Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 15:31

pbd

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:22:
[...]

hier hetzelfde deed het even goed maar nu weer muurvast.
Hij upload volgens mij ook meteen al bij stap 2 dus soms moet je even geduld hebben....hier ook via een aantal stappen inmiddels naar 2491/3331.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:55

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Er zit in elk geval progressie in. Zal echt nog wel een aantal dagen duren voordat het echt perfect werkt maar ze zijn er in elk geval mee bezig.

Dit is denk ik wel een van de grootste uitdagingen voor Apple, je moet de data flow zien te verbeteren, maar omdat veel mensen hun PC laten matchen terwijl ze aan het werk zijn slipt alles weer direct dicht

**Zit te twijfelen of ik ondertussen even een snackje in de frituur zal gooien**

[ Voor 10% gewijzigd door Toppe op 19-01-2012 14:25 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 16:33

Haan

dotnetter

Hoe zit het nu precies met nummers die ik op mijn iPhone ga downloaden? Ieder nummer komt dan fysiek op de telefoon te staan, en ik moet dan dus rekening houden met beschikbare ruimte? Iemand enig idee hoe dat precies werkt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Precies zoals je het zegt. Als je een nummer afspeelt word het gewoon naar je telefoon gedownload. Door een swipe van rechts naar links kan je het nummer wel weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
[verwijderd]

[ Voor 111% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Zou leuk zijn als we wat zien;)

LoL krijg nu een volle SMS box vanwege 100% CPU gebruik @ server, misschien toch de alerts maar ff uitschakelen :9

Damn wat is het stil hier zonder muziek :'(
Toch handig een Airport express, nu zal die serverload zeker op 100% hangen

[ Voor 96% gewijzigd door Toppe op 19-01-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Hmm.... iMatch lijkt niet een http of https-poort te gebruiken.
Als ik op het wifi van het werk zit, dan kan ik geen muziek van de cloud halen. Via 3G lukt het weer wel.
Mijn werk blokkeert niet-standaard poorten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
Begrijpt iemand al hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat iTunes bv 4 albums van de red hot chilipeppers matcht en dan 1 nummer moet uploaden, nb het nummer californication?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Naast dat het een van de bekendste nummers van RHCP is... Nee...

Ik denk dat iTunes nu een snelle 'scan' toepast, later kunnen ze natuurlijk allerlei nummers gaan koppelen. Hier door zal je bv over 6 maanden alles op 'Matched' zien staan ipv 'Uploaded'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
Laten we het hopen, want zo wordt het nog een groter zooitje dan het al was...

Hebben jullie trouwens ook zo een probleem met een vertraging in iTunes? Als ik scroll zit er een lag in waar je bang van wordt...

EDIT: en nu is ie bij mij als een malle aan het uploaden :D

[ Voor 12% gewijzigd door casparz op 19-01-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Zal deels te maken hebben met het scannen van je iTunes libary, bij mij is hij ook traag inderdaad.

Overigens kan je volgens mij later alle informatie van je tracks nog aanpassen

Geen snackje in de frituur maar sateetje in heet water:d (Marie on bain? :p)

[ Voor 47% gewijzigd door Toppe op 19-01-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Vind het idd irritant dat albums niet gematched worden die wel in de iTunes Store staan. Dikke fail dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 127% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basel411
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Het matchen gaat nu in één keer heel snel! Nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
Interessant dit. Bij mij ging het proces twee uurtjes geleden weer lopen, hij liep met een beetje haperen door tot 1500 en begon toen te uploaden. Toen dat klaar was (ging met 10mb/s (mb geen mbit)) stond ie weer vast. Na een nieuw ip te hebben gepakt gaat ie nu weer verder. Misschien dat ze toch iets van loadbalancing doen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Hier loopt alles nu ook eindelijk - na lang proberen en wachten eindelijk bij de uploads aangekomen. Pakweg 150 van de ongeveer 3000 nummers zijn gematcht, de rest wordt geupload :\ Beetje omslachtig lijkt me, maar ik ben in ieder geval tevreden dat ik nu alles naar mijn iPad/iPhone kan sturen.

Ander vraagje, mijn iTunes lib staat op mijn MBP, waarmee ik dus mijn iPhone en iPad sync. Ik heb ook nog een Windows PC (win7) met iTunes. Als ik hierop echter naar Match ga dan krijg ik een melding dat ik maar 1 library kan delen met Match en of ik de huidige (MBP library) wil vervangen met de windows library (leeg, 0 nummers)... Enig idee hoe dat precies zit? Het kan natuurlijk zijn dat 't geheel pas beschikbaar wordt als mijn MBP alles heeft geupload, maar ik kan nu wel al bepaalde nummers via mijn iDevices benaderen... waarom nog niet via mijn windows pc?

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

En naar stap 3, dat is nieuw! 634 van 1824 geupload. Blijkbaar dus de helft van mijn collectie, dat verbaast me wel enigszins want bijna alles van originelen geript. Maar misschien dat dat nog ergens goed gaat komen hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is hij nu net klaar met stap 2 2040 van de 3319 heeft hij herkent, redelijke score lijkt me zo gezien de andere verhalen hierboven.

edit:
uploaden van de nummers gaat wel langzaam nu, meer mensen daar last van?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
[verwijderd]

[ Voor 90% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xKeito
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:22:
Bij mij is hij nu net klaar met stap 2 2040 van de 3319 heeft hij herkent, redelijke score lijkt me zo gezien de andere verhalen hierboven.

edit:
uploaden van de nummers gaat wel langzaam nu, meer mensen daar last van?
Al meerdere uren constante 600kB/s hier.

PSN: H1SOLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:05
Na 24 uur iTunes match aan hebben staan heb ik de volgende resultaten weten te boeken:
12 songs Error
24 songs Ineligible
1122 songs matched
2204 songs uploaded

We zijn in ieder geval onderweg, nog maar 14000 te gaan : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 16:50
Kom ik terug na een dagje, zie ik dat hij maar op 6543 blijft hangen :(.

Is het nu verstandig om hem nu gewoon zo te laten en te wachten, of helpt een reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Wauw, bij mij loopt hij nu ook als een malle. Lekker :D

Wat ik me overigens afvraag. Zou je inderdaad je hele muzieklijst weg kunnen gooien, alles overnieuw downloaden, in 256kpbs ACC (?) kwaliteit en dan de hele muzieklijst weer extern bewaren. Dan heb je toch gewoon gratis (iTunes) muziek?

[ Voor 68% gewijzigd door The Great HooD op 19-01-2012 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:32
The Great HooD schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:31:
Wauw, bij mij loopt hij nu ook als een malle. Lekker :D

Wat ik me overigens afvraag. Zou je inderdaad je hele muzieklijst weg kunnen gooien, alles overnieuw downloaden, in 256kpbs ACC (?) kwaliteit en dan de hele muzieklijst weer extern bewaren. Dan heb je toch gewoon gratis (iTunes) muziek?
Dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:14
Hier blijft hij nog steeds hangen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xKeito schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:05:
[...]

Al meerdere uren constante 600kB/s hier.
aha hier een schamele 200kB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Hoe zien jullie dat?

Blijft bij mij opeens steken op de laatste 10 nummers :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:26

RnB

Hm, vandaag weer wat dingetjes gedownload en gekeken of ie die matcht. Daarvoor eerst heel mijn bibliotheek leeggehaald inclusief iCloud.

Wat blijkt? Hij matcht ze nu ineens wel... (niet allemaal, dat dan weer niet). Zelfde download, zelfde id3 tags, zelfde lengtes en groottes. En aan de andere kant: de tracks die hij eerst gematcht had, matcht ie nu niet meer.... Dat ding matcht gewoon wanneer ie er zin in heeft, lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ga nu ff weg, ben er met 20 minuten weer :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:20
Ben nu mijn collectie aan het back-uppen.

Overgrote deel is allemaal van mijn eigen CD collectie geripped. Maar ook van JAREN terug... en ik heb best 25 euro over om, een groot deel ervan... van 192kbps rip om te zetten naar hogere kwaliteit AAC (toch alleen maar Apple hier). Zonder alle ellende om alles overnieuw te rippen.

Dus ga het in elk geval maar eens proberen! :D

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Het is inderdaad random geregeld. Ook het overzicht bij iTunes Match tabblad klopt niet. Bij staat dat hij 7/8 heeft gematcht, kijk ik in mijn library, staat de helft nog op waiting... Echt vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Hmm.. zit nu net te kijken... maar bv. Thunderdome's heeft iTunes maar 2 van de 25 ofzo... 538 Dance Smash Hits ook lang niet allemaal...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Uiteindelijk aan de praat gekregen, maar het doet totaal niet wat ik ervan verwacht had, iTunes werd traag, zelfs op mijn Air i5. Belachelijk.

Apple gemaild en krijg binnen 3 dagen mijn geld teruggestort, goede service.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 07:40
hij is klaar 3300 nummer in de cloud, als je nu de muziek wilt hogere kwaliteit uit de cloud hoe doe je dat dan?
Op je telefoon is alles al uit de cloud, maar op de PC moet je dan eerst alles deleten of is alles dan weg? Of als je alles delete komt er dan een iCloud wolkje bij te staan waarna je hem kunt downloaden?

edit: werkt erg goed! http://www.macworld.com/a...to_itunes_match_fast.html

[ Voor 15% gewijzigd door stormfly op 19-01-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Goeie tip. Ga ik zeker doen als in 2015 het matchen klaar is 8)7

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

stormfly schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 20:33:
hij is klaar 3300 nummer in de cloud, als je nu de muziek wilt hogere kwaliteit uit de cloud hoe doe je dat dan?
Op je telefoon is alles al uit de cloud, maar op de PC moet je dan eerst alles deleten of is alles dan weg? Of als je alles delete komt er dan een iCloud wolkje bij te staan waarna je hem kunt downloaden?

edit: werkt erg goed! http://www.macworld.com/a...to_itunes_match_fast.html
Dat werkt prima, ik heb zo erg veel nummers opnieuw gedownload.
Matchen is bijna klaar ,nog 13 van de 10400 nummers. Ver weg de meeste nummers zijn netjes gematcht, de rest is aangekocht en 2300 nummers geupload. o.k de eerste keer duurt lang en je moet hem dus gewoon op de achtergrond zijn werk laten doen, maar uiteindelijk niet ontevreden over het resultaat.

Gezien hoe de uploads verlopen kunnen we stellen dat Apple de benodigde capaciteit iets heeft onderschat. ;)

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik hoop dus dat het algoritme voor het matchen echt verbeterd wordt, want nu is het een chaos. Nu zijn er verschillende albums in mijn library waarvan een deel m4a is en een deel mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• versc049
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-08 16:02
Ok...klaar (begonnen maandagavond).
Resultaat is dat er nu 6685 tracks in mijn iTunes cloud staan.
Van deze tracks zijn er ongeveer 2000 geupload, de rest is gematched. Dus een 1/3 van de muziek werd niet herkend.
Dat vind ik toch vrij veel gezien het feit dat het over het algemeen keurige rips zijn van eigen CD's en het redelijk gangbare muziek is die zelfs gewoon in iTunes wordt aangeboden. Wellicht als het wat rustiger is nog maar eens alles opnieuw indexeren, misschien dat er dan meer gevonden wordt.

iTunes match

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-09 08:25
Na vier dagen begin ik eigenlijk gewoon pissig te worden over deze trieste vertoning. Computer staat 24/7 aan sinds maandagavond. Heb sinds gisterochtend nog zo'n 700 van de 6600 nummers te gaan, maar er zit geen enkele beweging meer in. En vervolgens blijkt dat 4800 nummers geüpload zijn en ruim 1100 gematcht. Ik begrijp er helemaal niks van, want 95% van m'n library is terug te vinden in de iTunes Store. En daarbij krijg ik nog met geen mogelijkheid muziek via m'n iPhone afgespeeld, hij blijft daar aangeven 'Geen muziek'. Of moeten dan eerst de drie stappen volledig doorlopen zijn? Zoals door anderen al eerder gezegd: dit is wat mij betreft gewoon totaal Apple onwaardig. Zeker in vergelijking met het gratis (en in beta verkerende) Google Music, daar stond netjes in 2 uur m'n muziek in de cloud. Al meer mensen geprobeerd een refund te krijgen??

[ Voor 13% gewijzigd door Yeroen76 op 19-01-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik heb nu een aantal keer iTunes aangezet om te laten matchen, maar steeds als ik terugkom heeft ie al m'n vier cores op 100% CPU verbruik gekregen en moet m'n pc flink z'n best doen om nog op temperatuur te blijven..
Dus ik blijf er voortaan maar zelf bij, kan ik in de gaten houden wanneer het gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@ Yeroen76

Weet niet welke pagina, maar iemand heeft inmiddels een Refund (ivm slechte/trage performance iTunes meen ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Inmiddels staat mijn hele library in de cloud, is het mogelijk om alles in een keer alles te downloaden op mijn iPhone? Om elke album/song handmatig te downloaden lijkt mij een nogo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Alles in een playlist zetten, nummers in een playlist kun je in één keer downloaden had ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
@Yeroen76, Maak je niet zo druk. Wat maakt het uit of een nummer geupload is? Als Apple zometeen weer wat meer ruimte heeft om te ademen zullen ze echt wel update's gaan uitbrengen om t matchen te verbeteren, dan zullen ook alle 'Uploads' veranderen naar 'Matched'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Tja, vindt het gewoon superslecht dat ze dit product in deze staat hebben uitgebracht. Apple biedt normaal gesproken kwaliteit, daar betaal ik graag voor, maar dit lijkt imho nergens op. Maar goed, ik laat de boel nog maar een nachtje aanstaan en zie morgenvroeg wel of ik definitief voor die refund ga. Ik zal er in ieder geval niet van wakker liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ik zou zeggen geef het tot aanstaande maandag, elk product heeft bij de release problemen.
Je kan dit niet beslissen in een aantal 'niet-werkende' dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:56:
Ik zou zeggen geef het tot aanstaande maandag, elk product heeft bij de release problemen.
Je kan dit niet beslissen in een aantal 'niet-werkende' dagen...
Yep, maar zoals ik al eerder zei mag Apple echt wel een weekje extra geven als compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Niemand weet toch momenteel wat Apple zal gaan doen? k ben het met jullie eens, maar kan er zelf niets aan veranderen. Het is echt afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van dat het match algoritme ineens veel beter wordt en meer zal gaan matchen.
Anyhoe, ik heb een andere vraag: bij mij heeft hij bijna de hele bieb gehad nu. De score is de helft gematched en de andere helft upload. Als ik op mijn iPhone check dan kan ik al nummers downloaden die van de uploadcategorie vanuit iTunes zijn. Dan zou ik dus ook verwachten dat er al ruimte in mijn icloud is gebruikt. Maar daar zie ik alleen iets meer den een GB staan van de backups van iPod, iPhone en iPad. Hoe kan ik dus niet gematched spul hebben, maar geen ruimte van mijn icloud bezetten?
En nog een: een snelle check leert mij dat ik 6,7 GB zou moeten uploaden. En ik heb geen uitbreiding van mijn icloud gekocht. Hoe gaat dat werken, welke zet hij dan wel in de icloud en welke niet voorbij de 5 GB? Random upload en als het vol is, is het vol?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hier nov steeds poep door een trechter.

Is van 51 naar 500 gegaan in 1 avond maar lijkt daar nu op vast gelopen.
Ik laat hem ff staan vanacht maar heb er een hard hoofd in.
Armada schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:41:
Ik geloof er eerlijk gezegd weinig van dat het match algoritme ineens veel beter wordt en meer zal gaan matchen.
Anyhoe, ik heb een andere vraag: bij mij heeft hij bijna de hele bieb gehad nu. De score is de helft gematched en de andere helft upload. Als ik op mijn iPhone check dan kan ik al nummers downloaden die van de uploadcategorie vanuit iTunes zijn. Dan zou ik dus ook verwachten dat er al ruimte in mijn icloud is gebruikt. Maar daar zie ik alleen iets meer den een GB staan van de backups van iPod, iPhone en iPad. Hoe kan ik dus niet gematched spul hebben, maar geen ruimte van mijn icloud bezetten?
En nog een: een snelle check leert mij dat ik 6,7 GB zou moeten uploaden. En ik heb geen uitbreiding van mijn icloud gekocht. Hoe gaat dat werken, welke zet hij dan wel in de icloud en welke niet voorbij de 5 GB? Random upload en als het vol is, is het vol?
iTunes match ruimte gaat niet van je iCloud ruimte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Wat ik sommigen ook wel zie doen, alleen matchen voor betere kwaliteit en dan gaan miepen om een refund omdat het allemaal zo sloom werkt... Enige rede waarom ik het zou doen is voor de betere kwaliteit, echter is alles van de afgelopen 2/3 jaar hier 256-320 kbps... Al dat wat ouder is hier staat zowat niet op iTunes...

Jammer ook van de datalimieten tegenwoordig, heb 1.5 GB maar daar zit je met hoge kwaliteit streaming zo overheen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Thalaron schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:02:
Wat ik sommigen ook wel zie doen, alleen matchen voor betere kwaliteit en dan gaan miepen om een refund omdat het allemaal zo sloom werkt... Enige rede waarom ik het zou doen is voor de betere kwaliteit, echter is alles van de afgelopen 2/3 jaar hier 256-320 kbps... Al dat wat ouder is hier staat zowat niet op iTunes...

Jammer ook van de datalimieten tegenwoordig, heb 1.5 GB maar daar zit je met hoge kwaliteit streaming zo overheen. :(
Old iPhone 4 abbo bij T-Mobile FTW!!

Bij mij bijna klaar, alhoewel, als ik in mijn library ga, staat de helft op waiting, terwijl die aangeeft dat er nog maar 10 nummers gematcht hoeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
The Great HooD schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:42:
[...]

Old iPhone 4 abbo bij T-Mobile FTW!!
T-Mobile... al kreeg ik 100Mbit zonder limiet dan ging ik er nog niet aan!

Simpel: Totaal geen bereik hier met T-Mobile :+

Ik wacht het nog even af met de "ervaringen" en wat Apple gaat doen met oudere albums... kan me immers voorstellen dat ik niet de enige ben met de complete collectie Hitzone's en 538 Dance Smash Hits... Tijd zal het leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 18:59

B2

wa' seggie?

Ik ben gisteren opnieuw begonnen met een nieuwe Library met alleen complete albums, al deze albums zijn in de store te vinden. Totaal zo'n 2275 nummers. Vanmorgen was deze klaar, 1072 nummers gematched, de rest geupload. Wel sneller dus, maar dat matchen werkt nog voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Donstil schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:32:

iTunes match ruimte gaat niet van je iCloud ruimte af.
Mijn vraag gaat ook juist over het geuploade spul.

[ Voor 63% gewijzigd door Armada op 20-01-2012 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Tja, paar dagen verder en nog steeds een hoop ge-eikel om Uberhaupt het matching process te kunnen afronden. Veel van mijn verzamelde CD's die ik over de jaren heen zelf had geimporteerd worden niet gematched en maar gedeeltelijk ge-upload. Tracks van albums die gewoon binnen iTunes verkrijgbaar zijn worden ook maar gedeeltelijk gematched, heel vreemd. Al met al ben ik er niet tevreden mee, ik heb iTunes Match renewall uitgezet en vervolgens helemaal uitgeschakeld op al mijn devices. Uit previous iTunes library folder mijn oude lib weer teruggezet en alles is weer bij het oude, dan maar weer ouderwets syncen ;)

Ik heb gisteravond Apple om een refund gevraagd, deze hebben ze toegekend en wordt binnen drie dagen geregeld. Dat doen ze beter dan iTunes misMatch, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roko
  • Niet online
Armada schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 06:48:
[...]
[...]
Er is een max van 25.000 tracks die je mag uploaden zonder dat het van je iCloud ruimte afgaat, deze 25.000 staan weer los van alle aankopen die je in iTunes hebt gedaan

http://www.apple.com/icloud/features/

iTunes Match requires iOS 5.0.1 on iPhone 3GS or later, iPod touch (3rd and 4th generation), iPad, or iPad 2, or a Mac or PC with iTunes 10.5.1. Limit 25,000 songs. iTunes purchases do not count against limit. Access to some services is limited to 10 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Thalaron schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 04:29:
[...]

T-Mobile... al kreeg ik 100Mbit zonder limiet dan ging ik er nog niet aan!

Simpel: Totaal geen bereik hier met T-Mobile :+

Ik wacht het nog even af met de "ervaringen" en wat Apple gaat doen met oudere albums... kan me immers voorstellen dat ik niet de enige ben met de complete collectie Hitzone's en 538 Dance Smash Hits... Tijd zal het leren!
Heb ik ook, tot hitzone 32 en hij matches ongeveer 50%, de rest moet hij uploaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 20:08
Armada schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 06:48:
[...]

[...]
Via iTunes match geuploade muziek gaat niet van je iCloud ruimte af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
jeej stap 3 !!

Minder is dat ik 5806 nummers moet uploaden -_- er zijn er maar 857 gematched. maar had ook niet beter verwacht omdat ik vrijwel allleen maar aziatische muziek heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm hier 8 duizend nummers gematched van de 13k, niet super maar ook niet slecht.
Is er trouwens een manier om het opnieuw te proberen te matchen?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Heb besloten nog niet alles er op te zetten.
Ben nu bezig met alles toevoegen op mijn server, vanaf daar zet ik alle informatie eenmalig goed (Vrijwel alleen de album arts ontbreken dus dat scheelt).

Heb nu het eerste grote gedeelte op iMatch staan (241 albums momenteel, update is nog niet voltooid). Als dit klaar is log ik mij uit en log ik in op mijn vriendin haar account.

Dit heb ik al getest en dit werkt, dus voor iedereen met de vraag of je meerdere iMatch account's kan syc'n met 1 pc: ja, dit kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennartb
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 13:43
Toppe schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:07:

Dit heb ik al getest en dit werkt, dus voor iedereen met de vraag of je meerdere iMatch account's kan syc'n met 1 pc: ja, dit kan
Klopt, niet 2 pc's hetzelfde account tegelijkertijd laten syncen, dat werkt niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Kwam ik gister ook al achter, weer een boze vriendin want die is nu alle muziek van haar telefoon kwijt. Tja, moet ze WiFi sync maar niet aanzetten :)

Overigens stapt nu weer de halve familie over op iMatch, iedereen wilt van iTunes af (Voor de rest allemaal exchange account hier voor mail, agenda en contacten). Feitelijk is iTunes alleen nog nodig voor het toevoegen van foto's.

Edit: 121 van 266, daarna het laatste deel laten syc'n en dan staat er meer dan 6000 nummers op, vind ik een leuk begin.

Topic start aangepast, iTunes Match & iCloud & 1 Pc 2 Apple ID's toegevoegt.

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 20-01-2012 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
iTunes match is hier eindelijk klaar en het resultaat is boven verwachting.

Van de 20xx nummers in mijn library zijn er ruim 1800 goed gematched. Van die 1800 zijn er net geen 100 minder dan 256kbps AAC dus dat valt ook reuze mee.

Voor nu dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dat is erg netjes:)

Nja, zou mij niets verbazen als Apple zometeen te libary's beter gaat matchen, maar dat hoeft nu natuurlijk niet direct. Ik wil Apple graag de tijd geven :)

Done, nu gaat hij het laatste deel scannen.

10:39, Beginnen met stap 1
10:46, Beginnen met stap 2
10:50, Beginnen met stap 3
10:50, Stap 3, 0 van 417 geupload
10:59, Stap 3, 25 van 417 geupload

Zijn er overigens meer mensen die problemen hebben met de albums arts? Je zou eigelijk verwachten dat er een buffer is voor de albums arts. Momenteel haalt hij alles steeds opnieuw binnen, hoogst irritant.

[ Voor 56% gewijzigd door Toppe op 20-01-2012 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

Inmiddels er achter gekomen dat bij incomplete albums (dus deel matcht en deels uploaded) het nog wel eens kan helpen om het niet gematchte bestand om te zetten van mp3 naar aac en hij dan wel gematcht wordt. Wel dan eerst het origineel uit de icloud verwijderen en dan het aac bestand opnieuw laten matchen. Intensief proces dus dat doe ik alleen met mijn favoriete albums :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Stel, ik heb 25.000 tracks in de cloud. Als ik er dan 100 verwijder, betekend dat dan dat ik weer 100 mag uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
Eindelijk alles in de cloud, blijken al m'n smart playlists op iPhone en iPad gevuld met 6200 nummers. Match al meermaals in en uitgeschakeld, maar m'n playlists blijven stuk. In iTunes staan ze wel goed. Meer mensen dit probleem? Of een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Yeroen76 op 20-01-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:35:
Vraagje:

Stel, ik heb 25.000 tracks in de cloud. Als ik er dan 100 verwijder, betekend dat dan dat ik weer 100 mag uploaden?
Ja, als je ze maar ook uit iCloud verwijderd, tijdens het verwijderen zal je gevraagd worden ook de geselecteerde nummers uit iCloud te verwijderen, hier vind je het aan, of als ze niet meer lokaal staan verwijder je ze gewoon, hij zal dan vragen of je zeker weet dat deze nummers uit iCloud verwijderd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Armada schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:41:
Ik wel, kan mij niet voorstellen dat het geen "learning" systeem is. Ik neem aan dat er van elke nummer een fingerprint wordt gemaakt en dat wordt gekoppeld aan de ID3 tags. Dus op den duur weet Apple welke fingerprints aan welke ID3 tags horen en kan ik mij voorstellen dat het systeem beter in staat zal zijn om nummers te matchen.

Het zou mij iig niet verbazen als Apple nu al die fingerprints via iTunes verzamelt om de matching ratio te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Ze hebben uiteindelijk alleen zichzelf er mee, kost hun meer opslag ruimte = fysieke ruimte = voeding = koeling = meer kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Hoe meer nummers gematched worden, hoe minder opslagruimte ze nodig hebben omdat ze dan maar 1 kopie hoeven te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casparz
Zo, klaar en ook alles via eerder genoemde methode geupgrade naar 256 kbit AAC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Zo, had hem ondertussen nog een keer gestopt na het toevoegen van nieuwe muziek, hij moet toen nog totaal 261 nummers. Ondertussen op 127, bijna op de helft! Als dit klaar is stop ik voorlopig even:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
Hoe kan je zien hoe snel hij alles upload ?? want na 5 uur 290 songs geupload nog 5806 te gaan.
dan ben ik nog wel een paar dagen bezig -_-

//edit

Gvd, Ik wou even kijken in de koreaanse en japanse itunes store of ik een paar albums kon vinden die niet gematched konden worden. blijkt dat ik gelijk word uitgelogd en mn match dus was afgesloten.
En nu ziet itunes mijn computer ook nog als een nieuwe computer op 1 of andere rare rede, weer opnieuw beginnen dus -_-

[ Voor 54% gewijzigd door syntesia op 20-01-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
Hij werkt nu bij mij helemaal goed, qua uploaden etc. Ook alles wordt goed gesynced met de iApparaten.
Alleen...

Ik heb een CD, die voeg ik toe, staat helemaal juist ingesteld, alleen, op mijn iPhone komt hij onder 2 albums te staan. Is heel raar. Je heb 1 kopje met de CD, hier staan ALLE nummers in. Dan heb je nog een kopje met dezelfde CD alleen staat daar alleen de 2e CD in (het is een dubbelcd) als ik die CD weghaal in iTunes + weghalen in iCloud. Dan is hij beide weg op de iPhone. Voeg ik de CD weer erin, dan krijg ik weer duplicates in mijn iPhone lijst.

Hoe ken ik dit verhelpen?

EDIT: Ik heb al een donkerbruin vermoeden, het ligt waarschijnlijk aan de Album Artwork... Hoe kan je in godsnaam een bestaande artwork vervangen...?
Nee eroverheen zetten werkt niet. Blijft hetzelfde.

[ Voor 14% gewijzigd door The Great HooD op 20-01-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Misschien dat een paar nummers het compilatievinkje aangevinkt hebben? Ook een x meegemaakt, maakte me woest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
De Match duurde erg lang voor deze was afgerond, zeer waarschijnlijk had dat te maken met de opstartproblemen. Nu is het vergelijken van mijn bibliotheek met die van de Apple-servers al weer een tijdje afgerond maar wordt mijn muziek nog steeds geüpload naar de servers. Ik hoop dat het algoritme waarmee de vergelijking wordt gemaakt nog wel wordt aangepast.

Van een door mijzelf geripte cd (die ik dus ook in mijn bezit heb) worden bijvoorbeeld alle nummers herkend, behalve één. Eigenaardig.

Overigens heb ik een groot deel van mijn muziekcollectie kunnen upgraden naar een hogere kwaliteit, dus al met al is het een 25 euro goed besteed. Al had de lancering wat mij betreft best wat soepeler gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd

pbd

Nou, heb uiteindelijk via een slimme afspeellijst alles wat geupload was, omgezet naar AAC, vervolgens de mp3 versies en de iCloud versies daarvan verwijderd, even gewacht, itunes match bij laten werken en de nieuwe AAC bestanden (afspeellijst met alleen de lokale bestanden die nog niet in de cloud zaten) opnieuw laten matchen en daardoor zijn er nog eens een keer ca. 600 van de 1700 alsnog gematcht. Is dus zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Erg blij met de iTunes Match. Heeft even een paar dagen geduurd, maar alle nummers staan erin. Ongeveer 40% is geupload. Bespaart in ieder geval een hoop ruimte op de iPhone, iMac en MacBook Air.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nou, de lengte van een nummer (waar iemand mee kwam) is het ook niet hoor, heb een iTunes rip gedownload, zelf nog even gecheckt of het dezelfde afspeeltijden heeft als in de iTunes store en ze klopten allemaal.

Kreeg ik een match? Nope, niet één... Ander album? Van de 18 maar 1 match...

Wat een baggeralgoritme zit erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb eerder het idee dat ze vanwege de hoge load het algoritme hebben aangepast om minder belastend te zijn voor de servers. Tijdens de laatste weken van de BETA werden er betere resultaten bereikt dan nu volgens een aantal gebruikers.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Nou, noem dat aanpassen maar uitzetten, want hij pakt dus gewoon niets meer hè. Zelfs albums wat ie eerst wel matchte, matcht ie niet meer. Kan mijn aankopen ook niet meer downloaden, wat ik van de week nog wel kon.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Hier is mijn (~ 20K nummers) library al een maand of langer gematched (Belgie). Altijd gewerkt zonder problemen maar sinds deze avond: geen connectie meer :'( Kan niets meer afspelen uit de cloud. Ik zie enkel een wolk met een bliksem :/

Dit gaat een groter fiasco worden als Mobile Me :F Dan maar weer, met tegenzin, Spotify :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Alle 20K gematcht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fly_guy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10-2020
Nee, 2/3 gematched waarvan het grootste gedeelte CD rips. Geen moeilijke muziek voor itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me overigens op dat veel nummers niet worden herkend en dus niet worden gematched (gematcht?). Zelfs "officiële" nummers op een album; sommige albums worden 100% gematched en andere weer helemaal niet.

Het idee achter dit alles is natuurlijk wel weer heel grappig; koop je muziek via iTunes, dan heb je ongelimiteerde opslag in de aller- allerbeste kwaliteit. Je "eigen" muziek wordt deels geaccepteerd en heeft een limiet tot 25k nummers. Prachtig stukje marketing, als je het mij vraagt. Het verlaagt de drempel voor het kopen van muziek via de iTunes music store, in ieder geval voor mij. Ik vind iTunes Match een enorme stap in de goede richting; eindelijk een goede oplossing voor in de EU zonder al dat auteursrechtelijke gezeik.
Dat streamen via 3G op de iPhone werkt overigens he-le-maal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Haan schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:34:
Ik heb nu een aantal keer iTunes aangezet om te laten matchen, maar steeds als ik terugkom heeft ie al m'n vier cores op 100% CPU verbruik gekregen en moet m'n pc flink z'n best doen om nog op temperatuur te blijven..
Dus ik blijf er voortaan maar zelf bij, kan ik in de gaten houden wanneer het gebeurt.
Meer mensen hier last van? Zodra iTunes nummers gaat uploaden schiet CPU verbruik naar 100% en is m'n pc niet meer werkbaar.Ook wel interessant dat op dat moment CCC (Catalyst Control Center) iets van 25% pakt, en iTunes de rest :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 13:30
Ik denk dat Apple maar eens om tafel moet met de makers van Shazam en Soundhound. Die hebben bijna nooit problemen om een nummer te herkennen met maar een klein stukje van een nummer.

Want het huidige systeem van Apple werkt voor geen meter. Ik heb veel albums die totaal niet of maar voor de helft worden gematched.

Neem bijvoorbeeld Hybrid Theory van Linkin Park. Alle nummers worden herkend, behalve nummer twee. Ik snap er niets van...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
The Great HooD schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:27:
Hij werkt nu bij mij helemaal goed, qua uploaden etc. Ook alles wordt goed gesynced met de iApparaten.
Alleen...

Ik heb een CD, die voeg ik toe, staat helemaal juist ingesteld, alleen, op mijn iPhone komt hij onder 2 albums te staan. Is heel raar. Je heb 1 kopje met de CD, hier staan ALLE nummers in. Dan heb je nog een kopje met dezelfde CD alleen staat daar alleen de 2e CD in (het is een dubbelcd) als ik die CD weghaal in iTunes + weghalen in iCloud. Dan is hij beide weg op de iPhone. Voeg ik de CD weer erin, dan krijg ik weer duplicates in mijn iPhone lijst.

Hoe ken ik dit verhelpen?

EDIT: Ik heb al een donkerbruin vermoeden, het ligt waarschijnlijk aan de Album Artwork... Hoe kan je in godsnaam een bestaande artwork vervangen...?
Nee eroverheen zetten werkt niet. Blijft hetzelfde.
Alle nummers selecteren, dan rechtermuisknop en Info ophalen OID, je kan dan aanvinken onderdeel van collectie.

Overigens wil het soms ook helpen om alle informatie die de zelfde inhoud moet bevatten (Album, albumartiest) ook opnieuw aan te vinken. Ik had het euvel ook, maar ik heb een aantal dingen goed ingesteld nu.

Ik had bijvoorbeeld een cd toegevoegd die wel in iTunes goed werd herkend maar niet op een iDevice, probleem lag bij het 'Nummer 4 van 15' bijvoorbeeld, een aantal nummers hadden dan wel x van x ingevuld gekregen maar andere nummers weer niet.
Saeverix schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:21:
Ik denk dat Apple maar eens om tafel moet met de makers van Shazam en Soundhound. Die hebben bijna nooit problemen om een nummer te herkennen met maar een klein stukje van een nummer.

Want het huidige systeem van Apple werkt voor geen meter. Ik heb veel albums die totaal niet of maar voor de helft worden gematched.

Neem bijvoorbeeld Hybrid Theory van Linkin Park. Alle nummers worden herkend, behalve nummer twee. Ik snap er niets van...
Jij snapt er niet zoveel van ;-) Bij Shazam en SoundHound luister je naar het nummer, Apple krijgt naar de ID3 en fingerprint tags, heeft dus niets te maken met het afspelen van muziek.

Daarbij, pak even als voorbeeld Titanium van Sia, dat nummer word in SoundHound herkend als Titanium, maar maak er eens een remix van, vaak herkend hij het orgineel wel maar de remix niet, daar gaat je niet-werkende-oplossing

[ Voor 24% gewijzigd door Toppe op 21-01-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 06:48
Toppe schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:25:

Jij snapt er niet zoveel van ;-) Bij Shazam en SoundHound luister je naar het nummer, Apple krijgt naar de ID3 en fingerprint tags, heeft dus niets te maken met het afspelen van muziek.

Daarbij, pak even als voorbeeld Titanium van Sia, dat nummer word in SoundHound herkend als Titanium, maar maak er eens een remix van, vaak herkend hij het orgineel wel maar de remix niet, daar gaat je niet-werkende-oplossing
Als Apple daadwerkelijk alleen naar ID3 en fingerprint kijkt, dan heeft het omzetten naar AAC om wel te kunnen matchen dus geen zin toch (zoals eerder is aangedragen)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Alles wat is aangedragen is onzin..
Puur omdat het niet werkt. En volgens mij was er niet aangedragen om naar AAC te converteren, maar naar een iTunes compatibel bestand, dus alles wat iTunes afspeelt. Yeah duh, logisch, want anders pakt heel iTunes dat bestand niet.

[ Voor 89% gewijzigd door RnB op 21-01-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 06:48
RnB schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 11:52:
Alles wat is aangedragen is onzin..
Puur omdat het niet werkt. En volgens mij was er niet aangedragen om naar AAC te converteren, maar naar een iTunes compatibel bestand, dus alles wat iTunes afspeelt. Yeah duh, logisch, want anders pakt heel iTunes dat bestand niet.
Maar waar wordt dan wel naar gekeken? Niet alleen de ID3-tags lijkt me (dan kun je wel heel makkelijk gaan matchen). Lengte van de track ook nog? Geen hash van het bestand denk ik, want die zal voor bijna iedere rip anders zijn (tenzij ze met precies dezelfde settings geript zijn).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

magnifor schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:35:
Hoe meer nummers gematched worden, hoe minder opslagruimte ze nodig hebben omdat ze dan maar 1 kopie hoeven te hebben.
Ja eensch.
Het was mij inderdaad niet duidelijk vanaf het begin dat de geüploade nummers ook geen ICloud ruimte innemen. Dat staat volgens mij niet expliciet ergens. Wel dat er een maximum is van 25k nummers, en dat aankopen niet meetellen. Dan vind ik de service alleen nog mooier en inderdaad, dan hebben ze er veel bij te winnen om de matching beter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Vandaar dat ik in het begin al vertelde dat ze later steeds meer zullen gaan matchen.
Het omzetten naar AAC heeft volgens mij weinig effect inderdaad.

Overigens voor alle Tweakers: www.stopsopa.com !

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 21-01-2012 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

posttoast schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 12:03:
[...]

Maar waar wordt dan wel naar gekeken? Niet alleen de ID3-tags lijkt me (dan kun je wel heel makkelijk gaan matchen). Lengte van de track ook nog? Geen hash van het bestand denk ik, want die zal voor bijna iedere rip anders zijn (tenzij ze met precies dezelfde settings geript zijn).
Misschien dat ze een 'shazam'-achtig algoritme gebruiken om muziek te herkennen.

Ik word helemaal gek van match trouwens. Ik luister veel dj-livesets, maar die worden bijna niet gematcht. Uploaden wil ook niet zo best lukken. iTunes crasht, bestanden zijn niet meer te vinden.

@Toppe: Sopa en Pipa gaan niet door

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nee, de techniek achter Shazam is toch anders, Shazam luistert naar het nummer, iTunes doet dat niet.

Als je via Shazam achtige technieken gaat kijken zal je NOG minder matchen.

Edit: Toevoegen gaat erg lekker, ben nu bezig met veel muziek opnieuw te downloaden en om te zetten naar MP3, 320Kbit

[ Voor 25% gewijzigd door Toppe op 21-01-2012 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe zorg je er voor dat de albums makkelijk gedownload worden op je iphone? Ik bedoel, moet ik ze nu 1 voor 1 downloaden of is er een handige manier voor? Als ik strax op mn werk zit heb ik geen WiFi waardoor alles wel erg langzaam zal gaan, vandaar die vraag :)

[ Voor 25% gewijzigd door HaterFrame op 21-01-2012 14:44 ]

I am the great Cornholio!

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste