[PC] League of Legends - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 91 Laatste
Acties:
  • 175.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een banshees alle spells tegen houd dus ook wanneer ze een andere attack op je doet

ze begin bijvoorbeeld met q,w of e om je banshees te poppen en doet vervolgens haar ult. kun je beter QSS hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:11:
Omdat een banshees alle spells tegen houd dus ook wanneer ze een andere attack op je doet

ze begin bijvoorbeeld met q,w of e om je banshees te poppen en doet vervolgens haar ult. kun je beter QSS hebben
Niet all haar spells poppen Banshees (field DoT/CCs doen dit niet namelijk, Singed slow, Cass slow/poison, Karthus Defile, Nunu ult, Sunfire Cape etc), tenzij je open staat voor een makkelijke E kan alleen Q/R in de praktijk Banshees poppen. En dan nog kun je met Banshees 2 spells incasseren over een QSS. Ook moet je in range zijn en naar haar kijken om stunned te raken. En Banshees helpt ook gewoon keihard tegen fysieke damage/true damage omdat het HP geeft. Zelfs als je stunned raakt ben je met QSS nog steeds 0.5-0.6 seconden onder CC en je blokkeert helemaal niets qua opvolgende spells.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er misschien ook nog een mac versie van Lol beschikbaar? Het is wel handig als ik het ook op een laptop mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:22:
Is er misschien ook nog een mac versie van Lol beschikbaar? Het is wel handig als ik het ook op een laptop mee kan nemen.
http://euw.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=132051

Zou toch liever voor Bootcamp kiezen op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ervaring met de werking ervan? Anders gebruik ik boot camp wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind met ryze het altijd wel leuk om met een E op een minion een banshee shield te poppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:24:
[...]

Ervaring met de werking ervan? Anders gebruik ik boot camp wel.
Bootcamp is gewoon een schakeling tussen Windows booten en Mac OS.

http://support.apple.com/nl_NL/manuals/#macos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R420R schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 18:14:
Hier ook Lord Ronddraai:

[afbeelding]

Ik heb zo'n gloeiende hekel aan dat soort potjes. Een lux die dc't en geen samenwerking in de teamfights. Dat terwijl we makkelijk hadden kunnen winnen.
Ik zal even mijn 50 cents toevoegen aan de discussie.

Wat mij het meeste opvalt is de afwezigheid van aura items bij je team. Enkel Randuin's en WotA is niet genoeg.

De tegenstanders hebben Abyssal, FH, Aegis en WotA. Verder is als AD carry in een team met relatief weinig hard CC 1 defensief item toch wel noodzakelijk. Of dat nou GA, Banshee's of QSS is is situationeel.

En genaaid worden door een DC kan iedereen gebeuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:29:
[...]

Bootcamp is gewoon een schakeling tussen Windows booten en Mac OS.

http://support.apple.com/nl_NL/manuals/#macos
Ja ik weet de werking van bootcamp maar bedoel de andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2024
Weet er iemand hoe ik mijn heal bars kan terug zien ik?? ik zie ze niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:37

Hu9o

Schokkend

paar keer ctrl + L drukken, of het was enkel L drukken

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deefje85
  • Laatst online: 05-10-2024
doe eens shift+L

[ Voor 78% gewijzigd door Deefje85 op 19-02-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 16:42:
[...]

Ja ik weet de werking van bootcamp maar bedoel de andere oplossing?
De link die ik je gaf is een Mac client onderhouden door de fanbase. Niet ondersteund en waarschijnlijk dood op het moment dat ze er geen zin meer in hebben om het te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar vergeet niet dat boompje die onderhoud, die hoort gewoon bij riot hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:57:
maar vergeet niet dat boompje die onderhoud, die hoort gewoon bij riot hoor ;)
Hij is een wrenchman, soort van helper. Maar hij is geen werknemer van Riot, laat dat duidelijk zijn.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedzor schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:09:
[...]

Hij is een wrenchman, soort van helper. Maar hij is geen werknemer van Riot, laat dat duidelijk zijn.
Nope, en volgens mij saboteert Riot die mac client bewust (en terecht, kuttroep van Apple! :+ :*) )

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/zjfqly.png

Solo-lane tegen shyvana en gang plank. Beide keihard ingemaakt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedzor schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:09:
[...]

dat neemt nog niet weg dat hij er bij hoort en aandacht ervoor kan vragen en betere resources heeft als de gemiddelde gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 21:03

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:39:
[...]

dat neemt nog niet weg dat hij er bij hoort en aandacht ervoor kan vragen en betere resources heeft als de gemiddelde gebruiker.
Neuh, hij heeft een forumtitel. Voor de rest zit hij net zo goed achter zijn eigen PC als jij ;)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 20:37:
[afbeelding]

Solo-lane tegen shyvana en gang plank. Beide keihard ingemaakt :o
Loled hard @ Leblanc met Tear of Goddess. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
Verwijderd schreef op zondag 19 februari 2012 @ 14:20:
[...]

Niet all haar spells poppen Banshees (field DoT/CCs doen dit niet namelijk, Singed slow, Cass slow/poison, Karthus Defile, Nunu ult, Sunfire Cape etc), tenzij je open staat voor een makkelijke E kan alleen Q/R in de praktijk Banshees poppen. En dan nog kun je met Banshees 2 spells incasseren over een QSS. Ook moet je in range zijn en naar haar kijken om stunned te raken. En Banshees helpt ook gewoon keihard tegen fysieke damage/true damage omdat het HP geeft. Zelfs als je stunned raakt ben je met QSS nog steeds 0.5-0.6 seconden onder CC en je blokkeert helemaal niets qua opvolgende spells.
Banshees veil wordt meestal al meteen aan het begin van een teamfight tijdens het poken al gebroken- een QSS is juist zo goed omdat je het kan inzetten wanneer je wilt, en je uit nare posities kan halen. 2 seconden gestunned worden door een cass betekent al snel dat je vrij nutteloos bent in een teamfight. en dan is het enige voordeel wat overblijft tov een QSS de extra health en mana. Daarbij komt ook nog kijken dat de prijs van een QSS veel lager ligt, bijna 2x zo goedkoop, en kun je de rest van je geld in meer damage steken (of die extra hp en mana! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bas_De_Beer schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:52:
Banshees veil wordt meestal al meteen aan het begin van een teamfight tijdens het poken al gebroken- een QSS is juist zo goed omdat je het kan inzetten wanneer je wilt, en je uit nare posities kan halen. 2 seconden gestunned worden door een cass betekent al snel dat je vrij nutteloos bent in een teamfight. en dan is het enige voordeel wat overblijft tov een QSS de extra health en mana. Daarbij komt ook nog kijken dat de prijs van een QSS veel lager ligt, bijna 2x zo goedkoop, en kun je de rest van je geld in meer damage steken (of die extra hp en mana! ;) )
Mee eens.

Daarnaast bouw je bv. op een AD carry over het algemeen geen health en mana en heb je eerder je 6 item build met QSS. Zoals gezegd is het een mooie tool als je uit positie wordt verrast wat voor een carry lategame een van de grotere risico's is.

Nadeel vind ik dan weer dat het qua stats en kosten eigenlijk meer een midgame item is maar het toch een slot inneemt en niet meer te upgraden is.

Eigenlijk zijn het zulke verschillende items dat er in de praktijk meestal wel één van de twee de betere keus is. Wel vind ik het allebei prima, viable items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

als je nog klaar bent met je volle build en je hebt last van suppress dan is QSS een prima idee. Als je meer survivability nodig hebt en je bent nog niet klaar is een banshee's of zelfs gewoon een giants belt ook wel mogelijk. Ben je aan het einde van je build en heb je 1 item voor survivability is banshee's toch vaak een betere keuze QSS levert toch vrij weinig voor een heel item slot, al is het wel noodzakelijk met een WW of malzahar die het op je hebben gemunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Ok zi5t aardig in dubio over de champ die ik er bij wil gaan spelen en totaal iets anders moet zijn dan wat ik al gespeeld heb :) Ik speel normaal mages/ranged en dan solo of mid. Ook een paar keer support bot gespeeld en dat ging ook wel goed.

Ik zoek een champ voor bot lane. Waar hij aan moet voldoen is een berg HP zoveel mogelijk dus een beetje tanky maar hij moet ook damage (AD bij voorkeur) kunnen doen en kills kunnen pakken. Moet in groupfights kunnen mee doen en moet end game overeind blijven. Mag minder zijn dan de carry ofzo maar hij moet wel pijn doen :) Uiteraard wat CC om de carry en andere te helpen.

Mijn kandidaten (andere voorstellen zie ik ook graag):

- Nautilus (ik vrees dat hij net zo weinig schade doet als Sejuani maar hij heeft wel lekkere CC en een escape wat handig kan zijn)
- Maokai (zeer onbekend maar een paar keer tegenover mij gehad en toen was het wel een pain in the ass :P)
- Yorick (heb al gelezen dat hij in teamfights minder is maar dat hij in lane echt lastig is mijn zijn ghouls)
- Mordekaiser (AP based damage volgens mij dus dat is wel minder want het meeste in mijn team is AP)
- Olaf (Zijn E lijkt mij hinderlijk maar ik weet niet precies wat het effect daarvan is ingame)
- Jarvan IV (Weinig leuke spells vind ik. Alleen zijn ulti is cool)
- Rammus (Magic damage)
- Gragas (ook magic damage en lijkt mij weinig leuke spells te hebben en in groupfights niet zo goed denk ik)
- Skarner (zijn ulti is wel erg kleine range)

Keuzes keuzes keuzes :) Zou graag jullie mening een beetje willen hebben zodat ik een beetje meer informatie heb over de champions. Ik speel normaal gesproken gewoon totaal andere champs dus weet ook weinig van deze op hun spells en mogelijkheden na.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De enige van je lijstje die ik regelmatig speel, dat is yorick.

Ik vind hem meer een champ voor solo-top, hij is sterk, heeft best wat hp, en met zijn e-skill kun je echt lang in een lane blijven.
Het is met Yorick alleen lastig om snel kills te maken. hij heeft geen echte gap closer, en ook geen stun.
Je kunt alleen met de Q skill iets harder lopen, en met de W skill de enemy een beetje slowen. Helaas zijn beide skills op lage levels niet echt effectief, waardoor je in het begin niet zoveel kan doen.

Waar Yorick (door zijn ghouls) wel heel goed in is, is het deny'en van minion kills bij de tegenstander. zelfs met 1 vs 2 op top, kunnen de ghouls zo vervelend zijn, dat de enemy maar weinig minions kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
[b][message=37704299,noline]
Waar Yorick (door zijn ghouls) wel heel goed in is, is het deny'en van minion kills bij de tegenstander. zelfs met 1 vs 2 op top, kunnen de ghouls zo vervelend zijn, dat de enemy maar weinig minions kan pakken.
Ja dat had ik dus ook al begrepen. Hij lijkt mij echt wel kick maar solo top heb ik al genoeg champs eigenlijk.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 08:10:
Ok zi5t aardig in dubio over de champ die ik er bij wil gaan spelen en totaal iets anders moet zijn dan wat ik al gespeeld heb :) Ik speel normaal mages/ranged en dan solo of mid. Ook een paar keer support bot gespeeld en dat ging ook wel goed.
Doe je carry ook een plezier en kies Leona

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:23
In de huidige meta wordt op botlane support+ad carry gespeeld. De champions welke jij noemt passen hier niet in.

Nautilus durf ik niets over te zeggen aangezien ik hem nog niet heb gespeeld en pas een paar keer tegen ben gekomen. Maokai, Olaf, Jarvan, Rammus en Skarner zijn voor mij allen in principe junglers hoewel ze eventueel ook wel solo top gespeeld kunnen worden. Mordekaiser en Yorick zijn solo top picks, waarbij ik bij Mordekaiser twijfels heb qua viability (er zijn gewoon veel champs die deze rol beter kunnen vervullen). Gragas kan op zich ook prima top als 2e ap, maar zie ik liefst mid.

Dus mocht je echt iets voor botlane zoeken zou ik wat betreft support Soraka of Sona adviseren. Beide pretty straight forward en solide supports. Als je een AD Carry wilt oppakken zou ik gaan voor Graves of Ashe, maar je geeft al aan dat je al ranged speelt dus dit is niet wat je bedoelt lijkt me.

Mocht je per se een champion uit je opgestelde lijst willen zijn naar mijn mening Maokai/Jarvan/Rammus/Skarner het meest interessant. (Hoewel Olaf ook wat sterkere jungle gaat krijgen mochten die geposte PBE changes doorgevoerd worden).

[ Voor 24% gewijzigd door Jaap. op 20-02-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
JapieTalent schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:12:
Mocht je per se een champion uit je opgestelde lijst willen zijn naar mijn mening Maokai/Jarvan/Rammus/Skarner het meest interessant. (Hoewel Olaf ook wat sterkere jungle gaat krijgen mochten die geposte PBE changes doorgevoerd worden).
Ik zie een tankie champ ook als een soort support zolang hij dus CC heeft en klappen kan opvangen. Soraka is inderdaad een heal bot maar vind ik niet zoveel toevoegen aan het eind dan alleen maar healen. Met de mana nerf zal het nog wel erger zijn geworden. Sona is wel beter met schade ook maar ik vind het allemaal te passief. Ik weet niet of het verplicht is een pure support te spelen bot of wat de gevolgen gaan zijn als je dat niet doet maar we spelen op een niveau voorlopig waar je veel van dat soort dingen wel kan doen imo.

geposte PBE changes? mag ik een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan bijna elke champion als support spelen, maar er zijn een aantal dingen die ik wel in acht zou nemen:
- Je moet zonder items effectief kunnen zijn (zodat je carry alles kan farmen)
- Je moet je carry kunnen beschermen met CC OF heals
- Liefst geef je je carry ook buffs door middel van je skills (denk aan GP's E of nunu's bloodboil of Sona's aura's

In dat licht zijn de volgende champions die niet tot de traditionele supports behoren ook goed te doen als support:
- Nunu (slow om je carry te beschermen, bloodboil om je carry's AS te buffen)
- Gangplank (parrley voor poke en slow, E voor speedbuff en AD buff)
- Maokai (vervelende poke met saplings en voldoende CC om de carry te beschermen of een kill te securen
- Leona (veel CC en burst damage die vooral met skills scalet en niet met AP, dus ook zonder items early game goede damage)
Er zijn er vast meer, maar dit zijn degenen die ik zou aanraden om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 20:50:
[...]
Ik hoop dat je er wat aan hebt

Edit: sorry aan alle andere mensen, zie nu dat het toch wel een erg lange post is xD
Hey super bedankt! Ga ik zeker meer op letten! Qua keuze in items was ik die pot niet al te gelukkig. Ik koos voor wat goedkopere items omdat ik dus weinig income had. Die Healtregen in het begin ipv de maki is puur voor de Philostone. Extra income om mid game betere items te kopen. Ik heb een paar potten geprobeerd met de Maki en je heb gelijk inderdaad. Staat nu op mijn first pick :)

Verders veel goede info waar ik zeker wat mee kan! :)

@Vic Je heb helemaal gelijk maar ik speel dat soort potten nog niet. Daarnaast bestaat mijn team meestal uit een geweldige mix van champions die je normaal niet allemaal in één team stopt dus ik wil wat stabiliteit tussen het geheel brengen :) In ieder geval een optie achter de hand houden voor als een ieder AP mage ranged gaat :P

[ Voor 19% gewijzigd door Swanfield op 20-02-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
  • Laatst online: 03-04-2015
Vicarious schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:28:
Je kan bijna elke champion als support spelen, maar er zijn een aantal dingen die ik wel in acht zou nemen:
- Je moet zonder items effectief kunnen zijn (zodat je carry alles kan farmen)
- Je moet je carry kunnen beschermen met CC OF heals
- Liefst geef je je carry ook buffs door middel van je skills (denk aan GP's E of nunu's bloodboil of Sona's aura's

In dat licht zijn de volgende champions die niet tot de traditionele supports behoren ook goed te doen als support:
- Nunu (slow om je carry te beschermen, bloodboil om je carry's AS te buffen)
- Gangplank (parrley voor poke en slow, E voor speedbuff en AD buff)
- Maokai (vervelende poke met saplings en voldoende CC om de carry te beschermen of een kill te securen
- Leona (veel CC en burst damage die vooral met skills scalet en niet met AP, dus ook zonder items early game goede damage)
Er zijn er vast meer, maar dit zijn degenen die ik zou aanraden om te proberen.
orriana :) deze zou ook leuk zijn als support in lane

oow ja de laatste tijd nog eens de goede oude combo uit de doos gehaald met een vriend :)
de blitzcrank allistar combo man dat is echt kapotlachen als eerste naar de lane rennen in de bosjes staan wachten en plots ...

YOINK een support wordt in de bosjes getrokken xD
omhoog gekaatst exhaust en een ignite BAM first blood
en dan ongelofelijk gaan zonen in de lane :P
en als ze 1 stap verkeerd zetten Grab - knockup - headbut naar toren toe - knockup - silence - knockup - grab
and it goes on :P
echt dat is gewoon te grappig om te doen :') een aanrader als je dit nog niet hebt geprobeerd

[ Voor 21% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 20-02-2012 10:07 ]

Beep Boop son ... Beep Boop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:23:
[...]

Ik zie een tankie champ ook als een soort support zolang hij dus CC heeft en klappen kan opvangen. Soraka is inderdaad een heal bot maar vind ik niet zoveel toevoegen aan het eind dan alleen maar healen. Met de mana nerf zal het nog wel erger zijn geworden. Sona is wel beter met schade ook maar ik vind het allemaal te passief. Ik weet niet of het verplicht is een pure support te spelen bot of wat de gevolgen gaan zijn als je dat niet doet maar we spelen op een niveau voorlopig waar je veel van dat soort dingen wel kan doen imo.

geposte PBE changes? mag ik een linkje?
De PBE Changes, Jeffro had erover gepost:
http://gathering.tweakers...message/37691234#37691234

Wat je zegt over support kan op zich wel, Leona of Maokai wordt ook wel eens dusdanig gebruikt. Maar mijn voorkeur geniet het niet omdat je het in de regel gewoon af gaat leggen tegen een echte support, simpelweg door de sustain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
JapieTalent schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:05:
[...]
Wat je zegt over support kan op zich wel, Leona of Maokai wordt ook wel eens dusdanig gebruikt. Maar mijn voorkeur geniet het niet omdat je het in de regel gewoon af gaat leggen tegen een echte support, simpelweg door de sustain.
Tnx! Maar dat betekend eigenlijk dat je Soraka/Sona/Jenna bot lane altijd moet hebben? Ik zie die drie namelijk als enige echte support maar kan het mis hebben :P

@Drunk3nD3m0n die maat van mij speelt Orianna en is daar ook erg goed mee. Wie zou je daar naast zetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:18:
[...]

Tnx! Maar dat betekend eigenlijk dat je Soraka/Sona/Jenna bot lane altijd moet hebben? Ik zie die drie namelijk als enige echte support maar kan het mis hebben :P

@Drunk3nD3m0n die maat van mij speelt Orianna en is daar ook erg goed mee. Wie zou je daar naast zetten dan?
De grote 5 zijn Janna, Sona, Soraka, Taric en Alistar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:18:
[...]

ik heb geen flauw idee een ad carry denk ik die shiel en slow van orriana kan wel handig zijn in een lane als support ik denk samen met een ashe zou wel nice zijn
een goede slow van ashe in combinatie met die van orriana :)
( en heb eindelijk door wat je avatar is xD het is die dokter skin van kennen ik dacht dat het een muppet was :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Drunk3nD3m0n schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:21:
[...]
( en heb eindelijk door wat je avatar is xD het is die dokter skin van kennen ik dacht dat het een muppet was :p )
Hahaha muppets zijn op he! :) Ik speelde MD Kennen een hele tijd ben nu meer Heimerdinger en eigenlijk opzoek naar weer een andere uitdaging :)

@Vic ok! Taric lees ik verschillende berichten over. Allistar is leuk maar eigenlijk doet hij geen damage maar dat is een beetje de support rol lijkt mij dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Swanfield op 20-02-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Mundo supports where he pleases. Zou misschien ook een leuke optie kunnen zijn. Vooral zijn poke op lage levels is om gek van te worden. Zo heb ik af en toe ook wel eens een Nidalee support tegen me gehad, die speer....

Maar inderdaad, als je een wat aggresieve support wil spelen die in lategame niet de traditionele healer hoeft te spelen dan zijn Nunu, Leona en Gangplank toch vrij fatsoenlijke alternatieven. Allemaal worden ze (wel eens) succesvol gebruikt in high elo matches. Maar dat is ook erg afhankelijk van team composition en de spelers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind persoonlijk Heimerdinger nooit zo'n fantastische keuze, maar als je mid graag speelt, en je Mordekaiser al overwoog, kan je hem ook proberen. Mensen klagen altijd over zijn lack aan CC, maar als je team genoeg stuns / disables heeft, dan is hij mid zeker leuk om AP te spelen. Zou 't zelf in ranked (nog) niet proberen gezien de lading flame, maar voor 'n normal kan 't zeker heel erg leuk zijn.

Op hem bouw je dan spellvamp, rylai's, deathcap, en liefst een lichbane als je een flinke bak AP hebt. Daarbij geld dan voor de skillorder: R>E>Q>W

Kan hem zelf van harte aanraden, heb er erg veel 'fun' mee gehad.

Edit: En natuurlijk het recht om als je wint ' MORDE ES #1 HUEHUEHUE ' te spammen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:31:
Vind persoonlijk Heimerdinger nooit zo'n fantastische keuze, maar als je mid graag speelt, en je Mordekaiser al overwoog, kan je hem ook proberen. Mensen klagen altijd over zijn lack aan CC, maar als je team genoeg stuns / disables heeft, dan is hij mid zeker leuk om AP te spelen. Zou 't zelf in ranked (nog) niet proberen gezien de lading flame, maar voor 'n normal kan 't zeker heel erg leuk zijn.

Op hem bouw je dan spellvamp, rylai's, deathcap, en liefst een lichbane als je een flinke bak AP hebt. Daarbij geld dan voor de skillorder: R>E>Q>W

Kan hem zelf van harte aanraden, heb er erg veel 'fun' mee gehad.
waaaaaaaah jij leeft nog ? O.o ????
ik heb eigenlijk zelf al tegen een paar heimerdingers gestaan en die deden ongelofelijk veel pijn met hun poke van de rockets ik denkt dat heimer nog goed kan zijn op midlane maar je moet hem wel kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:26:
[...]
@Vic ok! Taric lees ik verschillende berichten over. Allistar is leuk maar eigenlijk doet hij geen damage maar dat is een beetje de support rol lijkt mij dan.
Alistar doet early game best veel damage, maar het gaat vooral om zijn CC. Met zijn knockup combo kan hij zorgen dat de AD carry ~ 3 free shots kan doen. Als daar een lucky crit bij zit is dat genoeg voor een kill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heimerdingers rockets zijn relatief vervelend (3 targets, en het kunnen ook minions zijn, dus je moet in feite te dichtbij zijn voor 't gemak)

Z'n granaat is lastig te landen vanwege de projectile speed, tenzij je je ulti aanhebt.

Dan blijven z'n turrets over die relatief gemakkelijk uit te schakelen zijn vanaf midgame, en endgame zijn ze oneshot materiaal voor O.A. AD carries.

Daarom vind ik z'n kit nu niet ideaal. Hij is tevens ontzettend traag, z'n passive werkt alleen voor lanen, en als je hem jumpt is hij vrijwel meteen dood zonder tonnen HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:52:
[...]

Alistar doet early game best veel damage, maar het gaat vooral om zijn CC. Met zijn knockup combo kan hij zorgen dat de AD carry ~ 3 free shots kan doen. Als daar een lucky crit bij zit is dat genoeg voor een kill.
Ben het hiermee eens. Alistar is nu net zo'n support die een aggresieve lane promoot. En kan je verzekeren dat wanneer je tegen een competente Alistar speelt, dat het leven je ontzettend zuur gemaakt word als AD carry. Vooral ook als je bijvoorbeeld een Alistar / Vayne combo hebt, als je dat goed uitspeelt dan krijg je ontzettend veel CC power in lane (knockup > knockback > recht de muur in > extra dead with a cherry on top).

Kan hem van harte aanraden!

Edit: Excuus voor de dubbelpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17
Ik speel pas sinds 2 maandjes (21 wins in normal). Ik ben voornamelijk support. Ik speel regelmatig sona/soraka. Maar wil weleens wat anders. Hebben jullie tips over andere supports die liefst ook een beetje dmg kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou zeggen lees hierboven eventjes, ik heb net een hele zooi info gegeven over supports.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
champion16 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:04:
Ik speel pas sinds 2 maandjes (21 wins in normal). Ik ben voornamelijk support. Ik speel regelmatig sona/soraka. Maar wil weleens wat anders. Hebben jullie tips over andere supports die liefst ook een beetje dmg kan doen?
ik zou zeggen lees alles eens wat hierboven staat er is een beetje uitleg gegeven over een paar support champs die wat agressiever kunnen zijn
ik zou voorstellen nidalee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Hmm blijft lastig allemaal die keuzes :D

Alistar heb ik gespeeld en was ik erg goed mee. Alleen doen je weinig damage maarja wel weer meer dan Soraka denk ik.

Zal eens kijken wie er morgen gratis is te spelen :) Hoop iemand uit mijn lijstje of de voorgestelde champs van jullie ;) Hoewel Leona pas geweest is dus dat zal wel even duren eer die weer beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:08:
[...]

ik zou zeggen lees alles eens wat hierboven staat er is een beetje uitleg gegeven over een paar support champs die wat agressiever kunnen zijn
ik zou voorstellen nidalee :)
Of Lux / Nunu

Hier een guide voor als je Nunu zou willen proberen. Denk dat GoSu Pepper wel degene is die Nunu support weer nieuw leven in heeft geblazen.

http://www.absolutelegends.eu/guides/326/NuNu-Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:12:
Hmm blijft lastig allemaal die keuzes :D

Alistar heb ik gespeeld en was ik erg goed mee. Alleen doen je weinig damage maarja wel weer meer dan Soraka denk ik.

Zal eens kijken wie er morgen gratis is te spelen :) Hoop iemand uit mijn lijstje of de voorgestelde champs van jullie ;) Hoewel Leona pas geweest is dus dat zal wel even duren eer die weer beschikbaar komt.
Waarom zou een support dan veel damage moeten doen? Alistar biedt alles wat een support moet kunnen, MET redelijk wat damage als surplus. Vergeet niet dat zijn ulti je 60/75/90 ad bijgeeft voor 6/7/8 seconden hetgeen toch al een behoorlijke steroid mag genoemd worden :p

@Hierboven. Nunu support werd ook al vaker bovengehaald door dignitas & crazy asians.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:17:
[...]

Waarom zou een support dan veel damage moeten doen? Alistar biedt alles wat een support moet kunnen, MET redelijk wat damage als surplus. Vergeet niet dat zijn ulti je 60/75/90 ad bijgeeft voor 6/7/8 seconden hetgeen toch al een behoorlijke steroid mag genoemd worden :p

@Hierboven. Nunu support werd ook al vaker bovengehaald door dignitas & crazy asians.
Tja ik wilde eigenlijk een andere botlane combo gebruiken waarbij de support rol eigenlijk vervuld moet worden door een champ met CC en damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Tja ik wilde eigenlijk een andere botlane combo gebruiken waarbij de support rol eigenlijk vervuld moet worden door een champ met CC en damage.
Leona, Maokai en Jarvan zijn dan de beste opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swanfield schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:19:
[...]

Morgana past perfect bij je omschrijving, maar zal niet gemakkelijk zijn om deze te kunnen nemen :p

Ook een pantheon zou je kunnen helpen hierbij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:21:
[...]

Morgana past perfect bij je omschrijving, maar zal niet gemakkelijk zijn om deze te kunnen nemen :p

Ook een pantheon zou je kunnen helpen hierbij denk ik.
Oef Morgana :) Heb ik gespeeld toen ze even beschikbaar was maar man man man wat suckte ik met haar! En ja ze is uber sterk maar ik was uber slecht met haar :) Maar nemen we mee met de lijst van hierboven (Leona, Maokai en Jarvan) Zit nu effe een guide van Leona te lezen en daarna even de rest :) Eerst goede research he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:05:
[...]
Maar mijn voorkeur geniet het niet omdat je het in de regel gewoon af gaat leggen tegen een echte support, simpelweg door de sustain.
Onzin. Het is juist deze gedachtegang dat ervoor zorgt dat mensen zo vast zitten in 1 metagame. Support+AD bot != het beste. Overal is een counter voor. Langzaam begint bot te veranderen in 2x tanky met CC, geen AD carry die daar early game genoeg damage tegen doet. Dan kun je gebabysit worden door heals, dat maakt niet uit als je denied word terwijl autoattacks je tegenstander nauwelijks wat doen (Jarvan/Leona shield active = AD carries doen geen damage early-mid)

Leona is een geweldige bot support overigens en Sivir/Teemo zijn geweldige solo tops. Immens veel succes gehad met Sivir als solo top. Zelfs 1v2. Outside-of-the-box kiezen is helemaal zo gek nog niet. LoL is steeds saaier geworden door mensen die denken dat de huidige lane-indeling de beste is en dat al het andere trolling is.

De term support is steeds meer synoniem geworden aan "healer" om een of andere reden. Heel fout.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Laatst online: 25-09 16:29
idd zo werdt ik laatst helemaal weg gepusht door 2 ad met een ad en mij als support

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
doet me denken aan season 1 morgana in bottom lane zag je dan wel nog veel :) heel leuk die stun en damage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F

taalpuristen unite !

Werd gisteren door een kameraad getrolld in een premade en hij ging nautilus support. Het ging op zich wel nog goed early, maar late game bij gebruik aan echt goede items was het toch niet zo geslaagd.

Definitie van een support in mijn ogen is een champion die een ondersteunende rol kan bieden aan de medelaner zonder dat hij hiervoor veel gold nodig heeft.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
Komman zo ergh ken hedt nu oook wer neit zjin eh. :+

[ Voor 0% gewijzigd door Drunk3nD3m0n op 20-02-2012 11:40 . Reden: typo : was mijn pundt vergeten op het einde van de zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ook zeggen dat onorthodoxe (lees: niet volgens de 'meta') lanes vaak ontzettend goed kunnen werken, en ook meer de 'element of surprise' hebben, waardoor ze vaak onverwacht uit de hoek kunnen komen en je compleet de grond in kunnen stampen. Hoeft niet áltijd zo te zijn, maar om nu te zeggen dat de meta altijd de juiste keuze is, klopt natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:26:
[...]

Onzin. Het is juist deze gedachtegang dat ervoor zorgt dat mensen zo vast zitten in 1 metagame. Support+AD bot != het beste. Overal is een counter voor. Langzaam begint bot te veranderen in 2x tanky met CC, geen AD carry die daar early game genoeg damage tegen doet. Dan kun je gebabysit worden door heals, dat maakt niet uit als je denied word terwijl autoattacks je tegenstander nauwelijks wat doen (Jarvan/Leona shield active = AD carries doen geen damage early-mid)

Leona is een geweldige bot support overigens en Sivir/Teemo zijn geweldige solo tops. Immens veel succes gehad met Sivir als solo top. Zelfs 1v2. Out-of-the-box kiezen is helemaal zo gek nog niet. LoL is steeds saaier geworden door mensen die denken dat de huidige lane-indeling de beste is en dat al het andere trolling is.

De term support is steeds meer synoniem geworden aan "healer" om een of andere reden. Heel fout.
Het is helemaal geen onzin. Deze metagame is er toch niet voor niets gekomen? Het werkt blijkbaar, daarnaast stel ik niet een algehele regel, maar heeft een support als sona/soraka mijn persoonlijke voorkeur. In hoeverre dit de ideaal situatie is mag iedereen voor zichzelf beslissen.

Het voordeel van een support is dat je carry alle farm krijgt. Nou ik geef het je te doen als je bijvoorbeeld Pantheon naast een carry zet. Zonder farm is het late game, nadat Pantheon iemand gestunned heeft gewoon 4v5 hoor.

Je stelt dat twee tankier champs iemand prima kunnen zonen. Dat kan inderdaad, maar die lane komt vanzelf richting mijn toren en dan zet je jezelf weer kwetsbaarder voor ganks. Daarnaast ik doe geen damage op jou, prima dan farm ik alleen en pak ik je later in de game toch?

Tuurlijk is out of the box denken prima en levert dat leuke dingen op.. Maar dat wil niet zeggen dat de huidige gang van zaken ineens onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Kill lanes zijn gimmicky en kunnen zelf ook weer hard gecountered worden.
Natuurlijk werkt het soms maar puur vanuit een theoretisch oogpunt zijn 3 solo lanes (3 champs die cs nemen) icm met een champ die utility brengt en zonder CS toch wat in kan brengen altijd superieur aan comps met 4 champs die cs nemen.

Het probleem met veel van de minder traditionele supports is ook niet dat hun kit niet goed is of dat ze niet healen. Het probleem is dat ze niet schalen zonder CS of one-trick-ponies worden lategame.

0 CS support zal nog wel even blijven als Riot geen grote veranderingen gaat doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
de meta is de meta om een reden. Over het algemeen zodra je van de meta afwijkt heb je een klein voordeel doordat je iets onverwachts doet, maar een goede speler zal hier zo doorheen prikken.

Ik had gisteren ook zoiets toen ik solo top met GP ging met een vrij meta team (alleen volibear als support op bot kan je nog zeggen meh.. maar het werkte goed)

tegenover mij op top. akali + MF... onverwacht maar prima voor mij, ga ik toch onder m'n toren cs farmen, akali en MF moesten de CS delen en konden me niet diven want ik zorgde er gewoon voor dat ze constant met half HP stonden. bij level 5 waren hun beide nog level 4, met half hp en ik vol. m'n jungler erbij en huppa 2 kills. Dat was uiteraard niet het enige. aan het einde van de lane fase (mijn toren ging wel eerder neer ;)) kwamen ze beide gewoon veel te kort aan gold/items/cs

zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken waarom de meta 'gewoon werkt' en er is weinig tussen te krijgen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JapieTalent schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:42:
[...]

Het is helemaal geen onzin. Deze metagame is er toch niet voor niets gekomen? Het werkt blijkbaar, daarnaast stel ik niet een algehele regel, maar heeft een support als sona/soraka mijn persoonlijke voorkeur. In hoeverre dit de ideaal situatie is mag iedereen voor zichzelf beslissen.

Het voordeel van een support is dat je carry alle farm krijgt. Nou ik geef het je te doen als je bijvoorbeeld Pantheon naast een carry zet. Zonder farm is het late game, nadat Pantheon iemand gestunned heeft gewoon 4v5 hoor.

Je stelt dat twee tankier champs iemand prima kunnen zonen. Dat kan inderdaad, maar die lane komt vanzelf richting mijn toren en dan zet je jezelf weer kwetsbaarder voor ganks. Daarnaast ik doe geen damage op jou, prima dan farm ik alleen en pak ik je later in de game toch?

Tuurlijk is out of the box denken prima en levert dat leuke dingen op.. Maar dat wil niet zeggen dat de huidige gang van zaken ineens onzin is.
Grapje hoop ik? Pantheon kán prima werken als support, maar dan is er agressie in lane nodig. Dan kan hij daaruit snowballen en prima wat items afmaken. Je moet alleen je speelstijl er dus wel op aanpassen, en niet een passieve farmer a lá ashe erbij picken, maar liever een sterke early game champ. Mocht je die dan wel in de meta willen plaatsen zijn keuzes als Sivir of Tristana erg goed. Bijkomend voordeel is dat die daar dan ook weer erg sterk mee kunnen worden, waarmee Tristana dan weer goed haar zwakke midgame opvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Laatst online: 25-09 16:29
ik speelde laatst teemo carry met soraka als support XD
wat een leuk potje was dat we hadden ook nog een sterke jungle

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Grapje hoop ik? Pantheon kán prima werken als support, maar dan is er agressie in lane nodig. Dan kan hij daaruit snowballen en prima wat items afmaken. Je moet alleen je speelstijl er dus wel op aanpassen, en niet een passieve farmer a lá ashe erbij picken, maar liever een sterke early game champ. Mocht je die dan wel in de meta willen plaatsen zijn keuzes als Sivir of Tristana erg goed. Bijkomend voordeel is dat die daar dan ook weer erg sterk mee kunnen worden, waarmee Tristana dan weer goed haar zwakke midgame opvangt.
Tuurlijk kan Pantheon werken, maar het is een hoog risico. Pantheon is wel 1 van de champions die juist late game hard afvalt mits hij niet een hele goede early game heeft gehad en door hem als support te spelen wordt dat risico alleen maar groter.

Vandaar dat AD carry + support vaker gespeeld wordt, aangezien het risico lager ligt dat je met nutteloze champions endgame komt te zitten. Het is niet zozeer dat het niet MOGELIJK is om met andere champions bottom te spelen, het risico ligt gewoon hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrFlash schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:57:
de meta is de meta om een reden.

zo zijn er wel meer voorbeelden te bedenken waarom de meta 'gewoon werkt' en er is weinig tussen te krijgen.
De meta veranderd gigantisch vaak. Het veranderd als mensen een valide counter vinden voor de huidige. Zo is het altijd al geweest. Zelfs high Elo spelers (bvb Chauster) erkennen dat healslave+AD nu uitgefaseerd word. Je ziet het ook steeds meer daadwerkelijk gebeuren.
JapieTalent schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:42:
[...]
De lane hoeft niet vaak richting jouw toren te komen. Als beide partijen lasthitten en jou ondertussen denyen trek je aan het kortste eind. Vaak genoeg gezien de laatste twee weken waar 2 irritante tanky guys de AD carry gewoon hard slopen. Ook kunnen tanky guys wegkomen met Gold/time bouwen, wat veel farm compenseert en gelijk hun sustain is (Philo+Hog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:53
Mjah Morgana ;)
Het is en blijft mijn eerste liefde in LOL, maar ondertussen speel ik meer potjes op Cassio en Heimer, op Caitlyn en op Corki of Fiddle Jungler :)

In Draft picks blijft ze een bijna instant ban, maar ergens snap ik dat niet meer zo goed.
Als ik zie welke hero's tegenwoordig de teamfights domineren in de huidige game is Morgana zo eng niet meer:)

( Yeah i know Hourglass+Ult+400 ap = een nare opdoffer)
Maar om nou te zeggen dat ze beter is dan een Cassio.... Die farm, die spam met je Fangs op een gedotte target....mensen vallen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:37:
[...]

De meta veranderd gigantisch vaak. Het veranderd als mensen een valide counter vinden voor de huidige. Zo is het altijd al geweest. Zelfs high Elo spelers (bvb Chauster) erkennen dat healslave+AD nu uitgefaseerd word. Je ziet het ook steeds meer daadwerkelijk gebeuren.

[...]

De lane hoeft niet vaak richting jouw toren te komen. Als beide partijen lasthitten en jou ondertussen denyen trek je aan het kortste eind. Vaak genoeg gezien de laatste twee weken waar 2 irritante tanky guys de AD carry gewoon hard slopen. Ook kunnen tanky guys wegkomen met Gold/time bouwen, wat veel farm compenseert en gelijk hun sustain is (Philo+Hog)
Je snapt het niet helemaal geloof ik. De meta voor de support ad carry bottom. Was juist 2 tanky champs met cc. Dat werkte niet want een ad carry met een support die goed gespeeld word kun je niet doodkrijgen met de matige burst van 2 tanks en farmed is een carry veel gevaarlijker. Verder kan gp/10 totaal niet op tegen een lane farmen. Als je er daarvan 2 hebt krijg je 60 gold per minuut. Als ik 5 uit 6 creeps raak krijg ik ongeveer 200 per minuut. Plus als je gp/10 bouwt heb je al helemaal niet genoeg burst om een carry die gesupport word te killen. En dan hebben we het er nog niet eens over dat je de harass die een ad carry doet niet met een philo terug kan healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:50:
[...]

Je snapt het niet helemaal geloof ik. De meta voor de support ad carry bottom.
Daarvoor was het prominent roaming, waar bot vaak alleen was en dan door de roamer+jungler bezocht werd. Roaming Alistar/Eve. Good times. Naar mijn beleving is het hiervoor nooit vast 2x tanky AD bot geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:58:
[...]

Daarvoor was het prominent roaming, waar bot vaak alleen was en dan door de roamer+jungler bezocht werd. Roaming Alistar/Eve. Good times. Naar mijn beleving is het hiervoor nooit vast 2x tanky AD bot geweest.
Roaming is een tijdje hip geweest tot top en mid lane doorhadden dat ze gewoon super safe moesten spelen. En dat dan intussen de botlane compleet gesloopt werd. Het is ook niet voor niks dat mensen er vrij snel mee op hielden. Als roamer kom je namelijk helemaal gigantisch achter in farm en levels, dus als je niet mid of toplane ermee wint is de game over.

Hiervoor was de botlane 2 tanky champs met samen op zijn minst 3cc's. Denk aan alistar, sion, taric, cho, malph, shen. Toen kwam EU met ad + support. Ik keek destijds ook al streams en in de US dachten ze zeker te weten dat hun tanky meta superieur was en dat ze een ad carry + support zeker dood zouden krijgen voordat ze zelf doodgingen zeker in geval van een gank. Wat bleek dat werkt niet als er goed geward word en de ad carry en support goed gespeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:15:
[...]

Roaming is een tijdje hip geweest tot top en mid lane doorhadden dat ze gewoon super safe moesten spelen. En dat dan intussen de botlane compleet gesloopt werd. Het is ook niet voor niks dat mensen er vrij snel mee op hielden. Als roamer kom je namelijk helemaal gigantisch achter in farm en levels, dus als je niet mid of toplane ermee wint is de game over.

Hiervoor was de botlane 2 tanky champs met samen op zijn minst 3cc's. Denk aan alistar, sion, taric, cho, malph, shen. Toen kwam EU met ad + support. Ik keek destijds ook al streams en in de US dachten ze zeker te weten dat hun tanky meta superieur was en dat ze een ad carry + support zeker dood zouden krijgen voordat ze zelf doodgingen zeker in geval van een gank. Wat bleek dat werkt niet als er goed geward word en de ad carry en support goed gespeeld worden.
Wel even in het achterhoofd houden dat supports keihard generfed zijn in vergelijking met toen en dat door alle nieuwe items tanky champs elkaar auras kunnen geven terwijl ze defensive of gold/time aan het kopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:32:
[...]

Wel even in het achterhoofd houden dat supports keihard generfed zijn in vergelijking met toen en dat door alle nieuwe items tanky champs elkaar auras kunnen geven terwijl ze defensive of gold/time aan het kopen zijn.
Buiten dat was warding destijds een stuk minder consistent en op minder handige plekken en zijn er nu om warding te omzeilen betere ganks ontwikkeld (teleport in brush gank, lane pushen en in brush lopen als jungler om ze te verrassen etc.)

Persoonlijk denk ik dat support + AD carry nog steeds the way to go is, maar dat die support een stuk flexibeler kan tegenwoordig. Denk aan Leona, Nunu, Gangplank of Maokai support om aggressiever die kills te pakken ipv eeuwig heal/sustain met sona/soraka/taric. En dat komt inderdaad met name doordat supports qua sustain nogal generft zijn (hogere cooldowns op hun heal en lagere heals).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:59:
[...]

Buiten dat was warding destijds een stuk minder consistent en op minder handige plekken en zijn er nu om warding te omzeilen betere ganks ontwikkeld (teleport in brush gank, lane pushen en in brush lopen als jungler om ze te verrassen etc.)

Persoonlijk denk ik dat support + AD carry nog steeds the way to go is, maar dat die support een stuk flexibeler kan tegenwoordig. Denk aan Leona, Nunu, Gangplank of Maokai support om aggressiever die kills te pakken ipv eeuwig heal/sustain met sona/soraka/taric. En dat komt inderdaad met name doordat supports qua sustain nogal generft zijn (hogere cooldowns op hun heal en lagere heals).
Riot zit nu te pushen dat ze graag supports meer offensive ipv healslave willen. Als ze dat dus blijven doen is er geen reden meer om support te kiezen voor een magere heal om de 10 seconden over een tanky fucker met 3 CCs die Heal spell en aura regen pakt.

Persoonlijk vind ik een solo lane makkelijker farmen als AD carry. Ik kies graag Sivir top tegenwoordig. Weinig confrontatie en heel veilig farmen. Op bot is het vaak gedonder met junglers, top lane mensen die ineens bot teleporten etc en dan met hun stupide early game burst. Daar zit ik als AD carry zonder items niet op te wachten eigenlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:09:
[...]

Riot zit nu te pushen dat ze graag supports meer offensive ipv healslave willen. Als ze dat dus blijven doen is er geen reden meer om support te kiezen voor een magere heal om de 10 seconden over een tanky fucker met 3 CCs die Heal spell en aura regen pakt.
Soraka's heal is nog altijd niet 'mager' te noemen. Vraag me af of bijv. shen botlane als support goed werkt, want die heeft relatief weinig gold nodig om effectief te zijn naar mijn ervaring (zowel voor als na de 'OP' buff). Als je dat naast Soraka zet, hebben ze allebij hun specifieke voordeel, waarbij Shen natuurlijk ook defensief zeker sterk is na 6 mede door zijn ult. Daarnaast kan hij de carry mits goed gespeeld zowel ondersteunen qua kills d.m.v. taunt / dagger spam harass, en beschermen middels wederom taunt, en z'n ulti wanneer hij die heeft. Endgame gaat hij ook nog redelijk wat toevoegen middels splitpushing (ult in & we zijn weer 5 man), en goede initiation / counter initiation.

Ook qua sustain valt hij 'redelijk' te noemen (niet op het niveau van een echte healer) omdat op het moment de healing van z'n Q dagger op z'n minst vrij hoog te noemen is. Bijkomend nadeel is wel dat je daardoor harder gaat pushen, omdat die dagger op hogere niveau's wel veel damage gaat doen op minions. Maar 2% van z'n max HP + *nummer wat ik niet onthouden heb* is écht niet niks.

Edit: mochten Soraka's specifieke voordelen nog niet duidelijk zijn: bovenmatig goede burstheal (nog altijd), geeft mana als een baas (en kan dit goed gebruiken om te harassen tegenwoordig), de ongelooflijk vervelende / super fantastische (selecteer naar voorkeur) ulti, en de verhoogde MRes tegen de harass van de eventuele magic damage van de vijandige support.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:09:
[...]

Waarom noem je het de hele tijd healslave? Als op een gegeven moment de heals/shields van de nu gebruikelijke supports te ver generfed worden zullen ze inderdaad waarschijnlijk nog weinig viable zijn als ze niet op een andere plek gebuffed worden. In dat geval nemen andere champs de support rol over.
Ik weet ook niet welke tanky fuckers 3cc's hebben. Ik weet leona en blitz maar daar houd het wel mee op. En dat zijn dan ook beide supports. Verder heb je nog janna maar die is niet tanky. Of supports meer agressief worden of niet maakt niet zoveel uit feit blijft dat het effectiefst is om alle farm aan de carry te geven. Of je nu galio als support speelt of taric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:37:
De meta veranderd gigantisch vaak.
Juist niet.

Er zijn zaken als FotM en games in bv. een toernooi setting waar afwijkende strategieën (dat is geen andere meta!) worden gebruikt.

De meta is al een hele tijd onveranderd met jungler, twee sololanes, en een duolane met 0 cs support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Meta is gewoon iets dat over het algemeen het beste werkt, dit betekend alleen niet dat andere combinaties ook niet kunnen werken. Vooral in blind soloq normals, wat denk ik toch de meeste mensen doen, daarin kan je niet geoutpicked worden waardoor mensen zich niet kunnen voorbereiden op de lanes die je gepicked hebt. Ze kunnen hooguit nog hun eigen lanes verwisselen als counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:21:
Vooral in blind soloq normals, wat denk ik toch de meeste mensen doen, daarin kan je niet geoutpicked worden waardoor mensen zich niet kunnen voorbereiden op de lanes die je gepicked hebt.
Met alle respect voor blind pick denk ik niet dat dat als standaard genomen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:22:
[...]

Met alle respect voor blind pick denk ik niet dat dat als standaard genomen moet worden.
Natuurlijk niet, maar ik denk toch dat nog het meeste gespeeld word. En het is toch een groot verschil als jij je picks maakt met of zonder dat de tegenstander het kan zien. Als jij een rare combinatie in ranked gaat doen, dan kan je van te voren ook weten dat dit goed mis kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:10:
[...]

Juist niet.

Er zijn zaken als FotM en games in bv. een toernooi setting waar afwijkende strategieën (dat is geen andere meta!) worden gebruikt.

De meta is al een hele tijd onveranderd met jungler, twee sololanes, en een duolane met 0 cs support.
In perspectief dan, sinds mijn eerste speeltijd toch zeker 4-5x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:52:
[...]

In perspectief dan, sinds mijn eerste speeltijd toch zeker 4-5x
In het begin is de meta wat vaker veranderd omdat het spel nieuw was en nieuw uitgebrachte champions omdat er minder champs in totaal waren relatief dus meer impact hadden. Nu is er toch zo langzamerhand wel een 'ideale' meta ontwikkeld waarbij vrijwel iedereen het erover eens is dat dat de meest efficiente manier van spelen is. Tuurlijk is die meta te counteren (ik moedig dit zelfs aan!), maar als je er zeker van wilt zijn dat je in ieder geval een goede game kan neerzetten zou ik toch vooral volgens die meta spelen.

Maar nogmaals: support + ad carry bot betekent niet dat die support een healslaafje moet zijn. Dat kan ook bijvoorbeeld een van de 4 supports zijn die ik noemde (GP, Nunu, Leona, Mao). Of je vergeet de meta en maakt een duo tank lane met superveel CC en damage (denk aan leona/jarvan) en zet een AD carry top om de huidige meta te counteren. Its all good!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 15:24:
[...]

Als jij een rare combinatie in ranked gaat doen, dan kan je van te voren ook weten dat dit goed mis kan gaan.
Een afwijkende combinatie kan juist werken in ranked, waar je eventueel kan counterpicken tegen de botlane. Als ik bij de enemy een Ashe zie (slechtste damage van alle AD carries) en een Soraka dan zou ik juist 2 tanky fuckers nemen om die lane tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashe is juist redelijk 'gewend' om onder de turret te CSen. Of althans dat zou zo moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 16:42:
Ashe is juist redelijk 'gewend' om onder de turret te CSen. Of althans dat zou zo moeten zijn..
Dit moet mogelijk gemaakt worden natuurlijk. De creepwave reset sowieso af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je per se van de huidige meta met ad carry + support wil afwijken. Kan je het best een sustained damage mage met bijvoorbeeld taric neerzetten. Cassio en ryze kunnen hard ownen in botlane.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohh wat zou ik graag een veigar + support op bot zien. Eindelijk redelijk safe early Q grinden. En dan late game snipen als een beest.

En dan een AD carry met redelijke escapes op mid. Zou moeten kunnen zou je denken ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:04:
Als je per se van de huidige meta met ad carry + support wil afwijken. Kan je het best een sustained damage mage met bijvoorbeeld taric neerzetten. Cassio en ryze kunnen hard ownen in botlane.
Probleem is wel dat je underlevelled raakt tov de AP carry mid. Ook is dragon moeilijker zonder AD en ben 50% van de tijd ver weg van je eigen blauw. Tenslotte kun je als AP carry (wat vaak goede gankers zijn vanwege hun burst en hun wave clearing potentieel) minder ganken want je hebt maar de keuze uit één lane.

Of ga je 2 AP carries runnen? Lijkt me dat je dan weer hard gecountered wordt door MR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydegart
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-04 11:41
Ik weet niet of deze site voor spelerstatistieken hier al genoemd is:

www.lolking.net

Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
Ik heb nu al 4 potjes achter elkaar gehad dat iemand dreigt met "troll-picken". Maw: Ik speel [x] anders troll ik. Nu begrijp ik dat je daar verder vrij weinig tegen begind... als het de 4e a 5e pick is zit je vast aan een troll... als het de 1e a 2e is kan je nog wat anders picken om te "schikken".

Mijn vraag... bannen jullie zulk soort spelers? Is het uberhaupt een bannable offfense? Er is volgens mij niets voor niets een reason die over teamplay gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djengizz schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:22:
[...]

Probleem is wel dat je underlevelled raakt tov de AP carry mid. Ook is dragon moeilijker zonder AD en ben 50% van de tijd ver weg van je eigen blauw. Tenslotte kun je als AP carry (wat vaak goede gankers zijn vanwege hun burst en hun wave clearing potentieel) minder ganken want je hebt maar de keuze uit één lane.

Of ga je 2 AP carries runnen? Lijkt me dat je dan weer hard gecountered wordt door MR.
Standaard 2 AP setup met 1 AP mid, AP bot + support, tanky jungle en AD top.

Het zou nog eens gaan werken ook nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:13:
Ohh wat zou ik graag een veigar + support op bot zien. Eindelijk redelijk safe early Q grinden. En dan late game snipen als een beest.

En dan een AD carry met redelijke escapes op mid. Zou moeten kunnen zou je denken ;-)
Veigar is waardeloos bot je kan niet harassen als je Q wilt farmen. Als je helemaal niet kan harassen ga je gewoon uit lane geblazen worden in no time. Champs als annie werken niet omdat je 100% naar 0 niet gaat halen en nadat je je ult gebruikt wacht de tegenstander gewoon even 30 seconden en is weer full. Daarbij kom je dan ook nog eens achter in level inderdaad ten opzichte van de ap mid.
Ik zeg verder ook niet dat ap carrys bot een nieuwe goede standaard zullen worden maar soraka met een sustained damage mage is een van de enige dingen naast leona jarvan bot die consistent een goed gespeelde ad carry + support kunnen verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:04:
Goose heeft veel succes gehad met Leona + Jarvan bot, en M5 speelt geregeld succesvol met support nunu. Zo zijn er nog wel meer iets minder bekende teams die dat soort lanes spelen en er succes mee hebben. Ik heb het allemaal al genoemd, maar er lijkt overheen gelezen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:11:
Ik heb het allemaal al genoemd, maar er lijkt overheen gelezen te worden.
Het zijn er nog wel meer :P.

Galio, Zilean, Ori, Blitz, Yorick, Nidalee en zelfs Karma en Kayle zijn ook allemaal supports die je tot de agressieve supports kan rekenen en die ik allemaal wel eens langs heb zien komen in high level games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke game gehad van het weekend. Dat Ziggs

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MaG6pWmZyX0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:37

Hu9o

Schokkend

het lijkt wel dat de camera meer uitgezoomd is?? Komt dit enkel door de hud te verkleinen? of wat?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-09 13:21

Dreanor

Joene

Hu9o schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:03:
het lijkt wel dat de camera meer uitgezoomd is?? Komt dit enkel door de hud te verkleinen? of wat?
Nee, nee, volgens mij is hij echt verder uitgezoomd gezien ze top kunnen zien terwijl baron gecentreerd op het scherm is en dat is bij mij niet zo.

Misschien hogere resolutie?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:26
Dreanor schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:23:
[...]

Nee, nee, volgens mij is hij echt verder uitgezoomd gezien ze top kunnen zien terwijl baron gecentreerd op het scherm is en dat is bij mij niet zo.

Misschien hogere resolutie?
Er zijn hacks om het beeld verder uit te zoemen..

YouTube: League of Legends ZoOm haCk!

[ Voor 12% gewijzigd door Killertjuh op 20-02-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
Dat is LoL recorder met dat knopje om die play knoppen enzo te verbergen. Kan je zien aan de verneukte pathing op de mini map :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd LoL Recorder, daar kun je wat verder uitzoomen
Pagina: 1 ... 25 ... 91 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.