AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Fordox schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:24:
xfx is niet de beste radeon merk die je kan hebben...
alleen al die sensoren die niet goed werken van XFX...
je kan beter gewoon een Asus DC2 halen ofso of iets wat 100 euro duurder is dan zon xfx.

Heb mijn lesje ook wel geleerd.. koop nooit de goedkopere merken of kaarten.
Dan maar een maandje doorsparen.... heb je ECHT VEEL meer aan

[ Voor 34% gewijzigd door A87 op 27-05-2013 11:45 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

A87 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:43:
[...]

alleen al die sensoren die niet goed werken van XFX...
je kan beter gewoon een Asus DC2 halen ofso of iets wat 100 euro duurder is dan zon xfx.

Heb mijn lesje ook wel geleerd.. koop nooit de goedkopere merken of kaarten.
Dan maar een maandje doorsparen.... heb je ECHT VEEL meer aan
jee en na.
ik heb zelf een powercolor, daar ben ik prima tevreden over :) alleen mis ik de ondersteuning wel een beetje.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:04
Zo ik zit met een probleem waar ik niet uitkom, heb diverse reviews van videokaarten gelezen.

Alles op max op een 1900x1080 monitor gaat prima lukken en daar zal het ook bij blijven maar ik wil vooral dat ook over een tijdje alles op deze resolutie op hoge details en AA etc goed speelbaar is.

Systeem bestaat uit het volgende

Asus p8z77 pro v moederbord
Intel i5 3570 processor
16 GB geheugen corsair low profile
samsung 250 840 pro ssd
Seasonic modulair m12 II voeding
windows 8 64 bits besturingssysteem
lg ips 227 monitor (heerlijk ding overigens )
corsair cm 60 muis
en logitech g19 toetsenbord !

Prijsklasse waar aan ik dacht tussen de 200 en 300 euro en daar heb je leuke kaarten voor maar kom er niet meer uit, alles wordt aangesloten via HDMI !

zal hem niet standaard gaan overklokken en zo en heb dit als laatste bewaard , pc is zelf gebouwd en goed over nagedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gandalf68 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:55:
Zo ik zit met een probleem waar ik niet uitkom, heb diverse reviews van videokaarten gelezen.

Alles op max op een 1900x1080 monitor gaat prima lukken en daar zal het ook bij blijven maar ik wil vooral dat ook over een tijdje alles op deze resolutie op hoge details en AA etc goed speelbaar is.

Systeem bestaat uit het volgende

Asus p8z77 pro v moederbord
Intel i5 3570 processor
16 GB geheugen corsair low profile
samsung 250 840 pro ssd
Seasonic modulair m12 II voeding
windows 8 64 bits besturingssysteem
lg ips 227 monitor (heerlijk ding overigens )
corsair cm 60 muis
en logitech g19 toetsenbord !

Prijsklasse waar aan ik dacht tussen de 200 en 300 euro en daar heb je leuke kaarten voor maar kom er niet meer uit, alles wordt aangesloten via HDMI !

zal hem niet standaard gaan overklokken en zo en heb dit als laatste bewaard , pc is zelf gebouwd en goed over nagedacht
http://nl.hardware.info/p...-hd-7950-royalking-v2-3gb let er wel op dat je ook echt de V2 versie koopt, want die is volgens tests op hardware.info een stuk beter dan V1 en je kan em geweldig goed overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de Club3D Radeon HD 7870XT JokerCard raakt het vram oververhit! dit gebeurt al bij BO2 op max settings! Ik raad je aan om deze kaart niet te kopen, uberhaubt geen kaart kopen waar je vram niet actief gekoeld wordt, ik heb mijn lesje wel geleerd en ga een RMA aanvragen en bijbetalen voor een 660ti als Alternate dat accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:35
Op dit moment ben ik op zoek naar een tweede hands HD7950 om de prestaties van mijn verder prima computer te verbeteren. Bij mijn zoektoch stuitte ik op een VTX 3D HD 7950. Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het merk gehoord, en ben toen op zoek gegaan naar reviews. Die waren amper te vinden. Is er hier iemand met ervaring met dit merk of nog beter de specifieke kaart? Is de bouwkwaliteit goed, en hoe zit het met RMA? Deze kaart is vier maanden oud, dus zit als het goed is nog in de garantie. Ik weet niet waar deze kaart gekocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

VTX 3D staat ook voor Vertex3D. misschien dat dat makkelijker googlet.
ik heb er helaas geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Is er al bekent wanneer de nieuwe high en mid end AMD's uitkomen :?

Zat gisteren de review van de GTX 770 te lezen ,en ondanks dat ik niet bepaald een fan ben van Nvidia ,begin het me te bekruipen om deze kaart te halen en te proberen als het nog lang duurt voor de nieuwe AMD's uitkomen :Y

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
dierkx36 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:54:
Is er al bekent wanneer de nieuwe high en mid end AMD's uitkomen :?

Zat gisteren de review van de GTX 770 te lezen ,en ondanks dat ik niet bepaald een fan ben van Nvidia ,begin het me te bekruipen om deze kaart te halen en te proberen als het nog lang duurt voor de nieuwe AMD's uitkomen :Y
Voor minder geld (en een extra game bundel) koop je een AMD HD 7970 ghz die precies even goed is (soms 5% beter, soms 5% slechter). Die 770's zitten op stock al helemaal tot de max geclockt voor mijn gevoel, bij de GHZ editions is er best veel ruimte om nog verder over te clocken.

Het gerucht gaat dat de nieuwe lijn van AMD tegelijk met de release van Battlefield 4 komt, ergens in Oktober. Als je dat kan afwachten dan zou ik dat doen. Maar het kan ook wel meer richting eind dit jaar worden voor de nieuwe modellen hier in Nederland op de plank liggen.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
GTX770's klokken net zo goed als een GTX680 gemiddeld doet (soms zelfs beter). Verschillende reviews bevestigen dit.
Wat betreft overklokken van de 7970 kun je het beste een non GHz model pakken, die clocken gemiddeld beter dan de GHz variant.
Het is dus allemaal net even anders dan wat je zegt, sterker nog, het maakt de 770 interessanter t.o.v. de 7970ghz, helemaal als de prijs straks rond de 300euro komt te liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door t!n0 op 31-05-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Nu online
Overklokken doe ik niet aan ,een videokaart die van zijn eigen goede prestaties levert is voor mij interessanter dan 1 die je tot over de top kan klokken.

Ik gebruik ook maar 1 beeldscherm ,daardoor heeft een Sli setup hier ook weinig tot geen meerwaarde :)

Gebruik nou een Sapphire HD7950 3Gb (de oude uitvoering ,niet de Boost)
Deze doet hier ook alweer redelijk lang dienst mag gezegd worden :9

Mijn ervaringen met Radeon's is uitstekend ,Nvidia ... minder :/
Vandaar dat ik aan 1 kant wil wachten op de nieuwe AMD's ,alleen de GTX 770 is wel interessant.
Overstappen van een 7950 naar 7970 gaat als je de reviews mag geloven ,weinig meerwaarde geven

[ Voor 15% gewijzigd door dierkx36 op 31-05-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

De 770 is gewoon een rebranded 680 (zelfde chip met iets hogere clocks)
Zal iets sneller zijn als een normale 680.

7970 = +/- 680. Dus ja een echte upgrade zou het ook niet zijn.
Dan zou je richting de 690 / 780 / Titan moeten gaan, maar daar zijn de kosten ook na,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
t!n0 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:19:
GTX770's klokken net zo goed als een GTX680 gemiddeld doet (soms zelfs beter). Verschillende reviews bevestigen dit.
Wat betreft overklokken van de 7970 kun je het beste een non GHz model pakken, die clocken gemiddeld beter dan de GHz variant.
Het is dus allemaal net even anders dan wat je zegt, sterker nog, het maakt de 770 interessanter t.o.v. de 7970ghz, helemaal als de prijs straks rond de 300euro komt te liggen.
Het is helemaal niet 'net anders' dan wat ik zeg.

Een gtx 770 heeft dezelfde chip als een gtx 680. Dus als hij 'net zo goed'' clockt, dan zijn ze precies hetzelfde.
De gtx770 is alleen stock wat hoger geclockt, waardoor er wat minder headroom overblijft. Verder verschilt alleen het stickertje.

Een 7970 non ghz edition klokt percentagegewijs misschien meer over dan een ghz edition, maar in absolute getallen niet. Daarbij zijn de meeste 7970 non ghz editions voltage locked, en de ghz editions niet (en die komen ook nog eens stock met hogere voltages).

En we weten nog helemaal niets over toekomstige prijsdalingen, ik denk persoonlijk niet dat het zo hard zal gaan, want dan kunnen ze de gtx680's wel weggooien. Allemaal speculatie tot die tijd.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Net zo goed klokt betekend de headroom die je hebt. Dat die hetzelfde is vanaf een hogere standaard clock betekend dus wel dat er meer mogelijk is met een 770. De yields zijn beter geworden dus zijn hogere max waardes mogelijk, 1400+mhz zal geen uitzondering meer zijn, let maar op mijn woorden.
Een 680 op die snelheid is een golden sample...

En nope, absoluut klokt een non-ghz ook beter over (ik weet echt wel waar ik het over heb) als je de juiste tools en mods gebruikt.

[ Voor 19% gewijzigd door t!n0 op 31-05-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Nu online
mukkel schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:48:
De 770 is gewoon een rebranded 680 (zelfde chip met iets hogere clocks)
Zal iets sneller zijn als een normale 680.

7970 = +/- 680. Dus ja een echte upgrade zou het ook niet zijn.
Dan zou je richting de 690 / 780 / Titan moeten gaan, maar daar zijn de kosten ook na,
Eens met wat je zegt :Y

Puur gekeken naar de uitkomsten van de gister geplaatste review van de 770 ,en dan de uitkomsten van de games die ik het meest speel (Battlefield 3 ,Far Cry 3 etc etc op 1920*1080) scoort de 770 over het algemeen best hoog in vergelijking met een 7970.

De niet 7950 Boost (dus de originele 7950) uitvoering is niet meegenomen in de testen ,spijtig ,anders had ik nog mooi vergelijkingsmateriaal gehad.

Zoals gezegd ,ben zelf niet bepaald een fan van Nvidia ,alleen kaarten zoals de 7970/690/780/Titan zijn mij iets te extreem aan de prijs :X (ben gek ... mar niet zo gek :+ )
Hierdoor is de 770 een interessant optie.
(Puur kijkend naar de resultaten dan :) )

Ik moet er nog eens een paar biertjes over drinken ... ben er nog niet over uit :N B|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
t!n0 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:22:
Net zo goed klokt betekend de headroom die je hebt. Dat die hetzelfde is vanaf een hogere standaard clock betekend dus wel dat er meer mogelijk is met een 770. De yields zijn beter geworden dus zijn hogere max waardes mogelijk, 1400+mhz zal geen uitzondering meer zijn, let maar op mijn woorden.
Een 680 op die snelheid is een golden sample...

En nope, absoluut klokt een non-ghz ook beter over (ik weet echt wel waar ik het over heb) als je de juiste tools en mods gebruikt.
Oke, nou ik merk in elk geval dat je vertrouwt op de kristallen bol methode. Ten eerste voorspel je in je vorige post prijsdalingen die erg onrealistisch lijken, en daarna voorspel je overclocks die tot op heden vrijwel nooit gehaald worden met dezelfde chip in een GTX680.

En datzelfde argument geldt dan opeens niet voor de 7970 en de nieuwere 7970 GHZ? En heeft de 7970 non-ghz opeens zelfs meer headroom dan een ghz edition? Geloof je het zelf?

Totdat je kristallen bol bewaarheid wordt is een GTX770 nog steeds even snel als een 7970 Ghz edition, terwijl de 7970 ghz edition goedkoper is is, en ook nog eens een flinke game bundle er bij levert.

[ Voor 8% gewijzigd door Nightquest77 op 31-05-2013 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

is allemaal productie process met het overclocken, welke componenten er zijn gebruikt en welke bios er op de kaart zit.

er zijn meer variabelen dan alleen de chip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Tevens gebruik ik geen kristallen bol maar feiten welke door bekende overklokkers (de top van de wereld op hwbot) worden bevestigd.
Zelfs in het 3dmark topic staat al een mooie screenshot van rsnubje en 1412mhz op een GTX770 lightning. Dergelijke waarden kom je bijna nooit tegen bij een gtx680 en die eerste die een screenshot post in het 3dmark topic haalt boven de 1400mhz.
Dat en de waarnemingen van ervaren overklokkers bevestigen mijn verhaal.

7970 met 680 vergelijken in z'n algemeenheid kwa overklokken raakt sowieso kant noch wal, ik praat uit ervaring (van beide kaarten een stuk of 5 gehad) en mijn ervaring is (wederom tevens die van vele bekende overklokkers op hwbot) dat ref. modellen beter klokken in de handen van experts dan ghz modellen.

Maargoed, als jij er een andere mening op na houdt, prima, is die op basis van je eigen ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door t!n0 op 31-05-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
t!n0 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:17:
Tevens gebruik ik geen kristallen bol maar feiten welke door bekende overklokkers (de top van de wereld op hwbot) worden bevestigd.
Zelfs in het 3dmark topic staat al een mooie screenshot van rsnubje en 1412mhz op een GTX770 lightning. Dergelijke waarden kom je bijna nooit tegen bij een gtx680 en die eerste die een screenshot post in het 3dmark topic haalt boven de 1400mhz.
Dat en de waarnemingen van ervaren overklokkers bevestigen mijn verhaal.

7970 met 680 vergelijken in z'n algemeenheid kwa overklokken raakt sowieso kant noch wal, ik praat uit ervaring (van beide kaarten een stuk of 5 gehad) en mijn ervaring is (wederom tevens die van vele bekende overklokkers op hwbot) dat ref. modellen beter klokken in de handen van experts dan ghz modellen.

Maargoed, als jij er een andere mening op na houdt, prima, is die op basis van je eigen ervaringen?
Als het inderdaad zo is dat de GTX770 vaker zulke overclock scores gaat behalen dan geef ik je helemaal gelijk. Ik had het in elk geval nog nergens gevonden, maar als er hier in het 3dmark topic een dergelijke OC staat dan zal het wel zo zijn, of het is uitzonderlijke toeval. De toekomst zal het laten blijken.

Mijn mening is gebaseerd op zowel eigen ervaring als de ervaring van anderen. Mijn mening blijft dat het op DIT moment je beter een HD7970 ghz edition kunt kopen gezien het prijsverschil en de never settle bundel. als de prijs van de 770 inderdaad zo hard keldert als jij voorspelt dan zou het kunnen dat de 770 een betere koop wordt. (mits de prijs van de 7970 gelijk blijft). Ik betwijfel tot die tijd of het zo hard zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
Mijn 7870GHz draait nu samen met een 3350p wat al een wereld van verschil is met mijn oude i7 920.
Nu vraag ik me onder het spelen van Crysis 1/Warhead af of dit spel gewoon afhangt van welke driver je gebruikt aangezien het al een oud spel is. Klopt dit, want iemand die ik ken speelt het met een 6970 op maximum, dus deze zou het al helemaal moeten doen. Iemand ervaring hiermee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-08 20:37
Ik heb sinds kort een HD 7950 (Sapphire met Boost om precies te zijn), maar ik heb een klein probleempje met de drivers/software van AMD. Ik kan namelijk nergens de presets/profielen goed aanpassen/instellen. Ik wil namelijk dat als ik CS:GO start dat ik dan volledige saturation heb van mijn kleuren, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Google kan me ook geen uitkomst bieden. Weten jullie toevallig iets meer?:x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:07
g0ulash schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:00:
Ik heb sinds kort een HD 7950 (Sapphire met Boost om precies te zijn), maar ik heb een klein probleempje met de drivers/software van AMD. Ik kan namelijk nergens de presets/profielen goed aanpassen/instellen. Ik wil namelijk dat als ik CS:GO start dat ik dan volledige saturation heb van mijn kleuren, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Google kan me ook geen uitkomst bieden. Weten jullie toevallig iets meer?:x
Start je driver op en ga dan naar spellen, klik daarna op 3D- toepassingsinstellingen. Dan kun je een profiel toevoegen en ga je naar de plaats waar dat spel staat en klik je de game aan, dus waarschijnlijk een .exe bestand. Doe ik ook met alle games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
Mosin schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 00:00:
[...]

Start je driver op en ga dan naar spellen, klik daarna op 3D- toepassingsinstellingen. Dan kun je een profiel toevoegen en ga je naar de plaats waar dat spel staat en klik je de game aan, dus waarschijnlijk een .exe bestand. Doe ik ook met alle games ;)
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, alleen daar kun je niet de Saturation aanpassen. :/

(Ik doe het nu manueel en dat is opzich niet zo'n probleem, maar automatisch zou veel handiger zijn.)

[ Voor 10% gewijzigd door g0ulash op 15-06-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:52:
bij de Club3D Radeon HD 7870XT JokerCard raakt het vram oververhit! dit gebeurt al bij BO2 op max settings! Ik raad je aan om deze kaart niet te kopen, uberhaubt geen kaart kopen waar je vram niet actief gekoeld wordt, ik heb mijn lesje wel geleerd en ga een RMA aanvragen en bijbetalen voor een 660ti als Alternate dat accepteert.
Matig, ik heb de sapphire versie, ik geloof dat deze betere koeling heeft maar geen idee of het VRAM gekoeld is. Maar kaartje werkt verder prima. Hoe weet je eigelijk dat je VRAM overhit raakt? Artifacts oid?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
  • Laatst online: 05-01 16:18
Hey,

Sinds een jaar heb ik in een PC thuis voor een gezinslid met een Sapphire HD 7970 welke een reference cooler heeft waarvan ik nu graag de koeler wil verwijderen en vervangen met een betere en stiller koeling.

Bij de Sapphire HD 7970 met reference cooler is de kaart idle zo'n 40 graden met 20% fan speed maar under load bij games zoals Battlefield schiet deze omhoog naar zo'n 80-90 graden met een fan speed van 40% - 50%. Het geluid wat deze dan produceert is naar mijn mening veel te hoog voor de koeling en temperatuur welke deze dan levert. Het is dat mijn broertje met een koptelefoon op speelt maar persoonlijk vind ik het aardig storend. Aangezien het de levensduur van de kaart ook niet echt bevordert als deze zulke hoge temperaturen behaald.

Mijn eigen Sapphire 7970 OC Dual X is idle rond de 40 graden met een fan speed van 20%. Als ik games speel zoals BF3 dan gaat de fan speed omhoog naar zo'n 50% en blijft de temperatuur rond de 60 graden. De ventilatoren blijven hierbij muisstil.

Over Mijn 7970 Dual X ben ik zeer tevreden, deze koeling vind ik erg effectief werken. Ik vroeg me dus af of ik niet bij mijn andere videokaart de reference koeling er af kan halen en een soortgelijke koeling als voorgenoemde kan installeren.

Na wat zoeken heb ik de onderstaande koelers gevonden. Dit lijken vrijwel de enigste losse koelers te zijn voor deze videokaart. Aangezien ik over een aantal jaren mijn twee grafische kaarten in crossfire opstelling wil kunnen zetten valt de 2e koeler eigenlijk al af, deze neemt 3 slots in.

pricewatch: Arctic Accelero Twin Turbo II

pricewatch: Arctic Accelero Xtreme 7970

Nou heb ik wel mijn eigen PC in elkaar gezet maar om nou zo'n dure video kaart open te schroeven lijkt me redelijk riskant. Is dit voor iemand die dat nog nooit gedaan heeft aan te raden? Ik heb wel tutorials en dergelijke gezien en gelezen dus ik heb wel een klein beetje een idee over wat er allemaal bij komt kijken. Worden alle benodigde materialen hier bij geleverd of moet ik zelf bijvoorbeeld thermal paste hebben?

Dus wat mijn vraag eigenlijk is, is het aan te raden om zelf de koeler op mijn video kaart te vervangen en heb ik hiervoor de juist koeler uitgekozen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de koeler zal het prima doen, en de bijgeleverde pasta is ook goed genoeg.
verder is het een kwestie van een paar schroefjes los en vast draaien, ik neem aan dat iedereen dat wel kan ;)

goed inlezen en er kan niks gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Op zich is het allemaal niet zo moeilijk, maar je kan natuurlijk ook je reference card verkopen, en voor een 50-100 euro extra gewoon een nieuwe 7970 met custom koeling kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Nightquest77 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:09:
Op zich is het allemaal niet zo moeilijk, maar je kan natuurlijk ook je reference card verkopen, en voor een 50-100 euro extra gewoon een nieuwe 7970 met custom koeling kopen.
Ja ik heb deze kaart ook in een advertentie op tweakers te koop staan. Alleen de prijs is blijkbaar veel te hoog :P

Heb zelf deze kaart destijds voor 500 euro gekocht bij de lancering (wist toen nog niets over computers en hoe snel de prijs zakt met kaarten van andere merken) Ik vind het dus zonde om zo'n kaart te verkopen voor 200 euro... Vandaar dat ik me bedacht dat ik ook zelf de koeler zou kunnen veranderen, zover ik kan zien is die custom koeler bijna gelijk aan die van mijn Sapphire 7970 Dual X. Dus voor 40 euro extra een bijna gelijke kaart als één van 350 euro vind ik toch een redelijke oplossing. Uiteindelijk gebruiken al die kaarten dezelfde chipset en kan ik ze even ver overclocken. Dus dan heb ik ook nog steeds de optie om crossfire te draaien over een aantal jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SN4K3 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:20:
Dus dan heb ik ook nog steeds de optie om crossfire te draaien over een aantal jaren.
Over een aantal jaren ga je dat echt niet willen. Geen hond die nu verzint twee HD4870's in CF te gaan draaien; te warm, te luidruchtig en alsnog niet erg rap in vergelijking met moderne kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
SN4K3 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Uiteindelijk gebruiken al die kaarten dezelfde chipset en kan ik ze even ver overclocken.
Nee, dat is dan weer niet waar. Technisch zijn de kaarten misschien hetzelfde, maar je kunt niet iedere chip even ver overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SN4K3
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:21:
[...]

Over een aantal jaren ga je dat echt niet willen. Geen hond die nu verzint twee HD4870's in CF te gaan draaien; te warm, te luidruchtig en alsnog niet erg rap in vergelijking met moderne kaarten.
Ik heb zelf een PC met een 7970 en mijn broertje heeft een PC met een 7970 waarvan ik de koeler wil vervangen. Als ik dan over een aantal jaar vind dat het tijd is voor een nieuwe kaart dan haal ik zelf een nieuwe en vervang ik mijn eigen en plaatst ik die 'oude' in de PC van mijn broertje. Op die manier kan hij ook nog even vooruit. Als hij daarna echt een nieuwere kaart nodig heeft kan ik die twee 7970's alsnog verkopen.

Beide kaarten worden dan zo'n 60-70 graden (met nieuwe koeler) onder load bij BF op max, geluidsproductie is minimaal (de voeding maakt momenteel het meeste geluid). Natuurlijk heb ik dan niet in eens de performance van één kaart verdubbeld maar op die manier moet de PC toch nog wel eventjes mee kunnen?

Hij speelt overigens veelal spellen zoals League of legends en Minecraft met af en toe een spel zoals Borderlands. Sinds gisteren heb ik BF voor hem gekocht en toen viel me pas op hoe warm de kaart daar van word in vergelijking tot de mijne. ;)
Nightquest77 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:30:
[...]

Nee, dat is dan weer niet waar. Technisch zijn de kaarten misschien hetzelfde, maar je kunt niet iedere chip even ver overclocken.
Ja ok, dat snap ik wel. Maar ik bedoelde dat ik beide kaarten op 950-1025 Gpu clock en +-1500 memory clock kan zetten. Dat elke individuele kaart andere limieten heeft begrijp ik.

[ Voor 14% gewijzigd door SN4K3 op 18-06-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Waar zijn eigenlijk alle opties gebleven die je vroeger had in de driver? Dat je bijvoorbeeld AA in kon stellen in Windows en performance enzovoorts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:13
Is het nou zo dat over 4 jaar we aan een nu aangeschafte HD7xxx kaart van ongeveer 300 euro weinig meer hebben? Ik vind het maar een beetje belachelijk dat de kaarten hier niet enigszins op vooruit lopen.

Ik heb ongeveer een jaar of 4-5 terug een kaart van 300 euro gekocht. Nu dacht je battlefield 3 te spelen dat toch al wat jaartjes oud is, dan mag ik blij zijn met 30 fps op 1920 x 1080 en graphics op het aller laagst.

[ Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 18-06-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

je kunt er altijd eentje naast zetten (marktplaats), heb ik ook gedaan :)

http://www.3dmark.com/fs/555385

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

.

[ Voor 98% gewijzigd door Help!!!! op 19-06-2013 00:01 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
Zomer is begonnen --> Idle temp graka +10 graden :(

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ulash
g0ulash schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 22:00:
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
theburninglink schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 03:44:
Pc in een andere kamer neerzetten?
Zijn hier nog gewoon 28ºC idle - klimaatbeheersing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Draakje5 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 19:42:
Is het nou zo dat over 4 jaar we aan een nu aangeschafte HD7xxx kaart van ongeveer 300 euro weinig meer hebben? Ik vind het maar een beetje belachelijk dat de kaarten hier niet enigszins op vooruit lopen.

Ik heb ongeveer een jaar of 4-5 terug een kaart van 300 euro gekocht. Nu dacht je battlefield 3 te spelen dat toch al wat jaartjes oud is, dan mag ik blij zijn met 30 fps op 1920 x 1080 en graphics op het aller laagst.
PC Gaming is duur, als je het niet kunt veroorloven je systeem up2date te houden zijn er altijd nog consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48

Liever om de 2 jaar een nieuwe videokaart :)
Je koopt een kaart van 200, verkoopt die 2 jaar later voor 100 en koopt een nieuwe van 200 (dan heb je in 4 jaar ook 300 uitgegeven)
theburninglink schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 03:44:
Nou en?

[ Voor 67% gewijzigd door mitsumark op 20-06-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Frame Rating: AMD plans driver release to address frame pacing for July 31st

http://www.pcper.com/news...ss-frame-pacing-July-31st

:)

Ben benieuwd.

[ Voor 33% gewijzigd door Help!!!! op 20-06-2013 22:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn Meijer
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-08-2024
Hallo mensen weten jullie misschien hoeveel FPS een Crossfire opstelling met 2 7870 XT Jokercard geeft.

Ik kan namelijk nergens iets vinden ik heb bij de kaart namelijk een crossfire bridge gekregen dus mogelijk is het wel. Alleen wil ik weten of het wel waard is om ooit een 2e kaart te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL Koppelle
  • Laatst online: 13:59
Het zal vast eerder zijn gevraagd, maar ik doe het toch maar. Ik sta op het punt een nieuwe GPU te bestellen. Ik kan kiezen uit een GTX770 of een 7970.Bij de GTX770 zou ik kiezen voor het Lightning of Gaming model van MSI. Van de 7970 staat er een MSI Lightning model op Vraag en Aanbod, voor een mooie prijs. Ik wil de kaart graag gaan overklokken, omdat ik dat mooi vind. :)

Wat zouden jullie mij adviezeren? Spellen die gespeeld gaan worden:
BF3-4
Crysis 3
Blood Dragon
Titan Fall
Destiny (komt die naar pc?)

http://tweakers.net/aanbod/545715/msi-r7970-lightning.html

[ Voor 6% gewijzigd door JL Koppelle op 25-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Martijn Meijer schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:13:
Hallo mensen weten jullie misschien hoeveel FPS een Crossfire opstelling met 2 7870 XT Jokercard geeft.

Ik kan namelijk nergens iets vinden ik heb bij de kaart namelijk een crossfire bridge gekregen dus mogelijk is het wel. Alleen wil ik weten of het wel waard is om ooit een 2e kaart te halen. ;)
60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
JL Koppelle schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:45:
Het zal vast eerder zijn gevraagd, maar ik doe het toch maar. Ik sta op het punt een nieuwe GPU te bestellen. Ik kan kiezen uit een GTX770 of een 7970.Bij de GTX770 zou ik kiezen voor het Lightning of Gaming model van MSI. Van de 7970 staat er een MSI Lightning model op Vraag en Aanbod, voor een mooie prijs. Ik wil de kaart graag gaan overklokken, omdat ik dat mooi vind. :)

Wat zouden jullie mij adviezeren? Spellen die gespeeld gaan worden:
BF3-4
Crysis 3
Blood Dragon
Titan Fall
Destiny (komt die naar pc?)

http://tweakers.net/aanbod/545715/msi-r7970-lightning.html
Ik heb zelf die Msi R7970 lightning. Ik kan al je vragen beantwoorden, ben zelf helemaal gek van die kaart. Het is echt een beest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 02:00

JoSchaap

Had a life, got a modem..

reken onveveer 35% bij je huidige performance, dan kom je wel in de buurt :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Nightquest77 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Ik heb zelf die Msi R7970 lightning. Ik kan al je vragen beantwoorden, ben zelf helemaal gek van die kaart. Het is echt een beest.
Goed om te horen :) Heb deze kaart ook gehad, het is echt een beest :9~

Heb nu 2 x 7970 van Club3D wat nog beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel tussen deze: http://www.alternate.nl/S...uct/1028437/?tk=7&lk=4031 of een GTX760.....
Wat zou beter gaan presteren ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Ik denk de 7950 omdat AMD nu alle platformen gaat serveren (PC, XBOX1 en PS4) denk ik dat je veel meer AMD geoptimaliseerde games gaat zien. Ze liggen standaard al vrij dicht bij elkaar in de buurt.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
Versteegrob schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:38:
[...]

Goed om te horen Mark :) Heb deze kaart ook gehad, het is echt een beest :9~

Heb nu 2 x 7970 van Club3D wat nog beter is.
Rob, je hebt altijd baas boven baas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kunis
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Wat is het visuele verschil tussen een 7970 en een 7970 GHz edition? (Gaat om XFX DD in beide gevallen). Op plaatjes die ik opzoek kan ik geen verschil zien, dus hoe weet ik van te voren dat ik niet afgezet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

batumulia schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:45:
Ik denk de 7950 omdat AMD nu alle platformen gaat serveren (PC, XBOX1 en PS4) denk ik dat je veel meer AMD geoptimaliseerde games gaat zien. Ze liggen standaard al vrij dicht bij elkaar in de buurt.
ik wete het niet, ik denk dat t vies tegen valt.

directX enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat voor kabels gebruiken jullie voor je videokaart? Bijvoorbeeld HDMI kabel?
Als je een dure videokaart koopt dan lijkt me het inderdaad wel vreemd als je er een kruidvat kabel er tussen zet van 5 euro.

Of maakt dit niet zo heel veel uit tussen een kwaliteits kabel van bijvoorbeeld Monster of een kabel bij de Action weg van 5 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoughtless
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-12-2024
Dit maakt niet veel uit als de afstand kort is omdat het digitaal is , het signaal komt wel of niet aan. :)
Je kunt zelf kiezen welke kabel geschikt is voor jouw situatie DVI > HDMI of HDMI > HDMI.
Ik draai DVI > HDMI over een kabel lengte van 5 meter, met een standaard kabel van de mediamarkt van 20 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Thoughtless op 02-07-2013 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 07:03:
Maar wat voor kabels gebruiken jullie voor je videokaart? Bijvoorbeeld HDMI kabel?
Als je een dure videokaart koopt dan lijkt me het inderdaad wel vreemd als je er een kruidvat kabel er tussen zet van 5 euro.

Of maakt dit niet zo heel veel uit tussen een kwaliteits kabel van bijvoorbeeld Monster of een kabel bij de Action weg van 5 euro?
Kwaliteit en Monster? Zijn gewone gemmidelde HDMI kabels.

HDMI is digitaal dus het is inderdaad alleen aan of uit. Het signaal komt wel of niet aan. Je beeld wordt niet opeens mooier met een duurdere kabel. Vergulde pluggen zijn nogde grootstegrap omdat de pinnen die gebruikt worden bij deze pluggen vaak alsnog gewoon van koper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Gewoon de goedkoopste zoeken, heeft bij mij nog nooit voor problemen gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
Kunis schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:52:
Wat is het visuele verschil tussen een 7970 en een 7970 GHz edition? (Gaat om XFX DD in beide gevallen). Op plaatjes die ik opzoek kan ik geen verschil zien, dus hoe weet ik van te voren dat ik niet afgezet wordt?
Vragen of je hem werkend mag zien met een programma als GPU-Z, modelnummer nakijken, etc. etc.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zolang ik mijn PC niet aan een TV ga aansluiten blijf ik lekker bij HDMI kabels uit de buurt.

Gewoon lekker een DVI kabel pakken of DisplayPort mocht je die 3de/4de/5de monitor willen aansluiten :)
En in mijn geval zaten ze allemaal bij mijn Dell monitor in de doos trouwens.
Kunis schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:52:
Zoek de juiste P/N of EAN op en check of die ook op de kaart staan :)

[ Voor 26% gewijzigd door nero355 op 02-07-2013 22:47 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Laatst online: 15:07
Ik heb nu een tijdje mijn Gigabyte 7950 WF3 in crossfire pc. Ik ben alleen niet tevreden over crossfire. 9/10 keer heb ik het uitstaan, omdat er maar weinig spellen zijn die werken. Gta4 werkt niet goed, battlefield 3 werkt niet goed. Red Ochestra 2 Werkt alleen met een apart programma.

Ik heb toen wat getest, en deze scores kwamen eruit(3d Mark 11)
Met crossfire: P12821
Enkele kaart: 8463 en de andere enkele kaart 8474 ofzoeits.

Ik zag in die lijst hele andere scores staan, vaak 2000 punten hoger, en die hadden de CPU niet eens overclocked!

Klopt dit allemaal of zie ik iets over het hoofd?

specs:

i7-3570k @4,3 ghz
2x Gigabyte WF3 7950 niet overclocked
Motherboard
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z77X-D3H
Memory
16,384 MB
Module 1
4,096 MB Corsair DDR3 @ 667 MHz
Module 2
Module 3
Module 4

corsair tx750m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
GTA IV heeft problemen met vrijwel iedere computer, omdat hij zo heerlijk geport is. BF3 heeft moeite met meerdere AMD kaarten mogelijk vanwege de frametimes, maar daar kan ik naast zitten. Je specs zijn goed, precies dezelfde als die van mij op de videokaart na. Dat is bij mij een 7970. Wel vreemd dat je dan problemen hebt met GTA, die loopt bij mij vloeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Of ik nou 1/2/3 of 4 kaarten bij BF3 gebruik het draait gewoon goed! Welke problemen heb je precies ??

Dit zijn dan 5870 kaarten, maar ook bijvoorbeeld met een 7990 draait het gewoon prima :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
Nooit een probleem gehad met 6970, en zeker niet met een 7970Ghz in BF3.
De enigste problemen amd gerelateerd stammen van het begin en hadden met drivers te maken.

Crossfire is inderdaad wel een probleem bij amd kaarten, hoewel dit ook weer niet voor iedereen geld.
Naar wat ik begrepen heb zal de nieuwe amd driver eindelijk crossfire probleemloos gaan bedienen.
Afwachten natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Nu online

MaDLiVe

.-Observer-.

Zo ook eindelijk aan de 7970, kom van een 7870XT. Bleek de kaart ook voor werkgerelateerde zaken te kunnen gebruiken.

Gebruik hem in combinatie met een i7 3770k @4.2Ghz. en haal toch een mooie p10210 punten. Wat een beest van een kaart.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Afbeeldingslocatie: http://sites.amd.com/PublishingImages/Public/Graphic_Illustrations/WebBannerJPEG/AMD_CrossfireX_Chart_1618W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Help!!!! schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 22:18:
Frame Rating: AMD plans driver release to address frame pacing for July 31st

http://www.pcper.com/news...ss-frame-pacing-July-31st

:)

Ben benieuwd.
Hier zij ze dan, had eerlijk gezegd niet helemaal verwacht dat ze als Beta released zouden worden, maar is eigenlijk wel logisch.
(zelf nog niet geprobeerd, ik wacht nog even wat anderen voor ervaring ermee hebben.)

http://www.guru3d.com/fil..._july_23%29_download.html

Directlink: http://www2.ati.com/drivers/beta/AMD_Catalyst_13.8_Beta.exe

[ Voor 5% gewijzigd door enchion op 01-08-2013 18:32 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik moet binnenkort een nieuwe videokaart kopen, maar ik twijfel; zal ik wachten tot de HD8xxx serie op de markt verschijnt, of zal ik de volle mep betalen voor (technisch gezien) een ~ 9 maanden oude videokaart?

Ik zit momenteel te denken om een HD7950 te kopen, al vind ik de prijs nog aan de hoge kant.
Denken jullie dat de HD8xxx serie (snel) op de markt verschijnt?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
9 maand, maak maar daar maar 18 maand van ;) De HD79xx series zijn al van eind januari 2012. Ik zou zeker wachten tot de HD9xxx series als je het nog kan rekken (de 8xxx series zijn volgens mij enkel OEM rebrands). Een andere optie is een 7950 2de hands kopen voor leuk prijsje, het is zeker geen verkeerde kaart en op v/a komen er redelijk wat langs de laatste tijd van mensen die op de GTX770 overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Dennism schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:17:
9 maand, maak maar daar maar 18 maand van ;) De HD79xx series zijn al van eind januari 2012. Ik zou zeker wachten tot de HD9xxx series als je het nog kan rekken (de 8xxx series zijn volgens mij enkel OEM rebrands). Een andere optie is een 7950 2de hands kopen voor leuk prijsje, het is zeker geen verkeerde kaart en op v/a komen er redelijk wat langs de laatste tijd van mensen die op de GTX770 overstappen.
Dan is de 7xxx serie (technisch gezien) wel erg oud! :/
Ik had ook al naar benchmarks gekeken, en vergeleken met de 760 GTX is de AMD HD7950 nog niet eens zo héél slecht, al kan ik dan beter een nieuwe 760 GTX kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

De 760 is ook maar een rebranded 660ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
mukkel schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:07:
De 760 is ook maar een rebranded 660ti
Nee hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een GTX 660 OEM met bredere geheugenbus, hogere kloksnelheid en meer ROPS.
Of een GTX 670 met meer cudacores disabled en hogere kloksnelheid.
Of een GTX 680 met cudacores disabled en lagere kloksnelheid.
Of een GTX 660 Ti met meer cudacores disabled, hogere kloksnelheid en meer ROPS
Of een GTX 770 met cudacores disabled en lagere kloksnelheid.
Of een ........

Maar in ieder geval geen rebranded GTX 660 Ti. :+

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

enchion schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:06:
[...]

Hier zij ze dan, had eerlijk gezegd niet helemaal verwacht dat ze als Beta released zouden worden, maar is eigenlijk wel logisch.
(zelf nog niet geprobeerd, ik wacht nog even wat anderen voor ervaring ermee hebben.)

http://www.guru3d.com/fil..._july_23%29_download.html

Directlink: http://www2.ati.com/drivers/beta/AMD_Catalyst_13.8_Beta.exe
Eerste indrukken van een grote criticaster zijn in ieder geval positief :) :

http://www.pcper.com/revi...D-Radeon/Closing-Thoughts

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
iApp schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:57:
Ik moet binnenkort een nieuwe videokaart kopen, maar ik twijfel; zal ik wachten tot de HD8xxx serie op de markt verschijnt, of zal ik de volle mep betalen voor (technisch gezien) een ~ 9 maanden oude videokaart?

Ik zit momenteel te denken om een HD7950 te kopen, al vind ik de prijs nog aan de hoge kant.
Denken jullie dat de HD8xxx serie (snel) op de markt verschijnt?
Ik denk dat de HD9xxx kaarten pas in 2014 komen, of dit begin of halverwege is laat ik maar in het midden.
Met een 7970 Ghz kaart kan je momenteel nog alles aan, ondanks dat die ook al ruim een jaar aanwezig is. Voor de graphics boeit dit ook niet aangezien er nog geen dx12 is en de 7950/70 dx11.1 zijn.

Ik ken wel verhalen van de 7950 die zo goed klokken dat ze net zo snel als de Ghz kaarten zijn en soms zelfs sneller, aangezien veel 7970 Ghz kaarten eigenlijk helemaal niet zo goed klokken, althans niet die van dit jaar.
Tweedehands is dus een goed advies, als je een goed werkende kan kopen voor een soepele prijs, die ook nog eens goed overclocked, dan zit je prima.
Anders inderdaad afwachten, ik verwacht echter dat ook de 9xxx kaarten weer aan de prijs zullen zijn, vanaf het midden segment tot high end.
Een budget 9xxx zal dan wellicht hetzelfde presteren als een 7870 superclocked of een 7950 met een lage asic score en weinig overklok potentie.

De nieuwste beta drivers werken bij mij iets beter dan de 13.5B2, heb de 13.6 overgeslagen.
Draai wel een single kaart.
Ziet er vooralsnog goed uit, deze laatste betas.

[ Voor 5% gewijzigd door Bisquit op 02-08-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bisquit schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:22:
[...]

Ik denk dat de HD9xxx kaarten pas in 2014 komen, of dit begin of halverwege is laat ik maar in het midden.
Met een 7970 Ghz kaart kan je momenteel nog alles aan, ondanks dat die ook al ruim een jaar aanwezig is. Voor de graphics boeit dit ook niet aangezien er nog geen dx12 is en de 7950/70 dx11.1 zijn.

Ik ken wel verhalen van de 7950 die zo goed klokken dat ze net zo snel als de Ghz kaarten zijn en soms zelfs sneller, aangezien veel 7970 Ghz kaarten eigenlijk helemaal niet zo goed klokken, althans niet die van dit jaar.
Tweedehands is dus een goed advies, als je een goed werkende kan kopen voor een soepele prijs, die ook nog eens goed overclocked, dan zit je prima.
Anders inderdaad afwachten, ik verwacht echter dat ook de 9xxx kaarten weer aan de prijs zullen zijn, vanaf het midden segment tot high end.
Een budget 9xxx zal dan wellicht hetzelfde presteren als een 7870 superclocked of een 7950 met een lage asic score en weinig overklok potentie.

De nieuwste beta drivers werken bij mij iets beter dan de 13.5B2, heb de 13.6 overgeslagen.
Draai wel een single kaart.
Ziet er vooralsnog goed uit, deze laatste betas.
Thanks!

Ik denk dat ik voor een Nvidia 760 GTX ga. Heb vrijwel altijd al Nvidia kaarten in mijn desktop gehad, en aangezien deze serie net vernieuwd is kan ik beter voor de Nvidia kiezen. Ik vroeg me enkel en alleen af of de HD7950 nog net zo goed (of beter!) presteert en of we binnenkort de 8xxx serie van AMD kunnen gaan verwachten... beiden blijken dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Oke, dit is wel heel erg vreemd.

Zonet de nieuwe drivers geinstalleerd van AMD, waar de fix inzit voor CFX betrekking tot micro-stutter.
Wil ik CFX inschakelen gaat hij alsnog gelijk terug op uitschakelen. :S

Kan mijn CFX niet inschakelen. :/

Edit: Opnieuw opgestart en nu doet hij het wel! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grudgie op 03-08-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik heb net voor 190 euro een Sapphire 7950 viper X (april) overgenomen van een tweaker. Nu wil ik hem overclocken maar ik zie dat dat nu anders gaat dan bij mij 5850´s :o
Bij mijn 5850's was het heel eenvoudig:
Je begint met te kijken hoe goed je vram is: Vram elke keer 20mhz omhoog totdat hij onstabiel wordt.
Dan begin je met de core. Met de core doe je hetzelfde en wanneer hij onstabiel wordt, 0.005 volt erbij geven, en dan weer 10mhz omhoog.. (kon allemaal met trixx)

Hoe doe je dit nu met de 7950?
Ik lees dat je nu moet aanpassen: Core voltage, ram voltage, core speed, ram speed.
of je kan ook met alleen CCC:
Dan moet je eerst de voltage slider op +20% zetten en dan begin je eerst me je core, elke keer 25 omhoog, en dan je ram.

Ehh kan iemand mij wijzen op de huidige manier van overclocken aub?

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
De powerslider is dat de kaart beter de max klok vasthoud, anders gaan je klokken throttlen.

De huidige populaire manier is msi afterburner (werkt op ieder merk ondanks dat het van msi is)
Kijk via gpuz wat je asic waarde is.
Voltage voor gpu zou op 1.256 kunnen gaan, voor hogere gpu klokken, mits deze wel unlocked is.
Gewoon de gpu en geheugen slider steeds iets hoger zetten en testen. Als je niet meer verder komt kan je kijken of je gpu voltage kan verhogen.
Volgens mij is op de meeste 79xx kaarten het geheugen voltage gelocked.

Sapphire trixx is een software util om te overclocken, daar is ook nog een getweakde versie van die zogezegd het voltage unlocked van een aantal andere merken.

Het punt is dat het verschillend is per kaart en merk, sommige kaarten hebben een lager voltage nodig voor de huidige klok, andere juist weer iets hoger. Is dat gelocked, dan word het erg lastig om je gpu voltage te verhogen.

Je kan proberen om 1100/1500 te halen. Of iig de Ghz snelheden te bereiken.
powerslider op 20% en kijken hoever de gpu slider kan, daarna kijken hoever de geheugen slider kan.
Dan kijken hoever ze samen gaan.
Meeste winst haal je uit een hogere gpu klok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Alles is unlocked bij deze kaart. Echter zag ik wel iet vreemds maar daar blijken alle vapors last van te hebben: Hoge vram temperaturen:
op 1050/1400 met fan op automatisch met 2787 rpm is mijn kaart 73 graden, maar mijn vram: 82 en 85

Overigens is mijn Asic score 67,4

Moet ik bij CCC die +20% aan hebben staan en dan overclocken met AB, of moet die 20% bij CCC dan uit en aan bij AB of gewoon die 20% helemaal uit?
Welk voltage moet ik aanpassen? Want Trixx zegt: VDDC (die staat op 1250)
en AB zegt core voltage op 1125?

[ Voor 32% gewijzigd door Frozen op 06-08-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zat net even weer rond te neuzen in de OC programmas die op mijn pc staan: CCC, trixx, en AB

Maar daar zie ik toch echt het volgende:
Trixx: VDDC: 1250

AB: Core voltage: 1125
AB: Memory voltage: 1600

Als ik ga overclocken wat moet ik dan veranderen, want om mijn oude videokaarten te overclocken moest ik VDDC verhogen en AB was locked. Maar nu zie ik dat er in AB dus 2 dingen zijn, en de waardes komen niet eens overeen met elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
GPUZ downloaden en runnen, tweede tabblad geeft temps en voltages weer.
Furmark (laatste versie) downloaden en runnen.

Nu zal je de juiste vddc zien die jouw kaart onder full load krijgt.
Btw, voltages zullen op en neer gaan naar gelang de load op de gpu, als je simpel het web browsed zal je weinig extra vddc nodig hebben.

Dat van je memory dat klopt, en naar ik begrijp is het ook niet aan te raden om daar zelf nog aan te tweaken, mits je daar goed in thuis bent en risico's durft te nemen.
Beter om daar niet aan het voltage te komen.

Wat jij het beste kan doen, is de klok waardes van de 7970 Ghz te proberen. Zo heb je biossen van 1050/1500, 1070/1500 etc.
Dus probeer of je deze snelheden haalt met 1.256v.
Mocht dit zo te zijn, dan kan je overwegen om een Ghz bios naar je kaart te flashen, mits je de bios switch hebt natuurlijk.

Als je niet uit AB komt, dan gebruik je gewoon Trixx, die is tenslotte voor jouw video kaart.
In AB zitten extra settings om voltage beschikbaar te maken, die moet je dan wel aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Bisquit op 06-08-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bisquit schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:59:

Btw, voltages zullen op en neer gaan naar gelang de load op de gpu, als je simpel het web browsed zal je weinig extra vddc nodig hebben.

Dat van je memory dat klopt, en naar ik begrijp is het ook niet aan te raden om daar zelf nog aan te tweaken, mits je daar goed in thuis bent en risico's durft te nemen.

Wat jij het beste kan doen, is de klok waardes van de 7970 Ghz te proberen. Zo heb je biossen van 1050/1500, 1070/1500 etc.
Mocht dit zo te zijn, dan kan je overwegen om een Ghz bios naar je kaart te flashen, mits je de bios switch hebt natuurlijk.

Als je niet uit AB komt, dan gebruik je gewoon Trixx, die is tenslotte voor jouw video kaart.
In AB zitten extra settings om voltage beschikbaar te maken, die moet je dan wel aanzetten.
Ik zit momenteel stable op 1060/1400 met alleen 20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zijn er meer mensen die sinds de nieuwe beta drivers een rood beeld krijgen?

Vanmiddag toen ik Battlefield 3 MP wou doen kreeg ik tijdens het laden van de map opeens uit het niets een rood scherm. Na het opstarten van pc weer Battlefield 3 opgestart en deed MP het wel.

Zonet wilde ik Crysis 3 spelen. Ik kwam in mijn laatst gesaved spel en kwam net in het spel ook weer een rood beeld.

Nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bisquit schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:59:

Mijn vraag is eigenlijk: Als je met de VDCC ''speelt'' in trixx, moet dan je board power limit (dat percentage) op 0 staan, of moet die op 20 blijven staan?
Als ik nu namelijk furmark draai op 1,25v: 1125/1450 dan zegt gpu z dit over de VDDC:
Afbeeldingslocatie: http://snag.gy/dxhfM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:24
Grudgie schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:52:
Zijn er meer mensen die sinds de nieuwe beta drivers een rood beeld krijgen?

Vanmiddag toen ik Battlefield 3 MP wou doen kreeg ik tijdens het laden van de map opeens uit het niets een rood scherm. Na het opstarten van pc weer Battlefield 3 opgestart en deed MP het wel.

Zonet wilde ik Crysis 3 spelen. Ik kwam in mijn laatst gesaved spel en kwam net in het spel ook weer een rood beeld.

Nog nooit gehad.
Ik kan me herinneren dat toen ik ooit met OC bezig was ik dit kreeg bij een instabiele OC. Check of je GPU niet toevallig hoger geklokt is door Catalyst en/of hij wel genoeg volts krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Bisquit schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:09:
De powerslider is dat de kaart beter de max klok vasthoud, anders gaan je klokken throttlen.
[...]
Al zet ik mijn kaartje op zijn 2e bios (knopje indrukken dan gaat hij naar 950/1250 ipv 850/1250) en ga dan furmark draaien dan throttled hij ook. Temps komen niet boven de 70 graden uit dus een temperatuur throttle kan het niet zijn. Voltage throttle? Geen idee.

Ik heb geprobeerd te OC'en met CCC, trixx, en afterburner. Bij allemaal throttled mijn kaart terug naar 850 onder furmark. Ik heb hem ook zien throttlen onder realenige4.0.

Ik heb al flink op google en op GOT gezocht en veel mensen zeggen van, jaa dan moet je die 20% slider helemaal open gooien. Dat doe ik dus... maar zonder resultaat. Elke keer throttled dat ding weer terug naar de 850. Zelfs op de 2e bios (boost) zonder dat ik hem heb met een programmaatje heb overgeclocked. Iemand een fix?

hier zijn wat plaatjes:
http://snag.gy/1LyGi.jpg
http://snag.gy/llY4h.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Frozen op 10-08-2013 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Furmark zal altijd je kaart throttlen, gebeurt bij mij ook. Het is in spellen waar het beter de boost clocks vast houd.
Furmark is alleen nog handig om direct je voltages te monitoren.
Had ergens eens gelezen dat dit bewust op de 79xx kaarten is ingebouwd, zodat je ze niet kan beschadigen met furmark.

Bij zware games kan je middels een osd van bijv msi afterburner zien of je klokken vastgehouden worden.
Dit zou met +20 beter moeten gaan dan met 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

zijn er nog radeon kaarten te koop met 2x dvi poort die niet 2 pcisloten bezet?

Verwijderd

Gisteravond is de fan van mijn tahiti joker card 7870 stuk gegaan. Weet iemand of ik de fan kan vervangen voor een andere fan van die grootte en waar ik die kan vinden?
sander817 schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 14:53:
zijn er nog radeon kaarten te koop met 2x dvi poort die niet 2 pcisloten bezet?
Gebruik een verloopje van HDMI naar DVI of een HDMI naar DVI kabel en je keuze is reuze. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:59:
Gisteravond is de fan van mijn tahiti joker card 7870 stuk gegaan. Weet iemand of ik de fan kan vervangen voor een andere fan van die grootte en waar ik die kan vinden?
Er van uitgaande dat je hem zelf hebt gesloopt en dus geen garantie hebt. ;) Nee dat zal tegenvallen waarschijnlijk, dan wordt het of een volledig andere koeler of je moet iemand zoeken die zijn wil vervangen door een stillere en dus één over heeft. Zoals CrimsonRider in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 125", misschien kun je hem een berichtje sturen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 15-08-2013 19:51 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Fordox

Fordox

00101010

Stef602 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 03:42:
[...]

Al zet ik mijn kaartje op zijn 2e bios (knopje indrukken dan gaat hij naar 950/1250 ipv 850/1250) en ga dan furmark draaien dan throttled hij ook. Temps komen niet boven de 70 graden uit dus een temperatuur throttle kan het niet zijn. Voltage throttle? Geen idee.

Ik heb geprobeerd te OC'en met CCC, trixx, en afterburner. Bij allemaal throttled mijn kaart terug naar 850 onder furmark. Ik heb hem ook zien throttlen onder realenige4.0.

Ik heb al flink op google en op GOT gezocht en veel mensen zeggen van, jaa dan moet je die 20% slider helemaal open gooien. Dat doe ik dus... maar zonder resultaat. Elke keer throttled dat ding weer terug naar de 850. Zelfs op de 2e bios (boost) zonder dat ik hem heb met een programmaatje heb overgeclocked. Iemand een fix?

hier zijn wat plaatjes:
http://snag.gy/1LyGi.jpg
http://snag.gy/llY4h.jpg
soms werkt de +20 niet goed om een 1 of andere reden. dan moet je iets van +16 proberen, heeft wel eens geholpen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:50:
[...]

Gebruik een verloopje van HDMI naar DVI of een HDMI naar DVI kabel en je keuze is reuze. ;)

[...]

Er van uitgaande dat je hem zelf hebt gesloopt en dus geen garantie hebt. ;) Nee dat zal tegenvallen waarschijnlijk, dan wordt het of een volledig andere koeler of je moet iemand zoeken die zijn wil vervangen door een stillere en dus één over heeft. Zoals CrimsonRider in "CJ's Radeon Info & Nieuwsdiscussie - Deel 125", misschien kun je hem een berichtje sturen. :)
Bedankt voor de reactie. Ik was er ondertussen achter gekomen dat een fan inderdaad lastig is. Nou zat ik te denken aan de Twin Turbo II als custom cooler (ik was toch al niet heel tevreden over het geluid dat de stock fan produceerde). Weet jij misschien of dit past? Sorry, ik ben een enorme leek met dit soort dingen.

http://www.arctic.ac/en/p...twin-turbo-ii.html?c=2182

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-08 23:36
AMD Catalyst™ 13.8 Windows® Beta Driver
http://support.amd.com/us...yst13-8WINBetaDriver.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:55

Het ligt er helemaal aan wat voor kaart je hebt, en wat voor spellen je op wat voor kwaliteit wil spelen.

Mijn 5 jaar oude HD3850 kan tot nu toe alles wat ik wil uitstekend spelen. Op de laagste setting weliswaar, maar ik zie dat verschil echt niet.

In The Witcher 2 kom ik af en toe een knipperend bosje tegen, dus helemaal perfekt is het niet, en aangezien Tw Witcher 3 is aangekondigd, ben ik toch maar eens op zoek naar iets recenters (HD7850 staat op de shortlist). Maar ik hoop daar ook weer 5 jaar mee vooruit te kunnen.

Maar ik hoef dan ook niet per se de nieuwste FPS op de hoogste setting te spelen. Als je dat wel wil, dan wordt dat een dure hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

thechib12 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 18:36:
Ik heb nu een tijdje mijn Gigabyte 7950 WF3 in crossfire pc. Ik ben alleen niet tevreden over crossfire. 9/10 keer heb ik het uitstaan, omdat er maar weinig spellen zijn die werken. Gta4 werkt niet goed, battlefield 3 werkt niet goed. Red Ochestra 2 Werkt alleen met een apart programma.
GTA4 kan kloppen, ik had er ook problemen mee, met SLI was dat niet het geval en werkte goed.

Battlefield 3 hoort wel goed te werken op crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Ik zit momenteel nog op een Radeon 4850 en ik zit ook te denken aan een upgrade. Nu twijfel ik erg tussen de 7950 en 7970, een groot prijsverschil maar ik lees overall dat de 7950 goed over teclocken zijn.

Ik ben niet iemand die op Full HD speelt(ik zit nog vaak te spelen op 1280 - 1024, alhoewel dat natuurlijk ook verandert de aankomende jaren.

Is het nuttig om te upgraden, of moet ik wachten tot ATI zijn nieuwe serie released, in dat geval ga ik misschien voor een budget oplossing 7870 b.v

Ik hoop dan ook de toekomstige titels(GTA 5, Star Citizin, Elder Scrolls online) te spelen, en de games van de laatste 2(Skyrim HD, The Witcher 2)

Daarnaast zou ik met mijn kaart toch wel de aankomende 3-4 jaar aan moeten kunnen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Bjorn89 op 02-09-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Laatst online: 17-09 10:41
Bjorn89 schreef op zondag 01 september 2013 @ 02:57:
Ik zit momenteel nog op een Radeon 4850 en ik zit ook te denken aan een upgrade. Nu twijfel ik erg tussen de 7950 en 7970, een groot prijs verschil maar ik lees overal dat de 7950 goed over te clocken zijn.

Ik ben niet iemand die op Full HD speelt(ik zit nog vaak te spelen op 1280 - 1024, alhoewel dat natuurlijk ook veranderd de aankomende jaren.

Is het nuttig om te upgraden, of moet ik wachten tot ATI zijn nieuwe serie released, in dat geval ga ik misschien voor een budget oplossing 7870 b.v

Ik hoop dan ook de toekomstige titels(GTA 4, Star Citizin, Elder Scrolls online) te spelen, en de games van de laatste 2(Skyrim HD, The Witcher 2)

Daarnaast zou ik met mijn kaart toch wel de aankomende 3-4 jaar aan moeten kunnen :)
De 4850 is een oudje... heb zelf in mijn PC 2 4850's zitten maar eentje is niet zo best meer, de andere zit er ook al zo'n vier jaar in en het houdt niet over.

Neem trouwens aan dat je GTA 5 als toekomstige titel bedoelt :+

goed, de 4850 was destijds geen extreem dure kaart en daar doe je dus ook al een tijdje mee. Wat betreft je resolutie, is 1280x1024 de max. van je monitor of heb je een Full HD monitor alleen gebruik je gewoon geen full HD tijdens gamen doordat de 4850 er dan moeite mee heeft?

Denk dat je met een Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost OC GDDR5 Vapor-X Boost wel uit de voeten moet kunnen voor een paar jaar. Of iets in die richting in ieder geval. Kost zo'n €250 euro

Gezien één van mijn 4850's langzaam (doch steeds sneller) stervende wil ik graag ook wel weten wat beter is dan 4850 crossfire en dat voor een redelijk prijsje.

Ik heb niet zo veel verstand van GPU's, dus welke merken zijn een beetje goed? XFX, Sapphire, Gigabyte? Volgens mij is Club 3D niet zo'n al te best merk, heb ik wel eens gehad en was niet zo'n succes destijds. Heb momenteel een MSI en een ASUS 4850.

Als die ene 4850 bij mij kapot gaat, wil ik graag iets in deze richting aanschaffen:

7750 crossfire VS 7850
7770 crossfire VS 7870 (maar dat gaat mij waarschijnlijk al weer te duur worden)

maar dat gaat 'm niet worden voor < €150 denk ik
Single card lijkt me ook beter omdat Crossfire niet altijd even lekker werkt en dan heb ik ook betere airflow in mijn kast... 2x 4850 is vrij krap.. |:(

Ik game niet erg vaak meer, doe ook vooral veel After Effects, Photoshop, Cinema 4D, fotobewerking etc. maar als ik wil gamen dan wil ik wel dat het er mooi uit ziet, en dat is met mijn 4850's dus niet het geval.

Als ik een beetje GTA 5 kan spelen straks en Battlefield 3 en 4 straks ook dan is het mooi. Hoef niet alles op ultra en op 3 beeldschermen of zo. Gewoon 1920x1080 via HDMI op een 27" scherm en dan de settings op High/Ultra met min.FPS 30 (hoef niet persé 60fps zoals sommige gamers enz. willen)

[ Voor 29% gewijzigd door Selmer op 01-09-2013 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
sapphire is goed. gigabyte is minder, qua overclocken en locked voltages. Sommige asus kaarten zijn ook al gelocked.

Voor BF4 word het afwachten, maar ik vermoed dat de 7870 kaarten moeite krijgen met high/ultra settings op 1920x1080.
7950 is dus de betere keus als je budget dat toelaat.

ps. heb zelf de gigabyte 7970 Ghz 1100/1500. En die overclocked erg slecht. Zelfs op default settings heeft de kaart moeite om de 1100 vast te houden in games. Heb de power slider dan ook op +20% staan zodat iig de geadverteerde klokken stabiel blijven in spellen. Een lage asic score, 1.256v op de gpu, locked, en kan er amper 10Mhz extra uit persen.
Had ik dit allemaal geweten, dan had ik een sapphire 7970 oc genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
bartpostma schreef op zondag 01 september 2013 @ 21:13:
[...]

De 4850 is een oudje... heb zelf in mijn PC 2 4850's zitten maar eentje is niet zo best meer, de andere zit er ook al zo'n vier jaar in en het houdt niet over.

Neem trouwens aan dat je GTA 5 als toekomstige titel bedoelt :+

goed, de 4850 was destijds geen extreem dure kaart en daar doe je dus ook al een tijdje mee. Wat betreft je resolutie, is 1280x1024 de max. van je monitor of heb je een Full HD monitor alleen gebruik je gewoon geen full HD tijdens gamen doordat de 4850 er dan moeite mee heeft?

Denk dat je met een Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost OC GDDR5 Vapor-X Boost wel uit de voeten moet kunnen voor een paar jaar. Of iets in die richting in ieder geval. Kost zo'n €250 euro

Gezien één van mijn 4850's langzaam (doch steeds sneller) stervende wil ik graag ook wel weten wat beter is dan 4850 crossfire en dat voor een redelijk prijsje.

Ik heb niet zo veel verstand van GPU's, dus welke merken zijn een beetje goed? XFX, Sapphire, Gigabyte? Volgens mij is Club 3D niet zo'n al te best merk, heb ik wel eens gehad en was niet zo'n succes destijds. Heb momenteel een MSI en een ASUS 4850.

Als die ene 4850 bij mij kapot gaat, wil ik graag iets in deze richting aanschaffen:

7750 crossfire VS 7850
7770 crossfire VS 7870 (maar dat gaat mij waarschijnlijk al weer te duur worden)

maar dat gaat 'm niet worden voor < €150 denk ik
Single card lijkt me ook beter omdat Crossfire niet altijd even lekker werkt en dan heb ik ook betere airflow in mijn kast... 2x 4850 is vrij krap.. |:(

Ik game niet erg vaak meer, doe ook vooral veel After Effects, Photoshop, Cinema 4D, fotobewerking etc. maar als ik wil gamen dan wil ik wel dat het er mooi uit ziet, en dat is met mijn 4850's dus niet het geval.

Als ik een beetje GTA 5 kan spelen straks en Battlefield 3 en 4 straks ook dan is het mooi. Hoef niet alles op ultra en op 3 beeldschermen of zo. Gewoon 1920x1080 via HDMI op een 27" scherm en dan de settings op High/Ultra met min.FPS 30 (hoef niet persé 60fps zoals sommige gamers enz. willen)
Ja, dat was een typefout GTA 5 natuurlijk ;-). Mijn 4850 heeft het lang uitgehouden en daarvoor had ik altijd alleen maar high performance kaarten(denk aan een 4800Ti GTX(etc).

Mijn scherm kan Full HD aan, ben toch echt gelimiteerd door de videokaart in mijn systeem(en de 512 MB videogeheugen :P)

Momenteel nog op een Phenom 940 Black Edition, daar zit nog een klein beetje stretch in maar die gaat ook binnenkort richting vervanging. Alhoewel ik daarvoor eerst mijn videokaart wil upgraden, omdat dat eigenlijk de b ottleneck is(kan de CPU nog wel een deel overklokken).

Mijn hele probleem is inderdaad gewoonweg de 7950 vs 7970(ook met oog op overclock potentie) 3 gigabyte aan geheugen is meer dan voldoende voor mij, ik game niet op meerdere schermen alhoewel dat heel misschien in de toekomst wel gaat gebeuren). Maar dan slinger ik er net zo makkelijk een tweede kaart bij(als ik de rest ook upgrade). Verder zou ik nog graag weten of elke kaart geluid uit kan sturen via HDMI? Dat mis ik toch wel op mijn 4850 momenteel.

Ik zie genoeg 2deHands 7950s en 7970 varierend van 150-275 euro, dus ik speur sowieso eerst daar af of er geen koopje tussen zit voordat ik hem in de winkel koop.

Qua overclocken kwam ik inderdaad ook uit op de Sapphires en de XFXs, ASUS doet het ook erg goed maar die is helaas een flink stuk duurder.

Een game als Battlefield is ook behoorlijk CPU intensief , dus ik weet niet of dat misschien voor jou een bottleneck gaat vormen? Battlefield 4 is ten opzichte van 3 lijkt me ook dat een single card moeilijk wordt, maar wie weet met optimalisatie in de engine, en door de drivers kan het nog wel eens anders uitpakken. Ik hoef dan zelf weer niet persé die game te spelen, maar ik kijk wel erg uit naar The Witcher 3 bijvoorbeeld, en bij Skyrim kan ik met een ENB en texture mods spelen :)

Bijkomend voordeel van deze kaarten zijn ook dat deze lijken op die van de consoles, daarom zullen developers ook daaraan gelimiteerd zijn. Wat een munt met twee zijde heeft natuurlijk, aan de ene kant zijn ze gelimiteerd qua ontwikkeling en vooruitgang maar aan de andere kant blijft het langer stabiel omdat men niet zo 123 bij grote AAA titels over de console limitations heen kan gaan.(Dit geld natuurlijk niet voor pure PC-games).

[ Voor 5% gewijzigd door Bjorn89 op 02-09-2013 00:44 ]

• batumulia
XFX kan ik je afraden tenzij je gebruik gaat maken van een aftermarket cooler. Een Sapphire heeft bijna altijd vanuit de box al een stille en goede cooler.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43

fynrd1

Fooled by Randomness

batumulia schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:34:
XFX kan ik je afraden tenzij je gebruik gaat maken van een aftermarket cooler. Een Sapphire heeft bijna altijd vanuit de box al een stille en goede cooler.
XFX zou ik juist afraden om het gebruik van goedkopere en slechtere componenten.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste