Ik werk nu sinds circa 2 weken officieel voor Peak maar ik loop al 2 maanden met hun rond nadat ik bij mijn vorige werkgever ben weggegaan na goed 3 jaar dienst op hun servicedesk. Ik was de club helemaal beu en de leuke sfeer van mijn starttijd was echt helemaal weg geschrobd door de bureaucratie die het bedrijf tegenwoordig runt.
Ik heb nooit veel voorbij VMBO-T gedaan door familie/levens omstandigheden maar ben medio 2011/2012 wel knoerd hard via comptia lesstof certificaten gaan halen. Intussen loop ik met A+,N+,MCITP, ECDL, HDI Analyst en een VCE op zak rond en niemand wilde me ondanks dat ik niet hoger mikte dan skilled servicedesk.
Toen maar naar detachering gaan kijken en uiteindelijk het oog gevallen op inwork en peak, inwork bood 1500 bruto max en peak 1800. Bij de vorige functie ving ik 1700 bruto dus die keuze was niet zo heel moeilijk (Het ging me niet eens zo zeer om het geld maar meer is altijd leuker).
Tot nu toe is de accountmanager wel een aardige meid, de 'instructeur' die groepslessen geeft wel okay en het bedrijf (op kantoor in Naarden tenminste) straalt een sfeer uit die ik miste bij mijn oude baan.
Nu ben ik dus op een eerste klus waar ik dom telefoniewerk doe en een beetje in topdesk aan banjer (bedrijf waar ik ben neergezet is niet zo bijster ver met inrichten van hun handel en zocht puur iemand om druk van de ketel af te halen bij het registreren/aannemen van calls). Maar de medewerkers zijn oké en de koffie is natuurlijk gratis en ook bagger.
Dingen die van Peak tot nu toe wel opvallen:
"Heb je het ITIL examen al gehaald?" Zeurt men minimaal eens per week terwijl ik weet dat het hun interne examen is wat (m.u.v. de eigenbijdrage omlaag duwen) nergens goed voor is.
Avond langs een (zonder het te weten) senior medewerker gezeten bij een cursus, krijg ik een functie op hun interne service desk + benefieten aangeboden na afloop. Helemaal te gek maar ik woon 2 uur van het hoofdkantoor vandaan en als je dan bereikbaarheidsdienst of nachtdienst hebt... poeh dat wordt hem voorlopig nog niet.
Tot slot:
Ik ben relatief een broekie (25 jaar) met maar 3 jaar functionele ervaring en net begonnen bij PEAK-IT, heb nog niet echt iets negatiefs gemerkt van het bedrijf maar het heeft al een kleine promotie (in mijn optiek) aangeboden in de eerste maand en behandeld mij (naar mijn gevoel) goed.
Neem het voor wat het is en vraag het me over 3 maanden nog eens, misschien kan ik ze dan niet meer uitstaan of misschien vind ik ze dan nog hetzelfde of beter.
Dan nu weer terug naar de kurkdroge stof die ITIL is zodat ik geen hoge eigenbijdrage heb (het enigste minpunt als nieuweling zou toch echt dat zijn).
It ain't broken till the fat lady sits on it.