[PC] League of Legends - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 91 Laatste
Acties:
  • 175.680 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:
[...]

Mjah Soraka is supersimpel, maar echt oer- en oersaai. Vooral in de laning phase. Met een Soraka pick zeg je eigenlijk tegen je carry: je kan farmen als een baas, maar we moeten op de jungler wachten om iets te killen. In teamfights wordt Soraka al ietsje leuker door het continue herpositioneren, de juiste targets picken voor je heal en indien mogelijk STARCALL SPAM!
Het voordeel is dat je met een slechte ad carry ook resultaat haal. Dat is het makkelijke aan soraka. Je kan je lane bijna niet verliezen hoe slecht je carry ook is :) Maar verder oersaai inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:31:
[...]

Als je in de lane je shield lv heeft ze enorm veel sustain als je op het juiste moment shield.
Daarnaast neem ik gewoon ook heal voor de lane fase.

Daarnaast is haar R heal de beste in de game.
4 seconde lang 200 heal aoe per seconde en een AP ratio van 1.4!!
Dat is bijna 3x zoveel als die van Soraka
Haar heal is sterker, maar niet beter dan die van soraka. Die van soraka is een globale heal waarmee ze in de laningphase levens kan redden. In teamfights is ze beter, maar in de lane verliest ze waarschijnlijk. Die shield houdt veel tegen, maar hij kan niet op 2 personen tegelijk zitten. De vijandelijke support kan dus of de support of de carry aanvallen. Maar geen enkele andere support kan op tegen haar teamfights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:59:
[...]

Mjah Soraka is supersimpel, maar echt oer- en oersaai. Vooral in de laning phase. Met een Soraka pick zeg je eigenlijk tegen je carry: je kan farmen als een baas, maar we moeten op de jungler wachten om iets te killen. In teamfights wordt Soraka al ietsje leuker door het continue herpositioneren, de juiste targets picken voor je heal en indien mogelijk STARCALL SPAM!
Persoonlijk vind ik Soraka erg leuk, omdat je je gewoon erg goed kan focussen op het harrassen van de andere ad carry met je banaan. AD runes werken erg goed op haar en je kan voor zoveel mogelijk dmg trading gaan als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:01:
[...]

Haar heal is sterker, maar niet beter dan die van soraka. Die van soraka is een globale heal waarmee ze in de laningphase levens kan redden. In teamfights is ze beter, maar in de lane verliest ze waarschijnlijk. Die shield houdt veel tegen, maar hij kan niet op 2 personen tegelijk zitten. De vijandelijke support kan dus of de support of de carry aanvallen. Maar geen enkele andere support kan op tegen haar teamfights.
Op de lane termijn als er geen kills vallen zal Janna het denk ik uiteindelijk verliezen maar af en toe een recall kan geen kwaad. Soraka hoeft niet perse sterker te zijn alleen Janna is meer afhankelijk van de skill van de ad carry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:31:
Daarnaast neem ik gewoon ook heal voor de lane fase.
Hoe denken jullie over heal op de carry?

Het healed meer voor de drager van de spell en bv. een Janna met flash is ook niet verkeerd o.a. vanwege haar ulti (team scheiden door flash / ulti). Eventueel neem je exhaust voor de carry en teamfights later. Ook als je wat gaat roamen heeft je carry twee escapes als hij solo staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik pak voor Janna vaak Flash/CV en op Soraka Heal/Flash voor de heal spam
Flash is voornamelijk voor Janna's ulti inderdaad, anders had ik miss ook heal gepakt

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:04:
[...]

Het healed meer voor de drager van de spell en bv. een Janna met flash is ook niet verkeerd o.a. vanwege haar ulti (team scheiden door flash / ulti). Eventueel neem je exhaust voor de carry en teamfights later. Ook als je wat gaat roamen heeft je carry twee escapes als hij solo staat.
Een heal is erg goed op de ad carry, omdat je early game gewoon veel dmg kan traden met je vijand. Ze rennen gewoon voor je weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 14:48

SilentSimon

Have you been hopped?

[...]

Heal is opzich prima, maar je bent wel een slot kwijt voor iets anders wat eventueel damage kan doen of waarmee je nog net die ene lasthit kan raken aan een enemy met bv flash of slow. Als carry heb je maar 1 rol, en dat is killen :)

edit: en soms werkt heal natuurlijk best goed, als dat ervoor zorgt dat je idd beter in je lane kan blijven zonder support oid lijkt me dat geen slechte keus, maar ik zou er wel over nadenken om niet wat anders te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door SilentSimon op 24-01-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:04:
[...]

Op de lane termijn als er geen kills vallen zal Janna het denk ik uiteindelijk verliezen maar af en toe een recall kan geen kwaad. Soraka hoeft niet perse sterker te zijn alleen Janna is meer afhankelijk van de skill van de ad carry.
Ja het hangt erg van de picks af welke beter is. Soraka is goed tegen Karthus bijvoorbeeld. Janna tegen AoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nidhiki schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:06:
Ik pak voor Janna vaak Flash/CV en op Soraka Heal/Flash voor de heal spam
Flash is voornamelijk voor Janna's ulti inderdaad, anders had ik miss ook heal gepakt
Ik gebruik nooit flash omdat Janna zelf al genoeg movement heeft. En je gaat ook niet als een wilde in een team fight flashen. Ik blijf altijd bij mijn ad carry dus ben altijd in de buurt bij een team fight. Wordt mijn ad carry / ap carry aangevallen dan gebruik ik mijn ulti.

Vandaar de heal ipv flash puur voor de laningfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:09:
[...]

Ja het hangt erg van de picks af welke beter is. Soraka is goed tegen Karthus bijvoorbeeld. Janna tegen AoE.
Klopt, maar ook van de pick van de AD carry. Soraka/Graves is bijvoorbeeld erg sterk omdat Graves heel goed kan bursten/harassen met zijn skills, maar die vreten wel erg veel mana. Caitlyn kan ook prima met autoattacks harassen door haal lomp lange range, dus dan is Soraka niet zo hard nodig maar is Taric weer lekker voor de trap/stun combinatie.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay. Snoopeh deed toevallig een AMA vandaag toen ik het zag, en ik zag mn kans klaar om naar zijn build te vragen voor jungle alistar :

Marks: 9x Magic Pen Seals: 9x Armor Glyphs: 9x Flat CDR Quints: 3x Flat Armor
Masteries: 0/21/9

Vanavond nog es probere :) Twijfel wel hoe ik hem start. Philo rushen & support jungle items nemen of eerder naar damage output gaan? Ring starten, boots & pots of regrowth pendant.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:04
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:36:
Yay. Snoopeh deed toevallig een AMA vandaag toen ik het zag, en ik zag mn kans klaar om naar zijn build te vragen voor jungle alistar :

Vanavond nog es probere :) Twijfel wel hoe ik hem start. Philo rushen & support jungle items nemen of eerder naar damage output gaan? Ring starten, boots & pots of regrowth pendant.
snoopeh gaat meestal support items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Twijfel wel hoe ik hem start. Philo rushen & support jungle items nemen of eerder naar damage output gaan? Ring starten, boots & pots of regrowth pendant.
Regrowth lijkt mij de beste keus.

Ring geeft mana regen wanneer je het niet nodig hebt als jij de eerste blauw pakt, iets later geeft een philo meer. Verder vertraagt het je GP/10, build het niet naar betere items en geeft het AP op een matig schalende AOE en slecht schalende heal. Ik zou dan voor de HP/5 sustain (+pot) kiezen die beter is dan de 100 HP.
--> regrowth pendant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snoopeh doet Boots + pots starten en philo rushen (voor regen en gp/10 naturlijk). Daarna gaat hij voor mercs en Aegis. Dit deed hij in ieder geval 2x achter elkaar gisteravond.
Wolves(met hulp)>hardepull op blue>gankengankenganken en af en toe je jungle clearen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ook dat ik hem laatst met boots & pots zag starten, alhoewel de regrowth pendant me ook logisch lijkt.

Vanavond worden beide getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beve schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:57:
aha ik zie dat de nieuwe champion voor deze week bekend zijn:

Cho'Gath

Corki

Fiddlesticks

Katarina

Leona

Miss Fortune

Mordekaiser

Sion

Soraka

Vladimir

Ik ben op zoek waar ik miss fortune kan kopen maar vind deze nergens terug, weet iemand hoe dit komt?
Welke van deze champions zijn aan te raden voor beginnende spelers?
Aha! Tijd om Mordekaiser en en Vladimir te proberen! Wordt weer een paar bot-games rollen vrees ik. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:52:
[...]

Aha! Tijd om Mordekaiser en en Vladimir te proberen! Wordt weer een paar bot-games rollen vrees ik. :'(
Ik probeer champs meestal in dominion :P Gaat toch meestal nergens over en je begint al met alle drie de skills en je levelt lekker snel :P

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swanfield schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:58:
[...]

Ik probeer champs meestal in dominion :P Gaat toch meestal nergens over en je begint al met alle drie de skills en je levelt lekker snel :P
na een dikke maand verlof ben ik terug van de partij

dominion is inderdaad goed om champs te testen maar zou ik niet aanraden voor mordekaiser
te weinig minions gericht om je shield effectief te gebruiken, imo is morde waardeloos op dominion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:26
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:52:
[...]

Een goeie Morderkaiser is echt een wandelende tank.. Zijn extra schild kan veel absorberen als je hem onder de knie hebt.

Ik ben ook van plan om Vlad uit te gaan proberen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Killertjuh op 24-01-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hmm, ik ben geen enorme fan van Dominion, ik ben nog teveel bezig om 5's en 3's onder de knie te krijgen (speel vaak met maten van mij die al wel lange tijd 30 zijn, note ik ben bijna 28). Aangezien ik vrijwel uitsluitend 5's speel lijkt het mij niet handig om die meuk dan te testen op Dominion (alhoewel, zo heb ik wel de trucjes van Vayne leren gebruiken (walls, walls everywhere)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook geen superfan van dominion
speel heel veel meer summoners rift

ben wel al hele tijd lvl 30 en heb alle champs al gespeeld maar alsk nog eens een nieuwe build snel wil testen op viability dan doe ik gewoon dominion
enkel omdat het gewoon handig is omdat je in hoog tempo levelt en gold krijgt
dus gaat ook wel om nieuwe champs eens te leren kennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dominnion is zeker hadnig om champs te testen, ook omdat er altijd actie is en weinig dead timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
[...]

Heal is momenteel redelijk standaard op de AD carry, maar dan voornamelijk onder bepaalde omstandigheden:
• de support besluit om niet zowel flash als clairvoyance te nemen en heeft dus een slot over om heal te pakken
• de carry gebruikt naast flash geen cleanse, maar exhaust of ignite
Omdat heal inderdaad meer health teruggeeft aan degene die de spell gebruikt dan aan zijn teammates eromheen, zie je in zo'n geval meestal de carry heal kiezen, terwijl de support exhaust of ignite overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theOddone heet hooded ent op de euw server.Xpecial heet gewoon Xpecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:59:
@Jasper 99

nog steeds mensen nodig? Ik zoek nog een team met skills. Heb vaak toch het gevoel dat mijn teamgenoten te kort schieten, heel frustrerend.
ELO is op dit moment 1146, 7 win, 8 lose.
Anders samen wat games spelen, dan kun je zelf beslissen
Hey,

Ja opzich kunnen we wat normals doen en proberen, maar denk je dat je up to the task bent dan? Het idee is namelijk om toch wel minimaal die 1800 te halen bij teamgames en uiteraard nog hoger streven.
Maar proberen kan altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Support power!!

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/3151/gewonnuh.png

Dit was overigens met compleet random gasten. Ik en Sona kozen allebei support, waarop ik zei "Since when does everybody pick support?" waarop er een Soraka en Taric verscheen, en even later een Janna erbij. Besloten gewoon door te gaan en gewonnen :')

[ Voor 63% gewijzigd door Snappie88 op 24-01-2012 19:44 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:42:
Support power!!

[afbeelding]

Dit was overigens met compleet random gasten. Ik en Sona kozen allebei support, waarop ik zei "Since when does everybody pick support?" waarop er een Soraka en Taric verscheen, en even later een Janna erbij. Besloten gewoon door te gaan en gewonnen :')
Typische naamsvoering van een gemiddelde Nederland op LoL overigens, rofl. Jouw ign past mooi op het lijstje bij andere NL spelers die ik laatst zag; "hoerenneuker", "tyfuslijer" en "grafhoer" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een nieuwe runepage maken voor een tank.
De tanks die ik nu heb zijn Shen, Rammus en Cho'Gath.
Welke algemene runes raden jullie mij aan zodat ik gewoon een algemene tank kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:07:
Ik wil graag een nieuwe runepage maken voor een tank.
De tanks die ik nu heb zijn Shen, Rammus en Cho'Gath.
Welke algemene runes raden jullie mij aan zodat ik gewoon een algemene tank kan spelen?
All-round:
MR blues, Armour yellows, Armour of MPen reds, HP of Armour quints.

Overigens is all-round niet ideaal voor alle drie: Shen schaalt deels met HP, Rammus deels met Armour en Cho zie je weer vaker wat offensiever met AP en MPen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
djengizz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:31:
[...]

All-round:
MR blues, Armour yellows, Armour of MPen reds, HP of Armour quints.

Overigens is all-round niet ideaal voor alle drie: Shen schaalt deels met HP, Rammus deels met Armour en Cho zie je weer vaker wat offensiever met AP en MPen.
Maar aangezien je al veel defenses door defensive ball curl krijgt, ga je op rammus toch eerder voor een hoop HP gaan ipv die armor omzetting uit te werken. Het omgekeerde geldt voor cho: na je initiële HP boost van RoA, ga je daarna vooral focussen op resistances (frozen heart, abyssal scepter).

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:11
http://www.youtube.com/watch?f&v=y6FVPTP8oyM

Er komen nu dus meer bots die beter moeten zijn. Ook komt er een co-op vs ai in dominion. Iets waar ik wel blij mee ben aangezien ik er niet goed in was en dus nu kan uitvogelen hoe het precies werkt en wat ik er moet doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gideon_92 op 24-01-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:56:
[...]

Typische naamsvoering van een gemiddelde Nederland op LoL overigens, rofl. Jouw ign past mooi op het lijstje bij andere NL spelers die ik laatst zag; "hoerenneuker", "tyfuslijer" en "grafhoer" :')
Ik vind die van mij anders een stuk origineler hoor :-(

Maar het is inderdaad wel irritant, al die jochies die er maar meteen op inhaken :')

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
  • Laatst online: 12-08-2024
Weet iemand of je ook een ban kan krijgen vanwege slecht gaan / feeden? Ik eindigde 6/13/5 met Olaf jungle. mijn team was een spaanse premade, en er was totaal geen communicatie, we hadden een leaver en nog een feeder. ze scholden me uit voor noob in /all, dus ik zei report them please. Enemy team zei yup blabla. toen zeiden ze dat ze mij gingen reporten dat ik feed on purpose. terwijl ik al eerder zei, sorry for this bad game. Maargoed. sommige mensen kunnen niet luisteren. Ik heb al een maand niemand meer uitgescholden voor noob, of fuck dit ofzo. heel af en toe zeg ik eens, omg / wtf / OP, etc dingen. ik blijf sportief zeggen gg of wp. maar toch vertrouw ik deze tribunal niet. :P

weet niet zeker of ik iets fouts doe, want ik had het laatst een ban zonder dat ik wat had gedaan. o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je kunt volgens mij niet gebanned worden voor slechte game, maar wel voor intentional feeding. Als je echter ook kills hebt, zie ik het al snel niet meer aan voor intentional feeding, dus naar mijn idee kan het niet. Wat wel kan gebeuren is dat er rekening mee wordt gehouden, zoals met unskilled player, waardoor je niet zo snel tegen sterkere tegenstanders wordt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Gropah schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:19:
Je kunt volgens mij niet gebanned worden voor slechte game, maar wel voor intentional feeding. Als je echter ook kills hebt, zie ik het al snel niet meer aan voor intentional feeding, dus naar mijn idee kan het niet. Wat wel kan gebeuren is dat er rekening mee wordt gehouden, zoals met unskilled player, waardoor je niet zo snel tegen sterkere tegenstanders wordt geplaatst.
Dat vind ik dan weer minder erg :P
wel oneerlijk dat die high elo mensen enzo (op streams bv) zeggen. fuck you blabla, en dan heb het gevoel dat die mensen nooit (of zelden) een ban krijgen. :')

zelf zeg ik ook geen fuck meer, alleen shout ik nog wel es: OP :+
dankzij die ban ben ik mezelf wel gaan verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:21
Zo,

Net na 1 jaar geen mundo gespeeld te hebben hem ook maar weer even uit de kast getrokken in een GoT 5 v 5. Maar wat blijft hij leuk om te spelen xD.

Als je eenmaal een beetje tanky begint te worden kom je er ook gewoon niet meer van weg. Echt heel erg gaaf om te spelen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intruder schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:33:
Zo,

Net na 1 jaar geen mundo gespeeld te hebben hem ook maar weer even uit de kast getrokken in een GoT 5 v 5. Maar wat blijft hij leuk om te spelen xD.

Als je eenmaal een beetje tanky begint te worden kom je er ook gewoon niet meer van weg. Echt heel erg gaaf om te spelen.
Tja hij is wel erg zwak imo. Vind hem met shen en eve de slechtste hero.
Hij heeft ook gewoon geen scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:36:
[...]

Tja hij is wel erg zwak imo. Vind hem met shen en eve de slechtste hero.
Hij heeft ook gewoon geen scaling.
Het is ook geen super champion, maar late game was ik niet meer dood te krijgen, tenzij ik 5 v 1 onder hun toren ging vechten. Ook zijn er weinig champions die een 1 v 1 van hem winnen.

Je hebt gelijk, zijn scaling is crap. Maar als de game goed gaat is het gewoon een erg leuke champion om te spelen. Heb hem er weer bij gepakt nadat ik een ranked game heb gedaan waarin ook een mundo ontzettend goed aan het spelen was. Die kerel dee early game een ontzettende bak met damage. Kon hun gangplank top helemaal niks tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Intruder schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:39:
[...]

Het is ook geen super champion, maar late game was ik niet meer dood te krijgen, tenzij ik 5 v 1 onder hun toren ging vechten. Ook zijn er weinig champions die een 1 v 1 van hem winnen.

Je hebt gelijk, zijn scaling is crap. Maar als de game goed gaat is het gewoon een erg leuke champion om te spelen. Heb hem er weer bij gepakt nadat ik een ranked game heb gedaan waarin ook een mundo ontzettend goed aan het spelen was. Die kerel dee early game een ontzettende bak met damage. Kon hun gangplank top helemaal niks tegen doen.
kost zjn Q health? als iemand mundo speel en die Q spamt, gaat er health vanaf. raakt ie iemand health ie weer lol. ik ga ook maar ff mundo kopen. hoorde idd dat ie leuk was en vooral in normals waar niet iedereen in meta speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het toch leuk om te zien dat iedereen teemo een waardeloze AD vind. als je vervolgens een tryndamere volledig own (hij heeft zijn ult aan, nou, dan ren ik toch rondjes om hem heen) evenals iedere andere champion (graves, kennen en gp) zonder extreem gefeed te zijn.

en dan nog noemen ze je achteraf waardeloos...

some people never learn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Altijd leuk om een smurf team te verorberen als solo smurf zijnde.
Ik zat op lvl 8 zonder runes tegen een full-runed level 25 caitlyn mid.. Dat voelde ik wel even early game. Toch nog redelijk wat CK kunnen krijgen. Vanaf level 6 had ik vrij spel uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/1448sg6.jpg

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel voor mijn eigen team veel verschillende solo tops aan het uittesten zodat ik zo divers mogelijk kan spelen. Op het moment is toch vooral tryndamere erg bruut. Hebben jullie misschien nog enige suggesties? Wat vind men hier eigenlijk van Shyvana solotop want wat ik heb gezien ( natuurljk M5 ) kan dat erg sterk uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel eigenlijk alleen yorick solo top en die kan moeilijk uit de lane gepushed worden, je moet wel even mana management in de gaten houden maar verder prima. Goede escapes door enorme snelheid en dubbele slow (waarvan er een jou sneller maakt en de vijand langzamer) en een goede offtank. Buiten dat is het gewoon geniaal als je een sterke AD hebt, ult erop en je teamfight word 6v5 met een extra kans voor je ad en anders heb je twee ad's

Enige echte counter is trundle omdat je ghouls gewoon als minions tellen en ook als ze niet vermoord worden telt het als een death (voor trundle's passive iig)
cho gath is ook lastig maar daar moet je eigenlijk geen echte problemen mee hebben. word dan een hele vaste lane waar niemand echt de overhand heeft.

Eigenlijk kun je iedereen wel aan maar ik heb bijvoorbeeld nog wel wat moeite met farmen al is dat meer omdat ik niet zo goed melee kan farmen, ik vind ranged fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:31:
Ik speel eigenlijk alleen yorick solo top en die kan moeilijk uit de lane gepushed worden, je moet wel even mana management in de gaten houden maar verder prima. Goede escapes door enorme snelheid en dubbele slow (waarvan er een jou sneller maakt en de vijand langzamer) en een goede offtank. Buiten dat is het gewoon geniaal als je een sterke AD hebt, ult erop en je teamfight word 6v5 met een extra kans voor je ad en anders heb je twee ad's

Enige echte counter is trundle omdat je ghouls gewoon als minions tellen en ook als ze niet vermoord worden telt het als een death (voor trundle's passive iig)
cho gath is ook lastig maar daar moet je eigenlijk geen echte problemen mee hebben. word dan een hele vaste lane waar niemand echt de overhand heeft.

Eigenlijk kun je iedereen wel aan maar ik heb bijvoorbeeld nog wel wat moeite met farmen al is dat meer omdat ik niet zo goed melee kan farmen, ik vind ranged fijner.
je kan die exploding minion ook prima op de caster minions gooien voor farm hoor :) Zeker als je je tear compleet hebt.

Qua solo tops vind ik de sterksten momenteel:
- Udyr
- Gangplank
- Tryndamere
- Irelia
- Rumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, maar daarmee haal je niet alle farm binnen en loop je nog steeds flink achter met de meeste andere toplaners

manamune en boots heb ik altijd vrij snel maar daarna gaat het traag (warmogs>atma's en dan kijken wat ik nodig heb, extra dmg, extra cc, extra armour/health/mr)

misschien build verranderen zodat ik na manamune sneller meer ad erbij krijg om effectiever te worden op het moment dat ik het extra health niet echt nodig heb

edit: E (lifesteal) werkt ook prima als lasthit en gaat vervolgens direct door om de enemy te targeten. Q geeft ook een leuke boost op dmg maar het gaat vooral om echt melee last hits waar ik niet geweldig mee ben en waardoor ik farm mis loop

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the Virtual
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-12-2024
Gideon_92 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:37:
http://www.youtube.com/watch?f&v=y6FVPTP8oyM

Er komen nu dus meer bots die beter moeten zijn. Ook komt er een co-op vs ai in dominion. Iets waar ik wel blij mee ben aangezien ik er niet goed in was en dus nu kan uitvogelen hoe het precies werkt en wat ik er moet doen.
Voor de geïnteresseerden, de volledige lineup van de 40 bots staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Yorick is inderdaad sterk om iemand de lane uit te werken. Vooral als je dat doet kun je prima farmen. gewoon met melee en dan je e gebruiken om op range te lasthitten. Alleen als je dan tegen een champ zit die je makkelijk kite en op een afstandje blijft is het moeilijk. Bij kitende champions heb je echt een tear + boots nodig. dan kun je de hele tijd die andere irriteren door de slow + Q + e te doen. de minions blijven achter diegene aan lopen en je kunt weer door met farmen. Wards zijn dan ook belangrijk.

Punt waar ik yorick toch wat minder vind is het echte scalen van damage. manamune is absoluut noodzakelijk en verder bouw je alleen tanky. alleen later in de game doe je geen damage, ook niet echt met trinity force en dan moet je het echt hebben van je utility - die toch wel erg goed is in een premade team.

Het is natuurlijk wel zo dat als je als yorick de andere solo top een beetje kan hebben kun je hem ook compleet denie'en en zo zwakker maken later. Yorick is dan ook erg sterk in 3v3 omdat hij dan minder gefocused kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutral schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 07:21:
Punt waar ik yorick toch wat minder vind is het echte scalen van damage. manamune is absoluut noodzakelijk en verder bouw je alleen tanky. alleen later in de game doe je geen damage, ook niet echt met trinity force en dan moet je het echt hebben van je utility - die toch wel erg goed is in een premade team.
Vindt hem toch vrij sterk eerlijk gezegd. Punt is dat je moet zoveel mogelijk je minions te spammen zodanig dat je er 3 ophebt in het grootste deel van de tijd, want yorick gaat meer damage doen per minions van hem die op is, en hij wordt ook tankier tegelijker tijd. Bij 1v1 en teamfights je ulti ook spawnen zodat je 4 minions op hebt !

Gisteren alistar jungle geprobeerd in de got 5v5 custom game en vrij goed early :p Als je kan vroeg ganken ben je echt vrij gevaarlijk en moeilijk om van weg te geraken zonder summoners. Had gisteren dan ook vrij vroeg aegis gerusht en verdere supportgerichte items maar denk eens van hem offensive uit te bouwen vanavond. Lich bane ofzo. :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8LwhlM8oGgPzmGAmPB8TUbQa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.digitaltrends.com/wp-content/uploads/2011/10/not-bad-obama.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
indeeed there dexy boy not bad at all :D
ik ga ook nog eens de sivir vanonder het stoffige schapje in mijn champion kast moeten halen :D
heb haar nog niet gespeeld na die grote buff op haar :-)

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:30
Moest toch ff gniffelen om je teammates; Soraka's items en haar cs waarmee ze je ap carry bijna dubbel outfarmed.. Ook de dubbele thornmail op Rammus lijkt me beetje een overkill... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:12:
[...]

Moest toch ff gniffelen om je teammates; Soraka's items en haar cs waarmee ze je ap carry bijna dubbel outfarmed.. Ook de dubbele thornmail op Rammus lijkt me beetje een overkill... ;)
jaa lol kijk dan naar dex :D
3 mothaf*ckin bloodthirsters als dat geen overkill is ?? xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Iemand die momenteel op LoL kan kijken of er een nieuwe champion sale is? Kan het niet conterolleren hier ):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ik denk dat de sale pas vrijdag gaat zijn zoals elke week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
sjaggy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:35:
Iemand die momenteel op LoL kan kijken of er een nieuwe champion sale is? Kan het niet conterolleren hier ):
Niks op sale :(

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
WHOOPIE :D NIEUWE JORDLE IS JOINING THE LEAGUE :D

Many of you have noticed that it’s been a while since the last yordle joined the League of Legends. Since we’re aware that yordle enthusiasts can have something of a short fuse, we wanted to assure you that we have another of these pint-sized heroes coming your way. So just to clarify, there’s absolutely no reason to get batty, bonkers, manic, mental, out of hand or in any other way out of control.

As an example, we might start to get a little worried about you if we caught you scribbling down something like this:

Afbeeldingslocatie: http://riot-web-static.s3.amazonaws.com/images/news/January_2012/2012_01_24_ziggs_sneak/z_sneak_peek_thumb.jpg

Dubious schematics are a clear warning sign of madcap machinations, and we’ll have none of that here in the League of Legends!

Naturally, mysterious, bomb-like blueprints like these are no laughing matter outside the hands of a trained professional. Trained, furry, little hands like those belonging to Ziggs, the Hexplosives Expert. This turbulent technician with a propensity for pyrotechnics should satisfy all your yordle wants and needs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Vicarious schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 01:48:
[...]

je kan die exploding minion ook prima op de caster minions gooien voor farm hoor :) Zeker als je je tear compleet hebt.

Qua solo tops vind ik de sterksten momenteel:
- Udyr
- Gangplank
- Tryndamere
- Irelia
- Rumble
Ik ging gister nog in een normal 1v2 top met yorick. Beetje turrethugget en jezelf healen met E, en je kan zo weer terug in lane ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:40:
WHOOPIE :D NIEUWE JORDLE IS JOINING THE LEAGUE :D

Many of you have noticed that it’s been a while since the last yordle joined the League of Legends. Since we’re aware that yordle enthusiasts can have something of a short fuse, we wanted to assure you that we have another of these pint-sized heroes coming your way. So just to clarify, there’s absolutely no reason to get batty, bonkers, manic, mental, out of hand or in any other way out of control.

As an example, we might start to get a little worried about you if we caught you scribbling down something like this:

[afbeelding]

Dubious schematics are a clear warning sign of madcap machinations, and we’ll have none of that here in the League of Legends!

Naturally, mysterious, bomb-like blueprints like these are no laughing matter outside the hands of a trained professional. Trained, furry, little hands like those belonging to Ziggs, the Hexplosives Expert. This turbulent technician with a propensity for pyrotechnics should satisfy all your yordle wants and needs!
Er komt dus een champion die bommen kan gooien?
damm D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
sjaggy schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:11:
[...]

Er komt dus een champion die bommen kan gooien?
[...]

damm D:
Klinkt als een Zilean op Crack met een ult die werkt zoals Gragas zijn ult? XD Bomb Toss + displacement <3

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
Cool, nieuwe champ spreekt me nu al aan! Vind het echt mooi hoe snel ze alweer met nieuwe champions komen :)
Gelukkig heb ik me RP niet uitgegeven aan Sejuani, nu benieuwd naar Ziggs! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geef ons een nieuwe support eerst riot ! Zie deze yordle het niet worden alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ziet er ook weer zo een idiote furry uit xD whatever hopelijk is hij ook zo schattig en squishy
zet hem samen met teemo in een lane en iedereen wil die 2 doden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
LikeAKing schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:44:
[...]

kost zjn Q health? als iemand mundo speel en die Q spamt, gaat er health vanaf. raakt ie iemand health ie weer lol. ik ga ook maar ff mundo kopen. hoorde idd dat ie leuk was en vooral in normals waar niet iedereen in meta speelt.
Beetje laat, i know :D

Zijn Q kost health inderdaad. Early game is dat een beetje vervelend, late game is het 100% te ignoren.
Al zijn skills kosten health, waardoor het early game handig is om regroth pendant te beginnen. Ook speel ik hem meestal met Health regen quints

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Nidhiki schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:14:
Cool, nieuwe champ spreekt me nu al aan! Vind het echt mooi hoe snel ze alweer met nieuwe champions komen :)
Gelukkig heb ik me RP niet uitgegeven aan Sejuani, nu benieuwd naar Ziggs! :D
Op zich mee eens, hoe meer champs, hoe meer diversiteit: akkoord..

Echter vind ik dat ze op het moment nog al doorslaan in hun streven om unieke champs te maken. (Lees; ik snap waarom ze dit streven hebben, maar ik persoonlijk ben het er niet mee eens). Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar van de recente champions zijn er maar weinig die veelvuldig gespeeld worden. Uitzondering hierop is Graves, die in tegenstelling tot een Sejuani, Viktor of Volibear, juist het soort champ is die ik graag meer zou zien: "recht toe-recht aan".. Mechanics die ieder individu relatief snel begrijpt en waar het skillniveau de differentatie tussen slechte en goede spelers maakt. (Andere voorbeelden: Garen, Annie, Warwick, Janna)

Ik zal ongetwijfeld mensen voor het hoofd stoten, no offence intended..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:28:
[...]

Op zich mee eens, hoe meer champs, hoe meer diversiteit: akkoord..

Echter vind ik dat ze op het moment nog al doorslaan in hun streven om unieke champs te maken. (Lees; ik snap waarom ze dit streven hebben, maar ik persoonlijk ben het er niet mee eens). Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar van de recente champions zijn er maar weinig die veelvuldig gespeeld worden. Uitzondering hierop is Graves, die in tegenstelling tot een Sejuani, Viktor of Volibear, juist het soort champ is die ik graag meer zou zien: "recht toe-recht aan".. Mechanics die ieder individu relatief snel begrijpt en waar het skillniveau de differentatie tussen slechte en goede spelers maakt. (Andere voorbeelden: Garen, Annie, Warwick, Janna)

Ik zal ongetwijfeld mensen voor het hoofd stoten, no offence intended..
Mooi gezegd, zo zie ik het ook wel ja. Ook heb ik liever dat ze dingen verbeteren dan alleen maar nieuwe champions erin te gooien, maar bij de patches gebeurt dat vaak ook wel gelukkig. _/-\o_
Vind de balans tussen de champions nu best goed, niemand die echt OP is naar mijn idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Is gragas eigenlijk een viable pick in ranked? (mid tot high elo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
LikeAKing schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:51:
Is gragas eigenlijk een viable pick in ranked? (mid tot high elo?)
Ja.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
hoe? fulltank, full ap mid of tanky ap? volgens mij was jij dat met die gragas skin of niet :p
in elk geval bedankt, ik denk dat ik een skin voor hem ga kopen... of een kassadin skin ^^

[ Voor 17% gewijzigd door LikeAKing op 25-01-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LikeAKing schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:54:
[...]

hoe? fulltank, full ap mid of tanky ap? volgens mij was jij dat met die gragas skin of niet :p
in elk geval bedankt, ik denk dat ik een skin voor hem ga kopen... of een kassadin skin ^^
Hillbilly speedzor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
[...]

Full AP imho
Echte mannen hebben santa gragas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
[...]

full ap, kijk maar eens naar Fnatic shushei hij is koning met gragas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik speel Gragas afhankelijk van waar ik sta. Sta ik mid dan ga ik meestal full ap, al wil ik er meestal wel een RoA in stoppen. Sta ik top dan ga ik wat meer tanky, maar AP blijft altijd de hoofdmoot omdat je anders vrij weinig nut hebt in de late game afgezien van je ultimate.

Ik vind hem uitzonderlijk sterk op mid door zijn gigantische range. Als je een beetje met die barrels om leert gaan en alles op smartcast zet, kun je er erg fijn mee lanen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik speel al een tijdje graag Gragas. Hij is vanwege zijn range een relatief veilige pick als AP mid. Lastig aan Gragas is wel dat, afhankelijk van de tegenstander, het farmen early game wat moeizaam kan gaan. Lane sustainability is dan wel weer erg hoog door zijn W. Maar Gragas komt toch pas echt op zijn recht zodra hij level 6 is. Een van de beste roaming mids imo :) Nadelen van Gragas zijn dat hij niet zo tanky is dan hij eruit ziet en dat hij een relatief zwakke burst heeft icm een behoorlijke cooldown.

[ Voor 16% gewijzigd door SaphuA op 25-01-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Intruder schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:56:
Echte mannen hebben santa gragas :P
echte gragas spellers hebben een even dikke buik :D
I WIN *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Raar, sushei levelt eerst W, dan E. Ik dacht Q>W>Q>E. ik zoog altijd in gragas tot reginald een tutorial maakte met een match waar hij alles uitlegde. ik heb zo het gevoel dat als ik iemand voor 5 / 6 potjes speel en evt slecht ga, dat ik dan de komende tijd die champ even niet meer wilt spelen. ik wissel erg veel af altijd. :P
Maar ik denk dat ik nog eventjes 10 euro aan RP ga kopen en even wat RP als backup heb voor een skin of voor sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:28:
Ieder zijn eigen mening uiteraard, maar van de recente champions zijn er maar weinig die veelvuldig gespeeld worden.
Dat is natuurlijk ook omdat de meeste mensen ondertussen wel een aantal champions hebben waar ze veel mee spelen en goed mee zijn. Het echt goed leren van een champ kost nu eenmaal tijd.
Ook kost het vaak tijd voordat een goede rol in het team, een goede build, etc. gevonden wordt voor een nieuwe champ en dat is een proces van evolutie en kost tijd.

Mooi voorbeeld is toch wel Shyvana die vlak na release nauwelijks meer gespeeld werd en nu weer een opleving kent omdat mensen (dankzij de competitieve scene) nieuwe sterke kanten aan haar ontdekken.
Mechanics die ieder individu relatief snel begrijpt en waar het skillniveau de differentatie tussen slechte en goede spelers maakt. (Andere voorbeelden: Garen, Annie, Warwick, Janna)
Het probleem hiervan is dat die differentiatie voor een groot deel gaat om de mechanics en die versimpelen maakt het zo dat competitie op hoog nivo juist moeilijker is door een te lage skillcap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
LikeAKing schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:06:
Raar, sushei levelt eerst W, dan E. Ik dacht Q>W>Q>E. ik zoog altijd in gragas tot reginald een tutorial maakte met een match waar hij alles uitlegde. ik heb zo het gevoel dat als ik iemand voor 5 / 6 potjes speel en evt slecht ga, dat ik dan de komende tijd die champ even niet meer wilt spelen. ik wissel erg veel af altijd. :P
Maar ik denk dat ik nog eventjes 10 euro aan RP ga kopen en even wat RP als backup heb voor een skin of voor sales.
Ik start altijd QWQE, maar ik kan me voorstellen dat je met een sterke early game ganker (shaco) je E eerst wilt hebben voor die level 2 gank op mid.

En ja, dat was ik met de hillbilly skin.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
LikeAKing schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:06:
Zo level ik gragas ook altijd, als je constant je Q spamt om te farmen heb je gewoon snel mana tekort. Zelfs met runes en goede masteries. Zijn E gebruik ik alleen maar als slow of iniciate.

De meest perfecte combo die je uit kunt voeren na level 6 is
R (naar jezelf toe) - > E (slowen dus) -> Q (makkelijk om te raken omdat hij geslowed is) -> ignite is hij nog niet dood is.

Ook kun je er in gaan met E zodat je hem makkelijk naar je toe kunt ulten, maar dan is het een stuk lastiger om je Q te raken.

Al met al is gragas een herlijke champion om te spelen. Super goede mid laner en erg moeilijk om te ganken. Zijn ult vergt moeite om te masteren maar als je hem eenmaal door hebt kun je erg goed teamfights voor je team winnen.

En foute ult kan ook easy teamfights verliezen, dus kijk uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SaphuA schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:02:
Nadelen van Gragas zijn dat hij niet zo tanky is dan hij eruit ziet en dat hij een relatief zwakke burst heeft icm een behoorlijke cooldown.
Gragas is super
speel hem heel graag, stack wat doran rings early game, lost meeste mana problemen op samen met zn W
bouw een RoA + RabCap mid to endgame

ja hij is dan ook geen tank maar een mage maar met zn E kan je ook wel escapen over muurtje in mid of vlug weglopen

zn burst relatief zwak? ja en nee, de range moet je gewoon uitbuiten
en een goed geplaatste ult is epic win

ooit eens zalige kill gehaald tegen een gefeede Olaf die op me aan het inhakken was, beide low health wanneer ik net achter turret kan weglopen, ik smijt een tonnetje (q) zo totaal niet dicht bij hem, loop naar hem toe smijt mn ult mooi geplaatst en hij vliegt naar mn tonnetje BOOM dood
toch even zitten lachen achter mn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeAKing
Intruder schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Zo level ik gragas ook altijd, als je constant je Q spamt om te farmen heb je gewoon snel mana tekort. Zelfs met runes en goede masteries. Zijn E gebruik ik alleen maar als slow of iniciate.

De meest perfecte combo die je uit kunt voeren na level 6 is
R (naar jezelf toe) - > E (slowen dus) -> Q (makkelijk om te raken omdat hij geslowed is) -> ignite is hij nog niet dood is.

Ook kun je er in gaan met E zodat je hem makkelijk naar je toe kunt ulten, maar dan is het een stuk lastiger om je Q te raken.

Al met al is gragas een herlijke champion om te spelen. Super goede mid laner en erg moeilijk om te ganken. Zijn ult vergt moeite om te masteren maar als je hem eenmaal door hebt kun je erg goed teamfights voor je team winnen.

En foute ult kan ook easy teamfights verliezen, dus kijk uit ;)
Yup, ik wou beginnen met junglen, en als ik dan eindelijk eens ranked ga proberen dat ik goed was in junglen. Maar ik zuig. shaco gank op level 2? Niet voor mij ik zuig teveel :P ik gank bijna niet omdat ik het niet kan :P

Dus ik denk dat ik mid champions ga mainen (en tuurlijk blijf ik oefenen op jungle), maar support of ad carry is in elk geval niet mijn rol. liever jungle/mid of solotop

Ryze, Cassiopeia, Karthus, Gragas.
Altijd de mid champions die het leukst om te spelen zijn :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
@Intruder, als je QW(Q)EW levelt zou je niet veel mana problemen moet hebben. Ik denk dat je het ook moet laten afhangen van tegen wie je speelt, hoeveel zin harassen heeft en welke jungler de tegenstander heeft.

Anywho, wat je vergeet te zeggen is dat ook heel snel eerst je Q kan doen gevolgd door je E. Je kunt dan je barrel laten ontploffen op het moment dat je de E raakt. Scheelt weer 1s cd :)

Daarnaast zou ik 1v1 niet snel openen met m'n ult, maar juist je ult gebruik om escapes (Flash ed.) tegen te gaan. Vaak gebruik ik mijn Q daarna op de route waar de tegenstander hoogstwaarschijnlijk langs zal vluchten; 9/10x een hit.

[ Voor 15% gewijzigd door SaphuA op 25-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
djengizz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Dat is natuurlijk ook omdat de meeste mensen ondertussen wel een aantal champions hebben waar ze veel mee spelen en goed mee zijn. Het echt goed leren van een champ kost nu eenmaal tijd.
Ook kost het vaak tijd voordat een goede rol in het team, een goede build, etc. gevonden wordt voor een nieuwe champ en dat is een proces van evolutie en kost tijd.

Mooi voorbeeld is toch wel Shyvana die vlak na release nauwelijks meer gespeeld werd en nu weer een opleving kent omdat mensen (dankzij de competitieve scene) nieuwe sterke kanten aan haar ontdekken.
Akkoord, een logisch verhaal. Wat je zegt over Shyvana klopt wat mij betreft ook wel, heb haar na de release geprobeerd en er verder vanaf gebleven (hetzelfde geldt voor Viktor, Volibear, Sejuani, Ahri) omdat ze me om een of meerdere redenen niet genoeg boeiden.

Shyvana als laatste ontbrekende champion enkele weken geleden alsnog tot mijn stal toegevoegd en sindsdien speel ik haar geregeld top of jungle. Toen ik haar vervolgens door m5 ook gespeeld zag worden gaf dat ook nieuwe inzichten.
djengizz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:09:

[...]

Het probleem hiervan is dat die differentiatie voor een groot deel gaat om de mechanics en die versimpelen maakt het zo dat competitie op hoog nivo juist moeilijker is door een te lage skillcap.
Ook hiervan snap ik je gedachtengang, echter ben ik het hier niet mee eens. Je spreekt over competitie op hoog niveau, echter is dat slechts een fractie van de totale community. Nu ben ik wel van mening dat er voldoende "simpele" champions om de instap te kunnen maken, ik vind toch dat de focus niet op een bepaalde elo-range mag liggen. (Vanuit commercieel oogpunt ook niet interessant omdat de "middenklasse" veel groter is en dus financieel een veel grotere potentie heeft dan de beperkte groep high elo spelers)

Mijn totale post was ook geen flame of commentaar in any way, maar meer mijn point of view. Ik zou graag wat meer straight champions zien. Want met alle respect, bijvoorbeeld Viktor, zal met zijn ingewikkelde mechanics best potentie hebben, maar dat komt er nergens uit aangezien hij praktisch niet gespeeld wordt..
Graves daarentegen wordt op alle elo-ranges direct opgenomen in de rotation en kom je per 10 matches zeker een aantal keer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
@SaphuA

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen ^^
Mijn skill prioroty is R->Q->W->E.

Die E zal je early game/mid game toch niet zo veel gebruiken als damage, eerder als escape for slow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
weet je wat pas grappig is een AD gragas :D doe ik altijd in dominion voor te trollen :p gewoon tonnetje drinken derop boddy slammen en KOPSTOOTJEEES :D
werkt echt altijd :p
je moet het echt eens proberen ik lach me er steeds een breuk om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:24:
Ook hiervan snap ik je gedachtengang, echter ben ik het hier niet mee eens. Je spreekt over competitie op hoog niveau, echter is dat slechts een fractie van de totale community. Nu ben ik wel van mening dat er voldoende "simpele" champions om de instap te kunnen maken, ik vind toch dat de focus niet op een bepaalde elo-range mag liggen. (Vanuit commercieel oogpunt ook niet interessant omdat de "middenklasse" veel groter is en dus financieel een veel grotere potentie heeft dan de beperkte groep high elo spelers)
Ik wil hier wel op reageren maar het is al eens besproken en ben bang dat het een herhaling van zetten gaat worden. Ik geef ff gewoon de link:
djengizz in "[PC] League of Legends - Deel 5"

Verder lijkt het me ook niet erg dat er champs zijn die op laag niveau niet gespeeld worden vanwege een hoge skillcap. Ook het sterker of makkelijker zijn van champs op een lager niveau is minder erg dan op hoog niveau.
Je eerste stap om hogerop te komen wordt dan het leren van de counters vs die champion of de mechanics van de moeilijkere champs.

Als het niveau wat hoger ligt is het vaak zo simpel niet meer en dus moeten de hogere niveaus de focus krijgen voor de gezondheid en balans van het spel over alle ELO ranges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
djengizz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Ik wil hier wel op reageren maar het is al eens besproken en ben bang dat het een herhaling van zetten gaat worden. Ik geef ff gewoon de link:
djengizz in "[PC] League of Legends - Deel 5"

Verder lijkt het me ook niet erg dat er champs zijn die op laag niveau niet gespeeld worden vanwege een hoge skillcap. Ook het sterker of makkelijker zijn van champs op een lager niveau is minder erg dan op hoog niveau.
Je eerste stap om hogerop te komen wordt dan het leren van de counters vs die champion of de mechanics van de moeilijkere champs.

Als het niveau wat hoger ligt is het vaak zo simpel niet meer en dus moeten de hogere niveaus de focus krijgen voor de gezondheid en balans van het spel over alle ELO ranges.
Dit betreft wat anders, dit gaat over het balancen van bestaande champions. Hier doelde ik geenszins op. Maar om, zoals je al zegt, een herhaling van zetten te voorkomen kunnen we er beter over ophouden. Ik wilde ook geenszins onvrede uiten, maar meer mijn persoonlijke voorkeur uitspreken.

Wat ondanks alles wel een feit is/blijft is dat ik sommige nieuwe champions zwaar underplayed zijn, ik blijf hierbij Viktor noemen. Ik vind dit dan ook het perfecte voorbeeld waarbij de mechanics dusdanig complex zijn doordat deze, naar mijn mening, te ver zijn doorgevoerd, wat het spelplezier met deze champion niet ten goede komt. Een mening waarin ik word gesterkt door mijn eigen games/streams omdat ik hem daar niet gespeeld zie worden. Desondanks heeft Viktor wel degelijk potentie en kan het een zeer nuttige teammate zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaal niet gerelateerd aan enige discussie hier, geen showoff, maar ik heb hoogstpersoonlijk ontdekt dat Lane Sin (solo top) viable is.

Ik scoorde 14/0/12. Kan een gelukje zijn, maar de eerste 15 minuten heb ik top staan domineren (geen ganks gekregen, waren niet nodig). Nooit eerder Lane Sin gespeeld, altijd staan falen in de jungle (waar ik echt een pest hekel aan heb...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:11:
Totaal niet gerelateerd aan enige discussie hier, geen showoff, maar ik heb hoogstpersoonlijk ontdekt dat Lane Sin (solo top) viable is.

Ik scoorde 14/0/12. Kan een gelukje zijn, maar de eerste 15 minuten heb ik top staan domineren (geen ganks gekregen, waren niet nodig). Nooit eerder Lane Sin gespeeld, altijd staan falen in de jungle (waar ik echt een pest hekel aan heb...).
jaja die Lane Sin :D inderdaad is nog heel erg vaiable als je weet hoe de skills te gebruiken :D
en hoe kan je nu jungle faalen met lee ? hij is zo een makkelijke jungler hij was mijn eerste en nog steeds mijn favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Lane Sin is niet echt iets nieuws. Tegen sommige champions (Akali, WuKong) is hij een behoorlijk goede counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Wat ondanks alles wel een feit is/blijft is dat ik sommige nieuwe champions zwaar underplayed zijn, ik blijf hierbij Viktor noemen. Ik vind dit dan ook het perfecte voorbeeld waarbij de mechanics dusdanig complex zijn doordat deze, naar mijn mening, te ver zijn doorgevoerd, wat het spelplezier met deze champion niet ten goede komt.
Ook is Viktor een vrij waardeloze mage, complex + useless maakt hem niet aantrekkelijk om te spelen. Voor zijn Gravity Field heb je een CC nodig (vrij idiote mechanic), hij neemt automatisch een item slot in met een non-endgame item (dus 30-40 min + valt hij zwaar af tegen anderen) en zijn damage is ook niet bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Ook is Viktor een vrij waardeloze mage, complex + useless maakt hem niet aantrekkelijk om te spelen. Voor zijn Gravity Field heb je een CC nodig (vrij idiote mechanic), hij neemt automatisch een item slot in met een non-endgame item (dus 30-40 min + valt hij zwaar af tegen anderen) en zijn damage is ook niet bijzonder.
Maar wel heel leuk om te spelen en het geeft je gewoon een super gevoel als je toch iedereen raped met hem.
Ik speel vaker champs die als slecht gezien worden gewoon omdat een champ zo goed is als de persoon die er mee speelt en het enorme voldoening geeft als je totaal onverwacht uit de hoek kunt komen met zo'n champ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-09 19:32
Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x381/raxious/lol%20pics/lose.png

pff, zo vervelend als je team belachelijke fouten maakt. 3 man die lekker op elkaar gaan staan tijdens een teamfight, en vervolgens dus makkelijk gestunned worden door Anivia. Dan ook nog een Soraka die bij belangrijke teamfights toch wat vaker random minions aan het farmen is dan ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Een Xerath die na de eerste 5 minuten al geen SS meer gaat roepen, en ga zo maar door -_- We hadden makkelijk kunnen winnen maar helaas.

Hell, zelfs de Thornmail van Morde had geen effect meer, had zoveel life steal dat ik meer terug kreeg dan dat eraf ging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien proberen iets meer je teammates te feeden. je hebt zelf een flinke voorsprong maar de rest van je team hadden wellicht iets meer kills kunnen gebruiken

weet niet of het uitgemaakt zal hebben maar dit kan een flink verschil geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
Raxious schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:55:
[afbeelding]

pff, zo vervelend als je team belachelijke fouten maakt. 3 man die lekker op elkaar gaan staan tijdens een teamfight, en vervolgens dus makkelijk gestunned worden door Anivia. Dan ook nog een Soraka die bij belangrijke teamfights toch wat vaker random minions aan het farmen is dan ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Een Xerath die na de eerste 5 minuten al geen SS meer gaat roepen, en ga zo maar door -_- We hadden makkelijk kunnen winnen maar helaas.

Hell, zelfs de Thornmail van Morde had geen effect meer, had zoveel life steal dat ik meer terug kreeg dan dat eraf ging :D
Snap toch nooit dat gezeik over die "miss calls", je "map awareness" is blijkbaar niet genoeg zou ik dan zeggen. Je speelt solo q dan moet je niet helemaal blind op je team vertrouwen. Het is makkelijk als ze het doen, maar het is geen must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:36:
[...]

Je geeft het zelf al aan: "complex+ useless maakt hem niet aantrekkelijk om te spelen." Al vind ik dat useless discussieerbaar.

Dat hij lategame afvalt is een non-argument aangezien meer champs dat hebben (Shaco/LB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Je geeft het zelf al aan: "complex+ useless maakt hem niet aantrekkelijk om te spelen." Al vind ik dat useless discussieerbaar.

Dat hij lategame afvalt is een non-argument aangezien meer champs dat hebben (Shaco/LB)
MAar die rapen early/midgame. Viktor rapet in principe nooit tenzij het skillverschil heel groot is. Ik vind het ook een hele matige champ. Van mn broertje is het zijn beste champ, maar ik versla hem 1v1 terwijl ik nooit mages speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapeno
JapieTalent schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:01:
[...]

shaco kan nog splitpush of backdoor doen, LB kan altijd wel iemand 1shotten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
Helemaal vergeten! Ik had gister toch een geweldige ranked match:
Het begon zoals ik tegenwoordig wel gewend ben: Een last pick die alleen top wilde en dit pas communiceerde toen er al gepicked was. Wat resulteerde in twee top champs en geen support, waardoor ik maar met Gragas bot ging, zodat Morde mid kon. Vayne was het daar weer niet mee eens en zou gaan feeden als ik ook maar 1 minion kill zou pakken. Kortom; het bekende zooitje trieste kids.

De game boeide me weinig meer, dus ik besloot maar gewoon lanes te gaan pushen terwijl mijn team constant een voor een werd afgemaakt. Daardoor stonden we in ieder geval niet meer achter qua turrets en waren de lanes aardig gepushed.

Goed; een aantal minuten verder kreeg de tegenstander baron en wonnen ze teamfights redelijk eenvoudig. Ze wilde onze laatste Nexus tower gaan diven (Trynda zou hem tanken) terwijl er 2 van ons dood waren.

(TL;DR;) En nu komt ie; net op het moment dat onze laatste Nexus turret bijna neer is en Trynda zijn ulti popped, respawned onze Inhibitor! (Tower werd dus weer onschadelijk) Een paar welgeplaatste stuns/ulti's maakte zo een eind aan 4 tegenstanders waardoor we vrij spel hadden naar hun Nexus. Awesome timing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
SaphuA schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:13:
Helemaal vergeten! Ik had gister toch een geweldige ranked match:
Het begon zoals ik tegenwoordig wel gewend ben: Een last pick die alleen top wilde en dit pas communiceerde toen er al gepicked was. Wat resulteerde in twee top champs en geen support, waardoor ik maar met Gragas bot ging, zodat Morde mid kon. Vayne was het daar weer niet mee eens en zou gaan feeden als ik ook maar 1 minion kill zou pakken. Kortom; het bekende zooitje trieste kids.

De game boeide me weinig meer, dus ik besloot maar gewoon lanes te gaan pushen terwijl mijn team constant een voor een werd afgemaakt. Daardoor stonden we in ieder geval niet meer achter qua turrets en waren de lanes aardig gepushed.

Goed; een aantal minuten verder kreeg de tegenstander baron en wonnen ze teamfights redelijk eenvoudig. Ze wilde onze laatste Nexus tower gaan diven (Trynda zou hem tanken) terwijl er 2 van ons dood waren.

(TL;DR;) En nu komt ie; net op het moment dat onze laatste Nexus turret bijna neer is en Trynda zijn ulti popped, respawned onze Inhibitor! Een paar welgeplaatste stuns/ulti's maakte zo een eind aan 4 tegenstanders waardoor we vrij spel hadden naar hun Nexus. Awesome timing :)
haha erg lucky maar wel super vet! :p volgensmij zal die trynda flink geraged hebben xd
Pagina: 1 ... 5 ... 91 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.