Bjorn89 schreef op zondag 01 september 2013 @ 02:57:
Ik zit momenteel nog op een Radeon 4850 en ik zit ook te denken aan een upgrade. Nu twijfel ik erg tussen de 7950 en 7970, een groot prijs verschil maar ik lees overal dat de 7950 goed over te clocken zijn.
Ik ben niet iemand die op Full HD speelt(ik zit nog vaak te spelen op 1280 - 1024, alhoewel dat natuurlijk ook veranderd de aankomende jaren.
Is het nuttig om te upgraden, of moet ik wachten tot ATI zijn nieuwe serie released, in dat geval ga ik misschien voor een budget oplossing 7870 b.v
Ik hoop dan ook de toekomstige titels(GTA 4, Star Citizin, Elder Scrolls online) te spelen, en de games van de laatste 2(Skyrim HD, The Witcher 2)
Daarnaast zou ik met mijn kaart toch wel de aankomende 3-4 jaar aan moeten kunnen

De 4850 is een oudje... heb zelf in mijn PC 2 4850's zitten maar eentje is niet zo best meer, de andere zit er ook al zo'n vier jaar in en het houdt niet over.
Neem trouwens aan dat je GTA 5 als toekomstige titel bedoelt
goed, de 4850 was destijds geen extreem dure kaart en daar doe je dus ook al een tijdje mee. Wat betreft je resolutie, is 1280x1024 de max. van je monitor of heb je een Full HD monitor alleen gebruik je gewoon geen full HD tijdens gamen doordat de 4850 er dan moeite mee heeft?
Denk dat je met een Sapphire Radeon HD 7950 3GB Boost OC GDDR5 Vapor-X Boost wel uit de voeten moet kunnen voor een paar jaar. Of iets in die richting in ieder geval. Kost zo'n €250 euro
Gezien één van mijn 4850's langzaam (doch steeds sneller) stervende wil ik graag ook wel weten wat beter is dan 4850 crossfire en dat voor een redelijk prijsje.
Ik heb niet zo veel verstand van GPU's, dus welke merken zijn een beetje goed? XFX, Sapphire, Gigabyte? Volgens mij is Club 3D niet zo'n al te best merk, heb ik wel eens gehad en was niet zo'n succes destijds. Heb momenteel een MSI en een ASUS 4850.
Als die ene 4850 bij mij kapot gaat, wil ik graag iets in deze richting aanschaffen:
7750 crossfire VS 7850
7770 crossfire VS 7870 (maar dat gaat mij waarschijnlijk al weer te duur worden)
maar dat gaat 'm niet worden voor < €150 denk ik
Single card lijkt me ook beter omdat Crossfire niet altijd even lekker werkt en dan heb ik ook betere airflow in mijn kast... 2x 4850 is vrij krap..
Ik game niet erg vaak meer, doe ook vooral veel After Effects, Photoshop, Cinema 4D, fotobewerking etc. maar als ik wil gamen dan wil ik wel dat het er mooi uit ziet, en dat is met mijn 4850's dus niet het geval.
Als ik een beetje GTA 5 kan spelen straks en Battlefield 3 en 4 straks ook dan is het mooi. Hoef niet alles op ultra en op 3 beeldschermen of zo. Gewoon 1920x1080 via HDMI op een 27" scherm en dan de settings op High/Ultra met min.FPS 30 (hoef niet persé 60fps zoals sommige gamers enz. willen)
[
Voor 29% gewijzigd door
Selmer op 01-09-2013 21:29
]