AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Voor average misschien niet, maar voor minimal wel. Voor mij in ieder geval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad 10% min FPS er bij als die rond de 35 zit is wel merkbaar Of het voldoende is is een ander verhaal maar het scheelt wel.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Dat zeg ik toch. Ik speel op een resolutie waarbij het verschil 60 of 68 is. Dat boeit me niet op die FPS. Het gaat niet naar de 35 want dat is inderdaad erg goed merkbaar. Rond de 45 merk je zelfs al soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Loonens, het verschil tussen minimale, maximale en gemiddelde fps hebben we het over. Juist in BF3, in de Karkand mappen, kun je fps drop goed merken. Hoe minder die dropt naar het minimum, hoe beter de speelervaring. Ik speel zelf met de fps gemaxed op 75, en af en toe dropt die dus naar 55 of lager (Gulf of Oman bv), wat minder vloeiend is. Hoe minder drop onder de 60, hoe beter de speelervaring imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:26:
Dat zeg ik toch. Ik speel op een resolutie waarbij het verschil 60 of 68 is. Dat boeit me niet op die FPS. Het gaat niet naar de 35 want dat is inderdaad erg goed merkbaar. Rond de 45 merk je zelfs al soms.
Damm dan speel je op 1024x768 of 1280x800? min FPS van 60 is wel erg hoog.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Sorry mensen maar ik snap AMD echt nog niet nu heb ik op de site de 12.2 preview driver gedownload en geïnstalleerd. Dit vind ik al erg rap gaan! Nvidia drivers installeren duurt zeker 4 keer zo lang. Wil niet zeggen dat dat beter is maar heb het gevoel dat deze drivers niet veel doen.

Eerst alle AMD drivers verwijderd en daarna de 12.2 drivers geïnstalleerd alleen nu heb ik geen CCC meer om over te klokken of moet ik daar weer iets anders voor downloaden ?

Wie kan mij helpen welke stappen ik moet doen om de nieuwste driver te installeren en dat ik CCC krijg ?

Iedereen alvast bedankt!

Edit:

Vaag toch dat hij de 7970 niet kent of te wel de 7900 serie ?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JL4UXPYQ.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door jcj1982 op 31-01-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dobbejoew tie eff? Waarom zie ik opeens overal plaatjes van 7950's met custom coolers (o.a. Asus 7950 DCU2!), maar geen enkele 7970 met custom coolers? (behalve enkele weken terug).

Ik maar wachten op die Asus 7970 DCU2 of de Gigabyte Ultradurablewhatever... Maar niks, geen prijzen, geen info... Lijkt nu zelfs of de 7950's er wel zijn in die smaken en meer, maar niet het hogere segment.
Heeft iemand daar info/linkje van?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jcj1982 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:06:
Sorry mensen maar ik snap AMD echt nog niet nu heb ik op de site de 12.2 preview driver gedownload en geïnstalleerd. Dit vind ik al erg rap gaan! Nvidia drivers installeren duurt zeker 4 keer zo lang. Wil niet zeggen dat dat beter is maar heb het gevoel dat deze drivers niet veel doen.

Eerst alle AMD drivers verwijderd en daarna de 12.2 drivers geïnstalleerd alleen nu heb ik geen CCC meer om over te klokken of moet ik daar weer iets anders voor downloaden ?

Wie kan mij helpen welke stappen ik moet doen om de nieuwste driver te installeren en dat ik CCC krijg ?

Iedereen alvast bedankt!
Uhmm 12.2 preview heeft nog geen HD79xx support. Je moet de speciale 7970 drivers hebben. Ik verwacht dat de support er past in 12.3 in zit.

Deze link moet je hebben:

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/RC11Driver.aspx

En dan staat er onderaan ook een download link.
Tijgert schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:11:
Dobbejoew tie eff? Waarom zie ik opeens overal plaatjes van 7950's met custom coolers (o.a. Asus 7950 DCU2!), maar geen enkele 7970 met custom coolers? (behalve enkele weken terug).

Ik maar wachten op die Asus 7970 DCU2 of de Gigabyte Ultradurablewhatever... Maar niks, geen prijzen, geen info... Lijkt nu zelfs of de 7950's er wel zijn in die smaken en meer, maar niet het hogere segment.
Heeft iemand daar info/linkje van?
Omdat de 7950 meteen met aftermarket coolers verkocht mag worden. AMD heeft dit bij die kaart voor het eest meteen vrij gegeven. Normaal duurt dat 3-4 ,maanden voordat dat mag.

Als ik naar de 7950 direct CU kijk valt die me erg tegen. Kun je beter de Sapphire of de Gigabyte Windforce hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door Astennu op 31-01-2012 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Dank u, krijg ik dan ook weer CCC terug na installatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Als je nu op setup.exe drukt, heb je het antwoord over 30-40 seconden..

Tipje van de sluier: ja. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jcj1982 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:15:
Dank u, krijg ik dan ook weer CCC terug na installatie ?
Als je tijdens de install voor custom kiest kun je zien wat hij er allemaal op zet. CCC zit daar ook bij. Maar als de driver van de kaart niet gevonden kan worden zoals met die 12.2 preview drivers geeft CCC een melding en sluit hij zichzelf vervolgens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Astennu schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:02:
[...]

Damm dan speel je op 1024x768 of 1280x800? min FPS van 60 is wel erg hoog.
Nee hoor:

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5476/43892.png

Dit haal je met de 7950 op 1680x1050 op High. Dus ik ben er even vanuit gegaan dat het op Ultra iets lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:13:
[...]

Uhmm 12.2 preview heeft nog geen HD79xx support. Je moet de speciale 7970 drivers hebben. Ik verwacht dat de support er past in 12.3 in zit.

Uit de HardOCP conclusie:

http://hardocp.com/articl...7950_video_card_review/15
We still don't have a finalized driver for the Radeon HD 7900 series, but AMD tells us we should see one when Catalyst 12.3 rolls around, in March, of 2012…just to be clear. That's a bit too long in our opinion to be dealing with beta drivers for your flagship video cards. The Radeon HD 7970 was announced on December 22nd, and made available on January 9th. Now the Radeon HD 7950 is available on the 31st. Drivers are fragmented right now. That is over a month in and we are still running beta drivers, with the outlook being two more months before we have a solid driver. We have to ask ourselves, "What the hell is Ben Bar-Haim, VP of Software at AMD, doing? Please Ben, don’t screw up some of the best silicon AMD has ever produced." AMD has a new CEO over there that needs to be aware too. Hey Rory! Did you know you were running a GPU business that is losing its highest end customers based on nothing but AMD’s lacking software and execution thereof? CrossFireX needs attention please! This confusion called driver "support" needs attention please! Thank you.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:30:
[...]

Nee hoor: plaat

Dit haal je met de 7950 op 1680x1050 op High. Dus ik ben er even vanuit gegaan dat het op Ultra iets lager ligt.
Dit zijn alleen max fps scores, average als het meezit. Zegt nog steeds niets over de min fps ;)

edt: @hierboven, als we tot maart moeten wachten voor de echte drivers, zou dat wel een flinke flater zijn inderdaad. Had gehoopt op in ieder geval een RC12 met de launch van de 7950 serie na de laatste update van 19 januari.

[ Voor 23% gewijzigd door Zerosum op 31-01-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Uiteraard. Daarom hoop ik ook op snel meer testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:30:
[...]

Nee hoor:

[afbeelding]

Dit is average geen minimum FPS. Met 75 avg kan je min toch 40-45 zijn wat dus aan voelt als lagg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 07:27
[...]

Als ik naar de 7950 direct CU kijk valt die me erg tegen.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3 Slots. Hogere temp dan een Sapphire 7950. En meer geluid productie. En groter. OF ja laat ik het beter zeggen.
Hij valt niet tegen. Maar ik vind de Sapphire of Gigabyte beter omdat die compacter is. Hij is wel beter dan de Stock cooler en de XFX cooler.

Maar met 3 Slots had ik er persoonlijk wel meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Astennu schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:06:
[...]

Dit is average geen minimum FPS. Met 75 avg kan je min toch 40-45 zijn wat dus aan voelt als lagg.
Zoals boven je aangegeven is dat idd zo. Daarom hoop ik snel op uitgebreidere reviews :)

Damn. De eerste 7950 is momenteel nog duurder dan de 7970 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 08:56

Phntm

Tlingelingeling

Astennu schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:14:
[...]

3 Slots. Hogere temp dan een Sapphire 7950. En meer geluid productie. En groter. OF ja laat ik het beter zeggen.
Hij valt niet tegen. Maar ik vind de Sapphire of Gigabyte beter omdat die compacter is. Hij is wel beter dan de Stock cooler en de XFX cooler.

De Sapphire presteert goed, en DirectCUII is niet zo slecht als mensen denken hoor. Vergelijk eens the XFX 7950 BEDD met ASUS DirectCUII Top. De ASUS houdt het koeler en stiller, het is wel groter, maar de enige reden dat XFX beter is is omdat zijn wel hun memory ook overgeklokt hebben. Maar dan heb je alleen maar verschil op een paar punten na op alles. Kan je net zo goed ASUS de kroon geven uit die 2.

Sapphire heeft het lekker gebalanseerd gehouden, en dat doen ze al jaren, ze behouden ook daarme hun tevreden klanten. Maar zij hebben wel een grotere muur dan de wereld beroemde chinese muur: Hun Klanten service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:31:
[...]

De Sapphire presteert goed, en DirectCUII is niet zo slecht als mensen denken hoor. Vergelijk eens the XFX 7950 BEDD met ASUS DirectCUII Top. De ASUS houdt het koeler en stiller, het is wel groter, maar de enige reden dat XFX beter is is omdat zijn wel hun memory ook overgeklokt hebben. Maar dan heb je alleen maar verschil op een paar punten na op alles. Kan je net zo goed ASUS de kroon geven uit die 2.

Sapphire heeft het lekker gebalanseerd gehouden, en dat doen ze al jaren, ze behouden ook daarme hun tevreden klanten. Maar zij hebben wel een grotere muur dan de wereld beroemde chinese muur: Hun Klanten service.
Persoonlijk vind ik een 3 slot cooler niet acceptabel. Zeker niet als je dan nog dat soort temps haalt. Sapphire kan het beter met dual slot en compacter qua breedte (dus niet alleen hoogte).
De Accelero Xtreme is ook 3 slot maar die cooler coolt nog heel wat beter. Dus dan vind ik het wel een ander verhaal.

Om die kaart te kunnen gebruiken moet je eigenlijk 4 slots vrij houden. Dat heeft niet iedereen vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Astennu schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:37:
[...]

Om die kaart te kunnen gebruiken moet je eigenlijk 4 slots vrij houden. Dat heeft niet iedereen vrij.
Als ik er ook zo over nadenk, dan denk ik ook van hoe zij het in hun hoofd halen om crossfire tanden te plaatsen, lijkt me onmogelijke bij de meeste gamers. We runnen nou eenmaal onze high-end systems meestal in mid towers omdat we gewoon geen ruimte hebben voor full towers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Astennu schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:14:
[...]

Hmm, als ik onderstaand lees, valt het mij idd ook tegen van ASUS. Het is dus een HD6970 koeler, ietwat aangepast (verplaatst). Jammer, dit ben ik niet gewend van ze. :(
ASUS have no doubt made a good cooler in the Direct CU II. It has a nice heat sink with enough copper heatpipes to quickly and effectively remove heat from the GPU, memory chips and any critical PWM. The triple-slot cooler means there is room for thicker fan blades, moving more air over the heat sink fins and therefore cooling the card faster. Unfortunately this is where our initial problem lies. The card doesn’t need to be triple slot, and it doesn’t need to be as big as it is. ASUS has wasted a good couple of cubic inches behind the rear display bracket. This is due to the cooler looking like it has been recycled from either their HD 6970 or GTX 580 range.

The reference PCB this time around sits the GPU roughly 2cm further back on the board than previously found on the ASUS HD 6970 DCU II. This has forced ASUS to mount their cooler roughly 2cm further back on the PCB, giving the cooler a nasty (and unnecessary) 3.6cm overbite. This kind of waste cannot afford to be on cards the size of the 7950, and reeks of laziness and over excitement to be among the first to market with a custom-cooled solution. This card could be a 2-slot solution if better engineered, but unfortunately ASUS has opted for style over substance.

Suspecting that this may be a short term solution in order to get a 7950 Direct CUII to market in time for launch, we asked ASUS about the cooler. The response we received was that “It is the final heatsink design for 7950 DCII”, which is somewhat disappointing considering the high regard in which we hold this product line.
http://www.atomicmpc.com....-r7950-black-edition.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 12:46
Ik ben een tweede 7970 CF aan het installeren op een Asus Rampage IV Extreme maar de 2e kaart 4e slot doet niets. De fan draait ook niet. CCC geeft de kaart wel aan maar je ziet dat er geen temperatuurverhoging is Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
fan draait niet, in ccc? > powerplay is in werking. Start gpu-z en je ziet wat in CCC.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

jcj1982 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 12:06:

Edit:

Vaag toch dat hij de 7970 niet kent of te wel de 7900 serie ?

[afbeelding]
Je moet niet de Radeon 7000 serie hebben, maar de Radeon HD serie. B)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Format-C schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Je moet niet de Radeon 7000 serie hebben, maar de Radeon HD serie.
Oei, ik denk wel dat ze gewoon gelijk weten dat je het over de HD series hebt hoor.

btw: Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik de laatste tijd elke beschikbare 7xxx serie kaart heb toegevoegd aan de producten bovenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Nu al 2 random freezes gehad!

AMD DRIVER werkt dan niet meer (volgens Windows) ik kan gewoon alles doen alleen loopt BF3 vast en kan ik niet meer terug in de game komen!

Er staat dat ik speel maar ik kan er toch echt niet meer in!

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WVS6UELP.jpg

Waarom kan ik nooit wachten :P Nvidia schiet op kan ik weer terug vallen op jullie, daar kan ik op vertrouwen en dat heb ik altijd al gedaan. Omdat ik niet kon wachten AMD gekocht :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Merken meer mensen dat met het browsen, paar tabs met random sites, de videokaart al zich flink inspant. Als in de temperatuur stijgt genoeg om de fans van 20% naar 24% te laten gaan en aan de muur meer watt verstookt dan als ik GPU acceleratie uit zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Even redelijk offtopic, maar wat een pauperbende die installatie, en manier van spelen @ BF3. Dat je die losse apps moet installeren, en via de browser de game moet starten. Waarom niet gewoon .exe dubbelklikken, en per direct gamen? Ik had het al ergens gelezen, maar dat het zo was, pff...

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

jcj1982 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:30:

AMD DRIVER werkt dan niet meer (volgens Windows) ik kan gewoon alles doen alleen loopt BF3 vast en kan ik niet meer terug in de game komen!

Welke driver? :?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
:P drivers ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

WELKE VERSIE? :>

[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 31-01-2012 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Ik ben een tweede 7970 CF aan het installeren op een Asus Rampage IV Extreme maar de 2e kaart 4e slot doet niets. De fan draait ook niet. CCC geeft de kaart wel aan maar je ziet dat er geen temperatuurverhoging is. Alle kaarten werken perfect. Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dus dat is ook zo leuk hier, mensen klagen over iets.. maar kunnen het moelijk bevestigen. Alsjeblieft mensjes, ga niet AMD afkraken op driver gebied, want soms ligt het niet alleen maar aan drivers. JCJ jij klaagt over drivers, en stuurt ons een foto die weinig tot geen informatie levert, en ons alleen battlelog laat zien... :S

@metaltoby, kun je alsjeblieft niet double posten? En heb je geprobeert je kaart op een andere slot te plaatsen? zoals slot 1 7970 slot 2 empty slot 3 7970 slot 4 empty. En dan natuurlijk crossfire bridge. Check ook gelijk of je niet per ongelijk een defect stuk hardware hebt ontvangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Phntm op 31-01-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Sommige mensen maken er zelf ook een potje van, als je zeker wilt zijn van je zaak zorg je dat je een versie windows installatie doet, met de nieuwste/beste drivers voor zowel je videokaart maar ook directx, je moederbord, geluid etc... Zal vaak achteraf blijken dat het helemaal niet aan de videokaart zelf ligt of de drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:10

Nox

Noxiuz

[afbeelding]

Waarom kan ik nooit wachten :P Nvidia schiet op kan ik weer terug vallen op jullie, daar kan ik op vertrouwen en dat heb ik altijd al gedaan. Omdat ik niet kon wachten AMD gekocht :S
Je moet ook geen drivers gebruiken voor een videokaart van 2001. reviews: Vluggertje: ATi Radeon 7500 review

Overigens was dat wel een flinke stroomvoorziening op die kaart zeg :X

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anders zorg je ervoor dat je PC op orde is. Hier nog geen enkele crash gehad met BF3 en al zeker 20 uur gespeelt met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Metaltoby schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:57:
Ik ben een tweede 7970 CF aan het installeren op een Asus Rampage IV Extreme maar de 2e kaart 4e slot doet niets. De fan draait ook niet. CCC geeft de kaart wel aan maar je ziet dat er geen temperatuurverhoging is. Alle kaarten werken perfect. Weet iemand hoe dit kan worden opgelost?
Heb je al games gedraaid? Als ie idle is wordt ie voor zover ik weet gewoon helemaal uitgeschakeld.

En als je een probleem denkt te hebben, wie dan ook, post dan aub even duidelijk wat je probleem is, je specs, driverversie en wat je zelf al geprobeerd hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Pfff wat een reactie allemaal!

Mijn pc is op orde!

Sinds de nieuwe drivers loopt hij steeds vast! Oude netjes verwijderd en nieuwe geïnstalleerd. Score op 3Dmark is beter geworden en meer frames in BF3 alleen nu loopt hij af en toe vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Voor de 3e (en laatste 8)7 ) keer welke driver versie?

Edit: en no offense hoor, maar hoe weet je of je pc op orde is als je niet eens weet hoe je de drivers verwijdert? jcj1982 in "AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1"

Of welke driver je moet hebben? jcj1982 in "AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1"

De procedure is; driver (volledig) verwijderen bij installatiebeheer, driversweeper draaien, rebooten, nieuwe drivers erop. ;)

Edit: en verder gaf je eerder ook al eens aan dat je je pc op auto oc naar 4,6GHz hebt staan...

Ik zou eerst zorgen dat je je pc handmatig overklokt, en dan test op stabiliteit, en dan nog eens weer komt. :)

Dat auto oc gebeuren zuigt dat het een bal jeukt... Je pc gebruikt daarmee waardeloze settings en veel te hoge voltages. Onnodig.

[ Voor 113% gewijzigd door Format-C op 31-01-2012 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ja wellicht gaat ie je PCI-E bus overklokken en zoals hieronder al gezegd wordt voltages gaan vaak abnormaal hoog > meer warmte > onstabiel etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaltoby
Format-C schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:27:
[...]

Heb je al games gedraaid? Als ie idle is wordt ie voor zover ik weet gewoon helemaal uitgeschakeld.

En als je een probleem denkt te hebben, wie dan ook, post dan aub even duidelijk wat je probleem is, je specs, driverversie en wat je zelf al geprobeerd hebt!
systeem

Ik ga nu crysis draaien om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
[...]

Deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Die driver is iid de goeie. :)

Hoever is je kaart overklokt, en waarmee heb je getest of ie stabiel is?

Zelfde vraag voor je ram en cpu.

[ Voor 111% gewijzigd door Format-C op 31-01-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Als ik de fan speed vast op 48% zet als ik de kachel aan heb staan in mijn kamer loopt hij niet vast.

Hij wordt te warm denk ik en dan loopt hij vast.

overklock heb ik gedaan met CCC alles max.

3Dmark
Furmark
heaven

3Dmark score is P9489

Moet gewoon zorgen dat ik het niet te warm maak op mijn kamer :P

Wanneer komen de eerste alternatie coolers voor 7970 ?

Zeker ga ik die erop zetten!!

[ Voor 12% gewijzigd door jcj1982 op 31-01-2012 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mooie stabiele overklok dan, als je de fanspeed omhoog moet zetten omdat de boel anders vastloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

jcj1982 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:07:
Als ik de fan speed vast op 48% zet als ik de kachel aan heb staan in mijn kamer loopt hij niet vast.

Hij wordt te warm denk ik en dan loopt hij vast.

overklock heb ik gedaan met CCC alles max.

3Dmark
Furmark
heaven

3Dmark score is P9489

Moet gewoon zorgen dat ik het niet te warm maak op mijn kamer :P

Wanneer komen de eerste alternatie coolers voor 7970 ?

Zeker ga ik die erop zetten!!
Je moet ook nooit overclocken via OCC, ik raad je aan om gelijk die radeon kaarten op stock te zetten, of als je goed wilt overklokken: Sapphire Trixx of MSI Afterburner.

overklokken heeft de radeon 7970 nog lang niet nodig, het is niet alsof je videokaart nu plots gaat laggen in BF3 op alle settings ultra, dat kan gewoon niet. Zelfs met de GTX 580 gaat dat niet. Riskeer de gezondheid van je kaart niet a.u.b want het is nu duidelijk voor ons waarom jou kaart steeds het opgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Je moet ook nooit overclocken via OCC, ik raad je aan om gelijk die radeon kaarten op stock te zetten, of als je goed wilt overklokken: Sapphire Trixx of MSI Afterburner.

overklokken heeft de radeon 7970 nog lang niet nodig, het is niet alsof je videokaart nu plots gaat laggen in BF3 op alle settings ultra, dat kan gewoon niet. Zelfs met de GTX 580 gaat dat niet. Riskeer de gezondheid van je kaart niet a.u.b want het is nu duidelijk voor ons waarom jou kaart steeds het opgeeft.
Het nut van de overklok ben ik niet met je eens. BF3 op Ultra met stocksnelheden op 1920x1080 loopt niet lekker, met OC wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

PilatuS schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:12:
[...]

Het nut van de overklok ben ik niet met je eens. BF3 op Ultra met stocksnelheden op 1920x1080 loopt niet lekker, met OC wel.
Ja als je MSAA even lekker op max gooit kom je niet ver nee. Ik ging er vanuit dat hij niet MSAA op 16 plaatste maar iets van 2 of 4. Gegeven dat Ultra al prachtig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:22:
[...]

Ja als je MSAA even lekker op max gooit kom je niet ver nee. Ik ging er vanuit dat hij niet MSAA op 16 plaatste maar iets van 2 of 4. Gegeven dat Ultra al prachtig genoeg is.
Ik heb het over 4x MSAA. (Hoger kan het ook niet)

Edit : Verder Ultra = Ultra. Als je in BF3 Ultra kiest stelt BF3 het verder voor je in. Ultra is dus bij iedereen dezelfde settings.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 31-01-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Met overklok loopt bf3 echt super als hij niet vast loopt :P Ik heb MSAA op 4x staan en draai metro op 65 frames en in het miden van het level over de 100 :-) alles op ULTRA. CAPTIONS BORDER heb ik ongeveer 69 frames. Als ik mijn 7970 op stock zet scheelr dit zeker 10 frames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
jcj1982 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:45:
Met overklok loopt bf3 echt super als hij niet vast loopt :P Ik heb MSAA op 4x staan en draai metro op 65 frames en in het miden van het level over de 100 :-) alles op ULTRA. CAPTIONS BORDER heb ik ongeveer 69 frames. Als ik mijn 7970 op stock zet scheelr dit zeker 10 frames.
Die vastlopers zullen meer aan BF3 liggen dan aan je videokaart, BF3 laat bij mij ook om de zoveel tijd mijn computer freezen en ik krijg vaak rare plopjes en tikken in mijn geluid. 8)7
En ik gebruik een GTX470 dus aan AMD ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Redblader schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:47:
[...]

Die vastlopers zullen meer aan BF3 liggen dan aan je videokaart, BF3 laat bij mij ook om de zoveel tijd mijn computer freezen en ik krijg vaak rare plopjes en tikken in mijn geluid. 8)7
En ik gebruik een GTX470 dus aan AMD ligt het niet.
Nou het is eigenlijk waar dat BF3 ook zijn bugs en glitches heeft, maar hierover kun je meer vinden in de BF3 problemen topic als het goed is.

[Multi] Battlefield 3 - Problemen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phntm schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:05:
[...]

Onzin ik clock al jaren met CCC. Als je het dan echt goed wil doen maak dan meteen een bios met de juiste speeds en voltages en flash die. Heb je helemaal geen software nodig.

Ik heb die OC regelmatig nodig op 2560x1600. Als ik dan met 4x AA draai is de FPS voor mij soms al te laag. Dus ik kan die extra power van die OC wel gebruiken. Dan is het soms wel goed genoeg voor 4x AA.

Als dat soort power niet nodig zou zijn zouden kaarten als de HD6990 en de GTX590 niet bestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Astennu op 01-02-2012 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Precies als ik met trixx overclock loopt hij in 3Dmark slechter met de zelfde setting als in ccc. De laatse test combi test hapert dan erg en dropt mijn score!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Mijn 7970 OC-en met CCC is stabieler dan met exact de zelfde settings via Trixx. Bizar, want een setting is een setting zou je zeggen, maar helaas doet Trixx dus iets anders op de achtergrond wat die instabiliteit als gevolg heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:54:
Mijn 7970 OC-en met CCC is stabieler dan met exact de zelfde settings via Trixx. Bizar, want een setting is een setting zou je zeggen, maar helaas doet Trixx dus iets anders op de achtergrond wat die instabiliteit als gevolg heeft.
Dit zou een bios zijn die de CCC limits verhoogd:
http://www.mediafire.com/...0_X00_BIOS_Dec20_2011.exe

Dit is de thread waar ik het vandaan heb; http://www.xtremesystems....Card-Post-It-Here!/page13

Ik heb dit zelf nog niet getest! en het is natuurlijk altijd op eigen risico. Die lui bij XS zullen het vast wel gaan proberen. Dus gewoon even dat topic in de gaten houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Astennu op 01-02-2012 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Thx. Ik loop alleen al via CCC tegen de limieten aan. Ik haal op dit moment 1090/1500 max, alles daarboven levert wat stutteringen en nog hoger ook artifacts op (BF3). Temps zijn meer dan prima, kom niet boven de 75 graden uit met de fan op 50%. Maar ik pak em even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:01:
Thx. Ik loop alleen al via CCC tegen de limieten aan. Ik haal op dit moment 1090/1500 max, alles daarboven levert wat stutteringen en nog hoger ook artifacts op (BF3). Temps zijn meer dan prima, kom niet boven de 75 graden uit met de fan op 50%. Maar ik pak em even mee.
Als GDDR5 problemen gaat geven merk je dat niet meteen in de vorm van render fouten maar performance die inzakt. GDDR heeft namelijk ECC die dan inkickt en de informatie opnieuw gaat aanvragen / versturen. En dan zakt je performance in. Houd hier met overclocken dus rekening mee! Ik heb op internet ook vaak scores van 5800 MHz (1450 MHz) als max gezien. Dus het kan zijn dat jou kaart gewoon geen 6+GHz kan halen.

Maar proberen is nooit verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Goed om te weten, zou dat dan betekenen dat ik de core zelf nog wel wat hoger kan krijgen en het geheugen iets moet downtrottelen? Ik zal dat in ieder geval eens proberen.
Het verschil tussen stock en OC levert voor mij in ieder geval een wereld van verschil op in BF3. Kan met OC alles op ultra met een mooie 60+ fps spelen. Incidenteel kakt ie iets in naar 50-55, maar doorgaans heerlijk smooth boven de 60. Dat is stock helaas net niet mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Zerosum op 01-02-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:35:
Goed om te weten, zou dat dan betekenen dat ik de core zelf nog wel wat hoger kan krijgen en het geheugen iets moet downtrottelen? Ik zal dat in ieder geval eens proberen.
Het verschil tussen stock en OC levert voor mij in ieder geval een wereld van verschil op in BF3. Kan met OC alles op ultra met een mooie 60+ fps spelen. Incidenteel kakt ie iets in naar 50-55, maar doorgaans heerlijk smooth boven de 60. Dat is stock helaas net niet mogelijk.
Ja dat is goed mogelijk. gewoon even testen. De core gaf bij mij wel duidelijk artifacts als die te hoog stond.
Ach imo heb je daar OC voor :) gewoon lekker gebruiken! Ik heb dat met mijn 2560x1600 reso ook. Zonde rOC had ik dual cards moeten hebben. En met OC kan het met single cards zoals de 5850 @ 950-1225 en 6970 @ 950-1500 ook nog wel. Ik ben daarom ook erg blij met mijn 7970 @ 1100-1575 :P Ik kan nu hier en daar wat 2x AA en AF max aan zetten,

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 01-02-2012 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
En heb je het voltage daar nog voor verhoogd, of is het stock?

Als ik de AMD fora mag geloven krijgen we in ieder geval een 12.3 update in maart, hopelijk persen ze er nog wat meer uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Zerosum op 01-02-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:54:
En heb je het voltage daar nog voor verhoogd, of is het stock?

Als ik de AMD fora mag geloven krijgen we in ieder geval een 12.3 update in maart, hopelijk persen ze er nog wat meer uit.
Ik draai nu eigenlijk alleen 1100-1575. Haat het om Afterburner of Trixx te gebruiken. Maar mem kan hoger.

Nee alleen maar vanwegen Origin. Ik wil geen spyware op me PC dus dan kan ik BF3 niet spelen :( en straks waarschijnlijk mass effect 3 ook niet :( :( :( :( Dat is nog veel erger. Stomme EA! Tijd voor illegale downloads om om dat Origin heen te kunnen. Gewoon online kopen. Origin niet downloaden. En dan van een torrent site halen zodat je geen Origin hebt. Eigenlijk te gek voor woorden dat het nodig is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Sja, das een keuze, ik denk wel dat je een hoop lol mist, helemaal met die 7970. Ik heb een gamepc met de origin spyware en alles wat niemand wat aangaat, doe ik wel op mijn laptop/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:01:
Sja, das een keuze, ik denk wel dat je een hoop lol mist, helemaal met die 7970. Ik heb een gamepc met de origin spyware en alles wat niemand wat aangaat, doe ik wel op mijn laptop/tablet.
Ja en nee. Zo awesome is BF3 nu ook weer niet. Het ziet er mooi uit. Maar toen BF 1942 uit kwam was het pas echt geweldig en vernieuwend.

Genoeg andere games die wel zonder Origin te spelen zijn :) Zoals ME2 en Starcraft II. Dat speel ik momenteel het meest. En LOL en STO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:56

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Vandaag komt m'n 3930K cpu binnen. Vanavond (als er niks DOA is) even testen hoe stabiel m'n systeempje is. Nu nog wat last van freezes e.d.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

@neforce
Dat heeft ook even geduurt... Jammer dat je hardware zo lang stof hapte, maar ik ben benieuwd wat je ermee kan en wat voor prestaties je haalt met je h100 met noiseblockers in push pull :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Astennu schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:57:
[...]
Nee alleen maar vanwegen Origin. Ik wil geen spyware op me PC dus dan kan ik BF3 niet spelen :( en straks waarschijnlijk mass effect 3 ook niet :( :( :( :( Dat is nog veel erger. Stomme EA! Tijd voor illegale downloads om om dat Origin heen te kunnen. Gewoon online kopen. Origin niet downloaden. En dan van een torrent site halen zodat je geen Origin hebt. Eigenlijk te gek voor woorden dat het nodig is 8)7
Lol _O-. Het is maar net waar je je druk om maakt.

BF3 is voor de liefhebber een topgame. En ik heb sinds het begin een agressieve anti-spyware tool draaien. Nog nooit een melding gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:21:
[...]

Lol _O-. Het is maar net waar je je druk om maakt.

BF3 is voor de liefhebber een topgame. En ik heb sinds het begin een agressieve anti-spyware tool draaien. Nog nooit een melding gehad.
Het wordt ook niet als spyware herkend. Maar je moet eens weten wat voor een systeem informatie Origin allemaal verzameld en naar EA verstuurd. Daar wordt je echt niet blij van. En ik maak me wel druk om me privacy ja. Al lijkt het er op dat er geen houden meer aan is. Ik moet al me google accounts ook al gaan opzeggen vanwegen hun nieuwe privacy regelingen. Straks bestaat privacy niet meer. Iedereen weet dan alles van je alles staat online. Op dat moment hoef je je er inderdaad niet meer druk om te maken :P

Zeg ook niet dat het een slechte game is. Maar zo vernieuwend als 1942 was is BF3 niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Ik heb al mijn google accounts ook opgezegd, want ja, ik maak me af en toe wel druk om mijn privacy. Dus moet je slim zijn: alternatieve (meedere) bogus accounts aanmaken, geen privespullen doen op "spyware infested devices", slimme cookieinstellingen, TOR, proxies en noem maar op. Mijn vrienden en ik ruilen zelfs onze bonuskaarten van de AH eens in de zoveel tijd om om die datamining systemen van Appie in de war te schoppen. ;-)

Afijn, ik heb BF1942 niet gespeeld, dus BF3 is voor mij helemaal geweldig, op 1080p@Ultra@60+ fps helemaal :-)

btw: Razor heeft een Originloze BF3.exe

[ Voor 3% gewijzigd door Zerosum op 01-02-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:05:
Ik heb al mijn google accounts ook opgezegd, want ja, ik maak me af en toe wel druk om mijn privacy. Dus moet je slim zijn: alternatieve (meedere) bogus accounts aanmaken, geen privespullen doen op "spyware infested devices", slimme cookieinstellingen, TOR, proxies en noem maar op. Mijn vrienden en ik ruilen zelfs onze bonuskaarten van de AH eens in de zoveel tijd om om die datamining systemen van Appie in de war te schoppen. ;-)

Afijn, ik heb BF1942 niet gespeeld, dus BF3 is voor mij helemaal geweldig, op 1080p@Ultra@60+ fps helemaal :-)

btw: Razor heeft een Originloze BF3.exe
Ja inderdaad aan dat soort dingen zit ik ook te denken :)

Met BF1942 is het allemaal begonnen. Dat is ook al lang geleden. Toen waren er nog niet veel games waar in je voortuigen kon stappen terwijl het een FPS was. C&C Renegade en BF1942 waren een van de eerste. Dus dat was toen helemaal geweldig :D ook zo veel lol gehad met jeeps lanceren door eerst veel mijnen voor een heuvel te leggen en dan die op te blazen als de jeep er net voor bij was. Dan overleefde die het net en werd je naar de andere kant van de map geslingert :D

Ik zal er inderdaad eens naar gaan kijken. Lijkt me wel leuk om een keer te proberen. Eens kijken hoe mooi het er uit ziet en of de gameplay een beetje goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Je bent makkelijk overgehaald in ieder geval, GoT heeft zelf ook een aantal servers draaien :-)

[PC] Battlefield 3 en Back to Karkand - deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:23:
Je bent makkelijk overgehaald in ieder geval, GoT heeft zelf ook een aantal servers draaien :-)

[PC] Battlefield 3 en Back to Karkand - deel 7
Als ik Origin niet hoef te installeren speel ik het graag :) tot nu toe nooit de tijd genomen om naar een goede cracked versie te gaan zoeken. Had geneog andere leuke games ^^
Maar ben wel benieuwd naar de GFX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Zijn er al alternative coolers te koop voor de 7970 ?

Of komt er nog iets aan waar ik op moet wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Wijsneus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Maar het heeft wel je vraag beantwoord denk ik? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Nee ik wist dat deze er zou komen alleen is mijn vraag of iemand weet wat er nog meer aan zit te komen.

Of ik moet wachten of deze moet gaan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Azerty verkoopt nu de accelero 7970. Zit te twijfelen om hem te bestellen. Prijs is erg fijn :). De adviesprijs was 100 euro. Levertijd is wel erg lang :-(
http://azerty.nl/producte...eokaart-koeler-koper.html

Misschien is die over een paar dagen beter leverbaar in andere webshops.
Zou dit echt een goede high end koeler zijn... Er is zo weinig vergelijkingsmateriaal op de markt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0ppie schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:31:
Azerty verkoopt nu de accelero 7970. Zit te twijfelen om hem te bestellen. Prijs is erg fijn :). De adviesprijs was 100 euro. Levertijd is wel erg lang :-(
http://azerty.nl/producte...eokaart-koeler-koper.html

Misschien is die over een paar dagen beter leverbaar in andere webshops.
Zou dit echt een goede high end koeler zijn... Er is zo weinig vergelijkingsmateriaal op de markt :-(
Die prijs valt me nog wel mee. Had iets van 80 verwacht :)
Er is al jaren geen betere cooler dan de Accelero Xtreme. Enige wat beter is zijn de dure H2O blokken. Dus ja dit is een echt goede high end cooler.

[ Voor 10% gewijzigd door Astennu op 01-02-2012 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Astennu schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:10:
[...]
Die prijs valt me nog wel mee. Had iets van 80 verwacht :)
Dat is (meestal/normaal) alleen voor de grotere koper blokken, oftewel dual-GPUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Ik ben achter een paar dingen gekomen, die misschien iets kunnen bij dragen naar het oplossen voor de vast lopers in BF3.

Ik heb GPU-z alles laten opnemen en het volgende vond plaats net voordat hij vast loopt:
CPU Memory Temp Use
2012-02-01 22:12:30 , 1125.0 , 6668.8 , 75.0 , 100
2012-02-01 22:12:31 , 1125.0 , 6668.8 , 75.0 , 100
2012-02-01 22:12:32 , 1125.0 , 6668.8 , 75.0 , 100
2012-02-01 22:12:33 , 1125.0 , 6668.8 , 75.0 , 100
2012-02-01 22:12:34 , 1125.0 , 6668.8 , 73.0 , 0
2012-02-01 22:12:46 , 300.0 , 150.0 , 68.0 , 100
2012-02-01 22:12:47 , 300.0 , 150.0 , 66.0 , 4
2012-02-01 22:12:48 , 300.0 , 150.0 , 66.0 , 0
2012-02-01 22:12:49 , 300.0 , 150.0 , 66.0 , 1

Op een of andere manier wordt de GPU even voor 0% belast en schieten de snelheden terug naar een onbelaste GPU en blijven dan zo en dan loopt BF3 vast.

Mijn memory loopt ook veels hard van stapen! 6668 WTF dit doet hij de gehele game hoe kan dit?
CCC heb ik toch echt op 6300 (1575) staan.

Op de een of andere manier overklock BF3 mijn memory naar een speed die niet meer stabiel is.

Hoe zou dit kunnen......?

EDIT:

Het ligt niet aan bf3 als ik 3Dmark draai schiet mijn memory ook al meteen naar 6668!!!! Hoe zie ik in mijn bios of mijn PCI-E mijn CPU overklockt ?

Dit verklaar misschien ook de ZZZZZZZZ in mijn kaart teveel stroom erop.......?

Mijn VDDC schiet naar 1.131 en dan heb ik 6668 op mijn memory :S

[ Voor 12% gewijzigd door jcj1982 op 01-02-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Heeft je GPU-z versie wel 7970 support?
Wat doet ie op stock snelheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Date , GPU Core Clock [MHz] , GPU Memory Clock [MHz] , GPU Temperature [°C] , Fan Speed (%) [%] , GPU Load [%] , Memory Usage (Dedicated) [MB] , Memory Usage (Dynamic) [MB] , 12V [V] , VDDC [V] , MVDDC [V] , VDDC Current [A] , VDDC Current In [A] ,

2012-02-01 21:30:49 , 300.0 , 150.0 , 46.0 , 20 , 3 , 83 , 28 , 12.19 , 0.846 , 1.602 , 9.8 , 0.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:02:
[...]

Dat is (meestal/normaal) alleen voor de grotere koper blokken, oftewel dual-GPUs.
Ja voor de 4870 X2 en zo heb ik die prijzen gezien. Maar zo veel anders is de 6970 of 7970 versie volgens mij ook niet. Wel wat andere heatpipe verdeling en een aantal minder.

Maar goed prima prijs dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dansil
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-03 21:10
Hmmm, als ik dit zo allemaal lees blijf toch maar bij mijn Gigabyte 580 GTX 3gb windforce.
Super kaartje en draai alles op ultra 4xAA 2560x1440 in BF3 Fps 30-45 hooguit een beetje lag
als er veel rook en explosies zijn.
Verder voor enkele kaart helemaal tevreden kaart word niet warmer als 72 gr. met snelheid op 40% erg stil dus.
Wacht toch denk ik op Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Bedankt voor het delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ja, wgas...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
vanavond testen...

alvast wat pics
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YB8kCl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/APhoQl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XWgRCl.jpg
:*)

[ Voor 12% gewijzigd door Bullus op 04-02-2012 16:57 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ziet er goed uit Bullus, snelle levering geweest zo te zien ;) Ben benieuwd hoe die fan bevalt, is toch weer iets ander dan de stock fan en een custom design. Zit er eigenlijk tussenin. Je zult er toch wel een blok op gaan schroeven, maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Thanks, je jouwe nog niet binnen? Zal vanavond ff aanhoren hoe de fan is.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Zal komende week wel binnenkomen, ik krijg de sapphire OC ;)

ps je specslijst moet geupdate worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wel even de installation guide goede doorlezen he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jcj1982 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 22:26:
Mijn VDDC schiet naar 1.131 en dan heb ik 6668 op mijn memory :S[/b]
Wat is het probleem? Dat is 1667 mhz, heb je dat niet zelf ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Weer een spel gevonden die nagenoeg onspeelbaar is; Mafia 2.

Ik dénk dat ik wel weet waar het aan ligt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Format-C schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:10:

Zo te horen speel je alleen maar Nvidia spellen. Waarom koop je dan niet een Nvidia kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Gister Skyrim gespeeld,alles op ultra,1920x1200+SSAO en ENB-mods gem. 40fps. :*)
Met de GTX570 kon ik daarmee niet eens spelen, met SSAO uit kreeg ik gem 24fps.

HD7950

Verder vond ik de fan vrij stil en werd max 60grd tijdens spelen van Skyrim.
De Asus dcii gtx 570 werd ook 60max.

Qua oc vind ik het wat tegenvallen (1180/1575), maar komt waarschijnlijk door de koelinstructie.Vrm's/mems worden nl niet gekoelt met heatsinks.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/his-radeon-7950/his-radeon-7950_open.jpg

[ Voor 58% gewijzigd door Bullus op 05-02-2012 10:34 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik wil een high end 7970 met OC potentieel (maar geen XFX want die heeft VRM warmte issues).

Ik zit een beetje te wippen op welke 7970 nou verstandiger is; de Asus HD7970-DC2T-3GD5 of de Gigabyte GV-R797OC-3GD versie.

De Gigabyte is per direct verkrijgbaar, maar heeft maar drie heatpipes die niet de hele core bestrijken, slechts een 6 en een enkele 8 prins stroomaansluiting en maar 80mm fans (ook al zijn het er 3). De Gigabyte is ook bijna 40 euro duurder.

De Asus duurt nog een paar weken voor hij beschikbaar is, maar heeft zes heatpipes (die mogelijk een groter deel van de core bestrijken), wel een dubbele 8 prins stroomvoorziening, 12 fase VRM en maar twee fans (ook al zijn die 100mm). Ook de beeldschermaansluitingen zijn normaal en geen mini variant.

De dikte van de kaart boeit verder niet en beide hebben ze solid caps en ferite chokes.
Ik heb met beide merken enkel goede ervaringen, maar ik neig naar Asus omdat het hele DC2 al is bewezen en het OC'en zonder dingen te wijzigen in OC software om over de CCC limiet heen te gaan niet hoeft.
Ook komen er al waterblocks juist voor de non referentie Asus kaart, voor als ik die stap wil maken... waardoor die 12 fasen VRM's en dubbele 8 prins mogelijk hun dividend gaan uitbetalen.

Maarja... Ik wacht al een tijdje je die Gigabyte kan ik snel hebben... de Asus niet.

What to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Format-C schreef op zondag 05 februari 2012 @ 10:10:

Moet toch gewoon draaien?

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Pagina: 1 ... 7 ... 41 Laatste