Sivir steekt toch wel ver boven vele anderen uit.Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:31:
momenteel vind ik niet dat er bij de AD carys champs zijn die er bovenuit steken ik vind ze allemaal een beetje balanced iedereen heeft zijn eigen speciale eigenschap die in elk geval handig kan zijn
ja kan met elke AD carry gaan carryen als je weet hoe je het doet
Verwijderd
Veel supports denken dat ze bot moeten babysitten maar als je een AD hebt die weet waar hij mee bezig is kun je gewoon mid gaan supporten.
Hielp wel mee dat ik gisteren zelf ook al tegen een LB mid heb gestaan, wat een hell is dat zeg. Maar gelukkig zijn de meeste lb's hetzelfde: OMG I has ze powerzzzzz I has ze killzzz. Dan staat LB endgame 22/5/2 en de rest van het team 2/4/5 terwijl bij het andere team de kills gewoon goed verdeeld zijn
thank u enemy LB for ignoring your team
@ Sivir: Ik vind haar meh meh. heb niet echt het gevoel dat ik dmg doe en voelt traag aan, vind graves veel fijner spelen als kun je met sivir idd ook flinke dmg doen
Hielp wel mee dat ik gisteren zelf ook al tegen een LB mid heb gestaan, wat een hell is dat zeg. Maar gelukkig zijn de meeste lb's hetzelfde: OMG I has ze powerzzzzz I has ze killzzz. Dan staat LB endgame 22/5/2 en de rest van het team 2/4/5 terwijl bij het andere team de kills gewoon goed verdeeld zijn
@ Sivir: Ik vind haar meh meh. heb niet echt het gevoel dat ik dmg doe en voelt traag aan, vind graves veel fijner spelen als kun je met sivir idd ook flinke dmg doen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 14:32 ]
Alle champs die auto attack zijn zijn easy2play.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:21:
[...]
Maar je leest je eigen teksten toch ook wel? Dat je potjes verliest ligt echt ALTIJD aan je team? Je hebt zelf ALLEEN maar goede games? En omdat je een keer 11/0 staat met een Caitlyn betekent het gelijk dat ze OP is? Zou het niet kunnen dat je gewoon ook vrij makkelijke tegenstanders had? Caitlyn heeft opzich uitgaande van andere AD carries weinig extra's dat ze brengt late game. Een Caitlyn die een goede early game heeft zal net als alle andere champions die genoeg kills hebben gehad simpel weg een potje kunnen winnen. Maar dat ligt niet aan Cait zelf, dat ligt aan je tegenstander. Cait kan early game simpelweg haar lane winnen, maar dat is zo'n beetje ook haar enige echte kracht die ze nog heeft. Haar ult late game geeft niets extra's dan bijvoorbeeld een Vayne, Sivir of Kog'maw. Haar traps kunnen nog enigsinds handig zijn, maar kunnen net zo goed TEGEN haar werken. Neem een Morgana met shield of een Sivir. Dan heeft ze nog haar slow/escape wat handig is, maar geen meerwaarde zal geven in een teamfight. Haar Q gebruik je simpelweg lategame amper tot niet meer aangezien je auto-attack tegen die tijd allang je Q dmg outperformen.
Dus ja, easy to play? Misschien wel, maar er komt meer bij kijken om Cait late game nog viable to maken. Dan dien je over het algemeen een goede speler te zijn (positioning / map awareness) om Cait nuttig te maken. Waar je bij een Corki op een ult skillshot na, voor de rest verder simpelweg alles rechtvooruit kunt knallen.
Weet niet wat het is, maar je kijk op champions vind ik gewoon wat te simplistisch. "Ik sta 11/0 dus het is een easy to play champion". Zelfde wat ik een tijd geleden van je gelezen heb over Akali...
Maar goed, ik speel soloqueue hup alleen maar loses. Ik speel met een vriend 6 wins 1 lose. Nice
Verwijderd
Ik moet hier toch echt wat tegenin brengen. Een goede support kraakt of maakt je lane. Als AD is je enige doel om je gold inkomen te maximaliseren. Al je cs raken en proberen de tegenstanders minder gold te laten krijgen is je hoofddoel. Maar een goede support zorgt voor harass, vision, veiligheid in lane en geeft je buffs.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:31:
Veel supports denken dat ze bot moeten babysitten maar als je een AD hebt die weet waar hij mee bezig is kun je gewoon mid gaan supporten.
Er zijn dan wel champions die enigszins 1v2 kunnen lanen (Cho, Galio), maar een roaming support zal over het algemeen de farm van je carry erg benadelen.
Ik snap wel dat als je mid het erg lastig heeft, dat je die gaat helpen. Maar om niet meer in je lane terug te gaan voor 20 min is nogal risicovol.
@LikeAKing: Als autattack champions easy to play zijn, dan zou het toch niet moeilijk voor je zijn om 2k ELO te halen met Tryn of Yi?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 14:36 ]
Ik vind Vayne juist traag aanvoelen 
easy2play =/= op he? het gaat niet over OP maar over welke champs TE rewardend zijn zonder skill nodig te hebben
easy2play =/= op he? het gaat niet over OP maar over welke champs TE rewardend zijn zonder skill nodig te hebben
[ Voor 60% gewijzigd door LikeAKing op 14-02-2012 14:38 ]
Verwijderd
Na 2 potjes met soraka combi sivir valt de oom wel mee. Wel mana regen seals en masteries gepakt. Mid game zul je wat vaker moeten teleporten om weer mana te halen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:04:
Ik ben erg blij met de buffs en nerfs
Shen ziet er heerlijk uit, die wil ik zeker uitproberen. Allistar kan nu beter headbut en pullverize gebruiken (voorheen koste het echt veel mana, nu is het flink verbeterd), heal kost wat meer mana maar dat is nooit een probleem geweest, je kon heal blijven spammen.
Sona nerfs maakt early game wat moeilijker en er is nog meer teamwork nodig, iets wat ik fijn vind als ik duo queue
Soraka nerf, thank god! Die heal van haar is insane en als ze zelf unlimited mana heeft is daar weinig tegen te doen, mooie is dat de mana die ze geeft is toegenomen, heel fijn met sivir en graves
Ben nog geen nautilus tegengekomen. Wel een hoop ziggs.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 14:41 ]
Zoals Outcast het dan nu zegt lijkt het er op dat Soraka nu een 'normale' support is. Ze kon 24/7 sustain houden in de lane en naar mijn mening de enige support die passief spel bevordert.
EDIT:
om het even duidelijk te maken, dit verandert daar natuurlijk niets aan, alleen nu staat ze niet CONSTANT bij de carry.
EDIT:
om het even duidelijk te maken, dit verandert daar natuurlijk niets aan, alleen nu staat ze niet CONSTANT bij de carry.
[ Voor 25% gewijzigd door Kaasdipje op 14-02-2012 14:42 ]
geef me eens een goede reden waarom sivir erboven uit steekt ? ik heb er al veel gebeat in laneVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:28:
[...]
Sivir steekt toch wel ver boven vele anderen uit.
Beep Boop son ... Beep Boop
Dit is dan weer nieuws wat me wel heel goed in de oren klinkt. Shen is een van mijn favorieten in de game, en ik speel hem nog graag. Ben dan ook erg benieuwd hoe sterk hij daadwerkelijk is sinds de buffs...
Scarra @dignitasScarra
10m
really scared because of those shen buffs now... Preliminary testing shows he's really strong. REALLY REALLY REALLY strong
[ Voor 10% gewijzigd door Kaasdipje op 14-02-2012 14:48 ]
Verwijderd
Was met name VOOR de vorige patch zo, dat ze simpelweg lowlevels hogere burstdamage had dan andere AD carries. Waardoor ze haar lane vrij simpel kon domineren tenzij ze een goede Cait tegenover zich had.Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:42:
[...]
geef me eens een goede reden waarom sivir erboven uit steekt ? ik heb er al veel gebeat in lane
Verwijderd
Daar heb je 100% gelijk in en het is ook maar net wat de situatie nodig heeft. Soms sta je met een AD die echt een babysitter nodig heeft maar op het moment dat dit niet het geval is en je bent lvl 6/7/8 dan kun je mid lane prima gaan helpen en dan niet als een support in bot door in de lane te gaan staan maar door te ganken. Na de gank helpen de lane van de tower weg te krijgen of pushen (licht eraan of de enemy back is of niet) en daarna terug naar botlane. Je AD carry moet dan nog gewoon in leven zijn als hij nadenkt en safe speelt. Hij krijgt tevens meer xp waardoor hij een leuke voorsprong opbouwt tov de andere.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:36:
[...]
Ik moet hier toch echt wat tegenin brengen. Een goede support kraakt of maakt je lane. Als AD is je enige doel om je gold inkomen te maximaliseren. Al je cs raken en proberen de tegenstanders minder gold te laten krijgen is je hoofddoel. Maar een goede support zorgt voor harass, vision, veiligheid in lane en geeft je buffs.
Er zijn dan wel champions die enigszins 1v2 kunnen lanen (Cho, Galio), maar een roaming support zal over het algemeen de farm van je carry erg benadelen.
Ik snap wel dat als je mid het erg lastig heeft, dat je die gaat helpen. Maar om niet meer in je lane terug te gaan voor 20 min is nogal risicovol.
@LikeAKing: Als autattack champions easy to play zijn, dan zou het toch niet moeilijk voor je zijn om 2k ELO te halen met Tryn of Yi?
Mooiste is nog als je AD tot onder de tower gepushed is en je komt van mid samen met je jungler nog twee kills halen op bot.
Licht dus ook aan je AD, daarom zei ik ook dat als je met een fatsoenlijke AD staat dat het mogenlijk is
Wat wil je nu zeggen ? You got carried?LikeAKing schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:35:
[...]
Maar goed, ik speel soloqueue hup alleen maar loses. Ik speel met een vriend 6 wins 1 lose. Nice
Vicariously I live while the whole world dies
maar sivir haar hoge burst damage is ZOOOOO easy om te dodgen ... early game is ze useless als je begint met bootsVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:48:
[...]
Was met name VOOR de vorige patch zo, dat ze simpelweg lowlevels hogere burstdamage had dan andere AD carries. Waardoor ze haar lane vrij simpel kon domineren tenzij ze een goede Cait tegenover zich had.
Even een test hier neergooien hoor.

Welke datum zien jullie en update deze als jullie een refresh geven?
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Verwijderd
Blijf ik nog steeds een opmerking vinden die niet klopt. Voor elke champion in League of Legends zul je toch echt ZELF skills moeten hebben. Je kunt geen enkele champion opnoemen dat als je met of tegen deze champion speelt al standaard verloren hebt. Dus het hangt nog ALTIJD af van de speler die hem in zijn handen heeft.LikeAKing schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:38:
Ik vind Vayne juist traag aanvoelen
Tryndamere bijvoorbeeld, vrij standaard om te spelen qua autoattacks en vrij powerful in zijn lane na level 6. Maar zet daar een exhaust / stun / ignite of thornmail tegenover. Dan vraagt het al wat meer van de Tryndamere speler om zich daarop aan te passen. En dan ga je toch echt wel een verschil zien in goede Tryndamere spelers en geweldige Tryndamere spelers.
Dus nee er is geen champion die GEEN skill vereist.
de juiste datum en goeie tijd, hij refeshed ookJeffroiscool schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:55:
[afbeelding]
Verwijderd
niceJeffroiscool schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:55:
[afbeelding]
ik wacht nog steeds op een goede uitleg xDVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:28:
[...]
Sivir steekt toch wel ver boven vele anderen uit.
ik vind als je een standpunt aangaat op het forum dat je jezelf wel een beetje mag verdedigen he
( ben gewoon heel benieuwd
Daarnaast moet je niet vergeten dat een goede cs score ook skills vereist. Dan kan Cait oh zo easy2play zijn... als je je cs mist heb je daar geen bal aan... niks rewardends, je moet gewoon kunnen poken, traden en cs'en!Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:57:
[...]
Blijf ik nog steeds een opmerking vinden die niet klopt. Voor elke champion in League of Legends zul je toch echt ZELF skills moeten hebben. Je kunt geen enkele champion opnoemen dat als je met of tegen deze champion speelt al standaard verloren hebt. Dus het hangt nog ALTIJD af van de speler die hem in zijn handen heeft.
Tryndamere bijvoorbeeld, vrij standaard om te spelen qua autoattacks en vrij powerful in zijn lane na level 6. Maar zet daar een exhaust / stun / ignite of thornmail tegenover. Dan vraagt het al wat meer van de Tryndamere speler om zich daarop aan te passen. En dan ga je toch echt wel een verschil zien in goede Tryndamere spelers en geweldige Tryndamere spelers.
Dus nee er is geen champion die GEEN skill vereist.
Zeker met een stun (o.i.d.) support is je boomerang niet te dodgen. Je w-skill reset je AA dus als je AA-w-AA doet is dat al vrij veel damage. Combineer dat met een beetje aggresieve support en je boomerang en het is een koud kunstje om je tegenstander dusdanig te zonen dat je cs geen probleem zouden moeten zijn. Verder kan je met je boomerang en je w-skill al vrij snel minion waves in enkele secondes farmen... dus kan je easy pushen en zeker in de lagere elo maakt pushen veel uit.Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:05:
[...]
ik wacht nog steeds op een goede uitleg xD
ik vind als je een standpunt aangaat op het forum dat je jezelf wel een beetje mag verdedigen he
( ben gewoon heel benieuwd)
edit:

[ Voor 4% gewijzigd door broc85 op 14-02-2012 15:11 ]
Verwijderd
Was ik zelfs nog vergeten erbij te zetten inderdaad. Ja klopt helemaal.broc85 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:05:
[...]
Daarnaast moet je niet vergeten dat een goede cs score ook skills vereist. Dan kan Cait oh zo easy2play zijn... als je je cs mist heb je daar geen bal aan... niks rewardends, je moet gewoon kunnen poken, traden en cs'en!
genante servers weer helemaal down zit je 20 minuten in de que dan opeens server busy schandalig ..
iedereen kan wel eens technishe problemen hebben heJasper 99 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:11:
genante servers weer helemaal down zit je 20 minuten in de que dan opeens server busy schandalig ..
Plus free2play. In het geval van Blizzard (WoW) had je meer reden tot klagen gehad, aangezien je maandelijks voor service betaald.Drunk3nD3m0n schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:12:
[...]
iedereen kan wel eens technishe problemen hebben hedeze ochtend zaten ook 500 klanten van ons zonder terminal omdat de UPS in het datacenter kapot was en de stroom uitviel
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Daar is een heel leuk trucje voorDrunk3nD3m0n schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:12:
[...]
iedereen kan wel eens technishe problemen hebben hedeze ochtend zaten ook 500 klanten van ons zonder terminal omdat de UPS in het datacenter kapot was en de stroom uitviel
Meeste servers hebben 2 voedingen, 1 stekker via je UPS en de andere zonder je UPS. Works great in dergelijke gevallen (MKBtjes).
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
ja da doen we ook maar de ups op zichzelf was volledig kapot gegaan dat ding draaide zelf niet meerJeffroiscool schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:18:
[...]
Daar is een heel leuk trucje voor
Meeste servers hebben 2 voedingen, 1 stekker via je UPS en de andere zonder je UPS. Works great in dergelijke gevallen (MKBtjes).
maar aanyways we zijn off-topic aan het gaan alweer
Bij WoW is het echter ook zo dat als ze meer dan een dag offline zijn, je vaak een maand gratis krijgt... Das een stuk beter dan 10 win IP boost of 400 RP...Damienx2 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:15:
[...]
Plus free2play. In het geval van Blizzard (WoW) had je meer reden tot klagen gehad, aangezien je maandelijks voor service betaald.
Daar betaal je toch ook voor?Gropah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:20:
[...]
Bij WoW is het echter ook zo dat als ze meer dan een dag offline zijn, je vaak een maand gratis krijgt... Das een stuk beter dan 10 win IP boost of 400 RP...
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Verwijderd
Waarom blijven mensen dat Free2play toch aanhalen in dit soort situaties? Ander businessmodel maar ze verdienen net zo goed geld als andere bedrijven hoor. Ik vind dat echt geen argument meer, er zijn zat mensen die geld in dit spel steken een aangezien Riot voldoende verdiend mag je daar best iets voor terugverwachten.Damienx2 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:25:
[...]
Daar betaal je toch ook voor?Wees uberhaupt blij dat ze nog IETS geven. Vind over het algemeen de service die Riot geeft aanzienlijk goed voor een free to play game.
eigenlijk een korte vraag moest LoL betalend worden per maand zouden jullie het nog doen ?
of als ze zeggen je kan nog free to play maar enkel met de weekly rotation champs
wat zouden jullie doen ?
@ jeffro kan jij eens zo een poll aanmaken xD ? ik weet niet hoe ik dat kan doen
of als ze zeggen je kan nog free to play maar enkel met de weekly rotation champs
wat zouden jullie doen ?
@ jeffro kan jij eens zo een poll aanmaken xD ? ik weet niet hoe ik dat kan doen
Verwijderd
En heb je dan niets in return gekregen de laatste maanden ?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:27:
[...]
Waarom blijven mensen dat Free2play toch aanhalen in dit soort situaties? Ander businessmodel maar ze verdienen net zo goed geld als andere bedrijven hoor. Ik vind dat echt geen argument meer, er zijn zat mensen die geld in dit spel steken een aangezien Riot voldoende verdiend mag je daar best iets voor terugverwachten.
Klagen kan altijd.
Waarom niet? Het is andere koek toch?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:27:
[...]
Waarom blijven mensen dat Free2play toch aanhalen in dit soort situaties? Ander businessmodel maar ze verdienen net zo goed geld als andere bedrijven hoor. Ik vind dat echt geen argument meer, er zijn zat mensen die geld in dit spel steken een aangezien Riot voldoende verdiend mag je daar best iets voor terugverwachten.
Het is simpel: bij WoW betaal je maandelijks 12 euro (of zo) voor een service. Wordt die service niet geleverd dan heb je recht op compensatie. Voor LoL betaal je standaard niets, dus, niet per definitie recht op iets wat niet geleverd wordt. Nu heb ik geen cijfers, maar Riot heeft meermaals toegegeven dat het overgrote deel van de spelers geen cent heeft uitgegeven aan de game. En dus heb je ook geen service gekocht als klant zijnde. Dat is even kort door de bocht; maar dát is nu eenmaal het verschil.
Ik doe even gek, maar draai het eens om: de tijd dat de boel wel up is, krijg jij een gratis game van Riot. Is dat niet al compensatie genoeg voor de tijd dat het er uit ligt?
Toch zijn ze altijd heel schappelijk in compensatie en sowieso zijn er sinds de EU split nog maar érg weinig problemen geweest waarvoor je compensatie zou kunnen wensen. Dus zeggen 'dan mag je daar best iets voor terugverwachten', natuurlijk mag je daar wat voor terugverwachten. De gratis spelers mogen ook dingen verwachten, maar ze hebben niet rechten zoals WoW-spelers die hebben. Toch gaat Riot even ver voor iedere speler, ongeacht wat je betaald hebt. De support heb ik altijd als uitstekend ervaren.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 14-02-2012 16:36 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Ik bedoelde het veel breder dan "iets" terugverwachten, ik hoef niets terug namelijk. Maar dat argument wordt ook gegeven als mensen klagen over bugs etc etc. Elke keer komt het "het is free2play dus" terug. Vind dat beetje achterhaald.
Achterhaald vind ik een vreemde woordkeuze. De game is nog altijd gratis. Even afgezien van een storing, krijg je 24/7 een game van Riot die je naar believen kan spelen zonder een cent uit te geven.
Natuurlijk is het enigszins gek als men op een bug antwoord 'hey het is gratis, dus je mag niet klagen'. Dat vind ik ook dom; elke game heeft bugs. En of je er nu voor betaalt of niet doet er niet toe. Maar gelukkig antwoordt Riot dat zélf nooit, er zijn alleen lieden die dat graag aanhalen als reden om maar niet te klagen. Niet handig.
Je mag zeker klagen en in mijn ervaring neemt Riot die klachten ook altijd serieus. Dat de game gratis is is zeker geen excuus voor meer bugs dan andere games (niet dat ik dat vind trouwens).
Natuurlijk is het enigszins gek als men op een bug antwoord 'hey het is gratis, dus je mag niet klagen'. Dat vind ik ook dom; elke game heeft bugs. En of je er nu voor betaalt of niet doet er niet toe. Maar gelukkig antwoordt Riot dat zélf nooit, er zijn alleen lieden die dat graag aanhalen als reden om maar niet te klagen. Niet handig.
Je mag zeker klagen en in mijn ervaring neemt Riot die klachten ook altijd serieus. Dat de game gratis is is zeker geen excuus voor meer bugs dan andere games (niet dat ik dat vind trouwens).
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Cloud schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:34:
[...]
Waarom niet? Het is andere koek toch?
Het is simpel: bij WoW betaal je maandelijks 12 euro (of zo) voor een service. Wordt die service niet geleverd dan heb je recht op compensatie. Voor LoL betaal je standaard niets, dus, niet per definitie recht op iets wat niet geleverd wordt. Nu heb ik geen cijfers, maar Riot heeft meermaals toegegeven dat het overgrote deel van de spelers geen cent heeft uitgegeven aan de game. En dus heb je ook geen service gekocht als klant zijnde. Dat is even kort door de bocht; maar dát is nu eenmaal het verschil.
Ik doe even gek, maar draai het eens om: de tijd dat de boel wel up is, krijg jij een gratis game van Riot. Is dat niet al compensatie genoeg voor de tijd dat het er uit ligt?
Toch zijn ze altijd heel schappelijk in compensatie en sowieso zijn er sinds de EU split nog maar érg weinig problemen geweest waarvoor je compensatie zou kunnen wensen. Dus zeggen 'dan mag je daar best iets voor terugverwachten', natuurlijk mag je daar wat voor terugverwachten. De gratis spelers mogen ook dingen verwachten, maar ze hebben niet rechten zoals WoW-spelers die hebben. Toch gaat Riot even ver voor iedere speler, ongeacht wat je betaald hebt. De support heb ik altijd als uitstekend ervaren.
Hoezo zou je minder rechten hebben omdat het free2play is? Je speelt het spel, wat zij beschikbaar voor jouw stellen, alleen betaal je er als speler niet altijd even direct voor, maar wordt er geld verdiend met ingame items of reclame... Uiteindelijk heb je net zoveel rechten op een f2p als op een p2p.Cloud schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:40:
Achterhaald vind ik een vreemde woordkeuze. De game is nog altijd gratis. Even afgezien van een storing, krijg je 24/7 een game van Riot die je naar believen kan spelen zonder een cent uit te geven.
Dit is ook de reden waarom ik f2p een slecht argument vind bij alle discussie's die hier om draaien. Het bedrijf verdiend geld, als ze het goed doen zelfs meer dan bij p2p, met het beschikbaar stellen van het geld. Alle klachten, downtime en andere rootzooi zijn slecht voor het image van een f2p en zullen er voor zorgen dat minder mensen het gaan spelen, waardoor het geld wegblijft. Bij games zoals Guild Wars boeit dat niet, het geld is al binnen, maar bij WoW of LoL boeit het wel aangezien ze constant aan je verdienen. Bij WoW is het dan wel zo dat ze geen 13 euro extra per maand meer krijgen, maar ze hebben ook minder kosten. Stel dat ze per schandaal een ton minder krijgen door gestopte subs, die kosten halen ze er ook weer uit.
Ik zou zelfs zover willen gaan dat ze bij LoL juist meer op de userbase moeten letten dan bij WoW of welke andere MMO dan ook. Bij LoL wordt er namelijk geld verdiend doordat mensen het spelen, niet omdat ze het willen kunnen spelen. Als je het bij LoL verneukt stoppen mensen met spelen, ik ken er genoeg, en dan loop je gewoon geld mis. Ja, ook hier worden er minder kosten gemaakt, maar je bent veel afhankelijker van de spelers en het spelers aantal omdat het je enige inkomsten bron is. Dus nee, bij f2p heb je net zoveel rechten als bij p2p.
BTW daarnaast is het ook zo dat je net zoveel kunt doen tegen een RIOT ban als tegen een blizzard ban, namelijk helemaal niks, dus over welke rechten hebben we het eigenlijk?
Verwijderd
Achterhaald is niet de beste keus geweest inderdaad. Wat jij nu zegt is dus precies wat ik bedoel eigenlijk, met als enige verschil dat ik wel vind dat LoL erg veel bugs/errors heeft in vergelijking met andere games die ik speel(de).Cloud schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:40:
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:45:
wat is er met de site en de server aan de hand?
Dus zorgt Riot dat ze investeren in hun serverplatform zodat meer mensen hun gratis spel kunnen spelen en er een hogere uptime is. Daar hou je meer klanten mee vast dan het continue uitdelen van compensaties. Wat heb ik aan 400 RP als de servers een uptime van 50% hebben?Gropah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:41:
[...]
[...]
Hoezo zou je minder rechten hebben omdat het free2play is? Je speelt het spel, wat zij beschikbaar voor jouw stellen, alleen betaal je er als speler niet altijd even direct voor, maar wordt er geld verdiend met ingame items of reclame... Uiteindelijk heb je net zoveel rechten op een f2p als op een p2p.
Dit is ook de reden waarom ik f2p een slecht argument vind bij alle discussie's die hier om draaien. Het bedrijf verdiend geld, als ze het goed doen zelfs meer dan bij p2p, met het beschikbaar stellen van het geld. Alle klachten, downtime en andere rootzooi zijn slecht voor het image van een f2p en zullen er voor zorgen dat minder mensen het gaan spelen, waardoor het geld wegblijft. Bij games zoals Guild Wars boeit dat niet, het geld is al binnen, maar bij WoW of LoL boeit het wel aangezien ze constant aan je verdienen. Bij WoW is het dan wel zo dat ze geen 13 euro extra per maand meer krijgen, maar ze hebben ook minder kosten. Stel dat ze per schandaal een ton minder krijgen door gestopte subs, die kosten halen ze er ook weer uit.
Ik zou zelfs zover willen gaan dat ze bij LoL juist meer op de userbase moeten letten dan bij WoW of welke andere MMO dan ook. Bij LoL wordt er namelijk geld verdiend doordat mensen het spelen, niet omdat ze het willen kunnen spelen. Als je het bij LoL verneukt stoppen mensen met spelen, ik ken er genoeg, en dan loop je gewoon geld mis. Ja, ook hier worden er minder kosten gemaakt, maar je bent veel afhankelijker van de spelers en het spelers aantal omdat het je enige inkomsten bron is. Dus nee, bij f2p heb je net zoveel rechten als bij p2p.
BTW daarnaast is het ook zo dat je net zoveel kunt doen tegen een RIOT ban als tegen een blizzard ban, namelijk helemaal niks, dus over welke rechten hebben we het eigenlijk?
@Gropah
Volgens mij mis je echt faliekant mijn punt.
Ik bekijk het simpel, je hebt geen recht (letterlijk, het woord 'recht') op compensatie. Kijk naar nu.nl, stel dat zij er een dag uitliggen, of tweakers.net bijvoorbeeld. Of een week. Of elke maand een paar dagen. Mail je dan ook meteen de volgende dag, dat je compensatie wilt? Omdat je niet de gratis content die je elke dag consumeert, kon consumeren voor de gegeven storingsperiode? Nee natuurlijk niet. Als ze er te vaak uit liggen, blijf je als bezoeker gewoon weg. Je gaat geen geld eisen voor iets waarvoor je nooit betaald hebt. Je krijgt alles al gratis voor elke minuut dat het wél werkt.
Jij legt me nu iets heel anders in de mond, en dat is dat het voor Riot niet belangrijk is om ervoor te zorgen dat het spul draait en de spelers happy zijn. Dat is pertinent onwaar natuurlijk. Die gratis spelers zijn het belangrijkste voor Riot wat ze hebben! Zonder de spelers geen community, geen esports, geen game. Super belangrijk dus.
Dat betekent echter nog steeds niet dat dat jou rechten geeft en dat je compensatie kunt eisen voor iets waar je niet voor betaalt. Je bent overgeleverd aan Riot in dat opzicht. Vinden ze dat het teveel is, dan compenseren ze. Maar altijd in in-game credits natuurlijk. Zoals ten tijde van de EU split. Vindt Riot het niets? Dan heb je gewoon pech. Ze hebben geen 100% uptime en dat is ook onhaalbaar. Ze hebben ongetwijfeld grenswaarden waaronder ze gaan denken aan compenseren.
Vind je dat ze te weinig compenseren? Dan ga je een ander spel spelen. En dat bedoel ik absoluut niet zo lullig als dat het hier nu staat; maar puur pragmatisch.
TL;DR
Spelers zijn het allerbelangrijkste deel van alles wat Riot doet. Met de spelers valt en staat werkelijk alles. Maar dat betekent niet dat spelers dús recht hebben op dingen, of dingen kunnen eisen. Dat betekent alleen maar dat Riot zijn uiterste best moet doen om de spelers tevreden te houden. En als compenseren daar de juiste/snelste weg voor is; dan zullen ze dat doen.
Volgens mij mis je echt faliekant mijn punt.
Ik bekijk het simpel, je hebt geen recht (letterlijk, het woord 'recht') op compensatie. Kijk naar nu.nl, stel dat zij er een dag uitliggen, of tweakers.net bijvoorbeeld. Of een week. Of elke maand een paar dagen. Mail je dan ook meteen de volgende dag, dat je compensatie wilt? Omdat je niet de gratis content die je elke dag consumeert, kon consumeren voor de gegeven storingsperiode? Nee natuurlijk niet. Als ze er te vaak uit liggen, blijf je als bezoeker gewoon weg. Je gaat geen geld eisen voor iets waarvoor je nooit betaald hebt. Je krijgt alles al gratis voor elke minuut dat het wél werkt.
Jij legt me nu iets heel anders in de mond, en dat is dat het voor Riot niet belangrijk is om ervoor te zorgen dat het spul draait en de spelers happy zijn. Dat is pertinent onwaar natuurlijk. Die gratis spelers zijn het belangrijkste voor Riot wat ze hebben! Zonder de spelers geen community, geen esports, geen game. Super belangrijk dus.
Dat betekent echter nog steeds niet dat dat jou rechten geeft en dat je compensatie kunt eisen voor iets waar je niet voor betaalt. Je bent overgeleverd aan Riot in dat opzicht. Vinden ze dat het teveel is, dan compenseren ze. Maar altijd in in-game credits natuurlijk. Zoals ten tijde van de EU split. Vindt Riot het niets? Dan heb je gewoon pech. Ze hebben geen 100% uptime en dat is ook onhaalbaar. Ze hebben ongetwijfeld grenswaarden waaronder ze gaan denken aan compenseren.
Vind je dat ze te weinig compenseren? Dan ga je een ander spel spelen. En dat bedoel ik absoluut niet zo lullig als dat het hier nu staat; maar puur pragmatisch.
TL;DR
Spelers zijn het allerbelangrijkste deel van alles wat Riot doet. Met de spelers valt en staat werkelijk alles. Maar dat betekent niet dat spelers dús recht hebben op dingen, of dingen kunnen eisen. Dat betekent alleen maar dat Riot zijn uiterste best moet doen om de spelers tevreden te houden. En als compenseren daar de juiste/snelste weg voor is; dan zullen ze dat doen.
[ Voor 10% gewijzigd door Cloud op 14-02-2012 16:57 ]
En hier maken ze wat mij betreft een grove fout.Cloud schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:34:
[...]
De gratis spelers mogen ook dingen verwachten, maar ze hebben niet rechten zoals WoW-spelers die hebben. Toch gaat Riot even ver voor iedere speler, ongeacht wat je betaald hebt. De support heb ik altijd als uitstekend ervaren.
Er zou gewoon een onderscheid moeten komen tussen betalende (laten we zeggen 30+ eu) en gratis spelers. Prioriteit op de login queue voor betalende spelers, snellere support. En bijvoorbeeld geen tribunal toegang voor gratis spelers.
En volgens mij is het allang niet meer zo dat het overgrote deel niet betaald. In een game kom ik nagenoeg nooit minder dan 7+ skins tegen.
Maarja, Who am i
Dat komt omdat wij alleen lvl 30 spelers tegenkomen. Er zijn honderdduizenden mensen die een account hebben maar lvl 30 nooit halen omdat ze eerder afhaken. Die investeren dus ook niet of nauwelijks geld in het spel, maar hebben er wel enkele weken/maanden plezier van gehad.atlantisx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:59:
[...]
En volgens mij is het allang niet meer zo dat het overgrote deel niet betaald. In een game kom ik nagenoeg nooit minder dan 7+ skins tegen.
Maarja, Who am i.
Je betaalt voor skins cq. champions, niet voor service.
"Er zou gewoon een onderscheid moeten komen tussen betalende (laten we zeggen 30+ eu) en gratis spelers. " Dan moet er een nieuw model komen, waarbij dat onderscheid gemaakt kan worden.
"Er zou gewoon een onderscheid moeten komen tussen betalende (laten we zeggen 30+ eu) en gratis spelers. " Dan moet er een nieuw model komen, waarbij dat onderscheid gemaakt kan worden.
Tuurlijk ga ik niet claimen bij een bedrijf voor gratis content, het is hier amerika niet (daar gebeurd het namelijk wel eens), maar als je de voorwaarden van alle games doorleest heb je eigenlijk nooit rechten, maar neem je altijd een licentie af waar je gebruik van mag maken zolang de bedrijven er achter het goed vinden. Je hebt dus nooit rechten als afnemer van een product dat heet een videogame, ook niet als je er voor betaald.
Jij gaf aan dat ik blij moest zijn dat riot mij uberhaupt iets gaf, maar bij WoW is het net zo... Het is een licentie waar zij verder niks aan hoeven te doen, inprincipe. Dat zij vervolgens bij 1 dag downtime een hele maand gratis geven, dat is service.400 RP voor meer dan een maand lang veel problemen, waardoor het onspeelbaar is, geen goede compensatie. Ja ik heb geen rechten, maar ik ben een potentiele klant, voor RP, en dit soort dingen storen mij gewoon. Doen alsof ze de goedheid zelve zijn, maar vervolgens eigenlijk gewoon een duiveltje zijn door niet genoeg voor iets degelijks te geven...
Jij gaf aan dat ik blij moest zijn dat riot mij uberhaupt iets gaf, maar bij WoW is het net zo... Het is een licentie waar zij verder niks aan hoeven te doen, inprincipe. Dat zij vervolgens bij 1 dag downtime een hele maand gratis geven, dat is service.400 RP voor meer dan een maand lang veel problemen, waardoor het onspeelbaar is, geen goede compensatie. Ja ik heb geen rechten, maar ik ben een potentiele klant, voor RP, en dit soort dingen storen mij gewoon. Doen alsof ze de goedheid zelve zijn, maar vervolgens eigenlijk gewoon een duiveltje zijn door niet genoeg voor iets degelijks te geven...
Verwijderd
Ik heb sindsdien niet eens replied, ongeduldjeDrunk3nD3m0n schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:05:
[...]
ik wacht nog steeds op een goede uitleg xD
( ben gewoon heel benieuwd)
Fantastische mobility, zieke earlygame-damage door Boomerang en auto-attack reset, 2 poke-skills, AoE aura, kan hard farmen en pushen en heeft dankzij aura+spellshield super veel kite en escape-potentie.
Deze eigenschappen zie ik in geen andere AD carry.
neen maar dat heb ik in mijn grote tekts ook al gezegd elke ad carry is speciaal op zijn eigen manier en kan daarom ook anders gaan spelen en beter zijn op andere vlakken OK sivir kan er makkelijk een hele hoop damage uitpompen early game maar is ongelofelijk makkelijk te dodgen dus ik vind niet dat zij aan top staat van de AD carry's en iedereen een beetje gelijk isVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:02:
[...]
Ik heb sindsdien niet eens replied, ongeduldje
Fantastische mobility, zieke earlygame-damage door Boomerang en auto-attack reset, 2 poke-skills, AoE aura, kan hard farmen en pushen en heeft dankzij aura+spellshield super veel kite en escape-potentie.
Deze eigenschappen zie ik in geen andere AD carry.
Verwijderd
Ik snap de ryze nerf niet.
1. Het is 0.5% 20 damage op 4000 mana
2. Was hij zo sterk dan? Ik kan zo champs noemen die ryze een run for his money kan geven.
Brand, Morgana, Annivia, Ziggs, Ahri, Cass,
2. Was hij zo sterk dan? Ik kan zo champs noemen die ryze een run for his money kan geven.
Hoewel ik dat ook wel prettig zou vinden heb ik daar wel mijn vraagtekens bij. Want wat is een betalende speler?atlantisx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:59:
[...]
En hier maken ze wat mij betreft een grove fout.
Er zou gewoon een onderscheid moeten komen tussen betalende (laten we zeggen 30+ eu) en gratis spelers. Prioriteit op de login queue voor betalende spelers, snellere support. En bijvoorbeeld geen tribunal toegang voor gratis spelers.
Speler A heeft ooit een keer voor 10 euro aan RP gekocht. Twee jaar terug. Is hij nu een betalende speler? Of moet je minimaal X euro per jaar uitgeven? Per maand?
Ik denk dat Riot hier niet snel aan zal; ze willen iedereen hetzelfde geven of je nu betaalt of niet. Ik denk dat het een grote fout zou zijn om de betalende spelers voordelen te geven. Dat zal niet goed vallen bij de gebruikers. Zolang ze niet in geld problemen komen, zal dit niet snel gebeuren.
Zoals Vicarious ook al zegt; dat ligt aan het punt waarop je bent. Weet je wel hoeveel games het duurt om lvl30 te worden? Om nog maar te zwijgen over de ELO. Hoe hoger je komt, hoe meer tijd mensen geïnvesteerd hebben en hoe groter de kans op betalende spelers wordt. Maar van de 32 miljoen spelers, of zelfs van de 1,4 miljoen dagelijkse spelers? Echt een klein percentage verwacht ik.En volgens mij is het allang niet meer zo dat het overgrote deel niet betaald. In een game kom ik nagenoeg nooit minder dan 7+ skins tegen.
Dat kan ja zijn ja. Ik keek even naar Nederland, even lekker pragmatisch. Je neemt een dienst af van een bedrijf die niet geleverd wordt; wanprestatie → compensatie. Kort door de bocht. Ik ga niet het wetboek induiken maar dat is ook niet nodig voor het punt wat ik wilde maken. Ik hoop dat je dat begrijpt.Gropah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:01:
Tuurlijk ga ik niet claimen bij een bedrijf voor gratis content, het is hier amerika niet (daar gebeurd het namelijk wel eens), maar als je de voorwaarden van alle games doorleest heb je eigenlijk nooit rechten, maar neem je altijd een licentie af waar je gebruik van mag maken zolang de bedrijven er achter het goed vinden. Je hebt dus nooit rechten als afnemer van een product dat heet een videogame, ook niet als je er voor betaald.
Sorry, maar ik begrijp niet echt wat je nu probeert te zeggen. Zeg je nu dat je als speler net zo belangrijk bent voor Blizzard als voor Riot; ondanks je niet betaalt aan Riot? Dan kan ik kort zijn: natuurlijk ben je net zo belangrijk. Dat zeg ik toch net? Je geeft ook aan niet te willen claimen voor gratis content, dus ook op dat punt zijn we het dan eens.Jij gaf aan dat ik blij moest zijn dat riot mij uberhaupt iets gaf, maar bij WoW is het net zo... Het is een licentie waar zij verder niks aan hoeven te doen, inprincipe. Dat zij vervolgens bij 1 dag downtime een hele maand gratis geven, dat is service.400 RP voor meer dan een maand lang veel problemen, waardoor het onspeelbaar is, geen goede compensatie. Ja ik heb geen rechten, maar ik ben een potentiele klant, voor RP, en dit soort dingen storen mij gewoon.
Maar dit kan ik echt niet volgen, kun je dat eens uitleggen?Doen alsof ze de goedheid zelve zijn, maar vervolgens eigenlijk gewoon een duiveltje zijn door niet genoeg voor iets degelijks te geven...
Verwijderd
Ryze heeft geen skillshots dus voor hem is het makkelijk al zijn damage uit te pompen voor die andere heroes niet. Daarbij is endgame de damage van al deze casters behalve cass en anivia ook lager dan die van ryze.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:07:
Ik snap de ryze nerf niet.
Verwijderd
(laten we zeggen 30+ eu) en NA dan?atlantisx schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:59:
[...]
En hier maken ze wat mij betreft een grove fout.
Maarja, Who am i.
nja ik heb totaal niet de problemen gekend van de EU servers en ja er is eens een dag waarop ik achteraf loss forgiven heb en dat het ingame gewoon niet te spelen was van de lag maar 99% vd tijd heb ik dus geen enkel probleem
soms wat connection issues met pvp chat maja kan ik wel mee leven
vandaar misschien al een groot verschil in tevredenheid langs mijn kant
Verwijderd
Ja maar probeer maar eens op dat punt te geraken. Mana hungry en gepushed dat je bent als ryze tussen 1 en 8.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:12:
[...]
Ryze heeft geen skillshots dus voor hem is het makkelijk al zijn damage uit te pompen voor die andere heroes niet. Daarbij is endgame de damage van al deze casters behalve cass en anivia ook lager dan die van ryze.
En intussen veegt je tegenstander hele minion waves met een vinger in zijn neus weg en ganked hij links en rechts.
Ryze needs more love, not a nerf.
Het lijkt op het moment erger te worden wat opzich logisch is.
en dan bedoel ik dat de service status pagina er langer over doet om te antwoorden
en dan bedoel ik dat de service status pagina er langer over doet om te antwoorden
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
Ja in nederland wel ja, maar deze bedrijven zijn gevestigd in US en daarom vallen ze onder US laws. Daarnaast staat er ook in de AV dat je niks van ze kunt claimenCloud schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:11:
[...]
Dat kan ja zijn ja. Ik keek even naar Nederland, even lekker pragmatisch. Je neemt een dienst af van een bedrijf die niet geleverd wordt; wanprestatie → compensatie. Kort door de bocht. Ik ga niet het wetboek induiken maar dat is ook niet nodig voor het punt wat ik wilde maken. Ik hoop dat je dat begrijpt.
Je bent net zo belangrijk voor Riot, maar de manier waarop Riot met zijn klanten omgaat in compensatie vind ik slecht, zeker in vergelijking met Blizzard[...]
Sorry, maar ik begrijp niet echt wat je nu probeert te zeggen. Zeg je nu dat je als speler net zo belangrijk bent voor Blizzard als voor Riot; ondanks je niet betaald aan Riot? Dan kan ik kort zijn: natuurlijk ben je net zo belangrijk. Dat zeg ik toch net? Je geeft ook aan niet te willen claimen voor gratis content, dus ook op dat punt zijn we het dan eens.
400 RP is niet genoeg voor iets zinnigs, iets goeds. Of je moet genoegen nemen met iets halfbakkens, of je moet extra RP kopen. Het is een extra motivatie om meer te kopen, want dan kun je net die ene skin/champ/boost/pack/bundle/watdanook.[...]
Maar dit kan ik echt niet volgen, kun je dat eens uitleggen?
Verwijderd
Ben ik het niet mee eens ryze is een van de makkelijkste ap's samen met karthus.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:15:
[...]
Ja maar probeer maar eens op dat punt te geraken. Mana hungry en gepushed dat je bent als ryze tussen 1 en 8.
En intussen veegt je tegenstander hele minion waves met een vinger in zijn neus weg en ganked hij links en rechts.
Ryze needs more love, not a nerf.
Je kan ze beide gewoon als een zombie spelen. Gewoon csen als je dood gaat door een gank ofzo maakt niks uit aan het einde van de game ben jij die debiele damage dealer die ook moeilijk dood te krijgen is.
Hij is ook een goede counterpick voor veel toplane bruisers.
Eenmaal je je core hebt rol je gewoon je vingers over het toetsenbord en kill je alles.
Forum doet het nog, maar inloggen? Nee hoor ): zijn ze gehacked?
[ Voor 16% gewijzigd door LikeAKing op 14-02-2012 17:26 ]
Verwijderd
ben ik het mee eensVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:20:
[...]
Ben ik het niet mee eens ryze is een van de makkelijkste ap's samen met karthus.
Je kan ze beide gewoon als een zombie spelen. Gewoon csen als je dood gaat door een gank ofzo maakt niks uit aan het einde van de game ben jij die debiele damage dealer die ook moeilijk dood te krijgen is.
Hij is ook een goede counterpick voor veel toplane bruisers.
Eenmaal je je core hebt rol je gewoon je vingers over het toetsenbord en kill je alles.
en als je skills beter zijn dan de tegenstander en niet veel sterft in het begin maar zelf wat kills kan oprapen dan ben je in no-time een threat
Riot heeft zeker in EU slechtere tijden gekend. In de maanden voor de split had je vrijwel elke avond een loginqueue van een uur. Spelen op een patchdag (en de dag daarna) kon je helemaal wel uit je hoofd zetten. In de aanloop naar de split werden die problemen steeds erger.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:14:
[...]
(laten we zeggen 30+ eu) en NA dan?
nja ik heb totaal niet de problemen gekend van de EU servers en ja er is eens een dag waarop ik achteraf loss forgiven heb en dat het ingame gewoon niet te spelen was van de lag maar 99% vd tijd heb ik dus geen enkel probleem
soms wat connection issues met pvp chat maja kan ik wel mee leven
vandaar misschien al een groot verschil in tevredenheid langs mijn kant
Daarnaast werd LoL in EU niet altijd door Riot uitgegeven; eerst was er een ellendig bedrijf (wie helpt me even?) uit Frankrijk dat de boel regelde. Dat was een regelrechte ramp. Patches veel later dan NA, bugs op EU, veel meer server problemen, lag op EU. Je kon op EU ook eigenlijk geen RP kopen want dat werd niet ondersteunt (wel paypal op NA, niet op EU). En zo nog meer verschillen. Daarom zie je ook een aantal oudgedienden hier, die een account hebben op NA ipv EU.
Nee vergeleken met die tijden doet Riot het nu heel goed vind ik. Maar dat komt misschien ook omdat ik die tijden nog ken. Als je dat niet meegemaakt hebt, ben je mogelijk wat verwend
Weet ik maar nogmaals, dat is mijn punt niet...Gropah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:18:
[...]
Ja in nederland wel ja, maar deze bedrijven zijn gevestigd in US en daarom vallen ze onder US laws. Daarnaast staat er ook in de AV dat je niks van ze kunt claimen
Aha. Tja, ben ik niet met je eens. Support van Riot is uitstekend vind ik.Je bent net zo belangrijk voor Riot, maar de manier waarop Riot met zijn klanten omgaat in compensatie vind ik slecht, zeker in vergelijking met Blizzard
Ik weet niet waar die 400RP steeds vandaan komt. Maar normaliter compenseren ze in IP-boosts; iets waar iedereen wat aan heeft. Die 400RP was de 'goede speler' beloning uit December toch? Of heb ik iets gemist?[...]
400 RP is niet genoeg voor iets zinnigs, iets goeds. Of je moet genoegen nemen met iets halfbakkens, of je moet extra RP kopen. Het is een extra motivatie om meer te kopen, want dan kun je net die ene skin/champ/boost/pack/bundle/watdanook.
Dat je 400RP niet genoeg vind; kan ik inkomen maar is niet anders. Riot moet spelers tevreden houden maar uiteindelijk ook geld verdienen; als ze beide tegelijkertijd kunnen doen is dat win-win. Ik zou zelf nooit verwachten dat ik in één keer 975RP gestort krijg. Ik zou het wel willen, maar ik verwacht het niet. Uiteindelijk moet er geld verdiend worden en door niet de enige content waarvoor betaald hoeft te worden, geheel gratis weg te geven, zorg je ervoor dat je geld blijft verdienen. Of ze moeten alleen de betalende spelers (wie dat ook moge zijn) compenseren? Dat is nog te doen misschien.
Ik zie Blizzard dat ook niet doen trouwens. Of geven ze mensen die de gratis trial doen van WoW, ook een extra maand gratis spelen als ze één dag uitval hebben? Want dan trek ik mijn woorden terug.
Dat je een maand gratis spelen krijgt als je 12 euro per maand betaald, vind ik een ruime compensatie en super toppie van Blizzard.
Wat hebben het forum en het inloggen met elkaar te maken dan? Zo verwonderlijk is dat niet toch? En waarom zouden ze gehacked zijn?LikeAKing schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:25:
Forum doet het nog, maar inloggen? Nee hoor ): zijn ze gehacked?
Ik vind dat Riot prima met haar spelers omgaat. Ik heb bij Riot meer 'gratis' dingen gehad dan bij vele andere spellen. En de downtime vind ik ook relatief laag.
Daarnaast vraag ik me af waarvoor je gecompenseerd moet worden? De tijd dat je niet kan spelen? Kom op zeg.. ga wat anders doen. Ik vond de vergelijking met nu.nl wel op z'n plaats.
De reden dat het gratis argument gebruikt wordt is het feit dat je bij een MMO betaalt voor 1 maand toegang. Heb je geen toegang, dan heb je abonneekosten/30 teveel betaalt.
Probeer eens support te krijgen bij Ubisoft/Sony.
Sorry, maar ik vind het een beetje een verhaal van "geef een vinger en ze eisen je hele hand."
Daarnaast vraag ik me af waarvoor je gecompenseerd moet worden? De tijd dat je niet kan spelen? Kom op zeg.. ga wat anders doen. Ik vond de vergelijking met nu.nl wel op z'n plaats.
De reden dat het gratis argument gebruikt wordt is het feit dat je bij een MMO betaalt voor 1 maand toegang. Heb je geen toegang, dan heb je abonneekosten/30 teveel betaalt.
Probeer eens support te krijgen bij Ubisoft/Sony.
Sorry, maar ik vind het een beetje een verhaal van "geef een vinger en ze eisen je hele hand."
De support van Riot zelf vind ik ook uitstekend, niet vaak mee te maken gehad, maar die keren dat ik er mee te maken had bevielen erg goed.Cloud schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:30:
[...]
Weet ik maar nogmaals, dat is mijn punt niet...
[...]
Aha. Tja, ben ik niet met je eens. Support van Riot is uitstekend vind ik.
Die 400 RP was de 400RP die je kreeg na meer dan een maand lang instabiele servers, queues van over 9000 en al dat soort zooi. Was ergens Juni vorig jaar ofzo?[...]
Ik weet niet waar die 400RP steeds vandaan komt. Maar normaliter compenseren ze in IP-boosts; iets waar iedereen wat aan heeft. Die 400RP was de 'goede speler' beloning uit December toch? Of heb ik iets gemist?
Dat je 400RP niet genoeg vind; kan ik inkomen maar is niet anders. Riot moet spelers tevreden houden maar uiteindelijk ook geld geven; als ze beide tegelijkertijd kunnen doen is dat win-win. Ik zou zelf nooit verwachten dat ik in één keer 975RP gestort krijg. Ik zou het wel willen, maar ik verwacht het niet. Uiteindelijk moet er geld verdiend worden en door niet de enige content waarvoor betaald hoeft te worden, geheel gratis weg te geven, zorg je ervoor dat je geld blijft verdienen. Of ze moeten alleen de betalende spelers (wie dat ook moge zijn) compenseren? Dat is nog te doen misschien.
Ik zie Blizzard dat ook niet doen trouwens. Of geven ze mensen die de gratis trial doen van WoW, ook een extra maand gratis spelen als ze één dag uitval hebben? Want dan trek ik mijn woorden terug.
Dat je een maand gratis spelen krijgt als je 12 euro per maand betaald, vind ik een ruime compensatie en super toppie van Blizzard.
Of ze bij blizzard aan trial accounts ook een maand geven, denk ik niet, maar wel aan iedereen die minstens vanilla heeft en actief was binnen de periode dat het gebeurde, maar dat was ook zo voor de compensatie van Riot
YouTube: RIOT GETS HACKED? HAPPY 4TH OF JULY! :D
hierom hacked maybe?
aanmelden op t forum lukt niet, maar mensen posten wel topics ;D
hierom hacked maybe?
[ Voor 20% gewijzigd door LikeAKing op 14-02-2012 17:35 ]
Wat zou de hack van bijna een jaar geleden hier mee te doen hebben?LikeAKing schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:34:
hierom hacked maybe?
Edit:
http://euw.leagueoflegend...ead.php?p=6262051#6262051It looks like the website is struggling to cope with the load of a lot of players trying to find out what's going on with the servers. Nothing as dramatic as a hack. We're aware and our web technicians are looking at it as we speak.
[ Voor 30% gewijzigd door speedzor op 14-02-2012 17:39 ]
Zou kunnen ja. Maar ze hebben ook IP-boosts uitgegeven voor dezelfde storing. Ik was blij met beide vormen van compensatie, maar ik was vooral blij met de server split. Dat vond ik nog het allermooiste stukje compensatie; want daarna kon ik weer tijden ongestoord genieten van de game.Gropah schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:33:
[...]
Die 400 RP was de 400RP die je kreeg na meer dan een maand lang instabiele servers, queues van over 9000 en al dat soort zooi. Was ergens Juni vorig jaar ofzo?
Iedereen die betaald heeft dus. En dat vind ik wel terechtOf ze bij blizzard aan trial accounts ook een maand geven, denk ik niet, maar wel aan iedereen die minstens vanilla heeft.
Naja, ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik. Volgens mij worden we het toch niet helemaal eens, maar dat hoeft ook niet natuurlijk.
Ah zo; ze zijn eens gehacked ja. Maar zijn er aanwijzingen dat ze nú gehacked zijn? Ik lees er niets over op social media.
Hoeft ook niet, maar dat was zo'n beetje de enigste keer dat ze er echt voor zo lang eruit lagen. De servers hadden in juni wat problemen, maar de site had er toen zelden uitgelegen.
Ik kan weer inloggen geloof ik, wel enorme wachtrij
enorm 3 minXevoo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:40:
Ik kan weer inloggen geloof ik, wel enorme wachtrij
Hahaha, groter dan ik ooit heb gehad
Valt inderdaad wel mee

ik zit nu in een que van 1 uur en 41 
Edit: lol CLG SaintVicious 25k vieuwers
Edit: lol CLG SaintVicious 25k vieuwers
[ Voor 35% gewijzigd door arcanis op 14-02-2012 18:21 ]
Om maar even iets toe te voegen aan de free2play discussie...
Nu heb ik verder niets te klagen, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat ik het eens ben met het standpunt van Karaqz. Ondanks dat het spel f2p is, is de omzet die ze maken dusdanig groot dat je toch echt wel de service zou mogen verwachten van een betaald spel. Slechte kwaliteit (let op: ik zeg niet dat dit het geval is!) goedpraten met het argument dat LoL f2p is gaat echt niet meer op naar mijn mening.
Nu heb ik verder niets te klagen, maar ik wilde alleen duidelijk maken dat ik het eens ben met het standpunt van Karaqz. Ondanks dat het spel f2p is, is de omzet die ze maken dusdanig groot dat je toch echt wel de service zou mogen verwachten van een betaald spel. Slechte kwaliteit (let op: ik zeg niet dat dit het geval is!) goedpraten met het argument dat LoL f2p is gaat echt niet meer op naar mijn mening.
Niemand doet dat toch ook? Het gaat nu puur om de vraag of Riot verplicht is om te compenseren als er dan een keer problemen optreden. Laten we eerlijk zijn: het blijft wel een game met miljoenen gebruikers. Tuurlijk heb je daar geen 100% uptime op. Het is maandenlang prima gegaan met uitstekende service, en dan ligt het er nu een paar uurtjes uit en gaan mensen lopen janken over compensatie? Pleur op zeg...SaphuA schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:23:
Om maar even iets toe te voegen aan de free2play discussie...
Dit is natuurlijk totaal nergens op gebaseerd. Als je wat langer LoL speelde wist je dat dit echt niet de eerste keer is dat LoL issues heeft op en nabij patch-day.LikeAKing schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:34:
hierom hacked maybe?
Anyway, ik probeer later vandaag wel weer in te loggen, ik heb de discussies over "We verdienen RP omdat Riot ons een paar uur niet laat spelen." al te vaak voorbij zien komen

EDIT: @Cloud. Dat bedrijf was GOA. Gelukkig zat ik vanaf Beta op de US servers en ben ik pas later naar EU gegaan. Wel in de periode dat de problemen echt heel erg waren. Uiteindelijk met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn Beta-skin Rammus =(
[ Voor 16% gewijzigd door Kaasdipje op 14-02-2012 18:34 ]
Oh dat bedoel ik ook nietVicarious schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:26:
[...]
Niemand doet dat toch ook? Het gaat nu puur om de vraag of Riot verplicht is om te compenseren als er dan een keer problemen optreden. Laten we eerlijk zijn: het blijft wel een game met miljoenen gebruikers. Tuurlijk heb je daar geen 100% uptime op. Het is maandenlang prima gegaan met uitstekende service, en dan ligt het er nu een paar uurtjes uit en gaan mensen lopen janken over compensatie? Pleur op zeg...
patches komen om 12 uur s avonds. welke gek is doordeweeks dan nog online.NibborSneffets schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:28:
[...]
Dit is natuurlijk totaal nergens op gebaseerd. Als je wat langer LoL speelde wist je dat dit echt niet de eerste keer is dat LoL issues heeft op en nabij patch-day.
Anyway, ik probeer later vandaag wel weer in te loggen, ik heb de discussies over "We verdienen RP omdat Riot ons een paar uur niet laat spelen." al te vaak voorbij zien komen
LikeAKing schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:33:
[...]
patches komen om 12 uur s avonds. welke gek is doordeweeks dan nog online.

Maar dat is het punt ook niet. Ik heb het over PATCH DAY. Dus geen specifieke tijd.
[ Voor 11% gewijzigd door Kaasdipje op 14-02-2012 18:37 ]
Verwijderd
Ik bedoelde ook totaal niet compensatie. Ik bedoelde toen ik erover begon dat mensen het argument ook gebruiken als er geklaagd wordt over te weinig (of te langzame) bugfixes, beloftes die Riot niet nakomt, het geven van prioriteit aan (misschien) verkeerde zaken. Compensatie hoef ik niet, ik vind de daadwerkelijke downtime niet schrikbarend of vervelend en na de server split heb ik daar niets over te klagen.Vicarious schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:26:
[...]
Niemand doet dat toch ook? Het gaat nu puur om de vraag of Riot verplicht is om te compenseren als er dan een keer problemen optreden. Laten we eerlijk zijn: het blijft wel een game met miljoenen gebruikers. Tuurlijk heb je daar geen 100% uptime op. Het is maandenlang prima gegaan met uitstekende service, en dan ligt het er nu een paar uurtjes uit en gaan mensen lopen janken over compensatie? Pleur op zeg...
http://euw.leagueoflegend...php?p=6258533#post6258533beve schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:50:
weet er iemand wat er aan de hand is, waarom zijn de servers offline?
vind nergens info
http://euw.leagueoflegend.../showthread.php?p=6262933
Die grote rode balk bovenaan de forums geeft ook een hint
zo te zien nog maar een half uur? of anderhalf uur? (gmt tijden?)
[ Voor 12% gewijzigd door megadoom op 14-02-2012 19:02 ]
Ik heb net een potje gespeeld, weliswaar niet ranked... andere komen er niet in?
niemand... oh trouwens ben nieuw in dit topic, maar speel het spel al een tijdje
. (megadoom20)
O ja GOA inderdaadNibborSneffets schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:28:
[...]
EDIT: @Cloud. Dat bedrijf was GOA. Gelukkig zat ik vanaf Beta op de US servers en ben ik pas later naar EU gegaan. Wel in de periode dat de problemen echt heel erg waren. Uiteindelijk met pijn in mijn hart afscheid genomen van mijn Beta-skin Rammus =(

Dan is het blijkbaar ergens fout gegaan. Hoe we dan bij compensatie terechtkomen weet ik ook nietVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:38:
[...]
Ik bedoelde ook totaal niet compensatie. Ik bedoelde toen ik erover begon dat mensen het argument ook gebruiken als er geklaagd wordt over te weinig (of te langzame) bugfixes, beloftes die Riot niet nakomt, het geven van prioriteit aan (misschien) verkeerde zaken. Compensatie hoef ik niet, ik vind de daadwerkelijke downtime niet schrikbarend of vervelend en na de server split heb ik daar niets over te klagen.
Nu zijn er ongetwijfeld wel eens bugs die wat lang open staan, uitspraken die ze misschien beter niet hadden kunnen doen (magma chamber), maar daar leren ze van. Tegenwoordig kondigen ze features alleen in een heel vergevorderd stadium aan zodat dat niet meer fout gaat. Sowieso kun je nooit alle miljoenen spelers tevreden maken want iedereen vindt iets anders belangrijk.
Dit is de langste storing die ik in tijden gezien heb (misschien wel sinds de split). Het is klote, maar het is niet anders. Ik ga er niet meer van maken dan het is.
Net Shen gespeeld, voelde best goed aan moet ik zeggen.
Zag alleen dat de cd op zijn Q nu 5/4.5/4/3.5/3s cd is, was toch eerst 3s op alle lvls am i right?
Zag alleen dat de cd op zijn Q nu 5/4.5/4/3.5/3s cd is, was toch eerst 3s op alle lvls am i right?
Anderhalf volgens mijmegadoom schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:01:
zo te zien nog maar een half uur? of anderhalf uur? (gmt tijden?)
Even volhouden nog!
Heerlijke argumentatie.
Probeer aub als student met vrij reizen geld terug te vragen omdat je vertraging had. Kijken wat de ns medewerker met je doet.
Probeer aub als student met vrij reizen geld terug te vragen omdat je vertraging had. Kijken wat de ns medewerker met je doet.
Verwijderd
Je krijgt als student gewoon geld hoor bij vertragingstreafer schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:17:
Heerlijke argumentatie.
Je slaat de plank een beetje mis hier

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 19:22 ]
Sorry maar daar moet ik even vertellen dat je als student met vrij reizen product dus toch wel je geld treug krijgt als je het formulier invult en opstuurt.streafer schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:17:
Heerlijke argumentatie.
(Krijg je als je pa bij de ns werkt)
En nu maar weer verder on topic
Server unavailable
wtf is er aan de hand
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Hmm. okee dat wist ik dan niet, mijn fout.
Blijf het maar gezeur vinden. Het is de 1e keer in lange tijd dat server eruit gaat en mensen schreeuwen al moord en brand. Lijkt bijna of ze geen leven hebben.
Blijf het maar gezeur vinden. Het is de 1e keer in lange tijd dat server eruit gaat en mensen schreeuwen al moord en brand. Lijkt bijna of ze geen leven hebben.
Moet ook zeggen dat ik het geen probleem vind, shit happens. Als ik kijk hoe de servers de laatste tijd zijn geweest dan kan ik niks anders zeggen dan dat riot erg zijn best doet om voor ons goede servers te maintainen.
Ondertussen staan de servers hier al op bussy
Ondertussen staan de servers hier al op bussy
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Yep, zit nu in de queue
Verwijderd
Allemaal graag nog eventjes wachten om in te loggen, ik switch client terug van US naar EUW.
Thx!
YouTube: IGDaily - Skyrim Patch, Inside Gaming Awards, Moustaches - 11/29/11
00:00 - 00:50 is where it's at
Thx!
YouTube: IGDaily - Skyrim Patch, Inside Gaming Awards, Moustaches - 11/29/11
00:00 - 00:50 is where it's at
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 19:45 ]
Servers bussy
. nja nog maar even wachten dan ^^. Helaas speelt niemand op de stream de nieuwe champion. Al lijkt het me niet echt wat.
Doet me denken aan TideHunter uit Dota trouwens.
Doet me denken aan TideHunter uit Dota trouwens.
Server online. Staan alleen nog 9000 wachtende voor me.
HEJ, mijne staat op Over 20000 o.O das nieuw.
Shen eindelijk weer sterke pick, voelt zo fijn om een GP te beaten in lane.
Ulti is zo heerlijk, vooral als je teammates geen pussy's zijn en niet wegrennen zodra ze zien dat jij naar ze ult.
Ulti is zo heerlijk, vooral als je teammates geen pussy's zijn en niet wegrennen zodra ze zien dat jij naar ze ult.
18k te gaan 
wait time 3 minutes gelukkig
edit: positie 34 met 5 minuten wacht tijd?
wait time 3 minutes gelukkig
edit: positie 34 met 5 minuten wacht tijd?
[ Voor 92% gewijzigd door megadoom op 14-02-2012 20:24 ]
GP heeft ook wel een nerfje gehad met die extra mana cost op zijn parrley en het weghalen van die critchance mastery 2 weken terug. In lane lijkt hij me nu eerlijk gezegd niet zo heel lastig om te verslaan, tenzij je rumble bent.Fanatic_FS schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:12:
Shen eindelijk weer sterke pick, voelt zo fijn om een GP te beaten in lane.
Dit topic is gesloten.
Let op:
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.