Over de champion packs ga ik me niet uitlaten omdat ik te lui ben om op te zoeken welke champions hiertoe behoren.Uhmmie schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 18:19:
Ik heb net zitten lezen hoe dat draft pvp gebeuren werkt (met bannen/selecteren etc) dus ik snap nu dat het niet slim is dat ik alleen maar met Miss Fortune speel en dus ook andere rollen/chars moeten leren beheersen.
Ik sta dan ook op het punt om voor 35 euries zowel de Digital Collectors Edition Pack als het Champions Pack te kopen zodat ik dan 40 champions permanent tot mijn beschikking heb en dan hou ik nog genoeg Riot punten over voor een 975RP champion en een 260 RP. Iemand nog tips welke champions (binnen deze 2 packs) handing zijn om te leren? En welke ik maar beter kan negeren?
Verder zit ik wat over tactieken te lezen, maar ik snap het verschil niet echt tussen top en bot? Dit is toch eigenlijk gewoon dezelfde strategie voor deze lanes?
Het essentiële verschil tussen top en botlane is dat je botlane veel dichter is bij dragon en toplane dichter bij baron. Aangezien dragon het belangrijkste early game objective is, wil je er eigenlijk voor zorgen dat je daar zoveel mogelijk mensen bij hebt zonder jezelf zwaar te verzwakken. Om die reden wordt er een support + AD bot gezet (2 personen) ipv een toplaner (1 persoon).
De reden dat je support en AD samen gaan ipv je 'toplaner' support, heeft te maken met de meta en omdat de toplaner vaak een beefy champion is die wel wat kan te verduren krijgen en je squishy AD carry hulp nodig heeft vanwege z'n zwakke early game.
Om die redenen is toplane vaak een champion die veel sustainability heeft en gewoon de eerste 20 minuten de toplane farmed, buiten eventueel even naar beneden gaan om een dragon te nemen met je team.