Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 64.825 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:32
Ervaringen werken bij Peak-IT? was inmiddels meer dan een jaar oud. In ICT-(werkgevers)-land is iedereen erbij gebaat een zo accuraat en actueel mogelijk overzicht te hebben. Daarbij past het niet om eerst door honderden berichten te moeten ploegen van vele maanden oud.

Daarom bij deze een nieuw deel om ervaringen met Peak-IT te delen :)

Indien iemand een opzet of informatie heeft voor een uitgebreidere topicstart dan kan dat geplaatst worden door even contact met mij op te nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 17-02-2008 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

De laatste tijd ook nog wat communicatie gehad van Peak IT. Het lijkt erop dat ze sites zoals Monsterboard afzoeken en gewoon iedereen bellen die op zijn CV iets van IT kennis heeft staan.

Ik had opeens een voicemail (natuurlijk weer een vrouw) en tig gemiste gesprekken, en laatst weer een vrouw aan de telefoon die meldde dat ik in 2005 eens had gesolliciteerd en daarom mijn gegevens had. Van de andere gesprekken van 2 maanden ervoor wist ze niks.
Ik heb ook aan mevrouw verteld dat ik bekend was met Peak-IT en hun uitingen, en dat ik geen interesse had :)

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een grijsverleden ook is die test gedaan.
scoorde rond de 80%, kwam er ook achter dat je internet gewoon kan opstarten :D
Dus mocht je een antwoord niet weten doe je toch even googlen.

btw ben er niet gaan werken, salaris was erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo peeps ik zal ook maar mijn ervaring met jullie delen:
Ik ben 7 maanden geleden benaderd door Peak-IT. ze hebben me gevonden op Monsterboard.
Ze hebben me gebelt en een afspraak gemaakt. Eerste gesprek ging goed en toen hebben
ze me een contract gestuurd. Op het contract stond een hoger bedrag dan we hadden
afgesproken. Uiteindelijk bleek dat ze me een verkeerd contract hadden gestuurd. Dus dat
werd even recht gezet.

vervolgens heb ik bij de eerste klant een sollicitatie gesprek gehad. ik was niet alleen want
de klant heeft gevraagd om met 3 mensen van peak te praten. uiteindelijk heeft de klant
gekozen om met mij verder te gaan.

Ik ben op de eerste dag van mijn contract meteen bij de klant gestart. ik had geen 2 weken
training. De klant zocht met spoed iemand hebben en Peak heeft aangegeven om de training
achteraf te doen. Ik vond het allemaal wel ok want aan een mcdst heb je toch niets en ITIL
had ik op school al behaald.

Ik heb om de 2 maanden een gesprek gehad met mijn account manager. ze kwam dan even
langs in de pauze om even bij te kletsen. En de vraag die elke keer werd gesteld HEBBEN ZE
MISSCHIEN NOG MEER MENSEN NODIG?

Ik heb wel wat gezeik gehad met de administratie omdat ze elke maand dezelfde fout maken
en mijn salaris weer een week later storten.

De klant bij wie ik 6 maanden heb gezeten heeft al vanaf het begin al aangegeven dat ze me
zouden willen overnemen van Peak. Vervolgens heeft de klant mij overgenomen.

Ik heb mijn auto met veel hartpijn ingeleverd en er werd 200 ingehouden omdat er een kleine
lakschade was.

Conclusie:
Bij peak heb je een grote kans dat je bij een goede bedrijf terecht komt. Vooral bij grote bedrijven
kom je niet zo makelijk meer binnen en via Peak is mij dat wel gelukt. Ik vond mijn salaris zoals iedereen hier niet zo veel maar de auto was wel een dikke bonus voor mij. De administratie is
niet echt geweldig maar ze schijnen daar aan te werken. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik
voor Peak ben gaan werken. Iedereen moet gewoon van beneden beginnen en Peak helpt je daar
gewoon goed bij. Het is geen bedrijf waar je langer dan 3 jaar wilt werken.

Ik heb overigens nu mijn MBO op zak en ben nu deeltijd bezig met mijn HBO (Technische informatica). voor mensen die dat misschien ook willen doen kan ik wel aangeven dat het best
wel te doen is naast je werk. Je moet alleen geen certificaten ernaast gaan doen.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

copticboy Bedankt voor je uitleg

Toch zou ik graag wat meer willen weten

Je werkt 40 uur per week,
-hoeveel uren ben je dan nog bezig met het volgen van lessen, en studeren ?
-Hoe zien de lesavonden/ochtenden er uit ? hoeveel uren, wat voor soort lessen etc.
-Is het project matig werken op school, of zelfstandig vakken behalen ?

Iemand die dit wat kan ophelderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:03:

-Hoe zien de lesavonden/ochtenden er uit ? hoeveel uren, wat voor soort lessen etc.

De Studie gaat gewoon in de avonduren via een online les omgeving, hoeveel tijd je hier aan besteeds ligt een beetje aan jezelf je examen kun je via intranet aanvragen lesavonden/ochtenden zijn er op dit moment niet.

Wat bedoel jij precies met projectmatig werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
De administratie hebben ze inmiddels sterk verbeterd;)

[ Voor 94% gewijzigd door TWFpa2Vs op 20-02-2008 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
Wat me wel opvalt is dat iedereen maar iets te zeggen heeft over een werkgever zonder dat ze er zelf ooit gewerkt hebben of zijn geweest, als peak-it zo'n slechte werkgever was als jullie hier allemaal zeggen waarom bestaan ze nog dan en staan ze in de top 50 van beste ict werkgevers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:03:

Ik werk zelf inderdaad 40 uur. Je gaat 2 avonden per week naar school.
Projectmatig werken meestal thuis of even samenkomen op school.
Je bent per avond 4 uur op school. Totaal ben ik ongeveer 15 uur perweek
bezig met mijn deeltijd HBO TI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraptor
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-08 11:37
ik werk zelf ook voor peak-it. Ik geef toe, het loop niet altijd lekker, maar dat is bij elke werkgever wel zo. Ik werk er nu bijna een jaar als webdeveloper. Ik ben 25 jaar en verdien 2100 bruto, vind ik zelf niet al te slecht. Ik heb nu al bij een aantal grote namen gewerkt. En dat heeft er toch voor gezorgd dat ik wel een beetje weet waar ik allemaal zou kunnen werken.

Na een half jaar heb ik al een vastcontract gekregen. Ben begonnen met 1950 bruto, bij mijn vastcontract heb ik een loonsverhoging gehad. Als ik overstap naar mijn huidige opdrachtgeven ga ik zo een 400-500 euro omhoog in mijn loon. Als je zekerheid wilt hebben in een baan, maar de arbeidsmarkt wilt verkennen, dan raad ik je aan om te solliciteren bij een detacheringsbureau.

Het is wel een goed idee om jezelf te kunnen verkopen. Zelfs als je alle certificaten haalt wordt je niet snel aangenomen als je blijft zitten en bijna niks zegt.

En ja, de meeste accountmanagers zijn vrouwen, maar dat is op elke ict detacheringsbureau's wel zo.

Waarom peak-it? omdat ik het een leuk bedrijf vind, je hebt toch aardig wat persoonlijk contact met de account managers. Ik heb wel eens zomaar een telefoontje gehad van mijn accountmanager om een beetje bij te praten. En dan zijn het geen enkelzijdige gesprekken. Ik weet net zoveel van mijn accountmanager als hij van mij. Dit was ook het geval bij mijn vorige accountmanager. Persoonlijk touch en informele sfeer is toch wel aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb begrepen dat er ondertussen een consultancy unit is opgezet voor de wat meer 'seniore' mensen. Heeft iemand hier al ervaring mee? Lukt het ze wel om leuke opdrachten voor deze mensen binnen te slepen voor een beetje gunstig uurtarief? (dat bepaald natuurlijk je salaris en bonus aangezien met 50% omzet bonus stunten...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:30:
---KNIP---
Conclusie:
Bij peak heb je een grote kans dat je bij een goede bedrijf terecht komt. Vooral bij grote bedrijven
kom je niet zo makelijk meer binnen en via Peak is mij dat wel gelukt. Ik vond mijn salaris zoals iedereen hier niet zo veel maar de auto was wel een dikke bonus voor mij. De administratie is
niet echt geweldig maar ze schijnen daar aan te werken. Ik heb er absoluut geen spijt van dat ik
voor Peak ben gaan werken. Iedereen moet gewoon van beneden beginnen en Peak helpt je daar
gewoon goed bij. Het is geen bedrijf waar je langer dan 3 jaar wilt werken.
Deze conclusie komt erg overeen met mijn ervaringen.
Ik ben exact 1 jr in dienst geweest bij peak. In dit jaar heb ik bij verschillende bedrijven ervaring opgedaan, en bij het laatste bedrijf overgenomen.
Dit alles heeft als resultaat dat mijn loon in 1jr tijd gestegen is van 1375 naar 2200 euro.
Dit heb ik voor elkaar gekregen door:
ITIL
MCDST
Vast contract
Server2003
Toen zat ik al op 1800
Bij overstap naar huidige werkgever kwam daar nog eens 400 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
fraptor schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:36:

En ja, de meeste accountmanagers zijn vrouwen, maar dat is op elke ict detacheringsbureau's wel zo.

Waarom peak-it? omdat ik het een leuk bedrijf vind, je hebt toch aardig wat persoonlijk contact met de account managers. Ik heb wel eens zomaar een telefoontje gehad van mijn accountmanager om een beetje bij te praten. En dan zijn het geen enkelzijdige gesprekken. Ik weet net zoveel van mijn accountmanager als hij van mij. Dit was ook het geval bij mijn vorige accountmanager. Persoonlijk touch en informele sfeer is toch wel aantrekkelijk.
Hum, jij klinkt wel erg tevreden :)

hoe ver gaat die accountmanager van jou eigenlijk met haar "persoonlijke touch" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Bigfoot schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 16:14:
[...]

Hum, jij klinkt wel erg tevreden :)

hoe ver gaat die accountmanager van jou eigenlijk met haar "persoonlijke touch" ?
Dit gaat nergens over en neigt naar een troll. Beperk je aub tot een serieuze inhoudelijke discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08 20:40
Peak-IT is juist helemaal niet slecht. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Call2 (net zoiets als Peak-IT, alleen dan van Getronics) dan vind ik dat Peak-IT vele malen beter is. Ik hoorde dat je daar, wanneer je niet gedetacheerd bent, allerlei uiteenlopende klusjes moet doen.

Ook dingen die totaal niet ICT gerelateerd zijn. Bovendien zitten die mensen dan op een zolderkamertje de gehele dag te gamen totdat ze bijv. te horen krijgen dat ze een auto weg moeten brengen, post moeten ophalen en andere klusjes moeten doen :)..

Bij Peak-IT kan je binnen 2 dagen je ITIL halen (dit lukt bijna iedereen) en desnoods in iets meer dan een week je MCDST. Meestal zit je 2 weken intern, dus dan kan je al met gemak je ITIL en MCDST halen.

Erg flexibel bedrijf, en tot nu toe heb ik niets te klagen ieder geval.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:15:
Ik hoorde dat je daar, wanneer je niet gedetacheerd bent, allerlei uiteenlopende klusjes moet doen.
Ik hoorde dat ... hoe betrouwbaar is dergelijke informatie :?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 11:15:
Peak-IT is juist helemaal niet slecht. Als je bijvoorbeeld kijkt naar Call2 (net zoiets als Peak-IT, alleen dan van Getronics) dan vind ik dat Peak-IT vele malen beter is. Ik hoorde dat je daar, wanneer je niet gedetacheerd bent, allerlei uiteenlopende klusjes moet doen.

Ook dingen die totaal niet ICT gerelateerd zijn. Bovendien zitten die mensen dan op een zolderkamertje de gehele dag te gamen totdat ze bijv. te horen krijgen dat ze een auto weg moeten brengen, post moeten ophalen en andere klusjes moeten doen :)..

Bij Peak-IT kan je binnen 2 dagen je ITIL halen (dit lukt bijna iedereen) en desnoods in iets meer dan een week je MCDST. Meestal zit je 2 weken intern, dus dan kan je al met gemak je ITIL en MCDST halen.

Erg flexibel bedrijf, en tot nu toe heb ik niets te klagen ieder geval.
Begin niet over ITIL bij Peak, want daar heb ik ook het 1 en ander over te klagen :')

Ik zal geen namen noemen, want anders is dat makkelijk te traceren naar de gedupeerden. Om toch enigszins kort maar krachtig te houden; het gene waar ik actief lid van ben bood goedkope trajecten en cursusen aan en Peak kreeg lucht daarvan. Om een goede indruk achter te laten als nieuwe sponsor bood Peak gratis ITIL cursussen (en ook een goedkoop examen).

Om verhaal kort te houden;de geïnteresseerden werden onder druk gezet om in dienst te komen en het ITIL certificaat/diploma was een Peak-IT ITIL-certificaat/diploma.

Ondanks mijn vele klachten jegens Peak-IT, heb ik persoonlijk niks tegen het bedrijf. Mij is geen onrecht aangedaan, dus op persoonlijk vlak zal ik geen contact met ze vermijden. Echter op zakelijk gebied.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
"onder druk gezet om in dienst te komen" wat is dat nu weer voor onzin :) ? Alsof Peak mensen onder druk gaat zetten om iemand in dienst te nemen... keep dreaming 8)7

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Ik heb er vorige jaar gesolliciteerd, en na een gesprek ook afgekapt, omdat het toch niet was wat ik zocht in een baan. Bij sollicitatie gespreken is het bij mij altijd heel simpel, ik heb ooit de enquette meegekregen om aan te spreken/aangesproken te worden met U. Op zich heb ik daar helemaal geen moeite mee. Maar als ik de eerste stap over de drempel zet, en een aantal functionarisseren op me af zie stormen alsof ik een blitse en dynamische jongere ben, dan ben je bij mij al op het verkeerde adres.

Enfin, vervolgens kom ik in een kamer vol met Renate Verbaan foto's, en krijg een video voorgeschoteld met wat Peak-IT allemaal doet. Pure industrie en complete verspilling van mijn toch wel kostbare tijd, daar ik in gesprek binnen 5 regels door kan krijgen wat een bedrijf doet, en graag in overleg heb wat mijn rol hierbij is.

Ik voelde me in dit verhaal echt een puber welke een mobieltje ging kopen, alleen ging het hier om een baan. Mij maak je niet blij met een 'jong en dynamisch' bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:29:
"onder druk gezet om in dienst te komen" wat is dat nu weer voor onzin :) ? Alsof Peak mensen onder druk gaat zetten om iemand in dienst te nemen... keep dreaming 8)7
Jij moet vast 1 van die bloed irritante recruiters zijn :w
merauder schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:43:
Ik heb er vorige jaar gesolliciteerd, en na een gesprek ook afgekapt, omdat het toch niet was wat ik zocht in een baan...

... Pure industrie en complete verspilling van mijn toch wel kostbare tijd, daar ik in gesprek binnen 5 regels door kan krijgen wat een bedrijf doet, en graag in overleg heb wat mijn rol hierbij is.

... Mij maak je niet blij met een 'jong en dynamisch' bedrijf.
Probleem bij Peak is dat ze "te" zijn in veel opzichten. Een goed bedrijf hoeft nooit veel moeite en aandacht te spenderen aan het binnentrekken van starters en/of yups. Het hoort juist andersom te zijn.

Dat je eens in de zoveel tijd de afdeling PR aan het werk zet, omdat er weer een Carriere eventdag aankomt kan je natuurlijk geen enkel bedrijf kwalijk nemen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:48:
Probleem bij Peak is dat ze "te" zijn in veel opzichten. Een goed bedrijf hoeft nooit veel moeite en aandacht te spenderen aan het binnentrekken van starters en/of yups. Het hoort juist andersom te zijn.
Ben ik geheel met je eens. Talent werven is een ding, maar het talent moet naar het bedrijf toekomen. Een van de bedrijven waar starters graag heen gaan is Philips. Echter zal je Renate Verbaan daar niet aan de muren treffen.

Peak is dan ook zo'n bedrijf waar ik de meesten gewoon niet een gouden horloge op zie halen, maar meer een springplank. Als je wat ervaring hebt zoals veel GOT-ers dan is het gewoon geen interresante werkgever. Maar als je pas van het Mbo afkomt, je stagebedrijf je niet heeft aangenomen en zoekt naar een snelle springplank. Dan is Peak toch wel een bedrijf waar je heen kan gaan.

Eigenlijk komt het er op neer, Peak zal heus geen regelrechte ramp wezen om voor te werken, ze zetten zich alleen voor lul door de verkeerde mensen op gesprek uitnodigen, die net als ik destijds al over de 2k grens waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op ICT gebied, kan iemand me wat meer over wat bedrijven vertellen. Ben bij Peak geweest, daar kreeg ik een start slalris van 1500 euro :S
Vriendin van me werkt bij teksystems en kreeg 2000 als start salaris, maar is wel op project basis..

Vind het gewoon moeilijk wat weet niet ewat ik wil..Jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:29:
Hallo,

Ik ben me een beetje aan het orienteren op ICT gebied, kan iemand me wat meer over wat bedrijven vertellen. Ben bij Peak geweest, daar kreeg ik een start slalris van 1500 euro :S
Vriendin van me werkt bij teksystems en kreeg 2000 als start salaris, maar is wel op project basis..

Vind het gewoon moeilijk wat weet niet ewat ik wil..Jullie nog suggesties?
Standaard salaris is 2000 bruto als ik me niet vergis. Of jij solliciteert voor parttime schoonmaker daar bij Peak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:48:
[...]

Jij moet vast 1 van die bloed irritante recruiters zijn :w

[...]
haha, nee ik ben een startende werknemer :) Volgens mij ben jij gewoon niet aangenomen en wou je het stiekem heel graag...

Je moet gewoon van de stijl houden die zij gebruiken in het bedrijf. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het "te" vinden, maar dan wil dat niet zeggen dat dit voor iedereen zo is natuurlijk. Misschien willen ze juist wel een bepaalde doelgroep aanspreken waar jij dan blijkbaar niet in pas? Bovendien valt dat "te" gedoe allemaal wel mee. Op die posters van Nicky na, merk ik niets van een overdreven sfeer van het bedrijf ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:35:
[...]

Standaard salaris is 2000 bruto als ik me niet vergis. Of jij solliciteert voor parttime schoonmaker daar bij Peak :P
Ligt puur aan je leeftijd, je diplomas, certificaten en eisen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:35:
[...]

Misschien nu, maar eerder niet...Hoor misschien ook teveel slechte verhalen denk ik...ga zelf bij TEK solliciteren denk ik, die zoeken startende IT'ers voor in den haag en amsterdam en het betaald goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:54:
[...]
Je moet gewoon van de stijl houden die zij gebruiken in het bedrijf. Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het "te" vinden, maar dan wil dat niet zeggen dat dit voor iedereen zo is natuurlijk. Misschien willen ze juist wel een bepaalde doelgroep aanspreken waar jij dan blijkbaar niet in pas? Bovendien valt dat "te" gedoe allemaal wel mee. Op die posters van Nicky na, merk ik niets van een overdreven sfeer van het bedrijf ofzo.
Sterker nog, je merkt aan alles dat ze een bepaalde doelgroep voor ogen hebben, en daar is naar mijn mening ook helemaal niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:54:
[...]

haha, nee ik ben een startende werknemer :) Volgens mij ben jij gewoon niet aangenomen en wou je het stiekem heel graag...

Eerder andersom. Ik wou niet aangenomen dankzij het gene wat ik al had meegemaakt. Maarja, ik heb ze voor andere doeleinden nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Waar gaat dit topic nu over 8)7 Beetje mensen afschieten ofzo?

Op dit moment werk ik naar tevredenheid bij Peak-IT. Heb nu zo'n jaar in een Peak woning gezeten en ben nu bezig met verhuisplannen. Ook aangegeven bij Peak-IT en ze kijken nu in de regio, waar ik ga wonen, voor werk. Mijn salaris zal er waarschijnlijk ook weer door stijgen en dan zie ik wel waar ik terecht kom.

Ik heb het naar mijn zin, ook al wil wel eens wat meer verdienen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Outerspace schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:50:
Waar gaat dit topic nu over 8)7 Beetje mensen afschieten ofzo?

Op dit moment werk ik naar tevredenheid bij Peak-IT. Heb nu zo'n jaar in een Peak woning gezeten en ben nu bezig met verhuisplannen. Ook aangegeven bij Peak-IT en ze kijken nu in de regio, waar ik ga wonen, voor werk. Mijn salaris zal er waarschijnlijk ook weer door stijgen en dan zie ik wel waar ik terecht kom.

Ik heb het naar mijn zin, ook al wil wel eens wat meer verdienen ;)
Ook toevallig gisteren aangemaakt, lijkt een beetje op Peak proberen onderuit te trappen. Maar goed, vuile spelletjes onderling zijn in de ICT ook niet ongewoon, weinig vrij talent en vele vacatures die gevuld moeten worden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

Graag hier weer ontopic over Peak-IT. Het ongevraagd toesturen van mails mbt werving is overigens niet de bedoeling. Wie interesse heeft in Peak-IT kan zijn informatie hier in dit topic of bij Peak-IT zelf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik werd via monsterboard ook door peak benaderd. Nou hebben wij van peak wat subco's rondlopen. Prima jongens maar ik heb wel de indruk gekregen dat Peak vooral sterk is in het leveren van mensen die aan het begin van hun carriere staan. Lease mini, mcse traject en werken maar.

Is er bij Peak te werken voor iemand met een jaar of 10 ervaring en die geen mini wil rijden?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Je kan gewoon werken bij Peak en een Ibiza of een Leon nemen ;) Ik heb zelfs een BMW zien staan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met peak it:

Op de dag dat ik sollicitatie had, wisten ze niet eens dat ik kwam.
Op de dag dat ik voor het eerst daar zou gaan studeren (ITIL) wisten ze niet dat ik kwam, en hadden ze geen boek voor me. Ik moest maar op internet gaan zoeken wat itil inhield.
Totaal geen controle over de studieruimte, andere mensen zaten te gamen en muziek te luisteren, kortom concentreren kon je je niet.
Direct ook bij een bedrijf geplaatst, dus geen 2 weken studie gehad alleen die ene dag itil. De studie dagen zouden nog wel komen. Uiteindelijk moest ik dit in mijn eigen tijd. Na veel gezeur kreeg ik toch nog 10 dagen vrij bij mijn werkgever, om te studeren. Salaris zou worden gecompenseerd, want als ik diploma's zou halen voor dat ik maanden zou werken, was mijn salaris hoger geweest. Maar omdat ik pas na 4 maanden diploma's had gehaald, kreeg ik dus 4 maanden betaald van echt het minimumloon.
Expert laten kijken naar mijn contract, die wist te vertellen dat op 6 punten mijn contract niet klopte en dat ik er zo vanaf kon.
Brief laten zien aan peak, hierdoor kreeg ik toen nog 1 keer 800 bruto en nog 3 extra studiedagen om mij tegemoet te komen. Al met al was ik echt blij dat ik daar weg was, slechte communicatie, slecht salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen :)

Had me CV laatst ook monsterboard op gegooit,
Binnen paar uur mail van Peak (Die mensen zijn echt fanatiek he) kreeg 2 dagen daar na wee reen mail van of ik nog ging reageren op hun mail O_o

maar vraagje, heb je bij PEAK een beetje inspraak waar je terecht komt ? Waar ergens in NL dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi flyingdutch,

Over het algemeen bepaalt Peak-IT waar je terecht komt. Hierbij zoeken ze iets wat in de buurt is en voor jouw vakgebied is. Kort geantwoord heb je hier geen inspraak in.

Natuurlijk kan je ze wel wat stimuleren door aan te geven wat je wilt of juist niet wilt. Denk dat dat in de meeste bedrijven wel zo werkt, als je goede contacten hebt / houdt met degene die je plaatsen kan je heus wel wat regelen.

Het is inderdaad begonnen als een 'jong en dynamisch' bedrijf dat zich vooral op de jongere werknemers richtte. Nu staan ze echter op het punt om alles toch wat serieuzer aan te pakken en werknemers in dienst te houden, het kwam/komt heel vaak voor dat werknemers na een jaar overgenomen worden door de klant.

Ook voor de mensen die geen Mini willen rijden, ik kijk naar 'Wijnands' ;), zijn ze(Peak-IT) bezig met een nieuwe leaseregeling. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze die afschuwelijke stikkers gedag zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 16:40:
Hoi flyingdutch,

Over het algemeen bepaalt Peak-IT waar je terecht komt. Hierbij zoeken ze iets wat in de buurt is en voor jouw vakgebied is. Kort geantwoord heb je hier geen inspraak in.

Natuurlijk kan je ze wel wat stimuleren door aan te geven wat je wilt of juist niet wilt. Denk dat dat in de meeste bedrijven wel zo werkt, als je goede contacten hebt / houdt met degene die je plaatsen kan je heus wel wat regelen.

Het is inderdaad begonnen als een 'jong en dynamisch' bedrijf dat zich vooral op de jongere werknemers richtte. Nu staan ze echter op het punt om alles toch wat serieuzer aan te pakken en werknemers in dienst te houden, het kwam/komt heel vaak voor dat werknemers na een jaar overgenomen worden door de klant.

Ook voor de mensen die geen Mini willen rijden, ik kijk naar 'Wijnands' ;), zijn ze(Peak-IT) bezig met een nieuwe leaseregeling. Ik hoop eerlijk gezegd dat ze die afschuwelijke stikkers gedag zeggen!
Thx for de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:12:
Hoi mensen :)

Had me CV laatst ook monsterboard op gegooit,
Binnen paar uur mail van Peak (Die mensen zijn echt fanatiek he) kreeg 2 dagen daar na wee reen mail van of ik nog ging reageren op hun mail O_o

maar vraagje, heb je bij PEAK een beetje inspraak waar je terecht komt ? Waar ergens in NL dus ?
Omdat mijn project afloopt, ga ik binnenkort weer naar een ander bedrijf. Ik heb aangegeven in welke regio ik graag zou willen werken en ze hebben mijn project binnen een half uur van mijn woonplaats 'binnen gehaald'. Nu woon ik een kwartier van mijn werk, dus de 'schade' is beperkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin in juli ook bij Peak-IT, als developer. Hiernaast zal ik een deeltijd HBO studie gaan volgen bij het ncoi. Iemand hier ervaring mee?

Ik zal in de regio Rotterdam komen te werken. Aangezien ik nu in het noorden woon, en waarschijnlijk niet gelijk een huis zal kunnen huren (wachtlijsten etc), denk ik er over om in zo'n Peak-IT huis te gaan wonen. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat kan ik verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:08:
Ik begin in juli ook bij Peak-IT, als developer. Hiernaast zal ik een deeltijd HBO studie gaan volgen bij het ncoi. Iemand hier ervaring mee?

Ik zal in de regio Rotterdam komen te werken. Aangezien ik nu in het noorden woon, en waarschijnlijk niet gelijk een huis zal kunnen huren (wachtlijsten etc), denk ik er over om in zo'n Peak-IT huis te gaan wonen. Heeft iemand daar ervaring mee? Wat kan ik verwachten?
Mag ik vragen wat voor salaris ze je bieden?

Ik verdien nu +/- 2500 bruto als web developer (php) en ik las net iemand van 25 die 2100 bruto verdient, ik had ook een mail van peak-it gekregen over een baan... Maar van 2100bruto kan ik me rekeningen niet betalen...

Tevens wat voor lease autos bieden ze? >P

overige info over mij, 26 jaar, +/- 4jaar werkervaring als php'er, mbo diploma(s) (developer, databeestjes, je weet toch ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze bieden je het salaris wat ze je waard vinden en hoe jij je presenteert (dat betekent 'je weet toch!'s vermijden).
Er is geen CAO waar je salaris vast staat.

Leaseregeling kan ik niet zoveel over vertellen, daar wordt aan gewerkt.
Als je serieus op zoek bent naar een nieuwe baan zou ik gewoon een keer langs gaan.
Ik werk er nu bijna een jaar en ben nog steeds zeer tevreden.

offtopic: Als je van 2100 bruto je rekeningen niet betalen zou ik je kosten eens analyseren ;)
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je voor minder dan 2500 een bod moet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:01:
Ze bieden je het salaris wat ze je waard vinden en hoe jij je presenteert (dat betekent 'je weet toch!'s vermijden).
Er is geen CAO waar je salaris vast staat.

Leaseregeling kan ik niet zoveel over vertellen, daar wordt aan gewerkt.
Als je serieus op zoek bent naar een nieuwe baan zou ik gewoon een keer langs gaan.
Ik werk er nu bijna een jaar en ben nog steeds zeer tevreden.

offtopic: Als je van 2100 bruto je rekeningen niet betalen zou ik je kosten eens analyseren ;)
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je voor minder dan 2500 een bod moet accepteren.
thx, rekeningen = hypotheek vandaar dat dat belangrijk is, en ik dus niet zomaar voor minder aan de gang wil gaan, tevens is mijn insteek er zoiezo om er beter van te worden (waaronder financieel natuurlijk), mijn huidige salaris krijg ik hier ook niet zomaar ;).

Ik vroeg het me gewoon af, of dat een soort start salaris is, thx reply!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister_X schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:18:
[...]
Mag ik vragen wat voor salaris ze je bieden?
1700 bruto. 21 jaar, mbo4 diploma, geen werkervaring (behalve stage).

Vrij tevreden mee om eerlijk te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik werk nu al een tijdje bij Peak, en over een halve maand is mijn contract verlopen (ik heb daar dan 6 maanden gewerkt. Mijn vraag is nu, als ik besluit niet mijn contract te verlengen, moet ik dan nog steeds de resterende studieschuld betalen, of vervalt deze dan? Zo ja, is dit nog juridisch aan te vechten? Ik ben namelijk van plan na de zomervakantie een HBO opleiding te volgen, en kan dus niet meer doorgaan....ook heb ik niet echt zin om de resterende studieschuld (2000 euro ofzo?) te gaan betalen, aangezien ik alleen maar MCDST en ITIL heb gehaald. (volledig hun schuld, zij bleven de examens steeds uitstellen)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:20:
Hoi mensen,

Ik werk nu al een tijdje bij Peak, en over een halve maand is mijn contract verlopen (ik heb daar dan 6 maanden gewerkt. Mijn vraag is nu, als ik besluit niet mijn contract te verlengen, moet ik dan nog steeds de resterende studieschuld betalen, of vervalt deze dan? Zo ja, is dit nog juridisch aan te vechten? Ik ben namelijk van plan na de zomervakantie een HBO opleiding te volgen, en kan dus niet meer doorgaan....ook heb ik niet echt zin om de resterende studieschuld (2000 euro ofzo?) te gaan betalen, aangezien ik alleen maar MCDST en ITIL heb gehaald. (volledig hun schuld, zij bleven de examens steeds uitstellen)

Alvast bedankt!
Dat staat netjes in je contract dat je getekend hebt :)
Voor zover ik weet hoef jij je studie dan niet af te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik hbo moet gaan doen of dat ik moet gaan werken. Ik ben eigenlijk wel zat van school, dus ik denk dat het toch werken word. Peak-IT lijkt me wel een leuke optie, alleen op de website van Peak-IT lees ik dat ze alleen in de randstad zitten en ik woon in het topje van Groningen. Heef iemand ervaring met zo'n soort situatie?

En is het ook mogelijk om een hoger salaris te krijgen door de certificaten die je al bezit? Ik heb zelf ccna 1, 2, 3 en WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt geen CCNA *knip huilie*

Wanneer je semester 1 t/m 4 hebt behaald d.m.v. het Cisco Networking Academy Program (CNAP) mag je alleen vermelden dat je CNAP CCNA semester 1 t/m 4 hebt behaald.

Je bent pas CCNA-er als je het examen 640-801 ook succesvol hebt voltooid. Wanneer je semester 4 met een goede score hebt afgemaakt kan de docent/werkgever/bedrijf/instantie voor jou een voucher bestellen en dan kun je voor ongeveer €60,00 je CCNA-examen doen.

Als je die heb behaald, dan mag je jezelf CCNA'r noemen. Trouwens, CCNA stelt geen zak voor, en toch weet 7 van de 10 personen niet eens van BGRP of OSFP is *knip*. Iets minder flamerig en constructiever reageren wordt op prijs gesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 26-03-2008 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonan
  • Laatst online: 29-06-2024
Het zal vast wel een klein beetje uitmaken aangezien ik wel wat kennis heb opgedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb naar aanleiding van mijn CV op monsterboard ook wat mailtjes gehad, en toch maar even gereageerd. Klopt het dat je leaseauto volgeplakt is met peak-it stickers? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:20:
Hoi mensen,

Alvast bedankt!
Je studiecontract staat los van je arbeidsovereenkomst lijkt me?
Voor zover ik weet staat er in je studiecontract dat je schuld alleen vervalt wanneer Peak-IT je ontslaat. Ik zou denken dat je studieschuld blijft staan, maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Maar één telefoontje naar je accountmanager is voldoende, accountmanagers zijn ervoor dit soort vragen te beantwoorden. Bovendien staat het ook netjes in je contract natuurlijk vermeld wanneer de studieschuld vervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:02:
Ik heb naar aanleiding van mijn CV op monsterboard ook wat mailtjes gehad, en toch maar even gereageerd. Klopt het dat je leaseauto volgeplakt is met peak-it stickers? :o
De Aygo's, Mini's, Ibiza's en Leon's(huidige aanbod) zijn knalrood en volgeplakt met stikkers inderdaad.
Voor MSCE'rs zijn er ook andere auto's beschikbaar, of deze bestikkerd zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:02:
Zijkanten + achterraam.
Ja, de zijkanten bestrijkt alleen alles wat achter het portier zit (in dit geval voor de aygo dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:12:
[...]

Zijkanten + achterraam.
Ja, de zijkanten bestrijkt alleen alles wat achter het portier zit (in dit geval voor de aygo dan).
Naja daar valt nog wel mee te leven dan, ik ben trouwens benieuwd wat ze me gaan aanbieden met een HAVO diploma, een half jaar werkervaring en MCDST + ITIL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:24:
[...]

Naja daar valt nog wel mee te leven dan, ik ben trouwens benieuwd wat ze me gaan aanbieden met een HAVO diploma, een half jaar werkervaring en MCDST + ITIL?
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:01:
Mijn ervaring met peak it:

Op de dag dat ik sollicitatie had, wisten ze niet eens dat ik kwam.
Op de dag dat ik voor het eerst daar zou gaan studeren (ITIL) wisten ze niet dat ik kwam, en hadden ze geen boek voor me. Ik moest maar op internet gaan zoeken wat itil inhield.
Totaal geen controle over de studieruimte, andere mensen zaten te gamen en muziek te luisteren, kortom concentreren kon je je niet.
Direct ook bij een bedrijf geplaatst, dus geen 2 weken studie gehad alleen die ene dag itil. De studie dagen zouden nog wel komen. Uiteindelijk moest ik dit in mijn eigen tijd. Na veel gezeur kreeg ik toch nog 10 dagen vrij bij mijn werkgever, om te studeren. Salaris zou worden gecompenseerd, want als ik diploma's zou halen voor dat ik maanden zou werken, was mijn salaris hoger geweest. Maar omdat ik pas na 4 maanden diploma's had gehaald, kreeg ik dus 4 maanden betaald van echt het minimumloon.
Expert laten kijken naar mijn contract, die wist te vertellen dat op 6 punten mijn contract niet klopte en dat ik er zo vanaf kon.
Brief laten zien aan peak, hierdoor kreeg ik toen nog 1 keer 800 bruto en nog 3 extra studiedagen om mij tegemoet te komen. Al met al was ik echt blij dat ik daar weg was, slechte communicatie, slecht salaris.
Misschien is het handig om te vermelden, wanneer je daar precies hebt gewerkt, als het 2 jaar geleden is, is dit niet bepaald representatief vind je wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:55:
Je hebt geen CCNA [mbr]*knip huilie*[/]

Wanneer je semester 1 t/m 4 hebt behaald d.m.v. het Cisco Networking Academy Program (CNAP) mag je alleen vermelden dat je CNAP CCNA semester 1 t/m 4 hebt behaald.

Je bent pas CCNA-er als je het examen 640-801 ook succesvol hebt voltooid. Wanneer je semester 4 met een goede score hebt afgemaakt kan de docent/werkgever/bedrijf/instantie voor jou een voucher bestellen en dan kun je voor ongeveer €60,00 je CCNA-examen doen.

Als je die heb behaald, dan mag je jezelf CCNA'r noemen. Trouwens, CCNA stelt geen zak voor, en toch weet 7 van de 10 personen niet eens van BGRP of OSFP is [mbr]*knip*. Iets minder flamerig en constructiever reageren wordt op prijs gesteld.[/]
Hangt er een beetje vanaf. Ik doe sinds september een masterclass via mijn werkgever, GPR. En hiervoor moeten we geregeld lab opdrachten maken die worden nagekeken. Dat is erg leerzaam. Je leert duidelijk wanneer je wat wel en niet moet configureren op een router en een switch.

Om nou te zeggen dat de meesten mensen er niks van begrijpen is ene beetje overdreven.

Ben er wel met je eens dat er mensen zitten die een Testking leren en zo het examen behalen. Maar ik kan me er niet druk om maken omdat die mensen uiteindelijk keihard onderuit gaan in het echte leven. Je kan een netwerk flink om zeep helpen als je er niks van begrijpt. Dus ik denk niet dat we ons daarover druk hoeven te maken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja ik heb dus a.s. maandag eerste gesprek, is dat gewoon een soort recruitment gesprek of wordt je gelijk doorgezaagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:01:
Naja ik heb dus a.s. maandag eerste gesprek, is dat gewoon een soort recruitment gesprek of wordt je gelijk doorgezaagd?
Gewoon een sollicitatie/recruitmentgesprek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:01:
Gewoon heel normaal, ga er gewoon netjes gekleed naartoe. En wees jezelf. Oh en probeer er zoveel mogelijk loon uit te slepen natuurlijk =-)

Ze zijn meestal heel informeel, en normaal gesproken, krijg je twee gesprekken. Er hing bij mij een vrij relaxte sfeer, en kon daardoor een goed gesprek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:03:
[...]

Gewoon heel normaal, ga er gewoon netjes gekleed naartoe. En wees jezelf. Oh en probeer er zoveel mogelijk loon uit te slepen natuurlijk =-)

Ze zijn meestal heel informeel, en normaal gesproken, krijg je twee gesprekken. Er hing bij mij een vrij relaxte sfeer, en kon daardoor een goed gesprek houden.
mm informeel, dus geen stropdas? Of juist wel :) kan nooit echt hoogte krijgen wat dat betreft bij die 'hippe' ICT bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:20:
[...]

mm informeel, dus geen stropdas? Of juist wel :) kan nooit echt hoogte krijgen wat dat betreft bij die 'hippe' ICT bedrijven.
Ik zou het voor de zekerheid wel doen :) Zelf heb ik ook altijd gesolliciteerd met een stropdas om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt aan het bedrijf en voor welke functie je solliciteert.
Bij Peak-IT zou ik netjes gaan, stopdas inderdaad :). Als je 'casual' komt zullen ze waarschijnlijk niet erg vinden, maar met een stopdas om(ja niet in je spijkerbroek natuurlijk) kom je zakelijker over en sta je sterker bij de onderhandelingen. Dat is mijn mening.

Als je eenmaal in dienst bent kan de stropdas weer de kast in, behalve bij je intake gesprekken bij klanten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1200 bruto, :X

ik heb ze hard uitgelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:38:
[...]

1700 bruto. 21 jaar, mbo4 diploma, geen werkervaring (behalve stage).

Vrij tevreden mee om eerlijk te zijn :)
Heb je zoveel certificaten ofzo, want als ik het met je peak collega's vergelijk verdien je erg veel vooral op jouw leeftijd ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:47:
1200 bruto, :X

ik heb ze hard uitgelachen.
Wat had je dan verwacht met alleen havo diploma, MCDST ( :') ) en ITIL.

Maar ik ben het wel met je eens als je zegt dat Peak-IT een hele slechte werkgever is qua loon. Mij werd direct 2000 geboden en imho is dat te weinig voor een HBO'r.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2008 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:18:
[...]

Maar ik ben het wel met je eens als je zegt dat Peak-IT een hele slechte werkgever is qua loon. Mij werd direct 2000 geboden en imho is dat te weinig voor een HBO'r.
Hangt een beetje van de rest van de arbeidsvoorwaarden af.

In de consultancy is 2000 helemaal geen slecht startsalaris, maar dan wel i.c.m. pensioen, zorgverzekering, leaseauto en onkostenvergoeding.
Krijg je deze secundaire arbeidsvoorwaarden niet, moet je salaris een stuk hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Peak wel redelijk marktcomform zit.
Alhoewel ik 2000 wat aan de lage kant vind zitten. Misschien had je recruiter een slechte dag, of kwam je niet zo best over ;).

Mij boven ze als startende HBOer 2300, dat was een half jaar geleden.
Functie: developer.

Ben toen ook een maandje naar India geweest voor cursus, het studiecontract geldt anderhalf jaar (eerder weg, boete). Alhoewel die boete maar een luttig bedrag is, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ook ik ben gecontacteerd door Peak-IT. Heel leuk, informeel gesprek gehad in de Kuip. Vergeet die stropdas maar hoor, gewoon netjes kleden is voldoende. Ik had al wat aanbiedingen lopen, eigenlijk zelfs al aangenomen ergens, maar toch gegaan want was nog nooit in de Kuip geweest en sowieso benieuwd wat ze aanboden. Gesprek duurde een half uurtje, en omdat ze nog een half uur moest wachten op de volgende kandidaat nog blijven hangen en over prive dingen gesproken.

Volgende dag gelijk een contract aangeboden gekregen van 1700 bruto (23 jaar, mbo 4, paar certificaten). Vond ik op zich wel ok, maar omdat ze niks konden garanderen qua werk, kon ik ook op een helpdesk terechtkomen waar ik simpelweg geen zin in had. Peak-IT neemt over een half jaar weer contact met me op, om te vragen hoe het gaat en wellicht hebben ze dan een beter voorstel.

Werk nu als systeembeheerder voor 1800.

Oh en die mini ziet er wel ok uit hoor, mooie rode kleur en geen overdreven stickers. En so what, alsof je er wat van merkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:30:
Ook ik ben gecontacteerd door Peak-IT. Heel leuk, informeel gesprek gehad in de Kuip. Vergeet die stropdas maar hoor, gewoon netjes kleden is voldoende. Ik had al wat aanbiedingen lopen, eigenlijk zelfs al aangenomen ergens, maar toch gegaan want was nog nooit in de Kuip geweest en sowieso benieuwd wat ze aanboden. Gesprek duurde een half uurtje, en omdat ze nog een half uur moest wachten op de volgende kandidaat nog blijven hangen en over prive dingen gesproken.

Volgende dag gelijk een contract aangeboden gekregen van 1700 bruto (23 jaar, mbo 4, paar certificaten). Vond ik op zich wel ok, maar omdat ze niks konden garanderen qua werk, kon ik ook op een helpdesk terechtkomen waar ik simpelweg geen zin in had. Peak-IT neemt over een half jaar weer contact met me op, om te vragen hoe het gaat en wellicht hebben ze dan een beter voorstel.

Werk nu als systeembeheerder voor 1800.

Oh en die mini ziet er wel ok uit hoor, mooie rode kleur en geen overdreven stickers. En so what, alsof je er wat van merkt.
Vind ik persoonlijk erg weinig, maar zoals er vaker is gezegd zit Peak vaak net onder het gemiddelde, als je het "gemiddelde" topic even doorbladert zul je zien dat je op die leeftijd al heel wat meer kan vangen, vooral met al een paar certificaten op zak.

Blijf lekker zitten momenteel en blijven zoeken naar die vaste baan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Omdat ik hier ook veel info heb gelezen , post ik hier mijn ervaring ook maar eventjes voor degenen die het leuk, handig interessant vinden.

Peak IT heeft mij benaderd doormiddel van monsterboard, was enthousiast kon het bedrijf helemaal niet en moet zeggen zoals de meeste hier dat ik idd ook alleen maar negatieve reacties zag en zelf best nog wel neutraal was.

Ik werd uitgenodigd voor gesprek in Amsterdam later bleek dat een foutje te zijn want ik kwam voor een andere regio in aanmerking en solliciteerde uiteindelijk in Utrecht. Dat gebeurde allemaal in goede communicatie en die afspraak was dan ook snel gemaakt.

Ben daar op gesprek geweest, wat overigens plaats vond met vrouwelijk schoon. Ik heb in mijn eerst gesprek een account manager gesproken en die vroeg wel redelijk veel. Vond het ook een leuk gesprek , ze vroeg daarna of ik gelijk het 2de gesprek er achter aan wou. Prima dacht ik , hoef ik nog niet eens heen en weer. Met een andere dame gesproken over 1 en andere situaties. En tot slot dat was het, zou gebeld worden en uiteindelijk belden ze ook met een voorstel, welke ik terug kon vinden in mijn email box ( pdf bestanden etc enzo )

Moet er wel bij zeggen dat ik nog al een aantal onzekerheden had onder meer reis afstand en studie naast het werk. Ik gaf dat nadrukkelijk aan in zekere zin niet genoeg want er werd niks in het contract opgenomen over eventuele afspraken, in het 2de gesprek ging het niet nadrukkelijk over de invulling maar meer over de persoon die ik zelf was en dus was ik te afwachtend. Maja mijn eerste sollicitatie dus uiteindelijk leer je der wel veel van.

Ah fijn contract voorstel bracht mij op :
1400,- bruto

IK :
21 jaar,
MBO ICT , niv 4 diploma
Enkel certificaat,

Het aanbod lag dus voor mn neus, omdat ik nieuw ben op de arbeidsmarkt ben ik iemand die waarde hecht aan alle regeltjes. Helaas zorgde er een dode link in het voorstel voor dat ik de arbeidsovereenkomst niet kon lezen.

We hadden afgesproken dat ik er een weekendje over kon nadenken en dan zou ze maandag bellen om te vragen of ik akkoord ging. Het werd niet maandag maar uiteindelijk donderdag , en ik vond het allemaal best want jah ik denk solliciteer dan nog wel ff verder...

Helaas miste ik de oproep en was mn voice mail ingesproken of ik eventueel terug kon bellen, dus terug gebeld ( mevr was in gesprek en zou me terug bellen ) Het was 1.30 later en toen dacht ik bel nog eens wederom een ander aan de telefoon.

En volgens haar kon ik het gesprek wel met haar voeren. Dus ze vroeg mij naar het voorstel ; ik gaf aan dat het teleurstellend laag was ( ongeacht of ik er akkoord mee ga of niet ) maar mevrouw suggereerde al gelijk dat ik niet akkoord ging vervolgens vertelde ik mevrouw erbij dat ik het volledige plaatje nog niet had kunnen zien. Maar mevrouw was niet in haar sas( denk ongesteld) en volgens haar sprak ik met een verkeerde toon ( ik ben gewoon recht door zee , direct duidelijk zijn) En vervolgens zei ze dan ook nog zo praat je niet tegen een werk gever..... :S
Hallo!!!!! ik uit mijn mening, zij representeert het bedrijf... Ik als starter weet niet dat het loon NIET onderhandelbaar is etc...

Het gesprek liep voor de meter niet maar ik zou de arbeidsovereenkomst krijgen via de mail. Zo gezegd zo gedaan..

Mijn Conclusie : het contract voorstel was te mager en had ik nog steeds geen duidelijk beeld van mijn reis afstand, project , studeren naast het werk. Teveel onzekerheden plus het imago wat me al zoveel is bevestigd kreeg ik zelf ook en heb de websites gezien van een aantal jaartjes eerder en dan denk je idd ook echt van Goh is dit echt een serieus bedrijf :+

Ik heb ze afgewezen , naar aanleiding van dat gesprek zag ik er ook niet meer iets positiefs in..

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeV0uReR
  • Laatst online: 07-06 12:30
Ik heb voordat ik bij mijn huidige werkgever ben begonnen ook bij Peak-IT gewerkt. Eigenlijk alles wat hier in het topic is gepasseerd in teleurstellende zin klopt wel.

Ik ben bij Peak begonnen met veel hobby ervaring en een MAVO diploma op zak en ben na ongeveer 6-9 maanden gaan solliciteren bij een echte ICT detacheerder (met succes). De salarissen zijn laag bij Peak, de auto's vol met stickers en je merkt aan alles dat het voornaamste doel is mensen schuiven ongeacht of jij je als medewerker daar nou prettig bij voelt.

Af en toe voelde ik me net een klein kind zo werd er met mij omgegaan. En de reacties hier van "ik kan niks beters krijgen" daar geloof ik niet zo in. De IT is op dit moment booming, en alle partijen zijn naarstig op zoek mensen. En een baan met een markt-conform salaris, een normale leaseauto, een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden is echt wel te vinden als je je MBO informatica hebt afgerond.

Dat je het naar je zin hebt is prima, maar werving blijft niet toegestaan hier :)

[ Voor 10% gewijzigd door SmartDoDo op 19-04-2008 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is de vraag zo groot binnen de ICT dat je echt behoorlijk wat eisen kunt stellen. Ikzelf heb met enkel HAVO diploma en 1 jaar HBO van verschillende detacheerders aanbiedingen gehad tussen de 1600 en 1800 euro. Uiteindelijk voor een wat kleiner bedrijfje dat er echt tussenuitsprong gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-01-2017

Jid

Werk nu zelf paar maanden via Peak en ben om eerlijk te zijn ook niet zo tevreden. Het feit dat er zo veel mensen ontevreden zijn en zo'n bedrijf toch bestaat is de vraag. Reclame denk ik!
Zie zelf veel accountmanagers komen en gaan, en denk dat het komt doordat zij zelf veel beter kunnen zien hoe slecht werknemers behandeld worden en laat geen goed gevoel bij hun over, omdat ze zelf daar gedeelte deel uit maken, en dus stoppen ze bij peak.

Om de half jaar is zo'n seminar die helemaal niks voorstelt. Paar broodjes en wijntjes en dan 3 uur lang naar iemand over een of andere nieuw IT product zitten luisteren. En dat op een donderdag avond na werktijd helemaal naar Utrecht! Aanwezigheid is uiteraard niet verplicht, maar goed je probeert sociaal te zijn en mee te gaan, maar echt makkelijk maken ze het niet. Dat soort sociale activiteiten binnen peak zit voor mij ook echt niet meer in.

Maar het salaris is zoals eerder gezien het ergst. Aangezien je uitgehuurd wordt kan zo'n detachering bedrijf makkelijk 2 tot 3 maal jouw salaris vragen van het bedrijf waar je uitverzonden wordt. Dan krijg je wat broodkruimels.

Persoonlijk ben ik bij Peak gaan werken puur voor de studie mogelijkheden, maar heb ondertussen veel concurrentie gezien waardoor ik toch maar verder ga kijken. Uiteraard heb je dan weer te maken met die studieschulden.
Die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel aardig maar zit heel wat bij vast (zoals studieschulden) en die worden ook bij concurrenten gegeven.
Binnenkort een gesprek met mijn accountmanager, dan even wat loonsverhoging vragen. Als dat niks wordt dan zal onze wegen snel scheiden.

Dus mijn advies, vraag hun aanbod, zeg wat anderen jouw bieden en laat ze beslissen. Dit heb ik niet gedaan!

Hier trouwens een leuke site! Je kan zien hoeveel je met je huidige functie in verschillende landen(steden) verdient!

http://www.salaryexpert.com/?FuseAction=Home.Dsp_Homepage

Duitsland lijkt erg goed te zijn, 1/3 meer. Maar wou liever meer richting zuiden en spanje betaalt ook beter dan NL, 1/5 meer. Let je wel op de Currency, want het is niet allemaal in euro's, starks zie je dat je in Mexico ruim 1 mil verdient ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jid schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:53:
Hier trouwens een leuke site! Je kan zien hoeveel je met je huidige functie in verschillende landen(steden) verdient!

Je kan ook gewoon op loonwijzer kijken.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jid

Jid

FrankGuthrie schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:12:
[...]

Je kan ook gewoon op loonwijzer kijken.
Die is toch alleen voor NL?! Of ook voor buitenland?

Het is wel goede website. Om een indicatie te krijgen van de salaris bij je functie (met daarbij behorende werkervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jid schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:26:
[...]

Die is toch alleen voor NL?! Of ook voor buitenland?

Het is wel goede website. Om een indicatie te krijgen van de salaris bij je functie (met daarbij behorende werkervaring).
Niet voor NL. Je kan het buitenland niet gaan vergelijken met salarissen hier.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jid

Jid

FrankGuthrie schreef op maandag 21 april 2008 @ 14:08:
[...]

Niet voor NL. Je kan het buitenland niet gaan vergelijken met salarissen hier.
Ja, ok. Dat is wel zo, maar daarom zei ik "hier is een leuke website". Anders had ik gezegd "hier is een proffesioneel website voor salaris indicaties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
ik heb zelf ook voor peak gewerkt ( 14 dagen welteverstaan :S) Ze vonden dat ik niet goed mijn best deed. Hoe kan je dat zien in 14 dagen ? ik had 3 "sollicitaties" 1 was toen ik nog bij mijn oude baan werkte en ik moest zeggen dat ik al bij peak werkte en die man wist te vertellen dat ik nog bij mijn oude baas werkte( wat ook zo was :S)en bij de 2e was met 3 andere bij een bedrijf dat mensen zoch voor op de servicedesk ik was met 2 andere die hadden daar ervaring met servicedesk werk ( kansloos dus :S) 3 keer was bij een bedrijf toen had ik net gehoord dat mijn opa was overleden dus was niet echt in de mood maar moest toch gaan en over de studies sja ook niet echt positief want je kon doen wat je wou daar de ene was aan het gamen dus kon me totaal niet concentreren dus ik persoonlijk heb er niet echt goede ervaringen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een dag zul je erachter komen dat je zij jou een dienst hebben gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:23
daar ben ik al lang en breed achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

* LocalJoost toch ook maar even zijn ervaringen met Peak-IT delen met zijn mede-tweakers

Juni vorig jaar begonnen bij peak omdat mijn toenmalige baas besloot te stoppen met IT activiteiten in het bedrijf.

De voordelen van het werken bij peak zijn wel bekend, dus toch even mijn persoonlijke, helaas vooral negatieve, ervaringen:

Ik heb een half jaar voor ze gewerkt;

- 3 verschillende accountmanagers gehad, ik heb er twee van gezien, 1tje in maand 1, en 1tje in maand 6, dus eigenlijk in de 4 a 5 tussenliggende maanden niemand gezien of gesproken.
- Salaris is niet echt super, maar dat is ook wel bekend.

Ik heb in maand 6 besloten toch maar eens verder te gaan kijken en toen gebeurde het leukste;

Het is gebruikelijk bij peak om een studieovereenkomst te tekenen a EUR 4000,00 waarbinnen je alle studies kunt volgen. Als eerste behoor je dan twee weken intern een opleiding (MCDST) te volgen. Dit heb ik nooit kunnen doen ivm een opdracht vanaf dag 1.

Ik heb in die 6 maanden nooit gebruik gemaakt van opleidingen, maar men vond het nodig dat ik toch nog even 2450,-- ging ophoesten om mijn studieschuld af te lossen.

Na dat ik voorstelde om alsnog die twee weken intern te doen vonden ze het wel goed :P

Verder kwam er ook een nogal dreigend telefoontje van de directeur die mijn huidige werkgever dreigde met juridische stappen.

Niet echt positief dus..

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je nu gebruikt maakt van die studie of niet(met wat voor reden dan ook), je hebt een overeenkomst getekend voor die 4000 euro schuld.

Wat was de reden om verder te gaan kijken? Die kan ik niet uit je post halen, was dat vanwege gebrek aan contact met Peak-IT en het salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:05:
Of je nu gebruikt maakt van die studie of niet(met wat voor reden dan ook), je hebt een overeenkomst getekend voor die 4000 euro schuld.
Een studieschuld die hoger is dan de daadwerkelijk gemaakte kosten lijkt me binnen het arbeidsrecht niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Rukapul schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:22:
[...]

Een studieschuld die hoger is dan de daadwerkelijk gemaakte kosten lijkt me binnen het arbeidsrecht niet mogelijk.
Klopt, ze zouden het nooit hard kunen maken... :) maar ze proberen je toch zover te krijgen, vergeet niet dat het voor veel medewerkers van Peak hun eerste baantje is na school.. dus nog weinig/geen ervaring in de arbeidsmarkt en wat daarbij hoort.
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:05:

Wat was de reden om verder te gaan kijken? Die kan ik niet uit je post halen, was dat vanwege gebrek aan contact met Peak-IT en het salaris?
Reden om verder te kijken voor mij was vooral het gebrek aan contact en het karakter van de organisatie. Met 1500+ deta medewerkers ben je echt een nummertje... vandaar... Het salaris speelde uiteraard wel mee, maar was niet echt een hoofdreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rukapul schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:22:
[...]

Daar heb je een goed punt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Jid schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:53:

Maar wou liever meer richting zuiden en spanje betaalt ook beter dan NL, 1/5 meer. Let je wel op de Currency, want het is niet allemaal in euro's, starks zie je dat je in Mexico ruim 1 mil verdient ;)
Offtopic: die site klopt niet als ze zeggen dat je in spanje 1,5 meer verdient dan in NL
Mijn vrouw is spaans, en heb dus spaanse schoonfamilie en vrienden.
Heb zelf in Barcelona gewoond en gewerkt, en ik kan je melden dat de loonen veel en veel lager dan in NL liggen.
Starterslonen voor mensen van 23 zijn daar tussen de 800 en 1000 euro.
En dat zijn lonen in de grote steden(Barcelona ,Madrid).
Wij zijn onder andere voor het salaris terug naar Nederland verhuisd , juist omdat het in spanje juist zo beroerd is gesteld met de salarissen.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
LocalJoost schreef op maandag 05 mei 2008 @ 14:56:
* LocalJoost toch ook maar even zijn ervaringen met Peak-IT delen met zijn mede-tweakers

Juni vorig jaar begonnen bij peak omdat mijn toenmalige baas besloot te stoppen met IT activiteiten in het bedrijf.

De voordelen van het werken bij peak zijn wel bekend, dus toch even mijn persoonlijke, helaas vooral negatieve, ervaringen:

Ik heb een half jaar voor ze gewerkt;

- 3 verschillende accountmanagers gehad, ik heb er twee van gezien, 1tje in maand 1, en 1tje in maand 6, dus eigenlijk in de 4 a 5 tussenliggende maanden niemand gezien of gesproken.
- Salaris is niet echt super, maar dat is ook wel bekend.

Ik heb in maand 6 besloten toch maar eens verder te gaan kijken en toen gebeurde het leukste;

Het is gebruikelijk bij peak om een studieovereenkomst te tekenen a EUR 4000,00 waarbinnen je alle studies kunt volgen. Als eerste behoor je dan twee weken intern een opleiding (MCDST) te volgen. Dit heb ik nooit kunnen doen ivm een opdracht vanaf dag 1.

Ik heb in die 6 maanden nooit gebruik gemaakt van opleidingen, maar men vond het nodig dat ik toch nog even 2450,-- ging ophoesten om mijn studieschuld af te lossen.

Na dat ik voorstelde om alsnog die twee weken intern te doen vonden ze het wel goed :P

Verder kwam er ook een nogal dreigend telefoontje van de directeur die mijn huidige werkgever dreigde met juridische stappen.

Niet echt positief dus..
Ik vind het ook erg dom van je dat je niet duidelijk hebt aangegeven dat je een half jaar blijft. Sowieso vind ik het dom dat je tekent voor een studieschuld van 4000 euro als je niet van plan bent ook daadwerkelijk te gaan studeren 8)7

Ik zelf heb het wel duidelijk aangegeven dat ik niet met een studieschuld opgezadeld wil zitten, en dat is ook helemaal geen probleem. ITIL en MCDST zitten bij je loon inbegrepen, dus die kan je gewoon halen zonder schulden te maken.

Het lijkt mij ook niet dat ze je kunnen verplichten om bijvoorbeeld MCSA te gaan halen natuurlijk, maar als je echt langetermijn ambities hebt bij Peak-IT en wil doorgroeien dan is dat natuurlijk wel verstandig. Ik weet niet precies hoeveel ze dan van je loon inhouden, maar dat is te verwaarlozen...

Wel vind ik dat Peak beter moet aangeven hoe dat precies zit met die studieschuld etc. Als je er naar vraag krijg je wel meteen duidelijkheid, maar wanneer je er niet om vraag kan het nogal onduidelijk zijn en voor je het weet zit je met een studieschuld aan je broek :)

Overigens moet je gewoon goed lezen, en ik snap aan de ene kant ook wel dat Peak daar vanuit gaat :) En zoals je zelf al zei werd na wat overleg jouw probleem gewoon opgelost, dus het is best flexibel allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Dannydekr op 06-05-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Dannydeman schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:47:
Ik vind het ook erg dom van je dat je niet duidelijk hebt aangegeven dat je een half jaar blijft. Sowieso vind ik het dom dat je tekent voor een studieschuld van 4000 euro als je niet van plan bent ook daadwerkelijk te gaan studeren 8)7
Nou ik was wel degelijk van plan om te gaan studeren, MCSA af te maken, en mijn MCSE te gaan halen. Dan zou een studieschuld dus normaal zijn. Echter zat ik vanaf dag 1 op een drukke opdracht en ivm prive zaken weinig tijd voor zelfstudie.
Ik was overigens ook niet van plan om een half jaar te gaan blijven, dan had ik dat uiteraard wel aangegeven.
...
ITIL en MCDST zitten bij je loon inbegrepen, dus die kan je gewoon halen zonder schulden te maken.
Hmmz. .dat zijn ze voor de handigheid dus vergeten te vermelden.
[knip]
Overigens moet je gewoon goed lezen, en ik snap aan de ene kant ook wel dat Peak daar vanuit gaat :) En zoals je zelf al zei werd na wat overleg jouw probleem gewoon opgelost, dus het is best flexibel allemaal.
Dat is dus niet waar. Ik heb ze verteld dat ik de twee weken (MCDST/ITIL) interne cursus in mijn laatste weken van mijn contract alsnog zou willen doen. Deze heb ik niet kunnen volgen ivm eerder genoemde opdracht vanaf dag 1.
Dat zou ze dus 2x40 =80uur a EUR45 = EUR 3600,-- kosten.
Waarschijnlijk hebben ze dat toen zelf ook wel uitgerekend en dus besloten die studieschuld te laten vallen.

Dit was pas na dat ze mij (zeer dringend, enigzins dreigend) verzocht hadden maar te regelend dat de EUR 2450 betaald ging worden, anders zouden ze het wel inhouden van mijn salaris. Ze wilden me dus laten betalen voor studie die ik nooit gevolgd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Hoe zit het nou eigenlijk met die salaris verhogingen? Het is 50 euro per certificaat. Maar bedoelen ze dan dat (ik ben met MCSA bezig) als ik heel MCSA heb 50 euro omhoog kan gaan, of gaat dat per onderdeel bijv 70-270 ook direct omhoog.

Je zou namelijk zeggen dat het anders niet echt op schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost

LocalJoost

plaatje hieronder

Per onderdeel. tot een max van 150 per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Oh, dat is wel beter. Ik dacht dat het per certificaat was, dat zou namelijk niet opschieten (ik zat al te denken MCSA + MCSE volledig 100 euro loonsverhoging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
peak heeft nieuwe website online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01-2023
Alleen werkt die nog voor geen meter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, je hebt gelijk ;). Er is een nieuwe website.
Ik vind het kleurgebruik beter, maar sta nog niet echt te springen om naar de site te gaan.

Er mist nog het een en ander volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01-2023
anakin24 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:20:
Alleen werkt die nog voor geen meter....
Is al gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BP_LOZ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik werk nu een jaar voor Peak, en deel veel meningen hier, maar veel ook niet.
Mijn ervaringen zijn redelijk

Wat ik vooral positief vind is dat ik goede, leerzame en uitdagende projecten gehad. Ik ben nooit ergens op een WoW spelende helpdesk terrecht gekomen. Ik heb het altijd goed naar mijn zin en heb me niet tot weinig moeten vervelen.

Projecten die mij niet aan stonden, of die voor mij te lang reizen waren zijn nooit "gedwongen", ik heb altijd kunnen en mogen weigeren.

Tijdens mijn sollicitatie verkoos ik het detacheren boven het vast werken in "een bedrijf"
Peak is zeer interessant voor de opleidingen die beschikbaar er zijn en om in verschillende omgevingen terrecht te komen. Je hebt mogelijkheden om in veel verschillende keukens te kijken en daar je ervaringen op te doen.

Dit vind ik wel sterke pluspunten voor lees starters op de arbeidsmarkt.

Maar.. En er is zeker een grote maar. Veel van deze punten hebben niet alleen op mij betrekking gehad, wat ik toch zacht gezegd teleurstellend vind.

Van de een op andere dag is het kantoor in Den Bosch gesloten? 8)7
Alle accountmanagers zijn vrijwillig vertrokken om diverse redenen. Afspraken die met die mensen waren gemaakt zijn (in mijn geval) niet overgedragen aan hun opvolgers. Wat voor mij toch best wel voor problemen en irritaties gezorgd heeft zoals

1. Adreswijziging, loonstroken en zelfs jaaropgave zijn op het oude adres terrecht gekomen.
Jaaropgaven worden slechts eenmalig verstrekt hoor je dan. Kun je het niet op je oude adres ophalen wordt dan gezegd _/-\o_

2. Een afgesproken loonsverhoging die enkel mondeling tijdens een gesprekje was toegezegd was niet doorgevoerd. Uiteindelijk allemaal recht gezet, maar ik kreeg het wel even benauwd om een mondelinge afspraak proberen hard te maken die met iemand die niet meer werkzaam is bij het bedrijf gemaakt was.

3. Ik kreeg mail(s) van een "persoon" die mailde met een @peak-it.nl account. Aaah, is dit nu mijn nieuwe account manager? Je replied vervolgens op die mails, maar na een tijdje niets te horen kom je erachter dat ook die persoon er ondertussen al 3 weken niet meer werkt.

4. Ik had een boete gekregen met mijn auto. Daarvan lag snel genoeg een kopie in mijn mailbox. Dat was dan weer wel snel geregeld. :+

5. De account manager die momenteel voor de regio Den Bosch werkt heb ik 1x gezien. Of hij er nog werkzaam is weet ik niet, want ik probeer hem al vanaf de 16e mei te bereiken over bepaalde zaken. 8)7

6. Waar ik momenteel gedetacheerd zit, verloopt het contract binnenkort. Geen idee hoe de zaken ervoor staan. Wordt het verlengt? Krijg ik een nieuw project? Is er sprake van overname? Ik heb werkelijk geen enkel idee. Het feit dat ik een onbepaalde tijd contract heb geeft me nog enige vorm van zekerheid.

7. Het salaris. Ook hier valt iets van te zeggen. Het is mager en als ik heb mag zeggen zeker voor de functie die ik momenteel vervul. Maar ik heb hiervoor getekend en ik vind dat men hier ook voor moet werken en eerst wat moet laten zien. Ik vind dat de tijd is aangebroken om hier over praten, maar zie punt 6. Hier is nog niets van terrecht gekomen door punt 5

Al met al dus zeer gemengde gevoelens. De voornaamste minpunten of ontvredenheden die er zijn, zijn voor een groot gedeelte ontstaan door een slecht of zelfs ontbrekende communicatie van het management onderling, maar ook van het management naar hun gedetacheerde werknemers.

Mijn pluspunten zijn toch wel het meest weggelegd voor beginnende ICT´ers. Opleidingen en ervaringen opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Betreft je contract, neem eens contact op met het kantoor in Naarden of in Utrecht. Die mensen kunnen je verder wel helpen :)

Ik kan mij compleet vinden in jouw punten. Ik heb dezelfde trend meegemaakt betreft de accountmanagers. Dit heb ik ook doorgegeven aan de salesmanagers, dat dit veel beter moet.

[ Voor 80% gewijzigd door Outerspace op 24-05-2008 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 11:11
Hallo allen,

Ik werk al 2 jaar bij peak zeer tevreden.
Waarom ik me hier meld is het volgende.

Ik heb via IRC in het Quaknet netwerk een peak-it channel geopend.
Het lijkt me namelijk leuk als de mensen die bij peak werken daar gewoon lekker kunnen kletsen.

Is altijd leuk om nieuwe collegas te ontmoeten en hier kan je dan ook vragen stellen.

Lijkt me gezellig als jullie komen en we zullen zien of het wat word..

Groetjes,

Anne AKA Broodje!

De channel is:

Server: Quaknet
Channel: #peak-it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
-Morris- schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 11:44:
Hallo allen,

Ik werk al 2 jaar bij peak zeer tevreden.
Waarom ik me hier meld is het volgende.

Ik heb via IRC in het Quaknet netwerk een peak-it channel geopend.
Het lijkt me namelijk leuk als de mensen die bij peak werken daar gewoon lekker kunnen kletsen.

Is altijd leuk om nieuwe collegas te ontmoeten en hier kan je dan ook vragen stellen.

Lijkt me gezellig als jullie komen en we zullen zien of het wat word..

Groetjes,

Anne AKA Broodje!

De channel is:

Server: Quaknet
Channel: #peak-it
Hey, lijkt me leuk, aangezien we elkaar als peak-it'ers toch al niet echt vaak zien / spreken. Ik zal me spoedig melden in die channel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Morris-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 11:11
Dat klinkt als muziek in de oren.

Dit kanaal is natuurlijk ook welkom voor vragen over peak.
Als het eenmaal druk is zal er altijd wel 1 zijn die er lang genoeg werkt om een ervaren antwoord te geven.

Speel dit ook door aan de collegas van peak die je kent. Zodat het lekker druk en vooral gezellig wordt :D Want gezelligheid is altijd goed!

Dank je wel voor je leuke reactie!

Anne

Edit: Hij gaat vanavond Live! Dus meld je snel aan! Dit zodat wij L kunnen krijgen en dat je jezelf kan registreren op de channel en je naam kan vast houden als je de channel joint. En zodat hij niet afgepakt kan worden door andere. 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door -Morris- op 06-06-2008 15:58 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.