AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:39
Dat is mij niet bekend, wel dat ze onbehoorlijk veel lawaai maken en warm worden.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51

Fordox

00101010

xfx heeft een grote failrate in hun kaarten helaas...

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

batumulia schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:34:
XFX kan ik je afraden tenzij je gebruik gaat maken van een aftermarket cooler. Een Sapphire heeft bijna altijd vanuit de box al een stille en goede cooler.
Lijkt
fynrd1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:42:
[...]

XFX zou ik juist afraden om het gebruik van goedkopere en slechtere componenten.
mij
Fordox schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:53:
xfx heeft een grote failrate in hun kaarten helaas...
sterk...

[ Voor 94% gewijzigd door -The_Mask- op 11-09-2013 19:20 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Fordox

Fordox

00101010

er waren echt ziek veel topics hier aangemaakt over club3d en XFX met voornamelijk de 7870xt dat die het niet meer deed. en de hoeveelheid topics over de XFX DD koeler was ook niet om naar huis over te schrijven. het leek net alsof ze met bosjes dood vielen.

• Fordox

Fordox

00101010

geen idee. kan goed wezen omdat ze heel veel zijn verkocht dat de kans er is dat er gewoon meer defecten op de markt zijn gekomen.

het viel me gewoon enorm op hoeveel topics er werden gemaakt over defecte club3d en xfx kaarten in tegenstelling tot sapphire of asus bijvoorbeeld.

maar de DD koeler van xfx was bij launch echt waardeloos. volgens mij hebben ze het nu gefixt met een andere rev

[ Voor 17% gewijzigd door Fordox op 11-09-2013 19:41 ]

Als ik de pricewatch reviews bekijk zie ik alleen de XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation een slechte beoordeling krijgen en dat is een review van Tweakers zelf, kan prima zijn dat die koeler niet goed vast zat. Rest lijkt zo te zien 4, 4,5 of 5 sterren te krijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Fordox schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:21:
er waren echt ziek veel topics hier aangemaakt over club3d en XFX met voornamelijk de 7870xt dat die het niet meer deed. en de hoeveelheid topics over de XFX DD koeler was ook niet om naar huis over te schrijven. het leek net alsof ze met bosjes dood vielen.
Volgens mij valt het allemaal wel mee. Heb 2 x 79700 Club 3 D, de snelste versie en nog nooit iets raars mee gemaakt.

• Fordox

Fordox

00101010

zoals ik al zei, het viel me op. ik weet dat het niet een goed argument is maar voor mij wel een reden om een ander merk te kiezen waar ik minder DOA's van hoor ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Ja, maar als de verkoopaantallen 10x zo hoog liggen van een bepaalde kaart is de kans dat je iets hoort over een DOA (of wat voor probleem dan ook) ook gelijk 10x zo hoog.
Stel XFX verkoopt 200 kaarten en er zijn er 4 DOA, dan is dat 2%.
Stel Sapphire verkoopt 25 kaarten en er is er 1 DOA, dan is dat 4%.
Voor jouw gevoel is de XFX slechter, omdat je 4x zo vaak te horen krijgt dat er problemen mee zijn, maar in werkelijkheid is de kans dat je een DOA kaart krijgt juist 2x zo klein.
Zeker op het moment dat een kaart in de BBG staat worden er (onder de forumgebruikers) relatief veel verkocht ten opzichte van andere kaarten, de kans is dus groter dat je in de periode daarna topics krijgt over problemen met dat specifieke model.

*disclaimer: geheel fictieve getallen.

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 11-09-2013 23:30 ]

• Fordox

Fordox

00101010

mitsumark schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:26:
Ja, maar als de verkoopaantallen 10x zo hoog liggen van een bepaalde kaart is de kans dat je iets hoort over een DOA (of wat voor probleem dan ook) ook gelijk 10x zo hoog.
Voor jouw gevoel is de XFX slechter, omdat je 4x zo vaak te horen krijgt dat er problemen mee zijn, maar in werkelijkheid is de kans dat je een DOA kaart krijgt juist 2x zo klein.
Zeker op het moment dat een kaart in de BBG staat worden er (onder de forumgebruikers) relatief veel verkocht ten opzichte van andere kaarten, de kans is dus groter dat je in de periode daarna topics krijgt over problemen met dat specifieke model.

Fordox schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:40:
geen idee. kan goed wezen omdat ze heel veel zijn verkocht dat de kans er is dat er gewoon meer defecten op de markt zijn gekomen.

het viel me gewoon enorm op hoeveel topics er werden gemaakt over defecte club3d en xfx kaarten in tegenstelling tot sapphire of asus bijvoorbeeld.
zoiets zei ik dus ook al ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fordox op 12-09-2013 13:22 ]

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 23:20

fynrd1

Fooled by Randomness

mitsumark schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:26:

Ik zou de grote cryptocoin fora er maar eens op na slaan, daar worden veelvuldig de goedkope merken afgeraden als xfx, 3d club etc omdat deze met bosjes neervallen. Klachten die je bij a-merken zelden ziet. Ja, je kan zeggen dat een normale gebruiker hier veel minder last van heeft aangezien deze de kaart niet 24/7 op 100% belasten.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• batumulia
-The_Mask- schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:18:
[...]

Lijkt

[...]

mij

[...]

sterk...
Het is algemeen bekend dat Sapphire bekend staan om hun goede coolers...

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Fordox

Fordox

00101010

gelukkig, het is niet meer ik tegen de rest :P

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier nog steeds een tevreden gebruiker van de pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5

Hij staat te tikken op 1 Ghz core en 1400 Mhz mem clock. Het is de stilste kaart die ik ooit gehad heb! Dus wat dat betreft zijn die DirectCU II koelers van Asus helemaal geslaagd.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

TheNephilim schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:46:
Hier nog steeds een tevreden gebruiker van de pricewatch: Asus HD7970-DC2-3GD5

Hij staat te tikken op 1 Ghz core en 1400 Mhz mem clock. Het is de stilste kaart die ik ooit gehad heb! Dus wat dat betreft zijn die DirectCU II koelers van Asus helemaal geslaagd.
Met 1.2v en 1200/1650 maakt die wel aardig geluid hoor :P

fynrd1 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:57:
[...]

Ik zou de grote cryptocoin fora er maar eens op na slaan, daar worden veelvuldig de goedkope merken afgeraden als xfx, 3d club etc omdat deze met bosjes neervallen. Klachten die je bij a-merken zelden ziet. Ja, je kan zeggen dat een normale gebruiker hier veel minder last van heeft aangezien deze de kaart niet 24/7 op 100% belasten.
Dat zegt maar heel weinig. Club3D wordt hier veel verkocht en in Europa en vooral Amerika is XFX erg groot, dus logisch dat je veel uitval ziet. Maar het is echt niet meer dan anderen. Kijk bijvoorbeeld op Newegg. Typ een willekeurige videokaart in en je ziet dat XFX het net zo goed doet als de rest. Maar het is sowieso onzin dus...
batumulia schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:33:
[...]

Het is algemeen bekend dat Sapphire bekend staan om hun goede coolers...
Nergens wordt beweerd dat dat niet waar is, is alleen onzin om te zeggen dat die van XFX altijd slecht zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
Ik heb ook vaak negatieve dingen gelezen over de DD coolers op de 7950 en 7970 kaarten van xfx. De asus dc kaarten was op gegeven moment ook iets mee.
Dat zegt natuurlijk nooit dat iedereen daarmee te maken heeft.

Maar paar maanden terug was ik dus bezig om een 7970 kaart uit te zoeken. Dan kom je die berichten overal tegen, zodat ik dus niet voor deze 2 merken koos.

Uiteindelijk is mijn gigabyte kaart best wel een goeie, maar met nul komma nul overklok potentie.
Dat is achteraf gezien dus ook geen voordeel geweest. Sapphire blijft bij mij dan ook weer op nummer 1 staan.

ps. de DD koelers maakten veel lawaai, dat was voor mij sowieso al reden om hier niet voor te gaan, de asus kaarten nemen 3 slots in beslag, ook een reden om hier niet voor te gaan.
Verder was het idd een opvallende stijging van DD koelrs die stuk gingen e.d.

Het is mij niet bekend dat er 7xxx kaarten zijn met slechte componenten, of kaarten die buiten de koeler stuk gaan vanwege goedkope componenten.
Daar is overigens garantie voor, die bij xfx en asus prima in orde is.

[ Voor 29% gewijzigd door Bisquit op 12-09-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
Ik heb nu een XFX 7970 GHZ en doe het prima :) geluidsoverlast valt ook mee, ja je hoort 'm wel als je een game die veel vraagt op max speelt maar dat is normaal. Overclocken via CCC gaat alleen niet zo lekker, als ik hem een beetje overclock heb ik al flikkeringen in spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Als overclocken niet gaat, even de voltage omhoog gooien.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Misschien iets leuks voor mensen met een Asus 7970 DCII en een 3-D monitor.

Ik heb al een jaar een 3-D monitor en dus een Asus 7970, maar ik kon deze slecht tot niet aan elkaar koppelen, want de Asus kaart heeft geen HDMI aansluitingen en de monitor krijgt 3-D enkel binnen van een HDMI 1.4 interface.
Op het internet kon ik helaas niks vinden over 3-D over Display port naar HDMI 1.4 en zelfs VESA (de mensen achter DP) snapten het blijkbaar niet en gingen er vanuit dat het niet zou werken (had ze een vraag gesteld).
Vandaag dus even een DP -> HDMI kabel gebruikt en het werkt gewoon voor de volle 100%, ik heb het getest met Deus Ex Human Revolution (native 3-D spel) en het werkt net zoals op mijn laptop waar wel HDMI 1.4 op zit :)

This makes me a happy camper :)

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
De DD koelers van XFX koelen de VRM's onvoldoende (niet). Zodra je gaat overclocken met die dingen is het vragen om problemen.
Dat heeft niets met aantallen te maken, het is een gegeven.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31
t!n0 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:04:
De DD koelers van XFX koelen de VRM's onvoldoende (niet). Zodra je gaat overclocken met die dingen is het vragen om problemen.
Dat heeft niets met aantallen te maken, het is een gegeven.
hmm okay, nouja volgende keer zal ik maar wat beter kijken naar de combinatie van zowel het type videokaart als diegene die het gemaakt heeft.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heb meerdere Asus direct CU koelers op verschillende kaarten gehad (nvidia en amd) en mijn ervaring is dat de koeler opzich goed werk levert, maar de bevestiging beroerd is en als hij eenmaal verwijderd is hij ook niet meer goed contact maakt (was met alle koelers zo stuk of 6). bij alle kaarten heb ik er ringetjes moeten doen om meer druk te creeeren en bij 1 kaart moest er zelfs een koperplaatje tussen omdat hij nieteens contact maakte (standaard zat er een dikke plak "koel"pasta op).

Over het algemeen ben ik vooral hierdoor helemaal geen fan meer van het direct contact van heatpipes.

Dat door bitcoins minen kaarten overlijden, met standaard koeler vind ik ook niet gek.
mensen die de kaart hiervoor inzetten, mogen toch ook wel een beetje nadenken over goede koeling of de kaart in elk geval tweaken voor beste prestatie/stroomverbruik,
in een mini-atx kast hem lekker laten volstoffen gaat dan natuurlijk met geen enkel merk lang goed.

Nukezone FTW

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Powrskin schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:41:
Heb meerdere Asus direct CU koelers op verschillende kaarten gehad (nvidia en amd) en mijn ervaring is dat de koeler opzich goed werk levert, maar de bevestiging beroerd is en als hij eenmaal verwijderd is hij ook niet meer goed contact maakt (was met alle koelers zo stuk of 6). bij alle kaarten heb ik er ringetjes moeten doen om meer druk te creeeren en bij 1 kaart moest er zelfs een koperplaatje tussen omdat hij nieteens contact maakte (standaard zat er een dikke plak "koel"pasta op).
Interessant! Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met ASUS HD5870 V2 kaarten : De eene kaart ging alles goed, maar de andere wordt gewoon 10 graden warmer, terwijl ik echt niks anders heb gedaan of zo :/

De andere 2 HD5870 kaarten van Sapphire en Club3D had ik totaal geen problemen mee :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

nero355 schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:25:
[...]

Interessant! Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met ASUS HD5870 V2 kaarten : De eene kaart ging alles goed, maar de andere wordt gewoon 10 graden warmer, terwijl ik echt niks anders heb gedaan of zo :/

De andere 2 HD5870 kaarten van Sapphire en Club3D had ik totaal geen problemen mee :)
Hoger voltage misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Nee is echt het contact met de koeler denk ik, want voordat ik beide kaarten ging "refurben" was er niks aan de hand, behalve dat de fan echt vreselijk vol met stof zat : De oude eigenaar rookte blijkbaar :r

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 22:01

D33F

Tweelingtemmer

Sinds een kleine week in het bezit van een Club 3D 7950, en het valt mij op dat ik last heb van screen flikkering @ desktop.

Soms lijkt het alsof mijn scherm naar boven 'springt' in een fractie van 200ms of soms verschijnt er in deze korte tijd een horizontale gekleurde balk. Dit gebeurt soms meerdere keren in 10 minuten maar soms ook een heel uur niet.

In games/benchmarks heb ik nergens last van (geen artifacts, verspringen o.i.d.).

Zou dit te maken kunnen hebben met de lage mem clock in 2D-mode ?

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Kijk je dan naar Flash filmpjes ? Ik heb daar namelijk ontzettend veel ruzie mee de laatste tijd onafhankelijk van de browser of het merk van de videokaart :/

Verder kan je nog een andere monitor proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

nero355 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 21:59:
Kijk je dan naar Flash filmpjes ? Ik heb daar namelijk ontzettend veel ruzie mee de laatste tijd onafhankelijk van de browser of het merk van de videokaart :/

Verder kan je nog een andere monitor proberen :)
Met flash filmpjes ben ik dit probleem nog niet tegengekomen, het is echt totaal random @ desktop wanneer ik iets zit te lezen op een forum b.v. maar mij is wel opgevallen dat het nog eens 3x zo vaak voorkomt wanneer ik een VM draai in VMworkstation met hardware acceleratie (waarbij de 2d-clocks ook op 150 bij 300Mhz lopen).

Verder heeft mijn huidige monitor dit probleem nooit vertoond bij de 5870 die ik nog geen week geleden draaide.

Ook kan ik natuurlijk wel mijn 2d-clock verhogen, maar dit zie ik ook weer niet zo zitten gezien mijn stroomrekening nu al meer bedraagt dan een gemiddeld gezin met kinderen (die ik nog geen eens heb).

[ Voor 19% gewijzigd door D33F op 20-09-2013 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

David Regeling schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 22:03:
Met flash filmpjes ben ik dit probleem nog niet tegengekomen, het is echt totaal random @ desktop wanneer ik iets zit te lezen op een forum b.v. maar mij is wel opgevallen dat het nog eens 3x zo vaak voorkomt wanneer ik een VM draai in VMworkstation met hardware acceleratie (waarbij de 2d-clocks ook op 150 bij 300Mhz lopen).
Dan zou ik eens een bug report indienen bij AMD, want dit lijkt me echt iets wat zij wel kunnen fixen :)

• Bisquit
Hmm, lijkt op wat je krijgt wanneer je in afterburner het onofficiele overclocken aanzet in de config. Dan springt het scherm op en neer om de paar seconden. In desktop.
Ik zou eens andere drivers proberen na dat je een volledige uninstall en cleanout van oude drivers hebt gedaan. Atimanuninstaller staat bekend om het grondig schoonmaken en verhelpen van dergelijke problemen wanneer je nieuwe drivers en/of een nieuwe videokaart hebt geplaatst.

De gekleurde balk die soms verschijnt zou weg moeten blijven. Is dit niet dan zou je idd aan een hardware defect kunnen denken.

• Dis4zter
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09-2019
HELP!
Ik heb recent een HD7950 gekocht.
Samen met de Windows driver (AMD Radeon HD 7900 Series, 30-08-2013, version 13.152.0.0) en catalyst control center 13.9, werkt hij niet naar behoren. Ik heb de hele tijd het "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld" probleem. Ook heb ik problemen met de overscan van AMD: als ik die gewoon op 0% zet (full screen op mijn beeldscherm) crasht de kaart.
Mijn setup:
Dell XPS 8100: i5 650@3,2Ghz, Corsair CX500, 8gb RAM, (legale en up to date) Windows 7 64bit.

Ik heb al meerdere malen een andere driver geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb zelfs de AMD ccc uninstal utility gebruikt. Wie kan mij helpen?

• Dis4zter
Dis4zter schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 15:02:
HELP!
Ik heb recent een HD7950 gekocht.
Samen met de Windows driver (AMD Radeon HD 7900 Series, 30-08-2013, version 13.152.0.0) en catalyst control center 13.9, werkt hij niet naar behoren. Ik heb de hele tijd het "Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld" probleem. Ook heb ik problemen met de overscan van AMD: als ik die gewoon op 0% zet (full screen op mijn beeldscherm) crasht de kaart.
Mijn setup:
Dell XPS 8100: i5 650@3,2Ghz, Corsair CX500, 8gb RAM, (legale en up to date) Windows 7 64bit.

Ik heb al meerdere malen een andere driver geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb zelfs de AMD ccc uninstal utility gebruikt. Wie kan mij helpen?
Ik heb eventueel screenshots

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dis4zter schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:26:
[...]

Ik heb eventueel screenshots
klinkt als een kaart die te weinig voltage heeft voor zijn clocks, of te warm wordt.

• Dis4zter
Bij CCC Overdrive staat dat de kaart maar 34 graden is.
En het voltage: Corsair CX500 is 500watt, moet toch voldoende zijn?

[ Voor 38% gewijzigd door Dis4zter op 21-09-2013 16:36 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zit er een fatsoenlijke voeding in de pc? (aangezien die niet genoemd wordt in de specs)

Overigens, om nog even terug te komen op de discussie over koelers: ik heb geen problemen met de koeling tijdens het minen van Bitcoins, en dat gewoon met een stock-cooler.

• Dis4zter
dcm360 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:36:
Zit er een fatsoenlijke voeding in de pc? (aangezien die niet genoemd wordt in de specs)

Overigens, om nog even terug te komen op de discussie over koelers: ik heb geen problemen met de koeling tijdens het minen van Bitcoins, en dat gewoon met een stock-cooler.
Corsair CX500 is 500Watt.

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dis4zter schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:36:
En het voltage: Corsair CX500 is 500watt, moet toch voldoende zijn?
Het voltage wat ik bedoel staat hier los van, zet je clocks eens lager en kijk of het nog voorkomt, eventueel kan je powertune op 20% zetten met de clocks die je nog hebt. En meld ons wat er gebeurt in beiden gevallen.

• Dis4zter
Ik had m gezet op 750 en 1150 Mhz. Systeem crashte weer, nadat eerst het stuurprogramma meerdere malen stopte met reageren en werd hersteld. Positief punt: niet meteen een crash nadat ik AMD overscan op 0% hadgezet, maar crashte daarna alsnog

• Dis4zter
Is het nog van enige relevantie dat er een alienware bracket achterop de kaart zit? Ik heb hem erop gelaten, omdat hij gewoon in mijn kast past.

• Dis4zter
Kan iemand mij anders linken aan (werkende) manual driver downloads? Ik kan niets vinden. Of zijn de eerder genoemde drivers goed?

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dis4zter schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:57:
Kan iemand mij anders linken aan (werkende) manual driver downloads? Ik kan niets vinden. Of zijn de eerder genoemde drivers goed?
http://support.amd.com/us...st13-10WINBetaDriver.aspx

Heb je hiervoor een andere videokaart erin gehad? Een verse windows wil dan ook weleens helpen..

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bisquit schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 14:50:
Hmm, lijkt op wat je krijgt wanneer je in afterburner het onofficiele overclocken aanzet in de config. Dan springt het scherm op en neer om de paar seconden. In desktop.
Ik zou eens andere drivers proberen na dat je een volledige uninstall en cleanout van oude drivers hebt gedaan. Atimanuninstaller staat bekend om het grondig schoonmaken en verhelpen van dergelijke problemen wanneer je nieuwe drivers en/of een nieuwe videokaart hebt geplaatst.

De gekleurde balk die soms verschijnt zou weg moeten blijven. Is dit niet dan zou je idd aan een hardware defect kunnen denken.
Die staat uit, maar bij nader onderzoek blijkt het toch aan de lage 2d memory clocks te liggen :)
Alhoewel ik moet zeggen dat ik er vandaag de gehele dag nog geen enkele keer last van heb gehad (met de lage 2d memory clocks dus).

Verder heb ik ook wat voltages verlaagt van mijn CPU (NB + Core voltage) of het wellicht hier mee te maken heeft ? Ik heb namelijk een 580W voeding die het net trekt, alhoewel qua framerates / vastlopers niet te merken is dat de voeding het moeilijk heeft want het draait rock solid.

[ Voor 13% gewijzigd door D33F op 21-09-2013 19:25 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
tip vd maand voor de tweakers hier (al weet ik niet of hij al eerder is gepost).
http://www.techpowerup.com/forums/showthread.php?t=189089

heb zelf sinds vandaag een hd7950 en kan lekker aan de slag (zodra ik waterkoeling erop heb (moet een koperplaatje tussen, core is lager als rand eromheen (ook nog nooit eerder gezien bij een gpu, maar aan FLex cooler ontwerp te zien hoort het zo) en de geheugenblokjes er zijn).
http://www.ixbt.com/video...sapphire-7970-cooler1.jpg

Mijn Sapphire flex wordt in elk geval door de prog ondersteund.
En nu we het toch over koelers hadden, de flex houdt de kaart netjes op temperatuur tegen nieteens zoveel lawaai (heb wel een goedgekoelde kast). In spellen is 60c een zeldzaamheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Powrskin op 21-09-2013 21:59 ]

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dis4zter
fynrd1 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:56:
[...]

http://support.amd.com/us...st13-10WINBetaDriver.aspx

Heb je hiervoor een andere videokaart erin gehad? Een verse windows wil dan ook weleens helpen..
Ik gebruik nu weer mijn MSI HD6850 Cyclone. Ik denk dat die 7950 gwn gaar was oid. Ik breng m morgen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Mja, mijn 7970 2d clocks zijn gpu 300 en mem 150. En dat levert eigenlijk nul problemen op.
500 tot 550 watt word minimaal aangeraden voor de 7950. Je zou dus met 580 goed moeten zitten, behalve als die al een paar jaartjes oud is, dan treed er namelijk extra verlies op waardoor de voeding minder levert op de diverse rails.

@Dis4zter , om je voeding uit te sluiten zou je de meeste hardware moeten los koppelen van je moederbord. Alleen cpu, 1 geheugen reep, videokaart, en 1 hard disk. ventilators van je pc kast ook los.
Treed het probleem dan niet meer op, dan is het je voeding.
Eigenlijk zelfde verhaaltje, oudere voedingen leveren niet meer wat er op de sticker staat. Na 2 of 3 jaar kan je makkelijk 30% verlies hebben, bij goedkope merken zelfs meer.
Als je dan al op het randje zit, ga je problemen krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bisquit op 22-09-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bisquit schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:13:
Mja, mijn 7970 2d clocks zijn gpu 300 en mem 150. En dat levert eigenlijk nul problemen op.
500 tot 550 watt word minimaal aangeraden voor de 7950. Je zou dus met 580 goed moeten zitten, behalve als die al een paar jaartjes oud is, dan treed er namelijk extra verlies op waardoor de voeding minder levert op de diverse rails.

@Dis4zter , om je voeding uit te sluiten zou je de meeste hardware moeten los koppelen van je moederbord. Alleen cpu, 1 geheugen reep, videokaart, en 1 hard disk. ventilators van je pc kast ook los.
Treed het probleem dan niet meer op, dan is het je voeding.
Eigenlijk zelfde verhaaltje, oudere voedingen leveren niet meer wat er op de sticker staat. Na 2 of 3 jaar kan je makkelijk 30% verlies hebben, bij goedkope merken zelfs meer.
Als je dan al op het randje zit, ga je problemen krijgen.
Mja ik denk dat daar ook het probleem zit, mijn voeding is zeker al 3 jaar oud, zo niet ouder.
Daarbij is Xilence nu ook niet bepaald een A-brand wat betreft voedingen :/ .

Desalniettemin loopt het systeem wel helemaal stabiel, geen enkele vastloper, BSOD of andere fratsen die je zou verwachten wanneer een voeding het niet meer trekt.

Verder is mij ook opgevallen dat het stock voltage van de GPU core van mijn Club 3D 7950 '13 series op 1,250V standaard loopt, terwijl ik op de factory bios draai i.p.v. de unlocked bios, maar dit zal er wss wel mee te maken hebben dat dit een boost/tahiti pro 2 chip is.

In ieder geval heb ik hem nog niet flink overclockt loopt nu op 930/1350Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik heb zelf een ASUS 7970 CU II 3 gb overgenomen van iemand, helaas als ik hem op de stock 'overclock' draai dan heb ik vaak last van artifacts(Bij geheugen intensieve applicaties). Maar als ik hem 100 mhz 'underclock' dan werkt het wel gewoon.

1. Verschillende drivers geprobeerd, zit nu op 13.9 lijkt wel of die het stabielste is
2. Andere PCI-E slot
3. Tempratuur ligt het niet, hij blijft onder de 50 graden
4. Koeling op 100% had dus ook geen zin door punt 3
5. tot 20% toe aan extra voltage proberen te geven
6. NB video connectie voltage verhogen
7. Furmark draaien voor 3 uur leid ook niet tot crashes.

De meeste crashes kwamen/komen voor bij ArmA III en Rome Total War, Skyrim lijkt gewoon te werken.

Specifiek denk ik dat a) het geheugen brak is door het transport b) Mijn voeding (550 XFX voeding) trekt het niet c) Driver/ Software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bjorn89 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:17:
Ik heb zelf een ASUS 7970 CU II 3 gb overgenomen van iemand, helaas als ik hem op de stock 'overclock' draai dan heb ik vaak last van artifacts(Bij geheugen intensieve applicaties). Maar als ik hem 100 mhz 'underclock' dan werkt het wel gewoon.

1. Verschillende drivers geprobeerd, zit nu op 13.9 lijkt wel of die het stabielste is
2. Andere PCI-E slot

De meeste crashes kwamen/komen voor bij ArmA III en Rome Total War, Skyrim lijkt gewoon te werken.

Specifiek denk ik dat a) het geheugen brak is door het transport b) Mijn voeding (550 XFX voeding) trekt het niet c) Driver/ Software probleem.
Dat hij het naar een underclock wel goed doet (zonder artifacts) zegt mij dat het waarschijnlijk om gaar VRAM gaat.

Dit is namelijk een typisch verschijnsel en na verloop van tijd zul je merken dat je steeds meer zult moeten underclocken om je beeld artifact vrij te houden. Ik heb dit zelf in het verleden ook eens gehad met een HD 4850, op een gegeven moment moest ik het VRAM steeds meer underclocken om de boel stabiel te houden.

Verder lijkt me dat je voeding het wel trekt want anders zou hij juist in Furmark eruit moeten klappen.

[ Voor 3% gewijzigd door D33F op 23-09-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
David Regeling schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:40:
[...]

Dat hij het naar een underclock wel goed doet (zonder artifacts) zegt mij dat het waarschijnlijk om gaar VRAM gaat.

Dit is namelijk een typisch verschijnsel en na verloop van tijd zul je merken dat je steeds meer zult moeten underclocken om je beeld artifact vrij te houden. Ik heb dit zelf in het verleden ook eens gehad met een HD 4850, op een gegeven moment moest ik het VRAM steeds meer underclocken om de boel stabiel te houden.

Verder lijkt me dat je voeding het wel trekt want anders zou hij juist in Furmark eruit moeten klappen.
Hopelijk zit er nog garantie op dan, ik heb geen aankoop bewijs dus misschien dat ik het via het serienummer kan checken bij ASUS? Kan ik dat ergens op de kaart vinden, of moet ik de koelers eraf gaan halen |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Bjorn89 op 23-09-2013 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F

D33F

Tweelingtemmer

Bjorn89 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:48:
[...]

Hopelijk zit er nog garantie op dan, ik heb geen aankoop bewijs dus misschien dat ik het via het serienummer kan checken bij ASUS? Kan ik dat ergens op de kaart vinden, of moet ik de koelers eraf gaan halen |:(
Dat kun je wellicht inderdaad nog proberen, of neem even contact op met hun klantenservice mocht je er zelf niet uitkomen.

Serienummer staat normaal op een sticker aan de achterkant / zijkant van de kaart, normaal gesproken niet onder de koelers ;)

Zoals op deze foto, helemaal rechts zie je de betreffende sticker met serienummer.
Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1847/7950-pcb.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door D33F op 23-09-2013 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
David Regeling schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:50:
[...]

Dat kun je wellicht inderdaad nog proberen, of neem even contact op met hun klantenservice mocht je er zelf niet uitkomen.

Serienummer staat normaal op een sticker aan de achterkant / zijkant van de kaart, normaal gesproken niet onder de koelers ;)

Zoals op deze foto, helemaal rechts zie je de betreffende sticker met serienummer.
[afbeelding]
Ik wist het niet zeker bij deze bakbeesten ;-). Zal eens kijken als ik thuis ben.

Het vreemde is bij degene werkte wel alles gewoon goed(werkend gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Hier ook zo'n zelfde gevalletje. Weet iemand hoe Sapphire met garantie omgaat? Kan het niet 1-2-3 ergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Bjorn89 schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:17:

2. Andere PCI-E slot

Kan je misschien je bios van je kaart naar mij toe sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
fynrd1 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 00:28:
[...]

Kan je misschien je bios van je kaart naar mij toe sturen?
Graag, als je mij even verteld hoe ik dat doe(want dat is iets wat ik echt voor het eerst doe dan :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Hmmm, ik heb ook sinds een paar dagen problemen met mijn 7970 DCII...
Ik had wat problemen met het OS (staat los van de kaart), maar na de herinstallatie van Windows 7 HP 64-bit wil de kaart gewoon niet meer (goed) overclocken :/

Eerst kon ik 1100, 1500 draaien, na de herinstallatie was de max ineens 1000, 1375 (geheugen dus stock) en daar was 0.922 V voor nodig.
Maar ik kreeg een dag later alsnog een of ander gigantisch artifact toen ik op youtube ging.... (Beeld vol gekleurde strepen).
Met OCCT getest en die kwam iig op 1 error uit :/

Nu draai ik dus weer volledig op stock, maar ik maak me toch wel enigszins zorgen om de kaart...
De kaart is nog net geen jaar oud.

Is dit mogelijk hetzelfde probleem als wat Bjorn89 heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Asus kaartjes staan er bekend om dat ze nog wel eens defect vram hebben.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Weet iemand hier met welk programma je het Vram van een 7970 goed kan testen?
OCCT gaat volgens mij maar tot 2GB.... en de andere programma's die ik tegen kwam zijn allemaal van pre 2011 en daar durf ik dus niet van te zeggen of ze ook zo'n limiet hebben :/

Ik heb deze iig gevonden:
https://simtk.org/home/memtest
http://www.mikelab.kiev.ua/index_en.php?page=PROGRAMS/vmt_en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:00
DCG909 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:34:
Weet iemand hier met welk programma je het Vram van een 7970 goed kan testen?
OCCT gaat volgens mij maar tot 2GB.... en de andere programma's die ik tegen kwam zijn allemaal van pre 2011 en daar durf ik dus niet van te zeggen of ze ook zo'n limiet hebben :/

Ik heb deze iig gevonden:
https://simtk.org/home/memtest
http://www.mikelab.kiev.ua/index_en.php?page=PROGRAMS/vmt_en
Je kan met gpu-z toch zien hoeveel vram er in gebruik is?
Ik heb zelf geen kaart met meer dan 1GB dus kan het niet testen voor je...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ja, maar dat wordt opgedeeld in dynamisch en nog iets anders.

Maar ik vind het hoe dan ook vreemd dat ik nu ineens problemen krijg na de herinstallatie van Win7 ......
Voor de herinstallatie draaide alles perfect, erna is het gpu gedeelte een ramp :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:00
DCG909 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:23:
Ja, maar dat wordt opgedeeld in dynamisch en nog iets anders.

Maar ik vind het hoe dan ook vreemd dat ik nu ineens problemen krijg na de herinstallatie van Win7 ......
Voor de herinstallatie draaide alles perfect, erna is het gpu gedeelte een ramp :/
Dynamic en Dedicated idd, waarbij dedicated het geheugen is dat fysiek op de kaart zit.
Wel is het vreemd dat de gpu zo moeilijk doet na het herinstalleren van windows...
Weet je zeker dat dezelfde voltages worden gebruikt?
In mijn laptop is het namelijk zo dat CCC zelf het core voltage verhoogd als ik auto-tune gebruik in CCC overdrive...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik gebruikte MSI afterburner, omdat CCC blijkbaar het voltage niet kan aanpassen...
De tool van Asus zelf kan het ook niet -.-"
MSI AB kan het wel, mits je het dus in dat config bestand aanpast.

Ik heb dezelfde instellingen als ervoor gebruikt, omdat deze voorheen werkte :/
Ik heb nu OCCT alweer even draaien met stock settings, ik zal eens kijken of er nu na 4 uur nog een error uit komt (en hopelijk alle Vram getest is, want er lijkt een opbouwende lijn te zijn bij Vram gebruik in de resultaten pagina's).

Ik vraag me trouwens wel af wie ik in het geval van een defect moet aanspreken, de winkel, of Asus.
Ja, ik heb de kaart overgeklokt, maar ik ben binnen het reële gebleven (niet moedwillig erg hoge voltages of zieke klok snelheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zijn er al veel mensen met een 7990? Hoe zijn de eerste indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; ik heb een 7870 OC geklokt op 1110 Mhz Clock en 1330 Mhz mem, nu zag ik bij de nieuwe R9 en R7 kaarten benchmarks van Firestrike op performance, dus ik was meteen nieuwsgierig wat mijn score zou zijn. Uiteindelijk de test gedaan en ik krijg een score van 5995, laten we 6000 zeggen om het af te ronden.

Nu vraag ik me af als het normaal is dat de R9 280X slechts 500 punten meer heeft?

Lol, ik had zelfs gelezen dat de 270X sneller zou moeten zijn dan de 7870 maar volgens mijn benchmark klopt dat niet?

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/90tyqb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Of jouw benchmark klopt niet, bijvoorbeeld door andere instellingen.

• Bisquit
Momenteel zijn de benchmarks idd nog wat voorbarig van de nieuwe kaarten. Maar ze zien er niet opperbest uit nee. Alleen de R290 gaat boven de 7970 Ghz kaarten uit. En dan nog niet overweldigend.

Mijn firestrike is ruim 7400 punten, dus zijn op 1 na alle nieuwe amd kaarten niet interresant voor mij.
Overigens zijn dit allemaal default scores, zo ook bij mij. Als je settings gaat aanpassen dan word het natuurlijk allemaal anders.

• Fordox

Fordox

00101010

hou er wel rekening mee dat er waarschijnlijk geen mantle is gebruikt voor de benchmarks.

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 10:14
Ik lees in het radeon nieuwstopic dat er veel mensen zijn die net een 7990 hebben aangeschaft, en ik vroeg mij af over deze kaart, of pci-e 2.0 deze kaart bottlenecked? Want ik meende dat beide kaarten dan samen door één pci -e 2.0 x16 poort moeten. Is dit zo, en zou ik dan beter voor twee 7970's kunnen gaan, of is dit te verwaarlozen?

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Heeft er iemand hier ervaring met een (m)DP naar VGA adapter? Op dit moment heb ik al 3 schermen aan mn HD7970, namelijk op DP, VGA en DVI, en nu heb ik een scherm over die ik met VGA kan aansluiten. Mijn conclusie tot zover was dat alle adapters die ik kan vinden wel in de prijsrange liggen om mogelijk te kunnen werken, maar het is lastig om te vinden of ze het ook daadwerkelijk doen.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
Versteegrob schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:00:
Zijn er al veel mensen met een 7990? Hoe zijn de eerste indrukken?
Ik heb hem sinds vandaag. Mooie, zware en vooral lange kaart :+.

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2013/09/28/kaart.jpg

Kan er nu helaas niets mee doen. De andere componenten voor mijn computer komen pas volgende week binnen :P

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:07
Ik heb hem ook binnen, maar haal helaas nog niet de verwachte performance.
Met Futuremark op Firestrike haalde ik maar een score van 5800 terwijl dit volgens reviews boven de 10000 moet zijn.
In MSI afterburner zie ik dat GPU1 throttled van 95% naar 60% en GPU2 blijft netjes boven de 98%.
Nu heb ik de powerlimit aangepast naar +20 in MSI afterburner en daarna zit ik meteen al op een score van 8000+, maar dus nog lang niet de verwachte 10000+.

Nu zag ik ook al weer forum berichten om de powerlimit in MSI afterpurner naar 50% aan te passen en ik verwacht dat ik daarmee het probleem op kan lossen.
Maar deze kaart hoort toch gewoon op normale power settings zijn volledige capaciteit te kunnen bieden? De kaart wordt wel 85 graden en de CPU (2500k) komt niet boven de 60-70% load.

Zijn er nog meer mensen met dit euvel? Ik weet dat er vandaag een flink aantal 7990 bezitters zijn bijgekomen namelijk.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Waar kun je de powerlimit aanpassen? Ik heb AB 3.0.0 beta 15, maar kan het ff niet vinden.

|2600k|Asus 290|

• JJFS
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/Mini-ITX-Gaming-PC,B-3-385311-22.png

Hier gewoon, dit kan je overigens ook in je CCC instellen.
Heb jij al resultaten van Futuremark? Ik ben benieuwd naar jullie scores.

• Bullus
Je hebt beta 9..enige mogelijkheid is inderdaad in CCC

|2600k|Asus 290|

• JJFS
Deze screenshot heb ik ergens van het web afgehaald.
Ik draai zelf beta 14, maar jij zou dit volgens mij ook gewoon moeten zien.

Dit is overigens mijn systeempje, past net :)
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2rz3wra.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door JJFS op 29-09-2013 13:56 ]

• Bullus
Nope..staat er bij mij niet tussen..ik heb zo een uitslag van firestrike, maar is niet op stock clocks (heb je waarschijnlijk niks aan) 2x 7950

Edit
Het kwam door de skin dat ik de powerlimit niet zag, met default skin is ie zichtbaar

[ Voor 40% gewijzigd door Bullus op 28-09-2013 23:07 ]

|2600k|Asus 290|

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 09:52
JJFS schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:58:
Ik heb hem ook binnen, maar haal helaas nog niet de verwachte performance.
Met Futuremark op Firestrike haalde ik maar een score van 5800 terwijl dit volgens reviews boven de 10000 moet zijn.
In MSI afterburner zie ik dat GPU1 throttled van 95% naar 60% en GPU2 blijft netjes boven de 98%.
Nu heb ik de powerlimit aangepast naar +20 in MSI afterburner en daarna zit ik meteen al op een score van 8000+, maar dus nog lang niet de verwachte 10000+.

Nu zag ik ook al weer forum berichten om de powerlimit in MSI afterpurner naar 50% aan te passen en ik verwacht dat ik daarmee het probleem op kan lossen.
Maar deze kaart hoort toch gewoon op normale power settings zijn volledige capaciteit te kunnen bieden? De kaart wordt wel 85 graden en de CPU (2500k) komt niet boven de 60-70% load.

Zijn er nog meer mensen met dit euvel? Ik weet dat er vandaag een flink aantal 7990 bezitters zijn bijgekomen namelijk.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DHkY4sa.png

Met een AMD 8120 met alles op stock speeds.

• Bullus
http://www.3dmark.com/3dm/1296864

firestrike 11838 (2600k@4.8-2x7950@1100/1500)

|2600k|Asus 290|

• JJFS
Tain schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:08:
[...]

[afbeelding]

Met een AMD 8120 met alles op stock speeds.
Oke thnx, maar volgens mij mis jij ook zo'n 2000 punten.
Als je MSI afterburner hebt kan je eens kijken of je ook zulk soort grafieken ziet:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.overclock.net/0/0c/900x900px-LL-0cb4ef1a_84a67bafd5e4b6b248b841b6d2d16768.png

Bovenstaande heb ik namelijk bij GPU1.
En kan je ook meteen je temperatuur bekijken?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Hoi mensen,

Ik heb sinds deze week een HD7950 Twin Frozr III, en daar ben ik zeer tevreden mee. Zeker qua overclockbaarheid is het echt een BEEST. Ik zit ten opzichte van de default clocks al op +220 MHz core en +680 MHz memory zonder iets te veranderen van voltage en dergelijken. Ik kan waarschijnlijk zelfs nog een stuk hoger, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Nu ben ik op zoek naar een goede test waarmee ik de stabiliteit kan testen. Ik heb al aardig wat Rome 2 (op Extreme) gespeeld zonder problemen, en ook even Crysis 3, maar het lijkt me makkelijker om met een speciaal tooltje hiervoor te testen.

Ik heb ATiTools geprobeerd, maar als ik die draai begint m'n videokaart heel hoog te piepen (compleet geen last van bij games en HD films). Furmark wil ik niet aan beginnen omdat die de kaart onrealistisch hard belast en misschien sloopt.

• fast-server
@JJFS

kan je voeding wel genoeg leveren aan de 7990 of zit er toevallig een extra power stekker op je moederbord voor de PCI-e sloten die niet aangesloten is?

Ben nu de benchmark aan het downloaden, heb vandaag ook mijn Club3d 7990 binnengekregen :)
Zal eens kijken wat deze doet met een 3770K op een asus p8z77-v deluxe met 16GB

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• JJFS
fast-server schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:56:
@JJFS

kan je voeding wel genoeg leveren aan de 7990 of zit er toevallig een extra power stekker op je moederbord voor de PCI-e sloten die niet aangesloten is?

Ben nu de benchmark aan het downloaden, heb vandaag ook mijn Club3d 7990 binnengekregen :)
Zal eens kijken wat deze doet met een 3770K op een asus p8z77-v deluxe met 16GB
Ik heb een Coolermaster 850 watt en mijn systeem gebruikt max. 500 watt, dus dat zal het niet zijn.
Verder heb ik geen power stekker op m'n moederbord voor de PCI-e sloten.

Ik ben erg benieuwd naar je resultaten, wil je de temp laten weten en ook of je throttling ziet in MSI afterburner?

• fast-server
Heb geen MSI afterburner geïnstalleerd, enfin de test is klaar (driver amd_catalyst_13.10_beta)
>> FireStrike 11028

Geen OC op mijn CPU (stock)

Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/5wfmr8ta7/firestrike.png

Gedetailleerde score:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
3DMark Score 11028.0
Graphics Score 14211.0
Physics Score 10214.0
Combined Score 4308.0
Graphics Test 1 66.9
Graphics Test 2 57.4
Physics Test 32.4
Combined Test 20.0

[ Voor 33% gewijzigd door fast-server op 28-09-2013 23:22 ]

• JJFS
Dat is inderdaad een score die je moet hebben met deze kaart, ik heb zelf ook de 13.10 drivers gebruikt.
Heb je wel een idee van je temps?

• fast-server
Max temp was ongeveer 69c gemiddeld iets van 63c.

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/bxesfdcut/temps.png

In mijn HAF zit echter wel een 25cm fan in de deur die op de kaart blaast.

[ Voor 74% gewijzigd door fast-server op 29-09-2013 22:06 ]

• JJFS
Dat zijn mooie temps, mogelijk dat het bij mij daar aan ligt.
Ik zal morgen even verder onderzoek doen, thnx voor het testen iig.

Ik zie in FutureMark overigens geen temps zoals jij ziet, maar alleen de FPS...

[ Voor 24% gewijzigd door JJFS op 28-09-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Avalaxy schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:30:
Hoi mensen,

Ik heb sinds deze week een HD7950 Twin Frozr III, en daar ben ik zeer tevreden mee. Zeker qua overclockbaarheid is het echt een BEEST. Ik zit ten opzichte van de default clocks al op +220 MHz core en +680 MHz memory zonder iets te veranderen van voltage en dergelijken. Ik kan waarschijnlijk zelfs nog een stuk hoger, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Nu ben ik op zoek naar een goede test waarmee ik de stabiliteit kan testen. Ik heb al aardig wat Rome 2 (op Extreme) gespeeld zonder problemen, en ook even Crysis 3, maar het lijkt me makkelijker om met een speciaal tooltje hiervoor te testen.

Ik heb ATiTools geprobeerd, maar als ik die draai begint m'n videokaart heel hoog te piepen (compleet geen last van bij games en HD films). Furmark wil ik niet aan beginnen omdat die de kaart onrealistisch hard belast en misschien sloopt.
Nope, furmark throttled de 7xxx kaarten tegenwoordig. Maar je hebt gelijk in dat het dus geen goede test is.
Crysis3 is behoorlijk zwaar en laat een milde overclock op mijn kaart het spel vastlopen.
Vantage, 3dmark11 en 3dmark zijn wel goede testen voor je systeem. Kan je scores vergelijken, of je goed zit of niet.
En crysis 3 is dan goed voor stabiliteit te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:27
Probleem is alleen dat ik helemaal geen zin heb om Crysis 3 te spelen hehe :P Zo maar eens 3dmark draaien.

Inmiddels is de core naar 1070 geschroefd. Nog steeds geen problemen 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 29-09-2013 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:39
Ik heb gisteren ook de HD7950 Twin Frozr III binnen gekregen. Twijfel nog om te gaan overclocken.

Zijn er eigenlijk grote risico's als je gaat overclocken zonder de voltage te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Ruben0s schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:12:
Ik heb gisteren ook de HD7950 Twin Frozr III binnen gekregen. Twijfel nog om te gaan overclocken.

Zijn er eigenlijk grote risico's als je gaat overclocken zonder de voltage te verhogen?
nope, alleen dat je pc random kan crashen als ie op een hogere klok staat.
lijkt me niet fijn als je iets belangrijks aan het renderen bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Ik heb het throttling kunnen oplossen gelukkig, beide GPU's gebruiken nu boven de 90% constant zonder drops.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2whqs92.jpg

Volgens mij heeft het te maken gehad met de crossfire setting in CCC, die nu dus uit staat.
In Futuremark Firestrike haal ik nu ook gewoon 10.600 punten zoals het hoort.
Het viel mij overigens wel op dat GPU2 zo'n 18 graden koeler bleef dan GPU1, maar ik verwacht dat dat aan het koeling design ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn018
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 20:24
7970 nu bestellen voor 250euro (MSI twin frozr III, overclocked) of wachten op nog meer prijsdaling of een R9 280x?
Het is als upgrade van mijn HD5850 waarmee ik nu 5760x1200 eyefinity draai - dus paar maanden wachten zou geen ramp zijn als dit echt de moeite waard is.. de vraag is: is het het wachten waard. Ik hoorde dat de 280x eigenlijk alleen een rebranding is, amper performance upgrade en ook niet aanzienlijk goedkoper (of iig niet beter dan huidige prijs/performance ratio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Martijn018 schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:17:
7970 nu bestellen voor 250euro (MSI twin frozr III, overclocked) of wachten op nog meer prijsdaling of een R9 280x?
Het is als upgrade van mijn HD5850 waarmee ik nu 5760x1200 eyefinity draai
Twee keer de 7970 als het effe kan of één 7990 zou ik zeggen met die resolutie :)
Garwinski schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:49:
Ik lees in het radeon nieuwstopic dat er veel mensen zijn die net een 7990 hebben aangeschaft, en ik vroeg mij af over deze kaart, of pci-e 2.0 deze kaart bottlenecked? Want ik meende dat beide kaarten dan samen door één pci -e 2.0 x16 poort moeten. Is dit zo, en zou ik dan beter voor twee 7970's kunnen gaan, of is dit te verwaarlozen?
Twee aparte kaarten is altijd handiger mocht er één stuk gaan.

Laten we eerlijk zijn : Videokaarten en HDD's gaan veel vaker kapot dan andere onderdelen in je PC :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tain
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 09:52
JJFS schreef op zondag 29 september 2013 @ 14:07:
Ik heb het throttling kunnen oplossen gelukkig, beide GPU's gebruiken nu boven de 90% constant zonder drops.

[afbeelding]

Volgens mij heeft het te maken gehad met de crossfire setting in CCC, die nu dus uit staat.
In Futuremark Firestrike haal ik nu ook gewoon 10.600 punten zoals het hoort.
Het viel mij overigens wel op dat GPU2 zo'n 18 graden koeler bleef dan GPU1, maar ik verwacht dat dat aan het koeling design ligt.
Dus met dat vinkje uit in de opties heb je betere prestaties? Vanavond maar even test dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Gisteren na een reboot van mijn computer kwam ik erachter dat alles ontzettend traag liep. Na een install van Afterburner kwam ik erachter dat de GPU op een constante 97% verbruik zat in idle modus. Ik dacht eerst een Bitcoin-miner die op de achtergrond bezig was (malware oid) maar uiteindelijk bleek conhost.exe (Console Host van Microsoft zelf) de boosdoener. De GPU verbruikt nu dus niks meer in Idle modus. Iemand anders die hier wel is mee te maken heeft gehad? En vooral ook met een proces van Microsoft zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vandaag maar eens de tijd genomen om mijn HD7990 te installeren.
Na eerder al een 7970 CF (zonder frame pacing) geprobeerd te hebben was ik wel benieuwd hoe dit zou draaien.

Ik heb net even Mass effect 2 gedaan op 2560x1600 8xAAA en 16xAF en het was helemaal soepel. Waar je eerst met CF meer gestotter had dan met een single card was het nu wel helemaal smooth en veel soepeler dan met een losse kaart vanwege de extra power die deze kaart heeft.

Dus die ervaring is in ieder geval positief :) stroom verbruik is wel hoog. Moet nog even wat beter meten voor exacte waardes maar zowel idle als load zijn een stuk hoger.

AMD heeft de boel eindelijk goed gefixt en CF is nu goed bruikbaar geworden.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 30-09-2013 12:05 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goed om te horen dat je het zo ervaart. Zelf merk ik weinig verschil tussen de drivers maar dat kan aan mij liggen of aan de games. Speel nu vrij veel Borderlands 2 icm 2 x 7970 en dat loopt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Astennu schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:05:
Ik heb vandaag maar eens de tijd genomen om mijn HD7990 te installeren.
Na eerder al een 7970 CF (zonder frame pacing) geprobeerd te hebben was ik wel benieuwd hoe dit zou draaien.

Ik heb net even Mass effect 2 gedaan op 2560x1600 8xAAA en 16xAF en het was helemaal soepel. Waar je eerst met CF meer gestotter had dan met een single card was het nu wel helemaal smooth en veel soepeler dan met een losse kaart vanwege de extra power die deze kaart heeft.

Dus die ervaring is in ieder geval positief :) stroom verbruik is wel hoog. Moet nog even wat beter meten voor exacte waardes maar zowel idle als load zijn een stuk hoger.

AMD heeft de boel eindelijk goed gefixt en CF is nu goed bruikbaar geworden.
Ligt ook natuurlijk aan de spel, zo werkt pcars slecht met cf en eyefinity.
Tombraider 2013, crysis 2 , assetto corsa werkte idd geval wel goed.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bullus schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:43:
[...]

Ligt ook natuurlijk aan de spel, zo werkt pcars slecht met cf en eyefinity.
Tombraider 2013, crysis 2 , assetto corsa werkte idd geval wel goed.
Klopt dat is altijd zo geweest. Maar eerst had ik in bijna ieder spel wel last van die micro stutters en toen ben ik meteen terug gegaan naar een single card setup. Nu werkt dat tenminste goed.

Mijn 7990 heeft helaas wel heel erg last van Coil Whine bij lage belasting. Vooral bij Diablo 3 goed hoorbaar.
Bij Mass effect 2 ook. Tot dat ik AA ga gebruiken. Dan wordt de load 30-40 watt hoger en dan is het niet echt hoorbaar.

Wel slecht voor kaarten die 1000 euro gekost hebben :( Schijnt een bekend probleem te zijn.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 ... 36 ... 41 Laatste