Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
ArcticWolf schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:06:
waarom nu ruilen als je er nog geen last van hebt gekregen? daarnaast doen ze waarschijnlijk niet aan ruilen als er zichtbaar niks aan de hand is... en sturen ze hem op voor reparatie ;)
Mja heb je idd wel een punt ... we wachten wel af .. en laten we hopen op geen geelzucht ;)

Pixel problemen heb ik niet zo te zien ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
MM51_Mini schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:45:
[...]
......
Jij weet denk ik zo goed als alles af van die SXS ... de Led kan deze veranderd worden van kleur als je een sms aankrijgt ... ik ben zo niet voor de blauw-zwart combinatie ... heb hem liever groen of paars :)
Op mijn vorige telefoon deed ik dit door handcent sms te gebruiken als sms app. Omdat ik tegenwoordig bijna nooit sms heb ik dit niet getest op deze telefoon. Maar het lijkt mij dat het daarmee wel moet lukken. (sterker nog, je kan zelfs elke contactpersoon zijn eigen kleur geven!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52
ArcticWolf schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:39:
[...]

ik heb de AAAB 12w11 touch 7.. en deze zou ook gele vlekken kunnen vertonen ik heb het toestel
-op de verwarming gelegd incl draaiende stress test
-1 uur Trainrail gespeeld en op de lader tegelijkertijd
-toestel in de zon gelegd

en ik heb nog geen 1 gele vlek gezien... en soms kwam het toestel wel tegen de 50C aan hoor :>
Je gaat elektronica toch niet bewust in de zon leggen of op de verwarming? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
niet bewust in de zon nee :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat zegt helemaal niks hoor dat je ze niet ziet als hij warm word, Ik heb dat ook tijden niet gehad en in eens was het er :) en ik heb toch ook aadig wat getest en gekeken tijdens gebruik hoe warm die werd. Maar goed nu temp in nederland weer lager is heb ik geen vlekken meer gezien dus vind het wel best voor nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Een paar dagen voordat mijn SXS werd omgeruild heb ik hem ook ff getest in de zon, half uurtje laten liggen met het scherm naar de zon gericht.

hoppa, 59 graden :9
Gigantische gele vlekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
TotalRoef schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Een paar dagen voordat mijn SXS werd omgeruild heb ik hem ook ff getest in de zon, half uurtje laten liggen met het scherm naar de zon gericht.

dan heb je het ook over 59 graden -_- :o
ik zou ook geel uitslaan bij die temperatuur }:O

[ Voor 6% gewijzigd door ArcticWolf op 15-06-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 00:13

TheFirepit

Vuurbal

TotalRoef schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:55:
[...]

Fahrenheit zeker :+

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Robin64 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:16:
Heb vandaag eindelijk bericht gehad dat ik mijn toestel na ongeveer 4 weken reparatietijd eindelijk kon afhalen. Eenmaal thuis blijk er helemaal niks gedaan te zijn. De afwerking van de behuizing is nog steeds slecht en heb nog steeds hetzelfde scherm met de gele vlekken.
Wat een waardeloze service is dit zeg. Eerst maar eens bedenken hoe ik dit moet aanpakken en dan morgen weer terug, zucht.

Heb nu wel spijt van deze aankoop en is dan ook een nominatie voor miskoop 2012.
Een zelfde ervaring had ik ook. De mijne maakten ze niet. Na veel pushen uiteindelijk na twee maanden wel een nieuw toestel gekregen.
Omdat ik niks meer met Sony te maken wil hebben, via tweakers de XPS verkocht, en een SGS3 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
bas-r schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:32:
[...]

Een zelfde ervaring had ik ook. De mijne maakten ze niet. Na veel pushen uiteindelijk na twee maanden wel een nieuw toestel gekregen.
Omdat ik niks meer met Sony te maken wil hebben, via tweakers de XPS verkocht, en een SGS3 gekocht.
Wist dat het bij jou lang duurde maar niet dat dit ook speelde. Bij wie heb je zitten pushen dan, the phone house schuift het tot nu steeds op Sony. En was hadden ze ook de reden van het niet repareren verteld? Wil nog wel liever een goede xps dan een ander toestel.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin64 op 15-06-2012 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Het mag niet, maar er zijn vast manieren te verzinnen waarbij je niet je garantie kwijt bent en je toestel het toch helemaal niet meer doet. Dan moeten ze 'm wel repareren of je een ander toestel geven ... >:)

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:23
Heb net mijn toestel ter reparatie aangemeld via My T-mobile.

Bij mijn toestel gaat de zgn. "nano coating"eraf. Het blokje waar xperia op staat wordt glimmend. Ook aan de bovenkant van het toestel gaat de coating eraf. Ik heb er een hardcase omheen anders was de achterkant waarschijnlijk ook glimmend geworden.

Ik heb hierover ook al contact gehad met Sony. Die verwezen mij weer naar T-Mobile om mijn toestel op te sturen. Ook op XDA heb ik al verhalen gelezen over het slijten van de coating : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1651707

Nu afwachten op de enveloppe van T-Mobile om het toestel op te sturen.

btw: in de T-mobile shop konden ze niets voor me doen. Ja ook alleen opsturen. Ik moest er anders maar een gelcase omheen doen die de hele behuizing bedekt excl. scherm! haha. Ook door de valenta hoesjes schijnt het toestel te slijten dus dat wordt hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Weakling schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:45:
Het mag niet, maar er zijn vast manieren te verzinnen waarbij je niet je garantie kwijt bent en je toestel het toch helemaal niet meer doet. Dan moeten ze 'm wel repareren of je een ander toestel geven ... >:)
Oplichting bedoel je dus feitelijk als ik het goed begrijp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Sigis schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:59:
Oplichting bedoel je dus feitelijk als ik het goed begrijp....
Shhhhh ... ik zeg toch "Het mag niet ..."
maukoo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 15:27:
Heb net mijn toestel ter reparatie aangemeld via My T-mobile.

Bij mijn toestel gaat de zgn. "nano coating"eraf. Het blokje waar xperia op staat wordt glimmend. Ook aan de bovenkant van het toestel gaat de coating eraf. Ik heb er een hardcase omheen anders was de achterkant waarschijnlijk ook glimmend geworden.

Ik heb hierover ook al contact gehad met Sony. Die verwezen mij weer naar T-Mobile om mijn toestel op te sturen. Ook op XDA heb ik al verhalen gelezen over het slijten van de coating : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1651707
Hoe storend is dat? De enige foto op het xda forum vind ik niet echt duidelijk. Heb je toevallig een idee of dit een algemeen "probleem" is of ook weer versie gerelateerd? Nou ja, zolang het toestel het prima doet, zal ik best met een beetje glimmende plekjes kunnen leven denk ik, mocht mijn toestel ze ook krijgen.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Xperia S wordt door twee verschillende bedrijven gemaakt.

De nanocoating zit alleen op de (verwijderbare) klep aan de achterkant. De randen van de telefoon zelf en het blokje onder de transparante balk hebben deze niet.

Het is trouwens wel normaal dat mat plastic wat gladder wordt, dat heb je nu eenmaal als je dat soort dingen in en uit je broekzak haalt. Alle telefoons hebben dit, dat is gewoon een fysische eigenschap van plastic. Als je wil dat je telefoon echt mat blijft moet je voor een aluminium Xperia P gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:23
AmbroosV schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 17:29:
De Xperia S wordt door twee verschillende bedrijven gemaakt.

De nanocoating zit alleen op de (verwijderbare) klep aan de achterkant. De randen van de telefoon zelf en het blokje onder de transparante balk hebben deze niet.

Het is trouwens wel normaal dat mat plastic wat gladder wordt, dat heb je nu eenmaal als je dat soort dingen in en uit je broekzak haalt. Alle telefoons hebben dit, dat is gewoon een fysische eigenschap van plastic. Als je wil dat je telefoon echt mat blijft moet je voor een aluminium Xperia P gaan.
Mijn Desire zag er na een jaar nog als nieuw uit. Zelfs zonder beschermhoesjes. Ik zal dan wel een zeikerd zijn haha. Maar ik vind het echt storend. Wat raden jullie mij aan om het toestel te beschermen als ik hem terug krijg van de reparatie? Een pouch, hardcase of zo'n TPU case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
even een vraagje, ik weet niet of dat hier kan of ergents anders moet, maar dan hoor ik dat graag.

ik zou van mijn sxs graag een backup maken, maar telkens als ik dit doe loop het programma(Sony PC Companion 2.1) tegen het einde vast. Er opent dan een nieuw raampje, en dan stopt het programma met werken en moet ik het beeindigen.
Is er een ander programma waar ik een backup mee kan maken(met seus kan dit voor zo ver ik weet niet).
Of hoe kan ik Sony PC Companion aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ja dat is dus altijd klote als je geen root hebt... je kan wel sms, telefoonnummers en whatsapp backuppen, maar voor apps heb je root nodig (voor zover ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
(jarig!)
Ik ga vanmiddag mijn Xperia S halen bij mijn abonements verlenging, zijn er nog dingen waar ik op moet letten mbt de gele vlekken int beeld enzo?
of is dat probleem bij de nieuwe types niet meer van toepassing?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
achterkant los trekken en dan staat er AAAB/ABAC/AAAC etc.... bij ABAC heb je geen problemen (of hoger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 11:11:
achterkant los trekken en dan staat er AAAB/ABAC/AAAC etc.... bij ABAC heb je geen problemen (of hoger)
Volgens Sony zelf kan het sowieso enkel AAAB zijn volgens mij hoor ;) De rest zou sowieso niet gerepareerd worden als ik de voorschriften mag geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Op m'n desire werd de agenda app heel vaak gebruikt ... op de SXS staat er echt een heel minieme agenda widget op het toestel ... is er een mogelijkheid dat ik een +/- HTC Sense agenda widget op m'n SXS kan krijgen?

Ik heb deze topic al eens gesnold en de voorgestelde widgets vind ik niet voldoen ... :-s (op dit gebied ben ik gewoon autistisch :))

Ook zet ik m'n automatische sync uit (om batterij te sparen denk ik dan maar :P ) ... bij m'n HTC Desire had ik zo'n widget die ik aanklikte om een sync te doen van al m'n accounts ... dit mis ik ook op m'n SXS : is hier een oplossing voor? Of kan ik gewoon een maal per dag op de widget van de SXS automatische sync aanzetten bv ... Ik vind het nog altijd spijtig dat er niet kan ingesteld worden om een schematische sync in te stellen (bv om 7u 's morgens (bij het ontwaken), om 12u (middagpauze), en om 17u (einde werkdag) ... als dit moest kunnen op één of andere manier, zou ik ook al geholpen zijn _/-\o_

Gr

[ Voor 46% gewijzigd door MM51_Mini op 16-06-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nee de Sense widget is gebonden aan HTC Sense/Rosie dus helaas ;-)
probeer Android Pro Widgets eens!
Google Play: Android Pro Widgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 12:45:
nee de Sense widget is gebonden aan HTC Sense/Rosie dus helaas ;-)
probeer Android Pro Widgets eens!
Google Play: Android Pro Widgets
Die heb ik nu gedownload ... we zullen deze maar eens testen en proberen ... en eventueel ipv een widget met de agenda koppeling op het homescreen werken ... :-) dan moet ik één keer klikken ipv 2x te scrollen >:) ach ja niewigheden : het is altijd moeilijk om te breken met een gewoonte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:02
Robin64 schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:43:
[...]

Wist dat het bij jou lang duurde maar niet dat dit ook speelde. Bij wie heb je zitten pushen dan, the phone house schuift het tot nu steeds op Sony. En was hadden ze ook de reden van het niet repareren verteld? Wil nog wel liever een goede xps dan een ander toestel.
Ik heb bij @SonyXperiaNL aangekaart hoe lang de garantie afhandeling (en informatievoorziening) vanuit TPH duurde. TPH stelt namelijk een termijn van 20 werkdagen. Wanneer je daar overheen gaat krijg je een nieuw toestel. TPH moest daar nog even over na denken.
Om een of andere reden wilde SonyNL mij uit mijn lijden verlossen, en heeft me een nieuwe XPS gestuurd. Twee dagen later belde TPH me op dat zij me een nieuw toestel wilden aanbieden. In al mijn eerlijkheid heb ik bedankt voor het aanbod, omdat ik het zelf al via Sony had geregeld.

@SonyXperiaNL heeft mij al vaker goed geholpen, ds ik zou het zeker even via hun proberen. Twitter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een leuke clock weer widget gevonden :

Google Play: 3D Flip Clock & World Weather

en nog gratis ook.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
@SonyXperiaNL is zeker erg goed en behulpzaam, helaas zit degene die voor NL verantwoordelijk was nu niet meer in NL, hij probeert nog wel zo veel mogelijk te beantwoorden...

Wel netjes van Sony dat er uiteindelijk een nieuwe gekomen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeee de wireless headset pro vandaag eindelijk mogen ontvangen van Sony!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 08:27

Damian

Insane Obtrusion

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:01:
Jeee de wireless headset pro vandaag eindelijk mogen ontvangen van Sony!!!
Hoe werkt ie? Ben heel benieuwd.... Titel info van muziek in het display?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Laatst online: 20:54

SaN

Hoe zit het eigenlijk met de update service van Sony. Ik lees hier dat je dat programma beter kunt gebruiken dan PC Companion. Maar nu ik Update Service geïnstalleerd heb en ben begonnen met de update zegt het programma bij de laatste stap dat de gegevens van de telefoon gewist zullen worden.

Ik vind het bij PC Companion juist zo prettig dat de gegevens bewaard blijven. Worden echt alle gegevens gewist met een update mbv Sony Update Service?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update Service gaat alleen gegevens wissen als je firmware wilt herflashen die al op je toestel staat. Wanneer je een echte update doet (en dus geen herinstallatie forceert) kan je kiezen tussen gegevensbehoud of een volledige factory reset.

Ik doe, om problemen te voorkomen, mijn updates altijd met Update Service, en kan het iedereen alleen maar aanraden.

[ Voor 19% gewijzigd door AmbroosV op 17-06-2012 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een update gekregen en deze uitgevoerd... Zijn er meer mensen die deze update er op hebben gezet en vervolgens het probleem hebben dat de speaker op de achterkant helemaal niets meer doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:16:
Vanmorgen een update gekregen en deze uitgevoerd... Zijn er meer mensen die deze update er op hebben gezet en vervolgens het probleem hebben dat de speaker op de achterkant helemaal niets meer doet?
Welk buildnummer? Klinkt in ieder geval niet als een bekend probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb geen update gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:16:
welke update is dat dan?
een beetje duidelijkheid mag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk gewoon een verlaatte .75 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke update het is durf ik niet te zeggen, maar ik kreeg vanmorgen een melding dat er een systeemupdate beschikbaar was.

Android versie: 2.3.7
Smalbandversie: M8660-AAABQOLYM-314005T 1 [Jan 06 2012 08:00:00]
Kernel-versie: 2.635.11-307005+ BuildUser@BuildHost #1
Build-nummer: 6.0.A.3.75

Dit staat er nu, weet niet of hier iets van afwijkt van het standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:31:
Welke update het is durf ik niet te zeggen, maar ik kreeg vanmorgen een melding dat er een systeemupdate beschikbaar was.

Android versie: 2.3.7
Smalbandversie: M8660-AAABQOLYM-314005T 1 [Jan 06 2012 08:00:00]
Kernel-versie: 2.635.11-307005+ BuildUser@BuildHost #1
Build-nummer: 6.0.A.3.75

Dit staat er nu, weet niet of hier iets van afwijkt van het standaard?
Dat is een normale build. Herstart je toestel eens en bekijk de geluidsinstellingen eens goed. Zou anders wel heel raar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik al meermaals gedaan, zonder resultaat.

Denk dat ik maar alles terug zet met fabrieksinstellingen, wellicht dat dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 13:45:
ik heb een leuke clock weer widget gevonden :

Google Play: 3D Flip Clock & World Weather

en nog gratis ook.
Leuk en aardig. Launcht hij bij jou ook je Alarm als je er op klikt?
Dat wil die bij mij namelijk niet doen. (Is wel ingesteld!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
werkt hier ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal wel gefixt worden met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Dweebus schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:33:
[...]

Leuk en aardig. Launcht hij bij jou ook je Alarm als je er op klikt?
Dat wil die bij mij namelijk niet doen. (Is wel ingesteld!)
Hier werkt dat wel. Heb de snelkoppeling alarm ingesteld op minuten en op de uren.

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
Chaos-Zero schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:16:
[...]

Hier werkt dat wel. Heb de snelkoppeling alarm ingesteld op minuten en op de uren.
Hmm ja, hier nu ook.
Blijkbaar werkt "Default alarm application" niet, maar de handmatige wel.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46
Kan widget niet laden staat er bij mij.

edit: doet het al!
home proces was weer eens crashed..

[ Voor 43% gewijzigd door Androo op 18-06-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Hopelijk ICS deze week :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
ja idd.. ben er echt op aan het wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar komen die 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
wat zijn eigenlijk de nieuwe features van ICS?
wat we echt merken / wat leuk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
-GPU support bij UI/Launcher
-Smooth transitions/animations
-Verbeterde camera
-Garbage collection (opruimen van geheugen)
-Aggresievere kernel tweak, beter voor de batterij
-Android beam ondersteuning
etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Androo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:29:
wat zijn eigenlijk de nieuwe features van ICS?
wat we echt merken / wat leuk is ?
Heel eerlijk? Ik denk bijzonder weinig tot niets. Hopelijk gaat de accu nog iets langer mee, maar kan net zo goed de andere kant op zijn. Browsen is sneller in benchmarks, maar voelt dat nu traag? Vind ik niet. Allerlei verbeteringen aan de camera software die Sony zelf ook al er in heeft zitten volgens mij. Face unlock, vind ik maar een gimmick. Niettemin ben ik wel benieuwd naar ICS op de SXS, want ik ben ook wel een beetje een update junkie.
ArcticWolf schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:38:
-Verbeterde camera
-Android beam ondersteuning
etc...
Vrijwel allemaal dingen waar je in het dagelijks gebruik naar mijn mening weinig tot niks van gaat merken.

[ Voor 25% gewijzigd door Plekuz op 18-06-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

hier merk je echt wel veel van hoor ;-)
GB is echt slecht op dit toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
Je merkt inderdaad wel veranderingen ten opzichte can GB. Ik heb hiervoor al maanden ICS op mijn desire gehad en ondanks de "beta fase" waarin het verkeerde was het alsnog prettig om mee te werken voor dagelijks gebruik. Qua interface is het blauw in plaats van groen met her en der wat vernieuwingen, leuk op zich, maar dat is maar net wat je er van vindt. Maar wat ArticWolf al opmerkt en waar je het meeste gemak uit haalt is hoe hij dat noemt garbage collection, waarbij je applicaties kan sluiten zodat je telefoon weer iets sneller werkt, maar ook om je batterij langer mee te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik denk dat je hoogstens een verbetering van je performance merkt als je een telefoon hebt die nu al traag aanvoelt. De SXS is naar mijn mening heel snel en ik merk niets van een performance lag. Ik denk dus dat we er niet zo veel gaan merken. (Ik heb geen idee of de GUI verandert, want dat merk je natuurlijk wel)

Ik heb ook een samsung galaxy s2. Dat is ook een bijzonder snel toestel. Toen ik daarvoor een update kreeg naar ICS, bleek dat uiteindelijk voor mij een teleurstelling omdat ik echt niks merkte. Het toestel was nog steeds even snel en de GUI was ook niet veranderd. Ik heb geen idee wat Sony gaat doen, maar ik heb geen al te grote verwachtingen. De SXS is nu al een heel fijn toestel en daar zal niet zo heel veel verandering in komen.

ps. Heeft iemand al een idee van hoe ICS er uit komt te zien op een Sony telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Nee garbage collecting en taskkiller zijn 2 verschillende dingen @on99.
Gingerbread blijft maar rotzooi in het geheugen pompen en schoont dat nooit op, dat doet ICS wel, daardoor blijft het geheugen schoon en het OS snel.
Dat je snel applicaties kan uitzetten is idd nieuw bij ICS, maar heeft is eigenlijk gewoon een taskmanager. Waarschijnlijk sluit deze taskmanager de applicatie wel "clean" af, wat bij GB ook niet gebeurd.

@avec

YouTube: sonyviet.vn - Official Android 4.0 on Xperia Arco HD (Xperia S)#

Acro HD (S) en Xperia S zijn bijna identiek...

[ Voor 20% gewijzigd door ArcticWolf op 18-06-2012 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
Ja ik vind mijn SXS geweldig snel! af en toe ( 1x in de week ) crash mijn xperia home proces .. maar daar kan ik mee leven!

hopelijk gaat de batterij wel wat langer mee.
Maar wat veranderd aan de camera? de camera van nu is niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
als je root hebt, kan je de camera al flink verbeteren hoor:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1550080

dus denk dat sony de camera bij ICS nog wel wat heeft verbeterd en hopelijk ook burst shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe dingen in de ICS die niet eigen zijn aan ICS (en dus gemaakt door Sony):

- Update van de Muziek-app (noemt nu Walkman)
- Nieuwe Gallery (en die ziet er écht héél goed uit)
- Update van de launcher (app drawer is vernieuwd)
- Alle Sony-apps hebben een makeover gekregen en voldoen bijna helemaal aan de ICS style guidelines.
- Naast de Sony camera-app gingen ze dacht ik ook de stock-app bijvoegen voor alle speciale mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door AmbroosV op 18-06-2012 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Ben benieuwd naar de walkman app. Gebruik nu mixzing welke ook heel goed is, maar ben toch stiekem weer op zoek naar een nieuwe.
Ik heb ook nog een paar walkman telefoons gehad van Sony ericsson en was daar heel tevreden over. Hopelijk heeft de walkman app ook de megabass optie. Ik mis deze stiekem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Dit en een snellere focus zouden zeer welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Weakling schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:17:
[...]

Dit en een snellere focus zouden zeer welkom zijn.
Dat kan wel kloppen...
Bij mijn Desire Z ging bij ICS de focus duur ook vele malen omlaag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
avec_style schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:17:
Ben benieuwd naar de walkman app. Gebruik nu mixzing welke ook heel goed is, maar ben toch stiekem weer op zoek naar een nieuwe.
Ik heb ook nog een paar walkman telefoons gehad van Sony ericsson en was daar heel tevreden over. Hopelijk heeft de walkman app ook de megabass optie. Ik mis deze stiekem wel.
Mega Bass zit nu ook al in de Muziek-app, zij het onder een andere naam. "Clear Bass". Werkt een stuk beter dan die Mega Bass ook. Muziek -> Now Playing -> Menuknop -> Equalizer -> horizontale schuifbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb gezien dat Sonymobile met een nieuw toestel komt in Q3, namelijk de Xperia Acro S
Die spreekt mij wel aan maar wat ik bizar vind is dat de Acro S een grotere batterij heeft maar dat die minder lang mee gaat in vergelijking met de Xperia S ??
1750 mAh voor de Xperia S en 1910 mAh voor de Acro S, vraag me af hoe dit kan ? Waarom Met meer batterijcapaciteit minder kunnen doen ?

Xperia Acro S:

Talk time (up to) 7 hours 10 minutes
Standby time (up to) 310 hours
Music listening time: 23 hours

Xperia S:

Talk time (up to) 8 hours 30 minutes
Standby time (up to) 420 hours
Music listening time: 25 hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die dingen zijn maar schattingen, je moet daar niet te veel belang aan hechten.

De Acro S komt trouwens niet naar de BeNeLux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Het grootste voordeel voor mij straks aan ICS is dat ik de Chrome browser heb en dus al mijn browsers in sync zijn en dat de google applicaties de ICS layout hebben. Vooral Talk en Gmail gebruik ik erg veel en zijn met ICS ook erg fijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
Cyleo schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:50:
Het grootste voordeel voor mij straks aan ICS is dat ik de Chrome browser heb en dus al mijn browsers in sync zijn
Dan hou je lader maar in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 10:34
jejeh schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:13:
[...]

Dan hou je lader maar in je broekzak.
Dan zijn je bookmarks, login info etc. in sync. Wil niet zeggen dat hij live tabs synced he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reventon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10-2024
AmbroosV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 15:44:
Die dingen zijn maar schattingen, je moet daar niet te veel belang aan hechten.

De Acro S komt trouwens niet naar de BeNeLux.
Volgens mijn informatie komt de Acro wel naar België (op sonymobile.com op Belgique staat de Acro S afgebeeld, dus veronderstel wel dat deze dan ook werkelijk komt naar België)

Xperia go and Xperia acro S will be available globally from the third quarter of 2012

http://www.sonymobile.com...ressreleasefinal-20120530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jejeh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 09:58
bartsled schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:32:
[...]

Wil niet zeggen dat hij live tabs synced he.
Ja maar dat doet ie wel,als je dat niet uitzet.
Dus tablad op je pc open,ook in mobile chrome open.
Leuk om je vriendin in de gaten te houden >:) >:) >:) ... grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reventon schreef op maandag 18 juni 2012 @ 16:44:
[...]

Volgens mijn informatie komt de Acro wel naar België (op sonymobile.com op Belgique staat de Acro S afgebeeld, dus veronderstel wel dat deze dan ook werkelijk komt naar België)

Xperia go and Xperia acro S will be available globally from the third quarter of 2012

http://www.sonymobile.com...ressreleasefinal-20120530
Vreemd. Ik ben er 100% zeker van dat hij niet naar Nederland komt, maar ik heb gehoord dat hij ook niet naar België komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 19:35

MKV

Ben ook benieuwd of met ICS een duidelijke verbetering komt in de vloeiendheid van opgenomen video. Nu lijkt het er soms op of de beelden onrustiger worden met stabilisatie AAN.

Wordt onder andere hier ook bevestigd.

Hoe is jullie ervaring daarmee?

[ Voor 22% gewijzigd door MKV op 18-06-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ICS is nog niet uit? :p

en op de Desire/Desire Z is ICS nooit officieel uitgekomen... maar daar had ik iig het probleem niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos-Zero
  • Laatst online: 19-08 19:53

Chaos-Zero

Sega fan!

Meh, sinds net wilt mn Xperia S niet meer verbinden met mn laptop. Niet via Wifi en niet via de kabel. Heb m al een paar keer opnieuw opgestart en dergelijke maar wilt niet lukken.
Iemand tips?

PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

MKV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 17:22:
Ben ook benieuwd of met ICS een duidelijke verbetering komt in de vloeiendheid van opgenomen video. Nu lijkt het er soms op of de beelden onrustiger worden met stabilisatie AAN.

Wordt onder andere hier ook bevestigd.

Hoe is jullie ervaring daarmee?
Idem. Lijkt vooral op te vallen als je de SXS zelf redelijk stil houdt. Dan lijkt het beeld een beetje horizontaal te schudden alsof de stabilisatie steeds iets probeert te compenseren wat niet gecompenseerd hoeft te worden. Ik leg het weer crappy uit, maar zo komt video met stabilisatie op mij over. Heb 'm dan ook uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
is dat niet alleen tijdens het opnemen? het is mij niet opgevallen toen ik het afspeelde op de pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De beeldstabilisatie bij video is inderdaad niet goed, het beeld is stabieler zonder. Hij doet nogal veel overcompensatie waardoor het beeld er minder stabiel uitziet dan normaal. Best wel jammer, op alle andere toestellen is beeldstabilisatie net wel heel erg goed. We kunnen maar hopen dat die bug eruit gaat met ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Als ik gebruik maak van de door sony meegeleverde lader dan heeft het ledje een rood/oranje achtige kleur tijdens het opladen (<90%). Als ik dan een berichtje krijg blijft de kleur rood/oranje. Gebruik ik de HTC oplader van mijn vriendin, dan gaat het ledje groen knipperen als er een berichtje binnenkomt (ongeacht de accustatus). Hebben meer dit opgemerkt en hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MistaDevine schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:07:
Als ik gebruik maak van de door sony meegeleverde lader dan heeft het ledje een rood/oranje achtige kleur tijdens het opladen (<90%). Als ik dan een berichtje krijg blijft de kleur rood/oranje. Gebruik ik de HTC oplader van mijn vriendin, dan gaat het ledje groen knipperen als er een berichtje binnenkomt (ongeacht de accustatus). Hebben meer dit opgemerkt en hoe kan dat?
Zal wel te maken hebben met dat je hier die speciale snellader hebt ipv een normale lader ala HTC? Dat die die snellader herkent en er anders mee omgaat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Standaard wordt toch geen snellader meegeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb de EP800 volgens mij 8)7 en hij laadt niet sneller dan de HTC net > usb socket die ik heb... maar zal vanavond als ik thuis ben even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Laatst online: 14-09 11:48
MistaDevine schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 00:07:
Als ik de bijgeleverde snellader gebruik gaat die bij mij ook knipperen hoor. Netjes de kleur van de melding zoals ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ArcticWolf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 07:52:
Ik heb de EP800 volgens mij 8)7 en hij laadt niet sneller dan de HTC net > usb socket die ik heb... maar zal vanavond als ik thuis ben even kijken
Vaag, ik heb de EP850 er bij gekregen. De snellader dus. Geen idee waarom daar verschil in zit. Mijn ledje gaat netjes naar groen en als ie helemaal leeg is, is ie binnen twee uur (ik heb het nooit precies getimed) opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Yeah.. die van mij laadt ook gewoon op in 1,5~2 uur, maar dat vind ik geen snelladen want dat deed m'n Desire Z ook. Maar bij mij gaat het lampje niet knipperen als ik een berichtje krijg (wel na 90%....)
Maar ik denk dat dit aan de kernel ligt, aangezien ik bij het aanzetten van de telefoon ook geen groen ledje (meer) krijg O-) (doomkernel 4a) terwijl dit bij de standaard kernel wel zo is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik heb er sinds gister last van dat ik een van mijn smarttags niet meer kan uitlezen en bewerken. Zijn er meer mensen die dit (gehad) hebben en hoe zou je dit kunnen oplossen?

Hij pakt het profiel op de tag nog wel, deze activeert ook gewoon als ik de telefoon eroverheen haal...

Edit: zijn er mensen die al wat geëxperimenteerd hebben met NFC mbt uitlezen/kopieren pasjes die het systeem ook gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door Riqy op 19-06-2012 11:07 ]

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV

MKV

AmbroosV schreef op maandag 18 juni 2012 @ 22:57:
De beeldstabilisatie bij video is inderdaad niet goed, het beeld is stabieler zonder. Hij doet nogal veel overcompensatie waardoor het beeld er minder stabiel uitziet dan normaal. Best wel jammer, op alle andere toestellen is beeldstabilisatie net wel heel erg goed. We kunnen maar hopen dat die bug eruit gaat met ICS.
Op welke "alle andere" toestellen? Mijn Xperia U heeft de beeldstabilisatie niet eens.
Is trouwens ook beside the point (aangezien ik nu natuurlijk de S heb en ook zal houden tot er weer een andere foon moet komen) - ik hoop met je mee dat ICS het op zal lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV

MKV

ArcticWolf schreef op maandag 18 juni 2012 @ 20:07:
ICS is nog niet uit? :p

en op de Desire/Desire Z is ICS nooit officieel uitgekomen... maar daar had ik iig het probleem niet :9
Inmiddels begrijp je wel wat ik bedoelde? ;)
Natuurlijk wil ik eerst weten of meer er last van hebben zonder ICS voordat we kunnen vergelijken met de situatie na de introductie van ICS :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

ArcticWolf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:51:
Yeah.. die van mij laadt ook gewoon op in 1,5~2 uur, maar dat vind ik geen snelladen want dat deed m'n Desire Z ook.
Oh, weer een gevalletje perceptie wat dat betreft dus. Mijn vorige telefoon moest zo'n beetje een halve dag aan het stroom hangen, dus ik vind die 2 uur bij de SXS wel erg snel eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oh haha XD
ik heb trouwens wel de EP850... ik was in de war met de EP851...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
ArcticWolf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 08:51:
Yeah.. die van mij laadt ook gewoon op in 1,5~2 uur, maar dat vind ik geen snelladen want dat deed m'n Desire Z ook.
Maar de Desire Z heeft een 1300 mAh accu en deze telefoon een 1750 mAh accu, dus in verhouding vind ik het best netjes dat ie ook gewoon na anderhalf uur vol is...

En daarnaast was mijn HTC lader (van Desire Z) 1000 mAh laadstroom en is de lader van de SXS 1500 mAh

[ Voor 11% gewijzigd door Riqy op 19-06-2012 11:16 ]

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wollie91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:22
Telefoon is binnen 1,5 uur opgeladen hier. (als er nog 5% over is ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
die laatste 10% duurt lang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:00
Klopt.
Bij 90% wordt de LED al groen, wat suggereert dat 'ie opgeladen is. Wat dus niet klopt. Vind dat best irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Trezzahn schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Klopt.
Bij 90% wordt de LED al groen, wat suggereert dat 'ie opgeladen is. Wat dus niet klopt. Vind dat best irritant..
Nouja, dat heeft waarschijnlijk ook met het druppelladen te maken, zodra hij op 100% is stopt hij met opladen tot hij op 90% staat en dan gaat hij weer door. Dat groene lampje betekend in zekere zin gewoon dat je "good to go" bent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0XVRXHoP6NEfj0rCoAEEqvMT/full.png

Komt niet zo vaak voor, maar is wel vrij irritant. Af en toe zie ik ineens een app die corrupt is geworden zonder enige aanleiding. In dit geval (screenshot) is het Pocket Cloud waarvan het pictogram is veranderd in een grijs standaardplaatje. App kan niet meer gestart worden, staan ook niet in het overzicht van geïnstalleerde apps in de Play store. Heb deze app de afgelopen maanden niet gebruikt, dus een applicatie crash kan het niet zijn.

Nog meer die last hebben hiervan? Is er wat tegen te doen?

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms komt dat wel voor als je je apps op het "intern" geheugen zet (sommige apps doen dat vanzelf) en dan per ongeluk een bestand verwijderd. Al je apps op "telefoon" houden is aangewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Ik zie dat je ook gebruik maakt van een aantal NFC apps, werken deze een beetje en wat kun je er precies mee?

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Riqy schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 14:56:
Ik zie dat je ook gebruik maakt van een aantal NFC apps, werken deze een beetje en wat kun je er precies mee?
Ja, het is wat experimenteren ermee. Met NFC taginfo kun je je paspoort uitlezen. NFC basic heeft veel schrijfopties (contactinfo, web url, etc), maar is zeer slecht vertaald. Zo heb je er nog wel meer.

Wil wat rfid tags gebruiken op m'n werk (mediatheek hogeschool). Infodisplay met tag met doorverwijzing naar een mobiele landingspagina. Xperia S daarvoor wel handig om er wat smart poster data in te zetten.

Vrees alleen dat het NFC pictogram nog niet erg bekend is:
Afbeeldingslocatie: http://pinoytutorial.com/techtorial/wp-content/uploads/2011/04/nfc-logo.jpg :P

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
:9 werkt idd bij een paspoort! chipkaart is ook leuk :3 als je de key hebt kun je alles uitlezen :9~ het liefst zou ik mijn hele chipkaart naar m'n tel kopieren, ben je van die klote kaart af 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
(jarig!)
Kun je die dingen al kopieren dan? Kon ze wel uitlezen en je kan er idd een kopie van maken, maar hoe gebruik je dat dan?

Kon ook mijn schoolpasje uitlezen op 1 sector na, das ook wel handig :P

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:01:
:9 werkt idd bij een paspoort! chipkaart is ook leuk :3 als je de key hebt kun je alles uitlezen :9~ het liefst zou ik mijn hele chipkaart naar m'n tel kopieren, ben je van die klote kaart af 8)7
Als ik mn OV Chipkaart scan met de app NFC TagInfo, komt er eigenlijk niks uit waar ik iets aan heb of zo? Paspoort Image decoderen lukt ook al niet..
Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.