Ik heb nog geen gele plekken.
ik heb ook geen problemen, heb em sinds 2april, echt een toppersteven85 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:34:
Is er ook iemand die geen problemen heeft?
Ik mag volgende week een nieuwe en begin nu wel te twijfelen of ik deze wel neem.
psn: Dutch-President
Ik ga van het weekend naar Hi.Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:35:
[...]
Hier geen problemen. En ik raad je hem ook van harte aan! Sowieso hoor ik hier al toestellen uit week 15 vallen die jij zeer waarschijnlijk ook zal krijgen ( weet niet welke provider je zit of waar je hem gaat halen? ). Ik zou hem gewoon bestellen als ik jou was, topper dit namelijk!
Dan gaat het hem denk ik toch worden
5 april naar tph gebracht. Bijna 3 weken nu dus. Ligt nog steeds bij een externe reparateur met status "in behandeling". Dat is sinds 16 april.Dynamix schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:28:
@ riotrick: jij bent al een week of 4 op jouw SXS aan het wachten, toch?
Verwijderd
na de zomer komt de ps store beschikbaar. net gevraagd op twitter aan sony xperia nl
Daniel2487 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 00:50:
Hier een 12W11 AAAB versie 7 en tot nu toe nog geen problemen.
Wel vraag ik me af wanneer de playstationstore beschikbaar komt. Iemand die hier iets meer over weet?
Vandaag is het twee weken geleden dat ik mijn telefoon teruggestuurd heb. Nog steeds in behandeling
Net geflasht naar de 6.0.A.3.73 NL-Generic
(Goodbye T-Mobile logo
)
Erg simpel om te doen inderdaad. Benieuwd of de batterij hier ook wonderen gaat verrichten nu!
Nu heb ik zojuist de achtergrond voor vergrendeld scherm zitten veranderen en nu wil ik het weer zo instellen dat deze automatisch mee veranderd met de normale achtergrond, maar kan de optie niet vinden om dat in te stellen?
Erg simpel om te doen inderdaad. Benieuwd of de batterij hier ook wonderen gaat verrichten nu!
Nu heb ik zojuist de achtergrond voor vergrendeld scherm zitten veranderen en nu wil ik het weer zo instellen dat deze automatisch mee veranderd met de normale achtergrond, maar kan de optie niet vinden om dat in te stellen?

[ Voor 43% gewijzigd door answer_man op 24-04-2012 15:02 ]
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Zijn er hier mensen die hun telefoon naaar Castle gestuurd hebben en hem alweer terug hebben? Hoelang duurde dat?
Verwijderd
Hier 12W09 AAAB touch versie 6 geen gele vlekken gezien nog.
Maar zoals ik verder terug kon lezen zou het bij versie 6 niet voor moeten komen.
Maar zoals ik verder terug kon lezen zou het bij versie 6 niet voor moeten komen.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 17:09 ]
Verwijderd
hier gaat alles ook prima met een T-Mobile touch 7 12W10 en een AAAB accu maar ik blijf allert op gele vlekken!
Voor het lijstje, weet dat ik een week 9 toestel had, meer kan ik helaas niet zeggen aangezien hij nu al 14 dagen bij KPN/Teleplan is.
Ben nog steeds blij dat ik mijn Desire nog had (stond te koop). 2 weken met het leen toestel wat ik nu heb (WM 6) had ik niet vol gehouden
Nog meer mensen die hem naar KPN opgestuurd hebben waarbij het zo ''lang'' duurt?
Ben nog steeds blij dat ik mijn Desire nog had (stond te koop). 2 weken met het leen toestel wat ik nu heb (WM 6) had ik niet vol gehouden

Nog meer mensen die hem naar KPN opgestuurd hebben waarbij het zo ''lang'' duurt?
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Dus... als ik het zo lees hier zou ik als ik 'm nu bestel een nieuw, goed model moeten krijgen? Zonder gele vlekken, betere achterklep en aansluitende rand.
Ik ben nu al heel lang bezig voor een mooie deal i.c.m. abonnenment en die heb ik gevonden, alleen durfde ik het niet vanwege al die problemen. Ik wil dit toestel gewoon, want het is een beauty. Ik heb zelfs nog een abonnement lopen, maar ik sluit gewoon een nieuw abonnement af... zo graag wil ik 'm dus.
Verwijderd
Fijn, u hoeft niet naar de dokter!Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 10:46:
Ik heb nog geen gele plekken.
Hee allemaal,
Ik vind het wel jammer dat er zoveel mensen zitten te zeuren over problemen die ze misschien zelf ook wel uitlokken door te "testen" of ze gele vlekken hebt.
Als je ze niet hebt waarom zou je je telefoon dan zo warm willen stoken om ze toch te krijgen??
Als je ze ooit toch krijgt zonder dat je het zelf doet kan je het toestel altijd nog ruilen...
Beetje jammer soms..
Het is en blijft een top toestel het is een beauty!
Hier een 12w11 touch 7 en aaab.
Geen gele vlekken en batterij is top!
Doe er bijna altijd 2 dagen mee internet aan wifi aan whatsappen internetten. Bellen. Enz.
Hopelijk kunnen jullie hier wat mee.
Ik vind het wel jammer dat er zoveel mensen zitten te zeuren over problemen die ze misschien zelf ook wel uitlokken door te "testen" of ze gele vlekken hebt.
Als je ze niet hebt waarom zou je je telefoon dan zo warm willen stoken om ze toch te krijgen??
Als je ze ooit toch krijgt zonder dat je het zelf doet kan je het toestel altijd nog ruilen...
Beetje jammer soms..
Doe er bijna altijd 2 dagen mee internet aan wifi aan whatsappen internetten. Bellen. Enz.
In progress: VW kever
Als het toestel eens flink warm is geweest en de gele vlekken naar voren komen dan krijg je ze ook steeds sneller en vaker. Het zou zonde zijn dat je net na je garantie de gele vlekken pas krijgt/opmerkt. Hoezo altijd nog ruilen?
Het is een fabrieksfout, klaar. Mijn XPS was vandaag in mijn broekzak een hele lange tijd niets aan het doen. Daardoor is deze toch tegen de 36 graden gekomen en zijn de vlekken bij mij gewoon zichtbaar, dit dus in normale staat en niets lopen "uitlokken".
Hopelijk kan hier ook iemand iets mee...
Mijn advies is om niet te luisteren naar wickedm3n en je toestel te testen op de vlekken! Dit juist omdat je er vroeg of laat toch "last" van krijgt...
Het is een fabrieksfout, klaar. Mijn XPS was vandaag in mijn broekzak een hele lange tijd niets aan het doen. Daardoor is deze toch tegen de 36 graden gekomen en zijn de vlekken bij mij gewoon zichtbaar, dit dus in normale staat en niets lopen "uitlokken".
Hopelijk kan hier ook iemand iets mee...
Mijn advies is om niet te luisteren naar wickedm3n en je toestel te testen op de vlekken! Dit juist omdat je er vroeg of laat toch "last" van krijgt...
Ik ben het hier wel redelijk mee eens eigenlijk. Ik las hier zelfs dat iemand de stresstest wel 10 keer heeft gedraaid om zo gele vlekken te ontdekken.Kun je eigenlijk ook teveel tweaker zijn?wickedm3n schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:18:
Hee allemaal,
Beetje jammer soms..
Ik ben het toestel gaan gebruiken zo als ik dat in de toekomst ook zal doen en ben niks geels tegen gekomen. Maargoed, waarschijnlijk heb ik mazzel met dit toestel.
Daily driver; MB R171 SLK280
Verwijderd
Toch raar dat sony toegeeft dat er productie fouten zijn met dat scherm?wickedm3n schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:18:
wel eens gedacht wat er gebeurd van de zomer als je foon bij 30graden buiten stevig gebruikt wordt?
kortom een bericht waar niemand op zit te wachten.
Of u moet trol zijn dan heeft u nu aandacht.
Ik vind het niet trollen hoor. Sommige gaan wel erg ver om te kijken of hun toestel 100% perfect is vind ik.
Ik heb tot nu toe geen problemen met mijn 12W11, accu staat nu na bijna 2 dagen nog op 67%, dus ik gok op een 20% verbruik per dag.
Ik heb tot nu toe geen problemen met mijn 12W11, accu staat nu na bijna 2 dagen nog op 67%, dus ik gok op een 20% verbruik per dag.
PSN id: NL_SToRM
Ik ben een van de personen die de stress test redelijk vaak achter elkaar heeft gedraaid. Mijn eerste 2 toestellen was het meteen zichtbaar en bij de 3e na een dag of 2.mir4dor schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:51:
[...]
Ik ben het hier wel redelijk mee eens eigenlijk. Ik las hier zelfs dat iemand de stresstest wel 10 keer heeft gedraaid om zo gele vlekken te ontdekken.Kun je eigenlijk ook teveel tweaker zijn?
Ik ben het toestel gaan gebruiken zo als ik dat in de toekomst ook zal doen en ben niks geels tegen gekomen. Maargoed, waarschijnlijk heb ik mazzel met dit toestel.
Het is een apparaat wat (hoewel gekocht in combinatie met abonnement) toch redelijk wat kost en dan moet het goed zijn. Onder alle omstandigheden.
Zelfde ook bij mijn auto, rij het bijna nooit maar ook bij de 230 op de teller moet die het gewoon goed blijven doen! De enige manier om er achter te komen of dat ook daadwerkelijk zo is is door het te testen!
Dus of het flauw is om het toestel daadwerkelijk te testen of ie goed is?
Vind ik niet
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Je gaat je auto toch ook niet uren achter elkaar stationair laten draaien om te kijken of die oververhit raakt? 
Ach, ieder zijn ding. Zolang de telefoon het goed doet bij normaal gebruik ben ik tevreden
Ach, ieder zijn ding. Zolang de telefoon het goed doet bij normaal gebruik ben ik tevreden
[ Voor 31% gewijzigd door SToRM666 op 24-04-2012 21:54 ]
Misschien tijd voor het grote gele vlekken topic
Nee, maar een uurtje 230 op de teller midden in de nacht in duitsland op een verlaten snelweg wil nog wel eens voorkomen, dus dan is het ook niet de bedoeling dat er ineens verborgen gebreken opduiken.SToRM666 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:52:
Je gaat je auto toch ook niet uren achter elkaar stationair laten draaien om te kijken of die oververhit raakt?
Het punt is dan ook meer dat het afgeleverde product goed moet zijn en goed moet functioneren onder welke (normale bedrijfs) omstandigheden dan ook.
Als ik ervaar dat mijn eerste 3 toestellen waar ik geen stresstest op heb gedraaid onder de gele vlekken zitten dan ga ik bij de vierde die het in eerste instantie niet vertoont wel testen of deze dan ook goed is. Dat blijkt tot nu dan ook het geval gelukkig.
Buiten dat om:
Iemand daar de oplossing voor?answer_man schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 13:05:
[...]
Nu heb ik zojuist de achtergrond voor vergrendeld scherm zitten veranderen en nu wil ik het weer zo instellen dat deze automatisch mee veranderd met de normale achtergrond, maar kan de optie niet vinden om dat in te stellen?![]()
Hier nog een gele-vlekken issue 
Heb mijn XPS sinds 25 maart (12W9), en was blij dat ik geen gele vlekken had,
tot ik gisteren een tijdje lekker zat te gamen, en ik ze erna ontdekte.
Gelukkig heb ik 'm bij de T-mobile shop gekocht,
belde naar de klantenservice en werd direct goed geholpen.
Toestel word zsm omgeruild voor 'n nieuwe
Helaas hadden ze de witte niet op voorraad, maar zodra de bestelling is komen ze 'm brengen.
Heb mijn XPS sinds 25 maart (12W9), en was blij dat ik geen gele vlekken had,
tot ik gisteren een tijdje lekker zat te gamen, en ik ze erna ontdekte.
Gelukkig heb ik 'm bij de T-mobile shop gekocht,
belde naar de klantenservice en werd direct goed geholpen.
Toestel word zsm omgeruild voor 'n nieuwe
Helaas hadden ze de witte niet op voorraad, maar zodra de bestelling is komen ze 'm brengen.
Zo, in behandeling eindelijk. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren... (defecte pixels)

Zijn er hier eigenlijk mensen die een reparatie via Dynafix al succesvol hebben afgerond, dus toestel weer ontvangen?

Zijn er hier eigenlijk mensen die een reparatie via Dynafix al succesvol hebben afgerond, dus toestel weer ontvangen?
[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 24-04-2012 22:37 ]
hahaha wel leuk die reacties over die gele vlekken
je zou denken dat we met ze alle aan yellow fever lijden
Ach die ene gele vlek die ik heb wacht ik nog wel mee. Mocht het erger worden en als de reparaties allemaal wat sneller kunnen verlopen bel ik dan wel even. Ontdekte een klein geel vlekje op mn scherm pas na 3 weken of zo, dus omruilen gaat hem toch niet meer worden. Zal achter een week of 3 wel allemaal sneller gaan met die reparaties.
Dat heb ik ook nog niet kunnen vinden
Ik heb dan ook een Chinese vriendinWeAreLegion schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:38:
hahaha wel leuk die reacties over die gele vlekkenje zou denken dat we met ze alle aan yellow fever lijden
Is er een vegrelijkingssite waar ik de omvang van de telefoons kan vergelijken en goed kan zien hoe groot een telefoon nou werkelijk is?
De Xperia S is namelijk een geweldige telefoon op papier en op de filmpjes, maar ik kan nu niet goed inschatten of het ding misschien niet te groot is voor mij en ik eigenlijk moet gaan voor de Xperia P.
Heeft iemand tips of links naar een omgeving waar ik ze kan vergelijken met bijv een iPhone qua omvang?
De Xperia S is namelijk een geweldige telefoon op papier en op de filmpjes, maar ik kan nu niet goed inschatten of het ding misschien niet te groot is voor mij en ik eigenlijk moet gaan voor de Xperia P.
Heeft iemand tips of links naar een omgeving waar ik ze kan vergelijken met bijv een iPhone qua omvang?
[webhero.nl]
Anders loop je gewoon even naar de dichtstbijzijnde winkel om hem even te zienkoekiemonster schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:30:
Is er een vegrelijkingssite waar ik de omvang van de telefoons kan vergelijken en goed kan zien hoe groot een telefoon nou werkelijk is?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Gewoon een winkel binnen stappen en kijken?koekiemonster schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:30:
Ik ben trouwens bezig met maken van torrents voor de ftf files
dus dan staan er of direct downloads of torrents op de fileserver
dus als iemand zich dan geroepen voelt om te seeden dan zou dat wel welkom zijn
het is niet zo zeer de verbruik wat op moment voor slow speeds zorgt meer de hdd die de druk niet aan kan
zijn er mensen die gele vlekken hebben en het toestel bij The phonehouse hebben gekocht? Ik heb er ook last van (12w9) hoewel het mij totaal niet irriteert. Maar wanneer ik het toestel direct zou kunnen omruilen zou ik dat natuurlijk wel doen.
bedankt voor de info, dan wacht ik dus nog even. Heb die van mij nu een maand.riotrick schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:20:
Zie overal in dit topic..... TPH ruilt direct om binnen 8 dagen na de aankoop. Ben je later dan wordt je telefoon opgestuurd ter reparatie. Mijne ligt al bij de reparatie vanaf 5 april.
http://www.phone-size.com/koekiemonster schreef op woensdag 25 april 2012 @ 08:30:
xperia s staat er niet tussen, maar je kunt wel vergelijken met andere toestellen van ongeveer dezelfde omvang...
[ Voor 8% gewijzigd door retlaw op 25-04-2012 11:41 ]
Battle.net || Strava
Mja dan kan ik net zo goed ook even wachten. Kan er momenteel nog wel mee leven. Ik heb trouwens model 12w09, één van de eerste gok ik.THEALPHA schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:22:
[...]
bedankt voor de info, dan wacht ik dus nog even. Heb die van mij nu een maand.
Gemaild met de vraag of ze de Xperia S toevoegenretlaw schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:40:
[...]
http://www.phone-size.com/
xperia s staat er niet tussen, maar je kunt wel vergelijken met andere toestellen van ongeveer dezelfde omvang...
Bij het service center in Amsterdam zeiden ze dat het zelfs nog binnen 2 weken kan.THEALPHA schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:22:
[...]
bedankt voor de info, dan wacht ik dus nog even. Heb die van mij nu een maand.
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ik laat m'n nasje graag seeden, laat maar weten waar ik de torrents kan vindenWeAreLegion schreef op woensdag 25 april 2012 @ 11:05:
Ik ben trouwens bezig met maken van torrents voor de ftf filesdus dan staan er of direct downloads of torrents op de fileserver
dus als iemand zich dan geroepen voelt om te seeden dan zou dat wel welkom zijn
het is niet zo zeer de verbruik wat op moment voor slow speeds zorgt meer de hdd die de druk niet aan kan
"Find what you love and let it kill you"
Wat ik mij even afvraag is of er hier mensen zijn die bij T-Mobile hun toestel omgeruild hebben na de eerste 8 dagen, of die een refurbished of een nieuwe toestel hebben gekregen?
Ik kan nu er alleen voor kiezen om een refurbished te krijgen, of het contact te ontbinden
Dan maar een furby, als dat niets is gaan we maar weer terug bellen, en dan gingen ze kijken wat ze dan konden doen. Als ie krassen of wat dan ook heeft mogen ze hem houden. 12w010 of lager komt er hier ook niet meer in!
Ik kan nu er alleen voor kiezen om een refurbished te krijgen, of het contact te ontbinden

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 25-04-2012 14:42 ]
Waarom niet ontbinden en een nieuwe bestellen?Damian schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:40:
Wat ik mij even afvraag is of er hier mensen zijn die bij T-Mobile hun toestel omgeruild hebben na de eerste 8 dagen, of die een refurbished of een nieuwe toestel hebben gekregen?
Ik kan nu er alleen voor kiezen om een refurbished te krijgen, of het contact te ontbindenDan maar een furby, als dat niets is gaan we maar weer terug bellen, en dan gingen ze kijken wat ze dan konden doen. Als ie krassen of wat dan ook heeft mogen ze hem houden. 12w010 of lager komt er hier ook niet meer in!
Mjah zou kunnen met het hele administratieve riedeltje eromheen....FreakyFries schreef op woensdag 25 april 2012 @ 14:45:
[...]
Waarom niet ontbinden en een nieuwe bestellen?
Hier nu ook gele vlekken (na zo'n 3 weken in bezit).
AAAB
12wk10
Touch firmware version: 7
Ik ga bij Hi eisen (heb een leasecontract) dat ze een goede versie toesturen. Dus met een ABxx of ACxx hardware. Mochten ze die niet hebben, dan wacht ik nog even met omruilen.
Iemand overigens ervaringen met Hi en gele vlekken? Volgens mijn contract zou er binnen 4 uur een monteur op de stoep staan om het toestel om te wisselen..
edit: Kan dit lijstje overigens niet in de TS, eventueel aangevuld en bijgewerkt met meldingen hierboven?
AAAB
12wk10
Touch firmware version: 7
Ik ga bij Hi eisen (heb een leasecontract) dat ze een goede versie toesturen. Dus met een ABxx of ACxx hardware. Mochten ze die niet hebben, dan wacht ik nog even met omruilen.
Iemand overigens ervaringen met Hi en gele vlekken? Volgens mijn contract zou er binnen 4 uur een monteur op de stoep staan om het toestel om te wisselen..
edit: Kan dit lijstje overigens niet in de TS, eventueel aangevuld en bijgewerkt met meldingen hierboven?
[ Voor 17% gewijzigd door chevchelios op 25-04-2012 15:15 ]
Verwijderd
Beste forumleden,
Ik heb sinds vorige week mijn Xperia S: 12W14 / ABAC / Touchfirmware 6.
Voor de aanschaf heb ik op dit forum enkele reviews gelezen over o.a. 'gele vlekken' en was verheugd toen ik zag dat mijn toestel van week 14 was. Ik heb dan ook geen gele vlekken en de afwerking van het toestel is top.
Wat me wel meteen opviel was de gelige kleur wit van het beeldscherm in vergelijking tot mijn HTC Desire (en ook tot de kleur wit van de telefoon). Ik heb een foto bijgevoegd van beide toestellen met een witte achtergrond op 50% helderheid. In de praktijk staat de Desire bij mij op 35%, bij de XS is het onder de 50% geen gezicht meer met browsen.
Vandaag snuffelde ik hier weer eens rond en zag dat 'Patje01' en 'yyb' berichten over een 'geel' scherm in vergelijking tot hun eerdere XS en dit als 'foutief' bestempelen. Aan de andere kant las ik het volgende in een eerder bericht: "And their explanation of "yellow tints" on touch firmware 6 / ABAC screens is that these are just different colours adjust of LCD screens which is common, i.e. not every single piece of screen has exactly the same colour adjust, some might be a bit blue, some are more yellow, etc. (it sounds like it's YOUR eyes problem if you think it has got yellow tints on those "touch firmware 6 / AB / AC screens" )."
Mijn vraag aan jullie ('Patje01' en 'yyb' kunnen dit wellicht goed beoordelen): is dit nu een normale gele tint of niet?

p.s. Rechts in het midden lijkt de S wat lichter, dit komt door het maken van de foto.
Voor de aanschaf heb ik op dit forum enkele reviews gelezen over o.a. 'gele vlekken' en was verheugd toen ik zag dat mijn toestel van week 14 was. Ik heb dan ook geen gele vlekken en de afwerking van het toestel is top.
Wat me wel meteen opviel was de gelige kleur wit van het beeldscherm in vergelijking tot mijn HTC Desire (en ook tot de kleur wit van de telefoon). Ik heb een foto bijgevoegd van beide toestellen met een witte achtergrond op 50% helderheid. In de praktijk staat de Desire bij mij op 35%, bij de XS is het onder de 50% geen gezicht meer met browsen.
Vandaag snuffelde ik hier weer eens rond en zag dat 'Patje01' en 'yyb' berichten over een 'geel' scherm in vergelijking tot hun eerdere XS en dit als 'foutief' bestempelen. Aan de andere kant las ik het volgende in een eerder bericht: "And their explanation of "yellow tints" on touch firmware 6 / ABAC screens is that these are just different colours adjust of LCD screens which is common, i.e. not every single piece of screen has exactly the same colour adjust, some might be a bit blue, some are more yellow, etc. (it sounds like it's YOUR eyes problem if you think it has got yellow tints on those "touch firmware 6 / AB / AC screens" )."
Mijn vraag aan jullie ('Patje01' en 'yyb' kunnen dit wellicht goed beoordelen): is dit nu een normale gele tint of niet?

p.s. Rechts in het midden lijkt de S wat lichter, dit komt door het maken van de foto.
Als ik dat zo zie en ze dit als normaal gaan beschouwen, blijf ik denk ik toch maar bij mijn desire..
Tja ik vond het in vergelijking met het 12W12, mijn oude THC Desire en LG optimus 2x abnormaal geel. Zelfs met de helderheid op max was het scherm geel naast de andere schermen. Vandaag heb ik em verzonden naar Dynafix en heeft T-Mobile een nieuwe gereed staan om naar mij toe te zenden. Ik heb nu echter wel besloten dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik mijn Xperia-S omruil voor een nieuwe. Mocht het volgende toestel weer niet goed zijn, ga ik met T-mobile praten over een ander toestel. Het toestel wat nu naar mij verzonden wordt, wordt het nl 4e toestel
...... (12W08, 12W12, 12W14 en nog te ontvangen.....12W??).
Ik blijf er wel bij dat T-Mobile het echt heel keurig heeft opgepakt en afgehandeld tot nu toe.
Ik blijf er wel bij dat T-Mobile het echt heel keurig heeft opgepakt en afgehandeld tot nu toe.
[ Voor 7% gewijzigd door patje01 op 25-04-2012 16:18 ]
@TB2012
Dit lijkt me helemaal geen normale gele tint. Ik heb zelf AA met touch 6 (12W11); volgens het chinese document zou mijn SXS geen gele vlekken mogen hebben. Toch heb ik een beetje hetzelfde probleem als jij (alleen iets minder gelig). Gelukkig zit het probleem ook niet over het gehele scherm, maar alleen het onderste 1/8ste deel van het scherm. Je ziet het vooral tijdens het browsen op paginas met een witte achtergrond, wanneer je scrolt. Zwarte tekst onderaan het scherm dat je naar boven beweegt met scrollen krijgt opeens een wittere achtergrondskleur. Ik denk dat ik het repareren nog even afwacht, totdat het me echt gaat storen (ik wil het toestel ook niet een paar weken kwijt zijn en je ziet het alleen bij wit).
Dit lijkt me helemaal geen normale gele tint. Ik heb zelf AA met touch 6 (12W11); volgens het chinese document zou mijn SXS geen gele vlekken mogen hebben. Toch heb ik een beetje hetzelfde probleem als jij (alleen iets minder gelig). Gelukkig zit het probleem ook niet over het gehele scherm, maar alleen het onderste 1/8ste deel van het scherm. Je ziet het vooral tijdens het browsen op paginas met een witte achtergrond, wanneer je scrolt. Zwarte tekst onderaan het scherm dat je naar boven beweegt met scrollen krijgt opeens een wittere achtergrondskleur. Ik denk dat ik het repareren nog even afwacht, totdat het me echt gaat storen (ik wil het toestel ook niet een paar weken kwijt zijn en je ziet het alleen bij wit).
Heb jij je toestel direct via T-Mobile gekocht of via een derde partij?patje01 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:17:
Tja ik vond het in vergelijking met het 12W12, mijn oude THC Desire en LG optimus 2x abnormaal geel. Zelfs met de helderheid op max was het scherm geel naast de andere schermen. Vandaag heb ik em verzonden naar Dynafix en heeft T-Mobile een nieuwe gereed staan om naar mij toe te zenden. Ik heb nu echter wel besloten dat dit waarschijnlijk de laatste keer is dat ik mijn Xperia-S omruil voor een nieuwe. Mocht het volgende toestel weer niet goed zijn, ga ik met T-mobile praten over een ander toestel. Het toestel wat nu naar mij verzonden wordt, wordt het nl 4e toestel...... (12W08, 12W12, 12W14 en nog te ontvangen.....12W??).
Ik zit er over te denken om er 1 aan te schaffen via studentmobiel, dan een Vodafone abonnement, als ik dan storingen heb gaat dat dan via Vodafone?
Verwijderd
Dit is het 'gele' scherm waar ik het hele tijd over heb. Heb net weer een nieuw toestel binnen gekregen. ALWEEEER GEEEL!Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:05:
Beste forumleden,
[afbeelding]
12W12
AAAB
Touch versie 7
net 2 dagen in mijn bezit (marktplaats) maar met de stress test kom ik na een uur gewoon niet boven de 40C
tot nu toe geen gele vlekken maar begin zelfs op mijn computerscherm/witte muren gele vlekken te zien (ik word langzaam gek volgens mij)
Dit gaat leuk worden als het echt Lente/Zomer wordt! Hopelijk heb ik ze dan nog niet maar dan zie ik dat dan wel
AAAB
Touch versie 7
net 2 dagen in mijn bezit (marktplaats) maar met de stress test kom ik na een uur gewoon niet boven de 40C
tot nu toe geen gele vlekken maar begin zelfs op mijn computerscherm/witte muren gele vlekken te zien (ik word langzaam gek volgens mij)
Dit gaat leuk worden als het echt Lente/Zomer wordt! Hopelijk heb ik ze dan nog niet maar dan zie ik dat dan wel
Ik heb mijn toestel bij de T-Mobile shop in Haarlem gekocht, maar de rest van de afhandeling (telkens omruilen en alle contact hierover) is via de klantenservice gegaan.vanputten80 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:26:
[...]
Heb jij je toestel direct via T-Mobile gekocht of via een derde partij?
Ik zit er over te denken om er 1 aan te schaffen via studentmobiel, dan een Vodafone abonnement, als ik dan storingen heb gaat dat dan via Vodafone?
Hopelijk voor sony hebben de "nieuwere" toestellen hier geen last van , ikzelf wil straks graag de P aanschaffen maar denk dat ik eerst de reviews maar afwacht of daar ook niet zoveel problemen mee zijn

kingfriko
Dat kan je niet meer als normaal bestempelen, dat is gewoon onacceptabel!Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:05:
Beste forumleden,
[afbeelding]
Als dit de manier is van Sony om de gele vlekken op het scherm aan te pakken (door maar gewoon het hele scherm geel te maken

Man - a being in search of meaning
hoogstwaarschijnlijk niet omdat daar een andere soort scherm inzit (WhiteMagic)kingfriko schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:25:
Hopelijk voor sony hebben de "nieuwere" toestellen hier geen last van , ikzelf wil straks graag de P aanschaffen maar denk dat ik eerst de reviews maar afwacht of daar ook niet zoveel problemen mee zijn
WhiteMagic scherm betreft volgens mij alleen de helderheid van het scherm, geel blijft geelKnamix schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:27:
[...]
hoogstwaarschijnlijk niet omdat daar een andere soort scherm inzit (WhiteMagic)
Hoop het in iedergeval niet!BaBy-G schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:29:
[...]
WhiteMagic scherm betreft volgens mij alleen de helderheid van het scherm, geel blijft geel
Ik heb gelukkig geen last van de "gele vlekken syndroom" op mijn toestel.
Toch jammer dat Sony niet gelijk iets aan het scherm heeft gedaan ( in plaats van een gelige tint te geven zodat het blijkbaar minder "opvalt")
Verwijderd
Oke! Net uitgebreid T-Mobile aan de lijn gehad!
T-Mobile belt me over 1 week terug voor omruiling van mijn toestel. Reden: als ze morgen weer een nieuw toestel leveren, is de kans groot dat deze ook fout is. Mocht het zo zijn dat het toestel van volgende week ook niet voldoet aan de eisen, dan kan ik het contract laten ontbinden.
Wat vinden jullie van deze oplossing?
T-Mobile belt me over 1 week terug voor omruiling van mijn toestel. Reden: als ze morgen weer een nieuw toestel leveren, is de kans groot dat deze ook fout is. Mocht het zo zijn dat het toestel van volgende week ook niet voldoet aan de eisen, dan kan ik het contract laten ontbinden.
WhiteMagic zijn extra witte subpixels, dus wel degelijk een ander scherm. Ze zullen er nu vast wel op lettenBaBy-G schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:29:
[...]
WhiteMagic scherm betreft volgens mij alleen de helderheid van het scherm, geel blijft geel
Verwijderd
Zeer nette oplossing. En toch hopelijk dat je dan volgende week een goede krijgt.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:33:
Ik ga het lijstje nog bijwerken, maar dan moet ik wel even een uurtje tijd hebben achter m'n privé pc, dus dat zal waarschijnlijk eerder vrijdag avond worden dan morgenavond.chevchelios schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:12:
Ik wil eigenlijk liefst van het weekend bij TPH een Xperia S gaan kopen; zonder abo, dus gewoon flink aftikken. Ik wilde m liefst al wééken terug kopen, maar met alle negatieve berichten ben ik erg terug houdend geworden. De specs zijn precies zoals ik ze liefst heb, maar scherm en batterij problemen zijn wel het laatste waar ik zin in heb. Een goede omruilgarantie ga ik dus sowieso eisen van TPH, op papier, anders laat ik de SXS maar voor wat ie is, en blijf ik voorlopig bij mijn Nokia 'baksteen'. 6120 Classic.
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Hoe oud was jouw toestel, want als hij ouder was dan 8 dagen krijg je geen nieuw toestel maar een refurbished...Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:33:
De mijne is sinds 13 april onderweg, en hangt sinds 19 april bij het externe reparatiecentrum (Gele vlekken).Frietsaus schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:36:
Zo, in behandeling eindelijk. Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren... (defecte pixels)
[afbeelding]
Ik hoop op een snelle terugkeer van mijn XPS, want die Arc S met ICS erop is niet vooruit te branden vergeleken mijn dierbare XPS. Ook is de DPI om te huilen
Zeer netjes, andere telecom providers kunnen hier een voorbeeld aan nemen!Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:33:
I Feel Your Pain!!
Sowieso overdreef ik en zijn er natuurlijk ergere dingen in de wereld. Maar het is wel jammer na bijna 500E uitgegeven te hebben aan een speeltje om 'm dan niet te kunnen gebruiken..
Wildfire S hier te leen. Dat ding heeft te weinig ruimte en is te langzaaaaaam

Nog geen antwoord op hoe je de lockscreen achtergrond weer automatisch gelijk krijgt aan de achtergrond op de homescreen?
Probeer bij de grote applijst eens om de gegevens bij "vergrendeld scherm" te verwijderen? Ik durf hier zelf nu wel eventjes niet proberen om het lockscreen een andere achtergrond te gevenanswer_man schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:24:
Nog geen antwoord op hoe je de lockscreen achtergrond weer automatisch gelijk krijgt aan de achtergrond op de homescreen?
Ik zit met hetzelfde. Tijdens de pauze bij real-bayern zat ik mijn achtergrond te veranderen totdat die niet meer terugkon naar de cosmic flow achtergrondanswer_man schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:24:

[ Voor 4% gewijzigd door dirk- op 25-04-2012 23:40 ]
DusAmbroosV schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:33:
[...]
Probeer bij de grote applijst eens om de gegevens bij "vergrendeld scherm" te verwijderen? Ik durf hier zelf nu wel eventjes niet proberen om het lockscreen een andere achtergrond te geven
Bedankt!
Wel apart dat ze er niet gewoon een menu optie van hebben gemaakt
[ Voor 10% gewijzigd door answer_man op 26-04-2012 00:01 ]
Als je je thema aanpast naar een ander thema, dan gaat de lockscreen achtergrond weer gewoon mee met je homescreen achtergrond.answer_man schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:48:
[...]
Dusdat werkt inderdaad!
Bedankt!
Wel apart dat ze er niet gewoon een menu optie van hebben gemaakt![]()
Verwijderd
Lieuwe15, Patje01, Polysicsordie, yyb en Baby-G bedankt voor jullie reacties op mijn gelige scherm.
Ik zit nu een beetje in dubio wat te doen met het toestel. Ik heb de XS gekocht bij een webwinkel dus één optie zou opsturen en omruilen zijn. Ik vrees alleen, en dit blijkt ook uit yyb's bericht, dat de kans groot is dat ik een toestel van dezelfde partij krijg dat ook weer geel is. Een andere optie is opsturen voor reparatie. Echter blijkt dit op dit moment wéken te duren en zijn er hier op het forum nog geen berichten dat het toestel met succes gerepareerd terug is.
Ik denk dat de beste optie is voorlopig af te wachten tot de toestellen sneller gerepareerd kunnen worden en het dan opsturen. Mochten jullie andere of betere suggesties hebben dan hoor ik deze graag. Ook zou ik graag weten of er hier personen zijn die een wit scherm hebben uit week 14 of eventueel later.
Om nog even op het volgende terug te komen:
"And their explanation of "yellow tints" on touch firmware 6 / ABAC screens is that these are just different colours adjust of LCD screens which is common, i.e. not every single piece of screen has exactly the same colour adjust, some might be a bit blue, some are more yellow, etc. (it sounds like it's YOUR eyes problem if you think it has got yellow tints on those "touch firmware 6 / AB / AC screens" )."
Ik snap best dat er een kleine marge zit in het produceren van lcd schermen, maar die marge kan toch niet zo ruim zijn dat die van een beetje blauwe naar witte tot gele schermen loopt. Het moet toch mogelijk zijn ervoor te zorgen dat de 'colour adjust' wel 'the same is'. Ik heb overigens enkele HTC Desires gehad die niet gelig waren. Ook heb ik de afgelopen week verschillende schermen bekeken die, ik geef toe, niet allemaal dezelfde kleur waren maar m.i. wel allemaal in de categorie wit vallen. Dus ik kan het statement "common" niet onderschrijven.
Ik zit nu een beetje in dubio wat te doen met het toestel. Ik heb de XS gekocht bij een webwinkel dus één optie zou opsturen en omruilen zijn. Ik vrees alleen, en dit blijkt ook uit yyb's bericht, dat de kans groot is dat ik een toestel van dezelfde partij krijg dat ook weer geel is. Een andere optie is opsturen voor reparatie. Echter blijkt dit op dit moment wéken te duren en zijn er hier op het forum nog geen berichten dat het toestel met succes gerepareerd terug is.
Ik denk dat de beste optie is voorlopig af te wachten tot de toestellen sneller gerepareerd kunnen worden en het dan opsturen. Mochten jullie andere of betere suggesties hebben dan hoor ik deze graag. Ook zou ik graag weten of er hier personen zijn die een wit scherm hebben uit week 14 of eventueel later.
"And their explanation of "yellow tints" on touch firmware 6 / ABAC screens is that these are just different colours adjust of LCD screens which is common, i.e. not every single piece of screen has exactly the same colour adjust, some might be a bit blue, some are more yellow, etc. (it sounds like it's YOUR eyes problem if you think it has got yellow tints on those "touch firmware 6 / AB / AC screens" )."
Ik snap best dat er een kleine marge zit in het produceren van lcd schermen, maar die marge kan toch niet zo ruim zijn dat die van een beetje blauwe naar witte tot gele schermen loopt. Het moet toch mogelijk zijn ervoor te zorgen dat de 'colour adjust' wel 'the same is'. Ik heb overigens enkele HTC Desires gehad die niet gelig waren. Ook heb ik de afgelopen week verschillende schermen bekeken die, ik geef toe, niet allemaal dezelfde kleur waren maar m.i. wel allemaal in de categorie wit vallen. Dus ik kan het statement "common" niet onderschrijven.
Dat werkte dus nietriotrick schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:57:
[...]
Als je je thema aanpast naar een ander thema, dan gaat de lockscreen achtergrond weer gewoon mee met je homescreen achtergrond.
VV Dan dus wel inderdaad
[ Voor 5% gewijzigd door answer_man op 26-04-2012 12:16 ]
Je moet echt een ander thema kiezen. Als je het huidige thema opnieuw kiest dan werkt het niet.
Mwah, heb laatsts 3 HTC HD2's naast elkaar gehad, en die hadden alle drie toch wel een verschillende kleurtint, de 1 inderdaad wat geliger, de ander wat blauwer. Ze waren allemaal met dezelfde bootloader, ROM en dergelijke geflashed, dus daar zal het niet aan liggen.Verwijderd schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:19:
Lieuwe15, Patje01, Polysicsordie, yyb en Baby-G bedankt voor jullie reacties op mijn gelige scherm.
Kleurverschillen tussen lcd's dat is redelijk normaal. Als je lcd gewoon egaal dezelfde kleur is, dan is er imho niks aan de hand. Er zijn ook wel software tweaks om de kleurtemperatuur aan te passen als je je erg aan stoort.Damian schreef op donderdag 26 april 2012 @ 11:34:
[...]
Mwah, heb laatsts 3 HTC HD2's naast elkaar gehad, en die hadden alle drie toch wel een verschillende kleurtint, de 1 inderdaad wat geliger, de ander wat blauwer. Ze waren allemaal met dezelfde bootloader, ROM en dergelijke geflashed, dus daar zal het niet aan liggen.
De gele vlekken zijn echt een ander verhaal dan een kleurtemperatuur vershil op verschillende displays.
Verwijderd
Damian en Riotrick,
Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn en even naar mijn bericht met foto van gisteren 16:05 moeten verwijzen. Wat jullie aangeven als je toestellen naast elkaar legt klopt, maar daar moet je ze voor naast elkaar leggen. Individueel beoordeel je ze in de categorie wit. Patje01 en yyb spreken duidelijk over gelige schermen t.o.v. hun eerdere XP's. Vandaar mijn benieuwdheid naar andere schermen uit week 14 of later.
Ik had misschien wat duidelijker moeten zijn en even naar mijn bericht met foto van gisteren 16:05 moeten verwijzen. Wat jullie aangeven als je toestellen naast elkaar legt klopt, maar daar moet je ze voor naast elkaar leggen. Individueel beoordeel je ze in de categorie wit. Patje01 en yyb spreken duidelijk over gelige schermen t.o.v. hun eerdere XP's. Vandaar mijn benieuwdheid naar andere schermen uit week 14 of later.
Verwijderd
ik heb gebeld naar t-mobile wat betreft die gele plekken op het scherm het valt onder de garantie dus ik krijg een nieuw toestel.
hoe zit het met die apps die ik gekocht heb kan ik ze gewoon overzetten?
hoe zit het met die apps die ik gekocht heb kan ik ze gewoon overzetten?
Gekochte apps zitten aan je google account gekoppeld. Je kunt ze dus gebruiken op elke android telefoon waarmee je inlogt op je google account.
Gewoon opnieuw downloaden uit de play store. Er staat dan "aangeschaft" op de plek waar normaal de prijs staat.
Gewoon opnieuw downloaden uit de play store. Er staat dan "aangeschaft" op de plek waar normaal de prijs staat.
[ Voor 28% gewijzigd door riotrick op 26-04-2012 13:26 ]
Verwijderd
mij werd vertelt bij t mobile dat ik een gerefurbished toestel krijg en ik had hem 9 maart.Damian schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:48:
[...]
Hoe oud was jouw toestel, want als hij ouder was dan 8 dagen krijg je geen nieuw toestel maar een refurbished...
Nee hoor, heb telkens een nieuwe gekregen. Mijne eerste toestel dateert ui 08 maart
liever heb ik een nieuwe natuurlijk hoe kan ik dit het beste aanpakken?
T-Mobile geeft je inderdaad een furby. Een nieuwe gaat in eerste instantie niet lukken denk ik. Je zit buiten de 9 dagen na aankoop.
Ik zou zelf liever een refurbished model krijgen. Dan is het tenminste gerepareerd en bij een nieuwe lijk je een 50/50 kans te hebben op een geel scherm. Ervan uitgaande dat de refurbished natuurlijk geen gebruikerssporen heeft.
Mmm... weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn.....Damian schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:07:
T-Mobile geeft je inderdaad een furby.

Goeie oude tijd!riotrick schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:12:
[...]
Mmm... weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn.....
[afbeelding]
Btw: 12W11 AAAB Firmware 6 en (nog) nergens last van! Wel al getest met stabilty test
Ik moest stiekum lachenriotrick schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:12:
[...]
Mmm... weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn.....
[afbeelding]
Firmware 6 toestellen zouden volgens deeerdere berichten ook geen last mogen hebben van gele vlekken.Shifty47 schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:30:
[...]
Goeie oude tijd!![]()
Btw: 12W11 AAAB Firmware 6 en (nog) nergens last van! Wel al getest met stabilty test
zo net nog maar een stability test gedaan met 12w13 geen gele tinten te bekennen op 42 graden.
[ Voor 5% gewijzigd door dirk- op 27-04-2012 07:42 ]
Ik heb gisteren (26-04) mijn experia s mogen ontvangen. (t-mobile)
Voor wie het interesseert..het is een ABAC 12w14
Heb even dat witte service screen bekeken en dan lijkt hij hooguit wat geel/goud kleurig van
Gloed net boven de menu en back toets. In praktijk zie ik dit niet.
Kan evt. een fototje plaatsen als iemand daar behoefte aan heeft.
Heb even dat witte service screen bekeken en dan lijkt hij hooguit wat geel/goud kleurig van
Verwijderd
Heb ik ook op mijn 12W9 met firmware 6, maar volgens Sony is dit normaalTurbo-Puppy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:05:

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2012 09:12 ]
Ik moet zeggen dat ik bij alle drie mijn toestellen tot nu toe (W9 & 2x W11) dit ook direct zag (de gele gloed aan de onderkant van het scherm). Uiteindelijk ontwikkelden deze allemaal het gele vlekken probleem.Turbo-Puppy schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 08:05:
Vanmiddag kan ik mijn vierde toestel halen. Het schijnt een W14 te zijn. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat dit de laatste keer is :-)
Ben dit weekend naar Köln geweest en had mijn compactcamera vergeten, maar mijn S wel bij me en hij maakt echt topfoto's als de belichting een beetje meezit. Verschil tussen de S en mijn 6 jaar oude compactcamera is echt nihil. Wel echt een prestatie van formaat.
Vandaag belletje gehad van T-Mobile, furbies waren niet meer op voorraad, ze sturen mij morgen een nieuwe op
Mijn 12W11 geeft ook een mooi egaal wit scherm met het service screen.
De accu staat nu na 4 en een halve dag nog op 20 procent. Is wel met zeer licht gebruik, dus af en toe een sms of bellen en een beetje internetten. In het weekend gebruik ik de telefoon veel meer en dan haalt die 2 dagen.
De accu staat nu na 4 en een halve dag nog op 20 procent. Is wel met zeer licht gebruik, dus af en toe een sms of bellen en een beetje internetten. In het weekend gebruik ik de telefoon veel meer en dan haalt die 2 dagen.
[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 27-04-2012 14:48 ]
Zoals vaker vermeld een week 09 en geen problemen!
Touch 7
AAAB
Week 09
Toch wel een recipe for disaster als ik de nummers bekijk.
Touch 7
AAAB
Week 09
Hier dezelfde, ook zonder problemen.Lucky0wn schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:06:
Zoals vaker vermeld een week 09 en geen problemen!
Touch 7
AAAB
Week 09
Dit topic is gesloten.