Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:48
De xperia s heeft een andere aansluiting dan de 2011 sony modellen. Oudere modellen willen dus niet werken. Hij is nu compatible met koptelefoons die geschikt zijn voor de iphone.

Nog een tip als je een knopje in je kabel hebt, druk die eens in als je koptelefoon met de telefoon verbind. Dat schijnt nog wel eens te helpen.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een sennheiser hd-25 voor mijn sxs.
super geluid en werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen haast bij het verlengen van mijn abonnement, maar heb inmiddels wel de keuze gemaakt om de Sony Xperia S te nemen. Nu zag ik staan dat er een nieuwe android versie eind deze maand op de telefoons wordt gezet. Is het beter om even te wachten met het aanschaffen van een nieuwe telefoon? Totdat deze update er opzit? En is het ook zo dat er nu geen telefoons meer worden verkocht die de gele vlekken vertonen, of is dit maar afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:56:
Ik heb geen haast bij het verlengen van mijn abonnement, maar heb inmiddels wel de keuze gemaakt om de Sony Xperia S te nemen. Nu zag ik staan dat er een nieuwe android versie eind deze maand op de telefoons wordt gezet. Is het beter om even te wachten met het aanschaffen van een nieuwe telefoon? Totdat deze update er opzit?
Neuh, die is er vrij makkelijk zelf op te zetten. Daarvoor zou ik niet wachten. Persoonlijke note: ik ben er nog niet aan uit wat nu het voordeel van ICS gaat zijn. Batterijduur is maar afwachten, sneller browsen niet echt noodzakelijk en veel andere kleine dingen zitten ook al in 2.3.7. van Sony.
En is het ook zo dat er nu geen telefoons meer worden verkocht die de gele vlekken vertonen, of is dit maar afwachten?
Je kunt altijd nog een winkel treffen die van zijn oude voorraad af wil, maar de kans op een toestel met gele vlekken is wel heel klein geworden vermoed ik.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:03

KL643

beeldaandemuur

riotrick schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:50:
Hij is nu compatible met koptelefoons die geschikt zijn voor de iphone.

Nog een tip als je een knopje in je kabel hebt, druk die eens in als je koptelefoon met de telefoon verbind. Dat schijnt nog wel eens te helpen.
Dank voor de tip. Standaard werkt de iPhone headset niet...met wat pielen met de knop en telkens opnieuw erin pluggen werkt het nu. Niet echt gebruiksvriendelijk.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:02:

Persoonlijke note: ik ben er nog niet aan uit wat nu het voordeel van ICS gaat zijn. Batterijduur is maar afwachten, sneller browsen niet echt noodzakelijk en veel andere kleine dingen zitten ook al in 2.3.7. van Sony.
Bedankt voor je reactie... Mmz oke, dan wordt het op internet dus allemaal iets mooier beschreven dan het in werkelijkheid is. Heb zelf nog geen ervaring met android, heb nu namelijk een blackberry. Voor mij zal het browsen sowieso sneller gaan dan ik nu gewend ben.
En de update kun je dan zelf doen middels de computer. Er zit neem ik aan een bijgeleverd programma daarvoor bij?
Weakling schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:02:

Je kunt altijd nog een winkel treffen die van zijn oude voorraad af wil, maar de kans op een toestel met gele vlekken is wel heel klein geworden vermoed ik.
Ik ga de telefoon bij een mobitel winkel halen, daar zetten ze de telefoon ook altijd vast aan. Dus kan dan natuurlijk ook gewoon vragen/kijken of er aan de binnenkant geen AA staat. Want dit was te vinden binnenin aan de achterkant wanneer ik het goed heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:11:
[...]

Bedankt voor je reactie... Mmz oke, dan wordt het op internet dus allemaal iets mooier beschreven dan het in werkelijkheid is. Heb zelf nog geen ervaring met android, heb nu namelijk een blackberry. Voor mij zal het browsen sowieso sneller gaan dan ik nu gewend ben.
En de update kun je dan zelf doen middels de computer. Er zit neem ik aan een bijgeleverd programma daarvoor bij?
ICS heeft vooral onder de huid veel aanpassingen. Daarnaast zijn alle google apps een stuk beter geworden en is de UI consistenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 07:38:

@euroja
trekken ze weer weg wanneer het afkoelt dan??
Dit vlek die bij mij opkwam verdween ook weer als sneeuw voor de zon toen het toestel afkoelde omdat ik naar binnen was gelopen. Sindsdien heb ik hem niet meer gezien. Misschien dat wanneer hij vaker te voorschijn komt hij dan ook langer blijft hangen maar dat heb ik nog niet mee mogen maken gelukkig. Hoorde dat wel van anderen hier op het forum. Met spelen kom ik nog wel eens rond de 43 graden maar ook dan geen gele vlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@KL643
Dat ligt toch echt aan Apple :+

ICS daarentegen heeft echt wel veel voordelen, ik heb ICS op mijn Desire Z gehad en zelfs dat werkte goed (zelfs beter dan GB).
De lay-out is gewoon super smooth, aggresiever kernel profiel (scheelt batterij), GUI wordt door GPU aangedreven (scheelt batterij), beter NFC support, camera snelheid nog hoger, garbage cleaning, multitasking via home knop (wel een stuk beter dan bij GB) etc..

@euroja
ohh :o
nja ik heb m'n telefoon al tegen de 47 graden gekregen :+ en ook geen gele vlekken gehad _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door ArcticWolf op 12-06-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:59:
@KL643
Dat ligt toch echt aan Apple :+
En aan Beats by Dre? Earplugs werkt niet, koptelefoon weer wel 8)7

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ligt aan dr Dre 8)7

je kan ook gewoon de beatsmod flashen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Schiet mij maar lek dan...je mag toch anno 2012 verwachten dat iedere willekeurige audiojack zou werken!?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KL643 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:09:
Schiet mij maar lek dan...je mag toch anno 2012 verwachten dat iedere willekeurige audiojack zou werken!?
ik had ook verwacht (gehoopt) dat Apple eindelijk microusb zou gaan gebruiken... kun je tenminste alle laders gaan uitwisselen, maar nee we leven nog pre-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
KL643 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:09:
Er zijn 2 veelgebruikte connecties voor, Sony is overgestapt van de één naar de ander. Voor gewoon geluid maakt het geen klap uit, het is puur voor de extra functies waar het uitmaakt en daar heeft Sony ervoor gekozen om voor de standaard te gaan die de iPhone ook gebruikt omdat dat op dit moment de meest gebruikte is. Ik vind het een vrij logische stap.

Daarnaast gebruik ik het zelf niet :P Ik gebruik enkel de audio jack en die werkt prima, ik vind dat de SXS echt een heerlijk geluid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
De iphone oortjes werken helemaal niet goed... dus lijkt me sterk dat ze naar de Apple std zijn overgestapt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn naar dezelfde standaard als Apple overgegaan, dus in principe zouden alle iPhone-compatibele oortjes moeten werken op de Xperia S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 19:35

MKV

ArcticWolf schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:08:
[...]
ik heb dit ook... iig hij loopt tot 92% en daarna loopt de batterij "normaal" terug :? ik let er niet veel op omdat die na 92% niet meer die drain heeft en ik wijt het maar aan GB O-)
Ik heb wel al een paar keer gemerkt dat de accu op 100% blijft "hangen" als hij net van de lader komt. Bij geen actie gaat hij dan op een gegeven moment wel netjes aflopen naar 99 etc maar de accu is dan ook leeg bij 17 % ofzo. Gaat ineens van 17 naar 1 naar 0 en geen kans meer om een sms te sturen dat accu leeg is oid.

Als je een battery-pull doet als hij op 100 blijft staan dan wordt het percentage opnieuw bepaald en kloppen de % wel (gaat bijvoorbeeld ineens naar 93 en neemt dan weer netjes af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:11:
Oh, het is wel mooi hoor, maar ik heb af en toe het idee dat het er meer om gaat dat men de nieuwste versie wil hebben, dan om de daadwerkelijke verbeteringen.
Ja, via je telefoon kun je PC companion op je PC installeren, maar nog handiger is om de Sony Update Service software te gebruiken. Die is makkelijk op internet te vinden. Updaten komt uiteindelijk op niet veel meer neer dan: programma starten, telefoon aansluiten, op update klikken en even wachten tot ie zegt dat ie klaar is. Dat is geen hogere wiskunde gelukkig.
Ik ga de telefoon bij een mobitel winkel halen, daar zetten ze de telefoon ook altijd vast aan. Dus kan dan natuurlijk ook gewoon vragen/kijken of er aan de binnenkant geen AA staat. Want dit was te vinden binnenin aan de achterkant wanneer ik het goed heb gezien.
Niet helemaal. De gele vlekken doen zich voor bij hoge temperaturen van het toestel en soms ook pas na een paar weken. Daarnaast is het NIET zo dat de AA versie er per definitie last van heeft, maar daarover staat in de openingspost een goede uitleg.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:19:

Niet helemaal. De gele vlekken doen zich voor bij hoge temperaturen van het toestel en soms ook pas na een paar weken. Daarnaast is het NIET zo dat de AA versie er per definitie last van heeft, maar daarover staat in de openingspost een goede uitleg.
Had het inderdaad al zien staan in de openingspost. Zie net dat de prijzen met verlengen sinds vandaag weer veranderd zijn. Had ik nu maar gister de knoop doorgehakt ;-) Dus ik wacht nog even met het aanschaffen van een deze telefoon. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Het zou dus ook kunnen zijn dat mijn Xperia S niet helemaal o.k. is??

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
KL643 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:56:
Het zou dus ook kunnen zijn dat mijn Xperia S niet helemaal o.k. is??
waarop baseer je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Omdat de iPhone/Dr Dre headset dus soms wel werkt en soms niet.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KL643 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:16:
Omdat de iPhone/Dr Dre headset dus soms wel werkt en soms niet.
ik heb ook een iphone headset gehad,hij werkte wel maar alleen de pauze/play knop werkte.
de volume knoppen werkte niet , je moest ook tijdens het inpluggen de volume omlaag knop ingedrukt houden
voor je geluid kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

O.k. duidelijk, de iPhone headset werkt dus niet vlekkeloos met de Xperia S. Nu nog de vraag waarom de Dr Dre niet altijd werkt?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb ook wat problemen met de hoofdtelefoon aansluiting. Het werkt prima, maar zodra je de aansluiting ook maar een klein beetje beweegt stop hij ermee en moet je hem opnieuw inpluggen. Met de originele dopjes geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
KL643 schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:37:
O.k. duidelijk, de iPhone headset werkt dus niet vlekkeloos met de Xperia S. Nu nog de vraag waarom de Dr Dre niet altijd werkt?
De beats by Dre hoofdtelefoons zijn Iphone compatible. Vandaar dus dat deze ook niet altijd werkt. (werkt op zelfde manier als iphone headset)

offtopic:ben blij dat ik mijn muziek altijd via bluetooth stream naar mijn MW600. Heb ik dat gedoe ook niet. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
sennheiser CX200 8) ook geen problemen, alleen dat de bass niet echt goed doorkomt... dat was bij de HTC beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis585

@SonyXperiaNL is er al nieuws over de uitroldatum van android 4.0 op de xperia s?

‏SonyXperiaNL

@Dennis585 Laatste nieuws dat ik heb is dat we starten per einde juni. Kan verschil zijn per operator versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skylinne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb een probleem met het updaten... Ik heb de Sony Xperia S sinds gisteren en wou hem updaten via de pc. Maar hij stopt er steeds mee vlak voor het einde. Hoe kan dit?
dit krijg ik steeds te zien:
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/11hb8kn.png

Hoe kan ik hem nu up-to-date krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

skylinne schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 17:23:
Ik heb een probleem met het updaten... Ik heb de Sony Xperia S sinds gisteren en wou hem updaten via de pc. Maar hij stopt er steeds mee vlak voor het einde. Hoe kan dit?
dit krijg ik steeds te zien:
[afbeelding]

Hoe kan ik hem nu up-to-date krijgen?
probeer het met dit programma :

http://www.sonymobile.com/global-en/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
De kogel is door de kerk ... vrijdag m'n SXS besteld via Coolblue ... Vandaag afgehaald bij de vader van de vriendin : wat blijkt : nog een toestel van de oude serie : 12W12 AAAB, daar ik toch eerst bij Coolblue geïnformeerd had dat ze wel degelijk de nieuwere toestellen zouden uitleveren, maar toch niet dus.

Ik gebruik m'n toestel enkel om wat Word On te spelen en voor de rest vrij zakelijk : agenda / email en regelmatig facebook en wat foto's maken. Muziek vind ik ook belangrijk, daarmee dat ik deze keer ook gekozen heb voor een Sony.

Nu hoop ik alleen dat ik geen "gele" vlekken krijg :s Fingers Crossed!

Ik heb reeds een update naar .73 gedaan. De GSM kwam hierzelf achter vragen. Zou ik manueel eens laten zoeken voor de .75 update?

Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
gewoon een update via SEUS doen, dan krijg je automatisch de .75 software (iig ik wel)... en je hoeft geen gele vlekken te krijgen, ik en nog wat andere hebben ook het potentiele "gele" vlekken scherm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

MM51_Mini schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 22:44:
De kogel is door de kerk ... vrijdag m'n SXS besteld via Coolblue ... Vandaag afgehaald bij de vader van de vriendin : wat blijkt : nog een toestel van de oude serie : 12W12 AAAB, daar ik toch eerst bij Coolblue geïnformeerd had dat ze wel degelijk de nieuwere toestellen zouden uitleveren, maar toch niet dus.
Mijne vorige week ook via CoolBlue binnen gekregen: 12W11 AAAB, dus het kan altijd nog "erger" ;) Volgens de OP maak ik weinig kans op vlekken (touch 6) dus boeit het me verder niet zo heel veel. Zoveel verschil zit er nooit tussen de versies lijkt me.
Nu hoop ik alleen dat ik geen "gele" vlekken krijg :s Fingers Crossed!
Kijk even in de OP en naar je touch versie, dan zie je snel genoeg of je er kans op hebt. En dan nog moet je je mobiel een flink eind opwarmen naar ik heb begrepen om ze te krijgen.
Ik heb reeds een update naar .73 gedaan. De GSM kwam hierzelf achter vragen. Zou ik manueel eens laten zoeken voor de .75 update?

Wat is jullie mening?
Ja, zou ik zeker doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 11:48
Valt behoorlijk tegen die aankondiging van Sony https://apps.facebook.com/sonyxperiahub/global/fast-forward

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Ikke nie facebook nie hebbe nie, dus: vertel eens, wat hebben ze aangekondigd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Sinds een week of 2 heb ik met mijn Xperia S last van wegvallend telefoonsignaal (Vodafone netwerk). Ik zie de gsm verbinding ineens helemaal wegvallen, ik zie een klein rood driehoekje in de notificatiebalk ten teken dat het netwerk niet gevonden kan worden en 2 seconden later is alles weer prima. Dit gebeurt zowel idle als tijdens gesprekken. Ik heb soms 3 keer terug moeten bellen in een gesprek van amper 3 minuten.

De locatie lijkt niet uit te maken. Ik heb het thuis (in Waalwijk, Noord Brabant) maar toen ik eergisteren thuis kwam van vakantie had ik het ook op Schiphol (ik keek toevallig op m'n scherm).

Vodafone vraagt me om m'n SIM te controleren in een ander toestel, maar mijn oude toestel heeft geen micro SIM dus dat gaat niet. Ik ga nu updaten van .73 naar .75 in de hoop dat er iets in de software is, maar ik draai al een tijdje op .73 zonder problemen.

Iemand die tips heeft, iets dat ik zou kunnen checken of ervaringen met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Weakling schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:08:
[...]

Ikke nie facebook nie hebbe nie, dus: vertel eens, wat hebben ze aangekondigd dan?
Weakling! ;)

Afbeeldingslocatie: https://fb.sonymobile.com/Upload/Product/Xperia-miro/1_large_30.jpg?634751302915267078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

d:)b

Hmm, dit toestel snap ik niet. Ze hebben al de Xperia U, ook een 3.5" klein model, wat is de logica achter de Miro nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weakling schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:29:
[...]

Hmm, dit toestel snap ik niet. Ze hebben al de Xperia U, ook een 3.5" klein model, wat is de logica achter de Miro nu weer?
Sony LT29i Hayabusa / LT30i (Mint?) : het geruchtentopic Ik zou dat even hier bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

U heeft helemaal gelijk!
TripleM schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:14:
Sinds een week of 2 heb ik met mijn Xperia S last van wegvallend telefoonsignaal (Vodafone netwerk).
...
Vodafone vraagt me om m'n SIM te controleren in een ander toestel, maar mijn oude toestel heeft geen micro SIM dus dat gaat niet.
Kan wel hoor, je hebt brackets (of hoe ze die ook officieel noemen) die van een micro sim weer een normale sim maken. Heb er laatst zelf eentje bij een t-mobile winkel gehaald, kostte me niks.

Edit, zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://coreygilmore.com/uploads/2010/05/microsim-adapter.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Plekuz op 13-06-2012 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10-2024
Weakling schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:29:
[...]

Sony had aangeknodigd zicht meer te richten op mid en low end markt. De xperia S kan je ook geen high end telefoon meer noemen hé, het is een snelle telefoon maar geen quad core monster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oops... verkeerd gelezen :'(
*delete*

[ Voor 84% gewijzigd door ArcticWolf op 13-06-2012 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

yochi schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 12:39:
Sony had aangeknodigd zicht meer te richten op mid en low end markt. De xperia S kan je ook geen high end telefoon meer noemen hé, het is een snelle telefoon maar geen quad core monster...
Nee, maar ik vraag me wel af wat er zo langzamerhand nog onder high end verstaan wordt en welke markt men daar nou mee denkt te bedienen.

High end lijkt alleen nog maar te gaan om (in mijn ogen) kleine performance verschillen en niet meer over het verschil in mogelijkheden. Het is wat dat betreft bijna net de PC wereld geworden, waarin een high end machine bij wijze van 1000 euro meer kost zodat je "maar liefst" 10 fps meer kunt halen in synthetische tests. Ik zie in ieder geval het verschil niet meer zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV

MKV

In ieder geval komt het niet meer neer op super veel functionaliteiten die een high-end toestel extra heeft. Toch is er wel degelijk verschil tussen bijvoorbeeld de camera van de S en die van de U. Heb beide toestellen (de U voor werk) en daar zit behoorlijk veel verschil in! Toch presteert de U op bepaalde fronten ook beter. Het scherm geeft bijvoorbeeld beter licht dan dat van de S, maar wel met lagere resolutie ;-).

Maar volgens mij is dit weer off-topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Mijn vriendin heeft gisteren de SXS besteld van T-Mobile. Vluchtig zoeken over het internet geeft aan dat het een leuke toestel is met goede specs.

Maar nu lees ik overal op het internet over battery drains etc etc. Accu wat niet een dag mee kan gaan. Dit baart me toch wel zorgen, hebben we een miskoop gedaan? Ik kan zosnel niet vinden of het probleem inmiddels is opgelost met een software fix? Of moeten we echt wachten op ICS voor een fix?

Wat zijn jullie ervaringen nu met de battery life na een aantal maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi
Nohead schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:45:
Mijn vriendin heeft gisteren de SXS besteld van T-Mobile. Vluchtig zoeken over het internet geeft aan dat het een leuke toestel is met goede specs.

Maar nu lees ik overal op het internet over battery drains etc etc. Accu wat niet een dag mee kan gaan. Dit baart me toch wel zorgen, hebben we een miskoop gedaan? Ik kan zosnel niet vinden of het probleem inmiddels is opgelost met een software fix? Of moeten we echt wachten op ICS voor een fix?

De batterij gaat bij mij toch ongeveer een dag mee, door de nieuwste firmware er op te zetten is er ook een lichte verbetering. Het valt ook allemaal te zien hoe actief je bent... Mijn telefoon is dan ook wel meer in gebruik dan niet in gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47

Dit zei ik er een poosje terug over:

"Kunnen we niet een keer ophouden met altijd dat gezeur over de batterij? Of je hem nou iedere nacht moet opladen of om de nacht, wat maakt het uit? Iedereen weet dat wanneer je een smartphone koopt dat de batterij niet geweldig is, koop anders gewoon een old school telefoon waar je niets mee kan. Iedereen klaagt erover maar de fabrikanten hebben blijkbaar ook nog geen oplossing. En het feit dat hun op dit moment meer waarde hechten aan het zo dun mogelijk maken van een smartphone geeft aan dat de markt dit liever heeft dan een grotere batterij. En als je smartphone dan echt halverwege de dag leeg is koop dan een een extra batterij (of zoek een baan)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen moeten begrijpen dat je een smartphone gewoon elke avond aan de oplader moet hangen. Sinds de update naar .75 haal ik gemakkelijk één hele dag. Niks mis met de accu met zo'n scherm. Het is niet zoals bij de Desire HD toen dat mensen hun backlight laag moesten zetten en zelfs toen geen gehele dag haalden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Gefeliciteerd! En het is zeker een leuke telefoon met goede specs! Nee, ik ben niet bevooroordeeld ... *kuch*
Nee hoor, geen miskoop. Gaat ongeveer net zo lang mee als andere smartphones naar mijn idee. Met de laatste firmware gaat het prima. Zou in ieder geval niet teveel geld inzetten dat ICS de accuduur nog verder zal verlengen.

Ondertussen vaak genoeg gelezen over andere toestellen die al wel over zijn op ICS waar de duur er juist op achteruit is gegaan. Het is dus nog maar even afwachten wat de eerste resultaten op de SXS zullen zijn. Dat gezegd hebbende zou ik me echt niet druk maken over de huidige accuduur. Want ...
... het hangt er vanaf wat je er mee doet. Ik heb de mijne nog niet zo lang, doe er niet buitengewoon veel mee en heb aan het einde van de dag meestal zo tussen de 40 tot 50% van de batterij over. Maar als je de hele dag internet zit af te speuren, je blauw facebookt/gamed/whatsappt etc. Tsja, dan is elke smartphone voor het einde van de dag wel leeg te krijgen.
Shifty47 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:23:
Dit zei ik er een poosje terug over:

"... En als je smartphone dan echt halverwege de dag leeg is koop dan een een extra batterij ..."
Ja, dat gaat dus niet he ...

[ Voor 7% gewijzigd door Plekuz op 13-06-2012 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 14:24:
[...]

Mensen moeten begrijpen dat je een smartphone gewoon elke avond aan de oplader moet hangen. Sinds de update naar .75 haal ik gemakkelijk één hele dag. Niks mis met de accu met zo'n scherm. Het is niet zoals bij de Desire HD toen dat mensen hun backlight laag moesten zetten en zelfs toen geen gehele dag haalden.
Ik red er geen dag mee. Maar ik gebruik mijn telefoon dan ook veel. En om te vergelijken, ik had hiervoor een HTC Desire, daar haalde ik evengoed geen dag mee. Als leentoestel heb ik een paar weken een HTC Wildfire S gehad, ook daar haalde ik geen dag mee.

Voor mij is het verder niet zo'n probleem, op m'n werk heb ik hem met een kabeltje aan m'n pc hangen. En meestal is er wel ergens stroom in de buurt.

Verreweg de grootste energieverslinder is het scherm. Heb je het scherm niet veel aan, dan kun je met gemak een dag+ halen. Heb je het scherm veel aan, dan gaat het verbruik hard.

Maar volgens mij is de accuduur niet heel veel slechter/beter dan het gros van de smartphones. Ik heb niet de illusie dat een andere smartphone bij mij nu veel langer zou meegaan (muv wellicht een razr maxx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 20:21

Nohead

PSN ID: Nohead

Duidelijk! Ik snap dat smartphones geen week mee gaan en dat het normaal is ze elke nacht aan de lader te hangen. Daar hebben we ook geen probleem mee. Maar meer het feit dat ik las dat de battery drain zo heftig was dat mensen het einde van de dag niet eens zouden halen bij normaal gebruik.

Ik hoef me dus niet al te veel zorgen te maken, normale smartphone battery life dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 14:49
Ik heb een Duracall 1150 USB adapter gekocht. Hiermee kan ik de telefoon 30 tot 40% bij laden. Dit is een prima oplossing voor als je weg bent. Daarnaast is het erg klein en makkelijk mee te nemen.

Ik begrijp heel goed dat mensen meer informatie willen hebben over de accu, voor mij is een accu ook belangrijk! Het is nogal een verschil of een accu 2 dagen meegaat of net 8 uur!

Dit toestel heb ik gekocht omdat er mensen in dit forum schreven dat de accu 1,5 dag mee kan bij normaal gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
vanputten80 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 15:30:
[...]

Ik heb een Duracall 1150 USB adapter gekocht. Hiermee kan ik de telefoon 30 tot 40% bij laden. Dit is een prima oplossing voor als je weg bent. Daarnaast is het erg klein en makkelijk mee te nemen.

Ik begrijp heel goed dat mensen meer informatie willen hebben over de accu, voor mij is een accu ook belangrijk! Het is nogal een verschil of een accu 2 dagen meegaat of net 8 uur!

Dit toestel heb ik gekocht omdat er mensen in dit forum schreven dat de accu 1,5 dag mee kan bij normaal gebruik!
Fijn dat die oplossing voor jou werkt. Uiteraard wil ik ook langer dan 8 uur met mijn accu doen maar iedere nacht opladen is gewoon normaal voor een smartphone.

Normaal gebruik is relatief hè :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Weakling schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 08:54:
[...]

Mijne vorige week ook via CoolBlue binnen gekregen: 12W11 AAAB, dus het kan altijd nog "erger" ;) Volgens de OP maak ik weinig kans op vlekken (touch 6) dus boeit het me verder niet zo heel veel. Zoveel verschil zit er nooit tussen de versies lijkt me.

==> Ik heb volgens mij touch 7 ... dus de versie die kans maakt op gele vlekken ... wat ik hieronder dan lees, zal ik moeten afwachten. voor mijn gebruik veronderstel ik dat de gsm niet bijzonder warm zal worden (ik zit nu op 27° volgens mijn batterij-app (extern))

[...]

Kijk even in de OP en naar je touch versie, dan zie je snel genoeg of je er kans op hebt. En dan nog moet je je mobiel een flink eind opwarmen naar ik heb begrepen om ze te krijgen.

[...]

Ja, zou ik zeker doen!

==> betreffende de updates : als ik de gsm laat zoeken naar updates dan vind hij geen .75 update ... hoe kan ik deze er eventueel wel op krijgen? Via de software of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Vandaag voor het eerst meer dan een dag met mijn telefoon gedaan, pas na 1 dag en 7 uur zat hij op 10% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Enige wat veel batterij zuipt is de standaard email app... ik gebruik dan ook een 3rd party app en heb helemaal geen problemen meer met de batterij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Welke gebruik je dan? Die tijd hierboven is wel met de standaar email app en 3 accounts

[ Voor 61% gewijzigd door Rev! op 13-06-2012 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rev! schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:45:
Welke gebruik je dan? Die tijd hierboven is wel met de standaar email app en 3 accounts
Enhanced Email

Google Play: Verbeterde e-mail

[ Voor 22% gewijzigd door ArcticWolf op 13-06-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Die lijkt wel echt bijzonder veel op de standaard mail app van Sony :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Nog een kort vraagje : gebruiken jullie een "batterij" app om het percentage te bekijken van je telefoon?

Zo ja : de welke? :-) er zijn er zo veel ... ik had op m'n Desire custom rom van RunnyMede AIO op staan en daar kon ik mooi kiezen om het percentage naast het batterijtje of ipv het batterijtje weer te geven.

Is er ook een mogelijkheid om de kleur van ledje bij ontvangen SMS'en of gemiste calls te veranderen? :-)

Betreffende de screenprotector : zijn er mensen die deze gewoon gebruiken of plakken jullie er hier nog één extra over.

Betreffende het laden van de telefoon : zou er een mogelijkheid zijn om de lader te gebruiken van een HTC? Het is een micro USB aansluiting dus de kabel kan ik wel gebruiken wsl...

Gr,

[ Voor 26% gewijzigd door MM51_Mini op 13-06-2012 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MM51_Mini schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:19:
Nog een kort vraagje : gebruiken jullie een "batterij" app om het percentage te bekijken van je telefoon?

Zo ja : de welke? :-) er zijn er zo veel ... ik had op m'n Desire custom rom van RunnyMede AIO op staan en daar kon ik mooi kiezen om het percentage naast het batterijtje of ipv het batterijtje weer te geven.

Is er ook een mogelijkheid om de kleur van ledje bij ontvangen SMS'en of gemiste calls te veranderen? :-)

Betreffende de screenprotector : zijn er mensen die deze gewoon gebruiken of plakken jullie er hier nog één extra over.

Betreffende het laden van de telefoon : zou er een mogelijkheid zijn om de lader te gebruiken van een HTC? Het is een micro USB aansluiting dus de kabel kan ik wel gebruiken wsl...

Gr,
Badass battery gebruikte ik daarvoor, maar vind het maar irritant in mijn notificaties dus heb het weer uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yochi

Gr,
Ik gebruik Battery indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:33
Ik gebruik hiervoor niets. Sorry maar dit zijn volgens mij echt nutteloze apps. Je kunt toch gewoon in het sxs menu zien wat er wordt verbruikt. Dit en verder: zo belangrijk is het verbruik niet toch? Hier is al zoveel over gel*ld ....

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een leuke app waar sommigen onder jullie misschien zelfs op aan 't wachten waren:

Google Play: Illumination Bar Notification

SMS-meldingen via de transparante balk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bambam7
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Ja, nog meer batterij zuipende apps :P
Toch geïnstalleerd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 23:03:
Een leuke app waar sommigen onder jullie misschien zelfs op aan 't wachten waren:

Dank je :) Jammer dat de notificatie led niet tegelijk werkt, kijk daar toch ook automatisch naar en helemaal omdat de balk onder in mijn broekzak zit vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Rctworld schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:13:
[...]

Die lijkt wel echt bijzonder veel op de standaard mail app van Sony :P
die email app van "sony" is gewoon std van Android :+ maar de standaard app gebruikt teveel batterij, EE gewoon een stuk minder. Maar de email app van ICS wordt zozo vele male beter (heb hem al gebruikt @ vorige telefoon) :9

[ Voor 25% gewijzigd door ArcticWolf op 14-06-2012 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 11:52

Zo ja : de welke?
Zbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Heel vet, hopelijk voegt hij nog wat meer opties toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Cyleo schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:04:
[...]

Heel vet, hopelijk voegt hij nog wat meer opties toe ;)
Begrijp ik goed dat 'ie alleen op sms'jes en gemiste oproepen kan worden ingesteld?
Daar doe ik namelijk niet meer aan... ;)

Zodra 'ie op Whatsapp, Gmail, Mail etc. ook werkt hoor ik het wel weer he? :+

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46
ik kan de kleur niet aanpassen?

staat op white.. en kan hem niet aanpassen.

Iemand die hetzelfde heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
de S heeft alleen witte leds... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Androo
  • Laatst online: 10-09 13:46
hmm dat is gay!:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk-
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09-2024
Is rose lichtje bij een berichtje is gay ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKV

MKV

...
Super. Niet voor mijn S - die heeft al een goede multicolor LED, maar wel voor de U! Heb je gezien wat voor LED daarin zit? Nauwelijks te zien 8)7 . Dan is die balk een stuk beter. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik ben er dus achter gekomen waarom ik zo weinig mensen zie rondlopen met een Xperia S smartphone... Wat ik wel raar vond vanwege zijn vreselijk goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik ben gisteren in a'dam centraal de nieuwedijk afgegaan. En ben zo een beetje elke smartphone\telecom winkel afgegaan om te kijken voor informatie over alle soorten abonnementen en acties die ze hadden. (jep ik mag binnenkort weer een nieuwe speeltje uitzoeken). Vreemd genoeg verbaas ik me echt hoe weinig kennis die mensen hadden in bijna alle winkels met uitzondering van 1 winkel.

Ik vroeg gewoon, ik wil een nieuwe smartphone hebben, en ik ga alleen vreselijk veel foto's maken, scherm moet mooi zijn en texten als een motherfucker.. Games en grafische shit boeit me nul. Echt bij elke winkel zeiden ze gelijk: SGS3! SGS3! SGS3!... "Waarom?" vroeg ik dan.. "herp derp hurrr durrr ... beste camera, beste scherm, snelste, is gewoon het beste, quad core dit en dat en beste software..." :|

En de Sony is blijkbaar in alle vlakken veel slechter, slechtere camera,, ook een slechter en minder scherp scherm in verhouding met de fantastische samsung pentile scherm... :+ Ook was er een gozer die beweerde dat de Sony vanwege de dual core na 2/3 maanden langzaam zou worden omdat die geen quad core had...

Van alle winkels was er maar 1 winkel (Hi winkel in nieuwedijk) die me gewoon echt eerlijk vertelde dat quad core hype is, en die gelijk naar de Sony Xperia S liep en ook echt wat te vertellen had (Hij wist gewoon wat een mofo pentile display was :'( )... :F Hadden jullie hier geen last van toen jullie via een bepaalde verkoper de Xperia S hadden aangeschaft?

Edit: best wel off topic, maar ik ben echt benieuwd naar de mening van jullie tweakers

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb alles op internet vergeleken :> 1 seconden de echte XS gezien bij een Hi winkel in Utrecht en daarna online besteld...
Maar ook nu valt het me op dat ze alleen naar de topmodellen verwijzen, de reclame van Belcompany bv.. HTC one X en de Galaxy S3. Vodafone ook in poster reclame...
KPN volgens mij ook 8)7 en vrouwen willen alleen de Iphone 4S... al heb ik laatst een vrouw met een witte XS gezien (net als ik O+ ) Maar hier op het werk doen ze ook minachtend over Sony telefoons...

Ik heb de keuze gemaakt voor dit toestel vanwege het design en de prijs. De HW heb ik niet echt naar gekeken, het enige wat ik belangrijk vond was het HD scherm en een redelijke camera daarnaast heb ik juist naar een niet-quadcore gekeken, omdat deze ziek veel batterij zuipen. (Tegra 3 spelletjes trekken een toestel in 30 min leeg....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05-2023

bartjas

Ook Bekend met EPO

Mijn XpS in de T-Mobile Shop te Breda gekocht...

Keuze met name gebasseerd op prijs (waarom honderden euro's uitgeven) kwaliteit verhouding t.o.v. HTC Sensation XE, Iphone 4s. Moet zeggen dat ik zelf ook al wel redelijk voorbereid was (na 1ste bezoek aan de shop en een andere medewerker de XpS meteen aanrade) en alleen in de winkel het showmodel heb kunnen vasthouden ben ik toch goed geinformeerd!

Bekende minpunt is de kennis van de medewerker over de kracht van het eigen netwerk, ongeacht welke telefoon je ook kiest het netwerk blijft die falen.t.o.v. KPN. Terwijl beweerd werdt dat dit dik in orde zou zijn met o.a. dit toestel.

Ander minpuntje is dat de verkoper mij niet direct wist te wijzen op handig accessoires, zoals hoesjes e.d. maar dit is meestal toch niet bepalend voor mijn keuze!

Al met al wel tevreden over de kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
eigen netwerk? wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

sorry voor offtopic:
@arcticwolf

daar bedoel ik mee:
kwaliteit van ontvangst... dode punten... wegvallen van signaal op drukke punten.
oftwel slecht bereik!

maar aan je reactie te merken ben je het daar niet 100% mee eens!

(Edit: heb het over het T-mobile netwerk niet om de ontvangst kwaliteiten van XpS)

[ Voor 15% gewijzigd door bartjas op 14-06-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Vinand schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:14:
Vreemd genoeg verbaas ik me echt hoe weinig kennis die mensen hadden in bijna alle winkels met uitzondering van 1 winkel.
Omdat het veelal echte verkopers zijn. Die weten op welke toestellen ze het meeste geld kunnen verdienen en weten net aan wat de laatste hypes/trends zijn. Meer niet. Een goed technisch onderbouwd verhaal waarom je beter het ene toestel ten opzichte van het ander moet nemen heb ik nog nooit gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
nee hoor, ik vind het ontvangst even normaal als anders... ik merk eigenlijk geen verschil met andere telefoons.
maar ik snapte gewoon niet wat je bedoelde :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartjas

bartjas

Ook Bekend met EPO

ArcticWolf schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:32:
nee hoor, ik vind het ontvangst even normaal als anders... ik merk eigenlijk geen verschil met andere telefoons.
maar ik snapte gewoon niet wat je bedoelde :>
hahah okay... daarop ingaande, ik ondervind het ook niet anders dan anders, maar de verkoper in de winkel verzekerde me dat wel beter zou zijn dan mijn normale beleving en dat blijkt achteraf niet waar.

Daarop inhakend, reactie bij T-mobile gevraagd en die zeiden, foutje van de verkoper althans niet in die woorden... maar dat was wel de conclusie! niet dat ik er rouwig om ben want ben echt blij met mijn XpS!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Heb deze zonder verkoper advies gekocht.
Maar ik was al wel bekend met het gebrek aan kennis bij de meeste telefoon winkels. Ergste was toen ik voor mijn stiefmoeder een toestel aan het uitzoeken was. Bij een vodafone shop hadden ze zo beetje alles fout inclusief hun eigen abbonomenten.

Denk ook dat het gedeeltelijk aan Sony zelf ligt. Is naar mijn idee veel minder marketing dan Samsung die met zijn galaxy serie een hype heeft die bijna net zo groot is als de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Robin64 schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:
Denk ook dat het gedeeltelijk aan Sony zelf ligt. Is naar mijn idee veel minder marketing dan Samsung die met zijn galaxy serie een hype heeft die bijna net zo groot is als de iPhone.
Met de SG3 heeft Samsug natuurlijk ook wel enorme steun aan de populariteit van de SG2. Dit is pas de eerste lichting "Sony only" toestellen. Dan kijken veel mensen de kat uit de boom. Denk in tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
Vinand schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:14:
Hadden jullie hier geen last van toen jullie via een bepaalde verkoper de Xperia S hadden aangeschaft?

Edit: best wel off topic, maar ik ben echt benieuwd naar de mening van jullie tweakers
Dat is dus exact de reden waarom ik nooit wat aan verkopers vraag. Veel weten totaal niet waar ze het over hebben. Ik ga zelf op zoek naar wat ik wil. Een telefoon (of andere electronica overigens) kan ik prima in een fysieke winkel kopen, maar ik ga daar echt niet heen voor advies van een verkoper.
Weakling schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:31:
[...]

Omdat het veelal echte verkopers zijn. Die weten op welke toestellen ze het meeste geld kunnen verdienen en weten net aan wat de laatste hypes/trends zijn. Meer niet. Een goed technisch onderbouwd verhaal waarom je beter het ene toestel ten opzichte van het ander moet nemen heb ik nog nooit gehoord.
qft

[ Voor 26% gewijzigd door riotrick op 14-06-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin64
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 15:12
Heb vandaag eindelijk bericht gehad dat ik mijn toestel na ongeveer 4 weken reparatietijd eindelijk kon afhalen. Eenmaal thuis blijk er helemaal niks gedaan te zijn. De afwerking van de behuizing is nog steeds slecht en heb nog steeds hetzelfde scherm met de gele vlekken.
Wat een waardeloze service is dit zeg. Eerst maar eens bedenken hoe ik dit moet aanpakken en dan morgen weer terug, zucht.

Heb nu wel spijt van deze aankoop en is dan ook een nominatie voor miskoop 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
Heeft iemand dat draagbare Wi-Fi hotspot gebeuren al eens gebruikt onder >thetering? Ik dacht dat de meeste profiders (o.a. T-mobile) dit niet ondersteunen.
Ik heb er even mee zitten spelen en dit werk echt geweldig i.s.w met de Tablet S. Via USB heb ik nog niet geprobeerd, alleen via Wi-Fi.

Nog iets anders (wellicht een meer algemene android vraag? ) Ik ga straks naar Kroatië, geen lid van de Europese gemeenschap en betaal voor 1 Mb data € 5,-.
Het lijkt me verstandig om een aantal zaken uit te schakelen als autosync, roaming en umts. Als ik alleen gsm selecteer ben ik dan "veilig"? of heeft iemand nog tips in deze.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
mir4dor schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:30:
Heeft iemand dat draagbare Wi-Fi hotspot gebeuren al eens gebruikt onder >thetering? Ik dacht dat de meeste profiders (o.a. T-mobile) dit niet ondersteunen.
Ik heb er even mee zitten spelen en dit werk echt geweldig i.s.w met de Tablet S. Via USB heb ik nog niet geprobeerd, alleen via Wi-Fi.

Nog iets anders (wellicht een meer algemene android vraag? ) Ik ga straks naar Kroatië, geen lid van de Europese gemeenschap en betaal voor 1 Mb data € 5,-.
Het lijkt me verstandig om een aantal zaken uit te schakelen als autosync, roaming en umts. Als ik alleen gsm selecteer ben ik dan "veilig"? of heeft iemand nog tips in deze.....
Eigenlijk doet je telefoon het zelf al en hoef je niets te doen. Mocht je paranoïde zijn kijk dan even of roaming uit staat (dat moet ook) en zet bij mobiele netwerken het vinkje voor dataverbruik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mir4dor schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:30:
Je moet helemaal geen autosync of UMTS/HSPA uitschakelen. Het enige wat je moet doen is gegevensroaming uitzetten. Al de rest is helemaal overbodig! Wanneer gegevensroaming uit staat gaat Android gewoon nooit een dataverbinding proberen aan te gaan op een buitenlands netwerk. Werkt perfect! Het leuke daaraan is dat dan wel alles nog normaal werkt wanneer je in het buitenland op een WiFi-netwerk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
OK, vraagje over het gele vlekken syndroom : de combinatie met hoge temperatuur van de telefoon en de batterij en het scherm : daarstraks lag m'n SXS op m'n bureau op het werk in de zon. Via m'n app voor de batterij (de app noemt : Batterij :-)) kan ik ook de temperatuur van m'n batterij (of telefoon) bekijken : deze gaf op een bepaald moment 41° gr aan. Is dit bv een mogelijkheid tot het verkrijgen van de eventuele gele vlekken?
Als ik m'n scherm bekijk zie ik onderaan een "gele waas" ... een pagina terug lees ik dat dit "normaal" is door de verschillende kijkhoeken ... Ik begin natuurlijk wel een beetje zenuwen te krijgen, want wil geen toestel met vlekken. De 43° die ik her en der lees is dit de temperatuur van de batterij of ...

Ik lees het wel :-) Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gele vlekken zie je duidelijk, die gele waas is gewoon een probleem met de slechte kijkhoek van het scherm. De vlekken zijn echt dat, vlekken.

In de eerste post in dit topic staat een linkje naar hoe je kan weten of je een toestel hebt met risico op gele vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mir4dor
AmbroosV schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:36:
[...]

Je moet helemaal geen autosync of UMTS/HSPA uitschakelen. Het enige wat je moet doen is gegevensroaming uitzetten. Al de rest is helemaal overbodig! Wanneer gegevensroaming uit staat gaat Android gewoon nooit een dataverbinding proberen aan te gaan op een buitenlands netwerk. Werkt perfect! Het leuke daaraan is dat dan wel alles nog normaal werkt wanneer je in het buitenland op een WiFi-netwerk gaat.
Top! Bedankt voor je duidelijke uitleg, hier kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MM51_Mini schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:53:
OK, vraagje over het gele vlekken syndroom : de combinatie met hoge temperatuur van de telefoon en de batterij en het scherm : daarstraks lag m'n SXS op m'n bureau op het werk in de zon. Via m'n app voor de batterij (de app noemt : Batterij :-)) kan ik ook de temperatuur van m'n batterij (of telefoon) bekijken : deze gaf op een bepaald moment 41° gr aan. Is dit bv een mogelijkheid tot het verkrijgen van de eventuele gele vlekken?
Als ik m'n scherm bekijk zie ik onderaan een "gele waas" ... een pagina terug lees ik dat dit "normaal" is door de verschillende kijkhoeken ... Ik begin natuurlijk wel een beetje zenuwen te krijgen, want wil geen toestel met vlekken. De 43° die ik her en der lees is dit de temperatuur van de batterij of ...

Ik lees het wel :-) Thx!
ik heb de AAAB 12w11 touch 7.. en deze zou ook gele vlekken kunnen vertonen ik heb het toestel
-op de verwarming gelegd incl draaiende stress test
-1 uur Trainrail gespeeld en op de lader tegelijkertijd
-toestel in de zon gelegd

en ik heb nog geen 1 gele vlek gezien... en soms kwam het toestel wel tegen de 50C aan hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
AmbroosV schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 20:09:
Gele vlekken zie je duidelijk, die gele waas is gewoon een probleem met de slechte kijkhoek van het scherm. De vlekken zijn echt dat, vlekken.

In de eerste post in dit topic staat een linkje naar hoe je kan weten of je een toestel hebt met risico op gele vlekken.
Ik heb dit nagekeken en ik heb wel degelijk een touch 7 serie met AA (geleverd van Coolblue |:( )

Maar ik had een aantal reactie's terug dat bepaalde mensen ook deze versie heeft en (nog) geen last heeft van gele vlekken ... maar aangezien m'n app toch wel zo'n hoge temperatuur aangaf, begon ik me zorgen te maken.

Zou ik het gedaan krijgen om via Coolblue m'n gsm te laten omruilen voor een nieuwe (één van de goede reeks? :))

Jij weet denk ik zo goed als alles af van die SXS ... de Led kan deze veranderd worden van kleur als je een sms aankrijgt ... ik ben zo niet voor de blauw-zwart combinatie ... heb hem liever groen of paars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
waarom nu ruilen als je er nog geen last van hebt gekregen? daarnaast doen ze waarschijnlijk niet aan ruilen als er zichtbaar niks aan de hand is... en sturen ze hem op voor reparatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 13:50

W84

Ik heb een 12W12 AAAB T7, maar geen gele vlekken. Wel pixelproblemen, maar da's een ander verhaal. :p
Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.