Welke batches heb je hiervoor gehad? Ik ben benieuwd of het bij 12w14 is opgelost. Nu maar hopen dat ik de batch van week 13 of later krijg vandaag.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:23:
Vandaag voor de derde keer mijn toestel ingeruild; week 14 ben benieuwd!
Verwijderd
Heb hiervoor 9 en 11 gehad. Vandaag ff het toestel volop testen! Tips om de temperatuur snel te verhogen, gasfornuis daarbuiten gelatendirk- schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:49:
[...]
Welke batches heb je hiervoor gehad? Ik ben benieuwd of het bij 12w14 is opgelost. Nu maar hopen dat ik de batch van week 13 of later krijg vandaag.
Train crisis HD spelen.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:56:
[...]
Heb hiervoor 9 en 11 gehad. Vandaag ff het toestel volop testen! Tips om de temperatuur snel te verhogen, gasfornuis daarbuiten gelaten
Nouuu het lijkt wel of ze er een extra batterij bij gedaan hebben zolang dat die mee gaat zegt, zit al over de 30 uur en nog 37% over en volgens battery monitor pro, gaat ie nog 16 uur mee op dit tempo
bizar.WeAreLegion schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:05:
Nouuu het lijkt wel of ze er een extra batterij bij gedaan hebben zolang dat die mee gaat zegt, zit al over de 30 uur en nog 37% over en volgens battery monitor pro, gaat ie nog 16 uur mee op dit tempo
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ja echt heel apart, en moet zeggen ik gebruik hem niet zo heel veel hoor, maar whatsapp wel regelmatig er mee, en sync staat aan dus mail en gtalk komt wel binnen enzo
draai hier die doomkernel maar kan dat niet zeggen dat de batt er nu langer mee mee gaat. hou iedereen ook op de hoogte.WeAreLegion schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:10:
[...]
Ja echt heel apart, en moet zeggen ik gebruik hem niet zo heel veel hoor, maar whatsapp wel regelmatig er mee, en sync staat aan dus mail en gtalk komt wel binnen enzomaar goed ik houd jullie wel op de hoogte hoe lang die mee gaat en of het de volgende laad beurt ook zo is
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ja mr doom gaat als goed is zijn spullen ook op fileserver hosten
, ben benieuwd en dan durft ie nog te vragen ook wat het hem gaat kosten haha
nice. goed dat je wat ondersteuning bied. ik zal het bij testen houden.WeAreLegion schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:18:
Ja mr doom gaat als goed is zijn spullen ook op fileserver hosten, ben benieuwd en dan durft ie nog te vragen ook wat het hem gaat kosten haha
Okay blijkbaar vond google chrome nodig, om een half uur later het zelfde te posten.
[ Voor 86% gewijzigd door WeAreLegion op 20-04-2012 11:40 ]
Goed bezigWeAreLegion schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 11:18:
Ja mr doom gaat als goed is zijn spullen ook op fileserver hosten, ben benieuwd en dan durft ie nog te vragen ook wat het hem gaat kosten haha
Gisteren even geprobeert, maar helaas moet het toestel toch geroot zijn om deze mod te kunnen doen en daar heb ik voorlopig nog geen zin in. Ik denk ook dat er geen andere manier is om een dergelijke mod te installeren?SToRM666 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:30:
Ik ga vanavond de statusbar mod maar eens proberen.
Het feit dat het aan- en uitzetten van bepaalde functies (wifi, etc...) via een widget moet vind ik niet zo handig op de S en deze mod zou de gebruiksvriendelijkheid een stuk kunnen verhogen.
De link komt uit het custom ROM's topic maar aangezien dit, voor zover ik het zie, gewoon op elke S geïnstalleerd kan worden en voor anderen ook erg handig kan zijn post ik het hier ook maar even
De aanpassing is natuurlijk wel op eigen risico, dus vooraf een backup oid nemen is wel aan te raden
PSN id: NL_SToRM
Als je deze tutorial volgt krijg je de generic sony firmware (dus de algemene, zonder provider goedkeuring). Dan heb je in principe altijd de nieuwste versie.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 06:16:
Ik heb geprobeerd om met PCompanion en SEUS een update te verkrijgen naar .73 maar als ik dat doe krijg ik de melding alles is al "up to date" ik dus kijken maar heb nog steeds .63. Het af en aan vinken van "usb-debugging" plus restarten telefoon en opnieuw pccompanion op starten hielp ook niet. Het flashen vind ik te risico vol sinds dat mn garantie doet vervallen sinds ik dat lees op t-mobile forums sinds ik een branded heb...
Iemand enig idee om mij verder te helpen zonder te knoeien met de "bios" ie flashen?
Ik krijg er een punt hoofd van...![]()
En anders wachten tot de officiele update van t-mobile....
Misschiend is deze app wat voor je?SToRM666 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:32:
[...]
Gisteren even geprobeert, maar helaas moet het toestel toch geroot zijn om deze mod te kunnen doen en daar heb ik voorlopig nog geen zin in. Ik denk ook dat er geen andere manier is om een dergelijke mod te installeren?
Verwijderd
Ik krijg fifa 12 trouwens niet aan de praat. Installeerde hem + downloade die 1260mb maar daarna na het checken voor een update valt fifa terug naar het homescreen. Op mijn oude S deed hij het wel
Iemand een oplossing of weet iemand hoe je alle bestanden van een programma kan vinden en verwijderen zodat er geen sporen meer van zijn?

Iemand een oplossing of weet iemand hoe je alle bestanden van een programma kan vinden en verwijderen zodat er geen sporen meer van zijn?
Hoe kan ik deze installeren? En moet je toestel ge-root zijn?jejeh schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:14:
[...]
Veels te veel werk,notificatie bar kun je altijd aan.
wifi/2g/3g/roteren/bt/helderheid alles direct te benaderen.
Hierond de notificatie bar van miui.
[afbeelding]
Je zal je toestel moeten rooten ja. Als je dat niet wilt doen moet je eens op de link in onderstaande quote drukken.
Dat is een erg goed alternatief moet ik zeggen. Bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door SToRM666 op 20-04-2012 15:00 ]
Je kan natuurlijk altijd een poging wagen, maar er zijn zelfs problemen met gele vlekken op het scherm bekend bij toestellen uit week 12. Daar komt nog eens bij dat de gele vlekken niet altijd meteen zichtbaar zijn, bij mij heeft het ruim 3 weken geduurd.eRixxje schreef op donderdag 19 april 2012 @ 08:22:
[...]
Ik heb dit ook aangegeven bij de winkel op moment van de laatste ruil. Nu is het natuurlijk zo dat Sony zegt dat het om een beperkt aantal toestellen gaat. Daarbij lees ik hier dat er mensen zijn met een W11 die nergens last van hebben. Het was me dus deze poging wel waard. Ze hebben, zo blijkt dan nu, in Haarlem gewoon een batch liggen die niet deugt. Helaas, pindakaas :-)
Vooralsnog zijn er hier op het forum geen meldingen bekend met deze defect bij toestellen uit week 13. Dus batches vanaf week 13 zijn redelijk safe Misschien net iets te voorbarig
Man - a being in search of meaning
Kan iemand hier op het forum met een toestel uit week 13 dit bevestigen?riotrick schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 09:51:
In week 13 komt het in ieder geval nog steeds voor. Meerdere reports al gezien.
Nou hij staat bijna 40 uur aan en heb nog 26% over
ik hang hem straks wel weer aan stroom geen nut om hem leeg te laten lopen maar de 2 dagen haalt ie wel nu
Weet iemand wanneer ICS/ Android 4.0 beschikbaar is voor het toestel?
hoeveel gebruik je hem dan?
niet veel denk ik/
niet veel denk ik/
redelijk wat nog hoor, heb er echt lading what's app mee verstuurd, gtalk mee egdaan, me mail haalt hij gewoon op, twitter berichten komen ook gewoon binnen via twittercaster, en heb er ongeveer uur mee gebeld
Ik gok op mei/juni, maar dat kan best wel nog later zijn... Op zich werkt ie nu ook al prima hoorRubdown schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:34:
Weet iemand wanneer ICS/ Android 4.0 beschikbaar is voor het toestel?
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 20-04-2012 15:39 ]
Ik kan helaas niet zelf testen of die simlock vrij is nu omdat ik geen mini sim heb. Weet iemand hier mee over?ruudscheepers schreef op donderdag 19 april 2012 @ 21:21:
Zojuist mijn XPS weer terug na 3,5 weekweg ter reparatie.. (viel spontaan uit)
Heb hem via Telfort (KPN) en draai nu na een update via pc companion:
Phone software version:
1252-0023_6.0.A.3.73
GENERIC - user
File system version:
WORLD_6.0.A.3.73
Customization Version:
1257-1995_R4E
Maar heb het idee dat mijn XPS nu simlock vrij is.. Bij SIM Lock staat alles op 0 (incl. netwerk)
Betekend dit dat het inderdaad simlock vrij is?
Graag gedaan maar de kudos gaan naar degene die in dit draadje de app als eerst poste maar ik heb geen idee meer wie dat wasSToRM666 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:59:
Je zal je toestel moeten rooten ja. Als je dat niet wilt doen moet je eens op de link in onderstaande quote drukken.
[...]
Dat is een erg goed alternatief moet ik zeggen. Bedankt!

Volgens mij heb jij echt een topper te pakkenWeAreLegion schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:25:
Nou hij staat bijna 40 uur aan en heb nog 26% overik hang hem straks wel weer aan stroom geen nut om hem leeg te laten lopen maar de 2 dagen haalt ie wel nu
Op XDA staan er al een paar uit week 13 met vlekken.BaBy-G schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:13:
[...]
Je kan natuurlijk altijd een poging wagen, maar er zijn zelfs problemen met gele vlekken op het scherm bekend bij toestellen uit week 12. Daar komt nog eens bij dat de gele vlekken niet altijd meteen zichtbaar zijn, bij mij heeft het ruim 3 weken geduurd.
Vooralsnog zijn er hier op het forum geen meldingen bekend met deze defect bij toestellen uit week 13. Dus batches vanaf week 13 zijn redelijk safe
Verwijderd
Ik heb ook nog geen gele vlekken met mijn week 9 (afkloppen). Helaas nog niet zulke mooie batterij resultaten als LordHades. Ik wacht nog met smart op de .73 update van T-mobile.BaBy-G schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:12:
[...]
Volgens mij heb jij echt een topper te pakkenVoor zover ik weet ben jij een van de weinige hier op het forum met een toestel uit week 9 zonder problemen.

Is er een FM transmitter aanwezig op de Xperia S? Ik kan er namelijk niks van vinden.
Ontvanger wel, een transmitter niet. Heb ik eerlijk gezegd nog op geen enkele telefoon gezien, waarschijnlijk ook gewoon omdat het in veel landen illegaal is.ForceArcher schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:31:
Is er een FM transmitter aanwezig op de Xperia S? Ik kan er namelijk niks van vinden.
Op een Nokia c7 is dit wel aanwezig.
Nokia is voor zover ik weet ook de enige grote fabrikant die dit (gehad) heeftForceArcher schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:39:
Op een Nokia c7 is dit wel aanwezig.
Hier ook een Week 9 zonder problemen, GSM staat met matig gebruik na 1 dag 19 uur nog met 35% op de teller.Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:25:
[...]
Ik heb ook nog geen gele vlekken met mijn week 9 (afkloppen). Helaas nog niet zulke mooie batterij resultaten als LordHades. Ik wacht nog met smart op de .73 update van T-mobile.
Ongeveer 3 uur gebeld, 50 whatsapps en wat facebooken, 1 uur ofzo gok ik.
Generic NL .73
Edit: Sync, 3G en WIFI constant aan, de rest uit!
[ Voor 6% gewijzigd door Lucky0wn op 20-04-2012 17:54 ]
Verwijderd
Maatje van me heeft hem ook maar hij krijgt telkens meldingen met een plusje in de notificatiebalk ervoor wat doorlinkt naar een of andere site. Dit is bij een toestel van Hi, kent iemand dit?
12W13 heeft op XDA wel problemen? Iig tot nu toe in Nederland nog niet gelezen. Afwerkingsniveai tussen die van 12W11 en 12W13 vind ik trouwens ook behoorlijk groot.
12W13 heeft op XDA wel problemen? Iig tot nu toe in Nederland nog niet gelezen. Afwerkingsniveai tussen die van 12W11 en 12W13 vind ik trouwens ook behoorlijk groot.
Ik had eerst een week 11 versie. Hier had ik gele vlekken en speling op het achterklepje. Vandaag is ie omgeruild met een week 13 versie. Ik ga hem dadelijk even lekker warm maken om te kijken of ik nog vlekken heb bij deze versie. De achterkant zit nu goed vast alleen het onderste gedeelte bij de doorzichtige balk sluit links niet goed en heeft daar weer speling. Ik dacht dat ik een super strak toestel had maar het viel me net helaas op
[ Voor 60% gewijzigd door dirk- op 20-04-2012 18:51 ]
Waar kan ik zien welke week versie ik heb?
Ik heb vanmiddag een nieuwe gekregen als vervanger voor mijn 12W12 toestel met gele vlek onder op mijn scherm. De nieuwe is een 12W14 en heeft geen geel vlekje onder op het scherm. Het hele scherm is voor de verandering geel
. Ik ben begonnen met een 12W08, daarna een 12W12 en nu een 12W14, maar ik denk dat ik de W14 meer weer direct inpak en terug stuur. Zelf op hoogste helderheid is ie nog geler dan de 12W12 op halve kracht 
Sony was ist lossssss???? 何が起こっているソニー

[ Voor 8% gewijzigd door patje01 op 20-04-2012 20:57 ]
Als je je batterijklepje verwijderd zie je het op de sticker staan.ruudscheepers schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:12:
Waar kan ik zien welke week versie ik heb?
En ja hoor... Ik heb nu ook gele vlekken! **zucht toestel van week 11
Hmm.. ik heb ook een toestel van week 11. Misschien toch ook maar eens een test doen met het scherm.
Daar last ik toevallig vanavond iets over:Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:04:
Maatje van me heeft hem ook maar hij krijgt telkens meldingen met een plusje in de notificatiebalk ervoor wat doorlinkt naar een of andere site. Dit is bij een toestel van Hi, kent iemand dit?
They sound like airpush ads, which are usually from an app you've installed.
Download Airpush Detector from the market, and it will scan your apps and tell you which, if any, are giving you airpush ads...uninstall the app that's doing it and the ads should be gone...
[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 20-04-2012 21:57 ]
Dat is wel een domper zeg!patje01 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 20:31:
Ik heb vanmiddag een nieuwe gekregen als vervanger voor mijn 12W12 toestel met gele vlek onder op mijn scherm. De nieuwe is een 12W14 en heeft geen geel vlekje onder op het scherm. Het hele scherm is voor de verandering geel. Ik ben begonnen met een 12W08, daarna een 12W12 en nu een 12W14, maar ik denk dat ik de W14 meer weer direct inpak en terug stuur. Zelf op hoogste helderheid is ie nog geler dan de 12W12 op halve kracht

Ja jongens, wrijf het nog maar even inLucky0wn schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:50:
[...]
Hier ook een Week 9 zonder problemen, GSM staat met matig gebruik na 1 dag 19 uur nog met 35% op de teller.
Ongeveer 3 uur gebeld, 50 whatsapps en wat facebooken, 1 uur ofzo gok ik.
Generic NL .73
Edit: Sync, 3G en WIFI constant aan, de rest uit!
Met de .73 upgrade heeft het toestel van LordHades een grote vooruitgang geboekt met wat betreft het uithoudingsvermogen van de accu. Het ziet er iig rooskleurig voor je uitVerwijderd schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 17:25:
[...]
Ik heb ook nog geen gele vlekken met mijn week 9 (afkloppen). Helaas nog niet zulke mooie batterij resultaten als LordHades. Ik wacht nog met smart op de .73 update van T-mobile.
Ik denk overigens niet dat iemand van Sony Japan meeleest wat er hier op het forum wordt gezegd, maar met 100% zekerheid durf ik dat natuurlijk niet te zeggen
[ Voor 35% gewijzigd door BaBy-G op 20-04-2012 22:21 ]
Join the clubHoaHong schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 21:52:
En ja hoor... Ik heb nu ook gele vlekken! **zucht toestel van week 11

We hebben een clubske op gericht.......
Mijne ligt inmiddels al een kleine week bij het 'externe reparatiecentrum'. Blijkbaar een tekort aan schermen.
5 april ingeleverd, nog waar even wachten.
Echt? of maak je nu een geintje?riotrick schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:46:
[...]
We hebben een clubske op gericht.......
Mijne ligt inmiddels al een kleine week bij het 'externe reparatiecentrum'. Blijkbaar een tekort aan schermen.
5 april ingeleverd, nog waar even wachten.
Ik denk dat ik maar een email richting Sony NL ga sturen om een terugroepactie te starten.
Na een 12W08, 12W09 en 12W11 gehad te hebben die stuk voor stuk gele vlekken vertoonden nu een 12W13 toegestuurd gekregen.
Was 2 dagen vrij nadat die binnen was gekomen en meteen uitgebreid getest.
Het valt op dat het gehele scherm iets minder wit is dan de 12W11 die ik er naast kon leggen ter vergelijking, maar dat is zo minimaal dat het me niet stoort.
Aan de lader gehangen en stress-test aangezet. Na een paar uur de vrolijke 45 graden bereikt en geen verkleuring in het beeld te vinden.
Daarna af laten koelen en opnieuw op laten warmen, dit proces heb ik een keer of 10 herhaald.
Af en toe denk ik een lichte verkleuring te zien, maar met de helderheid op 100% en een witte achtergrond blijkt dit toch in mijn verbeelding te zitten en niet in de telefoon.
Ook de afwerking lijkt inderdaad beter, klepje sluit mooi aan en de doorzichtige balk loopt ook gelijker aan de body dan bij de eerdere versies.
Enige minpuntje vind ik de front facing camera. Deze was bij de W08 en W09 mooi rond en bij de W11 en W13 heb je wat vierkant achtige bevestigingspuntjes. Ziet er net wat minder mooi uit
Nu hopen dat het toestel vlek vrij blijft en dan ben ik nu (bij het 4e toestel) een tevreden persoon
Het valt op dat het gehele scherm iets minder wit is dan de 12W11 die ik er naast kon leggen ter vergelijking, maar dat is zo minimaal dat het me niet stoort.
Aan de lader gehangen en stress-test aangezet. Na een paar uur de vrolijke 45 graden bereikt en geen verkleuring in het beeld te vinden.
Daarna af laten koelen en opnieuw op laten warmen, dit proces heb ik een keer of 10 herhaald.
Af en toe denk ik een lichte verkleuring te zien, maar met de helderheid op 100% en een witte achtergrond blijkt dit toch in mijn verbeelding te zitten en niet in de telefoon.
Ook de afwerking lijkt inderdaad beter, klepje sluit mooi aan en de doorzichtige balk loopt ook gelijker aan de body dan bij de eerdere versies.
Enige minpuntje vind ik de front facing camera. Deze was bij de W08 en W09 mooi rond en bij de W11 en W13 heb je wat vierkant achtige bevestigingspuntjes. Ziet er net wat minder mooi uit
Nu hopen dat het toestel vlek vrij blijft en dan ben ik nu (bij het 4e toestel) een tevreden persoon
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Heuy precies 3 uur intensief met m'n toestel gedaan
weer een record! 3 uur constant forest defense spelen ^^
Verwijderd
Dit viel mij ook op maar dan in positieve zin. Bij mijn 12W11 was de front camera behoorlijk slecht afgewerkt terwijl de 12W13 gewoon de camera heeft met een mooie afwerking. Ook hier is het wit bij beide gelijk, geen gele vlekken. ( soms denk je ze te zien maar dan is het verbeelding ).answer_man schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:53:
Na een 12W08, 12W09 en 12W11 gehad te hebben die stuk voor stuk gele vlekken vertoonden nu een 12W13 toegestuurd gekregen.
Maakt Sony de toestellen in verschillende fabrieken dat er meerdere versies en afwerkingen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 00:18 ]
Ik wil geen "party pooper" zijn, maar bij veel mensen hier op het forum, waaronder mij zelf, begon het scherm pas na een tijdje (bij mij pas na ruim 3 weken) gele vlekken te vertonen. Het is inderdaad een goed begin, maar mijns inziens is het vooralsnog wat voorbarig om te juichenanswer_man schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:53:
Ook zijn er al meldingen van mensen met toestellen uit week 13, waarvan de schermen nog steeds problemen vertonen, weliswaar niet veel, althans nog niet, maar zoals het er naar uit ziet zijn de problemen nog niet definitief verholpen.
Hou ons de komende tijd op de hoogte!
Nee das echt... helaas....
Still waiting.....In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 5-4-2012 20:00:02
Order - Bevestigd 5-4-2012 20:00:15
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 10-4-2012 12:09:48
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 12-4-2012 4:33:26
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 12-4-2012 4:33:27
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 12-4-2012 8:42:59
Reparatie repair center - In behandeling 12-4-2012 9:28:19
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 12-4-2012 10:51:33
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 12-4-2012 10:51:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 12-4-2012 16:29:50
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 12-4-2012 16:29:51
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 16-4-2012 21:03:51
Reparatie ETD - In behandeling 16-4-2012 21:08:43
Verwijderd
Ik heb een w14 toestel, maar het scherm is duidelijk niet zo scherp als die van de 11. Hij vertoont rijstkleurig wit ipv wit
vandaag ondekt, ik gebruikte go launcher maar met badass battery monitor zie ik dat deze wel heel veel energie verbruikt. dus ik ben nu weer over op stock. merk direct dat het leeglopen een stuk langzamer gaat.
jammer want ik ben erg fan van go launcher.
jammer want ik ben erg fan van go launcher.
Verwijderd
Zijn er misschien duidelijke foto's van die gele vlekken? Kan ze zo vlug niet vinden. Twijfel bij mij namelijk. Heb alleen onderin het scherm als ik een witte achtergrond heb wel wat geel. Weet niet of het die vlekken zijn of dat het de kijkhoek is waardoor het wat geler is!!
door het contrast zwart en wit zie ik vaak geel maar anderen weer niet.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:08:
Zijn er misschien duidelijke foto's van die gele vlekken? Kan ze zo vlug niet vinden. Twijfel bij mij namelijk. Heb alleen onderin het scherm als ik een witte achtergrond heb wel wat geel. Weet niet of het die vlekken zijn of dat het de kijkhoek is waardoor het wat geler is!!
http://www.allaboutphones...repareert-het-gratis.htmlVerwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:08:
niet super duidelijk maar zo was het bij mij ongeveer precies hetzelfde.
Verwijderd
Ik zie het alleen op het wit, zal dan wel met de kijkhoek te maken hebben. Zie op andere kleuren helemaal niks.
Verwijderd
Dat dacht ik eerst ook maar uiteindelijk was het toch gewoon een gele vlek/waas. Helemaal omdat mijn huidige toestel dat helemaal niet heeft (12w13)Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:35:
Ik zie het alleen op het wit, zal dan wel met de kijkhoek te maken hebben. Zie op andere kleuren helemaal niks.
Ik kan ook m'n abbo verlengen, en zat te denken aan de Xperia S. Maar nu ik dit allemaal lees lijkt het mij niet zo'n goede telefoon? Zouden jullie het mij aanraden een S te halen of niet?
Verwijderd
Ik heb hem nu vanaf laatste week maart, en is niks erger geworden.Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:57:
[...]
Dat dacht ik eerst ook maar uiteindelijk was het toch gewoon een gele vlek/waas. Helemaal omdat mijn huidige toestel dat helemaal niet heeft (12w13)
Verwijderd
Het is een doodzonde dat deze fout erin is geslopen maar verder is het echt een top toestel! Sowieso als je hem in deze week besteld krijg je denk ik een toestel van 12W13 of 12W14 waarbij ik in Nederland het idee heb dat je dan een grotere kans hebt dat het scherm geen problemen heeft..Metalbuster schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:14:
Ik kan ook m'n abbo verlengen, en zat te denken aan de Xperia S. Maar nu ik dit allemaal lees lijkt het mij niet zo'n goede telefoon? Zouden jullie het mij aanraden een S te halen of niet?
Verwijderd
Ik ben er zeer tevreden over. Maar als je inderdaad er 1 krijgt uit week 14 heb je het probleem niet en ga je heel veel plezier beleven aan je toestel!!!!Metalbuster schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:14:
ik heb nu sinds 2 april een 12w09 en heb helemaal geen problemen met het scherm. ben best een zware gebruiker en vind het een supertelefoon! geniet er volop van, leer steeds meer(kwam van een bb).
zat toen te twijfelen tussen de htc one x en deze Sony, maar nooit spijt gekregen. heb ze natuurlijk allebei gechecked van te voren
zat toen te twijfelen tussen de htc one x en deze Sony, maar nooit spijt gekregen. heb ze natuurlijk allebei gechecked van te voren
psn: Dutch-President
12w11 nog geen problemen, accu houdt het al een paar weken minimaal één dag uit mits helemaal opgeladen. Ben geen fanatieke gamer en kijk er weinig films op. Al met al ben ik zeer tevreden.
Hoe kun je weten uit welke week hij komt dan?
Ik heb ook een w09 toestel, vanaf de eerste week van beschikbaarheid bij T-Mobile. Geen problemen gehad met gele vlekken, totdat ik vandaag Train Crisis HD speelde (superleuk spelletje overigens!). Na enige tijd was de temperatuur opgelopen tot 42 graden en ja hoor, gele streep aan de linkerkant van het scherm.randy_e schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:14:
ik heb nu sinds 2 april een 12w09 en heb helemaal geen problemen met het scherm. ben best een zware gebruiker en vind het een supertelefoon! geniet er volop van, leer steeds meer(kwam van een bb).
Meteen T-Mobile gebeld: toestel is voorradig, maandag neemt koerier contact op om te ruilen. Medewerker verzekerde mij dat dit een partij was zónder het gele vlek syndroom. Jammer dat ik het probleem heb, maar wel goede service!
Dat kun je niet weten als je het toestel nog niet hebt, anders: even het klepje verwijderen achterop.Metalbuster schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:00:
Hoe kun je weten uit welke week hij komt dan?
Ik vind het echt een top toestel ! 12w11 hier en nergens last van (gele vlekken) Draai nu .73 en de batterij gaat redelijk mee hier. Ik ben inmiddels redelijk verslaafd aan temple run en dan raakt de batterij wel redelijk snel leeg maar dat lijkt me normaal.
Ook na een sessie van dik een uur met dit spel geen gele vlekken. Ik ben een tevreden gebruiker !
Daily driver; MB R171 SLK280
Vandaag mij XPS laten vallen en er zit een krasje op de zwarte balk! Stiekem hopen dat ik nu gele vlekken krijg op mijn 12W09
Dit toestel wil ik ook heel graag en ben aan het zoeken voor een goede 1-jarie deal, maar die gele vlekken en defecte/dode pixels maken me wel zorgen eigenlijk. Echt zonde en Sony staat eigenlijk wel bekend om de pixelproblemen, maar ik had het niet verwacht... zeker ook nog 's die gele vlekken niet.
Verwijderd
Geweldige service! Ik denk dat ik nog 1 weekje wacht en dan ga ik ook naar t mobile bellenpietrucci schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:12:
[...]
Meteen T-Mobile gebeld: toestel is voorradig, maandag neemt koerier contact op om te ruilen. Medewerker verzekerde mij dat dit een partij was zónder het gele vlek syndroom. Jammer dat ik het probleem heb, maar wel goede service!
haha geweldig! Goed veel games spelen. Dan heb je mss gelukLucky0wn schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:20:
Vandaag mij XPS laten vallen en er zit een krasje op de zwarte balk! Stiekem hopen dat ik nu gele vlekken krijg op mijn 12W09
Je mag de mijne welLucky0wn schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 15:20:
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Als ik de verzekering kon omzetten
Edit: zelfs zonder problemen klaag ik nog

[ Voor 11% gewijzigd door Lucky0wn op 21-04-2012 16:55 ]
Ik heb m'n Xperia S (12W09) nu een week en had geen last van gele vlekken, ook niet nadat ik een stress test had gedaan. Maar gisteren zag ik ineens een gele vlek onderin. Ik had op zich geen zware dingen gedaan, maar had de telefoon wel in m'n broekzak en hij voelde ook wel warm aan. Gelijk de backlight uit gezet en dat lijkt te helpen. Ik zie de gele vlek nu nog nauwelijks (ook als ik de backlight weer aanzet).
Grootste probleem is dat de webshop waar ik 'm besteld had heel lang nodig heeft gehad om het toestel te leveren, dus ik ben een beetje huiverig om 'm terug te sturen (al hebben ze hem nu wel op voorraad). Ik vind het probleem nu ook nog niet zo ernstig dat ik me er aan stoor. Het fijnste zou zijn als ik gewoon bij T-Mobile langs zou kunnen gaan om 'm daar te ruilen (aangezien het toestel met een T-Mobile abo is gekocht). Enig idee of dat kan, of moet ik echt terug naar de webshop?
Grootste probleem is dat de webshop waar ik 'm besteld had heel lang nodig heeft gehad om het toestel te leveren, dus ik ben een beetje huiverig om 'm terug te sturen (al hebben ze hem nu wel op voorraad). Ik vind het probleem nu ook nog niet zo ernstig dat ik me er aan stoor. Het fijnste zou zijn als ik gewoon bij T-Mobile langs zou kunnen gaan om 'm daar te ruilen (aangezien het toestel met een T-Mobile abo is gekocht). Enig idee of dat kan, of moet ik echt terug naar de webshop?
Xbox Live: Chevalric
Volgens mij werkt dat niet zo, je hebt hem niet bij T-Mobile gekocht daar daar omruilen wordt hem niet.
Ik heb mijn mobiel besteld bij studentmobiel met t-mobile abo. Ik kreeg een geel scherm, studentmobiel adviseerde me de klantenservice van t-mobile te bellen. Vriendelijk te woord gestaan en een omruil afspraak gemaakt. Binnen een week een nieuw toestel gekregen.Chevalric schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 17:06:
Ik heb m'n Xperia S (12W09) nu een week en had geen last van gele vlekken, ook niet nadat ik een stress test had gedaan. Maar gisteren zag ik ineens een gele vlek onderin. Ik had op zich geen zware dingen gedaan, maar had de telefoon wel in m'n broekzak en hij voelde ook wel warm aan. Gelijk de backlight uit gezet en dat lijkt te helpen. Ik zie de gele vlek nu nog nauwelijks (ook als ik de backlight weer aanzet).
Het kan dus wel, ik zou zeggen bel de klantenservice
Zou iemand hier misschien een foto van kunnen maken? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig.answer_man schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 23:53:
Ik heb geen idee welke van de 2 ik heb, maar ik gok op de "vierkante".Time schreef op zondag 22 april 2012 @ 01:21:
[...]
Zou iemand hier misschien een foto van kunnen maken? Ik ben namelijk wel nieuwsgierig.
Is overigens een 12W09.

Zo is het bij die van mij ook (12W11 of W12, ben het al vergeten).Emiel_ schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:45:
[...]
Ik heb geen idee welke van de 2 ik heb, maar ik gok op de "vierkante".
Is overigens een 12W09.
[afbeelding]
Ik geniet ook enorm van DLNA op de Xperia S, die native integratie is super! Gewoon op een van de computers hier in huis Windows Media Player opengooien, en ik kan er video's, foto's en muziek naar streamen. Ook leuk bij vrienden thuis. Nu heb ik gewoon al mijn muziek op mijn telefoon staan, en ik kan er toch overal op alle computers aan
(en de Xperia S scrobbled dan zelf alles naar Last.fm!)
[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 22-04-2012 15:42 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat mijn batterij leegloopt tijdens gebruik terwijl hij word voorzien van stroom van de oplader?
Al een aantal keren langs gekomen in dit topicVerwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:27:
Kan iemand mij vertellen hoe het kan dat mijn batterij leegloopt tijdens gebruik terwijl hij word voorzien van stroom van de oplader?

Overigens heb ik zojuist facebook van mijn telefoon af proberen te gooien, kwam erachter dat zelfs met sync uit(ook in de app zelf) en vers na het opstarten het proces altijd 1 a 2% CPU blijft gebruiken. Als die at ook doet in standby modus is een mogelijke oorzaak gevonden voor mij nog altijd substantiële drain

Momenteel blijft de battery drain nog steeds gek doen, na de full wipe blijft hij de eerste 5 uur rond 99%/100% hangen, daarna gaat hij meer dan 5% per uur om vervolgens met nog +/- 18% over gewoon uit te vallen. Ook als ik hem een nacht uitzet is hij soms ineens 20% kwijt maar in vliegtuigmodus maar 3% over een hele nacht. Oftewel, de kalibratie is echt om te janken

Die dus jaEmiel_ schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:45:
[...]
Is overigens een 12W09.
[afbeelding]

vind ik dit toch net mooier
[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]
Hmmm, raar dat ik hier hoor dat het toestel gewoon op voorraad is.(tmobile) Ik heb 2 weken geleden ( komende dinsdag ) gebeld met het gelevlek probleem. En toen was hij niet op voorraad en ze zouden mij bellen zodra hij dat wel was. Beetje vaag allemaal.
Zelf heb ik nooit echt last gehad van een battery-drain met mijn Xperia S. Een volle accu hield het bij mij, bij weinig tot normaal gebruik, zo'n 15 uur vol, maar na de goede verhalen over de accuduur van o.a. LordHades, heb ik twee dagen geleden mijn Xperia S ook maar eens ge-update naar .73 (al die tijd daarvoor te lui geweest om PC Companion op mijn PC te installeren
)
Direct na de update merkte ik niet echt een verbetering in accuduur en bleef de standby tijd van het toestel nagenoeg gelijk, maar nadat ik gisteren mijn accu heb laten leeg lopen tot 10% en de battery-pull truuk (powerknop + volume up) heb gedaan, voordat ik het toestel weer aan de lader ging hangen, is mijn accuduur verdubbeld van 15 naar 30 uur
De magische 40+ uur standby tijd van LordHades heb ik helaas niet gehaald, maar ik ben wel te vrede met het behaalde resultaat
Direct na de update merkte ik niet echt een verbetering in accuduur en bleef de standby tijd van het toestel nagenoeg gelijk, maar nadat ik gisteren mijn accu heb laten leeg lopen tot 10% en de battery-pull truuk (powerknop + volume up) heb gedaan, voordat ik het toestel weer aan de lader ging hangen, is mijn accuduur verdubbeld van 15 naar 30 uur

Mijn frontcamera van mijn Xperia S uit 12W09 ziet er ook zo uit. Het is idd minder mooi dan een geheel ronde camera, maar dat is wel het minste waar ik mij druk om moet gaan maken.Emiel_ schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:45:
[...]
Is overigens een 12W09.
[afbeelding]
[ Voor 13% gewijzigd door BaBy-G op 22-04-2012 21:26 ]
waar is dat rondje voor naast het led lampje?
;o
;o
Ik denk om de helderheid van het beeldscherm af te stemmen op de hoeveelheid lichtinval. Wanneer het donker is zal de helderheid naar beneden bijgesteld worden terwijl als de zon er vol op schijnt (en het scherm moeilijk af te lezen is) zal de helderheid maximaal zjin.. tenminste dat denk ik
edit: oftewel een lichtsensor
[ Voor 4% gewijzigd door Oliesjeik1 op 23-04-2012 08:50 ]
d'n oliesjeik
Bovenaan zit: LED-lampje, lichtsensor, nabijheidssensor (bijna onzichtbaar), speaker, camera :-)
Ik kwam dit nog tegen op xda:
Just read from a chinese forum, someone working in sony reveal some documents (don't know if these are real or not).
Basically, if the touch firmware is 6 (dial *#*#7378423#*#* -> service info -> software info), the screen should be fine, they won't accept repairing (in China); if it's 7, then there might be yellow tints on screen.
Also, it is not about the week number, it's about the 4 letters code printed on the battery sticker, the one just above the week number, something like "AAAB".
If the first 2 letters is "AA" (hardware version 1), then it might be a problem screen; if it's "AB" (hardware version 2) or "AC" (hardware version 3), then there is no problem, i.e. no yellow tints / spots.
The tones in the documents are quite "absolutely sure", i.e. NOT "it should be no problem with the screen", but rather "there IS no problem". And they won't accept repair for any phone that doesn't pass their "check" (mentioned above).
And their explanation of "yellow tints" on touch firmware 6 / ABAC screens is that these are just different colours adjust of LCD screens which is common, i.e. not every single piece of screen has exactly the same colour adjust, some might be a bit blue, some are more yellow, etc. (it sounds like it's YOUR eyes problem if you think it has got yellow tints on those "touch firmware 6 / AB / AC screens" )
the link is here: http://bbs.gfan.com/android-4055016-1-1.html
The bottom picture of the 2 screens is the example which they ACCEPT as a problem screen (yellow tints).
Just read from a chinese forum, someone working in sony reveal some documents (don't know if these are real or not).
Basically, if the touch firmware is 6 (dial *#*#7378423#*#* -> service info -> software info), the screen should be fine, they won't accept repairing (in China); if it's 7, then there might be yellow tints on screen.
Also, it is not about the week number, it's about the 4 letters code printed on the battery sticker, the one just above the week number, something like "AAAB".
If the first 2 letters is "AA" (hardware version 1), then it might be a problem screen; if it's "AB" (hardware version 2) or "AC" (hardware version 3), then there is no problem, i.e. no yellow tints / spots.
The tones in the documents are quite "absolutely sure", i.e. NOT "it should be no problem with the screen", but rather "there IS no problem". And they won't accept repair for any phone that doesn't pass their "check" (mentioned above).
And their explanation of "yellow tints" on touch firmware 6 / ABAC screens is that these are just different colours adjust of LCD screens which is common, i.e. not every single piece of screen has exactly the same colour adjust, some might be a bit blue, some are more yellow, etc. (it sounds like it's YOUR eyes problem if you think it has got yellow tints on those "touch firmware 6 / AB / AC screens" )
the link is here: http://bbs.gfan.com/android-4055016-1-1.html
The bottom picture of the 2 screens is the example which they ACCEPT as a problem screen (yellow tints).
Verwijderd
me telefoon heeft last van gele vlekken op het scherm het word steeds erger
nog iemand anders last van?
wat kunnen we hieraan doen?
heb je in een grot geleefd? ff dit forum doorzoeken man
psn: Dutch-President
Gelukkig heb ik de telefoongegevens overgeschreven. Mijn telefoon is onderweg naar Sony (Via Castle) en de 4 letter code is inderdaad AAAB.
Kijk op een willekeurige pagina in dit topicVerwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:38:
me telefoon heeft last van gele vlekken op het scherm het word steeds erger
[ Voor 78% gewijzigd door FreakyFries op 23-04-2012 11:05 ]
Mijn gegevens helaas niet opgeschreven. Telefoon ligt nog steed bij "extern reparatiecentrum".smartje74 schreef op maandag 23 april 2012 @ 10:27:
Ik kwam dit nog tegen op xda:
[..]
[..]
Even nog gekeken naar de telefoon van een collega. Die heeft AAAB met touch revisie 7 (12W11). Nog steeds totaal geen last van vlekken, zijn telefoon is prima.
Mijne zag er exact zo uit als de linker foto:

[ Voor 11% gewijzigd door riotrick op 23-04-2012 11:15 ]
Hier een AAAB, 12W09, Touch versie 7 met vlekken zoals bovenstaande foto.
Ik zou vanaf donderdag binnen 48 uur gebeld worden door iemand van T-Mobile om hem om te ruilen, maar nog niets gehoord so far...
Ik zou vanaf donderdag binnen 48 uur gebeld worden door iemand van T-Mobile om hem om te ruilen, maar nog niets gehoord so far...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Dit topic is gesloten.