ik ben wel gebeld door tientallen detacheerders.
Peak-IT wilde de zelfde dag al dat ik op gesprek kwam ( verdacht)
Ook of ik direct de volgende dag 0830 al wilde tekenen.
Had geld nodig. Had niks. Toen wel. Dus gedaan. ( dom)
zou beginnen in de "Academie" ( mooi woord voor een crappy hokje waar je zonder je eigen laptop niks kan, omdat je alles zelf maar moet leren van het internet of boeken uit het jaar 1800).
1 week voor me startdatum werd ik gebeld dat ik een week eerder moest (ja, moest) starten.
dit op goede vrijdag. ze hadden een klus voor me als JR. systeem beheerder. erg hoog gegrepen voor iemand die geen MSCA noch ITIL hebt. maar wat verwacht je voor 1580 euro bruto in de maand.
hier gingen ze dan wel wat aan doen. eerst kreeg ik een rare "hoe word ik een betere helpdesk agent" cursus terwijl ik hoger instapte. lekker nuttig besteed die tijd en moeite. voor het maken van het examen kreeg in de awnser key, maar mocht geen 100% scoren. dat zou raar zijn, melde ze mij.
Hierna kreeg ik de ITIL cursus, maar dan niet de echte.
Want die was te moeilijk voor normale mensen.
Dit was een speciale Peak ITil. Alweer een hoop tijds verdrijf. we waren dus nu 6 maanden verder.
NIKS BEREIKT!
Toen ik begon over het meer betaald krijgen, Omdat ik netjes door hun hoepeltjes heen sprong.
Bleek hier niks van waar te zijn, het zou ineens in een cluster cursussen vallen.
ik moest nog een behalen maar dan een echte Microsoft cert voordat ik meer betaald kreeg.
Namelijk MSCA.
Ik melde ze: Schrijf mij maar in ik wil graag de 2012 R2, die omdat veel bedrijven daar nog mee werken.
Dus ik kreeg het boek van 2003 R2 mee, en werd ingeschreven voor de cursus 2008.
Super, echt super.
Ik hier over klagen bij de field manager.
Deze melde mij dat ik te dom was voor 2012. Dat was namelijk voor echte itérs.
In het sollicitatie gesprek werd mij verteld dat er 100% reiskosten werd betaald maar liever dat ik een auto neem.
Nou ben ik niet van autorijden als motor liefhebber.
Dus vertelde ze vriendelijk & netjes waar ze de auto konden steken, en dat ik een trein abonnement nam. Dit was immers sneller.
Hier bleek ook al niks van waar.
Ik kreeg namelijk gewoon KM vergoeding van 19 cent de KM en dat was dus minder dan een derde van mijn reiskosten.
hierdoor was mijn eigen inleg zo hoog dat ik na deze kosten post minder dan 1100 euro per maandoverhield voor vaste lasten.
Ik vermelde ze dat dit beneden het bijstands-niveau was en ik geen rendement meer zag ik het voor hun werken.
Hier gingen ze wel wat aan doen!!
Weer een maand later besluit ik toch maar even langs te gaan op kantoor: Gooimeer-Noord.
Na het probleem voor de zoveelste keer te hebben uitgelegd, kreeg ik weer de zelfde praatjes.
Geen daden maar beloftes
Ik zei dat ik het zat was,
en heb ze gezegd dat ik opstap als ze niet per direct met het beloofde geld komen.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord: "Als jij je klus niet afmaakt krijg je een boete van 10 duizenden euro's
We jagen je de grond in!!!"
Ik heb hier een advocaat ingeschakeld, deze heeft mij echt goed kunnen helpen te vertrekken uit deze krabben ton.
Gelukkig heb ik niks hoeven te betalen.
Ik heb mijn ontslag ook op staande voet kunnen indienen.
Ben een week later begonnen als systeem beheerder bij een logistiek bedrijf voor 3800 bruto. ( meer dan het dubbelen!!) en half de werkdruk.
Laat iedereen gewaarschuwd zijn voor deze leugenaars!
Ze buiten je uit voor alles wat je hebt. Zelfs het geld wat ze je betalen,
willen ze terug hebben aan het einde van de rit. als je niet pressies doet wat ze zeggen.