[PC] League of Legends - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 91 Laatste
Acties:
  • 175.669 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-08-2021
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:04:
[...]

ik speel garen op 2 verschillende manieren :)
als je team ermee akoord gaat en je mag full AD gaan doe dit maar je loopt er gewoon tussen en scheurt tussen de vijanden heen ( hiermee ook mijn eerste penta gehaald :) )

build gaat als volgt

dorans berserkers ghostblade bloodthirster Infinity-edge phantom dancer en als er geld genoeg is van die dorans een Last whisperers maken

als je halve tank moet zijn je last whisperers en je ghostblade vervangen door atma's en warmogs :)
bedankt voor de tips ;) zou het vanavond even proberen

If you cant explain it simply, you dont understand it well enough. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ola mensen,

hebben jullie nog tips/trucs voor volibear? gister voor het eerst sinds een tijd hem weer gespeeld en ging opzich heerlijk, begin hp regen+mana pot, dan vaak merc boots, warmogs armor, impaler en dan naar mallet

merk dat ranged lastig zijn en dat top lane ik vaak Nasus tegenover me had, kreeg hem vaak even weg maar blijft opletten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:50:
jah inderdaad ik ga vanavond nog eens iets anders proberen :)

maar om het kort te zeggen twitch is een geniale champion het is een nieuwe favoriet en gisteren echt mijn team was geniaal echt ik moest gewoon zeggen cho has oracle take him out pls :) 5 seconden laten = An ennemy has been SLAIN !
wat ook erg leuk is early game is puur flat ad runes spelen als je ad carry bent;)

Armor op een ad carry vind ik een wased...maarja dat vind ik... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armor op een ad carry is mandatory, geeft je sustain en laat je die 2v2 overleven op bott lane.
Als je geen armor runes hebt, alistar komt je beuken / headbutten op lv 2, kun je best immobile zijn voor 3 seconden, 3 seconden is veel als er 2 man op je aan het beuken zijn.
Stel je bent caitlyn, heb je meer range dan een ander, dan is het misschien wel een goed idee, maar zon beetje elke andere ad carry heeft die armor echt nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:49:
[...]

wat ook erg leuk is early game is puur flat ad runes spelen als je ad carry bent;)

Armor op een ad carry vind ik een wased...maarja dat vind ik... :X
ik vind dat echt idioot om PUUR ad te gaan :)
heb het zonet al gezegd

ik vind dat de armor / armorpen zeker niet mag ontbreken voor de rest mag je zelf kiezen wat je gaat doen :)

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 09:42:
[...]

ja inderdaad maar als ik mijn ghostblade activeerde samen met mijn ult had ik ook die crits en nog eens meer attack speed erbij indien ambush niet actief was geweest dus zo werkte het eigenlijk ook ik had echt geen tekort aan crits ik heb zelf 2 maal baron Solo gedaan dus dat was echt het probleem niet
Maar een Ghostblade is een slecht item op ranged AD carries, aangezien de Active geen extra stacks ontvangt van ranged attacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:52:
[...]

Maar een Ghostblade is een slecht item op ranged AD carries, aangezien de Active geen extra stacks ontvangt van ranged attacks.
ik bouw die echt bijna altijd die ghostblade op de meeste van mijn AD carry's ik heb er nog geen klachten bij gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:51:
[...]

heb het zonet al gezegd

ik vind dat de armor / armorpen zeker niet mag ontbreken voor de rest mag je zelf kiezen wat je gaat doen :)
imo ligt het eraan met welke champion je dit gaat doen bijvoorbeeld bij Sivir is het geen slecht idee om puur ad te gaan wegens het feit dat haar abilities ad stacken.

If you cant explain it simply, you dont understand it well enough. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
op zich zou ik gewoon als je armorpen nodig hebt de last whisper bouwen… imho een goed item voor een redelijke prijs krijg je 40 dmg en +40% armor penetration

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:54:
[...]

ik bouw die echt bijna altijd die ghostblade op de meeste van mijn AD carry's ik heb er nog geen klachten bij gehad :)
Zoals rudy zegt, RANGED. Op tryndamere is het bijvoorbeeld een goed item ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:51:
[...]

heb het zonet al gezegd

Het is niet idioot, het geeft je simpelweg de beste earlygame damage (waar Runes/Masteries het meest tellen)
ArmorPen kun je er later bij kopen door Last Whisper/Black Cleaver.

Het is niet idioot, het is een goed doordachte setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ItzHitman schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:54:
[...]

imo ligt het eraan met welke champion je dit gaat doen bijvoorbeeld bij Sivir is het geen slecht idee om puur ad te gaan wegens het feit dat haar abilities ad stacken.
sivir is idd mijn favo ad carry, alleen als ik vanye tegen over mij heb speel ik haar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
oh iemand een idee waarom PVP net nie wil werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:54:
[...]

Er zijn meer optimale builds die meer bang-for-buck geven dan een Ghostblade-build. Dat jij deze nog niet ontdekt hebt, dat is een geheel andere zaak. Ik raad je toch eens aan de berekeningen te doen. Ik zie je wel vaker aan komen zetten met twijfelachtige items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:57:
[...]

Het is niet idioot, het geeft je simpelweg de beste earlygame damage (waar Runes/Masteries het meest tellen)

Speel ook regelmatig gp top met flat ad runes, + sword = 92 dmg op level 1 (650+ hp)

veel spelers willen soms graag een level 1 battle 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:57:
[...]

ja ok je gaat er early game goed voor mee uitkomen maar als de vijand dan een beetje armor runes heeft ben je gescheten tot je die last whisperers hebt en dit gaat ook betekenen dat de vijand sneller die BF sword gaat hebben

ik vind echt dat de FULL AD runepage geen goed idee is :)

ok en over die Ghostblade inderdaad maar toch die crits die daar vandaan komen in combinatie met een phantom dancer en een IE is gewoon massaal echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Demon
Ghostblade is een prima item, het kan je helpen voor engage, escapes of simpelweg extra damage.
Ik zou echter de GP5 en brutalizer item kopen, maar de ghostblade zelf nog neit finishen, eerder focussen op IE of PD. Kan die GP5 item lekker stacken terwijl je farmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:00:
[...]

ja ok je gaat er early game goed voor mee uitkomen maar als de vijand dan een beetje armor runes heeft ben je gescheten tot je die last whisperers hebt en dit gaat ook betekenen dat de vijand sneller die BF sword gaat hebben

ok en over die Ghostblade inderdaad maar toch die crits die daar vandaan komen in combinatie met een phantom dancer en een IE is gewoon massaal echt
Drunken een full AD page is het juist wel waard. FF zonder gein dat zou je moeten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Je gaat geen Last whisper als eerste item kopen, helemaal niet al hebben ze alleen maar armor runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoMiNaTiOnZ
  • Laatst online: 26-02 14:18
oops

[ Voor 98% gewijzigd door DoMiNaTiOnZ op 14-03-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol CLOUUUUUUD megatroll spotted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
DoMiNaTiOnZ schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:05:
fnatic heeft nu meer dan 100k likes op facebook, en daarom geven ze prijzen weg.
Als je dat dan deelt (25x) heb je zoiezo iets gewonnen.
Iedereen krijgt een linkje gestuurd en als je dan die quiz even in vult(3vragen) kom ik sneller bij die 25, heb er nu pas 3.

http://100k.fnatic.com/ref/jEGlMAy2

Antwoorden:
2004
Alle letters
Counterstrike

Alvast bedankt =D
@cloud mogen we naar disneyland .? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 11:35
haha, lets go and take them down!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItzHitman
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:06:
[...]

@cloud mogen we naar disneyland .? :D
ben er net geweest was wel leuk XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die 10-20 ArPen van Runes maakt ook geen donder meer uit als de vijand dan toch armor koopt. Armor countert beide stats. Nogmaals, wat jij vind is niet de waarheid.
Ik kom met een heeele late carry build op 80-90% Crit zonder die Blade. Dat is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

full ad heerst, wil jij het anders bewijzen? ik zoek wel een uitdaging;)

ps: Ghostblade op een twitch als je al boots of mobility heb is helemaal nutteloos, zorg dan dat je berserker, shoes heb als je ghostblade toch wilt halen, hoef je ook gelijk minder te denken over een PD;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:04:
[...]

Je gaat geen Last whisper als eerste item kopen, helemaal niet al hebben ze alleen maar armor runes.
Als ik snel wat kills/farm heb vind ik het geen verkeerd item op botlane.
Early game geeft ie genoeg damage/ArPen .. uiteraard niet kopen als je geen kills/farm hebt dan liever bijv een Brutalizer!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
blamauci schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:57:
oh iemand een idee waarom PVP net nie wil werken?
nogmaals dezelfde vraag hierro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-09 22:45

Snappie88

Mr. Hollywood

djengizz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:09:
Dat zijn Ez, Corki en een Panth ook, toch bouw je geen manamune op die champs. Manamune rush verzwakt juist je early DPS.
Klopt, echter kan je bij Ez, Corki en Panth het redden met wat extra mana of mana regen. Met Urgot ben je zo door je mana heen. Mogelijk is het te doen als je bot met Soraka zit. Overigens heb je wel gelijk betreffende het verzwakken van je early DPS, echter kan je dus veel beter harassen. Persoonlijk vind ik die afweging erg makkelijk, ik ga voor de extra harassment.
Dit zorgt voor een overschot aan mana eind mid / late game die je niet meer opstookt. Verder stimuleert een Manamune het bouwen van meer mana items wat dit nog meer versterkt. Glacial / Frozen Heart levert ook al mana en is denk ik voldoende?
Niet in mijn opinie. Endgame vind ik de hoeveelheid mana juist welkom. Dit zorgt ervoor dat je namelijk je skills kan spammen en je lekker kan harassen (daar is Urgot namelijk baas in). Daarnaast is er een zekere synergie tussen Manamune en overige items met mana.
Het is wel één van de weinige AD CDR items en geeft ArPen en AD, lijkt me zelf wel core op hem. Waarom vind je het situationeel?
Als je de rol van carry vervult spendeer je geld aan een utility. Het voegt weinig toe aan je DPS (met uitzondering van de CDR).
Dit is vanwege de synergie met zijn ult.
Even teruglezen, zo antwoord ;)

Edit: Ik snap 'm niet, synergie met zijn ulti? Zodat je erin kan teleporten, dood kan gaan en vervolgens weer eruit kan flashen of zo?
Derp, te lang WoW gespeeld ;) 21/x/x dus. Ik zou zelfs zeggen, 21/0/9 in verband met de extra mana en movement speed.

[ Voor 5% gewijzigd door Snappie88 op 14-03-2012 11:23 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:06:
[...]

Die 10-20 ArPen van Runes maakt ook geen donder meer uit als de vijand dan toch armor koopt. Armor countert beide stats. Nogmaals, wat jij vind is niet de waarheid.

[...]

Ik kom met een heeele late carry build op 80-90% Crit zonder die Blade. Dat is genoeg.
ok inderdaad ik heb een paar berekeningen zitten doen en Wow 22AD enkel van de runepage is inderdaad wel WOW maar dan toch als de vijand een beetje armor heeft en armor pen gaat hij dan niet meer pijn doen op jou ?

ok en je gaat wel ongelofelijk goed kunnen farmen daar heb je een punt

en ik ga vanavond eens proberen om mijn ghostblade opzij te laten :) en eens kijken wat ik van het andere vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

Vol AD is trouwens echt overdreven, omdat je gewoon weinig ad krijgt op seals/glyphs en je dan beter andere stats in kunt stoppen. Ik heb zelf standaard ad carry page van: 15AD, 13MR, 13Ar. Dat zijn AD quints en AD reds en voor de 7 ad die je anders zou krijgen heb je nu 13mr en 13 armor, dat komt neer op 13% meer leven in de lane!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:13:
[...]

ok inderdaad ik heb een paar berekeningen zitten doen en Wow 22AD enkel van de runepage is inderdaad wel WOW maar dan toch als de vijand een beetje armor heeft en armor pen gaat hij dan niet meer pijn doen op jou ?

ok en je gaat wel ongelofelijk goed kunnen farmen daar heb je een punt

en ik ga vanavond eens proberen om mijn ghostblade opzij te laten :) en eens kijken wat ik van het andere vind
Ik denk ook niet dat iemand insinueerde de gehele rune page op AD te zetten. Meestal is dit Quints+Marks (15 AD). Enkel op Ezreal doe ik de Seals ook op AD vanwege zijn poke en minder directe confrontatie.

Mijn ultieme build is IE, LW, PD, BT, Boots, Defensive. In het geval er weinig armor gebruikt word, de LW inruilen voor een tweede IE.

@Nutral, 13 Armor en MR betekent niet 13% meer leven...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:16:
[...]

Ik denk ook niet dat iemand insinueerde de gehele rune page op AD te zetten. Meestal is dit Quints+Marks (15 AD). Enkel op Ezreal doe ik de Seals ook op AD vanwege zijn poke en minder directe confrontatie.

Mijn ultieme build is IE, LW, PD, BT, Boots, Defensive. In het geval er weinig armor gebruikt word, de LW inruilen voor een tweede IE.
ok hiet ga ik je tegenspreken een 2e IE ??? dan zou ik toch eerder een black cleever gaan kopen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Snappie88 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:13:
Edit: Ik snap 'm niet, synergie met zijn ulti? Zodat je erin kan teleporten, dood kan gaan en vervolgens weer eruit kan flashen of zo?
Zoiets, teamfights idd.

Ulti op hun carry, jouw team killed de carry, jij wordt gefocussed en gaat 'dood'--> team ruimt op, revive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:18:
[...]

ok hiet ga ik je tegenspreken een 2e IE ??? dan zou ik toch eerder een black cleever gaan kopen hoor :)
Qua geld/stat is deze het meer dan waard, ook al is de passive unique. En Black Cleaver is niet zo nuttig lategame. Als ik dan toch al 16k+ Gold-fed ben, kost het me geen 5 hits meer om mensen neer te krijgen. En het geeft gewoon minder stats. Maar goed, double IE is echt zo'n eens-per-100 games build. Komt zelden voor dat een game zo lang door gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Het hangt echt af van de champion hoor, bij champions die schalen vanaf ad wil je toch meer ad gaan, bijvoorbeeld sivir/corki/ezreal/graves/mf pak je gewoon nog een bloodthirster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een tweede BT is inderdaad doorgaans logischer; een tweede IE bouw ik vrijwel nooit. Black Cleaver is team afhankelijk, als je voor de rest weinig heavy hitting ADs in je team hebt, vind ik het item niet praktisch. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:21:
Een tweede BT is inderdaad doorgaans logischer; een tweede IE bouw ik vrijwel nooit. Black Cleaver is team afhankelijk, als je voor de rest weinig heavy hitting ADs in je team hebt, vind ik het item niet praktisch. :)
Liggend aan je deaths uiteraard. Lategame heb ik geen tijd om nog eens 40 creeps te farmen per death. Dan pak ik liever de zekere AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BT is goedkoper dan IE, heeft een stackable passive en uiteindelijk meer AD dan IE (+100 AD +25% lifesteal)
De passive van IE maakt dat weer goed, echter is de passive niet stackable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

djengizz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:19:
[...]

Zoiets, teamfights idd.

Ulti op hun carry, jouw team killed de carry, jij wordt gefocussed en gaat 'dood'--> team ruimt op, revive.
Dan zou je 'm dus als Bruiser moeten bouwen (dus Manamune, Banshee's, Frozen Heart, et cetera). Ik zie wel in hoe het kan werken, maar zijn er niet betere manieren om de vijand z'n Carry op te blazen?

Overigens kom je zo wel weer in de rol van solotop - als Bruiser.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ja dat heb ik gisteren ook wel opgemerkt bij die twitch game met een 2e BT man als ze alle 2 gecharged zijn je lifestealt als een vladimir die op Steroids zit :+
dat is wel handig voor meer overlevingskans in een teamfight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:13:
Google anders even het verschil tussen primary en secundary runes.

Op enkele hele specialistische uitzonderingen na wil je alleen primary runes gebruiken. Simpelweg een kwestie van het meeste bang voor je buck. AD blues en yellows zijn niet primary.

edit:
Snappie88 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:24:
[...]

Dan zou je 'm dus als Bruiser moeten bouwen (dus Manamune, Banshee's, Frozen Heart, et cetera). Ik zie wel in hoe het kan werken, maar zijn er niet betere manieren om de vijand z'n Carry op te blazen?

Overigens kom je zo wel weer in de rol van solotop - als Bruiser.
Zo wordt hij nu ook gespeeld in de EU team scene en in high ELO soloqueue (NA en EU). Als DPS bruiser (zonder manamune of banshees, zie mijn eerdere post voor de build) maar dan in bot lane.

[ Voor 33% gewijzigd door djengizz op 14-03-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:23:
[...]

Liggend aan je deaths uiteraard. Lategame heb ik geen tijd om nog eens 40 creeps te farmen per death. Dan pak ik liever de zekere AD.
Uiteraard. :) Maar zoals Exlaxl ook al zegt, BT is goedkoper en de passive stackt. Zelfs late game heb ik meestal geen problemen om 40 creeps te pakken, maar je moet inderdaad niet een game hebben waarin je te vaak dood gaat. Aan de andere kant, als een game niet goed gaat, zul je nooit een derde duur AD item kopen maar eerder voor survivabilty gaan. Dus dat valt wel wat mee :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister ranked match met Ezreal gespeeld, had 450 AD endgame met een frozen mallet - trinity - manamune - bloodthirster - boots - last whisper met baron buff en elixers.

Frozen mallet is een must have voor AD carry als je het mij vraagt, de sustain, klein beetje AD en de OP passive zijn geweldig. Hij is alleen een beetje prijzig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
ok ok maar ik heb nu nog altijd geen antwoord gekregen op deze stelling

stel voor ik heb een runepage met armor-pen en armor en daarbij voor de rest AD runes en quints

"Stefaan de banaan" heeft een FULL AD runepage maar geen armor en armor-pen

gaat het dan niet logish zijn dan ik "Stefaan de Banaan" meer pijn ga doen door mijn armor pen op zijn lage amount van armor en hij mij minder pijn omdat ik wel armor heb en hij geen armor-pen heeft

[ Voor 4% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 14-03-2012 11:35 . Reden: rudy vervangen door Stefaan de banaan met kromme rug en gele jas aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:23:
BT is goedkoper dan IE, heeft een stackable passive en uiteindelijk meer AD dan IE (+100 AD +25% lifesteal)
De passive van IE maakt dat weer goed, echter is de passive niet stackable.
Crit is ook belangrijk. Laten we dat even niet negeren. Een 4e 3k+ wapen kopen is sowieso zeldzaam. Op puur DPS-niveau wint BT + 2x IE het van 2x BT + IE. De eerste combi wint het met ongeveer 15-20% meer DPS.

Ik vind 200 HP per hit/400 per crit eigenlijk wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:30:

stel voor ik heb een runepage met armor-pen en armor en daarbij voor de rest AD runes en quints

Rudy heeft een FULL AD runepage maar geen armor en armor-pen

gaat het dan niet logish zijn dan ik rudy meer pijn ga doen door mijn armor pen op zijn lage amount van armor en hij mij minder pijn omdat ik wel armor heb en hij geen armor-pen heeft
Wat is dit voor bullshit, ik heb nooit gezegd een volledige pagina met AD te hebben. Mijn standaard AD carry is 13 Ar/Mr en 15 AD. Early game verliest jouw build een trade overigens. AD is daar effectiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij speelt Rudy niet met een full AD page in de letterlijke zin, dat lijkt mij heel stug. Met een full AD page wordt doorgaans bedoeld, AD reds en AD quints. De rest staat vrij, maar is meestal armor en/of MR (/lvl). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:30:

Rudy heeft een FULL AD runepage maar geen armor en armor-pen

gaat het dan niet logish zijn dan ik rudy meer pijn ga doen door mijn armor pen op zijn lage amount van armor en hij mij minder pijn omdat ik wel armor heb en hij geen armor-pen heeft
Ik heb het zelf nooit getest, ben ik ook erg benieuwd naar, maar als ik lategame een black clever zou halen? hoe zou dat uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:32:
[...]

Wat is dit voor bullshit, ik heb nooit gezegd een volledige pagina met AD te hebben. Mijn standaard AD carry is 13 Ar/Mr en 15 AD. Early game verliest jouw build een trade overigens. AD is daar effectiever.
jaa nee dat was een voorbeeld wow wow rustig :)

ik ga hierbij jou niet gaan Blamen
jij bent mijn proefkonijn in mijn stelling gewoon vanwege de discussie over FULL AD is beter dan een AD/ARMOR/ARMOR-PEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rudy
Klopt het is natuurlijk erg zeldzaam om zulke potjes te spelen. Maar het is niet onmogelijk :P
Voor AD carry's is een IE een must have en een bloodthirster optioneel, aangezien je ook een vampire scepter (450g) kunt kopen naast je IE voor ongeveer hetzelfde effect, alleen met de extra crit damage.

Offtopic van het AD carry verhaal :P:
Ik speel graag LeeSin jungle, als het me gemakkelijk afgaat rush ik gewoon een BT en jungle nog een paar minuutjes door. En soms als de rest van het team ook goed af gaat, gewoon nog eentje :D.
Nog nooit 3 BT gehad, wil het nog een keer proberen :P ben echt benieuwd.

@Demon
Volgens mij is het zo:
2 armor negeert 1 attack damage.
1 armor pen, negeert weer 0.5 armor.
Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Do the math ;)

AD yellows en blues geven 9*0.43 + 9*0.28 AD = 2.52 + 3.87 = een hele magere +6.4 bonus AD.
Alleen Armour yellows geven al 12.7 bonus Armour....

Uitzondering is wel dat sommige abilities schalen met AD maar ook daar gaat die +6.4 weinig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:33:
Volgens mij speelt Rudy niet met een full AD page in de letterlijke zin, dat lijkt mij heel stug. Met een full AD page wordt doorgaans bedoeld, AD reds en AD quints. De rest staat vrij, maar is meestal armor en/of MR (/lvl). :)
Ik heb een page full AD, tevens op mijn main acc ook toegepast, Het werkt voor mij het beste early, Ook het poken gaat zo lekker, je maakt 1 fout en ik grijp je:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:33:
[...]

Ik heb het zelf nooit getest, ben ik ook erg benieuwd naar, maar als ik lategame een black clever zou halen? hoe zou dat uitpakken?
ja ok late-game gaat een Full-AD page inderdaad beter uitkomen maar ik wil gewoon even over de early game hebben want dit blijft IMO nog steeds het belangrijkste deel van een AD carry om early game kills/goede farm te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 07:58
Wat ik nu gebruik voor solo top (Irelia) en ad carry:
3 x 2.25ad quints
9 x 0.95ad reds
9 x 0.76as yellow

Kan ik beter gaan voor andere yellows en welke blues kan ik het beste pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 18:25
wat is beter om te doen dan als ik en armor en ad wil?

ad reds + armor quints of
ad quints + armor reds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xevoo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:38:
3 x 2.25ad quints
9 x 0.95ad reds
9 x 0.76as yellow

Je gebruikt geen blues :P?

Ik weet niet of je ten goede doet aan je yellows, misschien is flat armor toch een betere keus?
Het is maar net hoe jij speel wijze en item build is natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Xevoo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:38:
3 x 2.25ad quints
9 x 0.95ad reds
9 x 0.76as yellow

Ik vrat gisteravond een Irelia met diezelfde setup (geloof ik) op als Warwick zijnde.

Maar ik geloof dat Warwick Irelia ook hard countered? En het potje erop kwam ik erachter dat Vlad Warwick weer countert :(

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Je gebruikt geen blues :P?

Ik weet niet of je ten goede doet aan je yellows, misschien is flat armor toch een betere keus?
Het is maar net hoe jij speel wijze en item build is natuurlijk.
Jawel maar is een beetje bij elkaar geraapt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:37:
[...]

Ik heb een page full AD, tevens op mijn main acc ook toegepast, Het werkt voor mij het beste early, Ook het poken gaat zo lekker, je maakt 1 fout en ik grijp je:D
Zoals djengizz ook al zegt, geef je jezelf met volledig AD maar een magere 6AD extra; terwijl ik bijna 13 armor meer heb. Natuurlijk zul je iets meer damage doen in een poke, maar je moet flink uitkijken voor de minion waves in die trades. Als je minion aggro pakt op het verkeerde moment, kun je ongelooflijk veel damage nemen.

Ik zou zelf het risico niet nemen voor 6 AD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel misschien een goede overweging is als je dan toch kiest voor een full AD runeset, is om samen met Taric te lanen, dat ie de armor skill iets sneller maxed als normaliter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05
Ik ga bij deze eens de hulp inschakelen van de mensen van deze thread. Ik zit nu al een tijdje met de gedachte om Talon eens op mid te proberen. Nu zit ik alleen met een dilemma hoe dit aan te pakken qua runes. Momenteel zit mijn Talon met de volgende rune-pagesetup:
AD quints / ArmP Marks / Arm Seals / Flat MR Glyphs.

Maar goed dit was merendeel een standaard pagina voor top die ik vrij lang geleden heb gemaakt. Alleen nu dus het probleem. Uit eigen ervaring speel ik zelf bijna nooit met Arm Seals op mid op mijn "casters" op een uitzondering na als Fizz en Katarina (wat ik overigens gelijk ook misschien ga herzien). Merendeel zal spelen met HP/level, mp5/level, flat mp5 of zelfs AP. Vandaar dat ik dus zit te denken om die ArmP Marks om te zetten in flat AD en de Arm Seals om te zetten in flat MR Seals.

Nu kan ik het gaan testen in een game of het enigsinds effect/nut heeft. Maar ik vraag liever eerst hier of er mensen zijn met Talon mid ervaringen en hoe zij hun runepage vullen. Alvast bedankt voor de input.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Damienx2
Je bent zelf al aardig geinformeerd, Talon is hard counter tegen mages, door zijn silence.
Mid is meestal een AP, dus focus op die magic resistance runes en een juiste verhouding tussen AD en Arpen.

Mana regen is ook een goed idee, het is toch een spell fight en je wilt die silence vaak op hem droppen.
Endgame zul je hier echter weer geen profijt van hebben, dus mp5/18 weer niet.
Je kunt natuurlijk ook overwegen om een brutalizer + sheen te rushen voor de extra mana en harde burst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:43:
Wat wel misschien een goede overweging is als je dan toch kiest voor een full AD runeset, is om samen met Taric te lanen, dat ie de armor skill iets sneller maxed als normaliter.
Erg riskant, aangezien je hem dan vraagt zijn heal niet te levellen, waardoor je zelf toch behoorlijk voorzichtig zult moeten spelen om niet het slachtoffer te worden van exchanges, wat kan resulteren in cs / lane loss. Het kan, maar ik zou het er toch niet op wagen, als het puur vanuit een early game advantage moet komen.

Heb tijdens Hannover wel een andere leuke optie gezien wat opzich ook vrij goed werkt. Je levert wel wat AD in, maar je hebt een "betere" lanesustain.

Lifesteal Quints / AD Marks / Flat Armor Seals / Flat MR Glyphs. Je start met een Doran's blade en met uiteraard talents erbij zit je dan 12% lifesteal. Wat je overigens ook wel degelijk merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:41:
[...]

Zoals djengizz ook al zegt, geef je jezelf met volledig AD maar een magere 6AD extra; terwijl ik bijna 13 armor meer heb. Natuurlijk zul je iets meer damage doen in een poke, maar je moet flink uitkijken voor de minion waves in die trades. Als je minion aggro pakt op het verkeerde moment, kun je ongelooflijk veel damage nemen.

Ik zou zelf het risico niet nemen voor 6 AD :)
Als je vaak genoeg speeld (denk 900+ games) weet je ook echt wel hoe de minons werken en wat je beste timing is om een poke te doen, bosjesman spelen kan je soms erg goed poken.

Het blijft early idd erg risco mede ook door een gank dat je snel neer kan gaan, dit geldt voor hem maar ook voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw great read
en goeie info over rune setups
ty speedzor for providing the info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Snappie88 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:40:
[...]

Ik vrat gisteravond een Irelia met diezelfde setup (geloof ik) op als Warwick zijnde.

Maar ik geloof dat Warwick Irelia ook hard countered? En het potje erop kwam ik erachter dat Vlad Warwick weer countert :(
Ik heb nog nooit tegen een WW gespeeld met Irelia, kan ik dus ook niet echt iets over zeggen :9

Wel weet ik dat Yorick me altijd zit te kutten (met elke champ trouwens... Yorick is echt een irritante champ om tegen te spelen).

Misschien toch maar voor armor runes gaan en dan nog wat voor blue kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
De armor pen marks ga je late game nodig hebben, dus daar zou ik niet vanaf stappen.
Armor seals zijn geen verkeerde keuze, maar geven niet direct profijt in lane. Mocht je er graag iets voor in de plaats nemen dan zou ik gaan voor flat ad of ad/level.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
SaphuA schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:52:
De armor pen marks ga je late game nodig hebben, dus daar zou ik niet vanaf stappen.
Armor seals zijn geen verkeerde keuze, maar geven niet direct profijt in lane. Mocht je er graag iets voor in de plaats nemen dan zou ik gaan voor flat ad of ad/level.
Wat ook handig kan zijn is mana regen op sommige AD carrys om je skills toch net iets vaker te kunnen spammen (tenzij je soraka support hebt ofcourse.) Ikzelf gebruiker als ik AD carry speel, Armp marks, Armor Seals (Of mana regen), MR glyphs en Armp Quints. Zouden jullie AD runes trouwens aanraden? Deze vraag stel ik dan ook graag aan mensen met high elo.

Wat word in High elo namelijk voor een runes gebruikt voor AD carry of is dit ook altijd afwisselend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

sjaggy schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:55:
[...]

Wat word in High elo namelijk voor een runes gebruikt voor AD carry of is dit ook altijd afwisselend?
Verschilt een beetje per champ, maar doorgaans full AD (9 red, 3 quint) of veel AD en een beetje ArPen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:59:
[...]

Verschilt een beetje per champ, maar doorgaans full AD (9 red, 3 quint) of veel AD en een beetje ArPen. :)
Ik krijg in glyphs & seals geen armor penetration gevonden? :X
Ja die heb ik dus nog niet nu en zou ik het liefste op glyph / seal zetten gezien die flat ad wel werkt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Xevoo schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:01:
[...]

Ik krijg in glyphs & seals geen armor penetration gevonden? :X
Klopt, voor glyphs en seals neem je meestal defensieve runes zoals armor en magic resistance. :) In de meeste situaties is dat de betere keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:03:
[...]

Klopt, voor glyphs en seals neem je meestal defensieve runes zoals armor en magic resistance. :) In de meeste situaties is dat de betere keus.
Dus dan laat je armor penetration vallen...

Oke, get it :+

Ff kijken wat ik ga pakken voor blauw en geel :+

En daarna maar eens aan een AP runepage beginnen.... duurrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Damienx2 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:44:
Maar goed dit was merendeel een standaard pagina voor top die ik vrij lang geleden heb gemaakt. Alleen nu dus het probleem. Uit eigen ervaring speel ik zelf bijna nooit met Arm Seals op mid op mijn "casters" op een uitzondering na als Fizz en Katarina (wat ik overigens gelijk ook misschien ga herzien). Merendeel zal spelen met HP/level, mp5/level, flat mp5 of zelfs AP. Vandaar dat ik dus zit te denken om die ArmP Marks om te zetten in flat AD en de Arm Seals om te zetten in flat MR Seals.
Dit soort champs (AD casters zoals Talon maar ook bv. Pantheon) worden niet alleen mid gezet vanwege het feit dat ze een aantal mids counteren maar ook vanwege hun gank potentieel en hun assasin achtige eigenschappen. Mid is namelijk een prima uitgangspunt om te roamen of the ganken.

In die zin denk ik dat Armour seals nog steeds viable zijn op dit soort champs in die rol. Itt tot meer squishy APs die helemaal geen damage willen vangen en dus ook niet hoeven mitigeren. Ook helpt het vs AA's, ook op mid en helpt het bij jungle ganks en creep damage.

Wil je ze toch vervangen dan denk ik zelf eerder aan mp5 of hp. De mp5 voor je Q spam want je blijft een melee champ vs high bursters dus je hebt je Q early vaak hard nodig om te last hitten en om de AP carry te zonen. De keren dat ik Talon heb gespeeld had ik toch mana issues bij te veel Q spam.
HP yellows ook een mogelijkheid puur om de burst te overleven maar mijn voorkeur zou uitgaan naar MP5 als vervanging voor Armour of gewoon de Armour seals houden.

MR seals not worth it imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damien
djengizz schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:10:
[...]

Dit soort champs (AD casters zoals Talon maar ook bv. Pantheon) worden niet alleen mid gezet vanwege het feit dat ze een aantal mids counteren maar ook vanwege hun gank potentieel en hun assasin achtige eigenschappen. Mid is namelijk een prima uitgangspunt om te roamen of the ganken.

In die zin denk ik dat Armour seals nog steeds viable zijn op dit soort champs in die rol. Itt tot meer squishy APs die helemaal geen damage willen vangen en dus ook niet hoeven mitigeren. Ook helpt het vs AA's, ook op mid en helpt het bij jungle ganks en creep damage.

Wil je ze toch vervangen dan denk ik zelf eerder aan mp5 of hp. De mp5 voor je Q spam want je blijft een melee champ vs high bursters dus je hebt je Q early vaak hard nodig om te last hitten en om de AP carry te zonen. De keren dat ik Talon heb gespeeld had ik toch mana issues bij te veel Q spam.
HP yellows ook een mogelijkheid puur om de burst te overleven maar mijn voorkeur zou uitgaan naar MP5 als vervanging voor Armour of gewoon de Armour seals houden.

MR seals not worth it imo.
Goed punt, dank je! Heb ik weer wat om verder te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:37:
[...]

Hoezo geen profijt in lane? Creeps raken je voor minder en vijandelijke physical hits ook niet. Je hebt juist in de early game in de lane profijt van flat Armor seals.

also @ Armor Pen Marks nodig, 10 ArPen maakt geen donder uit lategame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik werk op dit moment met een mix van AD/ArPen (overgenomen van Reddit, Girlstar voor de bekenden); maar ik denk dat ik ook gewoon voor full AD red+quints ga. Nog net een beetje meer punch en ik bouw toch mid-game doorgaans een Last Whisper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Armor pen zorgt tegen champions zo goed als meteen meer damage, De enige reden dat ik ad runes pak is om gewoon heel goed te lasthitten. Al is het ook handig voor extra crit damage (2,5x met infinity edge)

armor runes zijn trouwens super bruikbaar, 13% meer health tegen een ad carry/minions verliest of wint de trade.

[ Voor 22% gewijzigd door Nutral op 14-03-2012 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Damienx2 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:20:
Goed punt, dank je! Heb ik weer wat om verder te bekijken.
Oh, en rush een hexdrinker als je problemen hebt met te hoge burst.
Veel beter op Talon mid dan MR seals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:51:
[...]

btw great read
en goeie info over rune setups
ty speedzor for providing the info
Aha! Ik heb net de laatste 3-4 pagina's doorgelezen en was aan het denken waar ik die link zou terugvinden met de optimale verdeling van AD runes zodat dit snel opgelost kon worden :P

Het beste is dus om je marks voor een AD carry pagina ietwat hybride te maken om een optimale verdeling te verkrijgen.

Ja, een full AD (als in full: alle 4 soorten runes flat AD) pagina is zwak. De damage die je krijgt van seals en glyphs is zo miniem dat je er in een tradeoff met iemand met armor en magic resist runes (ga voor magres/level btw, tegen de tijd dat de laning phase gedaan is ben je al voorbij het breakeven point en gaat de /level beter beginnen worden) altijd slechter gaat uitkomen.

Youmuus op Ranged carries is een zwakke keuze. Zelfde discussie zoals ze hier vaak voorkomt: het kan werken, maar andere dingen gaan veel beter en efficiënter zijn. Sure, je gaat damage doen maar met dezelfde moeite ga je nog wat meer kunnen doen.
Optimalisatie heet dat ;)

2x Infinity Edge is ook een zwakke build. Je Berserkers/Mercurys + Infinity Edge + Phantom Dancer + Bloodthirster + Banshees Veil gaan veel meer gebaat zijn met nog een Bloodthirster (40 minions farmen endgame is peanuts en zelfs zonder de minions ga je veel beter uitkomen met de lifesteal die je krijgt) of een Phantom Dancer (Movement speed, crit en AS zijn altijd goed) dan een dure Infinity edge.
Niet vergeten dat je een BT en 3 pots voor de prijs van een IE kunt kopen, dus dat moet je er ook bij rekenen.

Dan heb ik zowat de laatste 4 paginas gehad denk ik :)

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier is hij dan, de optimale verdeling berekend door Girlstar:
6x Greater Marks of Desolation
3x Greater Marks of Strength
3x Greater Quintenssences of Strength
Dit is wat ik momenteel op mijn AD carries gebruik. Daarnaast dan armor seals en flat MR glyphs. Ik zit nog te dubben over full AD; op zich heb ik geen moeite met last hitten dus misschien hou ik de verdeling ook wel zoals dit :)

edit:
@hieronder
Ik heb wel een paar pagina's over dus ik zou inderdaad een tweede full AD pagina kunnen maken.

[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 14-03-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Cloud schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:41:
Ik zit nog te dubben over full AD; op zich heb ik geen moeite met last hitten dus misschien hou ik de verdeling ook wel zoals dit :)
Beide geen optie?

Ik gebruik beide: full AD voor meer early voordeel en burst, jouw ArPen setup voor bepaalde matchups met veel Armour (Graves / Taric / Soraka / Urgot) of specifieke AD carries die minder goed schalen met AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
speedzor to the resque :)
dat is nu eens een uitleg :D
enkel nog op 1 vraagje zou ik iets willen weten over datgene van

wat zou er winne Puur op autoattacks lvl1 based
volledige AD runepage
of een AD/armor/armor-pen runepage

anders wil ik dit vanavond wel eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:53:
[...]

volledige AD runepage

daar zou ik dan een de uitslag ook over willen weten;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
[...]

volledige AD runepage

Hybride build.
Die armor gaat hem langer laten overleven en dus meer autoattacks laten doen vergeleken met de full AD page. Je hebt dan wel meer AD, maar daarom niet meer damage omdat je Arpen mist om de armor te doorboren.

Overigens zeg ik in feite gewoon wat enkelen hier ook al gezegd hebben, enkel wordt er nogal makkelijk overgelezen en vaak dezelfde stelling herhaald ;)

Edit: Dyrus over het joinen van TSM.
"I'm like sad, but happy" op zijn eigen enorm droge toon deed het em wel.
YouTube: Dyrus Joining TSM Thoughts

[ Voor 12% gewijzigd door speedzor op 14-03-2012 13:12 ]

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

volledige AD runepage

Met of zonder de zes armor van defensive masteries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:57:
[...]

Met of zonder de zes armor van defensive masteries.
Kan je beter geen masteries gebruiken (ook niet voor offense) als je puur wilt kijken naar het effect van de runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bots bashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:58:
[...]

Kan je beter geen masteries gebruiken (ook niet voor offense) als je puur wilt kijken naar het effect van de runes.
Beter kun je een zo goed mogelijke representatie van de werkelijkheid doen. (weet alleen niet of daar die zes armor masteries in word gekozen, maar ik gok van wel 21/9/0 toch?)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even de stats voor ashe er bij gepakt:

base damage = 46.3
base armor = 11.5

Uit je masteries krijg je 6 armor, 6 armor reduction, 3 damage en 5% damage increase.

Met 15 ad (marks + quints) en 13 armor uit je seals kom je voor een lvl 1 ashe uit op:

67.5 ad
30.5 armor

Als je full attack damage gaat met je runes (+ 21 ad) kom je uit op:

73.8 ad
17.5 armor

Met 73.8 ad en 6 armor reduction hit je de 30.5 armor ashe voor 59.3 damage.

Met 67.5 ad en 6 armor reduction hit je de 17.5 armor ashe voor 60.5 damage.

De +13 armor geven dus meer voordeel dan de extra 6 damage.

*note: geen rekening gehouden met crits en abilities en het kan zijn dat ik niet alle waardes heb meegenomen voor de masteries*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat je met siver geheel anders uitkomt, flat ad geven abilties meer damage

ik weet dat ik met sivir volgens mij 22 armor heb. dat kan je weer door wiggels verhogen als je het uiteindelijk niet red in de lane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Een ashe gaat zichzelf toch niet aanvallen? Het gaat erom dat die 13 armor gewoon helpt om te overleven zodat je meer damage doet.

lvl1 ashe heeft 474 health, met standaard 14,9 armor.
Met volle ad runes heeft ze dan 544,6 en doet ze 74dmg per hit
Met armor runes heeft ze dan 606,7 EHP en doet ze 68dmg per hit
Komt er op neer dat je in een gank of gewoon een 1 tegen 1 trade
Daarnaast heb je gewoon 43 MR in plaats van 30MR, wat ervoor zorgt dat je minder damage krijgt van de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaggy
Nutral schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:49:
Een ashe gaat zichzelf toch niet aanvallen? Het gaat erom dat die 13 armor gewoon helpt om te overleven zodat je meer damage doet.

lvl1 ashe heeft 474 health, met standaard 14,9 armor.
Met volle ad runes heeft ze dan 544,6 en doet ze 74dmg per hit
Met armor runes heeft ze dan 606,7 EHP en doet ze 68dmg per hit
Komt er op neer dat je in een gank of gewoon een 1 tegen 1 trade
Daarnaast heb je gewoon 43 MR in plaats van 30MR, wat ervoor zorgt dat je minder damage krijgt van de support.
En hoe zit het dan vergeleken met ArmP. Hieruit kan ik dus wel halen dat AD marks met AD quints een goede keuze is gecombineerd met armor seals en MR glyphs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ dannyvjp:

Ashe was maar een voorbeeld, andere carries hebben idd andere base damage / armor waardes, maar dit zou geen effect moeten hebben op de uitkomst: de extra 13 armor geeft meer voordeel dan 6 damage.

@ Nutral:
Een ashe gaat zichzelf toch niet aanvallen?
Door twee ashes tegen over elkaar te zetten kan je juist zien wat het effect is van een verschillende rune page, en je hebt idd gelijk dat als je je voor armor seals gaat je vervolgens nog MR glyphs kunt scoren die voor extra def zorgen.

@ sjaggie:

Een ashe met arpen marks en arpen glyphs, doet tegen zowel een full AD rune page ashe of een ad-armor rune page minder damage.

Tegen een full ad page met 17.5 armor hit je maar voor 47.6 damage.

En tegen een mixed page met 30.5 armor hit je maar voor 43.7 damage.

Flat AD geeft dus meer voordeel in het begin dan Arpen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:59:
1] Ashe was maar een voorbeeld, andere carries hebben idd andere base damage / armor waardes, maar dit zou geen effect moeten hebben op de uitkomst: de extra 13 armor geeft meer voordeel dan 6 damage.

2] Door twee ashes tegen over elkaar te zetten kan je juist zien wat het effect is van een verschillende rune page, en je hebt idd gelijk dat als je je voor armor seals gaat je vervolgens nog MR glyphs kunt scoren die voor extra def zorgen.
1] Heel goed, zo maak je iets heel makkelijk duidelijk
2] Ben benieuwd, post de uitslag!

edit: zorg dan wel voor een non-ashe, ivm passive crit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:01:
[...]

ik denk dat corki hiervoor een goed slachtoffer is :) enkel extra damage op creeps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zijn wel meer geschikte champs, corki is een goed voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:01:
[...]

1] Heel goed, zo maak je iets heel makkelijk duidelijk
2] Ben benieuwd, post de uitslag!

Bedankt!

In mijn post stond bij de note onderaan dat ik niet gekeken heb naar critical hits. Ik heb dus alleen gekeken naar de base damage van ashe (puur random keuze voor de rest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het eventueel ook kunnen doen, heb zowel een laptop als desktop met LoL erop en ik heb 3 smurfs.
Dus zou ze tegenover elkaar kunnen zetten, tegelijk klikken en ev. recorden.

Lijkt me leuk :9 :P :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Simulaties zijn niet nodig als je het gewoon berekend en alle berekeningen op dit gebied zijn al lang gedaan.

AD + ArPen mix geeft meer damage dan alleen AD:
~1% early, ~6% mid game, ~3-4% late, en weer terug naar 1-2% met LW

Verder zegt dit nog steeds weinig :P.
Zo zijn er ad carries met abilities die (beter) schalen met AD waardoor de auto attack DPS niet hoger zal liggen met alleen AD maar de burst damage met gebruik van abilities weer wel. Ook helpt meer AD met last hitten.

Full AD (en dus niet ook yellow en blue, das gewoon bad!) of een mix van AD en ArP is voornamelijk voorkeur en beide zijn geen slechte keuzes.
Pagina: 1 ... 47 ... 91 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.