Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 64.827 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 23:09
Vraagje,

Vrijwel iedereen die voor peak-it werkt zit volgens mij in het microsoft certificerings traject, maar zijn er ook mensen bezig met cisco certificeringen? Ik wil zelf namelijk graag die kant op en vraag me af hoe peak-it hiermee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

hypz schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:46:
Vraagje,

Vrijwel iedereen die voor peak-it werkt zit volgens mij in het microsoft certificerings traject, maar zijn er ook mensen bezig met cisco certificeringen? Ik wil zelf namelijk graag die kant op en vraag me af hoe peak-it hiermee omgaat.
Als het in belang is voor jouw loopbaan, dan kan je dit gewoon aanvragen (zviw).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:26
Ik vraag me af hoe serieus peak-it genomen wordt in de zakenwereld.

Een vriend van mij die bij diverse werkgevers heeft gewerkt werd niet aangenomen, omdat hij peak-it op zijn CV vermeld had :s

Is dit niet een beetje de omgedraaide wereld? Ik persoonlijk kan hier uiteraard niet over oordelen, omdat ik geen ervaringen met hun heb.

Van horen zeggen weet ik wel, dat een vriend van mij (monsterboard) zijn cv op monsterboard had gezet en die kreeg een telefoontje van peak it dat hij niet door de sollicitatieprocedure was gekomen. Kan gebeuren zou je denken, echter is het wel merkwaardig dat hij nooit bij hun gesolliciteerd had 8)7

Iemand anders die ik ken had ook zijn cv op monsterboard geplaatst. Toen peak belde zei hij dat hij geen interesse had in peak met als argument dat hij negatieve berichten had gelezen op tweakers (got). De vrouw antwoordde hier doodleuk op met het argument "maar dat zijn maar mbo'ers en geen hbo'er".

Toch niet echt positief allemaal en zo ken ik nog meer verhalen. Klinkt niet echt uitnodigend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
PacinoAllstars schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:46:

Een vriend van mij die bij diverse werkgevers heeft gewerkt werd niet aangenomen, omdat hij peak-it op zijn CV vermeld had :s
Vind ik een beetje een raar verhaal, bij peak-it word je gewoon op een opdracht neergezet net zoals dat ergens anders ook zou gebeuren, en op die opdracht doe je je werk en je ervaring op, en qua ervaring zou het dan in princiepe niet uitmaken door welke detacheerder je op een opdracht gezet word lijkt mij.

Ik zie / merk wel bij peak-it dat ze zich wat seriuezer aan het opstellen zijn. Kijk bijvoorbeeld op de website van nu, die is een stuk zakelijker nu t.o.v. de oude website waar op elke pagina een jonge meid te zien was die veel te mager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
hebben jullie dit wel eens meegemaakt, solliciteer ik bij peak-it en dan..... Hartelijk dank voor uw sollicitatie!
Helaas moeten wij u meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheden hebben die aansluiten bij uw CV.

... maar in het onderwerp van hun staat RE: nieuwe sollicitant () ( behandeld door , te oud, moet nog afgewezen worden)

moet dit dan nog serieus genomen worden ? wanneer ben je te oud ? vanaf 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
redlek schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:15:
hebben jullie dit wel eens meegemaakt, solliciteer ik bij peak-it en dan..... Hartelijk dank voor uw sollicitatie!
Helaas moeten wij u meedelen dat wij op dit moment geen mogelijkheden hebben die aansluiten bij uw CV.

... maar in het onderwerp van hun staat RE: nieuwe sollicitant () ( behandeld door , te oud, moet nog afgewezen worden)

Je zou naar het een of andere meldpunt kunnen gaan want zo'n mailtje deugt wettelijk gezien absoluut niet. Keuze is natuurlijk aan jou want misschien heb je helemaal geen zin in zo'n procedure.

Ik denk dat Peak zich met name richt op jonge medewerkers, net van het MBO en dan de eerste jaren bij Peak, certificaten halen en uren maken. Als ik over de salarissen van Peak lees in de W&I topics, dan denk ik dat je misschien te duur bent (of in elk geval zij verwachten dat je te duur bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
t_captain schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:23:
[...]

Je zou naar het een of andere meldpunt kunnen gaan want zo'n mailtje deugt wettelijk gezien absoluut niet. Keuze is natuurlijk aan jou want misschien heb je helemaal geen zin in zo'n procedure.

Ik denk dat Peak zich met name richt op jonge medewerkers, net van het MBO en dan de eerste jaren bij Peak, certificaten halen en uren maken. Als ik over de salarissen van Peak lees in de W&I topics, dan denk ik dat je misschien te duur bent (of in elk geval zij verwachten dat je te duur bent).
Ik moet zeggen dat je waarschijnlijk hierin gelijk heb... zo jong en goedkoop mogelijk...
naar een meldpunt ga ik niet, kost meer dan het opleverd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redlek
Even voor het gemak.... 44 jaar, mcdst, opleiding gevolg voor mcsa, ervaring in netwerken, en totaal nog geen eisen gedaan.

solliciteerde naar werkplek beheerder

[ Voor 37% gewijzigd door redlek op 09-06-2008 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PacinoAllstars schreef op maandag 09 juni 2008 @ 12:46:

Apart :).

Ik ben momenteel werkzaam bij Peak-IT, maar krijg regelmatig aanbiedingen van andere bedrijven.
Ik zou eerder de bedrijven/werkgevers niet serieus nemen die afgaan op eerdere werkgevers, ook al heeft een bedrijf een slechte naam, wat jij daar uitgevoerd hebt heeft daar toch niets mee te maken.

Ben overigens nog steeds tevreden, bijna een jaar werkzaam. Veel persoonlijk contact met Peak-IT.
En gelukkig hoeven we niet meer in die rood/witte Mini's en Aygo's te rijden.

@redlek:
Ik denk dat ze iemand met een leeftijd van 44 als werkplekbeheerder inderdaad te duur vinden(denken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:12:
[...]
Ben overigens nog steeds tevreden, bijna een jaar werkzaam. Veel persoonlijk contact met Peak-IT.
En gelukkig hoeven we niet meer in die rood/witte Mini's en Aygo's te rijden.
Alleen als je MCSE hebt mag je zonder bestickering rijden. Dus een MCDST'er zou dat nog steeds moeten, tenzij het bedrijf waarbij je geplaatst wordt het niet wil.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peak IT zit samen met Call2 in het kneuzenhoekje binnen de ICT. Als je geld wilt verdienen, ga dan niet daar werken. Zij willen alleen maar aan jou verdienen, en geven uiteindelijk niks om jouw ontwikkeling hoe mooi die verhalen ook klinken. Uiteindelijk ben je gewoon een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:47:
Peak IT zit samen met Call2 in het kneuzenhoekje binnen de ICT. Als je geld wilt verdienen, ga dan niet daar werken. Zij willen alleen maar aan jou verdienen, en geven uiteindelijk niks om jouw ontwikkeling hoe mooi die verhalen ook klinken. Uiteindelijk ben je gewoon een nummer.
C'est een tres bien flambéé. Of hoe jij het anders wil zeggen.

Er zijn meerdere dingen dan alleen maar geld verdienen. Ik verdien liever wat minder met een leuke job dan elke dag iets meer verdienen met een klotejob.

en geven uiteindelijk niks om jouw ontwikkeling hoe mooi die verhalen ook klinken.
C'est crap. Als jij meer leert, meer diploma's verdient verdienen ze ook meer aan jou. Dus ja, ze zijn er wel bij gebaat.

Uiteindelijk ben je een nummer.
Bij welk groot detacheringsbedrijf ben je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 12:58
Waar rijden ze nu in dan ?? Zeker nog wel een rijdende plakkaat ? tenzij je gecertificeerd bent zeker maar dan heb je nog wel een bescheiden stickertje op de achterkant...

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
redlek schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:15:

Wat een enorm stomme fout van hun om dat in de email te zeggen!

Ik zou ze een brief schrijven dat je overweegt hier aangifte van te doen. Laat ze het maar afkopen naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* verkapte werving

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 12-06-2008 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:55
De kleinere bedrijven zijn vaak lastiger om bij binnen te komen en stellen vaak specefieke eisen.
Voor starters is dit funest en degen die dat niet zijn hebben vaak al een goed betaalde baan e.d

Verder zijn de grote bedrijven vaak bezig met grote wervingscampanges en de kleinere juist niet en blijven daardoor vrij onbekend voor mensen die zoeken

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ken diverse bedrijven die bijv. dicht samenwerkern met o.a. ROC om de heren/dames die hiervan afkomen verder te helpen in de it.
Ik denk dat er diverse mogelijkheden zijn om juist dit soort bedrijven te zoeken. Een eenvoudige mail naar een aantal kleinere clubs in je omgeving zou al kunnen helpen. Iedereen is gewoon op zoek naar gemotiveerde jonge mensen.

J.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je bij Peak IT komt en ze bieden 1400,- bruto, en bij andere partijen is dit minstens 1650,- dan zit er echt iets verkeerd bij Peak IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is mijn ervaring ook, Peak heeft in mijn optiek een ander probleem. Het liefste geen opleidingen en vele uren maken. Als je vervolgens een paar jaar gedatacheerd bent proberen ze je vast bij een klant neer te zetten...... dan hebben ze geen kosten maar wel heel wat verdiend.
Echter is dit natuurlijk ook aan jezelf. Volgens mij kan je bij iedere detacheerder als je er zelf goed achteraan gaat echt wel opleidingen krijgen.
Tip: geef bij je contract aan dat je een opleidings budget wil vast laten leggen. Spreek dan ook uit dat je dit wel/niet in je eigen tijd wilt doen.

(tip van de week ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Dan zie je 1 ding verkeerd, hoe mee opleidingen een bepaald persoon heeft hoe meer peak voor de medewerker kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 12:16:
Als je bij Peak IT komt en ze bieden 1400,- bruto, en bij andere partijen is dit minstens 1650,- dan zit er echt iets verkeerd bij Peak IT.
Het valt opzich wel mee allemaal imo, als er 1400 geboden word, kun je het waarschijnlijk ook wel over 1500 eens worden. Als je wil kun je best mcdst, itil en 70-270 in 2 maandjes halen en dan zit je ook op 1650.-

Ik vind het wel een goed concept 50 euro per examen omhoog in salaris, het motiveerd wel om te gaan leren en certificaten te halen, en als je je een beetje inzit hiervoor zit je binnen de kortste tijd op een redelijk salaris voor een starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:33:
Tip: geef bij je contract aan dat je een opleidings budget wil vast laten leggen. Spreek dan ook uit dat je dit wel/niet in je eigen tijd wilt doen.

(tip van de week ?)
Als je een contract neemt bij Peak-IT dan heb je gewoon een opleidingsbudget. Ook dan mag je aangeven hoeveel tijd en energie je hier in wil steken.

* Outerspace was trouwens bij de bijeenkomst afgelopen dinsdag. Goed gesprek in ieder geval. Ze willen nu meer de serieuze kant op ipv de vlotte en gemakkelijke kant die ze eerst hanteerden. Wel een goede zaak imo.

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 12-06-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
Tjah het imago is er en zal ook niet 123 veranderen dat imago is trouwens gemaakt bovendien vooral door wat management door voert. Uiteindelijk kan je altijd beter terecht bij een concurrent of klant want anders had ik ook wel op het aanbod ingegaan maar zit nu dus bij een ander waar ik me toch stukken beter voel!

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar hoe vaak zie je niet dat er een POP word gemaakt maar er vervolgens niet aan gehouden word. Ook het tekenen voor een opleidingsschuld na bijv 2 jaar gewerkt te hebben vind ik vreemd. Ik heb dit toevallig deze maand aan de lijve ondervonden met een vriend van mij die bij Peak werkte.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
En, je tekend voor een opleidings schuld van 4000 euro. Ik zou het knap vinden als je binnen de 1,5 jaar dat je daaraan vast zit zoveel kosten maakt aangezien er gewoon gebruik gemaakt word van e-learning wat wel niet zoveel zal kosten per persoon mag ik toch hopen.

En de kosten van een ms examen vallen ook wel mee (100-150 euro? (correct me if I'm wrong)) dus als je er 10 keer een examen zou doen in die tijd, zou je 1500 euro kwijt zijn daaraan, plus misschien kosten voor skillsoft 50 euro per examen, zou je op 2000 euro komen.

* Ik zeg ook maar wat ik weet natuurlijk niet precies wat het kost, maar ik denk gewoon dat de meesten bij lange na niet op een echte schuld van 4000 euro zouden zitten, ook al teken je daar wel voor, ik bedoel, voor 4000 euro kun je ook 2 jaar op het hbo zitten, en waarschijnlijk heb je je boeken dan ook nog eens gedekt voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Ze noemen het een schuld, maar in feite merk je er qua salaris niks van. Ik weet niet hoe ze het geregeld hebben, maar je wordt niet gekort op je salaris in ieder geval.
Binnen een jaar heb je die zogenaamde 'schuld' afgelost (in ieder geval heb ik dat dus wel en mijn collega's die ik spreek ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Outerspace schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:12:
Ze noemen het een schuld, maar in feite merk je er qua salaris niks van. Ik weet niet hoe ze het geregeld hebben, maar je wordt niet gekort op je salaris in ieder geval.
Binnen een jaar heb je die zogenaamde 'schuld' afgelost (in ieder geval heb ik dat dus wel en mijn collega's die ik spreek ook).
Dat fenomeen heet "amortisatie". Je hebt een schuld door opleidingen te doen, maar deze wordt geleidelijk kwijtgescholden als je een tijdje in dienst blijft. Enkele jaren later is de schuld verdwenen.

Je merkt er pas iets van als je voor die tijd uit dienst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, dit is gewoon een stok die ze vasthouden op het moment dat je ontslag neemt of een andere leuke club vindt. Al met al beetje vreemd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:40:
klopt, dit is gewoon een stok die ze vasthouden op het moment dat je ontslag neemt of een andere leuke club vindt. Al met al beetje vreemd.....
Ik ben het niet helemaal met je eens. De meeste werkgevers hebben wel een studiekostenregeling met amortisatie van dure opleidingen. Ga je bijvoorbeeld een MBA opleiding a 40.000 euro collegegeld doen op kosten van je baas, dan is het echt niet onredelijk dat hij je vraagt om nog enkele jaren in dienst te blijven, zodat hij ook nog iets terugziet van die investering. Anders wordt het risico wel heel groot dat je je mensen aan het opleiden bent voor de concurrent.

Natuurlijk moet het niet zo zijn dat alle cursussen onder zo'n regeling vallen. Bij goede werkgevers gaat het echt om de lange en dure opleidingen. Dus niet om een tweedaagse introductiecursus op kantoor. Ook is het niet de bedoeling dat er een hoger bedrag aan amortisatie wordt opgeschreven dan de cursus werkelijk heeft gekost. En natuurlijk behoren de verplichte cursussen erbuiten te vallen.

Voldoet de regeling niet aan deze principes, dan heb je gelijk en is de studekostenregeling een tool om werknemers vast te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vanmiddag bij Peak-IT Amsterdam geweest voor het tekenen van een (project)contract (tijdelijk in dienst om één project te doen, pay-rolling service dus).

Ik netjes in pak, maar bij Peak was iedereen gewoon casual. Hing een heel relaxte, informele sfeer.

Helaas het contract uiteindelijk niet getekend. Bruto per uur was het aanbod €6,49... (Of dit het idee van Peak-IT of van de opdrachtgever was, geen idee. Er was in ieder geval een hoger bedrag afgesproken). Minpuntje. Werd opzich netjes opgelost, de projectleider was niet te bereiken, dus er is een overeenkomst getekend dat ik XX euro per uur bruto ontvang, míts het project nogsteeds via Peak-IT loopt.

Helaas kostte het me wel een halve dag + de nodige benzine. Maar al met al wel een goede indruk van Peak tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Exhar schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:20:
Vanmiddag bij Peak-IT Amsterdam geweest voor het tekenen van een (project)contract (tijdelijk in dienst om één project te doen, pay-rolling service dus).

Ik netjes in pak, maar bij Peak was iedereen gewoon casual. Hing een heel relaxte, informele sfeer.

Helaas het contract uiteindelijk niet getekend. Bruto per uur was het aanbod €6,49... (Of dit het idee van Peak-IT of van de opdrachtgever was, geen idee. Er was in ieder geval een hoger bedrag afgesproken). Minpuntje. Werd opzich netjes opgelost, de projectleider was niet te bereiken, dus er is een overeenkomst getekend dat ik XX euro per uur bruto ontvang, míts het project nogsteeds via Peak-IT loopt.

Helaas kostte het me wel een halve dag + de nodige benzine. Maar al met al wel een goede indruk van Peak tot nu toe!
* Die benzine kun je gewoon al declareren als het goed is hoor, (km * 0.19). Heb ik ook gedaan voor die keren dat ik er geweest ben voor tekenen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Voor 4000 euro kun je een week of 2 a 3 op een fatsoenlijke technische cursus, en er is nog wel duurder spul ook natuurlijk.

Vergeet trouwens niet dat je met 1400 bruto slechts een schijntje boven minimumloon zit.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Exhar schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 19:20:

Helaas het contract uiteindelijk niet getekend. Bruto per uur was het aanbod €6,49... (Of dit het idee van Peak-IT of van de opdrachtgever was, geen idee. Er was in ieder geval een hoger bedrag afgesproken).
Het genoemde uurloon is echt extreem laag. Om twee redenen:
1. Aan de kassa bij de Mediamarkt of als hulpkracht bij een bouwmarkt verdien je al meer dan 8 euro. Ik weet niet wat het werk inhoudt, maar als er maar iets van opleiding voor nodig is moet het wel daarboven liggen.
2. Het gaat om een project contract, dus het risico voor niet-declarabele uren tussen projecten in wordt bij de werknemer neergelegd. Met dat risico hoort ook een stukje van het verschil (uurtarief klant - uurloon werknemer) naar de werknemer te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
t_captain schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:24:
[...]

Het genoemde uurloon is echt extreem laag. Om twee redenen:
1. Aan de kassa bij de Mediamarkt of als hulpkracht bij een bouwmarkt verdien je al meer dan 8 euro. Ik weet niet wat het werk inhoudt, maar als er maar iets van opleiding voor nodig is moet het wel daarboven liggen.
2. Het gaat om een project contract, dus het risico voor niet-declarabele uren tussen projecten in wordt bij de werknemer neergelegd. Met dat risico hoort ook een stukje van het verschil (uurtarief klant - uurloon werknemer) naar de werknemer te gaan.
Dat is ook precies de reden waarom ik geweigerd heb. Blijkbaar dacht men zich er makkelijk af te maken (ik ben 18...) en hoopte dat ik niet zou weigeren (wil érg graag dat project doen).

En alhoewel mijn gewenste uurloon (€10,38 bruto excl. 8% vakantiegeld & reiskostenvergoeding) ook niet hoog is (als het goed is, leer ik veel van het project), moest ik toch wel even lachen toen ik die €6,49 zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
Exhar schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:26:
[...]

Dat is ook precies de reden waarom ik geweigerd heb. Blijkbaar dacht men zich er makkelijk af te maken (ik ben 18...) en hoopte dat ik niet zou weigeren (wil érg graag dat project doen).

En alhoewel mijn gewenste uurloon (€10,38 bruto excl. 8% vakantiegeld & reiskostenvergoeding) ook niet hoog is (als het goed is, leer ik veel van het project), moest ik toch wel even lachen toen ik die €6,49 zag.
Gemiddeld heb je ongeveer 21.5 dagen/maand dat je effectief werkt. In een 38 uren week, is dat
7.42/dag x 21.5 x 6.49 = 1035€ bruto/maand

Dat is wel schandalig weinig. Ik heb momenteel 2200€ bruto/Maand, meer dan het dubbele en dat is ook voor een junior functie.

Alhoewel..Ik heb wel gemerkt, dat in NL iemand van 18 bv minder loon krijgt dan iemand van 30, voor een startjob. Klopt dit? In belgië bestaat zo'n systeem namelijk niet.

[ Voor 9% gewijzigd door makila op 14-06-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
makila schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:24:
[...]

Gemiddeld heb je ongeveer 21.5 dagen/maand dat je effectief werkt. In een 38 uren week, is dat

Dat is wel schandalig weinig. Ik heb momenteel 2200€ bruto/Maand, meer dan het dubbele en dat is ook voor een junior functie.

Alhoewel..Ik heb wel gemerkt, dat in NL iemand van 18 bv minder loon krijgt dan iemand van 30, voor een startjob. Klopt dit? In belgië bestaat zo'n systeem namelijk niet.
Hier in Nederland wordt gerekend met bruto maandsalaris = 174 * uurloon (o.b.v. voltijds/40 uur per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
makila schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:24:
[...]

Klopt, naar mijn ervaring wel ja.

Verder moet ik opmerken dat het dus om een project gaat voor tijdens de zomervakantie (ik ben nog bezig met het afronden van MBO-opleiding) en het zéker geen voltijds aanstelling voor langere tijd betreft.

Overigens;
40 uur per week * €10,38 = €415,20 * 4 weken = €1660,80. Dan komt er nog 8% vakantiegeld bij... Al met al best leuk voor een 18 jarige die nog bezig is met zijn MBO-opleiding. In ieder geval voor mij interessant genoeg om aan te nemen op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Exhar schreef op zondag 15 juni 2008 @ 01:25:
[...]
Klopt, naar mijn ervaring wel ja.

Verder moet ik opmerken dat het dus om een project gaat voor tijdens de zomervakantie (ik ben nog bezig met het afronden van MBO-opleiding) en het zéker geen voltijds aanstelling voor langere tijd betreft.

Overigens;
40 uur per week * €10,38 = €415,20 * 4 weken = €1660,80. Dan komt er nog 8% vakantiegeld bij... Al met al best leuk voor een 18 jarige die nog bezig is met zijn MBO-opleiding. In ieder geval voor mij interessant genoeg om aan te nemen op het moment
In België werken we 38 uur. Als wij 40 uur werken(dat kan), dan krijgen we daar extra dagen verlof voor tijdens het jaar. Wij krijgen die extra 2 uur niet uitbetaald.
Ik krijg gemiddeld 13.83€ bruto per uur.(2207€ bruto/maand, 21.5 dagen/maand gemiddeld)
Maar ja ik ben ook geen 18 meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
38 uur, 40 uur, het verschilt per werkgever. Ikzelf ga uit van 40 uur, heb niet zoveel met 38 uur ;)

Overigens belde Peak-It vandaag nog dat ze het vervelend vonden dat ik voor niets naar Amsterdam ben gereden, en dat ze graag reiskosten willen betalen... (zoals al gezegd).

Toch érg netjes moet ik zeggen!

(overigens, die €6,49 lijkt het idee van de opdrachtgever te zijn, niet van Peak-IT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
*knip flame*

[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 20-06-2008 16:29 ]

Enjoy the joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exhar schreef op maandag 16 juni 2008 @ 17:43:
38 uur, 40 uur, het verschilt per werkgever. Ikzelf ga uit van 40 uur, heb niet zoveel met 38 uur ;)

Overigens belde Peak-It vandaag nog dat ze het vervelend vonden dat ik voor niets naar Amsterdam ben gereden, en dat ze graag reiskosten willen betalen... (zoals al gezegd).

Toch érg netjes moet ik zeggen!

(overigens, die €6,49 lijkt het idee van de opdrachtgever te zijn, niet van Peak-IT)
Lijkt me erg sterk, in de formule zit vast de peak-naaifactor in verwerkt om dat even zo makkelijk te stellen.
Niks mis mee uiteraard, alleen ze zullen ongetwijfeld liever iemand anders voor minder aannemen om zelf wat in de zak te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig om zoveel negatieve verhalen te lezen over peak-it. Ik had dit een aantal jaar geleden ook gelezen, maar besloot toen toch daar te solliciteren. Ik werk er nu inmiddels een ruime tijd en ik moet zeggen dat sommige dingen inderdaad wel kloppen (zoals een wat lager salaris), maar veel dingen zijn opgeblazen en kloppen niet.

Als je duidelijk afspraken maakt, dan komen ze die gewoon na. Als ik naar kantoor bel, weten ze wie ik ben en ben ik (voor het gevoel) geen nummertje.

Peak doet veel aan werknemer-werkgever relatie. Iedere maand heb ik standaard een gesprek met mijn account manager (lunchen en uiteraard op kosten van Peak). Ook hebben ze bijna iedere 2 maanden wel een leuk uitje. Karten, lasergame, skieen en dergelijke...

En salaris? Tsja ze kunnen nu eenmaal meer verdienen aan gecentificeerde mensen. Zodra je dat bent zijn er gewoon meer mogelijkheden....

Al met al geen echte klachten, en zeker geen spijt dat ik hier ben gaan werken _/-\o_
Enigste verbeterpunten zijn in mijn ogen het salaris...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:53:
Grappig om zoveel negatieve verhalen te lezen over peak-it. Ik had dit een aantal jaar geleden ook gelezen, maar besloot toen toch daar te solliciteren. Ik werk er nu inmiddels een ruime tijd en ik moet zeggen dat sommige dingen inderdaad wel kloppen (zoals een wat lager salaris), maar veel dingen zijn opgeblazen en kloppen niet.

Als je duidelijk afspraken maakt, dan komen ze die gewoon na. Als ik naar kantoor bel, weten ze wie ik ben en ben ik (voor het gevoel) geen nummertje.

Peak doet veel aan werknemer-werkgever relatie. Iedere maand heb ik standaard een gesprek met mijn account manager (lunchen en uiteraard op kosten van Peak). Ook hebben ze bijna iedere 2 maanden wel een leuk uitje. Karten, lasergame, skieen en dergelijke...

En salaris? Tsja ze kunnen nu eenmaal meer verdienen aan gecentificeerde mensen. Zodra je dat bent zijn er gewoon meer mogelijkheden....

Al met al geen echte klachten, en zeker geen spijt dat ik hier ben gaan werken _/-\o_
Het enige wat ik dus niet snap aan al die mensen bij Peak IT, ze weten dat ze eigenlijk te weinig verdienen en die randzaken waar je het over hebt is bijna bij elk ander detacheringsbureau hetzelfde (leukje uitjes etc) Mijn detacheringsbureau ging een weekend naar Disneyland Parijs volledig verzorgd. Dus ook op dat vlak is er bij andere partijen veel meer te halen. Dus waarom dan niet verder kijken ipv gelijk naar de eerste de beste stappen en daar veel te weinig te verdienen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2008 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:27:
[...]

Het enige wat ik dus niet snap aan al die mensen bij Peak IT, ze weten dat ze eigenlijk te weinig verdienen en die randzaken waar je het over hebt is bijna bij elk ander detacheringsbureau hetzelfde (leukje uitjes etc) Mijn detacheringsbureau ging een weekend naar Disneyland Parijs volledig verzorgd. Dus ook op dat vlak is er bij andere partijen veel meer te halen. Dus waarom dan niet verder kijken ipv gelijk naar de eerste de beste stappen en daar veel te weinig te verdienen?
tjsa het gras is aan de overkant altijd groener, dat ben ik met je eens ;)

Ik kan ook mensen die bij andere detacheerders wel degelijk minder verdienen als ik. Maar de doorgroei mogelijkheden bij peak zijn heel groot. Consulentie, specialisatie, en dergelijke....

Het is ook maar net waar je tevreden mee bent! Anyway, salaris is bij peak wel degelijk bespreekbaar als je je eenmaal hebt bewezen, en ja doet moet je inderdaad maar net willen, dat ben ik met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Jup maar ze zullen eerdaags daar wel aan wat moeten gaan veranderen ivm er een redelijk overschot aan ict'rs is ik er vanuit ga dat ze hun mensen wel binnen willen houden ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 26-06-2008 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Drake_ schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:26:
[...]

Jup maar ze zullen eerdaags daar wel aan wat moeten gaan veranderen ivm er een redelijk overschot aan ict'rs is ik er vanuit ga dat ze hun mensen wel binnen willen houden ;) .
Dat is ook wat peak doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dit, Peak it zit me te spammen op mijn hyves :? Hoe bedoel je onproffessioneel bedrijf |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder welke afdeling/divisie val je? Er zit een groot verschil tussen verschillende afdelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:07
Werk zelf ook bijna 2 jaar voor Peak. Ben best tevreden met Peak.
Je start laag in salaris, maar met een beetje motivatie krik je dat heel snel omhoog door certificaten te halen. Even snel MCDST halen ( 100 euro totaal verhoging ) en dan MCSA ( Elk examen ook 50 euro + extra verhoging als je het certificaat hebt ) zorgt toch al snel voor 1900 euro.
Als je een appartement koop en je legt peak uit dat je heel krap zit, en je vraagt of ze 100 euro bij het salaris erbij willen doen, dan kan je dat gewoon bespreken ( Weet uit ervaring dat ze daar wel eens mee akkoord gaan ).
Als je een Aygo in de prak rijdt ( Helaas zelf ervaring mee gehad :) ) heb je een paar uur later een andere aygo :)
Elke dinsdag lunch ik hier gratis met mijn account manager. ( Met een groep Peakers )
Uitjes zijn er idd genoeg. Ook seminars.
Veel detacheringbureaus bieden in het begin een stukkie meer. Maar uiteindelijk komen ze gemiddeld gezien op het zelfde uit. Oke, bij Peak moet je de nodige certificaten behalen, maar kijk het eens vanaf de andere kant. Je hebt dan ook de certificaten in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

technoaddict schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 13:12:
Veel detacheringbureaus bieden in het begin een stukkie meer. Maar uiteindelijk komen ze gemiddeld gezien op het zelfde uit. Oke, bij Peak moet je de nodige certificaten behalen, maar kijk het eens vanaf de andere kant. Je hebt dan ook de certificaten in bezit.
Als je bij Peak inderdaad centificaten behaald dan zit je best wel oke...
Uiteindelijk wordt je dan ook beoordeeld op werkervaring/centificering na je MCSE.. Salaris groeit dan ook gewoon mee hoor :)

Peak is niet gek, ze willen je niet kwijt omdat je gewoon veel geld oplevert. Dan staat daar gelukkig ook een beter salaris tegen over, zoals het hoort je leert tenslotte niet voor niks 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exhar schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:26:
[...]

€6,49 per uur? Dan verdien je bij wijze van spreken meer als voltijd bijstandstrekker. Ik moet het ze nageven, ze hebben echt gevoel voor humor bij Peak-IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:58:
[...]

Onder welke afdeling/divisie val je? Er zit een groot verschil tussen verschillende afdelingen.
Als ik op tweakers.net kijk zal ik waarschijnlijk wat met pc's doen he, dus geen accountmanager ;)
Ben gewoon een systeembeheerder, maar was ooit aangenomen als helpdesker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardcoreHoolie
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2020
Hallo,

Ik kwam deze thread tegen en wilde ook even reageren.

Ik werk bij Peak sinds april 2007.

Ik heb het nog steeds goed naar mijn zin.

Ik ben ook begonnen met een redelijk lage maandsalaris omdat ik toen gewoon werk moest hebben.
Ook vond ik het fijn omdat ik net mn rijbewijs had, ik gelijk een auto zou krijgen.

Qua mensen op het kantoor zit het voor mij goed. Als ik een vraag heb kan ik ze mailen, bellen of langsgaan, in de meeste gevallen heb je wel direct antwoord.

Op dit moment een 16 maanden verder heb ik ook een slordige 700 euro bruto salaris erbij.
Waarvan 250 aan certificaten.

Sommige projecten die ik gekregen heb zijn nie echt wat ik wou. Maar gelukkig waren dat wat kortere projecten.
Voor een starter is Peak dan ook zeker aan te raden. Aangezien je je kan ontwikkelen in je kennis, maar ook in werkervaring. Waarvan ik wel eerlijk moet zijn dat het tegenwoordig bij elk detacheringsbureau kan.
Het voordeel van Peak is echter dat ze een eigen opleidingstraject hebben d.m.v Skillsoft. En je dus niet uit de boeken hoeft te leren. Persoonlijk vind ik dat veel makkelijker.
Ook heeft Peak een eigen licensie om examens af te nemen, dus je niet stad en land af hoeft om je examen te maken.

Als je bij Peak in dienst kom, krijg je 2 weken studietijd, in deze 2 weken moet je je ITL en MCDST (2 certificaten) halen. Daar heb je naar mijn mening genoeg tijd voor.

Zodra je deze hebt gehaald kan je een auto aanvragen: Toyota Aygo of Seat Ibiza.
Hierna zal je wel op een opdracht komen en is het aan je zelf of je meer examens wilt gaan doen.
Wat je wel weer salarisverhoging geeft van 50 euro bruto per examen.
als je dan eenmaal je MCSA hebt gehaald, dan kan je een andere auto kiezen: Mini Cooper of een Seat Leon.
Hierna kan je natuurlijk doorgaan naar je MCSE en dan kan je zelf een auto uitkiezen voor een bepaald bedrag.

Helaas moet ik wel constateren dat er een flinke wachtrij staat voor een andere auto :(
als je een Toyota Aygo of een Ibiza wilt en die zijn niet beschikbaar, dan krijg je een huurauto uit ongeveer dezelfde categorie.
Maar als je een Mini Cooper of Seat Leon wil, dan moet je wel een poos geduld hebben.....

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 14:51:
[...]

Als ik op tweakers.net kijk zal ik waarschijnlijk wat met pc's doen he, dus geen accountmanager ;)
Ben gewoon een systeembeheerder, maar was ooit aangenomen als helpdesker.
Nou ik kan zat mensen die niks met PCs doen en op GoT zitten hoor ;)

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardcoreHoolie schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 15:52:
Hallo,

Ik kwam deze thread tegen en wilde ook even reageren.

Ik werk bij Peak sinds april 2007.

Ik heb het nog steeds goed naar mijn zin.

Ik ben ook begonnen met een redelijk lage maandsalaris omdat ik toen gewoon werk moest hebben.
Ook vond ik het fijn omdat ik net mn rijbewijs had, ik gelijk een auto zou krijgen.

Qua mensen op het kantoor zit het voor mij goed. Als ik een vraag heb kan ik ze mailen, bellen of langsgaan, in de meeste gevallen heb je wel direct antwoord.

Op dit moment een 16 maanden verder heb ik ook een slordige 700 euro bruto salaris erbij.
Waarvan 250 aan certificaten.

Sommige projecten die ik gekregen heb zijn nie echt wat ik wou. Maar gelukkig waren dat wat kortere projecten.
Voor een starter is Peak dan ook zeker aan te raden. Aangezien je je kan ontwikkelen in je kennis, maar ook in werkervaring. Waarvan ik wel eerlijk moet zijn dat het tegenwoordig bij elk detacheringsbureau kan.
Het voordeel van Peak is echter dat ze een eigen opleidingstraject hebben d.m.v Skillsoft. En je dus niet uit de boeken hoeft te leren. Persoonlijk vind ik dat veel makkelijker.
Ook heeft Peak een eigen licensie om examens af te nemen, dus je niet stad en land af hoeft om je examen te maken.

Als je bij Peak in dienst kom, krijg je 2 weken studietijd, in deze 2 weken moet je je ITL en MCDST (2 certificaten) halen. Daar heb je naar mijn mening genoeg tijd voor.

Zodra je deze hebt gehaald kan je een auto aanvragen: Toyota Aygo of Seat Ibiza.
Hierna zal je wel op een opdracht komen en is het aan je zelf of je meer examens wilt gaan doen.
Wat je wel weer salarisverhoging geeft van 50 euro bruto per examen.
als je dan eenmaal je MCSA hebt gehaald, dan kan je een andere auto kiezen: Mini Cooper of een Seat Leon.
Hierna kan je natuurlijk doorgaan naar je MCSE en dan kan je zelf een auto uitkiezen voor een bepaald bedrag.

Helaas moet ik wel constateren dat er een flinke wachtrij staat voor een andere auto :(
als je een Toyota Aygo of een Ibiza wilt en die zijn niet beschikbaar, dan krijg je een huurauto uit ongeveer dezelfde categorie.
Maar als je een Mini Cooper of Seat Leon wil, dan moet je wel een poos geduld hebben.....

Grtz
Ik heb het al een keer gezegd, maar hebben die mensen bij PEAK dan echt een plaat voor hun kop?

1. Laag salaris
2. Geen leuk project
3. Auto met sticker waarvan de leukste niet beschikbaar zijn :')

Het zal wel aan mij liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:07:
[...]

Ik heb het al een keer gezegd, maar hebben die mensen bij PEAK dan echt een plaat voor hun kop?

1. Laag salaris
2. Geen leuk project

Ligt idd aan jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 16:07:
[...]

1. Laag salaris
2. Geen leuk project

1. Laag salaris
Ik zit wel aardig marktconform eerlijkgezegt als ik zo in het Wat verdient een ICT'er gemiddeld

2. Geen leuk project
Heb ik nog niet meegemaakt, mocht je het echt niet leuk vinden dan kun je dat aangeven en dan word hier ook naar geluisterd.

Het is al een behoorlijke luxe dat iedere mbo'er zo een auto in de schoot geworpen krijgt, bij een hoop werkgevers krijg je alleen een auto als je dat echt nodig hebt. En wat is er nou mis met een toyota aygo? Hij heeft mij nog steeds elke dag naar mijn werk gebracht zonder problemen. Wil je meer? Haal dan je MCSE en dan mag je zelf een auto uitzoeken.

Ik vind dat Peak-IT onterecht slecht word bevooroordeeld, ze zijn ook aardig veranderd, en wat professioneler en volwassener geworden moet ik zeggen in de tijd dat ik er nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardcoreHoolie
Ik ben het idd wel met Hypz eens.

Opzich begin je vrij laag.
Maar als je gewoon om de zoveel tijd je certificaten haalt, dan zijn ze echt niet de beroerste om je meer salaris te bieden.

Ik denk ook dat de reden is dat ze wat lager beginnen omdat ze niet weten wat je kan, en ik heb een aantal keren in de studieruimtes gezeten zowel in Rijswijk als in Den Haag, dara zaten soms mensen die er echt niets van bakten of er eigenlijk gewoon geen zin in hebben.

De mensen die wel zin hebben en ook hun certificaten halen, krijgen echt wel snel meer hoor!

En opzich idd niets mis met de Aygo. Alleen baal ik soms dattie toch wel aan de kleine kant is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken inderdaad geen bedrijf (ook geen detacheerder) waar je zo snel in salaris kan stijgen als bij peak. Ik heb ook in een maand of 14 een stijging van 700 bruto meegemaakt.

Zo ging ik van een te laag salaris naar een lekker acceptabel salaris... Een aantal vrienden van mij zitten bij verschillende andere detacheerders en zitten allemaal rond hetzelfde salaris als mij. Sommige zelfs iets lager. Met het salaris is niks mis, als je maar je centicaten haalt.

En ben je niet tevreden meer, ach dan zoek je toch een andere baan net zo makkelijk ;)

@Timmai: Ik snap waarom je je steeds zo negatief blijft uitlaten over Peak. Jij hebt daar gesolliciteerd oke, en je was niet tevreden over je eventuele startsalaris. Case closed. In mijn ogen heb je gewoon te kortzichtig gekeken of was alleen een goed start salaris voor jou belangrijk.

Mijn start salaris was ook niet geweldig, maar dat wist ik en ik heb dit geaccepteerd (ik had ook nog andere opties, ook verschillende detacheerders die toen meer wilde betalen), maar omdat ik hoopte dat ze meer zouden gaan betalen als ik mijn centificaten zou halen ben ik toch voor Peak gegaan, omdat de sfeer bij Peak mij erg aansprak. Peak is gewoon een bedrijf waar je je moet bewijzen, dan krijg je eerlijke kansen, leuke projecten en een marktcomform salaris.

Een goede vriend van mij begon toen ik bij Peak begon voor een hoger salaris bij BT (ook detachering). Inmiddels zitten we qua centificering gelijk, alleen is mijn salaris inmiddels een stuk hoger dan die van hem ;)

Ik weet niet bij welk bedrijf jij werkt, maar ik denk niet dat jij het voor elkaar krijgt om in 14 maanden tijd 700 bruto te stijgen ;)

1. Laag salaris:
Ik zat te laag inderdaad, maar ben zeer hard gestegen in een zeer korte tijd.

2. Geen leuk project:
Gelul, ik ken zat mensen bij Peak die zijn overgenomen, omdat ze niet bij de klus weg wilde omdat het onwijs leuk was. Peak heeft bij vele grote en kleinere bedrijven verschillende functies. Natuurlijk zullen daar wel is wat mindere tussen zitten, maar dat weet je van te voren ook niet en hun ook niet! Als je ergens van te voren op sollicitatie gaat en het lijkt je super, dan kan de realiteit soms toch behoorlijk tegenvallen.

Mocht een project je niet bevallen, dan halen ze je daar gewoon weer weg als je dat aangeeft, daar doen ze niet moeilijk over. Ik ken ook genoeg detacheerder die je gewoon laten zitten, omdat je nu eenmaal geld opleverd bij die klant!

3. Auto met sticker waarvan de leukste niet beschikbaar zijn:
Dit is ook niet waar, je komt op de wachtlijst. Je kan van te voren vragen hoeveel mensen erop staan dus je weet hoelang je ongeveer moet wachten. Ik had binnen 3 weken namelijk mijn Leon ;)

En na je MCSE heb je een vrij keuze. Voor het leasebedrag waaruit je auto's kan kiezen is goed geregeld. Alle middelklasse auto's kan je er prima mee leasen (bijvoorbeeld een; Jetta, Golf, Leon, 308, A3 of BMW 1).

Dus hou is op met je reacties die absoluut nergens opslaan. Alleen puntje 1 klopt gedeeltelijk, maar die kan je snel ombuigen als je dat wilt. Peak heeft toch niet voor niks de slogan "you can really do it, if you want to" En die klopt voor 100% !

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardcoreHoolie
@ boeing767

Ach, sommige kunnen waarschijnlijk iets niet hebben.
Het is en blijft toch je eigen keus of je nou wel of niet op dat bod ingaat.

Zoals ik er meer hoor, zijn ze blij dat ze lager begonnen zijn, maar inmiddels wel hoger zitten.

Bij sommige krijg je een hoger startsalaris, maar dan krijg je geen vergoeding met het behalen van examens, of bij sommige krijg je minder per behaalde examen.

Haha ik hoop dat het bij mij ook maar 3 weken duurt voor mn Leon :D
Dan hoef ik er nog maar 1 hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HardcoreHoolie schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:49:
@ boeing767

Ach, sommige kunnen waarschijnlijk iets niet hebben.
Het is en blijft toch je eigen keus of je nou wel of niet op dat bod ingaat.

Zoals ik er meer hoor, zijn ze blij dat ze lager begonnen zijn, maar inmiddels wel hoger zitten.

Bij sommige krijg je een hoger startsalaris, maar dan krijg je geen vergoeding met het behalen van examens, of bij sommige krijg je minder per behaalde examen.

Haha ik hoop dat het bij mij ook maar 3 weken duurt voor mn Leon :D
Dan hoef ik er nog maar 1 hehe
Precies, klinkt haast wel alsof Timmai jaloers is, al zal hij dat natuurlijk weer ontkennen :+

Anyway, heb je niet gevraagd hoeveel er nog voor je waren op de wachtlijst dan? Dan weet je waar je ongeveer rekening mee moet houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand ervaringen met consultancy tak binnen peak-it? ben benieuwd wat de ervaringen daar zijn. Krijgen ze leuke opdrachten? lukt het ze om met de naam 'peak-it' toch de wat zwaardere professionals ook weg te zetten...etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is laag startsalaris? Ik rol hier binnen op € 2300-2400...
Is het bij Peak gelijkwaardig + dergelijke snelle doorgroei mogelijkheden?
(23, HBO, software ontwikkeling)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met € 2300 kun je starten bij Peak als je net uit school komt.

Doorgroeimogelijkheden liggen bij jezelf. In eigentijd studeren en een cursus op zijn tijd zijn mogelijk.
Snel doorgroeien (naar een hogere functie) is naar mijn mening nooit een goed ding.
Bv. Van helpdeskmedewerker naar architect binnen 1 jaar (overdreven uiteraard ;))

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zag gisteren een Peak-IT auto over de A15 van Rotterdam naar Dordrecht rijden bij Waalhaven Zuid / Pernis, wie was dat? :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 15:14:
Wat is laag startsalaris? Ik rol hier binnen op € 2300-2400...
Is het bij Peak gelijkwaardig + dergelijke snelle doorgroei mogelijkheden?
(23, HBO, software ontwikkeling)
volgens mij kom je inderdaad op zo'n soort salaris uit als HBOer

Verwijderd

Motrax schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 11:35:
Ik zag gisteren een Peak-IT auto over de A15 van Rotterdam naar Dordrecht rijden bij Waalhaven Zuid / Pernis, wie was dat? :P
LOL, je hebt één van de in totaal 350+ auto's gezien :P
Anyway ik was het niet ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:54:
heeft iemand ervaringen met consultancy tak binnen peak-it? ben benieuwd wat de ervaringen daar zijn. Krijgen ze leuke opdrachten? lukt het ze om met de naam 'peak-it' toch de wat zwaardere professionals ook weg te zetten...etc
Geen ervaring mee, maar ze hebben gemiddeld gezien volgens mij best wel zware jongens. De gemiddelde leeftijd ligt bij de consulentietak volgens mij zelfs ver boven de 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zin er ook mensen die ervaring hebben met het behalen van hun HBO via peak it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn ervaring met peak it. wat een kinderachtige indruk hebben ze op mij achter gelaten zeg.
ik had voor de gein mijn cv op monsterboard gezet en werd gebeld door een veel te drukke jonge dame.
of ik niet een keer tijd had voor een gesprek.ben er naartoe gegaan en dan kom je binnen daar bij dat kantoor van ze en dan lijkt het alsof je weer een middelbare school binnenloopt.poster van soapsterren enz heel populair gedrag en alsof ze me al jaren kenden.en dan het salaris voorstel echt schandalig.heb de koffie laten staan en ze bedankt dat ze mijn tijd verkwanseld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
@Profilerr:

Hoe een bedrijf zichzelf ook profileerd ( ;) ), je dermate onbeschoft gedragen bij een sollicitatiegesprek kan je nooit iets positiefs opleveren. De IT wereld is klein, ik zit zelf inmiddels bij de 2e detacheringclub en je blijft dezelfde gezichten tegenkomen. Je weet nooit waar je over een paar jaar staat of met welke mede-detacheerders een klant een project in gaat.

Ik ken je achtergrond niet, ik weet niet hoe oud je bent en welke papieren of ervaring je al hebt maar de meeste mensen vinden dat ze een te laag loonbod krijgen. Persoonlijk krijg ik de indruk dat docenten nogal eens de verkeerde indruk geven van wat voor loon een pas afgestudeerde gaat verdienen. Toen ik startte kreeg ik 1850 bruto (HBO) en ik moest me 2 jaar bewijzen voor ik in aanmerking kwam voor een promotie.
Op dit moment heb ik helemaal niets te klagen, gewoon jezelf bewijzen dat wordt je door een goede werkgever daar ook voor beloond. Vergeet niet dat school/college gewoon een feestje was, uitstel van moeten werken en dat je op de arbeidsmarkt pas echt begint met leren.

Als ik de berichten hier zo lees kiest Peak IT er voor om die mensen die zich het meeste inzetten het beste te belonen en dat je jezelf eerst moet bewijzen voor je een 'goed' salaris krijgt. Klinkt mij vrij redelijk maar er zijn voldoende andere partijen op de markt die een andere visie hanteren en het staat je vrij om bij hen te solliciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philip J. Dijkstra schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:27:
@Profilerr:

Hoe een bedrijf zichzelf ook profileerd ( ;) ), je dermate onbeschoft gedragen bij een sollicitatiegesprek kan je nooit iets positiefs opleveren. De IT wereld is klein, ik zit zelf inmiddels bij de 2e detacheringclub en je blijft dezelfde gezichten tegenkomen. Je weet nooit waar je over een paar jaar staat of met welke mede-detacheerders een klant een project in gaat.

Ik ken je achtergrond niet, ik weet niet hoe oud je bent en welke papieren of ervaring je al hebt maar de meeste mensen vinden dat ze een te laag loonbod krijgen. Persoonlijk krijg ik de indruk dat docenten nogal eens de verkeerde indruk geven van wat voor loon een pas afgestudeerde gaat verdienen. Toen ik startte kreeg ik 1850 bruto (HBO) en ik moest me 2 jaar bewijzen voor ik in aanmerking kwam voor een promotie.
Op dit moment heb ik helemaal niets te klagen, gewoon jezelf bewijzen dat wordt je door een goede werkgever daar ook voor beloond. Vergeet niet dat school/college gewoon een feestje was, uitstel van moeten werken en dat je op de arbeidsmarkt pas echt begint met leren.

Als ik de berichten hier zo lees kiest Peak IT er voor om die mensen die zich het meeste inzetten het beste te belonen en dat je jezelf eerst moet bewijzen voor je een 'goed' salaris krijgt. Klinkt mij vrij redelijk maar er zijn voldoende andere partijen op de markt die een andere visie hanteren en het staat je vrij om bij hen te solliciteren.
ik heb een uitstekende baan bij defensie al ruim 6 jaar.met altijd een uitstekend salaris.het kan echter nooit kwaad ergens anders te kijken.daarom dat ik op hun aanbod inging voor een gesprek.iemand met 6 jaar werkervaring in de it een bruto salaris van 1400 euro aanbieden dat vind ik pas onbeschoft.
als ze mensen dat salaris aan willen bieden dan moeten ze wel weten wie ze op gesprek vragen.idd prima start salaris voor een mbo van 18 jaar.just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:17:
[...]

ik heb een uitstekende baan bij defensie al ruim 6 jaar.met altijd een uitstekend salaris.het kan echter nooit kwaad ergens anders te kijken.daarom dat ik op hun aanbod inging voor een gesprek.iemand met 6 jaar werkervaring in de it een bruto salaris van 1400 euro aanbieden dat vind ik pas onbeschoft.
als ze mensen dat salaris aan willen bieden dan moeten ze wel weten wie ze op gesprek vragen.idd prima start salaris voor een mbo van 18 jaar.just my 2 cents
En welke certificaten heb je daarbij? Ik ben het met je eens dat 1400,- met 6 jaar werkervaring te laag is, maar ze kijken zoals een ander naar certificaten en diploma's. Misschien is dat wel de reden geweest om dat bedrag te noemen. Trouwens, dat bedrag is relatief aanpasbaar hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn startsalaris, iets langer dan 7jaar geleden (HBO), lag destijds al 1800 euro. Beschamend dat ze dat aanbieden.

Het bedrag is relatief aanpasbaar...haha ja, +/- 10% tot 15% maar dat schiet bij 1400 nog niet echt op

Verwijderd

Ben wel benieuwd. Begint Peak-IT al iets te merken van de recessie? veel bankzitters/minder aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 09:51
Ik had vandaag twee (2!) dezelfde folders, 1 met mijn volledige voornaam, 1 met alleen mijn initialen. :| Zelfde adres, vraag me af hoe ze er aan komen :?

Tsja, blijft kansarme kansloze toko. 1400 euro voor 6 jaar ervaring :P

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Peak-IT doet inderdaad aan magazines. Vind ik toch een beetje een vreemde eend in de bijt als detacheringsbureau, maar blijkbaar vinden ze dat nodig :P

[ Voor 51% gewijzigd door Outerspace op 22-12-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

DiedX schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:46:
Ik had vandaag twee (2!) dezelfde folders, 1 met mijn volledige voornaam, 1 met alleen mijn initialen. :| Zelfde adres, vraag me af hoe ze er aan komen :?

Tsja, blijft kansarme kansloze toko. 1400 euro voor 6 jaar ervaring :P
Mijn CV stond op monsterboard, ze reageerde wel eens via mail nooit op in gegaan ik denk dat ze daar de info van hebben gok ik.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Ik werk nu bijna een jaar bij Peak-IT en mijn ervaringen daar zijn heel positief. Ik begon daar met MBO en had niet super veel werkervaring. Ik begon met 2 weken studie op kantoor waar ik itil en mcdst haalde en direct een auto kreeg. Zij betalen verder al je certificeringen, examens en je opleidings materiaal. Moet nu alleen nog me 70-297 halen en dan ben ik mcse :P binnen een jaar. Daarnaast kun je aangeven welke richting je in wilt, en als je maar laat zien dat je wilt dan helpen ze je ook.

Daarnaast organiseert peak heeeel veel uitjes zoals seminars (erg leerzaam) en gewone bedrijfsuitjes - een uitstekende gelegeheid om wat bij te praten met collega's maar ook met mensen van peak zelf. Daarnaast ga je ook nog wel eens uit met het bedrijf waar je gedetacheerd bent, dus wat dat betreft kom je ook al zeker niet tekort!

Conclusie: Voor starters en mbo-ers is peak perfect. Waar krijg je nou als mbo-er al gelijk een auto. Je kunt er veel leren, certificaten halen, werkervaring opdoen bij verschillende bedrijven, veel bedrijfsculturen leren kennen etc etc. HBO bij peak is ook geen probleem. Daarnaast groei je extreem snel in salaris, daar is peak reeel in en doen ze niet moeilijk om. Dit is zeker bespreekbaar bij peak. Detachering is gewoon veelzijdig, je leert iedere keer nieuwe mensen kennen en dus ook goed voor je kennis kring en van iedereen leer je wel wat.

:) R de F

• Jdv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:18

Jdv

Ik sluit mij bij creatormusic aan.

Ben zelf 1,5 jaar bij Peak in dienst en ben ook met mijn MCSE bezig.

• technoaddict
Tis alleen jammer dat je naast de 50 euro loonsverhoging per examen geen verhoging krijg voor het behalen van je MCSE. Tenminste, dat was bij mij zo. Bij MCSA krijg je wel een verhoging van xxx euro ( Hoogte ligt aan hoe goed je babbel is ). Ze zeiden dat het bedrijf waar ik werkte niet meer betaalde en daarom geen verhoging konden geven. Het zou dus anders kunnen zijn bij bedrijven die wel meer geven aan Peak, maar ik betwijfel of dat de echte rede was om niet meer hoger te gaan in salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Laatst online: 14-09 21:01
Ik moet 8 januari op gesprek bij peak :o

*nerveus is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 14:22:
Conclusie: Voor starters en mbo-ers is peak perfect. Waar krijg je nou als mbo-er al gelijk een auto. Je kunt er veel leren, certificaten halen, werkervaring opdoen bij verschillende bedrijven, veel bedrijfsculturen leren kennen etc etc.
Bij genoeg bedrijven krijgt je meteen een auto, maak gewoon duidelijk wat je wilt en verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Bod binnen van Peak-IT:
• Een salaris van € 8,65 bruto per uur.

Ik voel me niet echt serieus genomen.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Conclusie: Voor starters en mbo-ers is peak perfect. Waar krijg je nou als mbo-er al gelijk een auto. Je kunt er veel leren, certificaten halen, werkervaring opdoen bij verschillende bedrijven, veel bedrijfsculturen leren kennen etc etc. HBO bij peak is ook geen probleem. Daarnaast groei je extreem snel in salaris, daar is peak reeel in en doen ze niet moeilijk om. Dit is zeker bespreekbaar bij peak. Detachering is gewoon veelzijdig, je leert iedere keer nieuwe mensen kennen en dus ook goed voor je kennis kring en van iedereen leer je wel wat.

:) R de F
Dit krijg je bij elke detacheerder. Dus zo bijzonder is PEAK niet.

Daarnaast geven goede detacheerders een hogere basis salaris dan peak. Ik kwam daar aan met 2 jaar ervaring. Bieden ze me een honger loontje!! 1263 Euro (minimum voor 23) ik was toen 24.

Detacheerders doen veel aan uitjes niet alleen peak. Om hierom nou peak de hemel in te prijzen vind ik beetje jammer.

Wat wel leuke achtergrond is.
De eigenaar van PEAK is begonnen met 3 andere mensen in Qmagic. Vervolgens na een opbouw periode is hij uit Qmagic gestapt en PEAK opgezet. Vervolgen hebben een aantal oud medewerkers van Qmagic diverse detacheer buro's opgezet. Olympia IT geloof ik, nu zijn deze detacheer buro's samengevoegd met PEAK-IT.

Baletje is weer rond. Ik vind Peak-IT meer een geld wolf die wil profiteren over de rug van de medewerkers.
Zo kwam er nog niet zo lang gelden een vacature vrij bij een oud werkgever van mij. Omdat Olympia overgenomen was door piak. Peak gebeld. Vacature open. Graag opvulling verzorgen.

Komt Peak met 2 voorstellen 1 was erg duur en had te veel ervaaring. die zal dus geen uitdaging hebben op de job. De andere was een junior met de juiste papieren en instelling "op papier" en een stuk goedkoper.

Afijn de dure aan de kant geschoven en de goedkopere kracht uitgenodigd. Op papier stond dat hij MCDST had en ITIL Mavo opleiding en HBO had gehad.. enz enz..

Achter af bij het gesprek is dus naar voren gekomen dat de jongen 0,0 ervaaring had. Geen enkel papiertje had en al zeker nooit een HBO opleiding had gevolgd.. Hoogst was MAVO.

Hij was dus op basis van CV aangenomen maar bij 1e gesprek keihard afgewezen.
Nu probeerde PEAK dus alsnog die andere jongen naar voren te schuiven. Uiteindelijk voor een meer berouwbare detacheerder gekozen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Polat06 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:54:
Bod binnen van Peak-IT:
• Een salaris van € 8,65 bruto per uur.

Ik voel me niet echt serieus genomen.
Albert Heijn zoekt nog een heleboel mensen. Ik heb even gekeken in de supermarkten CAO: uurloon voor een aankomend caissiere van 23+: EUR 8,88 per uur per 1-1-2007, dus nu waarschijnlijk een paar procent hoger.

M.a.w. je wordt inderdaad niet serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 01:16

Red Boll

Kick Ass!

technoaddict schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:55:
Tis alleen jammer dat je naast de 50 euro loonsverhoging per examen geen verhoging krijg voor het behalen van je MCSE. Tenminste, dat was bij mij zo. Bij MCSA krijg je wel een verhoging van xxx euro ( Hoogte ligt aan hoe goed je babbel is ). Ze zeiden dat het bedrijf waar ik werkte niet meer betaalde en daarom geen verhoging konden geven. Het zou dus anders kunnen zijn bij bedrijven die wel meer geven aan Peak, maar ik betwijfel of dat de echte rede was om niet meer hoger te gaan in salaris.
Denk dat ik wel zou willen rulen kwa beloning hoor :9 ... Ik krijg alleen een éénmalige beloning (700-800€)wanneer ik MCSE of MCITP ben/wordt.

Zo is het overal wat denk ik. Toch een leuke motivatie om door te leren.

Vraagje: Krijg je dat bedrag erbij voor IEDER behaald MS examen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 15-09 11:11

racoon

mooowwww

ja als je mcsa bent heb je dus 4 examens gedaanx50 euro is 200 euro er bij.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
+ als je MCSA compleet hebt krijg je nog een extra verhoging, die niet vast staat, maar voortkomt uit een gesprek. Was in mijn geval 150 euro toen volgens mij. Dus 350 totaal. + die ITIL en MCDST examens die je in een paar weken kan halen kan je dus best snel op een redelijk salaris uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

racoon schreef op woensdag 24 december 2008 @ 19:23:
ja als je mcsa bent heb je dus 4 examens gedaanx50 euro is 200 euro er bij.
Dat snap ik maar Microsoft heeft mischien nog 100+ examens? Niet iedereen stopt bij MCSA.
Krijg je voor het behalen van *ELK* MS examen er 50E bij per maand?

MCSA=4 + MCSE=3 + MCITP=3 = 500E per maand erbij???
Klinkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Red Boll schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:03:
[...]

Dat snap ik maar Microsoft heeft mischien nog 100+ examens? Niet iedereen stopt bij MCSA.

Klinkt erg goed.
Je begint ook belachelijk laag bij Peak IT. Je wordt daar aangespoord om certifikaten te behalen. Doe je dit niet, dan wordt je serieus onderbetaald. Doe je dit wel, dan kun je er redelijk wat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

makila schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:09:
[...]
Je begint ook belachelijk laag bij Peak IT. Je wordt daar aangespoord om certifikaten te behalen. Doe je dit niet, dan wordt je serieus onderbetaald. Doe je dit wel, dan kun je er redelijk wat verdienen.
Dat klinkt op zich redelijk. Ze moeten toch een stok achter de deur houden zodat je wel door gaat leren en zo kun je als werknemer zelf bepalen wanneer je een loonsverhoging gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Red Boll schreef op woensdag 24 december 2008 @ 23:03:
[...]

Dat klinkt op zich redelijk. Ze moeten toch een stok achter de deur houden zodat je wel door gaat leren en zo kun je als werknemer zelf bepalen wanneer je een loonsverhoging gaat krijgen.
Bij ons krijg je meteen een goed loon. Nadien word je onder 'lichte' dwang verplicht jezelf te certifiëren. Doe je dit niet, en geraak je niet van de bench af, dan krijg je een 'rotte' handdruk.

Verwijderd

Ik zie zowel positieve als negatieve ervaringen bij Peak-IT. De positieve zijn vooral als opstapje, maar *knip wervingspromo*

[ Voor 72% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2008 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Boll schreef op woensdag 24 december 2008 @ 20:03:
[...]

Klinkt erg goed.
Na je MCSE wordt je op ervaring/leeftijd/centificaten beoordeeld, dus niet meer per centificaat verhoogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:10:
[...]

Na je MCSE wordt je op ervaring/leeftijd/centificaten beoordeeld, dus niet meer per centificaat verhoogd
Ook voor je MCSE wordt je op je ervaring/leeftijd/certificaten qua loon verhoogd, per jaar dat je er werkt stijg je een x % (vraag me niet hoeveel :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Daarnaast groei je extreem snel in salaris, daar is peak reeel in en doen ze niet moeilijk om.
Als ik de aanbiedingen hier lees is Peak juist niet helemaal reeeel wat betreft salaris en proberen ze de onderkant van de detacheringsmarkt uit te melken. Als je in den beginne erg weinig krijgt zal doorgroeien ook sneller " extreem snel" lijken dan bij een bedrijf waar je gewoon direct een net salaris krijgt.

Ik zie Peak nog steeds als de onderkant van de markt en ik merk dat meer mensen om mij heen Peak zo kwalificeren. Leuk voor starters met weinig meer papieren dan hun school diploma maar echte zwaargewichten ben ik er nog nooit tegen gekomen.Als ik bij het beschikbaar personeel kijk zie ik ook niet meer dan ik verwacht: helpdesk medewerkers en sr helpdesk medewerkers op een handje vol andere vakgebieden na.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 31-12-2008 00:25 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makila
Bor de Wollef schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:20:
[...]

Als ik de aanbiedingen hier lees is Peak juist niet helemaal reeeel wat betreft salaris en proberen ze de onderkant van de detacheringsmarkt uit te melken. Als je in den beginne erg weinig krijgt zal doorgroeien ook sneller " extreem snel" lijken dan bij een bedrijf waar je gewoon direct een net salaris krijgt.
Mensen die 3000€ bruto verdienen bij Peak vind ik hier weinig. En als ik zo iemand tegen kom dat heeft die zoveel certifikaten behaald, dat ik er hoofdpijn van krijg. Bij de meeste detacheerders zit je aan 3000€ na ongeveer 4-5 jaar dienst. Ik heb de indruk dat dit bij Peak veel langer duurt, en enkel als je jaarlijks verscheidene certifikaten op jou CV kunt bijschrijven. Peak lijkt me dan ook vooral een bedrijf om snel veel certifikaten te behalen zodat je nadien tijdens interviews bij andere bedrijven heel wat bagage meeneemt, om serieus te kunnen onderhandelen.

[ Voor 11% gewijzigd door makila op 31-12-2008 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

makila schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:24:
[...]
Peak lijkt me dan ook vooral een bedrijf om snel veel certifikaten te behalen zodat je nadien tijdens interviews bij andere bedrijven heel wat bagage meeneemt, om serieus te kunnen onderhandelen.
Dat is volgens mij precies het principe van Peak-IT. Dat zie je ook in andere takken van sport. Bijvoorbeeld in de accountancy. Daar starten jaarlijks duizenden HBO-ers/WO-ers tegen een standaard salaris en met de plicht accountant/belastingadviseur/EDP-auditor te worden. Als je daar je examens niet haalt loop je ook vast in je carriere. Als je de examens haalt gaan toch veel mensen weg omdat ze er geen ruk meer aan vinden en elders meer kunnen verdienen.

Er is niets mis mee om ergens 2 tot 4 jaar flink kennis op te doen en deze kennis vervolgens te verzilveren. Ieder type bedrijf heeft zijn eigen plaats in de cyclus van junior-medior-senior en in de verdeling van expertise (een MKB automatiseerder is heel anders dan een bankenrekencentrumbeheerder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn CV even geupload naar Peak-IT. Ben benieuwt wat ze mij te bieden hebben.

Voor de duidelijkheid:

- Starter
- 18, bijna 19 jaar.
- MBO Informatica diploma
- 1,5 jaar werkervaring bij een grote hotelketen op het hoofdkantoor als e-commerce medewerker.

We gaan het zien. 1200 is toch wel het minste wat ik kan verwachten? :9
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.