In principe had ICS (als pure upgrade van de huidige ROM en dus zonder nieuwe apps) al lang beschikbaar kunnen zijn. Maar ik begin het gevoel te krijgen (vooral door de aankondiging van de GX en SX) dat Sony een paar extra dingen wil doen.
De toestellen uit 2011 hebben bijvoorbeeld sinds ICS twee gallery's: de gewone ICS-gallery, én de 2.3-gallery vermomd als 'Xperia Gallery'. De integratie met Facebook is enkel beschikbaar in de Xperia Gallery.
Ik denk dat Sony met ICS voor de toestellen van 2012 eerst zijn eigen "Album"-, "Movies"- en "Walkman"-apps wil afmaken, om gezeik met een nieuwe én een oude gallery, of ontbrekende features te vermijden. Waarschijnlijk is er voor die nieuwe apps nog net wat meer tijd nodig. Dat zou ook verklaren waarom er nog geen 'beta' is geweest zoals voor de 2011-toestellen: voor de aankondiging van de GX en SX (die trouwens vervroegd werd omdat de PDF's uitgelekt waren) konden ze moeilijk ineens een beta beschikbaar maken met drie half-afgewerkte apps.
Ik ben in ieder geval wel erg tevreden van 2.3.7. Alles is lekker snel, heel erg stabiel en alle apps werken ten minste goed. Als ik een maandje geleden in onze winkel met onze Nexus S demo (met 4.0.4) stond te prullen viel het mij erg op hoeveel apps nog altijd niet goed werken onder Android 4.
(wat ik hier vooral mee wil zeggen is dat ik inderdaad een hoop extra/nieuwe features verwacht samen met de ICS-update)
[
Voor 4% gewijzigd door
AmbroosV op 10-05-2012 11:32
]