JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:51:
[...]
Dit betreft wat anders, dit gaat over het balancen van bestaande champions. Hier doelde ik geenszins op. Maar om, zoals je al zegt, een herhaling van zetten te voorkomen kunnen we er beter over ophouden. Ik wilde ook geenszins onvrede uiten, maar meer mijn persoonlijke voorkeur uitspreken.
Wat ondanks alles wel een feit is/blijft is dat ik sommige nieuwe champions zwaar underplayed zijn, ik blijf hierbij Viktor noemen. Ik vind dit dan ook het perfecte voorbeeld waarbij de mechanics dusdanig complex zijn doordat deze, naar mijn mening, te ver zijn doorgevoerd, wat het spelplezier met deze champion niet ten goede komt. Een mening waarin ik word gesterkt door mijn eigen games/streams omdat ik hem daar niet gespeeld zie worden. Desondanks heeft Viktor wel degelijk potentie en kan het een zeer nuttige teammate zijn.
Sorry voor de late reactie (of zoiets), maar ik vind dit toch zo'n bullshit (excuses). Er zijn op dit moment 91 (?) Champions, waarvan er slechts enkelen gewoon sub par zijn (Evelynn en Karma zijn de enigen die mij te binnen schieten). Riot zit continue de hele boel te balancen om te zorgen dat alles op alle skill levels een beetje mee kan komen. Het is onmogelijk om te zorgen dat alle champions op alle skill levels exact even viable zijn. De dag dat Riot besluit om te balancing issues door te voeren naar aanleiding van wat mensen met een skill level van ergens tussen de 0 en 1500 ergens van 'vinden', is de dag dat ik stop.
Je kan niet Victor simpelweg een flinke buff geven zodat deze op lagere elo's meer gespeeld gaat worden, dan wordt zo'n champion op top elo door iedere halve zool gespeeld, en zie je dus continue dezelfde champions gekozen worden. Complexiteit, zeg je? Natuurlijk, als je champions niet een speciaal iets geeft na 80+ champions uitbracht te hebben zal alles op elkaar gaan lijken uiteraard. Ik ben in ieder geval blij met het feit dat Riot zo veel mogelijk met mechanics rommelt om zodoende toch enigsinds unieke champions uit te brengen. En dan worden ze maar wat minder gespeeld omdat Jan met de korte achternaam er geen ruk van snapt. Die zal zo'n champion één keer spelen en dat weer terug vallen op z'n Master Yi waar hij iedere match penta's mee haalt op 500 elo. Good for him!
En als laatste, gebruik alsjeblieft niet texten als 'laten we niet deze discussie aangaan' terwijl je wel zelf je onvrede uit. Je zit op een
discussieforum.
Lapeno schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:01:
[...]
Snap toch nooit dat gezeik over die "miss calls", je "map awareness" is blijkbaar niet genoeg zou ik dan zeggen. Je speelt solo q dan moet je niet helemaal blind op je team vertrouwen. Het is makkelijk als ze het doen, maar het is geen must
Amen to that
SS callen (evenals pingen naar lanes, dragon/baron/wards timen in chat, en alle andere rotzooi) doe je om jezelf te verbeteren en in ranked om zodoende op een hoger elo te komen. Als je er blind van uit gaat dat iedere idioot SS roept en niet iedere twe seconden op je minimap kijkt, zal je nooit boven de 1500+ uit komen.
Dat gezegd hebbende kan je ook mooie truckjes ermee uit halen. Zichtbaar recalled, en vervolgens snel een andere lane ganken bijvoorbeeld. Vaak roepen mensen alleen SS als ze je zichtbaar naar een andere lane zien rennen, niet als je bijna dood recalled. Niemand roept dan ook een 'late'.
Kan op veel champions, en vooral sinds de nieuwe jungle. Met Brand en Gragas is het bijvoorbeeld perfect te doen.
Zo, en als jullie mij nu willen excuseren, ga ik even mijn tampon wisselen