Ik kan wel bevestigen dat de Xperia S geen Dragontrail Glass heeftRazzah schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:39:
Kan iemand bevestigen of de Xperia S, Dragontrail Glass heeft ?
Xperia Active heeft dragontrail glass. De Xperia S niet.
[ Voor 39% gewijzigd door riotrick op 03-03-2012 18:46 ]
Haha, inderdaad geen Dragontrail Glass, maar niks om je zorgen over te maken, het glas is prima!
Zou het glas minder sterk / even sterk / sterker zijn dan dat van m'n Desire?Emiel_ schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:46:
Haha, inderdaad geen Dragontrail Glass, maar niks om je zorgen over te maken, het glas is prima!
Kthx, was gewoon benieuwdmarijni12 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:40:
[...]
Ik kan wel bevestigen dat de Xperia S geen Dragontrail Glass heeft
Dat durf ik niet te zeggen, maar hier een filmpje van het scherm van de Xperia Smarijni12 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 18:47:
[...]
Zou het glas minder sterk / even sterk / sterker zijn dan dat van m'n Desire?
Niet echt goeie test, maar toch
Zorg dan op zijn minst dat alle berichten over de levertijd naar het levertijden topic verplaatsen of verwijder alles, en zorg dat dit topic 5 pagina's korter wordt. Iemand vraagt hier iets over de levertijd, dan kan ik dat wel in een ander topic melden wat ik heb meegekregen maar dan leest hij het niet en hier wel.RoD schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 17:58:
[modbreak]Ik heb een hoop offtopicposts getrashed. Kijk aub eerst even waar je post. Dit is geen dumpbak voor van alles, maar alleen om de telefoon zelf te bespreken.[/]
Zit krasbestendig glas op. Maar dat geldt voor de meeste smartphones volgens mij. Denk dat het gewoon vergelijkbaar is met het gros van de smartphones.Emiel_ schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:05:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen, maar hier een filmpje van het scherm van de Xperia S
Niet echt goeie test, maar toch
In mijn geval zal alleen de krasbestendigheid al genoeg zijn, mijn HTC Hero van bijna 2jaar oud is nog volledig krasvrij.riotrick schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:24:
[...]
Zit krasbestendig glas op. Maar dat geldt voor de meeste smartphones volgens mij. Denk dat het gewoon vergelijkbaar is met het gros van de smartphones.
Ik heb een 2 jaar oude desire. Heb er ongeveer een jaar lang een screenprotector op gehad. Werd helemaal gek van die dingen, ze slijten als de pest. Heb er nu al een jaar geen screenprotector meer op zitten. Steek hem zo in m'n broekzak. Het scherm is nog volledig krasvrij. Lijkt me dus inderdaad prima allemaal.Razzah schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:27:
[...]
In mijn geval zal alleen de krasbestendigheid al genoeg zijn, mijn HTC Hero van bijna 2jaar oud is nog volledig krasvrij.
Denk dat je pas moet opletten als je je telefoon in in een tas doet met sleutels e.d. erbij.
Kan iemand mij wat vertellen over de kwaliteit van de luidspreker voor muziek? Hopelijk is dat beter dan bij mijn Desire, dat is namelijk echt vreselijk.
Dit is een pure gok, maar het "speakergaatje" lijkt redelijk hetzelfde als bij de HTC Hero, maar dan iets groter.marijni12 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:22:
Kan iemand mij wat vertellen over de kwaliteit van de luidspreker voor muziek? Hopelijk is dat beter dan bij mijn Desire, dat is namelijk echt vreselijk.
En de Hero geeft iig redelijk geluid op een vrij hoog volume, iig beter dan de desire
De desire heeft dan ook het slechtste speakertje in de geschiedenis van telefoons. Zelf een speakertje wat op sommige verjaardagskaarten zit is al stukken beter dan het gedrocht in de Desire.marijni12 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:22:
Ik weet trouwens nu bijne 100% zeker dat dit mijn volgende toestel gaat worden. Ik mag vanaf 16 april verlengen en tenzij de Galaxy S3 wordt aangekondigd die stukken mooier, beter, etc. gaat worden, zal de Xperia S mijn nieuwe toestel worden
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ben benieuwd naar de bluetooth kwaliteit van het ding. Hij moet mijn 3GS gaan vervangen die ik nu voor 80% gebruik om via bluetooth mijn muziek te streamen naar mijn auto (Citroen C3 2011). Ging bij de Iphone erg goed, hoop bij deze ook..
vandaag besteld, hopelijk maandag/dinsdag binnen!
vandaag besteld, hopelijk maandag/dinsdag binnen!
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Hoe goed kan het speakertje langdurig met hoge volume mee? Zal er een moment zijn komen dat de speakertjes opgeblazen zijn of is dat niet aan de orde?marijni12 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:22:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Als dat binnen twee jaar zou gebeuren heb je in ieder geval garantie. Ik heb in The Phone House al veel mensen met een kapotte in-call speaker, maar de grote speaker heb ik op nog geen enkele telefoon van geen enkel merk ooit stuk zien gaan.Rakkerzero schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:28:
[...]
Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Hoe goed kan het speakertje langdurig met hoge volume mee? Zal er een moment zijn komen dat de speakertjes opgeblazen zijn of is dat niet aan de orde?
Volgens de reviews en de eerste ervaringen (op XDA) is de speaker écht luid, een stuk luider dan de gemiddelde telefoon, en klinkt hij (voor een telefoonspeaker) vrij vol. Beetje zoals de speakers op de 2011-reeks.
[ Voor 16% gewijzigd door AmbroosV op 03-03-2012 21:34 ]
Mijn huidige HTC HD2 kampt met een opgeblazen speaker. Echt irritant om je beltoon via een opgeblazen speaker te horen.AmbroosV schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:32:
[...]
Als dat binnen twee jaar zou gebeuren heb je in ieder geval garantie. Ik heb in The Phone House al veel mensen met een kapotte in-call speaker, maar de grote speaker heb ik op nog geen enkele telefoon van geen enkel merk ooit stuk zien gaan.

Maar daar ga ik verder geen moeite meer in steken om dat op te lossen.
[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 03-03-2012 21:43 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Er zit wel standaard een screenprotector op de Sony (Ericsson)´s. Ik heb bij mijn active heel hard geprobeerd om die eraf te halen, maar dat is me niet gelukt. Merk bij mijn active dat er toch al best wat krasjes op die protector zitten. Ik ben dat ding liever kwijt dan rijk eerlijkgezegd...riotrick schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:31:
[...]
Ik heb een 2 jaar oude desire. Heb er ongeveer een jaar lang een screenprotector op gehad. Werd helemaal gek van die dingen, ze slijten als de pest. Heb er nu al een jaar geen screenprotector meer op zitten. Steek hem zo in m'n broekzak. Het scherm is nog volledig krasvrij. Lijkt me dus inderdaad prima allemaal.
Denk dat je pas moet opletten als je je telefoon in in een tas doet met sleutels e.d. erbij.
Het schijnt bij de xperia s te wisselen per land. Er zijn versies waar een screenprotector al op zit, versies waarbij er eentje in de doos zit, en ook versies helemaal zonder. We zullen moeten zien hoe ze in nederland geleverd gaan worden.Domipost schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:57:
[...]
Er zit wel standaard een screenprotector op de Sony (Ericsson)´s. Ik heb bij mijn active heel hard geprobeerd om die eraf te halen, maar dat is me niet gelukt. Merk bij mijn active dat er toch al best wat krasjes op die protector zitten. Ik ben dat ding liever kwijt dan rijk eerlijkgezegd...
Er zit bij de Xperia S altijd een screenprotector op het scherm, die is deel van het productieproces, het is niet de bedoeling dat je dieer ooit afhaalt. Sony noemt het een 'shatter-proof sheet'.riotrick schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:05:
[...]
Het schijnt bij de xperia s te wisselen per land. Er zijn versies waar een screenprotector al op zit, versies waarbij er eentje in de doos zit, en ook versies helemaal zonder. We zullen moeten zien hoe ze in nederland geleverd gaan worden.
Als er ook een screenprotector los bijzit dan is het de bedoeling dat je die er nog gewoon over plakt. Dan heb je dus je schermglas, je shatterproof sheet 'protector', en je meegeleverde screenprotector.
Het schijnt aan de andere kant wel dat wanneer je het shatterproof sheet van je scherm haalt, het display veel aangenamer aanvoelt en scrollt (volgens iemand op XDA met een Arc).
Verwijderd
Na 1,5 jaar heb ik hem ook van mijn X10 getrokken en je voelt dat het inderdaad beter reageerde op mijn vingers. Na een tijd is dat effect natuurlijk weg, zou er iig niet nog een protector op die van SE plakken.AmbroosV schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:46:
[...]
Er zit bij de Xperia S altijd een screenprotector op het scherm, die is deel van het productieproces, het is niet de bedoeling dat je dieer ooit afhaalt. Sony noemt het een 'shatter-proof sheet'.
Als er ook een screenprotector los bijzit dan is het de bedoeling dat je die er nog gewoon over plakt. Dan heb je dus je schermglas, je shatterproof sheet 'protector', en je meegeleverde screenprotector.
Het schijnt aan de andere kant wel dat wanneer je het shatterproof sheet van je scherm haalt, het display veel aangenamer aanvoelt en scrollt (volgens iemand op XDA met een Arc).
Het reviewexemplaar dat ik hier in handen heb (van Sony NL uiteraard) heeft het in ieder geval wel...riotrick schreef op zondag 04 maart 2012 @ 00:05:
[...]
Het schijnt bij de xperia s te wisselen per land. Er zijn versies waar een screenprotector al op zit, versies waarbij er eentje in de doos zit, en ook versies helemaal zonder. We zullen moeten zien hoe ze in nederland geleverd gaan worden.
Dat weet ik. Maar ik heb sterk het gevoel dat die domme protector meer krast dan het scherm zelf, dus daarom wil ik hem eraf hebben... Maar zonder succes dus voorlopig.AmbroosV schreef op zondag 04 maart 2012 @ 01:46:
[...]
Er zit bij de Xperia S altijd een screenprotector op het scherm, die is deel van het productieproces, het is niet de bedoeling dat je dieer ooit afhaalt. Sony noemt het een 'shatter-proof sheet'.
Misschien interessant? http://www.androidcentral...-video-and-initial-review
16 minuut durende review: YouTube: Sony Xperia S Review
Weer een zeer positieve review!
Ik ben benieuwd naar de berichten over de batterijduur, daar heb ik nog niks over gelezen.
Ik ben benieuwd naar de berichten over de batterijduur, daar heb ik nog niks over gelezen.
hmmm zo te zien kan je de battery eruit halen, denk dat er schroefjes los moeten worden gemaakt.
YouTube: 2012-03-04 01-44-51.508.wmv
YouTube: 2012-03-04 01-44-51.508.wmv
En op deze manier kan quick charging worden toegepast en wordt het telefoon compacter? Als ze gewoon een gat in dat stuk plastic, wat over de accu zit, hadden gemaakt zodat je de accu er uit kan halen, werkt het toch gewoon precies hetzelfde als bij andere telefoons..? Waarom zouden ze het opbergen?
Ik ben een fan. Verwijderbare batterijen zijn een 'verbruiksgoed', en geen deel van je telefoon, dus heb je daar veel minder lang garantie op. Door de batterij af te schermen dwingt Sony alle winkels om toch 2 jaar garantie te bieden op de batterij. Het verhaal dat het nodig is voor Quick Charge is eerder een excuus - denk ik. Maar het zou ook uit veiligheid kunnen zijn. Sony maakt erg goede batterijen, en met Quick Charge staat er bij momenten een veel hogere stroom op de laadaansluitingen. Als je daar dan een goedkope namaakbatterij inpropt die die hoeveelheid stroom niet aankan zou je wel eens een ontplofte telefoon kunnen hebben.drav91 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:40:
En op deze manier kan quick charging worden toegepast en wordt het telefoon compacter? Als ze gewoon een gat in dat stuk plastic, wat over de accu zit, hadden gemaakt zodat je de accu er uit kan halen, werkt het toch gewoon precies hetzelfde als bij andere telefoons..? Waarom zouden ze het opbergen?
Je haalt trouwens zelden je batterij uit je telefoon (ik alleen maar om van SIM te wisselen), ik heb het dan liever gewoon vast.
Zelfde met de geheugenkaart, 32GB geïntegreerd is heerlijk, en het geheugen in de Xperia S is dan ook nog een heel stuk sneller dan de gemiddelde SD-kaart. Dan heb ik geen extern slot meer nodig. En moest je toch dringend wat nodig hebben kan je er nog altijd gewoon een USB-stick aanhangen via USB OTG ^^
Wel vreemd dat de huidige generatie telefoons nog niet zijn uitgerust met USB3.0. Of zou het interne geheugen toch niet snel genoeg zijn om bestanden sneller op te slaan?
Laten we het houden op dat Sony in het algemeen goede batterijen maakt. Ik kan het me nog goed herinneren dat een aantal jaren geleden de accu's van heel wat A-merken laptops, die afkomstig waren van Sony, omgeruild moesten worden uit veiligheidsredenenAmbroosV schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:50:
[...]
Ik ben een fan. Verwijderbare batterijen zijn een 'verbruiksgoed', en geen deel van je telefoon, dus heb je daar veel minder lang garantie op. Door de batterij af te schermen dwingt Sony alle winkels om toch 2 jaar garantie te bieden op de batterij. Het verhaal dat het nodig is voor Quick Charge is eerder een excuus - denk ik. Maar het zou ook uit veiligheid kunnen zijn. Sony maakt erg goede batterijen, en met Quick Charge staat er bij momenten een veel hogere stroom op de laadaansluitingen. Als je daar dan een goedkope namaakbatterij inpropt die die hoeveelheid stroom niet aankan zou je wel eens een ontplofte telefoon kunnen hebben.
Je haalt trouwens zelden je batterij uit je telefoon (ik alleen maar om van SIM te wisselen), ik heb het dan liever gewoon vast.
Zelfde met de geheugenkaart, 32GB geïntegreerd is heerlijk, en het geheugen in de Xperia S is dan ook nog een heel stuk sneller dan de gemiddelde SD-kaart. Dan heb ik geen extern slot meer nodig. En moest je toch dringend wat nodig hebben kan je er nog altijd gewoon een USB-stick aanhangen via USB OTG ^^
Je uitleg wat betreft de "niet" verwisselbare accu van de Xperia S kan ik nog wat bij indenken, maar persoonlijk vind een micro-SD slot geen overbodige luxe, zeker niet voor een toestel in dit segment. 32GB is welliswaar niet weinig, maar het gaat toch best rap tegenwoordig; wat apps/spellen, wat MP3tjes, een filmpje en dan heb ik het niet eens over de 12-megapixel foto's en 1080p filmpjes die je met dit toestel kan schieten. Voor €35,- heb je vandaag de dag al een 32GB class-10 micro-SDHC kaartje, dus voor mij zou die micro-SD slot zeker welkom zijn
Man - a being in search of meaning
USB 3.0 begint nu pas op te komen in de PC wereld, de mobiele varianten zullen later wel volgen zodra USB 3.0 echt is ingeburgerdSaN schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:30:
Wel vreemd dat de huidige generatie telefoons nog niet zijn uitgerust met USB3.0. Of zou het interne geheugen toch niet snel genoeg zijn om bestanden sneller op te slaan?
Ik denk dat USB 3.0 nog wel een tijdje op zich gaat laten wachten in de Mobile World.
Eerst morgen maar eens afwachten op de mensen die de Sony S binnenkrijgen! Ik hoop op een aantal uitgebreide revieuws om hem toch te bestellen!
Eerst morgen maar eens afwachten op de mensen die de Sony S binnenkrijgen! Ik hoop op een aantal uitgebreide revieuws om hem toch te bestellen!
Ik vermoed dat usb 3.0 inderdaad nog weinig toevoegd. Daarnaast is de connector veel groter.SaN schreef op zondag 04 maart 2012 @ 16:30:
Morgen maar ff de stad induiken om te kijken of hij al ergens te verkrijgen is, al denk ik het niet.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ik denk het niet, of je moet geluk hebben dat je er een vind!
Kan niet wachten op de eerste revieuws van tweakers
Staat net een uitgebreide userreview die leuk is om te lezen :-)Saitek schreef op zondag 04 maart 2012 @ 23:13:
Ik denk het niet, of je moet geluk hebben dat je er een vind!
Voor degene die het nog niet wisten; mede-Tweaker T.Struik heeft een uitgebreide review over de [b]Xperia S[/b] geschreven!

Goede review en het toestel zelf ziet er goed uit, alleen jammer dat de 3 'knoppen' niet altijd zo goed lijken te reageren. De kwaliteit van de foto's is verbluffend goed en dat is toch wel een feature waardoor de S grote kans maakt om mijn volgende toestel te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 05-03-2012 06:46 ]
PSN id: NL_SToRM
Zouden er geen HDMI-kabel en RFID tags in de Nederlandse retailverpakking zitten? Hoop van niet. Zou wel erg karig zijn van Sony.
_██_
(ಠ_ృ)
Zover ik weet zitten er 2 NFC Tags bij, en geen HDMI kabelAtomsk schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:34:
Zouden er geen HDMI-kabel en RFID tags in de Nederlandse retailverpakking zitten? Hoop van niet. Zou wel erg karig zijn van Sony.
nieuws: 'Sony gaat Windows Phone-toestellen maken'
Is dit geen slecht nieuws voor de Experia S? Ik zou graag zsm naar ICS willen, maar wellicht ligt de focus nu meer op Windows.
Ik hoop het niet, want ik heb hem net besteld.
Is dit geen slecht nieuws voor de Experia S? Ik zou graag zsm naar ICS willen, maar wellicht ligt de focus nu meer op Windows.
Als je kijkt naar de lijst van Sony toestellen die een update naar ICS krijgen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat de ICS ontwikkeling op een lager pitje komt te staan.Anheuer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:49:
Wat ik wel hoop naar aanleiding van dat bericht is dat de WP toestellen een ander design gaan krijgen. Het zou mooi zijn als ze de WP7 modellen een eigen gezicht gaan geven.
[ Voor 10% gewijzigd door Dynamix op 05-03-2012 11:57 ]
Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie de Experia S hier niet bij staanDynamix schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Als je kijkt naar de lijst van Sony toestellen die een update naar ICS krijgen, kan ik me nauwelijks voorstellen dat de ICS ontwikkeling op een lager pitje komt te staan.
Wat ik wel hoop naar aanleiding van dat bericht is dat de WP toestellen een ander design gaan krijgen. Het zou mooi zijn als ze de WP7 modellen een eigen gezicht gaan geven.
Los daarvan denk ik ook niet dat het uit gaat maken, maar ik baalde er wel even van toen ik het las.
If any, het zal iig geen positieve ontwikkeling zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Anheuer op 05-03-2012 12:01 ]
Die lijst is ook alleen voor de Xperia lijn uit 2011, Xperia S behoort tot de Xperia NXT lijn 2012Anheuer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:00:
[...]
Misschien kijk ik niet goed, maar ik zie de Experia S hier niet bij staan
Los daarvan denk ik ook niet dat het uit gaat maken, maar ik baalde er wel even van toen ik het las.
If any, het zal iig geen positieve ontwikkeling zijn.
ICS gaat wel komen hoor, maak je daar maar zorgen om...
Tuurlijk gaat het er komen, en het zal allemaal wel goed komen. Maar ik vind het jammer dat ze op meerdere paarden wedden. Houd het ajb gewoon bij Android, zou ik zeggen.
HTC doet toch ook Android en WP7, is volgens mij niet zo'n probleemAnheuer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:07:
Tuurlijk gaat het er komen, en het zal allemaal wel goed komen. Maar ik vind het jammer dat ze op meerdere paarden wedden. Houd het ajb gewoon bij Android, zou ik zeggen.
Sony gaat alle Android-toestellen blijven updaten naar nieuwe releases die binnen 1,5 jaar na de releasedatum van de telefoon vallen. De Xperia S krijgt dus ICS, en waarschijnlijk ook de grote update die na ICS komt (Jelly Bean?).
Die lijst van Xperia's die een update krijgen dateert nog van voor de aankondiging van de Xperia S, en omvat alleen de 2011-reeks.
Die lijst van Xperia's die een update krijgen dateert nog van voor de aankondiging van de Xperia S, en omvat alleen de 2011-reeks.
[ Voor 22% gewijzigd door AmbroosV op 05-03-2012 12:13 ]
Off-topic: I see yoooou @ XDAAmbroosV schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:13:
Sony gaat alle Android-toestellen blijven updaten naar nieuwe releases die binnen 1,5 jaar na de releasedatum van de telefoon vallen. De Xperia S krijgt dus ICS, en waarschijnlijk ook de grote update die na ICS komt (Jelly Bean?).
On-topic:
Hopen van wel, doen ze tenslotte ook met hun 2011 reeks. Hadden allemaal update gekregen naar ICS dus dat is zeer mooi
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
nog een review http://www.theverge.com/2...1547/sony-xperia-s-review
Bij The Verge zijn ze niet zo positief. Nu, dat was ook wel te verwachten, ze hebben daar hun merken en zijn geen fan van Sony.
En zo heeft iedere reviewer zijn "eigen" bril op. Iedere Experia S geïnteresseerde zal zelf een afweging moeten maken. Ik vind het bijvoorbeeld helemaal geen must om de meest recente hardware in m'n toestel te hebben. De software maakt uiteindelijk de hardware. Daarom is het wel jammer dat er nog geen ICS op staat, maar anderzijds heb je wel iets om naar uit te kijkenAmbroosV schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:42:
Bij The Verge zijn ze niet zo positief. Nu, dat was ook wel te verwachten, ze hebben daar hun merken en zijn geen fan van Sony.
Ik heb zelf alleen maar HTC's gehad en de One X zou dan een logische opvolger zijn. Maar het design van de Experia S in combinatie met goed geoptimaliseerde software, uitstekende camera en het fantastische scherm hebben er voor gezorgd dat ik eens wat anders ga proberen. Ik hoop dat de XDA community ook lekker actief is voor dit toestel. Enkele goede devs (DooMLoRD, Bin4ry) hebben zich al gemeld in ieder geval
[ Voor 6% gewijzigd door Dynamix op 05-03-2012 13:29 ]
Ze hebben tot nu toe het mooiste plaatjes genomen volgens mij. Lelijk is hij niet.
Het review zegt ook dat het toestel geen auto-brightness feature heeft. Dat klopt helemaal niet. In feit is het iets beter dan wat je normaal vindt op de meeste toestels. Je kunt de gemiddelde brightness "a la iphone" instellen in plaats van een nomaal "auto-brightness" die alleen aan- of uitgeschakeld kunnen worden. Die heb ik zeker gemist vanuit mijn iphone dagen.
Ik baal me echt nog dat die capacitieve knopjes het niet zo goed doen. Je leest het erover overal. Ik ben bang dat dit geen zaak is van even wennen.
[ Voor 14% gewijzigd door floepie05 op 05-03-2012 13:43 ]
Ik vind dat ze Sony wel hard afkraken omdat er geen ICS op zit. Aangezien deze er toch wel komt hoef je daar ook niet al te zwaar te tillen, maar dat is mijn mening.
@floepie05: kun je even uitleggen hoe de auto-brightness van de Sony werkt? Ik snap het niet helemaal.
@floepie05: kun je even uitleggen hoe de auto-brightness van de Sony werkt? Ik snap het niet helemaal.
Er is nog geen enkele niet-Nexus met ICS, en Sony is altijd veel grondiger met het testen van hun software voor release. Voor Sony was de keuze of eerder releasen met Gingerbread (die toch al af was), of later met ICS. Dan is eerder met Gingerbread en daarna updaten toch de beste keuze denk ik.
Daar zit wel wat in.AmbroosV schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:59:
Er is nog geen enkele niet-Nexus met ICS, en Sony is altijd veel grondiger met het testen van hun software voor release. Voor Sony was de keuze of eerder releasen met Gingerbread (die toch al af was), of later met ICS. Dan is eerder met Gingerbread en daarna updaten toch de beste keuze denk ik.
auto-brightness wertk door middel van een lichtsensor.avec_style schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:53:
Ik vind dat ze Sony wel hard afkraken omdat er geen ICS op zit. Aangezien deze er toch wel komt hoef je daar ook niet al te zwaar te tillen, maar dat is mijn mening.
The Verge is niet zo een "Sony" vriendelijke website. (lees: Haters gonna hate)
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Precies, Sony moet het ook van andere dingen hebben dan Processor hardware, door het toestel nu op de markt te zetten ontlopen ze de vergelijking met de aangekondigden topmodellen van HTC, Samsung, LG etc..
Sony heeft het toestel ook op de markt gezet met userexperience op plek 1, dus goede software, mooie camera en een prachtig scherm
Sony heeft het toestel ook op de markt gezet met userexperience op plek 1, dus goede software, mooie camera en een prachtig scherm
Die auto-brightness zit er volgens the verge niet op dus. Moet je altijd handmatig je brightness bijstellen?Vinand schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:01:
[...]
auto-brightness wertk door middel van een lichtsensor.
The Verge is niet zo een "Sony" vriendelijke website. (lees: Haters gonna hate)

@avec_style: Je hebt maar een auto-brightness slider in plaats van een gewoon auto-brightness vakje. De slider zorgt ervoor dat het *gemiddelde* brightness naar je wens is, en daarom heb je meer controle over het eigen brightness van de scherm. Als je bijvoorbeeld de slider naar rechts zet, dan wordt het scherm ietsje brighter dan normaal in het donker (binnen) en in het buiten. Bij het meeste toestellen als je eens de slider handmatig instel verandert de scherm brightness niet en hij wordt compleet onafhankelijk van de omstandigheden. Hopelijk is dat een beetje duidelijker. This is better. Trust me.
Dit vind ik inderdaad ook jammer om te lezen. Maar lijkt me wel op te lossen met een firmwareupdate. Zeker als er veel klachten over komen. Ondanks de "mindere" specs ben ik erg benieuwd naar deze telefoon.floepie05 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:29:
[...]
Ik baal me echt nog dat die capacitieve knopjes het niet zo goed doen. Je leest het erover overal. Ik ben bang dat dit geen zaak is van even wennen.
Geluidskwaliteit tijdens bellen, scherm en camera zijn voor mij de key-features. Daar lijkt de S prima in te scoren.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ik ben bang dat die knopjes een hardware issue zijn. Die had ik bij mijn voormalige oorspronkelijke Galaxy S. Die knopjes deed het ook niet goed. HTC toestellen zijn het beste daarin volgens mij.
Je kan niet zoveel toevoegen aan WM dus verwacht niet dat ze er echt uren aan kunnen besteden zoals android. Maar ik kan verkeerd zitten natuurlijkAnheuer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:49:
Maar er zijn berichten/geruchten dat bijvoorbeeld Nokia de NovaThor dual cores gaat gebruiken. Dan is het hoogstwaarschijnlijk dat Microsoft wel degelijk werkt aan de ondersteuning van dat platform in WM.Cyleo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:16:
[...]
Je kan niet zoveel toevoegen aan WM dus verwacht niet dat ze er echt uren aan kunnen besteden zoals android. Maar ik kan verkeerd zitten natuurlijkDaarnaast is het slechts een gerucht en tegenstrijdig met het bericht dat ze Ericsson processoren gaan gebruiken (want die ondersteunt WM nog niet)
http://www.gsmarena.com/n...e_wp_phones-news-3341.php
Denk ook dat het niet softwarematig is.floepie05 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:14:
Ik ben bang dat die knopjes een hardware issue zijn. Die had ik bij mijn voormalige oorspronkelijke Galaxy S. Die knopjes deed het ook niet goed. HTC toestellen zijn het beste daarin volgens mij.
Jammer, maar voor mij geen reden om hem niet aan te schaffen.
Nu maar hopen dat het meevalt. Bij mijn huidige Desire werkt het idd perfect, maar vind het ook wel mooi als er geen knopjes op zitten.
Dat zijn ook fysieke knoppen, dit zijn capacatieve. Ben daar normaal niet zo'n fan van, maar zal zien hoe het uitpakt. Het maakt het toestel wel strakAnheuer schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:34:
[...]
Denk ook dat het niet softwarematig is.
Jammer, maar voor mij geen reden om hem niet aan te schaffen.
Nu maar hopen dat het meevalt. Bij mijn huidige Desire werkt het idd perfect, maar vind het ook wel mooi als er geen knopjes op zitten.
Dat capacitieve knoppen issue doet me denken aan precies hetzelfde probleem bij de SE K850.
Daar werkten de knoppen in 30% van de keren ook niet goed mee, bovendien leidde het bij de K850 tot lag en kortere accuduur dan eigenlijk nodig was (want extra cpu/accu power nodig om die knoppen aan te sturen). Ben benieuwd hoe ze bij de Xperia S in de praktijk gaan werken.
Daar werkten de knoppen in 30% van de keren ook niet goed mee, bovendien leidde het bij de K850 tot lag en kortere accuduur dan eigenlijk nodig was (want extra cpu/accu power nodig om die knoppen aan te sturen). Ben benieuwd hoe ze bij de Xperia S in de praktijk gaan werken.
Ik denk dat Sony ergens ook 'spijt' had om de knoppen bij de S BOVEN de plaatjes te zetten; en daarom bij de P gewoon 'erop'. Maar als ik het goed zie bij de P blijft daardoor wel een stuk loze ruimte over.
Sony moet zich hier eens sterk over uitspreken, anders ga ik er echt in geloven dat ze er niet 100% achter staan
Sony moet zich hier eens sterk over uitspreken, anders ga ik er echt in geloven dat ze er niet 100% achter staan
Ik denk ook dat er wat last-minute veranderingen moet zijn geweest. Maar ja, als die knopjes het prima doen, dan maakt het natuurlijk niks uit tenzij je in het donker zit. Dit zou een echt dealbreaker kunnen zijn, maar ik zal wel het uit proberen met een oog op de proef periode.
[ Voor 3% gewijzigd door floepie05 op 05-03-2012 22:35 ]
Die knopjes werken prima.
zie dit filmpje en dan rond 10 minuten tot 11 minuten.
hij drukt en reageren gewoon snel.
YouTube: Sony Xperia S Unboxing Video
zie dit filmpje en dan rond 10 minuten tot 11 minuten.
hij drukt en reageren gewoon snel.
YouTube: Sony Xperia S Unboxing Video
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
Vind het een beetje vreemd dat de S zo afgekraakt wordt omdat er geen ICS opzit of een Quad Core inzit, voor zover ik weet is er nog geen enkele telefoon op de markt (buiten de Nexus) waar ICS op draait en ook zijn er nog geen toestellen met quad cores te krijgen, in feite kraken ze de S af omdat ie 'achter' zou lopen, maar de toestellen waar hij dan achter op zou lopen zijn nog lang niet te krijgen (de S3 is nog geeneens officieel aangekondigd).
Volgens een ervaringsdeskundige op een of ander Maleisisch forum moet je een beetje boven de witte puntjes drukken.

Hopelijk wennen dus. Dit zou behoorlijke afbraak kunnen doen aan het dagelijks gebruiksgemak mocht het toch niet lekker werken.

Hopelijk wennen dus. Dit zou behoorlijke afbraak kunnen doen aan het dagelijks gebruiksgemak mocht het toch niet lekker werken.
[ Voor 36% gewijzigd door SaN op 05-03-2012 23:12 ]
Denk idd gewoon een kwestie van wennen. Als het idd wat boven de puntjes is, dan heb je dat snel genoeg door.SaN schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:10:
Volgens een ervaringsdeskundige op een of ander Maleisisch forum moet je een beetje boven de witte puntjes drukken.
[afbeelding]
Kan ik mij goed voorstellen, dat is bij de Ray namelijk ook al zoSaN schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:10:
[afbeelding]
Dat is niet geheel onterecht. De Qualcomm MSM8260 Snapdragon (S3) 1.5GHz Dual Core CPU wat in de Xperia S zit, is gebasseerd op de ARM-Cortex A8, dit is al een verouderde CPU. Ook de Adreno 220 GPU is al verouderd.LordLynx schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:02:
Vind het een beetje vreemd dat de S zo afgekraakt wordt omdat er geen ICS opzit of een Quad Core inzit, voor zover ik weet is er nog geen enkele telefoon op de markt (buiten de Nexus) waar ICS op draait en ook zijn er nog geen toestellen met quad cores te krijgen, in feite kraken ze de S af omdat ie 'achter' zou lopen, maar de toestellen waar hij dan achter op zou lopen zijn nog lang niet te krijgen (de S3 is nog geeneens officieel aangekondigd).
Ter vergelijking; de Samsung Galaxy SII, die in mei 2011 is gelanceerd, heeft een Samsung Exynos Dual Core 1.2GHz aanboord die gebasseerd is op de ARM-Cortex A9, dit is infeite veel snellere CPU (ware het niet dat Sony op software gebied beter z'n best heeft gedaan dan Samsung en de Snapdragon S3 CPU beter weet te benutten

We praten hier over een telefoon die bijna al een jaar uit is! Sony lanceert nu pas hun top-model (en de telefoons liggen nog niet eens in de schappen!) In dat opzicht kan ik wel begrijpen dat mensen kritiek hebben over de verouderde hardware van de Xperia S. Ook de kritiek op het ontbreken van ICS kan ik wel begrijpen. De Xperia S wordt toch wel in het high-end segment gepositioneerd.
De Xperia S weet misschien dankzij de beter geoptimaliseerde software de huidige high-end telefoons nog aardig bij te benen, maar ik denk dat Xperia S de next-gen telefoons, die uitgerust zijn met Quad-Core Cortex A9 en Dual-Core Cortex A15 CPU (staan infeite al voor de deur) zijn meerdere moet erkennen.
Uiteraard is het een kwestie van wennen, maar het was logischer en gebruiksvriendelijker geweest als je gewoon op de icoontjes kon drukken. Het is niet het einde van de wereld, maar Sony heeft hier in mij ogen toch een klein steekje laten vallen, wat ze overigens in de Xperia P weer recht heb weten te zettenriotrick schreef op maandag 05 maart 2012 @ 23:15:
[...]
Denk idd gewoon een kwestie van wennen. Als het idd wat boven de puntjes is, dan heb je dat snel genoeg door.
Ik zit te denken dat als die knopjes eigenlijk op het scherm liggen en niet apart ervan dan is het misschien mogelijk dat Sony de gevoelige gebieden in een update kunt bijstellen.
[ Voor 6% gewijzigd door floepie05 op 06-03-2012 01:02 ]
De capacitieve knoppen en het scherm zijn twee aparte dingen. De knoppen liggen dus onder het scherm.floepie05 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 01:00:
Ik zit te denken dat als die knopjes eigenlijk op het scherm liggen en niet apart ervan dan is het misschien mogelijk dat Sony de gevoelige gebieden in een update kunt bijstellen.
Als je grote duimen hebt is het dus niet zo'n probleem, gewoon planten onder het scherm en dan raak je ze wel
"Find what you love and let it kill you"
Dus Leo heeft geen probleemM-Opensource schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 08:03:
Als je grote duimen hebt is het dus niet zo'n probleem, gewoon planten onder het scherm en dan raak je ze wel
Over die Adreno vs Mali lees ik verschillende dingen hoor, ik hoor ook bronnen die juist zeggen dat Adreno beter is..
De Adreno is op papier krachtiger dan een Mali-400
http://www.anandtech.com/...8960-krait-architecture/3
http://www.anandtech.com/...8960-krait-architecture/3
Het hangt ook van de benchmarks af... Wat wel een feit is is dat op dit moment geen enkele game echt meer nodig heeft dan de Adreno in de Xperia S.
Hier staat een vrije cool unboxing van de witte. Mooie UI allemaal.
YouTube: Sony Xperia S unboxing and UI preview with focus on responsiveness/performance
YouTube: Sony Xperia S unboxing and UI preview with focus on responsiveness/performance
De Experia houdt zich heel goed onder het ADHD gedrag van de reviewerfloepie05 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 10:11:
Hier staat een vrije cool unboxing van de witte. Mooie UI allemaal.
- laat maar -
[ Voor 94% gewijzigd door Damian op 06-03-2012 12:28 ]
Doe dat liever in Sony Xperia S (levertijden en prijzen)Damian schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 11:46:
$"#@($&#@ T-Mobile.
_██_
(ಠ_ృ)
Helemaal mee eens. Ik kan de kritiek ook best begrijpen. Het afgelopen jaar bleef Sony ook een beetje achter de rest aanlopen met de single core Arc terwijl iedereen met dualcore smartphones kwam. Dat doen ze nu weer, door een dualcore smartphone uit te brengen terwijl anderen met quadcore toestellen gaan komen.BaBy-G schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 00:47:
[...]
Dat is niet geheel onterecht. De Qualcomm MSM8260 Snapdragon (S3) 1.5GHz Dual Core CPU wat in de Xperia S zit, is gebasseerd op de ARM-Cortex A8, dit is al een verouderde CPU. Ook de Adreno 220 GPU is al verouderd.
Ter vergelijking; de Samsung Galaxy SII, die in mei 2011 is gelanceerd, heeft een Samsung Exynos Dual Core 1.2GHz aanboord die gebasseerd is op de ARM-Cortex A9, dit is infeite veel snellere CPU (ware het niet dat Sony op software gebied beter z'n best heeft gedaan dan Samsung en de Snapdragon S3 CPU beter weet te benutten) Verder is de Mali-400 GPU van de Galaxy SII ook een stuk sneller dan de Adreno 220 GPU.
We praten hier over een telefoon die bijna al een jaar uit is! Sony lanceert nu pas hun top-model (en de telefoons liggen nog niet eens in de schappen!) In dat opzicht kan ik wel begrijpen dat mensen kritiek hebben over de verouderde hardware van de Xperia S. Ook de kritiek op het ontbreken van ICS kan ik wel begrijpen. De Xperia S wordt toch wel in het high-end segment gepositioneerd.
De Xperia S weet misschien dankzij de beter geoptimaliseerde software de huidige high-end telefoons nog aardig bij te benen, maar ik denk dat Xperia S de next-gen telefoons, die uitgerust zijn met Quad-Core Cortex A9 en Dual-Core Cortex A15 CPU (staan infeite al voor de deur) zijn meerdere moet erkennen.
Toch heeft dat mij er niet van weerhouden om voor dit toestel te kiezen in plaats van de krachtpatsers die staan te wachten. Dat heeft alles te maken met de punten waar Sony heel erg goed in is, en de filosofie achter de hardware, die ik nog het meest op die van Apple: een goed werkend product met geoptimaliseerde software voor de hardware. Ik verkies de Xperia S boven toestellen als de HTC One X, de Galaxy Nexus en de Galaxy Note om verschillende redenen, die allemaal tekenend zijn voor het verschil tussen Sony en de rest:
Het formaat
Ik heb momenteel een iPhone 4S en hoewel het scherm daarvan best iets groter mag (4" zou ideaal zijn), hoeft het toestel zelf van mij niet veel groter te worden. Het 4,3" scherm in de Xperia S is al behoorlijk groot, maar de 4,7" en groter van de andere toptoestellen is voor mij echt te groot. Vooral HTC en Samsung zijn zware aanhangers van de mentaliteit dat alles altijd maar groter moet.
De software
In tegenstelling tot HTC en Samsung maakt Sony slechte kleine aanpassingen aan Android, en (bijna) alle toevoegingen van Sony zijn verbeteringen. Daarnaast stopt Sony veel meer moeite in optimalisatie van de software aan de hardware, waardoor de toestellen (net als iPhones) vaak een stuk sneller zijn, zelfs met "inferieure" hardware.
Geluidskwaliteit en multimediafunctionaliteit
De geluidskwaliteit van de meeste HTC's viel de afgelopen jaren nogal tegen, en hoewel Samsung's Galaxy S2 een stuk beter was, vond ik de Xperia Arc beter. In reviews wordt de geluidskwaliteit van de Xperia S, zowel over de speaker als door oordopjes, uitgelicht als groot pluspunt.
Daarnaast is op de Mac gewoon synchronisatie met iTunes mogelijk voor de Xperia, waarbij alle metadata herkend wordt. Hier hebben Samsung en vooral HTC in het verleden problemen mee gehad.
De camera
Snel, goede resolutie en een fijne interface. De camera van de Xperia Arc was al indrukwekkend, en Sony heeft al ervaring met een (heel indrukwekkende) 12MP-sensor in de Satio. Die telefoon was verder troep, maar de camera was erg goed. Dat wekt vertrouwen voor de camera in de Xperia S, zeker in combinatie met de snelheid en de dedicated cameraknop.
De camera in de Galaxy S2 is ook erg goed, maar de Galaxy Nexus stelt weer zwaar teleur. HTC heeft nog nooit een smartphone met een goede camera gemaakt. Nu heb ik ook wel gelezen dat HTC een volledig nieuw camerasysteem heeft ontwikkeld voor de nieuwe lijn, en het zou zomaar kunnen dat de One-serie opeens wel een geweldige camera heeft, maar HTC was het afgelopen jaar het voorbeeld dat fantastische specificaties niet per se een goed toestel maken. Bovendien kan Sony techniek uit de Nex-lijn naar de smartphones laten druppelen. Dit kan HTC niet.
De Xperia S lijkt mij een erg sterk toestel. Hij zal vast niet lang de frontrunner zijn in de benchmarks, maar ik vind het veel belangrijker dat hij gewoon goed doet wat hij moet doen.
Aan de software wil ik nog toevoegen dat er applicaties van Sony zelf in de software zitten die volgens mij verrekte handig zijn. Zoals bijvoorbeeld het energiebeheer en de mogelijkheid om muziek te taggen.splackavellie85 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 13:54:
[...]
De software
In tegenstelling tot HTC en Samsung maakt Sony slechte kleine aanpassingen aan Android, en (bijna) alle toevoegingen van Sony zijn verbeteringen. Daarnaast stopt Sony veel meer moeite in optimalisatie van de software aan de hardware, waardoor de toestellen (net als iPhones) vaak een stuk sneller zijn, zelfs met "inferieure" hardware.
[...]
Ja er zijn externe apps voor de te download, maar dat het er gewoon al in zit is toch geweldig
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Een Sony (Ericsson) koop je voor de ervaring, niet de specs
Zal dat niet wat met ICS te maken hebben? Vanaf ICS zijn hardware knoppen niet echt meer nodig omdat ze volgens mij normaal gesproken op het scherm getoond worden. Zal vast ook wel uit kunnen maar wellicht kon Sony daar niet helemaal over beslissen(zeker aangezien hij niet met ICS geleverd wordt) en hebben ze uiteindelijk de icoontjes maar klein eronder gezet.JRKAP schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:14:
Ik denk dat Sony ergens ook 'spijt' had om de knoppen bij de S BOVEN de plaatjes te zetten; en daarom bij de P gewoon 'erop'. Maar als ik het goed zie bij de P blijft daardoor wel een stuk loze ruimte over.
Just me & my 2 cents
Dan snap ik ook niet waarom ze er bij de U ook boven zitten. Daar zitten ze zover ik weet ook boven de balk. de P is de enige met de knoppen op de balk. Had ze zelf ook liever op de balk gezien eigenlijk.JRKAP schreef op maandag 05 maart 2012 @ 20:14:
Dan snap je ook waarschijnlijk niet waarom de U de enige is (en ook het kleinste is) die een groot SIM kaart accepteert in plaats van de micro SIM.
[ Voor 9% gewijzigd door floepie05 op 06-03-2012 14:52 ]
De U is een budgettoestel, en dus ook belangrijker in de zogenaamde 'emerging markets'. Daar kan het soms wel moeilijk zijn om aan een micro-SIM te komen. Maar aangezien alle high-end toestellen (en op termijn alles) naar micro-SIM gaat is het ook logisch om voor micro-SIM te gaan bij de S en P.
Voor de liefhebbers heb ik even een lijstje gemaakt van enkele reviews:
http://www.techzine.nl/reviews/1147/sony-xperia-s.html
http://www.phonearena.com...ny-Xperia-S-Review_id2970
http://www.knowyourmobile...sony_xperia_s_review.html
http://www.electricpig.co...ky-start-for-sony-mobile/
http://www.techhapp.com/2012/03/sony-xperia-s-review/
http://www.pocket-lint.com/review/5760/sony-xperia-s-review
http://www.thoughtsfromge...views-specifications.aspx
http://www.techzine.nl/reviews/1147/sony-xperia-s.html
http://www.phonearena.com...ny-Xperia-S-Review_id2970
http://www.knowyourmobile...sony_xperia_s_review.html
http://www.electricpig.co...ky-start-for-sony-mobile/