[PC] League of Legends - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 91 Laatste
Acties:
  • 175.679 views

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:06

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Iemand nog Warwick gespeeld na zijn buffs?
Gister 2 potjes gespeeld met hem, tegen renekton en tryndamere solo top.
Beide games gewonnen met scores van 11/2/11 en 11/4/11.

Ik merk echt dat zijn ult nu eindelijk wat damage doet, voorheen had ik altijd het gevoel dat zijn ult haast niks van damage deed, wat nu heel anders aanvoelt.

[specs]

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:21:
Ben het eens met je bevindingen maar CC moet ook niet de doorslaggevende factor zijn in de calculatie. Juist met dit soort uitkomsten moet je naar de formule weer kijken want dan heb je dus zaken niet mee gerekend die wel van belang zijn. Hele goede info in ieder geval en weer een paar factoren die ik dus mee moet laten wegen en misschien wel zwaarder dan de CC.

edit: uitgangspunt is niet teamfights maar team. Dus het beste team.
Allright je kunt dus elke champion een lijstje met eigenschappen geven en daar allemaal een rating aan koppelen. Voorschotje:

- Laning (makkelijk te counteren is laag aantal punten, veel wins qua matchup is hoge score)
- Mid game strength
- Lategame strength (bijv. leblanc is in laning en midgame godlike maar lategame een stuk minder, net als shaco)
- CC
- 1v1 duelling
- Tankyness
- Sustained Damage
- Burst Damage
- Sustain (selfhealing)
- Healing (voor supports met name)
- Jungle speed (alleen voor junglers)
- Ganking (ook voor laners van belang, vooral mid lane!)
- Counterjungling
- Minion clearing
- Tower pushing
- Escapes

Vicariously I live while the whole world dies

Fanatic_FS schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:47:
Iemand nog Warwick gespeeld na zijn buffs?
Gister 2 potjes gespeeld met hem, tegen renekton en tryndamere solo top.
Beide games gewonnen met scores van 11/2/11 en 11/4/11.

Ik merk echt dat zijn ult nu eindelijk wat damage doet, voorheen had ik altijd het gevoel dat zijn ult haast niks van damage deed, wat nu heel anders aanvoelt.
Ja, zowel solo top als jungle. Had al gezegd dat ik WW jungle zou proberen omdat hij niet zo viable was, maar toen wist ik nog niet dat er changes in aankondiging waren. Die changes schelen ook in de jungle een hoop! Je hebt nu wat minder klappen op die kleine camps nodig waardoor je snelheid eigenlijk best redelijk wordt. Je godlike sustain heb je nog steeds en je ganking vanaf level 6 is natuurlijk gewoon fantastisch. Hij is nog niet helemaal terug in de jungle-top, maar hij is wel een stuk verbeterd!

En ja, solo top vond ik hem al geweldig, dat is nu uiteraard alleen maar beter geworden. Zelden een lane verloren als lanewick.

Warwick heeft nu in ieder geval weer een eigen runepage bij mij, zegt genoeg :D

[ Voor 5% gewijzigd door Vicarious op 16-02-2012 09:53 ]

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Yep daar komt het inderdaad wel op neer :) tnx voor de aanvullende info! Ik neem ook aan bij de eerste release dat men zegt dat er zaken missen in de calculatie :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• Nidhiki
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-02-2024
Warwick ooit eens aangeschaft om mee te leren junglen, maar ik hoor nu ook veel over lanewick's, kan iemand mij wat tips geven voor een build, wil hem ook wel eens top proberen

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:51:
[...]

Ja, zowel solo top als jungle. Had al gezegd dat ik WW jungle zou proberen omdat hij niet zo viable was, maar toen wist ik nog niet dat er changes in aankondiging waren. Die changes schelen ook in de jungle een hoop! Je hebt nu wat minder klappen op die kleine camps nodig waardoor je snelheid eigenlijk best redelijk wordt. Je godlike sustain heb je nog steeds en je ganking vanaf level 6 is natuurlijk gewoon fantastisch. Hij is nog niet helemaal terug in de jungle-top, maar hij is wel een stuk verbeterd!

En ja, solo top vond ik hem al geweldig, dat is nu uiteraard alleen maar beter geworden. Zelden een lane verloren als lanewick.

Warwick heeft nu in ieder geval weer een eigen runepage bij mij, zegt genoeg :D
Blijf er van overtuigd dat hij niet ZO slecht was voor de changes, maar ben wel heel blij dat ze hem aangepast hebben. Nog niet echt de kans gehad hem te testen, gisteren enkel tijd voor kleine botgame & dominion waar ik shen nog es getest heb. Die is echt veel leuker geworden nu :)
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:57:
[...]

Blijf er van overtuigd dat hij niet ZO slecht was voor de changes, maar ben wel heel blij dat ze hem aangepast hebben. Nog niet echt de kans gehad hem te testen, gisteren enkel tijd voor kleine botgame & dominion waar ik shen nog es getest heb. Die is echt veel leuker geworden nu :)
Nouja hij was ZO slecht dat Pantheon en J4 betere junglers waren, nu is dat denk ik niet meer het geval. Er waren gewoon simpelweg teveel opties die beter waren. Nu is Rammus generft en Warwick gebufft en is hij in mijn jungle tier list toch wel een stukje omhooggeschoven.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Nidhiki schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:57:
Warwick ooit eens aangeschaft om mee te leren junglen, maar ik hoor nu ook veel over lanewick's, kan iemand mij wat tips geven voor een build, wil hem ook wel eens top proberen
Ik bouwde:
Wriggles
Frozen Heart
Wits end
Boots
Frozen mallet
Guardian Angel

Probleem met WW jungle was dat in de oude jungle hij traag, maar veilig was.
Andere jungerls waren sneller, maar kwamen met lagere health uit de jungle, dus lastiger ganken.

De nieuwe jungler is een stuk makkelijker, waardoor die snelle junglers nu met volle health uit de jungle komen en dus meteen ganken, terwijl warwick nog bezig is met clearen.

[ Voor 32% gewijzigd door Fanatic_FS op 16-02-2012 10:01 ]

[specs]

• ItzHitman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-08-2021
Nidhiki schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:57:
of deze :
http://www.mobafire.com/l...ck-no-more-jungling-88376

If you cant explain it simply, you dont understand it well enough. - Albert Einstein

Fanatic_FS schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:59:
[...]

Ik bouwde:
Wriggles
Frozen Heart
Wits end
Boots
Frozen mallet
Guardian Angel
Mijn build:
Start Dorans Ring
Lvl 1 boots
Afhankelijk van je lane rush je Glacial Shroud of Spirit Visage)
Sorcerers shoes (je Q en ult doen magic damage)
Wits End
Afhankelijk van je eerdere keuze Glacial Shroud of Spirit Visage)
Glacial Shroud uitbouwen naar Frozen heart
Rest depends on game

Zo ben je heel tanky, heb je veel cooldown reduction voor je Q en je ulti en doe je flinke magic damage.

• Swanfield
Je kan dus in de AoE van Amumu wel gewoon spells casten?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:06:
Je kan dus in de AoE van Amumu wel gewoon spells casten?
Ja.

• Swanfield
Hmm ok dan moet ik dat ook even mee laten tellen :)

Heb nu:

- skilled shot
- single of aoe
- duration
- cooldown
- damage
- slow
- auto attack mogelijk
- casting spells mogelijk (denk dat dit moet zijn escapable yes or no)

Aan alles hang ik een waarde van 1 tot en met 5 en het hoogste getal is dan het beste uiteraard.

Verwijderd

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:10:
[...]

Heb nu:

- skilled shot
- single of aoe
- duration
- cooldown
- damage
- slow
- auto attack mogelijk

Aan alles hang ik een waarde van 1 tot en met 5 en het hoogste getal is dan het beste uiteraard.
Houd wel rekenings mee dat in een snare je geen skills kan gebruiken die er voor zorgen dat je character zich verplaatst(Ww ult, e.d)

Verwijderd

Vicarious schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 09:59:
[...]

Nouja hij was ZO slecht dat Pantheon en J4 betere junglers waren, nu is dat denk ik niet meer het geval. Er waren gewoon simpelweg teveel opties die beter waren. Nu is Rammus generft en Warwick gebufft en is hij in mijn jungle tier list toch wel een stukje omhooggeschoven.
J4 was toch altijd beast in jungle tegenover warwick, het verschil werd enkel groter met s2 changes.

Ben wel eens benieuwd naar de wick nu, vanavond es gaan uittesten :)

Iemand zin trouwens om vnvnd wat dominions te doen ? Ik en mannetje gaan sowieso wel wat potjes doen en zou leuker zijn als we met een volledig team zijn. Vermindert de kans tot randoms toch, al moet ik zeggen dat het goed meevalt van niveau met de mensen die we erbij krijgen. Denk dat die nieuwe redelijk goed is in dominion aangezien de map vol staat met walls.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:14:
[...]

Houd wel rekenings mee dat in een snare je geen skills kan gebruiken die er voor zorgen dat je character zich verplaatst(Ww ult, e.d)
Warwick & malz hun ulti zijn eigenlijk supresses.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 10:18 ]

Verwijderd

Leuk voor Shen dat hij weer uit het stof is gehaald. Zag gisteren bijna elk potje wel een Shen voorbij komen. Helaas voor de Shen's waren hun teammates vrij slecht waardoor ik op Miss Fortune bijna alle potjes heb weten te winnen, inclusief 3 Baron steals. :)

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:14:
[...]

Ook maar dan ben je dus in een snare sowieso niet escapable?

• ItzHitman
  • Laatst online: 30-08-2021
Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:18:
[...]

Ook maar dan ben je dus in een snare sowieso niet escapable?
je zit dan vast voor een paar seconden

If you cant explain it simply, you dont understand it well enough. - Albert Einstein

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:10:
[...]

Heb nu:

- skilled shot
- single of aoe
- duration
- cooldown
- damage
- slow
- auto attack mogelijk

Ik denk dat je alle CC van een character kan samenvatten in 1 cijfer en dat een beetje met de losse pols moet doen, anders haal je jezelf wel HEEL veel werk op de hals. Je geeft bijvoorbeeld Ryze een 3 in zijn CC-score (targeted snare) en Janna een 5 (AoE-knockup, AoE-knockback ulti die channeled ults ook kan stoppen EN een slow)

• Swanfield
Vicarious schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:22:
[...]

Ik denk dat je alle CC van een character kan samenvatten in 1 cijfer en dat een beetje met de losse pols moet doen, anders haal je jezelf wel HEEL veel werk op de hals. Je geeft bijvoorbeeld Ryze een 3 in zijn CC-score (targeted snare) en Janna een 5 (AoE-knockup, AoE-knockback ulti die channeled ults ook kan stoppen EN een slow)
Nou dat zou wel te makkelijk zijn lijkt mij aangezien bijvoorbeeld cooldown ook belangrijk is. Hoe vaak kan je een knockback of stun doen. Meestal is een Ulti erg krachtig maar heeft een lange cooldown. Daardoor zou een stun die om de 5 sec kan weer beter zijn imo. Juist door zo ver uit te filteren hoop ik naar goede getallen te gaan en een gefundeerde stelling te maken.

Verwijderd

huh echt wel good luck, ik zou het niet zien zitten om daar aan te beginnen want er zijn zoveel factoren die je zo gemakkelijk over het hoofd kan zien en je moet met zoveel factoren per champ rekening houden dat het volgens mij gewoon bijna niet te berekenen valt
maar ik wens je het beste en ben wel benieuwd naar het resultaat

• Swanfield
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:31:
huh echt wel good luck, ik zou het niet zien zitten om daar aan te beginnen want er zijn zoveel factoren die je zo gemakkelijk over het hoofd kan zien en je moet met zoveel factoren per champ rekening houden dat het volgens mij gewoon bijna niet te berekenen valt
maar ik wens je het beste en ben wel benieuwd naar het resultaat
Heb wel eens vaker dat soort calculaties gemaakt om gewoon te bekijken wat nu het beste is. Kijk je kan natuurlijk makkelijk roepen die champ heeft de beste CC maar uiteindelijk hangen er dus getallen aan vast die dat kunnen bevestigen. Ik denk dat ik het wel in fases doe. Dus eerst beste CC daarna Beste nog wat en dan uit komt op beste team :P Ohwell moet wat doen in je vrije tijd :P

• Nidhiki
Leona = master of CC :P Nuff said

Verwijderd

dan toch maar Janna :) of zou het Sejiuana zijn

en zo begint het e

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 10:39 ]

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Nou dat zou wel te makkelijk zijn lijkt mij aangezien bijvoorbeeld cooldown ook belangrijk is. Hoe vaak kan je een knockback of stun doen. Meestal is een Ulti erg krachtig maar heeft een lange cooldown. Daardoor zou een stun die om de 5 sec kan weer beter zijn imo. Juist door zo ver uit te filteren hoop ik naar goede getallen te gaan en een gefundeerde stelling te maken.
Mjah.. maar een goed geplaatste ulti kan een teamfight beslissen terwijl een goed geplaatste stun wel nuttig is in een teamfight, maar lang niet altijd een doorslaggevende factor. Daarom: wel cijfersysteem je ook hanteert, het blijft altijd arbitrair. Als je dat weet, kun je toch net zo goed uit de losse pols een samenvattingscijfer geven voor CC?

Buiten dat: CC is slechts 1 van de nu al een stuk of 20 categorietjes. Maakt het voor het eindresultaat HEEL veel uit of je Janna nou een 4 of een 5 geeft voor CC dan? Het moet natuurlijk ook wel d emoeite waard zijn, al kun jij dat natuurlijk alleen voor jezelf bepalen of je dat vindt.

[ Voor 14% gewijzigd door Vicarious op 16-02-2012 10:40 ]

• Drunk3nD3m0n
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-04-2015
sejuani is momenteel de master of CC zij kan echt massaas slow op iemand of een volledig team plaatsen

Beep Boop son ... Beep Boop

• Swanfield
Vicarious schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:39:
[...]

Mjah.. maar een goed geplaatste ulti kan een teamfight beslissen terwijl een goed geplaatste stun wel nuttig is in een teamfight, maar lang niet altijd een doorslaggevende factor. Daarom: wel cijfersysteem je ook hanteert, het blijft altijd arbitrair. Als je dat weet, kun je toch net zo goed uit de losse pols een samenvattingscijfer geven voor CC?

Buiten dat: CC is slechts 1 van de nu al een stuk of 20 categorietjes. Maakt het voor het eindresultaat HEEL veel uit of je Janna nou een 4 of een 5 geeft voor CC dan? Het moet natuurlijk ook wel d emoeite waard zijn, al kun jij dat natuurlijk alleen voor jezelf bepalen of je dat vindt.
Ik ga niet uit van de skills van de speler he ;) Dat zou helemaal ondoenlijk zijn :) Goed geplaatst of niet goed geplaatst daar gaat het niet om. Het gaat om de mogelijkheden die het bied.

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:45:
[...]

Ik ga niet uit van de skills van de speler he ;) Dat zou helemaal ondoenlijk zijn :) Goed geplaatst of niet goed geplaatst daar gaat het niet om. Het gaat om de mogelijkheden die het bied.
Daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over de maximale potentie die je eruit kan halen alleen. Een Amumu ult waarbij je 5 man pakt kan een teamfight beslissen, maar het is wel een snare (geen stun) en je kan hem eens in de 80 seconden ofzo doen. Een Udyr stun kun je elke 3 seconden doen (mits een andere target) en dat is een volledige stun. Toch heb ik echt liever een Amumu in een teamfight ondanks dat je Udyr misschien op basis van alleen deze 2 abilities een hogere CC waarde zou moeten geven.

• Drunk3nD3m0n
Vicarious schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:48:
[...]

Daar heb ik het ook niet over. Ik heb het over de maximale potentie die je eruit kan halen alleen. Een Amumu ult waarbij je 5 man pakt kan een teamfight beslissen, maar het is wel een snare (geen stun) en je kan hem eens in de 80 seconden ofzo doen. Een Udyr stun kun je elke 3 seconden doen (mits een andere target) en dat is een volledige stun. Toch heb ik echt liever een Amumu in een teamfight ondanks dat je Udyr misschien op basis van alleen deze 2 abilities een hogere CC waarde zou moeten geven.
Hersenen .... pijn .... 8)7
moet ... minder ... intellectueel ... forum ... vinden ... :z

• Swanfield
Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:50:
[...]

Hersenen .... pijn .... 8)7
moet ... minder ... intellectueel ... forum ... vinden ... :z
Haha ok ik ga mijn best doen en jullie mogen er op vuren als het af is ;)

Iets luchtiger dan: Nieuwe champ nuttig of niet? Ik heb hem maar één keer tegenover mij gehad. Het duurde even om hem neer te leggen en zijn team faalde hard maar kon hij weinig aan doen. Hij had wel veel CC en kon wat leuke irri dingen doen.

• Wravburn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 13:28
Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:36:
[...]
Kijk je kan natuurlijk makkelijk roepen die champ heeft de beste CC maar uiteindelijk hangen er dus getallen aan vast die dat kunnen bevestigen.
Niet om een party pooper te zijn, maar wat is het verschil tussen:

"Champ X heeft echt de beste CC"

"Ik geef Champ X 5 uit 5 sterren op CC"

Het blijft natte vingerwerk, ook al breek je het op in onderdelen. CC zelf is niet alleen afhankelijk van de soort/hoe je het plaatst etc., maar ook van de rest van je team én de tegenstanders. (slows zijn bijvoorbeeld veel minder nuttig op Yi dan op Nasus, Skarner Ult is waanzinnig, maar GP lacht erom)

Verwijderd

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:52:
[...]

Haha ok ik ga mijn best doen en jullie mogen er op vuren als het af is ;)

Iets luchtiger dan: Nieuwe champ nuttig of niet? Ik heb hem maar één keer tegenover mij gehad. Het duurde even om hem neer te leggen en zijn team faalde hard maar kon hij weinig aan doen. Hij had wel veel CC en kon wat leuke irri dingen doen.
Saintvicious noemde nautilius de beste jungler die riot al had uitgebracht. Denk dat hij veel mogelijkheden heeft, maar kan er zelf niets over zeggen omdat ik hem nog niet gespeeld/zien spelen heb.

Verwijderd

Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:52:
ik heb hem als singed tegenover me gehad op solotop
en hij ownde mij, nuja khad ook paar van zn skills onderschat, dat heb je dan met nieuwe champs e je kent ze nog niet goed

hij kocht dorans shield/ boots/ philo stone/ heart of gold en het zag er niet zo gezond uit voor mij op top
hij was al pretty tanky en echt wel irritant om van weg te geraken
en dan dc :) wat een slecht team was dat, ik had zo het gevoel dat de enige die goed bezig was hun nautilus was tot ie dcde en ik een gratis kill kreeg :) en dan was het roflstomp naar de nexus met een freefarmlane
de orianna op mijn team daarentegen stond in geen tijd 8/0/4 op mid
maja compenseerde wel voor de meer dan achterlijke ww op ons team die ultied onder een toren waar 3 man staat ... euh fractie van een seconde later was ie dood

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Wravburn schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 10:57:
Het blijft natte vingerwerk, ook al breek je het op in onderdelen. CC zelf is niet alleen afhankelijk van de soort/hoe je het plaatst etc., maar ook van de rest van je team én de tegenstanders. (slows zijn bijvoorbeeld veel minder nuttig op Yi dan op Nasus, Skarner Ult is waanzinnig, maar GP lacht erom)
Dit ^^^

Ik vind het een interessant experiment maar ik ben bang dat het gedoemd is te mislukken of het wordt gewoon de zoveelste subjectieve Tier-list.

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gedaan met items door de waarde van verschillende stats te berekenen en vervolgens hun kost efficiency te bekijken. Wat jij wilt doen is echter veel complexer en je hebt iemand nodig die goed is in het maken van populatie modellen. Zelfs dan zal het nooit verder komen dan een benadering omdat er simpelweg te veel factoren meespelen om allemaal in je model op te nemen.

Om te beginnen bestaat het beste team of de beste champ niet en is alles afhankelijk van de team compo van jouw team en de tegenstander en de verschillende synergieën die hiertussen bestaan.

Om als voorbeeld de stun te nemen waar het eerder over ging: stel dat twee champs beide een stun hebben die exact hetzelfde doet qua stats. Champ 1 heeft alleen daarnaast nog twee damage abilities en champ 2 maar 1 die hij kan afvuren terwijl de stun actief is. Zijn de stuns dan nog steeds hetzelfde 'waard' ? Imo maakt de synergie met de rest van zijn kit de stun van champ 1 beter.
Nu staat champ 1 in een lane vs een tegenstander met cleanse; stun nog steeds meer 'waard' ?

En zo kun je door blijven gaan. Door de bijna eindeloze combinaties van team compo's en hun synergieën en het feit dat je niet in een vacuum naar abilities kunt kijken maar dit in de context van het hele design van een champ moet doen, maakt dit een bijna onmogelijke opgave.
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:04:
[...]

ik heb hem als singed tegenover me gehad op solotop
en hij ownde mij, nuja khad ook paar van zn skills onderschat, dat heb je dan met nieuwe champs e je kent ze nog niet goed

hij kocht dorans shield/ boots/ philo stone/ heart of gold en het zag er niet zo gezond uit voor mij op top
hij was al pretty tanky en echt wel irritant om van weg te geraken
en dan dc :) wat een slecht team was dat, ik had zo het gevoel dat de enige die goed bezig was hun nautilus was tot ie dcde en ik een gratis kill kreeg :) en dan was het roflstomp naar de nexus met een freefarmlane
de orianna op mijn team daarentegen stond in geen tijd 8/0/4 op mid
maja compenseerde wel voor de meer dan achterlijke ww op ons team die ultied onder een toren waar 3 man staat ... euh fractie van een seconde later was ie dood
Niet om het een of ander, maar ik vind Singed tegenwoordig echt een matige top laner. Hij wordt echt door heel veel champions gewoon heel makkelijk de lane uitgepest door zijn gebrek aan sustain en damage. Ik kan me zo 1-2-3 niet echt een matchup bedenken die Singed makkelijk zou moeten winnen. Misschien de oude Shen?

• Nidhiki
Singed was mijn eerst champion die ik kocht ^^ vond het leuk om lekker irritant bezig te zijn
Uit mijn ervaringen wordt je early game vaak te snel uit je lane gepest ja, tenzij je iemand eens onder je tower gooit, dan nemen ze wat meer afstand. Maar je moet vooral flink farmen zodat je mid/late game gewoon niet te stoppen bent en gewoon fluitend door teamfights rent met je poison aan xD

• Wravburn
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-03 13:28
Ik denk ook juist daarom dat Singed's nieuwe plek in de jungle is. Enige punt is dat je eigenlijk iets minder farm krijgt daar ivg met top, maar het is wel veilig en zijn ganks zijn ook zeker niet slecht. Counterjungling zou ook wel leuk moet zijn met Singed als je maar niet gaat duelleren.

Verwijderd

Nidhiki schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 11:33:
Singed was mijn eerst champion die ik kocht ^^ vond het leuk om lekker irritant bezig te zijn
Uit mijn ervaringen wordt je early game vaak te snel uit je lane gepest ja, tenzij je iemand eens onder je tower gooit, dan nemen ze wat meer afstand. Maar je moet vooral flink farmen zodat je mid/late game gewoon niet te stoppen bent en gewoon fluitend door teamfights rent met je poison aan xD
Wukong cho, jax moet je zeker wel kunnen hebben. Dan zijn er nog wel aardig wat champs waar het 50/50 is als je goed bent met singed. Maar ik ben het ermee eens dat singed een beetje een niche champion is geworden.

• Gideon_92
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 21:11
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=1827767

Wow riot gaat zn best doen om matchmaking te verbeteren. Als jij denkt dat het niet eerlijk is gegaan dan kan je daar een email adres vinden en vertellen hoe het in elkaar zat.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:47

psyy138

blackbulls.nl

ik zie op de homepage dat dota 2 lan krijgt ,, als lol dat nou is had was egt gaaf geweest :) kun je lekker lannen

O.R.C. Black Bulls Rugby

Verwijderd

Wat is Janna toch een helde champion.

AD, AP, Support, jungle. Ze kan het allemaal en nog redelijk viable ook aangezien ze gewoon massive CC heeft. Alleen top kan ik weinig met haar, de rest is ze gewoon overal fun!

• Drunk3nD3m0n
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:20:

AD, AP, Support, jungle. Ze kan het allemaal en nog redelijk viable ook aangezien ze gewoon massive CC heeft. Alleen top kan ik weinig met haar, de rest is ze gewoon overal fun!
janna jungle °_° ? hoe doe je dat ?

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 12:20:

Waha, so true. Gister nog gefacerolled door een AD Janna & Orianna bot. Dat was bizar.

• sjaggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-06-2021
Hoe is die nieuwe champion nou? Paar dagen niet meer kunnen spelen dus vraag het me echt af. Ik speel zelf het liefst solo top of jungle en ik moet zeggen dat toen ik die nieuwe champion in de spotlight zag ik hem ook al erg beschikbaar zag in de jungle. Iemand de nieuwe champ al tegen zich gehad als jungler? zo ja hoe is ie?

Verwijderd

Net allistar top geprobeerd tegen nasus, trolololol

Ima last hitting this minion and gain godlike powerzzz

No you're not |:( (komt die smiley toch nog van pas)

moet alleen wel ff uitzoeken hoe ik de mana problemen op los en hoe ik sneller meer power uit allistar krijg, merkte dat ik door de tientallen keren ali support automatisch support items kocht....

wil kijken of ik er een ap tank van kan maken

• sjaggy
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:21:

moet alleen wel ff uitzoeken hoe ik de mana problemen op los en hoe ik sneller meer power uit allistar krijg, merkte dat ik door de tientallen keren ali support automatisch support items kocht....

Als er goed met alistar AP gespeeld word is het zeker het proberen waard. Ik heb namelijk al eens een AP alistar de enemy team echt HARD zien carryen....
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:21:

Hmm als je AP alistar gaat kun je gaan voor de volgende rune/mastery setup:
Magicpen marks, Mana regen seals, AP/lvl glyphs en flat AP quints met 21/0/9 masteries (mana masteries in utility!). Als je dan tevens begint met een Dorans Blade heb je volgens mij al vrij snel een behoorlijke mana regen en zit je ook qua damage behoorlijk hoog. Alistar is van nature al redelijk tanky, zeker zodra hij zijn ult krijgt, en is heel moeilijk om early game neer te krijgen door zijn knockup en knockback.

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:47

psyy138

blackbulls.nl

ap leona is ook op hoor :) w aanzetten met e erin gaan en q erbij ( met sheen ) ult erop en hijs al zowat dood als je veul ap hebt .. of ad leona is ook gaaf. ga ik vanaaf weer is doen denk ik

O.R.C. Black Bulls Rugby

• Drunk3nD3m0n
ben ik de enigste die dit vindt maar ik vind sejuani een beetje underpowerd OK ze kan heel veel cc pompen in een gevecht maar ze is een beetje te laag aan damage en haar mana gaat snel weg
ik vind dat ze een buff verdient ?

• DoMiNaTiOnZ
  • Laatst online: 26-02 14:18
jah vind ik ook, heb er 1 keer meegespeeld en moest steeds recallen in jungle.. wat een miskoop :(

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:49:
Hmm als je AP alistar gaat kun je gaan voor de volgende rune/mastery setup:
Magicpen marks, Mana regen seals, AP/lvl glyphs en flat AP quints met 21/0/9 masteries (mana masteries in utility!). Als je dan tevens begint met een Dorans Blade heb je volgens mij al vrij snel een behoorlijke mana regen en zit je ook qua damage behoorlijk hoog. Alistar is van nature al redelijk tanky, zeker zodra hij zijn ult krijgt, en is heel moeilijk om early game neer te krijgen door zijn knockup en knockback.
Hmm, voor solo top zou ik denk ik toch eerder iets doen van 0/21/9 voor masteries en hem meer spelen als tanky AP / cdr dan puur AP glaskannon. Zeker als dat de runes zijn die je kiest (en dus geen Armor / MR).

Je blijft een melee koe die waarschijnlijk vs bruisers of ranged AP komt te staan.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Zie het voordeel van defense tree niet echt op AP Alistar. Vergeleken met andere mages heb jij wel sustain in de vorm van een heal die vrij spammable is als je wat minions kan neermeppen, zeker als je onder je turret staat.

[specs]

Verwijderd

ik ga eens kijken hoe ik ali het beste solo top kan spelen, zal me er vanavond ofzo eens in verdiepen.

En waarom zeggen mensen nog steeds dat heimer slecht is als ik 10/3/3 sta?

ik sta vrijwel altijd positief

het argument was: heimer is slecht want je verliest van tf mid.
a) hele goede tf
b) in mid lane gekilled worden en je enemy met ongeveer 5 tot 30 hp weg zien komen is eerder luck

als die turrets nou gewoon eens 5 sec bleven staan na je dood. dat rockets op de enemy af gaat die het dichstbij is snap ik nog (rockets op) maar die turrets.... :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:12:
ik ga eens kijken hoe ik ali het beste solo top kan spelen, zal me er vanavond ofzo eens in verdiepen.

En waarom zeggen mensen nog steeds dat heimer slecht is als ik 10/3/3 sta?

ik sta vrijwel altijd positief

het argument was: heimer is slecht want je verliest van tf mid.
a) hele goede tf
b) in mid lane gekilled worden en je enemy met ongeveer 5 tot 30 hp weg zien komen is eerder luck

als die turrets nou gewoon eens 5 sec bleven staan na je dood. dat rockets op de enemy af gaat die het dichstbij is snap ik nog (rockets op) maar die turrets.... :(
Heimer werkt wel, maar er zijn gewoon champions die beter carrien dan hem.

En een heimer verslaan als tf is peanuts. TF q heeft meer range dan heimer's turrets. Dus je kunt gewoon de turrets kapot maken van een afstandje, en geeft natuurlijk ook weer gold. Zodra de turrets down zijn is het peanuts op heimer te stunnen vervolgens hem te raken met 3 kaarten en een lich proc. En die blauwe kaart van tf kan de turret 1hitten. Free mana potions om vervolgens te harrassen met Q.

Verwijderd

Daarom ;)

al kan ik vaak een tf wel aan, deze was gewoon goed. Altijd, echt altijd als ik heimerdinger kies krijg ik te horen: no, don't take heimer, heimer sucks. Dan kom ik vervolgens aanzetten met goede farm, goede scores (als in 10/3/3 of bijvoorbeeld 2/4/20, feed much), goede ganks (want ook dat kan heimer geweldig) krijg je te horen dat je geluk hebt of dat heimer zelf nog steeds een slechte champ is.

ach, ik speel graag de underdog maar op heimer krijg ik toch wel erg veel commentaar

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:24:
Daarom ;)

al kan ik vaak een tf wel aan, deze was gewoon goed. Altijd, echt altijd als ik heimerdinger kies krijg ik te horen: no, don't take heimer, heimer sucks. Dan kom ik vervolgens aanzetten met goede farm, goede scores (als in 10/3/3 of bijvoorbeeld 2/4/20, feed much), goede ganks (want ook dat kan heimer geweldig) krijg je te horen dat je geluk hebt of dat heimer zelf nog steeds een slechte champ is.

ach, ik speel graag de underdog maar op heimer krijg ik toch wel erg veel commentaar
Mensen oordelen graag over champions die zij nooit hebben gespeeld, of wel eens gespeeld maar nooit verder mee zijn gegaan. Zie ik ook met andere champions. Zulke mensen hebben gewoon een bord voor hun kop en volgens de meta gewoon blindelings. Ik vind de Meta meer iets van richtlijnen, je hoeft je er niet aan te houden, maar het is wel veilig om het wel te doen.

Heimer kn ook nog wel top, die zone capaciteit die zijn torens meebrengen, zo hard vooral als de enemy niet goed kan last hitten onder de toren.

• djengizz
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:10:
Zie het voordeel van defense tree niet echt op AP Alistar. Vergeleken met andere mages heb jij wel sustain in de vorm van een heal die vrij spammable is als je wat minions kan neermeppen, zeker als je onder je turret staat.
Die sustain heb je ook hard nodig aangezien je in tegenstelling tot die andere mages melee bent.

Verder doet de AP uit de offense tree ook niet veel want hij schaalt verder slecht. Ook betekent dat als jij je heal echt spammed jij ook niet meer je harass combo's zo vaak uit kan voeren want die hebben een erg hoge mana cost.

Al moet ik wel zeggen dat ik hem na de patch niet meer gespeeld heb dus in hoeverre dat nu verbeterd is kan ik niet echt zeggen.

Speel jij vanuit jouw redenatie zeg een Cho dan ook 21/0/9 (magic damage en goede sustain)?

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Speel zelf als ik Cho speel met 9/21/0 masteries aangezien ik cho meestal als tank speel.

[specs]

djengizz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:30:
[...]

Die sustain heb je ook hard nodig aangezien je in tegenstelling tot die andere mages melee bent.

Verder doet de AP uit de offense tree ook niet veel want hij schaalt verder slecht. Ook betekent dat als jij je heal echt spammed jij ook niet meer je harass combo's zo vaak uit kan voeren want die hebben een erg hoge mana cost.

Al moet ik wel zeggen dat ik hem na de patch niet meer gespeeld heb dus in hoeverre dat nu verbeterd is kan ik niet echt zeggen.

Speel jij vanuit jouw redenatie zeg een Cho dan ook 21/0/9 (magic damage en goede sustain)?
De schaling van AP Alistar is best redelijk, bovendien denk ik dat je die magicpen uit de offense tree hard nodig hebt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van welke rol je wilt spelen. Ik had het hier over een alistart met als rol AP carry (mid of top).

• djengizz
  • Niet online
Vicarious schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:36:
[...]

De schaling van AP Alistar is best redelijk, bovendien denk ik dat je die magicpen uit de offense tree hard nodig hebt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van welke rol je wilt spelen. Ik had het hier over een alistart met als rol AP carry (mid of top).
Ok, daar zit hem dan het verschil.
Ik zou hem nooit als AP carry top spelen (dacht ook dat het specifiek om solo top ging).
djengizz schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:21:
[...]

Ok, daar zit hem dan het verschil.
Ik zou hem nooit als AP carry top spelen (dacht ook dat het specifiek om solo top ging).
Ging het ook. Maar je kan top bruiser spelen of gewoon tweede AP carry. Fnatic doet dat bijvoorbeeld meestal omdat ze met xPeke en Shushei 2 hele goede AP carry spelers hebben.

Verwijderd

warwick jungle gaat ook weer goed. Rond de 3;40 zit ik op lvl 4

as quint. armor yellow, mr/lvl blue, arp red (heb wel as maar niet genoeg runepages).

9/21/0 masteries
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 16:51:
warwick jungle gaat ook weer goed. Rond de 3;40 zit ik op lvl 4

as quint. armor yellow, mr/lvl blue, arp red (heb wel as maar niet genoeg runepages).

9/21/0 masteries
Zelf doe ik 0/21/9 met movespeed quints en inderdaad AS marks. Movespeed op warwick is erg van belang voor een snellere jungle, meer ganks en ook betere ganks. In zowel de defense tree als de utility tree heb ik dan ook de masteries die movespeed geven gemaxt.

Verwijderd

Nam altijd 21-9-0 of een hybride 12-11-7 ofzoiets voor warwick om zsm 6 te worden, moet hem wel nog testen in de nieuwe jungle.

ik edit mijn bevindingen hier wel in na een custom ofzo

edit :

lukt nog steeds en is niet echt zoveel sneller in de jungle dan voordien. Vindt zijn ulti nu ook niet zo significant sterker maar is wel een verbetering. Zal hem nog steeds af en toe es spelen in normals.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2012 17:30 ]

• Swanfield
Werd gisteren gewezen op mijn Ziggs build dat ik maar eens moest leren hoe ik Ziggs moest spelen op basis van de items die ik kocht :S Afijn ik had dus een Philostone, 2 dorans ringetjes en mijn normale schoenen nog want het was vrij vroeg in de game. Maar daar is toch niet zoveel mis mee?

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Een Philo op een AP Carry is een beetje een vreemde keuze. Je wilt early juist zoveel mogelijk AP stacken. Early Doran's zijn daarintegen wel gewoon een goede keuze ;)

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:41
Swanfield schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:06:
Werd gisteren gewezen op mijn Ziggs build dat ik maar eens moest leren hoe ik Ziggs moest spelen op basis van de items die ik kocht :S Afijn ik had dus een Philostone, 2 dorans ringetjes en mijn normale schoenen nog want het was vrij vroeg in de game. Maar daar is toch niet zoveel mis mee?
Normaal gesproken speel ik ziggs met tripple dorans ring, zonder philo stone.
Build daarna boots en eventueel sorc boots
Daarna ga ik voor een deathcap

Denk eigenlijk dat ze alleen maar commentaar hadden op je Philo. Voor de rest is er niks mis mee. Philo geeft je ecter geen dmg, en een beetje regen. Die je dorans ring ook wel geven.

Ook zou je voor een early hextech revolver kunnen gaan (daarna will of the antients). Aangezien je best veel damage op minions doet, werkt spellvamp wel lekker.

Late game zou ik voor een rylais chrystal scepter + void staff gaan.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

• Deefje85
  • Laatst online: 05-10-2024
Vraagje hoe speel je poppy het best???

ik heb hem daarnet even als Tank gespeeld.

warmog,thornmail enzz.

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Deefje85 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:24:
Vraagje hoe speel je poppy het best???

ik heb hem daarnet even als Tank gespeeld.

warmog,thornmail enzz.
AD: Trinity force, attackspd en attack dmg items
AP: Deathfire Graps, Lichbane, Deathcap, Voidstaff

[specs]

• Deefje85
  • Laatst online: 05-10-2024
Fanatic_FS schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:26:
[...]

AD: Trinity force, attackspd en attack dmg items
AP: Deathfire Graps, Lichbane, Deathcap, Voidstaff
je kan hem dus ook eigenlik hybrid spelen dan?Ik dacht dat poppy meer ap was

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47
even een vraagje voor de zekerheid

AD en AP, AP is de dmg die je doet met je abilities (kosten mana, energie, rage en health?) en AD is alle autoattack dmg?

Ik speel vaak skarner full tank (met alleen sheen) en vind het af en toe lastig om te kiezen voor armour/health/magic resist.

stel dat je enemy 1 goede ap en 1 goede ad heeft, die allebei een beetje gefeed zijn. Wat ga je dan als eerste item, frozen heart (vs ad) of aegis of zo vs mr?

• sjaggy
gotfurrr schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:30:

AD en AP, AP is de dmg die je doet met je abilities (kosten mana, energie, rage en health?) en AD is alle autoattack dmg?

Ik speel vaak skarner full tank (met alleen sheen) en vind het af en toe lastig om te kiezen voor armour/health/magic resist.

stel dat je enemy 1 goede ap en 1 goede ad heeft, die allebei een beetje gefeed zijn. Wat ga je dan als eerste item, frozen heart (vs ad) of aegis of zo vs mr?
Ligt ook weer aan welke champions het zijn, als je naar de grond word geveegd door een AD carry ipv van een AP carry dan is het vanzelfsprekend dat je armor bouwt. Andersom ook hetzelfde ofc. Wat je alleen in je achterhoofd moet houden is dat GEEN magic resit en full armor ook niet goed is. Al is het maar +56 mr van die cape... je zult het damage verschil direct merken.

Verwijderd

Je moet kijken we je het beste kan focussen. Als je denkt dat hun ap carry een makkelijke target is kan je het beste beginnen met armor stacken en telkens hun ap gelijk uit de fight halen. Andersom werkt ook mr stacken en hun ad zergen. Maarja items zijn sowieso vrij situationeel zou ook niet full tank skarner gaan als ik gefeed word.

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:09

Flapmo

and back is gigi!

Nee, AP (ability power) kan je zien als magic damage, AD is 'attack damage'. Je hebt skills die AD dmg doen terwijl ze wel energy/mana kosten. Akali haar e bijvoorbeeld doet physical damage maar kost wel energy.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:46
De nieuwe Shen.... is zooooo LEUK

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/hbT6

Tegenstanders gingen zo van Carried by Shen OMG xD
HEERLIJK! :D

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:40
Ik ben wat aan het experimenteren met Kennen.. is een leuke champion, maar o zo kwetsbaar. Iemand een leuke build voor hem? Ik ga voor sorc shoes, ryl staff, lich bane,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:35
coase schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:31:
Ik ben wat aan het experimenteren met Kennen.. is een leuke champion, maar o zo kwetsbaar. Iemand een leuke build voor hem? Ik ga voor sorc shoes, ryl staff, lich bane,
Ik begin altijd met boots+3pots > Hextech > Sorc Shoes > WoA > Rylai's

Daarna items die game afhankelijk zijn ( denk aan Void Staff vs mr, Zhonya vs ad, Abyssal Scepter vs ap, DeathCap vs all :P )

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen enkele damage-item en toch 12 kills. Shen OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Gisteren een leuk grapje gezien op Shushei z'n stream. Ze waren met Fnatic 5v5 ranked aan het spelen en hadden een setup met o.a. Twitch en Shen. Juist omdat de tegenstander geen oracles had konden ze met Twitch in het midden van de groep staan en Shen laten ulten op Twitch. Staat er zo ineens een Shen in het midden van je team. Met z'n taunt pakte hij dan wat focus terwijl zijn teammaten er dan in sprongen. Het lukte zelfs meerdere keren, was erg grappig om te zien (vooral wanneer je ze gewoon hoort giegelen over hun voicecom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:50:
Geen enkele damage-item en toch 12 kills. Shen OP!
Kwestie van goed gebruik maken van je Ki Strike :)
Scaled ongelooflijk met health en met feint van m'n hele team lekker healen als ze de juiste target pakken ^^

Lanen was wel kut tegen Galio maar tot nu toe pak ik de rest op top aan. Had laatst een Rumble, hij probeerde te harrassen, Taunt W, Q + Ki Strike is al 1/3e van z'n leven eraf :D

Shen is nu echt een pestkop geworden, m'n nieuwe favo solo top <3
Ben nog niet zeker van mijn build though. HP wil ik sowiesi hebben dus ik start met een Ruby Crystal en bouw deze op 1e back uit tot HoG en haal boots en wards. Daarna haal ik Spirit Visage en daarna dus Aegis voor team aura + zelf meer armor/mresist. En dan pas Warmogs.

Ben benieuwd hoe andere mensen hem atm spelen? :P

Edit: Overigens ik heb laatst op reddit gelezen over dat we eventueel een tourny kunnen maken icm http://www.z33k.com/

En die gebruiken, gedachten hierbij?

[ Voor 8% gewijzigd door Jeffroiscool op 17-02-2012 09:13 ]

League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit eerlijk gezegd. Zou je een hoop werk schelen dat blijkbaar al door iemand anders gedaan is.

edit: en ik snap hoe het werkt hoor Jeffro, ik vind het alleen een broken champion als je zonder damage-items te halen toch 12 kills kan halen. Ik bedoel: je bent unkillable met die build en doet nog zieke damage ook. Dat is volgens mij zo'n beetje de definitie van OP in LoL :P

[ Voor 56% gewijzigd door Vicarious op 17-02-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Er zijn weer PBE Patch Notes uit!
1 of 1 Riot Posts Yesterday, 03:44 PM
Here are today's patch notes:

Alistar
Unbreakable Will mana cost reduced to 100 from 150
Trample damage increased to 10-27 per second from 10-23

Galio
Idol of Durand damage range increased to 600 from 575

Irelia
Fixed a particle issue with Transcendent Blades

Malphite
Granite Shield now shows a cooldown timer

Miss Fortune
Strut now shows a cooldown timer

Nocturne
Now has a passive cooldown timer like Ziggs and Shen

Olaf
Axe Throw
Damage increased to 80-260 from 50-210
Scaling changed to +1.0 bonus AD from +0.5 total AD
Base cooldown reduced to 8 seconds from 10
Cooldown reduction for picking up the axe reduced to 4.5 seconds from 6
Ragnarok now provides 30/45/60 Armor and Magic Resist instead of 20/30/40 flat damage reduction

Poppy
Paragon of Demacia now shows you over its icon how many stacks you have

Teemo
Move Quick's passive component now shows a cooldown timer

General
Champions will now attempt to run home immediately when disconnecting, rather than attempting to Recall
Small monster camp sigils now restore up to 30 Mana in addition to Health
Small golem camp
Movement Speed increased to 300 from 180
Medium Golem base damage increased to 59 from 54

Co-Op Versus AI
Fixed a bug where Shyvana bot would stand still while attempting to retreat.
Er is ook een nieuwe champion in opkomst: http://sotl.clgaming.net/...p?page=Thread&threadID=51
Fiora Abilities: Taken from the PBE client, so no idea on damage numbers, etc.
Passive - Duelist: Fiora regenerates health over 6 seconds each time she deals damage. Striking champions will cause this effect to stack up to 4 times.
Q - Lunge: Fiora dashes forward to strike her target, dealing physical damage. Fiora can perform the dash a second time within a couple seconds at no mana cost.
W - Ripost: (Passive) Fiora's Attack Damage is increased. (Active) Fiora parries the next basic attack from a champion or monster and reflects magic damage back to the attacker.
E - Burst of Speed: Fiora gains Attack Speed for a couple seconds. Each basic attack or Lunge she lands during this time increases her Movement Speed, stacking.
R - Blade Waltz: Fiora dashes around the battlefield striking random champions dealing physical damage. Successive strikes against the same target deal less damage.
Blade Waltz sounds familiar =P
Tips & Items:
Playing as Fiora -
Fiora's passive grants health regeneration whenever she attacks. The bonus stacks against champions so don't be afraid to fight small skirmishes and trades.
Blade Waltz deals a lot of damage, but if you save it for when the enemy team tries to attack you it also save you from taking a lot of damage. (sic)
Playing Against Fiora -
Save disables for when Fiora activates Burst of Speed-it only lasts 3 seconds and Fiora needs to deal a lot of damage while it is up to be effective.
Fiora is really sticky when she has access to Lunge, but after she casts it twice it has a fairly long cooldown which can be exploited.
Rec Items:
(Classic) Dorans, GA, IE, Bloodthirster, Merc Treads, Ghostblade
(Dominion) Prospector's, IE, Black Cleaver, Merc Treads, Ghostblade, Bloodrazer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf buffjes! O+ Ben benieuwd wanneer ze in het eggie worden doorgevoerd en of het veel helpt. Is lange tijd mijn favoriete jungler geweest (daarom heb ik ook de Brolaf skin!) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffroiscool
Vicarious schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:38:
Olaf buffjes! O+ Ben benieuwd wanneer ze in het eggie worden doorgevoerd en of het veel helpt. Is lange tijd mijn favoriete jungler geweest (daarom heb ik ook de Brolaf skin!) :P
Ik had gister Olaf per ongeluk als random in Ranked. Ik speelde ongelooflijk goed tegen Riven op top maar lategame val ik erg af ;(

Die buffs zien er idd geweldig uit, ze doen het echt goed door champs weer leuk te maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
grrrrrrrrrrrr gisteren een potje ranked gedaan en ik ga nunu jungle alles ok een leblanc mid tegen een brand op 2,30 minuten begint ze als een halve idioot te pingen en typt ze in all caps NOOB NUNU GANK YOU FUCKING NOOB IDIOT JUNGLER ! ! !
zeg ik tegen haar hold it for 3 more second almoste done at red
... an ally has been slain ...
REPORT NOOB NUNU FUCKING NOOB JUNGLER
en dan onze bottom lane ze hadden de perfeeeecte duoQ combo ...
op 4 minuten .. ennemy double kill ! !
( de combo was ashe en AP tristana )
onze top deed het goed een nasus die ongelofelijk goed kon farmen en plots een GP kon 1 hitten xD was grappig om te zien :p

late game le blanc was useless tristana deed geen damage ashe was goed bezig
continu met ashe lopen bloodboilen en samen met haar ennemy gaan slowen :P
ik stond ongeveer 4/6/32
en dan verloren we omdat de vijand ietsje te veel gefeed was maar onze ashe en nasus ook maar bij hen was het net iets verdeelder
en dan kwamen de ragers in actie

REPORT NUNU HE WAS USELESS HE IS A RETARDED JUNGLER WHO DOES NO DAMAGE
terwijl ik met mijn slow genoeg kills heb gesecured en veel heb geholpen met ontsnappen en pushen

waarom is de community ZO idioot en geven ze nooit respect :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

coase schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:31:
Start met boots en 3 pots
Revolver
Crystal Scepter
Wota afmaken
Deathcap
Abyssal
Zhonya's

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drunk3nD3m0n schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:44:
waarom is de community ZO idioot en geven ze nooit respect :(
omdat het grootste deel zielige kinderen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fanatic_FS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:46:
[...]

Start met boots en 3 pots
Revolver
Crystal Scepter
Wota afmaken
Deathcap
Abyssal
Zhonya's
Zomaar steel je mn build! :+ Ik bouw hem precies hetzelfde idd :D

Qua runes/masteries:
Magicpen marks, health/lvl yellows (liever energy, maarja... duur!), ap/lvl glyphs, flat AP quints (of spellvamp)
Masteries heb ik 9/9/12 met in offense vooral die 10 magicpen, in defense de extra health en in utility de spellvamp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 14:47

is dat niet huge :S

edit lol nm. dacht dat het voor champions was

[ Voor 28% gewijzigd door gotfurrr op 17-02-2012 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gotfurrr schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:55:

is dat niet huge :S

edit lol nm. dacht dat het voor champions was
Voor die golems ja. Is om te voorkomen dat blue team bot lane gelijk kan beginnen met small golem camp en al lvl 2 is voordat paars ook maar 1 minion gekilld heeft. Nu kan dat nog steeds, maar dan krijgen ze wel damage terwijl ze voorheen steeds konden wegrennen van die golems.

[ Voor 13% gewijzigd door Vicarious op 17-02-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knevel-O
  • Laatst online: 06-10-2023
Vicarious schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:58:
[...]

Voor die golems ja. Is om te voorkomen dat blue team bot lane gelijk kan beginnen met small golem camp en al lvl 2 is voordat paars ook maar 1 minion gekilld heeft. Nu kan dat nog steeds, maar dan krijgen ze wel damage terwijl ze voorheen steeds konden wegrennen van die golems.
nu kan het nog steeds, alleen komen ze met half hp op lane

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knevel-O schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:00:
[...]

nu kan het nog steeds, alleen komen ze met half hp op lane
Dat zeg ik, gamma! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Vicarious schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:48:
[...]

Zomaar steel je mn build! :+ Ik bouw hem precies hetzelfde idd :D

Qua runes/masteries:
Magicpen marks, health/lvl yellows (liever energy, maarja... duur!), ap/lvl glyphs, flat AP quints (of spellvamp)
Masteries heb ik 9/9/12 met in offense vooral die 10 magicpen, in defense de extra health en in utility de spellvamp!
ik doe 21/0/9 masteries op Kennen.
3 punten in de energy mastery, eentje in de summoner skill, 4 in de movespd en eentje in de buff duration.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fanatic_FS schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:04:
[...]

ik doe 21/0/9 masteries op Kennen.
3 punten in de energy mastery, eentje in de summoner skill, 4 in de movespd en eentje in de buff duration.
Kan ook prima, alleen mijn voorkeur is om early game wat tankier te zijn en ook wat meer sustain te hebben. Die spellvamp helpt daar nog best redelijk bij aangezien je Q vrij spammable is en je behoorlijk wat AoE-damage kan doen met je E + W combo op creeps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vicarious schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:38:
Hmm. Kan inderdaad goed zijn voor jungle olaf terug viable te maken, maar gaat top olaf nu geen absolute terror zijn, aangezien hij nu al heel sterk is tegen bepaalde lanes.

En opnieuw kleine alistar buff, woopwoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:22:
[...]

Hmm. Kan inderdaad goed zijn voor jungle olaf terug viable te maken, maar gaat top olaf nu geen absolute terror zijn, aangezien hij nu al heel sterk is tegen bepaalde lanes.

En opnieuw kleine alistar buff, woopwoop
Valt wel mee. De grootste change is dat zijn axe sterker is geworden, maar die kost flinke mana. Daar heb je dus blue buff voor nodig als je die wilt spammen, en dat lukt je alleen early game in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:06
Jeffroiscool schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 00:31:
De nieuwe Shen.... is zooooo LEUK

[afbeelding]

Tegenstanders gingen zo van Carried by Shen OMG xD
HEERLIJK! :D
Klassiek geval van Riot fail. Shen was niet viable en is nu ineens weer overpowered. Het is niet voor niets dat Shen op dit moment in 99% van de ranked games Ban of Pick is. En het is zeker niet de eerste keer dat het zo gebeurt. Ik heb nu al enkele keren Normals gespeeld waar het hele team van de tegenstander niks waard was, de Shen solo top was en uiteindelijk de game voor ze carried.

FOTM en hopelijk snel weer een nerf.

Disclaimer: Ik zeg dit trouwens niet gebaseerd op jou score hoor, ik weet uit ervaring dat je geen slechte speler bent, maar het is op basis van meerdere games die ik tegen hem gespeeld heb. En ik zeur zelden tot nooit over OP-characters, maar dit is wel absurd. Op dit moment kan geen enkele champ hem verslaan solo top. Alleen een goede WW of een ranged carry kan 'gelijk blijven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NibborSneffets schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:53:
[...]

Klassiek geval van Riot fail. Shen was niet viable en is nu ineens weer overpowered. Het is niet voor niets dat Shen op dit moment in 99% van de ranked games Ban of Pick is. En het is zeker niet de eerste keer dat het zo gebeurt. Ik heb nu al enkele keren Normals gespeeld waar het hele team van de tegenstander niks waard was, de Shen solo top was en uiteindelijk de game voor ze carried.

FOTM en hopelijk snel weer een nerf.

Disclaimer: Ik zeg dit trouwens niet gebaseerd op jou score hoor, ik weet uit ervaring dat je geen slechte speler bent, maar het is op basis van meerdere games die ik tegen hem gespeeld heb. En ik zeur zelden tot nooit over OP-characters, maar dit is wel absurd. Op dit moment kan geen enkele champ hem verslaan solo top. Alleen een goede WW of een ranged carry kan 'gelijk blijven'.
Ach het belangrijkste is gefixed zijn kit is nu weer goed en leuk om te gebruiken.
Als ze de nummers flink aanpassen heb je gewoon weer een volledig viable champ.
Doen ze dat niet heb je een nieuwe gangplank die je altijd gepicked of gebanned gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunk3nD3m0n
shen is nu echt niet OP ik vind hem nu eindelijk terug bruikbaar ik ga hem mij binnekort ook eens aanschaffen ik speelde hem graag tijdens de rotations maar vond hem niet Zo nuttig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Het punt is, Shen was altijd al sterk in lane door zijn sustain en harras met Q.
Echter schaalde hij niet naar lategame omdat hij in teamfights zo zonder energy zat.
Daarnaast was zijn shield nutteloos, want niemand ging Shen aanvallen omdat hij geen damage deed en zijn passive sneller proct als je hem aanviel.

Nu doet Shen damage omdat zijn passive vaker proct, en hij minder snel zonder energy zit.
Daarnaast wil je hem nu juist aanvallen om zijn shield te breken.

Als je een Amumu niet aanpakt in een teamfight, sloopt die ook je team.

[specs]

Pagina: 1 ... 23 ... 91 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)

Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.