AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Heb de MSI 7970 Lightning nu een weekje en hij bevalt me super. Tijdens BF3 is hij zelfs stil. Game nu op 5760x1080 met de instellingen op high en het gaat nog super dus een tweede kaart is gelukkig nog niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe graka, maar wat werkt beter?
1x 7970 (higher end modellen) of 2x 7950?
Hoe goed zijn de ASUS DCII kaarten? Ik wordt namenlijk niet veel wijzer uit de Tweakers.net warmtebeelden....

[ Voor 5% gewijzigd door DCG909 op 14-09-2012 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theburninglink
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-08 20:43
2x7950 is natuurlijk sneller als een enkel 7970, maar dan moet je wel rekening gaan houden met meer geluid en meer warmte. Naar mijn beleving is de 7970 goed genoeg om elke hedendaagse game aan te kunnen, ik zelf zou pas gaan denken aan CF bij het gebruik van Eyefinity.
ASUS kaarten hoor ik veel goeds over, je zult echter wel reviews van andere sites moeten bekijken wil je een goede impressie krijgen van alle kaarten.

'I reject your reality and substitute my own'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
  • Laatst online: 15:11
-The_Mask- schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:04:

[...]

Dat is onzin, de verschillende versies zijn gewoon compatibel. (enkele uitzondering van vroeger met VIA chipset daar gelaten)
Ik vrees dat ik hiermee met een vrij dom probleem kom, maar dit is toch wel de plaats waar dit thuishoort... Ik wil een vrij oude PC upgraden met een redelijke videokaart zodat er redelijk op ge-gamed kan worden. Mijn moederbord heeft denk ik nog nooit gehoord van PCI-E 2.x of zelfs 3.x, maar via internet werd mij duidelijk dat dit geen belemmering was voor een PCI-E 3.0 kaart zoals de Radeon 7750 (Alles zou backwards compatible moeten zijn -- de 20%(?) prestatieverlies neem ik maar voor lief).

Nu heb ik de Club3D Radeon 7750 besteld en netjes geplaatst, maar wanneer deze in zijn slot zit krijg ik geen beeld (ook niet uit de geïntegreerde GPU). Bij normaal opstarten (zonder 7750) hoor ik altijd vrijwel meteen een harde piep (waarschijnlijk na de POST), welke ik niet te horen krijg als de 7750 ingebouwd zit. Randapparatuur zoals muis/toetsenbord schijnen ook geen stroom te krijgen (e.g. lichtjes branden niet). Kan het zijn dat mijn moederbord niet met deze kaart overweg kan? Is het mogelijk dat dit aan voeding oid ligt? De ventilator op de kaart gaat overigens wel gewoon draaien wanneer de PC aan gaat.

Ik heb een kant-en-klare PC van Gigabyte met een moederbord van Foxconn: typenummer N15234. De chipset is van VIA, en heeft typenummer P4M900 7MB 8RS2H. De CPU is een Intel Q6600.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Laatst online: 10-09 13:50
Welke voeding heb je?

Kant en klare pc klinkt als een rot voeding van 400W ofzo

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosonik
Erger nog: 300W met 350W peak (chinees merkloos doosje). Er staat echter wel dat de 12V tot 19 Ampère kan gaan, wat naar verluid nog net acceptabel is. De 7750 wordt volledig gevoed vanuit het moederbord, en zou maar 61W maximaal moeten verbruiken (bron: officiële website), vandaar dat ik er vertrouwen in had dat dit zou gaan werken. Zou mijn matige voeding hier toch de oorzaak van kunnen zijn? (Dan klinkt het iig als iets wat makkelijk te fixen is!)

[ Voor 5% gewijzigd door Kosonik op 14-09-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobra0000
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09-2012
Heb een xfx 7970 Ghz Edition,
loopt nu 1180/6000mem gebruik de asus gpu tweak :)
werkt erg goed :)
heb de fan nu wel op manual gezet. 45%
met 1200 krijg ik ook raar beeld met bf3, het is wel raar,
als ik het geheugen verhoog dan wordt hij langzamer.
misschien hebben jullie wat aan deze link.

http://www.tomshardware.c...iew-benchmark,3232-4.html

http://www.hardocp.com/ar...ition_video_card_review/6

[ Voor 4% gewijzigd door Cobra0000 op 14-09-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:16:
Vooral qua geluid & koeling. 7950 performance is redelijk bekend
Woop woop even nog maar eens een update geven ;)

Dus de GB windforce op 950/1425 speeds is nu na 3-4 uur bitcoint minen ( 95+% load altijd ) op een 60-62graden met 50%

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kosonik schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 20:45:
Erger nog: 300W met 350W peak (chinees merkloos doosje). Er staat echter wel dat de 12V tot 19 Ampère kan gaan, wat naar verluid nog net acceptabel is. De 7750 wordt volledig gevoed vanuit het moederbord, en zou maar 61W maximaal moeten verbruiken (bron: officiële website), vandaar dat ik er vertrouwen in had dat dit zou gaan werken. Zou mijn matige voeding hier toch de oorzaak van kunnen zijn? (Dan klinkt het iig als iets wat makkelijk te fixen is!)
Het kan maar zo aan de voeding liggen inderdaad. Ik heb dit ook keer gehad met een goedkope voeding en daarna een merk voeding gekocht 550watt en nooit meer problemen gehad. Ik heb verder het zelfde als jou oude pc met PCi-e 2.0 en wil er een 3.0 kaart in hangen (de 7950) al krijg ik niet volledige boost tis altijd beter dan mijn huidge 4850

• mwoe
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 15:22
Gebruik voor m'n Asus 7850 directcu2 (dc2-2gd5) overclocking the asus gpu tweak tool.
Is het normaal dat je bij elke reboot eerst weer het overclock profiel moet kiezen in asus gpu tweak?

Als ik dat namelijk niet doe, dan draait ie op de default clocks: 870 gpu.
Ik laat de asus gpu tweak gewoon meestarten met windows, maar pas als ik een profiel aanklik, werkt het pas.

Doe ik iets verkeerd?

Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D

• Kosonik
WeAreLegion schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 11:15:
[...]

Het kan maar zo aan de voeding liggen inderdaad. Ik heb dit ook keer gehad met een goedkope voeding en daarna een merk voeding gekocht 550watt en nooit meer problemen gehad. Ik heb verder het zelfde als jou oude pc met PCi-e 2.0 en wil er een 3.0 kaart in hangen (de 7950) al krijg ik niet volledige boost tis altijd beter dan mijn huidge 4850
Voor degenen die nog geïnteresseerd zijn in de afloop, ik denk dat het vrijwel zeker aan de chipset van VIA ligt. Ik kon mijn systeem testen met een CoolerMaster voeding van 400W, en dit gaf verder geen verschil. De 7750 deed het echter prima in een Dell XPS 420 van ongeveer even oud (~5 jaar terug). De 8800GT uit deze Dell deed het dan weer prima op mijn VIA chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Kosonik schreef op zaterdag 15 september 2012 @ 18:58:
[...]

Voor degenen die nog geïnteresseerd zijn in de afloop, ik denk dat het vrijwel zeker aan de chipset van VIA ligt. Ik kon mijn systeem testen met een CoolerMaster voeding van 400W, en dit gaf verder geen verschil. De 7750 deed het echter prima in een Dell XPS 420 van ongeveer even oud (~5 jaar terug). De 8800GT uit deze Dell deed het dan weer prima op mijn VIA chipset.
Die VIA chipset had ik even overheen gelezen, maar dat is zoiezo niet een al ter beste chipset (vind ik althans) geeft wel vaker problemen.

Maar goed ik heb net een Sapphire HD7950 aangeschaft en kom van een 4870 af. Volgende week word rest van mijn pc geupgrade maar goed dit is al een behoorlijke stap volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

Ik heb deze vraag ook al gesteld in het centrale multimon-topic, maar daar kreeg ik geen antwoord, en het lijkt me hier - bij nader inzien - ook wat toepasselijker :P
Ik ben momenteel nieuwe hardware aan het uitzoeken, en ben inmiddels aangekomen bij de videokaart. Momenteel heb ik 2 beeldschermen, de HP L1940T en de HP L1740. Dit zijn monitoren van respectievelijk 19" en 17", en hebben beide een resolutie van 1280x1024. De bedoeling is dat er een derde scherm bijkomt, welke is nog nader te bepalen :P Daarnaast heb ik nog een TV die ik wil gaan aansturen.

Ik kom dus in totaal uit op 4 displays. 3 daarvan zou ik graag gebruiken om te gamen, en de TV slechts voor films. Om op die 3 schermen te spelen zou ik dus Eyefinity 2 nodig hebben (of een softwarematige oplossing als SoftTH, maar hardwarematig heeft mijn voorkeur.)

Zou 1 Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 daarvoor voldoen? Het lijkt mij dat ik dan gebruik moet maken van 1x mDP, 1x mDP->DVI en de DL-DVI, en vervolgens de integrated graphics van het moederbord aansluiten op de TV. Is dit een mogelijke set-up, of heb ik voor 4 displays toch wat anders nodig?
Momenteel speel ik vooral Left 4 Dead 2 en Payday: The Heist, het plan is dat ik die straks op 3 monitoren soepel wil spelen. Is de HD7950 daar potent genoeg voor, of moet ik een tweede in xFire erbij steken?

Los daarvan: ik wil mijn gamesessies gaan recorden en vervolgens dat encoden om ruimte te besparen. Maakt het in dat geval veel uit om wat extra power erbij gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
R0berto schreef op maandag 17 september 2012 @ 20:49:
Ik heb deze vraag ook al gesteld in het centrale multimon-topic, maar daar kreeg ik geen antwoord, en het lijkt me hier - bij nader inzien - ook wat toepasselijker :P
Ik ben momenteel nieuwe hardware aan het uitzoeken, en ben inmiddels aangekomen bij de videokaart. Momenteel heb ik 2 beeldschermen, de HP L1940T en de HP L1740. Dit zijn monitoren van respectievelijk 19" en 17", en hebben beide een resolutie van 1280x1024. De bedoeling is dat er een derde scherm bijkomt, welke is nog nader te bepalen :P Daarnaast heb ik nog een TV die ik wil gaan aansturen.

Ik kom dus in totaal uit op 4 displays. 3 daarvan zou ik graag gebruiken om te gamen, en de TV slechts voor films. Om op die 3 schermen te spelen zou ik dus Eyefinity 2 nodig hebben (of een softwarematige oplossing als SoftTH, maar hardwarematig heeft mijn voorkeur.)

Zou 1 Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 daarvoor voldoen? Het lijkt mij dat ik dan gebruik moet maken van 1x mDP, 1x mDP->DVI en de DL-DVI, en vervolgens de integrated graphics van het moederbord aansluiten op de TV. Is dit een mogelijke set-up, of heb ik voor 4 displays toch wat anders nodig?
Momenteel speel ik vooral Left 4 Dead 2 en Payday: The Heist, het plan is dat ik die straks op 3 monitoren soepel wil spelen. Is de HD7950 daar potent genoeg voor, of moet ik een tweede in xFire erbij steken?

Los daarvan: ik wil mijn gamesessies gaan recorden en vervolgens dat encoden om ruimte te besparen. Maakt het in dat geval veel uit om wat extra power erbij gooien?
Wat betreft de aansluitingen dat zou wel moeten lukken volgens mij. Je kan er tot 6 schermen op aansluiten althans op die van mij als ik het goed heb. Qua performance is de kaart krachtig genoeg. Als je al nagaat dat ik met een oude pc al zo'n boost met een nieuwere pc i5, of i7 is dat natuurlijk nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0berto
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:11

R0berto

ja

die 6 displays is als je beide mDP poorten aan een hubje hangt, en daar je beeldschermen vervolgens aan. Maar ik heb die nog niet zo 1-2-3 kunnen vinden. En dat lijkt me ook niet direct een goedkopere optie dan een tweede videokaart.

Verder geven de reviews aan dat je er 3 displays mee kan voeden, tenzij je dus bovenstaande methode gebruikt. (Dat is ook de reden dat ik de TV aan de onboard video zou hangen) Dan is dat, neem ik aan, op de manier waarop ik vermeld heb: beide mDP poorten en de DVI? of zou het ook kunnen met slechts 1 mDP poort en dan de DVI en de HDMI gebruiken? Dat kan ik nergens in de reviews terugvinden.

Ik ben wel blij dat de performance afdoende moet zijn. Scheelt weer een videokaartje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
R0berto schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 02:16:
die 6 displays is als je beide mDP poorten aan een hubje hangt, en daar je beeldschermen vervolgens aan. Maar ik heb die nog niet zo 1-2-3 kunnen vinden. En dat lijkt me ook niet direct een goedkopere optie dan een tweede videokaart.

Verder geven de reviews aan dat je er 3 displays mee kan voeden, tenzij je dus bovenstaande methode gebruikt. (Dat is ook de reden dat ik de TV aan de onboard video zou hangen) Dan is dat, neem ik aan, op de manier waarop ik vermeld heb: beide mDP poorten en de DVI? of zou het ook kunnen met slechts 1 mDP poort en dan de DVI en de HDMI gebruiken? Dat kan ik nergens in de reviews terugvinden.

Ik ben wel blij dat de performance afdoende moet zijn. Scheelt weer een videokaartje :P
Ik zal als ik straks terug ben thuis eens kijken wat ik er allemaal bij kreeg om dingen aan te sluiten behoorlijk wat dat weet ik wel. Maar je zou er 6 schermen mee aan moeten kunnen sluiten. Ik heb zelf een Sapphire kaart gekocht je zou even op de site van hun kunnen kijken wat ze zeggen daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09 17:50
Kort vraagje betreft de 7950.. Ben een nieuw systeem aan het samenstellen en was eerst van plan voor een 7850 of 7870 te gaan, maar heb door de recente prijsdalingen toch besloten een 7950 te gaan proberen. Nou heb ik 2 vraagjes:
-welke 7950? mogelijk wil ik 'm in de toekomst nog wel iets overklokken, maar niet heel spectaculair
-kunnen we in de nabije toekomst nog een prijsdaling verwachten, of zal dit het wel zijn?

natuurlijk zal ik mijn ervaringen hier delen als ik 'm in gebruik heb!

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Unigo schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:24:
Kort vraagje betreft de 7950.. Ben een nieuw systeem aan het samenstellen en was eerst van plan voor een 7850 of 7870 te gaan, maar heb door de recente prijsdalingen toch besloten een 7950 te gaan proberen. Nou heb ik 2 vraagjes:
-welke 7950? mogelijk wil ik 'm in de toekomst nog wel iets overklokken, maar niet heel spectaculair
-kunnen we in de nabije toekomst nog een prijsdaling verwachten, of zal dit het wel zijn?

natuurlijk zal ik mijn ervaringen hier delen als ik 'm in gebruik heb!
Ik heb zelf die Sapphire maar dan niet de OC versie gehaald bij mycom in dit geval (wou hem snel hebben) en hem hem overgeklokt naar 890/1450 op het moment en draait als het zonnetje.

En jah er komt altijd een prijsdaling maar dat ligt er aan wat jij nabije toekomst vind natuurlijk. De rede waarom ik deze heb gekocht is omdat in mijn nieuwe systeem er later dan 2 in kunnen. Als er nieuwe generatie kaarten uit komt worden deze vanzelf wel iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 16:20
Die heb ik. Lekker stil en doet het goed. Game op 1680x1050. Overclocken nog niet geprobeerd :) Blijft ook goed koel tijdens het gamen zelfs met fan op automatisch hoor ik hem niet tijdens het gamen. Game wel met een headset op. Heb hem nooit warmer zien worden dan 65 graden

[ Voor 19% gewijzigd door spookz0r op 21-09-2012 00:52 ]

• MacGyvertje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-07 08:22
Heeft er iemand al ervaringen met een MSI Radeon R7970-2PMD3GD5/OC

ik ben momenteel ook opzoek en de prijs en specs zien er goed uit, alleen kon ik geen reviews vinden van de kaart.

• WeAreLegion
  • Niet online
MacGyvertje schreef op woensdag 26 september 2012 @ 12:35:
Heeft er iemand al ervaringen met een MSI Radeon R7970-2PMD3GD5/OC

ik ben momenteel ook opzoek en de prijs en specs zien er goed uit, alleen kon ik geen reviews vinden van de kaart.
Denk dat dat geowon zelfde is als alle andere erviews van de 7970 hoor maar dan iets sneller omdat het de OC versie is :) maar denk niet dat je heel veel anders hoeft te verwachten van zo'n kaart. Ik heb zelf de 7950 en ben er nog steeds erg tevreden mee helemaal nu ik de rest van mijn pc ook geupgrade heb.

Heb wel besloten bij eerste volgende price drop er nog 1 bij te zetten voor wat extra oomph!

• MacGyvertje
dat is ook een beetje wat ik er van verwacht maar ik dacht vraag het de mede tweakers even.

de kaart moet wel een eyefinity setup aangaan sturen. (5040x1050)
nu had ik hier en dar al gezien dat dat moet lukken.

en idd later bij verdere price drop een 2e om toch ultra te kunnen spelen (BF3)

• MacGyvertje
Kon het toch niet laten, dus heb hem maar besteld.

Die 2 8800 GT's deden het toch niet helemaal meer waar ik nu op zit.

we gaan het zien of de kaart me oude setup kan vervangen
(2 x 5870 matrix platinum)

• WeAreLegion
  • Niet online
Die 7970? Die gaat dat wel goed vervangen hoor :) dat zou geen probleem op moeten leveren, het ligt naturlijk wel beetje aan rest van je systeem :)

• MacGyvertje
de rest van het systeem draait nog prima

#ProductPrijsSubtotaal
2Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB€ 88,10€ 176,20
1Dell Professional P2210 Zwart€ 157,44€ 157,44
2Iiyama ProLite E2201W-2€ 167,79€ 335,58
1Thermaltake V9 BlacX Edition€ 0,-€ 0,-
1Zalman CNPS9900NT€ 46,01€ 46,01
1Intel Core i7 950 Boxed€ 235,-€ 235,-
1Zalman ZM1000-HP€ 192,29€ 192,29
1OCZ Vertex 3 120GB€ 84,99€ 84,99
1OCZ Reaper OCZ3RPR1600LV6GK€ 0,-€ 0,-
1Asus Rampage III Extreme€ 632,99€ 632,99
2Asus MATRIX 5870 P/2DIS/2GD5€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.860,50

de kaart zal een mooie aan vulling zijn

kreeg net mail dat hij binnen is hopelijk kan ik hem nog halen vandaag.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb hier een Sapphire 7950 950mhz edition en vet last van coil whine in Battlefield 3 en Windows Experience Index benchmark. Is dit een Sapphire ding of hebben MSI & GB hier ook last van?

• MacGyvertje
ik heb nergens last van heerlijk still

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Olaf van der Spek schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:38:
Heb hier een Sapphire 7950 950mhz edition en vet last van coil whine in Battlefield 3 en Windows Experience Index benchmark. Is dit een Sapphire ding of hebben MSI & GB hier ook last van?
Was die versie niet op een 7970 PCB?
Voor zover ik weet hebben alleen de 7970's hier last van, de 7950's niet. Mijn MSI 7950 heeft in ieder geval nergens last van. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb de Sapphire 7950 3GB (geen OC) en die draait wel op 920 ofzo maar ik heb dat geluid nog niet gehoord.
Videokaart, moederbord, voeding kunnen hier allemaal last van hebben. Is niet merk of type afhankelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Het viel/ valt mij wel op dat over het algemeen AMD videokaarten met reference design en PCB er last van hebben.

Ik heb er al een stuk of wat gehad die er in meer of mindere mate last van hadden; 3870X2, 4870 reference (had ik 2 van, hadden er beide last van), 4870X2 reference (had ik er ook 2 van, en hadden ook beide coilwhine), 4890 TOXIC (had wel reference PCB), en 7970 reference. De 5870 reference (had ik 2 van), 5850 (OVerclocked Edition, wel reference PCB) (ook 2), 5770 reference PCB (ook 2), en 6850 reference PCB (ook 2) hadden er vreemd genoeg geen last van hier.

(Ja, ik vind klooien met, en testen met/ van videokaarten leuk, voor degenen die dat nog niet wisten, alleen is het nu wat rustiger wat dat betreft :P )

De 7970 daarna wel weer een beetje (MSI had ik, reference), maar alleen bij laadschermen van games en benchmarks dacht ik.

Ik heb al tientallen nV kaarten gehad, en daarmee heb ik nog nooit coilwhine gehad. Ligt vast aan het ontwerp van het PCB van AMD oid.

Maar goed. Ik heb me er nooit druk om gemaakt. Ze deden hun werk goed. :) 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 27-09-2012 20:45 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 00:22
Ik las laatst ergens dat een drupje acryl nagellak of iets dergelijks op een vibrerende coil voldoende kan zijn om de hele zaak te laten stoppen met vibreren. Geen flauw idee hoe dat de levensduur van je kaart beïnvloed, maar voor een durfal wellicht een poging waard?

google helpt mij! :)

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 10:45
heey allemaal

ik heb een vraagje

ik heb nu 1 asus 7970
ik wil graag 1 tje erbij.
nu zag ik ook een sapphire staan omdat die goedkoper is dan de zelfde asus.

het zijn reverense kaarten met 1 standaart kooler.

werkt dit goed met crossfire of moet het persee asus zijn?

groete

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

• yzx
canonchiel schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:45:
heey allemaal

ik heb een vraagje

ik heb nu 1 asus 7970
ik wil graag 1 tje erbij.
nu zag ik ook een sapphire staan omdat die goedkoper is dan de zelfde asus.

het zijn reverense kaarten met 1 standaart kooler.

werkt dit goed met crossfire of moet het persee asus zijn?

groete
Dat gaat wel goed werken hoor ;) de ene kaart zal warmer worden dan de andere dus de "hoofd" kaart waar je beeld van gestuurd wordt kun je best die met de beste fan gebruiken ;) maar gezien het beide dezelfde fan is in dit geval is dit geen probleem

Tevens moesten er verschillende clock speeds zijn kun je deze via MSI Afterburner gelijktrekken op de traagste of snelste kaart of eventueel een eigen OC ;)

Mareuh
Deze is goedkoper dan de asus en de sapphire en heeft een leuke koeler

[ Voor 12% gewijzigd door yzx op 27-09-2012 22:59 ]

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-08 10:45
okee want toen ik 2 6950 hadt werkte crossfire niet goed

1 msi twinforzer oc editon
en 1 sapphire flex allebij 2gb editie
toen werkte dit met bf3 niet goed ofzo 1 kaart wert niet gebruikt en de clocks kreeg je niet goed gelijk

maar ik wil ze later toch watercoolen de 2 7970. maar is dit ook een goede keus

http://tweakers.net/pricewatch/compare/49/302764;310137

die msi is standaart al snel daarom

maar past hier ene normaal ek block op dan

heeeeeeeeeeeel erg bedankt alvast
yzx schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:57:
[...]

Dat gaat wel goed werken hoor ;) de ene kaart zal warmer worden dan de andere dus de "hoofd" kaart waar je beeld van gestuurd wordt kun je best die met de beste fan gebruiken ;) maar gezien het beide dezelfde fan is in dit geval is dit geen probleem

Tevens moesten er verschillende clock speeds zijn kun je deze via MSI Afterburner gelijktrekken op de traagste of snelste kaart of eventueel een eigen OC ;)

Mareuh
Deze is goedkoper dan de asus en de sapphire en heeft een leuke koeler

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Als je windowed speelt gaat CFX niet werken als je geen brug hebt of de juiste drivers doen je kaarten ook niet wat ze horen te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyvertje
Verschillende kaarten zou inderdaad niet uit moeten maken alleen gaan ze beide op de prestatie van de minste kaart draaien.

BF3 liep bij mij ook prima maar dan had ik ook wel 2 identieke kaarten in CF (2x 5870 matrix)

en de MSI kaart loopt als een zonnetje en wordt bij mij max 60 graden onder het game.
heb hem pas sinds gisteren middag maar na wat potjes BF3 op 5040x1050 High werdt hij niet warmer dan dat.

Hoor het graag als je dalijk je setup compleet heb, ik heb ook dergelijke plannen.

ik ga uiteindelijk ook voor een 2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 08:57
Vandaag komt mijn game samenstelling binnen, met daarin een HD7970 DirectCUII.

Mijn vraag is, welke drivers heb ik daar voor nodig. De catalyst 12.9? Op internet vindt ik niks concreets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
johiem schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:14:
Vandaag komt mijn game samenstelling binnen, met daarin een HD7970 DirectCUII.

Mijn vraag is, welke drivers heb ik daar voor nodig. De catalyst 12.9? Op internet vindt ik niks concreets.
Ik heb de 12.8 voor de 7950, toen ik hem week geleden kocht was er nog geen 12.9 althans niet op de officiele site van AMD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
DanielWW2 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 19:31:
Was die versie niet op een 7970 PCB?
Yep
-The_Mask- schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:24:
Videokaart, moederbord, voeding kunnen hier allemaal last van hebben. Is niet merk of type afhankelijk.
Wat is je punt?
Sommige modellen hebben hier wel degelijk meer last van dan andere.

[ Voor 49% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-09-2012 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:44:
[...]

Yep

[...]

Wat is je punt?
Sommige modellen hebben hier wel degelijk meer last van dan andere.
Het was meer een statement dan echt en punt, maar goed mijn kaart heeft dus nergens last van en heb nog even extra geluisterd voor je met mijn oor naast de kast maar helemaal nada. Maar goed als je het echt vervelend vind kan je hem voor RMA wegsturen, maar denk niet dat je kaart kapot er door gaat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
@LordHades

Bedankt, dan weet ik in ieder geval dat ik de catalyst serie moet hebben

*Gaat snel de Track&Trace website verversen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
WeAreLegion schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:52:
Het was meer een statement dan echt en punt, maar goed mijn kaart heeft dus nergens last van en heb nog even extra geluisterd voor je met mijn oor naast de kast maar helemaal nada. Maar goed als je het echt vervelend vind kan je hem voor RMA wegsturen, maar denk niet dat je kaart kapot er door gaat sneller.
Nee, maar ik had gehoopt op een stille kaart. De 3DMark Vantage G score is ook wat laag: tussen 24 en 25000. Een 7950 op 950mhz moet hoger scoren toch?
johiem schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:03:
*Gaat snel de Track&Trace website verversen*
Duurt alleen maar langer dan :p

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-09-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:17:
[...]

Nee, maar ik had gehoopt op een stille kaart. De 3DMark Vantage G score is ook wat laag: tussen 24 en 25000. Een 7950 op 950mhz moet hoger scoren toch?
Mmm geen idee eigenlijk nog niet gedraaid op mijn nieuwe systeem, zal hem vanmiddag als ik thuis ben eens aanzetten en posten. Op welke moet ie staan? Extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Performance graag

Is het mogelijk te detecteren dat de kaart tegen de Powertune limiet aanzit? En is het mogelijk Powertune uit te schakelen?

[ Voor 78% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-09-2012 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacGyvertje
ik zal morgen mijn kaart ook eens in vantage draaien.

was het gisteren al van plan maar me oude installatie kreeg ik niet meer opgestart.

weet niet hoe relevant het voor je is maar benchmarks vinden we allemaal leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johiem
Klopt, maar dipmomentjes in het werk kunnen wel worden opgevuld xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:31:
Performance graag

Is het mogelijk te detecteren dat de kaart tegen de Powertune limiet aanzit? En is het mogelijk Powertune uit te schakelen?
Zo eindelijk thuis heb net even de Performance gedraaid van Vantage en daar kwam uit:

P26348

Dit is op 4Ghz(in Turbo, standaard is gewoon 3,4Ghz) i5-3570K, met 16GB DDR3-1600, en een HD7950@ 910/1450

[ Voor 4% gewijzigd door WeAreLegion op 28-09-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:43
Format-C schreef op donderdag 27 september 2012 @ 20:33:
Ik heb al tientallen nV kaarten gehad, en daarmee heb ik nog nooit coilwhine gehad. Ligt vast aan het ontwerp van het PCB van AMD oid.
Of je hebt gewoon geluk (nVidia) & pech (AMD) ;). Ik heb het zelf bij beide merken nog nooit gehad (ook geen voedingen of andere componenten), terwijl ik bij vrienden 't bij zowat alle componenten en merken al heb meegemaakt. Blijft wel leuk dat je niet alleen moet hopen op een goede overklokker, maar ook nog eens geen coilwhine etc, bij een aankoop :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 12:24
Ik heb begin juni een ASUS Radeon 7850 videokaart gekocht. Echter heeft deze nu last van 'coil whine'. Hetg gekke is eigenlijk dat het probleem lastig reproduceerbaar is, want ik heb het maar bij 1 spel/applicatie tot nu toe gehoord (Bus simulator 2012). Benchmarks en stresstests (OCCT en Heaven) loopt ie goed door, al had ik al langer het idee dat de kaart ondermaats presteert (in bijv. BF3) in vergelijking met andere mensen met dezelfde kaart en ong. dezelfde setup. Is dit een goede reden om de kaart terug te sturen? En is het niet vreemd dat ik het maar bij 1 spel heb (en dan ook nog eens alleen tijdens het laden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
tobitronics schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:55:
En is het niet vreemd dat ik het maar bij 1 spel heb (en dan ook nog eens alleen tijdens het laden)?
Nee, dat is eigenlijk vrij normaal. Coil whine komt vaak voor als je veel frames per second maakt, wat het geval kan zijn als er geen frame limit is op een laad scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
iFez schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:08:
[...]

Nee, dat is eigenlijk vrij normaal. Coil whine komt vaak voor als je veel frames per second maakt, wat het geval kan zijn als er geen frame limit is op een laad scherm.
Dus om het probleem te reproduceren moet ik eigenlijk benchmarks op de laagste settings draaien om zo veel mogelijk fps te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

draai eens heaven, in het laatste scherm om heaven af te sluiten, heb ik ook alleen dan vreselijke coil whine. verder heb ik nooit coil whine. maar waarschijnlijk komt het omdat dat schermpje word uitgestuurd met zon 5000 frames per seconde.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Fordox schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:21:
draai eens heaven, in het laatste scherm om heaven af te sluiten, heb ik ook alleen dan vreselijke coil whine. verder heb ik nooit coil whine. maar waarschijnlijk komt het omdat dat schermpje word uitgestuurd met zon 5000 frames per seconde.
Ja ik had dus net ff fraps aangezet bij bus simulator en zag dat het laadscherm 1800fps gaf, enige moment wanneer die whined. Verder bij 1100 ook en bij 250 (heaven allerlaagste settings) zoemt ie erg maar piept ie niet. Bij het heaven afsluitscherm krijg ik echt een hele rare piep, een soort van vogelfluit die heel snel achter elkaar fluit :P . Maarja genoeg reden dus om m terug te sturen? Mooie gelegenheid om m up te graden :)

Vraagje m.b.t. de 7950 serie, hebben jullie ook sleeping dogs of de 3 voor niks deal (deus ex, dirt en nexuiz) erbij gehad? En moesten jullie daarvoor speciaal bij een geselecteerde winkel bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
tobitronics schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:29:
[...]

Ja ik had dus net ff fraps aangezet bij bus simulator en zag dat het laadscherm 1800fps gaf, enige moment wanneer die whined. Verder bij 1100 ook en bij 250 (heaven allerlaagste settings) zoemt ie erg maar piept ie niet. Bij het heaven afsluitscherm krijg ik echt een hele rare piep, een soort van vogelfluit die heel snel achter elkaar fluit :P . Maarja genoeg reden dus om m terug te sturen? Mooie gelegenheid om m up te graden :)

Vraagje m.b.t. de 7950 serie, hebben jullie ook sleeping dogs of de 3 voor niks deal (deus ex, dirt en nexuiz) erbij gehad? En moesten jullie daarvoor speciaal bij een geselecteerde winkel bestellen?
Ik kreeg er bij Sapphire niks biij in iedergeval, dat geld volgens mij maar bij sommige kaarten en sommige winkels, als je dat graag wil moet je even goed rond kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

dat is volgens mij alleen bij ghz edition kaarten van de 7970. (niet zeker)

maar ik weet niet of je je kaart daarvoor wel rma wilt doen, het gebeurd bijna nooit, het is niet schadelijk voor je kaart, en als je hem opstuurt zit je 1 a 2 weken zonder een gpu.

ik zou de moeite er niet voor doen, en misschien is het exemplaar dat je terug krijgt nog erger in whinen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Fordox schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:43:
dat is volgens mij alleen bij ghz edition kaarten van de 7970. (niet zeker)

maar ik weet niet of je je kaart daarvoor wel rma wilt doen, het gebeurd bijna nooit, het is niet schadelijk voor je kaart, en als je hem opstuurt zit je 1 a 2 weken zonder een gpu.

ik zou de moeite er niet voor doen, en misschien is het exemplaar dat je terug krijgt nog erger in whinen.
Ik kijk wel even wat cdromland zegt, als ik hun reviews lees zijn de aftersales heel goed en ik zit nog in mijn 6 maanden termijn. Voorlopig is het whinen alleen maar als ik er op ga letten dus het is niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
tobitronics schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:44:
[...]

Ik kijk wel even wat cdromland zegt, als ik hun reviews lees zijn de aftersales heel goed en ik zit nog in mijn 6 maanden termijn. Voorlopig is het whinen alleen maar als ik er op ga letten dus het is niet zo heel erg.
Als je Vsync aan zou zetten zou je er geen last meer van moeten hebben als het goed is (als het alleen bij hele hoge fps gebeurd)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
In 3DMark heb ik er ook last van en dan is de FPS toch echt niet zo hoog (helaas).

• MacGyvertje
nou het is iets laat maar ik heb net ook even 3dmark vantage gedraaid op preformance:

P26374

Details:
http://www.3dmark.com/3dmv/4315977

Bij 2 feature testen gaf de kaart heel kort coil whine bij idd 5000+ fps laadscherm (2sec. lang)

verder heb ik de kaarten nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Laatst online: 16-09 09:29
Ik wil aan de hand van de BBG van sept deze setup gaan bouwen. De 7870 Ghz edition is eigenlijk maar een fractie duurder dan de 7850 Twin Frozr versie uit de BBG (195 vs 211) en lijkt mij toch een noemenswaardige update. Bovendien heb ik het en der wel wat kritiek gelezen op de nieuwe Twin Frozr koeler?

En ik twijfel een beetje aan de keueze voor de 3 jaar oude Phenom II 965, maar het scheelt wel behoorlijk tov een I5 (85 euro vs 200 + iets duurder moederbord)

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 970 Extreme3€ 69,45€ 69,45
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,25€ 15,25
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 88,80€ 88,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,95€ 29,95
1Fractal Design Silent R2, 140mm€ 15,49€ 15,49
1Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5€ 211,95€ 211,95
1XFX Pro 550W€ 55,50€ 55,50
1Samsung 830 series 256GB€ 159,89€ 159,89
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 34,45€ 34,45
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 83,70€ 83,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Vind zelf altijd dat je bij 3DMark11 op extreme settings een beter beeld krijgt van de performance van de videokaart want dan blijft de cpu namelijk achterwege.
Ik haal hierbij X3781 punten met een gtx680 ondanks dat ik "maar" een X4-965 cpu heb.
Voor games is deze cpu nog prima ik wacht zelf totdat Haswell volgend jaar uitkomt met een upgrade.

[ Voor 19% gewijzigd door calsonic op 05-10-2012 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Royvveen schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 13:47:
Ik wil aan de hand van de BBG van sept deze setup gaan bouwen. De 7870 Ghz edition is eigenlijk maar een fractie duurder dan de 7850 Twin Frozr versie uit de BBG (195 vs 211) en lijkt mij toch een noemenswaardige update. Bovendien heb ik het en der wel wat kritiek gelezen op de nieuwe Twin Frozr koeler?

En ik twijfel een beetje aan de keueze voor de 3 jaar oude Phenom II 965, maar het scheelt wel behoorlijk tov een I5 (85 euro vs 200 + iets duurder moederbord)
Hoort niet in dit topic.

Hoort hier:

Desktop Aankoopadvies

[ Voor 72% gewijzigd door Format-C op 05-10-2012 17:54 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik ben van plan om of een 680 te halen of 2 7950's
heb ook een 1200w voeding.. alleen ik kan me nvidia 3d brillen dus niet meer gebruiken wat een nadeel is.

Plan is om dan tot de GK 110 komt bij amd te blijven en daarna over te stappen op Nvidia:P.

Alleen de 7950's halen toch met gemak de 1200mhz?
Kost namelijk geen drol 500 euro voor 2 kaarten.... das net zo duur als 1 680 8)7 8)7 8)7.

heb ook een i5 760 op 3.9 Ghz en 2x 8X pci-e slots 2.0.. dat zou snel genoeg moeten zijn

[ Voor 22% gewijzigd door A87 op 05-10-2012 20:48 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07 18:34
Heren,

Ik heb een MSI 7950 V2 (een 7950 met een 7970 PCB). Nu heb ik een Corsair H100 op de kop getikt en wil ik die monteren (doe ik dmv tie wraps), echter zit er nog een een iets verhoogde plaat rondom de chip zelf (het werd ergens anders al een shin genoemd). Hoe krijg ik deze eraf?

Voor de goede orde, ik bedoel deze protector om de chip heen:

Afbeeldingslocatie: http://img859.imageshack.us/img859/8725/shimfile1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik zou die ook laten zitten voor het geval dat, die dingen zitten over het algemeen echt onnoemelijk vast gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Cobra0000 schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 21:07:

als ik het geheugen verhoog dan wordt hij langzamer.
ja uiteraard, dan treedt corruptie op en dan worden gegevens opnieuw verzonden (nieuwe calls)
Ik draai meestal 1050/1450 met de gewone HD7970 in CF, eigenlijk is het ook zinloos om verder te gaan, aangezien ik overal genoeg fps haal en bovendien met v-sync. speel.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
-.-"
Zit echt te twijfelen tussen de asus 7970 DCII en de MSI R7970 Lightning...
Heb binnenkort een passief 3D scherm met 2x hdmi, 1x dvi-d (dual link dacht ik) (en ik dacht ook 1x d-sub)

Maar de MSI heeft geen hdmi en ik heb geen zin in een adapter (weer 100 euro oid..)
Maar de asus presteert iets minder...
Verschillende sites gaven zelfs benches waar de asus DCII trager is dan een Powercolour :s

Of zijn er andere kaarten die "beter" zouden werken?
(sta ook eventueel open voor 7870 CF oid)

Ik zie door de bomen het bos niet meer -.-"

Oh, de cpu is een X6 1090T @ 4.01Ghz en er zit 8GB ddr3 1600Mhz Geil geheugen in, voor zover dat relevant is voor een mogelijke keuze. Ben wel aan het kijken om in de nabije toekomst naar Intel over te stappen (mogelijk I7 ivm. zware cpu programma's)

[ Voor 18% gewijzigd door DCG909 op 07-10-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
Je kan altijd nog overclocken, dan is het prestatieverschil weg. Ik zou kijken naar de koeler ipv kloksnelheden. Ik heb zowel Twinfrozr III als DCII kaarten (geen 7970's maar 6970's) en ik vind beide koelers erg goed. Als je voor de ASUS gaat kan je denk ik niet mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik denk dat ik dan idd voor de ASUS ga (heb nu een 5870 v2 die best luid kan worden, maar goed presteerde)

Dit baarde me ook zorgen.....
http://www.tomshardware.c...erEdition,news-40278.html

(google translate van het duitse artikel)
http://translate.google.c...ichte-241108.html&act=url

Wat als dit ook met de Lightning is/wordt gedaan??
Die kaart staat ook bij nagenoeg alle tests bovenaan, dus ik heb zo'n vermoeden dat het ook het geval is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ik wil mijn 2x HD5850 vervangen voor 2x HD7950..

Nu heb ik een mATX board en weet ik dat mijn bovenste kaart momenteel al aardig warm wordt.

wat is wijsheid met al die verschillende koelers, ik vermoed dat een standaard amd design koeler het beste is gezien deze de kast uitblaast ivm een dual fan die de warmte intern houd..

Reden van upgrade is eyefinity met 3x 1920x1200 waar in meer geheugen voor nodig heb, Battlefield 3 wat gespeeld moet worden/ Far Cry 3 waar ik op zit te wachten :)

na wat reviews gelezen te hebben lijkt het dat een enkele HD7970 dit niet gaat trekken. want had liever 1 kaart gehad.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
K heb de MSI Lighting 7970 en kan BF3 prima spelen hoor. Speel alles op high/ultra en kan mijn videokaart nog verder overclocken. Verder speel ik meerdere spellen op EyeFinity wat allemaal prima gaat.

Zou als ik jou was toch voor de 7970 gaan en later nog een tweede erbij halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikheetkoen
Ik speel hier ook eyefinity games met een enkele 7950 (wel wat overklokt maargoed) en dat gaat prima. Speel BF3 op 5760x1080 met ongeveer 50-60 FPS op medium. Je zou nog voor een medium high mix kunnen gaan met een FPS van 40 maar ik vind dat een 7970 eyefinity nog prima trekt. Persoonlijk zou ik het de extra 300 euro die je moet investeren niet waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ikbengoofy schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:50:
na wat reviews gelezen te hebben lijkt het dat een enkele HD7970 dit niet gaat trekken. want had liever 1 kaart gehad.
GTX 680 dan?
Waterkoeling is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Olaf van der Spek schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:43:
[...]

GTX 680 dan?
Waterkoeling is ook nog een optie.
geheugen van 2GB en 256 bit bus... Dat ati momenteel het beste is voor een 3 monitor setup + battlefield staat eigenlijk wel vast.

Ik had veel gelezen over 30fps op ultra bf3. vandaar namelijk.. uiteraard ga ik overclocken en draait mijn huidige proc ook op 4800mhz dus denk met minimaal high (wat ik nu ook speel) wel goed zou moeten komen.

Ik wil er kwa "eyecandy" er niet op achteruit moeten (lees: momenteel alles op high/ultra op 1920x1200, ditzelfde wil ik kunnen op 5760x1200 :+ )

Ik hoef geen monster fps maar als ik smooth kan spelen, prima!

[ Voor 4% gewijzigd door ikbengoofy op 08-10-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Snap ik maar bij mij ziet het er echt super uit en ik wil ook alles op ultra. Aan de andere kant denk ik wel eens, al die mooie beelden. Hoevaak kijk je erna als je een snelle shooter speelt?

Wel ga ik over een jaartje een tweede 7970 erbij kopen. Voor de games van de toekomst.

Ga nu BF3 spelen en zal is kijken naar mijn instellingen en de fps.

[ Voor 11% gewijzigd door Wackmack op 08-10-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Versteegrob schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:53:
Snap ik maar bij mij ziet het er echt super uit en ik wil ook alles op ultra. Aan de andere kant denk ik wel eens, al die mooie beelden. Hoevaak kijk je erna als je een snelle shooter speelt?

Wel ga ik over een jaartje een tweede 7970 erbij kopen. Voor de games van de toekomst.
mee eens, maar het is iets met een gevoelskwestie dat "die het aankan" wat eigenlijk ook weer belachelijk is.

en eigenlijk hebben we het hier enkel over battlefield die echt zwaar is, Far Cry 3 zal een stuk minder vragen als het op dezelfde engine werkt als Far Cry 2. want die haalt hoge fpsen ook in eyefinitymode.

ik denk dat het verstandig is inderdaad voor een enkele HD7970 te gaan en later een 2de erbij te nemen. Beetje zelfde story als met mijn huidige 5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Net even gespeeld op alles ultra en het ging voor mijn gevoel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Versteegrob schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:18:
Net even gespeeld op alles ultra en het ging voor mijn gevoel prima.
dat klinkt goed, met welke resolutie?

ook montion Blur en gezelligheid?

[ Voor 7% gewijzigd door ikbengoofy op 08-10-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Laatst online: 05-06-2021
Iemand interesse in een 7970 Ghz editie OC? V&A aangeboden: Club3D Radeon HD 7970 GHz Edition royalAce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ikbengoofy schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:22:
[...]

dat klinkt goed, met welke resolutie?

ook montion Blur en gezelligheid?
5760x1080 ging echt dikke prima. 3e geworden van de 32 dus ben niet slecht, nu dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Versteegrob schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 16:39:
[...]

5760x1080 ging echt dikke prima. 3e geworden van de 32 dus ben niet slecht, nu dan :)
Klinkt goed, thanks voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
-.-"
G..dammit....
Waarom heeft de Asus 7970 DCII nou ook geen HDMI :s

Moet ik 3D films dan maar exclusief vanaf m'n laptop gaan spelen??? (alienware M17x R4)
Want m'n huidige 5870 heeft ook "maar" hdmi 1.3 en geen 1.4a voor 3D....

Ga denk ik morgen maar de Asus kaart bestellen bij Cd-romland breda, die leveren direct (als ze hem op vooraad hebben)
Misschien ook maar een extra 830 SSD kopen, die kingston is crap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Laatst online: 05-06-2021
De 7970 royalAce heeft wel hdmi: HDMI: 1x version 1.4a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DCG909 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 19:14:
-.-"
G..dammit....

Moet ik 3D films dan maar exclusief vanaf m'n laptop gaan spelen??? (alienware M17x R4)
Want m'n huidige 5870 heeft ook "maar" hdmi 1.3 en geen 1.4a voor 3D....

Ga denk ik morgen maar de Asus kaart bestellen bij Cd-romland breda, die leveren direct (als ze hem op vooraad hebben)
Misschien ook maar een extra 830 SSD kopen, die kingston is crap :(
Koop je daar toch een 640/630 of zo voor ?? Of je onboard kaart mocht je die hebben ?

Ik vind HDMI juist overbodig op een 670/680 of 690 en IMHO is het dan ook veel beter om zoveel mogelijk "normal sized" DisplayPort aansluitingen erop te knallen :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Het punt is wel dat asus dat dan ook gewoon standaard op z'n montioren moet zetten -.-"

idd, ik kan er nog een 630 voor bij kopen, kan ik gelijk hybride physx draaien, wat ook wel leuk is en andere cuda zooi.

Maar dat duurt dan nog een maandje, 7970+SSD=DCG909 blut :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Ik wilde 2 7950;s kopen.. toch maar niet gedaan omdat ik 2 3d brillen heb van nvidia :P beetje zonde anders

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
-.-"
G..dammit....
DVI -> HDMI adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 21:04
-.-"
G..dammit....
Heeft wel HDMI, maar d.m.v. een converter van DVI -> HDMI. Er zit 1 poort op die er speciaal voor bedoeld is:
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/global/products/0MltKGsARClFuQZQ/ioports2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
*whoops* :$ dubbelpost.

Om toch nog wat nuttigs toe te voegen: de DVI naar HDMI converter wordt ook gewoon meegeleverd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8CxMHkR4W0eeQAp5N6DbJQGH/medium.jpg

[ Voor 179% gewijzigd door Jorn1986 op 09-10-2012 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Maar dat is toch geen hdmi 1.4a?
Weet ook niet hoe nodig dat is... monitor is vandaag niet geleverd :(

Aflever adress is een bedrijfs adress en postNL denkt, hmm we leveren tussen 16.30 en 18.30...
Wat doen die knutselaars? gewoon niet leveren!

Hopelijk leveren ze morgen de graka + SSD wel op tijd, vaste bezorger op m'n huis adress dus ik ga er wel van uit, want anders ga ik voortaan shops contacteren niet via postnl naar mij te verzenden :(\

Hopelijk gaan displayport monitoren en tv's ook in prijs dalen, dan kan 1.2 eens gebruikt worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Ha,

Binnenkort gaat mijn huidige (inmiddels verouderde Radeon HD4670 1GB) videokaart in m'n game & htpc (vanwege laag verbruik). Dat betekent dat er voor mijn desktop systeem iets nieuws moet komen, iets krachtigers.

Ik heb enorm veel plezier gehad aan de 4670, ik denk dat 'ie er nu al meer dan 2 jaar inzit, en heb tot voor kort alle games prima kunnen spelen op 1680x1050 of 1920x1080, uiteraard wel soms met teruggedraaide settings. Maar nu merk ik dat echt nieuwe games niet meer zo goed draaien. Voorbeelden zijn BF3 (lage settings, krap 25fps), Shogun 2, World of Tanks. Misschien verbazen jullie dat ik hier nu pas last van krijg, maar dat komt doordat ik erg veel CoD gespeeld heb, en dat is nu eenmaal niet zo veeleisend... Ook MW3 gaat op volle settings en full hd nog tegen de 30fps aan!

Binnenkort komen er echter een aantal games aan die ik graag wil kunnen spelen op hoge settings, te weten Far Cry 3, Assassins Creed III en MoH Warfighter. Ook hoop ik betere framerates te halen met BF3 en Shogun 2 met een betere kaart. Ik ben dus op zoek naar iets wat daar sterk genoeg voor is. Ik ben een die-hard ATI / AMD fan, dus vandaar dat ik hier zit.

Ook omdat mijn 4670 inmiddels 3 generaties oud is en ik daardoor niet meer zo'n beeld heb van de prestatiewinst van de moderne HD7xxx kaarten ten opzichte van die van mij. Ik wil graag weten of ik enorme verbeteringen kan behalen (binnen het budget, uiteraard) of niet.

Eerst had ik vooral interesse in de HD7770 - GHz edition, maar nu zag ik dat bij Alternate de HD7850 royalQueen van Club3D nog maar €149,- kostte, en dat lijkt mij ook scherp geprijsd, aangezien die toch een stuk beter is dan de €120,- kostende 7770 (denk ik).
Max. budget is dus inderdaad €150, en ik zoek graag modellen die veel prestatie bieden voor het geld.
Ohja, heb destijds veel gekeken naar de HD6850, maar die is inmiddels beperkt leverbaar....

Overige specs:
- Intel Core 2 Quad Q6600 @2.4 GHz
- 4 GB DDR2-800 RAM
- Club3D Radeon HD4670 1GB
- Coolermaster Silent Pro M 600W
- Coolermaster HAF 922
- Win 7 Ultimate x86

T'is niet meer het nieuwste (basis aangeschaft in okt '10), maar voldoet nog prima en is behoorlijk snel doordat ik de boel altijd (software en hardwarematig) goed onderhouden heb. Ook zijn er van tijd tot tijd onderdelen vervangen, 't is dus een upgrade-pc, zoals het geheugen, voeding, en behuizing.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 13-09 16:30
Gewoon nu de HD7850 kiezen High settings zullen zeker mogelijk moeten zijn met deze kaart. En wanneer je budget het toelaat je CPU, MB en RAM upgraden als volgende stap om het maximale uit de HD7850 te kunnen halen. Voor rond de 250 EUR heb je een i5 (ivy bridge) , 8GB DDR3 en 1155 socket MB en zal je weer up to date zijn i.c.m de HD7850. Als je dan je oude CPU, MB, RAM en GPU verkoopt voor stel 100 EUR dan hoef je nog maar 150 EUR bij te leggen zo doe ik dat tenminste altijd.

[ Voor 13% gewijzigd door JT888 op 10-10-2012 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Hoezo kan ik niet het maximale uit de HD7850 halen met mijn huidige systeem? Want zoals gezegd, de prestaties in Windows / multitasking zijn nog helemaal prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
DCG909 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 23:12:
Maar dat is toch geen hdmi 1.4a?
Weet ook niet hoe nodig dat is... monitor is vandaag niet geleverd :(
Wanneer we in geval van HDMI het over 3D gaan hebben, is een dual-link DVI-poort (zoals op de ASUS kaart aanwezig is) de beste keuze, omdat je er maximaal 120Hz bij 1080P overheen kan sturen, in tegenstelling tot HDMI 1.4(a) dat gelimiteerd is tot 720P 50/60hz in 3D mode (100/120Hz) of 1080P 24Hz 3D mode (48Hz).

Dus... ondanks alle lof over HDMI1.4, kan je jouw nieuwe 3D monitor eigenlijk nog beter via de DVI-poort aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorn1986 op 10-10-2012 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durotan
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
ik had een korte vraag,

ik wil een 7970 lightning halen, maar ik zit met het probleem dat de kaart 4 mini display en 2 single link dvi connectors heeft.

ik heb zelf nog mini display naar hdmi liggen, zal die ook voldoen om mijn scherm normale resolutie te weergeven ( 2560x 1440) of moet ik dan echt op zoek naar een mini display naar display poort ( heb de dell u 2711 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Had je zo op Wikipedia kunnen vinden:
As of January 2012, the latest HD 7000 series graphics cards - along with a dual-link DVI connector and a HDMI connector - feature the ability to have two Mini DisplayPorts 1.2, allowing daisy-chaining up to six monitors, up to 4096x2160 (4K resolution) or 2560x1600p60 Stereoscopic 3D per display and high bit-rate audio from the same connector, optionally behaving like a single large display. A DisplayPort hub containing three dual-link DVI connectors is also available.
HDMI gaat niet lukken. Je hebt echt een mini displayport -> displayport adapter nodig.

EDIT: via de single-link DVI-uitgangen gaat het je niet lukken, maar het is ook volgens MSI's site geen probleem op de displayport:
Display Output (Max Resolution): 2560x1600.

[ Voor 23% gewijzigd door Jorn1986 op 11-10-2012 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

durotan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 17:20:
ik heb zelf nog mini display naar hdmi liggen, zal die ook voldoen om mijn scherm normale resolutie te weergeven ( 2560x 1440) of moet ik dan echt op zoek naar een mini display naar display poort ( heb de dell u 2711 )
Dell U2711 (heb em zelf ook) support geen 2560x1440 resolutie over HDMI
Pagina: 1 ... 20 ... 41 Laatste