AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

overdoseh schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 20:51:
[...]

Als ik FN+F7 doe dan krijg ik een resolutie van 800x600 en dan klopt er helemaal niks meer van. Dan gebruik ik dus geen videokaart. Ik heb het idee dat ik perongeluk iets geupdate heb, van catalyst control centre. Maar nu kan ik het zovaak opnieuw instaleren als ik wil, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Zelfs niet als ik via de dell site inlog en mijn drivers download. :F
Ik heb ook die laptop (alleen dan met GTX680m) en ik heb de mogelijkheid om op de .exe rechtermuisknop te drukken en dan te selecteren met welke GPU ik deze applicatie wil draaien. Alhoewel ik dit nog nooit heb gebruikt, omdat Optimus gewoon goed werkt maar voor jouw zou het uitkomst kunnen bieden.

Deze vraag had je misschien beter in het Alienware topic kunnen stellen.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Even stiekum een kort vraagje tussendoor; zijn de huidige 7950's, zoals de Sapphire, nog steeds makkelijk naar 1100/6000 (of beter) te klokken? Binnenkort maar ff een nieuw PC'tje in elkaar schroeven (heb een half jaartje zonder gedaan om af te kicken), en ik heb liever een (overklokte) 7950 dan en 660Ti als ik de reviews lees. Helemaal als de 7950 nog steeds zo goed OC'ed. Dan is die imho toch een stuk rapper?

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 21-08-2012 12:24 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
Even een vraagje voor de 7870 en de 7950 gebruikers,

Ik zit een beetje in mijn hoofd om van mijn CFX 6870 af te gaan en op te stappen naar de nieuwe generatie.
Maar de 7870 en 7950 liggen mij beide goed, qua performance to price.

Later wordt er weer een CFX setup gemaakt.

Nu wil ik niet teveel performance verliezen van wat ik nu heb, dus dacht ik voor een 7950 te gaan.

Iemand die me van gedachte kan veranderen? Heb de nodige benchmarks bekeken en maakt het kiezen niet echt makkelijker

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:46

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

De afgelopen maand mijn nieuwe systeem gebouwd: inventaris: Gaming PC

Eerst een vraag, dan wat ervaringen:

Dit is de eerste keer dat ik met de HD7950 een dergelijk high-end graphics kaart heb, dus wil ik even controleren of het gedrag dat ik zie normaal of reden voor RMA is.

Wanneer ik de PC opstart en Windows (7 x64) begint te laden hoor ik na een paar seconden (terwijl het geanimeerde windows logo op zwarte achtergrond zichtbaar is) een paar relais klikken. Op dat moment bevriest de animatie en knippert het halve scherm een paar keer felgroen/rood/blauw.
Hierna hervat het opstarten weer normaal, het systeem is verder stabiel (na enige tweaks).

Ik hoop dat het normaal is. Het schijnt mij plausibel dat de relais die ik kan horen schakelen getriggered worden doordat windows de kaart inschakelt (driver laadt) - alleen dat dat hoorbaar is en hij dan even bevriest en knippert is mij nieuw.

Verdere ervaringen, specifiek de Club3d HD7950 royalKing:

Ik heb hem nu vrij bescheiden op 900/1300 geklokt. Op 925/1325 begonnen er sporadisch artefacten te ontstaan in het hoofdmenu van Civ 5.

Civilization V in DX11 met CCC 12.6 liep regelmatig vast met de melding "FXGRenderer11:Present failed=DXGI_ERROR_DEVICE_REMOVED Driver Failure". (Lijkt gefixt, maar moet nog langer testen).

Skyrim stotterde bij verticale camerabeweging. (workaround = borderless maximized windowed mode).

Verder is de kaart ruim voldoende stil (dit was mijn voornaamste criterium).
1 Speelsessie heb ik laten loggen door GPU-Z, daar is hij niet boven de 70°C uitgekomen - en dat is met een geluidskaart in het PCIe x1 slot 7 mm onder de koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

er zitten geen relais in een computer... geen enkel onderdeel (misschien in een cd speler).
en kleursverandering is nooit goed. heb je dat ook bij standaard kloks?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

yzx schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 18:16:

Ik zit een beetje in mijn hoofd om van mijn CFX 6870 af te gaan en op te stappen naar de nieuwe generatie.

Nu wil ik niet teveel performance verliezen van wat ik nu heb, dus dacht ik voor een 7950 te gaan.

Iemand die me van gedachte kan veranderen? Heb de nodige benchmarks bekeken en maakt het kiezen niet echt makkelijker
Je wil dat we je van gedachten gaan veranderen?
Als je het kan betalen zou ik voor de 7950 gaan. Wel even wachten totdat de nieuwe prijsverlaging goed is doorgevoerd. ;)
Moby Dick schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:46:
Eerst een vraag, dan wat ervaringen:

Dit is de eerste keer dat ik met de HD7950 een dergelijk high-end graphics kaart heb, dus wil ik even controleren of het gedrag dat ik zie normaal of reden voor RMA is.
Download eens OCCT en draai de GPU stabiliteitstest. De royal king draait standaard op 850/5000 volgens de specs. Misschien heb je gewoon een slechte batch die slecht overclocked.

Mijn MSI 7950 Twin Frozr gaat in ieder geval naar 950/1575 (6300) stabiel zonder voltageverhoging.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
DanielWW2 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:17:
[...]

Je wil dat we je van gedachten gaan veranderen?
Als je het kan betalen zou ik voor de 7950 gaan. Wel even wachten totdat de nieuwe prijsverlaging goed is doorgevoerd. ;)
Wist het niet zeker daarom de vraag :P

En eerst moet 1 6870 verkocht geraken voor er een 7950 komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:58

Grudgie

PSN: Grudgie7

pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition

is ook al wat goedkoper geworden :)

Tussen

pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition

en

pricewatch: XFX Radeon HD7950 Black Edition Double Dissipation

zit een prijsverschil van €25 en een 100Mhz verschil, denk dat je die 100Mhz er ook wel zelf bij kan OC'en of nog zelfs die nieuwe bios op de kaart kan flashen en heb je dezelfde snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Maar had in begin toen die DDE uitkwamen dat die koelers niet zo goed en stil waren?

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21

Ik heb dezelfde weg bewandeld.

Ik had ook een HD6870CF setup en ben vervolgens naar een HD7950 overgestapt.

Ik nog geen dag spijt van deze overstap gehad. ;)
Moby Dick schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 14:46:
De afgelopen maand mijn nieuwe systeem gebouwd: inventaris: Gaming PC
...
Verdere ervaringen, specifiek de Club3d HD7950 royalKing:

Ik heb hem nu vrij bescheiden op 900/1300 geklokt. Op 925/1325 begonnen er sporadisch artefacten te ontstaan in het hoofdmenu van Civ 5.
Ik heb ook de Club3D RoyalKing. En ik heb spijt ervan dat ik de Club3D kaart heb gekozen, i.p.v. MSI, Sapphire of ASUS.

De GPU van de RoyalKing zou volgens de site van Club3D "cherrypicked" zijn. Nou, dus niet!

Ik haal ook maar slechts 950Core/1350Mem. Boven deze waarden krijg ik lockups/freezes (te hoge Core) en artefacts (te hoge Mem). Dit heb ik ongeacht met welke Mv ik heb ingesteld.

Dit terwijl van de 52 reviews er slechts 3 zijn die geen OC halen van >1000Mhz op de Core! ;(
Dus wat mij betreft geen Club3D meer!

[ Voor 4% gewijzigd door Indy91 op 23-08-2012 07:25 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Met de hudige prijzen zou ik voor die 60 euro meer een HD7950 pakken en die lekker overclocken :) Ik denk dat je je CF setup dan niet eens zal missen qua performance :)

Vandaag komt als het goed is mijn Accelero Xtreme 7970 binnen. Eens kijken wat me R7970 Lightning kan zodra die cooler er op zit.
Indy91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:18:
[...]
Ik heb ook de Club3D RoyalKing. En ik heb spijt ervan dat ik de Club3D kaart heb gekozen, i.p.v. MSI, Sapphire of ASUS.

De GPU van de RoyalKing zou volgens de site van Club3D "cherrypicked" zijn. Nou, dus niet!

Ik haal ook maar slechts 950Core/1350Mem. Boven deze waarden krijg ik lockups/freezes (te hoge Core) en artefacts (te hoge Mem). Dit heb ik ongeacht met welke Mv ik heb ingesteld.

Dit terwijl van de 52 reviews er slechts 3 zijn die geen OC halen van >1000Mhz op de Core! ;(
Dus wat mij betreft geen Club3D meer!
Heel erg unlucky. Ik heb nog geen een HD7xxx kaart gehad (en dat zijn er inmiddels iets van 7 a 8) die geen 1000 MHz core deed. Hell laagste was 1050 MHz. Dus dit is extreem slecht. Hoeveel volt krijgt de GPU? en werkt het aanpassen in bv afterburner wel? Ik zou ook eens lagere voltages proberen als hij 1.175v gebruikt. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een Low votlage GPU had en die ging dan beter clocken.

[ Voor 41% gewijzigd door Astennu op 23-08-2012 07:48 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Indy91
Astennu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:44:
[...]
Heel erg unlucky. Ik heb nog geen een HD7xxx kaart gehad (en dat zijn er inmiddels iets van 7 a 8) die geen 1000 MHz core deed. Hell laagste was 1050 MHz. Dus dit is extreem slecht. Hoeveel volt krijgt de GPU? en werkt het aanpassen in bv afterburner wel? Ik zou ook eens lagere voltages proberen als hij 1.175v gebruikt. Ik heb ook wel eens gehad dat ik een Low votlage GPU had en die ging dan beter clocken.
Inderdaad erg unlucky. Ik zou er vrede mee hebben als het een standaard kaart zou zijn. Echter Club3D beweert op hun site dat de GPU's op de RoyalKing cherrypicked zouden zijn. Als ik dan kijk welke snelheden ik maximaal kan halen op deze zogenaamde cherrypicked GPU's, voel ik met toch een klein beetje bedonderd door Club3D.

Ik heb hogere snelheden (>950Core en >1350Mem) getest met Afterburner, Trixx en de ASUS overclock tool.
Ik heb tevens getest met de beide bios standen en op verschillende voltages 1.050v, 1.100v, 1.150v en 1.200v.
Het rare is met MSI Kombuster kan ik hogere clocks testen, echter in Battlefield3 krijg ik met dezeflde clocks lockups/artefacts.

Wellicht heb ik ook een Low Voltage GPU te pakken?
Ik zal eens gaan testen op 995v of 1.000v.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Indy91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 10:08:
[...]

Inderdaad erg unlucky. Ik zou er vrede mee hebben als het een standaard kaart zou zijn. Echter Club3D beweert op hun site dat de GPU's op de RoyalKing cherrypicked zouden zijn. Als ik dan kijk welke snelheden ik maximaal kan halen op deze zogenaamde cherrypicked GPU's, voel ik met toch een klein beetje bedonderd door Club3D.
Ik zou ze dan zeker even een mailtje sturen want met een Normale kaart haal je 1000 eigenlijk altijd.
Ik heb hogere snelheden (>950Core en >1350Mem) getest met Afterburner, Trixx en de ASUS overclock tool.
Ik heb tevens getest met de beide bios standen en op verschillende voltages 1.050v, 1.100v, 1.150v en 1.200v.
Het rare is met MSI Kombuster kan ik hogere clocks testen, echter in Battlefield3 krijg ik met dezeflde clocks lockups/artefacts.

Wellicht heb ik ook een Low Voltage GPU te pakken?
Ik zal eens gaan testen op 995v of 1.000v.
Zou kunnen. Waar meet je de voltages mee? want als je 1.2v instelt hoeft het niet zo te zijn dat de GPU ook 1.2v doet kan best zijn dat er niets verandert. Met GPU-Z kun je het als het goed is uitlezen. En anders kun je altijd op de kaart gaan meten.

Sommige low voltage GPU (high leakage) hebben standaard ook een lager voltage namelijk 1.123v of zelfs 1.09. Mijn huidige lightning is 1.123v en hier voor had ik een refferenced met 1.09. Op 1.175 verbruiken ze ook wat meer dan een normale chip die 1.175 doet maar doen ze beide wel 1200+.

Die Refferenced kaart ging bij voltages hoger dan 1.168v slechter overclocken. Dus je zou het kunnen proberen. Maar je moet wel iets hebben zodat je kunt zien dat hij ook echt die voltages verhoogt of verlaagt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:23
Ik heb mijn nieuwe sapphire 7970 dual-x nu een paar dagen binnen. En ik heb al een beetje lopen spelen met de clocks.

Ik ben begonnen op 1050 en dan stapjes van 50. Waarbij ik uiteindelijk ben uitgekomen op 1100. Bij het geheugen heb ik dit ook gedaan, maar die komt niet verder dan 1500. De kaart wordt op dit moment in games niet warmer dan 50-55 graden.
Ik heb ook nog een beetje lopen spelen met het voltage. Met 1250, kom ik uit op 1200 voor de core. Maar de temps in kombustor werden voor mij te hoog (tegen de 80 graden, met fans op 100%)

Uiteindelijk wel een klein beetje teleurgesteld, had gehoopt om iets verder te komen zonder het voltage te verhogen.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Indy91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:18:
Ik had ook een HD6870CF setup en ben vervolgens naar een HD7950 overgestapt.

Ik nog geen dag spijt van deze overstap gehad. ;)
Hoe is de performance ten opzichte van de CF setup? Is de FPS in benchmarks hoger of lager? En hoe is de spelervaring?

• yzx
Astennu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 07:44:
[...]

Met de hudige prijzen zou ik voor die 60 euro meer een HD7950 pakken en die lekker overclocken :) Ik denk dat je je CF setup dan niet eens zal missen qua performance :)
De simpele XFX 7950 DD, de niet core of BE.

Deze clocked even goed over als de BE niet? Beside dat ik van 800mhz begin ipv 900nhz

Zeara schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 11:59:
Ik heb mijn nieuwe sapphire 7970 dual-x nu een paar dagen binnen. En ik heb al een beetje lopen spelen met de clocks.

Ik ben begonnen op 1050 en dan stapjes van 50. Waarbij ik uiteindelijk ben uitgekomen op 1100. Bij het geheugen heb ik dit ook gedaan, maar die komt niet verder dan 1500. De kaart wordt op dit moment in games niet warmer dan 50-55 graden.
Ik heb ook nog een beetje lopen spelen met het voltage. Met 1250, kom ik uit op 1200 voor de core. Maar de temps in kombustor werden voor mij te hoog (tegen de 80 graden, met fans op 100%)

Uiteindelijk wel een klein beetje teleurgesteld, had gehoopt om iets verder te komen zonder het voltage te verhogen.
Tja ik zou dat niet zijn. Het is geen goede score maar ook geen super slechte. De kaarten die zonder verging 1200 doen zijn zeer zeldzaam. Wat is je voltage eigenlijk? misschien heb je een high leackage part met een lagere standaard v-gpu of heeft sapphire het voltage misschien standaard al verlaagd. Ik zou even met GPU-Z kijken wat je hebt.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:25:
[...]

Hoe is de performance ten opzichte van de CF setup? Is de FPS in benchmarks hoger of lager? En hoe is de spelervaring?
Hogere FPS zegt helaas weinig. Het gaat om de latency en die ligt bij SLI en CF veel hoger. Ik heb 7970 CF getest met 8x AA en 16XAF in mass effect. Ik had dan 85 FPS. Maar een single card met 45 fps voelde veel soepeler ondanks dat de FPS lager was. Je moet een heel veel hogere FPS hebben wil SLI of CF veel soepeler aanvoelen.
yzx schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:25:
[...]

De simpele XFX 7950 DD, de niet core of BE.

Deze clocked even goed over als de BE niet? Beside dat ik van 800mhz begin ipv 900nhz
BE = black edition? het ligt aan het prijs verschil. Maar het is geluk hebben hoe je kaart clockt. Ik denk dat 900 MHz kaarten niet speciaal hand picked zijn. De coolers van XFX kaarten schijnen niet al te best te zijn. Sapphire doet het veel beter maar die is ook veel duurder. Dan kun je denk ik beter een Artic Mono Plus cooler er op zetten ik weet niet wat die dingen kosten maar ik verwacht iets van 20-25 euro. Dus houd dat even in je achterhooft bij het kiezen van een kaart. Als de sapphire 10-20 euro duuder is duidelijk daar voor gaan want die cooler is gewoon goed. Bij meer dan dat kun je misschien beter zelf een losse cooler kopen is dan goedkoper.

• yzx
Astennu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:32:

[...]

BE = black edition? het ligt aan het prijs verschil. Maar het is geluk hebben hoe je kaart clockt. Ik denk dat 900 MHz kaarten niet speciaal hand picked zijn. De coolers van XFX kaarten schijnen niet al te best te zijn. Sapphire doet het veel beter maar die is ook veel duurder. Dan kun je denk ik beter een Artic Mono Plus cooler er op zetten ik weet niet wat die dingen kosten maar ik verwacht iets van 20-25 euro. Dus houd dat even in je achterhooft bij het kiezen van een kaart. Als de sapphire 10-20 euro duuder is duidelijk daar voor gaan want die cooler is gewoon goed. Bij meer dan dat kun je misschien beter zelf een losse cooler kopen is dan goedkoper.
Na wat research over de BE ( niet de belgen edition maar de black edition :+ ) ziet die koeler er niet slecht uit :?

Maar heb tevens liever een goede koeler dan er na de rand nog een aftermarket op de zetten.

Zat zelf te kijken naar een HIS of Powercolour maar die zitten boven de meeste kaarten :P

• Grudgie

Grudgie

XFX heeft wel weer 1 van de mooiste kaarten.

• yzx
Grudgie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:50:
XFX heeft wel weer 1 van de mooiste kaarten.
Als ik een mooie kaart wil koop ik een DEVIL 13 7970x2 :+

Daar gaat het niet om :P hij moet goed zijn.

Je koopt toch ook geen Lambo met een 1400cc er in ofwel? 8)7

• Indy91
Olaf van der Spek schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:25:
[...]

Single HD6870 (Map Caspian Border = een van de zwaarste mappen):
1080P@high settings, 0 MSAA, FXAA max, HBAO on: stabiele 50-55 fps

Crossfire HD6870 (diverse buitenmappen zoals Caspian, Firestorm, Kharg etc.):
1080P@high settings, 0 MSAA, FXAA max, HBAO on: stabiele 65-80 fps.

Single HD7950OC (950/1350) (Map Caspian Border = een van de zwaarste mappen):
1080P@ultra settings, 0 MSAA, FXAA max, HBAO on: stabiele 50-60 fps

Ik zal binnenkort eens testen wat de HD7950OC doet in BF3 1080P@high settings.

Daarnaast voelt een single HD7950OC@50-60 fps veelt soepeler aan dan een CF6870@65-80 fps i.v.m. microstuttering. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 23-08-2012 13:06 ]

yzx schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 12:49:
[...]

Na wat research over de BE ( niet de belgen edition maar de black edition :+ ) ziet die koeler er niet slecht uit :?

Maar heb tevens liever een goede koeler dan er na de rand nog een aftermarket op de zetten.

Zat zelf te kijken naar een HIS of Powercolour maar die zitten boven de meeste kaarten :P
Die cooler van Sapphire is de beste. Daar na die DCII van Asus maar die is 3 slot. Windforce van Gigabyte is ook erg goed.
Indy91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:05:
[...]

Single HD6870 (Map Caspian Border = een van de zwaarste mappen):
1080P@high settings, 0 MSAA, FXAA max, HBAO on: stabiele 50-55 fps

Crossfire HD6870 (diverse buitenmappen zoals Caspian, Firestorm, Kharg etc.):
1080P@high settings, 0 MSAA, FXAA max, HBAO on: stabiele 65-80 fps.

Single HD7950OC (950/1350) (Map Caspian Border = een van de zwaarste mappen):
1080P@ultra settings, 0 MSAA, FXAA max, HBAO on: stabiele 50-60 fps

Ik zal binnenkort eens testen wat de HD7950OC doet in BF3 1080P@high settings.

Daarnaast voelt een single HD7950OC@50-60 fps veelt soepeler aan dan een CF6870@65-80 fps i.v.m. microstuttering. ;)
Nu is het niet echt een eerlijke test nee :)
Ja dat is ookw at ik hierboven beschreef. Dat is de rede dat ik geen CF of SLI meer gebruik. Doe mij maar een snelle overgeclockte Single GPU kaart :)

• Zeara
[...]

Tja ik zou dat niet zijn. Het is geen goede score maar ook geen super slechte. De kaarten die zonder verging 1200 doen zijn zeer zeldzaam. Wat is je voltage eigenlijk? misschien heb je een high leackage part met een lagere standaard v-gpu of heeft sapphire het voltage misschien standaard al verlaagd. Ik zou even met GPU-Z kijken wat je hebt.
Ik had meer gehoopt op een stabiele 1150 zonder verhoging. Of dat de temperatuur misschien wat lager zou blijven.

Maar VDDC in trixx staat op 1175, en GPU-Z zegt dat het onder load 1143 is.

• Indy91
Zeara schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:39:
[...]

Ik had meer gehoopt op een stabiele 1150 zonder verhoging. Of dat de temperatuur misschien wat lager zou blijven.

Zonder verhoging kwam je toch tot: 1100Core/1500Mem?

Als je de vergelijkende cijfers van de HD7950 OC Roundup (maar liefst 46 HD7950OC resultaten van hardware sites) bekijkt, dan blijkt dat:
  • Gemiddelde Core OC over 46 kaarten getest: 1080 Mhz (met én zonder voltage tweak)
  • Gemiddelde Mem OC over 46 kaarten getest: 1525 Mhz (met én zonder voltage tweak)
Je kaart scoort zonder voltage tweak sowieso bovengemiddeld.
Dus je hoeft niet te treuren. :)

Zeara schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:39:
[...]

1150 zonder vergoing zijn de betere kaarten. Je zit echt niet slecht. Mijn Lightining doet ook maar 1125 en dan heb je een MSI Lightning te pakken. Als de temps te hoog worden moet ik zelfs naar 1100 (boven de 95c)

Nu merk ik wel dat mijn kaart goed schaalt met lagere temperateren. Als het goed is heb ik vandaag mijn Accelero Xtreme binnen. Dit moet de full (furmark +20% powertune) load temp toch wel maar een graad of 25 kunnen verlagen. Ik ben benieuwd hoe ver ik dan kom. Ik hoop op 1150 misschien 1175. Maar dat lijkt me al erg veel verschil door puur cooling. Met Furmark kon ik tot 1200 als de temps maar onder de 65 bleven. Maar goed games belasten toch op een iets andere manier. En dit waren korte runs want anders ging de temp er overheen. Laat ik em op 1125 draaien zit ik met 100% fan speed op 91c (afhankelijk van de kamer temp)

Ik zal het gaan zien :)

• Zeara
Hmmm, dan had ik te hoge verwachtingen :P

Maar ik ga 1150 toch nog eens proberen. Die had ik wel redelijk stabiel volgens mij, maar toen ben ik verder gegaan met voltage verhogen etc. Om vervolgens weer terug te keren naar die 1150 op stock voltage, maar toen kreeg ik dus lock ups.

Aan de andere kant, de kaart doet precies wat ik wil wat ie doet. Dus overclocken heeft eigenlijk geen zin buiten om kijken hoe ver dat ik hem krijg ;)

• Grudgie

Grudgie

Sommige 7950 kaarten zijn ook weer duurder geworden :S

Edit: Ah nevermind, prijzen zijn weer normaal :P

Edit 2: En nu zijn ze toch weer duurder geworden. De pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition was eerst 261 en nu 289.

[ Voor 84% gewijzigd door Grudgie op 23-08-2012 14:27 ]

• yzx
Grudgie schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 14:24:
Sommige 7950 kaarten zijn ook weer duurder geworden :S

Edit: Ah nevermind, prijzen zijn weer normaal :P

Edit 2: En nu zijn ze toch weer duurder geworden. De pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition was eerst 261 en nu 289.
4Launch had een OP=OP actie op 4 stuks die ze nog hadden

• Grudgie

Grudgie

Oh oke, dan zal dat het wel zijn geweest. He bah, nu is alleen die Club 3D leuk, alleen heb het niet zo op Club 3D. Dan nog maar ff afwachten hoe het de komende weken gaat qua prijzen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:59:
Nu merk ik wel dat mijn kaart goed schaalt met lagere temperateren. Als het goed is heb ik vandaag mijn Accelero Xtreme binnen.
Is de Accelero Xtreme dan zoveel beter dan de cooler van de MSI Lighting? Dacht dat die standaard al een goede cooler had.

• Zeara
Indy91 schreef op donderdag 23 augustus 2012 @ 13:54:
[...]

Zonder verhoging kwam je toch tot: 1100Core/1500Mem?

Als je de vergelijkende cijfers van de HD7950 OC Roundup (maar liefst 46 HD7950OC resultaten van hardware sites) bekijkt, dan blijkt dat:
  • Gemiddelde Core OC over 46 kaarten getest: 1080 Mhz (met én zonder voltage tweak)
  • Gemiddelde Mem OC over 46 kaarten getest: 1525 Mhz (met én zonder voltage tweak)
Je kaart scoort zonder voltage tweak sowieso bovengemiddeld.
Dus je hoeft niet te treuren. :)
Ik heb een 7970 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Iemand ervaring met de MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC

http://nl.hardware.info/r...rgelijkingstest-conclusie
pricewatch: MSI R7950 Twin Frozr 3GD5/OC

Tot hoe ver heb je hem kunnen overclocken?

[ Voor 87% gewijzigd door Wackmack op 24-08-2012 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hogere FPS zegt helaas weinig. Het gaat om de latency en die ligt bij SLI en CF veel hoger. Ik heb 7970 CF getest met 8x AA en 16XAF in mass effect. Ik had dan 85 FPS. Maar een single card met 45 fps voelde veel soepeler ondanks dat de FPS lager was. Je moet een heel veel hogere FPS hebben wil SLI of CF veel soepeler aanvoelen.
Weet ik, daarom vraag ik ook naar zijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Laatst online: 23-06 15:59
weet iemand wat de max temp is van mijn 7970 royal king.
omdat sleeping dogs hem op 102C brengt. en 100 klinkt wel erg veel he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
[...]

[...]

[...]

Lees je verhaal over letancy. Hoe moet ik dit interpreteren? Spelen de meeste gamen in Crossfire niet fijn? Of ben jij heel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
rayhvh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 00:44:
weet iemand wat de max temp is van mijn 7970 royal king.
omdat sleeping dogs hem op 102C brengt. en 100 klinkt wel erg veel he..
lolwhut, draait je fan wel? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Laatst online: 23-06 15:59
yzx schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 01:10:
[...]

lolwhut, draait je fan wel? 8)7
ja allebij op 100%.
het is crossfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hoe is jullie EyeFinity ervaring? Lees dat steeds meer mensen het hebben hier. Misschien een algemeen topic over EyeFinity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
rayhvh schreef op zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:53:
[...]

ja allebij op 100%.
het is crossfire
Beide kaarten worden zo warm? Ik weet niet wat voor kast je hebt, maar je airflow is erg belangrijk met CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Hi!

Ik kan de keus maar niet maken tussen de 7970 in crossfire en de 670 in SLI.
Qua prijs liggen ze dichtbij elkaar net zoals de prestaties.

Wat zou nou de reden zijn om voor de 7970 te kiezen? Het extra geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

tsja dan si het maar net waar je je comfortabeler bij voelt.
ik zou zelf voor amd gaan voor de eyefinity mogelijkheden, maar nvidia heeft daarintegen een betere ondersteuning voor 3d monitoren.

het is maar net wat je wilt, puur voor welke kant je gaat qua drivers en ondersteuning. maak daar een lijstje van dmv heel veel te googlen en kijk naar wat je het beste aanspreekt. dit is puur persoonlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je recente drivers (12.8) installeren als je zowel een 7 serie als een 3 serie in je PC hebt?
Of ben je dan veroordeeld tot 12.6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:06:
Kun je recente drivers (12.8) installeren als je zowel een 7 serie als een 3 serie in je PC hebt?
Of ben je dan veroordeeld tot 12.6?
Als de support er voor je 3serie bij zit dan wel hoor anders ben je gedoomed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
yzx schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:08:
Als de support er voor je 3serie bij zit dan wel hoor anders ben je gedoomed
Nope, 12.6 is de laatste voor 3 en 4 serie dacht ik. Lekker dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
I can has 7950?

Zondag op geen stock bestelt en vandaag hier ( in Belgie )

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/xta4m.jpg

Vaarwel CFX 6870 :w

zo nu hem maar eens proberen pijn te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ben benieuwd hoe die GB HSF is vergeleken met de Sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:49:
Ben benieuwd hoe die GB HSF is vergeleken met de Sapphire.
Bedoel je bench wise? De Sapphire loopt sneller dit beesje is nog 100% stock behalve de fan profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Vooral qua geluid & koeling. 7950 performance is redelijk bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 19:16:
Vooral qua geluid & koeling. 7950 performance is redelijk bekend
Atm met wat minecraft en een hd filmpje op mijn 2descherm loopt hij op 47graden met 30% fan op ong 50% load :P en ik hoor em niet vanaf 70% fan hoor ik iets of wat fan

EDIT : Caspian border had ik op 1920x1080 op high x16aa en dat gedoe een fps van rond de 35, ff geOCed naar de Sapphire 7950 OC speeds, ineens 15-20 fps erbij _/-\o_ waar het probleem lag van de lage fps ik niet weet maar het draait zalig nu >:)

[ Voor 25% gewijzigd door yzx op 03-09-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Heb de msi 7970 lighting besteld! Super vet. Mijn laatste goede kaart was de 7950X2 uit 2005 dus dat is alweer een tijdje geleden. Ik heb een videokaart nog nooit over geclocked. Met welke software kan ik het beste de videokaarten overclocken? Las ergens dat ik de stroom toevoer kan toevoegen zodat die snel sneller wordt alleen hoe doe ik dat? Via de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
MSI heeft een eigen OC tool heet MSI afterburner :) gebruik die ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Oké dan ga ik die gebruiken. Kan ik daarmee de stroom ook verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Versteegrob schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:10:
Jep die moet je wel unlocking in de opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik vroeg me eigenlijk iets af over mijn MSI 7950 twin frorz.
Ik heb deze namelijk zonder voltageverhoging OCed naar 950/6300 en dit is stabiel. Ik vraag me alleen af waarom ik de core niet stabiel naar 1000 mhz kan krijgen. In de GPU test van OCCT is het namelijk meteen errors bij 950+. Nu zat ik eens de voltages te checken en mijn kaart idled op 0.85v en gaat bij BF3 MP maar naar 1.09v wat mij redelijk laag lijkt als ik een beetej rondkijk op het internet en dit topic. Nu vraag ik me af of ik gewoon heel erg pech heb met mijn GPU of dat MSI de voltages expres zo laag heeft gezet?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Versteegrob schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:10:
De videokaart zal vanzelf meer stroom verbruiken als je de spanning of frequentie verhoogd. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DanielWW2 schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:35:
Ik heb deze namelijk zonder voltageverhoging OCed naar 950/6300 en dit is stabiel. Ik vraag me alleen af waarom ik de core niet stabiel naar 1000 mhz kan krijgen. In de GPU test van OCCT is het namelijk meteen errors bij 950+. Nu zat ik eens de voltages te checken en mijn kaart idled op 0.85v en gaat bij BF3 MP maar naar 1.09v wat mij redelijk laag lijkt als ik een beetej rondkijk op het internet en dit topic. Nu vraag ik me af of ik gewoon heel erg pech heb met mijn GPU of dat MSI de voltages expres zo laag heeft gezet?
met msi afterburner kun je al je voltages aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Fordox schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:41:
[...]

met msi afterburner kun je al je voltages aanpassen.
Daar ben ik bekent mee maar ik wil eigenlijk niet boven stock voltage gaan vanwege de levensduur. Ik vraag me alleen af waarom de voltage van mij zo laag lijkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

de levensduur word er tegenwoordig niet zeer verminderd op als je de voltage verhoogt. dan gaat ie een keer van de 20 jaar naar de 18 jaar.
meeste gpu's gaan binnen 20 jaar ook wel kapot, maar dat is meestal een andere reden dan de core voltage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mede-Tweakers!

Ik heb jullie expertise nodig bij een keuze die ik niet doorgehakt krijg!
Ik wil mijn ouwe trouwe HD5850 eindelijk op pensioen laten gaan en vervangen door een HD7950. Nu geraak ik er maar niet uit dewelke ik kopen zal..

Mijn oog is gevallen op volgende 2 kaarten:

-Gigabyte Radeon HD7950 Windforce 3
-XFX Radeon HD7950 DD Black Edition

Volgens mij is de XFX sowieso sneller met zijn 5500Mhz OC, maar is deze prestatiewinst de extra 30 euro waard en is dit overall een goede kaart? Want na het lezen van wat reviews blijkt ie altijd wel warm te lopen on load..

Alle raad is welkom, ook voorstellen van eventuele andere 7950's altijd welkom!!

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:16:
Hoi mede-Tweakers!

Ik heb jullie expertise nodig bij een keuze die ik niet doorgehakt krijg!
Ik wil mijn ouwe trouwe HD5850 eindelijk op pensioen laten gaan en vervangen door een HD7950. Nu geraak ik er maar niet uit dewelke ik kopen zal..

Mijn oog is gevallen op volgende 2 kaarten:

-Gigabyte Radeon HD7950 Windforce 3
-XFX Radeon HD7950 DD Black Edition

Volgens mij is de XFX sowieso sneller met zijn 5500Mhz OC, maar is deze prestatiewinst de extra 30 euro waard en is dit overall een goede kaart? Want na het lezen van wat reviews blijkt ie altijd wel warm te lopen on load..

Alle raad is welkom, ook voorstellen van eventuele andere 7950's altijd welkom!!

Alvast bedankt
Ik heb de Gigabyte versie en heb die zonder 0 problemen of voltage verhoging op de sapphire snelheid lopen die Olaf linkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:56

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens met Olaf, als je wilt overklokken. Voordeel is een solide stroomvoorziening (niveau 7970), nadeel is dat ie standaard al op een hoger voltage draait (hier 1.156V) waardoor het wel een echt stroommonster is. Overigens helpen die extra grappen vooral als je meer dan 1100 MHz op je core wilt hebben (de max van wat CCC en aanverwanten ondersteunt), want dat halen gewone kaarten vaak ook nog.

ps. 950 is je beginsnelheid, ongeveer elke 7950 doet 1 GHz, de mijne doet rustig 1100, alleen in het geheugen zit geen micrometer speling. Kan helaas niet meer OCen, of undervolten, AMD laat bij Linux nog steekjes vallen :(

[ Voor 22% gewijzigd door FreezeXJ op 05-09-2012 14:00 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Ik heb net de MSI 7970 lighting op mijn computer aangesloten en alles lijkt goed te werken. Heb net CCC geinstalleerd en ik kan hier volgens mij ook mee overclocken alleen dat is toch niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
DanielWW2 schreef op maandag 03 september 2012 @ 22:35:
Ik heb deze namelijk zonder voltageverhoging OCed naar 950/6300 en dit is stabiel. Ik vraag me alleen af waarom ik de core niet stabiel naar 1000 mhz kan krijgen. In de GPU test van OCCT is het namelijk meteen errors bij 950+. Nu zat ik eens de voltages te checken en mijn kaart idled op 0.85v en gaat bij BF3 MP maar naar 1.09v wat mij redelijk laag lijkt als ik een beetej rondkijk op het internet en dit topic. Nu vraag ik me af of ik gewoon heel erg pech heb met mijn GPU of dat MSI de voltages expres zo laag heeft gez
Zet de powercontrol eens op +20%

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Gisteren wilde ik een tweede scherm aansluiting op de lighting. Via de tweede DVI aansluiting alleen het scherm deed niks. Via de software hoef ik toch niks in te stellen? Dat je bijvoorbeeld de tweede poort open moet zetten?

Het zijn blijkbaar geen twee dvi poorten. Zie het plaatje en de tekst

Afbeeldingslocatie: http://www.legitreviews.com/images/reviews/1886/7970-lighting-video.jpg
a single-link DVI-I and a single-link DVI-D outputs

Wat kan ik hier dan op aansluiten? Er is toch maar 1 DVI aansluiting?

[ Voor 39% gewijzigd door Wackmack op 08-09-2012 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
De DVI-D stuurt alleen digitale signalen uit, en kan je dus niet gebruiken met een DVI naar VGA adapter. De DVI-I stuurt digitale en analoge signalen uit, en kan daardoor wel met een VGA adapter werken.

Ze zouden allebei gewoon met DVI moeten werken, tot een resolutie van 1920x1200. Het kan zijn dat er andere restricties zijn waardoor je ze niet allebei tegelijk kan gebruiken, maar dat zou dan niet aan de DVI poorten liggen, maar aan de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Duidelijk. Vanavond wil ik beginnen met overclocken. Nu heb ik MSI Afterburner geinstalleerd en heb gezien dat je het heel makkelijk kan verhogen. Maar hoe weet ik hoever ik kan gaan? Moet ik om de 10 Mhz 3Dmark11 draaien? Hoe doen jullie het?

Als laatste, welke drivers gebruiken jullie? Heb zelf 12.3 omdat ik heb gelezen dat deze het beste is voor BF3

[ Voor 19% gewijzigd door Wackmack op 08-09-2012 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

henri8096

BIM is not a software!

Versteegrob schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 09:06:
Gisteren wilde ik een tweede scherm aansluiting op de lighting. Via de tweede DVI aansluiting alleen het scherm deed niks. Via de software hoef ik toch niks in te stellen? Dat je bijvoorbeeld de tweede poort open moet zetten?

Het zijn blijkbaar geen twee dvi poorten. Zie het plaatje en de tekst

[afbeelding]
a single-link DVI-I and a single-link DVI-D outputs

Wat kan ik hier dan op aansluiten? Er is toch maar 1 DVI aansluiting?
Je moet in je beeldscherm instellingen nog wel aangeven dat je je bureaublad wilt uitbreiden of klonen,
anders zal er geen signaal richting de 2e monitor gestuurd worden.
Bij beeldscherminstellingen zul je echter wel 2 monitoren moeten zien, zo niet dan is er iets anders mis.

[ Voor 6% gewijzigd door henri8096 op 08-09-2012 13:08 . Reden: typo: veeldscherminstellingen :P ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Versteegrob schreef op zaterdag 08 september 2012 @ 11:11:

Als laatste, welke drivers gebruiken jullie? Heb zelf 12.3 omdat ik heb gelezen dat deze het beste is voor BF3
Ik gebruik zelf 12.8, en ik BF3 draait voor mij prima (ultra, 4x msaa, 1080p). Ik heb een 7970 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
12.3 draaide ook al lekker maar zal dan 12.8 is proberen en ga straks is proberen te overclocken. Is het aan te raden om meer stroom te geven of heeft dit invloed op de levensduur van de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Extra stroom is alleen nodig als je videokaart niet stabiel loopt (voor zo ver ik weet). Als je powertune gewoon op 20% zet en vervolgens met stapjes van 25-50 MHz gaat overclocken tot ie niet meer wilt, hoef je de vddc niet te verhogen.
Je kunt dit natuurlijk wel doen, en dan kun je hoger ocen.

Ik loop nu op 1100/1500 op stock voltage. Ik kan zeker tot 1200 komen met een voltage van 1250 maar de temp loopt dan te veel op (75 graden, wat voor mij te veel is. De fans staan dan ook op 100%) Ik heb de stabiliteit gecheckt met kombustor van MSI (zit bij afterburner als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet mischien ook iemand waar de instelling "windows schema volgen" voor is
bij de ati catalyst??

Ik kon het bij google niet vinden.

Je kunt dit aanvinken bij voorkeuren in de catalyst driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuj
  • Laatst online: 17-09 19:34
Weet iemand hoe het komt dat mijn Asus hd 7870 directcu ii niet word herkend? :-(
Niet door de bios en ook niet door Windows.
Ik gebruik deze kaart op een MSI B75MA-P45 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
luuj schreef op zondag 09 september 2012 @ 15:37:
Weet iemand hoe het komt dat mijn Asus hd 7870 directcu ii niet word herkend? :-(
Niet door de bios en ook niet door Windows.
Ik gebruik deze kaart op een MSI B75MA-P45 moederbord.
alle kabels goed?
draaien je fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:35

edward2

Schieten op de beesten

Vooral mensen met CF en Sli raad ik aan om een famerate limiter te gebruiken, zeker met v-sync.
Zet max fps net onder de refreshrate van je monitor in geval van V-sync, bv 59 fps bij een 60 hz scherm.

Met msi afterburner kan je dat bv. doen.

Het is echt een wereld van verschil, vooral bv. in Skyrim en BF3!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:26
edward2 schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:46:
Vooral mensen met CF en Sli raad ik aan om een famerate limiter te gebruiken, zeker met v-sync.
Zet max fps net onder de refreshrate van je monitor in geval van V-sync, bv 59 fps bij een 60 hz scherm.

Met msi afterburner kan je dat bv. doen.

Het is echt een wereld van verschil, vooral bv. in Skyrim en BF3!
Ik veronderstel dat dat de microstutter tegengaat? Zal het in elk geval eens testen, heb binnen een week of 2 mijn systeem met 2x 7950 RoyalKing klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Venom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-09 16:28
Ik heb net mijn Q8300 @ 2.5 ghz oclocked en zit nu op 3,2 ghz! Is dit genoeg voor een HD 7950? of nog verder overclocken?

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z406/vala62/cpu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

wsitedesign schreef op zondag 09 september 2012 @ 20:50:
[...]

Ik veronderstel dat dat de microstutter tegengaat? Zal het in elk geval eens testen, heb binnen een week of 2 mijn systeem met 2x 7950 RoyalKing klaar...
Ja en de latency gaat ook omlaag (kan je in BF3 monitoren). Dat vertaalt zich in een (veel) lagere lag.
Er zijn nog meer proggys in omloop, en sommige engines, bv. de Frostbite van BF3, bieden dit ook via console commands.
Ik zou niet meer zonder kunnen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
1200/1440 draai ik nu met mijn MSI 7970 Lightning. De temp is nog niet gestegen maar heb het ingame nog niet getest. Test het nu met msi kombustor wat prima werkt.

Ga nu is kijken hoe ver ik echt kan gaan met deze kaart op luchtkoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Wackmack op 10-09-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
1200 core is wel redelijk hoog. Zonder voltage verhoging?

Haal er zelf (zonder extra volt) maar 1135 uit. 1490 op mem.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Jip, hier is wat meer info
Score: X1704 (56 FPS)
Submitted (anonymous mode) on September 10 2012, 10:45 am

API 3D: OpenGL 4

Graphics score: 3696 points (88 FPS)
PhysX score: 901 points (45 FPS, CPU PhysX)
Combined score: 970 points (19 FPS)

Duration: 130000 ms
Resolution: 1920 x 1080
Anti-aliasing: X0
Window mode: fullscreen

Primary renderer: AMD Radeon HD 7900 Series
OpenGL version: 4.2.11631 Compatibility Profile Context
Graphics drivers: 8.961.0.0 - Catalyst 12.4 4-5-2012

Number of GPUs: 1
GPU 0 - AMD Radeon HD series (1002-6798) - GPU clock: 1200 MHz - Mem clock: 1440 MHz - Max GPU temp: 53 °C - Max GPU load: 99 %

CPU: IntelR CoreTM i5-3570K CPU @ 3.40GHz
CPU speed: 3400 MHz
Operating System: Windows 7 64-bit build 7601 Service Pack 1
Scroll in dit bestand helemaal omlaag en je ziet het kopje ATIADLHAL. Verander hier het getal achter UnofficialOverclockingMode van 0 naar 1. Je hebt dan hogere klokfrequenties tot je beschikking.

Dit heb ik net gedaan en heb afterburner toestemming gegeven. Echter als ik het programma nu open zie ik bij core clock en memory clock beide 0 staan. Als ik bijvoorbeeld naar 1225 MGz core clock ga en op apply klik gaat die weer direct naar 0.

De stroom kan ik wel aanpassen. Iemand vaker dit probleem gehad?

[ Voor 24% gewijzigd door Wackmack op 10-09-2012 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Kombuster X score bepalen gaat hier ook op 1200MHz. Maar dat is echt niet stabiel in BF3.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Zal het zo is testen. Heb net 3D Mark Vantage geïnstalleerd om de scoren te meten. Zo kan ik goed meten hoe de voorgang is.

1202/1576 draai ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Scores boeien niet zo, het gaat om stabiliteit.

No way dat 1202/1576 op stock voltage stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Noel schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:14:
Kombuster X score bepalen gaat hier ook op 1200MHz. Maar dat is echt niet stabiel in BF3.
Hoe zou een stresstest nu niet bepalen of het stabiel in game loopt?

Of bedoel je "verkeerd" geocd dat je kaart niet de goede fps geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op zondag 09 september 2012 @ 21:00:
[...]

Ja en de latency gaat ook omlaag (kan je in BF3 monitoren). Dat vertaalt zich in een (veel) lagere lag.
Er zijn nog meer proggys in omloop, en sommige engines, bv. de Frostbite van BF3, bieden dit ook via console commands.
Ik zou niet meer zonder kunnen.
Draait Skyrim zonder fixes nog steeds zo beroerd dan?

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Noel schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:28:

volgens mij heeft hij de power limit niet aangepast. dan lijkt het dat hij heel hoog staat, maar telkens terug klokt. dat kun je zien in een grafiek van afterburner.
dit had ik ook eerder met furmark waarbij hij nooit warmer werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
yzx schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:36:
Hoe zou een stresstest nu niet bepalen of het stabiel in game loopt?
Kombuster is geen stress test. Althans de X score bepaling is het niet. Bij die test wordt je kaart maar 4 minuutjes belast. Waarbij de load ook dikwijls terugvalt en uiteindelijk de temperatuur nooit boven de 55°C komt. Zie je duidelijk in de temperatuur grafiek. 5 minuten Furmark en je kaart gaat makkelijk >70°C.

Dus geen stresstest, en al helemaal niet geschikt om te bepalen of het boeltje stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
Je kunt met kombustor prima een stress test doen. Moet je alleen wel daarop klikken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Kleine vraag,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart om mijn PC even een boost te geven. Mijn CPU enzo zijn oud (E8500) en geheugen enzo ook ddr2 noem maarop, maar heeft het dan nut om een 7950 er in te hangen, ik neem aan dat CPU een bottleneck is maar heb op moment een 4850 dus hij is wel heel wat sneller dan mijn huidige kaart.

Ter zijne tijd upgrade ik de rest van mijn pc ook wel maar wou beginnen met videokaart, dat geld heb ik nu wel beschikbaar.

edit: mmmm zie net ook dat mijn mobo geen pci express 3.0 heeft maar 2.0 dus heelveel nut gaat het niet hebben om zo'n kaart er in te hangen. Zal toch ook me pc moeten upgraden wil ik er echt profijt van hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door WeAreLegion op 10-09-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

WeAreLegion schreef op maandag 10 september 2012 @ 19:37:
Kleine vraag,

Ik ben opzoek naar een nieuwe videokaart om mijn PC even een boost te geven. Mijn CPU enzo zijn oud (E8500) en geheugen enzo ook ddr2 noem maarop, maar heeft het dan nut om een 7950 er in te hangen, ik neem aan dat CPU een bottleneck is maar heb op moment een 4850 dus hij is wel heel wat sneller dan mijn huidige kaart.

Ter zijne tijd upgrade ik de rest van mijn pc ook wel maar wou beginnen met videokaart, dat geld heb ik nu wel beschikbaar.

edit: mmmm zie net ook dat mijn mobo geen pci express 3.0 heeft maar 2.0 dus heelveel nut gaat het niet hebben om zo'n kaart er in te hangen. Zal toch ook me pc moeten upgraden wil ik er echt profijt van hebben.
pci 3.0 is eigenlijk een consumers trucje en zegt nu nog niks.

een bord met pci 2.1 is wel aan te raden gezien pcie 3 niet werkt op 2.0. wel op 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Fordox schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:55:
[...]

een bord met pci 2.1 is wel aan te raden gezien pcie 3 niet werkt op 2.0. wel op 2.1
Dan zal ik eerst eens goed moeten kijken wat er op zit. Het is al een oud systeem namelijk. Dacht als ik nou eerst gewoon nieuwe videokaart koop dan komt de rest over 2 maanden wel :)_ maar zo simpel ligt het dus blijkbaar niet haha. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
Noel schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:28:

Je hebt gelijk, BF3 liep direct vast. Draai nu 1100 en 1450 maar nog geen tijd gehad om verder te testen. Van de week ga ik is een hele avond testen en gelijk de stroom toevoer verhogen. Ben wel benieuwd tot hoever deze kaart kan gaan.

Hier halen ze een score 1240 / 1780 MHz http://nl.hardware.info/r...-overklokken-eigen-koeler

Met alleen lucht, wel is de stroom verhoogt maar als nog een vrij zieke score :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noel schreef op maandag 10 september 2012 @ 18:16:
[...]

Kombuster is geen stress test. Althans de X score bepaling is het niet. Bij die test wordt je kaart maar 4 minuutjes belast. Waarbij de load ook dikwijls terugvalt en uiteindelijk de temperatuur nooit boven de 55°C komt. Zie je duidelijk in de temperatuur grafiek. 5 minuten Furmark en je kaart gaat makkelijk >70°C.
Kombustor is Furmark, net zoals Afterburner Rivatuner is.
Fordox schreef op maandag 10 september 2012 @ 20:55:
[...]

PCI-e 3.0 is nodig voor deze kaart, dan wel niet voor games maar voor sommige professionele toepassingen is het verschil met PCI-e 2.0 best wel groot.
Dat is onzin, de verschillende versies zijn gewoon compatibel. (enkele uitzondering van vroeger met VIA chipset daar gelaten)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnight4u
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-02-2024
Versteegrob schreef op maandag 10 september 2012 @ 22:25:
[...]

Je hebt gelijk, BF3 liep direct vast. Draai nu 1100 en 1450 maar nog geen tijd gehad om verder te testen. Van de week ga ik is een hele avond testen en gelijk de stroom toevoer verhogen. Ben wel benieuwd tot hoever deze kaart kan gaan.

Hier halen ze een score 1240 / 1780 MHz http://nl.hardware.info/r...-overklokken-eigen-koeler

Met alleen lucht, wel is de stroom verhoogt maar als nog een vrij zieke score :9
Naar mijn weten is het verhogen van de memory door overclock het eerder minder instabiel. Probeer eerst eens de grens te zoeken van je core snelheid en probeer dan in kleine stapjes je memory te verhogen.

Ik heb ooit in het verleden met de HD3870 wat OC testjes gedaan en memory was dan het gevoeligste. Na deze kaart heb ik gewoon nooit meer overgeclockt, omdat ik 5 of 10 FPSjes meer, gewoon niet waard vind.

if the corruption has no consequences then there is no end to it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
-The_Mask- schreef op maandag 10 september 2012 @ 23:04:
Kombustor is Furmark, net zoals Afterburner Rivatuner is.
Duh. Het ging er om dat hij het verkeerd gebruikt om te zien of zijn kaart stabiel is op 1200+. Wat het dus niet was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Format-C schreef op maandag 10 september 2012 @ 17:42:
[...]

Draait Skyrim zonder fixes nog steeds zo beroerd dan?
Het is wel een stuk beter geworden, maar zonder limiter speelt het nog steeds niet zoals ik wil.

Ik heb wel een sterk gemodde installatie inmiddels met andere (zwaardere) belichtingsinstellingen (Opethfeldt_ENB met Sky lighting en enhanced bloom etc :9~ :9~ )

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

edward2 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:17:
[...]

Het is wel een stuk beter geworden, maar zonder limiter speelt het nog steeds niet zoals ik wil.

Ik heb wel een sterk gemodde installatie inmiddels met andere (zwaardere) belichtingsinstellingen (Opethfeldt_ENB met Sky lighting en enhanced bloom etc :9~ :9~ )
hmmm niets mooiers dan een gemodde skyrim :)
zolang je maar niet van die overpowered extra armors hebt.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

edward2 schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 20:17:
[...]

Ben k blij dat ik een nV kaart heb gehaald. :) Geen enkel probleem. En Skyrim is voor mij het belangrijkst. Wel kut dat ik een aantal savegames kwijt ben na aanschaf nieuwe PC. IK had vette wapens en armor gemaakt, maar dat moet ik dus opnieuw doen. :(

Ik stuur je nog wel ff een DM. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Format-C op 13-09-2012 16:44 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 41 Laatste