AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Ben benieuwd hoe mijn 7990 het gaat doen, heb hem vanmiddag besteld.. Als het systeem in elkaar zit zal ik mijn bevindingen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Hmmm, ik zat ook te kijken naar de 7990, maar volgens mij gaat het bij mij net niet goed passen....
Mijn HAF 932 heeft nog net 1 cm oid ruimte tussen de kaart en de hdd tray.... Dan kom ik dus potentieel in de knel met mijn waterkoelling, want ik gebruik 1/2 id 3/4 od slangen.....

Heeft er hier iemand toevallig een HAF 932 en een 7990 die dit kan bevestigen?
Ik lees namelijk ook dat de HAF X meer ruimte heeft, maar ik was in de veronderstelling dat deze intern practisch identiek is aan de 932? (zo zijn de zijpanelen uitwisselbaar)

Of zou het nog mogelijk zijn de slang onder de kaart door te laten lopen (pc draait nu, dus ik kan het even niet zelf nakijken :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:53
7990 is 31 cm lang, 10 cm hoog en 4 cm breed. Afgeronde waarden natuurlijk.
Geen idee of je hier iets aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Heb net mijn kast even kunnen openen.

Zoals ik al dacht is het achter de kaart gewoon te krap met de slang....
Onder de kaart lijkt echter wel te kunnen :)
Dus misschien toch dat maar doen.

Hmmm, misschien toch eerst nog Asus maar even contacteren, want ik heb uiteindelijk niks extreems ermee gedaan. en ik vind het toch zonde om een kaart die nog geen 1 jaar oud is al af te schrijven.... heeft me destijds toch iets van 420 euro gekost :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben benieuwd of andere 7990 gebruikers ook coil whine horen bij het spelen van games. Ik mag hem van alternate terug sturen. Maar ik lees bij techpowerup dat 5 andere reviewsites er ook last van hadden. Dus dan is het gewoon een design flaw:
What is a major issue, though, is the extremely annoying coil whine the card emits as soon as it runs a 3D application. The whine is generated by resonating power circuitry coils and is a problem that can be resolved; it's just an engineering challenge. NVIDIA did so for the GTX 690 and GTX Titan; both cards don't have such coil whine issues. On the HD 7990, however, it is very apparent, and I don't understand how AMD missed such a glaring problem. I talked to five other reviewers and they all confirm it, so it's not an isolated issue. What makes the whine even more apparent is that it is constantly changing pitch and volume, drawing your attention to it by effectively overpowering the fans' "whoosh" sound.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Hoor je dat zo goed als je kast gesloten is?

Afuture moet nog mijn mobo + sata kabels binnen krijgen.
Ik hoop dat ze het morgen hebben zodat ik woensdag kan beginnen puzzelen :)

Vanaf dan kan ik ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Coilwhine kun je bizar goed horen (als je er gevoellig voor bent).... mijn oude systeem had er ontiegelijk veel last van.... kwam gelukkig niet door mijn koptelefoon heen, maar ik kon het zelfs door het geluid van mijn speakers horen.....

Mijn huidige 7970 heeft het ook, maar een factor 100 minder dan de 5870.
(al is het niet meer te horen sinds ik alles in mijn gebruikt heb voor mijn moeders pc, dus oude mobo, psu en gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Astennu schreef op maandag 30 september 2013 @ 18:37:
Ik ben benieuwd of andere 7990 gebruikers ook coil whine horen bij het spelen van games. Ik mag hem van alternate terug sturen. Maar ik lees bij techpowerup dat 5 andere reviewsites er ook last van hadden. Dus dan is het gewoon een design flaw:

[...]
Jij hebt toch ook de Club3D 7990 gekocht?

Die van mij is erg stil en heeft geen coil whine. Had hiervoor een MSI GTX670 PC OC met TF cooling maar die maakte aanzienlijk meer geluid.

Toevallig de kaart een OC gegeven of een andere aanpassing gedaan in afterburner o.i.d.?

Zo'n geluid YouTube: Radeon HD 7970 Coil Whine and Noise 3DMARK "Ice Storm" test ?

Heb je toevallig een andere voeding (PSU) liggen? sommige kaarten zijn gevoelig voor bepaalde voedingen kan geen kwaad om dit even uit te proberen.
Hiermee bedoel ik dat de spanning toevoer van de PSU niet stabiel is (rimpel, niet goed afgevlakt)

[ Voor 29% gewijzigd door fast-server op 30-09-2013 19:58 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Nja, ik ga mijn systeem maar ten vroegste woensdag hebben. Hopelijk heeft hij er niet te veel last van.
Kan dat eigenlijk kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Wat me net ook te binnen schiet:

Coil whine kan ook voorkomen als je PC niet geaard is, als je geen geaarde WCD hebt kun je de ook een stukje snoer tussen de case en de CV leiding maken (wel op het metaal!)
Je kunt ook bij de bouwmarkt een aardklem kopen en een doosje met die AMP klemmen dan kun je mooi een oogje op het snoer knijpen en het andere uiteinde in die CV aardklem.

Je PC aarden is sowieso wel verstandig.

Bij de bouwmarkt kun je zo'n doosje kopen inclusief klemtang.
Afbeeldingslocatie: http://www.adereindhuls.nl/foto-oog-kabelschoen/kabelschoen-ring.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nieuwegroepenkast.nu/contents/media/aardklem1-8.gif

Met een stukje snoer erbij kost dit ongeveer 15 euro.

[ Voor 25% gewijzigd door fast-server op 30-09-2013 20:21 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

Coil whine kan ook voorkomen als je PC niet geaard is,
dat is wel heel erg last resort. ik heb nog nooit gehoord dat t hierdoor komt, ik vind t ook raar gezien het een resonantie is in je spoel of condensator dat geen invloed heeft van aarde.
als je geen geaarde WCD hebt kun je de ook een stukje snoer tussen de case en de CV leiding maken (wel op het metaal!)
eeuwen lange discussie, het is geen echte aarde. als je toch al een lijn legt naar je verwarming, trek dan gewoon een extra aardkabel door de muur.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik zeg niet dat je het zo moet doen, een echte aarde is uiteraard altijd beter.
De CV hangt aan de aarde, beter een indirect aarde dan helemaal niet toch?

Niet iedereen heeft een echt aardpunt in de buurt, daarnaast heb je ook nog huurders en die kunnen niet zomaar door muren kunnen gaan boren.
Had in mijn oude huis ook dat probleem en dan is het een oplossing die prima werkt.
Pak maar eens een multimeter en hou die eens tegen een niet geaarde PC die aanstaat en op de CV leiding, ik heb tot 42volt wisselspanning gemeten.

In mijn nieuwe huis heb ik meteen 3 fase laten aanleggen, op fase 3 (PC only!) heb ik 2 groepen welke rechtstreeks naar de PC en server gaan.

Met een goede voeding en een geaarde PC gaan er bij mij ook aanzienlijk minder HDD's stuk.

Ik geef alleen mijn mening en ervaring, wat een ieder hiermee doet is aan hem/haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:44:
[...]

Jij hebt toch ook de Club3D 7990 gekocht?

Die van mij is erg stil en heeft geen coil whine. Had hiervoor een MSI GTX670 PC OC met TF cooling maar die maakte aanzienlijk meer geluid.

Toevallig de kaart een OC gegeven of een andere aanpassing gedaan in afterburner o.i.d.?

Zo'n geluid YouTube: Radeon HD 7970 Coil Whine and Noise 3DMARK "Ice Storm" test ?

Heb je toevallig een andere voeding (PSU) liggen? sommige kaarten zijn gevoelig voor bepaalde voedingen kan geen kwaad om dit even uit te proberen.
Hiermee bedoel ik dat de spanning toevoer van de PSU niet stabiel is (rimpel, niet goed afgevlakt)
Ik heb inderdaad een C3D. Heb je helemaal geen coil whine? ik heb het in lichtere games zoals Diablo 3 en Mass Effect. AA via de 3D profiles opschroeven naar 8x helpt het verminderen.

Nee niet die zo krachtig is. Maar dan nog mijn voeding was 230 euro (Seasonic Platinum 860 watt) als dat soort PSU's al niet goed genoeg meer zijn dan licht het gewoon aan de kaart.
Qua ripple is dit een van de beste PSU's die er is. Als niet een in de top 10. Dat zegt imo genoeg.

Hopelijk licht het aan mijn kaart. Want met zo veel herrie breng ik em liever terug en pak ik mijn 7970 Dual X voorlopig weer tot de R9 290X uit is.
fast-server schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:10:
Wat me net ook te binnen schiet:

Coil whine kan ook voorkomen als je PC niet geaard is, als je geen geaarde WCD hebt kun je de ook een stukje snoer tussen de case en de CV leiding maken (wel op het metaal!)
Je kunt ook bij de bouwmarkt een aardklem kopen en een doosje met die AMP klemmen dan kun je mooi een oogje op het snoer knijpen en het andere uiteinde in die CV aardklem.

Je PC aarden is sowieso wel verstandig.

Bij de bouwmarkt kun je zo'n doosje kopen inclusief klemtang.
[afbeelding]

[afbeelding]

Met een stukje snoer erbij kost dit ongeveer 15 euro.
Ik zou eens kunnen kijken maar ik heb het pas 1x eerder gehad. Alle andere kaarten werkte perfect. Het licht ook aan de gebruikte componenten op een kaart.

Zie ook de quote van Techpowerup. Heel veel review sites hebben het gemerkt. Dus het licht niet alleen aan aarde en dat soort dingen.

Edit:

Ik heb zojuist een aarde draad aangesloten. Ik heb die normaal er altijd aan zitten maar die was los. Maar dat maakte geen verschil. Je zag wel vonkjes in het donker bij het aansluiten. En je voelt het ook aan de kast dat hij nu geaard is (geen trilling als je er met je vinger overheen gaat) maar het hielp niet. Geluid verandert helemaal niet als ik de draad weer los en vast maak.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 30-09-2013 21:44 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 7970 voor 250 euro lijkt een koopje aangezien hij veel duurder was, maar de R9 280X (7970 rebrand) zal volgens AMDs eigen slide $299 kosten.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2013/09/AMD-Radeon-R9-280X.jpg

Als je dat omrekent naar euros en er BTW bij optelt kom je op ca. 270 euro uit. De prijs zal dus ergens tussen de 270 en 300 euro uitkomen. Dat is maar een paar tientjes meer dan de 7970 nu kost. Grote vraag is natuurlijk of het verschil tussen de 7970 en de 280X dat verschil waard is. Dat is nu nog koffiedik kijken, maar je weet natuurlijk niet hoe lang die prijs van 250 euro zo blijft.

Ik twijfel. De 7990 is me te duur en de 290X zal dat ook zijn. Maar er is ook nog de R9 290 (non-X) waar we bijna niets van weten, behalve dat die in tegenstelling tot de 280X wel TrueAudio ondersteunt. Gokje wagen of toch wachten tot we meer weten. Ik ben er nog niet uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik heb er tijdens 3d mark en BF3 niets van gemerkt of gehoord, heb net nog geluisterd met de kast open.

Ik heb recent wel een moederbord gehad welke een whine geluid maakte (Intel DZ77GA-70K) dit gebeurde als de activity leds gingen branden op het moederbord.

Whine is zwaar irri...

@Wezz6400

Je krijgt bij een 7970 nu ook nog gold, zijn toch mooi 3 gratis games!
klik

[ Voor 23% gewijzigd door fast-server op 30-09-2013 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:48:
De 7970 voor 250 euro lijkt een koopje aangezien hij veel duurder was, maar de R9 280X (7970 rebrand) zal volgens AMDs eigen slide $299 kosten.

[afbeelding]

Als je dat omrekent naar euros en er BTW bij optelt kom je op ca. 270 euro uit. De prijs zal dus ergens tussen de 270 en 300 euro uitkomen. Dat is maar een paar tientjes meer dan de 7970 nu kost. Grote vraag is natuurlijk of het verschil tussen de 7970 en de 280X dat verschil waard is. Dat is nu nog koffiedik kijken, maar je weet natuurlijk niet hoe lang die prijs van 250 euro zo blijft.

Ik twijfel. De 7990 is me te duur en de 290X zal dat ook zijn. Maar er is ook nog de R9 290 (non-X) waar we bijna niets van weten, behalve dat die in tegenstelling tot de 280X wel TrueAudio ondersteunt. Gokje wagen of toch wachten tot we meer weten. Ik ben er nog niet uit. ;)
Ga er maar van uit van niet. Tahiti kan niet veel hoger clocken dan hij nu al doet. Dan heb je het echt over Cherry picked chips en die zijn juist duur dus klopt de prijs niet.
6GB geheugen zie ik ook niet gebeuren wederom te duur.

Maar 20-30 euro meer is opzich niet zo veel. De 7970 GHz was ook een stuk duurder en 10% sneller. Wellicht dat deze 2% sneller is.

Het wordt even afwachten wat de 290X wordt. Maar er lijkt een aardig gat te ontstaan tussen de 280X en de 290X. Dus het zou mij niets verbazen als er wel iets tussen komt.

Of de prijs van de 290X moet mee vallen. Maar ik zie die niet voor 400 euro verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:48:
Als je dat omrekent naar euros en er BTW bij optelt kom je op ca. 270 euro uit. De prijs zal dus ergens tussen de 270 en 300 euro uitkomen. Dat is maar een paar tientjes meer dan de 7970 nu kost.
Klinkt goed! wat mij betreft als je voorspelling uit komt straks : 7970 prijsje en WEL de aansluitingen achterop die ik wil hebben = d:)b

Quad Crossfire 280X here I come :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

*O*

en voor win8.1 slachtoffers zoals ik:

http://support.amd.com/us...es/radeonaiw_win8-64.aspx

stable: 13.9 9/18/2013
beta: 13.10 Beta 9/30/2013

http://support.amd.com/us...st13-10WINBetaDriver.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door JoSchaap op 01-10-2013 10:05 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Waarom zijn de 7970 goedkoper dan de 7950 ?????? Wie kan dit uitleggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
Uhh, wat? Waar heb je het over? De 7950 kost 200~230, de 7970 kost 250~300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:59

EiT

Ik heb een 7990 gekocht, nu krijg ik af en toe blauwe lijnen of aantal pixels bij elkaar die zwart horen te zijn die dan weer blauw zijn.

Kan dit aan de voeding of dvi kabel liggen? Had er met een 5850 geen last van.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Klinkt alsof je kaart gewoon DOA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Denk dat het de dvi kabel was, andere geprobeerd en die heeft het niet. Wel raar eerst nooit problemen mee gehad. De kaart zelf word wel erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Toch voor de 7990 gegaan, voor die prijs +11 games kon ik het niet laten! :D En dan ben ik voor de komende jaren ook weer voorzien qua gaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
7990 is echt een goede koop geweest :)

Kan BF4 op ultra spelen op 1440P ~90fps maar die 90fps is een CPU bottleneck.
Als ik HT uitzet en de CPU overclock naar 4.4GHz dan heb ik ~110fps.

Moet dan helemaal goed komen als mantle er is zodat die DX CPU overhead zo goed als helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:53:
7990 is echt een goede koop geweest :)
Hoe zijn de temperaturen als je op vol vermogen draait?
Ze hebben 'm alleen snel weer wat duurder gemaakt. :'(
Nu is 2x een 7970 ineens ook weer een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Met 3dmark en beide GPU's maxed 65°C
Er zit in de deur van mijn HAF case echter standaard wel een 25cm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:22:
Met 3dmark en beide GPU's maxed 65°C
Er zit in de deur van mijn HAF case echter standaard wel een 25cm fan.
Dat scheelt wel enorm denk ik omdat er constant een flinke luchtstroom direct op de zijkant van de hele kaart staat.
En lang is die 7990, de laatste cm komt op het randje van de 3.5 en 5.25 bays te liggen en aangezien de derde fan aardig aan de rand zit, gaat dat niet passen in mijn Lian Li kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT

EiT

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:46:
[...]
En lang is die 7990, de laatste cm komt op het randje van de 3.5 en 5.25 bays te liggen en aangezien de derde fan aardig aan de rand zit, gaat dat niet passen in mijn Lian Li kast.
Had ik ook last van dat de kaart te lang was in mijn CM 690 II kast, hamer doet echter wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 30 september 2013 @ 21:49:
Ik heb er tijdens 3d mark en BF3 niets van gemerkt of gehoord, heb net nog geluisterd met de kast open.

Ik heb recent wel een moederbord gehad welke een whine geluid maakte (Intel DZ77GA-70K) dit gebeurde als de activity leds gingen branden op het moederbord.

Whine is zwaar irri...

@Wezz6400

Je krijgt bij een 7970 nu ook nog gold, zijn toch mooi 3 gratis games!
klik
Hopelijk heeft mijn volgende 7990 er dan ook geen last van.
EiT schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 21:39:
Denk dat het de dvi kabel was, andere geprobeerd en die heeft het niet. Wel raar eerst nooit problemen mee gehad. De kaart zelf word wel erg warm.
Mooi dat het opgelost is. De kaart wordt wel warm maar niet extreem of zo. Ik vond de temps bij mij reuze mee vallen zelfs met Furmark.

Heb jij last van Coil whine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14

RvV

Ik heb gisteren de 7990 binnen gehad. Maar hij is dus 0,2cm te lang voor mijn (Fractal Define R4) kast. Als ik de hdd bays eruit sloopt, dan past het wel. Beetje jammer dus. Weet dus ook nog niet of ik hem zal houden. Qua coil whine vind ik het meevallen. Tijdens furmark komt er wel aardig wat geluid af, maar na 10 seconden gaan de fans toch harder en hoor je geen coil meer whinen. Wel loopt de temperatuur vrij rap op naar 95°C.
In BF3 trouwens geen coil whine the horen terwijl er dan ook een aardige belasting op komt.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
RvV schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:30:
Ik heb gisteren de 7990 binnen gehad. Maar hij is dus 0,2cm te lang voor mijn (Fractal Define R4) kast. Als ik de hdd bays eruit sloopt, dan past het wel. Beetje jammer dus. Weet dus ook nog niet of ik hem zal houden. Qua coil whine vind ik het meevallen. Tijdens furmark komt er wel aardig wat geluid af, maar na 10 seconden gaan de fans toch harder en hoor je geen coil meer whinen. Wel loopt de temperatuur vrij rap op naar 95°C.
In BF3 trouwens geen coil whine the horen terwijl er dan ook een aardige belasting op komt.
Kan je eens een foto posten? Normaal gebruik ik enkel de onderste bays. Ik hoop dat je die er niet uit hoeft te halen om de kaart er in te steken? De bays in het midden ging ik er sowieso uithalen voor een betere airflow.
Kaart heb ik al, de rest van mijn build komt pas morgen of vrijdag toe :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niets wat een dremel niet kan oplossen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Afbeeldingslocatie: http://images.bit-tech.net/content_images/2012/07/fractal-design-define-r4-review/define_r4-24b.jpg

Zijn dus de middelste bays. Geen enkel probleem, die ik heb ik gelukkig niet nodig en gingen er sowieso uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Ik heb voorlopig geen foto, maar het probleem zit inderdaad bij de bovenste bays (die stomme omgebogen sier-krul). Als je enkel de onderste gebruikt, dan is er niets aan de hand.
Met een kleine slijpsteen op de dremel is het in een paar minuten opgelost. Tegenwoordig probeer ik alles zo origineel mogelijk te houden. Handig als je het ooit nog wilt verkopen. :)

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja. Wel een beetje jammer.

Aan de andere kant bestaan dit soort kaarten al veel langer. Ook slecht dat de makers van dit soort high end kasten daar geen rekening mee houden.

Meestal heb je genoeg aan 3 bay's maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die er meer willen gebruiken.
Ik heb zelf alleen nog maar 2x 2,5" nodig. Heb de 4 HD's die ik had naar een nas verplaatst.

Mijn kast zou nu veel kleiner kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Ik heb 3 HDD's en 2 SSD's + 1 DVD.

De HDD's kunnen onderaan en voor de SSD's is er plaats aan de achterkant van het moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/chassis/Fractal/DefineR4/R4-11b.jpg

http://www.fractal-design...ies/define-r4-black-pearl
Two SSDs can be mounted on the back of the motherboard plate in addition to the 8 slots in the HDD trays, for a total of 10 SSD positions available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Hee, dat is slim. Het gaat om 3 ssd's, ik zal eens kijken of ik daar iets tussen krijg.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je alleen 3 SSD's hebt is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:10:
[...]

Hoe zijn de temperaturen als je op vol vermogen draait?
Ze hebben 'm alleen snel weer wat duurder gemaakt. :'(
Nu is 2x een 7970 ineens ook weer een optie.
Mijne gaat over de 95 graden heen als ik meer dan een half uur de Unique benchmark draai op ultra.
Ik heb dan ook een zeer klein itx kastje zoals je een aantal posts terug kan lezen.
Ik heb nog wel de mogelijkheid om 2 x 60mm fans te plaatsen aan de achterkant die warme lucht kunnen afvoeren.
Jammer dat deze koeler op de kaart zit, mijn vorige 6950 blies alle warme lucht netjes uit de kast en dat werkte veel beter.
Maar tijdens het gamen blijft de temperatuur onder de 85 graden en dat vind ik nog net acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
95 graden is wel erg warm :). Overclocken moet je dus niet meer proberen :P.
In mijn kast zal er meer airflow zijn wat hopelijk zal resulteren in lagere temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JJFS schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:54:
[...]

Mijne gaat over de 95 graden heen als ik meer dan een half uur de Unique benchmark draai op ultra.
Ik heb dan ook een zeer klein itx kastje zoals je een aantal posts terug kan lezen.
Ik heb nog wel de mogelijkheid om 2 x 60mm fans te plaatsen aan de achterkant die warme lucht kunnen afvoeren.
Jammer dat deze koeler op de kaart zit, mijn vorige 6950 blies alle warme lucht netjes uit de kast en dat werkte veel beter.
Maar tijdens het gamen blijft de temperatuur onder de 85 graden en dat vind ik nog net acceptabel.
Mijn temps zijn aanzienlijk lager. Met furmark en +20% powertune en OC kom ik pas rond de 90C uit.
Deze cooler blaast inderdaad veel warmte de kast in. Het meeste zelfs. Ik denk dat maar 1/7e als niet 1/8e de kast uit gaat via de grill.

Het valt me ook op dat de v-gpu onnodig hoog was. Ik kon deze van 1.2 naar 1.05v zetten en het was nog steeds stabiel op stock speeds (1000-1500). verbruik daalde gigantisch ik dacht 80 watt lager.

In dat opzicht is een R9 290X of 6990 geschikter deze blazen de warme lucht wel de kast uit.

Wat voor een itx kast heb je eigenlijk? ik zit er ook over te denken een itx build te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Astennu schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Wat voor een itx kast heb je eigenlijk? ik zit er ook over te denken een itx build te maken.
JJFS in "AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks. Ik heb nog compactere ITX kasten gezien. Maar dan moet je wel CPU cooling opofferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Ik las zojuist dat er een hoop mensen zijn die de coil whine uit zetten door in MSI AB of Trixxx de optie: "force constant voltage" oid aan te klikken. Iemand hier al getest?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope. Maar dat wil je ook niet. Dan gaat je energie besparing uit. Op jaarbasis kost je dat tientallen euro's. Wederom moet niet nodig zijn bij zo'n kaart.

Ik heb het net bij mijn broer getest. Daar piept hij net zo hard. Dus aan de PSU ligt het in ieder geval niet.
In BF3 hoor je het weer niet. Mja die load is ook wat zwaarder dan bij bv diablo 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Effe wat lijm ergens toepassen of werkt dat alleen bij voedingen ?? :)

Wat betreft die kleine kasten hier boven ergens met veel te veel lege HDD bays en geen plek voor een beetje videokaart : Kijk eens tweedehands naar Cooler Master Stacker kasten !! Die gaan echt voor super lage bedragen weg tegenwoordig en past flink wat hardware in ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
nero355 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:48:
Effe wat lijm ergens toepassen of werkt dat alleen bij voedingen ?? :)

Wat betreft die kleine kasten hier boven ergens met veel te veel lege HDD bays en geen plek voor een beetje videokaart : Kijk eens tweedehands naar Cooler Master Stacker kasten !! Die gaan echt voor super lage bedragen weg tegenwoordig en past flink wat hardware in ;)
Dat kan helaas niet omdat het gedeelte waar je het toe zou moeten passen gesloten is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 21:35
AMD Radeon R9 290X Specifications

One of the stores even posted the final specifications (source):

GPU Codename – Hawaii
GPU Process – 28nmlarge
Stream Processors – 2816
TMUs – 176
ROPs – 44
Base Clock – 800 MHz
Turbo Clock – 1000 MHz
VRAM – 4GB GDDR5
Memory Bus – 512-Bit
Memory Clock – 1250 MHz (5GHz Effective)
Memory Bandwidth – 320 GBps
Power Configuration – 8+6 Pin
PCB VRM – 5+1+1
Die Size – 424mm2
Transistors – 6 billion
3D Technology – DirectX 11.2, OpenGL 4.3 and Mantle
Audio Technology – AMD TrueAudio
This is pretty much what we’ve expected. The R9 290X will feature Hawaii XT GPU with 2816 Stream Processors. In addition to that we have 176 TMUs and 44 ROPs. The base clock is 800 MHz and Turbo clock is 1000 MHz. You should probably get used to turbo clock, since this is how AMD is calling their boost clock from now on – the mechanism of this technology is very similar NVIDIA’s temperature driver GPU Boost, but for details you will have to wait at least two weeks when proper reviews will be published.

AMD R9 290X is using 4GB GDDR5 memory across 512-bit interface with bandwidth of 320GB/s. The memory clock is 1250 MHz (5 GHz effective). The same site even posted a die size of the Hawaii GPU — which is almost exactly what we’ve calculated — 424 mm2.

According to the information posted by Inet, there are at least four different manufactures selling their cards — ASUS, MSI, Gigabyte and Sapphire. The other store, which posted the specs, claims that the cards will be in stock starting from October 11th, few days prior to the embargo date.

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/8684/fhqn.jpg

Het lijkt er op dat de pre-order prijs veel hoger is dan de verwachtef € 600,-

7299 SEK (swedisch krona) is € 841,-

http://videocardz.com/463...bundle-available-preorder

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vraag het me af of deze specs klopen. AMD gaf aan dat de kaart 5TFlop haalt. Nu zegt dat niet alles maar met 2816 shaders en 1000 MHz zit je rond de 6Tflop.

Een 7970 met 2048 shaders op 925 zit namelijk op 3,9 en de GHz edition met 1000-1050 boost zit op 4,3TFlop.

Daarnaast vind ik 2816 shaders wel erg veel.

Als je kijkt naar Tahiti met 2048 shaders en de blok size die daar wordt gebruikt zou je eerder 2560 verwachten. In het geval van de blok size die Bonaire gebruikt (HD7790 SI chip) zou je 3x die shader count kunnen pakken kom je op 2688.

Tahiti is opgebouw uit shader clusters van 64 shaders. Daar heeft deze er 32 van en Pitcairn 20 (1280).
Bonaire heeft er 14 en cape verde 10.

In het geval van 2816 shaders zou je op 44 komen. Het kan wel. Maar ik vind het een beetje een rare verhouding als je kijkt hoe AMD het tot nu toe gedaan heeft.
Het is een hele nieuwe samenstelling. Aan de andere kant is dit wel de 2e generatie GCN.

Maar dan zou ik in dat geval ook 6TFlop verwachten anders zou hij minder efficient zijn dan zijn voorganger. Of de clocks kloppen niet. Bij 800-850 zou je dan rond de 5TFlop zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 13:43
Heb sinds gisteren ook de HD 7990 van Club-3D.

Merk alleen dat ik BF3 op Ultra 1080p goed gaat maar, niet zo goed als verwacht. (multiplayer 48)
FPS zit bijna continue rond de 50.
BF4 schommeld het tussen de 20 en 40 FPS maar dat is uitraard nog béta.

Hoe is dit bij jullie?
En is mijn CPU hierin de bottleneck?

Specs:
Phenom II X6 1055T @ 3.7
8 GB 1600
MB is Asrock 870 Extreme 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Op dit moment speel ik met een MSI ATI HD6850 Cyclone met de volgende setup:

Windows 7 Professional
Systeemfabrikant Dell Inc.
Systeemmodel Studio XPS 8100
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB
Corsair CX500 (500watt) voeding

Ik vroeg me af of ik met de ATI HD7950 van Club-3D uit te voeten kon.
pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Rik_V schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:09:

Merk alleen dat ik BF3 op Ultra 1080p goed gaat maar, niet zo goed als verwacht. (multiplayer 48)

Hoe is dit bij jullie?

Specs:
Phenom II X6 1055T @ 3.7
8 GB 1600
Lijkt me niet. Je moet BF3 op Ultra makkelijk kunnen spelen. Bekijk deze review maar

Heb je de juiste drivers? http://nl.hardware.info/r...---1920x1080-+-frametimes

Hier halen ze 130 FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe is dit bij jullie?

Specs:
Phenom II X6 1055T @ 3.7
8 GB 1600
Op 1080P doet mijn 7970 dat al prima. Dus ik denk dat je het ergens anders moet zoeken.
Ik speel alleen niet veel BF3 dus kan het je niet met zekerheid zeggen of het een CPU bottelnek is.

Maar ik zou daar nu niet te veel moeite in steken bij BF4 wordt alles weer anders. Meer multicore support zodra Mantle er is. Dus kan het zijn dat alles op je 6 core CPU wel weer soepel loopt.

Je kan het trouwens uitsluiten door de resolutie lager te maken. Als je FPS dan nog steeds slecht is is de kans groot dat het een CPU bottelnek is. Effecten die CPU belasting vragen moet je dan wel aan laten dus daarom alleen de resolutie aanpassen.

(1080p is alleen alles behalve zwaar voor een 7990 maar zou kunnen dat CF niet goed werkt)

Heb je de Cat 13.10 Beta 2 drivers?
En start GPU-Z eens 2x op voor elke GPU een en monitor of je tijdens het spelen wel 100% gpu load hebt op beide GPU's. En of de clocks op 1000-1500 blijven.
Dis4zter schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:31:
Op dit moment speel ik met een MSI ATI HD6850 Cyclone met de volgende setup:

Windows 7 Professional
Systeemfabrikant Dell Inc.
Systeemmodel Studio XPS 8100
Systeemtype Op x64-gebaseerde PC
Processor Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 MHz, 2 core('s), 4 logische processor(s)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB
Corsair CX500 (500watt) voeding

Ik vroeg me af of ik met de ATI HD7950 van Club-3D uit te voeten kon.
pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series
Zal denk ik wel een stuk schelen. Al is de CPU niet super snel. (je zou die nog een beetje kunnen overclocken als je daar enigszins mee bekend bent)

Maar ik denk dat het een mooie Upgrade is

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 03-10-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_V
Ik heb niet de Beta driver van AMD gepakt maar wel de meest recente.
Ik zal vanavond als ik thuis ben gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou de 13.10 beta gebruiken. Daar staat Frame Pacing namelijk aan. Alles is dan een heel stuk soepeler.

Ik heb gister met mijn 7990 even op een Eyefinity setup getest en dan merk je het gestotter toch wel. Hopelijk komt de Eyefinity FramePacing update snel.

Met een Single Display is alles heerlijk smooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Welke gebruik je dan nu voor je EyeFinity? Speel zelf met 13.8 en daar gaat alles soepel. 13.10 nog niet gedaan ivm geen EyeFinity support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, wat zijn die HD7950's opeens goedkoop. Het is dat ik het geld beter aan andere dingen uitgeef - al kan ik ook wel weer eens een nieuwe videokaart gebruiken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:33:
Welke gebruik je dan nu voor je EyeFinity? Speel zelf met 13.8 en daar gaat alles soepel. 13.10 nog niet gedaan ivm geen EyeFinity support.
Ik heb zelf geen eyefinity mijn broer heeft dat. Die is nu terug naar zijn 7970 nu wel met de 13.10 Beta 2 drivers.

En hoe bedoel je geen Eyefinity support? als in frame pacing?
Je hebt wel andere CF performance boosts in die drivers zitten waar je wat aan hebt als je een 7990 hebt. Dus het is sowieso nuttig.

Ik draai zelf ook al een tijdje de 13.10 beta 1 op mijn 7970. En nu dus de Beta 2 op de 7990 en 7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Al triple gedraait Astennu?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
Astennu schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:04:
[...]

Op 1080P doet mijn 7970 dat al prima. Dus ik denk dat je het ergens anders moet zoeken.
Ik speel alleen niet veel BF3 dus kan het je niet met zekerheid zeggen of het een CPU bottelnek is.

Maar ik zou daar nu niet te veel moeite in steken bij BF4 wordt alles weer anders. Meer multicore support zodra Mantle er is. Dus kan het zijn dat alles op je 6 core CPU wel weer soepel loopt.

Je kan het trouwens uitsluiten door de resolutie lager te maken. Als je FPS dan nog steeds slecht is is de kans groot dat het een CPU bottelnek is. Effecten die CPU belasting vragen moet je dan wel aan laten dus daarom alleen de resolutie aanpassen.

(1080p is alleen alles behalve zwaar voor een 7990 maar zou kunnen dat CF niet goed werkt)

Heb je de Cat 13.10 Beta 2 drivers?
En start GPU-Z eens 2x op voor elke GPU een en monitor of je tijdens het spelen wel 100% gpu load hebt op beide GPU's. En of de clocks op 1000-1500 blijven.

[...]

Zal denk ik wel een stuk schelen. Al is de CPU niet super snel. (je zou die nog een beetje kunnen overclocken als je daar enigszins mee bekend bent)

Maar ik denk dat het een mooie Upgrade is
Okay, dus de kaart is gewoon compitabel met mijn systeem? (Wil er zeler van zijn, het is toch nog aardig wat geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_V
Astennu schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:08:
Ik zou de 13.10 beta gebruiken. Daar staat Frame Pacing namelijk aan. Alles is dan een heel stuk soepeler.
Met de Beta driver heb ik in FPS geen verschil.
Voor me gevoel gaat het wel soepeler.

Als ik de settings in BF4 van Ultra naar High zet zie ik ook geen verschil in FPS. +-30
Daarna heb ik BF3 opgestart en daar zie ik amper verschill in FPS tussen Ultra en Medium. +- 50

Beide is in online multi player.
Dit lijkt mij toch vermoeden naar CPU.

Ik heb 2 gpu Z schermen open gezet.
GPU 1 heeft 99% load en GPU 2 20% load.
Klopt dit omdat de GPU het makelijk alleen aan kan of zou die dit moeten balanceren?

EDIT:
CPU naar default geclocked en me fps zakt van rond de 30 naar rond de 23.

[ Voor 5% gewijzigd door Rik_V op 03-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:07
CedricD schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:02:
95 graden is wel erg warm :). Overclocken moet je dus niet meer proberen :P.
In mijn kast zal er meer airflow zijn wat hopelijk zal resulteren in lagere temps.
Ik heb van de voorste 140mm fan nu een outtake gemaakt en dat sheelt 10 graden in temperatuur van mijn 7990 en dat is wel een prima vooruitgang.

Betreft Coil Whine, ik merk alleen een sort van piep geluid bij het afsluiten van de Unique benchmark. Verder heb ik het nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
Rik, in bf4 kan je de resolution scaling terug brengen naar 100%. Die gaat namelijk flink omhoog als je de ultra preset selecteerd. Ga je daarna naar custom dan blijft die zo staan. En merk je dan dus weinig verschil tussen high en medium. Ultra doet het niet, net als in de bf3 beta.

Of je cpu een bottleneck is in bf4 weet ik niet. In bf3 dus niet. Wij hebben een phenom 965BE die in bf3 niet onder deed tegen de 2600k@4,5Ghz.
Het was de video kaart die bij ons het verschil maakte.
Met mijn 7970Ghz en 2600k@4,5Ghz heb ik alles op ultra in bf3, behalve msaa, die staat op 2x, en motion blur staat uit. Dacht dat ik hbao aan had, maar zou ook ssao kunnen zijn.
Heb dan nog een config met het volgende :
Render.DrawFps 1
RenderDevice.TripleBufferingEnable 0
RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 1

Mijn fps zal zo tussen de 90 en 120 schommelen, maar ik speel nooit caspian border, die trekt namelijk meer fps van je af dan de meeste andere maps. Zou dan lager kunnen uitvallen. Mijn catalyst settings zijn default na iedere install, en verander ik nooit, behalve de klok snelheden.

Zo, ik heb dit zo eerlijk mogelijk weten neer te zetten, want je bent niet geholpen met mensen die alleen maar metro spelen en dan roepen dat ze 100 fps op ultra hebben met een 7870 of 7950.

Mijn fps in bf4 is stukken beter met die scaling op 100%. Anders zat ik tussen de 40 en 60 op ultra preset, wat wel laggy aanvoelde en helemaal niet prettig speelde.

Voor bf3 moet je kijken wat een single 7970 default scored, doet jouw kaat hetzelfde, dan is er maar 1 gpu aktief in het spel. Zit je zelfs daar onder, dan is er een probleem.
Oh, en disable ulps, dat schijnt ook nog wel eens te helpen om beide gpu's aktief te krijgen in een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rik_V schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 19:15:
[...]

Met de Beta driver heb ik in FPS geen verschil.
Voor me gevoel gaat het wel soepeler.

Als ik de settings in BF4 van Ultra naar High zet zie ik ook geen verschil in FPS. +-30
Daarna heb ik BF3 opgestart en daar zie ik amper verschill in FPS tussen Ultra en Medium. +- 50

Beide is in online multi player.
Dit lijkt mij toch vermoeden naar CPU.

Ik heb 2 gpu Z schermen open gezet.
GPU 1 heeft 99% load en GPU 2 20% load.
Klopt dit omdat de GPU het makelijk alleen aan kan of zou die dit moeten balanceren?

EDIT:
CPU naar default geclocked en me fps zakt van rond de 30 naar rond de 23.
Volgens mij moet het balanceren. Maar goed wat andere ook al zeggen een kaart moet het ook al op Ultra kunnen @ 1080p.

Die OC vs Stock zegt eigenlijk al genoeg. Heb je trouwens je CPU NB overclocked? dat scheelt ook behoorlijk wat voor games.

BF4 is nu nog in Beta performance is niet zo goed. Wordt pas beter met Mantle.
Ik weet niet wat voor een moederbord je hebt. Maar je zou eens kunnen kijken wat het oplevert als je upgraded naar een FX 8320 of 8350. Met een beetje geluk kun je die gewoon gebruike na een Bios update.

Edit:
Zo te zien maakt het voor BF 3 al veel uit. BF4 kan nog meer cores aan:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LQrnQ9x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2rBHSgu.jpg

Maar Intel is helaas superieur. De vraag is nog wel hoe het straks met BF4 en mantle gaat.
een i5 4670 is wel een veel snellere setup maar ook een dure upgrade als je nu een 1055 hebt. Als je moederbord een 8350 aan kan hoeft het geen dure upgrade te zijn. Dan kan het mee vallen.

Maar ik zou ook even naar je CPU NB OC kijken. Want als je ziet dat de Intel 39xx serie veel sneller is dan de andere. En die hebben meer geheugen snelheid en meer cores + grotere L3 cache.

CPU NB OC zorgt voor een snellere memory controller en hogere L3 cache clocks. Bij bepaalde games scheelt dat heel veel in FPS.

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 03-10-2013 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_V
Beide bedankt voor de tips.
Als ik het overzicht zo bekijk komt mijn FPS ook wel overeen met de Phenom II X6.

Ik heb de NB niet overgeclocked dat zal ik nog proberen.
Ook zal ik de instellingen nakijken zoals Bisquit al zei.

Heb helaas vanavond pas tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rik_V schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 08:16:
Beide bedankt voor de tips.
Als ik het overzicht zo bekijk komt mijn FPS ook wel overeen met de Phenom II X6.

Ik heb de NB niet overgeclocked dat zal ik nog proberen.
Ook zal ik de instellingen nakijken zoals Bisquit al zei.

Heb helaas vanavond pas tijd.
Je zou wel wat hoger moeten kunnen komen aangezien die Phenom maar 3.3 GHz draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Astennu schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:46:
[...]

Ik heb zelf geen eyefinity mijn broer heeft dat. Die is nu terug naar zijn 7970 nu wel met de 13.10 Beta 2 drivers.

En hoe bedoel je geen Eyefinity support? als in frame pacing?
Je hebt wel andere CF performance boosts in die drivers zitten waar je wat aan hebt als je een 7990 hebt. Dus het is sowieso nuttig.

Ik draai zelf ook al een tijdje de 13.10 beta 1 op mijn 7970. En nu dus de Beta 2 op de 7990 en 7970.
Iemand zei dat EyeFinity niet wordt ondersteunt in BF4 met de nieuwste drivers maar volgens mij is het niet zo. Gisteren BF4 gespeeld met crossfire en EyeFinity draaide op 13.8 soepel. Vanavond 13.10 is testen. Heb nu 2 x 7970 van Club3D Royal Ace en nog steeds erg tevreden. Kan alles perfect spelen alleen af en toe beetje kabel maar niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Ik heb msi aftherburner en waarom zie ik de frames, load en fan speed niet in beeld bij BF4 ? Dit werkt wel gewoon op BF3........Wie kan mij helpen, ik zie dat mensen wel weten wat hun framerate is!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
bf4 64bit? MSI ab werkt helaas niet met 64bit executables

[ Voor 3% gewijzigd door Bullus op 08-10-2013 23:18 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

jcj1982 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:47:
Ik heb msi aftherburner en waarom zie ik de frames, load en fan speed niet in beeld bij BF4 ? Dit werkt wel gewoon op BF3........Wie kan mij helpen, ik zie dat mensen wel weten wat hun framerate is!

Alvast bedankt.
Voor framerates draai ik altijd even Fraps. Overigens merk ik dat ondanks 4xaa 50FPS genereerd, het geheel toch wat laggy overkomt. Nu Ultra 2x AA en alles draait zeer smooth op mn 770. Kortom, mocht je wat lag ervaren wil 2x aa wel eens helpen ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik_V
In BF4 kun je ook "Perfoverlay.drawfps 1" typen in console.
Je kan het dan alleen niet loggen naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Dit is toch wel met fraps te loggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darthluck
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik heb ff een vraag voor de Tweakers met een HD 7950 Vapor-X van Sapphire. Deze zou namelijk door een combo van een slechte vBIOS en het feit dat de heatsink dicht op de VRM zit heel hoge temps halen. Nu heb ik het latere model met 2x 8-pin power connectors. Meeste topics die deze issue noemen zijn alweer een half-jaar oud en ik hoor genoeg mensen die ook goede ervaringen met de kaart hebben. Nu kan het best zijn dat Sapphire de BIOS heeft geupdated of dat het zijn productieprocess heeft aangepast... iemand ervaring met bovengenoemde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik wacht wel ff tot er een changelog bij staat

(nog niet public)
http://support.amd.com/us...st13-11WINBetaDriver.aspx

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35
Topdriver. Veel sneller en mouselag weg.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
rodemannetje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:59:
Topdriver. Veel sneller en mouselag weg.
Welke driver heb je hiervoor dan gebruikt?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35
13.11

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
13.10 zal hij wel bedoelen denk ik. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is waarin het dan sneller is. Een optimalisatie voor 1 game betekent niet dat het overall sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 16:30

Hoe is dit bij jullie?

Specs:
Phenom II X6 1055T @ 3.7
8 GB 1600
Jouw CPU is zeker een bottleneck ik draai op 1080p met een 7950 3GB, i5 3570K (stock)

BF3 Ultra 60-80 FPS (64 speler servers)
BF4 Ultra 50-60 FPS (64 speler servers)

Jouw HD 7990 kan dit dus met gemak overtreffen !

[ Voor 8% gewijzigd door JT888 op 09-10-2013 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Die heb ik hier een paar posts boven gepost.
Ik heb hem ook draaien, werkt idd goed.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/10/09/1311.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT888 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 08:12:
[...]

Jouw CPU is zeker een bottleneck ik draai op 1080p met een 7950 3GB, i5 3570K (stock)

BF3 Ultra 60-80 FPS (64 speler servers)
BF4 Ultra 50-60 FPS (64 speler servers)

Jouw HD 7990 kan dit dus met gemak overtreffen !
De kaart wel ja. Maar ik weet niet hoe zwaar BF op de CPU is. Zou best nog wel eens wat impact kunnen hebben. Zie ook de benshmarks die ik een aantal posts terug gepost heb. Daar zie je grote verschillen in FPS afhankelijk van de CPU.

Maar de 20-40 die hij heeft vind ik wel erg laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:00
Ik ben van plan een 7970 te kopen maar twijfel tussen de volgende kaarten:

pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE

pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 royalAce Tahiti XT2

pricewatch: Club3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series

Zelf ben ik niet bekend met Club3D maar die 2 zijn wel iets sneller geklokt dan de MSI. Welke kan ik beter nemen qua kwaliteit enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
De MSI versie heeft last van coil-whine. Club3D is een goed merk en ik denk dat de '13 versie een kinderziekteloze royalace versie is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las ergens dat die laatste wel een Bios switch zou hebben en de eerste niet.
Maar dit zijn dingen die je met google wel kunt vinden. Een van de twee is waarschijnlijk nieuwer. Gewoon wat reviews opzoeken en lezen en dan zelf vergelijken wat de verschillen zijn.

[ Voor 200% gewijzigd door Astennu op 10-10-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 13-09 16:30
13series is over het algemeen een kale versie van de kaart. Dus hetzelfde als die royalking maar met een zwarte PCB (i.p.v rood) en zonder extra's in de doos. Over die bios switch zou je dus moeten googlen want dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
:+ '13Series
Club 3D is making sure you get the best bang for your buck with the 13Series. Next to our Black label "PokerSeries" which is loaded with special coolers, software or game-bundles, connector cables and other extra's, we now also offer the most affordable solution with our 13Series. A cost effective manner to build your ultimate rig.

Dual BIOS Toggle Switch
The Club 3D Radeon™ HD 7970 XT2 13Series comes with a toggle switch.
This switch allows you to switch between two separate BIOS versions on your Club 3D Radeon™ HD 7970 XT2 13Series graphics card.

Setting 1: unprotected
Setting 2: factory defaults

The graphics card comes standard at 1050 MHz GPU clock speed with an overclocking headroom at 1100MHz and Beyond.

Ik heb de 13series besteld... Zie op afbeeldingen geen verschil met de royalace.. en die extra's boeien me niet.. verder zijn de specs het zelfde dus neem aan dat beide kaarten net zo goed zijn alleen een nieuwe uitgave.

Bij de royalace

In the package
Club 3D Radeon HD 7970 royalAce graphic card
Club 3D CrossFireX bridge (CAC-CB) interconnect cable
Club 3D knob hanger
Driver & E-Manual CD
Quick install guide

bij de 13series
In the package
Club 3D Radeon HD 7970 XT2 '13Series graphics card
Driver & E-Manual CD
Quick install guide

Links.
http://www.club-3d.com/in...hd-7970-xt2-13series.html
http://www.club-3d.com/in...eon-hd-7970-royalace.html

Specs royalace

Model
Product Name: Radeon HD 7970 royalAce
Product Series: Radeon HD 7000
Item Code: CGAX-7977SO
EAN Code: 8717249411185
Interface
Bus Interface: PCI Express 3.0
Chipset
GPU Chipset: Tahiti XT2
GPU Clock: 1050 MHz
Boost clock: 1100 MHz
Stream Processors: 2048
Multi-GPU
Multi-GPU: Quad CrossFire Ready
Memory
Memory Size: 3072MB
Memory Interface: 384BIT
Memory Type: GDDR5
Memory Clock: 6000 MHz (4x1500MHz)
Cooling
Cooling Type: Active
TDP
Idle: 15W
Idle ZCP mode enabled: 3W
Maximum load: 250W
3D API
DirectX version: 11.1
OpenGL version: 4.2
OpenCL version: 1.2
Dimensions
Slot Width: 2 Slots
Profile: Standard profile
Card Size: 268 x 122 x 36 mm
Weight
Card Weight: 698 grams
Output Configuration
DVI: 1x Dual-Link DVI-I
HDMI: 1x version 1.4a
Mini DisplayPort: 2x version 1.2
HDCP ready: YES
RAMDAC: 400MHz
Maximum Resolution analog: 2048x1536 (via Dual-Link DVI to VGA adapter)
Maximum Resolution Single-Link DVI: 1920x1200
Maximum Resolution Dual-Link DVI: 2560x1600
Maximum Resolution HDMI 1.4a: 4096x3112
Maximum Resolution Mini DP 1.2: 4096x2160
Maximum Outputs Simultaneously: 4

Specs 13series

Model
Product Name: Radeon HD 7970 XT2 '13Series
Product Series: Radeon HD 7000
Item Code: CGAX-7977S13
EAN Code: 8717249411864
Interface
Bus Interface: PCI Express 3.0
Chipset
GPU Chipset: Tahiti XT2
GPU Clock: 1050 MHz
GPU Boost clock: 1100 MHz
Stream Processors: 2048
Multi-GPU
Multi-GPU: Quad CrossFire Ready
Memory
Memory Size: 3072MB
Memory Interface: 384BIT
Memory Type: GDDR5
Memory Clock: 6000 MHz
Cooling
Cooling Type: Active, CoolStream High Performance Cooling Technology
TDP
Idle: 15W
Idle ZCP mode enabled: 3W
Maximum load: 250W
3D API
DirectX version: 11.1
OpenGL version: 4.2
OpenCL version: 1.2
Dimensions
Slot Width: 2 Slots
Profile: Standard profile
Card Size: 268 x 122 x 36 mm
Weight
Card Weight: 672 grams
Output Configuration
DVI: 1x Dual-Link DVI-I
VGA: via Dongle
HDMI: 1x version 1.4a
Mini DisplayPort: 2x version 1.2
HDCP ready: YES
RAMDAC: 400MHz
Maximum Resolution analog: 2048x1536 (via Dual-Link DVI to VGA adapter)
Maximum Resolution Dual-Link DVI: 2560x1600
Maximum Resolution HDMI 1.4a: 4096x3112
Maximum Resolution Mini DP 1.2: 4096x2160
Maximum Outputs Simultaneously: 4

Pics
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2012/07/Club-3D-HD-7970-RoyalAce-3.png

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1369662032.png

[ Voor 56% gewijzigd door DM89 op 10-10-2013 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Laatst online: 26-06 05:21
Astennu schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:19:
[...]

Edit:
Zo te zien maakt het voor BF 3 al veel uit. BF4 kan nog meer cores aan:

[afbeelding]
Ik ben eigenlijk wel perplex hoe erg CPU afhankelijk dit spel is terwijl Ultra settings (incl 4xMSAA) geselecteerd is?
Ik ben een poos weg geweest uit de videokaarten wereld maar "vroeger" had je alleen CPU afhankelijkheid als je zonder AA en/of op lage resolutie's speelde.

Als je die 690 omhoog gooit naar 8xAA dan worden de verschillen véél kleiner (vermoed ik :) ).

De prestatie's van de goedkopere AMD CPU's zijn hier overigens bijzonder triest te noemen. Battlefield 4 gaat eigenlijk alleen maar goed speelbaar zijn met een 8300 (of een Intel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
batumulia schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:24:
De MSI versie heeft last van coil-whine. Club3D is een goed merk en ik denk dat de '13 versie een kinderziekteloze royalace versie is.
Alle merken hebben meer of minder last van coil whine en verschilt per kaart. Dit is niet typisch MSI. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Als je een Never Settle Gold voucher hebt ontvangen bij je kaart, moet je dan in 1 keer alle 3 de spellen ophalen of kun je er eentje pakken, en bijvoorbeeld een maand later de 2e en 3e?
(Ik begrijp uiteraard wel dat de voucher tot 31/12 geldig is)

Dit met de hoop dat BF4 nog voor 31/12 toegevoegd wordt. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Hadespuiter op 10-10-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
Hadespuiter schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:56:
Als je een Never Settle Gold voucher hebt ontvangen bij je kaart, moet je dan in 1 keer alle 3 de spellen ophalen of kun je er eentje pakken, en bijvoorbeeld een maand later de 2e en 3e?

In 1x alle 3 de spellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89

Die kans lijkt me "helaas" erg klein :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

BF4 wordt een verkoop argument voor AMD, dus ik zou er rekening houden dat deze binnen afzienbare tijd in het aanbod verschijnt.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
fynrd1 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 17:11:
[...]

BF4 wordt een verkoop argument voor AMD, dus ik zou er rekening houden dat deze binnen afzienbare tijd in het aanbod verschijnt.
zou wel erg mooi zijn dan, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 22:39
Hadespuiter schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 14:57:
[...]

Ik ben eigenlijk wel perplex hoe erg CPU afhankelijk dit spel is terwijl Ultra settings (incl 4xMSAA) geselecteerd is?
Ik ben een poos weg geweest uit de videokaarten wereld maar "vroeger" had je alleen CPU afhankelijkheid als je zonder AA en/of op lage resolutie's speelde.

Als je die 690 omhoog gooit naar 8xAA dan worden de verschillen véél kleiner (vermoed ik :) ).

De prestatie's van de goedkopere AMD CPU's zijn hier overigens bijzonder triest te noemen. Battlefield 4 gaat eigenlijk alleen maar goed speelbaar zijn met een 8300 (of een Intel)?
Vergeet niet dat dit een beta is. Er wordt ontzettend veel gelocked en extra checks gedaan. Een release build zal waarschijnlijk veel soepeler lopen en dan zal de videokaart weer de beperkende factor worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:04
Eerlijk gezegd ben ik ook naar de 13 series aan het kijken, maar ook nog met een schuin oog naar de nieuwe 280X.

Wel erg aan het twijfelen wat te doen. De 13 series van Asus of bijv XFX DD. Daarnaast is MSI ook al het zakken...

Tja wat de 280X me nou meer of beter gaat opleveren weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
Layumi schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:55:

Tja wat de 280X me nou meer of beter gaat opleveren weet ik niet...
Niets ten opzichte van een 7970GE, prestatie's zijn identiek (behoudens evt clockspeed verschillen per fabrikant, maar dat kun je zelf corrigeren).

Als je de waarde van de Never Settle Gold voucher op pak 'm beet €50,- inschat dan is een 7970 dus €90,- goedkoper. Kopen dus die 7970. :)
Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste