ohja had even moeten vermelden dat ik armor, magic resist en speed runes gebruik?Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:06:
[...]
Olaf is met de laatste patch flink gebuffeddus nu nog sterker.
En ik troll harder met singed, met movement speed runes
Verwijderd
haha, ja zeker na de nerf van warmog, is roa nog veeel meer aantrekkelijk. Bedenk wel dat als je mijn build volgt dat je ongeveer 150-170 dps(ken de nummers niet uit mijn hoofd, maar volgens eindig ik zelfs rond de 200-250 ofzo) op zijn poisen hebt en een toss 700 damage doetschaapiej schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:20:
[...]
Nu ik zijn passive nog is lees kan ik je keus beter begrijpen, pakte zelf normaal vaak de Warmog erbij! Zal het dit weekend in gaan proberen met een dubbele ROA!
REN DAN GEK!!!!! REN!!!
Verwijderd
Je kan beter full mana glyphs nemen, flat armor seals, AP marks, speed quintsVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:23:
[...]
ohja had even moeten vermelden dat ik armor, magic resist en speed runes gebruik?
Scaled beter.
En masteries 0-21-9
Verwijderd
masteries heb ik meeste defensive, en armor pen in offensive.
en heb jammer genoeg maar 4 rune pages en voor bijna al mijn tanks gebruik ik, armor, magic resist, movespeed en ad +10isch
en heb jammer genoeg maar 4 rune pages en voor bijna al mijn tanks gebruik ik, armor, magic resist, movespeed en ad +10isch
Verwijderd
Ik heb laatste ook weer 10k Influence Points aan een runepage en een paar runes uitgegevenVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:32:
masteries heb ik meeste defensive, en armor pen in offensive.
Ik weet precies wat je doormaakt haha.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:36:
damn zit je dan....op je werk, saaiheid alom en steeds meer zin in een potje lol...maar dat duurt nog 8 uur voordat het kan....pfff
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 11:38 ]
Verwijderd
Zelfde probleem hier, al ben ik niet voor 11 uur thuis vrees ik.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:36:
damn zit je dan....op je werk, saaiheid alom en steeds meer zin in een potje lol...maar dat duurt nog 8 uur voordat het kan....pfff
Verwijderd
jup jup, had 8k staan en heb erg getwijfeld over een nieuwe champ....maar toen bedacht ik dat mijn 3 rune pages niet voldeden...dus maar een magic pen/mana page/ magiz resist/movespeed gemaakt zodat ik wat beter kan ap-enVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:37:
[...]
Ik heb laatste ook weer 10k Influence Points aan een runepage en een paar runes uitgegeven
[...]
Ik weet precies wat je doormaakt haha.
Verwijderd
Ik heb nu 7 runepagesVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:44:
[...]
jup jup, had 8k staan en heb erg getwijfeld over een nieuwe champ....maar toen bedacht ik dat mijn 3 rune pages niet voldeden...dus maar een magic pen/mana page/ magiz resist/movespeed gemaakt zodat ik wat beter kan ap-en
Verwijderd
damn, zoveel tijd heb ik echt niet om dat bij elkaar te farmen..... heb zachies aan 1200 games gespeeld denk ik. leuke verzameling champs, redelijke runes.. en 0 euro uitgegeven 
iemand al fiora gespeeld? en iemand al ervaring met olaf na patch? vertel vertel, bevredig mijn verslaving aan het spel!!
iemand al fiora gespeeld? en iemand al ervaring met olaf na patch? vertel vertel, bevredig mijn verslaving aan het spel!!
Verwijderd
Fiora is leuk, early game best squishy, maar kan snel veel damage uitdelen en als jungler goed bruisen of finishen. Leuke ulti, echt leuk voor het oog.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:52:
damn, zoveel tijd heb ik echt niet om dat bij elkaar te farmen..... heb zachies aan 1200 games gespeeld denk ik. leuke verzameling champs, redelijke runes.. en 0 euro uitgegeven
Olaf is gewoon ietsje sterker geworden, maar wel fijner om mee te solo-en.
Ik junglede kayle en tegenstander fiora, ze kon het niet van me winnen, maar kayle is dan ook erg underestimated, zeker in de juiste handen.
zie mijn guide: http://www.solomid.net/guides.php?g=18900 (Hij is nog niet af hoor :o!) Komen nog heel wat chapters en video bij.
Fiora is echt heel erg leuk imo, haar gisteravond gekocht en direct soloQ ingedoken. Je hebt mooie sustain door je passive, als je kan harassen kom je er altijd beter uit door je life regen
Haar Q is mooie gapclose en werkt goed om via minions naar ze toe te dashen voor de killing blow
Het leukste vind ik nog wel haar E steroid, att speed ftw
Als je die aanzet en dan naar iemand toe dashed met je Q sla je heel snel veel hp er af, erg leuk
En haar ulti is gewoon gaaf en ziet er indrukwekkend uit
Haar Q is mooie gapclose en werkt goed om via minions naar ze toe te dashen voor de killing blow
En haar ulti is gewoon gaaf en ziet er indrukwekkend uit
---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk
Verwijderd
haha, ik heb gister op jarvan gespeeld voor het eerst, ging me redelijk af. De hook shots gingen goed maar heb wel 2x in de avond een 'IM HELPING' actie gedaan .... gelukkig had ik enkel vrienden van me ermee (zeg bijv friendly vast zetten in ulti onder nme tower;)) of op garen springen met ulti die vrolijk whirlwind doet ..... auw;)
overall ging het wel goed, merk dat panthie toch wel leukste is, jammer dat die end game zo snel afvlakt
overall ging het wel goed, merk dat panthie toch wel leukste is, jammer dat die end game zo snel afvlakt
Verwijderd
Moet je AP pantheon spelen, ulti doet gerust 2k damageVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:57:
VInd het een beetje raar dat iedereen zomaar uit de ulti van jarvan kan flashen of ze gebruiken hun abilities (LB, Fizz enzo)Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:57:
haha, ik heb gister op jarvan gespeeld voor het eerst, ging me redelijk af. De hook shots gingen goed maar heb wel 2x in de avond een 'IM HELPING' actie gedaan .... gelukkig had ik enkel vrienden van me ermee (zeg bijv friendly vast zetten in ulti onder nme tower;)) of op garen springen met ulti die vrolijk whirlwind doet ..... auw;)
idd denk zelf dat ze de duratie korter moeten maken en een slow moeten toevoegen
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Verwijderd
Je kan zijn ult any time afbreken...ocwil schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:00:
idd denk zelf dat ze de duratie korter moeten maken en een slow moeten toevoegen
Verwijderd
Blijft een muur net als alle anderen. Vind het niet vreemd. Van veel andere ultis kun je ook gewoon wegflashen om er geen last van te hebben of te ontwijken.Killertjuh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:59:
[...]
VInd het een beetje raar dat iedereen zomaar uit de ulti van jarvan kan flashen of ze gebruiken hun abilities (LB, Fizz enzo)
Verwijderd
tja had gister goed opgelet op wie wat gebruikt had, kwam op een punt dat ik als jarvan 1v1 of 1v2 niet bang was voor de vijand, kwam wel weg of sloopte ze. Nadeel is vooral als je ulti popped, ze komen eruit op een manier, maar jij bent dan stunned of silenced....krijg ik me ulti niet weg en kan een trui breien terwijl ik erin zit 
en AP panthie werkt? ik heb altijd AD gemaakt vanwege ze fijne 15% less hp = 100% crit xD gister wel vlak voor einde 1 heerlijk ulti waardoor 3 vijanden dood gingen xD

en AP panthie werkt? ik heb altijd AD gemaakt vanwege ze fijne 15% less hp = 100% crit xD gister wel vlak voor einde 1 heerlijk ulti waardoor 3 vijanden dood gingen xD
impassable terrain, skills die hier doorheen kunnen zou eigenlijk alleen flash of ook dashes die door een muur gaan moeten zijn. Maar dan sta ja tegenover een vayne en die tumbled er gewoon uit nadat ze je condemned tegen je eigen muur. Dafuq.
Je kan de Jarvan ultimate afbreken inderdaad en je moet gewoon rekening houden met flash van de tegenpartij. Niet de ultimate gebruiken indien je weet dat de tegenstander flash heeft. Maar dat geldt lang niet alleen voor de Jarvan ulti, maar ook voor bijvoorbeeld Ashe, Lux, Fizz en nog meer.
Het is dus niet echt vreemd dat je eruit kunt flashen.
Het is dus niet echt vreemd dat je eruit kunt flashen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Ze zouden de omvang van zijn ult wel 25% groter kunnen maken, dat zou jarvan een stuk intressanter maken.rxs schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:02:
impassable terrain, skills die hier doorheen kunnen zou eigenlijk alleen flash of ook dashes die door een muur gaan moeten zijn. Maar dan sta ja tegenover een vayne en die tumbled er gewoon uit nadat ze je condemned tegen je eigen muur. Dafuq.
Verwijderd
weet niet of dat zo fijn is, ikzelf vind wel prettig om 1 a 2 max te locken om rustig kapot te beuken, of zoals gister had ik er 3 die vervolgens door caitlyns ulti geschoren werden;) zou liever iets zien dat als je eruit komt (flash, jump etc) je gewoon dmg van de opstaande rand krijgt en ulti canceltVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:04:
[...]
Ze zouden de omvang van zijn ult wel 25% groter kunnen maken, dat zou jarvan een stuk intressanter maken.
Verwijderd
Hmm, dan een extra zoals een silence of een schop de lucht in, net als rupture van cho, zodat ze toch nog die extra seconde niet weg kunnen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:08:
[...]
weet niet of dat zo fijn is, ikzelf vind wel prettig om 1 a 2 max te locken om rustig kapot te beuken, of zoals gister had ik er 3 die vervolgens door caitlyns ulti geschoren werden;) zou liever iets zien dat als je eruit komt (flash, jump etc) je gewoon dmg van de opstaande rand krijgt en ulti cancelt
Jarvan kan je het beste eerst Q doen, dat je die banner in de grond stampt, dan R op iemand springen en gelijk W zodat hun movement speed lager word, mochten ze dan flashen dan zijn ze in ieder geval hun flash kwijt. Als je een Veigar hebt hem proberen z'n cage erom / erachter te laten zetten en GP zn ulti erop
Verwijderd
En amumu en nunu en galio ook nog ulti eropXevoo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:23:
Jarvan kan je het beste eerst Q doen, dat je die banner in de grond stampt, dan R op iemand springen en gelijk W zodat hun movement speed lager word, mochten ze dan flashen dan zijn ze in ieder geval hun flash kwijt. Als je een Veigar hebt hem proberen z'n cage erom / erachter te laten zetten en GP zn ulti erop
Haha, dat lijkt me eigenlijk wel een keer leuk om te doen, gewoon iedereen met AoE ulti / attack in een team en dan in de teamfights alles gelijk eropVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:26:
[...]
En amumu en nunu en galio ook nog ulti erop
Lijkt me dat je dan best wel wat damage doet xD
Verwijderd
Amumu - Galio - Nunu - Gangplank - Jarvan - Ziggs - Kennen - Anivia - Fiddlesticks - KatarinaXevoo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:31:
[...]
Haha, dat lijkt me eigenlijk wel een keer leuk om te doen, gewoon iedereen met AoE ulti / attack in een team en dan in de teamfights alles gelijk erop
Lijkt me dat je dan best wel wat damage doet xD
Stel dat je ooit 10 v 10 gaat spelen, dan is dit wel iets leuks
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 12:39 ]
Verwijderd
ik zelf wel eens bedacht om zelf een champ suggestie hun kant op te doen:
een boxer
abilties,
passive: hoe meer kills hoe meer ad 5 per champ kill en 0.5 per minion kill. ofzo iets
q: uppercut of ko-shot, lichte stun high damage
w: attackspeed move (jammer dat fiora dat al heeft)
e: gutshot, slow en ad decrease.
r:box ring, alle spells uit inclusief hijzelf, en dan 3 seconden puur ad fight
een boxer
abilties,
passive: hoe meer kills hoe meer ad 5 per champ kill en 0.5 per minion kill. ofzo iets
r:box ring, alle spells uit inclusief hijzelf, en dan 3 seconden puur ad fight
Passive is veel te sterk, 10 kills = een BF sword.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:37:
ik zelf wel eens bedacht om zelf een champ suggestie hun kant op te doen:
een boxer
abilties,
r: box ring, alle spells uit inclusief hijzelf, en dan 3 seconden puur ad fight
Ook heeft hij veels te veel zooi, een steroid en een dikke debuff EN CC?
Klinkt als een Master Yi met Stun en Jarvan Ult O_O
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
Oftewel een lee sinJeffroiscool schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:40:
[...]
Passive is veel te sterk, 10 kills = een BF sword.
Verwijderd
was ook maar een voorbeeld, maaruh 10kills = 3k gold dus wel iets meer als 1 bfJeffroiscool schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:40:
[...]
Passive is veel te sterk, 10 kills = een BF sword.
Verwijderd
Vindt toch dat het een aanzienlijk verschil is. Olaf junglet nu echt supersnel zonder echt low te zijn op geen enkel punt.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:55:
[...]
Olaf is gewoon ietsje sterker geworden, maar wel fijner om mee te solo-en.
Daarnaast Fiona es geprobeerd ook en vind ze heel geestig spelen. Zal een champ zijn, in tegenstelling tot sommige nieuwe champs, die we heel veel gaan zien denk ik (a la riven).
Verwijderd
gister 5 potjes gespeeld en kwam haar 2x tegen, ze deed het niet slecht maar ze is erg stun gevoelig, de knusse momenten in mijn jarvan ulti vond ze niet prettig;)Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:58:
[...]
Vindt toch dat het een aanzienlijk verschil is. Olaf junglet nu echt supersnel zonder echt low te zijn op geen enkel punt.
Daarnaast Fiona es geprobeerd ook en vind ze heel geestig spelen. Zal een champ zijn, in tegenstelling tot sommige nieuwe champs, die we heel veel gaan zien denk ik (a la riven).
Olaf junglede voorheen ook supersnel, alleen raakte hij altijd low HP. Denk dat dat met een iets sterkere axe mee moet vallen, maar qua snelheid zou het weinig moeten schelen met voorheen.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:58:
[...]
Vindt toch dat het een aanzienlijk verschil is. Olaf junglet nu echt supersnel zonder echt low te zijn op geen enkel punt.
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
OlafVicarious schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:02:
[...]
Olaf junglede voorheen ook supersnel, alleen raakte hij altijd low HP. Denk dat dat met een iets sterkere axe mee moet vallen, maar qua snelheid zou het weinig moeten schelen met voorheen.
Axe Throw
Damage increased to 80-260 from 50-210
Scaling changed to +1.0 bonus AD from +0.5 total AD
Base cooldown reduced to 8 seconds from 10
Cooldown reduction for picking up the axe reduced to 4.5 seconds from 6
Je kan zijn axe meer spammen en het doet meer damage, vrij overtuigd dat het een stuk scheelt in snelheid. Zeker met de camps die vaker respawnen.
Verwijderd
Niet om te neuten, maar aangezien iedereen hier dezelfde fout aan het maken is toch even een correctie: Het is namelijk FioRa, niet FioNa.. 
Gisteren de snelste win tot nu toe binnengehaald in SoloQ. Na 17 minuten hun Nexus neer!
Het ging er echt hard aan toe! Ik speelde Wukong (Volcanic ofc
) en domineerde met Lux de top lane tegen Urgot met gemak. Ik had na 10 minuten het driedubbele aan cs van Urgot en 1 kill op hem, dus dat zat wel snor. Maar waar de grote actie gebeurde was bot & mid. Daar pewpewpwned Fiora op waanzinnige wijze alles en iedereen die ze op haar pad tegenkwam. Haar eindscore was 20-2!! Eerste Fiora die een indruk op me heeft weten na te laten!
Volgend potje SoloQ had ons team nog een mid nodig (dit maal al een geluk wel een jungler) en daar was ik niet rouwig om want dan kon ik nog eens Kennen nemen! Ik kwam uit tegen Teemo in mid lane. Al zeer snel had ik een mooie cs-voorsprong op Teemo en toen ik lvl6 dingde besloten om direct voor de kill te gaan en dit was zoals verwacht een hapje!
Dit potje geëindigd met 8-2-9!! De volledige game gecarried like a BAWS & het andere team surrenderde vanaf dat de 20min mark er was!
Ondertussen terug op een lekkere winning spree bezig in SoloQ! Soon to be all wins in my match history! 2 losses er nog uit te boemelejoeren!
I FRIGGING LOVE THIS GAME!!!
PS: Ik kan niet wachten om lvl30 te dingen en ranked games te gaan spelen met medetweakers!! Nog 3 levels te gaan, dus hopelijk eind volgende week is het zo ver!
Gisteren de snelste win tot nu toe binnengehaald in SoloQ. Na 17 minuten hun Nexus neer!
Volgend potje SoloQ had ons team nog een mid nodig (dit maal al een geluk wel een jungler) en daar was ik niet rouwig om want dan kon ik nog eens Kennen nemen! Ik kwam uit tegen Teemo in mid lane. Al zeer snel had ik een mooie cs-voorsprong op Teemo en toen ik lvl6 dingde besloten om direct voor de kill te gaan en dit was zoals verwacht een hapje!
Ondertussen terug op een lekkere winning spree bezig in SoloQ! Soon to be all wins in my match history! 2 losses er nog uit te boemelejoeren!
I FRIGGING LOVE THIS GAME!!!
PS: Ik kan niet wachten om lvl30 te dingen en ranked games te gaan spelen met medetweakers!! Nog 3 levels te gaan, dus hopelijk eind volgende week is het zo ver!
Zucht ik ben ook op 't werk en ik wil spelen
.
Gisteravond nog 'n heerlijk potje 18 - 4 - 5 met Leblanc. Het begin was nog lastig omdat enemy shaco mid babysitte, maar tijdens een shaco gank kwam onze rammus langs en dat gaf mij een doublekill en daarmee de doublebuff van shaco. Vanaf dat moment kon ik facerollen en kon ik counterjunglen + bot ganken. Makkelijke win uiteindelijk.
Het enige probleem met leblanc is dat ze in teamfights erg afvalt tenzij je goed gepositioneerd bent, maar helaas valt dat in de meeste gevallen niet perfect te positioneren, waardoor het lastig is de enemy carry in een klap te neutraliseren.
Gisteravond nog 'n heerlijk potje 18 - 4 - 5 met Leblanc. Het begin was nog lastig omdat enemy shaco mid babysitte, maar tijdens een shaco gank kwam onze rammus langs en dat gaf mij een doublekill en daarmee de doublebuff van shaco. Vanaf dat moment kon ik facerollen en kon ik counterjunglen + bot ganken. Makkelijke win uiteindelijk.
Het enige probleem met leblanc is dat ze in teamfights erg afvalt tenzij je goed gepositioneerd bent, maar helaas valt dat in de meeste gevallen niet perfect te positioneren, waardoor het lastig is de enemy carry in een klap te neutraliseren.
Verwijderd
Een tijd terug toch zo iets merkwaardigs gehad. Ik speelde Annie (voor de verandering) en had een Wukong mid. Opzich niet zo'n probleem, ware het niet dat de enemy jungler een Shaco was die op level 1 (tijdens het inmarcheren van de eerste minions voorbij de toren) zijn Q deed en ineens achter mij stond. Wukong bashed naar mij toe, exhaust + ignote op mijn hoofd inclusief wat backstabs van Shaco...
Als het allemaal langer dan 2 seconde duurde was het veel. Verontwaardigd, boos en daarna kon ik er de humor/briljantheid wel van inzien.
Als het allemaal langer dan 2 seconde duurde was het veel. Verontwaardigd, boos en daarna kon ik er de humor/briljantheid wel van inzien.
JmanIV speler hier.
JmanIV is een champ waar ik gelijk verliefd op werd toen hij uitkwam. In die tijd was hij borderline OP maar veel andere champions ook. (stun eve, jewplank, morgana prenerf)
En heb hem in season1 +500 gespeeld (bijna altijd solotop), na alle nerfs die hij heeft gehad werd hij steeds moeilijke om solotop te winnen of zelfs te sustainen, totdat ik hem echt niet meer kon spelen in season2.
maar nu met de jungle en masteries changes is hij een hele sterke jungle pick. (Taric/JmanIV bot lane maar dat is een ander verhaal)
JmanIV zijn kit is OP, hij heeft alles. (slow/knockup/steroids/goede base stats/en een hele sterke ult) maar kan er vrij weinig mee zonder items en lvl. Met JmanI V verlies ik meestal early-mid game omdat hij dan nog niet genoeg brengt aan het team. Ik rush hog en philo en heb rond die tijd nog geen warmogs. Maar nadat ik warmogs heb, gaan de teamfights bijna altijd onze kant op. Hij heeft gewoon te veel interuption in teamfights. Na dat moment kan hij ook dmg gaan kopen en word hij steeds sterker. Een lategame JmanIV is
sterker als
JmanIV is een champ waar ik gelijk verliefd op werd toen hij uitkwam. In die tijd was hij borderline OP maar veel andere champions ook. (stun eve, jewplank, morgana prenerf)
En heb hem in season1 +500 gespeeld (bijna altijd solotop), na alle nerfs die hij heeft gehad werd hij steeds moeilijke om solotop te winnen of zelfs te sustainen, totdat ik hem echt niet meer kon spelen in season2.
maar nu met de jungle en masteries changes is hij een hele sterke jungle pick. (Taric/JmanIV bot lane maar dat is een ander verhaal)
JmanIV zijn kit is OP, hij heeft alles. (slow/knockup/steroids/goede base stats/en een hele sterke ult) maar kan er vrij weinig mee zonder items en lvl. Met JmanI V verlies ik meestal early-mid game omdat hij dan nog niet genoeg brengt aan het team. Ik rush hog en philo en heb rond die tijd nog geen warmogs. Maar nadat ik warmogs heb, gaan de teamfights bijna altijd onze kant op. Hij heeft gewoon te veel interuption in teamfights. Na dat moment kan hij ook dmg gaan kopen en word hij steeds sterker. Een lategame JmanIV is
sterker als
[ Voor 5% gewijzigd door Baristo op 02-03-2012 13:55 ]
Heel zuur, ik schreef de bovenstaande post op mijn phone, maar begint te buggen na een x aantal characters.
dussszsz, JmanIV is fullbuild veel sterker als irelia, gangplank, shyvana en vele anderen. Maar het is moeilijker fullbuild te raken met hem.
Zijn skillcap is super hoog, wat hem zo leuk maakt. Hij kan zoveel verschillende combo's uitvoeren in teamfights met zijn ult en flash up.
JmanIV kan met flash up, van de ene mid toren naar de andere toren dashen.
JmanIV ult heeft 90 sec cd, terwijl flash 4 minuten is. (ult hun carry zodat ze flashed, kom binnen 2:30 min terug)
Als je AP carry een beetje aan het falen is, pak blu, JmanIV met blu buff is extreem sterk in teamfights.
Je kan escapes met je ult, als je hem gelijk weer afbreekt, of eruit flashed.
JmanIV zijn W is lategame in 5v5 fights is erg goed. De animatie is kleiner dan de slow zelf.
Late game, ult alleen hun carry zodat hun flash altijd down is.
Speel JmanIV niet vs ahri, kassadin, tristana en ezreal
De rest van de carry's met een dash zijn niet zo'n probleem als deze 4.
dussszsz, JmanIV is fullbuild veel sterker als irelia, gangplank, shyvana en vele anderen. Maar het is moeilijker fullbuild te raken met hem.
Zijn skillcap is super hoog, wat hem zo leuk maakt. Hij kan zoveel verschillende combo's uitvoeren in teamfights met zijn ult en flash up.
JmanIV kan met flash up, van de ene mid toren naar de andere toren dashen.
JmanIV ult heeft 90 sec cd, terwijl flash 4 minuten is. (ult hun carry zodat ze flashed, kom binnen 2:30 min terug)
Als je AP carry een beetje aan het falen is, pak blu, JmanIV met blu buff is extreem sterk in teamfights.
Je kan escapes met je ult, als je hem gelijk weer afbreekt, of eruit flashed.
JmanIV zijn W is lategame in 5v5 fights is erg goed. De animatie is kleiner dan de slow zelf.
Late game, ult alleen hun carry zodat hun flash altijd down is.
Speel JmanIV niet vs ahri, kassadin, tristana en ezreal
De rest van de carry's met een dash zijn niet zo'n probleem als deze 4.
[ Voor 48% gewijzigd door Baristo op 02-03-2012 14:19 ]
Verwijderd
Ongeveer 30 paginas terug ofzo heb ik een tweetal links gegeven waarin ik guids maak.
Mocht een van jullie nou een champ echt heel gaaf vinden, laat het me weten dan kan ik hier een guide voor schrijven en jullie dat extraatje mee geven.
Voorbeeld 1 (90% af): Veigar Mid: http://www.solomid.net/guides.php?g=17510
Voorbeeld 2 (55% af): Kayle Jungle: http://www.solomid.net/guides.php?g=18900
Ik maak ook video's/demo's/vod's/replays hoe je ze wil noemen.
Heb alleen nog geen zin gehad om ze om te zetten naar youtube :-)
Zie chapter 9 bij Veigar guide en download de video.
Maak gebruik van de replay tool: leaguereplays.com
PM me of plaats hieronder :-)
Mocht een van jullie nou een champ echt heel gaaf vinden, laat het me weten dan kan ik hier een guide voor schrijven en jullie dat extraatje mee geven.
Verwijderd
Begin ook langzaam voor JmanIV te gaan, kan zoveel en aangezien ik vaak met vrienden speel (1 op leona) slopen we begin veelal onze lane en durven ze niet in de buurt te komenBaristo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:01:
Heel zuur, ik schreef de bovenstaande post op mijn phone, maar begint te buggen na een x aantal characters.
Zijn skillcap is super hoog, wat hem zo leuk maakt. Hij kan zoveel verschillende combo's uitvoeren in teamfights.
ik probeer hem tanky te bouwen maar weet niet of armor of dps (triforce) handiger is

Verwijderd
Hele knappe Veigar guide!!Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:02:
Ongeveer 30 paginas terug ofzo heb ik een tweetal links gegeven waarin ik guids maak.
Ik zou wel Dark Matter voor Event Horizon levelen! Rank 1 van Event Horizon is genoeg om Dark Matter met zekerheid te doen hitten. Je moet uiteraard wel snel genoeg zijn.. Maar de itembuild is zeer proper, zoniet perfect!
Zou je, indien je de tijd vindt en de moeite er in wilt steken, eens een guide voor AP Sion willen maken? Ik ben hier namelijk zeer goed early/mid game met, maar late game kan ik er precies niet echt veel met bijdragen in de teamfights..
JmanIV bot lane doe ik meestal, tabi-wriggle-3xdorans-atmaVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:12:
[...]
Begin ook langzaam voor JmanIV te gaan, kan zoveel en aangezien ik vaak met vrienden speel (1 op leona) slopen we begin veelal onze lane en durven ze niet in de buurt te komen
ik probeer hem tanky te bouwen maar weet niet of armor of dps (triforce) handiger is
Dan voor midgame wil je wel meer hp/mr, maar meestal snowballen deze games heel hard.
janna countered JmanIV botlane best wel hard als ze weet wat ze doet.
[ Voor 15% gewijzigd door Baristo op 02-03-2012 14:26 ]
3 dorans is een beetje overkill niewaar ?Baristo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:23:
[...]
JmanIV bot lane doe ik meestal, tabi-wriggle-3xdorans-atma
Beep Boop son ... Beep Boop
hmmm, hoort jman niet thuis op top of jungle? bot "hoort" toch een ad ranged carry + support te zijn?Baristo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:23:
[...]
JmanIV bot lane doe ik meestal, tabi-wriggle-3xdorans-atma
Verwijderd
Ik zou beginnen met boots / pots.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:20:
[...]
Hele knappe Veigar guide!!
Ik zou wel Dark Matter voor Event Horizon levelen! Rank 1 van Event Horizon is genoeg om Dark Matter met zekerheid te doen hitten. Je moet uiteraard wel snel genoeg zijn.. Maar de itembuild is zeer proper, zoniet perfect!
Zou je, indien je de tijd vindt en de moeite er in wilt steken, eens een guide voor AP Sion willen maken? Ik ben hier namelijk zeer goed early/mid game met, maar late game kan ik er precies niet echt veel met bijdragen in de teamfights..
Gevolgd door Doran's Ring. Daarna rush lucky pick en boots of mobility.
Finish je DFG en eventueel nog een Doran's ring.
Let op, DFG afvuren 1 sec voor je gaze (stun), maar ongeveer tegelijk aan laten komen, dit zal probably al 50% damage zoiezo van enemy (of meer).
Rush Rabadon.
Op dit punt, zieke damage.
Core items :
boots of mobi - DFG - Rabadon - Lich bane - Void staff
Optioneel, afhankelijk van hun cc / ad / ap ratio:
Hourglass -> versus AD
Abyssal scept -> versus AP of tanky team.
Sash -> versus zwaar cc team.
Even een korte schets
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 14:29 ]
Ik weet niet of je hiermee ook gelijk om feedback vraagt maar ik ga het je wel geven:Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:02:
Heb je veigar guide even doorgeskimmed;
-Haal aub alle smileys weg, het maakt je guide vrij kinderachtig en ondanks dat hetgene wat je zegt wel klopt zorgt je smiley gebruik er wel voor dat het erg lastig is om het fatsoenlijk te lezen.
-Je masteries explained deel kun je er net zo goed uit knippen, je legt namelijk totaal niet uit waarom mensen ze zouden moeten nemen. Ook vind ik je keuze voor zowel Resistance als Hardiness persoonlijk wat raar maar verder dan 'ja het is handig voor je' komt je uitleg niet. Verbeteren of verwijderen.
-Verder ga je voor dubbel magic pen quints, vol magic pen runes en dan plots een ability power quint als derde. Waarom ook niet gewoon magic pen? Je gaat niet voor sorc boots dus ondanks dat je meer magic pen uit je runes haalt dan 'default' veigar builds heb je eigenlijk de hele game alsnog minder. Dat daar een idee achter zit zal best maar leg dan wel uit waarom je zoiets doet.
-Je engels is in sommige zinnen wat brak, iets wat toch vrij makkelijk te verbeteren valt lijkt me. 'Never go true the enemy jungle (alone), unless you have vision of river and jungle by ward/ cv.' for example.
Het is een redelijke guide maar het kan een goede worden met wat werk in ieder geval.
Hate us when you see us, fear us when you dont.
probeer maar eens met een vriend, JmanIV/Taric bot kamer in een normal draft. JmanIV maxed E, Taric maxed Wgotfurrr schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:25:
[...]
hmmm, hoort jman niet thuis op top of jungle? bot "hoort" toch een ad ranged carry + support te zijn?
Verwijderd
Werkt prima, ik probeer alleen nooit meer als 2 te kopen.Drunk3nD3m0n schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:24:
[...]
3 dorans is een beetje overkill niewaar ?
En als Jarvan zou ik als early item eerder een HoG kopen ipv een 3e doran, zeker als je bott speelt.
Verwijderd
Dankjewel voor je feedback! Ik zal er aan gaan werken (vanavond / morgen)Demoterror schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:29:
[...]
Ik weet niet of je hiermee ook gelijk om feedback vraagt maar ik ga het je wel geven:
Heb je veigar guide even doorgeskimmed;
-Haal aub alle smileys weg, het maakt je guide vrij kinderachtig en ondanks dat hetgene wat je zegt wel klopt zorgt je smiley gebruik er wel voor dat het erg lastig is om het fatsoenlijk te lezen.
-Je masteries explained deel kun je er net zo goed uit knippen, je legt namelijk totaal niet uit waarom mensen ze zouden moeten nemen. Ook vind ik je keuze voor zowel Resistance als Hardiness persoonlijk wat raar maar verder dan 'ja het is handig voor je' komt je uitleg niet. Verbeteren of verwijderen.
-Verder ga je voor dubbel magic pen quints, vol magic pen runes en dan plots een ability power quint als derde. Waarom ook niet gewoon magic pen? Je gaat niet voor sorc boots dus ondanks dat je meer magic pen uit je runes haalt dan 'default' veigar builds heb je eigenlijk de hele game alsnog minder. Dat daar een idee achter zit zal best maar leg dan wel uit waarom je zoiets doet.
-Je engels is in sommige zinnen wat brak, iets wat toch vrij makkelijk te verbeteren valt lijkt me. 'Never go true the enemy jungle (alone), unless you have vision of river and jungle by ward/ cv.' for example.
Het is een redelijke guide maar het kan een goede worden met wat werk in ieder geval.
waarom een hog? als je in 20 minuten klaar bentVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:30:
[...]
Werkt prima, ik probeer alleen nooit meer als 2 te kopen.
En als Jarvan zou ik als early item eerder een HoG kopen ipv een 3e doran, zeker als je bott speelt.
Verwijderd
ik merkte dat Jman en Leona bot op skype samen enorm vervelend is voor vijand, enige lastige is als we ranged in vorm van Lux of Nidalee tegen over ons hebben, die hebben een range die veel verder is, dus we moet daar terughoudend spelen.
Heb nog nooit gejungled (wacht tot lvl 20 runes) en solo top kan, maar andere vriend op Riven wil die altijd liever
Heb nog nooit gejungled (wacht tot lvl 20 runes) en solo top kan, maar andere vriend op Riven wil die altijd liever
Verwijderd
Ik geloof nooit dat je enemy team insta surrendert.Baristo schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:33:
[...]
waarom een hog? als je in 20 minuten klaar bent
En ook al win je je bott lane, ik heb zat games gewonnen waar we 1-15 achter stonden early game
HoG build je tevens in een offensive Oomen.
Niet alle tanky items zijn voor tanks!
Jarvan / Taric is een kill lane die hoort te snowballen early en die werkt vanwege de enorme hoeveelheid CC en Armour.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:36:
[...]
Ik geloof nooit dat je enemy team insta surrendert.
En ook al win je je bott lane, ik heb zat games gewonnen waar we 1-15 achter stonden early game![]()
HoG build je tevens in een offensive Oomen.
Niet alle tanky items zijn voor tanks!
De GP5 item route is een defensieve route die je damage flink vertraagt, Dorans zijn juist lane win items.
GP5 voor zo'n kill lane heeft imo een averechts effect en neemt een deel van je early voordeel weg.
Verwijderd
Dorans zal je end weer vertragen, maar goed er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, ik ben overtuigd dat allebij de manieren erg goed zijn.djengizz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:39:
[...]
Jarvan / Taric is een kill lane die hoort te snowballen early en die werkt vanwege de enorme hoeveelheid CC en Armour.
De GP5 item route is een defensieve route die je damage flink vertraagt, Dorans zijn juist lane win items.
GP5 voor zo'n kill lane heeft imo een averechts effect en neemt een deel van je early voordeel weg.
Verwijderd
Specifieker:Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:32:
[...]
Dankjewel voor je feedback! Ik zal er aan gaan werken (vanavond / morgen)(<- voor jou die smily
)
to easily win - to win easily/easily to win
Continuously - Continuous
take a while - take awhile
asap. is
all of those - all those
an other - another
a item - an item
Een paar die ik zo 1 2 3 kon vinden. Ook zou ik die rijen met dat paarse symbool weghalen. Vond het zelf vervelend kijken.
Verwijderd
WowVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:44:
[...]
Specifieker:
an AP - a AP
asap. is
all of those - all those
an other - another
a item - an item
Een paar die ik zo 1 2 3 kon vinden. Ook zou ik die rijen met dat paarse symbool weghalen. Vond het zelf vervelend kijken.
Dankjewel allemaal.
Maar de paarse symbolen laat ik lekker staan! Is mijn herkenning voor mijn guids.
Wie geeft er wat om de endgame als hij een snowball tactiek toepast?Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:40:
Dorans zal je end weer vertragen, maar goed er zijn meerdere wegen die naar rome leiden, ik ben overtuigd dat allebij de manieren erg goed zijn.
Het hele idee van snowballen is dat je een early voordeel omzet naar de winst en dus al met dit voordeel de endgame ingaat. Al vroeg bouwen voor die endgame heeft dus weinig zin en staat het early voordeel in de weg.
Het is wel an AP, begint met een a /offtopicVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:44:
[...]
Specifieker:
an AP - a AP
asap. is
all of those - all those
an other - another
a item - an item
over vanmiddag mensen he ,, heeft iemand al een ranked team ? want GoT is al bezet ^^
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
Ik waardeer de feedback, maar beter PM sturen haha
Ik ging die andere knakker zijn elo al omhoog carryen, kan net zo goed in team verband.psyy138 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:50:
over vanmiddag mensen he ,, heeft iemand al een ranked team ? want GoT is al bezet ^^
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 14:50 ]
Verwijderd
Over het hoofd gezien idd, thx!Gideon_92 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:47:
[...]
Het is wel an AP, begint met een a /offtopic
Het hangt er net van af hoe je Sion speelt.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:28:
[...]
Ik zou beginnen met boots / pots.
Let op, DFG afvuren 1 sec voor je gaze (stun), maar ongeveer tegelijk aan laten komen, dit zal probably al 50% damage zoiezo van enemy (of meer).
Rush Rabadon.
Op dit punt, zieke damage.
Core items :
boots of mobi - DFG - Rabadon - Lich bane - Void staff
Optioneel, afhankelijk van hun cc / ad / ap ratio:
Hourglass -> versus AD
Abyssal scept -> versus AP of tanky team.
Sash -> versus zwaar cc team.
Even een korte schets
Wat ik vaak doe is 2 Doran Rings voor mana regen. Rush Rabadons voor zieke dmg en daarna DFG. Voor de rest is het wel een goede build though
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
Staat er ookJeffroiscool schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:53:
[...]
Het hangt er net van af hoe je Sion speelt.
Wat ik vaak doe is 2 Doran Rings voor mana regen. Rush Rabadons voor zieke dmg en daarna DFG. Voor de rest is het wel een goede build though
Ik zou beginnen met boots / pots.
Het is bij Sion maar net zo of je het nodig hebt.
Edit:
Vergeet niet dat DFG ook mana regen geeft!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 14:56 ]
gaan we mij negeren 
we moeten ff een GoT ranked team maken en gauw
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
PM, of scroll naar je vorige post!psyy138 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:56:
gaan we mij negeren

Om ook maar eens wat feedback te geven over de veigar guide:Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:02:
* Runes: tenzij je het om specifieke redenen doet (armor van creeps naar 0 brengen en niet verder), is het mixen van runes van eenzelfde type een slecht idee. Ofwel heb je een BiS (Best in Slot), ofwel niet.
Op veigar wil je helemaal geen magic resist + armor seals hebben (tenzij je bv tegen een leblanc staat, maar dan hoort dit zeker niet thuis als de basis van een guide), je wilt ook geen flat AP blues hebben (je hebt weinig damage early game en bent zeker niet in staat om te traden met een tegenstander waardoor deze runes nutteloos zijn) en een combinatie van flat AP met MagPen is ook maar een vreemde keuze. Ofwel ga je voor het één, ofwel voor het ander, maar beide geeft je weer de BiS discussie.
5.18 magic resist gaat je niet merkbaar helpen in een gevecht, neem dat maar van mij aan.
* Masteries: 22 punten in offense is zwak, daardoor kun je de langere buff duration in utility niet nemen (als Veigar wil je die blue zo lang mogelijk hebben). Die defensive masteries in de defense tree zijn ook betwijfelbaar, de langere buff duration is belangrijker voor jou dan die 1% damage dat je met de masteries kan negeren.
* Skillorder: Dark matter is, in mijn ogen, een veel betere levelup dan Event horizon. Zoals eerder al gezegd heb je met de level 1 event horizon al genoeg om je combo te landen.
Wat ik eventueel wel zou begrijpen is dat je event horizon wat levelled zodra je merkt dat je tegenstander Mercury's treads koopt, maar dat is situationeel. Algemeen gezien is het R>Q>W>E.
* Dorans ring starten is een heel slecht idee. Als veigar ben je al zo squishy en zeker early game heb je de kracht niet om damage te traden. Voeg daarbij nog eens het feit dat je Q een korte range heeft en je tegenstander je waarschijnlijk al outranged heeft voor je hem iets kan doen (een volledig stun + Q combo kost enorm veel mana en gimped je farming zwaar), ga je zowat altijd nadelig uit een trade komen.
Buiten dat, heb je ook geen speed om ganks te voorkomen of je terug op te healen na wat harass.
Zeker niet aan te raden
* Meki pendant geeft dezelfde negatieve verschijnselen als hierboven, met dan als verschil dat je hier af en toe wat kunt healen. Het blijft nochtans een slechte keuze, omdat je de movementspeed gaat missen. Veel AP mids hebben een grotere range dan jou EN zowat 95% van alle mid champs begint met boots + 3 pots, dus ze kunnen ook veel makkelijker harassen.
Nogmaals een startingbuild die je een groot disadvantage gaat opleveren early game.
* Boots: Sorcerers boots ga je veel vaker willen hebben om de extra magic resist van je tegenstander z'n Mercury's Treads op te vangen. Cooldown reduction boots zijn leuk, maar in een fight ga je toch misschien maar 1 extra Q kunnen doen na je volledige combo. Om die reden is Cooldown Reduction veel minder effectief op hem: een AP mid die zijn combo op je krijgt en wegraakt, gaat recallen en jouw CDR heeft dus niets opgeleverd buiten wat sneller aan het volgende gevecht te kunnen beginnen. Ga je echter voor Sorcerers, dan gaat je nuke meer damage doen en gaat hij misschien niet meer weg kunnen raken. Alles tesamen ben je nog steeds een nuke mage, en die nuke wil je maximaliseren.
* Chalice of Harmony: Double dorans ring is een stuk sterker op veigar. Het geeft je de noodzakelijke HP om wat squishiness weg te doen (wat veel effectiever is dan de magres op chalice), het geeft ook manaregen en het versterkt je ook. Op dat moment ga je ook de blues krijgen, waardoor je in feite niet zo enorm veel manaregen nodig hebt uit items, je moet gewoon de gap tussen twee blues kunnen overbruggen.
* Deathfire Grasp:
Naast rabadons is dit je absolute core, dan ga je dat niet na 3 andere main items bouwen.
Zeker will of the Ancients is lang niet zo belangrijk als een deathfire grasp op Veigar, je wilt zo hard mogelijk nuken en een wota helpt je daar maar weinig bij.
Ideale build is 2x dorans - sorc boots - rabadons - deathfire - void staff - rylais (je hebt de survivability nodig, en mensen raken niet meer weg na je combo) - wota.
* Masteries uitleg:
Overbodig, mensen kunnen de tooltips ook lezen. Je geeft niet echt extra informatie, en sommige dingen zijn gewoon fout (Bij de magpen mastery staat er "Armor won't help against veigar!")
* Skills uitleg:
ik quote je commentaar bij de ultimate
"Use this skill wisely, don't asume you can finish with 1 combo, most of the times they will walk away with <10% HP, from here the ignite or the deathfiregrasp will finish them."
Hier zeg je dus dat je DFG als finisher gebruikt. Wat? Het is net één van de eerste stappen in je hele combo, liefst voor er ook maar enige damage gedaan wordt.
* Teamfights uitleg:
"Discuss with your team who you are going to focus, Veigar is an ANTI-AP carry, so that will be your first target. Don't engage him with a stun, but use your stun for other champions, to have a save entry to do your spell/skill/item combination on him! "
Je wilt net WEL die squishy stunnen. Het duurt even voor je dark matter (endgame een 800+ aoe nuke) landt, en je wilt die op hun AP carry hebben of je burst gaat niet genoeg zijn om hem te doden (er vanuit gaande dat hij geen 10 levels achter zit). Doordat de squishy gestunned is kan je team hem ook makkelijk bereiken en de kill securen. Er is geen enkele goede reden om een squishy AP carry niet te stunnen in een teamfight.
Wat ik tenslotte nog mis zijn eventueel alternatieve summoners. Ikzelf ben een fan van Teleport op Veigar, vanwege het extreme gank potential. als botlane wat te ver pushed, teleport je als veigar op een ward die je support in de 2de brush heeft gezet, vlak achter de vijandelijke botlane. Minstens één kill, vaak twee.
Je kent duidelijk de champion, maar er zijn veel nuances die je toch zou moeten aanpassen

On-Topic:
Mooie commentaar Speedzor, maar waarom ga jij als ik Veigar pak Annie bot spelen /cry. Ashe op mid is niet leuk als Veigar
Edit: Kun je zo'n zelfde type advies/commentaar geven op m'n Trundle guide?
[ Voor 10% gewijzigd door Jeffroiscool op 02-03-2012 15:16 ]
Verwijderd
Bedankt voor je feedback, veel dingen zouden gecorrigeerd moeten worden, echter ben ik het weer niet met al jou punten eens. Het is een beoefende guide en geen ik verveel me guide.speedzor schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:11:
[...]
Om ook maar eens wat feedback te geven over de veigar guide:
* Runes: tenzij je het om specifieke redenen doet (armor van creeps naar 0 brengen en niet verder), is het mixen van runes van eenzelfde type een slecht idee. Ofwel heb je een BiS (Best in Slot), ofwel niet.
Op veigar wil je helemaal geen magic resist + armor seals hebben (tenzij je bv tegen een leblanc staat, maar dan hoort dit zeker niet thuis als de basis van een guide), je wilt ook geen flat AP blues hebben (je hebt weinig damage early game en bent zeker niet in staat om te traden met een tegenstander waardoor deze runes nutteloos zijn) en een combinatie van flat AP met MagPen is ook maar een vreemde keuze. Ofwel ga je voor het één, ofwel voor het ander, maar beide geeft je weer de BiS discussie.
5.18 magic resist gaat je niet merkbaar helpen in een gevecht, neem dat maar van mij aan.
* Masteries: 22 punten in offense is zwak, daardoor kun je de langere buff duration in utility niet nemen (als Veigar wil je die blue zo lang mogelijk hebben). Die defensive masteries in de defense tree zijn ook betwijfelbaar, de langere buff duration is belangrijker voor jou dan die 1% damage dat je met de masteries kan negeren.
* Skillorder: Dark matter is, in mijn ogen, een veel betere levelup dan Event horizon. Zoals eerder al gezegd heb je met de level 1 event horizon al genoeg om je combo te landen.
Wat ik eventueel wel zou begrijpen is dat je event horizon wat levelled zodra je merkt dat je tegenstander Mercury's treads koopt, maar dat is situationeel. Algemeen gezien is het R>Q>W>E.
* Dorans ring starten is een heel slecht idee. Als veigar ben je al zo squishy en zeker early game heb je de kracht niet om damage te traden. Voeg daarbij nog eens het feit dat je Q een korte range heeft en je tegenstander je waarschijnlijk al outranged heeft voor je hem iets kan doen (een volledig stun + Q combo kost enorm veel mana en gimped je farming zwaar), ga je zowat altijd nadelig uit een trade komen.
Buiten dat, heb je ook geen speed om ganks te voorkomen of je terug op te healen na wat harass.
Zeker niet aan te raden
* Meki pendant geeft dezelfde negatieve verschijnselen als hierboven, met dan als verschil dat je hier af en toe wat kunt healen. Het blijft nochtans een slechte keuze, omdat je de movementspeed gaat missen. Veel AP mids hebben een grotere range dan jou EN zowat 95% van alle mid champs begint met boots + 3 pots, dus ze kunnen ook veel makkelijker harassen.
Nogmaals een startingbuild die je een groot disadvantage gaat opleveren early game.
* Boots: Sorcerers boots ga je veel vaker willen hebben om de extra magic resist van je tegenstander z'n Mercury's Treads op te vangen. Cooldown reduction boots zijn leuk, maar in een fight ga je toch misschien maar 1 extra Q kunnen doen na je volledige combo. Om die reden is Cooldown Reduction veel minder effectief op hem: een AP mid die zijn combo op je krijgt en wegraakt, gaat recallen en jouw CDR heeft dus niets opgeleverd buiten wat sneller aan het volgende gevecht te kunnen beginnen. Ga je echter voor Sorcerers, dan gaat je nuke meer damage doen en gaat hij misschien niet meer weg kunnen raken. Alles tesamen ben je nog steeds een nuke mage, en die nuke wil je maximaliseren.
* Chalice of Harmony: Double dorans ring is een stuk sterker op veigar. Het geeft je de noodzakelijke HP om wat squishiness weg te doen (wat veel effectiever is dan de magres op chalice), het geeft ook manaregen en het versterkt je ook. Op dat moment ga je ook de blues krijgen, waardoor je in feite niet zo enorm veel manaregen nodig hebt uit items, je moet gewoon de gap tussen twee blues kunnen overbruggen.
* Deathfire Grasp:
Naast rabadons is dit je absolute core, dan ga je dat niet na 3 andere main items bouwen.
Zeker will of the Ancients is lang niet zo belangrijk als een deathfire grasp op Veigar, je wilt zo hard mogelijk nuken en een wota helpt je daar maar weinig bij.
Ideale build is 2x dorans - sorc boots - rabadons - deathfire - void staff - rylais (je hebt de survivability nodig, en mensen raken niet meer weg na je combo) - wota.
* Masteries uitleg:
Overbodig, mensen kunnen de tooltips ook lezen. Je geeft niet echt extra informatie, en sommige dingen zijn gewoon fout (Bij de magpen mastery staat er "Armor won't help against veigar!")
* Skills uitleg:
ik quote je commentaar bij de ultimate
"Use this skill wisely, don't asume you can finish with 1 combo, most of the times they will walk away with <10% HP, from here the ignite or the deathfiregrasp will finish them."
Hier zeg je dus dat je DFG als finisher gebruikt. Wat? Het is net één van de eerste stappen in je hele combo, liefst voor er ook maar enige damage gedaan wordt.
* Teamfights uitleg:
"Discuss with your team who you are going to focus, Veigar is an ANTI-AP carry, so that will be your first target. Don't engage him with a stun, but use your stun for other champions, to have a save entry to do your spell/skill/item combination on him! "
Je wilt net WEL die squishy stunnen. Het duurt even voor je dark matter (endgame een 800+ aoe nuke) landt, en je wilt die op hun AP carry hebben of je burst gaat niet genoeg zijn om hem te doden (er vanuit gaande dat hij geen 10 levels achter zit). Doordat de squishy gestunned is kan je team hem ook makkelijk bereiken en de kill securen. Er is geen enkele goede reden om een squishy AP carry niet te stunnen in een teamfight.
Wat ik tenslotte nog mis zijn eventueel alternatieve summoners. Ikzelf ben een fan van Teleport op Veigar, vanwege het extreme gank potential. als botlane wat te ver pushed, teleport je als veigar op een ward die je support in de 2de brush heeft gezet, vlak achter de vijandelijke botlane. Minstens één kill, vaak twee.
Je kent duidelijk de champion, maar er zijn veel nuances die je toch zou moeten aanpassen
Natuurlijk heeft iedereen zo zijn speel wijze en item builds.
Voor mij werkt dit het beste, en zoals je zult zien in t league replay bestandje in chapter 9 merk je degelijk wat van de mres in mid.
Nogmaals, ik gebruik veigar op 1700 elo gemiddeld en 65% win ratio
Ik zal alle feedback serieus nemen en bedankt hiervoor.
Voor de volgende die mij feedback geeft, doe dit via PM, het is een beetje offtopic vermoed ik
Edit: Ik heb hier en daar een stuk tekst gewijzigd, omdat ik te snel ben gaan typen, maar dan verander je A maar niet B en krijg je tegen elkaar staande zinnen
Ik vind de feedback juist enorm goed hierzo. Totaal niet offtopic aangezien iedereen er dan ook wat van leert en hier over na kan denken imoVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:16:
[...]
Bedankt voor je feedback, veel dingen zouden gecorrigeerd moeten worden, echter ben ik het weer niet met al jou punten eens. Het is een beoefende guide en geen ik verveel me guide.
Voor mij werkt dit het beste, en zoals je zult zien in t league replay bestandje in chapter 9 merk je degelijk wat van de mres in mid.
Nogmaals, ik gebruik veigar op 1700 elo gemiddeld en 65% win ratiodus ik ben tevreden.
Voor de volgende die mij feedback geeft, doe dit via PM, het is een beetje offtopic vermoed ik
Verwijderd
Ja ik had gedeelde mening, want het is wel weer champion feedback, maar ook meer op mij gericht, zoals spellingsfouten ed.Jeffroiscool schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:19:
[...]
Ik vind de feedback juist enorm goed hierzo. Totaal niet offtopic aangezien iedereen er dan ook wat van leert en hier over na kan denken imo
PS. die quote van jou hierboven van mij is ietsje ge-edit.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 15:20 ]
Speedzor zijn commentaar is ook beoefend en geen ik verveel me commentaarVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:16:
Bedankt voor je feedback, veel dingen zouden gecorrigeerd moeten worden, echter ben ik het weer niet met al jou punten eens. Het is een beoefende guide en geen ik verveel me guide.
Ik geloof ook best dat er een redenatie zit achter bepaalde keuzes maar die mis ik dan. Juist in een guide hoor je je keuzes te motiveren. Waarom die runes in yellow? Waarom de CDR boots? Hoe overleef je ganks als je chalice rushed?Natuurlijk heeft iedereen zo zijn speel wijze en item builds.
Nogmaals, ik gebruik veigar op 1700 elo gemiddeld en 65% win ratiodus ik ben tevreden.
Dat soort uitleg mis ik dan ook een beetje.
Het is niet offtopic hoor, ik denk wel dat Cloud het goed vindtVerwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:16:
[...]
Edit: Ik heb hier en daar een stuk tekst gewijzigd, omdat ik te snel ben gaan typen, maar dan verander je A maar niet B en krijg je tegen elkaar staande zinnenhet was me zelf niet opgevallen.
Ik ben benieuwd naar je argumentatie waarom je het met sommige dingen (over welke heb je het dan?) niet eens bent met mij. Dat het een beoefende manier is kan best zijn, maar het is maar zonde dat je niet voor het optimale gaat. Er is geen radicaal verschil zoals AP Veigar- AD Veigar, dus je kunt een 'verkeerde' runepage, masteries en itembuild wel bestempelen als een andere manier van spelen, maar je gaat dezelfde role zonder veel ingrepen makkelijk kunnen verbeteren door mijn observaties aan te passen.
Edit: Er is wat te weinig motivatie aanwezig om mij te kunnen overtuigen jouw build te nemen, en dat is wat je behoort te doen.
[ Voor 14% gewijzigd door speedzor op 02-03-2012 15:28 ]
Waarom bij veiger pas zo laat een archangel staff. Chalicy of Harmony vind ik ook een beetje overdreven vanwege zijn passive. Lategame heeft veiger weinig mana problemen zover ik hem gespeelt hebt. Je kunt hem beter in AP stoppen of net iets anders wat je op dat moment nodig hebt.Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:02:
Waarom een HoG? Ik denk dat 3e dorans beter zou zijn dan een HoG..Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:30:
[...]
Werkt prima, ik probeer alleen nooit meer als 2 te kopen.
Heart of Gold
+250 Health UNIQUE Passive: Gain an additional 5 Gold every 10 seconds.
Verwijderd
Je commentaar is zeker goed en zeer gewenst, echter heb jij eerder een max damage veigar in gedachte, met deze guide heb ik voldoende sustain en harass aangezien ik met Q evenveel farm als enemy (maakt niet uit welke), Hij koopt mogelijk een Rabadon als eerst, tegen de tijd dat hij de Rabadon heeft heb ik nagenoeg evenveel AP met defensive items en goeie farm.speedzor schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:25:
[...]
Het is niet offtopic hoor, ik denk wel dat Cloud het goed vindt
Ik ben benieuwd naar je argumentatie waarom je het met sommige dingen (over welke heb je het dan?) niet eens bent met mij. Dat het een beoefende manier is kan best zijn, maar het is maar zonde dat je niet voor het optimale gaat. Er is geen radicaal verschil zoals AP Veigar- AD Veigar, dus je kunt een 'verkeerde' runepage, masteries en itembuild wel bestempelen als een andere manier van spelen, maar je gaat dezelfde role zonder veel ingrepen makkelijk kunnen verbeteren door mijn observaties aan te passen.
Er is wat te weinig motivatie aanwezig om mij te kunnen overtuigen jouw build te nemen, en dat is wat je behoort te doen.
Ganks overleef ik 9 van de 10x, aangezien ik altijd zorg voor mana voor een goed geplaatste stun en niet push zonder vision / flash.
Ik focus mij niet zo zeer op teamcarry, ik focus mij meer op support/ bruiser en global taunt krijgen.
Samen met CDR boots en DFG heb je 30% CD, dat brengt je stun op 11 seconden, bij 40% op 9.5 seconden.
Veigar word van klein squishy ventje een initiator, waar mensen niet omheen kunnen.
Het is natuurlijk lastig om via tekst iemand te overtuigen wat soms niet geheel logisch is maar mogelijk wel goed werkt, vandaar dat ik bezig ben met die replay in youtube/ own3d vod te zetten.
Masteries, afgestemd op mij persoonlijk gebruikt, ik merk een gigantisch wereld van verschil.
Langere buff duration is voor mij geen must, aangezien ik de mana regen heb die ik wel en de CD.
End game is blue geen must, het is enkel fijn om die lane dominance te krijgen.
Skillorder goed punt, ik ga dat eens goed proberen om een aggresive start te nemen.
Maar is meer mana intensief, dus 2 combo's is weinig mana over.
Veigar is niet squishy met deze setup, doran is een goed item om mee te beginnen.
Echter neem ik ook steeds vaker boots, afhankelijk wat hun carry doet (CV).
Damage trades win je 100%, uitzondering van een +35 AP runed brand of id.
Meki pendant kun je kopen tegen specifieke mid laners, is geen slechte keus.
De boots zijn gekozen voor snellere farm en stun spam.
Midgame/ endgame zul je namelijk void staff gaan nemen, pen runes, void en pen boots tegelijk zijn overbodig
Daardoor Ionian voor stun, waar je in endgame meer voordeel van gaat hebben.
Veigars stun is vergelijkbaar met amumu ULTI, alleen bij amumu ben je snared, kun je nog abilities gebruiken.
Bij veigar KUN je 5 stunnen... elke 10 secs... daarom understimated.
Ik wil mij niet focussen op 100-150 extra damage, aangezien ik toch al zwaar nuke en iedereen zal afschrikken die te dichtbij komt.
Double doran ipv chalice, het blijft een eeuwige strijd voor mij, gevoelsmatig voel ik me veiliger en meer offensive dan met een chalice.
Ik ga hier in 1v1 maar eens goed bij kijken (2 laptops aan zetten en gewoon proberen).
DFG is niet per definitie een core item voor veigar, een lich bane zou in weze meer damage kunnen doen op een makkelijkere, veel sneller herhaalbaardere manier en geeft je meer sustain, echter geen cdr.
Daarom heb ik 2 core items in de wissel staan: ROA + Lich en archangel + dfg.
Wat jij aangeeft is ook zeer goed, alleen is dat een stuk moeilijker en voorzichtiger spelen.
Masteries kunnen achterwege gelaten inderdaad, het was eigenlijk zo dat iedereen dat zon beetje doet, hehe!
Meeloper <-

Ik had meerdere opties aangegeven voor gebruik bij DFG, echter ben ik dat gaan wijzigen en ben ik een heel deel vergeten te wijzigen haha, beetje tegenstrijdige zin, die moet ik veranderen! thnx for noticing.
Obviously DFG zo snel mogelijk of om te poken, vrij lage CD.
Wat ik eigenlijk bedoelde, is je gaat een dragon fight doen, 5v5 loopt iedereen richting elkaar, jij land je stun op zo veel mogelijk mensen, gelijk DFG + R + Q + ignite op carry. Het maakt niet uit of die skills gaat doen, hij is gewoon dood X) Check replay maar, paar mooie voorbeelden.
En ja, natuurlijk probeer je hem eruit te plukken, ik geef niet zomaar aan : ANTI-AP Carry.
Er zijn meer manieren van engages...
Teleport op veigar niet eerder overwogen, ook dat ga ik eens proberen, goeie tip!
Ik hoop tevens dat je je kunt vinden in mijn argumenten, veel van jou argumenten zijn goed, maar ik bedoel eigenlijk te zeggen dat er meerdere manieren zijn om te spelen.
AAS rush je in feite nooit.Killertjuh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:48:
Waarom bij veiger pas zo laat een archangel staff. Chalicy of Harmony vind ik ook een beetje overdreven vanwege zijn passive. Lategame heeft veiger weinig mana problemen zover ik hem gespeelt hebt. Je kunt hem beter in AP stoppen of net iets anders wat je op dat moment nodig hebt.
De tear zou in je meeste mana behoeftes moeten voorzien en moet opgeladen worden.
Als je er dus vanuit gaat dat de tear in je mana behoeftes voorziet dan geeft de upgrade je veel minder AP/goud dan wat bv. een deathcap zou geven.
Het breekpunt ontstaat pas vaak rond de tijd datje level 18 bent (met max base mana) en 1000 bonus mana op je tear hebt. Daarom heeft een AAS rush geen zin.
Als jij Jarvan bot speelt als een support wil je zoveel mogelijk gold hebben, daarbij is de extra HP heel handig hierbij.Killertjuh schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:52:
[...]
Waarom een HoG? Ik denk dat 3e dorans beter zou zijn dan een HoG..
Heart of Gold
+250 Health UNIQUE Passive: Gain an additional 5 Gold every 10 seconds.
Het ging om Jarv / Leona bot. J4 dus niet als support.Jeffroiscool schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:59:
Als jij Jarvan bot speelt als een support wil je zoveel mogelijk gold hebben, daarbij is de extra HP heel handig hierbij.
Verwijderd
AAS koop ik niet zo vaak, het is simpelweg voor extra damage, mana heb je endgame niet nodig met veigar.djengizz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:58:
[...]
AAS rush je in feite nooit.
De tear zou in je meeste mana behoeftes moeten voorzien en moet opgeladen worden.
Als je er dus vanuit gaat dat de tear in je mana behoeftes voorziet dan geeft de upgrade je veel minder AP/goud dan wat bv. een deathcap zou geven.
Het breekpunt ontstaat pas vaak rond de tijd datje level 18 bent (met max base mana) en 1000 bonus mana op je tear hebt. Daarom heeft een AAS rush geen zin.
Dat snap ik ik heb verschillende manieren jarvan geprobeerd te spelen en vraag me af wat jullie hiervan vinden.(nog geen support gespeeld om eerlijk te zeggenJeffroiscool schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:59:
[...]
Als jij Jarvan bot speelt als een support wil je zoveel mogelijk gold hebben, daarbij is de extra HP heel handig hierbij.
- Mercury's Treads
- Wriggle's Lantern (handig voor farmen en gratis Ward)
- Hexdrinker
- Frozen Mallet
- Atma's Impaler
- na keuze..
Door deze build ben je toch redelijk tanky DPS
Dan blijft het nog steeds situational wat je gaat doen qua buys. Maar ik ben over het algemeen het eens met een 3e Doran's boven een HoG, als je tenminste een killlane wilt spelen. De HP en gold per 10 is een leuk extratje, maar ik betwijfel of je dan de nuke gaat hebben om het ook daadwerkelijk een killlane te maken.djengizz schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:01:
[...]
Het ging om Jarv / Leona bot. J4 dus niet als support.
Ik zou eerder geneigd zijn richting een Wriggles te gaan als je dan toch iets extra's wilt tegenover de AD carry. Ga je toch iets meer aan de armor hebben dan de extra health, plus de extra lifesteal.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Ik ben voor in ieder geval n.npsyy138 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:56:
gaan we mij negeren
Heel veel CC op bot zoals Jarvan en Leona zie je ook steeds vaker. De meest effectieve combo die ik heb gezien is denk ik toch Blitzcrank + Alistar. De heal en ult van Alistar + shield van Blitzcrank geven naast hun belachelijke hoeveelheid cc ook nog eens een heel goede sustain + trades in fights.
Verwijderd
Ik speel Jarvan + Leona bot puur omdat we dat kunnen en om te oefenen xD is goede combo om te leren en niet bang te zijn dat je direct dood gaat (ganks daar gelaten)
ben nog geen lvl 30 maar als mensen van tweakers willen spelen vind ik het prima, men kan me vinden op nick 'shavealot'
ben nog geen lvl 30 maar als mensen van tweakers willen spelen vind ik het prima, men kan me vinden op nick 'shavealot'
Rond welke level ben je? Zoek spelers rond mijn level om wat games te spelen. In plaats heletijd in me eentje te gaan xD Ben nu zelf lvl17 halvewege naar 18Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:20:
Ik speel Jarvan + Leona bot puur omdat we dat kunnen en om te oefenen xD is goede combo om te leren en niet bang te zijn dat je direct dood gaat (ganks daar gelaten)
Verwijderd
Jullie allebij mij adden: ExlaxlDr_Cow schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:24:
[...]
Rond welke level ben je? Zoek spelers rond mijn level om wat games te spelen. In plaats heletijd in me eentje te gaan xD Ben nu zelf lvl17 halvewege naar 18
Ben nu nog aant werk x)
lv 30 1700 elo
Verwijderd
Volgens mij ben ik lvl 16, maar speel met verschillende mensen, lvl 30's , 20's etc. Vind niet erg om tegen hogere lvls te spelen, harde leercurve wordt je hard van;)
HOEZO xD???Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:45:
Moet ik op men smurf komen? Is wel makkelijker voor jullie haha
O.R.C. Black Bulls Rugby
Verwijderd
zolang je niet met elke adem haling pingt op de map, maakt mij weinig uit waar je op komt;)Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 16:45:
Moet ik op men smurf komen? Is wel makkelijker voor jullie haha
Zoals The Virtual al zei over Veigar: stop laughing, I AM viable! Blijft een hilarisch ventje die Veigar, en ook zeker in sommige teamcomps een aanwinst.
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd
Ik vind de chat verbeteringen echt goed, fijn dat er vermeld word dat er wards gekocht worden en aura items, geeft toch iets meer voldoening aan support als je teammates zien dat je die koopt
of jij kan goed liegen of ik heb de verkeerde account te pakken xD !Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 09:59:
1380 (solo/duo queue)
2050 elo (5v5)
#15 ESL.euw (1v1 - 19 win streak)
Beep Boop son ... Beep Boop
Dit topic is gesloten.
Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.