Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:52
Koekfabriek schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 17:43:
[...]

Is een van de mogelijkheden in de uitzend CAO (volgens mij kan de werkgever uit een paar opties kiezen), heb ook bij een werkgever (kaliber Peak-IT) gezeten die dat beleid hanteerde. 1ste ziekdag is voorjezelf, de andere dagen krijg je 90% uitbetaald.
Klopt de CAO is niet al te best. Ik mankeer eigenlijk nooit wat. Maar in mijn tijd van Peak-IT heb ik mijn verstandskiezen moeten laten trekken en daar ben ik dus een paar dagen ziek van geweest. En zo iets komt je dus meteen duur te staan.

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:56
Toch best triest om te lezen dat in 10 jaar tijd Peak er niet beter, misschien zelfs slechter, is op geworden. De verhalen van Regedit herken ik volledig. Ook bij hebben ze schade, die tijdens diensttijd was ontstaan, door mijn strot proberen te duwen. Gelukkig had ik een vriend die al juridisch meer op de hoogte is over leasen en kosten tijdens werktijd.

Sterkte allen die nog bij Peak zitten

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wylana schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:17:
Toch best triest om te lezen dat in 10 jaar tijd Peak er niet beter, misschien zelfs slechter, is op geworden. De verhalen van Regedit herken ik volledig. Ook bij hebben ze schade, die tijdens diensttijd was ontstaan, door mijn strot proberen te duwen. Gelukkig had ik een vriend die al juridisch meer op de hoogte is over leasen en kosten tijdens werktijd.

Sterkte allen die nog bij Peak zitten
Mwah, ik ben het niet met je eens dat het slechter is geworden, ik vond het zelfs een verbetering sinds 2016_2019 tov 2007-2012. De lonen liggen hoger, de belachelijke stickers hebben oets normalere proporties gekregen, HBO studies zijn weer mogelijk. Je hebt gelijk dat accountmanagers redelijk vlot vertrekken, maar dat zie ik elders (detacheerders) ook. Wat dat betreft geen verschil tov 12 jaar geleden :P

Wat ik zelf jammer vond is dat 36u (4×9) bij detachering een minder geziene optie is. Ook een van de redenen waarom ik over ben gestapt naar een opdrachtgever ivm geboorte dochter.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelken
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 15:32
Zelf werk ik nu ook al een aantal maanden bij Peak-IT. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben wanneer ik hier weg kan (zit momenteel nog vast aan de studie overeenkomst).

Het begon eigenlijk al bij het sollicitatiegesprek, waar gouden bergen beloofd werden. Op dat moment had ik werk nodig, dus mede door deze vooruitzichten akkoord gegaan met het aanbod. Helaas zijn geen van alle beloften tot nu toe nagekomen door Peak-IT.

Ook het contact met de fieldmanager is ook niet geheel fijn te noemen. Ze zeggen dat ze voor de medewerkers opkomen, maar ondertussen zijn ze bezig met het wegpesten van collega's welke volgens hen te lang zonder opdracht zitten.

Ook de kosten en voorwaarden voor de reclameauto's zijn opvallend. Je mag betalen voor een reclameauto, maximaal 10.000 kilometer privé en je mag moeite doen om de auto onderhouden te krijgen. Zoals eerder ook al was aangegeven, als je voorganger niet zo zuinig op de auto was, zit je met die problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastynasterd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-06 21:33
Vaelken schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:10:
Zelf werk ik nu ook al een aantal maanden bij Peak-IT. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben wanneer ik hier weg kan (zit momenteel nog vast aan de studie overeenkomst).

Het begon eigenlijk al bij het sollicitatiegesprek, waar gouden bergen beloofd werden. Op dat moment had ik werk nodig, dus mede door deze vooruitzichten akkoord gegaan met het aanbod. Helaas zijn geen van alle beloften tot nu toe nagekomen door Peak-IT.

Ook het contact met de fieldmanager is ook niet geheel fijn te noemen. Ze zeggen dat ze voor de medewerkers opkomen, maar ondertussen zijn ze bezig met het wegpesten van collega's welke volgens hen te lang zonder opdracht zitten.

Ook de kosten en voorwaarden voor de reclameauto's zijn opvallend. Je mag betalen voor een reclameauto, maximaal 10.000 kilometer privé en je mag moeite doen om de auto onderhouden te krijgen. Zoals eerder ook al was aangegeven, als je voorganger niet zo zuinig op de auto was, zit je met die problemen.
Wat deed je precies bij Peak-IT?

Welke beloftes worden niet nagekomen?

En hoe werkt het daar met het verkrijgen van opdrachten? regelt de werkgever dat normaliter? Of moet je zelf actief opzoek? (hoe?).

Ik ben zelf namelijk van plan binnenkort de IT (niet verwarren met peak-IT ;) ) in te rollen (programmeren), al dan niet via een traineeship van een grote detacheerder.
(Ik heb bijna m'n WO-bachelor propedeuse binnen, en wou rond gaan kijken wanneer ik de p heb afgerond).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50

Arfman

Drome!

Volgens mij zit je als WO-er niet op je plek bij Peak, dan kom je meer bij de Capgemini's van deze wereld uit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:52
Bastynasterd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:12:
[...]

En hoe werkt het daar met het verkrijgen van opdrachten? regelt de werkgever dat normaliter? Of moet je zelf actief opzoek? (hoe?).

Ik ben zelf namelijk van plan binnenkort de IT (niet verwarren met peak-IT ;) ) in te rollen (programmeren), al dan niet via een traineeship van een grote detacheerder.
(Ik heb bijna m'n WO-bachelor propedeuse binnen, en wou rond gaan kijken wanneer ik de p heb afgerond).
Nou heb ik geen kennis van programmeren, maar de opdrachten worden je door Peak-IT aangeboden. Peak probeert iets te zoeken wat zo goed mogelijk bij je past.

In mijn geval was dat een functie als systeembeheerder. Maar met jou opleiding en kennis van programmeren denk ik niet dat detacheerders zoals Peak-IT veel voor je kunnen betekenen.

Peak-IT is een club die veel en heel erg snel helpdesk medewerkers en systeembeheerder weg zet. Programmeurs of ontwikkelaars heb ik daar in ieder geval nooit ontmoet. Ik zou het dus niet in de detachering zoeken, in ieder geval niet op dit niveau. Capgemeni heb ik ook gewerkt, daar doen ze wel meer op dat gebied.

[ Voor 4% gewijzigd door ZesBarkiePK op 23-06-2020 09:58 ]

LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaelken
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-06 15:32
Bastynasterd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:12:
[...]

Zelf heb ik ervaring in de 1e/2de lijn support, werkplekbeheer en wat algemenere IT taken. Zoals vele zullen zeggen, een echte starter.

Qua beloften kun je denken aan bijvoorbeeld een redelijke salarisverhoging per maand na een goede beoordeling, het krijgen van een vast contract na het eerste contract, en passende opdrachten (dan niet alleen kijkend naar werkzaamheden, maar ook naar werkplezier, omgeving, reistijd en vergelijkbare dingen).

Accountmanagers zijn vooral bezig met opdrachten te zoeken voor de mensen zonder opdracht. Wanneer je er een tijdje op hun kantoor zit, beginnen ze wel te pushen van 'zoek eens vijf vacatures per week, stuur ze naar mij door, misschien kan ik je dan plaatsen'.

Als WO-er zou je bij een vergelijkbare detacheerder niet snel op je plaats voelen. Dan zou je inderdaad zoals Arfman aangeeft beter bij Capgemini of vergelijkbare bedrijven kunnen zitten.
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:56:
[...]

Nou heb ik geen kennis van programmeren, maar de opdrachten worden je door Peak-IT aangeboden. Peak probeert iets te zoeken wat zo goed mogelijk bij je past.

In mijn geval was dat een functie als systeembeheerder. Maar met jou opleiding en kennis van programmeren denk ik niet dat detacheerders zoals Peak-IT veel voor je kunnen betekenen.

Peak-IT is een club die veel en heel erg snel helpdesk medewerkers en systeembeheerder weg zet. Programmeurs of ontwikkelaars heb ik daar in ieder geval nooit ontmoet. Ik zou het dus niet in de detachering zoeken, in ieder geval niet op dit niveau. Capgemeni heb ik ook gewerkt, daar doen ze wel meer op dat gebied.
Helaas is het in mijn geval niet het beste wat past, maar waar ze mij het snelste konden plaatsen. Dat dit een enkele reis ruim 1,5 uur verder is, moest volgens Peak weinig uitmaken, want ze hadden een opdracht voor me en ik kon weer geld voor ze verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vaelken schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 19:29:
[...]
Qua beloften kun je denken aan bijvoorbeeld een redelijke salarisverhoging per maand na een goede beoordeling, het krijgen van een vast contract na het eerste contract,
Goed op papier laten zetten is overal het advies. Ik was ook minder verstandig om dit niet te doen.
en passende opdrachten (dan niet alleen kijkend naar werkzaamheden, maar ook naar werkplezier, omgeving, reistijd en vergelijkbare dingen).
Met een overschot aan leads is het passend krijgen een stuk makkelijker als dan wanneer er een krapte is. Ik heb ook een klus geaccepteerd die verder lag dan ik had gehoopt.
Accountmanagers zijn vooral bezig met opdrachten te zoeken voor de mensen zonder opdracht. Wanneer je er een tijdje op hun kantoor zit, beginnen ze wel te pushen van 'zoek eens vijf vacatures per week, stuur ze naar mij door, misschien kan ik je dan plaatsen'.
Daar zijn het accountmanagers voor, die gaan over accounts. De fieldmanager is er voor jou als persoon.
Als WO-er zou je bij een vergelijkbare detacheerder niet snel op je plaats voelen. Dan zou je inderdaad zoals Arfman aangeeft beter bij Capgemini of vergelijkbare bedrijven kunnen zitten.
Mee eens. Voor hoogopgeleiden kan je beter aan grotere bedrijven denken. Hoewel Peak-IT groeit qua geschoold personeel, zijn ze lang niet ver genoeg om bij de grotere jongens aan te klampen.
Helaas is het in mijn geval niet het beste wat past, maar waar ze mij het snelste konden plaatsen. Dat dit een enkele reis ruim 1,5 uur verder is, moest volgens Peak weinig uitmaken, want ze hadden een opdracht voor me en ik kon weer geld voor ze verdienen.
Dat zul je bij elke detacheerder hebben. Als je vrij bent en het is binnen x uur te reizen, dan word je op de klus gezet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknownx09
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 11:50
In februari gesolliciteerd bij Peak-IT voor een startersfunctie, ik zou in april een opdracht krijgen. Tot op heden niks gehoord. Alle startersfuncties liggen stil door de corona virus, InWork, Call 2, Brunel, Zenda Support overal geprobeerd helaas is het nog even afwachten of starters kunnen beginnen of niet. in september schijnt er meer werk te komen voor starters. Laten we op het beste hopen :'D....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-06 19:45
Ongeveer een jaar geleden ben ik out of the blue door een recruiter van Peak-IT gebeld. Die mij vroeg hoe het met me ging en waar ik inmiddels stond in mijn carrière.

Toen ik hem mededeelde dat ik geen interesse heb om ooit nog voor Peak-IT te komen werken vroeg hij me waarom, toen heb ik mijn punten aangegeven die o.a. ook in dit topic staan. De recruiter gaf me toen gelijk en dat dit inderdaad bekend bij hun is, maar dat Peak-IT al een tijdje bezig was om hun leven te beteren en netter met personeel om te gaan. Voor de rest was het een prettig gesprek en geen pusherige recruiter,hij heeft me hierna ook met trust gelaten. :+

Nu vraag ik mij af, heeft Peak-IT inmiddels zijn leven gebeterd, wat zijn de ervaringen van mensen die er het afgelopen jaar hebben gewerkt, is het nog steeds een mensen fabriek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

targaryanwolf schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:13:
Ongeveer een jaar geleden ben ik out of the blue door een recruiter van Peak-IT gebeld. Die mij vroeg hoe het met me ging en waar ik inmiddels stond in mijn carrière.

Toen ik hem mededeelde dat ik geen interesse heb om ooit nog voor Peak-IT te komen werken vroeg hij me waarom, toen heb ik mijn punten aangegeven die o.a. ook in dit topic staan. De recruiter gaf me toen gelijk en dat dit inderdaad bekend bij hun is, maar dat Peak-IT al een tijdje bezig was om hun leven te beteren en netter met personeel om te gaan. Voor de rest was het een prettig gesprek en geen pusherige recruiter,hij heeft me hierna ook met trust gelaten. :+

Nu vraag ik mij af, heeft Peak-IT inmiddels zijn leven gebeterd, wat zijn de ervaringen van mensen die er het afgelopen jaar hebben gewerkt, is het nog steeds een mensen fabriek?
Ik ken iemand die er vorige week heeft gesolliciteerd en niet erg netjes is behandeld.

Grote boevenbende.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-06 19:45
BroWohsEdis schreef op maandag 27 juni 2022 @ 02:27:
[...]

Ik ken iemand die er vorige week heeft gesolliciteerd en niet erg netjes is behandeld.

Grote boevenbende.
Vertel, details a.u.b. dan haal ik de popcorn alvast.
Pagina: 1 2 3 Laatste