Beep Boop son ... Beep Boop
LoL
@Ziggs, heb net effe die stream bekeken van Alex ich maar vond de schade van zijn ulti aardig tegenvallen om eerlijk te zijn. Het ziet er wel mega cool uit maar toch. Die bounce bom is wel lachen maar ook wel erg pittig zeker met een stuiter maar ik zie toch ook wel weer mooie acties als hij lukt
Dat pakketje wat je op de grond gooit lijkt te werken als je er overheen loopt (en het maakt niet uit vanaf welke kant) dat je dan naar boven/voren word gelanceerd. Bij een tegenstander heb ik hem nog niet zien gooien.
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Dat pakketje kan je zelf laten ontploffen en blaast alle champions die in de buurt staan een stukje weg. Bij enemies zorgt dit voor schade, bij jouzelf natuurlijk nietSwanfield schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:51:
[...]
LoL
@Ziggs, heb net effe die stream bekeken van Alex ich maar vond de schade van zijn ulti aardig tegenvallen om eerlijk te zijn. Het ziet er wel mega cool uit maar toch. Die bounce bom is wel lachen maar ook wel erg pittig zeker met een stuiter maar ik zie toch ook wel weer mooie acties als hij lukt
Dat pakketje wat je op de grond gooit lijkt te werken als je er overheen loopt (en het maakt niet uit vanaf welke kant) dat je dan naar boven/voren word gelanceerd. Bij een tegenstander heb ik hem nog niet zien gooien.
Gisteren trouwens een stream van HotShotGG (dacht ik, kan ook TheOddOne zijn geweest) gezien met Ziggs en daarin leek hij toch wel erg sterk. Op low life kreeg hij door z'n burst damage nog steeds enemies snel neer zonder dat ze hem konden pakken. En die range van die ulti is vrij bizar. Met dat pakketje kun je redelijk makkelijk ontsnappen over muren etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Azaruc op 02-02-2012 13:06 ]
Ok ik dacht dat als je er overheen liep dat hij dan ontplofteAzaruc schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:04:
[...]
Dat pakketje kan je zelf laten ontploffen en blaast alle champions die in de buurt staan een stukje weg. Bij enemies zorgt dit voor schade, bij jouzelf natuurlijk niet
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt
Leuk, pak maar weer een game waar ik voor het eerst taric pak na 7 maanden!Jeffroiscool schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:30:
[...]
http://www.reddit.com/r/s...z/support_replay_lessons/
xSpecial is meer de guest daarzo maar ik vind het wel vet dat mijn replay daadwerkelijk gekozen is xD
@hierboven
Er kwam er ook 1tje voor in de normale LoL subreddit en had hem daar ook neer gezet xD
Ik pakte simpelweg een game waar ik support speelde en er decent voor stondstreafer schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 13:51:
[...]
Leuk, pak maar weer een game waar ik voor het eerst taric pak na 7 maanden!
Tevens dat het premade en met TS was, ben erg benieuwd naar wat ze zeggen (heb hier geen geluid)
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
nee probleem was aan onze kant de combo met taric. Maarja ik heb maar 3 supports .. sona ( die had jij al ) taric en alistar .. nouja ik zoog in ieder geval. Daarnaast had mijn ad de verkeerde items
Je warding was niet efficiënt genoeg ( te veel wards , of meer dan nodig ) Voor de rest deed je het wel aardig.
[ Voor 20% gewijzigd door streafer op 02-02-2012 14:06 ]
Vanavond echt eens kijken xD
League of Legends [Last Updated 22-08-2012]: [EUW] Jeffro (Now:Silver, S1:Bronze), RankedSolo5x5: 1502 [120W/106L], Dominion: 84W, TT: 3W, Normal: 504W
Heb het overigens nog niet helemaal bekeken, alleen het begin.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Bekeken en heb je er al eens voor gewaarschuwd: verkeerd warden (bottom bush niet warde, wel double ward bij river waar 1 volstaat early), stom agressief spelen (je Q op Taric bv of je power chord terwijl je je E aura hebt inplaats van Q) en fout van ons 2 was te laat recallen bij onze eerste death. Verder niet echt specifieke dingen over onze game, vooral random support talk.Jeffroiscool schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:25:
Is er iets zoals TEVEEL wards? O_O
Vanavond echt eens kijken xD
Soms is het probleem van Power Chord dat ik gewoon niks kan doen omdat ik niet in range voor eerst die Q kan komen en als ik random eerst Q doe waste ik mana en raak ik nog meer farm voor je.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:32:
[...]
Bekeken en heb je er al eens voor gewaarschuwd: verkeerd warden (bottom bush niet warde, wel double ward bij river waar 1 volstaat early), stom agressief spelen (je Q op Taric bv of je power chord terwijl je je E aura hebt inplaats van Q) en fout van ons 2 was te laat recallen bij onze eerste death. Verder niet echt specifieke dingen over onze game, vooral random support talk.
Ik kan wel slechts 1 ward gebruiken, maar aangezien we de hele tijd gepushed waren konden we makkelijk geganked worden vanaf tribush, ik dacht dat tribush warden normaal/goed was

Moet je dan hele tijd weg blijven en geen enkele Q proberen te raken, of het nou alleen Taric of Ezreal is. Ik wou constant de druk er op houden en dat werkte denk ik zo aangezien ze veel farm verloren.
Maar ik bekijk hem vanavond sowieso
Ik weet dat je hem gewoon in the bush kan doen maar stel je speelt tegen een Rammus, als je ook maar een beetje overextend komtie via tribush aanrollen en dan heb je niet eens tijd om te reageren.sjaggy schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:44:
Als je niet zeker weet waar je wards het beste kan plaatsen moet je vaker streams kijken en/of eens een ward map opzoeken. Ben nu op stage dus kan het even niet sturen anders had ik het wel even opgezocht en de link gepost.
In dat specifieke potje waren we aggressive bezig dus ik ward aggressive
Ik denk dat je er wel veel aan hebt. Ik zelf denk ik ook wel.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
Dan komen ze toch gewoon via de "wraiths" ingang.Cloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:46:
Met één ward op de juiste plaats kun je zowel de ingang vanaf tribrush als vanaf dragon in de gaten houden. Die andere ward had je bijvoorbeeld in de enemy bot brush kunnen plaatsen zodat je nog meer harass op Taric kon plaatsen (dat werd ook aangeraden). XSpecial praat zelfs nog een tijdje over de verschillende ranges van haar Q. Leek allemaal wel leerzaam
Ik denk dat je er wel veel aan hebt. Ik zelf denk ik ook wel.
Het punt bij de river bush is vaak, je hoeft alleen maar te weten dat daar de jungler zit en dat weet je dan al door alleen inderdaad zoals hierboven vermeld een ward dicht bij dragon te plaatsen. Zodra je de persoon dan ziet WEET je dat hij in de bush zal zitten. Verder zijn wards in de bushes op bot inderdaad extreem handig.Jeffroiscool schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:46:
[...]
Ik weet dat je hem gewoon in the bush kan doen maar stel je speelt tegen een Rammus, als je ook maar een beetje overextend komtie via tribush aanrollen en dan heb je niet eens tijd om te reageren.
In dat specifieke potje waren we aggressive bezig dus ik ward aggressive
En ook zie je de jungler komen die door de lane komt i.p.v. via de river.Cloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:46:
Die andere ward had je bijvoorbeeld in de enemy bot brush kunnen plaatsen zodat je nog meer harass op Taric kon plaatsen (dat werd ook aangeraden).
Zeker als de lane gepushed is richting jouw tower is dat vaak een betere gank route voor de vijandige jungler.
Ik zelf zelf mijn ward altijd neer op het puntje van de bush in river zodat je daar in ieder geval de meeste view hebt. Verder zijn de wards bij tri bush inderdaad erg handig en zouden ganks vanuit wraith kunnen voorkomen.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:52:
[...]
Dan komen ze toch gewoon via de "wraiths" ingang.
Beter zet je hem net wat verder in de river en meer naar het midden.sjaggy schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:54:
[...]
Ik zelf zelf mijn ward altijd neer op het puntje van de bush in river zodat je daar in ieder geval de meeste view hebt. Verder zijn de wards bij tri bush inderdaad erg handig en zouden ganks vanuit wraith kunnen voorkomen.
Je hebt dan ook meteen dragon en de ingang van je eigen jungle geward en komt de jungler naar die bush via de river / tribush dan zie je hem ook komen.
mensen die klagen als je gaat junglen want in hun ogen is jungler Overrated ...
er zijn altijd 3 ad carry's bij de vijand en ik ben de enigste die armor bouwt xD
en dan beginnen ze te ragen dat ik niet genoed damage doe ( maar ik ben wel maar 1 keer dood gegaan ipv hun die al 8 keer zijn gestorven maar wel 7 kills hebben )
en het grappigste van allemaal het is bijna altijd al een Shaco geweest die raged in een normal game ....
ze eisen alle buffs voor zichzelf op en houden totaal geen rekening met wards en cc
geef mij toch maar ranked met mensen die een beetje meer rekening houden met de meta maakt niet uit hoe hard ze ook zuigen ik ben altijd blij als ik hen ook wat bij kan leren
verschiet er eigenlijk nog steeds van op mijn ranked potjes hoeveel friend invites ik krijg van de vijand ...
Dat is de positie die ik bedoelde ja. Twee vliegen in één klap.djengizz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 14:57:
[...]
Beter zet je hem net wat verder in de river en meer naar het midden.
Je hebt dan ook meteen dragon en de ingang van je eigen jungle geward en komt de jungler naar die bush via de river / tribush dan zie je hem ook komen.
Het enige waar je dan nog vatbaar voor bent zijn ninja ganks via de lane zelf. Maar als je die bot brush ook geward houdt en/of ervoor zorgt dat de minionwave niet naar je tower gepusht wordt, moet dat ook wel te voorkomen zijn.
Dan heb je het over deze waarschijnlijk:Cloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:01:
[...]
Dat is de positie die ik bedoelde ja. Twee vliegen in één klap.
Het enige waar je dan nog vatbaar voor bent zijn ninja ganks via de lane zelf. Maar als je die bot brush ook geward houdt en/of ervoor zorgt dat de minionwave niet naar je tower gepusht wordt, moet dat ook wel te voorkomen zijn.

Alleen heb je alsnog 2 wards nodig als je ook Dragon moet gaan wardenmaar dan kan je toch in principe gewoon dragon + tribush pakken?
Zie je Tribush eerder aankomen en de rest ook.
als ik dit zo hoor moet ik ook maar weer eens gaan ondernemen om vaker ranked te doen, ikzelf word juist helemaal para van ranked omdat ik te vaak heb meegemaakt dat mijn team trollt ofzo. Ik heb meer wins dan loses in ranked maar toch... de loses die ik heb waren echt dramatisch slecht gewoon. Teams die ragen na 5 minuten in game, solo top die ongelooflijk hard faalt..... Jungler die NOG harder faalt. Als mij dit bij een normal gebeurt boeit het me nieteens, maar in ranked vind ik het gwn echt lame....Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:01:
laatste tijd terug overgeschakeld op een paar Normal potjes spelen en ik merk daar echt op dat mensen meer ragen dan ranked
er zijn altijd 3 ad carry's bij de vijand en ik ben de enigste die armor bouwt xD
en dan beginnen ze te ragen dat ik niet genoed damage doe ( maar ik ben wel maar 1 keer dood gegaan ipv hun die al 8 keer zijn gestorven maar wel 7 kills hebben )
en het grappigste van allemaal het is bijna altijd al een Shaco geweest die raged in een normal game ....
ze eisen alle buffs voor zichzelf op en houden totaal geen rekening met wards en cc
geef mij toch maar ranked met mensen die een beetje meer rekening houden met de meta maakt niet uit hoe hard ze ook zuigen ik ben altijd blij als ik hen ook wat bij kan leren
verschiet er eigenlijk nog steeds van op mijn ranked potjes hoeveel friend invites ik krijg van de vijand ...
/edit: als je je niet te erg vastpint op dat ene elo-getal, is ranked helemaal zo erg niet. Besef dat het de eerste 100 matches weinig zegt, en daarna geeft het ook geen lineair 'skill'-level weer.
[ Voor 49% gewijzigd door Wravburn op 02-02-2012 15:13 ]
Blijkbaar tóch nog niet schijnt het nu. Of althans, misschien wel de nieuwe AI, alleen niet de ruimere keuze. Heb zelf nog niet gekeken, maar dit las ik net op reddit.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:04:
Geld de nieuwe Bots A.I ook voor Custom Games?
De op één na onderste paarse E ward bedoel ik ja.Jeffroiscool schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:07:
[...]
Dan heb je het over deze waarschijnlijk:
[afbeelding]
Het was nog te vroeg voor een dragon dus dat was toen niet nodig. Later verandert dat natuurlijk, al is het dan doorgaans praktischer om een pink ward te gebruiken voor dragon.Alleen heb je alsnog 2 wards nodig als je ook Dragon moet gaan wardenmaar dan kan je toch in principe gewoon dragon + tribush pakken?
Zie je Tribush eerder aankomen en de rest ook.
Hier ook ja. Ranked is voor mij 100% rage, elke game, altijd. Normals heb ik niet zoveel rage eigenlijk, best leuke teams meestal. Soms zit er een flapdrol tussen maar die ignore ik gewoon z.s.m.djengizz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:13:
[...]
Klinkt een beetje alsof je je Normal ELO een beetje op moet krikken.
Mijn ervaring in draft pick normals is iig een stuk beter en anders dan wat jij beschrijft.
[ Voor 19% gewijzigd door Cloud op 02-02-2012 15:15 ]
Klinkt een beetje alsof je je Normal ELO een beetje op moet krikken.Drunk3nD3m0n schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:01:
laatste tijd terug overgeschakeld op een paar Normal potjes spelen en ik merk daar echt op dat mensen meer ragen dan ranked
Mijn ervaring in draft pick normals is iig een stuk beter en anders dan wat jij beschrijft.
Verwijderd
na bans vroeg k wat ze wilden dat ik speelde
stond onderaan dusja en ze wouden dat ik jungle deed
ideaal want doe ik graag, na al wat picks vragen ze als k nocturne heb
ben de teamcomps wat vergeten maar doet er niet zoveel toe, zij hadden jungle yi
spel begint jungle invade met team nr hun blue
1 guard heimer die mocht onmiddellijk flashen om nog net levend weg te geraken
uiteindelijk lokken ze een gevechtje uit aan blue die in een 2 for 1 uitdraait
maar ik ben low en nog iemand ook, ga vlug mid pushen en potion pakken om ons blue dan maar te gaan doen
na even te junglen pingt onze kass naar hun rood, gaan we yi daar even succesvol ganken
ik jungle nog even in mijn jungle, ga nr bot om te ganken maar ik zie dat ze huggen, ik denk ga even via hun tribush gaan kijken als ik wat kan poken, staat nunu daar (?) en ik leg hem vrij snel neer, nu loopt hun ashe daar duidelijk niet op haar gemak, kbesluit van haar ook neer te leggen en met haar ignite en een turret hit flash ik weg om met 5hp te overleven en ik blue pill en zie yi afkomen maar ben net op tijd weg
dan even dragon oppikken op lvl6
gp op top tegen onze tank maar ben vergeten wie, ga ik ook even via hun tribush gaan ganken en hopla nog een kill + turret down even blijven pushen op top er komt iemand defenden maar kan toch niet verhinder dat we de volgende turret ook pakken
kga blue doen voor aan kassadin te geven, maar heimer probeert mid wat pijn te doen ondertussen, kass ult naar heim, ik ult hem ook en nog een kill
nog wat jungle en nog een gank op ashe op bot
dragon nogmaals
goh wat een zalig spel was dat op superkorte tijd allemaal succesvolle gankkills en tussendoor 2x dragon
ik denk dat kort erna volgde de surrender
alle 4 mn teammates inviten me als vriend
ze waren een premade maar moest gaan slapen
jaa mijn normal elo gaat wel een faal zijn ik doe nogal veel normals met vrienden van mij die nog maar net met het spel begonnen zijn dan voelt het voor mij aan als een 1v5 ik kan ons hier af en toe door carrien maar die wordt de laatste tijd moeilijker dus dit betekent HEEEL veel mar dan ook HEEEEEEEEl veel losses ...djengizz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:13:
[...]
Klinkt een beetje alsof je je Normal ELO een beetje op moet krikken.
Verwijderd
Draft pick normals vind ik juist niks aan, ik wilde die mode er graag in hebben om meer oddball champs te kunnen oefenen maar toch een normale meta te volgen. Maar het komt erop neer dat iedereen gewoon alleen maar OP champs wil spelen. En wil tryharden, keiharde blue invades etcetera. Zo heb je nog steeds altijd dezelfde games zie je alsnog elke game een gangplank. Dan kan je beter ranked spelen want daar zijn de spelers iig beter en leaven ze niet zo vaak in champ select. Vind die modus dus echt keihard gefaald.Nutral schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:16:
draft pick is sowieso de leukste gamemode. bij blind pick kan het niemand schelen en bij ranked is iedereen weer te tryhard.
Het is zelfs zo dat heel het MOBA verband zo uit elkaar is getrokken dat de hele gameplay bestaat uit overpowered heroes. Skills die scalen met AD en AP is een van de grootste boosdoeners.
In andere MOBA's zie je dat skills static damage doen, waarbij gankers mid-game goed zijn, en carries end-game goed zijn. Early game is het dan veel meer skill based met low damage/low HP heroes, die fragiel zijn tegenover minions. Ook heb je hier denies wat het lanen veel intensiever maakt.
LoL laat alles scalen, met belachelijke resultaten (Karthus), vanaf level 1 zelfs (Juiste Champions met juiste runes.)
Totdat ze de damage output naar beneden schroeven of letterlijk het concept op de schop gooien, denk ik niet dat LoL zeer ver gaat komen in competitive play. Het skill ceiling is gewoon te laag.
..Dan heb ik het nog niet eens over range indicators =).
Ik zou hier zeer diep op ingaan echter zit ik op mijn werk.
Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo
Even afgezien van je hele imba-verhaal, de competitieve scene is juist enorm aan het versnellen. Er komen steeds meer grote leagues bij. Korea is net opgestart. Als de boel echt allemaal zo slecht en imba was, was het:kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:29:
[...]
Totdat ze de damage output naar beneden schroeven of letterlijk het concept op de schop gooien, denk ik niet dat LoL zeer ver gaat komen in competitive play. Het skill ceiling is gewoon te laag.
- Nooit zover gekomen
- Alle picks en bans altijd hetzelfde geweest op het hoogste niveau (is niet zo)
Wat is dan een actuele moba die wel zo competitief is als jij voorstelt?
En Riot heeft goed genoeg beargumenteerd waarom denies er niet in zitten. Waarom moet elke MOBA toch altijd gelijk zijn aan elkaar? Riot heeft onderscheid gemaakt en het werkt tot op heden erg goed.
Wat is er mis met range indicators?..Dan heb ik het nog niet eens over range indicators =).
[ Voor 9% gewijzigd door Cloud op 02-02-2012 15:34 ]
Dus omdat het net precies een andere MOBA is dus het is slecht. Want zo redeneer je, Ik den daar in tegen dat er wel verschil kan zijn maar het gewoon anders is. Hier is toch ook niet elke heal op op yi of gp, omdat de ratio's van ap naar damge lower is en misschien is lol meer item afhankelijk maar als of het dan slecht is? Want zoals het al is gezegt er zijn niet altijd de zelfde bans niet altijd de zelfde items build enz.. Ja het is anders maar slecht?kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:29:
League of Legends is op veel vlakken gewoon imbalanced and geeft een voordeel aan hoger level spelers en vervolgens nog aan de spelers met de meeste champions/runes.
Het is zelfs zo dat heel het MOBA verband zo uit elkaar is getrokken dat de hele gameplay bestaat uit overpowered heroes. Skills die scalen met AD en AP is een van de grootste boosdoeners.
In andere MOBA's zie je dat skills static damage doen, waarbij gankers mid-game goed zijn, en carries end-game goed zijn. Early game is het dan veel meer skill based met low damage/low HP heroes, die fragiel zijn tegenover minions. Ook heb je hier denies wat het lanen veel intensiever maakt.
LoL laat alles scalen, met belachelijke resultaten (Karthus), vanaf level 1 zelfs (Juiste Champions met juiste runes.)
..Dan heb ik het nog niet eens over range indicators =).
Ik zou hier zeer diep op ingaan echter zit ik op mijn werk.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat als je LoL vanuit DotA-ogen bekijkt, is er een hoop mee mis. Daarom is er ook zo'n haat-en-nijd vibe tussen de spelen. De hele elitaire houding is deels te danken aan het 'vastzitten' aan bepaalde conventies, (wat overigens niet perse slecht is)
Het is een ander spel, met andere basisregels, wat ervoor zorgt dat je op andere dingen moet oordelen. Als je niet buiten de DotA-context kunt kijken, krijg je een eenzijdig beeld.
Ja, maar vanaf een zeker punt (dus voor alle spelers die al langer spelen) gaat dit niet meer op.kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:29:
League of Legends is op veel vlakken gewoon imbalanced and geeft een voordeel aan hoger level spelers en vervolgens nog aan de spelers met de meeste champions/runes.
Het scalen is geen probleem, het maakt balanceren wel moeilijker dat ben ik met je eens. Verder als alles OP is dan....is eigenlijk niets OPHet is zelfs zo dat heel het MOBA verband zo uit elkaar is getrokken dat de hele gameplay bestaat uit overpowered heroes. Skills die scalen met AD en AP is een van de grootste boosdoeners.
Hmm, ik denk dat het op dit moment één van de meest populaire competitieve scenes heeft met de hoogste kijkcijfers (misschien na SC2 maar dat weet ik niet zeker). Ze zijn dus al aardig ver gekomen.Totdat ze de damage output naar beneden schroeven of letterlijk het concept op de schop gooien, denk ik niet dat LoL zeer ver gaat komen in competitive play. Het skill ceiling is gewoon te laag.
Dat de skill ceiling bij andere MOBA games hoger ligt klopt wel. Dat hij nu zo laag is dat hij competitieve play in de weg staat ben ik niet met je eens. Overigens zijn in deze games opnieuw team skills vaak belangrijker dan individuele skill en mechanics. De mogelijke strategieën en hun complexiteit blijven in ieder geval niet achter bij ander MOBA games.
Ook is er voldoende decision making betrokken bij het spel wat buiten mechanics ook een zeer belangrijke skill is en waar LoL imo ook niet achterblijft bij andere games.
Het enige dat je moet doen, is zorgen dat je midlane zijn jungle entrance warded houdt (door ofwel in de entrance zelf, ofwel in de river een ward te plaatsen).
Sowieso heeft het purple team een mooi voordeel qua ward coverage in de botlane.
Zelf doe ik hier ook nog heel weinig mee, wel handig om alvast mee te beginnen denk ik
Er bestaat deny wat betekent dat je betere micro en hogere APM moet hebben en betere multitasking om te farmen. Daarnaast zijn er in verhouding sterkere disables en sterkere carries wat zaken als intitiating en positioning belangrijker maakt in teamfights. Spells hebben over het algemeen een hogere cost en langere cooldown wat timing van je spells belangrijker maakt. Tenslotte denk ik dat Riot met zijn game design rekening houdt met een groter publiek (en dus een minder scherpe leercurve wil).Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:48:
Waarom is de skill ceiling dan lager? Ik ben niet zo ervaren in MOBAs dus ben benieuwd.
Qua kennis die je nodig hebt om de game goed te spelen is het allemaal redelijk vergelijkbaar denk ik.
Verwijderd
Daarnaast lijkt het mij nogal lame om hele waves van je eige creeps te killen zodat je tegenstander ze niet kan killen.. Krijg je standoffs / stroperige gameplay van denk ik?
Net als met de lagere cooldowns, daar krijg je ook snellere gameplay van. Wat het voor de casuals leuker maakt om te spelen en te kijken.
Wat je hier noemt, beide punten, zijn exact de woorden die Riot gebruikt om die keuzes te verdedigen.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:18:
[...]
Daarnaast lijkt het mij nogal lame om hele waves van je eige creeps te killen zodat je tegenstander ze niet kan killen.. Krijg je standoffs / stroperige gameplay van denk ik?
Net als met de lagere cooldowns, daar krijg je ook snellere gameplay van. Wat het voor de casuals leuker maakt om te spelen en te kijken.
Verwijderd
Mid/late: Verhoog je map awareness tot 10.000 en ga er van uit dat al je teamgenoten randdebielen zijn. Ping wanneer zeover extenden. Type waar ze moeten zijn, waar ze moeten warden. Hell ga zelf wards neer zetten ook al ben je de carry.
Dit wilde ik precies zeggen, maar jij deed het alCloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:33:
[...]
Even afgezien van je hele imba-verhaal, de competitieve scene is juist enorm aan het versnellen. Er komen steeds meer grote leagues bij. Korea is net opgestart. Als de boel echt allemaal zo slecht en imba was, was het:Ik wil niet alles wat je zegt wegwuiven, maar volgens mij overdrijf je behoorlijk.
- Nooit zover gekomen
- Alle picks en bans altijd hetzelfde geweest op het hoogste niveau (is niet zo)
Wat is dan een actuele moba die wel zo competitief is als jij voorstelt?
En Riot heeft goed genoeg beargumenteerd waarom denies er niet in zitten. Waarom moet elke MOBA toch altijd gelijk zijn aan elkaar? Riot heeft onderscheid gemaakt en het werkt tot op heden erg goed.
[...]
Wat is er mis met range indicators?
Qua wards: als je paars bent zou het genoeg moeten zijn om de tribrush te warden? Maar wat nou als enemy jungler gewoon vanuit de river komt ganken door de riverbrush? Dan zie je hem toch niet aankomen?
En ja, de brush helemaal onderin geward houden heeft zeker voordelen qua harass en het tegenhouden van ganks door de lane.
Vicariously I live while the whole world dies
Hoe is iets een voordeel als iedereen exact hetzelfde kan hebben ?kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:29:
Sure, je eerste 50 games o.i.d. kan je door het verschil in level een keer tegen iemand komen die een andere summoner spell heeft, maar de eerste games zijn toch allemaal zinloos en puur om het spel wat te leren.
Ja, laten we lol even net zo als dota maken, deny er in. Level systeem er uit (juist hoe je een groot aantal spelers geintresseerd houd tot ze level 30 hebben, en er dan achter komen dat ze LoL leuk vinden). Hoppa, groot deel van spelers(klanten) pissed off dat het spel niet meer leuk is, voor de niet tryhards.kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:29:
LoL bediend(e) OOK dota spelers, Maar zeker tegenwoordig, in de laatste plaats.
Not sure if serious.kaluro2 schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:29:
Ik zie pro's nog steeds last hits missen in LoL hoor.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:18:
Juist, die mechanics. Stel ze zitten erin heb je volgens mij nog geen achterlijk hoge apm nodig. Ik ben zelf geen god hierin; maar zelfs ik kan redelijk mee komen met de farm. Dat zou betekenen dat de echte 'pro' helemaal geen probleem zou hebben hiermee.
Ik spreek ook geen voorkeur uit, ik geef alleen de verschillen aan. En ja ik denk dat er een hogere skillcap is juist vanwege die mechanics. Verder wat leuker is voor casuals of om naar te kijken staat natuurlijk niet gelijk aan skillcap.Net als met de lagere cooldowns, daar krijg je ook snellere gameplay van. Wat het voor de casuals leuker maakt om te spelen en te kijken.
En een effectieve APM van zeg 60 om LoL goed te kunnen spelen vs een APM van zeg 100 voor DotA / HoN en zeg 150 voor SC2 terwijl je multitasked maakt een hele hoop verschil in skillcap.
Voor de pro's kun je hier nog makkelijk 50-100 APM aan toe voegen.
Verwijderd
Stroperige gameplay, mwah. Heeft natuurlijk met meer factoren te maken maar oa door de vastgeroeste meta is een Dota game (bv) veel dynamischer dan LoL.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:18:
Juist, die mechanics. Stel ze zitten erin heb je volgens mij nog geen achterlijk hoge apm nodig. Ik ben zelf geen god hierin; maar zelfs ik kan redelijk mee komen met de farm. Dat zou betekenen dat de echte 'pro' helemaal geen probleem zou hebben hiermee.
Verwijderd
En als pro's nog last hits missen djengizz, dan is de skillcap dus nog niet bereikt. En waar zeuren we dan over? ;-)
Daarom dat je midlane zijn zijkant moet geward houden, dan zie je hem in de river gaanVicarious schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:31:
[...]
Dit wilde ik precies zeggen, maar jij deed het al![]()
Qua wards: als je paars bent zou het genoeg moeten zijn om de tribrush te warden? Maar wat nou als enemy jungler gewoon vanuit de river komt ganken door de riverbrush? Dan zie je hem toch niet aankomen?
En ja, de brush helemaal onderin geward houden heeft zeker voordelen qua harass en het tegenhouden van ganks door de lane.
Verwijderd
Geweldige ward is dat. Je ziet wanneer de jungler je wraiths will pakken / in je jungle is en wanneer je mid voor een gank wil gaanspeedzor schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:58:
[...]
Daarom dat je midlane zijn zijkant moet geward houden, dan zie je hem in de river gaan
Aangezien hier vaak SC(2) bij betrokken wordt: om de Zerg goed te spelen is een hogere APM nodig dan om Protoss goed te spelen. Betekent dit dat Protoss voor 'casuals' is?
Een midlaner begint toch nooit met een ward? Tenminste, ik zie het nooit gebeuren. Het lijkt mij in dat geval veiliger om vanaf 2 minuten, als iedereen in lane is, te warden in de river schuin boven de river brush. Dan kun je ganks altijd zien aankomen, tenzij je gigantisch ver doorpusht en hun jungler via de tribrush kan komen. Maar als je van plan bent om hard te pushen kun je de ward voor de botbrush uitsparen en die in de tribush zetten zodat je ook daarvandaan veilig zit.speedzor schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:58:
[...]
Daarom dat je midlane zijn zijkant moet geward houden, dan zie je hem in de river gaan
Uitstekende vraagWravburn schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:03:
[...]
Aangezien hier vaak SC(2) bij betrokken wordt: om de Zerg goed te spelen is een hogere APM nodig dan om Protoss goed te spelen. Betekent dit dat Protoss voor 'casuals' is?
APM is in LoL toch hartstikke laag, het toevoegen van deny zal daar echt geen schokkende veranderingen in aan brengen en het niet meteen veel moeilijker maken. Het enige wat je dan doet is de focus nóg meer op last hits plaatsen dan hij nu al ligt. Persoonlijk zou ik het een mega saaie change vinden; maar gelukkig is er geen haar op Riot's hoofd die erover nadenkt. Denying is in LoL prima mogelijk, maar dat doen we door middel van zoning en niet door onze eigen minions af te maken.
Ik ben blij met de keuze die Riot hierin gemaakt heeft. Niet elke MOBA hoeft hetzelfde te zijn; voor ieder wat wils. Is LoL je te casual omdat er geen deny in zit, er teveel scaling in zit en/of je een summoner level met items kent buiten de matches om? Ga dan gewoon een game spelen die je wel aan staat
/mijn 2g
Klopt, maar naarmate de tijd vordert wordt die ward steeds belangrijker.Vicarious schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:07:
[...]
Een midlaner begint toch nooit met een ward? Tenminste, ik zie het nooit gebeuren.
Ik neem aan dat dit vanuit blue (rechtsbovenin) geredeneerd is? Want dan is dat een prima locatie ja.Het lijkt mij in dat geval veiliger om vanaf 2 minuten, als iedereen in lane is, te warden in de river schuin boven de river brush.
[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 02-02-2012 17:11 ]
Verwijderd
Dynamischer in de zin van: niet de standaard meta waarin er 1 jungled, 1 top, 1 mid en 2 bot zitten en iedereen farmed met af en toe een gank vanuit de jungle.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 16:48:
Hoe bedoel je dynamischer Karaqz?
En als pro's nog last hits missen djengizz, dan is de skillcap dus nog niet bereikt. En waar zeuren we dan over? ;-)
In Dota heb je gankende supports, mid die vanaf lvl 6 ganked en een variabelere lane setup waardoor je ook trilanes etc ziet.
De eerste 10-20 minuten in zon beetje elke LoL game zijn identiek. (de gehele Lane fase). In dota gebeurt er veel meer in die tussentijd.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 17:12 ]
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:11:
[...]
Dynamischer in de zin van: niet de standaard meta waarin er 1 jungled, 1 top, 1 mid en 2 bot zitten.
Niets houdt iemand tegen in LoL om als support te gaan ganken. Dat gebeurt ook wel degelijk (Taric, Lux, Nunu, etc. etc. etc.). En een mid die vanaf lvl6 gaat ganken? Dat is als je mid enigszins hersens heeft, óók in LoL hartstikke normaal.In Dota heb je gankende supports, mid die vanaf lvl 6 ganked en een variabelere lane setup waardoor je ook trilanes etc ziet.
Tri-lanes niet, maar dat lijkt mij ook wel heel bijzonder
En verder dat er een andere, of zelfs geheel geen, meta is komt toch ook doordat ze andere maps en andere objectives hebben? Ik ken geen andere moba's, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen populaire setup is voor een teamcompositie en bijbehorende posities.
Wat gebeurt daar dan?De eerste 10-20 minuten in zon beetje elke LoL game zijn identiek. (de gehele Lane fase). In dota gebeurt er veel meer in die tussentijd.
[ Voor 26% gewijzigd door Cloud op 02-02-2012 17:18 ]
Verwijderd
Nee maar die APM is net zo goed een skill die getrained moet worden.Wravburn schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:03:
Dat hele APM-verhaal is natuurlijk leuk en aardig, en zegt misschien hoe micro-intensief DotA is ten opzichte van LoL, maar dat is niet direct een indicator van skill, of skillceiling/skillcap. Het geeft enkel een verschil in stijl/zwaartepunten aan.
Niet voor niks dat Koreaanse pro's 14-16 uur per dag, 7 dagen in de week trainen om alleen al de muscle memory te ontwikkelen die hier voor nodig is. Voor hogere APM is meer training nodig dus op dat gebied een hogere skillcap.
Natuurlijk kun je niet alleen naar APM kijken als je het over skillcap hebt en zijn mensen met een lagere APM in al deze games gelukkig nog steeds in staat om spelers met hogere APM te verslaan. Het is alleen wel degelijk een component van diezelfde skillcap en als een game een hogere APM nodig heeft is dit vaak een sterke aanwijzing voor een hogere skillcap wat betreft mechanics.
Dus om je vraag te beantoorden: ja, een Zerg speler zal meer APM training nodig hebben dan een Protoss speler. Overigens wordt de APM ook anders besteed en is Protoss een micro intensiever ras en Zerg een macro intensiever ras. Meer een andere skillset dan een hogere skillcap.
/ignore all exept friends moet je dan hebbenVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:15:
Weer wat geleerd. Kennelijk als je /ignore all doet dan verwijdert de game ook meteen de vrienden waar je in de game mee zit?
Is ongeveer wat ik probeerde over te brengen door middel van de vraag. LoL focust zich op andere 'skills' dan DotA en kun je het dus onmogelijk op die manier vergelijken.djengizz schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:16:
[...]
Dus om je vraag te beantoorden: ja, een Zerg speler zal meer APM training nodig hebben dan een Protoss speler. Overigens wordt de APM ook anders besteedt en is Protoss een micro intensiever ras en Zerg een macro intensiever ras. Meer een andere skillset dan een hogere skillcap.
Ik vind het zelden nodig om aan persoonlijke voorkeuren een waardeoordeel te geven.
Verwijderd
Ik heb mijn post iets geedit intussen. Naja, doordat een support in LoL zon beetje altijd de botlane babysit kan er simpelweg niet geganked worden door die support. Dat is wel degelijk "meta" of begrijp ik de term verkeerd?Cloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:15:
[...]
Ganks die ergens vandaan komen hebben volgens mij niets met de meta te maken. Toch?
En verder dat er een andere, of zelfs geheel geen, meta is komt toch ook doordat ze andere maps en andere objectives hebben? Ik ken geen andere moba's, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen populaire setup is voor een teamcompositie en bijbehorende posities.
[...]
Wat gebeurt daar dan?
En met wat er gebeurt bedoel ik dus ganks vanuit midlane na lvl 6, een support die komt ganken. Ganks vanuit andere posities in de jugle (in lol kan dit simpelweg niet). En bijvoorbeeld trilanes die je in LoL nooit zal zien.
Ik had je edit gezienVerwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:19:
[...]
Ik heb mijn post iets geedit intussen. Naja, doordat een support in LoL zon beetje altijd de botlane babysit kan er simpelweg niet geganked worden door die support. Dat is wel degelijk "meta" of begrijp ik de term verkeerd?
En ja je hebt een support babysit, maar er zijn genoeg situaties waarin die babysit niet nodig is. De tegenpartij kan dood zijn, kan aan het shoppen zijn. En denk niet alleen aan de sustain supports hé, er zijn ook aggressieve supports, zoals ik in mijn vorige reactie noemde
Zoals ik al zei, ganks van een mid zijn absoluut niet bijzonder in LoL, support ganks zijn er ook. Snap alleen niet wat je bedoelt met 'ganks vanuit andere posities in de jungle'.En met wat er gebeurt bedoel ik dus ganks vanuit midlane na lvl 6, een support die komt ganken. Ganks vanuit andere posities in de jugle (in lol kan dit simpelweg niet).
Verwijderd
Eigenlijk zou je echt een x een dota game moeten spelen. Tuurlijk, er zijn wel support en mid ganks in lol. Maar niet zoals het in dota is. Er zijn heros die zodra ze lvl 6 worden bijna continue roamen en ganken. En ook supports die dit erg veel kunnen.Cloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:21:
[...]
Ik had je edit gezienHeb zelf ook wat veranderd.
En ja je hebt een support babysit, maar er zijn genoeg situaties waarin die babysit niet nodig is. De tegenpartij kan dood zijn, kan aan het shoppen zijn. En denk niet alleen aan de sustain supports hé, er zijn ook aggressieve supports, zoals ik in mijn vorige reactie noemde![]()
[...]
Zoals ik al zei, ganks van een mid zijn absoluut niet bijzonder in LoL, support ganks zijn er ook. Snap alleen niet wat je bedoelt met 'ganks vanuit andere posities in de jungle'.
Het gebeurt in LoL misschien wel, maar minder vaak. En de 1-jungle-1-2 setup is er ook 1 waar amper van afgeweken wordt.
Kijk anders deze video eens: YouTube: EHOME vs Mineski.Infinity - Group Stage - Dota 2 International Ik weet niet hoe er gespeeld wordt maar kijk bv maar eens naar het hoge aantal ganks early geam van team "blauw". (bijna letterlijk om de minuut)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 18:05 ]
Het is geen waardeoordeel meer een vaststelling.Wravburn schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:19:
Ik vind het zelden nodig om aan persoonlijke voorkeuren een waardeoordeel te geven.
Dit blijkt ook uit pro's als Sydtko, Doublelift en Chu die allemaal op het hoogste nivo DotA, HoN en LoL hebben gespeeld en allemaal hetzelfde zeggen over de skillcap. En dan gaat het echt niet alleen over de APM die er nu uitgepikt wordt. Het feit dat er nu teams bestaan die maar weinig trainen en wel op het hoogste nivo kunnen acteren zegt eigenlijk al genoeg.
Een hogere skillcap maakt het nog geen betere game anders zouden er veel meer mensen schaken
Het betekent alleen dat er meer training nodig is om op het hoogste nivo te komen. Ik begrijp de weerstand tegen het feit dat er (moba) games bestaan met een hogere skillcap dan LoL dan ook niet helemaal.
Overigens is LoL ook een veel jongere game dan alle eerder genoemde games en zal die skillcap ook omhoog gaan als de spelers beter worden.
Verwijderd
Nee, maar de kans op een level 2 gank die vanaf midlane komt is niet bepaald groot. Tegen die tijd zou je ook niet gepushed mogen zijn dus een echt risico is er niet.Vicarious schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:07:
[...]
Een midlaner begint toch nooit met een ward? Tenminste, ik zie het nooit gebeuren. Het lijkt mij in dat geval veiliger om vanaf 2 minuten, als iedereen in lane is, te warden in de river schuin boven de river brush. Dan kun je ganks altijd zien aankomen, tenzij je gigantisch ver doorpusht en hun jungler via de tribrush kan komen. Maar als je van plan bent om hard te pushen kun je de ward voor de botbrush uitsparen en die in de tribush zetten zodat je ook daarvandaan veilig zit.
Als je in de river ward dan ga je ze niet in de tribush zien, wat ik een zwaar nadeel vind tbh. Tegen gankers als Rammus is het nadeel al een stuk groter, maar ook tegen lagere mobiliteit gankers ga je een enorm nadeel hebben t.o.v. een ward in de tribush.
[ Voor 22% gewijzigd door rxs op 02-02-2012 18:48 ]
Verwijderd
Jawel, maar ipv 1 solo top + mid + jungle en duolane bot zijn er meerdere setups met posities die werken en ook worden gebruikt in Dota. Maakt het afwisselender.Cloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:15:
[...]
[...]
[...]
Volgens mij had ik hetzelfde probleem vanmiddag.Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:00:
Door die patch deed mijn client het niet. Na 20 minuten kon ik door mijn LOLrecorder uit te schakelen eindelijk rejoinen. Onze GP was level 1 samen met mij. Uiteindelijk hadden we na 34 minuten de vijandelijke Nexus neer gekregen. In een ranked game.
De maker ervan is al bezig met een fix las ik op Reddit, maar voorlopig is het het beste om hem uit te laten staan
Verwijderd
als je problemen houd dan gewoon uit zetten.
De servers van Riot zijn echt wel weer fucked. Speelde net een game, waren eerst 6 dc's inclusief mij, daarna was het om de 20 sec dat iemand disconnecte of reconnecte. ik kon doorspelen maar moest het stellen met laggspikes van 20 sec+
Heb er zelf gister een paar keer mee gespeeld en ben er niet heel enthausiast over.
Hij heeft twee goede punten:
Zijn early poke is bizar goed, omdat zijn Bouncing Bomb aardig wat damage doet en een lage cooldown heeft. Helemaal icm Blue Buff is dat echt insane.
Zijn ult doet aardig wat aoe damage, maar is eigenlijk alleen echt handig in teamfights of om je burst te versterken. Je moet het namelijk wel erg goed coordineren wil je halverwegen de map iemand raken.
Maar Ziggs heeft (imo) ook twee grote nadelen:
Ten eerste heeft hij amper CC. Dat bommetje met die knockback is zijn enige CC en dat maakt hem bijzonder kwetsbaar in zowel teamfights als voor ganks. Tevens is het erg tricky om hem goed te plaatsen en is de cooldown huge, effectief hou je dus weinig CC over.
Ten tweede is Ziggs niet een erg goede toevoeging aan teamfights. Hij is eigenlijk een soort Gragas op dieet. Een aoe ult, maar zonder CC. Een skillshot poke die eenvoudig door tanks tegen gehouden kan worden. En een niet erg nuttige CC die moeilijk te plaatsen is (ala Janna's ult).
Er mag wat mij betreft nog wel wat aan gesleuteld worden.
[ Voor 8% gewijzigd door SaphuA op 03-02-2012 09:35 ]
Verwijderd
Heb gister 3x met een ziggs moeten spelen en 2 van de 3 keer was ie gewoon nutteloos. Midgame te weinig damage output en zo squishy als het maar kan. Tenzij degene waar mee hij mid staat hem gaat feeden dan is ie zo OP als het maar kan, maar dat is zon beetje met elke champion.SaphuA schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:33:
Zijn er al mensen die met Ziggs gespeeld hebben?
Heb er zelf gister een paar keer mee gespeeld en ben er niet heel enthausiast over.
Hij heeft twee goede punten:
Zijn early poke is bizar goed, omdat zijn Bouncing Bomb aardig wat damage doet en een lage cooldown heeft. Helemaal icm Blue Buff is dat echt insane.
Zijn ult doet aardig wat aoe damage, maar is eigenlijk alleen echt handig in teamfights of om je burst te versterken. Je moet het namelijk wel erg goed coordineren wil je halverwegen de map iemand raken.
Maar Ziggs heeft (imo) ook twee grote nadelen:
Ten eerste heeft hij amper CC. Dat bommetje met die knockback is zijn enige CC en dat maakt hem bijzonder kwetsbaar in zowel teamfights als voor ganks. Tevens is het erg tricky om hem goed te plaatsen en is de cooldown huge, effectief hou je dus weinig CC over.
Ten tweede is Ziggs niet een erg goede toevoeging aan teamfights. Hij is eigenlijk een soort Gragas op dieet. Een aoe ult, maar zonder CC. Een skillshot poke die eenvoudig door tanks tegen gehouden kan worden. En een niet erg nuttige CC die moeilijk te plaatsen is (ala Janna's ult).
Er mag wat mij betreft nog wel wat aan gesleuteld worden.
Ik heb er gister 1v1 mee geoefend en het is zeker een early game champion. Early game is iemand erg makkelijk te zonen met je Q en je passive om de 12 seconden meer dmg op je autoattacks, dat is fucking OPVerwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:41:
[...]
Heb gister 3x met een ziggs moeten spelen en 2 van de 3 keer was ie gewoon nutteloos. Midgame te weinig damage output en zo squishy als het maar kan. Tenzij degene waar mee hij mid staat hem gaat feeden dan is ie zo OP als het maar kan, maar dat is zon beetje met elke champion.
Je CC zou ik zo laat mogelijk gebruiken en zo goed mogelijk plaatsen. Knockback mag wel iets hoger zijn imo of misschien meer knockback op Ziggs en minder op enemy champions.
Ook E is een erg mooie zoning skill en als diegene tegenover je geen goede gap closer heeft hou je ze simpel op afstand, je moet zeg maar de hele tijd op afstand blijven poken. Zo zie ik Ziggs.
Iedereen schreeuwt wel OP maar dat valt reuze mee. Zijn skills scalen prima maar de base damage van vooral zijn ultimate is laag. Het is echt niet combo r, e, q → dood. Hij is wel een uitstekende poker. Zijn Q is vrijwel niet te ontwijken mits goed geplaatst en zijn E is een uitstekende zoning tool.
Ik ga hem zeker vaker spelen maar ik weet nog niet helemaal wat zijn plaats moet worden. In mid/late game vind ik hem ook wat afvallen afgezien van zijn poke. Zijn ulti range is wel mooi maar op max range duurt het eeuwen voordat hij landt. Vrij lastig te raken buiten teamfights. Daar heb je eigenlijk een stukje CC voor nodig; hetzij van je team, hetzij van je eigen E.
Gister nog een potje gespeeld met Vicarious en Xaipt (weet niet wat zijn nick hier is); was wel een leuke game.
Hehe ik was Soraka inderdaad. Onze lane liep op zich wel prima, andere lanes iets minder (he XaiptCloud schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:57:
Ik heb gister een game met Ziggs gespeeld en een game tegen een Ziggs gespeeld. Ik heb het idee dat hij best sterk kan zijn, maar vooral in de laning fase. Daar moet hij het echt van hebben.
Iedereen schreeuwt wel OP maar dat valt reuze mee. Zijn skills scalen prima maar de base damage van vooral zijn ultimate is laag. Het is echt niet combo r, e, q → dood. Hij is wel een uitstekende poker. Zijn Q is vrijwel niet te ontwijken mits goed geplaatst en zijn E is een uitstekende zoning tool.
Ik ga hem zeker vaker spelen maar ik weet nog niet helemaal wat zijn plaats moet worden. In mid/late game vind ik hem ook wat afvallen afgezien van zijn poke. Zijn ulti range is wel mooi maar op max range duurt het eeuwen voordat hij landt. Vrij lastig te raken buiten teamfights. Daar heb je eigenlijk een stukje CC voor nodig; hetzij van je team, hetzij van je eigen E.
Gister nog een potje gespeeld met Vicarious en Xaipt (weet niet wat zijn nick hier is); was wel een leuke game.De Ziggs waartegen we speelde was wel uitermate nutteloos, maar sowieso niet echt een heldere geest voor mijn gevoel.
Daarna een game gespeeld met mn broertje, tering wat een frustrerende game was dat. We speelden 5v4 omdat enemy vlad trollde en revive/promote nam en gelijk afk ging. Ik ging als GP jungle uitstekend en stond 5/1 ofzo, maar omdat de rest van het team HARD faalde (in een 2v1 lane gedoublekilled worden, dat soort shit) en ze in teamfights continue hun Lee Sin en Shyvana focusten ipv Kennen en Ziggs duurde de game nog lomp lang. Utieindelijk wel gewonnen, maar dat was meer geluk dan wijsheid.
Ik denk eigenlijk dat Ziggs ook Top zou kunnen spelen. Hij mist early wel wat sustain maar poken en zonen kan Ziggs goed en met zijn ultimate kan hij net als GP even een teamfight helpen terwijl je rustig doorfarmed. Met 2 Doran's Rings kan je makkelijk je Q blijven spammen waardoor je ook niet te snel outpushed word.Cloud schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 09:57:
Ik heb gister een game met Ziggs gespeeld en een game tegen een Ziggs gespeeld. Ik heb het idee dat hij best sterk kan zijn, maar vooral in de laning fase. Daar moet hij het echt van hebben.
Gister nog een potje gespeeld met Vicarious en Xaipt (weet niet wat zijn nick hier is); was wel een leuke game.De Ziggs waartegen we speelde was wel uitermate nutteloos, maar sowieso niet echt een heldere geest voor mijn gevoel.
Ik ga het iig binnenkort proberen, dan dat veel melee champs daar niet vrolijk van worden
Ook ben je dicht bij blue buff, met hulp van mid kan je met de juiste timing de enemy blue stelen en een absolute terror zijn.
Ik denk dat Ziggs z'n early laning moet winnen en veel farm moet krijgen.
If Riot made a warcraft 3 style full pve hero survival game mode where players work together to survive waves of creeps and defend a nexus. Either up to 10 players defending one base or an enfos team survival mode with 2 seperate bases and constant minions getting stronger and stronger sieging them, including boss waves. Last base standing wins.
Would you play it?
I talked with Riot and showed them the explosive response you guys have had towards the idea of a coop pve survival mode. Due to your excitement the idea has been pushed forward to the designers and im sure they'll be reading your comments and trying to figure out whether it's something they'd consider doing or not.
One great thing about Riot has been that they do listen to the community, your response has been heard and it can make a difference.
Share the post with your friends and keep the excitement up. As always we at Leaguecraft love your support and look forward to continually serving the League of Legends community.
I'd really love to see this idea take off so fingers crossed.
Je wards waren uitstekendVicarious schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:03:
[...]
Hehe ik was Soraka inderdaad. Onze lane liep op zich wel prima, andere lanes iets minder (he Xaipt). Maar later in het spel waren onze teamfights gewoon veel beter en hadden we veel betere vision op de map, dus we hebben het goed om weten te keren.
Ga ik ook eens proberen, tegen melee moet het echt goed te doen zijn. Maar hij moet vroeg voordeel opbouwen, anders wordt het later moeilijk om iets bij te dragen.Jeffroiscool schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:04:
[...]
Ik denk eigenlijk dat Ziggs ook Top zou kunnen spelen. Hij mist early wel wat sustain maar poken en zonen kan Ziggs goed en met zijn ultimate kan hij net als GP even een teamfight helpen terwijl je rustig doorfarmed. Met 2 Doran's Rings kan je makkelijk je Q blijven spammen waardoor je ook niet te snel outpushed word.
[...]
Ik denk dat Ziggs z'n early laning moet winnen en veel farm moet krijgen.
Steeds ook dat ik dan weer alleen vooraan overbleef en de rest weer items ging kopen ofzo, erg irritant. Een vriend van me speelde Shaco lane, ging ook verbazingwekkend goed weer maar gewoon niet door kunnen pushen (2v5 pushen werkt niet
Heb wel gemerkt dat ik Sion over het algemeen erg fijn vind spelen, maar ik haak snel af en wil vaak weer andere champs spelen
Maar deze houd ik samen met GP er voorlopig wel in gok ik zo
Jij bent gewoon gefrustreerd door onze 2v2's van gister XDDrunk3nD3m0n schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:19:
ik vind zelf momenteel dat ziggs de champ is met de beste Early game poke
Edit: CaptainObvious heeft weer een game voor vanavond opgesteld!
Vanavond om 20:00. Ik wil wel weer een custom GoTtje doen!
Matchdetails
JOIN
[ Voor 38% gewijzigd door Jeffroiscool op 03-02-2012 10:28 ]
Verwijderd
Nunu compleet als support beschouwen is een beetje scheef. Hij word wel eens als support gespeeld, net als sommigen Panth en Sion als support spelen. Dat definieert niet de champ. Nunu kan ook gewoon keihard junglen.Cloud schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:15:
Niets houdt iemand tegen in LoL om als support te gaan ganken. Dat gebeurt ook wel degelijk (Taric, Lux, Nunu, etc. etc. etc.). En een mid die vanaf lvl6 gaat ganken? Dat is als je mid enigszins hersens heeft, óók in LoL hartstikke normaal.
20.00 is gezien het slaapgedrag van die kleine van me de laatste tijd wat vroeg, zeker aangezien ik nog boodschappen moet doen, maar wellicht kan ik meekijken op stream of een game later aanschuiven.Jeffroiscool schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:26:
[...]
Jij bent gewoon gefrustreerd door onze 2v2's van gister XD
Edit: CaptainObvious heeft weer een game voor vanavond opgesteld!
Vanavond om 20:00. Ik wil wel weer een custom GoTtje doen!
Matchdetails
JOIN
Dan begreep je me verkeerd. Ik beschouw Nunu absoluut niet als support, maar hij kán wel supporten. En als Nunu dat doet houdt niets hem tegen te helpen bij ganks vanwege zijn hoge utility. Het is inderdaad primair een jungler natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:33:
[...]
Nunu compleet als support beschouwen is een beetje scheef. Hij word wel eens als support gespeeld, net als sommigen Panth en Sion als support spelen. Dat definieert niet de champ. Nunu kan ook gewoon keihard junglen.
@game
20:00 is ook te vroeg voor mij, maar ik ben sowieso een late speler. Ben vanavond later vast wel aanwezig om een game mee te doen.
Verwijderd
Vind nunu echt wel een support. Zelf als je hem junjled ben je eigenlijk een 2e support op de map. Je bufft de carry, slowt hun team en gebruikt je ult voor wat cc. Omdat nunu niet echt snel jungled zal je ook niet veel items hebben. Sowieso ga je nooit echt veel damage doen dus carryen kan je niet. Echt een goede initiator ben je ook niet want geen harde cc. Dus blijft over support.Verwijderd schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 10:33:
[...]
Nunu compleet als support beschouwen is een beetje scheef. Hij word wel eens als support gespeeld, net als sommigen Panth en Sion als support spelen. Dat definieert niet de champ. Nunu kan ook gewoon keihard junglen.
Verwijderd
Al denk ik wel dat hij toch licht generfed zal worden, hij doet mij een beetje Graves pre-nerfs aan. Dus goede burst maar gewoon NET iets te hoog.
Zijn damage is best oke wat mij betreft (niet op niet up).
En als het al omlaag zou gaan heeft hij helemaal meer CC nodig!
[ Voor 18% gewijzigd door SaphuA op 03-02-2012 11:44 ]
Misschien dat de damage op zijn Q iets naar beneden kan, maar dat moet wel ergens gecompenseerd worden. Meer CC zie ik hem niet krijgen, al zouden ze de cooldown van zijn W kunnen verlagen. Meer base damage op zijn R lijkt mij ook weer niet wenselijk, dat wordt te sterk in vroege teamfights.
Ben het wel met Saphua eens in de zin dat hij niet OP en niet UP is. Maar het is wel onduidelijk wat zijn plaats nu uiteindelijk is. Hij doet me een beetje Heimerdinger aanvoelen, al heeft hij flink veel meer CC.
[ Voor 16% gewijzigd door Cloud op 03-02-2012 11:51 ]
Vlad en Kat hebben geen CC maar wel escapes, Karthus heeft een CC maar geen escapes.SaphuA schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:57:
Om viable te worden heeft hij naar mijn mening echt veel meer CC nodig. Noem 1 AP-mid die geen CC en/of escapes heeft... Die knockback heeft het beide, maar is op dit moment gewoon niet goed genoeg. De CD en mana cost zijn te hoog, de radius is te klein en de knockback te zwak.
Verwijderd
Ik vind zijn slow door de minefield en de knockup toch redelijk goed. Plus het feit dat al zijn abilities damage doen en op een aardige range zitten. En zoals Cloud al zei, ik vind dat zijn Q qua damage iets naar beneden geschroeft kan worden. De rest van zijn skills zitten wel goed.SaphuA schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:57:
Om viable te worden heeft hij naar mijn mening echt veel meer CC nodig. Noem 1 AP-mid die geen CC en/of escapes heeft... Die knockback heeft het beide, maar is op dit moment gewoon niet goed genoeg. De CD en mana cost zijn te hoog, de radius is te klein en de knockback te zwak.
Verwijderd
Soraka en akali hebben niks en heimerdingers stun is imo ook niet echt reliable.SaphuA schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:57:
Vind ziggs denk ik vrij balanced. Damage op zijn Q is erg goed zeker early maar dat is dan ook zijn beste skill dus die mag best goed zijn. Die slow is wel goed voor teamfights of ganks waar je vanachter kan komen maar voor lanen vind ik hem ronduit waardeloos. Zijn escape/knockback vind ik erg onhandig aanvoelen. Ben denk ik meer niet over muurtjes heen gesprongen dan wel. De casttime daarop mag wel iets korter van mij.
Zijn ult vind ik perfect prima in damage en snelheid. Lange afstand lastig te raken van wat dichterbij altijd prijs.
Geef het een tijdje en dan denk ik dat mensen wel met deze champ kunnen spelen.
Al met al is hij een stuk beter gelukt dan victor imo
Heeft misschien ook te maken omdat die champ nog zo nieuw is en mensen moeten oefenen, maar hij is heel erg squishy en goede escapes heeft hij eigenlijk niet. 2x raken voor Marks, erin flashen, stunnen en killen.
Ik zei ook en/OF hespeedzor schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:00:
[...]
Vlad en Kat hebben geen CC maar wel escapes, Karthus heeft een CC maar geen escapes.
Maar eerlijk is eerlijk, Katarina is nog wel het beste voorbeeld, maar zij is ook useless
Verwijderd
Noem je gelijk ook wel een hele mooie counter opSilentSimon schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 12:18:
Ik heb gister 3x tegen een Ziggs gestaan als Kennen mid en top, en ik heb 3x zwaar gewonnen in de lane.
Heeft misschien ook te maken omdat die champ nog zo nieuw is en mensen moeten oefenen, maar hij is heel erg squishy en goede escapes heeft hij eigenlijk niet. 2x raken voor Marks, erin flashen, stunnen en killen.
Dit topic is gesloten.
In de topicstart is heel veel informatie te vinden. Dus voor zaken als de patchnotes, champion rotation en bijvoorbeeld hoe je in contact kunt komen met andere LoL Tweakers, kun je daar terecht! :)
Op de man spelen wordt _niet_ getolereerd.