Leuke interactie met het publiek, maar ik snap niet waarom ze om de 30 seconden de helft van het scherm laten innemen door de spelers hun hoofd..
helemaal mee eens, als je een mid champion speelt die genoeg escape abilities heeft kun je wat makkelijker pushen(vb morgana, ahri, kennen) . Maar een brand, malzahar, cassiopeia, annie, heeft het dan toch wat moeilijker naar mijn mening.DivineNL schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:52:
[...]
Thanks!
Over het pushen in mid:
Ik vind het ook handig om te doen (hangt van de champ af natuurlijk).
Deed net morgana mid en deed mijn lane constant pushen, wij hadden geen jungler en zij wel dus ik deed ook nog eens onze blue en de blue van de tegenstander warden, heb hieruit 4 (lol) blues kunnen stelen onder ahris neus vandaan.
Daarbij kon ik ook gaan ganken en had ahri uiteindelijk veel minder last hits als mij.
Als je zorgt dat het geward is kan het met alles, je noemt nu juist ook 4 goede op omdat deze alle 4 goed een lane kunnen ganken naar mijn mening
Verwijderd
Cassio heeft met een kleine slow en speedboost nog wel een 'aardige' escape. Maar ben het met je eens dat escapes handig zijn. Echter wat speedzor aangaf is dat je escapes helemaal niet nodig zou moeten hebben met goede wards en map awareness van jouw en je team.
Maar om nou om de 3 minuten 2 wards te halen word mij toch iets te duur
Verwijderd
Dat is natuurlijk een beetje onzin. Er zijn momenten waar een flash/dash/etc. heel goed gebruikt kunnen worden. Heb wel eens een willekeurige invasion gehad van 4 man op mid die gewoon head first de toren indoken om mij met m'n halve HP te kunnen krijgen. Zonder flash + blink was ik morsdood geweest, ook al zag ik ze komen.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:03:
Cassio heeft met een kleine slow en speedboost nog wel een 'aardige' escape. Maar ben het met je eens dat escapes handig zijn. Echter wat speedzor aangaf is dat je escapes helemaal niet nodig zou moeten hebben met goede wards en map awareness van jouw en je team.
Je vergeet dat doodgaan doorgaans duurder is dan twee wards.DoMiNaTiOnZ schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:06:
Maar om nou om de 3 minuten 2 wards te halen word mij toch iets te duur
Het klinkt lullig, maar niet doodgaan is een van de belangrijkste dingen
Gaaf om te zien dat OGN LoL opgepakt heeft, ik hoop dat ze LoL zo nog veel groter kunnen maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 21-03-2012 12:09 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Altijd handig om met een enorme uitzondering een stelling te diskwalificeren.. Ik heb het ook over map awareness. Pushen met half hp als 3 man van het enemy team missing zijn lijkt me ook niet het meest handige.
Verwijderd
In principe hoef je als mid maar 1 entrance te warden de andere is voor rekening van de jungler. Sowieso kan je als je 1 ward hebt natuurlijk gewoon die kant van de lane huggen.Cloud schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:08:
[...]
Je vergeet dat doodgaan doorgaans duurder is dan twee wards.Twee wards is 150g en een volledige minion wave missen (of meer), kost je meer dan dat. En dan vergeet ik je XP nog.
Het klinkt lullig, maar niet doodgaan is een van de belangrijkste dingenDaar mag je gold aan uitgeven.
Gaaf om te zien dat OGN LoL opgepakt heeft, ik hoop dat ze LoL zo nog veel groter kunnen maken.
Dat is wat ik doe inderdaad, een kant warden en zelf altijd aan die kant blijven. Toch is het tegen sommige junglers wel eens slim om beide kanten te warden. Zeker op mijn niveau hoef ik het niet van mijn jungler te verwachtenVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:10:
[...]
In principe hoef je als mid maar 1 entrance te warden de andere is voor rekening van de jungler. Sowieso kan je als je 1 ward hebt natuurlijk gewoon die kant van de lane huggen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Op 800 ELO misschien. Een beetje deftig team koopt meteen MR en wint vervolgens elke confrontatie.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 08:35:
Zulke potjes kunnen gek genoeg soms nog gewoon werken.
Heb ze nog wel bonter gezien, bijv full AP team xD, win je keihard.
Ik ben het helemaal mee eens met de mid push tactic. Zelf ook gedaan met Ahri en Lux afgelopen avond.
Vooral top/bot gaan ganken is zeer belangrijk en kan een game totaal omkeren.
Daarom heb ik ook een schijt hekel aan mid spelers die het zelf goed doen, 3-0-0 staan ofzo met hoge minion farm en dan bot of top gaan afzeiken omdat ze "falen". Terwijl mister mid zeker 3 keer had kunnen gaan ganken/helpen en daarmee negatieve stand in andere lanen om te kunnen keren in positieve stand.
Persoonlijk vind ik mid dan ook de meest spel makende plek die je kan hebben. Ja, meer nog als jungler. Althans dat is mijn mening in normal games.
Daarom heb ik ook een schijt hekel aan mid spelers die het zelf goed doen, 3-0-0 staan ofzo met hoge minion farm en dan bot of top gaan afzeiken omdat ze "falen". Terwijl mister mid zeker 3 keer had kunnen gaan ganken/helpen en daarmee negatieve stand in andere lanen om te kunnen keren in positieve stand.
Persoonlijk vind ik mid dan ook de meest spel makende plek die je kan hebben. Ja, meer nog als jungler. Althans dat is mijn mening in normal games.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Verwijderd
Uitzonderingen op deze strat zijn Twitch/Noct/Shaco/Fiddle. Die komen met gemak over de muur heen gevlogen naast de turret.djengizz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:39:
[...]
Hetzelfde geldt ook wel voor bot lane.
Als jij je flank voldoende ward is de beste plek eigenlijk onder de turret van de tegenstander. Hij verliest zo CS en de vijandige jungler kan niet vanuit de lane komen ganken.
Verwijderd
Waar ik een gruwelijke hekel aan heb is dat bvb jouw mid zijn tegenstander de hele tijd de lane laat verlaten (en dan vaak nog geen miss called of erachter aan komt. En dan ook niet mid tower pushen. Walgelijk passieve mid laner kan de hele game verpesten omdat er 2-man ganks op elke lane op elk moment mogelijk zijn.Dreanor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:13:
Ik ben het helemaal mee eens met de mid push tactic. Zelf ook gedaan met Ahri en Lux afgelopen avond.
Klopt, en het ergste is dat 9 v.d. 10 keer die passieve mid speler aardig wordt gevonden, de waarheid spreekt en niet faalde omdat hij zelf 3-0-0 met veel creep kills staat en dus helaas in de ogen van vele het goed gedaan heeft!Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:21:
[...]
Waar ik een gruwelijke hekel aan heb is dat bvb jouw mid zijn tegenstander de hele tijd de lane laat verlaten (en dan vaak nog geen miss called of erachter aan komt. En dan ook niet mid tower pushen. Walgelijk passieve mid laner kan de hele game verpesten omdat er 2-man ganks op elke lane op elk moment mogelijk zijn.

Ik zou graag leren junglen omdat ik zie dat dat bijna nooit word gepickt tijdens mijn soloQ, hoe begin je met zoiets? veel filmpjes kijken / guides lezen?
Wat is een goede champ om mee te junglen, die ook veel ganks kan doen.
Verder waar moet ik rekening mee houden qua runes? ik heb (nog) niet genoeg IP om veel aparte jungle runes te kopen (en moet ook nog AP runes..
)
Verder waar moet ik rekening mee houden qua runes? ik heb (nog) niet genoeg IP om veel aparte jungle runes te kopen (en moet ook nog AP runes..
Ik zie dit de laatste tijd inderdaad veel. en dan nog veel te veel een mid die geen idee heeft welke kant zijn tegenstander opgelopen is (dat zie je toch??). soms dan krijg je inderdaad een SS Mid, en vervolgens een slow van nunu (jungler) een zone van brand (mid) op de grond en vayne die even naar voren rolt (bot) om je met z'n 3en in 2 seconden dood te maken. Vervolgens in chat "noob bot" terwijl de mid onder z'n eigen toren staat te wachten tot z'n tegenstander weer terug komt.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:21:
[...]
Waar ik een gruwelijke hekel aan heb is dat bvb jouw mid zijn tegenstander de hele tijd de lane laat verlaten (en dan vaak nog geen miss called of erachter aan komt. En dan ook niet mid tower pushen. Walgelijk passieve mid laner kan de hele game verpesten omdat er 2-man ganks op elke lane op elk moment mogelijk zijn.
*edit fijn overigens dat chinese geouwehoer op de stream.
[ Voor 3% gewijzigd door DrFlash op 21-03-2012 12:36 ]
Verwijderd
Om te leren junglen zou ik warwick aanraden. Niet de beste ganks prelevel 6 maar je kan onmogelijk doodgaan aan de camps. Eens je routes en jungle builds begint te snappen, best overstappen op een andere champ en dan leren ganken, bvb maokai, rammus, lee sin. Volgende stap hierna kan counterjungling zijn, waarbij ik shyvana aanraadt.Xevoo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:32:
Ik zou graag leren junglen omdat ik zie dat dat bijna nooit word gepickt tijdens mijn soloQ, hoe begin je met zoiets? veel filmpjes kijken / guides lezen?
Verder waar moet ik rekening mee houden qua runes? ik heb (nog) niet genoeg IP om veel aparte jungle runes te kopen (en moet ook nog AP runes..)
Niemand ? Schaamteloze quote !Onlangs urgot gekregen in arab en er onverwachts nog vrij goed mee uitgepakt.
Ik speel vaak mid en soms/vaak ligt eraan hoe competent de mid speler is dat je juist niet ziet welke kant hij is opgegaan.DrFlash schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:33:
[...]
Ik zie dit de laatste tijd inderdaad veel. en dan nog veel te veel een mid die geen idee heeft welke kant zijn tegenstander opgelopen is (dat zie je toch??). soms dan krijg je inderdaad een SS Mid, en vervolgens een slow van nunu (jungler) een zone van brand (mid) op de grond en vayne die even naar voren rolt (bot) om je met z'n 3en in 2 seconden dood te maken. Vervolgens in chat "noob bot" terwijl de mid onder z'n eigen toren staat te wachten tot z'n tegenstander weer terug komt.
*edit fijn overigens dat chinese geouwehoer op de stream.
Genoeg meegemaakt als ze eenmaal goed gepushed hebben, dat ze teruglopen naar richting tower in de fog en dan is het
[ Voor 3% gewijzigd door Dr_Cow op 21-03-2012 12:45 ]
Sta je nog raar van te kijken. Zelf speel ik op 1600 ELO en heb laatst ook met een full AP team gespeeld op ranked.keejoz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:11:
[...]
Op 800 ELO misschien. Een beetje deftig team koopt meteen MR en wint vervolgens elke confrontatie.
Onze "AD carry" besloot op het laatste moment om AP te gaan, waardoor we het volgende team hadden.
Rumble top
Maokai jungle
Karthus mid
Veigar + Sona (ik) bot
Op een gegeven moment bij late game, ons hele team had een void staff, toen begonnen we gewoon teamfights te winnen, We hadden dusdanig veel burst dat zowieso 3 van hun team instakills waren als de fight begon.
Ik wil niet zeggen dat het goed is ofzo, snap ook nog steeds niet hoe we dat potje hebben gewonnen. Maar het kan dus wel. Maar dat kwam ook omdat ons hele team het potje is begonnen met de instelling dat we alsnog wel kunnen winnen.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Bekijk de filmpjes van Stonewall eens. Hij heeft voor heel veel champions uitleg over hoe hij daarmee jungled. Dat geeft je een goede basis.Xevoo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:32:
Verder waar moet ik rekening mee houden qua runes? ik heb (nog) niet genoeg IP om veel aparte jungle runes te kopen (en moet ook nog AP runes..)
Ik zit af en toe te kijken, maar wat een laag niveau zegdjengizz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 11:50:
OGN LoL start nu:
$175K price pool
streams:
www.own3d.tv/ognlol
voeg me maar eens toe op LoL : DrunkenDemonXevoo schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:32:
ik zal je wel eens in een custom game uitleg geven
beginner junglers :
warwick ( easy )
nunu ( easy )
Udyr ( easy )
lee-sin ( middelmatige moeilijkheid )
trundle ( middelmatige moeilijkheid )
skarner ( middelmatige moeilijkheid )
er zijn er nog veel meer maar dit zijn de beginnertjes
als je er beter in wordt kan je verder gaan experimenteren
Beep Boop son ... Beep Boop
Haha, dat DDoL team is wel erg slecht inderdaad. Dat MorganaChronos schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:06:
[...]
Ik zit af en toe te kijken, maar wat een laag niveau zeg

@Drunken, je mist er een hele hoop. Er zijn tegenwoordig weinig moeilijke junglers. Het gaat niet meer zo veel om de champions, maar om hoe je speelt.
Edit: Stonewall's jungle tier list:
God Tier – Lee Sin, Udyr, Skarner, Trundle, Maokai, Nocturne
Tier 1 – Shaco, Rammus, Shyvana, Alistar, Jarvan, Dr Mundo, Nautilus, Malphite, Amumu, Cho Gath, Gangplank, Master Yi
Tier 2 – Riven, Sejuani, Jax, Xin Zhao, Wukong, Olaf, Nunu, Renekton, Tryndamere, Fiddlesticks, Volibear, Warwick, Fiora
Tier 3 – Shen, Singed, Kayle, Pantheon, Twisted Fate, Janna, Kennen, Blitzcrank, Taric, Sion, Ezreal, Twitch, Soraka, Karthus, Cassiopeia, Ziggs, Fizz, Leona, Heimerdinger, Brand, Eve
Tier 4 – Yorick, Poppy, Karma, Nasus, Gragas, Irelia, Malzahar, Sivir, Galio, Akali
Tier 5 – Viktor, Mordekaiser, Graves, Orianna, Garen, Ahri, Talon, Urgot, Kog Maw
[ Voor 71% gewijzigd door SaphuA op 21-03-2012 13:17 ]
moest ik momenteel een lijst maken van dominerende junglers zou het zo zijn denk ik
Rank 1 : Udyr, Lee Sin, Fiddlesticks, Skarner, Nocturne, Trundle, Rammus, Amumu, Nunu, Olaf, Fiora
Rank 2 : Alistar, Shaco, Twitch, Riven, Gangplank, Poppy, Warwick, Xin Zhao, Malphite, Irelia, Shen, Shyvana, Maokai
Rank 3 : Akali, Sion, Cho'Gath, Jarvan, Tryndamere, Gragas, Karma, Talon, Karthus, Master Yi
Rank 4 : Pantheon, Yorick, Blitzcrank, Galio, Kayle, Renekton, Nasus, Wukong, Graves
Rank 5 : Wukong, Soraka, Mordekaiser, Taric, Jax
als ik er een paar ben vergeten laat maar iets weten
Edit 1 : heb me bedacht over Shen toch maar een rankje naar boven vind ik
met die laatste buff erbij is hij wel een beetje beter in de jungle en vooral bij ganks
Edit 1 : Shyvana en Maokai naar boven een rankje maar opgepast zijn niet de makkelijkste junglers
deze zijn enkel maar goed als je weet wat je ermee gaat doen
Rank 1 : Udyr, Lee Sin, Fiddlesticks, Skarner, Nocturne, Trundle, Rammus, Amumu, Nunu, Olaf, Fiora
Rank 2 : Alistar, Shaco, Twitch, Riven, Gangplank, Poppy, Warwick, Xin Zhao, Malphite, Irelia, Shen, Shyvana, Maokai
Rank 3 : Akali, Sion, Cho'Gath, Jarvan, Tryndamere, Gragas, Karma, Talon, Karthus, Master Yi
Rank 4 : Pantheon, Yorick, Blitzcrank, Galio, Kayle, Renekton, Nasus, Wukong, Graves
Edit 1 : Shyvana en Maokai naar boven een rankje maar opgepast zijn niet de makkelijkste junglers
[ Voor 26% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 21-03-2012 13:49 ]
Die casters ook "ze hebben maar 1 poker, Rumble".... Corki /facepalmSaphuA schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:12:
[...]
Haha, dat DDoL team is wel erg slecht inderdaad. Dat Morgana
@Drunken, je mist er een hele hoop. Er zijn tegenwoordig weinig moeilijke junglers. Het gaat niet meer zo veel om de champions, maar om hoe je speelt.
Gister Nocturne gespeeld
Wat een champ zeg
voelt echt aan als een hele goede champ en lukt aardig om mee te spelen.
Denk dat dit toch wel een van me favo champs word als ik er nog even een tijdje mee ga spelen
Hoe zit het eigenlijk met jungle van Nocturne? is dat een beetje goede champ voor jungle of komt hij beter tot ze recht in een lane?
EDIT:
owh na 2 nieuwe berichten tijdens de tijd dat ik het typte gaf drunkendemon al aan dat het een rank 1 jungle champ is. vraag is dus al beantwoord, beter jungle dan lanen
Wat een champ zeg
Denk dat dit toch wel een van me favo champs word als ik er nog even een tijdje mee ga spelen
Hoe zit het eigenlijk met jungle van Nocturne? is dat een beetje goede champ voor jungle of komt hij beter tot ze recht in een lane?
EDIT:
owh na 2 nieuwe berichten tijdens de tijd dat ik het typte gaf drunkendemon al aan dat het een rank 1 jungle champ is. vraag is dus al beantwoord, beter jungle dan lanen
[ Voor 20% gewijzigd door Kadardar op 21-03-2012 13:16 ]
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Nocturne in lane is als een .... nvm, gewoon junglen met hem en niks andersKadardar schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:15:
Gister Nocturne gespeeld
Wat een champ zegvoelt echt aan als een hele goede champ en lukt aardig om mee te spelen.
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
iemand rammus jungle al geprobeerd na de nieuwe nerf ? anders gaat hij ook een rankje naar beneden in de lijst ookal blijft zijn taunt wel handig bij ganks
Vergeet als jungler vooral niet (poging tot) ganks te doen. Een jungler die de jungle niet verlaat is even vervelend als een passieve mid speler en als je enkel in de jungle blijft zit je team met een man minder.
Klinkt misschien logisch maar zoveel junglers die dat gewoon niet doen. -.-
no offence saphua maar ik vind die stonewall maar een beetje belachelijk die junglet echt ALLES xD !SaphuA schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:12:
[...]
Haha, dat DDoL team is wel erg slecht inderdaad. Dat Morgana
Edit: Stonewall's jungle tier list:
[...]
het lukt hem maar vind het eerder een show-man dan een skilled jungler sorry
Verwijderd
Volgens mij is stonewall ook niet bijzonder hoog Elo. Hij benoemt in zijn videos ook dat hij alleen de berekeningen doet van snelheid/counter etc.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:21:
[...]
no offence saphua maar ik vind die stonewall maar een beetje belachelijk die junglet echt ALLES xD !
het lukt hem maar vind het eerder een show-man dan een skilled jungler sorry
Veel van zijn jungle champs hebben een vrij afwijkend rune/mastery board dat hun mid/lategame geen goed doet. Zijn eerste Irelia jungle video was volgens mij 50% Aspeed in Runes o.i.d.
Ja ik heb een tijdje jungle gedaan en dat ging ook met Ganks. vroeg me eigen alleen af hoe het voor nocturne was aangezien ik hem nog nooit had gespeeld. en meeste noctrurne's die ik heb gezien waren allemaal lane (maarja ben ook nog geen lvl 30, dat verklaart ook wat).Dreanor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:
Vergeet als jungler vooral niet (poging tot) ganks te doen. Een jungler die de jungle niet verlaat is even vervelend als een passieve mid speler en als je enkel in de jungle blijft zit je team met een man minder.
Dus vanavond maar nog even Junglen met nocturne in 1 of 2 bot games zodat ik leer hoe zijn jungle het beste werkt en dan maar junglen in normal.
Bedankt voor de hulp btw
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Ik ga em vanavond proberen. ben wel benieuwd.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:19:
iemand rammus jungle al geprobeerd na de nieuwe nerf ? anders gaat hij ook een rankje naar beneden in de lijst ookal blijft zijn taunt wel handig bij ganks
Haha no problem.Kadardar schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:25:
[...]
Ja ik heb een tijdje jungle gedaan en dat ging ook met Ganks. vroeg me eigen alleen af hoe het voor nocturne was aangezien ik hem nog nooit had gespeeld. en meeste noctrurne's die ik heb gezien waren allemaal lane (maarja ben ook nog geen lvl 30, dat verklaart ook wat).
Dus vanavond maar nog even Junglen met nocturne in 1 of 2 bot games zodat ik leer hoe zijn jungle het beste werkt en dan maar junglen in normal.
Bedankt voor de hulp btw
Echer om heel eerlijk te zijn was mijn reactie op Xevoo die om jungle hulp vroeg. Maar dit topic gaat soms zo snel.
Ik zie meestal dat er over de zelfde dingen worden gepraat maar ik ben iemand die probeert altijd iets nieuws om te kijken of het werkt.
Dus bijdeze heb ik weer een idee
Shyvanna niet als tank spelen maar als DPS waarom?
Haar Q zou je elke sec kunnen activeren en is naar mijn mening de sterkste ability van shyvanna in combinatie met haar ulti (extra MR en Armor).
Wanneer je haar fully tank bouwt kan ze zelf niet veel klappen meer uitgeven namelijk en dat vind ik wel een beetje jammer.
Dus bijdeze heb ik weer een idee

Shyvanna niet als tank spelen maar als DPS waarom?
Haar Q zou je elke sec kunnen activeren en is naar mijn mening de sterkste ability van shyvanna in combinatie met haar ulti (extra MR en Armor).
Wanneer je haar fully tank bouwt kan ze zelf niet veel klappen meer uitgeven namelijk en dat vind ik wel een beetje jammer.
Lol, ja dat klopt wel.Chronos schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:06:
Ik zit af en toe te kijken, maar wat een laag niveau zeg
Scene is daar nog heel jong en de top bestaat vooral uit spelers die trainen in soloqueue op de US ladder.
De echte pro teams beginnen nu pas interesse te tonen omdat de pricepools groter worden en zo heeft team MvP net een LoL tak opgestart. Dit soort teams gaan echt aan de slag met zware trainingsregimes, coaches en teamhuizen en daar mag je toch wat van verwachten ook omdat dit soort namen heel veel sponsor geld betekenen.
MiG en EDG (doen niet mee aan dit toernooi) zijn op dit moment van de Koreaanse teams de enige die enigszins meekomen met de NA/EU top teams en MiG wint regelmatig scrims van deze teams.
Het belangrijkste imo van dit toernooi is dat de Koreaanse pro gaming scene en media LoL op begint te pakken.
Denk dat Maokai en Shyvana ook wel 1 of 2 ranks omhoog kunnen.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:13:
moest ik momenteel een lijst maken van dominerende junglers zou het zo zijn denk ik
...
Edit 1 : heb me bedacht over Shen toch maar een rankje naar boven vind ikmet die laatste buff erbij is hij wel een beetje beter in de jungle en vooral bij ganks
Shyvana is momenteel 1 van de beste counter-junglers en Maokai heeft pre lvl6 1 van de beste ganks imo
-
Verwijderd
Tjah ze blijven maar met nerfs komen op rammus. Wordt er een beetje moe van. Terwijl de reden van zn bans eigenlijk alleen maar zn taunt is. Zijn jungle speed is niet hoog, en zijn damage ook niet..
Edit: Shyvana is ook een tanky dps, die je aan de hand van je teamcomp / enemy of meer damage bouwt, of meer tanky. Je moet als speler hier de balans in vinden. Als puur tank is shyv gewoon niet goed. Er is geen reden om je aan te vallen dan, want je doet toch geen damage of CC.
Edit: Shyvana is ook een tanky dps, die je aan de hand van je teamcomp / enemy of meer damage bouwt, of meer tanky. Je moet als speler hier de balans in vinden. Als puur tank is shyv gewoon niet goed. Er is geen reden om je aan te vallen dan, want je doet toch geen damage of CC.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 13:34 ]
rammus is wel een snelle jungler, uber goeie ganker (kan me niet schelen of er een ward staat gewoon er heen powerballen je kan toch toch niet weg rennen) en onderschat zijn dmg ook niet, hij is goed en daarom ook een must banVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:31:
Tjah ze blijven maar met nerfs komen op rammus. Wordt er een beetje moe van. Terwijl de reden van zn bans eigenlijk alleen maar zn taunt is. Zijn jungle speed is niet hoog, en zijn damage ook niet..
Verwijderd
Ik zeg niet dat ie slecht is, ik zeg alleen dat ze de oorzaak van alle bans niet aan (willen) pakken. Zn taunt. Maak die korter, of verlaag de armor penetration erop en ik zie weinig reden voor een ban, maar nog steeds een redelijke jungler..
Tja, je kan er allerlei tier lists op loslaten, maar uiteindelijk hangt het van voorkeur en je eigen teamcomp af. Ik kan bijvoorbeeld heel slecht met Lee Sin spelen terwijl het op zich een god tier jungler is in de juiste handen. Mijn favoriete junglers zijn nu Shyvana, Udyr, Skarner, Trundle, Gangplank, Jarvan, Maokai.
Vicariously I live while the whole world dies
idd die mogen wel 1 rankje naar boven maar het zijn geen makkelijke junglers enkel in de goede handen kan je er wat mee gaan doenpowerplay schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:31:
[...]
Denk dat Maokai en Shyvana ook wel 1 of 2 ranks omhoog kunnen.
Shyvana is momenteel 1 van de beste counter-junglers en Maokai heeft pre lvl6 1 van de beste ganks imo
heb al heel veel shyvanas zien doodgaan in de jungle van creeps
mijn aller eerste keer ikzelf ook trouwens zal de lijst aanpassen
hier is de lijst nogmaals
[ Voor 75% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 21-03-2012 13:50 ]
Verwijderd
Hoe doe je dat? Doodgaan aan creeps heeft werkelijk niets te maken met hoe lastig een champ is, maar meer aan slechte runes/masteries en skilling. Shyvana heeft een van de snelste cleartimes en begint met Boots/Pots of Vamp Scepter, dus doodgaan aan creeps is op haar technisch gezien nog lastiger dan op veel anderen.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:44:
[...]
idd die mogen wel 1 rankje naar boven maar het zijn geen makkelijke junglers enkel in de goede handen kan je er wat mee gaan doen
heb al heel veel shyvanas zien doodgaan in de jungle van creeps
mijn aller eerste keer ikzelf ook trouwens zal de lijst aanpassen
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, speelde als eerste vandaag MiG toch? Althans ik zag MiG Locodoco spelen. Of is dat een ander MiG team?djengizz schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:30:
[...]
MiG en EDG (doen niet mee aan dit toernooi) zijn op dit moment van de Koreaanse teams de enige die enigszins meekomen met de NA/EU top teams en MiG wint regelmatig scrims van deze teams.
ik zeg ook niet dat het aan de creeps ligt maar shyvana is niet zo een makkelijke jungler IMO ik heb het moeilijk gehad in het beginVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:49:
[...]
Hoe doe je dat? Doodgaan aan creeps heeft werkelijk niets te maken met hoe lastig een champ is, maar meer aan slechte runes/masteries en skilling. Shyvana heeft een van de snelste cleartimes en begint met Boots/Pots of Vamp Scepter, dus doodgaan aan creeps is op haar technisch gezien nog lastiger dan op veel anderen.
maar eenmaal als je het doorhebt is ze inderdaad een beest ja
sorry hoor meneertje PERFECT
Ja, klopt, het staat er zo wat raar. EDG doet niet mee, MiG wel.Cloud schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:54:
[...]
Hoewel ik het helemaal met je eens ben, speelde als eerste vandaag MiG toch? Althans ik zag MiG Locodoco spelen. Of is dat een ander MiG team?
Verwijderd
Ben ook een aantal keer doodgegaan in jungle op shyv hoor int begin. Voornamelijk omdat ik na een level 2 of 3 gank met 20% hp over nog even de Golems wil doen. Dat dat niet altijd kan moet je even doorkrijgen
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens als je de taunt of powerball aanpakt in plaats van zijn stats maak je hem een minder goede ganker. Daardoor word hij vrij overbodig want het is wel duidelijk dat er snellere junglers zijn.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:38:
Ik zeg niet dat ie slecht is, ik zeg alleen dat ze de oorzaak van alle bans niet aan (willen) pakken. Zn taunt. Maak die korter, of verlaag de armor penetration erop en ik zie weinig reden voor een ban, maar nog steeds een redelijke jungler..
Het hangt er imo ook gewoon vanaf wat je team nodig heeft wat de beste jungler is.
Heb je bijvoorbeeld goede matchups in lanes dan kan je een goede counter jungler kiezen. De beste daarin vind ik mundo shyvana, udyr en singed
Heb je veel lanes die je denkt te verliezen dan kan je het beste een hele goede early ganker picken om te proberen die lanes te laten snowballen zodat ze wel kunnen winnen. De beste daarvan vind ik Rammus, Lee, Shaco, Maokai, Alistar, Pantheon, Twitch
Wil je teamfights hard stompen dan zijn de beste jungle picks, Amumu, Fiddle en Sejuani
Wil je goede allround junglers die niet echt uitblinken in iets dan pick je Trundle , WW of skarner
Verwijderd
Mooie lijst Demon, dit is mijn mening:Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:13:
Udyr - Shyvana - Mundo - Skarner - Amumu - Alistar - Kayle - Karthus - hebben voordeel vanwege hun AOE voordeel op snelheid
Shaco - Twitch zijn te slow in jungle, maar enkel snel en effectief in early gank, daarnaast BIJNA altijd level distance.
Denk dat je op basis van snelheid en efficiency de lijst beter kan op bouwen, verder klopt het precies
+1sorry hoor meneertje PERFECT
twitch heeft nog een goede clear tijd om eerlijk te zijnVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:16:
[...]
Mooie lijst Demon, dit is mijn mening:
Udyr - Shyvana - Mundo - Skarner - Amumu - Alistar - Kayle - Karthus - hebben voordeel vanwege hun AOE voordeel op snelheid
Shaco - Twitch zijn te slow in jungle, maar enkel snel en effectief in early gank, daarnaast BIJNA altijd level distance.
Denk dat je op basis van snelheid en efficiency de lijst beter kan op bouwen, verder klopt het precies
en shaco ook
en hun ganks werken heel goed vooral twitch
Verwijderd
Ja, maar erg mana efficient en squishy earlie in vergelijking met andere zelfde rank champs.
Hij is wel een van de meest efficiente gankers, no doubt.
twitch heeft geen mana problemen naar mij toe hij kan perfect jungle camps clearen zonder skills te gebruiken en ook op een snel tempoVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:20:
Ja, maar erg mana efficient en squishy earlie in vergelijking met andere zelfde rank champs.
shaco heb ik niet meer gejungled nadat de boxes crap zijn geworden
Shaco zonder blue is niks meerDrunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:23:
[...]
twitch heeft geen mana problemen naar mij toe hij kan perfect jungle camps clearen zonder skills te gebruiken en ook op een snel tempo
shaco heb ik niet meer gejungled nadat de boxes crap zijn gewordenmaar nog steeds een sterke jungler / ganker vanwege fear / slows / invis
Op zich ben ik het daar niet echt mee eens. Twitch was recent een tijdje populair in jungle, maar hij is zó makkelijk te counteren
Een pink ward lost al je problemen op. Toegegeven je geeft wat meer gold uit dan vs non-invis junglers, maar als je niet doodgaat is dat het zeker waard.
Ik heb zelf Twitch nooit echt als een probleem ervaren in de jungle. Shaco vind ik irritanter vanwege zijn Deceive (of in elk geval die teleport skill) voor zijn invis. Maar ook daar geldt, pink warden.
Ik heb zelf Twitch nooit echt als een probleem ervaren in de jungle. Shaco vind ik irritanter vanwege zijn Deceive (of in elk geval die teleport skill) voor zijn invis. Maar ook daar geldt, pink warden.
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 21-03-2012 14:25 ]
idd die decieve is wel KAK ... maar als je met twitch de bosjes goed kan gebruiken kan je goed ontsnappenCloud schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:25:
Op zich ben ik het daar niet echt mee eens. Twitch was recent een tijdje populair in jungle, maar hij is zó makkelijk te counterenEen pink ward lost al je problemen op. Toegegeven je geeft wat meer gold uit dan vs non-invis junglers, maar als je niet doodgaat is dat het zeker waard.
invis triggeren bosjes inlopen ze volgen je en als zij erin gaan ga jij eruit als je snel genoeg bent stop de je autoattacks en ga je invis
als ze een DOT op je gebruiken of ignite ben je wel focked dat is waar
Verwijderd
Vind twitch niet zo makkelijk te counteren hoor. Level 1 kan je geen invis ward veroorloven op mid of top. En als hij red en exhaust heeft kan je top ongeveer tot minuut 3 geen enkele last hit pakken zonder een gewisse dood tegemoet te gaan. De tegenstander kan daardoor soms best wel hard snowballen. En dan heeft twitch zijn werk al gedaan.Cloud schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:25:
Op zich ben ik het daar niet echt mee eens. Twitch was recent een tijdje populair in jungle, maar hij is zó makkelijk te counterenEen pink ward lost al je problemen op. Toegegeven je geeft wat meer gold uit dan vs non-invis junglers, maar als je niet doodgaat is dat het zeker waard.
Shaco vind ik gewoon een kuthero ben blij dat hij permaban is. Nu nog gebuffed ook dus zal hem voorlopig niet tegenkomen lijkt me.
Die tierlists voor junglers vind ik trouwens echt onzin wat de beste jungler is hangt van jouw team en hun team af. Niet van wie het meest OP zou zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 14:30 ]
Verwijderd
bwa i beg to differ
stack boxes aan red + smite = lvl 2 neem deceive go gank
je hebt slow van de red buff, je kan heel heel vroeg gaan ganken en als ze het niet verwachten heb je zo first blood
als ze bot gepushed hebben mogelijks double kill
en dan snowball je van daar
dit, EN ik mis ook nog iemand in die tier lijst? Waar is mundo jungle??? speel hem nu regelmatig jungle en kan toch wel zeggen dat hij een van de snelste is op dit momentVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:29:
[...]
Vind twitch niet zo makkelijk te counteren hoor. Level 1 kan je geen invis ward veroorloven op mid of top. En als hij red en exhaust heeft kan je top ongeveer tot minuut 3 geen enkele last hit pakken zonder een gewisse dood tegemoet te gaan. De tegenstander kan daardoor soms best wel hard snowballen. En dan heeft twitch zijn werk al gedaan.
Shaco vind ik gewoon een kuthero ben blij dat hij permaban is. Nu nog gebuffed ook dus zal hem voorlopig niet tegenkomen lijkt me.
Die tierlists voor junglers vind ik trouwens echt onzin wat de beste jungler is hangt van jouw team en hun team af. Niet van wie het meest OP zou zijn.
Verwijderd
Het woord OP zorgt voor storingen bij sommigen hier, beter mee oppassen
Ben het wel trouwens met jullie allebij eens.
Twitch kan goed ontsnappen in jungle. Maar goed, daar haalt hij geen kills mee, daar ontsnapt hij alleen maar mee. Dus hoewel hij lastig dood is te krijgen in de jungle, is dat maar een klein probleem lijkt mij.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:27:
[...]
idd die decieve is wel KAK ... maar als je met twitch de bosjes goed kan gebruiken kan je goed ontsnappen
invis triggeren bosjes inlopen ze volgen je en als zij erin gaan ga jij eruit als je snel genoeg bent stop de je autoattacks en ga je invis
als ze een DOT op je gebruiken of ignite ben je wel focked dat is waar
Ik geef toe dat lvl 1 vs Twitch als jungler kut is. Je zult moeten wachten totdat hij zichzelf eens op de minimap laat zien voordat je iets kunt doen. Aan de andere kant, tenzij je al erg low HP bent zie ik Twitch niet een willekeurige champ van 100% naar 0% bursten. Hij heeft dus hulp nodig van zijn teammate in lane. Als je die goed in de gaten houdt, kun je Twitch in principe aan 'zien' komen. Maar early game blijft wat klote inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:29:
[...]
Vind twitch niet zo makkelijk te counteren hoor. Level 1 kan je geen invis ward veroorloven op mid of top. En als hij red en exhaust heeft kan je top ongeveer tot minuut 3 geen enkele last hit pakken zonder een gewisse dood tegemoet te gaan. De tegenstander kan daardoor soms best wel hard snowballen. En dan heeft twitch zijn werk al gedaan.
[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 21-03-2012 14:38 ]
Fiddlesticks is een zwakke jungler. Trage cleartijd vanwege z'n gebrek aan aoe, heel blue buff reliant, zwakke ganks voor level 6, enorm squishy.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 13:44:
[...]
hier is de lijst nogmaals: Rank 1 : Udyr, Lee Sin, Fiddlesticks, Skarner, Nocturne, Trundle, Rammus, Amumu, Nunu, Olaf, Fiora
Edit 1 : heb me bedacht over Shen toch maar een rankje naar boven vind ikmet die laatste buff erbij is hij wel een beetje beter in de jungle en vooral bij ganks
Amumu is ook veel te blue buff reliant voor een vlotte jungle om hem Tier 1 te zetten en hij heeft ook geen enkele duel mogelijkheid bij een invade.
Nunu wordt nooit meer jungle gespeeld vanwege de lage damage. Enkel heel goede nunu's die 24/7 counterjunglen hebben een kans, maar dan nog zeker geen Tier 1.
Fiora jungle? Nog nooit gezien en het lijkt me dat ze veel te weinig damage gaat hebben om nuttig te zijn later in het spel.
Shyvana en Maokai Tier 2 ipv Tier 1? Ze zijn zowat de meest gespeelde junglers samen met Lee Sin.
Irelia is zeker niet Tier 2 worthy, wat een waardeloze jungler is zij. Veel te traag, veel te squishy, 1 halve CC en bijna geen burst damage.
Karma jungle boven Pantheon of Blitzcrank? Really?
Vind het een veel te flawed tier list om eerlijk te zijn.
Edit: No mundo.
daarom heb ik die lijst ook niet gemaakt op wie nu het meest OP isVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:29:
[...]
gewoon goede jungle clear times en goede ganks die ervoor zorgen dat je de vijand zo lang mogelijk in lane kan houden door stuns / fears / slows / ....
of makkelijk en snel bij de vijand kan komen
Teleport skills / speedbuffs / ....
bedankt voor de opmerking maar in het vervolg eens nadenken voor je commentaar geeft die nergens op slaat
Drunken hoe laat ben je thuisDrunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:42:
[...]
daarom heb ik die lijst ook niet gemaakt op wie nu het meest OP is
gewoon goede jungle clear times en goede ganks die ervoor zorgen dat je de vijand zo lang mogelijk in lane kan houden door stuns / fears / slows / ....
bedankt voor de opmerking maar in het vervolg eens nadenken voor je commentaar geeft die nergens op slaat
heb zin in potjes ranked
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
Aangezien er gewoon over mijn reactie word heengelopen zoals gewoonlijk post ik het maar nog eens, waarom mis ik mundo jungle in jou lijst? Mundo is zekerweten een hele goede jungle op dit moment, heerlijke jungle speed en oh zo sterk zodra hij gefeed is.Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:42:
[...]
Verwijderd
Nunu olaf tier 1?Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:42:
[...]
Nunu heeft niks om goed te junglen GP = nunu + meer.
Olaf = redelijke clear time maar low hp en zon beetje de slechtste ganks van elke jungler.
Fiddles waardeloze clear na level 4 redelijke ganks mits de tegenstander slecht ward.
Xin = nutteloos kan redelijk clearen maar er is geen enkele reden om hem ooit te picken.
Poppy als je de traagste jungler zoek hoef je niet verder te kijken.
Karma/ Soraka jungle, succes met ganken. Tenzij je een early oracle haalt zou ik niet weten waarom iemand zich door een gank van deze 2 laten killen
Karthus jungle, pak zijn blue af en hij kan niets
Yorick, galio en morde jungle waarom zou je het ooit doen dit zijn allemaal super sterke laners.
En waarom wukong 2 keer?
Sowieso waarom het uberhaupt tiers geven als het gewoon een lijstje is met aardige junglers.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 15:02 ]
Nunu = dubbele smite en hoge movespd
Xin = heel sterke lvl 2/3 ganks en snowballed hard als je early kills krijgt.
Xin = heel sterke lvl 2/3 ganks en snowballed hard als je early kills krijgt.
speedzor schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:40:
[...]
Fiddlesticks is een zwakke jungler. Trage cleartijd vanwege z'n gebrek aan aoe, heel blue buff reliant, zwakke ganks voor level 6, enorm squishy.
fiddle = heel makkelijke jungler continu hoog HP goede ganks fears silence HEAL. ok hij heeft een blue buff wel nodigmaar kan ook zonder
Amumu is ook veel te blue buff reliant voor een vlotte jungle om hem Tier 1 te zetten en hij heeft ook geen enkele duel mogelijkheid bij een invade.
amumu kan makkelijk een lane vast zetten hij kan bandage toss goed spammen en een goed deeltje damage dealen blue buff heeft hij zeker niet nodig hij kan perfect zonder en is ongelofelijk nuttig in teamfights lategame ken jij nog veel meer champs die een volledig team kan stunnen bij een goede placement/timing ?
Nunu wordt nooit meer jungle gespeeld vanwege de lage damage. Enkel heel goede nunu's die 24/7 counterjunglen hebben een kans, maar dan nog zeker geen Tier 1.
Nunu : ongelofelijk makkelijke counter jungler ook continu hoog HP kan snowballs lategame spammen ! heeft een ongelofelijke slow en is je ad carry zijn beste vriendbloodboil FTW !
Fiora jungle? Nog nooit gezien en het lijkt me dat ze veel te weinig damage gaat hebben om nuttig te zijn later in het spel.
fiora : heel makkelijke jungler heeft goede ganks door dubbele lunge die ze kan doen heeft wel spijtig genoeg geen slowsmaar kan wel een hoopje damage dealen op korte tijd
Shyvana en Maokai Tier 2 ipv Tier 1? Ze zijn zowat de meest gespeelde junglers samen met Lee Sin.
zoals er in de edit staat enkel maar goed als je weet wat je ermee doet en zo zijn er weinig en mao is inderdaad misschien trier 1 waardig maar ik vind dat hij er net niet bijhoort ( eigen mening )
shyvana : enkel maar in ganks ongelofelijk usefull met dragon form anders niet echt ZO usefull maar toch nog iets ze heeft een lack aan CC in mijn ogen![]()
Irelia is zeker niet Tier 2 worthy, wat een waardeloze jungler is zij. Veel te traag, veel te squishy, 1 halve CC en bijna geen burst damage.
irrelia is een heel goede jungler en kan makkelijk naar een vijand toe gaan en een goede stun / slow en ze kan ook heel makkelijk gaan tower diven early game en heeft ook een goede damage output
Karma jungle boven Pantheon of Blitzcrank? Really?
ooit al geprobeerd ? heel goede slow kan healen tijdens een gank + een homp damage dealen + shielden + aoe nuke plaatsen maar idd ze mag wel een triertje naar beneden hierop heb je gelijk![]()
Vind het een veel te flawed tier list om eerlijk te zijn.
bedankt voor de commenteer deze was nuttigik zeg het nogmaals dit is mijn mening over de junglers op dit moment
Tier lists zijn altijd al een heet onderwerp geweest, probeer het wel vriendelijk te houden iedereen.
Ik ben het wel eens met sommigen dat een echte tier list niet te maken valt voor junglers, omdat het gewoon erg afhankelijk van de team compositie is. Neemt niet weg dat we wel over een lijstje kunnen praten natuurlijk, maar probeer iedereen in zijn/haar waarde te laten daarbij.
Ik ben het wel eens met sommigen dat een echte tier list niet te maken valt voor junglers, omdat het gewoon erg afhankelijk van de team compositie is. Neemt niet weg dat we wel over een lijstje kunnen praten natuurlijk, maar probeer iedereen in zijn/haar waarde te laten daarbij.
Irelia als jungle is echt ongelovelijk crap, irelia heeft gewoon veel farm en levels nodig om zo godlike late game te hebben, ze jungle't langzaam en ze verliest toch best wat leven, daarnaast is ze gewoon niet zo sterk en is haar stun vaak niet te landen.
k mundo heb ik nog niet geprobeerd sorry ik weet eigenlijk ook niet waar ik hem zou kunnen zetten ik denk trier 2 vanwege zijn spammable slow + ongelofelijke regen van zijn ulti ik zal het lijstje aanpassen thnxsjaggy schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:44:
[...]
Aangezien er gewoon over mijn reactie word heengelopen zoals gewoonlijk post ik het maar nog eens, waarom mis ik mundo jungle in jou lijst? Mundo is zekerweten een hele goede jungle op dit moment, heerlijke jungle speed en oh zo sterk zodra hij gefeed is.
inderdaad ik denk toch maar dat ze een rankje naar beneden gaat wel irritant dat haar stun moeilijk te landen is en met de nerfs die eraan komen zal het ook wat minder zijn edit komt eraan samen met mundoNutral schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:00:
Irelia als jungle is echt ongelovelijk crap, irelia heeft gewoon veel farm en levels nodig om zo godlike late game te hebben, ze jungle't langzaam en ze verliest toch best wat leven, daarnaast is ze gewoon niet zo sterk en is haar stun vaak niet te landen.
Rank 2 : Alistar, Shaco, Twitch, Riven, Gangplank, Poppy, Warwick, Xin Zhao, Malphite, Shen, Shyvana, Maokai , Dr. Mundo
Rank 3 : Akali, Sion, Cho'Gath, Jarvan, Tryndamere, Gragas, Talon, Karthus, Master Yi, Irelia
Rank 4 : Pantheon, Yorick, Blitzcrank, Galio, Kayle, Renekton, Nasus, Wukong, Graves, Karma
Rank 5 : Soraka, Mordekaiser, Taric, Jax
Edit 1 : heb me bedacht over Shen toch maar een rankje naar boven vind ik met die laatste buff erbij is hij wel een beetje beter in de jungle en vooral bij ganks
Edit 2 : Shyvana en Maokai naar boven een rankje maar opgepast zijn niet de makkelijkste junglers
Edit 3 : Mundo erbij geplaatst karma 1tje naar beneden dubbele Wukong eruit gehaald
Irrelia 1tje naar beneden
Rank 2 : Alistar, Shaco, Twitch, Riven, Gangplank, Poppy, Warwick, Xin Zhao, Malphite, Shen, Shyvana, Maokai , Dr. Mundo
Rank 3 : Akali, Sion, Cho'Gath, Jarvan, Tryndamere, Gragas, Talon, Karthus, Master Yi, Irelia
Rank 4 : Pantheon, Yorick, Blitzcrank, Galio, Kayle, Renekton, Nasus, Wukong, Graves, Karma
Rank 5 : Soraka, Mordekaiser, Taric, Jax
Edit 1 : heb me bedacht over Shen toch maar een rankje naar boven vind ik met die laatste buff erbij is hij wel een beetje beter in de jungle en vooral bij ganks
Edit 2 : Shyvana en Maokai naar boven een rankje maar opgepast zijn niet de makkelijkste junglers
Edit 3 : Mundo erbij geplaatst karma 1tje naar beneden dubbele Wukong eruit gehaald
Irrelia 1tje naar beneden
Verwijderd
Waarom staan er trouwens geen ranged carrys op je lijst?Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:03:
[...]
inderdaad ik denk toch maar dat ze een rankje naar beneden gaat wel irritant dat haar stun moeilijk te landen is en met de nerfs die eraan komen zal het ook wat minder zijn edit komt eraan samen met mundo
Zie snoopeh zelf wel eens junglen met ashe, graves of vayne.
Zelf houd ik wel van jungle ezreal als je een razor hebt kan je mystic shot die ook proccen dus jungle je best rap.
En hun ganks zijn vrijwel zonder uitzondering vrij goed als je red hebt.
Verwijderd
Oracle kopen op jungler is heel populair. Als ganks te vaak mislukken doe ik dat ook.Cloud schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:25:
Mundo jungle is echt aan te raden ^^Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:01:
[...]
k mundo heb ik nog niet geprobeerd sorry ik weet eigenlijk ook niet waar ik hem zou kunnen zetten ik denk trier 2 vanwege zijn spammable slow + ongelofelijke regen van zijn ulti ik zal het lijstje aanpassen thnx
[ Voor 5% gewijzigd door sjaggy op 21-03-2012 15:08 ]
Verwijderd
Junglers zijn junglers, al ga je AD of AP champs usen in jungle zonder dat ze CC of slows of wat dan ook hebben dan heb je er geen hol aan maar is het gewoon voor de lol. AKA - Trolls.. easy as that
Verwijderd
@speedzor
Fiora jungle is immens populair, echt nog nooit gezien joh?
@demon Mundo jungle is ziek door zijn sterke AOE en zijn masochism (hoe je het ook schrijft)
@demon Mundo jungle is ziek door zijn sterke AOE en zijn masochism (hoe je het ook schrijft)
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 15:11 ]
Nog geen enkele keer johVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:10:
@speedzor
Vanavond maar eens wat potjes junglen dan, WW heb ik al, Shyvana ook, eens kijken of daar iets mee te doen valt, aan de andere kant, zou ook graag Lulu hebben
Verwijderd
@ demon
Ik heb toevallig een leaguereplay van mij als mundo jungle, we waren 4v5 sinds connect, 5e is nooit terug gekomen.
We hadden duidelijk beter spelers en hebben nog redelijk makkelijk aan gewonnen.
Was gewoon een heerlijk lopend potje, vrijwel alles ging perfect.
*Klik2Download*
Score: 21-8-x
Ik heb toevallig een leaguereplay van mij als mundo jungle, we waren 4v5 sinds connect, 5e is nooit terug gekomen.
We hadden duidelijk beter spelers en hebben nog redelijk makkelijk aan gewonnen.
Was gewoon een heerlijk lopend potje, vrijwel alles ging perfect.
*Klik2Download*
Score: 21-8-x
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 15:14 ]
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 14:53:
Nunu olaf tier 1?
Nunu heeft niks om goed te junglen GP = nunu + meer.
Olaf = redelijke clear time maar low hp en zon beetje de slechtste ganks van elke jungler.
nunu kijk naar comment op speedzor /
Olaf na de buff van een paar weken terug is hij niet meer continu low HP goede early nukes en goede spammable slow en natuurlijk CC resistant
Fiddles waardeloze clear na level 4 redelijke ganks mits de tegenstander slecht ward.
Fiddle kijk naar speedzor comment
Xin = nutteloos kan redelijk clearen maar er is geen enkele reden om hem ooit te picken.
Xin = snelle jungle clear ongelofelijke damage output late game en blijft maar regeneraten een beetje CC door zijn knockup en zijn ulti goed timen is ongelofelijk handig voor je team om plots al die armor/MR te laten vallen
Poppy als je de traagste jungler zoek hoef je niet verder te kijken.
ze is traag idd maar haar ganks zijn ongelofelijk
Karma/ Soraka jungle, succes met ganken. Tenzij je een early oracle haalt zou ik niet weten waarom iemand zich door een gank van deze 2 laten killen
ze kunnen supporten tijdens een gank en zijn het beste in lane ganks ( team laten pushen en dan bosjes in lane induiken is idd moeilijk om te ganken maar eenmaal als het lukt gaat het goed idd soraka is een beetje raar maar je kan er goed mee junglen ookal zeg ik het zelf
Karthus jungle, pak zijn blue af en hij kan niets
early tear lost dit op
Yorick, galio en morde jungle waarom zou je het ooit doen dit zijn allemaal super sterke laners.
En waarom wukong 2 keer?
oops sorry laatste wukong is eruit gehaald en ze staan er gewoon in omdat deze kunnen junglen en efficient zijn erin daarom staan ze op de laatste rank
Sowieso waarom het uberhaupt tiers geven als het gewoon een lijstje is met aardige junglers.
vond dat het er zo beter uitzag en gewoon effectief op hie goed ze zijn in clearen / ganken en daarop beoordeeld
bedankt voor de nuttige commentaar deze keer![]()
Verwijderd
Over het algemeen ook de betere positie. Jungle is te doen maar zonder redbuff zijn de ganks een beetje nutteloos.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:13:
[...]
enkele keren in het begin toen ze nog niet lang uit was maar erna vooral top
Ook snap ik niet waarom maokai zo laag bij je in tier 2 staat. Hij jungelt heel erg snel, veilig en gankt ontzettend sterk. Zijn late game teamfight aanwezigheid is heel erg goed. Early game doet Maokai een een ontzettende bak damage.
Als je een goed team achter je hebt maken ze goed gebruik van je snare. Zelf vind ik Maokai 1 van die junglers die weinig gespeeld word, maar wel 1 van de meest sterke junglers is.
Ook ben je vrij veilig van invades met je saplings.
Als je een goed team achter je hebt maken ze goed gebruik van je snare. Zelf vind ik Maokai 1 van die junglers die weinig gespeeld word, maar wel 1 van de meest sterke junglers is.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
hmm inderdaad nujaa ze staan niet echt op orde in die triers heIntruder schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:21:
Ook snap ik niet waarom maokai zo laag bij je in tier 2 staat. Hij jungelt heel erg snel, veilig en gankt ontzettend sterk. Zijn late game teamfight aanwezigheid is heel erg goed. Early game doet Maokai een een ontzettende bak damage.
gewoon op en hoopje
ik vind mao ook echt geniaal maar ik vind dat hij een klein beetje mist om trier 1 te zijn ze kunnen gewoon zo gemakkelijk uit je ulti gaan
Dit topic is gesloten.
Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.