Ik werk nu een jaar voor Peak, en deel veel meningen hier, maar veel ook niet.
Mijn ervaringen zijn redelijk
Wat ik vooral positief vind is dat ik goede, leerzame en uitdagende projecten gehad. Ik ben nooit ergens op een WoW spelende helpdesk terrecht gekomen. Ik heb het altijd goed naar mijn zin en heb me niet tot weinig moeten vervelen.
Projecten die mij niet aan stonden, of die voor mij te lang reizen waren zijn nooit "gedwongen", ik heb altijd kunnen en mogen weigeren.
Tijdens mijn sollicitatie verkoos ik het detacheren boven het vast werken in "een bedrijf"
Peak is zeer interessant voor de opleidingen die beschikbaar er zijn en om in verschillende omgevingen terrecht te komen. Je hebt mogelijkheden om in veel verschillende keukens te kijken en daar je ervaringen op te doen.
Dit vind ik wel
sterke pluspunten voor lees starters op de arbeidsmarkt.
Maar.. En er is zeker een grote maar. Veel van deze punten hebben niet alleen op mij betrekking gehad, wat ik toch zacht gezegd teleurstellend vind.
Van de een op andere dag is het kantoor in Den Bosch gesloten?
Alle accountmanagers zijn vrijwillig vertrokken om diverse redenen. Afspraken die met die mensen waren gemaakt zijn (in mijn geval) niet overgedragen aan hun opvolgers. Wat voor mij toch best wel voor problemen en irritaties gezorgd heeft zoals
1. Adreswijziging, loonstroken en zelfs jaaropgave zijn op het oude adres terrecht gekomen.
Jaaropgaven worden slechts eenmalig verstrekt hoor je dan.
Kun je het niet op je oude adres ophalen wordt dan gezegd
2. Een afgesproken loonsverhoging die enkel mondeling tijdens een gesprekje was toegezegd was niet doorgevoerd. Uiteindelijk allemaal recht gezet, maar ik kreeg het wel even benauwd om een mondelinge afspraak proberen hard te maken die met iemand die niet meer werkzaam is bij het bedrijf gemaakt was.
3. Ik kreeg mail(s) van een "persoon" die mailde met een @peak-it.nl account. Aaah, is dit nu mijn nieuwe account manager? Je replied vervolgens op die mails, maar na een tijdje niets te horen kom je erachter dat ook die persoon er ondertussen al 3 weken niet meer werkt.
4. Ik had een boete gekregen met mijn auto. Daarvan lag snel genoeg een kopie in mijn mailbox. Dat was dan weer wel snel geregeld.
5. De account manager die momenteel voor de regio Den Bosch werkt heb ik 1x gezien. Of hij er nog werkzaam is weet ik niet, want ik probeer hem al vanaf de 16e mei te bereiken over bepaalde zaken.
6. Waar ik momenteel gedetacheerd zit, verloopt het contract binnenkort. Geen idee hoe de zaken ervoor staan. Wordt het verlengt? Krijg ik een nieuw project? Is er sprake van overname? Ik heb werkelijk geen enkel idee. Het feit dat ik een onbepaalde tijd contract heb geeft me nog enige vorm van zekerheid.
7. Het salaris. Ook hier valt iets van te zeggen. Het is mager en als ik heb mag zeggen zeker voor de functie die ik momenteel vervul. Maar ik heb hiervoor getekend en ik vind dat men hier ook voor moet werken en eerst wat moet laten zien. Ik vind dat de tijd is aangebroken om hier over praten, maar zie punt 6. Hier is nog niets van terrecht gekomen door punt 5
Al met al dus zeer gemengde gevoelens. De voornaamste minpunten of ontvredenheden die er zijn, zijn voor een groot gedeelte ontstaan door een slecht of zelfs ontbrekende communicatie van het management onderling, maar ook van het management naar hun gedetacheerde werknemers.
Mijn pluspunten zijn toch wel het meest weggelegd voor beginnende ICT´ers. Opleidingen en ervaringen opdoen.