excuses voor de ontwetendheid.
Zijn hier al mensen met 2 x 7970? Game nu op EyeFinity en wil straks een tweede MSI Lighning 7970 halen maar dan moet die wel wat goedkoper zijn. Heb de kaart voor 470e gehaald. Zou de kaart over 6 maanden rond de 300e te koop zijn?
Let me check!Versteegrob schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:38:
Zijn hier al mensen met 2 x 7970? Game nu op EyeFinity en wil straks een tweede MSI Lighning 7970 halen maar dan moet die wel wat goedkoper zijn. Heb de kaart voor 470e gehaald. Zou de kaart over 6 maanden rond de 300e te koop zijn?

Sorry, Glazen bol kapot

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
+1. XD
Die kaarten gaan echt niet weg voor onder de 450 euro daarna stopt verkoop gewoon omdat er anders geen marge op zit
Die kaarten gaan echt niet weg voor onder de 450 euro daarna stopt verkoop gewoon omdat er anders geen marge op zit
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Snap ik maar is het niet terug te zien met een vorige serie of blijft de duurste serie altijd rond de 400e?ikbengoofy schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:46:
[...]
Let me check!
[afbeelding]
Sorry, Glazen bol kapot
prijzen blijven vanzelf dalen. maar op het moment dat ze moeilijk leverbaar worden en/of eol gaan, worden ze weer een klap duurder. je kunt dus niet blijven wachten
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Als er een nieuwe serie is, zeg HD8000, dan worden ze goedkoper... Of idd EOL. Maar goed. Dan wil niemand ze toch meer...
Die "ouwe rommel".
Die "ouwe rommel".
[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 12-10-2012 20:06 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Gentlemen,
Momenteel heb ik een Q9550 processor geklokt op 3.74GHz (2.83 default), samen met een HD4850. Ik game niet heel veel, maar merk dat mijn videokaart echt een oud beestje begint te worden (mijn processor eigenlijk ook). Toch denk ik eraan om mijn gpu nog een keer te upgraden, naar bijvoorbeeld een HD7850. Is dit nog een beetje redelijk? Of heb ik dan een systeem wat volledig uit balans is? Ik denk dat het op zich nog wel moet kunnen..
Momenteel heb ik een Q9550 processor geklokt op 3.74GHz (2.83 default), samen met een HD4850. Ik game niet heel veel, maar merk dat mijn videokaart echt een oud beestje begint te worden (mijn processor eigenlijk ook). Toch denk ik eraan om mijn gpu nog een keer te upgraden, naar bijvoorbeeld een HD7850. Is dit nog een beetje redelijk? Of heb ik dan een systeem wat volledig uit balans is? Ik denk dat het op zich nog wel moet kunnen..
Kan best, je zult niet in alle spellen (zeker spellen die heavy op de CPU zijn en nog altijd maar 2 cores gebruiken, of een main thread met een gigantische load hebben) altijd de 60 FPS halen, maar je kunt i.i.g. met EyeCandy spelen en over 't algemeen ga je er zeker wel op vooruit.
Zie http://www.dayonepatch.co...o-gtx-680-q9550-to-3570k/ (stock/3.4GHz Q9550 i.c.m. een 6850 en een GTX680).
Zie http://www.dayonepatch.co...o-gtx-680-q9550-to-3570k/ (stock/3.4GHz Q9550 i.c.m. een 6850 en een GTX680).
[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 12-10-2012 21:28 ]
Thanks voor de info. Dat is een intressante link. Daar zie je ook duidelijk dat een 6850 nog niet cpu-bottlenecked is, en een GTX-280 duidelijk wel (afhankelijk van de game, zoals jij ook al zei). Ik denk dat een 7850 dan inderdaad een mooie kaart is. Een high-end kaart past niet bij deze processor.
Ik begin nu langzaam te merken dat mijn 5870 het allemaal niet zo meer kan bijbenen, nu zag ik de prijzen van de 7870 flink zijn gedaald en het een betaalbare upgrade zou zijn voor mijn huidige kaart. Qua CPU zie ik nog niet snel een bottleneck (Phenom II X6 1090T - stock), maar nu zag ik dat de 7950 maar een paar tientjes duurder is.
Als ik de bench tegen elkaar zet:
http://www.anandtech.com/bench/Product/550?vs=548
lijk de 7950 de betere te zijn, dus even de PW ingedoken.
De 7870 is duidelijk
pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
Maar bij de 7950 zag ik wat raars:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 Boost 3GB GDDR5 (11196-16-20G)
Boost variant: 289 (Pixmania lijkt me maar niets als webshop)
pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5
Normale versie: 289
maar dan de Gigabyte versie (match met mijn moederbord)
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
deze gaat zelfs 50mhz hoger dan de Boost versie, ook 289.
Zit hier nog enige logica in tussen de merken of is het gewoon gaan voor goedkoopste met de meeste mhz?
Als ik de bench tegen elkaar zet:
http://www.anandtech.com/bench/Product/550?vs=548
lijk de 7950 de betere te zijn, dus even de PW ingedoken.
De 7870 is duidelijk
pricewatch: Sapphire HD 7870 GHz Edition 2GB GDDR5
Maar bij de 7950 zag ik wat raars:
pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 Boost 3GB GDDR5 (11196-16-20G)
Boost variant: 289 (Pixmania lijkt me maar niets als webshop)
pricewatch: Sapphire HD7950 3GB GDDR5
Normale versie: 289
maar dan de Gigabyte versie (match met mijn moederbord)
pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
deze gaat zelfs 50mhz hoger dan de Boost versie, ook 289.
Zit hier nog enige logica in tussen de merken of is het gewoon gaan voor goedkoopste met de meeste mhz?
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb toen de Gigabyte gekocht onder het motto vond em er leuk uitzien en de benchamarks mogen er ook zijn.
Tevens heb ik hem nu gewoon lopen op 950/1425 als ik me niet vergis tov de sapphire OC speeds. Dit zonder enige voltage verhogen ofz, na een ganse nacht stressen loopt hij op een 55graden met 50% fan.
Dit was toen ook ge goedkoopste 7950 met een non refference fan; maar ik zie dat de Sapphire en MSI twin frozr er onder de prijs van de gigabyte staan.
Denk dat ik straks eens de twin frozr speeds eens ga testen.
Tevens heb ik hem nu gewoon lopen op 950/1425 als ik me niet vergis tov de sapphire OC speeds. Dit zonder enige voltage verhogen ofz, na een ganse nacht stressen loopt hij op een 55graden met 50% fan.
Dit was toen ook ge goedkoopste 7950 met een non refference fan; maar ik zie dat de Sapphire en MSI twin frozr er onder de prijs van de gigabyte staan.
Denk dat ik straks eens de twin frozr speeds eens ga testen.
[ Voor 25% gewijzigd door yzx op 15-10-2012 15:11 ]
Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III
beste iedereen,
ik zal mezelf een klein beetje voorstellen hier alvorens de vraag te stellen!
mijn systeem staat hier: I7 3770k, 3x HD7970 WC vraag
waar ik het belangrijkste vind aan mijn systeem is de snelheid en voornamelijk het eyefinity kunnen spelen van de nieuwste games in de hoogste resolutie.
Ook vind ik het leuk om te experimenten met waterkoeling, alleen denk ik hoe het er nu bij staat weinig meer te maken heeft met experimenteren
niettemin ben ik ook altijd op zoek naar verbeteringen van het systeem en heb het idee dat het nu wat hangt op mijn moederbord.
het idee was om 1 monitor aan te sluiten met 1x hd7970.. crossfire leek mij wel leuk, dus die optie moest ik ook hebben. daarom heb ik dit moederbord aangeschaft:
http://www.asus.nl/Mother...t_1155/Maximus_V_Formula/
prima ding, veel plezier van.
inmiddels 3 schermen staan en toch maar een kaart extra erbij geprikt. draait prima, alleen haal ik net niet de allerhoogste instellingen in bijvoorbeeld battlefield 3..
ben er nu mee bezig om een derde HD7970 erbij te komen om het net ff wat vloeiender te laten lopen..
alleen, gaat mijn moederbord dat prettig vinden? vast wel, de voorzieningen zijn er, alleen ik heb mijn twijfels bij de snelheid van mijn pci bussen. Deze snelheden nemen volgens mij flink af na mate er extra kaarten bijkomen.
bij dit moederbord
http://event.asus.com/nl/maximus_v_extreme/
is dat volgens mij veel minder en haal ik meer uit de onderlinge snelheid en dus een betere performance?
zie ook deze tabellen:

ik heb het overigens niet over geld, maar wil gewoon het beste hebben. mbt overklokken van het moederbord heb ik nog geen idee bij, maar ik ken mezelf, dat volgt nog wel een keer..
alvast bedankt voor de reacties!
ik zal mezelf een klein beetje voorstellen hier alvorens de vraag te stellen!
mijn systeem staat hier: I7 3770k, 3x HD7970 WC vraag
waar ik het belangrijkste vind aan mijn systeem is de snelheid en voornamelijk het eyefinity kunnen spelen van de nieuwste games in de hoogste resolutie.
Ook vind ik het leuk om te experimenten met waterkoeling, alleen denk ik hoe het er nu bij staat weinig meer te maken heeft met experimenteren
niettemin ben ik ook altijd op zoek naar verbeteringen van het systeem en heb het idee dat het nu wat hangt op mijn moederbord.
het idee was om 1 monitor aan te sluiten met 1x hd7970.. crossfire leek mij wel leuk, dus die optie moest ik ook hebben. daarom heb ik dit moederbord aangeschaft:
http://www.asus.nl/Mother...t_1155/Maximus_V_Formula/
prima ding, veel plezier van.
inmiddels 3 schermen staan en toch maar een kaart extra erbij geprikt. draait prima, alleen haal ik net niet de allerhoogste instellingen in bijvoorbeeld battlefield 3..
ben er nu mee bezig om een derde HD7970 erbij te komen om het net ff wat vloeiender te laten lopen..
alleen, gaat mijn moederbord dat prettig vinden? vast wel, de voorzieningen zijn er, alleen ik heb mijn twijfels bij de snelheid van mijn pci bussen. Deze snelheden nemen volgens mij flink af na mate er extra kaarten bijkomen.
bij dit moederbord
http://event.asus.com/nl/maximus_v_extreme/
is dat volgens mij veel minder en haal ik meer uit de onderlinge snelheid en dus een betere performance?
zie ook deze tabellen:

ik heb het overigens niet over geld, maar wil gewoon het beste hebben. mbt overklokken van het moederbord heb ik nog geen idee bij, maar ik ken mezelf, dat volgt nog wel een keer..
alvast bedankt voor de reacties!
jep! aanrader om er een bij te steken! als je de maximale instellingen bij de diverse games iets lager zet dan maximaal, is er prima met eyefinity mee te spelen!Versteegrob schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 10:38:
Wacht nog even tot dat ik echt met moeite op 5760x1080 kan spelen. Borderlands werkt met alles op high prima onder deze instellingen. Heb je last van microstuttering? Pics van je setup?
[ Voor 16% gewijzigd door Wackmack op 16-10-2012 10:07 ]
Heeft iemand hier met een HD7970 soms wel eens tussentijds in FireFox een stukje beeldcorruptie, dat nog geen halve seconde te zien is waarna FireFox gewoon weer verder gaat met wat het doet?
In games geen crashes en geen beeldfouten daarentegen, het is alleen in de desktop zo.
In games geen crashes en geen beeldfouten daarentegen, het is alleen in de desktop zo.
[ Voor 19% gewijzigd door Jorn1986 op 19-10-2012 19:32 ]
Jeps, met mijn 7970 DCII Top van Asus.
Ik heb het met ALLE drivers behalve met degene die meegeleverd is
op cd.
Ik heb het met ALLE drivers behalve met degene die meegeleverd is
op cd.
Hier dus hetzelfde met precies dezelfde kaart (ook een AUS HD7970 DC2T).
Ik kan me herinneren van vroeger dan zulk soort beeldcorrupties vaak kwam door corrupt geheugen, en heb door Windows de geheugencontrole (systeembeheer in het config.scherm) bij het opstarten laten doen... de meest uitgebreide (extra) inclusief processor cache. Niks geen problemen gevonden.
Aan mijn processor + processorcache + interne geheugen ligt het dus zeker niet.
Verder dus geen fouten in games, maar heb geen test van artifacts gedaan.
Het jammere van de drivers van ASUS is dat ze (sterk) achterhaald zijn, en naar mijn idee zouden nieuwere drivers probleemloos met eenzelfde chip als iedere andere AMD-videokaart moeten werken.
Wie weet een eventuele oplossing? RMA-sturen doe ik niet, want in 3D werkt alles zonder problemen (waarvoor hij bedoeld is).
Is dit een register key o.i.d. dat ik aan moet passen in Windows? Een AMD-driverbug? Is het enkel zo bij ASUS DC2T exemplaren, of herkennen mensen met andere merken HD7970's dit probleem?
Of kan het zelfs aan FireFox liggen?
Ik kan me herinneren van vroeger dan zulk soort beeldcorrupties vaak kwam door corrupt geheugen, en heb door Windows de geheugencontrole (systeembeheer in het config.scherm) bij het opstarten laten doen... de meest uitgebreide (extra) inclusief processor cache. Niks geen problemen gevonden.
Aan mijn processor + processorcache + interne geheugen ligt het dus zeker niet.
Verder dus geen fouten in games, maar heb geen test van artifacts gedaan.
Het jammere van de drivers van ASUS is dat ze (sterk) achterhaald zijn, en naar mijn idee zouden nieuwere drivers probleemloos met eenzelfde chip als iedere andere AMD-videokaart moeten werken.
Wie weet een eventuele oplossing? RMA-sturen doe ik niet, want in 3D werkt alles zonder problemen (waarvoor hij bedoeld is).
Is dit een register key o.i.d. dat ik aan moet passen in Windows? Een AMD-driverbug? Is het enkel zo bij ASUS DC2T exemplaren, of herkennen mensen met andere merken HD7970's dit probleem?
Probeer eens chrome of opera en zie als het daar ook is?Jorn1986 schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 10:30:
Klinkt als een Flash-probleem. Adobe maakt er een beetje een potje van de laatste tijd.Jorn1986 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 19:31:
Heeft iemand hier met een HD7970 soms wel eens tussentijds in FireFox een stukje beeldcorruptie, dat nog geen halve seconde te zien is waarna FireFox gewoon weer verder gaat met wat het doet?
Oke bedankt voor de reacties...
Ik zal heel eerlijk zijn: ben een beetje te lui, en moet nog bergen huiswerk en klusjes doen hier thuis. Laat maar even zitten voorlopig... Ik gooi het voor nu maar even op Adobe's Flash.
Ik zal heel eerlijk zijn: ben een beetje te lui, en moet nog bergen huiswerk en klusjes doen hier thuis. Laat maar even zitten voorlopig... Ik gooi het voor nu maar even op Adobe's Flash.
[ Voor 12% gewijzigd door Jorn1986 op 21-10-2012 11:37 ]
Bij de kaarten van asus (Top 7970) heeft het (voor mij en enkele andere op het ROG forum en elders) helaas weinig te maken met flash. Na vele aanpassingen in Firefox of het gebruiken van Chrome blijft het bestaan (gelukkig zijn de black freezes e.d. voor mij nu verleden tijd, maar da's een andere discussie
). Op het internet staat er opzich wel genoeg van (voornamelijk op het ROG forum).
Maar ik hoop dat jouw corruptie met firefox/flash te maken heeft!
Maar ik hoop dat jouw corruptie met firefox/flash te maken heeft!
[ Voor 16% gewijzigd door Phenomania op 21-10-2012 17:12 ]
Iemand al op de hoogte van de never settle driver ?
20% performance winst in BF 3 !
http://www.techpowerup.co..._12.11_Performance/5.html
Nee nog niet, maar zal ze vanmiddag als ik terug ben van het werk even installeren, ziet er wel netjes uit de benchmarks. Maar goed het draait zoiezo al erg goed bij me maar goed nieuwe drivers kan nooit kwaad.KillerAce_NL schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:08:
Wat is beste manier om deze te installeren? oude verwijderen en nieuwe erop, of gewoon er over heen installeren?
Verwijderd
Let wel op dat deze performance winst alleen geld voor de nieuwe GCN kaarten. Oudere series hebben geen profijt van deze nieuwe drivers. Staat trouwens ook een artikel over op Guru3D met RL benchmarks.KillerAce_NL schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:08:
Persoonlijk verwijder ik altijd compleet de oude drivers alvorens de nieuwe te installeren. Al heb ik ook collega's die gewoon de nieuwe drivers direct over de oude heen knallen en er nooit problemen mee gehad hebben.WeAreLegion schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 11:21:
[...]
Nee nog niet, maar zal ze vanmiddag als ik terug ben van het werk even installeren, ziet er wel netjes uit de benchmarks. Maar goed het draait zoiezo al erg goed bij me maar goed nieuwe drivers kan nooit kwaad.
Wat is beste manier om deze te installeren? oude verwijderen en nieuwe erop, of gewoon er over heen installeren?
Wat zijn GCN kaarten? Heb zelf de MSI 7970 Lightning, werkt het daar ook?
Is de driver al te downloaden? Kan hem nergens vinden.
[ Voor 28% gewijzigd door Wackmack op 22-10-2012 13:01 ]
Dat weet ik, maar is het vermelden niet waard, gezien dit topic alleen 7xxx kaarten covertVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:23:
[...]
Let wel op dat deze performance winst alleen geld voor de nieuwe GCN kaarten. Oudere series hebben geen profijt van deze nieuwe drivers. Staat trouwens ook een artikel over op Guru3D met RL benchmarks.
[...]
Persoonlijk verwijder ik altijd compleet de oude drivers alvorens de nieuwe te installeren. Al heb ik ook collega's die gewoon de nieuwe drivers direct over de oude heen knallen en er nooit problemen mee gehad hebben.
7xxx serie is GCN. GCN staat voor graphics core next, dus alleen de nieuwe serie van amd.Versteegrob schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:00:
Wat zijn GCN kaarten? Heb zelf de MSI 7970 Lightning, werkt het daar ook?
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Nee volgens mij niet, althans ik vind hem niet op de site van AMD zelfVersteegrob schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:14:
ah
UPDATE - At the request of AMD the driver has been taken offline. They discovered some bugs and a new build is due to be released later today. Please keep checking this post, once we have the new build we'll update the file-mirror and thus the download.
[ Voor 33% gewijzigd door WeAreLegion op 22-10-2012 16:32 ]
Zat ook al te kijken, 'autoedetect driver' tool kan geen enkele update vinden en geeft als laatste 12.10 bij mij.
Draai nu nog 12.8.
Draai nu nog 12.8.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Moet wel zeggen dat AMD weer leuk aan het doen is met "bonus" voor de feest dagen
AMD will be offering games as part of the Never Settle Game Bundle with the 7770, the 7800 series, and the 7900 series. Depending on the card, AMD will be offering Far Cry 3, Hitman: Absolution, and Sleeping Dogs as free games through retailer vouchers. Furthermore they will also be offering a 20% off (~$10) voucher for Medal of Honor Warfighter. Ultimately every card that is part of this bundle comes with the MoH voucher and Far Cry 3, purchasing a pair of cards for Crossfire will add in Hitman, and purchasing any 7900 series card will add in both Hitman and Sleeping Dogs.
Verwijderd
Hmm ben de 12.11 drivers aan het downloaden, zo meteen eens benchen!
http://194.71.11.69/pub/g...NET4-%5BGuru3D.com%5D.exe
http://www.share-online.biz/dl/W6VOWACM9RWJ
is het die zonder bugs al?Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:41:
Hmm ben de 12.11 drivers aan het downloaden, zo meteen eens benchen!
Verwijderd
Het zijn de drivers met 'bugs' maar ik merk daar eigenlijk niks van, ook qua performance merk ik ook weinig
7870

Groen is 12.11, rood is 12.8
7870
Hier staat em ook op zonder problemen, had wel direct wat artifacts na het installeren maar na een reboot gewoon weg
EDIT: go go artifact city
EDIT: go go artifact city

[ Voor 15% gewijzigd door yzx op 22-10-2012 21:16 ]
De optimalisaties zijn game specifiek, wel lezenVerwijderd schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:02:
Het zijn de drivers met 'bugs' maar ik merk daar eigenlijk niks van, ook qua performance merk ik ook weinig
7870
[afbeelding]
Dus benchen met bf3 b.v.
Drivers staan vers op de AMD site 
Never Settle: Amazing new drivers for gamers and Windows 8 users!
Never Settle: Amazing new drivers for gamers and Windows 8 users!
[ Voor 66% gewijzigd door yzx op 22-10-2012 22:43 ]
Wat is het verschil tussen 12.10 en 12.11 beta? Heeft de .10 versie de geweldige improvements in oa bf3 niet? Heb zelf een 7850
Benchmarks gaan altijd over de ,11 beta, dus doubt dat ze in die ,10 zittentobitronics schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 22:53:
Wat is het verschil tussen 12.10 en 12.11 beta? Heeft de .10 versie de geweldige improvements in oa bf3 niet? Heb zelf een 7850
Is de beta verder stabiel qua games enzo?yzx schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:00:
[...]
Benchmarks gaan altijd over de ,11 beta, dus doubt dat ze in die ,10 zitten
Niet getest. Of toch niet met een game waar een performance boost was over geschreven heb wat Payday gespeeld tegen 100+fps maarjatobitronics schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 23:10:
[...]
Is de beta verder stabiel qua games enzo?
Verwijderd
Ik heb de officiele 12.11 drivers nu geinstalleerd en 3Dmark eens laten benchen, ik kom zelfs nog een hogere score uit dan op het Tweakers artikel (is wel licht overgeclockt naar 1100Mhz)
P7978 3DMarks
http://www.3dmark.com/3dm11/4726330
P7978 3DMarks
http://www.3dmark.com/3dm11/4726330
Ik heb nog de beta geinstalleerd waar de bugs in zitten (niet gevonden nog), maar zelf merk ik het een klein beetje, maar goed het draaide zoiezo al soepel dus dan word het wat lastiger om te merken vind ik dan. het is niet dat ik constant naar een fps meter zit te kijken
Verwijderd
Ik had gisterenavond wel eventjes problemen met die beta bug driver... ik was BF3 aan het spelen en plots ging mijn scherm uit.. Ik denk dat dat die bewuste bug is
Hopeijk lost deze 12.11 het world of warcraft Freeze probleem op. afgelopen vrijdag een HD7950 gekocht, daar er door een defecte videokaart in een ander system wat met hardare geschoven moest worden.
Kaart geplaatst, er werd een HD6870 vervangen, nieuwe kaart gedecteerd en spelen maar. Iedere 10-30 minuten een system freeze. Na wat onderzoek gevonden dat dit een probleem blijkt tussen WoW en de Ati HD7xxxx sinds driver 12.4 en hoger. Terug naar 12.3 is natuurlijk niet ideaal voor de performance, echter loste dit het probleem wel op. Nu 12.11 geinstalleerd en de eerste resultaten lijken positief, een flinke FPS boost en nu al 45 min stabiel.
Kaart geplaatst, er werd een HD6870 vervangen, nieuwe kaart gedecteerd en spelen maar. Iedere 10-30 minuten een system freeze. Na wat onderzoek gevonden dat dit een probleem blijkt tussen WoW en de Ati HD7xxxx sinds driver 12.4 en hoger. Terug naar 12.3 is natuurlijk niet ideaal voor de performance, echter loste dit het probleem wel op. Nu 12.11 geinstalleerd en de eerste resultaten lijken positief, een flinke FPS boost en nu al 45 min stabiel.
Verwijderd
Lijkt mij persoonlijk toch een meer systeem specifiek probleem.Dennism schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:56:
Hopeijk lost deze 12.11 het world of warcraft Freeze probleem op. afgelopen vrijdag een HD7950 gekocht, daar er door een defecte videokaart in een ander system wat met hardare geschoven moest worden.
Ik heb velen tientallen uren WoW gespeeld met een enkele HD7970 en twee HD7970's in crossfire gebruikmakend van 12.6/12.7 en geen enkele issue gehad en al helemaal geen system freezes.
Performance ziet er goed uit maar ik wacht nog even met het installeren van de 12.11 drivers daar ik op verschillende fora heb gelezen dat er toch nog wel wat problemen met de drivers zijn.
Ik dacht eerst ook aan systeem specifieke problemen tot dat ik enkele topics op de wow fora tegen kwam (o.a. deze, er zijn er nog meer met dezelfde strekking maar minder replies) waar zeer mensen hetzelfde probleem hadden en alleen een kaart uit de HD 7xxx serie.
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/4838103854
Probleem treed wel alleen op met de DX11 Api, wanneer je DX11 nog niet geforceerd hebt in wow kan het dus zijn dat je het probleem niet merkt, echter DX11 is zo'n verbetering qua GFX vs DX9 dat je dit eigenlijk niet wil missen.
http://us.battle.net/wow/en/forum/topic/4838103854
Probleem treed wel alleen op met de DX11 Api, wanneer je DX11 nog niet geforceerd hebt in wow kan het dus zijn dat je het probleem niet merkt, echter DX11 is zo'n verbetering qua GFX vs DX9 dat je dit eigenlijk niet wil missen.
WTF....Die beta drivers hebben mooi m'n Windows installatie verneukt.
Uiteraard heb ik eerst de "oude" drivers (12.10) er af gehaald, daarna met driversweeper de restanten en m'n 7950 op stock speed gezet maar daarna kreeg ik in game freezes en het beeld ging om de paar seconden "trillen". Terug naar 12.10 maakte had ik dezelfde narigheid. Register schoongemaakt mocht niet baten. Daarnet uit ellende de boel maar geformatteerd en opnieuw geinstalleerd wat geen hobby van me is (ik had nog geen image gemaakt van me nieuwe game-pc). Drivers installeren duurt notabene 4x langer dan installeren van windows (windows install=9min) en dan moet je nog de games downen.
Maar met de verse install en de beta drivers draait ie als 't spreekwoordelijke zonnetje en inderdaad op stock speed al merkbare performance boost. WOW..!!
Uiteraard heb ik eerst de "oude" drivers (12.10) er af gehaald, daarna met driversweeper de restanten en m'n 7950 op stock speed gezet maar daarna kreeg ik in game freezes en het beeld ging om de paar seconden "trillen". Terug naar 12.10 maakte had ik dezelfde narigheid. Register schoongemaakt mocht niet baten. Daarnet uit ellende de boel maar geformatteerd en opnieuw geinstalleerd wat geen hobby van me is (ik had nog geen image gemaakt van me nieuwe game-pc). Drivers installeren duurt notabene 4x langer dan installeren van windows (windows install=9min) en dan moet je nog de games downen.
Maar met de verse install en de beta drivers draait ie als 't spreekwoordelijke zonnetje en inderdaad op stock speed al merkbare performance boost. WOW..!!
Ik merk sinds de nieuwe driver dat mijn muis "uitloopt" over mijn hoofdscherm, maw ik heb geen muis meer maar een hoop puntjes onder elkaar, na 5-6 keer snel van scherm te wisselen is dit weg, iemand anders dit leuke probleempje ook?
Heb een 7950tje
Heb een 7950tje
Die beta drivers zijn top! Ik merk het verschil in BF3 duidelijk, van grens 30 fps/onspeelbaar naar ruim er boven, tot in de low 40's op grotere maps on some occasions. Helemaal prima zo!
Ik ben met de 12.11 beta drivers maar liefst 701 punten opgeschoten in 3D mark 2011 t.o.v. de vorige drivers, way to go AMD!
Dat uninstallen en sweepen is echt verleden tijd... bij AMD gewoon altijd de nieuwe drivers over de oude heen... Werkt prima!mowa schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 19:36:
WTF....Die beta drivers hebben mooi m'n Windows installatie verneukt.
Grapjas....echt..??peakaboo schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:23:
[...]
Dat uninstallen en sweepen is echt verleden tijd... bij AMD gewoon altijd de nieuwe drivers over de oude heen... Werkt prima!
Normaliter zou dat moeten werken maar soms wil windows iets mysterieus doen waar je nooit achter komt.
Het probleem bleek namelijk niet te reproduceren na dirty installen (vanaf 12.8) en logs zegden niets.
Dat is wel raar want mijn broer draait nieuwere drivers met een 7970 en die heeft geen problemen met WOW.Dennism schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:56:
Ik ben benieuwd wat de conclussies van reviews sites zou zijn als je nu een GTX680 vs 7970 review zou doen.tobitronics schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:22:
Die beta drivers zijn top! Ik merk het verschil in BF3 duidelijk, van grens 30 fps/onspeelbaar naar ruim er boven, tot in de low 40's op grotere maps on some occasions. Helemaal prima zo!
De GTX680 is een stukje van zijn voordeel kwijt geraakt.
[ Voor 21% gewijzigd door Astennu op 24-10-2012 09:21 ]
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Toch vraag ik me nog 1 ding af van de AMD 12.11 driver: die extra prestaties komen niet zomaar uit de lucht vallen: er zal vast ergens meer efficientie vandaan gehaald zijn, maar zou het nou ook in energieverbruik schelen? Zo ja: hoeveel watt?
Als er namelijk op een manier geprogrammeerd is dat de werklast (zie de min. fps) beter verdeeld wordt, zullen de klappen vóór en ná actievolle scenes opgevangen moeten worden en zal het uiteindelijk toch meer energie gaan vreten...
Ikzelf heb nergens in reviews hier iets van gezien: iemand anders een review gezien waarin het energieverbruik vergeleken werd?
Als er namelijk op een manier geprogrammeerd is dat de werklast (zie de min. fps) beter verdeeld wordt, zullen de klappen vóór en ná actievolle scenes opgevangen moeten worden en zal het uiteindelijk toch meer energie gaan vreten...
Ikzelf heb nergens in reviews hier iets van gezien: iemand anders een review gezien waarin het energieverbruik vergeleken werd?
Ik heb wat bf3 gespeeld en me kaart werd niet warmer dan normaal, wel hogere fps.
Dus de theorie van extra watt erop lijkt me ongewoon?
Tevens staat me venster altijd open en is me kamer meestal de buiten temperatuur
Dus de theorie van extra watt erop lijkt me ongewoon?
Tevens staat me venster altijd open en is me kamer meestal de buiten temperatuur
Fijn, net Bf3 random freeze, kon nog wel gewoon ctrlaltdel doen, verder geen OC of melding dat driver is gecrasht, wel dat BF3 niet meer reageert.... 12.11 beta met 7850
Heb de nieuwste drivers (12.11) geinstalleerd en ik merk nu dat mijn bezel-compensated resolutie die ik eerst had (6003 x 1200 of iets in die trant, 3 x 24" Dell schermen van 1920x1200 in Eyefinity) niet meer bestaat. BF3 draait soepeler, maar omdat het niet bezel-compensated is zie ik dingen aan de rand van de schermen dubbel. In CCC de Bezel Compensation instellen helpt ook niet.
Iemand dit ook gemerkt en een oplossing? Of toch maar 12.10 installeren?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Gisteren de laatste Cat12.11 Beta 4 drivers geinstalleerd
3dmark 11 GPU Score
HD7850 stock
5200 => 5800
HD7850 1200/5700
7000 => 7900
Ongeloofelijk eigenlijk, dit duwt mijn 7850 tot bijna waar een 7870 was. Nu is hij iets sneller als een sterk overclockte 580 GTX.
AMD
3dmark 11 GPU Score
HD7850 stock
5200 => 5800
HD7850 1200/5700
7000 => 7900
Ongeloofelijk eigenlijk, dit duwt mijn 7850 tot bijna waar een 7870 was. Nu is hij iets sneller als een sterk overclockte 580 GTX.
Frag_Zero
Ja man, iets sneller dan een sterk overgeklokte GTX580...die loopt hier anders op 8500punten.
Verder een goede zaak dat driver optimalisatie nu belangrijker wordt, alleen maar beter voor de consument.
Hoop alleen niet dat dit ten koste gaat van de stabiliteit en random bugs genereert. Iets wat me heef weerhouden van de 6xxx serie over te stappen naar de 7xxx serie van AMD.
De poging van Nvidia om de Never Settle drivers te pareren is overigens lachwekkend (vaak niet meer dan 2% increase in tripple A games).
Zoals Astennu aangeeft, een nieuwe vergelijking tussen de 7970Ghz en de GTX680 zou best interessant zijn.
Verder een goede zaak dat driver optimalisatie nu belangrijker wordt, alleen maar beter voor de consument.
Hoop alleen niet dat dit ten koste gaat van de stabiliteit en random bugs genereert. Iets wat me heef weerhouden van de 6xxx serie over te stappen naar de 7xxx serie van AMD.
De poging van Nvidia om de Never Settle drivers te pareren is overigens lachwekkend (vaak niet meer dan 2% increase in tripple A games).
Zoals Astennu aangeeft, een nieuwe vergelijking tussen de 7970Ghz en de GTX680 zou best interessant zijn.
[ Voor 36% gewijzigd door t!n0 op 25-10-2012 09:51 ]
Ik had gisteren ook voor het eerst een random freeze in BF3, met de 12.11 beta, HD7950.tobitronics schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:33:
Fijn, net Bf3 random freeze, kon nog wel gewoon ctrlaltdel doen, verder geen OC of melding dat driver is gecrasht, wel dat BF3 niet meer reageert.... 12.11 beta met 7850
Ik had juist wél een melding dat de drivers gecrasht waren. Ben benieuwd of dit in de toekomst vaker gaat voorkomen in BF3.
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
@t!no0 : 580 GTX mss toch wat onderschat - had een jaar geleden een 570 GTX en had de performance van daar afgeleid.
Een 1ghz 580gtx (wat toch al deftig is) zit rond de 8100 gpu-score volgens HWbot - net iets hoger dus
Ik heb inderdaad wel benieuwed wat het addertje onder het gras is - of is het een vuile truk van AMD (performance achterhouden) of hebben ze legitiem via driver ontwikkeling deze performanceboost uit de kaarten kunnen halen
Een 1ghz 580gtx (wat toch al deftig is) zit rond de 8100 gpu-score volgens HWbot - net iets hoger dus
Ik heb inderdaad wel benieuwed wat het addertje onder het gras is - of is het een vuile truk van AMD (performance achterhouden) of hebben ze legitiem via driver ontwikkeling deze performanceboost uit de kaarten kunnen halen
Frag_Zero
Sinds wanneer is performance achterhouden, een vuile truc??Frag_Zero schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:49:

Dit zijn de eerste AMD Catalyst drivers die een fatsoenlijke performance winst laat zien in BF3. Dus het werd langzaam aan tijd.
[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 25-10-2012 12:00 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
Bekijk het zoals je wil maar als ze de kaarten bewust trager gemaakt hebben met de launch om zo later een performance boost te kunnen geven heb ik er mijn bedenkingen bij.
Frag_Zero
@Frag_Zero, staar je nie blind op scores in 3dmark, met een AMD kaart kun je heel wat punten winnen t.o.v. een nvidia kaart door alleen al tesselation uit te zetten (iets wat bij nvidia niet kan).
Voordat er een oorlog ontstaat, ik heb kaarten van beide kampen
Desalniettemin valt het te prijzen dat AMD dergelijke performance increases weet te halen uit driver optimalisaties. Daardoor zullen met name de mid end kaarten veel interessanter worden van AMD.
Voordat er een oorlog ontstaat, ik heb kaarten van beide kampen
Desalniettemin valt het te prijzen dat AMD dergelijke performance increases weet te halen uit driver optimalisaties. Daardoor zullen met name de mid end kaarten veel interessanter worden van AMD.
Ik vind dat ook niks. Alleen geloof ik niet dat dat het geval is. Daarvoor levert nVidia sowieso al veel teveel concurrentie sinds de 6xx launch. Dan hadden ze het wel eerder gedaan.Frag_Zero schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:16:
Bekijk het zoals je wil maar als ze de kaarten bewust trager gemaakt hebben met de launch om zo later een performance boost te kunnen geven heb ik er mijn bedenkingen bij.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Weet iemand misschien welke webshops meedoen met die "Never settle" actie?
Ik heb al een reactie van Sicomputers en Flevowebwinkel en die doen alle twee niet mee.
Ik heb al een reactie van Sicomputers en Flevowebwinkel en die doen alle twee niet mee.
Zojuist geprobeerd 12.11 te uninstallen, safe mode, DriverSweeper en opnieuw geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Ik heb niet meer de 6003 x 1200 resolutie (bezel compensated).Arfman schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 22:38:
Heb de nieuwste drivers (12.11) geinstalleerd en ik merk nu dat mijn bezel-compensated resolutie die ik eerst had (6003 x 1200 of iets in die trant, 3 x 24" Dell schermen van 1920x1200 in Eyefinity) niet meer bestaat. BF3 draait soepeler, maar omdat het niet bezel-compensated is zie ik dingen aan de rand van de schermen dubbel. In CCC de Bezel Compensation instellen helpt ook niet.
Iemand ondertussen al een idee?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Klinkt logisch een tragere kaart bij launch maken zodat ze er minder op kunnen verdienen omdat de prijs lager moet zijn anders koopt men een nVidia kaart.Frag_Zero schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:16:

Zou natuurlijk niet kunnen dat ze er meer weten uit te halen omdat het een volledig nieuwe architectuur is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Aangezien ik hier toch geen antwoord krijg probeer ik 12.10 maar. In Windows 8 werkt het wel met de 12.11 drivers( om dit topic toch een beetje nut te geven).
Je kunt toch een driver rollback doen?
12.10 in Windows 7 lost het probleem ook op, blijkbaar dus een bug in 12.11 beta.
Dat zou ik ook graag willen weten, bij Mycom wisten ze er niks vanafyasin89 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 12:57:
Weet iemand misschien welke webshops meedoen met die "Never settle" actie?
Afuture doet ook niet mee, van een aantal andere shops wacht ik nog op een reactie.
Ok, laat het maar weten als je een reactie hebt!yasin89 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:02:
Afuture doet ook niet mee, van een aantal andere shops wacht ik nog op een reactie.
Alternate is zo ongeveer de enige waarvan je dit kan verwachten, doen zij het ook niet dan denk ik geen één in Nederland.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Heb ivb met je vraag dit gevondenJorn1986 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:15:
Toch vraag ik me nog 1 ding af van de AMD 12.11 driver: die extra prestaties komen niet zomaar uit de lucht vallen: er zal vast ergens meer efficientie vandaan gehaald zijn, maar zou het nou ook in energieverbruik schelen? Zo ja: hoeveel watt?
Power consumption
Een lichte verhoging maar een toxic is ook geen normale kaart
Goed, nog maar een poging. Driverversie 12.10 met een Club3D 7970 3GB op Windows 7. Werkt perfect, alleen als ik in Battlefield 3 de mapschaal vergroot of verklein (met 'n') wordt het hele beeld even zwart. Ook als ik dood ga in BF3 gebeurt dat. Dit heb ik eerder gehad en was toen opgelost met een nieuwe driver, maar 12.11 heeft weer andere bugs.
Iemand een tip? Misschien een bepaalde instelling in de driver of in BF3?
Iemand een tip? Misschien een bepaalde instelling in de driver of in BF3?
edit: Ik faal

[ Voor 88% gewijzigd door London op 28-10-2012 11:19 ]
Tesla M3LR '21
Heb gisteren de hele dag kunnen spelen zonder een freeze tot nu toe. Had dit alleen bij WoW de freeze. Beta driver installed w7. Hopelijk blijft het langer goed gaan
Ik heb nu ook het probleem met random opspinnen van de fans van m'n HD7970 sinds de 12.11 beta drivers. Ervaren mensen hetzelfde met de 12.10 drivers, of is daar het probleem ook aanwezig?
Hooguit 14 watt dus met gaming, geen verschil in idle/windows gebruik. Toch weer wat extra verbruik.yzx schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:40:
[...]
Heb ivb met je vraag dit gevonden
Power consumption
Een lichte verhoging maar een toxic is ook geen normale kaart
Bedankt voor het delen van de link.
[ Voor 4% gewijzigd door Jorn1986 op 29-10-2012 19:44 ]
Ik koop een budget computer met HD7470 1GB videokaart, kan die de huidige games afspelen?
Settings maakt niet uit, low/medium ben ik al tevreden.
Resolutie geen idee, het is een 19inch scherm.
Settings maakt niet uit, low/medium ben ik al tevreden.
Resolutie geen idee, het is een 19inch scherm.
Heb nu een 6870 CF (2 x 1GB versie) setup, maar ben dat micro stutter zo beu als kou pap (Speel dus vaak met maar 1 GPU). Vaak is dan weer overroepen want zo vaak speel ik niet, enkel in de winter af en toe
.
Nu zou ik deze eventueel willen vervangen door een andere single GPU kaart die niet te duur is.
Ik dacht aan de MSI 7950 kaart, kom ik dan zowat in de buurt van dezelfde prestatie?
Met een prijs van 300€ ook ongeveer wat ik max wil uitgeven.
CPU is een i7 950 @3.6Ghz en 12GB Ram (met 6GB draaide hij nog vrolijk 4.0GHz
) en speel op een 24" met 1920*1200 (16:10) resolutie.
Nu zou ik deze eventueel willen vervangen door een andere single GPU kaart die niet te duur is.
Ik dacht aan de MSI 7950 kaart, kom ik dan zowat in de buurt van dezelfde prestatie?
CPU is een i7 950 @3.6Ghz en 12GB Ram (met 6GB draaide hij nog vrolijk 4.0GHz
[ Voor 6% gewijzigd door Engineer Stewie op 30-10-2012 08:27 ]
Heb een bug gevonden in de 12.11 Beta 4 drivers, als je de driveres installeert doet bij mij XBMC het niet, hele menu is corrupted. Haal ik de drivers weg (en dan gewoon zonder drivers opstarten) dan werkt het wel gewoon.
De vorige drivers 12.8 hadden dit probleem niet.
De vorige drivers 12.8 hadden dit probleem niet.
Ik heb dezelfde "upgrade" gedaan maar dan niet omwille van jouw redenen, maar om het reden dat ik VRAM te kort kwam met een filmpje en game tegelijkertijdEngineer Stewie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:27:
Heb nu een 6870 CF (2 x 1GB versie) setup, maar ben dat micro stutter zo beu als kou pap (Speel dus vaak met maar 1 GPU). Vaak is dan weer overroepen want zo vaak speel ik niet, enkel in de winter af en toe.
CPU is een i7 950 @3.6Ghz en 12GB Ram (met 6GB draaide hij nog vrolijk 4.0GHz) en speel op een 24" met 1920*1200 (16:10) resolutie.
Ik heb zelf ook de 7950 en echt nog geen moment spijt van gehad, echt heerlijke kaart!
VRAM is 2GB, moet voor 1920*1200 voldoende zijn, daar zit het hem niet
. Ik heb maar 1 monitor eraan hangen.
Dat de kaart goed is betwijfel ik niet, vraag mij af hoe de verhouding ligt tov 2 * 6870
Dat de kaart goed is betwijfel ik niet, vraag mij af hoe de verhouding ligt tov 2 * 6870
Geen idee,Engineer Stewie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:33:
VRAM is 2GB, moet voor 1920*1200 voldoende zijn, daar zit het hem niet. Ik heb maar 1 monitor eraan hangen.
Denk dat je dan even misschien wat benchmarks op moet zoeken die cross fire behandelen
Ikzelf heb ook een 6870 CF (2 x 1GB versie) setup gehad. Ik heb nu een HD 7950.Engineer Stewie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:27:
Heb nu een 6870 CF (2 x 1GB versie) setup, maar ben dat micro stutter zo beu als kou pap (Speel dus vaak met maar 1 GPU). Vaak is dan weer overroepen want zo vaak speel ik niet, enkel in de winter af en toe.
CPU is een i7 950 @3.6Ghz en 12GB Ram (met 6GB draaide hij nog vrolijk 4.0GHz) en speel op een 24" met 1920*1200 (16:10) resolutie.
Mijn multiplayer game ervaring in Battlefield3:
HD6870 CF
- Gemiddelde framerate in MP maps@high settings/1080P/FXAA max/MSAA off: 60-70 fps
- Framerates schommelde wat meer
- Last van microstuttering
- Spelen op Ultra settings gaf bij mij flinke dips in fps (i.v.m. te weinig VRAM) , dus onspeelbaar voor mij.
- Gemiddelde framerate in MP maps@ULTRA settings/1080P/FXAA max/MSAA off: 60-70 fps
- Framerates lijkt constanter te zijn.
- MP spelen@Ultra settings is nu prima te doen
[ Voor 13% gewijzigd door Indy91 op 30-10-2012 12:51 ]
Jaaa maar 1+1 = NIET 2 bij CFXEngineer Stewie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:33:
VRAM is 2GB, moet voor 1920*1200 voldoende zijn, daar zit het hem niet. Ik heb maar 1 monitor eraan hangen.
4allshop doet ook niet mee en Alternate op het moment ook niet...InEtVa schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:08:
[...]
Ok, laat het maar weten als je een reactie hebt!
Ze verwachten binnen een week te starten.
Heb je het dan over Alternate of 4allshop? een weekje wachten maakt mij namelijk niet zoveel uit.yasin89 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:48:
[...]
4allshop doet ook niet mee en Alternate op het moment ook niet...
Ze verwachten binnen een week te starten.
Alternate, die geven voorlopig alleen sleeping dogs erbij(tot 31-10).
Wanneer ze precies starten weet ik niet, maar ik zou zeggen houdt hun promo actie in de gaten.
Wanneer ze precies starten weet ik niet, maar ik zou zeggen houdt hun promo actie in de gaten.
Dank voor de zeer nuttige info.Indy91 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:31:
[...]
Ikzelf heb ook een 6870 CF (2 x 1GB versie) setup gehad. Ik heb nu een HD 7950.
Mijn advies: overstappen naar HD7950!
Ik heb reeds de MSI 7950 Twin Frozr 3GB hier liggen, was de goedkoopste die ik vast kon krijgen en heeft goede reviews).
Morgen of overmorgen maar eens plaatsen en de PC herformatteren voor een nieuwe cleane winterstart
Ik heb een korte maar duidelijke vraag.
Kan ik een van de 2 koelers van mijn HD7850 ook uitschakelen? Ik vind dat vooral de achterste koeler nogal een irritant geluid produceert. Het is een Sapphire. Had wel absolute stilte verwacht maar dat is toch altijd weer een teleurstelling met videokaarten heb ik gemerkt.
Kan ik een van de 2 koelers van mijn HD7850 ook uitschakelen? Ik vind dat vooral de achterste koeler nogal een irritant geluid produceert. Het is een Sapphire. Had wel absolute stilte verwacht maar dat is toch altijd weer een teleurstelling met videokaarten heb ik gemerkt.
@SuX DeLuXe
Ik ben nog nergens tegengekomen dat je de GPU fans separaat kunt afstellen.
Indien je last hebt van het geluid dat één fan produceert, zou je wel eens kunnen proberen de algemene fan snelheid te verlagen tot een acceptabele GPU temperatuur.
De fan snelheid kun je o.a. verlagen via: Catalyst Control Centre, MSI Afterburner of Sapphire Trixx.
Ik ben nog nergens tegengekomen dat je de GPU fans separaat kunt afstellen.
Indien je last hebt van het geluid dat één fan produceert, zou je wel eens kunnen proberen de algemene fan snelheid te verlagen tot een acceptabele GPU temperatuur.
De fan snelheid kun je o.a. verlagen via: Catalyst Control Centre, MSI Afterburner of Sapphire Trixx.
Optimalisatie van de verwerking van code denk ik. HD5xxx en HD6xxx profiteren ook. Dus het is niet alleen de HD7xxx serie.Jorn1986 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 21:15:
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Nee heel waarschijnlijk niet De fans zitten op dezelfde fan controller. En zo ver ik weet is er ook maar een fan controller. Ik had alleen een iritant geluid met een 7870 als hij op hele hoge fan speeds draaide (+80%).SuX DeLuXe schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 00:11:
Ik heb een korte maar duidelijke vraag.
Misschien is je cooler defect en kun je hem omruilen?