AMD Radeon HD7XXX Ervaringen - Deel 1

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 45 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-05 22:40
Ik heb het opgenomen: YouTube: SapphireHD7970 Coil Whine

Vooral de eerste variant kan soms enorm hard zijn.

Meen je dat nu? Hebben deze dat allemaal? Dus ik heb recht op RMA maar ik krijg er (meest waarschijnlijk) weer precies zo een terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Mr Silver schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:11:

Meen je dat nu? Hebben deze dat allemaal? Dus ik heb recht op RMA maar ik krijg er (meest waarschijnlijk) weer precies zo een terug?
Ik heb dit ook, en soms is de coil whine helemaal weg als de pc uit en weer aangezet wordt.

Ik heb Club 3D hierover gemaild en aangegeven van het zoemend geluid en zij hebben mij vandaag beantwoord en aangegeven dat ik mijn leverancier moet contacteren omdat de kaart defect lijkt te zijn.

Hoe hoger je FPS is, hoe fijner en hoe meer zoemend geluid die maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door Stark op 10-07-2012 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zowat alle 7970 kaarten hebben dit door gebruik van bepaalde onderdelen. Alleen de wat duurdere kaarten hebben dit niet door gebruik van andere onderdelen. Via Google moet te vinden zijn welke het wel en niet hebben. Als kaart X het heeft is het zinloos weer kaart X te nemen, je moet dan echt naar een ander type. Het geluid heeft inderdaad ook te maken met de framerate, temps en bepaalde spellen. Start Alan Wake maar eens op moet je horen wat er dan gebeurt. Vreemd genoeg is het bij mijn reference Sapphire compleet verdwenen sinds ik een waterblok gemonteerd heb. Daarvoor was het geluid echt extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
Mr Silver schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:11:

Staat de fan van je NB/SB nou stil of lijkt dat zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
Stark schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:30:
Ik heb dit ook, en soms is de coil whine helemaal weg als de pc uit en weer aangezet wordt.
Ja dat is bij mij ook precies zo.
Stark schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:30:
Hoe hoger je FPS is, hoe fijner en hoe meer zoemend geluid die maakt.
Yap. En ook bij extreme 'tessellation settings'. Maar een hoge FPS is de ergste boosdoener. Als je al je games capped op 30 fps en je volume wat omhoog draait is het meestal goed uit te houden. Maar als ik in een virtuele machine aan het werken ben en ik moet werken met zo'n pieptoon, constant... ARgh.
PilatuS schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:36:
Vreemd genoeg is het bij mijn reference Sapphire compleet verdwenen sinds ik een waterblok gemonteerd heb.
Waterkoeling voor je videokaart? Ik wist niet dat ik zoiets erop kon monteren en ik zie op de pricewatch ook geen watercoolers ofzo staan voor de Saphire kaarten tenzij ik er een koop waar er al een aan vast zit. Heb je een linkje voor hoe je dat hebt opgelost?
Maja ik heb nu fan-cooling. Om nu watercooling aan te schaffen puur voor de videokaart en de rest op fancooling is nogal raar.
spNk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:47:
Staat de fan van je NB/SB nou stil of lijkt dat zo? :?
Ja die staat stil. Geen idee waarom.

[ Voor 7% gewijzigd door Mr Silver op 10-07-2012 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik kan zorgen dat ik men voltage hoger kan instellen dan 1.225 op een sapphire 7850 dual fan.
Bij andere 7850s doen ze dit doormiddel van een asus bios te flashen zodat ze naar 1,3 kunnen maar dat blijkt bij de sapphire niet te kunnen.
Zou het eventueel kunnen door er een 7870 bios van sapphire op te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mr Silver schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:47:
[...]
Waterkoeling voor je videokaart? Ik wist niet dat ik zoiets erop kon monteren en ik zie op de pricewatch ook geen watercoolers ofzo staan voor de Saphire kaarten tenzij ik er een koop waar er al een aan vast zit. Heb je een linkje voor hoe je dat hebt opgelost?
Maja ik heb nu fan-cooling. Om nu watercooling aan te schaffen puur voor de videokaart en de rest op fancooling is nogal raar.
Ik heb er een EK waterblok opzitten. Deze past alleen op reference desing kaarten, die van jou is dat niet. Voor dit probleem waterkoeling nemen zou ik sowieso niet doen. Met alles wat je er verder nog bij nodig hebt ben je zo 400 euro verder als je het goed wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06-2021
PilatuS schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:36:
Zowat alle 7970 kaarten hebben dit door gebruik van bepaalde onderdelen. Alleen de wat duurdere kaarten hebben dit niet door gebruik van andere onderdelen. Via Google moet te vinden zijn welke het wel en niet hebben.
Een linkje zou toch fijn zijn svp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-08 23:36
De Direct CUII Top for instance ;) Maar daar heb ik weer andere problemen mee :P

[ Voor 3% gewijzigd door Phenomania op 11-07-2012 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:21

TheAnthonyNL

PC Gamer

Zijn er mensen die enige ervaring hebben met deze kaart : MSI Radeon HD7850 2GB Twin Frozr III OC, aangezien er nu een aanbieding voor is met gratis spel is het wel aantrekkelijk om hem te kopen maar wil graag reacties van mensen. Tevens laat ook weten waarom je dit wel en of niet zou nemen en wat je dan anders zou nemen (sapphire, xfx oid...)

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
GAMEKINGZ schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:38:
Zijn er mensen die enige ervaring hebben met deze kaart : MSI Radeon HD7850 2GB Twin Frozr III OC, aangezien er nu een aanbieding voor is met gratis spel is het wel aantrekkelijk om hem te kopen maar wil graag reacties van mensen. Tevens laat ook weten waarom je dit wel en of niet zou nemen en wat je dan anders zou nemen (sapphire, xfx oid...)
Aanbieding waar?

Persoonlijk vindt ik de Powercolor PCS+, Asus TOP, XFX DD BE en Sapphire OC de meest interessante kaarten.

Misschien vindt je dit interessant: http://nl.hardware.info/r...kaarten-vergelijkingstest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

https://www.cdromland.nl/...tion=producten&mailid=968 is de aanbieding :D. Anyway thanks voor die informatie.

Maar voor die aanbieding is het dan waard om msi te nemen ipv sapphire (zelfde type hd7850) waarvan msi dan een fractie langzamer is ...?

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
GAMEKINGZ schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 15:55:
https://www.cdromland.nl/...tion=producten&mailid=968 is de aanbieding :D. Anyway thanks voor die informatie.

Maar voor die aanbieding is het dan waard om msi te nemen ipv sapphire (zelfde type hd7850) waarvan msi dan een fractie langzamer is ...?
Men lijkt er over het algmeen heel tevreden mee te zijn dus als je die graag wilt hebben dan gewoon doen: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814127663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

Progeny schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 18:26:
[...]

Men lijkt er over het algmeen heel tevreden mee te zijn dus als je die graag wilt hebben dan gewoon doen: http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814127663
Oke dan , heb zo nu en dan wat reviewtjes gelezen, achja even navragen in de winkel zelf en dan ben ik hopelijk een nieuwe game rijker :D.

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
GAMEKINGZ schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 19:03:
[...]

Oke dan , heb zo nu en dan wat reviewtjes gelezen, achja even navragen in de winkel zelf en dan ben ik hopelijk een nieuwe game rijker :D.
2 games: BF3 en Lara Croft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAnthonyNL

TheAnthonyNL

PC Gamer

Progeny schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 20:29:
[...]

2 games: BF3 en Lara Croft.
Andere heb ik al :P, nog een vraagje ehm ... hoe lang denken jullie dat ik vooruit kan met deze videokaart qua gaming op high end...

Add me on Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-08 11:58
GAMEKINGZ schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 09:54:
[...]

Andere heb ik al :P, nog een vraagje ehm ... hoe lang denken jullie dat ik vooruit kan met deze videokaart qua gaming op high end...
Jaartje moet makkelijk lukken, , met oc'en meer en meer. Take a look: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18389760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik heb sinds gisteren mijn 580gtx vervangen met een 7950 oc van sapphire. Temps en alles zijn dik in orde 66 graden in furmark. Echter krijg ik bij het gamen en dan met name in world of tanks het volgende voorgeschoteld. Nu vroeg ik me af of iemand hier weet of dit een driver issue is of een memory issue.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-X0GTK_ajq_0/T__hYE8huWI/AAAAAAAAA5E/VMTmQreOLk4/s640/shot_051.jpg

Nog een

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-li6410UcWbw/T__hY7Czf1I/AAAAAAAAA5M/NJwJ__5f2Xo/s640/shot_054.jpg
Alle vakjes in de bovenstaande 2 screenshots flickeren dus, all over the place. Het spel draait wel gewoon en fps zijn ook in orde.

En hier nog een met wat minder vakjes maar wel zeer wazige schaduw tafarelen

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-KHA6TZE24cg/T__hYIFKd4I/AAAAAAAAA5A/oIRDxd8srYA/s640/shot_052.jpg
De weggevallen driehoek in de schaduw flikkert.

Wat ik al heb gedaan. Alle drivers verwijderen, dus ook de verborgen drivers uit device manager. Daar stonden overigens nog een 6900, 570 en een 580 in, ondanks dat ik die netjs had verwijderd. Maar die kaarten heb ik in het verleden gehad. Die verborgen drivers heb ik uit de device manager gehaald, zoals op de volgende site wordt beschreven.

Vervolgens heb ik nog ccleaner gedraait, weet niet zeker of dat helpt, maar toch.

Toen de pc opnieuw opgestart. In device manager waren alle verborgen gpu's weg. Dus geen 570, 6900 of 580 series drivers meer. Alleen de generic driver die windows installeert om beeld te geven. Vervolgens heb ik alle drivers van 12.1 tot 12.7 met het bovenstaande proces geprobeerd. Allemaal hetzelfde probleem. Graag hoor ik of iemand nog een suggestie heeft.

Ik heb ook sniper elite V2 geprobeerd en daar flikkeren ook alle schaduw partijen. Die vakjes heb ik daarin niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Gizzy op 13-07-2012 11:23 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo mensen.
ik had een vraagje.
ik heb 2 keer club 3d royal kings 7970 gekocht.
en die deden het voor heel de middag goed.
tot ik die avond ermee aan de slag ging. en me pc crashten / freezde.
en uitviel.
ook ging de resolutie terug naar minimun,
en zij die bij apperaat beheer dat het niet werkt.
nu heb ik cap profiles gedownload en alles deed het weer prima voor een paar uur.
totdat ik weer het probleem kreeg van uitvallen bij game. en niet meer uit slaap stand kome ect.
nu heb ik alleen 1 kaart erin zitten. en draait alles (volgens mij) stabiel.
ik heb ze 1 voor 1 getest. en ze deden het wel allebij.
maar in crossfire valt de pc telkens uit.
ik heb de drivers van de site en van de cd geprobeert. weet iemand hier iets van?
kan het zijn dat de Asrock Z68 Extreme4 Gen3.
alleen 6000 serie in crossfire ondersteund. en niet de 7000

[ Voor 13% gewijzigd door rayhvh op 13-07-2012 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Gizzy schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:19:
Ik heb sinds gisteren mijn 580gtx vervangen met een 7950 oc van sapphire. Temps en alles zijn dik in orde 66 graden in furmark. Echter krijg ik bij het gamen en dan met name in world of tanks het volgende voorgeschoteld. Nu vroeg ik me af of iemand hier weet of dit een driver issue is of een memory issue.

[afbeelding]

Nog een

[afbeelding]
Alle vakjes in de bovenstaande 2 screenshots flickeren dus, all over the place. Het spel draait wel gewoon en fps zijn ook in orde.

En hier nog een met wat minder vakjes maar wel zeer wazige schaduw tafarelen

[afbeelding]
De weggevallen driehoek in de schaduw flikkert.

Wat ik al heb gedaan. Alle drivers verwijderen, dus ook de verborgen drivers uit device manager. Daar stonden overigens nog een 6900, 570 en een 580 in, ondanks dat ik die netjs had verwijderd. Maar die kaarten heb ik in het verleden gehad. Die verborgen drivers heb ik uit de device manager gehaald, zoals op de volgende site wordt beschreven.

Vervolgens heb ik nog ccleaner gedraait, weet niet zeker of dat helpt, maar toch.

Toen de pc opnieuw opgestart. In device manager waren alle verborgen gpu's weg. Dus geen 570, 6900 of 580 series drivers meer. Alleen de generic driver die windows installeert om beeld te geven. Vervolgens heb ik alle drivers van 12.1 tot 12.7 met het bovenstaande proces geprobeerd. Allemaal hetzelfde probleem. Graag hoor ik of iemand nog een suggestie heeft.

Ik heb ook sniper elite V2 geprobeerd en daar flikkeren ook alle schaduw partijen. Die vakjes heb ik daarin niet.
Een fresh install zou nog een laatste optie zijn.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naabgamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 20:53
Bullus schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 18:27:
[...]

Een fresh install zou nog een laatste optie zijn.
Of gewoon terugsturen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:54
Weet iemand hoe goed dat AMD Zerocore nou echt werkt?

Ik weet uit reviews dat Zerocore ~10W bespaard, maar onder welke omstandigheden komt je videokaart in zo'n zerocore modus?

Leuk om het long idle power draw te noemen maar is dat je PC 3 uur laten idlen met het scherm uit, want voor die tijd kan je net zo goed slaapstand gebruiken.

En het zou leuk zijn om iets te weten te komen over de noise levels onder Zerocore, in principe zou de fan uit moeten staan maar dat wordt ook niet echt duidelijk uit reviews.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
De Zerocore gaat aan zodra de scherm in slaap valt. Niet als je zelf je scherm uitzet. Verder gaat de fan in principe helemaal stil als die in Zerocore gaat, en maakt dus geen geluid, maar het werkt bij mij nog niet zo goed.

Kijk maar naar dit topic dat ik heb gemaakt over mijn problemen met Zerocore: Sapphire 7850 ZeroCore Fan Geluiden

Heeft er hier nog iemand met een Sapphire 7850 die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zelf merk ik wel dat als de pc het scherm uit gezet heeft dat de fan van de videokaart af en toe eventjes gaat draaien. Ik moet daar dan wel echt op letten want echt hoorbaar is het niet als ik ergens niet naast de pc in mn kamer bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iFez schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 17:19:
De Zerocore gaat aan zodra de scherm in slaap valt. Niet als je zelf je scherm uitzet. Verder gaat de fan in principe helemaal stil als die in Zerocore gaat, en maakt dus geen geluid, maar het werkt bij mij nog niet zo goed.

Kijk maar naar dit topic dat ik heb gemaakt over mijn problemen met Zerocore: Sapphire 7850 ZeroCore Fan Geluiden

Heeft er hier nog iemand met een Sapphire 7850 die dit ook heeft?
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de fan stopte, ik kon wel op mijn verbruikmeter zien dat na een tijdje de kaart in de "Zerocore" modus gaat maar om een of andere reden blijft de fan aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
rayhvh schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 17:35:
Hallo mensen.
ik had een vraagje.
ik heb 2 keer club 3d royal kings 7970 gekocht.
en die deden het voor heel de middag goed.
tot ik die avond ermee aan de slag ging. en me pc crashten / freezde.
en uitviel.
ook ging de resolutie terug naar minimun,
en zij die bij apperaat beheer dat het niet werkt.
nu heb ik cap profiles gedownload en alles deed het weer prima voor een paar uur.
totdat ik weer het probleem kreeg van uitvallen bij game. en niet meer uit slaap stand kome ect.
nu heb ik alleen 1 kaart erin zitten. en draait alles (volgens mij) stabiel.
ik heb ze 1 voor 1 getest. en ze deden het wel allebij.
maar in crossfire valt de pc telkens uit.
ik heb de drivers van de site en van de cd geprobeert. weet iemand hier iets van?
kan het zijn dat de Asrock Z68 Extreme4 Gen3.
alleen 6000 serie in crossfire ondersteund. en niet de 7000
Welke voeding heb je????

Volgens mij heb je een voeding nodig van minimaal 800watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
850 watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-03 10:25
meer 7970"s die last hebben van coilwhine?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
lauyylauyy schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 21:46:
Jep... Mijn kaart : [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aYIPp9Wa9o8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Ik heb een HD7750 van Sapphire, en heb een actieve DisplayPort naar DVI adapter gekocht. Die werkt. De vraag nu, hoe krijg ik 3 monitoren aan de praat. Ik heb nu dit:
HD7750 @ DP > DVI > DVI > Samsung T200 (1680x1050)
HD7750 @ DVI > VGA > VGA > L5EX_TA (12" VGA LCD) (1024x768)
HD7750 @ HDMI > HDMI > Philips 32PFL7803D/10 (1920x1080)

Maar ik MOET persee 1 uitschakelen volgens Windows 7 en Vision Engine van AMD. Iemand een idee? Kan geen juiste oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Yep, mijne ook. Club 3D HD 7970 royalKing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naabgamer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 20:53
Mijne heel af en toe , Asus HD7970 DCII TOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Progeny
Mijn royalKing ook MAAR de geluidsniveau daarvan is zodanig laag dat je er eigenlijk weinig van merkt als ie in je kast zit. De Sapphires schreeuwen veel harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
meer mensen die het hebben dus, is het een reden voor RMA?

 Macbook Pro Retina 15'' 2.7Ghz / 16GB Ram / 256GB SSD ♬ iPhone 12 Pro 256GB Blue ⌘

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Mss ook handig om te laten weten:
Voor streamen met xsplit geeft de HD 7xxxx reeks nog wat problemen. AMD zou met de drivers er nog aan werken. En je kunt proberen door zerocore, downclocken van kaart en ULPS uit te schakelen. Maar dit werkt spijtig genoeg niet voor alle games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar het is best zeldzaam. Bijvoorbeeld alleen de credits van de Unigene benchmark met zijn 3000 FPS veroorzaakt dit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist een Sapphire 7970 Dual-X OC geinstalleerd.
En dat ding heeft echt giga veel last van een ratelend geluid bij de VRM's. Vooral bij lichte 3D load. (met bv starcraft II) als ik furmark draai valt het mee maar is het nog steeds hoorbaar.

Idle heb ik er geen last maar dan hoor je meer een hoog piepend geluid. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb er met nog geen een Refferenced kaart last van gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 18-07-2012 19:55 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Heeft de Asus HD7970-DC2 ook last van coil whine? Wil misschien deze kaart aanschaffen. Had eigenlijk een GTX670 willen kopen, maar die zijn slecht leverbaar. Heb altijd videokaarten van ATI gehad, dus wil er best graag weer een.

Edit: Owh en aan 550watt voeding (Enermax) heb ik wel genoeg toch?

[ Voor 15% gewijzigd door TheNephilim op 18-07-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNephilim schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 20:38:
Heeft de Asus HD7970-DC2 ook last van coil whine? Wil misschien deze kaart aanschaffen. Had eigenlijk een GTX670 willen kopen, maar die zijn slecht leverbaar. Heb altijd videokaarten van ATI gehad, dus wil er best graag weer een.

Edit: Owh en aan 550watt voeding (Enermax) heb ik wel genoeg toch?
Ik heb het toen niet gehoord. Maar niet elke Dual-X heeft dit ik gok dat ik een peg geval te pakken heb :'(
ik heb laatst een 7970 op een 430 watt coolermaster igreen getest :P Ging goed met games. Geen furmark getest :P Dus het moet opzich kunnen als de rest van je systeem niet te zwaar is.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is van te voren lastig te zeggen natuurlijk, daar heb je pech of geluk mee. Naabgamer (hier stukje boven) heeft de TOP-versie en heeft er heel af en toe last van, geheel uit te sluiten lijkt het dus niet voor de Asus DC2.
GTX670 is trouwens best leverbaar hoor, beetje zoeken en je kan de Gigabyte (een van de betere koelers) hier prima halen (op voorraad).

EDIT; HD7950 is nu met de laatste prijsdaling natuurlijk wel net iets interessanter geworden denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2012 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:36:
[...]
ik heb laatst een 7970 op een 430 watt coolermaster igreen getest :P Ging goed met games. Geen furmark getest :P Dus het moet opzich kunnen als de rest van je systeem niet te zwaar is.
Wat voor systeem had je dan functioneel op 430W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:40:
[...]

Wat voor systeem had je dan functioneel op 430W?
Asus P67 Pro. i5 2500K @ 4,5 GHz 1.25v. 2x4GB ram. 120 GB Vertex 2 + 1TB WDC Black.
En dat was het wel :) verder gewoon toetsenbord en muis. rest zit onboard. En er zit een DVD drive in.

Maar ik weet niet wat er zou gebeuren als je furmark gaat draaien. Ik weet wel dat een 5870 geen enkel probleem is. ook niet met wat hogere clocks op stock volts. Maar persoonlijk vind ik 430 te krap voor een 7970. Zou toch wel een iets beter PSU willen. een goede 560 moet genoeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 19:54:
Ik heb zojuist een Sapphire 7970 Dual-X OC geinstalleerd.
En dat ding heeft echt giga veel last van een ratelend geluid bij de VRM's. Vooral bij lichte 3D load. (met bv starcraft II) als ik furmark draai valt het mee maar is het nog steeds hoorbaar.

Idle heb ik er geen last maar dan hoor je meer een hoog piepend geluid. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb er met nog geen een Refferenced kaart last van gehad.
haha heb je weer een impuls aankoop gedaan die van 300eu op V&A? zonder garantie.... en nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:47:
[...]

haha heb je weer een impuls aankoop gedaan die van 300eu op V&A? zonder garantie.... en nu?
Het was een gloed nieuwe ongebruikte kaart. Dus peg gevalletje. Het risico was klein maar helaas is dit blijkbaar een probleem wat vaker voor komt bij Sapphire kaarten :\.

De kaart werkt verder perfect. Dus is prima te gebruiken. Ik denk dat ik gewoon wat isolatie ga aanbrengen om het geluid te dempen.

Edit: heb ook al contact met de verkoper er komt waarschijnlijk een oplossing.

[ Voor 7% gewijzigd door Astennu op 18-07-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Niemand die een antwoord heeft van jullie?:
Dimiz schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:59:
Ik heb een HD7750 van Sapphire, en heb een actieve DisplayPort naar DVI adapter gekocht. Die werkt. De vraag nu, hoe krijg ik 3 monitoren aan de praat. Ik heb nu dit:

Maar ik MOET persee 1 uitschakelen volgens Windows 7 en Vision Engine van AMD. Iemand een idee? Kan geen juiste oplossing vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 16:50:
[...]

Ja, maar het is best zeldzaam. Bijvoorbeeld alleen de credits van de Unigene benchmark met zijn 3000 FPS veroorzaakt dit bij mij.
klopt wanneer de kaart over de barriere gaat van ± 2000/2500 fps dan begin je pas echt ziekelijke coil whine te krijgen, wss is dit heel erg zo in de loading screens van GTA IV/Max Payne 3 e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Astennu schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:02:
[...]

Het was een gloed nieuwe ongebruikte kaart. Dus peg gevalletje. Het risico was klein maar helaas is dit blijkbaar een probleem wat vaker voor komt bij Sapphire kaarten :\.

De kaart werkt verder perfect. Dus is prima te gebruiken. Ik denk dat ik gewoon wat isolatie ga aanbrengen om het geluid te dempen.

Edit: heb ook al contact met de verkoper er komt waarschijnlijk een oplossing.
Ah oke das wel balen. Wellicht de Toxic dan maar :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:36:
Is van te voren lastig te zeggen natuurlijk, daar heb je pech of geluk mee. Naabgamer (hier stukje boven) heeft de TOP-versie en heeft er heel af en toe last van, geheel uit te sluiten lijkt het dus niet voor de Asus DC2.
GTX670 is trouwens best leverbaar hoor, beetje zoeken en je kan de Gigabyte (een van de betere koelers) hier prima halen (op voorraad).

EDIT; HD7950 is nu met de laatste prijsdaling natuurlijk wel net iets interessanter geworden denk ik.
Heb de Asus HD7970 3GB DirectCU II al besteld, voor EUR 417,- :+ Ga er maar gewoon vanuit dat het een goede is. Die GTX670 van Gigabyte ziet er ook wel goed uit jah :o Nouja, je moet toch een keer een keuze maken XD

Hopelijk weer lekker gamen! Moet het nu doen met 2xHD3870 in CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peakaboo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:51:
[...]

Ah oke das wel balen. Wellicht de Toxic dan maar :+ ?
Ghehe :P ik denk dat ik die veel te duur vind :P En 6GB mem heb ik echt niet nodig. De clocks zouden wel leuk zijn :P

Het is wel een ziek snel kaartje: http://www.kitguru.net/co...-toxic-edition-review/23/

[ Voor 18% gewijzigd door Astennu op 19-07-2012 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Dimiz schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 23:13:
Niemand die een antwoord heeft van jullie?:

[...]
Ik heb zelf ook 3 schermen. Krijg je toevallig wel alle schermen aan de praat? Of doet diegene die op de VGA is aangesloten het niet?
Ik heb zelf een adapter van MiniDP->VGA . Deze zijn standaard actief, wat je nodig hebt.
Daarmee is mijn probleem verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
peakaboo schreef op woensdag 18 juli 2012 @ 22:47:
[...]

Zo te horen heb je ook last van Coilwhine. Ik ga mijn kaart RMA sturen voor dit gevalletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Laatst online: 20-06 17:02
Ik zelf heb 5 verschillende 7970 gehad en allemaal hadden ze coil wine! Ik ben overgestapt naar een 7950 en heb er nu geen last meer van. Wel als ik met mijn oor bij de kaart hou hoor ik hem minimaal.

Maar de 7970 kaarten kwamen boven mijn geluid uit! Merken die ik gehad heb: MSI/Sapphire/Asus refferens kaarten.

Het is zeker niet zeldzaam! Heb er veel mensen over horen praten en ook de winkels hebben ze massaal terug gekregen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lauyylauyy schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:26:
[...]

Zo te horen heb je ook last van Coilwhine. Ik ga mijn kaart RMA sturen voor dit gevalletje.
Nee ik had er last van :)
jcj1982 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:57:
Ik zelf heb 5 verschillende 7970 gehad en allemaal hadden ze coil wine! Ik ben overgestapt naar een 7950 en heb er nu geen last meer van. Wel als ik met mijn oor bij de kaart hou hoor ik hem minimaal.

Maar de 7970 kaarten kwamen boven mijn geluid uit! Merken die ik gehad heb: MSI/Sapphire/Asus refferens kaarten.

Het is zeker niet zeldzaam! Heb er veel mensen over horen praten en ook de winkels hebben ze massaal terug gekregen!!
Klopt heb het vaker gehoord. Echter heb ik al 3 Refferenced kaarten gehad. En geen een had het. Daarnaast heb ik wel eens coil whine gehoord maar zo extreem als deze het heeft heb ik nog nooit gehoord. Als de fans op 70% draaien komt het geluid er nog makkelijk boven uit. Dat is gewoon extreem. Echt een gevalletje dikke peg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pech? Gewoon terugsturen die kaart, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
lauyylauyy schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:25:
[...]

Ik heb zelf ook 3 schermen. Krijg je toevallig wel alle schermen aan de praat? Of doet diegene die op de VGA is aangesloten het niet?
Ik heb zelf een adapter van MiniDP->VGA . Deze zijn standaard actief, wat je nodig hebt.
Daarmee is mijn probleem verholpen!
Alle schermen doen het, maar ik mag ze niet tegelijk gebruiken. Dan krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/2238080/Naamloos.png
MiniDP naar vga? vga is passief en dp is actief? Hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Olaf van der Spek schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 13:46:
Pech? Gewoon terugsturen die kaart, toch?
Uiteraard. Op inet lees je ook dat die mensen gewoon een nieuwe kaart gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Silver
Astennu schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:21:
[...]

Uiteraard. Op inet lees je ook dat die mensen gewoon een nieuwe kaart gekregen hebben.
Zoals ik die dan ook weer coil whine hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Silver schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:30:
[...]

Zoals ik die dan ook weer coil whine hebben :P
Ook genoeg mensen waar het daar na opgelost is ;) maar inderdaad met een zelfde kaart blijf je het risico hebben dat die nieuwe het ook heeft.
Ik zou dan gewoon voor een andere gaan met een Custom VRM design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Dimiz schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 22:59:

DP en HDMI zitten op dezeflde uitgang, je kan óf DP óf HDMI gebruiken, niet beide...
Zelf ook gehad met 3x24" :+

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Dank u!! Hoe stel je het voor dit op te lossen dan?

EDIT:
Trouwens, niet waar.
Ik heb namelijk nu DP > DVI > DVI scherm en HDMI > HDMI tv, en werkt gewoon ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Dimiz op 19-07-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Dimiz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:

EDIT:
Trouwens, niet waar.
Probeer eens via ''CCC'' of te wel '' catalyst control centre'' een group te maken van de beeldschermen!
Of doe je dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauyylauyy
Dimiz schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 15:20:

EDIT:
Trouwens, niet waar.
Neem anders hier even een kijkje: http://social.technet.mic...3-40f8-98ac-c85b7441797b/

Misschien helpt het je iets.

[ Voor 15% gewijzigd door lauyylauyy op 19-07-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
Op een videokaart kunnen maximaal 2 passieve kanalen gebruikt worden. Ik heb dus een actieve DP naar DVI nodig. Nu zoek ik daarop en zie dat het gaat om Single Link/DVD-D adapters, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vischp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-01-2023
Heb een mediacenter PC op basis van Intel i5, 2500.
Gisteren een LG 55LM960V gekocht omdat ik ook eindelijk 3D tv wil gaan kijken. Wil tevens een dedicated GPU in mijn mediacenter gaan plaatsen, echter weet ik nog niet helemaal welke kant ik nu op moet gaan kijken.

De LG maakt gebruik van passieve 3D techniek en zat zelf aan de AMD 7970 te denken als kaart, maar lees ook uiteraard veel goede berichten over Nvidia GTX 6xx series. Echter als ik het goed begrijp dien je hier alsnog (active) 3D brillen weer bij te kopen. Wat dan feitelijk zonde is, aangezien ik gekozen heb voor passieve 3D.

Is mijn conclusie juist en kan ik op basis van het toevoegen van een AMD 7xxx serie in mijn mediacenter op een goede manier naar 3d films kijken via XBMC welke ik als software draai?

dank voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vischp schreef op zondag 22 juli 2012 @ 19:38:
Heb een mediacenter PC op basis van Intel i5, 2500.
Gisteren een LG 55LM960V gekocht omdat ik ook eindelijk 3D tv wil gaan kijken. Wil tevens een dedicated GPU in mijn mediacenter gaan plaatsen, echter weet ik nog niet helemaal welke kant ik nu op moet gaan kijken.

De LG maakt gebruik van passieve 3D techniek en zat zelf aan de AMD 7970 te denken als kaart, maar lees ook uiteraard veel goede berichten over Nvidia GTX 6xx series. Echter als ik het goed begrijp dien je hier alsnog (active) 3D brillen weer bij te kopen. Wat dan feitelijk zonde is, aangezien ik gekozen heb voor passieve 3D.

Is mijn conclusie juist en kan ik op basis van het toevoegen van een AMD 7xxx serie in mijn mediacenter op een goede manier naar 3d films kijken via XBMC welke ik als software draai?

dank voor de reactie
Ik weet niet of dat zo werkt. Ik heb er zelf totaal geen kaas van gegeten. Maar volgens mij kunnen beide kaarten met Actieve brillen werken. Of het ook met passieve werkt weet ik niet maar ik denk dat dat aan het scherm ligt en niet aan de kaart maar dit weet ik niet zeker. Er moet vast meer over te vinden zijn op het net. Al zullen er ook niet veel mensen zijn die dit gebruiken.

Mijn broer heeft een Passieve 3D TV van LG. Hij wil nog een keer proberen games in 3D te spelen maar dat heeft hij nog niet gedaan. Films in 3D kijken vanaf een media center is geen probleem. Want die download je kant en klaar. Je moet alleen je TV dan in de juiste 3D mode zetten om ze in 3D te zien. Menu van XBMC ziet er dan wel wat vaag uit maar dan moet je even een oog dicht doen.

Dus als je alleen films gaat kijken hoef je geen speciale video kaart te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Eindelijk mijn Asus 7970 DCII in m'n PC hangen! Wat een kaart zeg, groter dan ik verwacht had XD Maar BF3 op ultra instellingen liep heerlijk, en de kaart is superstil, ben zeer tevreden!

Behaalde een score van P7699 in 3DMark 11, in combinatie met een i5 3570K, is dat een beetje rond het gemiddelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNephilim schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:08:
Eindelijk mijn Asus 7970 DCII in m'n PC hangen! Wat een kaart zeg, groter dan ik verwacht had XD Maar BF3 op ultra instellingen liep heerlijk, en de kaart is superstil, ben zeer tevreden!

Behaalde een score van P7699 in 3DMark 11, in combinatie met een i5 3570K, is dat een beetje rond het gemiddelde?
Het is inderdaad een beest. Heb er ook even een gehad. Maar ik had er een in het begin en die had de cooler bug. Contact was daar niet goed en daardoor kon hij gewoon in de TEMP protection schieten. (op stock speeds)

Vandaag ga ik een 7970 Lightning ophalen :) ik ben erg benieuwd wat dat kaartje gaat doen. Hopelijk 1200 MHz met stock volts al vrees ik dat dat niet zo makkelijk zal worden. (tot nu toe maar erg weinig kaarten gezien die dat met 1.175v doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

nvrmind

[ Voor 165% gewijzigd door Help!!!! op 24-07-2012 11:33 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Laatst online: 06-06 21:56
Weet iemand of je op de 7970 4 schermen aan kan sluiten? ik heb nu 3 erop aangesloten.

mDP>DVI
HDMI>DVI
DVI>DVI

Ik heb dus nog 1 mDP poort over en heb hier nog een vga scherm staan dus als ik een adapter koop, gaan die 4 schermen dan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Astennu schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:29:
[...]

Het is inderdaad een beest. Heb er ook even een gehad. Maar ik had er een in het begin en die had de cooler bug. Contact was daar niet goed en daardoor kon hij gewoon in de TEMP protection schieten. (op stock speeds)
Owh, dat is niet handig inderdaad. Als ik het goed begrijp hebben de huidige kaarten daar geen last meer van? Hoop dat ik een beetje geluk heb met m'n PC, dat alles goed werkt enzo. Gister wilde het geheugen even niet bijten, maar na wat drukken en omwisselen kreeg ik toch een POST.

Vind alleen de fan control van AMD in de Catalyst suite een beetje mager. Hij regelt het dynamisch opzich prima, alleen moest hij 10% erboven op doen. Dus 40% ipv 30% bij een bepaalde temperatuur. Vind het niet nodig dat de kaart over de 70 graden heen gaat. Om de fanspeed nou weer vast te zetten vind ik dan weer zonde van het lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral voor MSI GTX 680 Lightning bezitters :P
Volgens mij krijgen AMD users er ten opzichte van de Beta's niet veel bij. Maar altijd handig om de laatste official version te hebben :)
TheNephilim schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:36:
[...]

Owh, dat is niet handig inderdaad. Als ik het goed begrijp hebben de huidige kaarten daar geen last meer van? Hoop dat ik een beetje geluk heb met m'n PC, dat alles goed werkt enzo. Gister wilde het geheugen even niet bijten, maar na wat drukken en omwisselen kreeg ik toch een POST.

Vind alleen de fan control van AMD in de Catalyst suite een beetje mager. Hij regelt het dynamisch opzich prima, alleen moest hij 10% erboven op doen. Dus 40% ipv 30% bij een bepaalde temperatuur. Vind het niet nodig dat de kaart over de 70 graden heen gaat. Om de fanspeed nou weer vast te zetten vind ik dan weer zonde van het lawaai.
Als het goed is niet. Maar het is heel simpel te testen. Gewoon furmark met + 20% power tune en het ging dan binnen 1 min fout :P schoot hij over de 100c.

Dit is eigenlijk altijd een probleem met Manual fan control. Misschien kun je met MSI Afterburner (is niet alleen voor MSI kaarten) wel voor elkaar krijgen wat jij beschrijft. Die kan in ieder geval meer. Misschien kun je in ieder geval een soort van map maken dat je op een aantal punten de fan speed kunt instellen.

Vroeger veranderde ik die dingen altijd in de bios. Echter zijn er geen bios edit tools voor HD6xxx + kaarten. Of je moet Hex kunnen editen xD. Maar dat kan ik echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-05 00:31
Ik ga een nieuwe videokaart halen. Twijfel alleen tussen de HIS 7970 iceq x2 (1050 mhz) of de 7970 sapphire dual X (1000mhz)
Volgens tomshardware ontlopen de kaarten niet veel van elkaar. Iemand met meer inbreng hier toevallig?

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Stark schreef op maandag 09 juli 2012 @ 01:06:
[...]

Ik heb dit ook met mijn Club 3D HD 7970 royalKing.
Zaterdag ontvangen en 3x een zwart of blauw screen gehad (Geen BSOD, maar gewoon een blank scherm) enige optie was om de PC uit te zetten. Ik heb 12.7 drivers nog geprobeerd maar dat heeft niet geholpen.
Zondag ook nog 2x een black screen gehad, bij de 2e keer de kaart maar ingepakt en mijn oude weer ingebouwd, geen black screens meer gehad.
Ff mijzelf gequote voor een update.

Mijn 7970 was defect bevonden door de technische dienst van het bedrijf waar ik hem gekocht had, ik heb dus nu een nieuwe gekregen en nu heb ik geen black screens meer.
Ook is de coil whine van deze nieuwe kaart een stuk lager maar je hoort het toch nog wel, vooral in League of Legends als je opeens 400 FPS hebt, maar toch een stuk minder coil whine dan de defecte 7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Ik heb de his turbo besteld, even kijken hoe deze het gaat doen.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16

henri8096

BIM is not a software!

TheNephilim schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:08:

Dat kun je zien op de uitslag website die je krijgt te zien. Staat een mooi grafiekje waarbij je de score afgezet ziet tov. het aantal tests.

Ik haal met mijn i5-3450 en hd7850 (met VirtuMVP aan) 73XX (weet niet de exacte score).

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Hmmm, mijn Club 3D 7970 royalKing haalt op stock clocks:

P8290 3DMarks
Graphics Score
8343
Physics Score
8524
Combined Score
7622

Klokken ga ik nog niet totdat de problemen met deze kaart zijn opgelost omdat ik helaas weer een black screen vandaag gekregen met mijn 2e 7970. (Andere 7970 2x per dag black screens en is getest door technische dienst van het bedrijf en defect bevonden)
Maar nu pas 1x gehad in 4 dagen tijd.
Nu maar de drivers van de CD geprobeerd (12.3) en nu maar afwachten.

[ Voor 62% gewijzigd door Stark op 01-08-2012 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Kaartje is binnen van HIS. Loopt origineel op 1050. Met de turbo stand op 1060mhz. Even 30 min aan het benchen geweest loopt op 1250mhz GPU /1725mhz MEM op 1.27 volt. De waarden zullen nog wel iets omhoog kunnen denk ik. Ik haal nu 10792 punten in 3d mark 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien al een veel voorkomende vraag geweest hier binnen het topic maar ik heb gisteren een Asus HD7970 CUII TOP ontvangen. Bij het installeren kwam ik tegen het volgende probleem bij het Asus Sabertooth X79 moederboard namelijk het volgende.

Bij het plaatsen van de videokaart in PCI-E x16 slot 1 kwam het koelgedeelte van de videokaart voor het fannetje van de PCH oftewerl de IO chip te zitten. Mij leek dat geen goed plan dus heb ik de videokaart naar PCI-E x16 slot 2 verplaatst.

Mijn vraag is nu of dit verschil uit maakt qua prestatie bij het 2de PCI-E x16 slot omdat in het boekje van het Asus moederboard toch geschreven word dat de meest optimale prestaties in PCI-E x16 slot 1 worden behaald.

Ik weet verder niet of iemand hier ervaring mee heeft maar technisch gezien lijkt het mij niet te mogen uit maken aangezien PCI-E x16 slot 2 exact hetzelfde is als slot 1 en ook 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-06 14:58
Hallo allemaal. Misschien het verkeerde topic, maar ik heb recentelijk een Alienware m17x met AMD Radeon 7970 kaart gekocht. Nu speelt battlefield 3 redelijk settings met medium, high. Maar bijv fifa 2012 haalt hij de 20 fps niet eens. Ik snap er niets van en heb het idee dat hij niet het maximale uit mijn kaart haalt; op internet lees ik dat ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer fps moet hebben..

Heeft iemand enig idee?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
Roel1966 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 16:28:
Misschien al een veel voorkomende vraag geweest hier binnen het topic maar ik heb gisteren een Asus HD7970 CUII TOP ontvangen. Bij het installeren kwam ik tegen het volgende probleem bij het Asus Sabertooth X79 moederboard namelijk het volgende.

Bij het plaatsen van de videokaart in PCI-E x16 slot 1 kwam het koelgedeelte van de videokaart voor het fannetje van de PCH oftewerl de IO chip te zitten. Mij leek dat geen goed plan dus heb ik de videokaart naar PCI-E x16 slot 2 verplaatst.

Mijn vraag is nu of dit verschil uit maakt qua prestatie bij het 2de PCI-E x16 slot omdat in het boekje van het Asus moederboard toch geschreven word dat de meest optimale prestaties in PCI-E x16 slot 1 worden behaald.

Ik weet verder niet of iemand hier ervaring mee heeft maar technisch gezien lijkt het mij niet te mogen uit maken aangezien PCI-E x16 slot 2 exact hetzelfde is als slot 1 en ook 3.0.
Maakt volgens mij ook niet uit. Ik heb het zelf nooit getest Heeft waarschijnlijk met de compatibiliteit te maken dat ze het daarom vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
overdoseh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:15:
Hallo allemaal. Misschien het verkeerde topic, maar ik heb recentelijk een Alienware m17x met AMD Radeon 7970 kaart gekocht. Nu speelt battlefield 3 redelijk settings met medium, high. Maar bijv fifa 2012 haalt hij de 20 fps niet eens. Ik snap er niets van en heb het idee dat hij niet het maximale uit mijn kaart haalt; op internet lees ik dat ik veeeeeeeeeeeeeeeel meer fps moet hebben..

Heeft iemand enig idee?

BVD
Knap dat jij een Hd7970 in een laptop krijgt. Iets specifieker mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
Masterkale1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:53:
[...]

Knap dat jij een Hd7970 in een laptop krijgt. Iets specifieker mag wel.
2 GB GDDR5 AMD® Radeon™HD 7970M.

Heb ook even by Skyrim gekeken. Ook veel te lage FPS. Ik heb het idee dat hij de game niet afspeelt via mijn 7970M, maar via mijn chip. In de opties kan ik mijn 7970 ook niet selecteren...

Dit is het grote probleem denk ik.

Dit las ik in de ondersteuning van AMD Catalyst control centre.

Als uw computer meerdere methoden ondersteunt om te schakelen tussen de grafische processors (GPU's), is de pagina Schakelbare graphics beschikbaar zodat u de methode kunt kiezen die u wilt gebruiken. Uw keuze bepaalt de GPU-selectie-instellingen die beschikbaar zijn op de pagina Schakelbare graphics.

Echter is dit niet aanwezig :S

[ Voor 35% gewijzigd door overdoseh op 04-08-2012 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Masterkale1 schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:51:
Maakt volgens mij ook niet uit. Ik heb het zelf nooit getest Heeft waarschijnlijk met de compatibiliteit te maken dat ze het daarom vermelden.
Voor zover ik kan zien werkt ie op gewone snelheid althans Just Cause 2 speel ik graag en kan ik nu gewoon met alle settings op de hoogste stand in 1920 x 1080 120 Hz vloeiend spelen. Met de vorige MSI 7850 lukte dit dus voor geen meter en was het niet bepaald vloeiend te noemen bij alle settings op hoog en dan in het 1ste pci-e x16 slot.
overdoseh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 18:15:

Heeft iemand enig idee?

BVD
Grijnzz, ik zie al mijn nieuwe Asus HD 7970 CUII TOP in een laptop zitten, maar houd er ook rekening mee dat de mobiele versies niet te vergelijken zijn met de normale versie van de HD 7970 hetgeen ook wel logisch is vanwege warmte en verbruik.

Nu heb ik geen ervaring met Dell laptops maar soms wil het wel eens zijn dat bij switchable graphics tussen cpu en videochip je alleen de driver van de fabrikant kan gebruiken en in dit geval de videodriver van Dell. Normaal kan je dan binnen die driver kiezen en of dus switchable of dat je specifiek alleen 1 bepaalde videochip wilt gebruiken.

O ja en voor ik het vergeet zijn er ook laptops die alleen de externe videochip optimaal gebruiken wanneer ie op netstroom aangesloten is althans bij de MSI gaming serie laptops is dat het geval.

[ Voor 53% gewijzigd door Roel1966 op 04-08-2012 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
Grijnzz, ik zie al mijn nieuwe Asus HD 7970 CUII TOP in een laptop zitten, maar houd er ook rekening mee dat de mobiele versies niet te vergelijken zijn met de normale versie van de HD 7970 hetgeen ook wel logisch is vanwege warmte en verbruik.

Nu heb ik geen ervaring met Dell laptops maar soms wil het wel eens zijn dat bij switchable graphics tussen cpu en videochip je alleen de driver van de fabrikant kan gebruiken en in dit geval de videodriver van Dell. Normaal kan je dan binnen die driver kiezen en of dus switchable of dat je specifiek alleen 1 bepaalde videochip wilt gebruiken.

O ja en voor ik het vergeet zijn er ook laptops die alleen de externe videochip optimaal gebruiken wanneer ie op netstroom aangesloten is althans bij de MSI gaming serie laptops is dat het geval.
Maar waarom kan ik nergens deze videokaart instellen. Als ik Skyrim wil spelen dan pakt hij alleen de videochip, en speelt hem daar ook mee af. Eigenlijk staat die videokaart gewoon helemaal uit heb ik het idee. En ik heb alles afgezocht, maar kan hem nergens handmatig aan zetten. Dit zorgt ervoor dat hij dus games met de chip afspeelt ipv met mijn radeon kaart. Ik word er niet goed van :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

hm ik kan de 12.7 beta driver niet installeren.
het installeren lukt wel, maar na afloop staat er nog steeds dat ik op 12.6 loop met de laatste update op 30 juni.

mijn kaart is een pricewatch: Powercolor PCS+ HD7870 2GB GDDR5

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
Fordox schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 20:22:
hm ik kan de 12.7 beta driver niet installeren.
het installeren lukt wel, maar na afloop staat er nog steeds dat ik op 12.6 loop met de laatste update op 30 juni.

mijn kaart is een pricewatch: Powercolor PCS+ HD7870 2GB GDDR5
Dit is normaal met de 12.7 beta, deze zijn ze vergeten te updaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Laatst online: 13:05

Fordox

00101010

Maar ik draai deze driver nu wel? En hoe kan ik dat controleren

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
For people concerned about their Catalyst Version in CCC: Cat 12.7 Beta = 8.981.2 driver, Cat 12.6 = 8.98 driver ; CCC Info page has this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
Niemand een antwoord op mijn probleem? Ik word er echt ziek van. In mijn catalyst control centre is bij 'energie' de mogelijkheid 'switchable graphics' er niet. Als ik het tapje switchable graphics open (zonder in catalyst te zitten), kom ik in de beeldscherm configuratie. Wtf zeg.. -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
overdoseh schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 15:38:
Niemand een antwoord op mijn probleem? Ik word er echt ziek van. In mijn catalyst control centre is bij 'energie' de mogelijkheid 'switchable graphics' er niet. Als ik het tapje switchable graphics open (zonder in catalyst te zitten), kom ik in de beeldscherm configuratie. Wtf zeg.. -.-
Ik lees nog niet in je post welke driver je nu geinstalleerd hebt en je alleen de driver rechtstreeks van AMD hebt geinstalleerd of de Dell driver die bij de laptop geleverd is. Als eerste zou ik dus als je via AMD de driver geinstalleerd hebt die eens de-installeren en dan eerst deze http://www.dell.com/suppo...7897&urlProductCode=False driver installeren en daarna deze http://www.dell.com/suppo...7914&urlProductCode=False driver.

Vermoedelijk namelijk dat je alleen kan switchen wanneer ook de videodriver voor de gpu in je cpu geinstalleerd is en blijkbaar Windows nu standaard die gpu op je cpu pakt. Ik zou zeggen probeer het bovenstaande eens en denkelijk dat ie dan wel switchable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
Roel1966 schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 16:18:
[...]

Ik lees nog niet in je post welke driver je nu geinstalleerd hebt en je alleen de driver rechtstreeks van AMD hebt geinstalleerd of de Dell driver die bij de laptop geleverd is. Als eerste zou ik dus als je via AMD de driver geinstalleerd hebt die eens de-installeren en dan eerst deze http://www.dell.com/suppo...7897&urlProductCode=False driver installeren en daarna deze http://www.dell.com/suppo...7914&urlProductCode=False driver.

Vermoedelijk namelijk dat je alleen kan switchen wanneer ook de videodriver voor de gpu in je cpu geinstalleerd is en blijkbaar Windows nu standaard die gpu op je cpu pakt. Ik zou zeggen probeer het bovenstaande eens en denkelijk dat ie dan wel switchable is.
Bedankt voor je input, maar het werkt nog steeds niet. Ik zal de helpdesk binnenkort eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
overdoseh schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 21:09:
[...]

Bedankt voor je input, maar het werkt nog steeds niet. Ik zal de helpdesk binnenkort eens bellen...
Ik lees dat je Enduro met FN+F7 uit kan zetten, na de reboot moet je probleem dan verholpen zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
mdcobra schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:58:
[...]

Ik lees dat je Enduro met FN+F7 uit kan zetten, na de reboot moet je probleem dan verholpen zijn lijkt mij.
Als ik FN+F7 doe dan krijg ik een resolutie van 800x600 en dan klopt er helemaal niks meer van. Dan gebruik ik dus geen videokaart. Ik heb het idee dat ik perongeluk iets geupdate heb, van catalyst control centre. Maar nu kan ik het zovaak opnieuw instaleren als ik wil, maar ik krijg het niet meer voor elkaar. Zelfs niet als ik via de dell site inlog en mijn drivers download. :F

[ Voor 31% gewijzigd door overdoseh op 06-08-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterkale1
http://3dmark.com/3dm11/4060145

Even aan het stoeien geweest om de 11000 grens te verbreken. 1290mhz op de gpu 1765mhz op mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 13:55

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb op dit moment de 6970 in CFX, maar hoe presteerd de 7970 eigenlijk in CFX? Scheelt dit nu uber veel FPS in bijv BF3? Ben wel benieuwd hoeveel zo'n kaart nu beter presteerd dan zijn oudere broertje.. Heb mijn kaarten nu een jaar, en ben benieuwd of ik moet upgraden of dat ik beter nog even kan wachten tot volgend jaar...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
DAMAGE schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 02:31:
Ik heb op dit moment de 6970 in CFX, maar hoe presteerd de 7970 eigenlijk in CFX? Scheelt dit nu uber veel FPS in bijv BF3? Ben wel benieuwd hoeveel zo'n kaart nu beter presteerd dan zijn oudere broertje.. Heb mijn kaarten nu een jaar, en ben benieuwd of ik moet upgraden of dat ik beter nog even kan wachten tot volgend jaar...
Lijkt me dat daar genoeg over te vinden is op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:23
Binnenkort is het weer tijd voor een nieuwe videokaart. En mijn oog is gevallen op de sapphire 7950 OC 950 MHz edition http://tweakers.net/price...7950-oc-3gb.html#tab:info

Er is alleen bar weinig te vinden over deze kaart, op een forumpost op hardocp na. Welke zeker behulpzaam is. Maar ik vroeg mij af of er toevallig hier mensen zijn met deze kaart, en hoe hij OCed?

Sapphire claimt namelijk dat " The new design is HD 7970 class that enables more head room for overclocking "
Dus ben benieuwd of ie dan ook daadwerkelijk beter OCed dan andere 7950s

Na wat meer google, lijkt het inderdaad te gaan om het pcb van de 7970. En iemand is druk bezig met het proberen te flashen van een 7970 bios erop, zonder succes zo ver :P

[ Voor 12% gewijzigd door Zeara op 08-08-2012 16:49 . Reden: Verder onderzoek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Laatst online: 03-08 14:10
Ik krijg zeer binnenkort mijn order binnen was een hele moeite om hem te krijgen alleen hij zowat niet geleverd word.
Ik heb hem uiteindelijk bij het hoofdkantoor in China moeten bestellen.
Het is een HD7850 van AFOX de enige 7850 die low profile is en de sterkste low profile kaart op dit moment op de markt.
De eerste verzending naar Europa gebeurt op 17 Aug en dan nog 3/5 dagen tot ik hem in huis heb.
Kan niet wachten zoveel power in zo'n klein pakketje.
Normaal betaal je heel veel meer voor "speciale" kaarten maar deze viel wel mee 300 dollar voor de kaart en nog 35 dollar verzending naar Europa.
Al met al goed te doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeara schreef op woensdag 08 augustus 2012 @ 13:48:
Binnenkort is het weer tijd voor een nieuwe videokaart. En mijn oog is gevallen op de sapphire 7950 OC 950 MHz edition http://tweakers.net/price...7950-oc-3gb.html#tab:info

Er is alleen bar weinig te vinden over deze kaart, op een forumpost op hardocp na. Welke zeker behulpzaam is. Maar ik vroeg mij af of er toevallig hier mensen zijn met deze kaart, en hoe hij OCed?

Sapphire claimt namelijk dat " The new design is HD 7970 class that enables more head room for overclocking "
Dus ben benieuwd of ie dan ook daadwerkelijk beter OCed dan andere 7950s

Na wat meer google, lijkt het inderdaad te gaan om het pcb van de 7970. En iemand is druk bezig met het proberen te flashen van een 7970 bios erop, zonder succes zo ver :P
Zal denk ik slaan op het aantal power phases voor de GPU. 7950's clocken nu ook al goed. Ik denk dat je dat soort verschillen pas gaat merken met Water of LN2. Belangrijkste is dat je een beetje geluk hebt met je GPU de ene gaat nu eenmaal harder dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakiebeakie
  • Laatst online: 02-09 14:04

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

overdoseh schreef op zaterdag 04 augustus 2012 @ 19:01:
[...]

2 GB GDDR5 AMD® Radeon™HD 7970M.

Heb ook even by Skyrim gekeken. Ook veel te lage FPS. Ik heb het idee dat hij de game niet afspeelt via mijn 7970M, maar via mijn chip. In de opties kan ik mijn 7970 ook niet selecteren...

Dit is het grote probleem denk ik.

Dit las ik in de ondersteuning van AMD Catalyst control centre.

Als uw computer meerdere methoden ondersteunt om te schakelen tussen de grafische processors (GPU's), is de pagina Schakelbare graphics beschikbaar zodat u de methode kunt kiezen die u wilt gebruiken. Uw keuze bepaalt de GPU-selectie-instellingen die beschikbaar zijn op de pagina Schakelbare graphics.

Echter is dit niet aanwezig :S
ik zou zoiezo even kijken of je de meest recente drivers heb, Dell wil nog wel eens blijven hangen bij bepaalde drivers omdat die volgens dell dan stabieler zijn, dat had ik met mijn alienware desktop ook.
download gewoon even de meest recente hier(Windows 64B versie) , en als dat niet helpt bel dan de helpdesk van Dell, je heb een dure laptop ,daar mag je wel wat service bij verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Freakiebeakie op 09-08-2012 09:42 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

Pagina: 1 ... 18 ... 41 Laatste