Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 10:34:
Ik neb eigenlijk alleen maar ellende met mijn net aangeschafte MSI HD7950 OC.
Eergisteren gekocht bij CDROMLAND, wel redelijk de hoofdprijs voor betaald maargoed als je hem snel wil hebben dan betaal je iets meer. Ze hadden er 2 op voorraad.
Thuisgekomen meteen de kaart ingebouwd, de rst van mijn systeem is:
Gigabyte X58 UD5 rev2.0
i920 @ 3.6GHZ
Corsair waterkoeling
Intel X25 Postville SSD en een aantal Samsung 2TB schijven
6GB Corsair
Antec P193
Antec Voeding 1000W
Al met al dus een degelijk systeem en zeker geen rommel.
Kaart werkt goed in 2D, niks op aan te merken.
Test gedaan met Dirt3 DX11, loopt als een tierelier.
Echter iRacing, RaceOn, GTREVO, Rfactor2, doen het gewoon niet. Ik krijg een hardware error. Compatible DX9 harware niet gevonden, dus een DX9 probleem.
Eigenlijk alle drivers gebruikt die ik maar kon vinden, diverse fora afgestruind zonder resultaat.
Terug gegaan naar CDROMLAND, daar 1.5 uur gewacht wat de kaart moest getest worden, na anderhalf uur bleek dat ze de driver niet konden downloaden en dus niets hebben kunnen testen. Wel kreeg ik het andere exemplaar mee, dezelfde kaart dus. Maar ik had al een vermoeden dat het resultaat hetzelfde zou zijn.
Ik had gelijk hetzelfde resultaat.
Toen drastische maatregelen genomen,, en completeversie machine gemaakt met alleen de drivers erop, DX juni 2010 update, kortom geen rommel van andere applicaties en drivers.
Ben de hele nacht bezig geweest met als resultaat hetzelfde.
Ik denk dat er een fout in de MSI kaarten zit, ze zijn ook nog niet lang op de markt en ik lees er niet veel over.
Blij ben ik dus niet met mijn kaart, owja, als ik de kaart verwissel met mijn 5850 dan werkt alles goed, zelfs met de drivers die alleen voor de 79 serie geschikt zijn.
Ik heb dus vannacht een mail gestuurd naar CDROMLAND waarin ik vraag hem gewoon om te ruilen voor een ander merk, Asus of Sapphire.