Koppeling leaseauto versleten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

De koppeling van mijn leaseauto lag er ineens uit een paar weken geleden na 75.000 km rijden. De koppeling helemaal bleek versleten. De leasemaatschappij wilde dat ik de reparatie zou betalen.

Ik rij al ruim 12 jaar auto waarbij ik met mijn eerste auto (ford KA) ruim 120.000 heb gereden en nooit problemen heb gehad. Daarna nog een kleinere auto gehad waarmee ik 70.000 km heb gereden en ook nooit een enkel probleem heb ervaren.

Ik heb aangeven dat het niet aan mijn rijstijl ligt. Ik rij niet met mijn voet op de koppeling (die gaat er altijd netjes naast). Ik sta natuurlijk voor mijn werk wel regelmatig in de file maar ook daar laat ik de koppeling netjes los. Ik heb dus geweigerd dat bedrag te betalen en nu komen ze met een eigen bijdrage die ik moet betalen omdat ze het op oneigenlijk gebruik gooien. Dit bedrag is vele malen lager dan het bedrag dat ik eerder voor de gehele reparatie moest betalen.

Kan ik nu nog iets doen of moet ik afwachten? De communicatie loopt via mijn werkgever. Het geeft me niet veel vertrouwen verder te moeten rijden met de auto nu ze de eerste reparatie aan de auto direct op mijn bordje gooien.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:57
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Als de leasemij jou wil laten opdraaien voor een versleten koppeling door verkeerd gebruik dan laat ze dat maar bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
Wat voor auto is het? Misschien te vinden dat er meer mensen zijn met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Onlangs kwam ook zo'n topic voorbij, echter met 13.000 km. Je zou dat topic eens na kunnen lezen voordat we hier hetzelfde posten:
Loon ingehouden schade leaseauto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Wie eist, bewijst.

De ECU van de meeste auto's houdt de stand van de verschillende pedalen bij, bij bepaalde "events" misschien kunnen ze die eens uitlezen. Als dan blijkt dat de koppeling nooit een paar % ingedrukt was is het waarschijnlijk dus niet zo dat jij altijd met je voet op de koppeling reed (zelfde geldt voor het toerental trouwens)

[ Voor 6% gewijzigd door ImNotnoa op 27-06-2019 10:18 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:02
Cheesy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:15:
Onlangs kwam ook zo'n topic voorbij, echter met 13.000 km. Je zou dat topic eens na kunnen lezen voordat we hier hetzelfde posten:
Loon ingehouden schade leaseauto
Niet helemaal het zelfde. Aangezien die auto als 110K op de teller had staan. en daarna was er 13K mee gereden.
onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rolfie schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Niet helemaal het zelfde. Aangezien die auto als 110K op de teller had staan. en daarna was er 13K mee gereden.
Lees dat topic nog eens, dan zul je zien dat dit niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:45

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

@Rolfie 110km ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Maasluip op 27-06-2019 10:19 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:02
Cheesy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:17:
[...]

Lees dat topic nog eens, dan zul je zien dat dit niet klopt.
klopt... Je hebt gelijk. Door gestreept.

Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08 21:22
Ook hierin, hoe ziet je werkgever dit. Staat deze achter jou of neutraal? Je LM moet aantonen dat dit echt oneigenlijk gebruik is en niet een fabricage fout / toe te rekenen aan andere zaken. Plus, als je voornamelijk de auto gebruikt voor zakelijke inzet, kan het zijn je werkgever hierin ook een financiële rol kan/moet/mag spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BernardV schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:12:
Wat voor auto is het? Misschien te vinden dat er meer mensen zijn met dit probleem?
Het gaat om een Citroen C1. Een kleintje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fedde schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:23:
Ook hierin, hoe ziet je werkgever dit. Staat deze achter jou of neutraal? Je LM moet aantonen dat dit echt oneigenlijk gebruik is en niet een fabricage fout / toe te rekenen aan andere zaken. Plus, als je voornamelijk de auto gebruikt voor zakelijke inzet, kan het zijn je werkgever hierin ook een financiële rol kan/moet/mag spelen.
Ze staan op zich wel achter mij maar vinden het wel een lastige kwestie. Ze hebben het voor mij opgenomen en zijn nog steeds aan het onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:24:
[...]

Het gaat om een Citroen C1. Een kleintje dus.
Eerste of tweede generatie?

De eerste generatie staat bekend om de zwakke koppeling die niet heel erg lang mee gaat. Hoe dit bij de tweede gen zit weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sj0ertum
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-08 09:13
75.000 km is niet veel voor een koppeling, maar een C1 is nu ook niet echt een klasse waarvan je het dubbele mag verwachten. Wie weet zat er wel een klein mankement, wat al die tijd voor lichte extra slijtage heeft gezorgd. Beetje kort door de bocht om het op jouw rijgedrag af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FastFred schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Eerste of tweede generatie?

De eerste generatie staat bekend om de zwakke koppeling die niet heel erg lang mee gaat. Hoe dit bij de tweede gen zit weet ik niet.
tweede generatie - 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sj0ertum schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:30:
75.000 km is niet veel voor een koppeling, maar een C1 is nu ook niet echt een klasse waarvan je het dubbele mag verwachten. Wie weet zat er wel een klein mankement, wat al die tijd voor lichte extra slijtage heeft gezorgd. Beetje kort door de bocht om het op jouw rijgedrag af te schuiven.
Het is absoluut niet veel. Daarom was ik zelf ook zo verbaasd.
Wat ik ook vreemd vind is dat ik inmiddels al ruim 1000 euro minder hoeft te betalen en ze alleen vragen om de eigen bijdrage. Als ze zo zeker van hun zaak waren zouden ze voet bij stuk houden lijkt mij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 16:48
Ik werk zelf bij een leasemaatschappij en in een dergelijk geval laten wij een onafhankelijk expert een oordeel geven en dat is dan bindend.
Laat jouw leasemaatschappij maar met een rapport van een expert komen waarin staat dat jij onjuist gebruik hebt gemaakt van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T7D_Sneezy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:39:
Ik werk zelf bij een leasemaatschappij en in een dergelijk geval laten wij een onafhankelijk expert een oordeel geven en dat is dan bindend.
Laat jouw leasemaatschappij maar met een rapport van een expert komen waarin staat dat jij onjuist gebruik hebt gemaakt van de auto.
Zij willen dat ik een onafhankelijk expert regel en dat zelf betaal. Ik vind de hele gang van zaken onprettig en vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 18:59
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Zij willen dat ik een onafhankelijk expert regel en dat zelf betaal. Ik vind de hele gang van zaken onprettig en vreemd.
Wie eist bewijst. Maar klinkt als een rare partij. Is het een van de grotere?

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:41:
[...]

Wat een onzin!

Wil je in een PB mijn jouw leasemaatschappij sturen. Als dat toevallig de club is waar ik werk ga ik intern voor je aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:42:
[...]

Wie eist bewijst. Maar klinkt als een rare partij. Is het een van de grotere?
Een van de grootste partijen..... De ervaringen die ik op internet zijn overwegend positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:46:
[...]

Een van de grootste partijen..... De ervaringen die ik op internet zijn overwegend positief.
Is het een private lease?
(daarbij kunnen ze als lease maatschappij meer druk uitoefenen omdat ze dan weten dat ze met 1 consument praten die mogelijk makkelijker onder de indruk is.)

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 27-06-2019 11:08 . Reden: zie nu dat je al 'van mijn werkgever' in de openingspost hebt staan :) ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 20:49
Was het niet zo dat deze auto geen zelfstellende koppeling had? Waardoor de koppeling om de zoveel tijd opnieuw afgesteld diende te worden, omdat hij anders overmatig slipte? Ik weet het niet zeker, maar zal even kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:29
Bekende problemen:
https://gratismijnautoverkopen.nl/zwakke-punten-toyota-aygo/ (sommigen hebben de koppeling al moeten vervangen bij 60.000km)
https://www.carblogger.nl...roen-c1-kopen-verstandig/ (koppeling relatief snel versleten 100k-150k)

@Pyramiden Was dat niet met de semi-automatische koppeling die ook te krijgen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 22-08 16:09
Pyramiden schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:02:
Was het niet zo dat deze auto geen zelfstellende koppeling had? Waardoor de koppeling om de zoveel tijd opnieuw afgesteld diende te worden, omdat hij anders overmatig slipte? Ik weet het niet zeker, maar zal even kijken.
Klopt, ik wou net exact hetzelfde posten. Heel veel monteurs weten dit niet waardoor de koppeling onevenredig hard slijt.

Wordt hier ook aangegeven:

YouTube: Toyota Aygo 1.0-12v - 2006 - 307.231 km - Klokje rond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Jongens, die eerste generatie van de drieling hebben inderdaad ruk koppelingen. Daar ligt allemaal een VVTi blok van Toyota onder de kap.

De generatie waar het hier om gaat is echter de 3-cilinder Puretech familie van Peugeot/Citroën zelf.

Jullie vergelijken appels met peren. Het posten van links naar artikelen over de eerste generatie voegt niks toe.

Ik praat poep, de 68pk versie in de nieuwe C1 is nog steeds een Toyota torretje, de 83pk 1.2 is het Puretech blok van PSA zelf.

[ Voor 27% gewijzigd door FastFred op 27-06-2019 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

FastFred schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:12:
Jongens, die eerste generatie van de drieling hebben inderdaad ruk koppelingen. Daar ligt allemaal een VVTi blok van Toyota onder de kap.

De generatie waar het hier om gaat is echter de 3-cilinder Puretech familie van Peugeot/Citroën zelf.

Jullie vergelijken appels met peren. Het posten van links naar artikelen over de eerste generatie voegt niks toe.
Weet je dat heel zeker?

Volgens mij is er niets noemenswaardigs veranderd toch behalve als je de 1.2 hebt? Dat is inderdaad een PureTech (heb er 1 gehad dus.. :)).

Even een toevoeging: ik heb ook een Peugeot 107 gehad van de eerste generatie en die koppeling was ook helemaal gaar na 60k km. Dat werd zonder discussie vervangen door Leaseplan (viel nog onder de garantie, ik had hem als occassion gekocht). Dus als dit om Leaseplan gaat.. voet in die monden stoppen want ze kennen de problemen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 27-06-2019 11:39 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
@Glashelder Ik dacht dat de 68pk versie ook een Puretech was ja, maar nu breng je me aan het twijfelen :9

Whoops, je hebt gelijk de 68pk C1 heeft ook in de tweede generatie de 1.0-liter 1KR-FE van Daihatsu/Toyota. De 83pk versie heeft Puretech 1.2 motor, de EB2DT

Dus @Verwijderd welk torretje ligt er in jou C1? De 1.0 68pk met de brakke koppeling, of de nieuwere 1.2 met 83pk?

[ Voor 62% gewijzigd door FastFred op 27-06-2019 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-08 20:49
@FastFred
https://www.automobile-ca...20/citroen_c1_vti_68.html
Volgens deze website is het een VVT-i als hij tussen 2014 en 2018 gemaakt is en de 1.0 heeft.

De 1.2 heeft inderdaad een Puretech blok:
https://www.automobile-ca...n_c1_puretech_vti_82.html

Edit: Ah, zie dat je het al had aangepast. Excuses.

[ Voor 10% gewijzigd door Pyramiden op 27-06-2019 11:42 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-08 14:49
Dit gaat helemaal nergens over, zolang de leasemaatschappiojj niet kan aantonen dat jij opzettelijk de koppeling kapot hebt gemaakt hebben ze geen poot om op te staan. je betaalt als werkgever een aanzienlijk bedrag voor een Lease auto en daaronder vallen alle kosten. Als werkgever zou ik de leasemaatschapij erop wijzen dat als zij zonder enige duidelijk bewijzen een medeweker van het bedrijf aanwijzen als schuldige dat zij naar de resterende lease contracten kunnen fluiten en alle nieuwe Lease auto's richting een andere lease maatschappij zullen gaan, het is nogal wat dat je als leasemaatschappij uit het niets zegt dat jij schuldig bent aan vernielling van een bedrijfs eigendom. Wat het punt van de leasemaatschappij vervolgens nog zwakker maakt is dat ze eerst aangegeven dat je alles moet betalen en vervolgens na wat contact opeens komen met je eigen risico. My two cents: Met gestrekt been erin en ze duidelijk laten maken dat je als werkgever en werknemer hier absoluut niet van gediend bent.

Een kleine update die voor de topic starter wel intressant kan zijn:
De leasemaatschappij heeft een overeenkomst met jouw werkgever en niet rechtstreeks met jouw (aanname) In deze overeenkomst staan zaken waaronder jou werkgever auto's in gebruik mag hebben, intressant is wat daar in staat welke kosten een leasemaatschapij mag doorbelasten aan een "berijder" of "gebruiker" van de afgenomen diensten door jou werkgever.

Dan heb jij als werknemer als het goed is ook een overeenkomst met jou werkgever van de Lease auto, over het algmeen een berijdersovereenkomst genoemd, wat staat hierin wat de werkgever op jou mag verhalen qua kosten die gemaakt worden omtrent jou Lease auto.

[ Voor 25% gewijzigd door inbedrijf op 27-06-2019 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Los van welke motor er nu in zit en of het een kwaaltje van dit model is ja of nee ben ik het met @inbedrijf eens.

Daarbij, koppeling is een slijtageonderdeel. What's next, je moet zelf lappen voor remblokjes en banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
inbedrijf schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:53:
je betaalt als werkgever een aanzienlijk bedrag voor een Lease auto en daaronder vallen alle kosten.
Dat is dus niet zo. Als aangetoond kan worden dat de auto niet gebruikt wordt zoals het zou moeten dan kunnen de kosten verhaald worden mits dit hard te maken is.

[ Voor 18% gewijzigd door T7D_Sneezy op 27-06-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:09
FastFred schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:57:
Los van welke motor er nu in zit en of het een kwaaltje van dit model is ja of nee ben ik het met @inbedrijf eens.

Daarbij, koppeling is een slijtageonderdeel. What's next, je moet zelf lappen voor remblokjes en banden?
Als je de banden binnen 10k kaal rijdt dan zou dat goed kunnen ja. Bij slijtageonderdelen gaan ze natuurlijk wel uit van een gemiddelde. Ik zeg niet dat de TS nu maar moet betalen maar een doorbelasting bij abnormaal gebruik is niet heel vreemd.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

T7D_Sneezy schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 12:16:
[...]

Dat is dus niet zo. Als aangetoond kan worden dat de auto niet gebruikt wordt zoals het zou moeten dan kunnen de kosten verhaald worden mits dit hard te maken is.
Dat klopt. Maar dat de koppeling van een C1, 107 of Aygo na 75k km is versleten is helemaal niets bijzonders.

Hier wordt iemand keihard een oor aangenaaid :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-08 15:07
Als dit geen privelease betreft dan heb je als werknemer toch ook geen contract met de leasemaatschappij. Volgens mij dient jouw werkgever deze kosten te dragen en al dan niet door te belasten aan jou. Nu gaat de werkgever er tussenuit en wordt jij als berijder aansprakelijk gesteld, vreemde situatie.

Niks betalen, laat ze maar aantonen dat het door jouw rijgedrag komt en niet een technisch mankement.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 17:55

Croga

The Unreasonable Man

Waarom praten jullie allemaal over de lease maatschappij?
Het is helemaal niet interessant wat de lease maatschappij allemaal wil en doet en vindt.

De leasemaatschappij mag doorbelasten wat ze willen. Als in het contract staat dat ze het schoonmaken van de voorruit bij dode insecten doorbelasten dan is dat zo.
Je WERKGEVER is verantwoordelijk. Als die niet kan aantonen dat jij de koppeling opzettelijk kapot gemaakt hebt dan mag de werkgever het lekker regelen met de lease maatschappij. Of die laatste doorbelast of niet is niet jouw probleem maar dat van de werkgever.

Let daarbij ook op dat jouw rijstijl hier helemaal niet van belang is. Het is alleen van belang of er GROVE nalatigheid of opzet in het spel is. Zelfs al rijdt je de hele dag met je voet op de koppeling dan praten we nogsteeds niet persé over grove nalatigheid of opzet.....

Wat staat er in het lease contract wat jij met je werkgever hebt?

[ Voor 17% gewijzigd door Croga op 27-06-2019 15:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Croga : in vrijwel alle fatsoenlijke leaseregelementen zal een clausule staan dat als de werknemer onjuist gebruikt maakt van de middelen (auto), de werknemer verantwoordelijk is voor de kosten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

@Croga

Collega van mij deed iets van 30-40k op een jaar met zijn wagen maar blaasde er wel 4 a 5 sets remblokken door op een jaar. Kon die na 2 setjes ook zelf betalen wegens abnormale slijtage (aka zware voet)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 17:55

Croga

The Unreasonable Man

SadisticPanda schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:49:
Collega van mij deed iets van 30-40k op een jaar met zijn wagen maar blaasde er wel 4 a 5 sets remblokken door op een jaar. Kon die na 2 setjes ook zelf betalen wegens abnormale slijtage (aka zware voet)
We Are Borg schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 15:46:
in vrijwel alle fatsoenlijke leaseregelementen zal een clausule staan dat als de werknemer onjuist gebruikt maakt van de middelen (auto), de werknemer verantwoordelijk is voor de kosten :)
Top. En nou het wettelijk kader daarvoor? Gaat hem niet worden.....

Het zijn middelen die door de werkgever ter beschikking gesteld zijn. Die zijn per definitie verantwoordelijkheid van de werkgever tenzij die, zoals al gezegd, grove nalatigheid of opzet kan aantonen. "Zware voet" is geen grove nalatigheid en ook geen opzet. Dat zou ik dus nooit accepteren. Hetzelfde geld voor "onjuist" gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:42

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Croga : ik zeg nergens dat de TS dit moet accepteren. Ik geef aan waarom ik denk dat de werkgever dit zo speelt: vanuit de leaseovereenkomst tussen werkgever en werknemer. Accepteren zou ik zeker niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 3 jaar rijdt ik in een Peugeot 208, dus ook zo'n moderne,zuinige 3 cilinder. Wat me meteen opviel is dat je met zo'n 3-pitter pruttel veel, echt VEEL, vaker moet moet schakelen. Mijn vorige auto, Hyunday Elantra 1600, kon veel meer in de 4e en/of 5e versnelling dan de Peugeot: mogelijk overdreven gesteld, maar voor mijn gevoel schakelde ik bijna nooit terug, met de Peugeot heel vaak. Bijgevolg merk ik nu , bij iets van 37.000 km op de teller, best al wel slijtage: de ton gaat deze koppeling niet halen. Nu is een C1 en nog kleinere motor dan de Peugeot, dus ik kan me voorstellen dat de koppeling dan nog harder slijt. Dat zou je lease maatschappij ook moeten weten: ik zou zeggen: wie eist bewijst: bewijs maar dat jij verantwoordelijk bent dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-08 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 10:33:
[...]

Het is absoluut niet veel. Daarom was ik zelf ook zo verbaasd.
Wat ik ook vreemd vind is dat ik inmiddels al ruim 1000 euro minder hoeft te betalen en ze alleen vragen om de eigen bijdrage. Als ze zo zeker van hun zaak waren zouden ze voet bij stuk houden lijkt mij.
Ik reageer misschien wat laat hierop, maar ik mag toch hopen dat de koppeling vervangen van een C1 niet meer dan +/- 750 euro kost. Ik ken garages die de hele motor vervangen voor 1200.
Pagina: 1