AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodemannetje
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:11
Ben er niet van overtuigd dat xfx en club3d slechtere kaarten zijn. Omdat deze kaarten veel worden verkocht, gaan er ook statistisch meer kapot. Juist als er problemen zijn wordt een topic aangemaakt, niet als de kaart goed functioneert.
Verder zijn deze kaarten (tenzij het custom pcb zijn), veelal gebaseerd op reference ontwerp.
Tenslotte heb je natuurlijk garantie als er wat gebeurt.

i7 860 3.94ghz/mugen 2b/lancool k62/corsair hx650/vertex II/asus p7p55e pro/msi gtx570 oc/ OCZ3G1866LV6GK /xfi pro elite/Samsung 214t tft/3 hd's/plex dvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:14

fynrd1

Fooled by Randomness

rodemannetje schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 23:55:
Ben er niet van overtuigd dat xfx en club3d slechtere kaarten zijn. Omdat deze kaarten veel worden verkocht, gaan er ook statistisch meer kapot. Juist als er problemen zijn wordt een topic aangemaakt, niet als de kaart goed functioneert.
Verder zijn deze kaarten (tenzij het custom pcb zijn), veelal gebaseerd op reference ontwerp.
Tenslotte heb je natuurlijk garantie als er wat gebeurt.
Hier wordt veelvuldig vermeld dat XFX goedkopere componenten gebruikt, gezien de grote failrate lijkt me dat niet eens zo heel raar. Ik geloof ook niet dat xfx een heel groot marktaandeel heeft.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:31

Fordox

00101010

en dan ook:
http://nl.hardware.info/n...abrikant-van-videokaarten

asus, msi, gigabyte en sapphire worden hierin genoemt. ze spreken niet eens over club3d en xfx ;)

ze zijn niet bepaald de grootste spelers (al is club3d wel nederlands)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
tja, zo wordt het ook niet makkelijker op om een keus te maken :P

ik heb nu een Sapphire 6950, qua performance kan ie best nog wel mee, echter wordt ik gek van het gepiep van dat ding tijdens regulier gebruik, hij genereert namelijk een bepaalde fluittoon tijdens gebruik, dat is erg goed te horen als je de muis gebruikt. (het is niet de koeler, het zijn echt de componenten, volgens mij bestaat er zelfs een term voor, echter weet ik die zo ff niet :P )
nu was ik eerst in de markt voor de goedkoopste 7970, een XFX. maar gezien alle boe verhalen hieromtrent ga ik denk ik voor een wat meer 'premium' kaart. (de 7970 van asus of zelfs de Matrix variant, alhoewel ik het nut betwijfel van die laatste, omdat ik niet OC. )

[ Voor 11% gewijzigd door Shanquish op 24-04-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Coil whine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

Zal ik eens voordiegene die een XFX kaart willen kopen eens een ervaring hier neerzetten.

Gebruik op dit moment XFX 7950 in CF en heb absoluut geen problemen met de kaarten.
Kan ze niet vergelijken met andere 7950 kaarten natuurlijk!

Maar tot nu toe doen ze het perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

http://gathering.tweakers...earchtimeout]=30#hitstart

al zijn ze natuurlijk niet allemaal probleem gerelateerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Fordox op 24-04-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Ik heb sinds enkele maanden de MSI R7950 Twin Frozr 3GD5 V2 in Crossfire in mijn kast hangen, maar ik blijf de temperaturen toch te hoog vinden. In het begin vielen me de temperaturen al op, maar ik maakte me er niet al te druk om omdat alles werkte. Als ik op't internet echter zoek naar temperaturen van de HD7950, valt me op dat die veel lager zijn dan die van mij.
Bij het spelen van Crysis 3 (op Ultra op 2560x1440) is mijn bovenste kaart 78°C en is mijn onderste kaart ongeveer 10°C koeler. Ik heb de kaarten nog niet overgeklokt (lijkt me ook niet echt verstandig met deze temperaturen) en ze hebben dus een Core Clock van 800Mhz en een Memory Clock van 1250Mhz.
Zijn er hier nog mensen die kaarten hebben die zo warm worden, of is dit toch echt niet normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Jo... schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:21:
Ik heb sinds enkele maanden de MSI R7950 Twin Frozr 3GD5 V2 in Crossfire in mijn kast hangen, maar ik blijf de temperaturen toch te hoog vinden. In het begin vielen me de temperaturen al op, maar ik maakte me er niet al te druk om omdat alles werkte. Als ik op't internet echter zoek naar temperaturen van de HD7950, valt me op dat die veel lager zijn dan die van mij.
Bij het spelen van Crysis 3 (op Ultra op 2560x1440) is mijn bovenste kaart 78°C en is mijn onderste kaart ongeveer 10°C koeler. Ik heb de kaarten nog niet overgeklokt (lijkt me ook niet echt verstandig met deze temperaturen) en ze hebben dus een Core Clock van 800Mhz en een Memory Clock van 1250Mhz.
Zijn er hier nog mensen die kaarten hebben die zo warm worden, of is dit toch echt niet normaal?
dat is zeker normaal in een crossfire opstelling.

maak je er maar niet druk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 13:12
Fordox schreef op woensdag 24 april 2013 @ 20:25:
[...]

dat is zeker normaal in een crossfire opstelling.

maak je er maar niet druk om.
Ik heb de videokaarten van plaats verwisseld en heb mijn window omgeruild voor een mesh panel met één 120mm fan. De resultaten zijn beter dan verwacht, beide kaarten komen nu niet meer boven de 70°C uit. Wel opvallend is dat de onderste (vroeger bovenste) kaart even warm is als de bovenste, normaal zou hier een verschil in moeten zitten. Dit bevestigt ook mijn vermoeden dat die kaart gewoon warmer wordt.
Doordat die kaart nu echter onderaan zit, en even daardoor nog maar even warm wordt als de bovenste, ben ik gerust. Ik heb de kaarten zelfs overgeklokt naar 975Mhz Core Clock/1575Mhz Memory Clock. Dit lijken mij redelijke resultaten voor een overklok zonder het voltage aan te passen, en de temperatuur komt nog steeds niet boven de 70°C uit.
Een warme kaart in combinatie met een slechte airflow was dus duidelijk mijn probleem, gelukkig zijn beide problemen nu zo goed mogelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
vandaag twee van deze besteld. Laat wel weten hoe ze het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Jo... schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:16:
[...]

Ik heb de videokaarten van plaats verwisseld en heb mijn window omgeruild voor een mesh panel met één 120mm fan. De resultaten zijn beter dan verwacht, beide kaarten komen nu niet meer boven de 70°C uit. Wel opvallend is dat de onderste (vroeger bovenste) kaart even warm is als de bovenste, normaal zou hier een verschil in moeten zitten. Dit bevestigt ook mijn vermoeden dat die kaart gewoon warmer wordt.
Doordat die kaart nu echter onderaan zit, en even daardoor nog maar even warm wordt als de bovenste, ben ik gerust. Ik heb de kaarten zelfs overgeklokt naar 975Mhz Core Clock/1575Mhz Memory Clock. Dit lijken mij redelijke resultaten voor een overklok zonder het voltage aan te passen, en de temperatuur komt nog steeds niet boven de 70°C uit.
Een warme kaart in combinatie met een slechte airflow was dus duidelijk mijn probleem, gelukkig zijn beide problemen nu zo goed mogelijk opgelost.
raar, misschien is de koeler niet goed gemonteerd.
maar mooi laten zitten zo, die temps zijn zeldsaam in crossfire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-09 23:33
Versteegrob schreef op donderdag 25 april 2013 @ 16:26:
[...]

vandaag twee van deze besteld. Laat wel weten hoe ze het doen.
De kaart die je linked op azerty.nl is niet de "Ghz Edition" en draait op 925Mhz. De reviews die je linked zijn echter wél van de Ghz Edition, en die draait op 1000 Mhz.

De Ghz Edition is ook €30 duurder: http://azerty.nl/0-3921-5...eon-7970-iceq-x2-ghz.html

Hoop niet dat je iets fouts besteld hebt. Blijft het ook stom vinden dat ze dat gedaan hebben met die naam van de Ghz Editions. Als ze toch naamgeving hebben met nummers konden ze er toch gewoon de 7975 of 7980 ofzo van maken?! Dan was deze verwarring opgelost, makkelijk zoeken op internet, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Laatst online: 05-06-2021
De "vanille" 7970 DD draait op 925/1375, de Black Edition op 1000/1425 en de GHZ Ed. op 1050/1500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Een BE bios staat er zo op :) Scheelt je toch weer 30euro per kaart en elke kaart moet dergelijke kloksnelheden met gemak doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Das nou weer jammer, was zelf ook in de markt voor een nieuwe kaart en mijn keuze was ook gevallen op de XFX HD7970 Double Dissipation GHz Ed.

http://www.anandtech.com/bench/Product/768?vs=772

Was ik er eindelijk uit en lees ik hier net dat er veel zijn met problemen met de XFX, maar zoals iemand al zei, je leest uiteraard eerder de problemen dan als iets wel goed gaat.

Toevallig iemand die wel goede ervaringen heeft met de XFX?

Hoop dat het trouwens nog een redelijke update is : I7-860 (stock) 8GB HD5850 (stock) ik weet dat er nog veel meer uit te halen valt dmv overclocken maar dat gaat mij allemaal iets boven mijn pet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:08
Ik heb zelf de XFX R7950 BE DD

Kaart draait al maanden prima zonder problemen op clock 1100 met TRIXX

Edit; Geen volt mod trouwens.

Temperaturen zijn netjes zonder al teveel herrie, omdat ik in de zijwand van de kast een 120 mm fan heb, die de 2 fans van de 7950 van verse lucht voorziet.

Ik speel BF3 met bijna alles op ultra, en de laatste tijd veel War Thunder. Deze loopt met alle instellingen maxed out.

[ Voor 22% gewijzigd door roland kroes op 27-04-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

t!n0 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:35:
Een BE bios staat er zo op :) Scheelt je toch weer 30euro per kaart en elke kaart moet dergelijke kloksnelheden met gemak doen.
Elke kaart is anders qua specs en voltage metingen.
En die DD koelers kunnen niet veel meer hebben dan het std aangegeven voltage.
Volgens mij gaat dat dus herrie opleveren.

Flashen sowieso std mee uitkijken.. ik durf het iig niet

[ Voor 83% gewijzigd door A87 op 28-04-2013 01:40 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn 7970 is gisteren overleden, dus ben ik in de markt voor een nieuwe. De vorige was een Club3D (meer dan een jaar terug tweedehands gekocht) en we hebben geen idee wat er nou mis mee is, alleen dat hij geen video-output meer geeft (in meerdere pc's getest, natuurlijk).

Omdat mijn monitor een native resolutie van 2560x1600 heeft, draai ik spellen daar ook op, en zover ik kan lezen is de 7970 op die resolutie beter dan de nvidia-tegenhanger. Omdat ik totaal niet te spreken was over het geluidsniveau vd Club3D-kaart is mijn oog nu gevallen op de Gigabyte GV-R797TO-3GD, welke qua geluid wel goed lijkt te zitten.

Zit ik met die keuze wel goed, of zijn er betere opties? Een after-market koeler wil ik niet aan beginnen, daar heb ik slechte ervaringen mee (die met name neerkomen op mijn eigen onhandigheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Heb deze koeler ook op mijn GTX 670 zitten. Natuurlijk andere videokaart maar is bij mij superstil.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:31
Ik zat gister weer eens na lange tijd Crysis 3 te spelen en ik denk dat ik er toen achter kwam, dat het spel waarschijnlijk nogal buggy (?) is.

Onder het spelen had ik op mijn tweede scherm MSI afterburner en taakbeheer openstaan. Opeens ging Crysis 3 laggen in een begin stuk en keek ik gelijk naar Afterburner en taakbeheer. Het eerste wat gebeurde is dat mijn gpu load in kakte en daarna weer omhoog schoot, daarna gebeurde weer hetzelfde, toen ben ik verder het level in gelopen en toen had hij nog een kleine drop, maar daarna niet echt. Ik ben ook niet verder gaan spelen toen, aangezien iedereen wel weet dat het niet lekker spelen is met drops.
Dit was in de singleplayer terwijl de multiplayer mooi op een 99% gpu load blijft, zoals ook BF3 (SP en MP) Is het dan Crysis 3 singleplayer wat zo lastig aan het doen is of is het mijn systeem ?

Systeem specs:
6GB ram. (loopt zowat helemaal vol)
AMD 7870
Core i7 920 (3,6GHz OC)
Eigenlijk zou het geen bottleneck mogen zijn, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
jurrie schreef op zondag 28 april 2013 @ 10:55:
Mijn 7970 is gisteren overleden, dus ben ik in de markt voor een nieuwe. De vorige was een Club3D (meer dan een jaar terug tweedehands gekocht) en we hebben geen idee wat er nou mis mee is, alleen dat hij geen video-output meer geeft (in meerdere pc's getest, natuurlijk).

Omdat mijn monitor een native resolutie van 2560x1600 heeft, draai ik spellen daar ook op, en zover ik kan lezen is de 7970 op die resolutie beter dan de nvidia-tegenhanger. Omdat ik totaal niet te spreken was over het geluidsniveau vd Club3D-kaart is mijn oog nu gevallen op de Gigabyte GV-R797TO-3GD, welke qua geluid wel goed lijkt te zitten.

Zit ik met die keuze wel goed, of zijn er betere opties? Een after-market koeler wil ik niet aan beginnen, daar heb ik slechte ervaringen mee (die met name neerkomen op mijn eigen onhandigheid).
de Asus met DirectCU II koeler zetten ook goeie prestaties neer, kost je alleen wel 3 slots.. je moet er dus maar net plek voor hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Help!!!! schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:08:
Heb deze koeler ook op mijn GTX 670 zitten. Natuurlijk andere videokaart maar is bij mij superstil.
Bedankt, dat stelt alvast gerust :-)
shameete schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:44:
[...]

de Asus met DirectCU II koeler zetten ook goeie prestaties neer, kost je alleen wel 3 slots.. je moet er dus maar net plek voor hebben :)
De ruimte is er wel, er hoeft alleen maar een pci-e-geluidskaart in omdat de audiochip op het moederbord sinds gisteren ook niet meer herkend wordt, ook niet na een OS-herinstall (toeval? When it rains, it pours). Ik moet meer op de lengte letten, want na 304mm houdt het op :-)

Ik zal eens kijken of die twee kaarten ergens in een shoot-out voorkomen, en ze vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mosin schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:38:
Ik zat gister weer eens na lange tijd Crysis 3 te spelen en ik denk dat ik er toen achter kwam, dat het spel waarschijnlijk nogal buggy (?) is.

Onder het spelen had ik op mijn tweede scherm MSI afterburner en taakbeheer openstaan. Opeens ging Crysis 3 laggen in een begin stuk en keek ik gelijk naar Afterburner en taakbeheer. Het eerste wat gebeurde is dat mijn gpu load in kakte en daarna weer omhoog schoot, daarna gebeurde weer hetzelfde, toen ben ik verder het level in gelopen en toen had hij nog een kleine drop, maar daarna niet echt. Ik ben ook niet verder gaan spelen toen, aangezien iedereen wel weet dat het niet lekker spelen is met drops.
Dit was in de singleplayer terwijl de multiplayer mooi op een 99% gpu load blijft, zoals ook BF3 (SP en MP) Is het dan Crysis 3 singleplayer wat zo lastig aan het doen is of is het mijn systeem ?

Systeem specs:
6GB ram. (loopt zowat helemaal vol)
AMD 7870
Core i7 920 (3,6GHz OC)
Eigenlijk zou het geen bottleneck mogen zijn, toch ?
Het schijnt dat crysis hyper threading leuk vindt. Zet dat eens aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Sj44k13 schreef op zondag 28 april 2013 @ 12:15:
[...]

Het schijnt dat crysis hyper threading leuk vindt. Zet dat eens aan.
Hhmmz dat staat altijd aan mits je dat zelf uitgezet hebt,.
En ik zou niet weten waarom je dat uit zou moeten zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Joop schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 00:34:
[...]

De kaart die je linked op azerty.nl is niet de "Ghz Edition" en draait op 925Mhz. De reviews die je linked zijn echter wél van de Ghz Edition, en die draait op 1000 Mhz.

De Ghz Edition is ook €30 duurder: http://azerty.nl/0-3921-5...eon-7970-iceq-x2-ghz.html

Hoop niet dat je iets fouts besteld hebt. Blijft het ook stom vinden dat ze dat gedaan hebben met die naam van de Ghz Editions. Als ze toch naamgeving hebben met nummers konden ze er toch gewoon de 7975 of 7980 ofzo van maken?! Dan was deze verwarring opgelost, makkelijk zoeken op internet, etc...
Heb niet de Ghz besteld. Die 75 Mhz is wel over te clocken. Verder zijn veel reviews wel de goede want kijk maar is na de datum. De reviews zijn vrij oud en de Ghz is pas recent op de markt gekomen. We zullen het zien. Hopelijk levert Azerty snel de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
mukkel schreef op zondag 28 april 2013 @ 13:32:
[...]

Hhmmz dat staat altijd aan mits je dat zelf uitgezet hebt,.
En ik zou niet weten waarom je dat uit zou moeten zetten..
Ik zal het eens aanzetten!
Hyper threading kan voor een hogere temp zorgen, vandaar dat hij uitstaat met slappe koeling ;)

EDIT:
Met HT aan lijtk hij al beter te werken, maar toch heeft nog afentoe nog een drop. Is dit dan toch een bottleneck ?

[ Voor 14% gewijzigd door Mosin op 28-04-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Dus je zet hem uit voor om de temp te drukken en vervolgens ga je hem overklokken.
Logisch :) Koop dan een degelijk koelertje, wat heb je anders aan een i7? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
mukkel schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:15:
Dus je zet hem uit voor om de temp te drukken en vervolgens ga je hem overklokken.
Logisch :) Koop dan een degelijk koelertje, wat heb je anders aan een i7? :P
Ja klopt. Nou ik heb mijn oude AMD 1090T tegen dit setje geruild, anders had ik eigenlijk geen i7 nodig gehad.
Ik krijg een van deze dagen ook m,n Corsair H100 binnen, dus dan moet dat wel lukken, haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Mosin schreef op zondag 28 april 2013 @ 14:18:
[...]

Ja klopt. Nou ik heb mijn oude AMD 1090T tegen dit setje geruild, anders had ik eigenlijk geen i7 nodig gehad.
Ik krijg een van deze dagen ook m,n Corsair H100 binnen, dus dan moet dat wel lukken, haha!
Dat iemand wilt ruilen naar een Phenom 2 x6? Een i7 is toch flink sneller?

[ Voor 3% gewijzigd door A87 op 29-04-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

A87 schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:09:
[...]

Dat iemand wilt ruilen naar een Phenom 2 x6? Een i7 is toch flink sneller?
met een i7 920 is het aardig krap hoeveel sneller deze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb van het weekend 13.4 geinstalleerd maar na een dag weer eraf gehaald.

Speel alleen FIFA 13 en tijdens het spelen loopt het spel niet vloeiend (stutter).
Heb nu weer 12.10 geinstalleerd.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Helaas net mijn HIS 7970 x2 moeten annuleren. De levering zou veels te lang duren bij Azerty.
Heb net twee CLUB3D Radeon HD 7970 royalAce besteld bij 4launch. Als het goed is vrijdag al in huis.
Deze kaarten zijn volgens mij nog sneller en er zitten drie games bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ChiMan schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:28:
Heb van het weekend 13.4 geinstalleerd maar na een dag weer eraf gehaald.

Speel alleen FIFA 13 en tijdens het spelen loopt het spel niet vloeiend (stutter).
Heb nu weer 12.10 geinstalleerd.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?
12.10?
ga dan terug naar 13.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Fordox schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:02:
[...]

12.10?
ga dan terug naar 13.2
13.2 heb ik ook geprobeerd maar hetzelfde probleem helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Fordox schreef op maandag 29 april 2013 @ 13:25:
[...]

met een i7 920 is het aardig krap hoeveel sneller deze is.
Ik kwam er op omdat je veel leest over mensen met phenom 2 X6 systemen die over gingen naar i7 920 en de problemen (bottleneck) met multi GPU scaling werden aanzienlijk minder. Hebben we het over de GTX580 SLI.
Blijven natuurlijk gewoon forums posts, maar toch. las het best veel.

En dan hadden ze de phenom 2 op 3.8ghz en de i7 920 ook

[ Voor 10% gewijzigd door A87 op 30-04-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
A87 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 11:41:
[...]

Ik kwam er op omdat je veel leest over mensen met phenom 2 X6 systemen die over gingen naar i7 920 en de problemen (bottleneck) met multi GPU scaling werden aanzienlijk minder. Hebben we het over de GTX580 SLI.
Blijven natuurlijk gewoon forums posts, maar toch. las het best veel.

En dan hadden ze de phenom 2 op 3.8ghz en de i7 920 ook
Ik weet niet veel meer van het moment dat ik overstapte, maar het wat ik wel nog weet is dat de de i7 920 sneller leek. Waarin precies durf ik ook niet meer te zeggen, maar ik denk voornamelijk games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

zit allemaal wel benauwd krap bij elkaar, zelfs soms in voordeel van amd:
http://www.anandtech.com/bench/Product/47?vs=146

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20
Fordox schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:39:
zit allemaal wel benauwd krap bij elkaar, zelfs soms in voordeel van amd:
http://www.anandtech.com/bench/Product/47?vs=146
lijkt mij niet, die grafiekjes gaan namelijk over stocksnelheden
i7 920 op 3,6 = +35%
X6 1090 op 3,6 = +12%
dan zou de i7 toch in het voordeel moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

catfish schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 17:01:
[...]

lijkt mij niet, die grafiekjes gaan namelijk over stocksnelheden
i7 920 op 3,6 = +35%
X6 1090 op 3,6 = +12%
dan zou de i7 toch in het voordeel moeten zijn
mits je overclockt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:17
Ik ben van plan om morgen een HD7950 te gaan kopen, alleen zat ik nog met twee vraagjes.

1. Ik zat te denken aan de Sapphire HD7950 Vapor-X boost oc, iemand ervaringen hiermee?
2. Hoe zit het met de games bundel van AMD bij deze kaart? Ik wil m namelijk graag bestellen bij Mycom, maar zag die niet direct tussen de aangesloten partners staan (alleen alternate en 4launch zag ik)?

Ik zat vooral te kijken naar de Sapphire Vapor-X omdat ik met dit merk wel goede ervaringen heb, en ik begrepen had dat de Vapor-X versie behoorlijk stil is met z'n vapor chamber koeler. De andere HD7950 die Mycom verkoopt is de Asus Direct CUII versie, maar neemt helaas drie sloten in beslag waardoor ik geen sata poorten kan gebruiken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
COOL, voor wie het nog niet weet :

Far Cry® 3 Blood Dragon is now available in the Never Settle Reloaded promotion!
There’s even more good news for those of you that have already redeemed a code: we’re giving you a FREE COPY of Far Cry® 3 Blood Dragon in the email below to say thank you for supporting AMD Radeon™ Graphics!

Codes for Far Cry® 3 Blood Dragon will be sent out starting the first week of May after the game is released. See www.amd.com/neversettlereloadedoffer for full terms and conditions.

AMD marketing doet toch goed zijn werk de laatste tijd, zo bouw nog eens een fanbase op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Trishul schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:55:
Ik ben van plan om morgen een HD7950 te gaan kopen, alleen zat ik nog met twee vraagjes.
1. Sapphire is goed (stil). En die koeler is TOP want die zit ook op de Toxic

[ Voor 9% gewijzigd door A87 op 01-05-2013 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Trishul schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 22:55:

1. Ik zat te denken aan de Sapphire HD7950 Vapor-X boost oc, iemand ervaringen hiermee?

Ik zat vooral te kijken naar de Sapphire Vapor-X omdat ik met dit merk wel goede ervaringen heb, en ik begrepen had dat de Vapor-X versie behoorlijk stil is met z'n vapor chamber koeler. De andere HD7950 die Mycom verkoopt is de Asus Direct CUII versie, maar neemt helaas drie sloten in beslag waardoor ik geen sata poorten kan gebruiken 8)7
Die sapphire kaarten vind ik zelf persoonlijk altijd wel goed. Ik heb er zelf 1 en die koelt prima en fan is stil (behalve als ik hem echt snel laat lopen als ik hem behoorlijk overklok) maar zelfs dan vind ik het eigenlijk nog wel mee vallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Benga schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:08:

Far Cry® 3 Blood Dragon is now available in the Never Settle Reloaded promotion!
There’s even more good news for those of you that have already redeemed a code: we’re giving you a FREE COPY of Far Cry® 3 Blood Dragon in the email below to say thank you for supporting AMD Radeon™ Graphics!

Codes for Far Cry® 3 Blood Dragon will be sent out starting the first week of May after the game is released. See www.amd.com/neversettlereloadedoffer for full terms and conditions.

AMD marketing doet toch goed zijn werk de laatste tijd, zo bouw nog eens een fanbase op!
zojuist 4launch even gevraagd hoe of wat, maar hun hebben momenteel geen vouchers meer, en weten ook niet of zij deze ook nog krijgen.
begin volgende maand wil ik namelijk een Asus 7970 matrix gaan bestellen en dan zou ik het fijn vinden om ook nog aan die actie mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
shameete schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:08:
[...]

zojuist 4launch even gevraagd hoe of wat, maar hun hebben momenteel geen vouchers meer, en weten ook niet of zij deze ook nog krijgen.
begin volgende maand wil ik namelijk een Asus 7970 matrix gaan bestellen en dan zou ik het fijn vinden om ook nog aan die actie mee te kunnen doen.
Succes, want die 7970 Matrix is bijna niet meer verkrijgbaar.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
klopt, vandaar dat ik dat ook even heb gevraagd aan ze, levertijd was 2 a 3 weken maar nog wel degelijk leverbaar.
ik zet 'm gewoon in bestelling en ik zie wel, betaal pas bij afhalen dus geen man overboord.
wordt het echt niets dan kijk ik wel weer verder (de TOP versie bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Benga schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 09:08:

Hmm dat geld zeker niet voor de 78xx kopers van de eerste never settle reeks (met dirt enz).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
shameete schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 13:08:
[...]

Dat merkte ik ook al, heb maandag 2 x 7970 besteld. Wel krijg ik een code voor Bioshock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Het is ook een op=op actie. :) Te laat is pech hebben.

Ach als je een beetje mee gluurt op FB ect. kun je met lotingen ect. wel wat vouchers scoren.
Heb laatst een voucher gescoord bij CD-Rom Land. Zo zijn er meerdere winkels die hetzelfde doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
mukkel schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:05:

Ach als je een beetje mee gluurt op FB ect. kun je met lotingen ect. wel wat vouchers scoren.
Heb laatst een voucher gescoord bij CD-Rom Land. Zo zijn er meerdere winkels die hetzelfde doen.
ze hebben 'm pas verlengd, en in de 'terms en conditions' staat dat de actie loopt tot sept. 2013.
ik verwacht ook niet dat ie op is, denk dat er gewoon een nieuwe lichting vouchers geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja ook staat erin:

Participants will not be allowed to obtain a download key after all codes have been distributed.

maw. Als alle codes zijn uitgedeeld is het klaar. Op=Op :_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik vrees dat je gelijk heb :'(

zojuist een pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation Ghz Edition aangeschaft, maar de vouchers waren bij alternate op, heb het meteen ter plekke na laten kijken maar helaas.
nog wel wat rond geinformeerd voor de Matrix maar dat liep op niets uit.

goeie tip van je om meteen ook maar even de diverse winkels op FB te liken, hopen levert dat wat op.
mocht iemand een voucher over hebben dan graag :$

[ Voor 7% gewijzigd door Shanquish op 02-05-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Versteegrob schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 16:46:
[...]

Dat merkte ik ook al, heb maandag 2 x 7970 besteld. Wel krijg ik een code voor Bioshock.
2 van die kaarten rammen wel hard >:). Het is dat ik nu maar 1 PCI-e slot heb.... anders wist ik het wel wer

[ Voor 12% gewijzigd door A87 op 02-05-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gelukt! De twee kaarten draaien in Crossfire.

[ Voor 160% gewijzigd door Wackmack op 03-05-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Als ik mijn tweede kaart selecteer in AMD overdrive zie ik geen waardes. Hebben jullie dit ook met crossfire? En welke drivers draaien jullie met de 7970 crossfire?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/o53ib9.jpg

1e kaart Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/348sv9z.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Wackmack op 03-05-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:51
Versteegrob schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:11:
Als ik mijn tweede kaart selecteer in AMD overdrive zie ik geen waardes. Hebben jullie dit ook met crossfire?
Dit komt omdat de 2e uitgeschakeld wordt als die niks tedoen heeft dmv AMD ZeroCore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Klinkt logisch, in MSI afterburner zag ik de GPU2 gelukkig aan het werk. Als ik dan naar mijn score kijk van 3DMARK Vantage, 35168 dan is dit volgens mij veels te laag.

Hardware.info haalt met twee standaard 7970 kaarten ruim 45960 en dat is met een mindere 7970 en mindere drivers. Lekker vaag. Wel is de CPU van hun veel beter.

[ Voor 5% gewijzigd door Wackmack op 03-05-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
mukkel schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 17:05:

Heb toch geluk met de code. Heb namelijk als nog Far Cry gratis erbij en Bioshock, toffe actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

mdcobra schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:24:
Dit komt omdat de 2e uitgeschakeld wordt als die niks tedoen heeft dmv AMD ZeroCore.
Ook als die WEL wat te doen heeft werkt het uitlezen IMHO heel brak en zie je vaak geen waardes : Je moet echt super snel handelen wil je wat zien :|

Ik gebruik daarom Afterburner + GPU-Z samen voor zo duidelijk mogelijke en volledige waardes.
En anders zou je alle games windowed moeten draaien en nog een apart scherm hebben waar CCC op actief is, zodat je videokaarten "always on" blijven tijdens het uitlezen en ALT+Tabben om de waardes te bekijken.

Setup : 3 maal 1920x1200 aangedreven door 4x 5870 en mocht iemand nog een tip hebben voor een programma dat ook laat zien in welk slot een bepaalde kaart zit : Graag!
Geen een programma laat dit zien tot nu toe en ik zit met 1 kaart die wel wat koeler mag blijven :'(

Moet trouwens ook nog ergens aan extra schroefjes/boutjes zien te komen waarmee de koeler vast zit. Iemand enig idee waar je die kan kopen ? Kan het echt nergens vinden! M2x5 is de maat als het goed is en de kop is verzonken :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Goeie tip.

Vraag aan de mensen die 2 x 7970 draaien. Welke scores halen jullie met 3Dmark? Voor mijn gevoel scoor ik veels te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 07:49
Hoi allemaal, ik heb een XFX 7950 BE hier liggen en ik vraag mij af of deze een Reference design PCB heeft. Met google kom ik niet heel erg ver... het betreft hier een model met modelnummer TNBC. Weet iemand van jullie toevallig of deze een reference design PCB heeft?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Versteegrob schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 13:51:
Goeie tip.

Vraag aan de mensen die 2 x 7970 draaien. Welke scores halen jullie met 3Dmark? Voor mijn gevoel scoor ik veels te laag.
i5 3570 mag je best een klein beetje overclocken nog, pakweg 4,5 ghz. Dat doet hem volgens mij ''net''
De 7970 wordt steeds sneller naarmate de drivers vorderen.

[ Voor 32% gewijzigd door A87 op 04-05-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Dit zijn de screenshots van GPU-Z, moet beide foto's niet hetzelfde zijn?
Zie de grote verschillen bij bus width en bandwidth, komt dit door de crossfire?

kaart 1 Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/mhbrlz.jpg
kaart 2 Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/9t0qvc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
A87 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 18:39:
[...]

i5 3570 mag je best een klein beetje overclocken nog, pakweg 4,5 ghz. Dat doet hem volgens mij ''net''
De 7970 wordt steeds sneller naarmate de drivers vorderen.
Kan de i5 wel overclocken maar waarvoor? Voor iedere game is het tot nu toe zinloos. Speel nu crysis 3 op alles max behalve antialising, die staat op smaa 1 x ipv msaa 8 x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Versteegrob schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 22:33:
Dit zijn de screenshots van GPU-Z, moet beide foto's niet hetzelfde zijn?
Zie de grote verschillen bij bus width en bandwidth, komt dit door de crossfire?

kaart 1 [afbeelding]
kaart 2 [afbeelding]
Komt waarschijnlijk doordat de 2e kaart zichzelf uitschakelt in idle.
Ik google altijd eerst even als ik denk dat ik issues heb ;)
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

[ Voor 18% gewijzigd door unfor op 04-05-2013 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik ben eens Crysis 3 aan het spelen op mijn 7870 en i7 920 die voor even op stock snelheden loopt.
Onder het gamen heb ik nog steeds een aantal fps van minimaal 45/50 tot 70/80. Heel soms dropt hij wel even snel, dit kan misschien wat verwarring brengen met wat ik wel vragen.
Als ik dus aan het gamen ben en de fps zit dicht bij elkaar, dan heb ik nog steeds haperingen, is dat de beruchte frame times fout ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Mosin schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:11:
Ik ben eens Crysis 3 aan het spelen op mijn 7870 en i7 920 die voor even op stock snelheden loopt.
Onder het gamen heb ik nog steeds een aantal fps van minimaal 45/50 tot 70/80. Heel soms dropt hij wel even snel, dit kan misschien wat verwarring brengen met wat ik wel vragen.
Als ik dus aan het gamen ben en de fps zit dicht bij elkaar, dan heb ik nog steeds haperingen, is dat de beruchte frame times fout ?
Ik vind crysis 3 sowieso niet lekker draaien....... beter vergelijk je het met andere games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35
A87 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:18:
[...]

Ik vind crysis 3 sowieso niet lekker draaien....... beter vergelijk je het met andere games
Ik heb de MSI r7970 lightning van versteegrob overgenomen, en ik kan crysis 3 op ultra prima draaien, maar dat MSAA moet je dan wel echt uitzetten of heel laag want dat vreet de helft van je FPS op. Als dat eenmaal uitstaat loopt het verder wel lekker vind ik.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:55
Zijn de betadrivers (13.5) of de stable 13.4 op dit moment aan te raden (heb een 7850)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
13.5B2 zijn redelijk, hoewel ik wel een paar schaduw issues heb in farcry 3.

@Versteegrob
je vantage score lijkt op die van een enkele 7970. Ik zou eens uitzoeken of je tweede kaart wel in werking gaat bij benches en games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Nightquest77 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 08:48:
[...]

Ik heb de MSI r7970 lightning van versteegrob overgenomen, en ik kan crysis 3 op ultra prima draaien, maar dat MSAA moet je dan wel echt uitzetten of heel laag want dat vreet de helft van je FPS op. Als dat eenmaal uitstaat loopt het verder wel lekker vind ik.
Ik draai Crysis alles op ultra en met MSAA op 2 x ipv FSAA, werkt perfect.
Bisquit schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:05:
13.5B2 zijn redelijk, hoewel ik wel een paar schaduw issues heb in farcry 3.

@Versteegrob
je vantage score lijkt op die van een enkele 7970. Ik zou eens uitzoeken of je tweede kaart wel in werking gaat bij benches en games.
Alles lijkt goed te werken. Crysis speelt prima en beide kaarten hoor je aardig luidt. Verder zie ik beide kaarten bezig in MSI Afterburn dus ik ben er vrij zeker van dat ze werken alleen 3Dmark doet raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch even vragen, ben laatst overgestapt van Catalyst 12.10 naar 13.4. Wijst hij nu zelf toepassingsinstellingen toe? Voorheen moest je ze steeds toewijzen als je een game ging spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
CAPS zitten nu in de driver versies ingebakken. Bij oudere versies moest je die nog apart installeren.
Of je moet bedoelen dat je profielen voor je games had aangemaakt? En dat je dat nu niet opnieuw hoefde te doen?
catalyst drivers bewaren je instellingen en profielen op je pc. Als je dan een nieuwere driver erover heen zet, dan blijft dat bewaard. Alleen als je een volledige uninstall doet met een driver clean tooltje, dan zal je opnieuw ook je instellingen moeten maken etc.

@Versteegrob
Met de osd functie van msi afterburner kan je temps, clocks, gpu gebruik etc laten zien als je aan het gamen bent. Zo kan je ook zien of je kaarten terug klokken bijv. omdat de tdp bereikt is.
Dit werkt niet in 3dmark11, maar wel in 3dmark vantage.
Mijn vantage score met performance profiel is rond de 37000. 3dmark11 performance profiel is 10300.
Dit is met default clocks van mijn gigabyte 7970 Ghz ed. 1100/1500.

Standaard zet 3dmark altijd de instellingen op performance, dit is met een aantal zaken op laag en een niet te hoge scherm resolutie. Zodra je daar aan gaat sleutelen, dan veranderd je score ook natuurlijk.
Wees dus wel zeker dat je de echte default setting gebruikt.

ps. zou zomaar kunnen dat beide gpu's maar op 50% draaien in vantage. Dan doen ze het dus wel, maar op halve kracht = 1 videokaart op volle kracht.

[ Voor 5% gewijzigd door Bisquit op 10-05-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorheen als iK BF3 ging spelen moest ik die toepassingsinstelling toewijzen, als ik daarna bv Arma ging spelen dan moest ik daar een toepassingsinstelling aan toewijzen. En nu hoeft dat neit meer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 17:12:
Voorheen als iK BF3 ging spelen moest ik die toepassingsinstelling toewijzen, als ik daarna bv Arma ging spelen dan moest ik daar een toepassingsinstelling aan toewijzen. En nu hoeft dat neit meer toch?
idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Ik heb met m'n ASUS HD7970 TOP soms "idle" in Firefox een kleine streep door m'n beeld voor nog geen kwart seconde ofzo.
Dit terwijl in games de kaart gewoon 100% foutloos werkt.

Is dit een driver issue met de laatste drivers, of ligt dit aan m'n videokaart?
In het verleden meer over gelezen van andere gebruikers van dezelfde kaart, en toen bleek dat met de drivers van ASUS zelf er geen enkel probleem was. Deze drivers ga ik echter niet installeren, omdat ze behoorlijk outdated zijn, vergeleken met de laatste AMD Radeon drivers.

EDIT: het programma'tje Asus GPU Tweak heb ik overigens niet geïnstalleerd staan, dus daar lijkt het mij ook niet aan te liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorn1986 op 12-05-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jorn1986 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 12:52:
Ik heb met m'n ASUS HD7970 TOP soms "idle" in Firefox een kleine streep door m'n beeld voor nog geen kwart seconde ofzo.
Dit terwijl in games de kaart gewoon 100% foutloos werkt.

Is dit een driver issue met de laatste drivers, of ligt dit aan m'n videokaart?
In het verleden meer over gelezen van andere gebruikers van dezelfde kaart, en toen bleek dat met de drivers van ASUS zelf er geen enkel probleem was. Deze drivers ga ik echter niet installeren, omdat ze behoorlijk outdated zijn, vergeleken met de laatste AMD Radeon drivers.

EDIT: het programma'tje Asus GPU Tweak heb ik overigens niet geïnstalleerd staan, dus daar lijkt het mij ook niet aan te liggen.
Klinkt als de memory tijdens het terugclocken.. Toevallig msi afterbruner een keer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:44:
CAPS zitten nu in de driver versies ingebakken. Bij oudere versies moest je die nog apart installeren.
Of je moet bedoelen dat je profielen voor je games had aangemaakt? En dat je dat nu niet opnieuw hoefde te doen?
catalyst drivers bewaren je instellingen en profielen op je pc. Als je dan een nieuwere driver erover heen zet, dan blijft dat bewaard. Alleen als je een volledige uninstall doet met een driver clean tooltje, dan zal je opnieuw ook je instellingen moeten maken etc.
Dit is niet geheel juist.
In de beta drivers zitten de CAPs inderdaad ingebakken. Bij de WHQL drivers dien je echter nog wel de CAPs handmatig te downloaden en te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:20
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:15:
[...]

Dit is niet geheel juist.
In de beta drivers zitten de CAPs inderdaad ingebakken. Bij de WHQL drivers dien je echter nog wel de CAPs handmatig te downloaden en te installeren.
De CAPs zitten in elke driver. Alleen de laatste CAPs vind je in de Beta of losse CAPs versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
fynrd1 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:12:
[...]

Klinkt als de memory tijdens het terugclocken.. Toevallig msi afterbruner een keer gebruikt?
Nee, nooit gebruikt. Wat zou het anders nog kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Jorn1986 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 16:23:
[...]

Nee, nooit gebruikt. Wat zou het anders nog kunnen zijn?
heb je het pas sinds 13.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@fynrd1: nee ik had het ook al bij vorige drivers in de 13.X serie, maar niet in deze mate.

[ Voor 15% gewijzigd door Jorn1986 op 12-05-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik de hele tijd denken dat mijn processor een dikke bottleneck was... Installeer ik net de AMD 13.4 driver en opeens werd mijn load weer goed en had ik aardig hoge fps... Ik vind wel dat AMD vrij goede drivers maakt, dat kon ik mijn GTX670 tijd niet van nvidia zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Versteegrob schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 23:42:
Alles lijkt goed te werken. Crysis speelt prima en beide kaarten hoor je aardig luidt. Verder zie ik beide kaarten bezig in MSI Afterburn dus ik ben er vrij zeker van dat ze werken alleen 3Dmark doet raar.
http://nl.hardware.info/n...probleem-meerdere-gpus-op <= Problem solved :?

Laat effe weten of het nu wel goed gaat allemaal :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik heb laatst een MSI 7790 gekocht bij Afuture. Mijn vraag is over ik eventueel kan mailen voor een aantal game vouchers. Ik kon er vrij weinig over vinden, dus hopelijk kan hier iemand mijn vraag beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had zojuist een raar probleem met mn Asus 7970 dc2t. Vanaf het moment dat ik in Windows zat liep de temperatuur langzaam op en begonnen de fans vol te draaien tot ik artifacts op mn scherm kreeg en snel de pc uitzette.. Dit gebeurde 3 keer opnieuw na telkens enkele minuten. Voorheen nergens last van gehad en heeft bij mij nu paar maand goed gedraaid en daarvoor jaar lang bij een andere tweaker. Ben nu format aan het uitvoeren om software probleem uit te sluiten maar vind het wel erg vreemd, de heatsink kan toch niet losgeraakt zijn lijkt me? Of iets mis waardoor het voltage langzaam oploopt? Heb het niet kunnen monitoren helaas. Heb op internet paar andere mensen gevonden met hetzelfde probleem maar zonder echte oplossing, ik vraag me nu af of het zo'n bitcoin virus zou kunnen zijn of dat mn kaart aan het overlijden is... Iemand bekend met dit probleem, of ideeën wat het kan zijn? Alvast bedankt!
Ik ga Windows opnieuw installeren en laat ff weten of het probleem dan weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Zal inderdaad een virusje of iets zijn. Toevallig niet naar het gebruik gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu verse windows erop staan en nergens meer last van idd, erg vreemde virussen tegenwoordig dan, slopen je gewoon de vga. Vraag me af of mijn vorige club 3d daarnaan ook is overleden... als je er niet bij bent en het niet hoort of ziet draait ie zichzelf gewoon dood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:32:
Heb nu verse windows erop staan en nergens meer last van idd, erg vreemde virussen tegenwoordig dan, slopen je gewoon de vga. Vraag me af of mijn vorige club 3d daarnaan ook is overleden... als je er niet bij bent en het niet hoort of ziet draait ie zichzelf gewoon dood...
Ik had hetzelfde probleem maar denk dat het toch een driver probleem is.
Na het verwijderen van de driver met AMD Catalyst UN-install Utility was de kaart weer goed.
Ik denk dat er heel wat kaarten RMA worden gestuurd die gewoon nog goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 20:40:
Had zojuist een raar probleem met mn Asus 7970 dc2t. Vanaf het moment dat ik in Windows zat liep de temperatuur langzaam op en begonnen de fans vol te draaien tot ik artifacts op mn scherm kreeg en snel de pc uitzette.. Dit gebeurde 3 keer opnieuw na telkens enkele minuten. Voorheen nergens last van gehad en heeft bij mij nu paar maand goed gedraaid en daarvoor jaar lang bij een andere tweaker. Ben nu format aan het uitvoeren om software probleem uit te sluiten maar vind het wel erg vreemd, de heatsink kan toch niet losgeraakt zijn lijkt me? Of iets mis waardoor het voltage langzaam oploopt? Heb het niet kunnen monitoren helaas. Heb op internet paar andere mensen gevonden met hetzelfde probleem maar zonder echte oplossing, ik vraag me nu af of het zo'n bitcoin virus zou kunnen zijn of dat mn kaart aan het overlijden is... Iemand bekend met dit probleem, of ideeën wat het kan zijn? Alvast bedankt!
Ik ga Windows opnieuw installeren en laat ff weten of het probleem dan weg is.
Get rid of it ....Ik heb vandaag mijn derde ASUS 7970 Direct CUII Top binnen gekregen binnen 3 weken tijd. Zo een slechte kaart nog nooit gehad. Asus forums lopen vol met klachten van mensen die issues hebben met deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Heb net 2 dagen een nieuwe MSI 7950 twin frozr, En precies hetzelfde *** probleem als met mn oude msi 6950, Beeld dat uitvalt tijdens browsen zwarte strepen, random spastisch beeld.(ook tijdens gamen krig ik een soort signal loss op mn tv)
Zodra je de driver installeert begint het gezeik. Wat moet je ermee....

[ Voor 10% gewijzigd door h4ze op 24-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

geen bitcoin virus oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 19:45
Nee daar ben ik zeker van hehe, Sowieso had ik een ssd gekocht dus een schone windows,En ik heb daarvoor op mn oude amd systeem waar de 6950 ook nog in zat hetzelfde probleem gehad, Met de 6950 heb ik probeem altijd weggekregen door simpelweg een oc te laden in afterburner, Dit werkte met de 7950 niet.
Maar ik heb de pc op een andere hmdi poort op mn receiver aangesloten, En het zwarte beeld met signal loss is iig niet meer te zien. (nog wel wat spastisch af en toe)
En ik heb al eens de TV+Receiver vervangen.. Bij de 6950 was het met afterburner op te lossen.
Dus of het nou mn receiver is of software, HDMI handshake probleem?
PC's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Essox_Kill8ox schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 23:41:
[...]

Get rid of it ....Ik heb vandaag mijn derde ASUS 7970 Direct CUII Top binnen gekregen binnen 3 weken tijd. Zo een slechte kaart nog nooit gehad. Asus forums lopen vol met klachten van mensen die issues hebben met deze kaart.
Hmm makkelijk gezegd dan gedaan, is al mijn vierde 7970 en de eerste die fatsoenlijk functioneert. Had ook een gtx680 dc2 geprobeerd maar vond daarvan de prestaties in bf3 tegenvallen. De asus kaart doet het nu nog steeds gewoon goed dus lijkt me dat het een softwarematig probleem was... RMA is nu ook moeilijk aan te tonen en als ik m verkoop kost het me ook weer geld om een vervanger te betalen, dus wat zou je dan voorstellen.
Heb je een btw een link naar die Asus forums?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45

Cheezus

Luiaard

Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:32:
Heb nu verse windows erop staan en nergens meer last van idd, erg vreemde virussen tegenwoordig dan, slopen je gewoon de vga.
Nou, niet helemaal.. Het virus zet je GPU in om bijvoorbeeld bitcoins te minen, daarmee wordt je videokaart wel vol belast maar daar moet de kaart natuurlijk wel gewoon tegen kunnen. Als je kaart met belasting artifacts geeft/vastloopt is deze sowieso al defect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheezus schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:39:
[...]

Nou, niet helemaal.. Het virus zet je GPU in om bijvoorbeeld bitcoins te minen, daarmee wordt je videokaart wel vol belast maar daar moet de kaart natuurlijk wel gewoon tegen kunnen. Als je kaart met belasting artifacts geeft/vastloopt is deze sowieso al defect..
Heb net even furmark gedraait en dat geeft geen artifacts, ook met 100% gpu belasting. Verder draaien games ook gewoon goed. Lijkt me dan dat zo'n bitcoin virus een bepaald onderdeel van de kaart zo extreem belast wat er niet voor gemaakt is of er niet goed tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:48
Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:01:
[...]Heb je een btw een link naar die Asus forums?
http://rog.asus.com/forum...crashes!&country=&status=

http://rog.asus.com/forum...P-Issues&country=&status=

Zo maar een paar van de topics eruit geplukt.
Ik geef deze Asus 7970 nog een laatste kans,en dan ga ik voor de 780 .Er zit 5 jaar garantie op de kaart via MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Essox_Kill8ox schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:57:
[...]

http://rog.asus.com/forum....php?32891-Stop-ignorinde hd-7970-black-screen-crashes!&country=&status=

http://rog.asus.com/forum...P-Issues&country=&status=

Zo maar een paar van de topics eruit geplukt.
Ik geef deze Asus 7970 nog een laatste kans,en dan ga ik voor de 780 .Er zit 5 jaar garantie op de kaart via MyCom.
Die problemen wat ze daar hebben heb ik zelf met deze kaart nog niet gehad, maar het komt er volgens mij op neer dat de fabrieksoverclocks gewoon vaak niet stabiel zijn, had ik ook met 2 verschillende be dd kaarten van xfx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

xfx is niet de beste radeon merk die je kan hebben...

Pagina: 1 ... 34 ... 41 Laatste