AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Iedereen zou er last van moeten hebben (mits ze dus hun geheugen hebben overgeklokt). Je kaart gaat er niet van naar de haaien, maar men klaagde er genoeg (flikkeren van je monitor etc is nu eenmaal heel irritant) over dat ze uiteindelijk een hoger idle verbruik (en temperatuur) voor lief hebben genomen....

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eg0P
Mijn 2 6970s (eigenlijk alleen die welke de monitoren aanstuurt) hebben er ook last van. Je ziet het dipje bij de memory clock vast wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 22-01-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat het geen kwaad kan is fijn om te horen :)

Omdat mijn 5850 het ook had was ik er ook wel aan gewend. Is er een manier om het op te lossen door ervoor te zorgen dat de geheugensnelheid altijd de OC snelheid is ? Als het geheugen standaard altijd op de OC snelheid zou blijven is het opgelost.

Verder vind ik het nogal lomp dat idle in Windows de geheugensnelheid hoog staat en juist als er iets gedaan moet worden, in dit geval YouTube filmpjes, de snelheid omlaag gaat, wat dus die lijnen veroorzaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eg2j

Als je die kunt aanpassen in RBE zonder je videokaart te mollen, zou het opgelost moeten zijn.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eg2P

De 6970 van PowerColor heeft die dus ook aangepast naar hun factory-overclock.

[ Voor 45% gewijzigd door Paprika op 22-01-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Paprika schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:35:
[afbeelding]

Als je die kunt aanpassen in RBE zonder je videokaart te mollen, zou het opgelost moeten zijn.

[afbeelding]

De 6970 van PowerColor heeft die dus ook aangepast naar hun factory-overclock.
Het stukje 'zonder je videokaart te mollen' geeft denk ik wel aan dat ik het maar zo moet laten :P

Ik heb er verder niet echt last van. Alleen bij browsen van YouTube filmpjes komen die lijnen zo enorm vaak voorbij dat ik mij toch wel erg ging afvragen hoelang mijn kaart daardoor ging leven. Als het echt geen kwaad kan boeit het mij verder niet echt heel veel. (Er vanaf komen zou mooi zijn maar het is geen grote risico's waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het enige wat je kunt mollen is dat je drivers hem niet herkennen en dus een beetje raar gaan doen. In principe zou een reboot naar een flash-modus waar je nog geen VGA drivers hebt (DOS/2e Windows install) altijd een oplossing moeten zijn (als je een dual boot hebt met een installatie zonder GPU drivers is dat extra makkelijk omdat je dan kunt blijven kloten met RBE). Je zult je kaart niet fysiek slopen, maar als ie ze niet pakt, kun je niet in je normale Windows installatie hem fixen, omdat CCC nogal krom doet (en in de veilige modus doen RBE/Winflash het niet). Overigens is krom een verwijzing naar een blauw scherm met meestal witte letters erop welke een rij van hex-getallen moeten voorstellen.

Conclusie:
Ik probeer het zelf wel even. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 22-01-2012 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat ik het maar zo laat. Ik zag die strepen een beetje aan voor artifacts of andere slechte dingen. Vandaar dat ik bang was dat de kaart ervan kapot zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Zelfs Winflash en RBE doen al lastig. Ik zou het er ook maar niet op wagen, zal vast meer drama geven dan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik laat het dan lekker zo :) In ieder geval fijn om te weten wat het is, waardoor het komt en dat het geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In het verleden heb ik problemen met de clock van het geheugen eens weten op te lossen door de waarden in C:\Users\<username>\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles.xml aan te passen. Hoe dat ookalweer exact ging ben ik een beetje vergeten, maar misschien geeft het een hint de goede kant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/egl1
Dat is nog wel te proberen. Testing time.

Edit:
Puur die waardes aanpassen is geen oplossing, al heb ik er wel nog een ander idee door gekregen. Bedankt!

Edit 2:
PilatuS schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:54:
Ik laat het dan lekker zo :) In ieder geval fijn om te weten wat het is, waardoor het komt en dat het geen kwaad kan.
Je zou ook gewoon hardware acceleration uit kunnen zetten:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/egwh
Gezien je specs zal je CPU vast geen problemen hebben met flash content. Mijne haalt niet eens de 3% met 1080P. Overigens zeg ik dit vooral omdat er een kleine bug is dat als je bv een filmpje nog hebt openstaan terwijl je een game start, hij op die clocks blijft hangen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/egxQ
Hier start ik een spel terwijl ik een filmpje (op 360P :+) gepauzeerd heb staan en zoals je ziet past alleen de GPU clock zich aan. En nog maar tot 800 ook (niet eens naar de default core, laat staan mijn overclock). De 2e 6970 gaat wel gewoon naar de OC settings, maar dat heeft verder geen nut, want de eerste houdt hem immers niet bij.

Misschien ook iets om rekening mee te houden mochten mensen af en toe minder performance hebben met hun 7970. Zou best kunnen dat ie dan half ligt te slapen in deze toestand.

offtopic:
Edit 3:
Moet mezelf toch eens uit dit topic schoppen. Ik heb niet eens een 7-serie-kaart.

[ Voor 132% gewijzigd door Paprika op 22-01-2012 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 11:42
Weekendje BF3 gespeeld met de HD7970 en de drivers van 19 januari, in één woord: geweldig. Alles Ultra en maxed out (geen MSAA) en ik zit nagenoeg altijd boven de 70 fps. Alleen op sommige B2K mappen wil ie nog wel eens naar 50 droppen, maar dat is erg tijdelijk. Kaart maximaal overclocked via CCC en wordt niet heter dan 85 graden. Ga nog wel snel mijn PC een keer stofvrij maken, want met het plaatsen van die kaart zag ik dat diverse fans behoorlijk stoffig waren. Wellicht dat de temps nog wat omlaag gaan als de kast zelf wat koeler blijft.

Als dit nu nog niet eens de whql drivers zijn en men nog wat updates in het vat heeft, dan beloofd het nog wat. Ben echt onder de indruk van deze kaart en zijn performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InfinateNL schreef op zondag 22 januari 2012 @ 10:12:
Wacht eens even... Voor PCIe 3.0 moet je een Ivy Bridge processor hebben?

Wat is dat dan voor misleiding? Een 1155 moederbord met PCIe 3.0 verkopen terwijl het dus onmogelijk is om die daadwerkelijk te gebruiken..

Achja....

AIDA64 geeft bij PCI express controller (onder chipset) het volgende aan;

PCI-E 2.0 x16 port #2
Bezet @ x8 (AMD Radeon HD 7900 Series [1002-6798] [NoDB], AMD Tahiti - High Definition Audio Controller)

Lijkt me dat er dan toch iets niet klopt.

Zou het feit dat mijn geintegreerde grafische kaart (Intel HD 2000) nog geactiveerd is er wat mee te maken kunnen hebben? En hoe kan ik die dan eigenlijk deactiveren?
Tja de PCI-E controller zit in de CPU dus het kan niet echt anders.
Veel borden hebben niet eens PCI-E 3.0 support. Ook al heb je Ivy Bridge kun je nog geen PCI-E 3.0. Bord moet dat ook echt aan kunnen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zerosum schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:26:
Weekendje BF3 gespeeld met de HD7970 en de drivers van 19 januari, in één woord: geweldig. Alles Ultra en maxed out (geen MSAA) en ik zit nagenoeg altijd boven de 70 fps. Alleen op sommige B2K mappen wil ie nog wel eens naar 50 droppen, maar dat is erg tijdelijk. Kaart maximaal overclocked via CCC en wordt niet heter dan 85 graden. Ga nog wel snel mijn PC een keer stofvrij maken, want met het plaatsen van die kaart zag ik dat diverse fans behoorlijk stoffig waren. Wellicht dat de temps nog wat omlaag gaan als de kast zelf wat koeler blijft.

Als dit nu nog niet eens de whql drivers zijn en men nog wat updates in het vat heeft, dan beloofd het nog wat. Ben echt onder de indruk van deze kaart en zijn performance.
Welke merk kaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PilatuS schreef op zondag 22 januari 2012 @ 15:32:
Even een vraag over het geheugen overklokken.

Zodra ik het geheugen ook maar 1MHz overklok krijg ik even kort wat strepen over het scherm bij het beginnen met afspelen van video's op Youtube. Ook bij het wisselen naar een andere video of het verlaten van van Youtube geeft heel even wat flitsende strepen op het scherm. Ik kan het geheugen wel met gemak 100MHz of meer overklokken en stabiel gamen en 3dmark draaien.

Iemand enig idee of het kwaad kan ? Of weet iemand er een oplossing voor ?

Edit: Ik overklok mijn kaart met Trixx. Ook bij het wisselen van de geheugenklok krijg ik even 1 sec deze strepen over het scherm.

Edit: Ik zie nu waardoor het komt. Bij het spelen van video's op Youtube gaat de geheugenklok naar 1375 toe. Bij het wisselen van een video gaat ie omhoog en weer omlaag. Iedere keer als de geheugenklok veranderd komen die strepen even op het scherm.

Is het normaal dat je even kort een paar strepen krijgt wanneer de geheugenklok veranderd word ? Iemand anders die dit ook heeft, of een oplossing. Ik wil vooral weten of het kwaad kan.
Wat andere zeggen klopt dat komt door dat switchen van de GDDR5 ferquenties. Ik heb dat ook op gelost door RBE te gebruiken.

Ik zou gewoon met CCC testen wat je max stabiele oc is en dan aan de hand daar van een biosje maken. Origineel wel even ergens bewaren. Maar op die manier ben je er van af en kun je toch een mem oc draaien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Club3d, was de enige die ik vorige week nog kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zerosum schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:54:
[...]

Club3d, was de enige die ik vorige week nog kon krijgen.
Oké. Zeker bij 4Launch besteld?! En er zit een Dirt3 voucher bij toch?
Pff, begin toch steeds meer te twijfelen tussen deze en een MSI Twin Frozr 7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

PilatuS schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:41:
[...]

Het stukje 'zonder je videokaart te mollen' geeft denk ik wel aan dat ik het maar zo moet laten :P

Ik heb er verder niet echt last van. Alleen bij browsen van YouTube filmpjes komen die lijnen zo enorm vaak voorbij dat ik mij toch wel erg ging afvragen hoelang mijn kaart daardoor ging leven. Als het echt geen kwaad kan boeit het mij verder niet echt heel veel. (Er vanaf komen zou mooi zijn maar het is geen grote risico's waard)
sain onez in "AMD HD6XXX ervaringen - Deel 2"

Waar het op neerkomt, ik wilde destijds juist een zo laag mogelijke clocks c.q. temps, en kreeg hogere clocks op de ándere dvi-port.. het proberen waard, was wel een HD6970..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Nee, bij Informatique gehaald en ja, er zit zo'n voucher bij. Hou alleen niet van racegames hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zerosum schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:32:
Nee, bij Informatique gehaald en ja, er zit zo'n voucher bij. Hou alleen niet van racegames hehe.
Is toch leuk joh! Als je er toevallig vanaf moet?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39
Zerosum schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:32:
Check jij je DM zo maar even ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Kijk 's. Het forum van Anandtech heeft wat nieuws over de MSI Twin Frozr 7970.
http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=32889470

Lijkt erop dat het niet lang meer duurt, wil deze kaart uitkomen.

[ Voor 161% gewijzigd door JPtjeeNL op 23-01-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Doe mijn een Asus DirectCU II, die schijnt in februari uit te komen... Jammer dat hij in de pricewatch nog niet voorvermeld staat en ik er dus geen alarmpje aan kan hangen als iemand hem heeft..

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
JPtjee007 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:16:
Kijk 's. Het forum van Anandtech heeft wat nieuws over de MSI Twin Frozr 7970.
http://forums.anandtech.com/showthread.php?p=32889470

Lijkt erop dat het niet lang meer duurt, wil deze kaart uitkomen.
2x DVI?
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/image/id/1663520/width/600/height/400/flags/LL
Het kan natuurlijk dat ze door het design van de koeling niet zoveel ruimte aan de achterkant nodig hebben voor de fan-outtake en dus ruimte hadden voor meer DVI poorten, maar dit lijken mij geen 7970s te zijn. Misschien 7950s?

Edit:
Oh, het was mij niet eens opgevallen, maar bij de reacties hebben ze het over 2 6-pin connectors.

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 23-01-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Weer een game aan de lijst toegevoegd die als utter crap draait: The Witcher 2. Stottert als de neten, geforceerd AF werkt niet. 60FPS, en frame skips. Lekker hoor...

Ik denk niet dat ik ooit weer een AMD kaart koop als dit met catalyst 12.1 niet allemaal is opgelost. Het is werkelijk niet te geloven. Ik koop een kaart om te gamen, niet om me dood te ergeren. Wat een teringzooi zeg! Dit heb ik nog NOOIT meegemaakt. :(

Worlds fastest GPU... Nou, geweldig! :r

Edit; sorry hoor mensen, maar dit begint een beetje op mijn zenuwen te werken... :> Er zijn een aantal games die echt heel goed draaien, waaronder BF3, Crysis, Crysis 2, maar er zijn ook een hoop games waar iets mee is; Just Cause 2, Witcher 2, Skyrim... En dat zijn ook geen kleine games.

En bij elke game zie je als je opstart, nVidia the way its meant to be played. Nou zo langzamerhand denk ik ook nog dat het echt zo is. Ik wil gewoon lekker zorgeloos gamen.

/rant out.

[ Voor 53% gewijzigd door Format-C op 23-01-2012 14:56 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=357146

Misschien heb je er wat aan (gaat nogal snel over naar The Witcher 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dude seriously... jij spreekt jezelf zovaak tegen. Dan zeg je A, en de volgende dag zeg je B... Voordat je de kaart kocht zei je steeds, ik wacht wel ik wacht wel, dan beslis je toch om de kaart te kopen met het risico dat het nog niet helemaal optimaal draait (dat zei je notabene zelf nog) en dan ga je achteraf keihard lopen klagen? Je wist waar je aan begon zou ik maar zeggen... Koop die kaart dan niet! 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door peakaboo op 23-01-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Bedankt Vipeax. Ik ga het doornemen.
peakaboo schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:56:
Dude seriously... jij spreekt jezelf zovaak tegen. Dan zeg je A, en de volgende dag zeg je B... Voordat je de kaart kocht zei je steeds, ik wacht wel ik wacht wel, dan beslis je toch om de kaart te kopen met het risico dat het nog niet helemaal optimaal draait (dat zei je notabene zelf nog) en dan ga je achteraf keihard lopen klagen? Je wist waar je aan begon zou ik maar zeggen... Koop die kaart dan niet! 8)7
Ben ik wel enigszins met je eens, maar ik had niet verwacht dat het zó erg zou zijn.... :P

Als ik dan anderen een tip mag geven; wacht nog even. Dan zijn de prijzen gedaald, en de drivers beter.

[ Voor 98% gewijzigd door Format-C op 23-01-2012 14:58 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het laat mij alleen maar zien hoe weinig spellen ik eigenlijk speel :+. Toevallig die waar alles werkt zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Oh ja; Skyrim draait windowed wel super smooth nu, maar daar heb ik op dit moment niet zoveel aan. Ik ga echt niet windowed gamen.

Ik zal zo nog eens een iets oudere driver proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 23-01-2012 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Er zijn trucjes om een spel in Windowed mode te laten lopen, terwijl ie wel je hele scherm in bezet neemt. Misschien heb je daar wat aan? WoW had die optie bijvoorbeeld ook, maar dat kun je eigenlijk bij alle spellen doen die windowed-mode ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 07:27
Hehe @ Format-C... Lees steeds weer reacties als super kaart en dan weer wat een *$#@ kaart.. Zo worden je reacties niet echt serieus meer genomen ... Anders verkoop je hem toch .. Scheelt je hoop ergenis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Mja kerel. De ene helft van de games draait geweldig, de andere helft als utter crap.
Paprika schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:02:
Er zijn trucjes om een spel in Windowed mode te laten lopen, terwijl ie wel je hele scherm in bezet neemt. Misschien heb je daar wat aan? WoW had die optie bijvoorbeeld ook, maar dat kun je eigenlijk bij alle spellen doen die windowed-mode ondersteunen.
Werkt idd een stuk beter.

Volgens mij heeft AMD een vsync bug momenteel. Als ik DXTory gebruik om 60FPS/ Hz te forceren, draaien The Witcher en Skyrim beter.

Vraag me niet hoe het kan, maar het is zo. Heel apart.

En ik verkoop de kaart nu niet meer, ik wacht wel op de GTX6x0 of GTX7x0 en koop die dan.

Edit; er komen elke maand WHQL drivers toch? Ik neem aan dat de 12.1 niet lang meer op zich laat wachten?

[ Voor 86% gewijzigd door Format-C op 23-01-2012 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:58:
Het laat mij alleen maar zien hoe weinig spellen ik eigenlijk speel :+. Toevallig die waar alles werkt zo te zien.
Ja inderdaad ik heb volgens mij hetzelfde probleem.... En dat al jaren lang......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 07:27
Even geduld dan komt Nvidia weer met wat moois...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
k1978 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:50:
Even geduld dan komt Nvidia weer met wat moois...
En dan gaan ze weer claimen dat ze de beste zijn. Omdat ze de snelste single GPU kaart hebben. Terwijl ze maanden telaat zijn met de 28NM zooi.

Laatste 3 jaar AMD kaarten gehad. Nooit echt problemen mee gehad. Tuurlijk zijn er wel eens wat issues, maar dat is bij NVIDIA ook het geval. En dan natuurlijk voornamenlijk op AMD games.
Ik kan me nog herinneren dat ik mijn 5870 al maanden had voordat de 480GTX eindelijk kwam. Deze kaart vonden ze bij nvidia zelf blijkbaar ook niks want ze hebben nooit een 490 DUAl GPU uitgebracht. Vervolgens kwamen ze 8 maanden daarna alweer met de 500 serie.
Mijn conclusie is dan ook dat als de 600/700 serie net zo word al de 400 serie ik blij ben dat ik een 7970 heb gekocht. :)
P.S. Het is geen eerlijke wedstrijd als het ene team 100 a 200 dagen meer de tijd neemt om zich voor te bereiden. Het enige wat wel zeker is, is dat AMD de 1ste is met de 40 & 28NM chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb de games die heel goed draaien er nu wel zo'n beetje uitgefilterd. Die speel ik eerst wel uit, en dan kijk ik later wel weer naar die andere games.

Ga nu alleen GTA 4 nog ff proberen.

Deus Ex draait iig ook weer prima. Maar dat is ook een echte AMD game he?

Volgens mij is het grootste probleem dat AMD met de GCN architectuur weer vanaf grond af aan kan beginnen met drivers schrijven, en dat terwijl nV een hoop geld uitgeeft om samen te werken met game makers. En dat is wel terug te zien, helemaal zo vroeg na de release. Het is wat frustrerend, maar goed. Early adaptors moeten dat maar (weer) op de koop toe nemen.

Ik denk zelf dat het bij 12.2 al wel wat beter zal zijn. En bij 12.3 zullen ze wel MOETEN, want dan komt nV ook weer met iets nieuws.

Ik las in het andere topic ook al dat AMD meer tijd, moeite, en geld in de drivers gaat steken, dus het zal wel goed komen.

[ Voor 62% gewijzigd door Format-C op 23-01-2012 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
j0ppie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:15:
[...]
P.S. Het is geen eerlijke wedstrijd als het ene team 100 a 200 dagen meer de tijd neemt om zich voor te bereiden. Het enige wat wel zeker is, is dat AMD de 1ste is met de 40 & 28NM chips.
Ik denk dat Nvidia daar niet zo om geeft als ze 3 maanden lang wat achterlopen om vervolgens 9 maanden lang de snelste/beste GPU te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 18:01

RyuuPro

That Damn Fly

mitsumark schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:41:
[...]

Ik denk dat Nvidia daar niet zo om geeft als ze 3 maanden lang wat achterlopen om vervolgens 9 maanden lang de snelste/beste GPU te hebben.
Dan verslaan ze alsnog AMD niet:
"Home of the world’s fastest GPU for 796 days and counting."

Das toch wat meer dan 9 maanden :P

Kaze Ni Nare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Tja, in gigaflops wel. Jammer genoeg voor hun geldt dat wat betreft game-performance niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

[Modje spelen]
Zullen we de AMD v Nvidia discussie elders houden en hier wat meer feitelijke AMD dingen bespreken?
[/Modje spelen]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:05:
Tja, in gigaflops wel. Jammer genoeg voor hun geldt dat wat betreft game-performance niet.
Nja ze tellen de Dual kaarten volgens mij mee. En dat wint de 6990. Het is niet dik maar ze zijn wel sneller dan een Stock GTX590.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Paprika schreef op zondag 22 januari 2012 @ 23:19:

Je zou ook gewoon hardware acceleration uit kunnen zetten:
[afbeelding]
Gezien je specs zal je CPU vast geen problemen hebben met flash content. Mijne haalt niet eens de 3% met 1080P. Overigens zeg ik dit vooral omdat er een kleine bug is dat als je bv een filmpje nog hebt openstaan terwijl je een game start, hij op die clocks blijft hangen.

[afbeelding]
Hier start ik een spel terwijl ik een filmpje (op 360P :+) gepauzeerd heb staan en zoals je ziet past alleen de GPU clock zich aan. En nog maar tot 800 ook (niet eens naar de default core, laat staan mijn overclock). De 2e 6970 gaat wel gewoon naar de OC settings, maar dat heeft verder geen nut, want de eerste houdt hem immers niet bij.

Misschien ook iets om rekening mee te houden mochten mensen af en toe minder performance hebben met hun 7970. Zou best kunnen dat ie dan half ligt te slapen in deze toestand.

offtopic:
Edit 3:
Moet mezelf toch eens uit dit topic schoppen. Ik heb niet eens een 7-serie-kaart.
Dat lost het inderdaad op. Heel erg bedankt :) Is ook wel logisch, was er zelf alleen niet opgekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Format-C schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:21:
Ik heb de games die heel goed draaien er nu wel zo'n beetje uitgefilterd. Die speel ik eerst wel uit, en dan kijk ik later wel weer naar die andere games.

Ga nu alleen GTA 4 nog ff proberen.
Ik heb GTA4 ook geprobeert. Maar ik kon de settings gek genoeg niet van low af krijgen. Dit zou iets te maken hebben met teveel geheugen op de videokaart. Meer dan 2 geeft problemen. Heb jij dit probleem ook? En is er een niet al te moeilijke oplossing voor?
Tijgert schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:19:
[Modje spelen]
Zullen we de AMD v Nvidia discussie elders houden en hier wat meer feitelijke AMD dingen bespreken?
\[/Modje spelen]
Het gaat mij niet zozweer om de AMD/Nvidia discussie. Ik wou gewoon even aangeven dat je niet alleen maar met AMD problemen hebt. En dat mijn persoonlijke ervaringen in tegenstelling tot die van sommige anderen wel goed zijn.
Het is nou eenmaal zo dat bedrijven producten op de markt brengen en dan pas gaat testen en aanpassen. Zo werkt het met videokaarten, maar ook met games. Ik kom vaak genoeg bugs tegen waarvan ik denk, "hoezo zijn jullie daar in godsnaam niet in de beta achter gekomen???"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Astennu schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:33:
[...]
Nja ze tellen de Dual kaarten volgens mij mee. En dat wint de 6990. Het is niet dik maar ze zijn wel sneller dan een Stock GTX590.
Maar een bedrijf als AMD weet toch ook wel wat een GPU is? :P
AMD Radeon HD 6990 Graphics - the fastest graphics card in the world
Dual 2nd-gen DirectX® 11 GPUs. 4GB GDDR5. Quite simply the fastest graphics card in the world.
Bij de HD6990 hebben ze het echt over "the fastest graphics card", terwijl er staat:
Home of the world’s fastest GPU for 796 days and counting.
HD5870: 2720 gigaflops
GTX480: 1344.96 gigaflops
GTX580: 1581.1 gigaflops
HD6970: 2703 gigaflops
HD7970: 3790 gigaflops

Echter zou de HD5870 nu 852 dagen op de markt zijn, dus die 796 snap ik niet helemaal. Zucht, wat dan? :-( Zou het dan toch dat je gelijkt hebt? Ja hoor.
From and including: woensdag, 18 november 2009, 00:00:00
To, but not including : maandag, 23 januari 2012, 00:00:00

The duration is 796 days, 0 hours, 0 minutes and 0 seconds
Laat 18 november 2009 nou net de release datum zijn van de HD5970.... Dus stellen ze wel dat tot die dag de GTX295 de snelste "GPU" op de markt was (en trekken ze niet de 4870X2 voorop ofzo).

Ik weet dat ik niet behoor tot de groep die echt goede VGA kennis bezit, maar ik dacht dat de snelste GPU heel lang bij nVidia lag? Vanaf de GTX480 release tot afgelopen december? :X En dat ze alleen de card-crown kunnen opeisen?

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 23-01-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Waarom richt AMD zich zo op gigaflops terwijl dat blijkbaar helemaal niet het belangrijkste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paprika schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:46:
[...]

Maar een bedrijf als AMD weet toch ook wel wat een GPU is? :P

[...]

Bij de HD6990 hebben ze het echt over "the fastest graphics card", terwijl er staat:

[...]

HD5870: 2720 gigaflops
GTX480: 1344.96 gigaflops
GTX580: 1581.1 gigaflops
HD6970: 2703 gigaflops
HD7970: 3790 gigaflops

Echter zou de HD5870 nu 852 dagen op de markt zijn, dus die 796 snap ik niet helemaal. Zucht, wat dan? :-( Zou het dan toch dat je gelijkt hebt? Ja hoor.

[...]

Laat 18 november 2009 nou net de release datum zijn van de HD5970.... Dus stellen ze wel dat tot die dag de GTX295 de snelste "GPU" op de markt was (en trekken ze niet de 4870X2 voorop ofzo).

Ik weet dat ik niet behoor tot de groep die echt goede VGA kennis bezit, maar ik dacht dat de snelste GPU heel lang bij nVidia lag? Vanaf de GTX480 release tot afgelopen december? :X En dat ze alleen de card-crown kunnen opeisen?
Single GPU wel. Maar dual gpu niet. Omdat de nVidia kaarten meer stroom verbruiken. In dual opstelling moet er dan meer geknepen worden qua clocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Klopt, maar "Home of the world’s fastest GPU" dat lijkt me toch duidelijk niet te verwijzen naar 2 GPU's. Er zal wel weer ergens in kleine letters een marketingspraatje verstopt zitten welke die tekst geldig verklaart.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<script type="text/javascript" language="javascript"> 
var montharray=new Array("Jan","Feb","Mar","Apr","May","Jun","Jul","Aug","Sep","Oct","Nov","Dec")
function countup(yr,m,d){
var today=new Date()
var todayy=today.getYear()
if (todayy < 1000)
todayy+=1900
var todaym=today.getMonth()
var todayd=today.getDate()
var todaystring=montharray[todaym]+" "+todayd+", "+todayy
var paststring=montharray[m-1]+" "+d+", "+yr
var difference=(Math.round((Date.parse(todaystring)-Date.parse(paststring))/(24*60*60*1000))*1)
difference+=" days"
document.write("Home of the world&#8217;s fastest GPU for <b>"+difference+"</b> and counting. ")
}
//enter the count up date using the format year/month/day
countup(2009,11,18)
</script>

Hij verwijst dus wel i.i.g. naar de HD5970 :P.

[ Voor 65% gewijzigd door Paprika op 23-01-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

j0ppie schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:42:
[...]

Ik heb GTA4 ook geprobeert. Maar ik kon de settings gek genoeg niet van low af krijgen. Dit zou iets te maken hebben met teveel geheugen op de videokaart. Meer dan 2 geeft problemen. Heb jij dit probleem ook? En is er een niet al te moeilijke oplossing voor?
Had ik ook idd.

Die game heb ik dus maar laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik zou eens beginnen met 3d3overrider te downloaden ( app die je ook krijgt als je rivatuner installeert), in je CCC in stellen dat vsync altijd aan moet staan ( schuif naar rechts helemaal) en dan 3d3overider gebruiken icm de exe van de game om daar Vsync nog eens te forceren én Tripplebuffering
( directX tripple buffering ipv de Open GL variant die je in CCC kunt aanvinken...)

Moet je eens opletten wat games op 60fps ineens een stuk 'smoother' zijn...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:28

edward2

Schieten op de beesten

GTAIV kan niet met GPU's overweg met meer dan 2 GB vidmem,ik zal eens kijken of ik hier wat over kan vinden om het juiste videmem te dedicaten aan GTAIV.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

sain onez schreef op maandag 23 januari 2012 @ 20:51:
ik zou eens beginnen met 3d3overrider te downloaden ( app die je ook krijgt als je rivatuner installeert), in je CCC in stellen dat vsync altijd aan moet staan ( schuif naar rechts helemaal) en dan 3d3overider gebruiken icm de exe van de game om daar Vsync nog eens te forceren én Tripplebuffering
( directX tripple buffering ipv de Open GL variant die je in CCC kunt aanvinken...)

Moet je eens opletten wat games op 60fps ineens een stuk 'smoother' zijn...
Die dingen gebruik ik vaak ook wel als forceren via de driver niet werkt.

Echter; ik vraag me soms af waarom vsync in CCC zit, want het/ overriden/ forceren werkt haast niet.

DXTory werkt in Skyrim, D3DOverrider en forceren in CCC niet.
edward2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:17:
GTAIV kan niet met GPU's overweg met meer dan 2 GB vidmem,ik zal eens kijken of ik hier wat over kan vinden om het juiste videmem te dedicaten aan GTAIV.
ps; ik had vanmiddag een config file voor GTA4, echter kreeg ik zwart beeld, en toen heb ik de moed maar opgegeven.

Edit:
We have heard some reports that certain video cards with more than 2GB of video memory may be causing GTA IV to believe the system is under specification even though the computer is powerful enough to run the game with higher settings.

We are in the process of looking into the issue and will update this page, if we can confirm the problem, as soon as we have more information about workarounds or a fix.

Possible workaround:

Create a text file named ‘commandline.txt’ in the main GTAIV folder and put the following statement inside it:

-availablevidmem 2.0

If that doesn't work, try increasing the number to one of the following.

-availablevidmem 3.0

-availablevidmem 4.0

-availablevidmem 5.0

-availablevidmem 6.0
http://support.rockstarga...th-over-2gb-as-under-spec

[ Voor 104% gewijzigd door Format-C op 23-01-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Misschien ietwat domme vraag, maar stel em toch:

Mijn 7970 maximaal OC-ed via de CCC, met de powerslider naar rechts (+20%). Hij wordt ongeveer 80-85 graden onder full load. Nu heb ik de powerslider op +8% gezet en nog steeds prima performance. Is er een reden waarom ie niet naar +0% zou kunnen zonder performance verlies? Heeft die powerslider invloed op de temperatuur ontwikkeling? Of is de slider enkel bedoeld om de TDP te leveren als er om gevraagd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
Over GTA 4 met een HD7970,
Ik had het zelfde probleem dat de settings op het laagste gelocked waren.

Als je het volgende aan het einde plakt bij "doel" in je snelkoppeling van GTA 4, zal alles weer zijn zoals het hoort (en dus alles op zn hoogste kunnen zetten).

"-norestrictions"

Veel plezier :)

GTA 4 kan trouwens niet maxed out met 60 fps zonder schokken gespeeld worden met een HD7970....
Ik vraag me af waar Rockstar mee bezig was toen ze de PC versie aan het porten waren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
InfinateNL schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:00:
GTA 4 kan trouwens niet maxed out met 60 fps zonder schokken gespeeld worden met een HD7970....
Ik vraag me af waar Rockstar mee bezig was toen ze de PC versie aan het porten waren....
met geld tellen dat ze van microsoft gekregen hadden ;p

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Ik ben vandaag met mijn Sapphire 7970 terug geweest naar de winkel, omdat ik een ZZZZZZZ in mijn kaart heb bij load.

Nu hebben ze 4 verschillende kaarten geprobeerd en ze hadden het allemaal. Ik heb wel een nieuwe mee gekregen.

Beetje jammer.

Wat kan ik nog meer doen ?

Terug laten nemen en een ander merk pakken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
jcj1982 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:09:
Ik ben vandaag met mijn Sapphire 7970 terug geweest naar de winkel, omdat ik een ZZZZZZZ in mijn kaart heb bij load.

Nu hebben ze 4 verschillende kaarten geprobeerd en ze hadden het allemaal. Ik heb wel een nieuwe mee gekregen.

Beetje jammer.

Coil whine.....

http://pcfixservice.com/2...e-caused-by-power-supply/

Check ook dit, wellicht kun je daar iets mee.... http://hardforum.com/showthread.php?p=1038268134

[ Voor 17% gewijzigd door peakaboo op 24-01-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
jcj1982 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:09:

Beetje jammer.

Zoals ik al zij, ze hebben het allemaal. Merk maakt ook niets uit aangezien alle reference design kaarten gelijk zijn. Misschien dat niet reference design kaarten het niet hebben. Verder is dit probleem al jaren bij verschillende kaarten aan de orde. Ook nVidia kaarten hebben dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Niet online
Zojuist de laatste Club3D 7970 van 4Launch besteld! :D
Morgen in huis! :D
4Launch kon zogenaamd de kaart niet de volgende dag leveren, dus ik krijg hem nu donderdag.
Balen als je net een dagje vrij hebt. Heb er wel 515 voor neergelegd.
Bij Salland had de leverancier de kaart net verkocht, dus de levertijd was veranderd naar 10-20 werkdagen.

[ Voor 65% gewijzigd door JPtjeeNL op 25-01-2012 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zerosum schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 08:50:
Misschien ietwat domme vraag, maar stel em toch:

Mijn 7970 maximaal OC-ed via de CCC, met de powerslider naar rechts (+20%). Hij wordt ongeveer 80-85 graden onder full load. Nu heb ik de powerslider op +8% gezet en nog steeds prima performance. Is er een reden waarom ie niet naar +0% zou kunnen zonder performance verlies? Heeft die powerslider invloed op de temperatuur ontwikkeling? Of is de slider enkel bedoeld om de TDP te leveren als er om gevraagd wordt?
Die regelt het MAX TDP van de kaart. Met Furmark heb je bv stock al last dat hij aan het knijpen is. Ik zat daar op 24 fps. Gooi in de slider open naar 20% had ik 31 FPS.
Games hebben er niet snel last van. Maar zeker met Max OC kun je in zware games hebben dat hij gaat knijpen. En dan gaat de performance dusdanig omlaag dat stock sneller was geweest.

Dus ik heb em zelf gewoon lekker op 20% gezet. Met furmark werd hij hier niet te heet @ auto fan speeds kortom ik kan em daar gewoon op laten draaien. Games zijn lang niet zo zwaar als furmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosum
Na een paar uur testen/gamen denk ik dat ik kan be-amen wat je zegt Astennu. Performance leek minder te worden, met name wanneer de fps onder 60 kwam. Logisch, want de kaart had het druk natuurlijk, maar het voelde ook minder soepel dan anders op die framerate onder de 60. Qua temps maakte het niks uit, max 85-86 graden. Ik heb em op +20% gezet nu en de max OC iets teruggeschroefd. Heerlijk soepel nu, ook als de fps iets dropped, temp max is prima. Ik denk voorlopig dat ik de ideale setting gevonden heb voor mijn rig:
GPU clock 1100 Mhz
Memory clock 1550 Mhz

Geen artifacts, bloedsnelle performance en max 85 graden onder full laod. Op naar de whql driver :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Is de TDP die de kaart detecteerd gebaseerd op gemeten temperatuur of op getrokken stroom?
Ik bedoel, als ik hem waterkoel dan zullen de temps prima blijven. Zal hij dan toch gaan throttlen omdat hij 'denkt' dat hij te heet wordt door het stroomverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tijgert schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:19:
Is de TDP die de kaart detecteerd gebaseerd op gemeten temperatuur of op getrokken stroom?
Ik bedoel, als ik hem waterkoel dan zullen de temps prima blijven. Zal hij dan toch gaan throttlen omdat hij 'denkt' dat hij te heet wordt door het stroomverbruik?
Geen van beide. De kaart meet hoe 'druk' bepaalde delen van de chip zijn en berekent dan hoeveel stroom dat ongeveer verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soujah
  • Laatst online: 07-07 16:58
Ik heb begin deze week een setje binnen gekregen en uiteraard meteen aan het testen gegaan. Om te beginnen met 1 kaart welke ik direct op de max clocks in ccc heb kunnen zetten. Dit icm een i7-2600K op 4.5Ghz is dit goed voor een 3dmark11 score van iets meer dan 10k.

Vol goede moed hierna de tweede kaart er bij gezet echter kwam het totaal daarmee "op een magere" 14k met veel lagere snelheden. De kaarten kunnen los van elkaar beide op de max clocks draaien in ccc echter in crossfire geeft alles boven de 1050 core clock problemen in de zin van spontane reboots onder load.

Het zou de voeding kunnen zijn (850watt OCZ) of wellicht een driver probleem.

Iemand tips om er achter te komen wat het exacte probleem is?

Edit: Het lijkt de voeding niet te zijn gezien wanneer de cpu terugclock naar std waarden het systeem nog steeds spontaan reboot of uit springt. Heb dezelde voeding overigens een jaar lang probleemloos gebruikt icm 2x HD6970 in crossfire. Daar nooit problemen mee gehad. Grrrr irritant dit!!

[ Voor 18% gewijzigd door Soujah op 25-01-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ik heb net nog maar ff een extra 12cm fan op de kaart gericht.

Cooler is better zullen we maar zeggen. In BFBC2 zag ik hem 80C worden. (Furmark ook hoog in de 80 met automatic fan control)

Zal zo eens kijken hoe het nu is. :D

Ik hoor hem iig niet. Hij draait op 400RPM als de PC niet stressed is. Stressed 1400. (Speedfan rules!) Dan mag ie wel wat meer geluid maken. Dan komt de 7970 er toch bovenuit. :D

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-10-2024
Uh ik weet niet of ik hier goed ben, maar kon zo ff niet een beter topic vinden..

Net een tweede Sapphire hd 7970 kaart er bij geprikt en dus crossfire, maar nu valt mijn score best tegen. Hieronder mijn score in 3D Mark, als cpu heb ik een I7 870 die op 4GHz draaid.

Single: 25xxx
Crossfire: 30500

Ligt het nu aan mij of valt dit erg tegen :S voor 500 euro nog geen 5000 punter erbij. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Probeer eens 3dmark11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

http://www.guru3d.com/art...d-7970-crossfire-review/6
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/HD_7970_CrossFire/
http://www.legitreviews.com/article/1834/
http://www.kitguru.net/co...-hd7970-crossfire-review/
http://en.expreview.com/2...crossfire-test/20356.html
http://www.hardwareheaven...-review-introduction.html
http://www.overclock3d.ne...ssfire_eyefinity_review/1

Referentiemateriaal genoeg. ;)

Ik zou zeggen; probeer eens Metro 2033 op DX11 alles maxed, Crysis 1 met 8XAA, Crysis 2 volledig maxed, BF3 met 4xMS (Adaptive) AA. Of games testen met SSAA.

3DMark zegt zo weinig... Je kan beter games gaan testen op settings waarvan je van tevoren al weet dat je het niet kan spelen met 1 kaart. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
Ja heb ik al wel een beetje door gelezen, maar daarom ben ik ook teleur gesteld :P Ook op site van 3dmark zie je scores met 1 kaart wat ik met 2 heb.

Net ook even 3dmark 11 gedraaid (helaas niet met 1 gedaan), maar die loopt steeds vast :S

error:
3DMark 11 has lost exclusive access to display and/or keyboard, benchmark run has been aborted. This can be caused by third-party applications running in the background. Please close any potentially interfering applications and restart benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb je wel alles goed aangesloten?

CFX bridge aangesloten? Voedingskabels?

Deze drivers erop? http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/RC11Driver.aspx ?

Wat voor voeding heb je? Kaarten overklokt? Windows up to date? 100% zeker dat de rest van het systeem stabiel is? DirectX up to date?

CCC ook default ingesteld? Al gecontroleerd of CFX aanstaat in CCC en/ of GPU-z? Hoe zit het met de koeling? Voldoende airflow?

Kortom; vertel eens wat meer... Wij kunnen niet in een glazen bol kijken natuurlijk... :)

[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Cap profiles ook geinstalleerd?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Soujah schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:01:
Ik heb begin deze week een setje binnen gekregen en uiteraard meteen aan het testen gegaan. Om te beginnen met 1 kaart welke ik direct op de max clocks in ccc heb kunnen zetten. Dit icm een i7-2600K op 4.5Ghz is dit goed voor een 3dmark11 score van iets meer dan 10k.

Vol goede moed hierna de tweede kaart er bij gezet echter kwam het totaal daarmee "op een magere" 14k met veel lagere snelheden. De kaarten kunnen los van elkaar beide op de max clocks draaien in ccc echter in crossfire geeft alles boven de 1050 core clock problemen in de zin van spontane reboots onder load.

Het zou de voeding kunnen zijn (850watt OCZ) of wellicht een driver probleem.

Iemand tips om er achter te komen wat het exacte probleem is?

Edit: Het lijkt de voeding niet te zijn gezien wanneer de cpu terugclock naar std waarden het systeem nog steeds spontaan reboot of uit springt. Heb dezelde voeding overigens een jaar lang probleemloos gebruikt icm 2x HD6970 in crossfire. Daar nooit problemen mee gehad. Grrrr irritant dit!!
Ik vind jou score voor een singel kaar erg goed ?

Als ik bij CCC alles op max zet haal ik een score van 8922!!!

Mijn specs zijn denk ik het zelfde als jou ?

VAAG!

Volgens mij heeft AMD net nieuwe drivers gelanceerd :)

http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Grt,
jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:24
jeNno schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:11:
Uh ik weet niet of ik hier goed ben, maar kon zo ff niet een beter topic vinden..

Net een tweede Sapphire hd 7970 kaart er bij geprikt en dus crossfire, maar nu valt mijn score best tegen. Hieronder mijn score in 3D Mark, als cpu heb ik een I7 870 die op 4GHz draaid.

Single: 25xxx
Crossfire: 30500

Ligt het nu aan mij of valt dit erg tegen :S voor 500 euro nog geen 5000 punter erbij. :(
Je draait een oude 3dmark waar je een andere bottleneck hebt (cpu).
http://www.guru3d.com/imageview.php?image=35477

In 3dmark11 zou je boven de 12000 moeten zitten:
http://www.guru3d.com/imageview.php?image=35479

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 25-01-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Nu heb ik de nieuwe drivers gedownload:

Title File Size Version Date Posted
Catalyst Software Suite 148 MB 12.1 1/25/2012

Staat er bij mij CCC:

Versie Catalyst Control Center: 2012.0119.1236.22534

Dit moet dan toch zijn: 2012.0125...........?

[ Voor 7% gewijzigd door jcj1982 op 25-01-2012 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Zoals Bullus zegt; CAPS geinstalleerd?

http://sites.amd.com/us/g...ssfirex-app-profiles.aspx

En deze versie zou het moeten zijn:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3cnu2pHpHlefN7vkpHTJX2lI/full.png
Volgens mij zijn die niet voor de 7900 serie.
jcj1982 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:04:

VAAG!
Op mijn PC, i5 2500K op 4,2Ghz CPU (zal hem binnenkort ook ff op 4,5 klokken, hij wordt nu niet warmer dan 52C), mem 1600 C9, en 7970 op 1100/6000:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9CvhYtFAmeZ1O4CCBAtUJrrq/full.png

Tesselation off doet wonderen...
>:) O-)

[ Voor 70% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FN1zhtG4PI1HFB1r3PVrT5Ti/full.jpg

Dat scheelt inderdaad veel :P

Met tesselation aan loopt Futuremark te miepen dat mijn score laag is. Mijn score is niet laag, die van anderen is nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeNno
Ok duurde ff want ik kreeg me driver blijk baar niet goed :S

Heb net de laatste driver van Guru3d gehaald (11.12 nog wel) met de caps en nu draaide 3dmark11 ook. Mijn pc heb ik net opnieuw geïnstalleerd toen ik me eerste kaart er in kreeg. Alles is up to date en er draait niet veel andere spullen op (alleen League of legends en Saint Rows 3 eigenlijk).

CCC heb ik alles standaard gelaten en draai wel eyefinity. Wat betreft air flow enzo zit wel goed, ook nog nooit problemen mee gehad. Voor zover ik weet is crossfire ook goed aangesloten. Als voeding heb ik een Antec truepower 850, wat ook wel genoeg moet zijn.

Zag wel nog een nieuwe driver staan op Guru3d (echt net geplaatst), misschien dat ik die nog ff probeer.

http://3dmark.com/3dm11/2622111

Had nu een score van 10733.

Wat ik verder ook vreemd vond was dat deze anders verpakt zat in de doos, accessoires zaten hier onder en bij me eerste boven. Ook heeft hij "rare plekjes" wat de ander niet heeft. Heb er even een plaatje bij gedaan weet niet of het echt duidelijk is.

Afbeeldingslocatie: http://img864.imageshack.us/img864/4565/img0242.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Probeer die onderste kaart eens los zonder die andere.

offtopic:
Maak van het plaatje even een link of thumbnail. De max voor het forum is 600 pixels breed, dit is iets meer. Nu moet iedereen telkens meer dan 1MB extra laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
ff de 2e los testen en evt als je weer beide kaarten installeerd ff de gpu omswitchen. onderste in bovenste slot en andersom.

[ Voor 73% gewijzigd door Bullus op 25-01-2012 22:13 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soujah
  • Laatst online: 07-07 16:58
jcj1982 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:04:
[...]

Ik vind jou score voor een singel kaar erg goed ?

VAAG!

Volgens mij heeft AMD net nieuwe drivers gelanceerd :)

http://sites.amd.com/us/g...Pages/radeon_win7-64.aspx

Grt,
jos
Met mijn single card score is inderdaad niets mis mee. Het probleem begint pas bij het bijplaatsen van de 2e kaart. Score wordt niet veel hoger plus zelfs op stock snelheden reboot het systeem na een tijdje BF3 spelen. Kaarten worden daarbij niet warmer dan 60 graden. Tijdens het draaien van 3dmark11 of Vantage loopt het systeem tijdens de 1e test meteen vast of reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
PilatuS schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:15:
[afbeelding]

Dat scheelt inderdaad veel :P

Met tesselation aan loopt Futuremark te miepen dat mijn score laag is. Mijn score is niet laag, die van anderen is nep.
Hoe zet ik dat uit ?

Waar zit dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Ter kennisgeving:

dit is de laatste driver voor de 7970: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/RC11Driver.aspx

Dit is de nieuwste CAP: http://sites.amd.com/us/g...ssfirex-app-profiles.aspx

Die 12.1 is niet voor de 7970.

De driver en CAPS van de links die ik gaf moet je hebben.

Oude eraf gooien, met driversweeper de restjes verwijderen, en daarna rebooten en die nieuwe erop zetten. :)

Edit; en in Catalyst Control Center (je drivers dus) kan je ergens met een slider tesselation uitzetten. Helemaal naar links schuiven.

[ Voor 39% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Format-C Hoe zet ik dat uit en waar vind ik tesselation ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Zit dat bij game en dan 3D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Even mijn post goed lezen aub. (Het rode, vetgedrukte). ;)

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ozone3d.net/public/jegx/201101/amd_cat11.1_hotfix_ccc_tessellation_settings.jpg

Helemaal naar links schuiven en op apply drukken.
jeNno schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:45:

Heb net de laatste driver van Guru3d gehaald (11.12 nog wel) met de caps en nu draaide 3dmark11 ook. Mijn pc heb ik net opnieuw geïnstalleerd toen ik me eerste kaart er in kreeg. Alles is up to date en er draait niet veel andere spullen op (alleen League of legends en Saint Rows 3 eigenlijk).

CCC heb ik alles standaard gelaten en draai wel eyefinity. Wat betreft air flow enzo zit wel goed, ook nog nooit problemen mee gehad. Voor zover ik weet is crossfire ook goed aangesloten. Als voeding heb ik een Antec truepower 850, wat ook wel genoeg moet zijn.

Zag wel nog een nieuwe driver staan op Guru3d (echt net geplaatst), misschien dat ik die nog ff probeer.

Wat ik verder ook vreemd vond was dat deze anders verpakt zat in de doos, accessoires zaten hier onder en bij me eerste boven. Ook heeft hij "rare plekjes" wat de ander niet heeft. Heb er even een plaatje bij gedaan weet niet of het echt duidelijk is.

[afbeelding]
Edit; misschien is die score van bijna 11000 wel normaal. Een Sandy Bridge CPU is rapper dan een i7 870, en de meeste reviewsites hebben met een zwaar overklokte SB-E getest. En die is nóg sneller. Dus dan scoor je in 3DM gewoon een stuk hoger. Daarbij loopt je geheugen ook nog op 1333MHz, en dat kost ook punten. Edit; en ik neem aan dat je een P55 moederbord hebt? Edit; ik zie dat je een P55 GD80 hebt. Dat moederbord kan alleen maar op 8x + 8x PCI-e draaien in CFX. Dit zou ook nog wat punten verschil kunnen opleveren.

Al games getest?

[ Voor 236% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Vaag ik kan dit nergens vinden!

Dit zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RJFUM8CI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Je moet CCC op geavanceerd zetten. (Bij voorkeuren volgens mij, zit nu ff achter een nV laptop) ;)

[ Voor 50% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Wat is er dan met mijn kaart aan de hand waar zit mijn bottleneck!!!

Mijn specs zijn goed, zie onder mijn tekst mijn specs mijn score met tess OFF

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TCTSLJQL.jpg

Pffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Format-C Moet ik dan ook Level naar o zetten bij Tessellation ?

Omdat hij bij jou nog op 64X staat in jou plaatje ?

Als ik dat op 0 zet heb ik een score van 10618 :)

Check deze link! Waarom herkent hij mijn videokaart niet ?

http://3dmark.com/3dm11/2622962

Welterusten allemaal ;)

[ Voor 18% gewijzigd door jcj1982 op 25-01-2012 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Ik neem aan dat deze score ook is met Tessellation uit op 0X ?

[ Voor 29% gewijzigd door jcj1982 op 25-01-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eBVW
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/eBW0
Double posts met een tussentijd van 1 minuut en een van zelfs 3 posts achter elkaar (triple post?) zijn nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[afbeelding]
Zat er nog wel een seal op de doos? Het lijkt net of ze die kaart gebruikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
Paprika schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 05:28:
[afbeelding]
[afbeelding]
Double posts met een tussentijd van 1 minuut en een van zelfs 3 posts achter elkaar (triple post?) zijn nogal irritant.
Ja je hebt gelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 07:59:
[...]
Zat er nog wel een seal op de doos? Het lijkt net of ze die kaart gebruikt hebben.
Die zat er bij mij ook niet meer om. Heb hem gekocht bij salland. Ik kreeg zelfs een keer een moederbord daar mee die alleen maar in een doos zat met antistatisch zakje. Zonder boekjes en alles erbij. Ik vertrouwn die webwinkels sowieso nooit. Heb altijd het gevoel dat ze je spullen al een keer gebruikt hebben als showmodel oid.
Zolang ze mij maar garantie bieden en de hardware werkt vind ik het allemaal prima. Maar het blijft een vaag gebeuren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 07:59:
[...]

Als het een Asus is niet, die doos heeft geen zegel. Sapphire heeft dat wel maar die stelt niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0ppie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:03:
[...]

Die zat er bij mij ook niet meer om. Heb hem gekocht bij salland. Ik kreeg zelfs een keer een moederbord daar mee die alleen maar in een doos zat met antistatisch zakje. Zonder boekjes en alles erbij. Ik vertrouwn die webwinkels sowieso nooit. Heb altijd het gevoel dat ze je spullen al een keer gebruikt hebben als showmodel oid.
Zolang ze mij maar garantie bieden en de hardware werkt vind ik het allemaal prima. Maar het blijft een vaag gebeuren;)
Zodra je zo iets ziet. Meteen contact opnemen en om verduidelijking vragen. En daar na om korting vragen of kosteloos een nieuwe. Je hebt gewoon recht op nieuw producten daar betaal je immers voor.
PilatuS schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Als het een Asus is niet, die doos heeft geen zegel. Sapphire heeft dat wel maar die stelt niet veel voor.
Eigenlijk wel slecht. Was er ook niet een tijd zat ze in folie zaten? Zo iets staat mij nog bij. Volgens mij was dat in de tijd van de 9700 en 9800 Pro

[ Voor 20% gewijzigd door Astennu op 26-01-2012 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
HEt gedeelte van de kaart wat in je moederbord gaat, daarop kun je ook niet of hij al gebruikt is. Dan zie op het messing kleurig gedeelte toch streepjes staan. Omdat het moederbord PCI erop drukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:32:
[...]
Zodra je zo iets ziet. Meteen contact opnemen en om verduidelijking vragen. En daar na om korting vragen of kosteloos een nieuwe. Je hebt gewoon recht op nieuw producten daar betaal je immers voor.
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik ben nogal laks met zulke dingen. Ik heb geen zin om mijn moederbord dan terug te geven en een nieuwe te krijgen en daarvoor een paar dagen zonder moederbord te zitten. De manual staat wel online en de drivers ook. Korting zit er vaak toch niet in. En volledig de koop cancelen wou ik ook niet.

On topic: Ik kende het programma furmark helemaal niet, maar na hem te vaak tegen te zijn gekomen in dit topic heb ik hem toch even gedraait. Mijn sapphire word max 91 graden met een fanspeed (auto stand) van 54%. Een behoorlijke herrie wel te verstaan. Verder is dat met maximaal overgeklokt in CCC.
Nou vind ik 91 graden wel wat aan de hoge kant. Is het verstandig om hem toch iets terug te klokken, totdat ik er een andere aftermarked koeler op heb gezet? Of maakt het niet zoveel uit?
Ik heb trouwens het gevoel dat hij ingame niet zo warm word. De fan haald dan meestal de 50% net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Haal beide kaarten eens uit de kast, leg ze op elkaar en maak dan eens een foto in goed helder licht, zonder flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j0ppie schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik ben nogal laks met zulke dingen. Ik heb geen zin om mijn moederbord dan terug te geven en een nieuwe te krijgen en daarvoor een paar dagen zonder moederbord te zitten. De manual staat wel online en de drivers ook. Korting zit er vaak toch niet in. En volledig de koop cancelen wou ik ook niet.

On topic: Ik kende het programma furmark helemaal niet, maar na hem te vaak tegen te zijn gekomen in dit topic heb ik hem toch even gedraait. Mijn sapphire word max 91 graden met een fanspeed (auto stand) van 54%. Een behoorlijke herrie wel te verstaan. Verder is dat met maximaal overgeklokt in CCC.
Nou vind ik 91 graden wel wat aan de hoge kant. Is het verstandig om hem toch iets terug te klokken, totdat ik er een andere aftermarked koeler op heb gezet? Of maakt het niet zoveel uit?
Ik heb trouwens het gevoel dat hij ingame niet zo warm word. De fan haald dan meestal de 50% net niet.
Tja ik ga geen nieuwprijs betalen voor 2e hands spul. Maar andere tip koop gewoon niet meer bij salland. Genoeg andere webwinkels waar ik nooit problemen mee heb gehad. Salland is een groot zooitje.

Dat is wel erg veel. Die van mij wordt max 86 graden met furmark:
HD7970: Min-Max-Avg FPS - Auto Fan speed
925-1375 (Power Control 0%): 44-46-44 76c fan 41%
925-1375 (Power Control 20%): 56-59-56 80c fan 45%
1125-1575 (Power Control 20%): 65-69-68 85c fan 50%

Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste