Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MetaFrame schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:38:
Hoe zorg je er voor dat de albums makkelijk gedownload worden op je iphone? Ik bedoel, moet ik ze nu 1 voor 1 downloaden of is er een handige manier voor? Als ik strax op mn werk zit heb ik geen WiFi waardoor alles wel erg langzaam zal gaan, vandaar die vraag :)
Een playlist aanmaken in iTunes en dan alle nummers die je wil downloaden daar in pleuren. Je playlist wordt automatisch naar je iPhone gesynct en heb je de optie om alles te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah super! Gaan we doen :)

*stiekum toch best tevreden met Match

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
magnifor schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 14:49:
[...]Een playlist aanmaken in iTunes en dan alle nummers die je wil downloaden daar in pleuren. Je playlist wordt automatisch naar je iPhone gesynct en heb je de optie om alles te downloaden.
Heeft hier verder niemand problemen met zijn/haar playlists icm Match? Mijn playlist met bijvoorbeeld de 100 meest afgespeelde nummers is gevuld met 6205 nummers op m'n iphone en ipad, maar gewoon netjes met 100 nummers in itunes. Zelfde probleem met alle andere (smart) playlists die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 16:58
Yeroen76 schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Heeft hier verder niemand problemen met zijn/haar playlists icm Match? Mijn playlist met bijvoorbeeld de 100 meest afgespeelde nummers is gevuld met 6205 nummers op m'n iphone en ipad, maar gewoon netjes met 100 nummers in itunes. Zelfde probleem met alle andere (smart) playlists die ik heb.
Dat probleem heb ik ook! Sommige slimme afspeellijsten worden niet meegenomen, bij mij onder andere de 100 meest afgespeelde en onlangs afgespeeld... Wel weer jammer dat dat nou net de lijsten zijn die ik het meest gebruik... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Wel jammer dat het matchen zo slecht werkt. Net ook weer: originele cd erin van DJ Tiesto - In Search Of Sunrise 2. Worden na het rippen alle nummers geüpload terwijl die cd toch ook echt in de iTunes store verkrijgbaar is.
Ik had gehoopt dat ik minder hoefde te uploaden. Verbeterpuntje voor Apple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Ja, en een snelle zoektocht op Google leert dat de problemen van het niet consistent en slecht matchen en niet goed syncen van de playlists al bij de lancering in de VS bestonden. Oplossingen ben ik nog nergens tegen gekomen helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:15
Andere mensen er ook last van dat aankopen niet gedownload kunnen worden?

ook gaat hij nummers uploaden welke ik dus via itunes gekocht heb?

Heeft Apple nog wat functies uit staan ofzo om te zorgen dat match wat beter draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:15
Op mijn iphone ben ik veel cover arts kwijt. Deze staan wel in iTunes op mijn laptop. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Volgens mij download hij die pas op het moment dat je wat van het album download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Donderdagavond laat Match aangeschaft en alles gaat direct soepel van start, binnen een half uur is ongeveer de helft van ruim 4000 nummers gematched, waarna het uploaden van de andere helft begint.
Vrijdagavond na wat geklooi met een smart playlist een aantal nummers omgezet naar AAC en de originelen verwijderd. Een nieuwe match-ronde levert zo'n 450 gematchte nummers op.

Tot nu toe tevreden over het resultaat, maar ik ben wel heel benieuwd naar het streamen vanuit de cloud, gaat dat soepel werken in de praktijk?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martk2280
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 18:51
Heel vreemd.. Als ik een compilatie cd toevoeg dan maakt hij van ieder nummer een apart album, als ik dit echter aanpas bij toon info >deel van verzameling dan staat alles goed, maar als ik vervolgens itunes match bijwerk springt alles weer terug naar allemaal losse albums.. weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Toppe schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 13:13:
Nee, de techniek achter Shazam is toch anders, Shazam luistert naar het nummer, iTunes doet dat niet.

Als je via Shazam achtige technieken gaat kijken zal je NOG minder matchen.

Edit: Toevoegen gaat erg lekker, ben nu bezig met veel muziek opnieuw te downloaden en om te zetten naar MP3, 320Kbit
Nou ik weet wel zeker dat je met Shazam veel meer kans hebt op een goede match. Want iTunes Match heeft bij mij tot nu toe het tegendeel bewezen.
Zelfs complete albums worden niet herkend, terwijl precies dezelfde versie met zelfde aantal nummer gewoon in de iTunes Store staat.

Als ze een Shazam techniek gebruikten om bijvoorbeeld het eerste nummer te herkennen, en vervolgens een aantal random nummers dan kan er snel gezien worden dat het om een album gaat. En dan kun je de kans op Remix versies (waar je gelijk aan hebt dat het voorkomt bij losse nummers) een stuk verminderen of misschien wel vermijden.

En volgens mij snap jij er ook niet zoveel van, want zoals al uitgelegd is kijkt iTunes echt niet naar de ID3 tags. Dan zou je gewoon wat random mp3'tjes kunnen voorzien van de ID3 gegevens van het album dat je wilt hebben en dan laten matchen.
Ook een fingerprint zal niet werken omdat zoals ze hierboven al zeggen de fingerprint van iedere rip weer anders is.

Het wijst er dus meer op dat ze een variant van de Shazam techniek gebruiken, die tijdens mijn bevindingen een stuk slechter werkt dan Shazam.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die willen dat de tags van de gematchde songs ge-update worden met de tags uit de Itunes store, hier is een script: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1275897

Vanaf pagina 2 staat er ook een Windows script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm, 20000 nummers in the library en 6700 gematched en 13000+ om te uploaden. En van die 13k nummers is zo'n 6 a 7k terug te vinden in de store. Beetje jammer want uploaden duurt gewoon eeuwigheid zo.

En op m'n iPad zie ik alle 20k nummers waarvan slechts 1/3 is af te spelen, had liever gezien dat ie er uit gefilterd waren. Maar verder is het wel mooi concept waarvan ik hoop dat matchen zelf nog verbetert wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik twijfel nog over Match. Mijn Library bestaat voornamelijk uit nummers die ik zelf van de cd heb geript en een aantal albums uit de iTunes Store.
Ik download nooit op een andere manier, de belangrijkste reden daarvoor is dat ik dan niet weet wat de bron is. Er kan wel 320 kbps mp3 staan, maar dat zou een resample kunnen zijn of een slechte bron. Verder controleer ik altijd alle tags, inclusief de lyrics, ik besteed heel veel tijd aan mijn Library dus.

Met iTunes Match ben ik bang dat mijn 320 kbps LAME-rip van een nummer nu wordt gematcht aan een geüploade slechte 128 kbps rip van een andere gebruiker, met kraakjes erin of door een slechte encoder gemaakt. Of dat de tags worden aangepast. De oorspronkelijke iTunes Store-kwaliteit vind ik prima, maar ik wil geen geüploade content van andere gebruikers. Dan maar niet de hele Library beschikbaar. Kan ik dat ergens aangeven?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:18
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ok, ik had namelijk ergen gelezen dat als 100 mensen hetzelfde nummer hebben dat niet in de iTunes Store beschikbaar was, het dan maar één keer op hun servers geüpload hoeft te worden, alleen door de eerste gebruiker die ermee komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 12:41

MichaelK1985

Don't you know?

Ik heb nog even een vraag voordat ik iTunes Match aan wil schaffen.

Blijven al mijn mp3 bestanden gewoon op mijn Mac staan? Ik wil namelijk niet dat ik alles uit een Cloud moet halen voordat ik iets kan luisteren.

Kortom, blijven mijn mp3 bestanden op m'n Mac??

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 22:18
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Mar.tin schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:10:
Je mp3 bestanden blijven op je computer staan, net als gewoonlijk bij iTunes ;) Eigenlijk verandert er niks behalve dat je een 2e kopie van je bibliotheek hebt in de "cloud"
Bedankt voor je snelle reactie. Dacht even vragen voor de zekerheid. Wil namelijk niet helemaal afhankelijk worden van een Cloud dienst :) :P

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sterker: je eigen mp3-bestanden blijven op jouw computer, je krijgt daarnaast de beschikking om de bestanden te "her-downloaden" vanuit de cloud waar een kopie bestaat van jouw bibliotheek. Als toetje krijg je de beschikking om "gematchte" bestanden in een hogere kwaliteit te downloaden, als je dat wilt.

Zo heb ik ooit een serie cd's geript in een lage kwaliteit, deze heb ik nu dankzij iTunes Match kunnen "upgraden" zonder dat ik de cd's opnieuw heb moeten rippen.

Na de opstartproblemen eerder deze week, ben ik tevreden over deze dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Toch maar besloten om iTunes Match aan te schaffen. Hij is nu al bij Stap 3. Nu heb ik slechts 6000 nummers waarvan er 4756 gematched zijn.

Nu nog nummers uploaden. Ben nu al best tevreden over de dienst.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Peters
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 07:05
Sinds maandag match aangeschaft. Woensdag mijn 2000 nummers gematched en zijn er twee die hij niet kon vinden. Helaas ontbreekt op mijn iPhone en iPad de coverart nogal vaak. Maar ik verwacht dat dit binnen een paar weekjes wel helemaal opgelost zal zijn. Waarschijnlijk zijn er in iOS5.1 wel wat verbeteringen aangebracht.

Tot nu ben ik in ieder geval vrij tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Is er al bekend waarom aankopen uit het verleden nog niet gedownload kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Argh, begint behoorlijk te frustreren.
Dat iTunes met een NAS niet heel lekker werkt had ik al gemerkt maar nu met Match is het helemaal een drama. Hij upload ongeveer 1 nummer tegelijk een gaat dan opnieuw matchen.
Op mijn iPhone Match maar weer uitgezet, maar nu kan hij de muziek niet meer synchroniseren omdat het geheugen vol zou zitten. Zelfs 1 of 2 nummer syncen niet meer.

iTunes neemt inmiddels 1.5GB werkgeheugen in. Bizar... (op Win7)

Suggesties hoe ik het allemaal iets soepeler kan laten lopen?

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 22-01-2012 15:56 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 11:24

ThomasXCI

Mine!

Toch is me iets nog niet duidelijk, als je je muziek collectie matcht vanaf je mac/pc dan is deze beschikbaar op bijv je iPhone. Maar als ik dan een nummer wil beluisteren vanaf mijn iPhone die in de cloud staat, streamt iTunes die nummers dan naar je iPhone toe? Of is het downloaden en dan pas luisteren?

Want als het dat laatste is is je toestel wel vrij snel vol. En zou het al helemaal niet samenwerken met een apple tv toch?

Edit: Ik lees zojuist over streaming naar de apple tv. Hoe zit het met de iPhone?

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasXCI op 22-01-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

HelaasPindakaas schreef op zondag 22 januari 2012 @ 16:41:
Toch is me iets nog niet duidelijk, als je je muziek collectie matcht vanaf je mac/pc dan is deze beschikbaar op bijv je iPhone. Maar als ik dan een nummer wil beluisteren vanaf mijn iPhone die in de cloud staat, streamt iTunes die nummers dan naar je iPhone toe? Of is het downloaden en dan pas luisteren?

Want als het dat laatste is is je toestel wel vrij snel vol. En zou het al helemaal niet samenwerken met een apple tv toch?

Edit: Ik lees zojuist over streaming naar de apple tv. Hoe zit het met de iPhone?
Als je 'Match' aanzet op je iPhone ben je in eerste instantie al je muziek kwijt op je telefoon. Als je dan muziek luistert wordt het gestreamd en tegelijkertijd opgeslagen op je iPhone. Je kan ook kiezen om nummer/albums/playlists helemaal vanuit de cloud op je iPhone te downloaden.

Op AppleTV wordt het altijd gestreamd en met de laatste firmware werkt dat prima (mits al je muziek geupload is....)

edit: bij mij wordt nog steeds niets geupload. suggesties?
edit 2: grote fail van mijn kant. Blijkbaar kunnen bestanden van >200mb niet geupload worden. Laat nu de muziek die ik het meeste luister dj-sets zijn van ongeveer 220mb #fml

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 22-01-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelK1985

MichaelK1985

Don't you know?

Hier nog een kleine 500 nummers na vanmiddag 14:00u. Ben echt niet ontevreden met hoe het loopt en werkt.

Everything Can Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Heb het donderdag aangeschaft, tot dusverre vrij tevreden. Ik heb eerlijk gezegd niet gekeken hoeveel muziek er wel of niet gematched is. Het enige wat me wel irriteert is dat je de muziek die 'not eligible' is voor itunes Match ook niet via het reguliere iTunes pad meer op je iDevices kan zetten. Dit is nogal storend als je mixes van 3+ uur hebt die op 192kbps mp3 makkelijk tegen de 300 mb aan zitten.

Verder erg tevreden!

edit: @wat shiver said dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Wussie op 22-01-2012 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:15
Ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan:

Ik heb ongeveer 18.000 nummers en daarvan zijn er 12.000 geupload, de rest is gematched
Het rare is dat als ik op zo'n nummer klik ik gewoon via dat kleine blauwe pijltje hem gewoon in de iTunes Store kan vinden. Ik heb vrij weinig 'vage' muziek / genres (bootlegs, onbekende bands etc.).

Is er een manier om een selectie aan nummers opnieuw te matchen? Want ik zie de hogere kwaliteit wel zitten (bijna alles is nu 128bit mp3).

Upload iTunes ook muziek die niemand kent? Dan heb ik het over eigen nummers bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een aanzienlijk deel van de cd's die ik in de iTunes Store heb gekocht, kan zelfs niet gematcht worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Andere mensen ook nog problemen met het opnieuw downloaden van purchased items?
Wat ik hier zo gelezen heb in het verleden wel veel mensen maar nu nog? Bij mij werkt alles behalve dat.

Beetje offtopic:

Wat is Apple een slecht bedrijf wat betreft support voor niet standaard problemen! ze verwijzen me eerst via Nederland door naar Amerika waar een of andere joker vragen gaat stellen die ik in mijn eerste mail aan haar al overduidelijk beantwoord heb, vervolgens nog meer standaard vragen (wel snel antwoord elke keer). Vervolgens vraag ik of ze gewoon kunnen aangeven of er bij hun een probleem is en dat dat geen ramp is zolang ik het maar weet dan kan ik gewoon afwachten en weet ik in elk geval dat er aan een oplossing gewerkt word maar NIKS, ze ontkennen het gewoon glashard. Aangegeven dat ik graag een official klacht in wil dienen, krijg ik een link naar een standaard feedback pagina waar A) bij staat dat ze waarschijnlijk niet gaan reageren maar je feedback wel op prijs stellen en B) de optie KLACHT niet eens genoemd word.

Weet niet of het de medewerkers zijn die mij helpen of dat die gewoon Apple procedure volgen maar als iemand in mijn team zo zijn werk doet kan die dus per direct op zoek naar ander werk....

Producten van Apple: prachtig maar de support laat toch veel te wensen over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
CoiLive schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:03:
Ik heb het idee dat er iets niet helemaal goed is gegaan:

Ik heb ongeveer 18.000 nummers en daarvan zijn er 12.000 geupload, de rest is gematched
Het rare is dat als ik op zo'n nummer klik ik gewoon via dat kleine blauwe pijltje hem gewoon in de iTunes Store kan vinden. Ik heb vrij weinig 'vage' muziek / genres (bootlegs, onbekende bands etc.).

Is er een manier om een selectie aan nummers opnieuw te matchen? Want ik zie de hogere kwaliteit wel zitten (bijna alles is nu 128bit mp3).

Upload iTunes ook muziek die niemand kent? Dan heb ik het over eigen nummers bijvoorbeeld :)
Ja upload alles, en het Matchen is inderdaad droevig. Het is dat het maar 25 euro is, maar het is gewoon een bagger service. Bij Google Music kan ik ook 20.000 nummers opslaan en daar is het ook nog gratis, en dat kan ik gewoon lekker via een browser afspelen.

[ Voor 3% gewijzigd door NotSoSteady op 23-01-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aangezien ik eerst mn lib zelf beheerde (dus itunes niets liet verplaatsen oid) nu maar eens over gegaan op het systeem van iTunes. Met match is dat heel gemakkelijk! Alles deleten en opnieuw downloaden uit de cloud :D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/M397gGeAVpZhTyJtivKglv4y/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Ik heb op mijn iMac iTunes Match opnieuw aangezet omdat hij na een hele tijd mn CPU voltrekt en dan geen steek verder komt steeds, CMD - Q werkt dan ook niet meer.
elke keer met een "killall -9 iTunes" uitgezet en daarna opnieuw aangezet, hij gaat dan stap 1/2 opnieuw doen en daarna verder met uploaden met waar hij gebleven was.

Helaas moet hij van de ~20k nummers er ongeveer 15k uploaden en gaat dat hier met 400KB/s dus ik denk dat dat "weeks" gaat duren. :X

Voor het gedeelte dat al gematcht is of geupload werkt iTunes Match perfect!
Ik heb inmiddels mijn Spotify subscription gecanceld.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:38

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Voor mijn gevoel zijn er nu meer nummers die de status 'Mached' hebben dan vorige week, kan aan mij liggen hoor maar dit kan ook betekenen dat Apple de match methode heeft verbeterd...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:14

RnB

Heb je dat gecheckt adhv dezelfde nummers of andere nummers?
Want ik heb het gevoel dat ie nog net zo bagger matcht als sinds het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:25
Appletips geeft een tip om een beter match resultaat te krijgen:

http://appletips.nl/itune...ch-resultaten-verbeteren/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
Goed artikel, het bevestigd wat ik eigenlijk al dacht:

Ik had al mijn nummers al in AAC staan, geen match bij vele, gewoon upload.
Heb ze gewoon nogmaals geconverteerd en dan lukt het wel (95% match!).

De reden lijkt mij te zijn dat Apple op een gegeven moment de match functionaliteit gewoon zowat uit heeft gezet om de drukte aan te kunnen en gewoon veel meer dan nodig heeft laten uploaden.

Het lullige is dat ik in eerste instantie de bestanden had laten verwijderen uit zowel iCloud als my library en weer terug heb gekopieerd vanuit een backup folder. iCloud zag ze toen meteen weer als uploaded bestanden. Het lijkt er dus op dat je echt het bestand weer moet converteren zodat het een nieuwe ID krijgt nu het erop lijkt dat alle match functies weer aanstaan om iCloud echt opnieuw te laten matchen.

Meest storende vind ik misschien nog wel dat Apple mijn uploaded bestanden dus lijkt te bewaren nadat ik ze uit iCloud verwijder... (Misschien is dit tijdelijk om te voorkomen dat iedereen blijft proberen om hun bestanden opnieuw te laten matchen, wie weet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Hebben meer macgebruikers hier last van?
iTunes Match CPU load

Altijd tijdens stap 3, het uploaden van nummers.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

-opgelost

[ Voor 87% gewijzigd door Bigg Balls op 24-01-2012 12:22 . Reden: al gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Voeg het tabblad iCloud Status toe aan iTunes, dan staat er Matched/Uploaded/enz achter elk nummer.

Ninja-edit hierboven.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoite op 24-01-2012 13:19 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
Gisteren iTunes Match aangeschaft. 1030 tracks in mijn bibliotheek, waarvan 620 niet gematched konden worden.

Vanavond ga ik proberen om die 620 te converteren naar AAC. Het zijn voornamelijk tracks van albums waarvan 95% wel gematched kon worden, dus ik heb goede hoop.

Ik zag trouwens dat je iTunes Match op 10 apparaten mag gebruiken, voor apps geldt een max van 5 apparaten!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het uploaden hier is nogsteeds een ramp. 3 nummers uploaden per dag is veel. Op een 10Mbit upload lijn.....
Kan je je geld terug krijgen? Omdat het niet goed werkt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DennusB schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:40:
Het uploaden hier is nogsteeds een ramp. 3 nummers uploaden per dag is veel. Op een 10Mbit upload lijn.....
Kan je je geld terug krijgen? Omdat het niet goed werkt?
Raar, bij mij zijn in één nacht 1251 nummers geüpload. Ik heb geen idee hoe snel mijn internet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Zal vanaaf ook eens wat albums opnieuw proberen. Gewoon een nieuwe conversie aanmaken en kijken of ie ze dan wel kan matchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 10:06

Haan

dotnetter

Hoite schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:15:
Hebben meer macgebruikers hier last van?
[afbeelding]

Altijd tijdens stap 3, het uploaden van nummers.
Ik heb ook 100% CPU, maar dan op mijn Windows pc.. Herinstallaite van iTunes en rebuilden van library heeft nog niet mogen baten.
Maar verder nog geen tijd gehad om het verder uit te zoeken. Ik heb Match nu maar uitgezet.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Hoite schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:19:
Voeg het tabblad iCloud Status toe aan iTunes, dan staat er Matched/Uploaded/enz achter elk nummer.

Ninja-edit hierboven.
Dat was inderdaad een Ninja edit, zag het ineens staan toen ik een extra kolom wilde toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Haan schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:18:
[...]

Ik heb ook 100% CPU, maar dan op mijn Windows pc.. Herinstallaite van iTunes en rebuilden van library heeft nog niet mogen baten.
Maar verder nog geen tijd gehad om het verder uit te zoeken. Ik heb Match nu maar uitgezet.
Het valt me op dat hij met de hoge CPU load ook geen steek verder komt, telkens kill ik gewoon iTunes en dan start ie weer opnieuw.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 06:48
Zo, het matchen gaat nu inderdaad een stuk beter zeg (na converteren naar AAC)! Ik heb er nu maar 307 van de 1906 hoeven uploaden, de rest wordt netjes gematcht.

[ Voor 8% gewijzigd door posttoast op 24-01-2012 15:19 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:19:
Zo, het matchen gaat nu inderdaad een stuk beter zeg (na converteren naar AAC)! Ik heb er nu maar 307 van de 1906 hoeven uploaden, de rest wordt netjes gematcht.
Dat is leuk en aardig, maar dan upload je nu 307 tracks die je van dubbel gecomprimeert hebt... Daar word je toch ook niet vrolijk van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Ik ben nu ook bezig met converteren. Zodra ik dat heb gedaan gooi ik alle uploaded (voornamelijk) MP3 bestanden weg + ook uit de iCloud. Dan geef ik weer aan dat Match mag beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Dat is leuk en aardig, maar dan upload je nu 307 tracks die je van dubbel gecomprimeert hebt... Daar word je toch ook niet vrolijk van?
Hmm, als ik het zou kunnen zie ik mogelijkheid tot een scriptje.
- Alles omzetten naar AAC
- Opnieuw laten matchen
- Alles wat geupload wordt/moet worden uit de cloud vervangen door oude MP3-versie
- Deze laten matchen (wat als het goed is niet lukt) en dan uploaden

Wat werkt het fijn dat match...

[ Voor 3% gewijzigd door Shiver23 op 24-01-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 15:21:
[...]

Nee, ik heb uiteraard van alles nog de originelen. Alles wat niet matched is houd ik gewoon als MP3.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Laatst online: 08-09 10:32
Dat omzetten naar AAC helpt in enkele gevallen idd. Maar nog steeds matcht ie de helft niet. Heb ook opvallend veel albums waarin iTunes alle songs matcht, op één na... Dat ene nummer converteren naar AAC en opnieuw in de library toevoegen en Match bijwerken geeft vaak geen bevredigend resultaat (dat ie m dus opnieuw uploadt ipv matcht).

Er moet eigenlijk een soort van try to rematch button in iTunes komen. En natuurlijk die algoritme aanpassen want dat ie niet kan matchen terwijl mijn niet geuploade nummers vrijwel identiek zijn als die in de store is natuurlijk een beetje knullig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben best tevreden! Van de muziek die in de iTunes store staat vind ie nu zo'n 80% op de eerste run. Als het uploaden klaar is ga ik eens kijken wat er gebeurt als ik de boel naar AAC omzet.

Doordat ik nu backups in de cloud heb kan ik aardig wat ruimte vrij maken op mijn labtop en server, al met al scheelt mij dat toch weer 160gb aan ruimte. Als ie alles wil gaan matchen loopt dat zelfs op naar over de 200gb. Toch niet onaardig voor een dienst die 25 euro per jaar kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
Hoe werkt het als je niet van elke artiest het album hebt (of wil hebben) of meerdere artiesten samengevoegd als zijnde een album?

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel. Ik vind het heel vervelend om van tig artiesten steeds1 album met maar 1 nummer te hebben staan in iTunes. Ik laat iTunes ook niet zelf alles indelen want dan gaat ie alles per artiest en per album in een map zetten. Dat vind ik uberhaupt hét irritanste punt aan het hele iTunes, dat alles per ALBUM moet gaan...

Maargoed, wat ik zelf nu doe in iTunes, is voordat ik mn nummers importeer in iTunes eerst de ID3 tags aanpassen naar een zelfde album.

Bijv, ik heb alle nummers van de Top 40 van 2011 bij elkaar staan in een mapje, die hebben allemaal als ID3Tag bij album én bij album artiest: Top 40 2011, zodat alles netjes als een album Top 40 2011 in iTunes verschijnt. Dit trucje pas ik op véél van mijn muziek toe. (House 2011, Classics '80's/ '90's etc)

Hoe doet hij dat wanneer je gaat matchen? (ik heb match nog niet aangeschaft om dat ik huiverig ben voor wat er mis kan gaan... Ik heb vele tijd in het organiseren van mijn muziek collectie gestoken namelijk.

Ik wil dus ook niet overstappen naar de manier waarop iTunes alles beheert want daarvoor is mijn bibliotheek te groot en al zodanig georganiseerd naar mijn voorkeur. Want ik gebruik veel nummers namelijk ook in een DJ programma (Traktor Scratch Pro 2) omdat ik mn Macbook gebruik bij het draaien.

Ik heb dan ook veel onbekende artiesten (house muziek met name) in zelf samengestelde albums staan zoals ik hierboven schets.

Hoe is jullie ervaring hier tot nu toe mee? Ik bedoel gaat hij dan alles tracks in het zelf gemaakt album "Top 40 2011" staan uploaden of herkend ie wel welke nummers het zijn en gaat ie alles hernoemen naar de albums zoals de nr's in iTunes staan? (De echte album naam?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
In principe doet iTunes Match helemaal niets met je ID3-tags (wat ik persoonlijk jammer vind), dus je indeling zal blijven zoals hij is.

Je kunt natuurlijk voor de zekerheid een backup maken van tevoren :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Laatst online: 11-07 17:14
posttoast schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:24:
In principe doet iTunes Match helemaal niets met je ID3-tags (wat ik persoonlijk jammer vind), dus je indeling zal blijven zoals hij is.

Je kunt natuurlijk voor de zekerheid een backup maken van tevoren :)
Uiteraard! Ik maak nu ook sowieso wekelijks backups met Timemachine op een dedicated externe hdd en dan staat ook alle muziek nog eens op mijn NAS (raid1) dus alles is meer dan 100% veilig.

Maar bedankt voor je antwoord, mooi dat hij niks aan de tags veranderd voor mijn situatie.
Toch wil ik dat soort dingen liever eerst van tevoren uit ervaringen van anderen weten voordat ik iets doe en uberhaupt een backup terug moet gaan zetten. Kost allemaal een hoop tijd en ellende.mAangezien ik op 15.000+ tracks zit. Allemaal zorgvuldig geript en getagged, covers erbij etc. Heeft heel wat jaren en uurtjes gekost om alles netjes te krijgen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Verandert niets aan je tags, ook niet als je hem opnieuw download. Je geeft alleen de song door als het ware, de tags mag je helemaal zelf indelen. Vind het goed, geeft de ruimte om iedereen zijn eigen ding te laten doen, wat ik wel jammer vind, is dat ze geen optie erin hebben gezet om het wel te laten matchen inclusief ID3 tag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
The Great HooD schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 01:37:
Verandert niets aan je tags, ook niet als je hem opnieuw download. Je geeft alleen de song door als het ware, de tags mag je helemaal zelf indelen. Vind het goed, geeft de ruimte om iedereen zijn eigen ding te laten doen, wat ik wel jammer vind, is dat ze geen optie erin hebben gezet om het wel te laten matchen inclusief ID3 tag.
Hij slaat neem ik aan wel de tags op in de iCloud toch? Want die komen ook op mijn iDevices binnen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
posttoast schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:51:
[...]

Hij slaat neem ik aan wel de tags op in de iCloud toch? Want die komen ook op mijn iDevices binnen.
Ja klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Vandaag 34min aan de lijn gehangen met support, mijn klachten aangegeven en uiteindelijk heb ik een tip gekregen die ik nog uit moet proberen (zit nog op school).

Tip was om een nieuwe iTunes bibliotheek te maken en hierin het matchen opnieuw proberen. Eerst aan de hand van cd's die ik nog heb liggen, daarna kan ik gaan kijken of het met de gedownloade albums lukt.
Nu heb ik uiteraard al de gedownloade albums geprobeerd, aangezien ik die cd's toch niet meer gebruik.
Maar nog steeds matcht ie nummers niet die wel gewoon in de iTunes store staan.

Ik probeer thuis nog even de cd's, als dat ook niet werkt, dan gaan we verder kijken. Heb er weinig vertrouwen in, maar er wordt in ieder geval serieus naar me geluisterd en met me gehandeld, iets waar ik wel van houd als ik met problemen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:40

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb net ook Match aangeschaft, ben nu gewoon voordat ik Match aanzet eerst alles naar AAC aan het converteren, kost een uurtje maar scheelt me volgens mij een hoop tijd aan uploaden van nummers die je daarna toch meteen weer omzet naar AAC en vervolgens alsnog kan matchen.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat omzetten naar AAC is net zo zonde van je tijd, dat gaat echt niet zoveel helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik moet nu zeggen dat ik het idd toch weer een hele synchronisatie klus vindt, aan de andere kant het is 1x zuur maar daarna een hoop zoet dat je het voor de rest van je leven in de cloud hebt staan vanaf elke locatie. En nooit meer ID3 tags enz aan hoeven passen :).

Bovendien is 20gb aan muziek van mijn macbook air af ook een fijne databesparing :P

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-01-2012 22:12 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

RnB schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 21:56:
Dat omzetten naar AAC is net zo zonde van je tijd, dat gaat echt niet zoveel helpen. ;)
Nou het is verbazend hoeveel dat wel helpt.
Over het algemeen ben ik niet ontevreden over de resultaten. De meeste van mijn niet via iTunes aangekochte muziek kon ik netjes matchen. Nu had ik nog wat geuploade bestanden waaronder nogal wat MP3's. Nadat ik deze had omgezet naar AAC heb ik nog verbazend veel kunnen matchen. Vervolgens heb ik het geconverteerde bestand verwijderd en het bestand van iTunes gedownload.
Omzetten naar AAC is absoluut het proberen waard. Gelukkig is het grootste deel van mijn collectie AAC.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik snap nu alleen niet zo goed hoe je de muziek in betere compressie op je pc kan krijgen. Kan ik mijn volledig gesyncte iTunes map nu gewoon in de prullenbak gooien en blijft de lijst dan toch staan?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 23:28:
Ik snap nu alleen niet zo goed hoe je de muziek in betere compressie op je pc kan krijgen. Kan ik mijn volledig gesyncte iTunes map nu gewoon in de prullenbak gooien en blijft de lijst dan toch staan?
Ja, filter de bestanden die gematcht zijn. Selecteer ze en kies voor verwijderen. Je krijgt dan de keuze om bestanden te verwijderen en uit iCloud verwijderen. Dat laatste beslist niet aanvinken. Gooi de bestanden weg (prullenmand) en je ziet dat er een download icon bij verschijnt. Selecteer de bestanden en kies Downloaden.
Ik kan je aanraden om met slimme.afspeellijsten te werken en op Appletips.nl staan de tips met plaatjes en al uitgelegd

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Is het jullie ook opgevallen dat de playlists die gesynct worden niet in dezelfde volgorde staan als in iTunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
Lekker lange duurloop, de polder in, muziek op m'n oren...plotseling weg muziek! Daar was ik al bang voor, luisteren naar je muziek uit de iCloud gaat niet helemaal vlekkeloos dus. Om nog maar te zwijgen van het dataverbruik dat omhoog schiet.

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
nicow101 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:29:
Lekker lange duurloop, de polder in, muziek op m'n oren...plotseling weg muziek! Daar was ik al bang voor, luisteren naar je muziek uit de iCloud gaat niet helemaal vlekkeloos dus. Om nog maar te zwijgen van het dataverbruik dat omhoog schiet.

Je kunt toch gewoon thuis via wifi alvast een hele sloot muziek binnen halen? Als je alles kunt streamen is dat heel fijn, maar het is natuurlijk logisch dat je dan afhankelijk bent van je verbinding en enorm veel data gebruikt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Tweakers sporten toch niet ;-)
nicow101 schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:29:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
posttoast schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 11:57:
[...]

Je kunt toch gewoon thuis via wifi alvast een hele sloot muziek binnen halen? Als je alles kunt streamen is dat heel fijn, maar het is natuurlijk logisch dat je dan afhankelijk bent van je verbinding en enorm veel data gebruikt.
Ja dat kan maar ja, 't is een beetje omslachtig voor deze sportende tweaker (ben ik echt de enige ;)), die meestal shuffle gebruikt.

Ik bedoel, wat is nu de essentie van iCloud? overal al je muziek beschikbaar op je iDevice, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Je bent niet de enige hoor, maar ik gebruik diverse playlists tijdens het hardlopen. Deze playlists netjes gedownload en nooit een probleem. Kan er slecht tegen als tijdens het lopen iets niet werkt.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Maar ik vind het een enorme bug!
Ik luister ook altijd mijn muziek via de shuffle-functie. Nu ik iCloud heb geïnstalleerd wil hij dus alle muziek die in iCloud staat 'meeshuffelen' :S

Dat schiet toch niet op? Nu moet ik dus een playlist aanmaken van de nummers die wel op mijn iPhone staan, en die moet ik steeds updaten als ik weer een nieuw nummer download uit de Cloud.

Daar komt ook nog bij dat veel album-art niet meer goed werkt. Hij laat bij de meeste muziek geen album-cover meer zien bij het het afspelen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-09 18:41
funk-e schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 13:50:
Ik luister ook altijd mijn muziek via de shuffle-functie. Nu ik iCloud heb geïnstalleerd wil hij dus alle muziek die in iCloud staat 'meeshuffelen' :S

Dat schiet toch niet op? Nu moet ik dus een playlist aanmaken van de nummers die wel op mijn iPhone staan, en die moet ik steeds updaten als ik weer een nieuw nummer download uit de Cloud.

Daar komt ook nog bij dat veel album-art niet meer goed werkt. Hij laat bij de meeste muziek geen album-cover meer zien bij het het afspelen.
Smart playlist maken met:
[Location] [is] [on this computer]

Et voila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dat valt mij ook op inderdaad. Alles is nu goed gesynchroniseerd, ben er erg tevreden mee maar veel albumcovers worden nu ineens niet meer gevonden. Denk bijv. aan Blood on the Tracks van Bob Dylan, Greatest Hits van Bruce Springsteen of Nirvana's Unplugged in New York. Lijkt mij toch heel sterk dat van deze categorie albums geen coverart beschikbaar is.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

OkselFris schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 22:31:
[...]

Nou het is verbazend hoeveel dat wel helpt.
Over het algemeen ben ik niet ontevreden over de resultaten. De meeste van mijn niet via iTunes aangekochte muziek kon ik netjes matchen. Nu had ik nog wat geuploade bestanden waaronder nogal wat MP3's. Nadat ik deze had omgezet naar AAC heb ik nog verbazend veel kunnen matchen. Vervolgens heb ik het geconverteerde bestand verwijderd en het bestand van iTunes gedownload.
Omzetten naar AAC is absoluut het proberen waard. Gelukkig is het grootste deel van mijn collectie AAC.
Nou, ik verbaas me erover hoeveel dat NIET helpt. ;)
Gewoon weer bekende albums uit de Store, 320KBps mp3 en daarna geconverteerd naar iTunes Plus, bij beide 0,0 match....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

RnB schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:14:
[...]

Nou, ik verbaas me erover hoeveel dat NIET helpt. ;)
Gewoon weer bekende albums uit de Store, 320KBps mp3 en daarna geconverteerd naar iTunes Plus, bij beide 0,0 match....
De cijfers zijn simpel. Ik heb eerst gekeken hoeveel muziek er gematcht was met mijn mp3 collectie. Toen wilde hij van de 1950 nummers 600 nummers gaan uploaden.
Dit heb ik direct stopgezet en de hele mp3 collectie om laten zetten naar aac (2 uur converteren). vervolgens de mp3tjes weggegooid en opnieuw iTunes Match aangezet. Resultaat van dezelfde nummers moest ik nu nog maar 320 nummers uploaden.
Als ik me dan bedenk dat 320 nummers uploaden gisteravond begon en pas vanmiddag even na 12:00u klaar was, heb ik zo'n 12 uur uploaden - 2 uur converteren = 10 uur bespaard. Kortom voor vrijwel iedereen aan te raden.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat kan allemaal wel, maar mijn cijfers liegen er ook niet om.
Bij mij had ie van de 563 nummers er welgeteld 123 gematcht, daarna alle niet-matches omgezet naar iTunes Plus formaat en ik kwam op welgeteld 124 matches.

Tuurlijk, iedereen kan het op zijn minst even proberen om te kijken of het bij hem/haar helpt, maar als iTunes een bepaald album gewoon niet wil matchen (zo lijkt het wel), dan heeft heel dat geconverteer geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76

Hoeft niet hoor: instellingen van je iPhone -> muziek -> vinkje bij 'toon alle muziek' uitzetten .. en alleen gedownloade muziek wordt weergegeven. Scheelt weer gedoe met playlists. Daarbij komt dat mijn smart playlists niet goed meer werken sinds Match en ik nog nergens een oplossing daarvoor heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Toch opmerkelijk dat Apple de Amazon servers gebruikt als opslag. Alles staat hier in de cloud en bij elk nieuw nummer dat ik afspeel maakt hij een connectie naar de AWS servers.

Volgende Apple overname: Amazon!

of net niet natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

fly_guy schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 22:27:
Toch opmerkelijk dat Apple de Amazon servers gebruikt als opslag. Alles staat hier in de cloud en bij elk nieuw nummer dat ik afspeel maakt hij een connectie naar de AWS servers.

Volgende Apple overname: Amazon!

of net niet natuurlijk :P
Punt zal waarschijnlijk zijn dat Apple nog geen eigen datacenter in de EU heeft. Vandaar Amazon in Ierland.
In de VS zal waarschijnlijk wel het datacenter in North Carolina gebruikt worden neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 16:51
Het omzetten van mp3 naar AAC zorgt toch inherent voor kwaliteitsverlies? Als je dan de mp3's weg gooit, dan houd je slechtere nummers over wanneer ze niet gematched worden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ja, dus gooi alleen je gematchte MP3's weg. De geuploade versies houd je wel.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ja precies... hoe is dit het slimste te doen? Is er een stappenplannetje eenvoudig over te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Geen idee of het de manier is, maar ik doe het zo:

1. Maak een kopie van al je MP3's
2. Zet je MP3's om naar AAC
3. Laat iTunes Match zijn werk doen
4. Verwijder in iTunes alle AAC's die zijn geupload (en dus niet gematcht), ook verwijderen uit iCloud!
5. Zet van de net verwijderde tracks de originele MP3's terug
6. Draai iTunes Match opnieuw, zodat hij nu de originele MP3's upload

Presto! :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Relis schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 14:10:
[...]

Smart playlist maken met:
[Location] [is] [on this computer]

Et voila
Of de optie op je iphone "show all music" uit zetten, dan laat ie alleen maar zien wat je hebt gedownload :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
MetaFrame schreef op zondag 29 januari 2012 @ 12:07:
[...]

Of de optie op je iphone "show all music" uit zetten, dan laat ie alleen maar zien wat je hebt gedownload :)
Kijk, een hele goede tip... thanks

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Het omzetten naar AAC heeft mij initieel weer een 400-tal extra matches opgeleverd. Het werkt dus wel. Vervolgens de niet gematchde verwijderd en mijn originele mp3's weer geimporteerd heeft mij ook weer zo'n 200 extra matches opgeleverd.

Wat wel lastig was is dat wanneer ik mijn originele mp3's weer importeer ik wel alle ratings over heb moeten nemen, want als ik de omgezette AAC verwijder en de originele mp3 weer importeer komt ie er weer blanco in natuurlijk en dat wil ik niet.

Iemand een handige manier of script die van de dubbele nummers de ratings overzet zodat ik dit geautomatiseerd kan doen? Anders heb ik er nog zo'n 1600 te gaan namelijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Heh? Dat klinkt vaag... Je hebt dus dit gedaan?

1. Originele MP3's laten matchen
2. Niet gematchte files omgezet naar AAC en MP3's verwijderd
3. AAC's laten matchen
4. Niet gematchte files weggegooid en de originele MP3's opnieuw geplaats
5. Originele MP3's opnieuw laten matchen

Je zou verwachten dat stap 5 hetzelfde is als stap 1 en dus exact hetzelfde resultaat zou moeten geven.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
posttoast schreef op maandag 30 januari 2012 @ 14:07:
Heh? Dat klinkt vaag... Je hebt dus dit gedaan?

1. Originele MP3's laten matchen
2. Niet gematchte files omgezet naar AAC en MP3's verwijderd
3. AAC's laten matchen
4. Niet gematchte files weggegooid en de originele MP3's opnieuw geplaats
5. Originele MP3's opnieuw laten matchen

Je zou verwachten dat stap 5 hetzelfde is als stap 1 en dus exact hetzelfde resultaat zou moeten geven.
Effe kijken. Zou je inderdaad verwachten, maar mijn vermoeden is dat Apple wegens drukte niet alles laat matchen ofzo, want ik heb met dezelfde files na het opnieuw toevoegen dus ineens wel resultaat.

1: Ja
2: Ja en dus mijn eigen MP3's apart opgeslagen
3: Ja, leverde een paar honderd nieuwe matches op.
4: Niet de niet gematchte weggegooid, want dan verlies ik de ratings maar de originele mp3's (zonder die al gematched waren) terug gezet
5: Dubbele items gecontroleerd (een paar honderd inmiddels alweer) en eerst de rating elke keer handmatig terug gezet, daarna de AAC verwijderd
6: De originele MP3's opnieuw laten matchen en zo ook weer een hele hoop nieuwe matches gewonnen.

Maar ik zoek dus naar een handige manier om in 1 keer van alle dubbele items de ratings over te nemen...

[ Voor 7% gewijzigd door Valderrama op 30-01-2012 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Ik heb toch besloten om mijn iTunes Match-abo te annuleren en een refund te vragen. Ik geloof wel in het concept en door middel van alle bovenstaande manieren kun je ver komen, maar het product werkt gewoon nog niet 100%.

Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst weer een poging waag als de kinderziektes eruit zijn,

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik vind het tot nu toe ook niet super werken. Hele albums heb ik wel geupload maar verschijnen toch niet in de cloud. En nog erger; er zit toch steeds 1-2 seconden delay tussen de nummers om de zaak van de cloud te halen. Luistert niet echt lekker weg. Tot slot worden ineens van de meest bekende albums de albumcovers niet meer gevonden wat me uren aan handmatig invoegen gaat kosten.

Hoe kan je trouwens je geld terugvragen? Vind het ook geen slecht idee namelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door DeNachtwacht op 31-01-2012 17:21 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Na 2 weken toch eindelijk tevreden mbt iTunes Match. Meer dan 75% van mijn muziek heeft een match. Rest is netjes geupload. Merk dat voornamelijk voor de iPhone en MacBook ik het veel gebruik. Op mijn iMac staat toch alle muziek lokaal.

Enige wat nog niet werkt is het opnieuw downloaden van mijn aangekochte muziek. Krijg nog steeds de melding "Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar."

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik merk hier bij mij nu dat hij niet meer vastloopt tijdens het uploaden, eerst ging hij gewoon uploaden tot ongeveer 350 nummers waarna hij altijd vastliep en mn CPU op 100% gooide.
Ik heb hem nu al de hele dag aanstaan en hij upload lekker door met 350kb/s inmiddels bij 1743 van de 7745 voor een totaal van ~ 19k nummers.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
funk-e schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:47:
Ik heb toch besloten om mijn iTunes Match-abo te annuleren en een refund te vragen. Ik geloof wel in het concept en door middel van alle bovenstaande manieren kun je ver komen, maar het product werkt gewoon nog niet 100%.

Ik sluit niet uit dat ik in de toekomst weer een poging waag als de kinderziektes eruit zijn,
je weet dat je dan een jaar lang geen abbo meer mag afsluiten he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Dirtyrockers schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:43:
[...]

je weet dat je dan een jaar lang geen abbo meer mag afsluiten he?
Is dat zo? Zelf bedacht, of heb je ook een bron?

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyrockers
Saeverix schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:45:
[...]

Is dat zo? Zelf bedacht, of heb je ook een bron?
https://discussions.apple.../3608198?start=0&tstart=0
They then sent me an email saying that the refund was on its way and that I would not be able to subscribe to the Match service for 1 year. They never informed me of this, and it's not in the T&C's.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1277887
Just want to make people aware that you *will not* be able to resubscribe to iTunes Match for 1 year if you've requested (and received) a refund. I get a popup if I try again in iTunes.

[ Voor 22% gewijzigd door Dirtyrockers op 01-02-2012 21:50 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste