MediaMarkt btw actie voorjaar 2013 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste
Acties:
  • 342.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:03:
[...]

En volgens mij moet jij nog eens de reactie van die persoon lezen. Die suggereert dat we opgelicht en belazerd zouden zijn door de MM en of BCC.
Wie, ik? Dat was een grapje DonnieYen. Satire en zo :F

Maar ik begrijp het wel: je bent stiekem bang dat iemand toch nog een betere prijs heeft gekregen bij de MM nu je bij de BCC hebt gekocht en daarom kraak je uit voorzorg de MM maar af om die dreiging "te bezweren". Gebruik gewoon je notebook en hou op met prijzen te checken. Heb je meer aan lijkt me. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag het weer ontopic aub. Dit topic begint weinig toegevoegde waarde te leveren op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:20
Ik heb ook weldegelijk voordeel gedaan met de aanschaf van mijn MacBook Pro 13 inch late 2011. Adviesprijs Apple is 1149 - Slim.nl prijs (student) is 1056 en ik heb mijn Mac voor 965,55 gekocht bij BCC tijdens de actie.

Toch bijna 100 euro voordeel voor mij, en dat loont! :)

Als je overigens 1149 door 1.19 deelt komt je exact op mijn aankoopprijs uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Azrael schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:45:
Ik heb zondag toch maar even een Canon 35/1.4 besteld. Was in backorder bij Canon, maar ik mocht 'm toch bestellen. De verkoper (toevallig dezelfde waarbij ik vorige keer de 50/1.2 heb besteld) zei er eerlijk bij dat ie geen idee had hoe lang het zou duren, kon 2 weken zijn maar ook 2 maanden. Dat is jammer, maar voor die korting kan ik daar mee leven.
En hij is nu al binnen, nice! Dat viel dus wel mee met die backorder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:59
Nou, ben benieuwd wanneer ik iets hoor.
Verkoper zei ook normaal rond de 2 weken, maar nu met de drukte kan het wel 3 weken duren.

Maar ik kan helemaal niet meer wachten !!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:53:
Geef gewoon toe dat MM ook de prijzen verhoogt voor hun acties, want we begrijpen allemaal wel dat de MM niet sinterklaas is en ze dus echt wel winst moeten maken.

Want een dag voor actie ging ik ook prijzen kijken bij MM en alles vond ik tamelijk hoog geprijsd en natuurlijk de HP's en Acers ja die kun je voor onder de € 400 tijdens zo'n actie scoren, maar dan wel voornamelijk met die nieuwe AMD's processors maar dat meet zich niet met een Intel Core I en ik ben geen fan van AMD.
Geldt niet voor iMacs in ieder geval. Dat zij de prijzen kunstmatig verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-09 10:26
Wat al eerder in deze topics door verschillende medewerkers is verteld. MM verhoogd geen prijzen voor de actie. Dit wordt intern een maand van tevoren duidelijk verboden. De enige uitzondering zijn producten die een week voor de actie in een flyer hebben gestaan als aanbieding. Die worden naar de oorspronkelijke prijs terug gezet van voor de flyer. Sterker nog in diverse vestigingen komt een week voor de actie een Consumentenbond team langs die "alle" prijzen inscant. Tijdens de actie zijn zij ook aanwezig en nemen steekproeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:*snip* kap nou eens met het plaatsen van ongefundeerde stellingen

[ Voor 121% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:08
De discussie of ze wel of niet prijzen verhogen maakt toch helemaal niet uit? Misschien zullen ze zeggen van niet, en klanten juist van wel.

Je kunt op het moment van de actie toch prima zelf bepalen of het een goede prijs voor je is (of niet). Zo niet, koop het dan gewoon ergens anders.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 21:07
Jumpman schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 22:37:
De discussie of ze wel of niet prijzen verhogen maakt toch helemaal niet uit? Misschien zullen ze zeggen van niet, en klanten juist van wel.

Je kunt op het moment van de actie toch prima zelf bepalen of het een goede prijs voor je is (of niet). Zo niet, koop het dan gewoon ergens anders.
Dat is de spijker op z'n kop! :Y

Overigens worden er wel prijzen verhoogt. Ik heb al eerder genoemd dat in R'dam de Samsung 40D5000 in korte tijd van 514 naar 569 euro is gegaan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag het weer over de actie gaan ipv eventuele prijsverhogingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
Mandera schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:48:
Ik heb ook weldegelijk voordeel gedaan met de aanschaf van mijn MacBook Pro 13 inch late 2011. Adviesprijs Apple is 1149 - Slim.nl prijs (student) is 1056 en ik heb mijn Mac voor 965,55 gekocht bij BCC tijdens de actie.

Toch bijna 100 euro voordeel voor mij, en dat loont! :)

Als je overigens 1149 door 1.19 deelt komt je exact op mijn aankoopprijs uit!
Ik ook, zelfde prijs bij de mediamarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thepeet
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-08 11:48
Tijdens de BTW actie, betaalde je via de webshop €25,00 voor de bezorgkosten.
En vervolgens niet gebeld worden maar moet je zelf achter de zaken aan bellen.
Krijg je tevens ook nog eens te horen dat er nog eens €15,00 extra bij komt omdat het naar de tweede etage afgeleverd moet worden. En wel direct betalen aan de vervoerder.
Na deze actie waren de bezorgkosten weer van ouds, €9,90 of gratis.

Neem een ander in de maling met je BTW dagen, pure misleiding noemen we dat :-(
Zwaar teleurgesteld in deze tent :(

[ Voor 7% gewijzigd door thepeet op 06-02-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt een shopreview schrijven? MM staat er tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

thepeet schreef op maandag 06 februari 2012 @ 23:04:
Krijg je tevens ook nog eens te horen dat er nog eens €15,00 extra bij komt omdat het naar de tweede etage afgeleverd moet worden. En wel direct betalen aan de vervoerder.

Ik dacht dat tijdens deze dagen de bezorgkosten inderdaad op 25,- euro lagen, maar dat het product wel gelijk dezelfde dag werd afgeleverd. Dus niet wachten op de producten, maar wel wat duurder dan normaal.
Verder denk ik ook, alhoewel ik de precieze gedachte hierachter niet ken, dat deze manier van bezorgen tijdens deze dagen heel wat meer omhelst dan de normale bezorgingen tijdens een normale week.
Wellicht een extra vervoerder inhuren, overwerken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Bezorgkosten hangen af van de grootte van het besteld product.
Zo had ik begin januari een printer besteld, verzendkosten 1,90, tijdens de actie, 4,90.....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wat gewoon netjes op hun website staat
Het gehele jaar hebben ze 'actie-bezorgkosten' en die tellen niet tijdens acties zoals de BTW-dagen, klaar.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:38

Of slecht lezen miss zoals hierboven aangegeven?

Daarnaast leveren vervoerders standaard nooit op een tweede verdieping, is eigenlijk altijd tot over de eerste drempel. Soms zijn ze hier makkelijker in, soms moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wie weet hoe dat zit met de laagste prijs garantie als je al een item gekocht/besteld hebt.

Heb tijdens de BTW-dagen een camera gekocht, maar was niet op voorraad en kan 2-3 weken duren.
Wat nou als ik in die tijd de camera ergens goedkoper tegenkom.

Kan ik dan nog steeds aanspraak maken op het verschil?

En was daar ook zoiets dat als MM er langer over deed, 3 weken, dat je dan korting kreeg?
Of enkel bij reparatie. Heb daar iets over gehoord!

[ Voor 18% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-02-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:11:
Wie weet hoe dat zit met de laagste prijs garantie als je al een item gekocht/besteld hebt.

Heb tijdens de BTW-dagen een camera gekocht, maar was niet op voorraad en kan 2-3 weken duren.

En was daar ook zoiets dat als MM er langer over deed, 3 weken, dat je dan korting kreeg?
Of enkel bij reparatie. Heb daar iets over gehoord!
En wat zei [vul bedrijfsnaam in] ervan toen je ze gebeld/gemaild had?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 21:54

Bever!

3

Als je het produkt niet volledig betaald hebt heb je nog een onderhandelingspositie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:11:

Je hebt 14 dagen om enig prijsverschil terug te krijgen, die 14 dagen gaan natuurlijk pas in als je het product af hebt gehaald, niet vanaf bestelling.
Daar heb ik nog nooit van gehoord en lijkt me erg sterk. Sowieso hebben ze je als het goed is verteld dat die 2-3 weken een indicatie is en geen feit of afspraak waar je ze aan kunt houden.

Als je het te lang vindt duren, dan kun je je aanbetaling terugkrijgen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Bedrijf niet gebeld. Niet altijd zomaar na mijn werktijd bereikbaar.
En forum is wel zo makkelijk.

Is het dan wel zo dat een reparatie binnen 3 weken klaar is? En zo niet, je dan trapsgewijs korting krijgt?
Dit werd mij iig verteld door iemand, die het (volgens hem) van MM te horen had gekregen.

En ja, het duurt mij idd lang (ben net een kind nu) maar ik zeg hier nergens dat ik alles wil annuleren.
Vroeg mij gewoon af hoe ik eventueel nog meer korting kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:25:

Is het dan wel zo dat een reparatie binnen 3 weken klaar is?
Geen idee, maar ik zou er niet op rekenen.
En zo niet, je dan trapsgewijs korting krijgt?
Heb jij ooit gehoord van korting op een product krijgen (die je al hebt gekocht), omdat de reparatie een paar weken duurt? Ik niet in ieder geval, lijkt me broodje aap verhaal.
Dit werd mij iig verteld door iemand, die het (volgens hem) van MM te horen had gekregen.
Dus jij hebt gehoord van iemand die het gehoord heeft. Klinkt niet erg betrouwbaar.
En ja, het duurt mij idd lang (ben net een kind nu) maar ik zeg hier nergens dat ik alles wil annuleren.
Vroeg mij gewoon af hoe ik eventueel nog meer korting kon krijgen.
Want de BTW-korting was niet genoeg? Ik zei ook nergens dat jij zei dat je het wou annuleren overigens, ik zei alleen wat de MM biedt als jij het er niet mee eens bent als het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Dat zal dan misschien een keer uit coulance zijn geweest, maar no wai dat er een standaard procedure bestaat dat je trapsgewijs meer korting krijgt. Zeker producten die tijdens de btw dagen zijn verkocht zullen al tegen minimale marge of verlies zijn verkocht.

Er zullen nu gewoon erg veel backorders open staan omdat de electronica voorraden in nederland redelijk geplunderd zijn tijdens de btw dagen, en dat er ongetwijfeld veel nabestellingen zijn geweest die misschien nog niet eens in nederland zijn. Je zal geduldig moeten zijn, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hahn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:32:

Heb jij ooit gehoord van korting op een product krijgen (die je al hebt gekocht), omdat de reparatie een paar weken duurt?
/me Ja dat zeg ik net? En jij zegt het zelf ook :+

Hahn schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:32:
Dus jij hebt gehoord van iemand die het gehoord heeft. Klinkt niet erg betrouwbaar.

Want de BTW-korting was niet genoeg?
/me denkt dat het nooit genoeg is voor Hollanders :z
En of jij het nu betrouwbaar vind of niet, dat doet er niet toe.
Ik geloof die persoon (waarom zou die eigenlijk moeten liegen), enigste wat zou kunnen is dat hij het verkeerd begrepen/opgevat heeft.
Vandaar nu ook even mijn vraag hier.

Chillax :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 19:42:

En of jij het nu betrouwbaar vind of niet, dat doet er niet toe.
Lees het topic en je zult inzien dat dat er in dit geval wel toe doet ;) Als een medewerker van MM er nog nooit van heeft gehoord dan denk ik dat de kans wel erg klein is dat het waar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik geloof best dat hij het als medewerker wel weet, vandaar ook mijn vraag hier, maar de opmerking "ja je hebt het via via gehoord dus is het niet betrouwbaar" vind ik een beetje kortzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat jij het hier toch nog navraagt, en het niet gewoon van hem aanneemt, zegt voor mij genoeg.

En ik heb niet gezegd wat jij er nu van maakt, je moet geen woorden gaan verdraaien.

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 07-02-2012 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Dan mag dit hele topic op slot, want staat hier vol met vragen die gewoon via MM en/of hun voorwaarden/reglementen te achterhalen zijn?

Maar bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37

Saven

Administrator

Wacht al 2 weken op een Macbook Pro toentertijd bij BCC gekocht die niet meer op voorraad was.. Iemand nog meer de sjaak? :P En of het nog veel langer gaat duren? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
welke versie had je besteld? de 13" macbook pro standaard uitvoering van 1149,- moet nu weer goed beschikbaar zijn, wij in alkmaar hebben iig weer tientallen van. maar wij hebben ook nog veel backorders staan van luxe 13" , 15" en 17" mbp / air modellen, er is gewoon nog geen / weinig voorraad in nederland me dunkt. nog eventjes geduld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plus20
  • Niet online
Mijn standaard 11´´ air is donderdag geleverd. Besteld bij BCC omdat ze bij de mediamarkt waren uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Al 3 weken aan het wachten, en kan nog minimaal 3 weken wachten aldus MediaMarkt volgens Canon :'(
Zelfs BCC is wel overal door de voorraad heen. Hebben aardig wat verkocht dan.

Nou, paniek zaaien voor niks.
Vandaag telefoon gekregen, alles is binnen!

/me is een blije jongen met overal dozen, kabels en rotzooi op de kamer!

[ Voor 58% gewijzigd door NeutraleTeun op 15-02-2012 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 11:37

Saven

Administrator

thijszor schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 00:33:
welke versie had je besteld? de 13" macbook pro standaard uitvoering van 1149,- moet nu weer goed beschikbaar zijn, wij in alkmaar hebben iig weer tientallen van. maar wij hebben ook nog veel backorders staan van luxe 13" , 15" en 17" mbp / air modellen, er is gewoon nog geen / weinig voorraad in nederland me dunkt. nog eventjes geduld dus :)
15" idd :P
NeutraleTeun schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:21:
Al 3 weken aan het wachten, en kan nog minimaal 3 weken wachten aldus MediaMarkt volgens Canon :'(
Zelfs BCC is wel overal door de voorraad heen. Hebben aardig wat verkocht dan.

Nou, paniek zaaien voor niks.
Vandaag telefoon gekregen, alles is binnen!

/me is een blije jongen met overal dozen, kabels en rotzooi op de kamer!
Hmm, nou ben benieuwd.. Nog niks gehoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week vakantiegeld. Gaat de MM nog iets leuks doen op donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Einde van de maand kan je wel de vakantiegeldverdubbelaar oid verwachten, waarbij je 16% korting krijgt.
Dit is gelijkwaardig aan de "geen BTW actie", omdat je dan ook zelfde korting krijgt.

Vorig jaar was er zelfs nog een extra ronde, in Sept. meen ik, maar de Jan en Mei aktie's zijn tot nu elk jaar consequent landelijk gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat de garmin edge bundel 800 zo duur is bij MM.. anders was die korting mooi meegenomen, nu ben ik goedkoper uit zonder korting :) @mm medewerkers, heeft het nog zin te vragen naar een concurrerende prijs en dan nog korting daarover krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Zouden ze ook de ipads met de vakantiegeld actie mee laten doen denken jullie?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee, dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:27
waren apple producten niet ook uitgesloten tijdens de btw vrijdagen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 23:55

BPP

Crazyanz schreef op zondag 20 mei 2012 @ 15:28:
waren apple producten niet ook uitgesloten tijdens de btw vrijdagen of niet?
Macbooks en Imacs deden wel mee tijdens de BTW dagen, heb er zelf toen namelijk één aangeschaft. Tijdens de komende vakantiegeldactie doen er geen Apple producten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vakantiepremie actie!
Geldig bij de Mediamarkt van donderdag 24 t/m maandag 28 mei (2e pinksterdag).
Alle Apple producten zijn uitgezonderd van deze actie
vanaf751503005007501000150020003000
korting10255075125150225300500

Foto folder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C_H_T
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-07 07:03
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:29:
Vakantiepremie actie!

Foto folder
*Alle Apple producten zijn uigezonderd van deze actie, das jammer.
Maar hoe zit het met iTunes-kaarten en andere giftkaarten, PSN/XBL-tegoed?

[ Voor 4% gewijzigd door C_H_T op 20-05-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

C_H_T schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:45:
[...]

*Alle Apple producten zijn uigezonderd van deze actie, das jammer.
Dat heeft hij toch ook staan?

Maar als je voor de laagste prijs-garantie komt, zal daar dan nog eens deze korting afgaan of zal dit niet lukken?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Yorin schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:47:
[...]

Dat heeft hij toch ook staan?

Maar als je voor de laagste prijs-garantie komt, zal daar dan nog eens deze korting afgaan of zal dit niet lukken?
De laagste prijs is de laagste prijs, dus als het product voor 550 gekocht is, en 450 is door de aanbieding krijg je 100 euro terug. simpeler kan het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Semi-OT: Ik vraag me af wat de Mediamarkt volgend jaar gaat doen met de BTW-actie, aangezien de BTW omhoog gaat en de marges daardoor lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
M_V schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:51:
Semi-OT: Ik vraag me af wat de Mediamarkt volgend jaar gaat doen met de BTW-actie, aangezien de BTW omhoog gaat en de marges daardoor lager worden.
Denk dat ze die 1.5% "extra" korting gewoon voor lief nemen. Doordat de omzet verder omhoog gaat(doordat de korting nu hoger is -> meer voordeel -> meer klanten), kunnen ze onderaan de streep (misschien) net zoveel winst overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Ach, MM rekent het toch voor iets van 70% door aan hun leveranciers, dus MM zelf al er maar een klein beetje van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:50
Al zou het 100% zijn, BTW valt toch niet onder de marge? Ze kopen ex btw in, gooien er marge bovenop en dan komt er BTW bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:29:
Vakantiepremie actie!

Foto folder
hoe zat het ook alweer? als je iets van 299 koopt en een losse batterij van 2 euro, dan krijg je toch korting over het totalbedrag van 300 euro of krijg je alleen per product korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
I-King schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:43:
[...]

Al zou het 100% zijn, BTW valt toch niet onder de marge? Ze kopen ex btw in, gooien er marge bovenop en dan komt er BTW bovenop.
In het kortingssysteem van de MM valt de BTW die ze weggeven wel onder de marge. Of ze zouden net een tikkie groter moeten zijn dan ik dacht en de NL-staat ervan overtuigd hebben dat als hun een actie hebben dat zij dan geen BTW naar de staat over gaan maken...

MM is nog steeds BTW-plichtig en die geven ze dus ook niet echt cadeau, ze geven alleen 16% korting waardoor de te betalen BTW ook weer iets lager wordt.
Die 16% korting die komt toch echt deels uit hun omzet (per artikel dan) en daardoor dus ook deels uit hun marge (per artikel dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:50:
[...]

hoe zat het ook alweer? als je iets van 299 koopt en een losse batterij van 2 euro, dan krijg je toch korting over het totalbedrag van 300 euro of krijg je alleen per product korting?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, dan is die 25 euro makkelijk verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Jammer, wilde een nieuwe tv gaan kopen, maar dat is met deze actie minder interessant geworden.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wordt iets minder interessant als je er korting op krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:16:
Waarom wordt iets minder interessant als je er korting op krijgt?
Minder interessant dan de normale BTW actie die ze altijd in mei doen. Aangezien hun prijs dik boven het gemiddelde op internet ligt, en de korting nu nog maar 8% is ipv 16% op het product dat ik voor ogen had.

[ Voor 22% gewijzigd door Phusebox op 20-05-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hij betaalt liever meer.
Phusebox schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:17:
[...]

Minder interessant dan de normale BTW actie die ze altijd in mei doen.
?

BTW-actie is rond februari. Rond mei is er altijd deze vakantiegeldverdubbelaar.

[ Voor 85% gewijzigd door Hahn op 20-05-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien in verwarring met de fotomania. Daar krijg je ook 15% korting uit mijn hoofd. Alleen daar koop je geen tv voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Hahn schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:17:
Hij betaalt liever meer.

[...]

?

BTW-actie is rond februari. Rond mei is er altijd deze vakantiegeldverdubbelaar.
En ja dan zeggen ze toch 8% vakantiegeld wordt 16% korting? Nu dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Vraagje, gaan Ipad hoezen etc ook meetellen voor deze actie? Aangezien ik een keer een goede wil hebben.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
lanerios schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:35:
Vraagje, gaan Ipad hoezen etc ook meetellen voor deze actie? Aangezien ik een keer een goede wil hebben.
Waarschijnlijk wel, aangezien ze nu simpelweg met staffels werken ipv algemene kortingen. Als jij een ipad hoes voor 75 euro of meer wilt, dan krijg je vast wel 10 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Phusebox schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:28:
[...]

En ja dan zeggen ze toch 8% vakantiegeld wordt 16% korting? Nu dus niet.
Blijft het alsnog wat anders dan de BTW-korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Gisteren een telefoon gekocht van 288 euro, kan ik die 25 euro bij de mediamarkt vrijdag gewoon terughalen?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Strunkie schreef op zondag 20 mei 2012 @ 22:50:
Gisteren een telefoon gekocht van 288 euro, kan ik die 25 euro bij de mediamarkt vrijdag gewoon terughalen?
Moet gewoon kunnen. (valt binnen de twee weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaak kan je daarvoor bij de klantenservice terrecht. Dat is omdat je hem ook binnen x dagen kan ruilen. Dan kan je dus in theorie je telefoon ruilen voor dezelfde telefoon met korting. in plaats daarvan verekenen ze gewoon de korting bij de klantenservice.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2012 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Dat ligt eraan, was het de normale verkoopprijs of een aanbieding? het zou zo kunnen zijn dat als het een aanbieding is de prijs deze week naar normale verkoopprijs gaat, en als daar de korting eraf gaat het minder interessant is met korting eraf, of dat het maar een klein beetje scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

thijszor schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:01:
Dat ligt eraan, was het de normale verkoopprijs of een aanbieding? het zou zo kunnen zijn dat als het een aanbieding is de prijs deze week naar normale verkoopprijs gaat, en als daar de korting eraf gaat het minder interessant is met korting eraf, of dat het maar een klein beetje scheelt.
Het was geen aanbieding; een HTC one V voor de verjaardag van mijn zus.
Ik ga het gewoon proberen wie niet waagt wie niet wint.

Ik kom zelf toch iedere dag in Zwolle.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
Strunkie schreef op zondag 20 mei 2012 @ 23:03:
[...]

Het was geen aanbieding; een HTC one V voor de verjaardag van mijn zus.
Ik ga het gewoon proberen wie niet waagt wie niet wint.

Ik kom zelf toch iedere dag in Zwolle.
Dan moet het gewoon lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel bon (en misschien telefoon) meenemen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of deze actie ook geld bij mediamarkt online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivali
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:13
Iemand bekend met deze actie?
http://www.mediamarkt.nl/...&et_sub=samsungactie-wk20

Zag hem op twitter van MediaMarkt Eindhoven.

EDIT: Actie is volgens mij al voorbij.

[ Voor 10% gewijzigd door Nivali op 21-05-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 21:20
Was alleen zaterdag en vrijdag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:50
Gomez12 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:54:
[...]

In het kortingssysteem van de MM valt de BTW die ze weggeven wel onder de marge. Of ze zouden net een tikkie groter moeten zijn dan ik dacht en de NL-staat ervan overtuigd hebben dat als hun een actie hebben dat zij dan geen BTW naar de staat over gaan maken...

MM is nog steeds BTW-plichtig en die geven ze dus ook niet echt cadeau, ze geven alleen 16% korting waardoor de te betalen BTW ook weer iets lager wordt.
Die 16% korting die komt toch echt deels uit hun omzet (per artikel dan) en daardoor dus ook deels uit hun marge (per artikel dan)
Denkfout van mijn kant. BTW op inkoop kan teruggevraagd worden, dus die betaal je niet. Dat bedoelde ik. Wat echter wel zo is, is dat de actie gewoon een percentage korting wordt, dát kost Mediamarkt dus wel geld én marge. Zal dan 21/121 worden = 17,35 procent, relatief niet zo veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gigagiel
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-08-2024
Klopt het dat vanaf donderdag 24 mei de vakantiepremie actie komt met 'uw vakantiegeld is 500 euro waard'? Zo ja hoe werkt deze actie? en is deze actie geldig voor apple producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 22:01
Anders lees je even de laatste paar reacties door, om te beginnen vanaf hier: Verwijderd in "MediaMarkt btw actie 2012"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:50:
[...]

Heeft iemand hier al een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Als we deze Hahn in "Mediamarkt vakantiepremie-actie" reactie mogen geloven, het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel, bespaart me een ritje naar de Mediamarkt, mijn vakantiegeld gaat naar de concurrent,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
En jawel hoor, prijzen zijn weer verhoogd. Vorig weekend gekeken voor een tv, was toen 1299, nu 1399. Ander model was 1079, nu 1199.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Of vorige week waren ze verlaagd...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BeQuietAndDrive schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:02:
Of vorige week waren ze verlaagd...
Nope, heb nog gevraagd; dat waren de standaard prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
  • Laatst online: 11-09 17:20
Phusebox schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:04:
[...]

Nope, heb nog gevraagd; dat waren de standaard prijzen.
Verhogen van de prijzen word vanuit het hoofdkantoor toch echt niet toegelaten naar mijn weten, enkel aanbiedingen en concurrentieprijzen van de twee voorgaande weken worden opgehoogd.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
@Schizo, helaas valt me in zoetermeer en Den haag en Bergen op Zoom totaal iets anders op. Veel prijzen worden verhoogd op dit moment (TV's vooral) en dat staat toch erg raar. Natuurlijk wordt jou reden als dé reden gegeven, maar je moet wel toegeven dat het zeer toevallig is.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Schizo007nl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:29:
[...]

Verhogen van de prijzen word vanuit het hoofdkantoor toch echt niet toegelaten naar mijn weten, enkel aanbiedingen en concurrentieprijzen van de twee voorgaande weken worden opgehoogd.
Prijzen mogen officieel ook niet worden verhoogd, daar wordt wel op gelet. Maar wat vergeten wordt is dat de accessoires wel worden verhoogd. Veel of weinig, dat ligt aan elke vestiging zelf. Maar hier verdienen ze dus echt goud geld mee, de marges zijn sowieso al hoog op accessoires. En met de korting die krijgt op de 'grote' producten, kan je meer aan accessoires uitgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 11:47

paQ

Schizo007nl schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:29:
[...]

ik denk dat het een utopie is om te denken dat MM een week lang 16% minder marge maakt, ook al stijgt de omzet (wellicht)
e.e.a. wordt heus wel ergens genivileerd

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
paQ schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:52:
[...]

ik denk dat het een utopie is om te denken dat MM een week lang 16% minder marge maakt, ook al stijgt de omzet (wellicht)
e.e.a. wordt heus wel ergens genivileerd
Fabrikanten betalen meestal mee aan dit soort acties.. Snap best dat er mensen wantrouwig zijn in verband met het verleden, maar niemand verplicht je om te kopen bij de mediamarkt.

Saturn heeft namelijk vanaf maandag de taxfree actie, dat betekent 15,97% korting op heel veel producten.

Uitsluitingen zijn o.a. Bose, B&W, Sonos, Liebherr, Apple iPad 2 en 3 (New iPad), Apple iPhone, games hardware, entertainmentproducten (CD, DVD, BluRay, Games), accessoires, software en computer accessoires.

Voor de televisies is het het gebruikelijke riedeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45
Schizo007nl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:59:
Fabrikanten betalen meestal mee aan dit soort acties.. Snap best dat er mensen wantrouwig zijn in verband met het verleden, maar niemand verplicht je om te kopen bij de mediamarkt.
Je kunt inderdaad wantrouwig zijn dat ze 'zoveel' korting geven en (al dan niet onderbouwd, dat is niet mijn argument) denken dat ze voor de actie de prijzen verhogen.

Wat ik de domme consument wel aanreken is dat ze als vliegen op de stroop afrennen, shut up and take my money!!!!, en dan iets kopen wat nog steeds overpriced is. 10 euro bespaard op een TV van een paar honderd euro maar dan wel € 24,95 neerleggen voor een HDMI-kabeltje van € 1,50 8)7

Of überhaupt: 'Hé, dit is in de aanbieding!' *koop*... in plaats van 'Hé, dit product heb ik nodig en is goedkoop.'

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:07:
en dan iets kopen wat nog steeds overpriced is. 10 euro bespaard op een TV van een paar honderd euro maar dan wel € 24,95 neerleggen voor een HDMI-kabeltje van € 1,50 8)7
Het is wel een beetje tweakers gedrag om je echt druk te maken over dergelijke kleine bedragen. Ten eerste zijn er bij MM ook HDMI kabels te koop van 10-15 euro en ten tweede vind ik het een onderwaardering van mijn tijd om voor een besparing van een paar euro moeite te nemen. Ik koop een nieuwe tv en heb een HDMI kabel nodig. Dan kijk ik niet op een paar euro en neem ik er gelijk een mee (ipv elders te moeten zoeken en mijn tv niet gelijk te kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schizo007nl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:59:
[...]

Voor de televisies is het het gebruikelijke riedeltje
En dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Sony NX, HX, LX serie
Samsung 7000/8000
Panasonic 3D televisies
LG LM660 en hoger
Philips 8000/9000 series

Overigens loont het altijd wel om even naar de winkel te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ah ok, dan houdt het op bij MM/Saturn zie ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:17:
Het is wel een beetje tweakers gedrag om je echt druk te maken over dergelijke kleine bedragen.
Het gaat er mij vooral om dat mensen als een kind zo blij zijn met wat korting (of des duivels als er ergens iets minuscuul mis gaat) om al dat voordeel direct down the drain te spoelen.

En de Mediamarkt lacht zich rot :P Doe alsof je heel veel korting geeft, maar ondertussen.

Tuurlijk, iedereen doet dat, maar het is ondertussen redelijk publiek geheim dat op de aanbiedingen na MM (en Saturn) gewoon duur zijn. Ze moeten ergens die idioot grote panden op premium locaties van betalen maar de consument slikt het voor zoete koek :)

Ik ook, daar niet van; het gemak en de fysieke toegankelijkheid (van zowel de winkel als de producten) zijn me soms wel het een en ander waard maar dat maakt de tentoon gestelde verontwaardiging hier af en toe niet minder misplaatst :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
http://www.mediamarkt.nl/...ct=1&referer=tweakers.net

Mediamarkt belazert de boel. Bovenstaande NAS heb ik op het oog, deze stond vorige week voor exact dezelfde prijs op de website. Alleen staat er nu bij dat dit de prijs na aftrek premievoordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 11:47

paQ

Beetje Foto Klein zeg maar ;)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
Phusebox schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:53:
Ah ok, dan houdt het op bij MM/Saturn zie ik al.
Overhaaste conclusie.. meeste tweakers weten wel dat bovengenoemde modellen vaak toch tegen aardige prijzen te koop zijn in zo'n actieweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Schizo007nl schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:55:
[...]

Overhaaste conclusie.. meeste tweakers weten wel dat bovengenoemde modellen vaak toch tegen aardige prijzen te koop zijn in zo'n actieweek
Hmm ja maar om daar nou zover voor te rijden voor een gokje. Als het dan niet zo is ben ik ook nog eens 30 euro aan benzine armer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemistone
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-08 15:24
dreester schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:07:
http://www.mediamarkt.nl/...ct=1&referer=tweakers.net

Mediamarkt belazert de boel. Bovenstaande NAS heb ik op het oog, deze stond vorige week voor exact dezelfde prijs op de website. Alleen staat er nu bij dat dit de prijs na aftrek premievoordeel is.
Ik heb dezelfde op het oog en het viel me ook op inderdaad. Niet erg netjes. Het valt je alleen op als je er naar op zoek bent, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizo007nl
chemistone schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:19:
[...]

Ik heb dezelfde op het oog en het viel me ook op inderdaad. Niet erg netjes. Het valt je alleen op als je er naar op zoek bent, anders niet.
Dat is ook wel de insteek van mediamarkt denk ik zo

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Geen BTW betekent een voordeel van 17,36% en niet 21% korting. Check even deze BTW calculator. Discussie over het kortingspercentage mag geheel achterwege blijven (dus ook reacties op iemand die weer eens melding maakt dat het 21% korting zou zijn). Bvd!

Datzelfde geldt ook voor ander off-topic geneuzel en geklaag over het prijsniveau en andere irrelevante zaken.

Lees ook even de volgende FAQ en voorwaarden door.

Update
Mensen, mag de discussie over reclame achterwege blijven. De discussie over 21% korting en welke producten onder accessoires vallen is nu wel genoeg gevoerd. In het kort genomen moet je er gewoon vanuit gaan dat alleen de hardware producten meedoen, waarbij uitzonderingen gelden voor flitsers en objectieven (voor fotocamera's) en toetsenborden, muizen en externe HDDs (computer afdeling). *

* bovenstaande op basis van eerdere ervaringen

We blijven niet waarschuwen, vanaf nu gaan we bannen.