Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05-2024
Ik heb recent een nieuwe Sapphire HD7850 gekocht. Ben er zeer tevreden over, is snel en veel stiller dan m'n oude 4870. Maar laatst merkte ik dat wanneer me monitor in slaap viel (niet de computer zelf), dat die rare geluiden maakt. Ik heb dus de computer even open gemaakt om te kijken, en bleek dat de fans stoppen met draaien als de monitor uitgaat ivm de nieuwe ZeroCore feature. Maar soms starten de fans weer op, en dan maken ze een raar geluid. Hier is een filmpje die ik er van heb gemaakt.

http://youtu.be/HjNXyq4wszE

Hebben andere mensen die deze kaart hebben dit ook? Zo niet dan ga ik hem terugsturen.

Ik heb ook een schone Windows installatie geprobeerd met alleen de ATI drivers, maar het probleem was er nog steeds. Ik heb de 12.6 en 12.7 beta drivers geprobeerd.

Door met m'n vinger een van de fans vast te houden als ik de computer uit slaap haal, heb ik gemerkt dat beiden fans dit geluid maken.

Verdere specs:
Intel i5-750
OCZ 600W voeding
Gigabyte P55m-ud2 moederbord
OCZ Vertex 2 SSD
Samsung 500GB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
klinkt als een draadje wat tegen de fan bladen aanzit, haal de kap er eens af en kijk of er iets in de weg zit

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
Maar dan zou dat draadje tegen beide fans aanzitten. Lijkt me onwaarschijnlijk. Ik ga de kap er niet afhalen want dan verlies je je garantie, en dat heb ik liever niet. Maar ik zal wel even een kijkje nemen.

Edit:

Ik heb de kaart er uitgehaald en naar de fans gekeken, maar ze lijken nergens tegenaan te zitten. Als ik ze zelf met de hand draai, dan hoor ik niks.

[ Voor 28% gewijzigd door iFez op 13-07-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:20
Wat ik wel ooit in een review gelezen heb is dat er een pop-up komt je videokaart uit de long idle modus gaat.
Dus als er een kleine Windows message over bijvoorbeeld UAC, backups of updates komt gaat je videokaart weer aan.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFez
Ik heb een RMA gedaan, en een nieuwe kaart ontvangen. Deze heeft de problemen helemaal niet, dus da's mooi. Sapphire heeft wel de 7850 2GB een beetje verandert. De cover van de kaart is anders en lijkt ook een beetje solider nu. Ook heeft de nieuwe twee DVI port, een HDMI port en een DisplayPort. De oude had een DVI, een HDMI en twee mini DisplayPorts. De heatpipes zijn ook een beetje verandert.