Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik ben inmiddels ook aardig tevreden met Match. Na wat puzzelwerk krijg ik het meeste wel gematched. Waar ik minder tevreden over ben, is hoe het op mijn iPhone werkt. Bij veel albums wordt verkeerde cover-art getoond, en erger: sommige tracks staan er niet "goed" in. Zo heb ik een album waarvan één van de tracks volgens mijn iPhone maar 0 seconden duurt, terwijl dit in iTunes wel gewoon goed staat. Bovendien missen er tracks in een aantal albums. Ook dat is alleen op mijn iPhone, niet in iTunes.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Saeverix schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Ok duidelijk. Vreemde actie... :?
Niet meer dan normaal.
Is ook bij kranten abonnementen, tijdschriften, pathe gold card, bepaalde aanbiedingsacties etc.
posttoast schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 23:01:
Ik ben inmiddels ook aardig tevreden met Match. Na wat puzzelwerk krijg ik het meeste wel gematched. Waar ik minder tevreden over ben, is hoe het op mijn iPhone werkt. Bij veel albums wordt verkeerde cover-art getoond, en erger: sommige tracks staan er niet "goed" in. Zo heb ik een album waarvan één van de tracks volgens mijn iPhone maar 0 seconden duurt, terwijl dit in iTunes wel gewoon goed staat. Bovendien missen er tracks in een aantal albums. Ook dat is alleen op mijn iPhone, niet in iTunes.
Moet je van de gematchte nummers de albumart wissen (rechtermuisknop in iTunes) en ze daarna weer opnieuw ophalen (weer rechtermuis)

[ Voor 57% gewijzigd door acst op 02-02-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ja? Want in iTunes staat het wel goed. En het probleem met missende tracks los ik daarmee ook niet op.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilonline
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-01-2023
Iemand dit al meegemaakt: Sinds dinsdag op mijn werk iTunes Match op mijn iMac aangezet en alle geüploade tracks gewoon "gestreamd" af kunnen spelen, de rest van de week ook geen problemen, achter sinds vanmorgen speelt hij die nummers niet meer af en iTunes slaat ze gewoon over, de gematchte nummers speelt die wel af en als je op het wolkje klikt download hij het nummer wel. Maar... dat wil ik dus niet, ik wil gewoon streaming muziek horen zoals de afgelopen dagen. Ik betaal tenslotte voor deze service. Iemand hier ook al ervaringen mee gehad?
iPhone en iPad doen zoals ze horen te doen, niets veranderd thuis in iTunes. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik kan nu ook niet streamen en ook niet downloaden btw.

[ Voor 38% gewijzigd door Shiver23 op 03-02-2012 12:58 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
evilonline schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:59:
Iemand dit al meegemaakt: Sinds dinsdag op mijn werk iTunes Match op mijn iMac aangezet en alle geüploade tracks gewoon "gestreamd" af kunnen spelen, de rest van de week ook geen problemen, achter sinds vanmorgen speelt hij die nummers niet meer af en iTunes slaat ze gewoon over, de gematchte nummers speelt die wel af en als je op het wolkje klikt download hij het nummer wel. Maar... dat wil ik dus niet, ik wil gewoon streaming muziek horen zoals de afgelopen dagen. Ik betaal tenslotte voor deze service. Iemand hier ook al ervaringen mee gehad?
Hij download naar mijn weten altijd eerst voordat hij gaat spelen. Dus je streamt wel maar je download daarbij ook het nummer direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:03

RnB

evilonline schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 11:59:
Dat komt door onvermogen van hun kant...
Ik heb het ook een aantal keren gehad, hij buffert dan niet goed. Wanneer ik er daarna weer op klik, speelt ie namelijk wel goed af. Lijkt wel alsof ze de buffer op een tijd hebben ingesteld en niet op bestandsgrootte..
Je streamt btw helemaal NIKS, hij slaat ze op in een verborgen map. Soort cache zeg maar. Daarom wanneer een nummer geheel gebufferd is en je klikt op download, dat ie gelijk klaar is en niet nog een x gaat downloaden.

iTunes match is trouwens nog steeds bagger hoor, dat matchen werkt voor geen meter. Ik had gematchte nummers op een stickie geplaatst, zodat ik die nummers sowieso met goede tags en kwaliteit op back-up heb.
Later met een nieuwe installatie weer lokaal gezet en match aangezet, wat blijkt? Die nummers die dus gedownload zijn uit de match van vorige keer, die match ie nou niet meer... ;(

Ik hoef geen refund, maar ik ga match zeker niet verlengen wanneer ie geëindigd is. Tenzij ze ineens heel die algoritme verbeteren, maar dat zie ik nog niet zo snel gebeuren.

[ Voor 18% gewijzigd door RnB op 03-02-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Wat volgens mij helpt bij het opnieuw matchen van bestanden (AAC) het veld 'album artist' in te vullen. Een gedeelte wordt dan bij mij alsnog gematched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
bij mij werkt mn itunes match het niet :(..
Merendeels van mn library is geupload en die geuploade liedjes kan ik niet streamen of downloaden.
Als ik 1 van die nummers dan skipped hij ze gewoon en dan dan skipped hij ze zo lang totdat hij bij een liedje komt die gematched was of op mn pc staat.

En als ik 1 van die geuploade liedjes wil downloaden dan krijg ik een onverwachte error (-2114) op google krijg ik ook niks hierover.

//edit

Bleek dat er wel meer mensen hier last van hadden, het is trouwens nu verholpen blijkbaar 1 of andere storing bij apple zelf en een kwestie van wachten was het.

[ Voor 16% gewijzigd door syntesia op 04-02-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
Wanneer een aantal nummers van een album geupload worden ipv gematcht, ook nadat je de AAC methode hebt geprobeerd:

- maak van de geuploade nummers AAC bestanden (dupliceren)
- verwijder de geuploade nummers (ook uit icloud)
- haal voor de nieuw gecreëerde AAC's de velden 'album' en 'track number' leeg
- probeer opnieuw te matchen
- albumnaam en tracknummers weer toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb aardig wat muziek verwijderd en opniuew geupload, en nu worden ze wel gematched, terwijl ze 3 weken geleden niet gematched werden. Lijkt er dus op dat Itunes Match een stuk beter werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Het opnieuw downloaden van in het verleden aangeschafte muziek werkt inmiddels. Tevens heeft meer dan 80% van mijn muziek een match.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
wat is eigenlijk het grote voordeel van een match tegenover een gewoon geuploade song.
want bij mij is series maar 10% gematched .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

De kwaliteit ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
aah zo oke, naja meeste nummers van mij zijn al 320kbps van zichzelf dus het zou niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Zelf geript of gedownload?
Zoals iemand in dit topic al opmerkte, wanneer je een 320kbps album download, weet je natuurlijk niet uit wat voor bron het komt. Misschien is ie geript op 128kbps en daarna geconverteerd naar 320kbps.

Vond ik persoonlijk wel een goede opmerking, want ik heb soms wat albums die voor geen meter klinken, ook al zijn ze 320kbps. De iTunes plus versies van je gematchte muziek klinkt echt super. Jammer alleen dat ie zo weinig matcht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
oh ja daar had ik nooit aan gedacht, meeste gedownload idd omdat het voornamelijk koreaanse muziek is.
met volgens hun cd rips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:18

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Anderen die ook nog steeds met gebrek aan album covers zitten? Ongeveer de helft van mijn muziek wordt de albumart ineens niet meer herkend. Nota bene de meest bekende albums...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Bij mij is het net andersom, hij matcht niet, maar zet wel goede albumart neer.... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 12:59
DeNachtwacht schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 23:28:
Anderen die ook nog steeds met gebrek aan album covers zitten? Ongeveer de helft van mijn muziek wordt de albumart ineens niet meer herkend. Nota bene de meest bekende albums...
:Y
Het meeste gematche spul bij mij zit inderdaad zonder covers.
Ben er ook nog niet achter waarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 11:48
Matches kloppen hier láng niet altijd. Ik heb bijvoorbeeld het album "Naar Huis" van Acda & De Munnik (old times..). Daarvan heb ik alle MP3s gestript van ID3 informatie en laten matchen in iTunes. Vervolgens de m4v AAC bestanden gedownload, en opgezocht welke nummers dat in de store zijn (zie macrumors).

Één nummer is zogenaamd gemaakt door De Poema's (ook in iTunes, nummer 8, Zitten voor de Blues) :?
Twee nummers komen zogenaamd van een ánder album Adem, nummers "Laat me slapen" en "Het regent zonnestralen" :?

Ook zie ik heel duidelijk in de gedownloade m4v bestanden mijn naam voorkomen. Dus ja DRM vrij, maar zeker wel trackbaar zou je het willen gaan delen!

Edit: Het is me gelukt "Het regent zonnestralen" én "Laat me slapen" naar het goeie album te laten matchen door simpelweg de lengte van mijn "originele" MP3tje aan te passen naar de lengte van het MP3tje van het nummer in de iTunes store :D

[ Voor 10% gewijzigd door DRvDijk op 09-02-2012 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 13:19
Eerder in dit topic ben ik het niet tegengekomen; Is het mogelijk om op de computer waarmee ik de nummers geüpload heb, iTunes Match te gebruiken om de nummers ook af te spelen?
Hiermee bedoel ik: mijn muziek staat allemaal op een externe harde schijf aangezien mijn MacBook Air maar weinig ruimte heeft. Wanneer ik zonder die externe schijf ergens anders ben, zou het prettig zijn als ik toch bij mijn muziek kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Natuurlijk, je muziek hangt nu in de iCloud en iTunes, dus je hebt geen storage meer nodig. Gebruik het ook voor mijn MacBook Air en werkt prima.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hebben jullie ook allemaal zoveel problemen met iTunes match op jullie iPhones/iPads? Ontbrekende albumhoezen, ontbrekende tracks, tracks die volgens mij iPhone maar 0 seconde duren en als ik sommige albums probeer te openen klapt de hele Music app er zelfs uit.

De enige suggestie die ik hier en daar tegenkom is om heel mijn iPhone terug naar standaardinstellingen te brengen. Ja, fantastisch idee, dan ben ik alle instellingen van mijn apps kwijt |:(

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Je kan toch je specifieke apps settings terug halen uit de iCloud na een clean-install?

Gebruik iTunes Match op mijn iPhone 4S en heb geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Zware Unit schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:43:
Je kan toch je specifieke apps settings terug halen uit de iCloud na een clean-install?

Gebruik iTunes Match op mijn iPhone 4S en heb geen problemen.
Werkt dat voor alle apps? Of moet een app dat ondersteunen? Ik heb werkelijk geen idee hoe ik dat zou moeten doen :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Kijk eens in de iCloud backup settings van je iPhone, maar nu gaan we erg off-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Zware Unit schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 09:59:
Natuurlijk, je muziek hangt nu in de iCloud en iTunes, dus je hebt geen storage meer nodig. Gebruik het ook voor mijn MacBook Air en werkt prima.
Dat dacht ik ook, maar helaas krijg ik wanneer ik zonder mijn ext. hdd eraan probeer een nummer af te spelen de melding:

The song “....” could not be used because the original file could not be found. Would you like to locate it?

Enig idee waar ik verkeerd ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
Je kan de songs verwijderen uit de iTunes library. Let op dat je niet kiest om de bestanden te verwijderen van de harddisk en/of uit de iCloud. Vervolgens zal iTunes ze uit de iCloud halen en heb je geen last meer van de fout melding.

Zelf heb ik na mijn upload naar de iCloud eerst een backup gemaakt van mijn locale muziek bestanden om vervolgens de locale iTunes directory verwijderd om zo alles opnieuw in te stellen. Opnieuw instellen is een groot woord. Heb alleen iTunes Match aangezet en een paar dingen uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaCkduSt
Thanks! Alles inderdaad eruit gegooid, iTunes Match uit en weer aan, en daar was alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:33

Haan

dotnetter

Ik durf nu voorzichtig te zeggen dat het EINDELIJK naar behoren werkt.. Na talloze dingen geprobeerd te hebben, bleef iTunes maar vastlopen op het uploaden van nummers (meestal direct, soms na 1 nummer).
Ik weet dus ook niet wat nou precies heeft geholpen, in ieder geval heb ik o.a. dit gedaan:
- alle nummers die niet werden gematcht naar AAC geconverteerd.
- dit leverde een waslijst aan dubbele nummers op met status 'dupliceren' (dat waren de geconverteerde nummers). De originele nummers heb ik verwijderd en de nieuwe 'toevoegen aan iCloud' gedaan. Na deze stap werd een paar dozijn nummers geüpload, daarna weer een vastloper
- alle nummers die wel waren gematcht verwijderd (deze moeten dus nu gedownload worden)

Na de laatste actie is iTunes niet meer vastgelopen, en staat nu een uur of drie al nummers te uploaden. Eind van de dag zal het uploaden zo'n beetje klaar zijn verwacht ik, dan kunnen we eens kijken hoe alles er dan bij staat.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 07:38
Ik heb vanochtend iTunes op mijn werklaptop geinstalleerd en gekoppeld aan mijn AppleID.
Op mijn Macbook Pro is iTunes match ge-enabled en mijn is muziekcollectie is naar de "cloud" verplaatst.

Echter blijft de iTunes library op mijn werkpc helemaal leeg. Mijn iPhone / iPad zijn echter wel gesynced.

Iemand een oplossing hiervoor ? Of heb ik simpelweg verkeerde verwachtingen van deze dienst.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
Zijn er mensen bij wie iTunes Match al ''klaar'' is? Ik heb een iTunes vulling van +- 100 GB (met ook wel wat obscure mixtapes enzo die never nooit gematched kunnen worden), en iTunes Match lijkt wel nooit te eindigen...hij valt ook telkens terug in de stappen zeg maar, gister was hij al bij stap 3 (maar nog niet ver), laptop gisteravond uitgezet, vandaag weer aangezet, en hij begint weer bij stap 1 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

B.A.L. schreef op maandag 20 februari 2012 @ 21:28:
Zijn er mensen bij wie iTunes Match al ''klaar'' is? Ik heb een iTunes vulling van +- 100 GB (met ook wel wat obscure mixtapes enzo die never nooit gematched kunnen worden), en iTunes Match lijkt wel nooit te eindigen...hij valt ook telkens terug in de stappen zeg maar, gister was hij al bij stap 3 (maar nog niet ver), laptop gisteravond uitgezet, vandaag weer aangezet, en hij begint weer bij stap 1 :/
Bij mij upload hij af en toe wat liedjes en begint weer op stap 1. Na ongeveer een maand nog ~1300 nummer die hij moet uploaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:33
Mmm ok, ben ik gelukkig niet de enige :P Ik snap niet dat dat zo lang moet duren allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hier werkt het van het één op het andere moment ineens bijna* perfect. Het meeste is gematched en keurig op mijn iPhone terug te vinden. Maar: ik vind dit allemaal absoluut niet Apple-waardig (voor zover dat überhaupt bestaat). Ze hebben veel te vroeg gereleased. Dat is op zich niet erg, maar wel als het een betaalde dienst is.

*: een enkel album is op mijn iPhone dubbel terug te vinden, maar van de crashes van Music App heb ik nu geen last meer.

omniscale.nl

• HaterFrame
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

posttoast schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 10:32:
Hebben jullie ook allemaal zoveel problemen met iTunes match op jullie iPhones/iPads? Ontbrekende albumhoezen, ontbrekende tracks, tracks die volgens mij iPhone maar 0 seconde duren en als ik sommige albums probeer te openen klapt de hele Music app er zelfs uit.

De enige suggestie die ik hier en daar tegenkom is om heel mijn iPhone terug naar standaardinstellingen te brengen. Ja, fantastisch idee, dan ben ik alle instellingen van mijn apps kwijt |:(
Het enige waar ik tegenaan loop op mn 3GS is dat de music app heel erg traag is. Voor de rest werkt het aanzich prima. Zo nu en dan werken de album covers niet.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 14:34
Ik hoop, en zou me niet kunnen voorstellen als dat er niet komt, dat er een soort van re-match functie in gaat komen. Het kan natuurlijk gebeuren dat nummers niet (meteen) goed herkend worden (hoewel het tot nu toe wel erg dramatisch was) en dat je met een simpele druk op de knop gewoon een nieuwe poging kan wagen, want dat kan nu nog niet op een makkelijke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 19:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat zou idd een goede functie zijn...

BTW, zonet begon hij alles opnieuw te matchen?

[ Voor 40% gewijzigd door HaterFrame op 27-02-2012 22:34 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Interessante dienst van Apple maar heb hier nog wel een vraag over. Als je muziek via iTunes Match op je iDevice wilt beluisteren, wordt deze muziek van gestreamt, gedownload en dan afgespeeld of krijg je de keus?

En wie heeft er ervaring met iTunes Match muziek in de iCloud en het afspelen op een Airport Express of Apple TV? Werkt dit uberhaupt? Wat zijn de beperkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hij download terwijl je luistert. Semi-streaming dus. Met de Airport Express werkt het identiek als wanneer je zonder iCloud werkt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Hm, gebruik het nu een tijdje en ik heb het gevoel dat ze stilletjes functionaliteiten aan het toevoegen zijn. Een veelvoorkomende klacht annex opmerking is dat het zo jammer is dat iTunes Match niet streamt, maar download en streamt tegelijk (ja streamen download natuurlijk ook) maar feit is dat hij nu wel het bestand weggooit waardoor je dus wel streamt. Voor mij is dit de druppel, iTunes Match heeft Spotify DIK verslagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Heeft niemand van jullie problemen met een hoge CPU load gehad tijdens het uploaden? zo'n grote collectie heb ik nou ook weer niet.(~20k)
Ik krijg de laatste 600 maar niet geupload, telkens vastlopers en soms FC's

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Hoite schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:02:
Heeft niemand van jullie problemen met een hoge CPU load gehad tijdens het uploaden? zo'n grote collectie heb ik nou ook weer niet.(~20k)
Breek me de bek niet open..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik heb iTunes Match weer eens een kans gegeven en opnieuw mijn muziek proberen te matchen. Het valt me allemaal erg mee, omdat hij nu veel meer Matched. Veel CD's die hij voorheen niet herkende werken nu wel.

Ze lijken er dus toch aan te werken...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Hoite schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:02:
Eerst wel. Is nu bij mij voor zover ik weet helemaal perfect werkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sorry maar ik heb even een, vermoedelijk, erg simpele vraag waar ik toch zo snel het antwoord niet op terug zie.
Maar als ik iMatch ga gebruiken, wat gebeurd er dan met mijn huidige afspeellijsten?
Ik heb bijvoorbeeld een afspeellijst met daarin de beste liedjes uit de jaren '80. Die liedjes op mijn iPhone komen uit 10 verschillende mappen van mijn PC. Moet ik de honderden nummers in deze afspeellijst na het gebruik van iTunes Match weer opnieuw in één afspeellijst stoppen (dus weer die 10 mappen op iTunes Match doorspitten).
Zo is ongeveer 75% van mijn iPhone aspeellijsten samengesteld (de beste liedjes uit diverse mappen).

als ik dit lees:
Op je iPod, iPad of iPhone klik je 'Settings -> Music -> iTunes Match' of 'Instellingen -> Muziek -> iTunes Match'. Schuif deze naar 'On/Aan'. Je zal een melding zien of je al je huidige muziek wilt verwijderen, zonder dit allemaal te verwijderen kan je iTunes Match niet gebruiken!
Dan lijkt het of ik alle afspeellijsten weer opnieuw moet gaan samenstellen.
Da's geen probleem als die bestaan uit complete albums, maar wel bij het soort van bovengenoemde playlists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
readytoflow schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:54:
Sorry maar ik heb even een, vermoedelijk, erg simpele vraag waar ik toch zo snel het antwoord niet op terug zie.
Maar als ik iMatch ga gebruiken, wat gebeurd er dan met mijn huidige afspeellijsten?
Ik heb bijvoorbeeld een afspeellijst met daarin de beste liedjes uit de jaren '80. Die liedjes op mijn iPhone komen uit 10 verschillende mappen van mijn PC. Moet ik de honderden nummers in deze afspeellijst na het gebruik van iTunes Match weer opnieuw in één afspeellijst stoppen (dus weer die 10 mappen op iTunes Match doorspitten).
Zo is ongeveer 75% van mijn iPhone aspeellijsten samengesteld (de beste liedjes uit diverse mappen).

als ik dit lees:

[...]

Dan lijkt het of ik alle afspeellijsten weer opnieuw moet gaan samenstellen.
Da's geen probleem als die bestaan uit complete albums, maar wel bij het soort van bovengenoemde playlists.
Sla je afspeellijsten op in iTunes waar je iMatch op heb. Dan wordt dat weer meegesynced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
natuurlijk staan mijn afspeellijsten ook in iTunes. van daaruit worden ze naar mijn iPhone gekopieerd. Dus dan kan ik zonder problemen met iTunes Match beginnen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:51
iTunes match werkt hier perfect, bijna alles is gematched. Ik besteedde voorheen ook zelf veel tijd om alle muziek goed (benaming is erg belangrijk) in mijn bibliotheek te krijgen.

De muziek is DRM vrij... Maar ik heb wel gezien dat nummer nu in de info een referentie heeft naar mijn account (emailadres wat gekoppeld is aan iTunes Match).

Betekent dit dat als ik een gedeelte van mijn bibliotheek zou versturen naar iemand anders dat ik door deze referentie makkelijk in de problemen kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Valderrama schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:16:
iTunes match werkt hier perfect, bijna alles is gematched. Ik besteedde voorheen ook zelf veel tijd om alle muziek goed (benaming is erg belangrijk) in mijn bibliotheek te krijgen.

De muziek is DRM vrij... Maar ik heb wel gezien dat nummer nu in de info een referentie heeft naar mijn account (emailadres wat gekoppeld is aan iTunes Match).

Betekent dit dat als ik een gedeelte van mijn bibliotheek zou versturen naar iemand anders dat ik door deze referentie makkelijk in de problemen kan komen?
Ja, dat betekent het inderdaad. Maar: in principe moet het mogelijk zijn deze metadata weer uit je bestanden te strippen. Ik heb wel al tools gevonden waarmee alle metadata verwijderd kan worden, maar daar zit je niet op te wachten denk ik.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
readytoflow schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 07:29:
natuurlijk staan mijn afspeellijsten ook in iTunes. van daaruit worden ze naar mijn iPhone gekopieerd. Dus dan kan ik zonder problemen met iTunes Match beginnen dus?
Jup :)

Alles wat je doet, zowel op je iPhone als op Mac OSX, het wordt allemaal netjes gesynced.

[ Voor 13% gewijzigd door The Great HooD op 04-03-2012 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Een ding snap ik niet goed van iTunes Match. Zodra hij al mijn muziek gematched heeft in de Cloud en ik nummers synchroniseer naar mijn iPhone. Worden deze dan fysiek opgeslagen (zoja wordt dan de iTunes match variant gebruikt of het fysieke bestand op mijn pc) of moet ik elk liedje streamen over 3G?

Edit: het lijkt me namelijk vreselijk irritant als ik volgende week in een vliegtuig stap (zonder netwerk) en geen muziek kan luisteren.

[ Voor 18% gewijzigd door janklp op 07-03-2012 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Janusz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 19:58:
Een ding snap ik niet goed van iTunes Match. Zodra hij al mijn muziek gematched heeft in de Cloud en ik nummers synchroniseer naar mijn iPhone. Worden deze dan fysiek opgeslagen (zoja wordt dan de iTunes match variant gebruikt of het fysieke bestand op mijn pc) of moet ik elk liedje streamen over 3G?

Edit: het lijkt me namelijk vreselijk irritant als ik volgende week in een vliegtuig stap (zonder netwerk) en geen muziek kan luisteren.
Muziek wordt fysiek gedownload als je dat zelf aangeeft (of als je het afspeelt). En daarbij wordt gebruik gemaakt van de muziek uit iTunes, niet de fysieke bestanden op jouw PC. Dus je kunt prima in het vliegtuig muziek luisteren, als je van tevoren op je iPhone maar even die muziek downloadt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:23

janklp

FortyTwo Capital

Okee bedankt. Gaat dat per nummer of kan ik ook aangeven dat ik al die nummers in eens wil downloaden op een wifi netwerk? Of als ik de iPhone even aan de televisie koppel. Ik hoef namelijk echt niet alle 10.000 nummers van mijn computer te zien op mijn iPhone. Als ik 500 nummers zie vind ik het best. De voornaamste reden om toch match the gebruiken is bij mij dan ook gelegen in de 256bit kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Janusz schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 21:39:
Okee bedankt. Gaat dat per nummer of kan ik ook aangeven dat ik al die nummers in eens wil downloaden op een wifi netwerk? Of als ik de iPhone even aan de televisie koppel. Ik hoef namelijk echt niet alle 10.000 nummers van mijn computer te zien op mijn iPhone. Als ik 500 nummers zie vind ik het best. De voornaamste reden om toch match the gebruiken is bij mij dan ook gelegen in de 256bit kwaliteit.
Je kunt in ieder geval per artiest downloaden, dus bijvoorbeeld in één keer alle albums van The Beatles.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
Van dat verbeterde matchen in de nieuwe iTunes versie heb ik niets gemerkt. Heb al mijn geuploade nummers (8% van mijn totale muziekbieb) opnieuw geAACt en toegevoegd aan de iCloud, maar niets werd gematcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

De 10.6 update doet bij mij ook niks eigenlijk. Er zou een fix zijn voor de albumillustraties maar nog steeds geen cover van 'the times they are a-changin' van bob dylan, 'the best of' jj cale, "unplugged in new york" van nirvana en veel vergelijkbare albums. Logisch natuurlijk want van dit soort derderangs artiesten is nog geen enkel album verkocht... :z

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Ik heb mijn complete muziekbibliotheek eruit gegooid en opnieuw gematcht.

Ik ben van 4637/1863 (gematcht/niet gematcht) naar 5000/1458 gegaan. Het grappige was wel dat hij kennelijk alle ge-uploade bestanden nog in zijn geheugen had staan, want ik was zo klaar (er hoefden maar 20 bestanden opnieuw te worden ge-upload, waarschijnlijk omdat ik iets in de ID3 had aangepast oid). Je kan het dus relatief straffeloos doen....

Overigens was mijn vorige "match" op de dag dat itunes match in Nederland uitkwam, dus ik weet niet of de verbetering door de 10.6 update komt of iets anders...

Nog steeds worden explicit versies gematcht met de clean-versies helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door M_V op 10-03-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:56

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hebben jullie ook zoveel problemen met playcounts? Er klopt bij mij geen hol meer van bij nieuwe nummers. Ik zat er net bij te kijken terwijl een liedje terug ging van 140 naar 34, gewoon tijdens het afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 23:21:
De 10.6 update doet bij mij ook niks eigenlijk. Er zou een fix zijn voor de albumillustraties maar nog steeds geen cover van 'the times they are a-changin' van bob dylan, 'the best of' jj cale, "unplugged in new york" van nirvana en veel vergelijkbare albums. Logisch natuurlijk want van dit soort derderangs artiesten is nog geen enkel album verkocht... :z
Het gekke is dat op mijn iPad sommige albumart mist die doodleuk wel op mijn iPhone terecht zijn gekomen. Ik begrijp niet waarom het bij de ene iOS wel werkt en de andere niet. Een track, of het hele album downloaden helpt geen sikkepit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Femme schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:11:
Hebben jullie ook zoveel problemen met playcounts? Er klopt bij mij geen hol meer van bij nieuwe nummers. Ik zat er net bij te kijken terwijl een liedje terug ging van 140 naar 34, gewoon tijdens het afspelen.
Het was mij in ieder geval niet opgevallen. Maar ik heb ook niet zulke hoge counts, meeste nummers zitten op 0 of 1, max is 6 :+ (ik gebruik iTunes niet zo vaak). Net even een aantal nummers gedraaid met de hoogste counts, die tellen er gewoon netjes 1 bij op na afspelen.
Wat ik nu wel zie, is dat de counts van alle geüploade nummers zijn verdwenen :( Dat zal wel komen doordat die allemaal naar AAC heb geconverteerd omdat dat beter zou matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Femme schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:11:
Wat bedoel je met nieuwe nummers? Een liedje met een playcount van 140 is toch niet nieuw meer :?
Bij mij zijn de playcounts wel gesynchroniseerd, zo lijkt het. Dat is maar goed ook, want ik heb een aantal playlists op basis van playcount.

Nu hier op werk heb ik twee 'satellite' computers waar Match op is geactiveerd en van de liedjes die ik op de ene laptop heb afgespeeld, wordt de playcount (en last played) niet geüpdatet op de andere laptop, maar de last played van sommige liedjes is wel ergens in de afgelopen week en die heb ik zeker niet op die computer afgespeeld.
Vanavond thuis even kijken op de iMac, dat is de bron van de library, ook al is daar met Match niet echt sprake van.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoekt iTunes Match ook de artwork en albumtitels erbij voor de nummers waar deze nog niet bij zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik krijg sinds kort iedere keer een foutmelding van iTunes match dat er 'iets' is misgegaan. Met het verzoek om uit te loggen en me weer aan te melden. Heb dit probleem op 2 systemen. Iemand suggesties waar het aan kan liggen en of ik er iets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee hoe je honderen vage playlist uit je iTunes Music Match kan flikkeren? Het heeft ze ooit aangemaakt maar ik heb geen zin om ze handmatig weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb 2 vraagjes over itunes match die ik niet in de docs terug kan vinden:

1. liedjes worden wanneer ze afgespeeld zijn gebufferd in IOS. Wanneer je ze nog een keer speelt, dan worden ze niet opnieuw gestreamt. In welke kwaliteit worden ze gebufferd? in de volle 256Kbit, of de meer handige 128?
2. Als ze eenmaal gebufferd zijn, kunnen ze dan ook zonder verbinding worden afgespeeld, en zoja, kan je ook enkel de gebufferde nummers filteren? Dat is handig voor in de auto zonder 3g verbinding of wanneer de datalimiet bereikt is.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

bij mij stond het standaard in ieder geval zo dat hij alleen gebufferde nummers afspeelt als er geen WIFI verbinding is. Je kan dan nog wel zelf zeggen dat nummers ook via 3G gestreamd mogen worden. Nummers die nog niet zijn binnengehaald worden anders gewoon overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Magic schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:53:
Ik heb 2 vraagjes over itunes match die ik niet in de docs terug kan vinden:

1. liedjes worden wanneer ze afgespeeld zijn gebufferd in IOS. Wanneer je ze nog een keer speelt, dan worden ze niet opnieuw gestreamt. In welke kwaliteit worden ze gebufferd? in de volle 256Kbit, of de meer handige 128?
2. Als ze eenmaal gebufferd zijn, kunnen ze dan ook zonder verbinding worden afgespeeld, en zoja, kan je ook enkel de gebufferde nummers filteren? Dat is handig voor in de auto zonder 3g verbinding of wanneer de datalimiet bereikt is.
1 & 2. ze komen als 256kbit aac van de server af en zodra je itunes sluit wordt alles wat je gebufferd had weer gewoon verwijderd. Je kan wel kiezen om een nummer offline beschikbaar te maken dan download je hem naar je pc. Easy as that ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik merk nu trouwens op mijn desktop pc wel dat Match er op vooruit is gegaan met de 1.6 update. Met een refresh werden van de +/- 250 albums nog maar 7 albumcovers niet meer gevonden. Ook valt me op dat de nummers nu vloeiend in elkaar lopen. In de vorige versie zat er een delay van 1-2 seconden tussen, wat met name bij live registraties natuurlijk vervelend is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Iemand...?

Ik krijg sinds kort iedere keer een foutmelding van iTunes match dat er 'iets' is misgegaan. Met het verzoek om uit te loggen en me weer aan te melden. Heb dit probleem op 2 systemen. Iemand suggesties waar het aan kan liggen en of ik er iets aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfoundValue
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Deze vraag is vast al eens voorbij gekomen, maar hoe kon je jouw 128kbps versie ook alweer inruilen voor de 256kbps versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 01-09 14:15
Ik heb het idee dat de nummers die itunes "matched" heeft niet persee bij apple vandaan hoeven te komen.
Zo had ik een rip van de nieuwe armin van de buuren :+ in itunes gezet, maar dit waren 2 lange mp3's (met een .cue erbij).
In itunes waren dit dus ook 2 lange nummers, cd1 en cd2. Vreemd genoeg werden deze gematched!
Je kan dan dit nummer verwijderen en opnieuw downloaden zodat je de aac krijgt, maar de vraag is dus in welke kwaliteit dit is. Vermoedelijk is het een upload van een andere user getranscodeerd naar 256kbps aac. Van transcodering kan je nooit blij worden.... in theorie zou zelfs een 128kbps mp3 omgezet kunnen zijn door apple naar 256 aac

[ Voor 6% gewijzigd door sharkzor op 22-03-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik kan me niet voorstellen dat Apple gaat "matchen" met tracks die niet in hun store staan. Dat zou wel erg karig zijn.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
posttoast schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 16:02:
Ik kan me niet voorstellen dat Apple gaat "matchen" met tracks die niet in hun store staan. Dat zou wel erg karig zijn.
Ga jij deze versie dan maar eens in de store aanwijzen:

Afbeeldingslocatie: http://sharkzor.home.xs4all.nl/match.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
sharkzor schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:29:
[...]

Ik ben bang dat als jij die 2 van jouw computer afhaalt en download vanaf iTunes / iCloud dat die nummers toch niet echt hetzelfde zullen zijn. ;w
Maar dat verwacht ik……
Zet ze even ergens anders op en probeer het, zou ik zeggen. d:)b
Dan weet je zeker hoe het zit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
funske schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 18:35:
[...]

Ik ben bang dat als jij die 2 van jouw computer afhaalt en download vanaf iTunes / iCloud dat die nummers toch niet echt hetzelfde zullen zijn. ;w
Maar dat verwacht ik……
Zet ze even ergens anders op en probeer het, zou ik zeggen. d:)b
Dan weet je zeker hoe het zit.
nee, niet hetzelfde want zoals ik zei vermoed ik dat apple de boel transcodeert naar 256kbps aac. Als ik ze opnieuw download krijg ik ze zo ook terug. Het bron bestand was 320kpbs mp3 btw.
Ik merk overigens ook op dat een redownload niet de meta data aanpast... jammer, want ik had wat albums met wat verkeerde metadata (tracknummering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
sharkzor schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:29:
[...]

[afbeelding]
Voila:
iTunes Match - State of Trance

;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50
Volgens dit artikel ruimt iOS de gedownloade muziek automatisch op van je telefoon. Dit lijkt me ook wel zo handig, want dan raakt je telefoon na verloop van tijd niet vol. Echter weet iemand de criteria van wanneer iOS muziek weg gaat gooien? En heeft iemand dit in de praktijk al eens gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
smeerbartje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:15:
Volgens dit artikel ruimt iOS de gedownloade muziek automatisch op van je telefoon. Dit lijkt me ook wel zo handig, want dan raakt je telefoon na verloop van tijd niet vol. Echter weet iemand de criteria van wanneer iOS muziek weg gaat gooien? En heeft iemand dit in de praktijk al eens gemerkt?
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik heb geen idee, maar ik ben er ook wel nieuwsgierig naar.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik heb toevallig gisteren even de slider "show all music" omgezet en ik was verbaasd over de aantallen muziek dat er nog op stond. dit dateert allemaal vanaf het moment dat ik Match aan heb gezet en dat is ongeveer begin Februari geweest.
Ik kom eigenlijk tot de conclusie dat hij het niet weggooid, wellicht gaat hij het pas weggooien als het geheugen van je iDevice vol begint te raken, maar dan is hij al dermate langzaam dat je allang naar oplossingen bent gaan zoeken.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Hoite schreef op maandag 16 april 2012 @ 10:39:
Ik heb toevallig gisteren even de slider "show all music" omgezet en ik was verbaasd over de aantallen muziek dat er nog op stond. dit dateert allemaal vanaf het moment dat ik Match aan heb gezet en dat is ongeveer begin Februari geweest.
Ik kom eigenlijk tot de conclusie dat hij het niet weggooid, wellicht gaat hij het pas weggooien als het geheugen van je iDevice vol begint te raken, maar dan is hij al dermate langzaam dat je allang naar oplossingen bent gaan zoeken.
De slider "show all music" heeft hier -volgens mij- niets mee te maken. Deze zorgt er namelijk voor dat het iOS device alle muziek die gekoppeld is aan het Apple ID wordt weergegeven in de music app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
"Show all music" toont alle muziek in iCloud, ongeacht of die op je apparaat aanwezig is. Wat Hoite zegt snap ik wel: hij zou verwachten dat als je "Show all music" uitzet er muziek verdwenen zou kunnen zijn die je er eerder op hebt gezet. Dit omdat je apparaat ruimte maakt wanneer hij te vol raakt.

Maar... dit gebeurt natuurlijk pas als die ruimte nodig is. Dus als je bijvoorbeeld een app wilt installeren terwijl je apparaat vol is. Dat heeft met snelheid niets te maken. Het is opslaggeheugen, geen werkgeheugen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar feit blijft dat niemand heeft gezien dat er automatisch muziek wordt verwijderd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Het uitzetten van de slider laat alleen nog muziek zien die fysiek op het apparaat staat, aangezien ik er nooit fysiek muziek op heb gezet is alles wat er dan nog over blijft gedownload vanwege het afspelen, ik kan niet controleren of alles er nog staat, maar het lijkt er wel op dat hij nooit iets weggegooid heeft.

Ik heb weinig zin om te testen wat hij gaat doen als ik een app wil installeren met het geheugen vol, maar waarschijnlijk gaat hij dan pas muziek weggooien.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Zou mooi zijn, maar heeft iemand hier dat wel eens gezien? Apple zegt hier niets over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdlmark
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-08 08:59
smeerbartje schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:10:
Maar feit blijft dat niemand heeft gezien dat er automatisch muziek wordt verwijderd....
Ik heb het nog niet gezien en vind het ook slecht hoe Itunes Match soms omgaat met je music library van je Iphone. Het is namelijk zo dat als ik mijn iphone aan mijn computer hang en de music map bekijk via itunes ik allemaal nummers zie staan die ik niet zie staan als ik mijn music app open op mijn iphone. Heel vreemd dit.. verder niet echt storend maar niet echt netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Als mijn iPhone vol raakt (vanwege auto-download van nieuwe apps), dan worden idd muziek wegeggooid.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FezzFest
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik kom hier even melden dat ik zeer tevreden ben met de combo iTunes (op PC), iPad en iTunes Match. Dit werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gediminas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-09 21:36

Gediminas

recovering stagiair marketing
Ik kan dit zeker bevestigen!
Ik heb altijd mijn gehele muziek collectie op mijn iPhone staan, gedownload. Maar ik heb al een paar keer gemerkt dat de iPhone zelf wat nummers verwijderd. En dus moet ik ze weer van de iCloud afhalen! Eerste keer vond ik dat vreemd. Maar daarna gebeurde het nog eens 2 keer. Mijn muziek collectie bestaat uit ca.300 nummers, en mijn iPhone( 16GB) staat nooit vol.

Ik zou het niet weten wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Staan die nummers misschien in een play list die werkt met aantal keren afgespeeld? Als ze dan een keer zijn afgespeeld voldoen ze niet meer aan de playlist en verdwijnen daar weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
heb nu dus al een tijdje itunes match, maar waar ik me wel aan erger is als ik itunes match aan heb staan op mijn iphone en ik ben onderweg met de trein, dan heb ik soms geen mobiel internet. Maar als ik geen mobiel internet heb kan ik ook geen liedjes afspelen die al op mijn iphone staan, hij blijft dan gewoon laden. is dat normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Waarschijnlijk is het antwoord nee, maar is er een mogelijkheid om na te gaan hoeveel procent van mijn library gematcht kan worden?

Ik heb op zich wel interesse in Match, maar ik ben bang dat geen groot deel van mijn library niet gematcht zal worden, en dan is de gratis 5GB zo vol natuurlijk (geen zin om daar extra voor te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 15:54
oZner schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:14:
Waarschijnlijk is het antwoord nee, maar is er een mogelijkheid om na te gaan hoeveel procent van mijn library gematcht kan worden?

Ik heb op zich wel interesse in Match, maar ik ben bang dat geen groot deel van mijn library niet gematcht zal worden, en dan is de gratis 5GB zo vol natuurlijk (geen zin om daar extra voor te betalen).
Welke 5GB? Je krijgt gewoon 25.000 nummers, buiten nummers gekocht in iTunes om, ipv een bepaalde grootte als 5GB.

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 21-04-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk dat hij de gratis 5GB van iCloud bedoeld, maar die heeft inderdaad niks met iTunes Match te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 20:09
Hoe zit het met de tags?
Wat ik er van begrepen is dat Apple de tags aanhoud die jij gebruikt, klopt dit?
Ik heb in 90% van mijn nummers een songtekst staan, ik kom op Google tegen dat Apple dit regelmatig niet toepast in je match nummers. Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 4% gewijzigd door walterworld op 25-04-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syntesia schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:03:
heb nu dus al een tijdje itunes match, maar waar ik me wel aan erger is als ik itunes match aan heb staan op mijn iphone en ik ben onderweg met de trein, dan heb ik soms geen mobiel internet. Maar als ik geen mobiel internet heb kan ik ook geen liedjes afspelen die al op mijn iphone staan, hij blijft dan gewoon laden. is dat normaal ?
Inderdaad, liedjes die je niet van tevoren op je iPhone hebt gedownload, kun je niet afspelen zonder een internetverbinding. Ik vind ook dat dit 'streamen' niet goed werkt bij een wisselvallige internetverbinding. Laten we hopen dat dit in de toekomst zal verbeteren.

Ook hoop ik dat er in een toekomstige update een makkelijkere manier komt om aan te geven welke liedjes ik 'offline' beschikbaar wil hebben op mijn iPhone. Nu kan dat enkel door dat op je iPhone per album/nummer aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 05:12:
[...]

Inderdaad, liedjes die je niet van tevoren op je iPhone hebt gedownload, kun je niet afspelen zonder een internetverbinding. Ik vind ook dat dit 'streamen' niet goed werkt bij een wisselvallige internetverbinding. Laten we hopen dat dit in de toekomst zal verbeteren.
Haha, ik heb een probleem: "ik kan geen liedjes afspelen die niet op mijn media speler staan. Ik heb geen internetverbinding, dus ik kan ze ook niet downloaden. Het apparaat doet niet wat ik wil!".

8)7
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste